петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Империја узвраћа ударац?

Kоментари (136) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 11 децембар 2013 21:21
1244
Ђорђе, свака част, све је лепо написано и речено.

Мој вид подршке борби коју Ђорђе храбро води је да овај текст поставим/проширим на свим друштвеним мрежама, да што више људи прочита.

Немој да вас мрзи, то је само пар кликтања мишем.
Препоруке:
221
8
2 среда, 11 децембар 2013 21:25
Тачно тако
Механизам Вучићеве владавине (јер о њему се ради, сви остали су само привремени партнери и сапутници) јесте у основи провидан, једноставан и јасан – али због тога не и мање ефикасан. Најпре се успостави (не)формална контрола над медијским и безбедносним апаратом, а онда тако стечена моћ употреби за јачање личног рејтинга и ауторитета у јавном мњењу. А онда тај рејтинг користи као аргумент за стицање још више моћи. Али главни стуб је ипак поменута спољна подршка, без које ни оне првобитне контроле не би било.



Потписујем.
Препоруке:
169
6
3 среда, 11 децембар 2013 21:27
.....
Никад у ЕУ и НАТО, а у Црну Гору тек кад повуче признаваље ''Косова""



гос. Вукадиновић не посустаје са одличним анализама и текстовима.
Препоруке:
172
6
4 среда, 11 децембар 2013 21:28
Милисав
Довољно је погледати анкету НСПМ о Русији и НАТО, а убрзо ће бити тако и о ЕУ.
Препоруке:
129
3
5 среда, 11 децембар 2013 21:36
Истина
Сурово добро написано и истинито, немам шта додати.
Препоруке:
134
2
6 среда, 11 децембар 2013 21:40
Јелена Марић
Да ми је неко 1999 причао да ће ова екипа која је сада на власти овако да заговара улазак Србије у ЕУ, овако да издаје КиМ, балго речено, не би веровала.

Вукадиновић наставља храбо, скидам капу на истрајности и искрености!
Препоруке:
182
5
7 среда, 11 децембар 2013 21:42
Драган
Показало се да иако Брисел, реално, нема много тога конкретног да понуди новим земљама-кандидатима


Како то да укапира ова клика на власти? Никад, одавно су они спремани за ово што сада раде.
Препоруке:
127
2
8 среда, 11 децембар 2013 21:52
Vertitas Triumphus
Али ни једно ни друго не би могло бити довољно ефикасно одрађено без фрапантне медијске контроле, цензуре и аутоцензуре, о којој су све претходне владајуће гарнитуре могле само да сањају.Ovo bi neko razumео da se radi o ...ali dobro, nije bas svima PPV promenio svest.Djordje, svaka cast na analizi....uzgred, kad budem osnovao AMS (Agenciju za Menjanje Svesti) mojim klijentima(evropski naziv u skladu sa AMS naravno) cu zabraniti da dolaze da ovde citaju, jer ako ovde budu dolazili, onda AMS nema sanse za uspehom....moji klijenti ce jedino imati pravo da idu na seminare na megatrend, dakle, ja im promenim svest, oni im na megatrendu daju diplome i sns ima glanc nov kadar....mislim da mi je ideja u skladu sa reformama i evropskim vrednostima...
Препоруке:
89
3
9 среда, 11 децембар 2013 21:57
синиша
На следећем нивоу разрешења цивилизацијске кризе или кризе цивилизације је расплет на релацији ЕУ и САД, као и расплет између три политичка фактора у ЕУ, Немачке, Француске и Велике Британије.

Да ли повлачење САД са Блиског Истока значи и повлачење из Европе? Коме САД оставља Европу, Немачкој или самој себи односно Великој Британији?
Да ли ће се формирати спрега Русија и Немачка или Русија и Француска? Каква је улога Турске у наступајућој подели моћи у Европи у постамеричком периоду? Да ли ће се Американци вратити у Европу?

Одговоре на та питања ће дати не само расплет у Украјини, који неће бити ни скор ни брз, ни у Србији који може да буде врло скор и врло брз, него упад Неачке у БиХ. Изгледа да су Немци добили зелено светло да узму ситуацију у своје руке у БиХ. Да ли је то отровани колач, или чиста добит. Више личи на отровани колач у америчкој режији. Зашто мислим да је подвала, а не добит. Зато што је ситуација нејасна, врло мутна а Америка гура Немачку у белај.
Препоруке:
103
6
10 среда, 11 децембар 2013 22:01
Божидар Маслаћ
Управо је тако како је написано. На жалост, још увек већина људи не примећује колико брзо европске звездице тамне.
Препоруке:
81
1
11 среда, 11 децембар 2013 22:10
Stanic Milan
Svoj prilog na inace v.dobar tekst g. Vukadinovica pokusao bi rasvetliti iz ugla nedavne proslosti- implozije socijalizma kao drustvenog uredjenja u SSSR-u.U "Kritici gotskog programa" Marx govori o primitivnim,grubim,sirovim oblicima socijalizma u nerazvijenim zemljama.Ako je igde narusen Marksov stav o socijalizmu,narusen je u socijalistickim revolucijama,koje to u sustini i nisu bile,vec su to bili drustveni prevrati.Suvise rano su rusile ono sto nisu smele,a novo nije moglo biti izgradjeno jer nisu bile stvorene materijalne i kadrovske pretpostavke,pogotovo nije bila formirana nova klasa(radnicka) koja je bila projektovana kao nosilac novog drustva.U "Decijoj bolesti levicarenja"Lenjin upravo ukazuje na to,da prelazni period karakterise"...rascepkanost,induvidualizam,egoizam,prelaz od odusevljenja ka potistenosti,da je snaga navike miliona i desetine miliona najstrasnija snaga koja stoji na putu izgradnje socijalizma,da je pobediti burzoaziju hiljadu puta lakse,(nastavak)
Препоруке:
53
11
12 среда, 11 децембар 2013 22:15
Пеђа (овај пут из Русије)
Поштовани Г-ине Вукадиновић,

Хвала за још један добар текст, којим се радујем чим видим ваше име поред наслова чланка.

Што се тиче ЕУ и Русије, као и Запада и Русије, чини ми се да свет улази у нову фазу хладног рата, где Америка пушта Берлин да се обрачуна са Русијом (и тиме Берлин излази из фазе 'јуниор партнера' и мудро користи аферу Сноудена да појача сопствену позицију визави САД).

Последице овога ће бити видљиве: захлађени односи Врисела, Берлина и Москве, воде ка економском рату: то већ видимо са бројним нападима на Јужни Ток и доминантну позицију Газпрома на тржишту у Европи.

Е сад, Руси нису ни наивни, ни глупи, ни слаби. Они и не очекују боље од Немаца - који су им чак и Зимски Дворац срушили прије 70 г - па враћају ударце: Јужни Ток се гради док је западни конкурент Набуко пропао, Сирија није бомбардована, Иран има право на нуклеарну технологију, у Србији ЕУ никада није била мање популарна него 2013...

Улазимо у доба зараћених краљевста...
Препоруке:
126
4
13 среда, 11 децембар 2013 22:27
Grgur
U jednoj Domanovicevoj satiri novinar pita ministra finansija koliki su drzavni prihodi, racunajuci da je ovaj kompetentan da da odgovor na jedno takvo pitanje. Medjutim, ministar odgovara da nezna, ali, pretpostavlja da su znacajni I kako je nesto o tome citao u nekim stranim novinama. Izgleda da je pokojni Radoje, inace, bez sumnje, genijalni satiricar, skrojio Srbiju za sva vremena, mada bi ona nekada, u smislu kojekakvih budalastina, mogla malo da pozavidi ovoj danasnjoj. Od svega su mi najsmesniji politicari koji mi vise lice na preplasene zeceve u sezoni lova, nego na prave politicare. Od svih drzavnickih poslova njima su najvazniji ti, kako da sacuvaju svoje podanicke pozicije. Zato se vrlo cesto desava, narocito kada su predizborne kampanje u pitanju, da od mirnih i pitomih zeceva postanu krvolocne zveri. Posebno su osetljivi na cinjenicu da su prihodi sve manji. Naime, jedan deo naroda je formirao ekonomiju iz koje oni ne dobijaju nista. To ih najvise boli.
Препоруке:
86
1
14 среда, 11 децембар 2013 22:38
Дринко Кончаревић
Империја не узвраћа ударац. Још је нико ударио није да би узвраћала. Она макља по сићи. Ако једног дана удари на "крупно", онда јао њој. Стаљин је казао, ако Немци поново ударе, треба их сатрати. Ако их сатару, Империја неће узвратити ударац. Неће имати ко. А ми? Станимо мало по страни од свега овог, посматрајмо а ако Вам је досадно, научите бар да туђа рука свраб не чеше. Дакле, усе и у своје кљусе.
Препоруке:
87
5
15 среда, 11 децембар 2013 22:52
Зоран Ђорђевић
Слажем се са свим коментаторима који овај текст оцењују као још једну у низу одличних Вукадиновићевих анализа. Издвојио сам ово као нарочито важно:
И зато без темељног раскринкавања и демаскирања ове идеолошке матрице (ЕУ=Европа=ред, правда и благостање) која делује већ на нивоу језика и (под)свести, без обзира на покоју добијену рунду, неће бити правог и трајног ослобођења.
Препоруке:
66
1
16 среда, 11 децембар 2013 22:58
thinking maize@ исто то, само мало другачије...
У ЧЕМУ је то "ДРУГАЧИЈЕ" у односу на Ђорђев ТАЧАН, ДЕТАЉАН, ХИРУРШКИ ПРЕЦИЗАН и у свему СЈАЈАН ОПИС ЕУ-ропског условљавања СЛУЂЕНИХ источних& југоисточних Европљана и њихових НЕЈАКИХ политичких елита и АНТИ-елита!? Па у томе што то ЕУ-ропско УСЛОВЉАВАЊЕ као и свако УСЛОВЉАВАЊЕ и то ФИНИЈЕ УСЛОВЉАВАЊЕ, не Павловљевског (мада има и тога!) типа, већ заснованог на НЕУРО-ЛИНГВИСТИЧКОМ ПРОГРАМИРАЊУ и другим НАПРЕДНИМ ТЕХНИКАМА МАНИПУЛАЦИЈЕ, одвија се на СУБРАЦИОНАЛНИМ и АЛТЕРАЦИОНАЛНИМ НИВОИМА ПОДСВЕСТИ, СВЕСТИ и АЛТЕР-СВЕСТИ, како појединаца, тако и друштвених група, привилегованих и непривилегованих слојева становништва те ТРЕЋЕ-ЕВРОПСКЕ Европе (чита се: источна и југоисточна Европа)!? С тим у вези ваља заснивати и КОНТРА-ПОТЕЗЕ, али и од контрапотеза правити НИЗОВЕ контрапотеза, ergo СТРАТЕГИЈУ АЛТЕР-ЕВРОПЕЈСТВА!? Али то се НЕ МОЖЕ ПОСТИЋИ разматрањем САМО РАЦИОНАЛНИХ СРЕДСТАВА, нити позивањем на РАЗУМ ЉУДИ, просто зато што се ЕУ-ропско УСЛОВЉАВАЊЕ одвија и на АЛТЕРАЦИОНАЛНИМ НИВОИМА!?
Препоруке:
56
10
17 среда, 11 децембар 2013 23:02
Српски сељак
У предвечерју Великог рата (ранији велики ратови ће бити ситница у односу на следећи) заузимају се коначне позиције за напад. Нимало случајно Русија није послала неколико (чини ми се 10) војнообавештајних сателита нове генерације само ове године. Другим речима заузимају се коначне позиције.
Како руси воле да кажу инфраструктура сукоба је пред комплетирањем а то значи да ће га бити. И то брже него што многи очекују.
Нисам сигуран да Русија сада неће ударити по противнику прва јер је нормативно спремна и и на то.
Претходна искуства су сувише скупо плаћена да би се поновила болна историја.
Па и токови (северни, јужни) су удар по економској моћи противника, па замена валуте је удар, па и Царинска унија је удар по супарнику, итд.
Остаје војни удар а он је избегнут за длаку у Сирији. Руси се нису шалили. Били су спремни за рат.
Претња има смисла само ако је кредибилна. Зато Руси не прете празном пушком. Спремни су пушку и да употребе.
Таква су правила игре.
Препоруке:
110
3
18 среда, 11 децембар 2013 23:07
Милош
Djordje odlican tekst,potpisujem sve sto ste napisali.
Препоруке:
38
2
19 среда, 11 децембар 2013 23:08
Ђура
Треба прочитати први део књиге "Европа и човечанство" чији је аутор Николај Трубецкој.
Обавезно.

Спомиње се и у овом тексту недавно објављеном на НСПМ:
http://www.nspm.rs/hronika/goran-tesic-evroazijstvo-i-savremene-evroazijske-integracije.html

Но, стварно треба прочитати саму књигу, и то, као што сам већ рекао, први део посебно.
Препоруке:
30
2
20 среда, 11 децембар 2013 23:09
фристајло
Најпре се успостави (не)формална контрола над медијским и безбедносним апаратом, а онда тако стечена моћ употреби за јачање личног рејтинга и ауторитета у јавном мњењу.

Не контролише он ништа.
Све контролише запад, који је задовољан његовим понашањем, и док год је задовољан- изгледаће како Вучић нешто контролише.
Сва његова моћ је у томе што до сада није дирнуо ни у један западни интерес; добио је списак шта сме, а шта не.
Док га се буде држао- биће и рејтинга, и моћи, и служби- које може да покрене.
А који су то интереси запада?
Исти, од почетка; систематска и системска пљачка Србије, њених ресурса, слабљење преостале економије, војне и политичке моћи, и постепено одумирање свега- што би да преживи.
Има ли Вучић снаге и храбрости да се отргне од контроле?
Како ствари стоје- не. Но, тиме је себи ограничио трајање на максимум још пар месеци.
Јер, реално- резултати су исти као и претходне Владе- јадни и штеточински.
Мени изгледа тако.
Препоруке:
100
5
21 среда, 11 децембар 2013 23:10
Stanic Milan 2
(nastavak)
nego pobediti milone sitnih sopstvenika,koji svojim svakodnevnim,obimnim,nevidljivim,neuhvatljivim,destruktivnim radom ostvaruju bas one rezultate koji restauriraju burzoaziju."
U odredjenom vremenskom periodu socijalizam implodira radi atrofije teorijskog uma- nije se znalo kako dalje?
U takvim uslovima javlja se nekontrolisani drustveni haos,imperija svoje pipke pruza uprvo prema ranije odredjenim destinacijama na zacrtanim pravcima geostarteskih odrednica,svim mogucim kombinacijama specijalnog rata,direktne i indirektne intervencije i pretnjom vojne sile sa angazovanjem 5 -te kolone,korak po korak ostvaruje svoj cilj.KINEZI to fantasticno anticipiraju 1989.i sa 2 elitne divizije koje su ucestvovale u vijetnamskom ratu efektno resavaju preteci drzavni udar na"Trgu nebeskog mira".
Sta se sve moze desiti u Ukrajini u situaciji"kad su na jednoj strani psi,a na drugoj vuci" covek ne smije ni pomisliti.
Препоруке:
29
6
22 среда, 11 децембар 2013 23:11
joda
i treći deo je onda Povratak džedaja. u kome se zna ko je pobedio
Препоруке:
30
2
23 среда, 11 децембар 2013 23:12
Osim jedne ,,sitnice,,
Retko komentarisem Vukadinoviceve analize (a mahom su odlicne) ali bi sada dodao jednu stvar.

Sve je odlicno receno, pogotovo ono o razoblicavanju lazne psiholoske matrice ,,Jevro-unijatstva,,.

Nije pomenuto ono mozda najbitnije, Imperijalna ,,Mreza,, Imperija nije samo EU, ona je vise ispostava za nametanje ,,Imperije,,. U pozadini svega je Globalisticka Imperija Kapitala koja gredi okupaciji Sveta i nistenju citavih Naroda i Zemalja.

Moc agenture, medija, para, tajnih sluzbi i ,,javnih,, sluzbi i ostalog iz arsenala Imperije, i njihova medjusebna povezanost, koordinacija i taktika delovanja. Eto to je ta ,,Mreza,,.
Danas se plete (ili se dobrano isplela) oko Ukrajine, 5 oktobra u Srbiji itd itd, vec smo je videli sirom Sveta.
Tamo gde je tvrdje (Sirija recimo) idu ostale snage Imperije i druge ,,metode,,.

Znaci nije samo neka sitna para i mediji u pitanju, nego i ,,stabovi,, ,,sluzbe,, (nevidljive za javnost) i ,,Komandant,, koji naredjuje gde i kako napasti
Препоруке:
60
3
24 среда, 11 децембар 2013 23:20
Zoran
Veoma dobar tekst, mozda nadprosecno nego obicno kako citam od ovog autora.

Ako su nekad Zapad i Rusija bili blizu neke ravnoteze, mozda cak i od drugog sbvetskog rata, to je sada. Imam utisak da je Zapad izgubio ili polako gubi magnetiza za mnoge ljude, dok ga Rusija polako, ali presporo, stice. Kao da je Zapad ostao bez ideja. Jedna od stvari koja mi to govori je i sta se moze procitati po Blicu i B92. Nista konkretno u vezi EU, nista bitno, sve se svodi na tehnicku robu, aute i rekla kazala. Blic jos gori.

Sigurno da imperija uzvraca udarac, ali iperijina glava(Obama) je postao sve manje cenjen, vidjen, zbog svoje nespsobnosti. Jednostavo Zapad je ostao bez vodje i to je problem.
Препоруке:
45
6
25 среда, 11 децембар 2013 23:46
thinking maize
Има много метода ИСКАЗИВАЊА и ПОТВРЂИВАЊА НАЦИОНАЛНОГ на више нивоа, еда би се НЕУТРАЛИСАЛО ЕУ-ропско УСЛОВЉАВАЊЕ!? После те неутрализације може се прећи и на РАЦИОНАЛНЕ НИВОЕ, типа А КОЛИКО СТВАРНО КОШТА ТО ПРИСТУПАЊЕ ЕУ, тј. да ли због "кила меса кољемо вола"!? Знате, ОСВЕШЋИВАЊЕ НАЦИЈЕ одвија се на РАЗЛИЧИТИМ НИВОИМА и то је ПРОЦЕС, а не ПРИТИСКАЊЕ ДУГМЕТА!? Јер, да би Запад ДОШАО до овог нивоа када наше АНТИ-"елите" УСЛОВЉАВА "ПРИТИСКОМ ТАСТЕРА" морало је да се пређе ДУГ ПУТ УСЛОВЉАВАЊА корак-по-корак!? Мислите о томе и свако добро!
Препоруке:
37
12
26 среда, 11 децембар 2013 23:47
Rasputin
Da je Kostunica 2008 usao u savez sa radikalima umesto sto je raspisao izbore videli bi na delu ono sto se sada desava u Ukrajini samo u jos zescem obliku,oruzanu pobunu Albanaca na jugu Srbije,i vehabija u Raskoj oblasti,otvorene separatisticke akcije u Vojvodini i zavrtanje svih finasijskih sredstava,neisplacene plate i penzije,glad i siromastvo neslucenih razmera..Sa vec unistenom vojskom i slabim moralom mladih ljudi koji su rasli uz tutnjavu bombardera,ogrezli u razvrat i narkomaniju,otpadnistvo od Boga i zavist,ljubomora i bratoubistvo,mi nemamo nikakve sanse da ponovimo uspehe svojih predaka i to je sada potpuno jasno,sve analize patriotskih snaga,njuhovo pozivanje na ustanak i preporod su samo vapaj izgubljenog stada,nazalost preobrazaj i milost dolaze posle pokajanja i vracanja Bogu a za to ovaj narod jos nije spreman.
Препоруке:
39
26
27 четвртак, 12 децембар 2013 00:14
Иоанн Дубињин
Трајнији опстанак овакве Украјине каква је, и у оваквим границама је немогућ. Срби би требало да схвате да је она, уствари, једна огромна “БиХ“, и да је једино логично решење њено растакање на - фигуративно речено “Републику Руску“ и “Федерацију Унијатско-римокатоличку“. Ако може милом – милом – а ако не може: зна се како.
Препоруке:
65
1
28 четвртак, 12 децембар 2013 00:52
Рђосав
Дринко Кончаревић:
... Дакле, усе и у своје кљусе...

- У се и у своје кљусе - једна од већих савремених глупости. У рангу са Коштуничином `политичком и војном неутралношћу`.

Као прво - ми немамо кљусе. Као друго - кој те бре пита за твоје илузије, и твоју `вечерњу ревију жеља`. Питање гласи: на коју ћеш страну? Питање је ултимативно. Тражи јасан одговор. Не пролазе (и никад нису пролазили) дечји потези типа `Београд отворени град` (година 1941), `ми мо и за Исток и за запад, за Север и Југ` (наивни покушај Томче Николића да имитира Јосипа Броза.) Просто - Брозова политика је била могућа у сасвим конкретном времену које се звало `Хладни рат`. Сада је друга прича. И има превише проститутки на тржишту - још једна, Србија, не значи ништа.

Дакле: quo vadis? А `у се и у своје кљусе` препоручујем ономе што скупља `старе акумулаторе, веш-машине, шпорете и остале непотребне ствари.` Њему ће ваљати - он има кљусе...
Препоруке:
56
21
29 четвртак, 12 децембар 2013 01:37
Цмок Торонто
Увек сам веровао у НСПМ па чак и моји неистомишљеници прилазе,стидљиво али сигурно,том веровању.
Ако је за утеху верујем и СНАГА НАРОДА .
Ако је за утеху драго ми је да сам Србин из Торонта а не из Београда.
Препоруке:
21
4
30 четвртак, 12 децембар 2013 01:43
Обсервантес
У последњем пасусу текста г. Вукадиновић је поставио анкетно питање за коментаторе и читаоце типа: „ шта је то у људском телу што га тера ка глобалистичком селу“. Аутор вешто ређа слике како на макро и тако и на микроплану и слика се паралелно и дефинитивно употпуњује последњим текстом г. Богдане Кољевић. Деиндивидуализација може човека да одведе у „тор“. Средство којим се то постиже зове се наметање глобалног манипулативног и ирационалног страха. Медији данас служе само тој сврси. „Гебелс“ је одавно монополно заузео тај простор у сврху форматирања „новог човека“. Управо читамо од експонента данашње српске политике како је „овом народу потребно променити свест“! Питам, по који пут од 5. октобра наовамо? ...
Препоруке:
45
2
31 четвртак, 12 децембар 2013 01:47
Обсервантес
...Страх за ово или оно или због овог или оног деперсонализованог некритично води у гласачки „тор“ а кад „Гебелсу“ то неодговара (национални консензус о виталним питањима) онда исти тај „тор“ медијским ударом преведе на улицу. „Оружје улице“ управо се ослања на појединца коме је отета хумана свест, егистенцијална а тиме и она креативна (фудбалер који нема снаге да трчи, колико год био велики мајстор с лоптом, не може добро да игра и да да гол!). Такав, он је управо припремљен за коруптивно, регресивно и вођен је анималним (нагонским) обрасцима. Он ће да ломи, звижди, лупа шерпама хипнотисан „вишим“ циљевима који ће га најзад „ослободити“ страха. „Тор“ га релаксира и даје му прекопотребну илузију личне снаге и достојанства. Пуни му иначе „празан акумулатор“ одавно испражњене сопствености. Кључна реч је, дакле, медијски удар као окидач! Све после тога ангажована, организована предводничка, пажљиво селектована и плаћеничка социопатска секта лако материјализује.
Препоруке:
41
2
32 четвртак, 12 децембар 2013 02:48
Умешач
1.
Што се тиче економског „благостања“, наш свет је релативно информисан, односно ЕУ је са те стране већ прилично „раскринкана“. Tоме је много допринео Дејан Мировић текстовима о економској пропасти бивших социјалистичких земаља после пријема у ЕУ а ни медији не могу да избегну објављивање (свих) вести о кризи која потреса Унију.

Чини се, међутим, да је већина људи код нас осетљивија на одсуство реда и правде него на одсуство пристојних плата и прихватљивог стандарда. Она чувена реченица „то је могуће само код нас“ управо говори о томе. Нажалост, многи код нас верују да тамо негде, код солидних Немаца или код цивилизованих Француза нема мита, корупције, запошљавања полуписмених рођака, куповине диплома... Зато би раскринкавање идеолошке матрице (ЕУ=Европа=ред, правда и благостање) захтевало управо инсистирање на вестима које показују да су ред и правда у тим „солидним и цивилизованим“ земљама велика илузија.
Препоруке:
28
2
33 четвртак, 12 децембар 2013 03:35
Умешач
2.
Maло људи код нас зна да је председник Немачке К. Вулф 2012. морао да поднесе оставку због сумњи да је „одржавао нејасне финансијске односе са богатим бизнисменима“, што ће рећи због мита и корупције у време кад је био председник владе Доње Саксоније. Против њега је априла ове године подигнута оптужница због примања мита од 500 евра (!) од филмског продуцента Гринберга коме се обавезао у време када је већ био председник Савезне републике Немачке, да ће за те паре подржати његов филм. Информације о немачким министрима који плагирају докторске дисертације (отприлике сваке године се открије по један министар-плагијатор) прошле су у нашој јавности незапажено. Бивши председник Француске Ширак осуђен је 2011. на две године затвора условно, због отварања фиктивних радних места у време када је био градоначелник Париза. На тај начин је проневерио износ од 30 милиона ондашњих франака колико су износиле плате за те непостојеће особе које су, разуме се, отишле у џепове неких постојећих особа
Препоруке:
26
1
34 четвртак, 12 децембар 2013 03:40
Умешач
3.
Саучесник Ширака у овом „послу“ био је Ален Жипе, министар спољних послова Француске почетком 90-их и председник владе у време првог Шираковог мандата. Жипе је иначе одговарао и због „афере стан“ - доделе сину стана са бенефицираном киријом намењеног социјално угроженим особама. Финансирање Саркозијеве изборне кампање либијским новцем је стављено под тепих. Ни политичари из северњачких земаља нису гадљиви на ову врсту материјалних стимуланса (афера Systembolaget у Шведској) баш као ни чланови европских краљевских кућа ( свадбени поклон од неколико стотина милиона долара шведској престолонаследници од једног шведског бизнисмена).

Доказани случајеви мита и корупције међу политичарима највишег ранга у земљама ЕУ као и међу њиховим привредницима - почев од директора корпорација до најситнијих службеника - казују „да је то могуће и код њих“. Нажалост, наш свет има илузије у том погледу. Док се те илузије не разбију ЕУ ће привлачити грађане Србије својим лажним сјајем.
Препоруке:
33
1
35 четвртак, 12 децембар 2013 04:14
Обсервантес
... Производња страха, до у јединку, рачуна (медијским окидањем, пардон, пуцањем!) на каснију некритичку вентилациону форму улице што у комбинацији с индукованим пословођама психопатама изненада постаје убитачно „оружје улице“. Окидач увек буде нека бизарна неегзистенцијална политичка одлука („...Украјина одбила а није одустала... ) или пароксизам медијских лажи око резултата избора („5. октобар“) или ирачколибијскоегипатска искуства или..., увек праћена страховитом медијском деструктивном поплавом. Страх који је глобално индивидуализован непознаје ни мајку ни оца а тек судбину државе или планетарни курс у сврху људског...
Препоруке:
24
1
36 четвртак, 12 децембар 2013 04:25
Srboljub Savic
Zadatak SAD da:
1. Organizuju NATO (pored sopstvenih vojinh baza) za vojnu kontrolu-eliminisanje bitne komponente suvereniteta, nad zemljama clanicama (cela Evropa);
2. Evropsku Uniju, za privrednu (ekonomsku, finasijsku, trgovinsku,..), i politicku kontrolu;
Od pocetka, tokom (jos nezavrsenog)procesa sirenja,
SAD jacaju organizaciju direktnog suprotstavljanja-
osvajanja Rusije.
U svim zemljama, posebno slovenskih naroda, izazivaju podelu i unutrasnje sukobe(Jugoslavija, Cehoslovacka, sada Ukrajina).
Delovanje ima brojne oblike, od oruzanih formacija
(kao OVK, "teritorijalne odbrane"), preko profesionalnih (kao OTPOR), poluprofesionalnih (NVO), medija, "politickih" (posebnoneo-nacistikih, fasistickih, neo-liberalnih, kavzi demokratskih,..), "obrazovnih" (fakulteti zvucnih imena, "drustvenih nauka"),.. do direktnih likvidacija istaknutih.
"Drzavama u pokusaju" (kao S.)diktiraju i menjaju vlade, sa ciljem beskrajnog propadanja.
Sadasnja garnitura (jos) ostaje.
S. Savic
Препоруке:
24
1
37 четвртак, 12 децембар 2013 04:43
Обсервантес
... Русија данас нема шта да „данас атрактивно“ понуди таквој , имагинарним страхом помереној свести: нити нови тип мобилног телефона нити рачунарску „таблет(у) варијанту“ , нити нову афирмацију дизабилитета (ЛГПТ), нити нову формулу аутомобила који тебе вози а не ти њега. Русија нуди егзистенцијалну снагу, „оном фудбалеру“ који може и треба да потрчи а да по квалитету који поседује зна да да гол.
Препоруке:
25
1
38 четвртак, 12 децембар 2013 05:17
IV Atlantski Rajh,godina 1941,-1
IV Rajh je,jos devedesetih i za cas posla,stigao do Srba i Rusa i tu je stao.Sve ostale drzave su na pozicijama iz 1941 god.
Dvadeset godina unistavaju Srbe,pa nista,ne damo se,a koji bi to jos narod ovoliku silu drzao na grbaci 2o i nesto godina?Nijedan,to mogu samo Srbi i Rusi.
Ukrajina je malo pravoslavna,malo vatikanska,pa luta izmedju Rusije i Zapada vec 20 god. i konacno je ustanovila da od Zapada ima stetu,a od Rusije korist.I gle cuda,Imperija uzvraca udarac,ne dopusta da drzava krene tamo gdje joj je bolje i napravise dar-mar u Kijevu i ko zna kad ce se sve to okoncati.
Kada su ovako udarili na Ukrajinu cija ekonomija je zavisna od Rusije,mozete li zamisliti sta bi uradili od Srbije koja je ekonomski zavisna od Zapada.Njemacka ima 320 firmi u Srbiji koje zaposljavaju 20 000 radnika,tako isto i Italija,Austrija,SAD,a bez kredita MMF i Sv.banke ne bi se mogle podijeliti ni budzetske plate ni penzije.
I sta bi se desilo da aktuelna vlast u Beogradu kaze da se okrece Rusiji?
Препоруке:
21
3
39 четвртак, 12 децембар 2013 05:55
ANTA
Догађаји у Украјини се одвијају по плану... пре недељу, две сам оставио овде коментар који је одбијање Јануковиша да потпише уговор са ЕУ видео не као победу Русије него као нову етапу у дестабилизацији Украјине... И заиста тако се догађа... овде није реч о томе да ли ће Јанукович преживети до нове године, или до лета... просто видећемо већ много пута виђени филм... а зашто... Просто зато што наспрам идеологије новог светског поретка не стоји нека друга идеологија , оригинална, јасно препознатљива , која нуди нешто друго....Надања у Русију као алтернативу су потпуно нереална, и та надања испољавају добри људи који никад заправо нису живели у Русији и немају стварни увид у процесе који се тамо овијају ... политички, културни, економски...
Или просто речено нико не би по цичи зими блејао на Мајдану да је Русија понудила бар нешто... а Русија, као и нама нуди да будемо земље преко којих ће ићи Руске цевке за запад...а само од тога се не може живети.
Препоруке:
10
35
40 четвртак, 12 децембар 2013 05:57
IV Atlantski Rajh,godina 1941,
Da Srbija sada kaze da se okrece Rusiji,istog dana bi u cijeloj drzavi zavladao haos,digli bi se Siptari,Raska,Vojvodina,Beograd bi bio paralizovan,a plata i penzija ne bi bilo.
Dakle,totalna propast.
Jer,koliko je god za Imperiju vazna Ukrajina,jos joj je vaznije da Rusi ne dodju na Balkan.

Postujem g-dina Vukadinovica kao patriotu,ali od njega,osim kritika i pesimizma,ocekujem i predlaganje rjesenja problema,alternativno misljenje uzimajuci u obzir i ekonomsku situaciju u Srbiji,dakle,jednu kompletnu analizu stanja.

Srbija je,nakon nametnutih ratova,ek.sankcija i pljacke vec odavno u bankrotu i samo je zapadni krediti drze u zivotu,a ja bih volio da nam Rusi daju kredite,da nam Rusi otvaraju radna mjesta,ali zbog okupacije Srbije ruski kapital nije mogao doci.
Dakle,mislim da nam sada treba vise mudrosti nego hrabrosti.Mora se sacuvati cjelovitost drzave,izici iz bankrota,a to ce se postici samo mudrom politikom oslanjanja na sve cetiri strane svijeta,dok ne dodje 1945 god.
Препоруке:
8
26
41 четвртак, 12 децембар 2013 06:01
Анта наставак
И за крај мој је дубоки утисак да руски политички естаблишмент верује да могу да се договоре са западом... само треба да наштанцују довољан број нових класа подморница са интерконтиненталним ракетама... што је визионарски колико и француска градња линије Мажино тридесетих година прошлог века...
Препоруке:
5
21
42 четвртак, 12 децембар 2013 08:02
мики
У прилог овоме и изјава једног високог званичника еу да је Украјина мислила да муѕе двије краве одједном и Москву и Брисел-али да то неће моћи.Та иѕјава има висе него јасне реперкусије и за Србију
Препоруке:
14
5
43 четвртак, 12 децембар 2013 08:41
Милан Јовановић
Глобално ослобођење нација може уследити тек после пропасти англосаксонског политичког и лихварско-економског модела.Како изгледа ствари су кренуле у том правцу али је нажалост мало вероватно да до тога може доћи без глобалног војевања.
Препоруке:
30
1
44 четвртак, 12 децембар 2013 09:09
Влaдислaв
Извaнредaн текст, бриљaнтнa aнaлизa, и нa крaју испрaвaн зaкључaк.
Тзв. Европa се, зaхвaљујући брижљивом деценијском испирaњу мозговa, у глaвaмa милионa људи доживљaвa кaо појaм уређености, културе и стaндaрдa, једностaвно је створен бренд, симбол нечегa чему људи теже.
И све док се тa лaжнa сликa не рaзбије упорним предстaвљaњем прaвих информaцијa о пустоши коју је политикa приближaвaњa ЕУ изaзвaлa нa истоку и југу континентa имaћемо ово што дaнaс гледaмо нa улицaмa Кијевa, или ову фaрсу којој смо сведоци у Србији.
Препоруке:
21
2
45 четвртак, 12 децембар 2013 09:15
синиша @ Rđosav
Ви нам овде тумачите да је време за ИЛИ-ИЛИ. Још кажете да немамо кљусе.

Могуће и да немамо, али нема ни ИЛИ-ИЛИ. ИЛИ-ИЛИ не постоји. Постоји само простор између или и или. Нема или бос или хађија, или директор или нико и ништа, или Русија или Немачка, или Америка или Немачка, или Русија или Америка. Мало је то компликованије него или или.

Ја наравно немам одговор, а немате га ни ви, само што је разлика између мене и вас, као између Коштунице и Вучића. Коушница не зна шта треба да се уради па гледа да не уради ништа, да бар не забрља. Са друге стране Вучић још мање зна шта треба да уради, али зато дејствује ли дејствује, а све у корист наше штете, и у корист свог рејтинга. Е шта ће му рејтин да ми је знати? Мислим, ако је само рејтинг код страних газда у питању, ако уз то не иде и неки новчани план на душже стазе.

Елем, нема или-или. И ако има требало је о томе мислити раније. ИЛИ_ИЛИ је кад те напдну. Тада треба одговорити на сваки напад.

Р У С И Ј А!
Препоруке:
33
3
46 четвртак, 12 децембар 2013 09:55
Форевер Јанг
И коју, између осталог, треба да имају на уму руски посматрачи када се питају и чудом чуде како то да, након свега што смо са те стране доживели, српска политичка елита хрли на Запад, у ЕУ, па чак и у НАТО.

Док се не умешају у медијску сферу у Србији, Руси немају право да се ово питају. Боримо се за ТВ НСПМ!
Препоруке:
30
1
47 четвртак, 12 децембар 2013 10:00
Јован
Оптимиста сам што се тиче ослобођења Србије из вазалног ропства.Све је мање простора за политикантство типа "ко није за еу тај је против Србије" или "ко је против Русије тај је против Србије".Истрошен је демагошки материјал,и мало по мало,без сумње,критична већина остаје без стране којој ће се приклонити (јер су се сада стран(к)е сложиле)или одговорност за лично чињење или не чињење пребацивати на"власт"која"ради против интереса народа"аболирајући лично учешће и одговорност.Иде време,сигуран сам у то,кад ће доћи дотле да свако мора да преузме одговорност за себе.Овај и овакав државни систем сам је појео себе,одржавају га у животу интересне групе јер,сложићете се,у једном стању друштва где свако узима у своје руке право да брани свој интерес и опстанак јесте веома опасно по привилеговане и полицијски заштићене структуре.У оном тренутку кад ЕУ не буде више имала интереса у Србији(а то је претпостављам довршетак стварања државе Косово) Република Србија може да се нада коначном обрачуну...
Препоруке:
16
1
48 четвртак, 12 децембар 2013 10:01
Јован 2
Ослобађање од ропства никад није ишло без нужности слоге и самопожртвовања.Нужда закон мења.Могло је ићи и другачије али обзиром да је готово сва памет овог народа протерана директно или индиректно,да је острашћеност у народу огромна,то је идеално тло за манипулацију и теледириговање.А како је "Империја" мајстор манипулације у одржавању деструкције није тешко претпоставити да ће док год има простора одржавати такво стање.Пале су маске готово свим "политичким партијама",СРС(СНС) је био декларативно тврдо националистичко језгро сад је декларативно тврдо за-ЕУ.ДС је неповратно изгубила кредибилитет а више нема странке која јој је декларативна противтежа па да се ломе копља острашћених глава, исцрпли су све изговоре а идеје немају шта то ново да понуде што би било погодно за демагогију.Просто обесмишљен је цео пол.систем.И већини мало по мало постаје јасно да избора нема,али ће овакво стање потрајати док год се "власи не досете" а нужда ће натерати да се Срби у своју памет врате,извесно.
Препоруке:
15
1
49 четвртак, 12 децембар 2013 10:25
Бели Орао
""За минушџије Распућину.

Нажалост човек је у праву, јер ови наши немају професиомалца који ће да дође код организатора да распусти штрајк. Значи дигла би се цела демоНкратска Србија.
Препоруке:
4
4
50 четвртак, 12 децембар 2013 10:49
Вукадиновићу У ЦЕНТАР!
СЛОМИТИ МАНТРУ ЕУ РАЈА то је главни задатак у правом избору да ли ЕУ или не!

Зар Бугарска није ЕУ а тамо се живи бедније него овде! Па треба да будемо бедни и још да изгубимо слободу!

Да ли неко уопште има уверење да чак и да је могуће да ће Немци дозволити чисто из психолошких разлога и осећаја надмоћи да неко из Источне Европе има стандард сличан њима?! Тај не познаје ништа ако тако мисли!
Препоруке:
23
2
51 четвртак, 12 децембар 2013 11:20
Дринко Кончаревић
@Рђосав,
Рђосаве, сав од рђе, Вама под хитно треба "антирост". После третмана, ја верујем да ће те променити начин размишљања и разумевања написаног текста.
Препоруке:
13
4
52 четвртак, 12 децембар 2013 11:50
spiritus
@Бели орао
Албанци, Муслимани и представници других мањина се буне иако је Србија "на европском путу": тај антисрбизам је део мањинског шовинизма и не зависи од тога да ли је Србија за ЕУ, или за Евроазију. Велика већина Срба је данас за зближавање Србије и Русије, чак и за приступање Евроазији и ОДКБ. Али, међу припадницима тзв "елите" нема никога ко би тај став велике већине квалитетно артикулисао. Рушење Југославије и социјализма је само први корак у успостави онога чему тежи већина Срба, други корак је значајнији, али и теже остварив, он подразумева потпуно надилажење западне (либералне, грађанске)демократије: православљем, саборношћу, сталешким уређењем, код Руса самодржављем. Социјализам и либерална демократија јесу суштински супротстављене православним и другим источним народима и њиховим традицијама, али, ми немамо интелектуалце који ће "источни пут" квалитетно и јасно предочити.
Препоруке:
18
4
53 четвртак, 12 децембар 2013 11:51
Stanic Milan 3
Potaknut ovom izvrsnom analizom i prilozima kolega komentatora,ponovo uzeh enciklopediju u ruke posjetivsi se na vrlo komplikovanu etnodemografsku,socijalnu i konfesionalnu strukturu Ukrajine -uostalom na sta ukazuje gosp.Dubinjin kao dobar poznavalac rusko -ukrajinski (ne)prilika.

Angazmanom SAD i EU maske su zaista pale u sta je ukljucena"najteza artiljerija".Ostvaruje se geostrateski plan Kisindzera i Bzezinskog da se metodom "pirane" pocne grickati ruska teritorija,posle neprijateljskog okruzenja od strane agresivne NATO alijanse.Libija,Egipat i Sirija ni priblizno nisu problem za svetski mir koliko aktuelna desavanja u Ukrajini.Rusi pomno analziraju agresivni nastup NATO alijanse,ali niko se ne treba zavarati da nece adekvano odgovoriti.Ipak, za njih je Ukrajina prioritet od najvece vaznosti.
Препоруке:
21
5
54 четвртак, 12 децембар 2013 12:05
Рђосав
Цмок Торонто:
...Ако је за утеху драго ми је да сам Србин из Торонта а не из Београда...

- Ма јел` могуће? - па то и јесте сва филозофија вас дезертера - емиграната - побегуља: много сам паметан што сам постао Канађанин! Е, тек ће видиш кол`ко си паметан. Долази старос`, усамљенос`, болести... - деца одлетела на своју страну, на други крај Америке - остајете тамо к`о пањеви, носталгија се појачава с годинама, бесмисленост ваших емигрантских живота постаје све очигледнија.

А повратка нема. Кредит од 300 000 долара за дрвену кућу још неотплаћен. И сваки повратак се још увек тумачи као неуспех. Излаза нема. Квака 22. И баш ми је мило ем драго. Сви сте ви били `против Милошевића`, сви сте дали свој скромни допринос сламању кичме овој држави. И не треба да се враћате - лош сте материјал.
Препоруке:
28
16
55 четвртак, 12 децембар 2013 12:27
Рђосав
ANTA:
...нико не би по цичи зими блејао на Мајдану да је Русија понудила бар нешто...

- Ооо, да, блејао би, како па не би блејао, јак је американизам - годинама је америчка `мека сила` (промиџба по хрватски) обрађивала ове просторе. А још би се више блејало на Теразијама и код Коња - цели ДОС би опет био на окупу. Ништа ти не брини за блејаче - они су данас већина, како у Србији тако и у Украјини. Него има лек и за блејаче. Кинески лек. Треба с времена на време подмазати гусенице тенкова, продужава се век трајања...
Препоруке:
29
7
56 четвртак, 12 децембар 2013 12:51
Рђосав
синиша:
Ви нам овде тумачите да је време за ИЛИ-ИЛИ. Још кажете да немамо кљусе. ... Елем, нема или-или...

- Баш да видимо какво нам је кљусе:

- десетак старих руских ловаца МиГ 21,
- 4 комада већ застарелих МиГ 29,
- нешто тенкова и артиљерије. И људство на нивоу Савеза извиђача. И ти ћеш, с тим енормним потенцијалима, да тераш политику `у се и у своје кљусе`, алтернативно формулисану као `политичка и војна неутралност`?! Па то може Кина, велесила у сваком погледу, она може `у се и у своје кљусе` - мада у глобалном сукобу можда буде приморана да каже `џа` или `бу`.

Шта би ви `тели, да ми лепо седимо кући и печемо ракију, не хајући ич за Светске Ратове и остале Апокалипсе?! Е па - то нема, господо, и опет се, по ко зна који пут, `прави анкета`: за или против Русије? Али озбиљно, значи: ако је `за` - има да гинемо барабар с Руси; ако ли је па `против` - има да гинемо против Руси. Јесте ли обавештени да је баш такав избор ускоро пред нама?
Препоруке:
28
5
57 четвртак, 12 децембар 2013 13:27
@Рђосав
. "Кинески лек. Треба с времена на време подмазати гусенице тенкова, продужава се век трајања."

Da čovek ne poveruje
Препоруке:
12
8
58 четвртак, 12 децембар 2013 13:28
Боб
@Иоанн Дубињин

Ау, каква грешка! То што би била "федерација" је православни украјинско-руски део земље. То је наше. Онај мањи, унијатски пољско-римокатолички и депонијски западни део, то вероватно иде у европски "рај".

Или сте ви хтели да већи део Украјине дате европским лоповима? Ко зна...
Препоруке:
13
1
59 четвртак, 12 децембар 2013 13:29
Давид Новаковић@spiritus
Срећа по српски народ па је у својим редовима имао великана какав је био Доситеј Обрадовић који га је извео на пут просветитељства и здравог разума, наспрам верске заслепљености, догме, те племенског и вероисповедног схватања нације. Светлост спознаје се не може угасити.
Препоруке:
11
20
60 четвртак, 12 децембар 2013 13:32
Боб
Дакле, битка се бије за православне Украјинце, они ће одлучити судбину земље. Унијати који су отпали, они су отпад и то је то. Ја их не бих примао натраг ни са покајањем, изгубљени су заувек. Као и тзв. хрвати.
Препоруке:
25
1
61 четвртак, 12 децембар 2013 13:41
Београђанин
Јако сте то лепо написали, Ђорђе, уживао сам у вашем чланку. И слажем се, наравно.

У питању јесте продаја магле. Или ђинува од стакла, као некада што је Џемс Кук куповао цела оствра за врећицу сјајних перлица. Раније сам се чудио томе, али више не. Људи воле шљаштећи сјај више него сивило сигурности. То се могло видети још некада за совјета, са којим жаром су тражили фармерке. Дали би цео свемирски програм за пар фармерица по човеку, тада. Исто се дешава и данас, и Запад игра управо на то, он је већ развио рекламу иноако до крајности (у потрошачкој индустрији) и зна како да упакује нешто у целофан.

То и нама продају: 'бољи живот'. Од кога, наравно, нема ништа.
Препоруке:
17
1
62 четвртак, 12 децембар 2013 13:42
Рђосав
демократа из прикрајка:
Da čovek ne poveruje

- Шта, ниси схватио да та Кинеска маст за подмазивање гусеница тенкова продужава не само век трајања тенкова, него и државе чији су тенкови?
Препоруке:
15
8
63 четвртак, 12 децембар 2013 14:01
Poštovani
Ukraince "evropejce" čine tri osnovne grupe:

1. Poljsko-litvanski katolički korpus i lobi. Njih niko ne može odvratiti od EU.
2. Materijalističko-grebatorski korpus koji nema duhovnu stranu i spreman je i đavolu da se proda za dolare. Njih Rusija može vrbovati istim metodama kao i zapad.
3. Rusofobi koji se pozivaju na "Golodomor" i "Staljinove zločine". Njima se mogu zapušiti usta istinom. Rusija je stvorila modernu Ukrajinu, Ukrajince i ukrajinski jezik. EAU je garant očuvanja te posebnosti. Ukrainski jezik će biti zvanični službeni jezik EAU. Da ne govorimo o folkloru i tradiciji. EAU će usvajati sva napredna naučno- tehnološka dostignuća zapada kao i savremenu organizaciju države i društva. EAU će na bazi interesa sarađivati sa celim svetom i biti sposobna da zaštiti te interese. Posebno Ukrajinu.Uprotivnom Ukrajini preti nacionalistički raspad države.
Препоруке:
12
1
64 четвртак, 12 децембар 2013 14:08
синиша @ Rđoslav бр.1.
Нисам веровао да ћу се сложити са једним следбеником СНС-а, али слажем се у потпуности. Министарство одбране и Војска Србије и по наоружању и по људству и по војним законима и по свему другом је још гора него што ви наводите. А каква ће бити армија ћчији је министар Вучић, а био Шутановац. Да нисте претерали кад сте рекли ловачко друштво. Некада је ловачко друштво "Четник" из Дрвара било јаче од садашње армије Србије.

Разбијање НАТО пакта је у току и без Србије. Али, ако би се дрзнули има ко би их бубнуо, не брините.

Ваше геостратешке процене о скором војном сукобу Русије и НАТО пакта нису утемељене. Заиста постоји инерција, по којој НАТО хрли на Исток, али постоје и контра инерција у којој су Руси и Амери, да не кажем Путин и Обама ближи од Обаме и Меркелове. У самом НАТО пакту има пуно пукотина и међусобних скривених игара тако да се може десити да Србија крене у Сзсрет Америци, али да зарати са том истом Америком борећи се на страни Неачке и обрнуто.
Препоруке:
6
1
65 четвртак, 12 децембар 2013 14:13
Нимбус
...иза насмешеног лица и „меке“ евро-моћи крију старе амбиције и стари ресентимани. И при томе не мислим само на Немачку, на коју, с разлогом, најпре помислимо када се помене историјски ревизионизам и историјски комплекси. Поред Берлина ту су и Пољска..., Румунија, Мађарска, Хрватска (која ће – зар ико ту може имати трунку сумње? – бити посебно заинтересована за нашу „европску будућност“).

Предност нас "андераунд аналитичара" је што не морамо да се бакћемо са еуфемизмима. Написах недавно исто ово, само конкретно ("Ружичаста свастика и црбна жаба"). Нацизам је нацизам и крај. Нацизма је у Европи увек било немерљиво више него антифашизма. Јест и будет!
Иначе, са већином се не слажем:
- Да у Јевропи не влада корупција, заборавите. Само тамо је аристократска (како и приличи надчовеку) а не демократска.
- Русија је унапред осуђена да изгуби сваки озбиљнији војни сукоб. Држава где влада "бела куга" губи ратове.
- Не треба нам мудрост. Некад је срце паметније.
ИТД.
Препоруке:
5
12
66 четвртак, 12 децембар 2013 14:20
синиша @ Rđoslav бр.2.
Ви сте, односно ваше мишљење је жртва неких стереотипа.
1. стереотип бр.1 да Русија има спољну политику Совјетског Савеза, грешка, нема
2. да ће се међународни односи решавати према обрасцима из периода тзв. "хладног рата" неће
3. да Србија може да буде тројански коњ Америке у Русији и Русије у Америци, или било кога било где, Немачке у Русији, или Турске, а Русије тамо. То су сељачке примитивне комбинеације неких неписмених политиканата који су игром случаја доспели на висока игром шале случаја доспели на високе функције. Нису им пријатељи који су их тамо инсталирали.

Добар вам стојим да су стратешки интереси САД и Русије толико дубоку, да нема шансе да се наруше ни због Украјине, а још мање Србије, без обзира шта се ту догоди. А ни без обзира на то. ИЛИ ИЛИ које ви намећете може да се односи само на то да ли Србија уз Немачку или уз Америку.

Русија не рачуна на Србију као на ратног савезника толико нико није слеп.

Али милиони руских војника јесу ту.
Препоруке:
7
5
67 четвртак, 12 децембар 2013 14:26
Поштовалц НСПМ
Да без филозофије, филозофске мисли идеологије нема борбе против злих сила односно за нашу државу и њен опстанак а самим тим и наш опстанак. Сваки часни ителектуалац нема дилему али многи су побегли пред агресивним и безкрупулозним рустикалцима а ово мало што је остало је скрајнуто и нема никакав утицај на стање у држави. Чак да се боре из илегале глас би им био јачи и моћнији овако једина зубља је ова ваша филозофска мисао из које се мора родити нада и људи снаге за српско ускрснуће. Живела Србија.
Препоруке:
12
0
68 четвртак, 12 децембар 2013 14:56
thinking maize@ Нимбус
Поштовани г-дине, написасте "гледе" ОТПОРА Империји следећу тачку: "- Русија је унапред осуђена да изгуби сваки озбиљнији војни сукоб. Држава где влада "бела куга" губи ратове.", па да Вас у том смислу питам А КОЛИКИ је "наталитет" на Западу!? Сем Француске где је ПОДНОШЉИВО НЕГАТИВАН (1,8 деце по жени ЗАХВАЉУЈУЋИ Арапкињама!) и Америке (захваљујући МАСОВНОЈ ИМИГРАЦИЈИ и НАТАЛИТЕТУ "обојених"-црнаца и латиноса), СВЕ ОСТАЛЕ ЗЕМЉЕ Запада имају НИЖИ НАТАЛИТЕТ чак и од ОВАКВЕ Русије, укључујући и њене муслимане, који нису малобројни у западним земљама, штавише! Кад се разматра питање Империјалне "пешадије", што Ал-каида и ини муслимански фанатици јесу, не заборавите да је иста доживела ТЕШКЕ ГУБИТКЕ у Србији и Либији и то такве, да је Империја била ПРИМОРАНА да шаље СПЕЦИЈАЛЦЕ из МАТИЧНИХ ДРЖАВА! Ако мени не верујете, питајте пуковника Јевтовића!? Можда Вам се не свиђа његов "слобизам", али човек је СИГУРНО ВЕОМА упућен у ова дешавања!? А ОБАШКА Кина и Индија, које баш и нису за Запад!?
Препоруке:
19
6
69 четвртак, 12 децембар 2013 15:06
Ivan Aleksić
@Nimbus

Nekim ljudima, poput Vas, je jako teško objasniti da se pad Berlinskog zida desio pre više od 20 godina, a ne pre 2 godine.

Inače, za Vašu inoformaciju, natalitet u Rusiji zadnjih 10 godina nije bio negativan, već na nuli, a ove godine je postao pozitivan, prvi put od 1991. To je i Putin spomenuo u svom govoru danas.

E sad se lepo, izjedite od muke.
Препоруке:
29
1
70 четвртак, 12 децембар 2013 15:55
Рђосав
синиша:
...да Русија има спољну политику Совјетског Савеза, грешка, нема ...

... грешка - имаће је, управо је успоставља. Владимир Владимирович данас:
http://www.pravda.ru/news/politics/12-12-2013/1185357-am_int-0/
И још: Нико не треба да има илузије да је војно јачи од нас, линк: http://www.politika.rs/rubrike/Svet/Putin-Niko-ne-treba-da-ima-iluzije-da-je-vojno-jaci-od-nas.sr.html
3. да Србија може да буде тројански коњ...

То верује онај што заговара `политичку и војну неутралност` - а не ја. Ја - наоборот! - тврдим да је време курвинске политике `између Истока и Запада` - прошло.
...стратешки интереси САД и Русије толико дубоку, да нема шансе да се наруше ...

- да, толико су дубоки да Америка безобзирно инсталира `антиракетни штит`, али Путин зна чему то служи: Он је нагласио да је „противракетни штит само по називу одбрамбени систем” а да је у пракси то „суштински део стратешког нападачког потенцијала”.
Препоруке:
18
5
71 четвртак, 12 децембар 2013 16:02
Петар
г. Вукадиновићу, и на сајту Политике сам оставио коментар на ваш чланак који ћу овде проширити.
1. Прва битна разлика између Србије и Украјине је што ЕУ не тражи од Украјине да се одрекне 15% своје територије
2. Друга битна разлика је што је Украјина подељена не по идеолошким, већ по верским и етничким основама. Са једне стране су католици и унијати који фанатично мрзе Русију, са друге четвртина становништва који су Руси.
3. Последица свега наведеног је да демонстрације про ЕУ, у којима учествује отприлике 0% становништва источног и приморског, дакле проруског дела Украјине, у стварности представљају само антируске демонстрације оних Украјинаца који свој национални идентитет заснивају на мржњи према Русији.
4. У Србији би овакве про ЕУ демонстрације биле немогуће, тј скупило би се највише 10.000 људи са пиштаљкама који би се разишли за пар сати.
5. Еврофанатичност СНС,ДС,СПС није последица некаквог страха од народа коме би био "одузет" сан о ЕУ већ обична и чиста издаја.
Препоруке:
17
0
72 четвртак, 12 децембар 2013 16:10
Ivica Dačić
Oprosti mi, Katrin
mozda nisam bio fin
mada si mi bila draga
oprosti mi, Katrin
sve je sada samo dim
nasoj ljubavi ni traga
Препоруке:
13
1
73 четвртак, 12 децембар 2013 17:35
синиша @ Rđoslav
Совјетски Савез је био земља или империја радничке класе света. Имала је за задатак да штити интерес онога што је руководство СССР-а сматрало интересом радничке класе Пољске, Вијетнама, Кубе, Југославије, итд. И политички и војно и економски. На пример економски тако што су финансирали Пољску дајући јој по основу радничке солидарности рецимо нафту, скоро па џаба у свему томе је руски народ био средство.
Лепо је то радничка солидарност, али они су тиме финансирали и такве национализме и русофобуију каква је Пољска или Литванија.

Русија данас штити интересе руског народа пре свега, а са Пољском и осталим може да тргује на тржишним основама понуде и потражње. То је суштинска разлика.

Дакле, ако Руси поставе негде неке ракете или крену у офанзиву то сигурно неће бити због солидарности са радницима Пољске који их мрзе, или Литваније, него у интересу заштите интерес руског народа.

Значи неће потурати Русе да они за "раднике" света јуришају на ветрењаче.
Препоруке:
12
8
74 четвртак, 12 децембар 2013 18:14
Рђосав
синиша:
Совјетски Савез је био земља или империја радничке класе света...

- Ма немаш појма. Идеологије се мењају - центри моћи остају. Москва је један од центара моћи (мени најважнији) - и сасвим ми је свеједно да ли пропагира `православље`, `комунизам` или `правду и слободу`. Важно да је Москва, а не Берлин, Лондон или Вашингтон. Али ви, идеолошки оптерећени, и даље трабуњате о гресима `бољшевизма`, `стаљинизма` или не знам чега. Кога бре брига?! - историја иде даље, а историја Европе је - у најкраћем - како покорити Русију. Па Запад произведе Наполеона, па Хитлера, па... - па га пошаље на Москву. То је прича. Све остало су дечје фантазије.
Препоруке:
14
6
75 четвртак, 12 децембар 2013 18:19
Нимбус
Па, чуо сам ових дана, нешто се прича да нема више Берлинског зида...Што се схватања тиче, биће ипак да је обрнуто. Ја заиста не могу да разумем раширено уверење да на западу мал` не нема корупције. А ово нисам писао ја већ Генерал Ивашов:("Безбедност Русије је угрожена", НСПМ):
"По броју становника, већ нисмо велики, прешла нас је Индонезија, стиже нас Јапан, чак и Вијетнам; по квалитету људског потенцијала (критеријуми УН), током ,,мрсних” година, ми смо се скотрљали на 73. место. Удео Русије у светском БДП-у 2015. године чиниће мање од 3% (Кина – 18%), и то већ није светска сила.

Можда нисте чули за "Сибирјанце"? Има и то, нешто као северни Монтенегрини и сл. Раде НВО пуном паром.
Русија је окружена државама које броје 2,5 милијарде становника, којима Руси (140 милиона) нису баш готивни, ал Србир јесте.
Но, ја сам уз то хтео рећи и да је европски нацизам данас у новом налету још појачан са НАТО (САД). У таквим околностима, памет нам није од велике помоћи.
Препоруке:
4
4
76 четвртак, 12 децембар 2013 18:25
Jasna*@Zoran
Nije uopste stvar u tome sto je Zapad ostao bez vodje ,vec u tome sto je kapitalizam u dubokoj krizi i sve vise pokazuje svoju trulez i nakazno lice,a zapadne vodje nemaju ideje kako to da sakriju.
Препоруке:
6
4
77 четвртак, 12 децембар 2013 18:58
Самуило простачина Thinking Maizeu
"одвија се на СУБРАЦИОНАЛНИМ и АЛТЕРАЦИОНАЛНИМ НИВОИМА ПОДСВЕСТИ, СВЕСТИ и АЛТЕР-СВЕСТИ, како појединаца, тако и друштвених група, привилегованих и непривилегованих слојева становништва те ТРЕЋЕ-ЕВРОПСКЕ Европе (чита се: источна и југоисточна Европа)!? С тим у вези ваља заснивати и КОНТРА-ПОТЕЗЕ, али и од контрапотеза правити НИЗОВЕ контрапотеза, ergo СТРАТЕГИЈУ АЛТЕР-ЕВРОПЕЈСТВА!? Али то се НЕ МОЖЕ ПОСТИЋИ разматрањем САМО РАЦИОНАЛНИХ СРЕДСТАВА, нити позивањем на РАЗУМ ЉУДИ, просто зато што се ЕУ-ропско УСЛОВЉАВАЊЕ одвија и на АЛТЕРАЦИОНАЛНИМ НИВОИМА!?"
Не чини ли вам се, драги и обавештени колега, да сте мало тежу топузину речи, из говора људи који изигравају ученост( а ви нисте такви) овога пута овде испуцали.Тешко је растолмачити све то а још мање учинити сувислим у нашој свакодневној памети.Или сте и Ви решили да нас мало спустите у подрум, где треба да вам се дивимо.Нисам сигуран да вам је то била намера.Или је и коментар мало на ту страну заразан
Препоруке:
14
1
78 четвртак, 12 децембар 2013 19:05
Станић Милан
Као и увек - видим да је објект напада мој друг Рђосав и то од колега учесника који нису баш" код куће"кад су у питању историјски догађаји.Оно што је тачно- Русија се заиста налази у деликатном положају,сви знамо зашто.Зато, јер се у њеним пространствима налази 2/5 светског богаства у базичним сировинама.Отуда су све могуће аспирације светског бандитизма на руску територију - сви освајачи у прошлости сломише зубе.Кад је у питању однос Украјина - Русија,то морамо гледати у оптици спојених судова.Од Петра Верликог ни једна земља на планети није имала конзистентнију вањску политику.Оставите се Синиша идеолошке острашћености са којом и Ви нисте на "ти".Учите.Госп. Нимбус и те како је памет потребна,нарочито малим.У Србији је криво распоређена.Христос избјегавши(први пут)у пустињу рече својим ученицима:"Будите лукави као змије и безазлени као голубови."То је филозофија малог народа,а не Вучкова патетика.
Препоруке:
9
5
79 четвртак, 12 децембар 2013 19:50
Peter RV
@ Драган
Ova klika je 'ukapirala' sto je u njen licni 'evro-cinovnicki' interes. Njihov jedini problem je kako 'zedne Srbe prevesti preko vode'.
Dali neko jos uvijek gaji iluziju o nekom njihovom patriotizmu?
Препоруке:
8
1
80 четвртак, 12 децембар 2013 20:27
Bojan Todorović
Nema Đorđe uporišta u realnosti.Ko god prođe Evropom od Španije do Švedske videće jad i bedu, „čemer, smrt i jad“ što reče polupesnik. Sleputaju i tumaraju švajcarskim, austrijskim, holandskim selima skitnice, gubavci i pijanci. Bezakonje, beda i propast na svakom koraku. Tajkuni i oligarsi opljačkali narod i državu, uživaju u vilama i zgrću bogatstva ( četrdeset milijardi rekoše da je Voljeni vođa priištedeo ?) Dok u Ruskim selima procvat i blagostanje. Država i Voljeni brinu o narodu ( otud naborano čelo ) a bratske narode vole više nego sebe. Dele bratski zadnji zalogaj, ako treba, pomažu u nevolji, snabdevaju ih energentima, i najvažnije – štite od dušmana koji se drznu da ih dirnu. Koliko su samo zaštite imali svi od Istočne Nemačke do Bugarske tokom prošlog veka – teško je opisati. Zato valjda jadni hrle u bratski zagrljaj i sada. Nas su toliko zaštitili 99 i toliko nas pomogli preuzevši NIS da im to nikada nećemo zaboraviti.....
Препоруке:
4
14
81 четвртак, 12 децембар 2013 20:37
Pol Korektan
Vučić kaže uvek sve kako treba, na strani je ' malog čoveka', nema mu zamerke. Međutim, vremenom se pokazuje da je to što nam on nudi simulakrum, šizofrena podeljenost na *znanje* o onome šta valja reći i uraditi na jednoj strani koja je vidljiva i delovanje drugog; amoralnog, patološki ambicioznog i sticanjem moći korumpiranog Vučića. Dakle to je činjenje zla u formi laži, a iz tih laži proizilaze štetna dela za javnost i državu koji od njega zavise u velikoj meri, jer ovde, u Srbiji, ''ne stanuje demokratija''. 'Zapad' će posle ovog političara naći , novi, bolji model koji će laži uvesti u superpozicijsku brzinu uništavanja svega srpskog a ta ''veština'' je već u opticaju kod tamošnjih dobro kotiranih kadrova. Dok u Nemačkoj pada cena radnog sata na fizičkim poslovima zahvaljujući najezdi EU Rumuna, Bugara itd. Srbija služe kao cirkuska šatra u igri koja joj se nameće već pola veka. Ne znamo šta će se desiti sa Ukrajinom, ali Srbiji će se i posle Vučića desiti Vučić. To je izvesno!
Препоруке:
9
2
82 четвртак, 12 децембар 2013 21:39
za pripajanje Srbije Rusiji ili Kini
prvoligaski derbi na svetskom nivou je nadjacavanje SAD i Kine, ovo nadmetanje Rusije i Nemacke(EU u zivotu jos jedino odrzava nemacka privreda, koja stagnira i pitanje je jos koliko moze da izdrzi jevtinu proizvodnju sa istoka) je lokalno-evropskog i drugoligaskog karaktera. Kao sto je pitanje vremena kada ce u ovom prvom derbiju pobedu da odnese Kina, zato sto je mnogo brojnija, isto tako brojcano i teritorijalno mnogo manja Nemacka ne moze na megdan Rusiji. Zato je potrebno samo strpljenje! Drugo, ako Englezi 2017-e napuste EU, vrlo je verovatno da ce isti referendum morati da se odrzi i u dr. EU clanicama, a svi znamo kako ova EU ideja stoji u mnogim zapadnim zemljama, sve se rusi kao kula od karata. Trece, Putinu zameram sto se ne umesa u status i prava 10-15 miliona Rusa u Ukrajini, ukljucujuci u krajnjoj instanci i pravo na samoopredeljenje, da li bi i tada bilo ovakvih protesta?!!
Препоруке:
14
0
83 четвртак, 12 децембар 2013 22:03
Od tebe ocekuju spas ?????
@Bojan Todorović
Ne, ne izgledaju holandska sela tako (mada, ocigledno je da u spanskim nisi skoro bio), ali me zanima kakve to veze ima sa nasim selom. Nase selo ce izgledati bas kako ga ti opisa da bi njihovo nastavilo po starom. Nema kod njih promene-menjaju se samo sela: juce su jahali neko iz Indije,Alzira ili Cilea, a danas plus ovo iz Srbije. Ako mislis da im je cilj da podignu tvoje selo-prosetaj do nekog Bugarskog, Rumunskog, Madjarskog sela pa vidi sam....
četrdeset milijardi ...od Istočne Nemačke do Bugarske...Nas su toliko zaštitili 99
AUUU Radosave.. E pa tako mi i treba kad ne citam komentare do kraja: tek sam sad shvatio da si u rezimu pokvarene ploce. Izgubih vreme na tebe, a vreme je novac...
Препоруке:
9
0
84 четвртак, 12 децембар 2013 22:37
синиша @ Rđoslav
Бити за Русију и бити за СНС, странку Александра Вучића и Зоране Михајловић. То је неспојиво Рђославе.

Покушај нешто друго. Та твоја тактика оштро и на прву полако али сигурно прелази у тактику оштро и без везе.

Руси хоће примити, као и енглеска краљица сваког председника владе или председника државе који им се најави. И Маровић је био као председник примљен код енглеске краљице. Затим се протоколарно сликају и онда објаве слику у новинама. То је могуће и са СНС кад су избори, али није могуће да неко ко води антисловенску политику се представља као тумач војне политике Русије.

Немојте ви из СНС да остатку Србије наступате као русофили и тумачи руске политике. То једноставно нисте. Говорите у своје име и о себи. Маните се и српског народа и Русије. Заборавите ви нас, и нас Србе и нас руске војнике, ви из СНС-а. Нисмо заједно.
Препоруке:
10
3
85 четвртак, 12 децембар 2013 22:58
синиша @ Bojan Todorović
Откуд ви?

Раније сте причали да васје разочарао Милошевић кад је балванима насрнуо на младу хрватску демократију по личким селима, а сада су вас и Руси разочарали што не дају братским народима, нешто џаба, или "ђабе". Прошла су та времена, нема "ђабе" ни од Руса. А братски народи могу да иду код Немаца, они ће им дати шта хоће, паре, демократију, слободу, право на слободно школовање и здравствену заштиту и тако даље. Можда и неће, али не могу ја да се секирам због тога. Зар данас Цар није рекао да су сви слободни да ЧИНЕ СА СОБОМ ШТА ХОЋЕ.

Као бивши полицајац имате могућност да уђете у било српску било немачку банку па загрбите колико колико вам треба. Они ће вам то дозволити, а Руси сигурно неће, ако су нормални.

Што се НИС-а тиче, Руси могу и да га продају, па да се појави неки други власник који ће битри вама и Чанку по вољи. А што га не би ви откупили по истој цени? Платите Русима 400 милиона и ваш је. Питајте их ако не верујете.
Препоруке:
9
0
86 четвртак, 12 децембар 2013 23:33
цар Душан
чимбеници
Предлажем избацивање хрваштина из српског језика.
Препоруке:
15
0
87 петак, 13 децембар 2013 00:10
сељак беземљаш
Тај идеолошки магнетизам и та симболичка аура, обилно потпомогнути донацијама Европске комисије локалном невладином сектору, али, такође, и сивилом пост-совјетских друштава, и даље делују, зрачећи по европској периферији попут светлости давно угашених звезда, без обзира на то што већ поодавно нема готово никакву супстанцу и упориште у реалности Европске уније и њених чланица. И зато без темељног раскринкавања и демаскирања ове идеолошке матрице (ЕУ=Европа=ред, правда и благостање) која делује већ на нивоу језика и (под)свести, без обзира на покоју добијену рунду, неће бити правог и трајног ослобођења.

Не може се боље дефинисати правац политичког деловања. Политичког, зато што већина оних који су за ЕУ нема рационалне разлоге.
Препоруке:
7
0
88 петак, 13 децембар 2013 00:14
сељак беземљаш
@Рђосав
Ово није твој начин размишљања.
Овај што ти пише коментаре нека настави.
Препоруке:
10
1
89 петак, 13 децембар 2013 01:34
Рђосав
синиша:
Немојте ви из СНС да остатку Србије наступате као русофили и тумачи руске политике...

- синиша? - јел` теби мало теже улази у главу, или си нешто пропустио? Рекао сам овде-на да сам ја нестраначка личност. А све што сам овде-на рекао - апсолутна је истина. У ствари - лажем, ето за ципеле сам рекао: 44. Тачно, али - лети, зими - као сваки сељак - носим вунене чарапе, те и зимске ципеле 45. То је комплетна истина.

А што се лажне русофилије тиче - примедбу слободно упутите ДСС-у, пошто њима, оригиналним англофилима (као што им беше и идејни предак Слободан Јовановић, који је иначе био ратни злочинац, читао спискове за `З` преко Радио-Лондона) русофилија стоји к`о пилету груди.
Препоруке:
11
9
90 петак, 13 децембар 2013 02:15
Јован
Апелујем на све нас,коментаторе,да се уздржимо од распре и свађе,свако има право да мисли како хоће али нико нема право да другог убеђује или лепи епитете који узбуркавају страсти,то може само да користи онима што владају путем раздора.Уосталом,у току је Божићни Пост који претежније подразумева уздржавање од тешких речи,осуђивања,свађања и убеђивања.Ако неко има неку идеју нека је изнесе идеје су увек добре а ако нема боље да не каже ништа него да своју душу греши осуђујући другачије мишљење.Да ли је неко стекао душевни мир кад је истресао из себе јед,гнев,јарост?Не бих рекао,напротив само продубљује озлојеђеност сопствене немоћи.Стварну власт има свако онај ко не допушта себи да га надвладају те ниске страсти и пориви, а несумњиво сви их имамо.За љубав Божју Мајке Свете и Светог Саве уздржавајмо се од огња гнева јер што га више хранимо свађом и расправом то је све већи.На крају човек постане његов роб и не може да се отргне,више није свој него је оруђе острашћености.Хвала Вам на пажњи
Препоруке:
6
1
91 петак, 13 децембар 2013 08:45
spiritus
Јован
Св. Филарет Московски је говорио: "Личне непријатеље воли, непријатеље рода - презири, непријатеље Отачаства - сатири". Било би добро да Ваш позив на помирење, божићно праштање и пост упутите онима који у Бога не верују и који не посте, онима који нас цео век сатиру у изградњи новог човека, новог друштва, нове Европе, нових универзалних вредности, права човека, радника, сељака, хомосексуалних и других мањина... Није новина што свет традиционалних вредности трпи ударце и бива изложен страдању и порузи, новина је што је тај свет почео да узвраћа. Нећу, Јоване, са сваким да будем Србин: никоме не праштам, а опроштај не тражим.
Препоруке:
8
1
92 петак, 13 децембар 2013 10:48
синиша @ Rđoslav
Што се тиче вунених чарапа сигурно би вас моја бака похвалила и рекла добар дечко, а мени би набила на нос што не носим као ви дебеле чарапе него се и зими, када време није модирам. Иако се ја ни тада ни сада нисам модирао, али нисам волео ни да се утопљавам превише. И лети и зими сам јурцао за лоптом и волео сам да сам лакше обучен.То за чарапе је у реду, међутим око политике није у реду.

Ни ја нисам члан ДСС-а, нити икога познајем из ДСС-а, али ДСС не води политику ове земље, него СНС, а они јесу примитивни политиканти који праве велику штету.

Просјачком логиком, просјачење на све четири стране света. Узгред, откуд право ППВ да узима новац од шеика, да ли је вас бака васпитавала да узмете новац од свакога ко вам понуди или да НИПОШТО НЕ УЗИМАТЕ НОВАЦ НИ ОД КОГА, ОСИМ ОД РОДИТЕЉА. Дакле, слабо васпитани политиканти просјачком логиком траже новац од свакога и Руса и Арапа и Немаца, при томе им се заклињу лажно на верност и љубав.

То је недопустиво и штетно.
Препоруке:
7
2
93 петак, 13 децембар 2013 10:55
spiritus
Давид Новаковић
Ипак сте Ви, г. Новаковићу, западњак. На тог истог Доситеја позвао би се и Војислав К, Борис Т, Ивица Д, Марио К, Александар В, Тодо К, представници ЛГБТ, итд. Ваша лажна, западњачка школа, деценијама говори како је баш Доситеј једини просветитељ кога смо имали. А није. Он је само изданак секуларног просветитељства, изниклог у Халеу. Даћу Вам једно друго име, о ком надахунто пише др В. Вукашиновић у "Српској барокној теологији". То је Дионисије Новаковић, представник просветитељства, али оне гране која је ослоњена на традицију, предање и Русију. Једини је Србин који је одслушао све године Кијевске духовне академије, у време кад Кијев није био Патковград. Са њим почиње високо школство у Срба, не са Доситејем. Срби се данас, као и тада, препознају по томе што су за Русију: нису неутрални, а нису ни за Доситеја и западњачки weltschauung. А ви - рационалисти, демократе, комунисти, научници, модернисти - скривате истину, јер сте на супротној страни.
Препоруке:
9
1
94 петак, 13 децембар 2013 11:33
брм
"упркос катастрофалним резултатима у готово свим областима."
катастрофалним у поређењу са чијом владавином?
Милоршевића?
Ђинђића?
Коштунице?
Тадића
Препоруке:
1
4
95 петак, 13 децембар 2013 11:47
брм
Нимбус добио акутни напад рационалности.. поздрављам
Препоруке:
0
4
96 петак, 13 децембар 2013 12:07
Рђосав
шпиритус:
... Дионисије Новаковић, представник просветитељства, али оне гране која је ослоњена на традицију, предање ...

- Глупости. Не може се бити `просветитељ` са полазишта верске затуцаности. Шта је тај пропагирао, хришћанску догму? По хришћанској догми `Бог` је створио свет за 7 дана, пре неких 7 500 година. Неко верује у то? Значи: тај је био заглупљивач, никако просветитељ.

Дакле: просветитељ се може бити само са секуларне тачке гледишта. Што је Доситеј и био, кад се ослободио догме (у раној младости је био прави верски фанатик, дечје - наивно.) А ова тренутна лудост - 12 година веронауке (?!) у државном школству - и свеопшта клерикализација државе (параклис у Генералштабу? - поп на челу РРА? - какве будалаштине. То српски комплексаши - дојучерашњи самоуправљачи - перу биографије?)

Сем демонстративне квазирелигиозности за велике празнике, кад телевизија снима и државни врх присуствује - правог веровања одавно нема. Још од вакта Арчибалда Рајса...
Препоруке:
11
4
97 петак, 13 децембар 2013 12:14
Влајко
Поводом овог текста добих инспирацију да напишем нешто. Наиме сви ови политичари од 2000. године па и данас на кроз улазак у ЕУ обећавају ред и рад за плату наравно, и нове добре напредне европске законе.
Поставља се питање зашто ја у то још нисам поверовао. Па ствар је јасна:
Како да Вам верујем господо ка ће то бити тако кад Ви већ сад вршите власт и имате сва права и могућности да у земљи уведете напредне, ефикасне законе. Већ имате власт и по тим напредним законима нико не може да Вас спречи да их спроводите. И имате власт да обезбедите плату за оне који раде. Ај ако баш не можете свима да обезбедите рад?
зашто нам то обећавате само кроз пут у ЕУ. Јер је Вама господо циљ да нам наметнете фикцију неопходности европског пута. Јер Ви господо нас уцењујете ако Вам не дозволимо да нас водите у ЕУ ништа од реда, рада и плата, где ако не све ово оно скоро све можете већ сад без Европе да нам обезбедите. Значи без ЕУ Ви нећете радити свој посао!
Препоруке:
3
0
98 петак, 13 децембар 2013 12:43
spiritus
Рђосав
Може, наравно. И Луцифер је просветитељ, његово име значи: онај који носи светло, осветљава, просвећује. По теби испадоше позитивци Тодо Куртовић и Душан Драгосавац, а краљ Милутин верски затуцан? Тито позитиван, а цар Душан негативан? Совјетски Савез који је трајао пар деценија и срушио се сам од себе и властите глупости је позитиван, а Византија која је трајала миленијум - негативна и верски затуцана? Па, где би пре живео: у Ирану, или у Енглеској? А, противнику ЕУ?
Препоруке:
9
4
99 петак, 13 децембар 2013 13:06
А.Бајић
Питања којим се Вукадиновић бави у тексту су изузетно занимљива. И мени се често мотају по глави. Али стварност је тако контрадикторна.
Са једне стране, будућност европске Србије није толико црна - до 2050. она би требала постати земља са 4-5 милиона становника (0,75% становништва ЕУ) са скромном индустријском и технолошком базом. Просјечна плата би била од 800-1000€, таман толика да се људима не исплати ићи у Минхен да би били водоинсталатери. Већи дeо овог износа би проистицао из расположивих природних ресурса и не би се могао више повећавати (осим даљим смањивањем становништва). Велик део Србије би био слабо насељен - имали би пуно шуме и чисте природе.
Не, то сигурно није катастрофалан сценарио. Али то је много, много лошије од онога што заиста можемо.
Нелогично је што српско друштво са толиком радошћу тежи овоме. Првенствено мислим на део друштва који има средства, тј. елиту и средња класу. Међутим, управо су они најдеструктивнији део друштва потпуно огрезао у самозаваравање.
Препоруке:
7
1
100 петак, 13 децембар 2013 13:36
Bojan Todorović
@siniša

Naravno da bih za 400 miliona ( da ih imam ) vrlo rado kupio ruski udeo u NIS. Ne ja, nego svako normalan, ali to nije moguće jer niko normalan ne bi u bescenje prodao zlatnu koku samo zato što mu je u bescenje data, tj. poklonjena.
Ako bi se odlučila da svoj udeo proda ( a zašto bi, kada nam za visoku cenu prodaje našu sopstvenu naftu ? ) Rusija bi tražila istinsku vrednost koja je višestruko veće a na duže staze sigurna investicija obzirom na lihvarski odnos u koji smo se sami bacili.

Naravno da niko razuman ne očekuje da mu bilo ko i bilo šta daje „đabe“ ali naš problem je što Rusija nije htela NI DA NAM PRODA sistem za odbranu prilikom bombardovanja a siguran sam da se za cenu ne bi pitalo.
Naša „braća“ su odlučila da se liše ozbiljne zarade, stoji po strani, i skrštenih ruku gledaju kako nas združena alijansa zasipa tonama bombi testirajući na nama nove tehnologije. Zakleo bih se da su znatiželjno pratili rezultate.
Prava braća, nema šta.
Препоруке:
3
3
101 петак, 13 децембар 2013 13:50
Bojan Todorović
Ovo je samo najnoviji primer.
Kroz istoriju ( oba rata, Karađorđe, Obrenović ) toliko je drastičnih primera ignorancije, nezainteresovanosti za sudbinu čitave srpske nacije, ostavljanja na cedilu i korišćenja kao monete za sitno potkusurivanje da patetično busanje u „bratstvo“ i „ljubav“ zvuči degutantno i mazohistički bezumno.
Mučnije mi je samo vulgarno ulizivanje, otvoreno podaničko nuđenje sebe i udvoričko tepanje Putinu ( „Car“ – može li niže i ljigavije ? )
Препоруке:
2
3
102 петак, 13 децембар 2013 13:59
Давид Новаковић@spiritus
Коментатор Рђосав Вам је одлично одговорио. Шта ли је мото просветитељства неголи Sapere aude? Просветитељство је по Канту, управо излазак из незрелости коју карактерише немогућност коришћења сопственог разума без вођења другог. Не може неко ко заступа потчињавање религиској догми и ауторитету да буде просветитељ. За просветитељство је управо дефинишућа слобода, слобода да се доводе у питање устаљена веровања и слобода разума да делује у питањима од јавног значаја. Црква, како тада тако и данас, увек стоји том на путу.
Препоруке:
5
5
103 петак, 13 децембар 2013 14:16
синиша @ Bojan Todorović, парт уан
Кад се продаво НИС било је и других понуда осим руске. Била је понуда да мађарско-аустријски МОЛ купи нафтну индустрију за 100 милиона и да све расформира, а да задржи само бензинске пумпе и да онда из Мађарске Баџет Пецоли точи бензин у Србији. Чеда, Чанак и још неки су својски лобирали за тај предлог. Видим да је и вама тај предлог милији.

Уосталом Руси нису добили ни 50% од онога што је било имовиа НИС-а и што је погођено.

Потпуно сте у праву и заиста сте проницљиви да је комплетан интерес уса управо то да они продају своју нафту и гас у Србији. Зато су и дозволили Србији да их превари приликом куповине и да извуче колосално велику цену од 400 милиона иако је тржишна вредност НИС-а била мања од 200 милиона.

Да Русима одговара да они продају нафту у Србији, и то своју. Само ми није јасно зашто вама одговара да ту исту нафту у Србији продаје МОЛ, који је узгред буди речено у међувремену банкротирао.
Препоруке:
4
0
104 петак, 13 децембар 2013 14:25
синиша @ Bojan Todorović, парт ту
Дакле да чујемо предлог, ко би други боље и повољније продавао руску нафту и гас у Србији, јер друге аустријске, немачке, француске, белгијске, албанске, хрватске нафте и гаса нема.

Или је питање, ко би требао да продаје ту нафту у Србији да би се неки ваши уградили?

Што се ратовања тиче, ми што смо се са Русијом борили за слободу Србије и Југославије од памтивека смо успели да победимо и Турску и Аустрију и Немачку. Ко губи има право да се љути.

Што се тиче ракета има само једно питање. Коме су Руси у ЈНА могли да дају то оружје? Кога су поузданог свог имали у генералштабу, или уоште у војсци. Да није можда требало да дају С 300 генералима Перишићу, Димитријевићу, Васиљевићу, Павковићу, можда вама или Вуки Драшковићу.

Или њима или директно да их испоруче НАТО па да онда НАТО са тим истим ракетама удари Русију. Или да сами себе ударају тим ракетама. Милошевић није контролисао армију. Војни врх, све са Перишићем и Павковићем га је и оборила и цело време служио НАТО-у.
Препоруке:
5
0
105 петак, 13 децембар 2013 15:22
spiritus
Давид Новаковић
"Обоготворавајући Историју зато да би Богу убио углед, марксизам је успео само да Бога учини необичним и још неодољивије присутним. У човеку се може угушити све осим потребе за апсолутним, која би надживела и разарања храмова, па чак и ишчезнуће религије на Земљи. Пошто је руски народ у својој бити религиозан, та његова религиозност неминовно ће превагнути. Томе ће добрим делом допринети неки историјски разлози. Прихватајући православље, Русија је испољила своју жељу да се одвоји од Запада..."
Емил М. Сиоран, Русија и вирус слободе, у: Историја и утопија
Препоруке:
8
0
106 петак, 13 децембар 2013 16:01
spiritus
Давид Новаковић, А може и овако:
"У свом најопштијем смислу, хуманизмомсе могу назвати печат и гесло читаве нове цивилизације ослобођене "марачног средњег века". Ова ће цивилизација знати само за човека; у човеку ће започети и окончати свака ствар, на њему ће почивати небеса и пакао, глорификације и проклетства која ће већ бити позната. Човеково искуство омеђиће овај свет - другачији од правог света- са својим грозничавим створењима пуним жудње, са својим уметничким таштинама и "генијима", са шумом својих машина и фабрика и, напокон, са својим народним вођама. Први облик појављивања хуманизма јесте индивидуализам као успостављање илузорног средишта изван средишта...Отуд радикални иреализам радикална неограниченост у свему што је модерно.Унутра, као и споља, више ништа неће бити живот:, него ће све бити конструкција: угасло биће замењују "хтење" и "Ја" у свим доменима подупирања мртвог тела."
Ј. Евола, Побуна против модерног света
Препоруке:
2
4
107 петак, 13 децембар 2013 16:30
Боб
Шта више има да се прича о марксизму? Чак је и турбо фолк инспиративнији. Како се лако крећу марксисти између хуманизма и концлогора, стаљина и американизма, турског завијања и немачког савијања. Невероватна спретност! Филозофија робова-камелеона.
Препоруке:
4
3
108 петак, 13 децембар 2013 16:31
@Рђосав, петак, 12:07
По просветитељској догми, хоћу рећи схватању, човек је настао од мајмуна али не зна се тачно за колико дана. Ја, рецимо, све више верујем у то.
Препоруке:
4
4
109 петак, 13 децембар 2013 17:08
Јован@Spiritus
Опростите нисмо се разумели,апелујем на уздржавање од тешких речи,осуда,епитета личности апелујем на смирење као истински пут победе над крајностима острашћености јер је острашћена подељеност узрок свих наших невоља а на радост и корист непријатеља и личних и националних и државних.А "позив на помирење" је политичка мантра екуменистичких идеолога то је друга тема за разговор.Нисам ни имао намеру да Вас позивам на опраштање то је Ваш лични избор а Господ Бог је оставио потпуну слободу човеку што се тиче слободе избора али слобода избора повлачи и одговорност те одређује судбину личности друштва и државе. Слобода избора је привилегија дата човеку од Бога а уједно је и судбоносна јер од избора зависе и последице.Зато и апелујем на смиривање страсти јер у стању душевног немира (гнева,срџбе,јарости,једа) разум се губи те човек може рећи нешто што узнемири другог па други узврати немир првом па се укључи трећи и тако настане деструктивна свађа уместо корисног конструктивног разговора.Толико.
Препоруке:
2
0
110 петак, 13 децембар 2013 22:43
Рђосав
стидљиви верник из сенке:По просветитељској догми, хоћу рећи схватању, човек је настао од мајмуна...- Нема догми у просветитељству, то је резервисано за вас вернике. Узгред, по вашој хришћанској догми - ви сте сви потомци једног човека и једне жене, Адама и Еве. Д`извиниш, у првој генерацији су све сама браћа и сестре, чељад ово двоје. Онда су у другој генерацији све сама деца инцеста?!
Препоруке:
7
6
111 петак, 13 децембар 2013 23:00
сељак беземљаш
И зато без темељног раскринкавања и демаскирања ове идеолошке матрице (ЕУ=Европа=ред, правда и благостање) која делује већ на нивоу језика и (под)свести, без обзира на покоју добијену рунду, неће бити правог и трајног ослобођења.



У разговору на тему "Јесу ли Руси наши најбољи пријатељи" госпођа Јелена Милић између осталог каже да:
"ne može da napomene nijednog ruskog glumca, film ili modnog dizajnera, dok su zapadni vrlo poznati"

Да госпођо у ЕУ су дизајнери. И како сада ствари стоје из ЕУ можете да добијете шиваћу машину. И да шијете за "дизајнере". За филмове, нећете имати времена.
Али моћи ћете да певате. Седела сам за машином, шила саам....
Препоруке:
11
0
112 субота, 14 децембар 2013 08:42
@spiritus
"Али, међу припадницима тзв "елите" нема никога ко би тај став велике већине квалитетно артикулисао. ми немамо интелектуалце који ће "источни пут" јасно предочити."

Без икакве ироније - то бисте могли бити ви. No offense, само без лелујања, магле, левитирања, астралних и других небулоза: народ не би пошао за тим, и не треба. Као што се, уосталом, не би укључио у Јевтовићеву сендвич-револуцију. Нама треба Трећи српски устанак - у главама људи. После ће све ићи лакше, али мора бити разрађено и ЈАСНО.
Препоруке:
2
0
113 субота, 14 децембар 2013 12:04
spiritus
@@
Вукадиновић и Антонић су већ препознати од отаџбински одговорних Срба. Ми остали смо ту само да помогнемо. Морамо испред себе имати оне који су вреднији од нас.
Сељак Беземљаш
Не може Јелена да пева, ни да шије. Она је бескрајно неталентована, зато је друштвено ангажована. Да уме да кува не би била борица. Она је просвећена, чак јој и име светлуца, да је словенско била би Светлана, а да је латинско била би Луцерка. То су те просвећене од Доситеја наовамо: Јоке, Пепце, Латинке и Загорке, Цане и баба-Јаге, Борке и Морке. Плод еволуције, научне мисли и просвећености. Мрачни ликови попут нас, загледани у врхове, присећају се Владимира Вујића: "Јер, признати се мора. Није исто живљење наше културе и европске, фаустовске данас. Ми смо у почетку, у младости, у зачецима, они су у предстарости, ако не у пуној зими старости и опадања и свршетка...Ми нисмо Европа..."
О "људима запада" и о нама, у: Спутана и ослобођена мисао.
Препоруке:
2
5
114 субота, 14 децембар 2013 14:53
Боб
@Рђосав
Гле чуда, ако су рођаци без икаквих генетских аберација, могу имати здраво потомство. (Што је данас вероватно немогуће.)
Али први пар, који није имао родитеље, био је генетски савршен, а њихова деца скоро савршена.
Капито?

Пробај аналогију кроз теби драге оксидационе процесе.
Препоруке:
3
0
115 субота, 14 децембар 2013 15:58
thinking maize@ spiritus @@ ,,,, мала примедбa "гледе"...
... г-џе Јелене/ Светлане/ Луцерке/ Агније... Сад, мало сте ПРЕСТРОГИ "гледе" (не)талента гореиментоване г-џе!? Има она "талента" обзиром на њен ФИЗИЧКИ хабитус и то талента за један ДРЕВНИ "посао"!? А трудбенице тог ДРЕВНОГ "заната" својевремено бејаху и "свештенице" блискоисточне богиње Иштар!? Баш како својевремено примети и енглески писац Лоренс Дарел, док је 1950-тих службовао по ТИТИНОМ Београду као дипломата!? Каже творац "Александријског квартета" да НИКАД НИЈЕ ИМАО ТАКО ЛАК ПРИСТУП трудбеницама тог ДРЕВНОГ "заната" него код "СВЈЕСНИХ", "ПРОСВЕЋЕНИХ" и ПОД-ВЕДЕНИХ партизанки!? Баш као што су и 2000-тих бејоградске "СПЛАВАРКЕ" и ДОСманлијке биле ПОД-вођене Соланама, Билтовима и иним Империјиним "луменима"!? Према томе, има "таленат" г-џа Милић, није да га нема, али тај "таленат" се НЕ ОГЛАШАВА ЈАВНО, "на тарабу", сем ако нисте припадница ПОДОБНИХ НВО или ако је та "трудбеница" ЈЕДНА ДРУГА Јеца!? Да, да, мислим на ону ШТО УМИШЉА да "пева"!?
Препоруке:
7
5
116 субота, 14 децембар 2013 20:25
stevan tomic
Svaka cast Djordje,
Kao i obicno: precizno i nedvosmisleno. Voleo bih samo da dodam da je red, vladavina zakona i socijalna pravda neostvarena zelja vecine normalnih gradjana "Evrope van EU" i da upravo nedostatak reda, vladavine zakona i socijalne pravde samo pospesuje EU-foriju. Norvezanima ne pada napamet da se "pridruzuju" EU, iako su takoreci deo nje, oni nisu gladni pravde i reda kao mi. EU fanatizam se moze marginalizovati ako svako od nas ko misli drugacije i prepoznaje neo-kolonijalnu podvalu zvanu EU pocne od svoje porodice, zgrade, ulice da postuje red i zakon i svoje komsije, sugradjane. Nije potrebno da celivamo skute EU da bi ziveli "kao sav normalan svet".
Препоруке:
5
0
117 недеља, 15 децембар 2013 02:16
Јован@Stevan Tomic 1
Браво,разборито и разумно,глад "малог човека" за правдом највећи је проблем,већи и од лошег стандарда.Српско је друштво више деценија у државном уређењу где је створено убеђење да је Држава дужна да обезбеди социјални мир и благостање,да је то улога државе.Стара пословица каже "Правда држи земљу и градове".Неправда је узрок нестанка Краљевине Југославије,СФР Југославије,СР Југославије,СЦГ а сада неумитног распада и Републике Србије(додуше још увек не формалног)али чињеница је да ова данашња наша Држава пуца по свим шавовима.Узрок?Неки ће рећи због запада,неки због немаштине,или због политике и политичара али прави узрок је због неправде,због оног"и по бабу и по стричевима"-непотизма.Државу ствара народ по слободном избору.Владавина закона обезбеђује ред и социјалну правду.И најгори закон ако се спроводи према свима једнако обезбеђује неки ред и неку правду.Сада закон за неког важи а за неког не-ето безакоња ето и неправде!Острашћени фанатизам се маргинализује управо преузимањем личне..
Препоруке:
1
1
118 недеља, 15 децембар 2013 02:17
Јован@Stevan Tomic 2
...одговорности у мери својих моћи.Свако може да твори правду,малу ил велику а свако може и да граби за себе газећи правду изговор се увек нађе.Међутим сматрам,да "без невоље нема богомоље".Деценијама се безакоњем и политиком "сви смо исти" из Србије протерују напредни и слободоумни људи, људи који треба да воде народ и државу систематским и системским софистицираним начинима.И пошто то још увек траје и не мења се значи да постоји неки неми договор и сагласје у друштву око тога.Зато Србија нестаје и топи се и демографски и географски.Није проблем у нашим непријатељима, они гледају свој интерес и трговину и то је њихов пут проблем је у нашем друштву што очекује спас од неког ван, од ЕУ или Русије,Кине, или од људи на власти.А истина је да онај ко води рачуна и бригу о себи и својима а да то не угрожава живот других,стиче поштовање и углед и код пријатеља и код непријатеља.А кад се додворава ради неке привилегије ил милостиње наилази на презир код пријатеља и спреман одговор непријатеља.
Препоруке:
4
1
119 недеља, 15 децембар 2013 05:44
Умешач @ Рђосав, петак, 12:07
За твоју информацију, Рђосаве, већина филозофа просветитеља су били верници.

Волтер је веровао у Бога, Створитеља света, кога је називао „Велики Часовничар“
Жан-Жак Русо је био веома побожан.
Адам Смит је попут Волтера веровао у Бога „Великог архитекту Универзума“
Томас Џеферсон је био веома побожан и на његово инсистирање је у „Декларацију о независности“ унето позивање на Творца.
Монтескје је био верник и католик (узгред и масон), али толерантан у питањима вере тако да се оженио протестанткињом мада је у то време протестантизам био забрањен у Француској.

Ред је да поменем и неке од познатих просветитеља који су били атеиста. То су Дени Дидро, творац „Енциклопедије“ и Маркиз де Сад, убеђени атеиста и пропагатор садизма.
Препоруке:
7
0
120 недеља, 15 децембар 2013 11:53
Bojan Todorović
Odmah da kažem. Malo je duži tekst, bez ličnih konotacija i prozivki, više kao ćaskanje u nedeljno jutro, ali važan kao stav i tema. Pa ako se objavi – objavi...

Jovan@StevanTomić

U pravu ste, naravno. Suštinski važna stvar koju pominjete je polazište, a polazište za nas bi MORALA biti svest da je naša sudbina u našim rukama, da je tako bilo i pre sedamdeset i pre pedeset i pre dvadeset pet godina.
Tužna činjenica da nas je površnost, brzopletost, neobjektivnost, umišljenost, nerealna očekivanja, iracionalnost i inat kao naciju i državu koštao papreno ( a plaćanje ni izbliza nije završeno ), međutim, nije dobrodošla na ovim stranicama i otud je Vaš komentar izuzetak.
Dokazuje je ( i tužnijom čini ) saznanje da drugi narodi iz EX – yu koji su imali istu situaciju, uslove, a dalje i teže ciljeve i čak slabije pozicije i potencijal – ni izbliza nisu ovako zaostali, zalutali i posrnuli, zastranili i upali u konflikte sa svim i svakim ( uključujući zdrav razum i sebe same ).
Препоруке:
1
2
121 недеља, 15 децембар 2013 11:54
Bojan Todorović
Mnogo je lakše i jeftinije, a oslobođeno svake obaveze i odgovornosti, za svoje greške i potonuće tražiti krivce u drugima. Zato je ovde kao posledica ( da li i uzrok ? ) gore pomenutih činjenica na snazi razrada nekoliko verzija teorija zavere ( globalne, lokane, po raznim osnovama, ali definitivno antisrpske ), podela na „patriote“ i „izdajnike“ , ozbiljna ksenofobija i traženje spasa u „dobrom gospodaru“ ( car ) koji nas „voli“ jer nam je „brat“.
Ta infantilnost, neodgovornost, negiranje realnosti, egocentičnost, isključivost koje spolja gledano sadrže solidnu dozu drskosti i bezobrazluka po definiciji moraju imati neki utemeljen i objašnjiv uzrok.
Niko ne nosi stavove, gledišta i obrazac ponašanja samo zato što se rodio na određenom prostoru.
Karakter i temperament da, ali ovo što je vladajući diskurs kod nas – definitivno je stečeno.

I tu se sa Vama ne slažem.
Препоруке:
2
3
122 недеља, 15 децембар 2013 11:56
Bojan Todorović
Vi ( ako sam dobro razumeo ) apelujete da se svi mi pogledamo u ogledalu, osvrnemo oko sebe i kažemo glasno DOSTA ! Neću više raditi i živeti ovako, neću razmišljati ovako, neću podleći iskušenjima, biću dobar, pošten, pravičan, vredan, nesebičan, skroman i štedljiv.
Smatrate da - ako bismo tako odlučili i uradili stvari bi se ubrzo i suštinski promenile.
To je tačno.
Ali neostvarivo.
Zašto bi masa ljudi odjednom promenila sebe? ( A da to ne bude neko čudesno kosmičko zračenje )
Zašto kada je od čitavog okruženja, očeva i dedova učila da ovako baš treba da radi? ( na rečima verovatno ne, ali delima izvesno)
Kada je svakodnevica uverava da samo lukavstvo i pokvarenost mogu da mu obezbede dobro i da je jedino dobro – njegov lični interes ( materijalni, politički, ideološki ) a okolina je nevažna?
Kad je država svakodnevno uverava da su pošten i budala braća?
Kada uporno i dosledno nagrađuje bezobrazluk i pljačku?
Ne očekujte to od malog čoveka. Neće se desiti.
Препоруке:
3
2
123 недеља, 15 децембар 2013 11:57
Bojan Todorović
Kao što se nije desilo ni u drugim narodima.
Na to su naučeni, u to uvedeni, usmereni ili na kraju - primorani.
A posle višedecenijske prakse ponašanje ulazi u naviku, dolaze do izražaja dobre strane i više nećete morati da kažnjavate ljude što bacaju smeće sa prozora ili divljaju automobilima kroz grad.
Dakle, emancipacija, obrazovanje, vaspitanje, zakoni ( i njihovo obavezno poštovanje ) su jedini put i uslov da se nešto promeni na bolje, a čovek nije u stanju da se sam obrazuje, vaspita i uvede u red. Takva mu je priroda.
To mora postepeno i sistemski, ako treba kroz generacije da uradi Intelektualna elita, koja je srž i esencija nacije, da ima svoju autonomiju i moć da utiče na vlast koja će zakone doneti i sprovesti.
Da budno prati situaciju u društvu i autoritetom reaguje kada shvati da anomalije uzimaju maha.
Mi je nemamo, na žalost.
Naša elita ( SANU, univerzitet ....) je više služila ukras i alibi bahatim vlastodršcima nego što je radila ono što joj je posao.
Препоруке:
3
2
124 недеља, 15 децембар 2013 11:58
Bojan Todorović
Šta je uzrok tome – to je već pitanje, ali ne bih odbacio mogućnost da u ključnim trenucima nijanse mogu da prelome na jednu ili drugu stranu, da sitne razlike u kolektivnom pamćenju, iskustvu, veri, tradiciji mogu da opredele da li će prevlast uzeti razum ili bezumlje i bahatost.
Komunistički sistem i period pod njihovom vlašću ne može biti odgovor. I drugi narodi su pod njim patili, pa im intelektualna elita nije srozana kao naša.
I kod njih je bio sistem negativne selekcije ali su oni ipak zadržali neki integritet i minimum moralnih vrednosti.
Naravno – ako odćutiš, ili ne daj Bože podržiš rađanje sotone ( „mlad je, energičan i narod mu veruje“ ) izgubićeš pravo glasa, a kada budu došli po tebe – neće biti nikoga da podigne glas.
Jednom otvorena Pandorina kutija teško se zatvara i nikad nije bezbolno i besplatno.
Tada doživiš ono što sledi. U Nemačkoj onda to su bile kristalne noći, SS trupe i konc logori.
Препоруке:
3
2
125 недеља, 15 децембар 2013 11:58
Bojan Todorović
U Srbiji su ubice, razbojnici i silovatelji direktno iz ćelije slati na svoj prljavi posao, a onda ovde slavljeni kao heroji i uvođeni u Skupštinu.
Cezar je kažu uvodio konja u Senat i postavljao ga za senatora, ali ovo je mnogostruko gore.
Ovo je bila oda zločinu.
Šta u toj situaciji i takvoj atmosferi da zameriš deci koja odrastaju i sve to gledaju?
Kojim argumentima da objasniš da onaj simbol zločina i krvi, nakazna zgradurina sa sve stanarkom nepismenom silikon-nakazom simbolom dna devedesetih, kiča, opscenosti i primitivizma još uvek bahato paradira opljačkanim novcem?
Da im se i dan danas ova jadna i bedna vlast ( kao i većina prethodnih ) klanja i ulizuje i javno oprašta milionske pljačke, dok trenira strogoću na sirotinji?
Da ih učiš kako se znanje, poštenje i vredan rad isplati?
Smejaće se i gledati kako da pobegnu što pre, ili još gore – da se uključe u neku od ponuđenih grupa koja će i njih uvesti u sličnu kuću...
Препоруке:
3
2
126 недеља, 15 децембар 2013 12:12
@Бојан Тодоровић
"Putin 'Car' – može li niže i ljigavije ?"

Може.
Рецимо "Барак Обама - нобеловац".
Препоруке:
7
0
127 недеља, 15 децембар 2013 13:09
синиша @ Bojan Todorović бр.2
И успут Путин дода, "сви одлучују за себе",а ја додајем и Украјина и Србија и Немачка и Америка, и Русија, али, Путин наставља, "да се нико не превари па помисли да је јачи од нас". Нас то је Р У С И Ј А.

Радите шта хоћете, али ја сам најачи. Зар није цар, односно светски мега цар.

Не браним да би ви волели да није тако, али тако је и ту се не може променити ништа.

Кад говорите о садашњим властима Србије, изванредно сте приметили потпуни континуитет тих власти са свим протеклим. Од Брозових времена до данас, али и пре Броза је постојала тза линија зла у властима ових подручја. Не могу се више сложити са тим него што се слажем.

Али, ви сте обожаватељ Чанка и Басаре. Како не видите да су они и то лично најистакнутији пример управо те линије зла, некултуре, насиља, бахатости, неталентованости, глупости и лажне силе од времена Јове Капиџижћа до данас и његовог наследника у лику Бебе Поповића. Или браће Мишковић и Станета ДДоланца до данас Вучића и Шутановца.
Препоруке:
5
1
128 недеља, 15 децембар 2013 13:23
Bojan Todorović
@ osoba koja komunicira bez predstavljanja

U komunikaciji – osnovni je red da se sagovorniku predstavite.
Obamu nikada nisam zvao „Nobelovac“ ( iako on to jeste – mada ne znam zašto ) pa poređenje sa onima koji Putina ulizički zovu „Car“ ( što on ni formalno nije ) ne mogu da shvatim ni uz najveći trud.
Препоруке:
3
5
129 недеља, 15 децембар 2013 14:09
@Бојан Тодоровић
Особа која овом приликом комуницира без представљања сматра да је бесмислено представљати се особи која нема осећај мере и елементарне пристојности па пише коментаре у 5 или 6 наставака.
Укратко, господине, бирам коме ћу да се представим и са ким ћу да полемишем. Ви не спадате у ту групу.
Препоруке:
6
2
130 понедељак, 16 децембар 2013 10:59
Јован@Bojan Todorovic 1
Хвала пробаћу што концизније.Ако тражимо узроке чињеница је да је код нас (СФРЈ)комунистичка идеологија била финансирана од САД јер нисмо били део СССР.У таквим околностима генерације су виделе на делу да је та утопија"сви смо исти" могућа,шта више да је добар тај систем јер се добро живи.Тако је створена илузија једнакости али онда је дошло време за наплату дуговања.Све се у животу плаћа, новцем или животом.Све што Сте навели у анализи аутизма разума је истина.На жалост.Али то не значи да треба"плакати над разбијеном чашом" бар за мене.Насупрот Хришћанског идеала васпитања и образовања личности комунистичка идеологија је базирана на дијалектичком материјализму колектива.Отуд је узрок неодговорности"сви су криви јер нико није крив".Апел на савест и свест видим као средство позивања личности не масе или колектива.Маса се увек повија како ветар дува.Данас су викали "благословен који долази у име Господње" а у Петак "Распни га, распни".Снага једног народа је у праведницима не у већини...
Препоруке:
1
0
131 понедељак, 16 децембар 2013 11:00
Јован@Bojan Todorovic 2
у појединцима поборницима Хришћанског идеала врлинске личности. Не гајим илузију о промени свести масе него апелујем на савест појединца тамо где није потпуно замрла. Па ко чује чује за своје добро и за добро свог народа.Ко неће да чује остаје у агонији острашћености, у немоћи. Што могу колико је до мене то чиним. Свакодневица јесте таква каквом сте је описали,али не одустајем од апела за врлину,неко око увек види неко уво увек чује.Мислим,ипак да сваки појединац може ако то хоће да се потруди да буде бољи него што је био јуче. Успостављање реда и закона узрокује нужност.Нужда закон мења.Наши непријатељи врло добро знају како да нас униште,одржавајући стање у друштву на ивици анархије продужава се безакоње и неред.Деца се уче прво на примеру родитеља ако родитељи чувају своју децу од свађе,лажи и преваре у кући онда има шансе да одрасту јачи упркос саблазнима и искушењима из околине.То што је већина таква каква јесте не значи да нема и здравих породица.Деца се уче од примера у кући...
Препоруке:
1
0
132 понедељак, 16 децембар 2013 15:40
синиша @ Bojan Todorović
Потпуно сте у праву за оне криминалце убице и силоватељ
Препоруке:
0
0
133 понедељак, 16 децембар 2013 15:47
синиша @ Bojan Todorović
Потпуно сте у праву за оне силоватеље и убице који су пуштени из затвора и мобилисани за хрватске ЗЕНГ-е и БиХ Патриотску лигу. Нешто касније савезни органи пре свега савезна удба на челу са Здравком Мустачем, који је касније проглашен за хероја хрватског отаџбинског рата је формирао паравојне формације Арканове тигрове, Аркану исказницу савезног супа није дао Милошевић него Стане Доланц лично, и СПО неку гарду не знам како се звала на челу са Божовићем Гишком.

Заиста сте у праву и о томе треба детаљно да се говори.

Један подмукли човек, неки Златан Каравдић као председник Скупштине СФРЈ је био задужен за помиловања по основи захтева савезног супа и он је уз Здравка Мустача најодговоринији за пуштање идиота, убица и силоватеља у паравојне формације.

То треба нагласити.
Препоруке:
3
0
134 среда, 18 децембар 2013 00:37
Турас
Тачно наводи Вукадиновић ,без раскринкавања фаме о "сјајном просперитетном западу" нема успешног сазревања праве истине о "западном Елдораду". Али то вам је са масама у Кијеву(нпр)као са малим дететом које привлачи сјај пламена .Док се не опече неће умети да се убудуће чува .Нажалост је ова истина која може и хоће, често скупо да кошта.
Препоруке:
2
0
135 среда, 18 децембар 2013 06:15
Bianca
Za Srbiju, izbor je jednostavan. Ili ce Srbija nastaviti na putu genocida (cetri u dvadesetom stoljecu), i petog koji dolazi u vidu amputacije Vojvodine -- ili ce traziti sigurnu luku i zaklon. A ima samo jednu -- Rusija. Mozemo mi da filozofiramo, ali za nas NEMA drugog izbora. Nije cak ni pitanje da li ce nam Rusija osigurati sve sto nam srce zeli. Naprotiv, traziti ce se borbenost, hrabrosti i upornosti. Srbija ima vrlo mali broj manjina danas nakon sto je Kosovo postalo protektorat UN pod R. 1244. Ako se pokrenu bilo kakvi neredi, Srbija moze da te nerede kontrolira lako, AKO IMA SAVEZNIKA koji ima kapacitet i politicku volju da brani Srbiju. A Rusija se je vec IZJASNILA, JAVNO. Takva prilika se ne smije propustiti. Cekanje da Evropa pokrene nerede u Vojvodini i da useli neke EU snage -- je ekonomska smrt za Srbiju. Kasno ce biti onda da se zalimo jer Rusije nema. Ili Rusiju trebamo, ili ne. Nema vise "neutralnosti". Ali bez cviljenja kada sve izgubimo. Nas izbor.
Препоруке:
6
0
136 уторак, 24 децембар 2013 19:23
The Q
Kada se pomenu istorijski revizionizam i kompleksi, ja prvo pomislim na srbiju.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер