уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Преписка патриота – неистомишљеника

Kоментари (40) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 08 септембар 2013 22:28
Бранислав Г. Ромчевић
Овим изјављујем, под заклетвом, да у потпуности поричем и напуштам сваку лојалност и верност било ком страном владару, властодршцу, држави или сувереној власти којој сам или чији сам досад био поданик или грађанин; да ћу подржавати и бранити Устав и законе Сједињених држава Америке од свих непријатеља, страних и домаћих; да ћу истима бити искрено одан и лојалан; да ћу носити оружје у интересу Сједињених држава кад то закон захтева; да ћу обављати неборачку службу у Оружаним снагама Сједињених држава кад то закон захтева; да ћу обављати посао од националне важности под цивилним руководством кад то закон захтева; и да ову обавезу преузимам слободно и без икаквих прећутних ограда или намере избегавања; тако ми Бог помогао.

Овакву заклетву су положили и Тесла, и Пупин, и господин Мајкл Ђорђевић, и сви емигранти који су постали амерички држављани. Она је стуб њиховог АМЕРИЧКОГ ПАТРИОТИЗМА. Проблем је кад он дође у колизију с љубављу према "старом крају".
Препоруке:
45
2
2 недеља, 08 септембар 2013 22:44
Дринко Кончаревић
Ништа нема од њиховог патриотизма, било да су истомишљеници или не. Разлог је прост и једноставан. На патриотизам сваког од нас, нахватао се талог, наш и туђ, талог од алавости, похлепе, себичности, нешто попут проклетства боје рђе. Како се очистити? Пре свега мир, потом љубав а онда схватање наших правих вредности, како би на основу њих, заузели место у које се уклапамо. Хм, чиста теорија, јер је број оних који ће се покајати и опростити због талога, за сада веома мали. Да ли тај мали број даје наду или ће мо због непоустљивости завршити на сметлишту???
Препоруке:
27
1
3 недеља, 08 септембар 2013 22:46
Рђосав
Значи, из ове преписке изродила се глупава идеја са Панићем - премијером? Врло вероватно. Чак су и Слобу убедили у тај идиотлук...
Препоруке:
35
6
4 недеља, 08 септембар 2013 22:57
Јован Анастасијевић
@Бранислав Г. Ромчевић: “Овакву заклетву су положили и Тесла, и Пупин, и господин Мајкл Ђорђевић, и сви емигранти који су постали амерички држављани. Она је стуб њиховог АМЕРИЧКОГ ПАТРИОТИЗМА. Проблем је кад он дође у колизију с љубављу према `старом крају`". Имате право!. То се не односи само на – не Емигранте, него на Имигранте у САД, или у било којој другој страној држави. Оног тренутка када си примио држављанство земље у коју си се уселио и положио заклетву/свечану изјаву, или како већ... то је тако. Дугујеш јој неподељену лојалност. “Колизија према старом крају“ је чисто емотивна ствар сваке индивидуе, и ништа више. Једино они имигранти у страној држави који нису прихватили њено држављанство, него имају само (сталну) дозволу боравка, могу да гаје неподељену лојалност према матичној држави. Што се г. Ђорђевића и друга Ћосића тиче – сваки дијалог је сувишан. Ћосића од његовог комунизма и чланства у Агитпропу и ЦК може опрати само кајање и ћутање!
Препоруке:
24
10
5 недеља, 08 септембар 2013 23:49
Бели Орао
Браћо Срби, усташа је био увек усташа, домобран је био увек домобран, али су обојица били Хрвати у заједничкој борби против Срба.
Када то партизани и четници буду укапирали да само једна застава води победи, биће нам лако. Дотле беримо кожу на шиљак.
П.С.
Извињавам се оној тројици Хрвата што су били у партизанима.
Препоруке:
39
1
6 понедељак, 09 септембар 2013 03:34
Светислав Костић
Јован Анастасијевић! Најкасније од онога дана Када бивши Мирослав добровољно мутирао у Мајкл-мајкла, он је већ тог дана уписан у америчку књигу умрлих а Мирослав исписан из Књиге рођених у Србији.

То је само једна страна Мајклове медаље; Новопећени Мајкл могао је да остане Мирослав и бројао би се и надаље међу живима. Мајкл се користио у службеним књигама избрисаним личним именом Мирослав само у приватној преписци са Ћосићем. Мајкл је класичан конвертит. Страно држављанство може се узети и рођено име задржати.

Промјена личног имена јесте акт издаје према старој домовини и према родитељима живим и још драстичнија издаја према умрлим родитељима. А што се Ћосића тиче, ви Јоване, Ћосићу набијате на нос његову комунистичку прошлост, која давно покопана али без Ћосића, а на стуб срама не стављате актуелне издајице на власти који су далеко гори и од најзагриженијих бивших комуниста.
Препоруке:
19
4
7 понедељак, 09 септембар 2013 05:26
roadrunner
A gde je ta ekipa Srba iz USA oko gospodina Djordjevića, u zadnjih 10-ak godina pošto su sa gazdama iz Bele kuće baš usrećili Srpstvo? Što ne izbokosovaše kod svojih američkh prijatelja, barem manastirie na Kosovu da nam ne ruše,ako ništa drugo?

Nešto se ućutali?To je ekipa bolesne ideološke ostrašćenosti, koja sve vidi kroz vizuru borbe protiv nekih "komunista", i za "uspešni američki kapitalizam", "srbija 52. američka država" i slične budalština pa makar to bilo i na najgoru štetu svoga naroda.Korisne budale, koje to rade jer su ubedjeni u to,a takvi su uvek bili najbolji pomagači okupatora

Eno u Čikagu i dalje u crkvi stoji veliki portret kralja Petra II-Šta reći?!Šta je taj uradio za Srpstvo?Pa pre treba da stoji portret bilo kog srpskog seljaka

Ili i dalje poštovanje episkopa koji je odvojio Crkvu,jer je SPC bila "komunistička".Pa u zapenjenom "antikomnuzmi", a sve za tadašnje hladnoratovkse interese USA, javo branio Stepinca,kao "žrtvu komunstičkog terora[/b
Препоруке:
29
4
8 понедељак, 09 септембар 2013 07:03
драгослав павков@Јован Анастасијевић
Дакле, Срби у име славне прошлости и извесне будућности никако не би смели да опросте што је Добрица Ћосић као двадесетогодишњак, дете из боље сељачке куће - одлучио да се бори против окупатора,наставио да следи (како је веровао) идеал о социјалној правди тако што је са 24 године постао члан једног од најважнијих органа КПЈ и народни посланик; што се одрекао каријере у име принципа - првом приликом када је антисрпство идеолога и руководства КПЈ постало очигледно!?
Што је радио све оно што нико од нас није смео и умео да ради - постао је стуб Српства кога чак ни Тито и његови доглавници нису смели да затворе, а да им се то не врати у лице у виду лошег имиџа код поверилаца.

Не, Срби му не опраштају што је и у онаквој Србији постао ауторитет, што је био највећи порески платиша, што није збрисао у емиграцију и тако постао епски јунак.
Морамо пропасти дефинитивно, и ко зна зашто је то добро. Овакви какви смо, само џаба арчимо кисеоник
Препоруке:
30
12
9 понедељак, 09 септембар 2013 07:47
Агент
Kada su se sve frakcije podeljene crkve i američke dijapsore sreli u Klivelandu 1990 i osnovali Kongres Srpskog Ujedinjenja, Miroslav Đorđević je bio izaban za predsednik. Tokom narednih desetak godina postao je jedan od najglasnijih zastupnika "srpskog pitanja" u Americi. Da bi pomogao ujedinjenje demokratske opozicije u Jugoslaviji, inicirao je i organizovao Sent Andrejeski Sabor u Madzarskoj krajem 1999. godine. Tu se odrzao prvi susret između prestavnika svesrpske dijaspore i celnika demokratskih snaga u Srbiji od 1944 godine.
- стоји на сајту Конгреса српског уједињења. Питао бих г. Ђорђевића да ли данас мисли да му је ово био паметан потез и да ли и данас подржава људе које је окупио те '99?
Препоруке:
19
0
10 понедељак, 09 септембар 2013 07:56
...
јадна је земља у којој су млади апатични а старци брину о будућности
Препоруке:
37
0
11 понедељак, 09 септембар 2013 08:01
Џејми Шеј
@ Јован Анастасијевић - mnogo je iskljucivosti u vasem stavu. Niti su svi Srbi (kao ni ostali narodi) koji nisu presli granicu svoje zemlje rodoljubi (u izvornom znacenju te reci) niti su svi dvostruki drzavljani ili oni koji su primili strano drzavljanstvo, “prodali dusu djavolu” ili zaboravili da budu jedino sto jesu, Srbi. Po mom misljenju to nije “odnos prema starom kraju” vec odnos prema sopstvenom identitetu. Na zalost naci cemo mnogo Srba koji ce pre biti svi drugi (Jugovici, novi Crnogorci, Bosnjaci, Evropljani i sl) samo da ne budu ono sto jesu tj Srbi. U tu svakako spadaju i politicke podele na cuvene komuniste i cetnike, uz totalan zaborav da su i jedni i drugi Srbi. O nepoznavanji istorije i istorijskih okolnosti da se ne govori, bez uplitanja osecanja.
Препоруке:
17
0
12 понедељак, 09 септембар 2013 08:24
sokrat
A šta mislite o tome da državu Srbiju sagradite za Srbe?
Препоруке:
12
0
13 понедељак, 09 септембар 2013 08:40
Laza
Podeljena lojalnost prema starom zavicaju i novoj domovini.Ima jedan primer to je oduzimanje titule cetnickog vojvode od strane Djuica V. Seselju, zbog ulaska u vladu i koaliciju sa S. Milosevicem, zbog saradnje sa tad tzv. komunistickom vlascu kad je uveliko pocinjala pobuna na Kosovu i Metohiji 1998. Da li je gospodin Djuic i dalje bio zaslepljen sukobom partizana i cetnika, ne videvsi nista dalje od toga ili je bio primoran da zbog drzave u kojoj je ziveo to uradi. Citajuci Solzeljicina posle raspada SSSR, svidela mi se jedna njegova misao, napisao je gadjajuci SSSR pogodili smo Rusiju. Ta misao se moze uveliko primeniti i na Srbiju.
Препоруке:
19
1
14 понедељак, 09 септембар 2013 09:30
Sinisa Bogdanovic
Vest iz "bljuca" od pre 2 godine - "Revolucionar i akademik Dobrica Cosic je prodao svoju vilu na Dedinju". Toliko o "revoluciji" ali na zalost i o Akademiji Nauka. Upamtite, srpski komunista NIKADA nece moci da bude patriota. A za ovog drugog nikada nisam ni cuo, sta da radim, skromnog sam obrazovanja...
Препоруке:
15
5
15 понедељак, 09 септембар 2013 09:43
Јован Анастасијевић
@драгослав павков@Јован Анастасијевић: “…што се одрекао каријере у име принципа - првом приликом када је антисрпство идеолога и руководства КПЈ постало очигледно!?”. Не слажем се са Вама, али Вас разумем – били сте официр ЈНА, тако сте васпитавани и гајени, па отуд тако и гледате. Ћосић је после рата био у Агитпропу, успињао се (крвавим) лествицама комунистичке хијерархије све до под врх њиховог “ Олимпа“ (ЦК). Немогуће је да није знао за коминтерновску (прошлост?) својих главешина и њихову антисрпску делатност, возао се са оним пробисветом Титом његовим “Галебом“.... и после толико година и партијског искуства – одједном му је “ антисрпство идеолога и руководства КПЈ постало очигледно“??? Ма, неће бити баш сасвим тако, г. Павков – али Ваша гледишта су Ваша – а моја су моја и не можемо се споразумети. Сматрам да Ћосићу после његове напрасне “очигледности“ пристаје једино покајање у тишини, књижевност (мада га ни као таквог ни мало не ценим) - али без јавне/политичке делатности.
Препоруке:
12
5
16 понедељак, 09 септембар 2013 11:42
Бранислав Г. Ромчевић
ЗА ЈОВАНА АНАСТАСИЈЕВИЋА. Човек је (а тај назив не можемо одузети Ћосићу, ваљда) комплексно и грешно биће. Шеврда на своме путу, некад бесловесно, некад тражећи прави. Ћосић јамачно није био бесловесник. То што је грешио - шта год то било - јамачно се трудио да исправи, онако како он види ствари. Но, без обзира на "Галеба" и остало, Ћосић је ПРВИ поставио питање (и то на своме ЦК) - "Чије је Косово?" Не ценим посебно Ћосића као политичара. Мислим да је добар књижевник онима који воле такав начин писања, такав стил Српска душа му се не може одузети, без обзира на замерко које когод има према њему. Упркос анимозитетима усмереним на њ, засигурно улази у историју као један од српских великана. Само заслепљени (чиме - неким апстрактним антикомунизмом?) могу му оспорити родољубље.
Препоруке:
15
3
17 понедељак, 09 септембар 2013 12:01
Станић Милан
Треба свакако прочитати књигу"преписку"да би човек био паметнији.Увек себи постављам питање - да ли о човеку(људима) треба негативно судити у колико нисмо упознати са њиховим разлозима.Колега Павков глорификује Ћосићев допринос револуцији са сијасет епитета,а ја постављам питање:шта је са оним партизанима који су највише дали за револуцију - живот,а како се то вратило њиховим мајкама,деци,сестрама и супругама?Зар су се морале сећати ЊИХ кроз месечна давања тзв."инвалиднине"која није износила ни данашњих 20Еу.Од г. агента сазнајемо да је у Мађарској(под плаштом обавештајних заједница) г. Ђорђевић идеолошки активно радио на њиховом деструктивном оспособљавању у каснијем деловању 5.октобра.Тачно опсервира г. Пајтић да је српско друштве претполитичко друштво.Износим лично мишљење- ни један ни други нису образац за углед,иако у једној(цитираној) реченици г. Ђорђевића има опоре истине.Мене мучи друго питање.Како окончати(већ једном) рат између партизана и четника?
Препоруке:
5
12
18 понедељак, 09 септембар 2013 12:37
Sinisa Bogdanovic
@Станић Милан - Rat ce se okoncati kada ce se jedni izviniti drugima. Ali izlgeda da za to jos nije doslo vreme, vile, stanovi i ostale beneficije koje su osvojili, pardon "oslobodili" se ipak tesko napustaju... Ne sporim da je bilo dobre volje medju "obicnim" partizanima da se protera okupator, ali "crvena vrhuska" je svesno radila protiv Srbije, ruke im nisu do lakata vec do ramena krvave. Kada se krene u rasvetlajvanje svih zlocina, mozemo tvrditi da je pocelo pomirenje.
Препоруке:
10
0
19 понедељак, 09 септембар 2013 13:30
Иоанн Дубињин
@Станић Милан: “…Мене мучи друго питање. Како окончати (већ једном) рат између партизана и четника?”. Добро питање. Да ја покушам одговор из руске (заграничне) перспективе: Грађански рат је завршен 1920 г. Победили су бољшевици (војно), обрлативши својом пропагандом неуки народ, који је много деценија током бољшевичке владавине крваво и заслужено плаћао ту своју подршку. Прва генерација “Белих“ се никада није с њима помирила: оправдано –били су у праву; друга и трећа – делимично, али – потомци “победника“ у земљи увиђају грехе својих предака и покушавају да у ономе што сада поново називају Русијом то како-тако (најчешће неукусно и неспретно) поправе оживљујући убијене традиције. Ја се с њима не мирим – нека живе како хоће, ја сам са мојим потомством постао западњак (и велики део заграничних потомака “Белих“), јер помирење са злом не прихватамо – али рата с њима више нема. Слично: и Србија – али потребно је време. Видите како је и у САД са последицама рата Севера и Југа.
Препоруке:
7
3
20 понедељак, 09 септембар 2013 15:59
Боб
Из свог искутва знам, а вероватно су и многи од вас приметили, да се амерички усељеници прилично разликују од осталих - канадских, аустралијских европских, итд. Чудо једно како је та земља успела да мозгоиспирачки систем угради у све своје институције.

Зато ја на Србо-американце увек гледам са резервом - искрено, и не очекујем ништа посебно добро од њих. Могу они искрено волети своју постојбину, али ће коначно увек размишљати да од Србије направе 51. државу. То су њихове жеље, а на жалост, и крајње интелектуалне могућности.
Препоруке:
18
4
21 понедељак, 09 септембар 2013 16:02
Боб
Само да напоменем - ово "Србија 51. држава" нисам измислио, чуо сам више пута од разних људи, по новоговору познатих као Србо-американци.
Препоруке:
15
0
22 понедељак, 09 септембар 2013 17:41
Бели Орао
""Иоанн Дубињин.
Све је то тешко, али остварљиво само постоји варијанта да ли хоћемо или нећемо. Тамо где нема крви лако је. Тамо где је има тешко је.Комуњаре ће то да спречавају свим силама истим оним силама којим су терали наше претке на о.Голи покушавајући да сломе кичму Србима победницима.То су исти они који сада покушавају и ресурс памћења да избришу и новим генерацијама да утуве у главу да је све једно и да ништа нема везе. Доста су тога учинили, али с обзиром на Јована Дучића морамо да се одужимо песнику и макар као и он да верујемо у срБство.Шта нам је чинити?Повезивање малих Удружења која воле своју отаџбину без крајњих циљева. Крајњи циљ мора бити изнедривање Вожда Владимира који ће бити јак као Црни, а паметан као Књаз.То ће много тешко да иде,али само уз добру тврду веру и максималну толеранцију међу нама самима пролази сигурно.Дакле само једна застава и тврда вера.
НАСТАВАК...
П.С.
Што се тиче Севера и Југа у САД они кажу,
War is not over.
Препоруке:
2
0
23 понедељак, 09 септембар 2013 17:48
Бели Орао
""Иоанн Дубињин, 2.

Некима који мисле да сам реалиста рећи ћу да сам тешки реалиста јер смо 20. век потрошоли као и осмину 21.века. Колико ћемо брзо да радимо зависи од нас самих, али нажалост Вождови и Књазови изнедривали су се само у тешким временима у бурама и олујама. Ово сада нити су буре нити олује већ само бара и жабокречина.
Препоруке:
3
0
24 понедељак, 09 септембар 2013 19:56
сељак беземљаш
Антрополози, психолози, психијатри...покушавају да одговоре, шта је то што, човека раздваја од других животињских врста.
Мени се свиђа тврдња, да је то смех, али лично мислим да је то, лагање.
Тачније, самозаваравање, па себеслагавши,човек, лаже и друге.
Ако покушате да коригујете, ту људску особину, у најбољем случају, бићете "тешки", тешки реалиста,
рекао би Бели орао.
Појава је свељудска и масовна али сада је реч о дијаспори.
Не бих сада о драми губљења идентитета, коју наша дијаспора преживљава претапајући се у друге.Да се не заваравамо.
Положили или не, заклетву, у свакој земљи у коју су отишли, понашаће се у складу заклетвом САД.
Све друго је прича. Или да то кажем грубље.
Отишли су ради "бољег живота". И "турчење"(католичење) је било због "бољег живота". И то је то.

То не значи да не треба сарађивати или бар саслушати сваког, имао или не "српске корене".
Не видим ништа спорно у речима, господина Макла (Мирослава), бившег Србина, а сада Американца.
наставак
Препоруке:
5
0
25 понедељак, 09 септембар 2013 20:39
Студент
Човек који српско име замени за америчко у овом случају Мајкл говори о препорду Србије? Постао "American citizen" и "преко баре" нам саветује шта да радимо,ми који смо преживели сва страдања од америчких илумината и фашиста. А која је цака са тим мењањем имена? Ваљда у том "мултикултуралом рају" не можеш да напредујеш на друштвеној лесвици ако не узмеш америчко име! Пре бих цео живот јео глогиње него променио име. Остајем у Србији. Овде макар могу да једем донекле здраву храну,а не ону генетски модификовану од "Monstantno" семења од које Американци постају претерано гојазни и не могу нормално да ходају.
Препоруке:
5
4
26 понедељак, 09 септембар 2013 21:00
spiritus
г.г. Станић Милан, Иоанн Дубињин, Бели Орао
Партизани и четници су били на истој страни, савезничкој. Њихове међусобице решили су већи. Постојала је у том рату и друга страна. Шта ћемо са њом: истинском другом страном? Или, Бели, Хрватима признајемо две стране, а нама само једну и то само под одређеним условима? Г. Дубињини: Да ли признајете да је Унгерн фон Штернберг херој? Или је злочинац?
Препоруке:
7
1
27 понедељак, 09 септембар 2013 21:39
сељак беземљаш
Бранислав Г.Ромчевић
Ћосићева, како се то тада говорило "дискусија" изговорена 29 маја 1968 г. на 14 седници ЦК СК Србије много је шира од питања "чије је Косово".

Насловљена је као КРИТИКА ВЛАДАЈУЋЕ ИДЕОЛОШКЕ КОНЦЕПЦИЈЕ У НАЦИОНАЛНОЈ ПОЛИТИЦИ.

Требало је да прође, четрдесет година, да би била изречена ПРВА ЈАВНА критика националне политике КПЈ.
Довољно за паметног.

Искључени су Ћосић и Јоца Марјановић.
У образложењу ЦК СК Србије између осталог стоји
да су:
"политичка гледишта која су изложили ..супротна програмским начелима и позитивним тековинама СКЈ
У НАЦИОНАЛНОЈ ПОЛИТИЦИ и значе дисквалификацију садашњих напора комуниста Србије на отклањању недоследности, слабости и деформација испољених у периоду пре Брионског Пленума и Шесте седнице ЦКСКС." (на отклањању тих "слабост" већ је сјајно сијала звезда другарице Латинке Перовић примедба моја)
наставак
Препоруке:
9
1
28 понедељак, 09 септембар 2013 22:25
сељак беземљаш
наставак
У образложењу искључења ЦК СКС
"енергично осуђује клевете упућене комунистима у аутономним покрајинама (обема примедба моја)
А ПОСЕБНО КОМУНИСТИМА АУТОНОМНЕ ПОКРАЈИНЕ КОСОВА И МЕТОХИЈЕ. Исто тако СК СКС ЕНЕРГИЧНО ОДБАЦУЈЕ УВРЕДЕ
УПУЋЕНЕ КОМУНИСТИМА У ДРУГИМ СОЦИЈАЛИСТИЧКИМ РЕПУБЛИКАМА"

Никаквих увреда није било. Напротив.
Постојала је стварност у којој се од 1963 (устав од 1963) стварају националне економије .Лобира се за муслиманску нацију.
Покрајине стичу функције државе. Врше се припреме за устав 1974 .г.по коме ће Југославија постати конфедерација......
Можда би ти процеси текли и без КПЈ.
Али не тако успешно.Ни близу.
КПЈ-СКЈ, тачније двојац Броз и Кардељ, користећи
невероватну алатку, диктатуру пролетаријата, корумпирајући масе и бирајући аморалне, савршено водила ка самосталности Словеније и Хрватске.
Препоруке:
10
1
29 понедељак, 09 септембар 2013 23:12
Иоанн Дубињин
@spiritus: “…Г. Дубињини: Да ли признајете да је Унгерн фон Штернберг херој? Или је злочинац?...”. Јесте, он је био изопачена личност и злочинац – таквих је, појединачно, сигурно било још неколико на “Белој“ страни. Али, то не мења основни карактер те стране, која је у својој борби и противљењу бољшевичком злу била потпуно у праву – јер је цела “Црвена“ страна у својој основи била и остала злочиначка.
Препоруке:
12
3
30 понедељак, 09 септембар 2013 23:40
сељак беземљаш
Госпоин Ћосић, лепо разуме да
"Србија преживљава дубоку и можда и трагичну кризу људи. Ми немамо људе који могу да изведу земљу из историјског понора"
Само не разуме откуд то.
"Старије генерације су се истрошиле да би могле бити протагонисти препорода."
каже господин Ћосић.
"Колико се ја сећам те "старије генерације" када се 29 маја расправљало о међунационалним односима, сви одреда су рекли да је господин Ћосић изрекао "политичку лаж" да је "друштвено неодговоран" да је његов иступ "националистички" итд.
А знали су да су они, друштвено неодговорни, да они лажу.За шаку власти.Прва пролетерска против прве шумадијске. Такмичење у савитљивости. Елита политичка тако. А народ. Радничка класа.
Партија је увела "демократију" нерад и неред у фабрике а на улици тито партија гузи треба хартија
Тако се формирао "нови човек".
наставак
Препоруке:
9
1
31 уторак, 10 септембар 2013 00:05
сељак беземљаш
Ма колико то чудно изгледало, партији је господин Ћосић био потребнији и кориснији после искључења.

Требало је као братство-јединство водити националну политику која је разбијала српски корпус и од Срба удаљавала све оне групе које су им биле блиске.
Крајњи циљ националне државе у садашњем облику.
У економској политици, инсистирало се на правцу који
је давао негативан резултат.
За то су се тражили кадрови посебних моралних особина. Партија их је препознавала тако што су
"пљунули" по Ћосићу.
фОРМАЛНО ЈЕ СВЕ БИЛО У РЕДУ.
Тако су добијали атест, да су они прави.
Хиљаде. На свим нивоима.
Данас су они, демократе, чланови НВО, новинари, амбасадори...Неискрене слуге. Наша елита.
Препоруке:
15
1
32 уторак, 10 септембар 2013 05:43
spiritus
@Иоанн Дубињин
Не умем да се одредим према црном барону у контексту сакралног субјекта, што империја јесте. Методи овог будисте су били прилично дивљи, али, није ни тако малу ствар урадио у Монголији. Чак је било и Срба у његовим трупама. Ишчитавам "Црног коњаника", претражујем по јандексу, али немам дефинитиван суд. У сваком случају - хвала Вам.
@Милан Сттанић, Бели Орао
И? Да ли миримо само сараднике савезника (источних и западних), или миримо Србе? Имају ли Недић и Љотић, на пример, (правно неосуђени), право на "нормалну" сахрану у Београду, односно Смедереву? Или не? Шта је то у нама што нас наводи да лакше праштамо Хрватима, него Србима? Промена свести у СФРЈ?
Препоруке:
4
1
33 уторак, 10 септембар 2013 09:34
...bezemljašu
70-ih i 80-ih SKJ nije imala nijednog iskrenog pristalice i nijednog časnog protivnika, napisao je M. Danojlić ("To")
Препоруке:
8
0
34 уторак, 10 септембар 2013 10:11
Stanić Milan 3
Stanić M.-spiritus

Apsolutno mislim ,da ste(i ne samo Vi)već većina kolega pogrešno razumeli.Kako možete postaviti na dnevni red panela rehabilitaciju Ljotića i Nedića?Pa to su osvedočeni fašistički neprijatelji pre svega sopstvenog naroda.Ovde se ne radi o definitivnim istorijskim istinama,nego o duhu koji decenijama vlada u srpskom narodu,a polarizacija je dobila na spinu potonjim građanskim ratovima,izmešanim ideologijama,različitim ciljevima,pri čemu je srpski narod ostao bez konzistentne nacionalne svesti,razjedinjen i duboko podeljen.Uzmite koje god hoćete vreme,recimo od 2000-te.Koji je osnovni društveni odnos u Srbiji i koja politička opcija može dobiti ocenu patriotska?Svaka nova vlast koja dolazi posle izbora u pozadini ima strane mentore,a ti nesretni političari izgledaju kao lutke na koncu. O tome se radi,a ne o reviziji istorije bar tamo gde su istorijske činjenice nepobitno utvrđene.Radi se o tome da se erozija srpskog društva već jednom zaustavi.
Препоруке:
2
14
35 уторак, 10 септембар 2013 11:45
spiritus
@Станић Милан
Говорили сте о окончању рата између четника и партизана, а ја сам разумео да говорите о помирењу Срба. О помирењу којим би требало да се превазиђе најкрвавија подела, а то је она настала током и после Другог светског рата. Четници и партизани су били на истој страни, а на другој страни су биле и неке друге, такође српске, формације. Ви сте их сврстали у фашисте (мислећи ваљда на нацисте), што по дефиницији истих нису, али, то је етикета која им се по навици лепи. Звучи, а не значи. Али, у српском народу су током и после другог светског рата постојале ДВЕ стране: с једне су били савезници - партизани и четници, с друге Недићевци, Љотићевци, присталице Косте Пећанца и још неки. Добро је да смо неке појмове и вредносне судове разјаснили, Ви мирите истомишљенике. Нема преписке између Добрице и Николе Љотића, а чисто сумњам да су се дописивали Бошко Костић и г. Мајкл. Бог Вам добро дао.
Препоруке:
7
1
36 петак, 13 септембар 2013 08:52
Ханибал Лектор
"Ovde se ne radi o definitivnim istorijskim istinama,nego o duhu koji decenijama vlada u srpskom narodu"
Е, ово је бисер, један из ниске које г. Станић уме да проспе! Значи, уврежено је мишљење о нечијој издаји, оно траје деценијама, и зашто би се сад нашао неко да потеже то питање.
Препоруке:
9
1
37 петак, 13 септембар 2013 19:54
Рђосав
@Ханибал Лектор

Он се непрецизно изразио, Ви сте (оптерећени тим истим `духом` о којем човек говори) сасвим залутали са закључком.

Прецизнија и детаљнија формулација (пошто мислим да сам провалио): рехабилитација разноразних колаборациониста (Недића, Љотића - ја би да додам и Дражу) није резултат некаквих новооткривених историјских истина - којих и нема, све је углавном онако како су Комунисти и говорили - него је та рехабилитација резултат нездравог стања духа српског народа који тренутачно преферира управо издајнике, заведен причом о `спасиоцима` и `разумним људима` који `нису били луди` да се боре против немачке силе.

Разјашњено? Молим лепо, и други пут...
Препоруке:
0
9
38 субота, 14 септембар 2013 13:33
Aca
Mene zanima postoji li patriotizam, koji se ne treba braniti oružjem.
Препоруке:
3
0
39 четвртак, 19 септембар 2013 10:55
...
Aci
Sigurno postoje vrednosti u koje se ulaže rad, a za koje se ne daje život. Te vrednosti treba jasno formulisati. One su temelj građanskog društva.
Препоруке:
4
0
40 субота, 21 септембар 2013 21:13
Турас
@беземљаш" Браво, управо је тако било и данашње методе истих биџована који воде Србију потврђују ваш коментар. Изненађује ме Анастасијевић који или не увиђа или пре неће да призна да се Ћосићу мора одати признање и као човеку и посебно књижевнику.Сматрам да није у реду да "убеђује" Павкова да човек није у праву. И онда као да смо на пијацу око кромпира "ваша је цена ова ,нисте у праву ,глупи сте не сватате..."Жалосно да се око оваквог човека који је у Брозово време(где је био Ј.Анастасијевић?)устао у одбрану србског питања а многи су полтронски се понашали, сада ти исти имају образа да критикују Ћосића .Опет ми паде мисао С Антонића "плурализам једноумља"из скорашњег коментара,то се нажалост нама стално дешава. Зато је и Србија у оваквом јадном стању.Овакви који се као слепац кобасице држе свога "мишљења"држе се у ствари личног интереса.Нажалост има их све више таквих а разложни и мудри се све више повлаче и што саветује "мудри"Анастасијевић-треба да ћуте.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер