среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Прича о Србима и Хрватима – случај Капетана Драгана и преиспитивање савести

Kоментари (63) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 03 август 2013 19:44
perkins
Hvala Dragoslavu Pavkovu na odlicnom komentaru,sa kojim je kratko i jasno,direktno i smelo ukazao na kratki,ali brzi put propadanja nase nacije i drzave zbog pasivnog posmatranja katastrofalne rabote srpskih aga i begova zadnjih dvadesetak godina,sloboda nam je teska,ropstvo lagano i zato ga uzmimo,porucuju vladajuci pastiri,kako duhovni tako svetovni,jer nije za badava receno;dok je cobana biti ce i ovaca da ih teraju!
Препоруке:
81
8
2 субота, 03 август 2013 19:50
Kурсула
Одлична дијагностика стања у Срба.
Какви смо као народ и какви су нам политичари били и јесу данас најбоље је описао наш пријатељ Др. Арчибалд Рајс.
Задње изборе добиле су патриотске странке. Кад су узјахали власт, окренули су ћурак наопако. Од највећих противника трансатлантских газда, одједном су постали њихове највеће слуге.
Који је разлог? Страх или новац? Вероватно и једно и друго (штап и шаргарепа, како то газде воле да кажу). Неки су и од раније волели коферчиће, неки су их у међувремену заволели...није лако кад зелена шушка замирише.
Народ је слуђен јер је преварен. Отпор преосталих патриотских странака је млитав као и њихово вођство. Преваранти и велеиздајници сеире по мас медијима. Смишљају и спроводе диктатуру како би коферчићи били на сигурном.
Предали су они и Караџића, и ђенерала Младића, помогли су Шешељу да сам оде, цео војни врх су упутили у Хаг, а да неће капетана Драгана. Сада се стиде, рече један од њих баш неки дан, оних које су до прошлог маја величали.
Препоруке:
86
10
3 субота, 03 август 2013 19:58
...
Г-дине Павков, већина нас овде на НСПМ осећамо исто што и Ви, неки би још више написали о издајству политичког руководства Србије још од Милошевића који је допустио и све урадио да Р.С.Крајина нестане како је нестала.Сви смо ми говорили да се Београд брани на масленици, моћницима није било стало како јуче тако и данас!ЈНА је била трула осим појединаца као Гаврило или Милош који у генима носе лазарев завет и који су били спремни да дају животе за отаџбину.Они су дали, најбољи су пали, остао је беспшомоћан и ненаоружан народ издат са свих страна !Којима је ово право време да пуне џепове и трбухе да не цитирам непоновљивог Ива Андрића.Тако и данс имамо на челу Србије некада опасног радикала а сада када је све прецарио један обични Несрећник који јудиним сребрњацима купује срећу.Док год се у нашој светси не промени однос према Отаџбини моћићемо само да читамо Ваше и сличне текстове аи то ћемо једног дана заборавити.И сада ми је на памет Димитрије Рупел:Србима можете урадити
Препоруке:
71
7
4 субота, 03 август 2013 19:59
Драган
Издаја, срамота, кукавичлук. А српска слога, чојство и јунаштво, постоји то још увек у народном предању.
Препоруке:
62
4
5 субота, 03 август 2013 20:06
...
Србима можете урадити шта хоћете:два-три дана гласно причају следећег се и не сећају због чега!Зашто смо такви покушавам да разумем пок. проф. Рашковића који је рекао да смо ЛУД НАРОД!Претпостављам због тога јер све радимо у корист наше штете.Та карактеристика је постојала од давнина али је сада постала најача наша црта,превагнула је све оне које нас карактеришу као прави Народ, народ књиге и зато нестајемо са историјске сцене!Нестајемо као народ.Који би се лудак одрекао Косова,колевке духовне и световне,свете горе србств, осим највећих бедника.Док се у нама не пробуде нови Обилићи и нови Принципи бићемо само каљуга у којој политички крокодили Дачић,Вучић и остали а има их... најбоље пливају!
Препоруке:
70
7
6 субота, 03 август 2013 20:08
ПРОМЕЊЉИВОСТ ТУМАЧЕЊА
Србија досада није показала практично никакво интересовање за притисак на Хрватску, ни по питању одговорности за отпочињање грађанског рата у бившој СФРЈ, нити за геноцид против припадника сопственог народа, нити за наплату материјалне и нематеријалне штете проузроковане тим ратом.


кад кажемо "Србија", то наравно није неки имагинаран појам-већ су то конкретно тзв. Срби.

они наравно немају никакве везе са Немањом и средњевековном српском државом, што се види и по односу истих до исте !

са бившим Србима их веже само иста Црква. Чак су бивши Срби забрањивали брак са њима-због начина живота. Какав је то начин живота можемо видети и данас.

као што ово моје објашњење нема везе са усташком теоријом, која јее аткана од 5% истине и 95% полуистина и лажи.
Препоруке:
15
24
7 субота, 03 август 2013 20:12
ПРОМЕЊЉИВОСТ ТУМАЧЕЊА
дакле, то су људи великом већином склни издаји, слугерањству,....и имао сам увк боље односе и користи од Хрвата, који нису задојени мржњом спрам Срба.


најзад, 40% усташа је било муслимана, Франко није био Хрват, а Павелић енглески агент.
Препоруке:
10
29
8 субота, 03 август 2013 20:12
Стефан Митров Љубиша
Занимљив текст који нас подсјећа на мучне ствари, на неправду, али прије свега на наше мане. Међутим, не бих се сложио са аутором да смо ми Срби ето тако несолидарни и зато не помажемо једни другима, па ни Капетану Драгану, који јесте заслужио и више од помоћи. Заслужио је захвалност и признање. Да би припадници једног народа помагали једни другима у борби за национално уједињење, ослобођење или нешто слично, потребно је да се ти припадници и осјећају дијелом истог колективитета. Из тог осјећаја се рађа солидарност и спремност на жртву. А да би постојао такав осјећај потрена је национална идеја, да не кажем идеологија. Ми смо, авај, најјачу националну идеју имали у времену кад нијесмо имали ни државу и кад нам је огромна већина становништва била неписмена. Па, откуд на онда та идеја, питамо се. Отуд што су је носили најбољи међу нама, та толико помињана ЕЛИТА. Али ЕЛИТА у пуном и правом смислу те ријечи. Дакле, паметни и образовани људи, нешто што бисмо ми назвали интелектуалцима...
Препоруке:
35
5
9 субота, 03 август 2013 20:24
Стефан Митров Љубиша
Ти интелектуалци су осим диплома и титула имали оно што их је заиста чинило људима изнад просјека, а то је племенитост, спремност да се ради на општу корист. Такви људи су успостављали и уобличавали националну идеју Срба. Присјетимо их се: Вук Стефановић Караџић, Његош, Ђорђе Даничић, Бранко Радичевић, Симо Милутиновић, Петар Кочић и многи други. Сјетимо се и оних из времена државног осамостаљења. Сјетимо се ко су нам били представници и дипломате: Дучић, Ракић, Исидора Секулић, Црњански, Андрић... некога сам вјероватно заборавио. Сви ови људи су кроз свој рад били цијњени међу културним свијетом и народ који су они представљали је по њима био препознат. Ти људи су кад им је то било дозвољено стварали националну свијест из које следи и солидарност. Међутим, шта ми имамо данас? Ко је наша данашња елита која би требало да нас окупи и подстакне на сваки вид националне борбе? Зар министри и предсједници који као да су изашли из Домановићеве Страдије и Данге?
Препоруке:
43
4
10 субота, 03 август 2013 20:35
Стефан Митров Љубиша
Зар квазиинтелектуалци који знају све и свашта, осим основног знања, а то је да сваки човјек треба да љуби ближњег свог, а то је, ваљда, род коме припада? Зар такви могу градити јединство и солидарност? Не могу они градити ништа осим каријере која се мјери еврима који долазе кроз различите пројекте са Запада. Био сам учесник протеста за очувње српског језика и ћирилице у школама у Црној Гори. Било је ту ђака и родитеља колико хоћеш, али част професорима је чувало свега двадесетак професора из Никшића. Нема професора на бранику српског језика. Нема чак ни оних који су писали књиге о том језику и на проучавању истог стекли научно име. Они чекају да им нека дјеца одбране част професије. То је огледало наше "интелигенције", наше ЕЛИТЕ. Србима треба неко да их окупи, неко да им каже истину, елементарно знање о себи, неко да им разобличи лажне пророке и лажне ауторитете. Србима треба слободан човјек на челу, а не опсјенар који мисли да је са дипломом курса енглеског попио сво знање свијета!
Препоруке:
49
3
11 субота, 03 август 2013 20:54
Sinisa Bogdanovic
To sam davno i pricao svojim prijateljima - da smo nesolidarni kao narod, i to ne samo po ovom vec i po svim drugim pitanjima, evo primer - panduri su isli na malinare, bili sprenim da ih tuku i prebijaju zarad nekih dnevnica, a samo posle par nedelja su ti isti panduri strajkovali zbog "losih uslova rada i malih primanja". I zbog toga sam jos davno rekao, da budu sto hladnije zime i sto toplija leta, da pate dok prave "sacekuse" nesrecnicima u zastavama a dzipove ne smeju ni da pogledaju. Ponavljam - NESLIDARNOST je uzrok svega. A definitivno nije tesko biti covek, ako ni zbog ceg' drugog, bar da svojoj deci pruzite osecanje ponosa da ste nesto lepo uradili u svom malom zivotu.
Препоруке:
42
4
12 субота, 03 август 2013 21:12
ivan3012
Umesto da srbija oglasi Kapetana Dragana krivim za teske zlocine pocinjene u Srbiji i ultimativno trazi da joj bude isporucen radi procesuiranja,i time spase coveka da mu sudi hrvatska,opet po ko zna koji put novo ponizenje i smejanje srbiji i ovom inarodu u lice.Ipak izgleda da je rupel bio u pravu.
Препоруке:
32
7
13 субота, 03 август 2013 21:44
АМИР ЧАМЏИЋ
Читајући овај текст и коментаре на текст долазим до закључка да је моја теорија о политичким елитама истинита и то што увијек разликујем народ од политичких елита и никада исте не поистовјећујем.Значи народ је једно а политичке елите су друго.Такође у овом тексту и коментарима се потврђује и друга моја теза о "свемоћи" политике и политичких елита и да ће бити онако како политика политичких елита жели.Значи дође вријеме када политика завађа а дође вријеме када политика мири и ствара "добросусједске односе".Значи без обзира како се народ осјећао на "промјене политика" народ ће радити управо онако како га политика води.Значи ако сутра политика каже "Муслимани и Срби су браћа, која су се из исте мајке родила и исто мајчинско мијеко дојила и нико не смије да попријеко да погледа брата а недај Боже да ко шта јавно напише или каже против брата", бит ће тако јер политика има све механизме да то спроведе у дјело, законе, репресивни апарат присиле, правосуђе и др.
Препоруке:
25
6
14 субота, 03 август 2013 21:54
АМИР ЧАМЏИЋ
Ћитајући текст и коментаре на текст долазим до још једне истине а та је да на земљи влада новац.Новац је божанство које политичке елите и уопште и сами људи цијене много више изнад припадности нацији и колективитету.Бит ће онако како интереси и новац одреде.И немојте се ништа зачудити ако због властитог интереса политичких елита сутра Хрватска буде најбољи друг Србији и ако буду сарађивали у сваком погледу на свим пољима (а политичке тенденције иду ка том смјеру).Јер политика је та која и завађа и која мири и која има моћ да своју вољу спроведе у дјело милом или репресивним средствима легитимне присиле кроз законе, правосуђе, полицију, војску и др.Значи данас је дошла на власт политика која форсира помирење и добросусједске односе и та политика има реалну моћ да своју вољу спроведе, јер политика је свемоћна и влада као божанство (уз новац) на земљи...
Препоруке:
13
14
15 субота, 03 август 2013 22:07
АМИР ЧАМЏИЋ
Е сад неко се чуди "зашто ова политичка елита пере руке и не жели да има ишта са капетаном Драганом"?Чему чуђење?Капетан Драган је био инструмент "у рукама" оне политике која се свађала и ратовала а није инструмент ове политике (политичке елите) која иде на помирдбу и политичке интеграције са Хрватском кроз Ев ропску унију.Е сад што је то народу тешко схватљиво јер народ то не разумје, с тим политика нема проблема јер ће временом медијски и на друге начине које политика посједује све то доћи на своје, управо онако какото политика жели.Политика ће медијски све то обрадити, отворит ће се радна мјеста, народ ће боље живјети и народу добро.На крају кога брига за нешто што је било прије јер сам тај народ је "збацио Милошевића" а Драган ко је бре Драган само производ "омрзнуте" политике Слободана Милошевића.Политика је одбацила " Драгана" ( и све борце који ни сами не знају зашто су ратовали?) када је престао рат јер јој као такав више није потребан, ни Драган ни сви борци teret su.
Препоруке:
16
15
16 субота, 03 август 2013 22:17
фристајло
Одбијам да поверујем да било ко осим малоумних или дрогираних Срба може да дели сутрашњу „опетовану“ срећу већине Хрвата. У то не верује нико са два грама мозга...

Изгледа да већина данашњих Срба има око грам и по, Драгославе; или- само толико користи. Погледајте анкете о ЕУ, изборне резултате; саберите, одузмите, израчунајте- видећете да сам у праву...
Овде се ради о нечему другом; о простом кукавичлуку и опортунизму.

Кладим се да већина и ових, који се јуначе на овом сајту, машу дигиталним димискијама и гуде у сајбер-гусле- живе боље од просека; типично је српска особина то уживљавање у коже часних предака, извикивање бојних поклича и позива у бој.
То они из стида раде.
Разумем, али не одобравам.
Ја мислим да треба заћутати.
У тишини се боље мисли.
Препоруке:
39
4
17 субота, 03 август 2013 22:24
АМИР ЧАМЏИЋ
Политика је одбацила " Драгана" ( и све борце који ни сами не знају зашто су ратовали?) када је престао рат јер јој као такав више није потребан, ни Драган ни сви борци teret su.

Рат је прошао и сада су те борачке категорије "проблем" политици која не жели више да ратује.Наравно борачке популације траже и новац на име "ратних заслуга" а све се то мери у новцу а новца нема или га има недовољно а треба и за друге приоритетније потребе (за запошљавање и др.)Е сад ако неко каже треба дати "Драгану" други ће одмах рећи треба дати и незаполсном на Бироу за запошљавање, и политика никада с тим неће имати проблема јер ће увијек имати на својој страни оне незадовљнике који траже запослење ако изађе са тим оправдањем што неда "Драгану".Уосталом зашто би политика повлађивала борачким категоријама а посебно оним који су сада избјегличке категорије кад јој је једоноставније рећи, па добро ако вам не ваља а ви се вратите тамо одакле сте дошли.
Препоруке:
7
18
18 субота, 03 август 2013 22:27
Duško
Kapetan Dragan,Jovan Rašković,Arkan,Miroslav Šolević
srpske ikone rata, krvi i teritorija.
Po njihovim zlima ćemo biti poznati još godinama.
Препоруке:
8
75
19 субота, 03 август 2013 22:34
Дринко Кончаревић
Ми ће мо се преиспитивати, преиспитивати, преиспитивати, преиспитивати, преиспитивати ... преиспитивати, а да ли ће мо се променити, наравно на боље?
Препоруке:
7
3
20 субота, 03 август 2013 22:40
АМИР ЧАМЏИЋ
Значи дође вријеме када политика завађа а дође вријеме када политика мири и ствара "добросусједске односе".Значи без обзира како се народ осјећао на "промјене политика" народ ће радити управо онако како га политика води.Значи ако сутра политика каже "Муслимани и Срби су браћа, која су се из исте мајке родила и исто мајчинско мијеко дојила и нико не смије да попријеко да погледа брата а недај Боже да ко шта јавно напише или каже против брата", бит ће тако јер политика има све механизме да то спроведе у дјело, законе, репресивни апарат присиле, правосуђе и др.

Значи ако сутра на власт дођу слични мени који кажу од данас нико не смије ником ружне ријечи рећи на националној основи и то је Уставни принцип, и било би тако, јер политика све може.У супротном ко не послуша може се суочити са дугогодишњом казном затвора јер напада на основни уставни принцп.Познато нам је то из времена Југославије.Ко је смио било шта јавно шовенски проговорити на конто нација?
Препоруке:
5
17
21 субота, 03 август 2013 23:01
nena
Pa hajde ljudi da se organizujemo.Zivim u Francuskoj i na tu ideju da svako odvoji makar jedan evro svaki mesec sam dosla pre oko godinu dana.Razgovarala sam o tome sa puno nasih ljudi.Svi se slazu da je to ono sto je nasem narodu najpotrebnije.SOLIDARNOST.Radila sam godinama sa Jevrejima kako se oni medjusobno pomazu to treba da nam bude primer.Umesto da pisemo komentare i kukamo nad svojom sudbinom organizujmo se razmenimo mejlove ,napravimo strategiju.Hajde narode uradimo nesto.
Препоруке:
29
3
22 субота, 03 август 2013 23:47
АМИР ЧАМЏИЋ
Ј у свему овоме ипак видим једну велику шансу за српску политику и мислим да ће тим путем српска политика и кренути.Мислим да се треба урадити нешто конкретно за народ (за све протјеране људе и жртве рата).Треба ићи ка томе да се прво оствари на терену право на повратак и имовину или ако се особа не жели вратити да се праведно материјално обештети.То не би требао бити проблем јер у томе могу доста помоћи и ИПА фондови Европске уније а и кредитна средства и посебни Фонд којим би се обештетили протјерани и жртве рата.Е сад Србија би иапк требала ставити на "тапет" то питање?Питање ратних репарација за протјеране људе и жртве рата?Е сад да ли је то политички интерес политичких елита?Вјероватно није јер лакше је пустити народ да се сам сналази, а с друге стране рачуна се и на могућност емиграције.Ово је вријеме такво свако је препуштен да се сам сналази, ако зна и умје, ако не онда , ма кога брига за њега?Никога...
Препоруке:
7
9
23 недеља, 04 август 2013 00:06
АМИР ЧАМЏИЋ
Ја само из ове перспективе могу написати, тешко само сиротињи која је настрадала, тешко оном коме је неко погинуо, ко је остао инвалид, ко нема запослења јер му је фабрика уништена, ко је остао без игдје ичега а није се снашао.Тешко само сиротињи и никоме није брига за сиротињу, данас рођени брат брата не види, нико никог не воли то је свугдје исто и код муслимана и код Срба, све је то исто "ко јаје јајету личимо".Прича о националном колетивитету се прича само онолико колико треба да се добије власт и да оствариш побједу на изборима или да нешто ушићариш, а послије кога брига за сиротињу, никога.Сиротињо и Богу си тешка што постојиш...
Препоруке:
12
8
24 недеља, 04 август 2013 00:12
АМИР ЧАМЏИЋ
O ovome i ja pišem, isto mislimo!

Коалиција удружења избеглица је изразила очекивање да ће до краја године бити сазвана посебна седница Скупштине Србије на којој би се усвојила Резолуција о поштовању људских права избеглих и прогнаних Срба и других оштећених грађана из Хрватске и Босне и Херцеговине.

"Циљ Резолуције јесте да обавеже Владу Србије да активно ради на решавању наших имовинских и бројних проблема. Један од кључних предуслова да дође до искреног помирења српског и хрватског народа јесте заштита и повратак наших имовинских, стечених и статусних права, успостављање истих стандарда у суђењима за ратне злочине и друга кривична дела из ратног периода и решавање питања несталих", наводи се у саопштењу...
Препоруке:
5
9
25 недеља, 04 август 2013 00:28
Србин Обични
Чланак гдина Павкова поновно тјера на размишљање o tome какав смо уствари ми, данашњи Срби, народ. Бољи или лошији од пријашњих Срба; ако то није право питање онда, да ли смо били на висини задатака; ако ни то није право питање запитајмо се барем да ли смо задовољни собом? Ма какво питање поставили, ако смо поштени одговори би били негативни. Дефекти данашњих српских генерација несумљиво су прије свега у народу па тек онда у руководству, које опет својим грешкама и нечињењем додаје ново подстицаје општем брљању. Напримјер, није Милошевић крив што је наша српска матица, Србија, тих деведесетих била подоста труљава и кукавичка, иако не и сасвим. Његов је пропуст што то на вријеме није уочио. А времена је било од 1941. Зато се не треба чудити када ти исти Срби испоруче свог предсједника непријатељу, или незаинтересовано гледају страдање Капетана Драгана. Трулеж Србине, трулеж... Вријеме је трулежи.

Ипак било би погрешно закључити да су Хрвати и муслимани бољи. Напротив.
Препоруке:
24
7
26 недеља, 04 август 2013 00:47
Јован Ђурић
Капатан Драган био је српски јунак кога треба зато што је он бранио нас.А ми ћутимо. Гледамо лажљиву телевизију, читамо лажљиве новина и све мање знамо ко смо и шта смо. Тонемо у таму самозаборава, како само ми Срби умемо. Наша власт, без нашег одобрења, издаје и нас и нашу земљу, а ми ћутимо. Издаје Косово и Метохију и лаже да чини то за неше добро, а ми се правимо да не видимо. Спрема се да прода Војводину, да муслиманима поклони Рашку. Јер како ствари стоје све се то може очекивати врло брзо а ми смио овузети слављењем рођендана и пунолетства, мењањем министара у влади и европским унијама. Немамо времена ни да се присетимо Капетана Драгана, а камоли да нешто учинимо за њега. И не само за њега. Колико је само Срба у хашком затвору, да би највећа сила на свету оправдала своја злодела према нама. Јер, што је тамо више нас мање ће се говорити о њиховим неделима. А ми бисмо да све то преспавамо уместо да изађемо на улице и кажемо им ко су и шта су. И бранимо сваког нашег човека.
Препоруке:
39
5
27 недеља, 04 август 2013 00:50
ПРОМЕНЉИВОСТ ТУМАЧЕЊА
субота, 03 август 2013 20:54
Sinisa Bogdanovic
Ponavljam - NESLIDARNOST je uzrok svega.


то је,уверен сам-суштина и решење једначине.

да је томе тако могу да осведочим на личном примеру-да сам највише "издан" од тих Срба, мада се нисам највише дружио са њима !!!

За Амира: РУСИЈА+ИСЛАМ (+ЕВРОПА)

што кажу: "риба од главе смрди" дакле, од ових наших слугерањских политичара можемо само очекивати дизање тензија (тако их газда усмерава). Тек кад се отвори горе поменуто, мислим да можемо оћекивати помаке у том правцу.
Препоруке:
8
3
28 недеља, 04 август 2013 05:56
Olivera Erac,Melburn
Postoji Fond Kapetana Dragana u Australiji,koji se non-stop oglasava u srpskim novinama "Srpski Glas"".Licno ja I moja porodica dajemo donaciju za njegovu odbranu.Koliko se skupi na taj oglas ne znam ali je to svakako daleko od dovoljnog.Slazem se sa vasim komentarima 100% o nama Srbima I nasoj neorganizovanosti. Tuzno je da ni jedna Srpska Vlada ne pomaze vise G-dina Strbca,Kapetana Dragana I nase Srbe unapred osudjene u Haskom tribunalu.

S postovanjem Vama I Vasem listu
Olivera Erac
Препоруке:
38
4
29 недеља, 04 август 2013 08:26
Татјана
@nena

Слажем се.Ево, ми са НСПМ-а да отворимо текући рачун у било којој банци и да извштавамо о прикупљању средстава.

ПС. Добро би било и да се отвори налог за прикупљае прилога еС-еМ-еС порукама, а ако то оператери одбију, што вероватно хоће, искористити за додатни медијски пробој.
Препоруке:
21
1
30 недеља, 04 август 2013 09:24
Бојан
Што се тиче капетана Драгана, сјећам се као дијете смо ишли преко његовог фонда у Грчку. Тај фонд је био нека врста посредника између Грка и наших људи, и слали су дјецу погинулих и рањених на мјесец дана у Грчку, и чини ми се Италију, у кампове или породице које су примале дјецу да се мало одморе од рата и дођу себи.
Човјек се значи између осталога бавио и хуманитарним радом и мислим да од тога није имао никакве користи. Мислим да је велика срамота што наш народ заборавља и маргинализује такве људе. У рату је било свакаквих ликова, много и психопата се петљало у рат и правило проблеме, али мислим да је капетан Драган био човјек професионалац и да се ангажовао са племенитим циљевима у плану. Видио сам га пар пута након рата, у Београђанки на врху је водио Нетцентар, тамо се могло јефтино ићи на нет у доба када је био слабо доступан масама.
Препоруке:
34
4
31 недеља, 04 август 2013 09:52
Cane
Amire, šta ima u Zavidovićima.
Jeli radi Krivaja?
Препоруке:
8
6
32 недеља, 04 август 2013 10:16
Idris
@Nena, Tatjana
Podržavam otvaranje računa i to deviznog. I odlično je dati samo po evro mesečno (ali svaki mesec!), zbog razvijanja samodiscipline i poštovanja vlastitog naroda. Ja ću pod ovim nik-om uplaćivati, što je lako proverljivo. Pa, ako laže koza... Snosiću posledice kao lažov.
Препоруке:
17
2
33 недеља, 04 август 2013 10:55
nena
Tatjana,napravite vi sa NSPM plakate koje mozemo da odstampamo.Za nas u inostranstvu mislim da je vazno angazovati i frankfurtske vesti.
Препоруке:
11
1
34 недеља, 04 август 2013 11:27
АМИР ЧАМЏИЋ
Cane
Amire, šta ima u Zavidovićima.
Jeli radi Krivaja?

Cane hvala na pitanju. "Krivaja" upropaštena u stečaju već dvije godine od 11.jula 2011.godine.Nekako na jedvite jade radi nešto oko hiljadu radnika sa administracijom.Direktori pumpaju sebi plaćurine a radnicima daju negdje oko 300 KM.Direktorima uvijek dobro.E sad prije neki dan isključivna električna energija, jer duguju nekih 12 miliona maraka za el.energiju.Ama firma dužna i Bogu i narodu.Meni duguju 100 hiljada maraka za neisplaćene plaće.Dugovi oko 150 miliona maraka i jače.Propast živa gdje šta visi tu i otpada, samo se uništava.Nekada je bila gigant sa 15 hiljada zaposlenih danas samo što nije prestala sa radom.Dok su Srbi bili direktori kao Mile Bakić i valjalo je, a sada kada su je preuzeli Alijini "mladi muslimani" sve uništiše.Ali sve je to isto i na drugoj strani Srbi uništiše i upropastiše svoje posebno ove naše komšije na 30 kilometara do REpublike Srpske (do Doboja).Isti smo mi ko jaje jajetu.
Препоруке:
9
0
35 недеља, 04 август 2013 14:14
Cane
@Amir,
Tvoj zaokret u posmatranju stvari i počinje zbog dešavanja u Krivaji.
Biće da je za sve kriva Krivaja!
Препоруке:
3
3
36 недеља, 04 август 2013 14:35
марко
Србе из Хрватске никако не могу да разумем? После свега шта су им Хрвати урадили почевши од почетка 20.века кад је у Загребу осуђено 26 Срба због "србовања",па до Банововине Хрватске где су их Мачек и Бан Субашић малтретирали,протеривали,убијали..па до Јасеновца,па до последњег рата 1992-1995 ти људи и даље обожавају Хрватску и кад причају о тој зенљи не осећа се ни минимална нетрпељивост. Упознао сам гомилу Крајишника који летују по Задру,Шибенику у епицентру усташтва и враћају се са лепим утицима и на сав глас говоре о "лијепој њиховој/нашој. Говоре и и добрим путевима и о добрим комшијама који су их убијали и протеривали у "Олуји". Највероватније пате од "Стокхоломског синдрима"..јер другог објашњења нема. Не могу да сватим да љиди који су из рата у ХР ихгубули чланове породице и то од стране хрватског метка и даље посећују њихово море,се се на плажама виори "шаховница" која су њихови војници носили при чињењу злочина? Имају ли ти људи грам достојанства,ината,имају ли сећања..
Препоруке:
29
3
37 недеља, 04 август 2013 14:41
марко 2
И већина Крајишника за своје страдање криви Слободана Милошевића и он је као "продао" Крајину и стала оправдања...гле чуда Хрвати и не криве много. А то што је остало 30.000 стараца да брани РСК против 130.000 жедних крви Хрвата није Слобин проблем. А да не причамо о наоружању! А да не причамо што су НАТО авиони били спремни да ударе по РСК сваког тренутка.
Препоруке:
16
3
38 недеља, 04 август 2013 15:47
@Duško
Jel' ti to ozbiljnio?
Препоруке:
10
1
39 недеља, 04 август 2013 16:55
Niko
Clanak je odlican,ali problem nije nov. Na vrhuncu srpske drzavno nacionalne snage (1921-1931) Arcibald Rajs u svom legendarnom slovu kaze: " Cujte Srbi ". Sve je isto,cak i gore, danas. Da smo mi Srbi slozni kao sav normalan narod ne bi nam trebala " 4 S ". Ovako, izgleda kao vapaj za necim cega uglavnom nema. U naredne cetiri godine slavimo 100 godina Srpstva u svom najboljem izdanju. Da li ce u tom periodu Republika Srpska otici, ne daj Boze, pod led uz " multikulturan" pogled iz
Beograda??
Препоруке:
11
2
40 недеља, 04 август 2013 20:56
ЕГЗОТИЧНО СТВОРЕЊЕ
АМИР ЧАМЏИЋ
...Dok su Srbi bili direktori kao Mile Bakić i valjalo je, a sada kada su je preuzeli Alijini "mladi muslimani" sve uništiše.


значи да и од "гаврана има црње"?

шалим се..има изузртно поштених Срба...јасам познавао једног који је са фирмин ауто био толико штедљив на гориву-да је често остао без бензина...и ходао са кантицом...
Препоруке:
2
0
41 недеља, 04 август 2013 22:05
Трећепозивац
CaneAmire, šta ima u Zavidovićima. Jeli radi Krivaja?Типичан пример потврде оне народне: "Село гори а баба се чешља"...
Препоруке:
2
1
42 понедељак, 05 август 2013 08:17
Antoan Kragujevacki
марко
Србе из Хрватске никако не могу да разумем? После свега шта су им Хрвати урадили почевши од почетка 20.века кад је у Загребу осуђено 26 Срба због "србовања",па до Банововине Хрватске где су их Мачек и Бан Субашић малтретирали,протеривали,убијали..па до Јасеновца,па до последњег рата 1992-1995 ти људи и даље обожавају Хрватску


Nije da bih hvalio Srbe iz Krajine kao Srbe za ugled, jer oni to svakako nisu, ali bih primjetio da su oni barem pokusali ostati ujedinjeni sa ostalim Srbima. Na kraju su im na prilazima Beogradu naplacivali pare sendvice i casu obicne vode po skupe. Nismo zaboravili.

Kome nije jasno gdje su korjeni srpskog poraza, neka uzme kartu Banovine Hrvatske (1938) koja je najbolji dokaz kukavicluka srbijanske politicke elite (Princ pavle, Cvetkovic...) koja je upola manjim Hrvatima predala najveci dio teritorija sa druge strane Drine. Od straha pune gace! Hrvatska je i bez Ante Pavelica bila u Novom Sadu i Zemunu. Toliko ovome Marku za nauk.
Препоруке:
9
5
43 понедељак, 05 август 2013 10:21
Gordana
Veoma dobar clanak. Na konkretnom primeru tera svakoga od nas da se preispita sta je uradio ili sta moze i hoce da uradi. Prava stvar!
Mislim da je prikupljanja sredstava u nasim crkvama, kojih u inostranstvu (bar u Australiji!) ima mnogo, jedan od nacina.Dobrotvorne zabave takodje.
Nazalost, kada se povede neka akcije , pocnu price i intrige "sveznalica" ili o povodu ili o pokretacu akcije. E, to su "nas posla"koja morama da prevazidjemo.

Kada je Kapetan Dragan dosao u Krainu,u Beogradu, prekoputa 25. maja (titovog groba), svakodnevno sam posmatrala penzionisana vojna lica, kako ispred zgrade igraju "boce"(kuglanje), to se igra u Dalmaciji, Kraini,... U Sumadiji se ne boca - igraju se domine i tablici.Svi ti ljudi su bili u punoj snazi i, verovatno, profesionalni vojnici. Zasto nisu otisli u Krainu da urade sto je radio Kapeta Dragan - organizuju narodnu odbranu.Da se iskupe i mirnije spavaju , od svojih velikih penzija nek daju neku paru za odbranu Dragana!
Препоруке:
10
0
44 понедељак, 05 август 2013 10:29
брм
"са бившим Србима их веже само иста Црква. Чак су бивши Срби забрањивали брак са њима-због начина живота."
еее ко ће читати Законим и повеље, досадно је то, боље народне песме.. јер чак ни приче не разумеју (свети Сава и вукови - деца оне вучице из грба рима, римљанима је било јасно да грб не значи да су бебе заутале у шуму код добре вучице већ да њихова цивилизациај почива на староседелачкој Расенској, чији је знак вук. Срби и даље мисле да је св Сава чинио чуда са зверима, не капитрају значење припитомљавања ни ко је припитомљен)
Препоруке:
1
2
45 понедељак, 05 август 2013 10:41
драгослав павков@ Antoan Kragujevacki
Мислим да ипак није реч о пуњењу гаћа него о "државотворности" по сваку цену. Прави државници знају своје капацитете и труде се да у оквиру граница своје државе обележе навећу могућу територију настањену лојалним грађанима. У српској политици преовладао је други моменат из претходне реченице, а то је код бивше браће и њима склоних комуниста протумачено као "великосрпство". То је ескалирало дотле да је један стратешки документ, доктрина тачније - Начертаније, у коме је последњи српски државник изнео шта је неопходно урадити да би Србија била стабилна и просперитетна држава - проглашен за идеологију велокосрпске хегемоније. Када је то у Србији занемарено, када нисмо одговорили на прави начин, само је било питање дана када ће окупљање свих против Срба постати оперативно. Како се (ако се) завршило познато је.
Препоруке:
4
6
46 понедељак, 05 август 2013 11:08
Vasilij Zajcev - Srbenda
"Притом, највеће Србенде воле да се диве херојској Црвеној армији и руским војницима који су гинули у таласима бранећи „родину“, док сами нису способни да се одрекну ни делића сопственог комодитета у борби за „отачество“."E pa za koga da ginem? Za onog anglo-kralja? Za gedžovane? Za laloše? Za crnogorštinu? Za komunjare? Za bumbare-menadžere? Za sponzoruše-strancu-udavače? Za Basarinu umetnost? Za nakaznu umetnost srpskog filma i glumišta? Za turbo folk? Za vrednosni sistem Marine Tucaković?Za isfolirane Beogradžane sa Dorčola? Za pokondirane seljančice u helankama po beogradskim udžericama? Za evrofanatizam? Za koju državu da ginem? ... Nemogu više da nabrajam. I ko da me vodi? Dačić, Vučić, Đilas? Smešno.Za majku Rusiju ću da poginem. Neka me Putin pozove, eto mene. Za Putina! I kad je američka flota uplovila u Crno More, majka je znala da sam spreman. Za slobodu ću poginuti, za smisao života.
Препоруке:
16
0
47 понедељак, 05 август 2013 15:44
DrJelaBisic
Samo ukratko:da li ste cital pripovetku"sSve ce to narod pozlatiti"?Znate li kada je napisana?Nismo mi bas onakvi kakve sami sebe opisujemo u epskim pesmama(a i tu ima svacega.Istina se ne moze sakriti)Pa cemu se onda cudite?Naravno da smo jos gori nego u vreme DrLaze Lazarevica.Ne samo da nas je Archubald Rajs lepo opominjao,vec nas je i Cvijic lepo opisao.To je(jos uvek)dobro stivo za citanje.
Препоруке:
5
0
48 понедељак, 05 август 2013 16:34
DrJelaBisic
U tekstu se,kap ilustracija,nalazi parodija"Tajne vecere"Leonarda daVincija.Slika je odlicna,zasluzuje da se zna autor,a zasluzuje i mogucnost uvecavanja iste(radi detajne analize)i sravljanja u memoriju mpa.Dajte nam tu mogucnot,molim Vas!
Препоруке:
3
0
49 понедељак, 05 август 2013 16:48
пегепет
Позиваш нас, побратиме, на неку врсту саборности. Да, када већ не можемо око неке идеје, будемо макар солидарни. Да се присетимо наших људи, који су несебично улагали себе за српску ствар, а данас су због те своје, некадашње солидарности са својим народом, у тешкој невољи. Сумњам! Не верујем да одрођени Срби, одрођени од сопственог народа и државе, више ишта схватају. И још горе, осећају. Мислим, знаш оно, хоћемо маратон! Хоћемо Екрема! Хоћемо "реконструкцију"! Где да се ту нађе солидарност?

Нема много везе, али ево мог искуства. Кренем самостално у акцију "бомбардовања" српске владе мејловима, у корист референдума, којим би се проверило мишљење Срба о бриселским споразумима. Да не дужим и у детаље улазим, потегао сам све своје, дугогодишње личне везе по белом свету и Србији, не бих ли напабирчио колико толико вољних за интернет-акцију. И све се завршило врло брзо, предлогом да се састави и пише петиција, којих, узгред буди речено, већ има подоста и не служе ничему. Дакле, ћорак!
Препоруке:
4
0
50 понедељак, 05 август 2013 19:28
Мирослав Анђелковић
Једни кажу „нека му плати комунистичка УДБА која га је и ангажовала“ други кажу да га они нису ни звали, трећи имају разлоге принципијелне природе попут оних да не учествују у скупљању новца јер то треба „дуради“ држава...

Ја спадам у четврту групу! Можда сам у тој групи једини, али ''храбро'' износим свој став:
Млађахни Динкић је ''капетану'' најдужнији, па нека му он лично и врати тај дуг.
Кеп му је 5. октобра 2000. помогао у оружаном нападу дугим цевима на НБЈ и противправно га устоличио на гувернерски положај.
Очевици причају да се у трезору затекло око 400 милиона Е у кешу и прилично злата, мада су петооктобарци претходно причали да је Милошевић све однео на Кипар!
Дакле, ''склонило'' се тада и за праунуке. Зато Млађа да одреши кесу за одбрану свог пајташа!
Узгред, кад ће Миљко да процесуира Млађу.
Ситна боранија заглављује ћузу због крађе хлеба по самопослугама, а Млађа упао у НБЈ, па ником ништа?!
Препоруке:
9
3
51 понедељак, 05 август 2013 22:05
DrJelaBisic
Uvek kada upadnete u NBJ,pogotovo ako se posle toga ustolicite na vlasti,ne odgovarate.A za kradju hleba mora da se odgovara:sta bi bilo u trezoru Narodne banke,kad bi svako ko je gladan,krao hleb?Ako je tacno da je gDragan Vasiljkovic ustolicavao vrle petooktobarce,ne cudim se sto ga se procesuira,i sto niko(od vlasti)u Srbiji ne dize glas.Od toga da budete ratni zlocinac-jos gore vam je da znate ko su(i koliki)ratni profiteri.
Препоруке:
4
1
52 уторак, 06 август 2013 00:12
Неко
Кад прочитам коментаре, марко, марко2 и Анђелковић, СРАМОТА МЕ ЈЕ што сам Србин. Какви су то људи? Ко су они? С којим правом?
Препоруке:
1
9
53 уторак, 06 август 2013 01:01
Турас
Господине Павков овакви коментари су чести на НСПМ и примарни по значају и ... Свиђа ми се задња слика у коментару која све говори али је управо супростављена коментару.Елем познато је и вама и нама ПРАВО и ПРАВНО стање у овој смнешној држави. Перманентно се апелује на свест да нешто(ми) урадимо -наравно не радимо ништа- ако смо свесни значаја (не само сиболичког) задње слике још од долажења њенога творца З Ђинђића. Зар није тај "геније" рекао ко захтева морал у политици нека иде у цркву. То су ови ликови са слике дословно сватили.Ваш апел је и раније у првом , другом и у балканским ратовима био крик Србима да се удостоје отаџбине да се боре за њу а против приказа који су окатегорисани на задњој слици, који перманентно доводе земљу у погибељно стање.
Препоруке:
6
2
54 уторак, 06 август 2013 08:31
НЕМАЊА ВИДИЋ
Брате Василије, све си лепо рекао, али не можеш бити Србенда ако пишеш хрватску латиницу.Симбол је симбол.
Препоруке:
2
5
55 уторак, 06 август 2013 12:41
DrJelaBisic
Srbi su jedan neupotrebljiv narod.Ne samo lud,po kvaifikovanoj dijagnozi psihijatra,prof dr Raskovica.Problem je da u zadjih 200g.(od oslobodjenja od turaka,kao najveceg neprjatelja za nas identitet),Srbi nemaju jasan cilj.Bolje je imati i pogresan cilj,nego ga nemati,odnosno stalno ga menjati.Posto nemju jasan cilj-onda su Srbi nepouzdani saveznici,sto daje kao rezultat da niko pametan sa njima nece da se uhvati u poduhvat.Srboidi,za raliku,takodje nemaju jasan cilj,ali su makar"legli na rudu"(Zna se sta leze na rudu)i rade za cilj onog spoljnjeg faktora koji ih je uzeo pod svoje.Zato se cine konzistentni u svom delovanju.
Препоруке:
4
3
56 среда, 07 август 2013 08:36
...
"Srbi su jedan neupotrebljiv narod...Srbi nemaju jasan cilj"
Nije to ništa novo. Ranih sedamdesetih Branko Ćopić je napisao svoje poslednje delo "Skiti jure zeca", baš o tome. I više od nedostatka jasnog cilja, mi smo prilično nezainteresovani za sopstvenu sudbinu. From je pisao da ni drugi nisu bolji. Tu vrstu samo prividno nerazumljive nezainteresovanosti on je smatrao glavnim obeležjem epohe. Umro je s proleća 198o.
Od tada se promenilo mnogo toga, na gore.
Препоруке:
5
0
57 среда, 07 август 2013 09:49
DrJelaBisic
Nazalost...,u svemu postoje razliciti kvantiteti i kvaiteti.Pustte Froma,mi smo i u kvalitetu ove osobine i u kvantitetu verovatno svetski shampioni.A i dalje radimo na svom usavrsavanju.
Препоруке:
0
1
58 среда, 07 август 2013 10:13
Нимбус
@
Antoan Kragujevacki

Kome nije jasno gdje su korjeni srpskog poraza, neka uzme kartu Banovine Hrvatske (1938)

Таква карта не постоји.

koja je najbolji dokaz kukavicluka srbijanske politicke elite (Princ pavle, Cvetkovic...)

Којешта.

...Od straha pune gace! Hrvatska je i bez Ante Pavelica bila u Novom Sadu i Zemunu.

Бановина Хрватска је пресудно настала зато што су западни Срби свом снагом инсистирали на њеном формирању. И не само то! У бановини Хрватској Србе су малтретирали, понижавали, убијали Бога у њима, а они су захтевали да бановина Хрватска буде још већа!!! Сава Косановић, сестрић Теслин, политички наследник Светозара Прибићевића и потоњи титин министар је по том захтеву особито "знаменит". Класична робовска свест.
Скоро природно дође да многим избеглима из тих крајева сад и Србија, у којој су се очас скућили на спратове, не ваља. Разлика је у свести.
Препоруке:
8
3
59 среда, 07 август 2013 11:07
...
Nimbusu
Moji komplimenti, gospodine! Kakvo osveženje predstavlja Vaš komentar na ovoj vrućini!
Препоруке:
6
1
60 среда, 07 август 2013 13:03
драгослав павков@ Нимбус
Јел' теби врућина ударила у главу или је ипак реч о млаком пиву? ТИ се у нечем слажеш са мном?! Идем да погледам текст, сигурно сам нешто двосмислено натруковао...
Препоруке:
4
5
61 среда, 07 август 2013 15:08
Нимбус
Нисам се ја сложио с тобом, него ти са мном.
Разлика је огромна. Исти проблем је у питању; само, ја сам писао шта ће бити (на опште згражавање почетком `95 сам тврдио да нам следе "реке избеглица"), а ти бистриш шта је било. Разлика је неких двадесет година. И то јесте кључни проблем: хоће ли (нам) требати још двадесет година да коначно детектујемо генераторе наше трагедије, па јаш двадесет да се досетимо "шта нам је чинити"?

Ај да ти Нимбус нешто шапне, можда цео процес скратимо на тридесет година.

Елем: "Код извора вода је најбистрија."
Препоруке:
5
1
62 среда, 07 август 2013 16:03
Нимбус
Извињавам се на грубој омашци, чија год да је, због које се мој предходни коментар појавио на латиници.
Препоруке:
1
2
63 понедељак, 12 август 2013 15:28
Sima @dusko
jovan raskovic? kako covek koji se politickim agazmanom bavio u periodu dok nije bilo rata,a cim su prve puske zapucale i sa jedne i druge strane sklonjen i smenjen moze biti ubica ? objasni mi kako vi to stavljate u isti kos milosevica martica babica i raskovica? jel ti znas da je raskovic sklonjen da bi dosli neki drugi > bas zato sto je raskovic bio caca krajiskih srba,a svaki ostali slobin poslusnik.Dogovori se ko je tu los i ubica raskovic i ostali politicari iz krajine il oni koji su za vreme krajine u ratnom dejstvu bili na njenom celu > nemogu babe i zabe u isti kos.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер