четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Метафизика празника у БиХ

Kоментари (53) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 25 новембар 2013 23:47
Српски војник нема више коме да пише?
У вези са овим текстом, академика Кецмановића, размишљао сам да напишем текст за НСПМ у вези са трагичном личношћу код српског народа у најновијој историји Богићу Богичевићу, у вези наведеног на линку:

http://www.radiosarajevo.ba/novost/132773/bogic-bogicevic-zavnobih-je-nas-rodni-list-nas-grunt


http://www.slobodnaevropa.org/content/article/1045338.html




Али опет кад мало боље размислим, чему више све то, када се ништа не може поправити, десило се шта се десило, Богић је поступио како је поступио, Југославија је отишла у пропаст, ЈНА није дјеловала на вријеме (захваљујући кукавичлуку генерала и Богићу Богичевићу Србину, који је спријечио легалну интервенцију ЈНА и увођење реда војном управом).

Не знам више коме је све то занимљиво, и да ли би било коме било занимљиво?
Препоруке:
23
4
2 понедељак, 25 новембар 2013 23:49
Мирко Грбић; Бањалука
да је бИх НЕМОГУЋА ПО аНДАРАШИЈУ ЈЕР НЕМА ЈЕДНУ ДУШУ ДАВНО ЈЕ ДОКАЗАО МАРКО КРАЉЕВИЋ КАДА ЈЕ МУСУ КЕСЕЏИЈУ ОСТАВИО НА ВРХ КАЧАНИКА ЈЕР ЈЕ ИМАО 3 СРЦА УМЈЕСТО ЈЕДНОГ !
Препоруке:
2
5
3 понедељак, 25 новембар 2013 23:59
Србовао бих, али морам се прикрит, а душа ми пишти да србујем.
Меша Селимовић:

Најзамршенији људи на свијету.
Ни са ким историја није направила такву шалу као са нама.
До јуче смо били оно што данас хоћемо да заборавимо.
Али нисмо постали ни нешто друго.
Стали смо на пола пута, забезекнути.
Не можемо више никуд.
Отргнути смо, а нисмо прихваћени.
Као рукавац што га је бујица одвојила од мајке ријеке, и нема више ни тока ни ушћа, сувише мален да буде језеро, сувише велик да га земља упије.
С нејасним осјећањем стида због поријекла, и кривице због отпадништва, нећемо да гледамо уназад, а немамо куд да гледамо у напријед, зато задржавамо вријеме, у страху од ма каквог ријешења.
Презиру нас и браћа и дошљаци, а ми се бранимо поносом и мрзњом.
Хтјели смо да се сачувамо а тако смо се изгубили, да више не знамо ни шта смо.
Несрећа је што смо завољели ову своју мртвају и нећемо из ње.
А све се плаћа па и ова љубав...
Препоруке:
34
4
4 уторак, 26 новембар 2013 00:09
Србовао бих, али морам се прикрит, а душа ми пишти да србујем.
Академик др Кецмановић је експерт за лицимјерство бошњачке политике почев од Алије Изетбеговића, па до дана данашњег.

Исти нам је предмет интересовања, само академик има ту срећу да може много више да србује од многих нас који нису те среће да можемо души олакшати србовањем, како то академик др Кецмановић ради...
Препоруке:
20
5
5 уторак, 26 новембар 2013 00:11
Станић Милан
Мислим да је проф. Кецмановић у праву, јер од 1991.у БиХ је све обисмишљено: идеологија, концепт државног уређења,начин доношења закона и њихово спровођење,вршење извршне и судске власти - углавном све.Рефлексија на обележавање празника само је део слике(и прилике)данашње БиХ.
У свом ставу г. Додик, да се у Р. Српској не обележава празник "25.новембар" као Дан државности можда је поштеније,од оних сарајевски хипокрита који данас полажу венце на гробове шехида изгинули
у потоњем грађанском рату који су управо 1991.-95.оружјем рушили те исте принципе који су усвојени у М. Граду.А, кад се томе дода Изетбеговић јун.пријеми,међународни званичници под чијим је покровитељством рушена СР БиХ и Југославија,онда је стварно поштеније од г. Додика да не учествује у тој фарси,иако је 2/3 делегата отпадало на Србе,а председник ЗАВНОБиХ-а је био Др Војислав Кецмановић из Српске Демократске Странке.
Препоруке:
18
4
6 уторак, 26 новембар 2013 00:21
Трагичар Богичевић!Данас га и муслимани одбацили ко истрошену крпу...
Ви сте (Богић Богичевић) на чувеној сједници Предсједништва СФРЈ 12. марта 1991. у Београду одлучили против увођења ванредног стања у Југославији, чији је стварни циљ било успостављање војне управе у Словенији и Хрватској и смјена руководстава Босне и Херцеговине и Македоније. Како данас гледате на то што се дешавало на овој сједници и како су изгледали притисци којим сте били изложени?
- Изабран сам на референдуму 1989. године, па је било логично да имам обавезу према свима у БиХ.
Слушао сам своју савјест, као и свијест о крајњим циљевима београдског режима. Њихов епилог, да је тада ЈНА окупирала земљу, била би обнова српског Душановог царства и почетак жестоке српске хегемоније. Данас је тешко одредити колико би та страховлада трајала и кад би била сломљена устанцима у поробљеним крајевима, па и у БиХ. Али, дуго би то потрајало.

Трагичар Богичевић!Данас га и муслимани одбацили ко истрошену крпу...
Препоруке:
22
3
7 уторак, 26 новембар 2013 02:23
Намерни Пролазник
Прилично мекано од Кецмановића за разлику од предходних текстова.
Препоруке:
4
5
8 уторак, 26 новембар 2013 02:52
Priglupi
Nedavnim ratom niko ne treba da se ponosi, ako ni radi cega drugog onda zato sto je Jugoslavija jedina zemlja u Evropi koja je razvaljena silom. Uz to optuzena da je izvrsila agresiju sama na sebe i to u pravcu od Zapada ka Istoku. Takvi su je domoroci naseljavali. Sta god domoroci slavili sem rodjendana i nekog, eventualnog, uspjeha mladih, veliko je pitanje da li treba slaviti.

Srbi, barem oni sa onu stranu Drine, trebaju da se presaberu i procjene neke ranije odluke i zakljucke. Nelogicno da se Srbi, koji su se pod teretom hrvatsko-muslimanske ustasije digli na ustanak i udarili temelje obnove Jugoslavije, je rim je ona u ovoj ili onoj formi trebala, sada ustupaju dio svoje istorije da ih muslimansko-hrvatska ustasija prisvaja i da se njima maskira. U ovom lutanju ispostavilo se da je Jugoslavija postala zabranjena i kod Srba, a to ocita glupost!

Ne velim da trebao slaviti AVNOJ, ZAVNOH ili ZAVNOBiH, ali trebamo li odricati svih onih srpskih zrtava koji su sa njima vezani?
Препоруке:
6
4
9 уторак, 26 новембар 2013 07:06
IIpocbeтap
Marko Lopušina
UBIJ BLIŽNJEG SVOG
I-III
(ULOMCI)

...(...)Ima ljudi iz SDB Jugoslavije koji svedoce da je Zdravko Mustac bio taj koji je preobratio Bogica Bogicevica, clana Predsednistva SFRJ da glas a za raspad SFRJ.Z Mustac je bio kadrovnik Hrvat iz Hrvatske sef svih sluzbi SF RJ. Naime,Mustac je od Leke Loncara iz SID-a dobio fotografije Bogicevica u neprijatnim pozama i scenama. Zapretio mu je da ce ih sve objaviti u novinama i na televiziji ?Yutel?, ukoliko ne da svoj glas za neprincipijelnukoaliciju. Uhvacen u sopstvenoj zamci, Srbin koga sami Srbi nisu mnogo cenili, popustio je pred ucenom. Da li je to tacno ili ne, ne zna se, ali je sigurno poznato da je Bogic B. glasao za razbijanje SFRJ....(...)
Препоруке:
11
2
10 уторак, 26 новембар 2013 07:55
Bosanac
Bilo bi dobro kada bi nam prof. Kecmanovic objasnio gdje nestade naziv Univerziteta u Banjaluci, prije rata,a gdje sada professor predaje. Da podsjetim, Univerzitet je nosio ime: Univerzitet Djuro Pucar Stari.
Препоруке:
7
8
11 уторак, 26 новембар 2013 11:02
Karavlah
Najmanje stotinu škola u manjem bh entitetu nosi naziv SVETOG SAVE!!Kako bi bilo da se koja zove MUHAMEDA POSLANIKA?
Skoro sve javne institucije imaju krsne slave. Pa čak i MUP RS ali i zgrada Vlade RS-a!
Kako o tome ne progovorite Profesore??
Препоруке:
7
15
12 уторак, 26 новембар 2013 12:39
Бојан, Приштина
Ух како волим овакве текстове, кад се без компромисно разкринкава менталитет муслимана.

Јесте, то су ти муслимани, који су снајперима убијали своје по Сарајеву, гранатирали меркале.

То су ти муслимани који због користи користе за свој симбил Љиљан тј Крин, симбол до сржи Хрошћански и симболизује Свето Тројство.

То су ти муслимани који руше пијетет сопственим жртвама у Сребреници измишљаљући и преувеличавајући цифру сваке године, дописивањем стотина разноразних имена која везе немају са тим догађајем.

Који прозивају Српску са етничко чишћење из Сарајева коме фали скоро 200 000 Срба, који јавно јадикују што Амери и њима нису омогућили Олују као у Хрватској
Препоруке:
13
4
13 уторак, 26 новембар 2013 13:19
Goran
@Karavlah

A zasto bi nekome smetao naziv skole "Sveti Sava",on je najzasluzniji za opismenjavanje svih naroda na ovim prostorima,ne imenuju se skole po njemu jer je bio svestenik nego zbog njegovog zaduzbinastva iz kojeg je i potekla pismenost na ovim prostorima.

Istina je da policija RS ima svoju krsnu slavu ali ta slava ni u kom slucaju nije nametnuta pripadnicima ostalih vjera.Oni taj dan dobiju slobodno a ako zele mogu da se pridruze proslavi.Zar to nije demokratski?
Препоруке:
10
7
14 уторак, 26 новембар 2013 23:54
Mati mila cuda velikoga
Evropske drzave nisu jednonacionalne niti jednonarodne. I u Njemackoj svako slavi svoju slavu, te ne vidim da je to nesto intersantno ili cudno. A tako u Svedskoj, Francuskoj, Engleskoj i sirom Evropi. I bosanski Srbi bi slavili Bosanke praznike da im tako naredi Beograd.
Препоруке:
1
2
15 среда, 27 новембар 2013 00:32
Nenad@Bosanac
Univerzitet "Djuro Pucar Stari " je NESTAO tamo GDE su nestali Univerziteti "Dzemal Bijedic" i "Edvard Kardelj", te gradovi: Titograd, Kardeljevo, Pucarevo, Kidricevo itd,itd. To bi jedan Bosanac morao da zna.
Препоруке:
7
3
16 среда, 27 новембар 2013 09:36
Mostar
Univerzitet "Džemal Bijedić" i dalje egzistira pod tim imenom!!!
Препоруке:
9
3
17 среда, 27 новембар 2013 10:19
jadno
Fakat necete nikada na zelenu granu,
kakve lazi... Tek sad kad razmatram dogadjaje ciji sam savremenik te kad cujem te srpske lazne/bizarne interpretacije shvatim kakve sam samo lazi ucio o historiji koju ste vi frizirali po potrebama. Tomasicu otkopavaju, niko, ali niko da spomene (cast Pescaniku).
Imati takav odnos a dobrom se nadati - dabogda.
Da ste igdje, ama bas igdje, nasli deset puta manju grobnicu ubijenih Srba, vjerovatno bi u Ulan Batoru za nju znali. I sta vam preostaje, i dalje do iznemoglosti spinovati o fiktivnim zrtvama koje eto ne mogu da se nadju. Jadno!
Tu je temeljna razlika: Gdje se god nadju tragovi ubijenih Srba bez sumnje radi se o zlocinu. Ali gdjegod da nadjete tragove ubijenih nesrba odmah po broju zrtava, nacinu zakopavanja jasno je da se radi o sistematskom masovnom zlocinu i da GENOCIDU u pokusaju!!!
Samo se vi idalje hranite vlastitim faktima,
hvala Bogu da kao nekad svi vise nemoramo probavljati vase fakte.
Препоруке:
9
7
18 среда, 27 новембар 2013 10:58
thinking maize@ Mostar
Написасте: "Univerzitet "Džemal Bijedić" i dalje egzistira pod tim imenom!!!" Лепо, а дал је тај Универзитет у Источном или Западном делу Мостара и дал има ЈОШ Универзитета у шехер Мостару и КАКО се ЗОВУ!? А са Хрватима сте канда У ЈЕДНОМ ЕНТИТЕТУ, зар не!? Па како то, па зашто то!? А Хрвати, нит србују, нит славе славе, а опет су се нешто ускопистили па траже ту ЊИХОВУ Херцег-Босну, баш се питам ЗАШТО!? Узгред, кад си већ из Херцеговине, да те питам, а ПО КОМЕ ЈЕ ТВОЈ КРАЈ ДОБИО ИМЕ!? Наравно по Стјепану Вукчићу-Косачи, ХЕРЦЕГУ од Светога САВЕ!?
Препоруке:
3
2
19 среда, 27 новембар 2013 11:42
Prvo skoci pa reci hop
Sviđao se taj datum ili ne, on je praznik po "slovu Dejtona".

U Ustavu BiH lijepo stoji:

2. Kontinuitet pravnih propisa
Svi zakoni, propisi i sudski poslovnici, koji su na snazi na teritoriji Bosne i Hercegovine u trenutku kada Ustav stupi na snagu, ostaće na snazi u onoj mjeri u kojoj nisu u suprotnosti sa Ustavom dok drugačije ne odredi nadležni organ vlasti Bosne i Hercegovine.

Zakon o praznicima je usvojen 1992. godine kao praznik države RBiH. Današnja Bosna i Hercegovina je pravni sljednik Republike BiH. Tako piše u "slovu Dejtona", tj. ona nastavlja svoje pravno postojanje sa izmijenjenim unutrašnjim uređenjem.

Dakle, sve dok Parlament BiH ne usvoji novi državni zakon o praznicima, biće na snazi onaj iz 1992. godine jer nije proglašen neustavnim.

Nema tu puno pameti. Samo treba čitati i poštovati ono što je potpisano 1995. godine. Problem je izgleda reći narodu, i nakon 18 godina, šta je sve potpisano u Dejtonu.
Препоруке:
11
3
20 среда, 27 новембар 2013 15:40
Mostar
Važno je da komunalna preduzeća i vodovodi u manjem bh entitetu imaju svoje Slave i da prilikom kopanja kanala dolaze sveštenici da ih osvešte.
Do koje mjere ide srpska patalogija ,,pardon politika u Bosni, filmovi se mogu snimati svaki dan.
p.s. Ovome gore na znanje da je Hercegovina samo oblast u državi Bosni.
Препоруке:
5
4
21 среда, 27 новембар 2013 18:01
thinking maize@ Mostar
Наградно питање за "јарана" из Херцеговине: Где је крунисан "сугубим венцем" ПРВИ босански краљ Твртко 1-ви Котроманић, по КОМ ОБРЕДУ и како му је гласила ТИТУЛАТУРА!? За "неупућене" Бошњаке: Твртко 1-ви је крунисан у манастиру Милешеви, над гробом светог Саве, као ПОТОМАК И Немањића, по ПРАВОСЛАВНОМ ОБРЕДУ, а титулатура му је гласила: "Твртко 1-ви, по милости Божијој, краљ Босном, СРБЉЕМ и Приморјем"! Остали босански краљеви су претежно били католици, укључујући и последњег Стјепана 2-ог Томашевића!? Даље јаране, а ШТО НЕ ПИШЕШ ТВОЈИМ МАТЕРЊИМ ПИСМОМ, "босанчицом" или "беговским писмом", редакцијом средњовековне ЋИРИЛИЦЕ која се као СЛУЖБЕНО ПИСМО користила на дворовима босанских краљева и властеле, па и у Дубровнику, а такође, ПАРАЛЕЛНО са арабицом, била је коришћена ДО 19-тог ВЕКА и код босанског БЕГОВАТА, исламизованих потомака босанског средњовековног племства, код којих се и развио бошњачки ЕКСКЛУЗИВИЗАМ!? Видиш "јаране", БЕГОВИ се НИСУ СТИДЕЛИ ЋИРИЛИЦЕ за РАЗЛИКУ од тебе!?
Препоруке:
10
3
22 четвртак, 28 новембар 2013 16:39
Mostar
Kralj Tvrtko je krunisan u Milama današnjim Arnautovićima kod Visokog (DRŽAVA BOSNA).
Bio je kralj Bosne i Srbljem jer je za vrijeme svoje vladavine proširio Bosnu na uštrb Srbije.
I danas na području Srbije koje je tad bilo bosansko možete naći stećke kao historijsko- materijalni dokaz širine Bosne kao kraljevine.
Imate još neko pitanje???Samo bez nebuloznog ubacivanja molim. Poštujte zanje a manite se laži.
Препоруке:
2
2
23 четвртак, 28 новембар 2013 17:42
Stanić Milan
Stanić M.- Mostar

Vi ste očigledno povijest čitali(učili) iz novih hrvatskih udžbenika(izdanje Široki Brijeg).
"Između inih osobina ljudska glupost ima i ovu osobinu- uvek se ponavlja".
Preporučujem Opću enciklopediju(izdanje Matice Hrvatske- Jugoslavenskog leksikografskog zavoda str.351) pa da se uverite da se Tvrtko I.Kotromanić krunisao u Mileševu 1377 uzevši titulu:"kralj Srbljem,Bosni, Primorjem,Humskoj zemlji,Donjim krajem,Zapadni Stranam,Usori i Podrinju."Preko bake vuče poreklo od Nemanjića.U buduće,ostavite se delenja lekcija.Pametan čovek je dostojanstven,ali nije gord-prostak je gord,ali nije plemenit.
Препоруке:
3
2
24 четвртак, 28 новембар 2013 22:36
thinking maize@ Mostar, ЈОПЕТ
Написасте: "Bio je kralj Bosne i Srbljem jer je za vrijeme svoje vladavine proširio Bosnu na uštrb Srbije. I danas na području Srbije koje je tad bilo bosansko možete naći stećke kao historijsko- materijalni dokaz širine Bosne kao kraljevine." Прво, Твртко НИЈЕ НИШТА ОСВАЈАО, већ је УШАО у један ДЕО ЊЕГОВОГ НАСЛЕЂА и то сасвим ЛЕГИТИМНО, пошто је ПО БАБИ био Немањић! А ДЕЛИО је то НАСЛЕЂЕ заједно са извесним Лазарем Хребељановићем, ПО ЖЕНИ, такође Немањићем и то што су ОБОЈИЦА ЗАЈЕДНО ПОРАЗИЛА узурпатора Николу Алтомановића, господара Ужица и практично целог слива Дрине, све до граница Дубровачке републике! А стећци се, што је ИНТЕРЕСАНТНО, јављају углавном у сливу горње Дрине, као и у источној Херцеговини, тада у потпуности, а и у најновије доба претежно ПРАВОСЛАВНИМ КРАЈЕВИМА! Треће, А КАМО ГА "БОСАНЧИЦА"!? Четврто, знате ли шта значи "РУСАГ БОСАНСКИ"!? Наравно, "држава босанска"!? А шта значи ТЕРМИН "РУСАГ" за себе!? Е, "русаг" потиче од МАЂАРСКЕ РЕЧИ "ОРСАГ" са значењем "ДРЖАВЕ"!?
Препоруке:
2
1
25 четвртак, 28 новембар 2013 22:53
thinking maize@ Mostar, И ЈОПЕТ
Сад, кад термин "русаг", изведен од мађарске речи "ОРСАГ" (са значењем "држава"), придодате термину "БАН", што је МАЂАРСКИ ТЕРМИН за "ОБЛАСНОГ ГОСПОДАРА ИМЕНОВАНОГ од КРАЉА", онда многе ствари везане за "древну босанску државност" ПРЕ Твртка 1-ог добијају ДРУГАЧИЈУ ДИМЕНЗИЈУ! У историјама се наводи да су у раном средњем веку Босна и Србија биле ЈЕДНА ЗЕМЉА, која се распала по ПОРАЗУ Часлава, ПОСЛЕДЊЕГ ВЕЛИКОГ ЖУПАНА СРПСКОГ из династије која је довела (бар део) Срба на Балкан!? ОТАД су историје Србије и Босне биле ПОСЕБНЕ, али сем помињања БАНА Нинослава (крај 11-ог века) и БАНА Борића (узгред, ЧИСТОГ Хрвата, ИМЕНОВАНОГ од мађарског краља средином 12-тог века), ништа не указује на НЕЗАВИСНОСТ Босне у односу на околне земље, а ПОСЕБНО у односу на тад нарастајућу ВЕЛЕСИЛУ Мађарску!? Постбодиновска Србија је тих година била САВЕЗНИК Мађара и РАТОВАЛА је са МОЋНОМ Византијом Комнина, али о Босни НЕМА НИЧЕГ сем ПОМЕНУТА ДВА БАНА, ergo Босна је била ДЕО Мађарског краљевства, као и Хрватска!
Препоруке:
1
1
26 четвртак, 28 новембар 2013 23:03
thinking maize@ Mostar, И ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ
Како стоји ствар са преднемањићком Србијом током 12-тог века, века нарасле моћи Мађара и њихових ратова са византијским Комнинима!? Рецимо да се Јелена, КЋИ српског великог жупана Уроша 1-ог УДАЛА за мађарског краља, а да је млађи син Урошев, потоњи жупан Белош био ПАЛАТИН на двору свог зета, што је у средњовековном мађарском краљевству титула која је одговарала модерној титули ПРЕМИЈЕРА!? Па УПОРЕДИТЕ тај српски положај у арпадовском комонвелту са ВАШИМ "русагом босанским", предвођеним од БАНОВА које су ИМЕНОВАЛИ МАЂАРСКИ КРАЉЕВИ!? Но, немојте се секирати, слично је било и Вашим западним суседима Хрватима И ЊИМА су Мађари ДАВАЛИ БАНОВЕ!? За то време је Србија имала ВЕЛИКЕ ЖУПАНЕ!? Ратна срећа је нагнала Србе у другој половини 12-тог века да се ПРИВРЕМЕНО ПОДЛОЖЕ Византији, али после смрти Манојла, највећег од Комнина, Србија је са Немањом кренула у НЕЗАУСТАВЉИВИ УЗЛЕТ! Србија је тад поред 2/3 садање централне Србије, обухватала Косово и Метохију, садању Црну Гору и ЦЕЛУ ХЕРЦЕГОВИНУ!
Препоруке:
1
1
27 четвртак, 28 новембар 2013 23:21
thinking maize@ Mostar, И ЈОПЕТ ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ
Где је тад била Босна, која је ТАД обухватала СЛИВОВЕ Босне& Врбаса!? Њоме су УПРАВЉАЛИ опет БАНОВИ, Кулин, Стјепан 2-ги Котроманић и ини ликови са ИМЕНИМА& ПРЕЗИМЕНИМА који НЕ УКАЗУЈУ на СЛОВЕНСКО ПОРЕКЛО, што ОПЕТ УКАЗУЈЕ на УПЛИВ НЕКОГ са стране, можебити Мађара!? Србија тад добија КРАЉЕВСТВО и ЦРКВЕНУ АУТОКЕФАЛИЈУ, а Босна!? Као планинска и посна земља постаје стециште верских неконформиста оног доба, званих у Француској албижани, у Италији патарени, у Србији бабуни, у Босни и Бугарској БОГУМИЛИ!? То бејаше хришћанска неконформистичка секта у вези са малоазијским павликијанцима, од свих прогоњена пре свега због залагања за СЛАБУ ДРЖАВУ!? Коју су и нашли у тој балканској забити зовомога Босна!? Та Босна, иако НЕБИТНА, изазивала је позорност тим верским неконформизмом, па је тако СРПСКИ КРАЉ Драгутин (по де-емисији са СРПСКОГ престола), господар Београда, Посавине, Мачве, Срема И Сребренице са ЖУПАМА Усором и Соли и ЗЕТ мађарског краља, ПОЗВАО у Босну ФРАЊЕВЦЕ да "среде ствари"!
Препоруке:
1
1
28 четвртак, 28 новембар 2013 23:37
thinking maize@ Mostar, И ЈОПЕТ ЈОПЕТОВАНО ЈОПЕТ, а на крају!
Да не дужим више, тог материјала има ИСУВИШЕ, кажи ти мени "јаране", море ли се назват ОДИСТИНСКИ "државом", да не речем "РУСАГОМ" (по маџарски ОРСАГОМ), та весела Босна!? Обашка што су јој ГОТОВО СВИ КРАЉЕВИ по Твртку 1-ом били КАТОЛИЦИ, само зато да ИЗБЕГНУ КРСТАШКИ РАТ који су босански фрањевци више пута зазивали!? И обашка да се један од најистакнутијих босанских великаша-БОГУМИЛА, господар Јајачког града звао ХРВОЈЕ Вукчић-ХРВАТИНИЋ!? Занимљиво!? Да завршим рођаче, немам ништа против тога што су твоји преци ИЗАБРАЛИ ислам и што је НА ОСНОВУ ТОГА босански исламски беговат дошао до БОШЊАЧКОГ ЕКСКЛУЗИВИЗМА, КУЛТУРНОГ (заснован на исламу), али И СОЦИЈАЛНОГ, што је опет, уз СВЕСРДНУ ПОДРШКУ Запада, ЕВОЛУИРАЛО до БОШЊАЧКЕ НАЦИЈЕ, ergo ПОСЕБНЕ КУЛТУРНЕ, ВЕРСКЕ и ПОЛИТИЧКЕ ЗАЈЕДНИЦЕ Словена Босне исламске вероисповести!? Уопште немам ништа против те Ваше НАЦИОНАЛНЕ посебности! Али Ви ПРЕ 1463 НИСТЕ БИЛИ ПОСЕБНИ ИСТОРИЈОМ односно Срба, као што НИСТЕ НИ ДАНАС ЈЕЗИКОМ и ГЕНИМА! Има питања!?
Препоруке:
1
1
29 петак, 29 новембар 2013 04:05
Zmaj od Bosne@thinking maize
Ako se stecak javlja u pravoslavnim krajevima Bosne,zasto ga UOPSTE nema u Srbiji,punoj pravoslavaca?
Postoji KONSENZUS medju danasnjim historicarima,da Srpske pravoslavne crkve uopste nije bilo u Bosni do dolaska Osmanlija,bila je CRKVA BOSANSKA i BOGUMILI koji veze nisu imali sa pravoslavljem.
Negiras POSEBNU HISTORIJU Bosne i Bosnjaka prije 1463?
Hm,sa ovim se ne slazu najeminentniji historicari Balkanske historije:
Nada Klaic
Noel Malcolm
John Fine
John Wilkes...
Mozes li navesti jednog JEDINOG nesrpskog historicara koji potkrepljuje tvoje tvrdnje(mislim da je to fer,jer ni ja nisam naveo Bosnjacke,a mogu ti jos najmanje 10 stranih navesti) ili ces za izvore tvrdnji navesti Jovana Deretica,khm,khm
Препоруке:
1
2
30 петак, 29 новембар 2013 11:05
thinking maize@ Zmaj od Bosne
Опет ПОНАВЉАМ, ЗАШТО је ПРВИ КРАЉ "Босне, СРБЉЕМ, Приморјем итд..." Твртко 1-ви Котроманић КРУНИСАН "сугубим венцем" у ПРАВОСЛАВНОМ МАНАСТИРУ Милешеви, над ГРОБОМ Светог САВЕ и то ПО ПРАВОСЛАВНОМ ОБРЕДУ!? Као и ЗАШТО је господар Херцеговине Стјепан Вукчић Косача узео титулатуру "ХЕРЦЕГА од Светога САВЕ", ако ПО ТЕБИ и тим АУСТРОФИЛСКИМ "историчарима" "НИЈЕ БИЛО ПРАВОСЛАВЉА у Босни (и Херцеговини!) пре 1463"!? Па кад ми ОДГОВОРИШ на те ПРОСТЕ& ДОКАЗАНЕ ИСТОРИЈСКЕ ЧИЊЕНИЦЕ онда се ЈАВИ!? Узгред, о Босни као СРПСКОЈ КРАЉЕВИНИ писали су Руси, Шафарик, Миклошич и други који се баш и не могу сматрати Србима!? Даље, НИКО НИЈЕ ПРОТИВРЕЧИО Вуку кад је писао о СРПСКОМ ЈЕЗИКУ БОСАНСКОГ БЕГОВАТА, а као што У ЊЕГОВО ВРЕМЕ НИЈЕ ДОВОЂЕНО у ПИТАЊЕ СРПСКИ ЈЕЗИК Дубровника, ни БОСАНСКИХ ФРАЊЕВАЦА!? И да не дужим, оно што вас чини ПОСЕБНИМ јесте Ваша ПОСЕБНА бошњачка култура, заснована на исламу (али И БАЛКАНСКОЈ ПАТРИЈАРХАЛНОСТИ!), ШТО је ЗА ПОШТОВАЊЕ, као што је ЗА ПОШТОВАЊЕ СВАКА ВЕРА у ЈЕДНОГ Бога!
Препоруке:
1
1
31 петак, 29 новембар 2013 11:15
thinking maize@ Zmaj od Bosne, наставак
Па кад ја, као православни Србин ПОШТУЈЕМ ту твоју ПОСЕБНУ КУЛТУРУ засновану на исламу (и балканској патријархалности!), а тиме и твоју НАЦИЈУ, ЗАШТО онда ТИ, Бошњак, претпостављам "са дна каце", тражиш неке "пирамиде" у Витезу, "Троје" у Габели и сличне ИЗМИШЉОТИНЕ, као да ти НИЈЕ ДОВОЉНА историја босанског беговата за САМОСПОЗНАЈУ!? Уосталом, Ви Бошњаци, као и Хрвати и "Montenegrini" НИСТЕ ЈЕДИНИ који ДЕЛИТЕ ЈЕЗИК са НАЈСТАРИЈИМ од народа са овог простора, Србима, пошто се ето и моћни Американци не осећају пониженима што говоре ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК и што сматрају да ЊИХОВА ИСТОРИЈА проистиче из СТАРИЈЕ, ЕНГЛЕСКЕ ИСТОРИЈЕ, напротив, они сматрају да је ЊИХОВА КУЛТУРА и ИСТОРИЈА заправо НАДГРАДЊА историје Уједињеног Краљевства! А теби, АКО СИ СЕ ВЕЋ ОДВОЈИО од СРПСТВА, НИЈЕ ДОВОЉНО да сопствену самоспознају градиш на СЛАВНИМ БОСАНСКИМ БЕГОВИМА, већ те НЕШТО ТЕРА да ПРИСВАЈАШ ЗАЈЕДНИЧКУ ИСТОРИЈУ до-османске Босне, а која је ПО СВИМ ОБЈЕКТИВНИМ ИСТОРИЧАРИМА историја једног СРПСКОГ краљевства!
Препоруке:
1
1
32 петак, 29 новембар 2013 11:36
thinking maize@ Zmaj od Bosne, други наставак!
Стварно, ШТА Вас Бошњаке ТЕРА да НЕПРЕКИДНО УЛАЗИТЕ у КОНФЛИКТ са Србима, Вашим дојучерашњим сународницима!? ПОШТУЈЕМ твоју ПОСЕБНУ КУЛТУРУ и ПОЛИТИЧКУ ПОСЕБНОСТ, али ЗАШТО ти НЕ СХВАТИШ да је Ваша АМБИЦИЈА на КОНТРОЛУ читаве Босне (због РЕМИНИСЦЕНЦИЈА на ПОДРЕЂЕН ПОЛОЖАЈ ПРАВОСЛАВНЕ СРПСКЕ СЕЉАЧИЈЕ у Босни, а следствено томе и неке Ваше УОБРАЖЕНЕ "уздигнутости" у социјалној равни односно исте те српске сељачије!) заправо УВОД у НОВИ РАТ!? ЗАШТО!? ЗБОГ КОГА& ЧЕГА!? Очигледно је код Вас Бошњака (или бар знатног броја!) "дуг пут од Какња до Зенице"!? Оно што имате од Босне, може вам обезбедити мирну егзистенцију уколико ВАЉАНО РАДИТЕ! Знам Босанце и (Херцеговце!), вредан је то свет, али ЗАР МОРАТЕ САЊАТИ да нас ОПЕТ УПРЕГНЕТЕ у ЧИВЧИЈЕ!? Не мере то бураз! ПОГРЕШАН ти РАЧУН! Уосталом, Аустрија Вам је ОСТАВИЛА ПРАВО ВЛАСНИШТВА над земљом, али је и ОСЛОБОДИЛА СРПСКЕ КМЕТОВЕ од ОБАВЕЗЕ РАДА на ЗЕМЉИ, па су онда бегови МОРАЛИ да плаћају СРПСКЕ НАДНИЧАРЕ, КАКО ДРУГАЧИЈЕ него ЗЕМЉОМ!?
Препоруке:
1
1
33 петак, 29 новембар 2013 12:04
thinking maize@ Zmaj od Bosne, крај!
А у свету, који се УПРАВО САДА мења пред нашим очима, сарађују ВАША ЗАШТИТНИЦА (као заштитница Вашег негдањег беговата!) Турска и НАША ЗАШТИТНИЦА Русија и то БАШ на "Јужном току", а ти би канда да нешто "шараш", све заборављајући да смо Ви и Ми 1945 САРАЂИВАЛИ ГРАДЕЋИ нпр. ПРУГУ Брчко-Бановићи (а и много другог још!), да би се Срби ГРЕЈАЛИ БОСАНСКИМ УГЉЕМ, а Бошњаци (тад муслимани у смислу народности) ЈЕЛИ ХЛЕБ од СРПСКОГ ЖИТА!? Јел то може и сад!? Наравно да може, ал МОРАШ да се МАНЕШ МАКСИМАЛИЗМА! Поштујем ТВОЈУ ВЕРУ, ТВОЈУ КУЛТУРУ и ТВОЈУ БЕГОВСКУ ИСТОРИЈУ, јер као што су Срби ПРОЛИВАЛИ КРВ за вољу аустријских царева, тако су и босански бегови ПРОЛИВАЛИ КРВ за славу султана на Босфору, А САДА!? И Аустрија (ПОСЕБНО Аустрија и "АУСТРИЈАНШТИНА" хабзбурговаца и нео-хабзбурговаца!) и Турска би да нас заваде, а ти НЕ ВИДИШ!? Не ваља ти посо безбели! Не мере то тако, па јок! Ако оћеш да сарађујеш, МОРЕ, а ако не, остани сам док ти НЕ ДОЂЕ "од Какња до Зенице"! Ајд здраво јаране!
Препоруке:
1
1
34 петак, 29 новембар 2013 13:38
Zmaj od Bosne@thinking maize
E pa jarane kako da civilizirano diskutujemo,kada ti A PRIORI odbacujes SVE relevantne balkanske historicare nazivajuci ih''austrofilskim istoricarima''?
Shvati,to nije moje misljenje vec KONSENZUS o historiji Bosne.NE POSTOJI historijski dokument koji stanovnistvo Bosne zove Srbima i Hrvatima,vec su to bili BOSNJANI,uzmi samo Nacertanije od Garasanina kao jedan od mnogobrojnih izvora.
Dakle,opceprihvacena cinjenica je da Srbi i Hrvati nisu naselili Bosnu,naveo sam ti izvore i historicare,ti to nisi u stanju.
Sasvim uobicajena pojava u srednjem vijeku da vladar koji prisvoji krunu jedne zemlje,sebe naziva vladarem tog naroda.Osmanski vladari su se nazivali vladarima Arapa i Persijanaca(iako nikad nije osvojio Persiju),da li to znaci da su Turci vecinom potomci Arapa i Perzijanaca,hehe.
Bio je nedavno historijski serijal u Hrvatskoj o njihovim kraljevima,gdje kazu kako se HRVATSKO ETNOPOLITICKO IME sirilo sa Dalmacije prema sjeveru,NE NAROD VEC IME.
Препоруке:
1
2
35 петак, 29 новембар 2013 13:58
Zmaj od Bosne@thinking maize
Znaci cak su i Hrvati napustili mitomanije o islamiziranim Hrvatima u Bosni,samo se Srbi KAO JEDINI drze te mitomanije o jednom narodu te kako su se''Bosnjaci odvojili od Srpstva'',gluposti.
Safarik?Miklosic?Nikad cuo,nepoznati historicari,cak ih ni google ne nadje,hehe.
Pa covjece,niko vise relevantan ne negira Bosnjake u srednjem vijeku i mnogo prije Osmanlija,kakav isti narod,o cemu to pricas.Navedi izvore,kao sto sam ja ucinio,a ne subjektivno tvoje misljenje.Moze?
Molim,navedi makar jednog relevantnog nesrpskog historicara,koji tvrdi o Srpskom kraljevstvu na tlu Bosne,o jednom narodu,o navodnom najstarijem narodu na Balkanu-Srpskom,hehe,notorne gluposti.Ja koji sam studirao balkansku historiju,nisam nasao ni jednog.
Kako to Bosnjaci ulaze u konflikt sa Srbima?Mozda ovako:
Nacertanije-Ilija Garasanin
Cvetkovic-Macek
Homogena Srbija-Stevan Moljevic
Milosevic-Tudjman
Boban-Karadzic
Da,bice opet rat,ako nas ne ostavite na miru,zapadno od Drine.
Препоруке:
1
2
36 петак, 29 новембар 2013 14:36
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST SCRIPTUM
Ало, јел СТОЈИ у претходним постовима да сте Ви САД Бошњаци и да ваше бошњаштво вуче корене од ИСЛАМИЗОВАНОГ СЛОВЕНСКОГ СТАНОВНИШТВА Босне, тј. од 1463 и ПАДА СРЕДЊОВЕКОВНОГ БОСАНСКОГ КРАЉЕВСТВА под ОСМАНСКУ (тачније, него турску) ВЛАСТ!? ДОКУМЕНТИ говоре да је ПРЕДОСМАНСКО СЛОВЕНСКО СТАНОВНИШТВО Босне било ХРИШЋАНСКО, са ТРИ деноминације, католичком, православном и богумилском и ДВА СРОДНА НАТИВНА НАРОДА, српским и хрватским, деловима њиховог ширег етничког простора!? Та крхка РАВНОТЕЖА ЗБРИСАНА је турском ВЛАШЋУ и КОРЕНИТО ПРОМЕЊЕНА самом њеном ЦЕНТРАЛИСТИЧКОМ природом! Тј. ПРВИ ПУТ у историји Босне њом је ВЛАДАЛА ЈАКА ДРЖАВА и тамошње људе навикле на СЛАБУ ДРЖАВУ и ВЕРСКА ТРВЕЊА дубоко је дојмила њена снага, отуд масовна исламизација, потпомогнута разним ДИСКРИМИНАТОРСКИМ мерама турске власти спрам НЕИСЛАМСКОГ становништва: нпр. установа ДЕВШИРМЕ/ ДАНКА у КРВИ!? У ОКОЛНИМ хришћанским државама Србији и Хрватској (као делу Мађарске) било је ОБРНУТО: ЈАКА ВЛАСТ, БЕЗ ВЕРСКИХ ОМРАЗА!?
Препоруке:
1
1
37 петак, 29 новембар 2013 14:48
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST POST SCRIPTUM
Значи, османска власт се ПРИМИЛА у Босни зато што је доносила СТАБИЛНОСТ, али НЕ И У Србији и деловима Хрватске (Бугарска и друге земље ЗАУЗЕТЕ од Османлија су ван ове дискусије, просто зато што са Босном немају непосредне везе), где је турска власт РУШИЛА постојеће друштвене односе и уносила НЕСТАБИЛНОСТ! Отуд ЗАМИРАЊЕ и иначе крхке градске цивилизације у Србији, али њен бурни развој у босанским касабама! Уз једно ВЕЛИКО "АЛИ", османска власт је била ИЗУЗЕТНО НЕПОВОЉНА за немуслимане, што производи ДВА ЕФЕКТА: 1) још масовнију исламизацију у Босни; 2) веће раздвајање исламизованог од неисламизованог становништва Босне! Укратко, у Босни је, ПРИРОДНО за ОНО ДОБА, завладао својеврсни ВЕРСКИ АПАРТХЕЈД спрам НЕМУСЛИМАНА! Отуд становници Босне-НЕМУСЛИМАНИ НИКАД НИСУ ДОЖИВЉАВАЛИ КАО СВОЈУ ВЛАСТ која СПРЕЧАВА СВАКУ ЊИХОВУ СОЦИЈАЛНУ ПРОМОЦИЈУ, тј. УСЛОВЉАВА је ВЕРСКОМ КОНВЕРЗИЈОМ! Као што су САСВИМ ПРИРОДНО, муслимани Босне доживљавали ТУ ИСТУ ВЛАСТ као СВОЈУ, зато што им омогућава НАПРЕДАК!
Препоруке:
1
1
38 петак, 29 новембар 2013 15:00
thinking maize@ Zmaj od Bosne, POST POST POST SCRIPTUM
И то је оно Поштовани "Zmaju od Bosne" што је ОНЕМОГУЋАВАЛО сарадњу муслимана и немуслимана у Османском царству и што И САД спречава ИДЕНТИФИКАЦИЈУ немуслиманских грађана Босне са том државом!? Даље, то што помињете те ауторе ради подупирања ваше ХИПО-тезе о старини бошњаштва (лично сматрам да бошњаштво НИЈЕ СТАРИЈЕ од 1463!), само ћу вас УПИТАТИ колико њих ЗНА не само МОДЕРНИ "БХСЦг" језик, веч и СРЕДЊОВЕКОВНИ "илирски" тј. српски, тј. хрватски језик, КОЛИКО ЊИХ зна СРЕДЊОВЕКОВНЕ РЕДАКЦИЈЕ ЋИРИЛИЦЕ, као и СРЕДЊОВЕКОВНЕ latinice Босне, Србије, Дубровника и хрватских земаља (а било је ВИШЕ средњовековних latinica на ex-YU простору!), просто КОЛИКО од тих Ваших "ауторитета" за средњовековну босанску прошлост ЗНА да КОРИСТИ ОРИГИНАЛНА ДОКУМЕНТА, да би могли да СА АУТОРИТЕТОМ говоре о босанском средњовековљу!? Као и да ли су ПРИВИРИЛИ у Дубровачки архив, где се чувају за Босну (али и Србију и добар део Далмације) вероватно најважнија ПОСТОЈЕЋА ОРИГИНАЛНА ДОКУМЕНТА!? Лично, ЧИСТО СУМЊАМ!
Препоруке:
1
1
39 петак, 29 новембар 2013 15:10
thinking maize@ Zmaj od Bosne, и на крају POST SCRIPTUM!
Ето, Поштовани "Zmaju od Bosne" НИСАМ ПРОТИВ Вашег Бошњачког идентитета, ни нације, вере, културе, па ни ВАШЕГ ДЕЛА ЗАЈЕДНИЧКЕ ДРЖАВЕ Уније Босне и Херцеговине (ПУН назив те земље према Дејтонском мировном споразуму!), али сам ВЕОМА ПРОТИВ ИЗМИШЉОТИНА КОЈЕ МОГУ ДА НАНЕСУ ВЕЛИКУ ШТЕТУ МОМ НАРОДУ и ЗЕМЉИ, како у матици, тако и у СРПСКОМ ЕНТИТЕТУ БиХ! Извините ме, НИСАМ и НЕ МОГУ да будем мазохиста, као ни највећи део мог народа! Узгред, то што је османска власт ЗБИСАЛА српско средњовековно племство допринело је парадоксално и ИЗГРАДЊИ МОДЕРНОГ СРПСКОГ ПОЛИТИЧКОГ ИДЕНТИТЕТА заснованог на РАВНОПРАВНОСТИ СВИХ ГРАЂАНА ЈЕДНЕ ДРЖАВЕ! Даље, сад ћете Ви о српским Славама, али то Вам је РАЗЛИКА између ЈАВНОГ и ПРИВАТНОГ, која је поремећена не само у СВИМ ПОСТСОЦИЈАЛИСТИЧКИМ земљама, већ и на самом Западу, арбитрарним увођењем "концепта" "људских права"!? Вама НЕ УСКРАЋУЈЕМ да у Вашем ЕНТИТЕТУ организујете ЈАВНО КЛАЊАЊЕ на МЕЗАРЈУ, па што би Ви НАМА пребацивали за Славе!? Ајд здраво РОЂАЧЕ!
Препоруке:
1
1
40 петак, 29 новембар 2013 15:14
Zmaj od Bosne@thinking maize
Da,slazem se sa tvoja posljednja 2 posta,sasvim korektno i bez vrijedjanja,zahvaljujem.
Za svakog normalnog Bosnjaka su Otomani bili OKUPATORI i AGRESORI,tako da i pored mjenjanja religije,sto je sporedno,jer svi narodi na svijetu su nekada u proslosti promjenili vjeru,mi smo ponosni na nase bosanske hriscanske kraljeve.
Kontinuitet drzave,ako me shvatas.
U Tuzli se nedavno napravio spomenik kralju Tvrtku,sada se planira u Sarajevu.
Препоруке:
1
0
41 петак, 29 новембар 2013 16:02
thinking maize@ Zmaj od Bosne, и на крају крајева POST SCRIPTUM
У реду што сте и Ви ПОМИРЉИВИ, али да приметим, Ваш став о "турским окупаторима" не дели велики број Ваших сународника, а чини ми се да је г-дин Алија Изетбеговић, ПРВИ Председник ПРВОГ ВИШЕСТРАНАЧКОГ Председништва БиХ, ЗА РАЗЛИКУ од Вас, имао ВРЛО ПОЗИТИВНО МИШЉЕЊЕ о том делу историје Босне, а и Алијин син Бакир, садањи председник Председништва БиХ није се нешто противио када је министар иностраних послова Турске г-дин Давутоглу причао УСРЕД Сарајева о "Османској царевини као успешној причи на Балкану коју ваља поновити"!? Знате, православни Балкана не показују такав ентузијазам за погледе г-дина Давутоглуа, па разумејте нашу ОПРЕЗНОСТ "гледе" оваквих схватања "интеграционих процеса" на Балкану!? Свако вам добро дао Бог, Бог Аврамов, Исаков, Јаковљев, Бог Мојсијев, Исусов и Мухамедов, Бог Ваш и Мој!
Препоруке:
1
0
42 петак, 29 новембар 2013 16:05
Zmaj od Bosne@thinking maize
Samo osvrt na post od 15.10.
Unija BiH?Dobra sala,ali zaista.Evo Daytona:
Bosna i Hercegovina NASTAVLJA svoje PRAVNO POSTOJANJE prema medjunarodnom pravu...Ona ostaje drzava clanica Ujedinjenih Nacija.
Jasno je!BIH NASTAVLJA SVOJE PRAVNO POSTOJANJE i ONA OSTAJE CLANICA UJEDINJENIH NACIJA!
BiH NIJE nastala u Daytonu,kakva unija kakvi bakraci,jer je clanica UN od 1992.godine.
Zao mi sto cu te razocarati da po Ustavu BiH NE POSTOJI nikakav Srpski entitet,niti moj Bosnjacki.
KONSTITUTIVNOST i ravnopravnost na svakom pedlju BiH,jarane.
Etno-teritorizacija BiH,davna proslost druze.
Препоруке:
1
1
43 петак, 29 новембар 2013 23:57
thinking maize@ Zmaj od Bosne, e finito, definitivo!
Знаш, Пријатељу& Рођаче, све је "лепо& красно" што ЖЕЛИШ, али БиХ ЈЕСУ по Дејтону Унија, јер Дејтон НИЈЕ РАЗМАТРАО ДРЖАВНОСТ БиХ, већ њено УНУТРАШЊЕ УРЕЂЕЊЕ, што је био ГЛАВНИ УЗРОК РАТА! Као РЕЗУЛТАТ тога у Дејтону је дошло до УНУТРАШЊЕ ПРЕКОМПОЗИЦИЈЕ те државе, па имате Републику Српску и Муслиманско-хрватску федерацију као два ЕНТИТЕТА у тој земљи! Зато ЈЕСТЕ дефинисана као УНИЈА, нешто између федерације и конфедерације! Сад, што се то Вама Бошњацима не свиђа, па не свиђа се то решење ни Србима, па трпимо, јер другачије не може, за сада!? Докле ће, па НАЈВИШЕ од Вас Бошњака зависи!? Узгред, до УНУТРАШЊЕ ПРЕКОМПОЗИЦИЈЕ БиХ дошло је и ПРЕ Дејтона, јер је 1994 у Вашингтону ПОТПИСАН УНУТРАШЊЕ-ПОЛИТИЧКИ СПОРАЗУМ између босанских Хрвата и Бошњака, али под МЕЂУНАРОДНИМ ГАРАНЦИЈАМА (САД, али и Хрватска), па је тако ПРЕЈУДИЦИРАНА Муслиманско-хрватска федерација, само је још ваљало НАТЕРАТИ Србе на ВЕЋ ПРОЈЕКТОВАНО РЕШЕЊЕ, што је Америма НА КРАЈУ и ПОШЛО за руком у Дејтону, али УЗ КОМПРОМИС!
Препоруке:
1
0
44 субота, 30 новембар 2013 01:53
Zmaj od Bosne
Kako volim trolove razbijati u diskusijama i ARGUMENTIMA unistavati njihove lazi.Da vidimo sta kaze vrhovno tijelo za implementaciju Daytonskog sporazuma-OHR,nakon sto je M.Dodik izjavio da je''BiH drzavna zajednica''.
Citat
Ured visokog predstavnika reagirao je u cetvrtak 10.januara 2013.,na NETOCNE TVRDNJE,a odnose se na Daytonski sporazum i PRAVNI STATUS BiH i njenih entiteta.
''OHR zeli jos jednom pojasniti da BiH NIJE DRZAVNA ZAJEDNICA NITI UNIJA DRZAVA.
BiH JEDINSTVENA je SUVERENA drzava i njena sadasnja unutarnja struktura definirana je Daytonskim mirovnim sporazumom''.
U Ustavu BiH sukladno aneksu IV,nedvosmisleno se navodi da RBiH cije je sluzbeno ime od sada BiH NASTAVLJA SVOJE PRAVNO POSTOJANJE KAO DRZAVA i da se SASTOJI od 2 entiteta.
Drugim rijecima,entiteti su PRAVNO USPOSTAVLJENI i zasticeni USTAVOM BiH,dok je BiH nastavila svoje postojanje po medjunarodnom pravu kao drzava,s modificiranom unutrasnjom strukturom.
Kraj citata
Препоруке:
1
1
45 субота, 30 новембар 2013 10:38
thinking maize@ Zmaj od Bosne, e finito, definitivo, BASTA!
Јаране, ШТА САМ РЕКАО ДРУГАЧИЈЕ него OHR (који се, узгред буди речено, АРБИТРАРНО понаша и чије су НАДЛЕЖНОСТИ ПОДРЕЂЕНЕ СБ УН!? ЗАМИСЛИ да нпр. Русија ЈОШ ојача и да тај СБ УН да РУСКОМ, белоруском или кубанском ДИПЛОМАТИ да буде шеф OHR!? Занимљива ситуација!? Тим пре, што то И НЕ ИЗГЛЕДА НЕМОГУЋЕ у текућем РАЗВОЈУ СИТУАЦИЈЕ!?). Према томе, следите Ви Бошњаци СЛОВО Дејтона, а не уздајте се у БАЈКЕ о ДУХУ Дејтона, па ће бити МИРНА Босна! Даље, "евроатлантске интеграције"!? Јел ти јасно да су Срби СА ОВЕ и ОНЕ СТРАНЕ Дрине ПРОТИВ ТОГ МОНСТРУМА! Без Срба са ове и оне стране Дрине та прича НЕ МОЖЕ ДА ПРОЂЕ! Према томе, дабоме! Иако си ми симпатичан, морам да те ПЕЦНЕМ! Баш ми се НАМЕШТАШ! Кад смо код "PODRIJETLA" знаш ли да сте Ви Бошњаци ГЕНЕТСКИ "ЧИСТИЈИ" "Срби", него садањи Срби!? Слично важи и за "ујаке"! Просто, Ваши и "ујачки" преци МАЊЕ су "шетали папуче" анадолијским агама! Али зато Срби имају БОРБЕНЕ турске гене! Хе, хе! Укратко, имамо НАДМОЋНЕ ГЕНЕ, а и култура нам није лоша!?
Препоруке:
1
1
46 недеља, 01 децембар 2013 00:21
svaka cast
Srbi u zadnjem ratu su klali i silovali najcistije od svoje krvi. Pod osmanlijama su sacuvali vjeru a izgubili krv, jednostavno za pola milenija nijedno naocito zensko celjade ako nije bilo pravovjerno tesko je moglo izbjeci sudbinu da joj nutrinu poshkropi anadolsko sjeme. Srpski nacionalizam je identican tursko; jezik, muzika, kuhinja bliza turcima negoli rusima.
A sad sto se buducih sukoba tice... Mani se junacke epike i genotipske mitomanije. Istina je jedna, sve iskusio empirijski: Jak si onoliko koliko oruzja imas. Sve ostalo su price za malu djecu.
Treba opet imati TO, ravnoteza straha je jedino pouzdana. Svaki narod neka ima po 100-200 hiljada dugih cijevi. Dabogda zahrdjalo, ali gadno je kad za vikend preko drine stignu konvoji mts-a a tebe uvjeravaju kako je embargo put ka miru. Samo nek ima naoruzanja, pa pobijedite, nije problem - ali brate neka i cijena bude postena, a ne onako hinjavo.
Препоруке:
1
1
47 недеља, 01 децембар 2013 00:48
thinking maize@ svaka čast
Написасте: "Srpski nacionalizam je identican tursko; jezik, muzika, kuhinja bliza turcima negoli rusima." и НА ЖАЛОСТ НИСТЕ у ПРАВУ! Да Вам не би ПОДРОБНО ОБЈАШЊАВАО, нађите негде, рецимо прошетајте се до Источног (ово "источно" да Вам не би са придевом "СРПСКИ" парао "њежне", на севдалинке навикнуте уши!?) Сарајева и нађите у некој књижари књижицу, скоро брошурицу "Наслеђе Џингис-кана" од руског заграничног писца и лингвисте Николаја Трубецкоја, где се на невеликом броју страна објашњава ПРАВА ПРИРОДА ЦАРСКЕ Русије, Русије после Ивана 4-тог Рјуриковича-Грозног!? Тако да ће Вам се неке ствари разјаснити!? Укратко, Руси и Срби ЛИЧЕ ЈЕДНИ НА ДРУГЕ, не само због Словенства& православља, већ и због КОНВЕРГЕНТНОГ АЗИЈАТСТВА!? Уосталом, упоредите Блокову песму "Скити" и Мицићев "Зенитистички манифест", па и слике Милића од Мачве, па ће Вам бити МНОГО ЈАСНИЈЕ!? Него, ЈОШ ми НИКО од Вас Бошњака НЕ ОБЈАСНИ ЗАШТО СТЕ 1941-44 били ТАКО МАСОВНО НЕЧИЈЕ "CVIJEĆE", са ОДРЕЂЕНИМ ПОСЛЕДИЦАМА по Србе!?
Препоруке:
1
1
48 недеља, 01 децембар 2013 05:08
Zmaj od Bosne
Da probam ja kolega o''cvijecu''.
Ukratko-Bosnjaci su birali manje ZLO,odnosno sama egzistencija je bila u pitanju.Bosnjaci su prosli pakao od 1918-1945,trebali su da nestanu.Izvori:
Milovan Djilas-BESUDNA ZEMLJA(period 1918-1941)
Vladimir Dedijer-GENOCID NAD MUSLIMANIMA 1941-1945
Dedijer,Srpski velikan koga jako cijenim,ako mislis da je bio antisrpski nastrojen-NE,napisao je i par knjiga o Jasenovcu i strasnim zlocinima tamo,sve iz prve ruke,covjek je bio ucesnik NOB-a.
Znaci imas na jednoj strani Drazu,Stevana Moljevica i HOMOGENA SRBIJA a na drugoj fasisticku NDH,a Bosnjaci u sredini n vjetrini.A iskustvo od 1918-1941,govori da trebamo nestati od koljaca sa zapadne strane Drine.Nije bila masovna pojava,ali ih je bilo.
A sada u smislu Quid pro quo,pitanje za tebe.
Zasto su Srbi bili TURSKO CVIJECE,punih 400g,pocevsi sa presudnom tackom,BITKA KOD NIKOPOLJA,kada srpski knez Stefan Lazarevic pomaze Turskoj vojsci(u porazu)sa 5000 konjanika i Turci tada pobjedjuju krecu ka Europi?
Препоруке:
2
1
49 недеља, 01 децембар 2013 13:02
thinking maize@ thinking maize@ Zmaj od Bosne, по ко зна који пут POST SCRIPTUM
ОБЈАСНИТЕ ми ОТКУД УНУК Мехмеда Спаха међуратног вође босанских муслимана у Шешељевој СРС, ако су ЧИЊЕНИ "ЗЛОЧИНИ" над БиХ муслиманима у периоду 1918-41!? И КОЈИ су то "ЗЛОЧИНИ" ЧИЊЕНИ над БиХ муслиманима у ПЕРИОДУ 1918-41!? НИКАКВИ, али су у домену бар ПОРОДИЧНОГ ПРАВА муслимани БиХ, Албанци, Турци и словенски муслимани Македоније, имали ПОСЕБНО УРЕЂЕНО ПОДРУЧЈЕ са СПЕЦИФИЧНОСТИМА (склапање брака са ДО 4 жене и сл. решења сагласна Корану Часном)!? Даље, деспот Стефан Лазаревић, па Ви НЕ РАЗУМЕТЕ КОНЦЕПТ СРЕДЊЕГ ВЕКА, иако вероватно у Вашем суседству живе наследници исламизованих босанских ПЛЕМИЋКИХ ПОРОДИЦА-ага и бегова!? Зна се да кад ПЛЕМИЋ ДА ЗАКЛЕТВУ, Он НЕ СМЕ ДА ЈЕ ПОГАЗИ ДО СМРТИ Господара и не слагао се са њим! Друго, тадања Србија ГОМБАЛА се са Турском СКОРО ЧИТАВ ВЕК пре него што је пала под ПОТПУНУ ЊЕНУ ВЛАСТ, а ако се ДОБРО СЕЋАМ оно беше "Босна ШАПТОМ ПАДЕ"!? Зато ЈАРАНЕ, манте се Ђидових ИЗМИШЉОТИНА за период 1918-41 и гледајте КАКО да ВИДАМО РАНЕ из 1941-45 и 1992-95!?
Препоруке:
1
1
50 недеља, 01 децембар 2013 13:54
thinking maize@ Zmaj od Bosne, по ко зна који пут POST POST SCRIPTUM
Још нешто, краљ Александар Карађорђевић ОДБИО је ПОНУДУ Грка да их прати у малоазијској авантури 1920-тих речима: "Ми смо рачуне са Турцима НАМИРИЛИ на Куманову!" Такође је ОДБИО и ПОНУДУ Мустафе Кемала Ататурка да ПРЕСЕЛИ у Анадолију ПРЕ СВЕГА косовске Арнауте, али и део БиХ муслимана, све по тадањој "моди" РАЗМЕНЕ СТАНОВНИШТВА, пристајући само на ДОБРОВОЉНО ИСЕЉЕЊЕ, као и на пресељење неколиких српских села из околине Цариграда, заосталих још од депортације предака тих људи у време Сулејмана Канунија!? Да је краљ Аца ПРИСТАО бар на ПРЕСЕЉЕЊЕ Шиптара, сад "косовски проблем" НЕ БИ ПОСТОЈАО! Ко што видим ПРЕВИШЕ ВЕРУЈЕШ Програму СКЈ из 1959!? Тамо пише СВЕ ЦРНО о "монархофашистичкој диктатури" и међуратној Југославији као "тамници народа", а ДА ЛИ ЈЕ то ТАЧНО!? Знаш јаране, друг Тита је чинио неке ствари о којима се ДОСАД ЋУТАЛО, а које БИТНО УТИЧУ и ЈОШ ЋЕ УТИЦАТИ на НАШЕ ЖИВОТЕ, а ти видиш само ЛАЖНИ СЈАЈ његовог доба НЕ ПИТАЈУЋИ се ОДАКЛЕ МУ ПАРЕ за СВЕ ТО!? Е, па СТИГЛО на НАПЛАТУ!
Препоруке:
1
1
51 недеља, 01 децембар 2013 14:20
Zmaj od Bosne
Mislim,stvarno,treba li jos da crtam.Navedem NE-Bosnjacke izvore o ZLOCINIMA nad Bosnjacima,od Sehovica pa sve do Foce,Visegrada,Istocne Bosne...od Dedijera i Djilasa,a mogu jos najmanje 50-ak knjiga a onda se jednostavno BEZOBRAZNO ustvrdi SUBJEKTIVNO misljenje-''nikakvi zlocini''.
Ja sam mislio da diskutiram sa intiligentnim i nacitanim covjekom,zao mi je,prevario sam se,tako da mi ostaj zdravo jarane,sve najbolje.
PS.
JUNACKA Bosna nije saptom pala,vec 1463.gotovo 100 godina poslije pada''junacke''Srbije,pod Otomansku imperiju.To su CINJENICE!Pametnom dosta.
Da toliko odani i privrzen Turcima svojom''zakletvom''Stefan Lazarevic,U TOKU BITKE,nije poslao pomoc Turska ne bi krenula ka srcu Europe ni za 100g.
PPS.
Za individue nisam odgovoran.Pitaj sam Spahinog unuka.Ili unuka Hamdije Pozderca-Vuka.
Izvoditi zakljucke o ne-zlocinima na osnovu necijih unuka-mislim,nigdje veze,jako ste nisko spali u nedostatku argumenata da se sluzite nebulozama takve vrste.
Препоруке:
1
1
52 недеља, 01 децембар 2013 16:24
svaka cast
Bez sumnje imam prepisku sa egzamplarom srpskog salonskog nacionaliste koji po automatizmu ne posjeduje empatiju za bilo cija stradanja sem svojih. Kao prvo, trojicu brace moga dede ubili su komiti 20 i neke; potpuno neduzne na njivi. Te iste komite je Mihajlo Lalic u sistematskoj medijskoj pripremi dogadjanja 90-ih definirao kao pretacu partizanskog pokreta. OK
Niko se u kraljevini ni iza uha nije pocesao zato sto su stradala 3-4 'turcina', kakva istraga, za tu bajnu kraljevinu musliman ili pas ubijen je isto. Ivo Goldstein je najbolje rezimirao razmjere srpskih zlocina nad muslimanima. Takvu dinamiku ubijanja da su Turci imali ne bi mrav prezivio.
Konacno od dolaska turaka do 1. srpskog ustanka prodje vise od 400 godina. Srbima ili nije bilo lose ili pada svaki mit o junastvu ako su toliko vremena trpili taj mitski zulum.
Ne mrzim nikog, samo boga molim ako se opet sta desi da ne budemo goloruki pa taman svi stradali. Fer megdan pa sta kosta nek' kosta...
Препоруке:
7
1
53 недеља, 08 децембар 2013 09:46
thinking maize@ "Zmaj od Bosne" и "svaka čast"
Рече извесни "svaka čast": "1463. gotovo 100 godina poslije pada "junacke" Srbije, pod Otomansku imperiju. To su CINJENICE! Pametnom dosta.", па да ПОДСЕТИМ да су Смедерево Турци заузели ТЕК 1459 и да га је ПРЕДАО Турцима НИКО ДРУГИ до ПОСЛЕДЊИ БОСАНСКИ КРАЉ Стјепан Томашевић и то као СРПСКИ ДЕСПОТ! Па се исти ТОЦИЉАО 1463 од једног до другог босанског града, да би ИКАКО ПРИВОЛЕО ЊЕГОВЕ великаше на ОТПОР Турцима, али НИКО НИ АБЕРА! Па га Турци уфатише пред Добором! И сам Мехмед Фатих се чудио ФИЗИЧКОЈ ВЕЛИЧИНИ последњег босанског краља, али га је ИПАК ПОСЕКАО! Па један од БРАЋЕ тог босанског краља пређе у ислам (баш као и један од синова ХЕРЦЕГА од Стјепана Вукчића Косаче, али И МНОГИ ДРУГИ ВЕЛИКАШКИ СИНОВИ "Босне поносне"!), а ПОСЛЕДЊА БОСАНСКА КРАЉИЦА Катарина умре у Риму ЗАВЕШТАВШИ Босну ником другом до ПАПИ!? Према томе то о НЕОБАВЕШТЕНОСТИ, то "МАЧКУ о РЕП"! Друго, ако И Ви САМО СВОЈЕ БРОЈИТЕ и не КАПИРАТЕ да сте ИГРАЧКА у РУКАМА ЗАПАДА, а ПРОТИВ Срба, онда АЛАЛ Вам ЋУФТЕ!?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер