четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Дама (ни)је жртвована - Исповест Титове удовице (11)

Kоментари (88) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 05 јул 2013 20:56
Служба - дружба
Тито:...А што се тиче службе безбједности, била је окренута више унутра него вани. Шпијунирали су и мене, и све око мене што је најближе. Вјеровало се појединим службама, а било је ту и интрига.

А шпијунирали су, богами, и другарицу (Јованку). Њу су пратили, испитивали шофера куда је возио и то је њу страшно узбудило.


потврда да је Тито би само намесник неких центара моћи, коме је дата Ју. у доживотни посед,уз услов да извршава задатке. Илити еке врсте Фараон
Препоруке:
26
7
2 петак, 05 јул 2013 22:18
sima
komentar gore,nevidim zasto krijete ono sto svi znamo.Tito je uz pomoc komunista dosao na vlast ,sta milsite zasto cak ni jednom cercilu antikomunistu do groba nije toliko smetalo da komunisti dodju na vlast u jugoslaviji,zato sto su sfere podeljene i jugoslavija je posle rata trebala da pripada istocnom frontu odnosno rusima.Tito je pomocu staljina i sssr dosoa na vlast,da bi bi jugoslavija bila jedna od kolonija koja ce primati naredjenje od glavne komiterne iz moskve.Tito kad je dosoa na vlast nije se zadovoljio time da bude samo neki poslusnik,nego je napravio zaokret i zamalo uveo jugoslaviju u rat.Onda je bio sve blizi tome da jugoslaviju uvede u nato,kad je postalo stani pani izmedju ova dva bloka,tito je narpavio cuveni treci blok i tu drzo jugoslaviju.Zasto je jugoslavija pala?pa zato sto amerikancima vise nije bilo potrebna kao neka zemlja koja ce im praviti ravnotezu u odnsu sa sssr,jer sssr vise nije bilo,zato su oni i dozvolili raspad jugoslavije hrvatskim separatistima.
Препоруке:
13
8
3 петак, 05 јул 2013 23:17
сељак беземљаш
Он није, секао главе. Да је то тачно сведочи
Б. Кривокапић бележећи разговор са Кочом Поповићем.

"Zamisli, šta mi je Tito poslao! Da potpišem odbijanje molbe za pomilovanje osuđenika na smrt!... Moj prvi potpis kao potpredsjednika Republike - smrt! Ti znaš, Tito potpisuje samo pomilovanja... Lepo, predsjednik - pomilovanja, i potpredsjednik - smrti!"
Препоруке:
24
4
4 петак, 05 јул 2013 23:28
МР
"...американци су дозволили распад Југославије хрватским сепаратистима...", они су и сами активно учествовали у њеном уништавању.
Препоруке:
20
1
5 субота, 06 јул 2013 00:41
Anka Krajina
Da li knjiga daje više odgovora od ovog feljtona ne znam, treba je pročitati pa videti.
Neosporno je da je borba za vlast postojala.
Ali ono, šta čitavom feljtonu daje prizvuk slabo režirane priče, zapravo su Jovankini odgovori.
...за Мишковића говори да је хрватски националист, износила је разна мишљења о Јакову Блажевићу и Милки Планинц...

А gde je u toj priči Stevo Krajačić? U njega je imala neizmerno poverenje!?
U onog istog Stevu, koji je zajedno sa Hebrangom bio protiv obeležavanja Jasenovca!
Koji je prilikom otkrivanja spomenika u Jasenovcu
došao u Lipik, pijan, u lovačkoj uniformi i delegaciju Srbije izvređao, vičući im: "Malo smo Vas potamanili".

Nigde ni pitanja ni odgovora o njenoj ulozi u političkoj likvidaciji Rankovića. Kuma!
A tada, na IV plenumu, rušenjem Rankovića, podriven je kamen temeljac Jugoslavije i jedinstva u vrhu Partije.
Krajačić je najviše rovario protiv Rankovića. A glavni pomoćnik mu je bila... ko?
Препоруке:
17
2
6 субота, 06 јул 2013 01:11
sima@MR
naravno da su aktivno ucestvovali,al sam namerno reko dozvolili misleci tu i na pomoc i direktno ucestvovanje,operacija oluja.Al sam hteo da kazem da se jugoslavija necu da ulazimo opset u polemiku zasto ,ko ,zbog cega,raspala prvenstveno jer su velike sile amerika,nemacka dozvolile,omogucile ,kako god.
Препоруке:
7
1
7 субота, 06 јул 2013 08:31
Служба - дружба наставак
петак, 05 јул 2013 22:18
sima
komentar gore,nevidim zasto krijete ono sto svi znamo.Tito je uz pomoc komunista dosao na vlast ,sta milsite zasto cak ni jednom cercilu antikomunistu do groba nije toliko smetalo da komunisti dodju na vlast u jugoslaviji


вероватно је реплика намењена мени. И не схваћам њену намену, тако да је и нећу коментарисати.

удбашки провокатори су ми наиме већ на почетку налуали 5 минуса,али видим да се то исправља временом, кад наиђу озбиљни, неудбашки гости.

Иначе, обро знамо ко је довео титоисте на власт. "Четчиловој" одлуци се чудиочак САС-овац Меклејн.

Из тог разлога су и бомбардовани БГ, Лесковац,Подгорица,...да народ одврате од подршке Четницима и припреме терен партизанима.
Препоруке:
10
3
8 субота, 06 јул 2013 10:18
Служба дружба - наставак
субота, 06 јул 2013 00:41
Anka Krajina

...А gde je u toj priči Stevo Krajačić? U njega je imala neizmerno poverenje!?
U onog istog Stevu, koji je zajedno sa Hebrangom bio protiv obeležavanja Jasenovca!
Koji je prilikom otkrivanja spomenika u Jasenovcu
došao u Lipik, pijan, u lovačkoj uniformi i delegaciju Srbije izvređao, vičući im: "Malo smo Vas potamanili". ....



Тај исти Крајачић је током 2. Св. рата снабдеваои усраше храном !

А да не помињем како су том "борцу за хрв. права" довозили воду у базен у ЗГ. Чак из Јадранскг мора !!
Препоруке:
10
1
9 субота, 06 јул 2013 10:29
thinking maize@ Anka Krajina
Другарице Анка, уз ПОШТОВАЊЕ за Ваше осећаје, Југославија је била НЕМОГУЋА ТВОРЕВИНА ОСУЂЕНА на ПРОПАСТ већ 30.11. 1918. кад су се у кући Крсмановића нашли представници Краљевине Србије (ПОДСЕЋАМ већ тад УВЕЋАНЕ јер су Велике Народне Скупштине Срема, Бачке, Баната И БАРАЊЕ у Новом Саду и Народне Скупштине Краљевине Црне Горе у Подгорици ИЗГЛАСАЛЕ ПРИСАЈЕДИЊЕЊЕ Краљевини Србији), предвођени тад регентом Александром Карађорђевићем и представници ФАНТОМСКЕ "државе" Slovenaca, Hrvata и Срба, који су БУКВАЛНО МОЛИЛИ представнике Србије да их ПРИМЕ у ЗАЈЕДНИЧКУ државу, да би ИЗБЕГЛИ ПОСЛЕДИЦЕ РАТНОГ ПОРАЗА! И луди Срби из Србије са ЈОШ ЛУЂИМ регентом Александром то учинише! То је ишло дотле да је ПРИХВАЋЕНА ЗАМЕНА српских ДИНАРА за БЕЗВРЕДНЕ K und K круне у паритету 1:1! ЛУДИ Александар је ПРИХВАТИО да су нам И КЕСЕ СЕСТРЕ са РАЗБРАЋОМ! Тад је постављена ОСНОВИЦА ЕКОНОМСКЕ МОЋИ Хрвата& Словенаца у Југославији! Остало се пева ла-ла-ла (читај: КУКУ-ЛЕЛЕ), укључујући NDH, друга Титу и "Oluju"!
Препоруке:
22
7
10 субота, 06 јул 2013 11:56
spiritus sancti
@T. maize 1
Uz dužno poštovanje za sve što pišete i nesporno znanje, mislim da preko priče o "fantomskoj državi", kao i većina nas, suviše olako prelazite. Nije me mrzelo, pa sam, u pokušaju da shvatim šta nam se sve zbiva, posmatrao i u meri u kojoj sam mogao, istraživao argumente druge strane. Čisto odbrane radi. A započeta "revizija" Prvog svetskog rata se, delom nalazi i u toj argumentaciji (ne samo početka, već i okončanja tog rata). Pomenuli ste Skupštine u Rumi, Novom Sadu i Podgorici i odluke o prisajedinjenju Srema (odluka te skupštine je uslovna: Ako Zagreb ne prihvati ujedinjenje, Srem ide direktno na prisajedinjenje), BBB (istorijske Vojvodine) i CG ali, nema stava Skupštine Srbije. Umesto toga, imate da je Vlada Kraljevine Srbije te odluke "primila k znanju". Šta je to, kakav je to akt? Zatim, nisu to bile jedine skupštine, naprotiv, bile su POSLEDNJE. Pre ove tri Narodno veće u Pragu je 27 oktobra 1918 izglasalo stvaranje slobodne i nezavisne Čehoslovačke...
Препоруке:
4
7
11 субота, 06 јул 2013 12:05
spiritus sancti
@T.maize 2
...a samo dan kasnije, 28 oktobra, Narodno veće u Zagrebu je izglasalo oslobođenje svih južnoslovenskih plemena u Austro-ugraskoj i stvaranje slobodne južnoslovenske države. Narodna veća Nemaca, Austrijanaca i Mađara su bila vezana za revolucionarne, socijalističke vlade, poput Karoljijeve. E, sad: poslednji A-U car, Karlo, PRIZNAJE odluke skupština u Pragu i Zagrebu, a državi Slovenaca, Hrvata i Srba ("fantomskoj tvorevini") poklanja kompletnu ratnu mornaricu A-U. Stvaranje Čehoslovačke i Jugoslavije, nije rađeno na osnovu prava, već PRESEDANA (14 tačaka Vudro Vilsona). Mađarska ostaje sve vreme Kraljevina, a Horti regent, jer teži reviziji Trijanon i obnovi kraljevine. Car Karlo je dva puta pokušao da dođe u Mađarsku da bi bio krunisan, ali, mu naš Aleksandar nije dao, pretio je objavom rata Mađarskoj. Sve što na presedanu nasatane, presedanom se i menja, pa smo mi, Srbi danas na poraženoj strani, a istorija se tome prilagođava...
Препоруке:
5
8
12 субота, 06 јул 2013 12:05
Anka Krajina
@ thinking maize

"Šušte kukuruzi. Nova žita zru.
Sa brega, proplanka,
u noći ovoj,
u noći ustanka,
jasen igra lišćem...
-------------------
Odlazim... I nikad, nikad neće više
tenkovi mi tuđi kroz tišinu proći
polja mojih plodnih,
njiva mojih rodnih — ..."

E, moj kukuruzu! Vidim da vam je među drugovima i lepše i prijatnije nego među gospodom.

Istorija nije egzaktna nauka kao što je biologija što ne znači da možete mimoići temu.
Pokušajte, za promenu, dati svoj osvrt na tekst feljtona.
Prošlo je 40 godina, čoveče, ništa se tu ne može promeniti. Osim tumačenja. Ali tek na osnovu novih saznanja i činjenica.
Ja tragam za novim, nepoznatim činjenicama.
A priču, šta bi bilo da je bilo, prepuštam drugima. Pa i vama.
Da ne zaboravim, sretan vam sutrašnji praznik!
Препоруке:
6
6
13 субота, 06 јул 2013 12:09
spiritus sancti
@T. maize 3
Glupošću, naivnošću Aleksandra i Kraljevine koja to nikada u monarhijsko-pravnom smislu nije bila, Hrvati su prebačeni u pobednike. Samim tim i Hrvatska. A na to se Tito samo nadovezao, otišavši korak dalje, pa su Hrvati i njihovi saveznici jedini antifašisti, a Srbi su sa druge strane, ako neće kako Hrvati kažu. To je kontinuitet nesreće i mi, umesto da bežimo od tog, uporno insistiramo na kontinuitetu. Da, Jugoslavija je veštačka tvorevina, ali je nismo mi stvarali ni prvi, ni drugi put, već zapad. Naše je bilo samo da izginemo, ubeđeni da se nešto pitamo.
Препоруке:
13
4
14 субота, 06 јул 2013 12:19
Србин Обични
И тако се стигло скоро до краја приче у којој су се потврдиле готово све моје предпоставке. Дакле радило се о борби Срба у Хрватској (вјероватно и у БиХ) а против прикривене Усташије која се увукла у СК Хрватске. Формалном елиминацијом МАСПОКа нису нестали узроци. Тито је био већ стар и није имао с ким ући у нови окршај, а вјероватно тог окршаја и није био жељан. Кардељ, који је био ближи "бази" знао је да идеје које јачају у Хрватској и Словенији иду ка укидању Југославије. Устав из 1974 био је покушај да се несклад амортизира и да се максимално изађе у сусрет словеначком и хрватском сепаратизму. Готово ниједан Србин није погодио о чему се уствари ради.

Тито је уствари склонио Јованку да не би платила главом послије његове смрти, није је ипак жртвовао.

Документа која се помињу прикупио је онај дио Војне обавјештајне службе који није био под Љубичићевом контролом, или овај није хтио да за то зна. Ради се вјероватно о доказима да је постојала спрега са иностраним службама.
Препоруке:
10
1
15 субота, 06 јул 2013 12:46
Служба - дружба
субота, 06 јул 2013 12:05
spiritus sancti
@T.maize 2
.... Sve što na presedanu nasatane, presedanom se i menja, pa smo mi, Srbi danas na poraženoj strani


који је па сад тај што овде потура конструкт и имплант о некаквој "пораженој страни" ?!

тако бисте говорили вероватно и 41. наравно, уколико нисте неки удбашки смутљивац, лдерпе, добронамјеран сусјед-хисторичар,....
Препоруке:
2
4
16 субота, 06 јул 2013 12:51
spiritus sancti
@T.maize - predlog za razmišljanje
Vrlo je bitno setiti se oduševljenog dočeka sada pokojnog Ota fon Habsburga u Vojvodinu, koji su mu priredili tamošnji Mađari. To je bio ZNAK da je Trijanon stavljen van snage, a kod nas to niko nije shvatio. Takođe, malo se zna da je NDH u prve dve godine (za kasnije ne znam) bila Kraljevina na čijem je čelu bio legitimni, italijanski kralj. Danas je kralj Hrvatske (koja je republika, ali da ne mislite da ne postoje oni koji ZAISTA odlučuju) Huan Karlos. Ne znam kako, to pokušavam da istražim. A ko je naš suveren? Ko je taj ko u "krugu bitnih" brani naše interese? Kako smo nedavno pohranili posmrtne ostatke Petra II? Sa srpskom krunom, jugoslovenske nema. Preneli smo ga iz Amerike, žena mu se porodila u londonskom hotelu. A Pavelić počiva u Madridu. Pa, ko je legitiman? Ko je suveren zemlje na kojoj živimo i čija je to zemlja?
Препоруке:
4
3
17 субота, 06 јул 2013 13:55
Anka Krajina
@ Србин Обични (II deo)
Karađorđevo, 1979.
"Pogrešan Ustav
Ja sam bio za novi Ustav, ali ne ovakav kakav je donesen.
Bio sam protiv davanja državnosti pokrajinama i dijelovima Ustava koji omogućuju republikama izdvajanje iz federacije bez dogovora s ostalim republikama, odnosno referendumom cijele zemlje. I tada, a i sada vam ponavljam da će to "zlo" od ovih ustavnih prava pokrajina razbiti Jugoslaviju.
Pri donošenju Ustava rekao sam i Bevcu i Vladi (Bakariću), a i cijeloj ustavnoj komisiji, da su me nadglasali oni i Kardeljevi istomišljenici, ali da ću ih ja za 3 do 4 godine demantirati i dokazati da imam pravo. Da sam imao pravo dokazuje i ovo stanje na Kosovu, ali i u cijeloj zemlji.
Ako vi, naša armija ne budete radili na koheziji jedinstva, poslije mog "odlaska" sumnje će se moje i "zle" slutnje obistiniti."

Akademik Jovan Đorđević odbio je sarađnju u pripremi tog ustava a inače je bio autor svih dotadašnjih ustava!
Препоруке:
8
1
18 субота, 06 јул 2013 14:39
Anka Krajina
@ Србин Обични (III deo)

"O izdvajanjima za nerazvijene. Posebno pratim kako se troši novac iz ovog fonda.
Dok neki domaćinski, kao u Srbiji i Makedoniji, paze ušto se troši novac, na Kosovu u Prištini, troši se kao da im je Bog poslao s neba.
Priština se popločuje mramorom, gradi se Sveučilište i zgrada Biblioteke i na krovove tih zdanja, koriste srebro iz Trepče."

"Buka oko deviza
Spomenuo sam i "Cesnu aferu" u Sloveniji. Da, bilo je to prije jedanaest godina, ali njezini "obrisi" se i danas osjećaju.(1979.)
Slovenija je tražila reviziju svojih materijalnih obaveza prema Federaciji.
Tražili su de fakto pad vlade i jačanje slovenačke državnosti, a na taj način ugrožavana je bila monolitnost Jugoslavije.

Ni godinu dana poslije "Cesne afere", u Hrvatskoj je postavljeno pitanje o raspolaganju s devizama a, da bi smanjili tenziju na tu inicijativu "izmislili" su "slučaj Žanko" koji je u "Borbi" pisao o rastućem nacionalizmu u Hrvatskoj." Etc, etc...
Препоруке:
5
0
19 субота, 06 јул 2013 14:45
Drago
Evo su nam antikomunisti-nacisti, krenuli sa uobicajenim nebulozama. Izgleda da zavrsen dorucak u Institutu za mentalno obolele, pa krenuli komenati, da se "dokaze" kako su komunisti bili zlo, a nacisti nisu.
Tako ispade da je Staljin doveo Tita na vlas....ali samo do sledeceg komentar, tamo fa je Cercil doveo bna vlast.
Pa bombardovanje je izvrseno da bi se zaustavili cetnici, a ne protiv nemaca i ostale nebiuloze.
Neverovatno za sta je nacisticki-antikomunsiticki um spreman, samo da istera svoje.
O ideoloskoj zatucanosti kukuruza@ tek treba da se pise.
Ovaj kvazi-intelektualac, sa doktoratom i istorijom clanstva u svaku stranku koja je bila do sada na vlasti, samo pokazuje da antikomunizam-nacizam nema veze pa pamecu, vec anti-pamecu.
Tasko nama monarhista-nacista-antikomunista kukuruz@ pokusava da ubedi, i isnosi svoje "verodostojne" cinjenice (citaj nebuloze ismisljene od strane Nedicevski nastorjenih tupana...ili kako oni sebe nazivaju "istoricari)
Nastavice se....
Препоруке:
5
7
20 субота, 06 јул 2013 15:07
Anka Krajina
@ NSPM

Poštovani!
Gde nestade moj prvi deo komentara, upućen komentatoru @ Srbin obični? Objavili ste 2. i 3. nastavak, a gde je prvi?
Препоруке:
4
1
21 субота, 06 јул 2013 15:29
НСПМ web
@Anka Krajina

Верујте нам да тај коментар једноставно није стигао до нас, међутим, ово се не дешава само Вама.

Апелујемо на коментаторе још једном да обрате пажњу на максималан број знакова (карактера) по коментару.

О томе се добија обавештење од сајта одмах по његовом слању, али нажалост многи на то не обрате пажњу.

Хвала на поверењу.
Препоруке:
5
3
22 субота, 06 јул 2013 15:34
Anka Krajina
@ Србин Обични

Očigledno je moja uvodna beseda negde zalutala pa druga dva komentara vise u vazduhu.
Kažete: И тако се стигло скоро до краја приче...

Nije još. U pravu ste u mogo čemu ali ima još toga šta se nataložilo pa sad polagano izlazi na površinu.
U tom kontekstu pomenuh, u svom neobjavljenom komentaru, knjigu istoričara Vjenceslava Cenčića "Titova poslednja ispovest".

Još je nisam pročitala osim nekih delova, koje iznosim u svojim komentarima.
Knjiga je sastavljena od stenogramskih beležaka čuvenog Brozovog govora u Karađorđevu u decembru 1979. godine i razgovora koje je vodio sa Josipom Kopiničem.
Zanimljivo štivo, vredno pažnje.
Препоруке:
4
1
23 субота, 06 јул 2013 15:36
Pont
Gospodine Drago svaka vam je na mestu što se tiče Thinkinga. Taj... potura nebuloze oko kojih se formira grozd antikomunističkih narikača. Izgubljeni su i očajni. Mrze sve oko sebe. Inspiraciju nalaze u odrvenelom pravoslavlju i carskim mantrama o panslovenskoj civilizaciji. fantazija do besmisla. Kandidati za Lazu.
Препоруке:
8
6
24 субота, 06 јул 2013 16:47
goran sydney
@ thinking
odlicno zapazanje I objasnjenje a to sto nekim drugovima(izgleda I dobrom delu naroda) stvari nisu jasne govori da je pred srbijom dug I naporan put oporavka od komunizma I njegovih posledica koje I danas zestoko osecamo
Препоруке:
6
6
25 субота, 06 јул 2013 17:01
sima
jedini koji mrze druge jesu pobornici fasizma i komunizma,jer su ta dva sistema nastala bas na agrumenitima mora biti kako mi kazemo ,sat milis drugacije ? ajde ti druskane lepo u logor pa da te prevaspitamo.Ocigledno ne shvatajuci coveku psihu,odnsnono ne polazeci od toga da ljudi nemogu nikako isto da razmisljaju,sto ljludi sto cudi .E zato ta dva sistema ne postoje,zato sto ljudi nece da budu ovce kojima ce da nametnu nesto grupa oko jedne partije ,nego oce sami da razvijaju svest o necemu.To prolazi samo kod neobrazovanih,priglupih naroda,u dansnje vreme protoka informacija to ne pali.Cist primer nama drag komunizam ,sta je bilo kod nas posle drugog svestskog rata,ko god je znao da pise i broji ajde ti druskane u logore ,sta ce nama radnicima intelektulaci.Al gle cuda cim je prva generacija mladih skojevaca izucila neke skole,informisla se ,pocela da razmislja svojom glavom a ne glavom partije bivaju STUDENSTKI PROTESTI.recite mi jedng malog skojevca koji nije postao disident .
Препоруке:
5
3
26 субота, 06 јул 2013 17:52
Reddy
Simo, ti si za izložbu jer ovakve misaone raritete je teško registrovati bilo gde. Zato, ne propuštaj priliku već trk kod komesara neke izložbe da te uvrsti kao specifično srbijansko umovanje u moru ideološkog sivila. Ono jes da po stohiljaditi put otkrivaš uvek isto ali to nekako radiš sa entuzijazmom koga bi se postideo i dežurni misaoni saobraćajac, Tinkering maize. Druge si odavno zaobišao, gedžula i slične. Ne brini, na psristojnom su odstojanju.
Препоруке:
5
12
27 субота, 06 јул 2013 18:57
sima
koja ti mislis da si velicina, da ces ti meni da zabranis da ja ovde pisem sta ocu ? i to jos hrvat,ako ste mi zabranjvali u ustaskoj nezavisnoj hrvatskoj, e pa nece da moze ovde i kraj .Molio bi te da me ne smaras vise ,jer stvarno si mi dosadan.Prvo mi je bila zanimljiva tvoja ubedjenost kako si neka intelektualna velicina sa par naucenih reci iz enciklopedije,al sad si mi nekako dosadan ,prosto smaras.I sad si pocastvovan ,jer ja retko ustasama odgovaram ,tako da zapisis kad cu ti sledeci put odgovoriti.Po minusima koje vidis na svojim postovima nadam se da ti je jasno da ti nisi ovde bas dobrodosao,osim da zasmejevas narodne mase ovde.
Препоруке:
6
3
28 субота, 06 јул 2013 19:24
Drago
Desnicari obozavaju da izvrcu istinu i lazu samo da bi njihova verzija istorije ispala bolja.
Slovenija nikada nije molila Srbiju da udje u savez sa Srbijom, vec su na referendumu vecinski odlucili da ostanu u savezu sa Austrijom.
Iz tog vremena je ona izreka da Slovenci bi radije da budu Becki konjusari, nego slobodan narod.
Silom su naterani da udju u savez sa nama, jer su Karadjordjevicima bacili oko na imovinu koje su Austrougarski plemici ostavili iza sebe, (Brdo kod Kranja, koje Karadjordjevici i danas traze nazad) a koju ne bi mogli da prisvoje da je Slovenija ostala van SHS.
Hrvati takodje nisu imali nameru da ulaze u nikakvu SHS, jer su im Austrougari ostavili primorje i brodogradilista na njima.
Srbiju niko nije molio da udje u savez sa nama, vec smo ih sve silom naterali, a sve jer je Kralj fantazirao da postane Car.
Препоруке:
2
8
29 субота, 06 јул 2013 19:45
Трећепозивац
@Шпиритус санћи:
Da, Jugoslavija je veštačka tvorevina, ali je nismo mi stvarali ni prvi, ni drugi put, već zapad.

Тачно! Неоспорно!
Само сте требали додати да је Југославију Запад и разбио, и први и други пут.
Али, зашто онда тврдите да је Александар био глуп и луд? Постоје ли релевантни докази да је тада била могућа Велика Србија (Карлобаг-Карловац-Вировитица и слично), а да је властољубиви (глупи и луди) Александар то одбио? Који озбиљан историчар потврђује ту тезу? Није ли Југославија била тада једино могуће решење једначине - сви Срби у једној држави? Није ли Скупштина Србије још 1914. у Нишу прокламовала уједињење са "северном браћом"? И све време рата водила такву политику.
То, дакле, није била идеја само глупог и лудог, властољубивог масона Александра?
Зашто?
Препоруке:
5
2
30 субота, 06 јул 2013 19:54
Spiritus sancti
@T.maize
Mislio sam da ćete odgovoriti, ali očito da nisam bio inspirativan. Tek, ceo prošli i početak ovog veka nama vladaju oni koje su Eglezi (i Amerikanci) izabrali: Karađorđevići, Tito, Sloba, Ante Marković, Koštunica, Nikolić. Izuzetak je Nedić, njega su nam izabrali Nemci (mada stojim da je i Hitler britanski patent, kao i Lenjin). Ili nije bilo izbora, ili glasovi nisu prebrojani, a i danas živimo u uverenju da smo se nešto pitali i da je to naša, srpska volja. Velimir Abramović je postavio pitanje koje i mene muči: Zašto naša (srpska) istorija od Karađorđa na ovamo, ide u pogrešnom pravcu? Možda zato što radimo ono što drugi hoće. Eu je izabrala nas, a ne mi nju. A sad Vas ostavljam krucijalnom pitanju "naučnog socijalizma": čiji su dvorci, i intelektualnim gromadama poput Redija. Mali sam ja za tu pamet.
Препоруке:
6
2
31 субота, 06 јул 2013 20:18
sima@drago
ja ne vidim sta je problem jednomo srbinu da srbija bude sto veca ? ko voli da mu je zemlja mala,nikakva i da mu u susedstvu zivi vise srba nego u samoj srbiji_ e zato je postajala i ostvarila se ideja o ujedinjenju svih slovenskih plemena.Kako je nastala italija,kao prosereni pijamont/kako je nastala nemacka kao prosirena pruska_ kako je nastala kraljevina jugoslavija pa kao prosirena srbija ,nista se tu cudno nije desilo u odnosu na druge zemlje osim sto mi nismo nikad svi postali jugosloveni kao sto su prusi,bavarci,postali nemaci.Nazalost tako je.Razlika izmedju sicilijanaca i venecijanaca postoji ogromna,ko god je bio u italji jasno mu je to.Prepostavljam da je tako u neamckoj,neznam ,al mislim da je i tamo prvo nemac i nemacka pa onda sve ostalo,nazalost kod nas te podele ne da su bile izmedju srba i hrvata.Nego to postji izmedju srba samih,pa i hrvata .Al ajd da to stavimo po strani to je bilo ,nego su me zaintegrilare ove cinjenicek oje pricete o nastanku kraljevine.
Препоруке:
5
2
32 субота, 06 јул 2013 20:29
Reddy
@spiritus sancti

ja vašom prilikom imam čast otvoriti vrata "naučnom srbijanizmu" a gromade a naročito one moralno-intelektualne izmakoše mi vašom skromnošću. Mođda kojom drugom prilikom budete bolje volje pa nas udostojite vaše svetoduhovne malenkosti. Ovako, ostadosmo na suvom......
Препоруке:
2
9
33 субота, 06 јул 2013 20:33
Sima@draga
kod hrvata bilo ustase,radicevci ,komunisti samo je jedan cilj bio nezavisna hrvatska.Al su bili svesni da 1918 godine da nisu usli u savez sa srbima i da nisu presli na stranu pobednika verovatno bi sve sto vredi zavrsilo u rukama italijana,jer oni nikad nisu krili svoju ambiciju prema dalmaciji.Pa oni su promenili stranu u I s.ratu zato sto im je antanta obecala dalmaciju.Zivojin misic je rekoa kralju da hrvatski narod ne zeli sa srbima drzavu ,i da srbija treba da napravi veliku sribju tamo gde ima srba da tamo postavi granice a da hrvate ostavi italijanima.Nazalost nije posluso,kad je 1929 bio atentat na radica,kralj aleksandar je shvatio da vise ne moze ovako i ponudio hrvatima da se otcepe,al hrvati su znali tad da bi to otcepljenje bilo onako kako srbi pobednici rata , KAZU.ja se slazem sa vama da hrvati i slovenci nisu hteli sa nama,al neki pametniji hrvati koji su ih tad vodili su znali da njihova nacionlna zemlja tad nije imala mogucnosti da bude nezavisna.
Препоруке:
7
2
34 субота, 06 јул 2013 20:34
sima@draga
ja bi voleo da mi kazete gde su to slovenci i kad su oni to imali referendum gde su rekli da oce da zive u austriji? u kojoj knjizi_gde ste se vi to informisali.Slovenci su ziveli u kranjskoj,koruskoj,gorenjskoj,stajerskoj grofoviji unutar austorugarske.U pravu ste kad kazete da nisu bili ludi sa srbijom i srbima,to se zna i to ne je nesorno.vi bi morali da znate da koruska i danas nastanjena slovencima je jedina izasla na referendum i rekal da mi ocemo da zivimo sa austrijanicima i oni i danas zive tamo i cine vecinu.Ostali slovenci kad su posle rata usli u savez sa srbima i hravatim u drzavu srba hrvata i slovenaca,videvsi da nemogu da ocuvaju svoje teritorije ,primoska sa trstom,istra ,rijeka ,zadar ,otoci ,olludcuju da se pripoje kraljevini srbji koja je izasla kao pobednik na strani atante.Stvano nemozete da me ubedite da su slovenci toliko mrzeli jugolslaviju i srbe,pozanto je da slovenci nisu bili u ustasam i da su dali doprinos ocuvanju jugoslavije
Препоруке:
3
4
35 субота, 06 јул 2013 21:04
Reddy
Radimo ono što drugi hoće jer to je izdajničkoj polizičko-intelektualnoj srbijanskoj kliki uvek i odgovaralo. rešenje i odgovor na "naivno pitanje" Velimira Abramovića. Takvi su danas i ovde u rbiji izgubili kompas a i materijalne privilegije pa je i opravdano zašto postavljaju takva pitanja. Inače se i dalje ne bi pitali. ne bi imali razloga za to. Ovako umišljaju da postavljaju tzv. "nacionalna pizanja" kad ono u pitanju je samo njihovo egzistencijalno pizanje. Prosto ko pasulj a i pasulj nije neki. Sada tražimo od Srbije da razume i nas srbijance, željne i pohotne na privilegije i jake platurine. Narod sa vama nema ništa, idite kod onih koji su vas i institucionalizovali. Narod nije. Dok ste služili bili ste dobri, sada kome ste dobri? belikom kapitalu niste potrebni bilo kao "naučnici" ili "umetnici", ponajmanje kao "nacionalni radnici", odnosno "uglednici". Intelektualni talog se grozi proleterske pozicije....
Препоруке:
2
8
36 субота, 06 јул 2013 22:20
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде"
Као сваки разведени отац, користим прилику да будем са дететом. Сазнао сам је примљена у 5-ту београдску гимназију, па сам је одвео у ЗОО-врт и упознао (званично) са девојком (статус као и мој) и њеном кћери! Једном речју, желим мирним путем и тихом упорношћу да дођем до мог детета и упознам је са оном која ми значи и њеном породицом!? Ви се питате чему и зашто износим ове интиме!? Прво, објашњавам да сам био ЗАУЗЕТ и нисам могао да потврдим да се У ПРИНЦИПУ слажем са Вашим појашњењима!? Друго, пошто наступам са nick name-om, НЕ РИЗИКУЈЕМ да евентуално изложим ПОРУЗИ и моје драге& ближње, овим наступом желим да ЈОШ ЈЕДНОМ ИЗАЗОВЕМ "интелектуалне громаде" да се ПОКАЖУ колико су СУШТИНСКИ ЗАОСТАЛИ& ШТЕТНИ! Модерни живот, ХАОТИЧАН и ОЛУЈАН, ЗАХТЕВА да се ИПАК ПОСВЕТИТЕ и БЛИЖЊИМА, ако не желите да СКЛИЗНЕТЕ у ЗАМКУ НЕСВЕСНОГ АМИНОВАЊА Западу! А АМИНОВАЊЕ Западу је АМИНОВАЊЕ Брозу! Што "интелектуалне громаде" и раде!? За ЊИХ је СВЕ БЉАК, ако није по Марксу& Брозу, који су ПИЈУНИ Запада!
Препоруке:
6
4
37 субота, 06 јул 2013 22:43
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", наставак
Сад да дам назнаку одговора на питања која Вас муче "гледе" СУШТИНСКЕ НЕАУТОНОМНОСТИ модерне српске државности!? Прво, Срби живе на ГРАНИЦИ ЦИВИЛИЗАЦИЈА! УСУД ПРЕТЕЖАК! Али, погледајмо судбину нпр. Јермена, па ће нам ЛАКНУТИ! Чак и МОЋНИ Јевреји, СУШТИНСКИ ЈЕДАН од КЉУЧНИХ ЕЛЕМЕНАТА ЗАПАДНЕ СУПРЕМАТИЈЕ у њиховој НАЦИОНАЛНОЈ ДРЖАВИ Израелу налазе се у ВЕОМА ОСЕТЉИВОЈ СИТУАЦИЈИ! А ситуација Израела је ПАРАДИГМАТИЧНА СИТУАЦИЈА за ЦЕЛОКУПНУ СЛИКУ САДАШЊЕГ ПОЛОЖАЈА у коме се налази ЦЕО Запад! Моћан је, са целим низом ресурса, али МОРА да ЧЕКА и ПОВРЕМЕНО ИЗАЗИВА и ПРАВИ СПЛЕТКЕ! Кључно је да МОРА да ЧЕКА! А још од Тојнбија се зна да када нека цивилизација НАПРАВИ ЛИМЕС онда је "угасила"! Ако правимо паралелу, ово је ситуација слична ситуацију антонинског Рима, после смрти Трајана! Тад је Хадријан МОРАО да НАПУСТИ Јерменију и Месопотамију и ИЗГРАДИ ЗИД у Шкотској! Обама сада напушта Авганистан и Ирак! Следеће поређење је везано са Аурелијановим НАПУШТАЊЕМ Дакије!? ТО је НАШ ТРЕНУТАК, АЛИ!
Препоруке:
6
4
38 субота, 06 јул 2013 22:55
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", други наставак
За ТАЈ ТРЕНУТАК МОРАМО БИТИ СПРЕМНИ, али НЕ МИ, већ НЕКИ НОВИ КЛИНЦИ, који ових година завршавају факултете, често оне "Сега-Мега", често и уз рад! Зашто ово причам!? Па зато што је српско БИТИСАЊЕ на ПЕРИФЕРИЈИ Запада СТАЛНО БИВАЛО ЗАКОВАВАНО ГВОЗДЕНОМ ПЕСНИЦОМ ИСТОГ Запада и зато што је НАША ЕЛИТА стално и изнова морала учити БАШ од ТЕ ПЕСНИЦЕ, а не из слике те песнице У НЕЧИЈОЈ ДРУГОЈ ЊУШЦИ! Можемо кукати због националног менталитета и сл., али СУШТИНСКИ је СВЕЈЕДНО! КЉУЧНО је да МОДЕРНИЗАЦИЈА НЕ ПОВЛАЧИ ПО АУТОМАТИЗМУ БРИСАЊЕ ЦЕЛОКУПНЕ ПРОШЛОСТИ, за чиме су се ПОВОДИЛЕ ГЕНЕРАЦИЈЕ СРПСКИХ НЕДОУЧЕЊАКА, чијим тирадама присуствујемо и у вези ове теме! ОНИ НЕ РАЗУМЕЈУ, као што није разумео ни полуписмени Карађорђе, да је ОСНОВНИ ПРЕДУСЛОВ УСПЕШНЕ МОДЕРНИЗАЦИЈЕ "МЕЊАТИ СЕ, А ОСТАТИ ИСТИ"! (Тојнби!) Даље, мишљења сам да нас Запад НИЈЕ ЛОЦИРАО одмах као "МАЛЕ Русе", већ 1840-тих! Тад је у...
Препоруке:
5
4
39 субота, 06 јул 2013 23:14
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", трећи наставак
Тад је у ЗАВИСНУ Србију стигао ПРВИ ЕНГЛЕСКИ КОНЗУЛ и запазио НЕОБИЧНЕ СЛИЧНОСТИ између тадањег српског друштва и друштва америчке границе и Wild West-a! Предузимљивост, индивидуалност, слободарство и скоро па републиканско опредељење! Можете мислити УЖАС тог Енглеза кад је спознао СВО ЛИБЕРТЕРСТВО тог малог и РУСИМА ТАКО БЛИСКОГ НАРОДА! СМРТОНОСНА КОМБИНАЦИЈА, тим пре што је ДЕО СРПСКОГ ПЛЕМЕНА у ШИРОКОМ ПОЈАСУ ИЗЛАЗИО на Медитеран! Па још кад је чуо извештаје аустријских пограничних капетана (иначе СТАРЕ ЕНГЛЕСКЕ САВЕЗНИЦЕ од рата за шпанско наслеђе с почетка 18-тог века!) о Србији и сазнао КОЛИКО Срба има у "Каканији" схватио је да је ВРАГ ОДНЕО ШАЛУ! Е, ТАД су ПОЧЕЛА ЗАПАДНА РОВАРЕЊА у Србији и међу Србима! Наравно, није се нама бавио Гледстон и ини корифеји "Гордог Албиона"! Били смо препуштени углавном разно-разним Голуховскима, Андрашијима, Калајима и осталом "Каканијском" елитом претежно негерманског етницитета! Ту је наравно и нама знани Копитар ОДРАЂИВАО његов део посла!
Препоруке:
6
4
40 субота, 06 јул 2013 23:26
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", четврти наставак
Но, "роми Вук" и НЕПИСМЕНИ Милош се НИСУ ДАЛИ, отуд и књаз Михаило и ЊЕГОВО МАЕСТРАЛНО ВОЂЕЊЕ СПОЉНЕ ПОЛИТИКЕ од догађаја код Чукур-чесме до ПРЕДАЈЕ ГРАДОВА Србима на управу, али и "НАЧЕРТАНИЈЕ"! Но, БАШ "Начертаније", као и Сретењски Устав указују на ОСНОВНУ СЛАБОСТ ГЛАВНОГ СРПСКОГ СПОЉНОПОЛИТИЧКОГ АДУТА тад, али и САД! Наиме, ПОЛИТИЧКИ ИДЕАЛИ Срба и Руса се УМНОГОМЕ РАЗЛИКУЈУ! То је ЧИЊЕНИЦА! Мислим да АКО ЖЕЛИМО да се РАЗУМЕМО са Русима и ОД ЊИХ ДОБИЈЕМО ПОДРШКУ, НИКАД НЕ СМЕМО да ЗАБОРАВИМО да је АУТОРИТАТИЗАМ (слов. САМОДРЖАВЉЕ!) у овом или оном виду, ОСНОВНИ ПОЛИТИЧКИ ИДЕАЛ и СТИЛ у Русији! Тог, у бити средњивековног идеала управљања државом, ми Срби смо ЛИШЕНИ ЧИЊЕНИЦОМ ДЕЦИМИРАЊА НАШЕ СРЕДЊОВЕКОВНЕ ЕЛИТЕ од Турака, што физичком елиминацијом, турчењем, расељавањем или социјалним осиромашивањем! О МОДЕРНИМ Србима ништа белоданије не говори него кратка Вукова напомена: "У Срба НЕМА ГРАЖДАНА! СВИ Срби су СЕЉАЦИ!" Значи ПРОТОДЕМОКРАТИЈА! Оно што је УПЛАШИЛО Енглезе и Аустријанце!
Препоруке:
4
3
41 субота, 06 јул 2013 23:40
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", још мало па...
Елем, да полако закључујем, ми Срби ћемо МОРАТИ да се ПАЖЉИВИЈЕ и СТУДИОЗНИЈЕ БАВИМО Русима, ако желимо да нас ПОДРЖАВАЈУ, али да да нас ПОДРЖАВАЈУ са ПУНОМ СВЕШЋУ и ОДГОВОРНОШЋУ! Не можемо се љутити, као ономад принц Ђорђе Карађорђевић, када му је неки руски прапоршчик у војној академији рекао да је "Србија једна од руских ЗАВИСНИХ кнежевина у Подунављу"!? Знате ли да је ТЕК ОДСКОРА на Филозофском факултету у Београду основан ЦЕНТАР за ПРОУЧАВАЊЕ Русије, да ТЕК ОДСКОРА на Филолошком факултету постоји "ЦЕНТАР Конфучије" (под руководством проф. Пушића), а да ВИШЕ од ДВАДЕСЕТ ГОДИНА делује у Београду ИНСТИТУТ за европске студије!? Као и ЗАШТО ИНТЕРЕСЕ Латинске Америке у Београду ПРЕЗЕНТУЈЕ ШПАНСКИ КУЛТУРНИ ЦЕНТАР!? А нема ни Амбасаде Јужне Африке, док многи људи у Београду И НЕ ЗНАЈУ за амбасаду Индије!? Значи ЦЕЛОМ BRICS-u, укључујући и МАЈЧИЦУ Русију и НАЈМНОГОЉУДНИЈУ Кину се у СРПСКОМ Београду ПОСВЕЋУЈЕ МАЊА ПАЖЊА него EU-ROPSKIM ХОХШТАПЛЕРИМА!? Да, СТВАРНО се НЕ СМЕМО ЉУТИТИ!
Препоруке:
7
3
42 субота, 06 јул 2013 23:42
thinking maize@ "spiritus sancti ", па "интелектуалне громаде", ...КРАЈ!
Да, наш СРПСКИ ОПОРАВАК захтева НАПОРАН РАД, а НЕ "примену" ИНСТАНТ "рецепата", ма били и САМО Маркса, са све другом Енглезом! Свако добро!
Препоруке:
6
4
43 недеља, 07 јул 2013 07:47
Reddy
Evo dokle sežu zluradost, mržnja, odbojnost i potpuna umna inhibiranost a moguće i anadolijsko-srbijanski rasizam kada je u pitanju Marks. Da se argumentima obračuna sa njegovim delima u redu pa i da odnekud "pronađe" negde zagubljeni ključ njegovog misaonog sefa još i nekako nego se ovaj apokrifni srbijanski inteligent "odmara" na sitnovarošanskim predrasudama ovdašnjih sivomasastih umotrudovika srbijansko-balkanskog zaleđa. A odatle ko skakavac odskakuje na tle međudržavnih odnosa a pomera i kulturno-civilizacijske gromade poznate nam istorije. Tek ponekad u pomoć doziva i nepriznatog princa donedavne povijesti,presoljenog englezijskog mudrijaša, Arnolda Tojnbija. Čovek umislio da je izvrteo kakvu zlatnu žicu pa, upornošću sledi nepostojeći trag. Svaki napor vredan divljenja pa neka mu bude. Džaba kopanje nikome škodilo nije, ponajmanje takvima....
Препоруке:
4
5
44 недеља, 07 јул 2013 08:06
Spiritus sancti
@T.maize
Prvo Vam se izvinjavam, nestrpljenje je moj veliki greh.I iskreno se radujem, ako ste jučerašnji dan proveli onako kako ste želeli. Takođe, čsetitam Vam današnji praznik - Ivanjdan. Svi bi trebali da ispletemo i postavimo vence iznad vrata i pokažemo da nas još ima. E, sad: Vi pominjenete neautonomnost, a ja nelegitimnost sadašnje srpske države. Jer, svaka država, ma šta nas učili počiva kako na međunarodnom pravu, tako i božanskom, s tim što je ovo drugo duboko sakriveno. Da ne bude zabune: prestolonaslednik Republike Francuske je Anri VII od Orleana, grof Pariza, orelanska grana Burbona. T. Gračeva, šef Vojne akademije RF, u svojoj knjizi "Sveta Rusija i Hazarija" govori o nelegitimnosti abdikacije Nikolaja II. Suštinski: carevina nije prestala da postoji, već je bila onemogućena u delovanju. To nagoveštava da "bitni krugovi" u Rusiji znaju ko je prestolonaslednik, imperator, bez obzira da li je ta država republika u pojavnom obliku.
Препоруке:
5
1
45 недеља, 07 јул 2013 08:23
Spiritus sancti
@T.maize 2
Primera ove vrste koliko hoćete, Bugarima je car bio predsednik Vlade. To je ta kopča, božanska, koju Srbija nema. Imala je, pa je nezavisnost stekla Berlinskim kongresom, 1878, a sakralnost dobijanjem krune. Ta kruna nije cirkus koji je pravljen pre toga pod uticajem ruskog diplomate, već je darovana od onog ko je po božanskom i monarhijskom pravu bio legitiman da je daruje - F. Jozef - jednog od trojice, ili četvorice na celoj planeti koji su bili legitimni da to učine. Na taj način su Obrenovići, od Milana, postavili Srbiji i drugi bitni stub. Ušli smo u taj "karolinški krug", u kome su sve evropske dinastije (Sveto rimsko carstvo). Hrvati su monarhisti u A-U, republikanci u Kraljevini SHS, monarhisti u NDH, a pod Titom ih štiti i zastupa španska kruna. Nagoveštaj srpskog kraha počinje likvidacijom Obrenovića, ni po jada da je imao naslednika, ali, u ovom slučaju, reč je o ubijanju svetosti (ne crkvenosti). Pa, ni tu nije bio kraj...
Препоруке:
4
2
46 недеља, 07 јул 2013 08:35
Spiritus sancti
@T.maize 3
...već smo ubili prestolonaslednika apostolske carevine (jedino je taj car mogao da stavi veto na izbor papa i papa je njemu dolazio po blagoslov). Indirektno smo srušili i Cv. rimsko carstvo nemačkog naroda, kao i Rusku carevinu. Objavili smo rat Nebu i još uvek ne odstupamo. Mi bi da oprostimo Bogu, ako prizna da je pogrešio! Dobili smo, uz milionske žrtve - presedan državu - tvorevinu nesakralnih SAD krugova (ali jeste reč o kultu). Na isti način - presedanom - iz istih krugova - uzeto nam je Kosovo i verovatno nije kraj. Kraljevina Jugoslavija nije bila legitimna država, zato je i bilo moguće da, suprotno međunarodnom pravu, bude raskomadana, 1941. Ni Aleksandar, Ni Petar II nikad nisu krunisani. Zato je i rekao vladika Nikolaj "Država bez Božijeg blagoslova". Mi smo se i još uvek se zamajavamo zagorskim klovnom i cirkusantima iz njegovog okruženja, ali: legitimnosti današnje Srbije nema, jer nema "kopče" sa drugim bitnim stubom. Najureni smo iz sveta.
Препоруке:
5
2
47 недеља, 07 јул 2013 08:45
Spiritus sancti
@T.maize 4
Putin nas je jasno i glasno odbio, neće nas u Evroazijsku uniju, EU nas ne prima. Vi ste optimista, ja nisam. Prosto, živimo postkosovsko vreme, a ono podrazumeva stradanje. Mi idemo pogrešnim putem, potpuno je svejedno ko je na čelu. Naše vladike ništa ne znaju, niti vide, japijevci u haljinicama. SANU je nepotrebna. Šta i koga predstavlja "prestolonaslednik", potpuno je nelegitiman, jer da nije, javio bi se neko iz famoznog Krunskog saveta. Zato Vas i pitam, jer umete da razmišljate: Čije je zemlja na kojoj živimo?
Препоруке:
5
1
48 недеља, 07 јул 2013 08:56
Боки
Тхинкинг мејз (промијени ник животати).
Свака част на објашњењима, а интелектуалне громаде немају шта него да псују.
И ја сам прије неки дан размишљао о тој проблематици разлике у основној политичкој жици између Руса и Срба. Мислим да је то један од разлога повременог тешког неразумијевање Руса према Србима. За Руског патриоту било какав либерал је непријатељ народа (и он то у највећем броју случајева и јесте). И сад кад објасниш Русима да су Срби у души либерали то доводи до куршлуса. Мислим да се то Русима може објаснити на основу аналогија са њиховим друштвеним развојем. Велика Кијевска Рус је имала четири области, на четири стране свијета, источну страну са директном власти цара из кијева, са дисцплином и што руси кажу вертикалом власти, на сјевер су се почели развијати елементи грађанског друштва са скупштинама градова, на западу се стварала феудална структура а на југу козачка војна демократија. Те разлике су се појачале са распадом и када су Татари, Литванци и Пољаци окупорал.
Препоруке:
0
2
49 недеља, 07 јул 2013 09:04
Боки
Послије окупације од стране Татара, Пољака, Литванаца, јужни крај је мијењао стране, час Пољаци, па Турци, па Татари и тако у круг. У тој зони се развила козачка војна демократија. 200 година је требало руском царству да сломи слободарски дух козака. Мислим да је то најлакше и најједноставније објашњење за Русе. Треба да схвате да је Српски слободарски дух разлог зашто су Срби Руски савезници, и да нема разлога да нам ломе слободарски дух, прво зато што га већ ломе западњаци за свој рачун (да више не би били Руски савезници) а Руси нису у ситуацији да ломе Српски слободарски дух за руски рачун, за тим немају ни потребе. Треба дакле Руси да буду у стању да сваре ту психолошку разлику. Као што су Кинези били у стању да створе капитализам са комунистичком партиом на челу или уједињење са Хонг-Конгом.
Препоруке:
0
2
50 недеља, 07 јул 2013 10:11
Reddy
Eh, kada bi se Rusi još bavili ovakvim etnicitetima ili simplicitetima kao što su srbijanci gde bi im bio kraj. Komarac se brine o sudbini i moralnoj svesti slona!?!?!?!?!? Dakle, ovi, što manji i jedva primetniji to drskiji i izazovniji. Infinitezimalna filosofija. I tako sve do ništenja. Kakva rapsodija besmisla. Komarac upao u vodu pa na sav glas urla da bi ga trebalo spasavati. A u pomoć zove nikog drugog do velikog medu.
Препоруке:
2
6
51 недеља, 07 јул 2013 10:26
Reddy
veseli praporci s grobalja naših lete vam'

"Ovi" bi da zađu Bogu iza leđa. Napor vredan divljenja samo kad bi znali kako da naprave merdevine do njega. Sitnica. U tome će im pomoći Nedić, zavareni spasilac Srbije, možda Ljotić, zaljuteni srbijanski zadrugar, Adi, brkan prav il' car Nikolaj II ruski sam! Družina moćna i mračna leti nam am', srbijansku sudbu preokrenut u zao čas Srblja nam'.
Препоруке:
2
6
52 недеља, 07 јул 2013 10:41
...
"samo kad bi znali kako da naprave merdevine do njega. Sitnica. U tome će im pomoći Nedić"
Ne! već je pomogao Robert Plant, Stepenice za nebo.
Препоруке:
6
2
53 недеља, 07 јул 2013 10:55
...
Reddy
veseli praporci s grobalja naših lete vam'

"Eno voze mrt-va-ca lamca-drica-drica-ca[/b] (Iljf i Petrov, to peva jedan partijski sekretar, kad se napije)
Препоруке:
5
2
54 недеља, 07 јул 2013 11:36
Reddy
trotačkasti svedoznajući

Koliko znam i uz njegovu pomoć nisu se dotakli nebesa. Možda vi koristite tajne informativne kanale ili ehom užeta doznajete svete tajne. A možda ste u dosluhu i sa samim Tvorcem?
Препоруке:
3
4
55 недеља, 07 јул 2013 11:57
Stanić Milan
Dobro je da su se kolege komentatori "odmakli" od ovih prljavih "dvorskih igara" koje nam servira autor i ušli u ozbiljnija razmatranja,pre svega položaj Srbije i srpskog društva u celini.Moram sebi priznati da posebno komentari g. Reddya,ta opora al' istinska ironija trezni i demistifikuje blisku prošlost, sadašnjost a bogami i budućnost.Praviti lament na neuzvraćenu ljubav"velikog istočnog brata"- u isto vreme zaogrtati se plaštom eshatološkog obrasca ili neostvareni velikonacionalistički snova,paktirati sa đavolom,a iza leđa držati"figu"- je jalov posao.Analizi društvene stvarnosti treba poći od realnih društvenih odnosa."Sav društveni život je bitno praktičan.Sve misterije koje teoriju navode na misticizam nalaze svoje racionalno rešenje u ljudskoj praksi"...Svaka stvaralačka filozofska misao,pa tako i Marxova,deo je istorije ukupne čovekove filozofske misli i svoju vrednost dokazuje većim ili manjim utjecajem na razvoj ljudskog duha,pa tako i samog čoveka(nastavak)
Препоруке:
3
4
56 недеља, 07 јул 2013 12:17
Stanić Milan 2
Društvena kriza koja je danas zahvatila Srbiju,( i ne samo Srbiju već sve državice u okruženju) na način na koji se tretira od vladajućeg političkog establišmenta, postala je"neizlečiva bolest" i nije je moguće razrešiti kozmetičkim zahvatima tipa promene ministara i vlade,već korenitim društvenim reformama."Mi smo u vlaku koji juri sve brže prugom u kojoj ima bezbroj skretnica i odvojaka u nepoznatim pravcima.U kabini lokomotive nema ni jednog znanstvenika,a na skretnicama su možda i demoni.Najveći se deo društva nalazi u zadnjem vagonu s pogledom unatrag"...Eto,tako jezgrovito opisuje A. Toffler današnje (i tadašnje)društvene odnose na globalnom nivou("Sok budućnosti", Rijeka 1975. str.348).Zato gospodo kolege "loptu na zemlju",NSPM pruža besplatnu mogućnost za edukaciju,budimo tolerantni na različita mišljenja, ali bez vređanja i đona.NIsmo ni svesni što ,su nam zakuvali domaći vlastodršci izvršavajući naloge inostranih gazda.
Препоруке:
3
3
57 недеља, 07 јул 2013 13:06
Reddy
@Stanić Milan

Drago mi je da ste se "setili" Avlina Tofflera. To mnogo govori o vašoj prepoznatljivosti današnjih problema ali i mogućnosti. Na tragu Marksa. Šta reći o ovim domaćim uronjenicima i zaronjenicima, ponajpre urođenicima? Kakve daljine a kakve blizine.
Препоруке:
2
4
58 недеља, 07 јул 2013 13:11
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут одговор г-ди "Бокију", "spiritus sancti"-u, а и ПРИТАЈЕНИМ фановима Запада
Путин, за разлику од руских царева и генсека који су желели или су се ДИРЕКТНО УПЛИТАЛИ у ствари ЗАВИСНИХ ЗЕМАЉА, ДОПУШТА слободан УНУТРАШЊИ РАЗВОЈ, па имате у Белорусији један скоро па социјалистички систем, а у Казахстану једну БЛАЖУ варијанту руско-украјинске политичко-економске олигархије! У том смислу, једна ИСТИНСКА СРПСКА ДЕМОКРАТИЈА би била у Путиновом и уопште ЕВРОАЗИЈСКОМ ПОЛИТИЧКОМ ПОДУХВАТУ, врло ЗГОДАН ПРЕСЕДАН, да се ПОКАЖЕ да и У ОКВИРУ ЕВРОАЗИЈСКЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈСКЕ ПАРАДИГМЕ је итекако могућа ВЛАСТ по МЕРИ НАРОДА! Знате, МАРКЕТИНГ је ЧУДО! Само што су за ГЕОСТРАТЕШКИ МАРКЕТИНГ потребни ЉУДИ који су СТРУЧЊАЦИ& ПАТРИОТЕ, а истовремено поседују, што но би рекли Англи& Саси, OPEN MIND! У том смислу СВЕ ПОЛЕМИКЕ са српским "ЦРВЕНДАЋИМА" се воде због ЊИХОВОГ CLOSED MIND-a, кога би желели, а НА РАДОСТ Запада, да ОПЕТ НАВУКУ Србљима на врат! Јер, ДРОБИТИ о Марксу, а да нисте ОТВОРЕНИ за СВЕ БОГАТСТВО Вашег НАРОДА& ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ којој припадате, говори да имате CLOSED MIND!
Препоруке:
3
1
59 недеља, 07 јул 2013 13:24
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут одговор г-ди "Бокију", "spiritus sancti"-u, а и ПРИТАЈЕНИМ фановима Запада, наставак
То је ОСНОВНИ РАЗЛОГ ЗАШТО се СУПРОСТАВЉАМ српским "ЦРВЕНДАЋИМА", а ПОСЕБНО ДРУГИ "Reddy"-ju, alias "sajber marksisti"! Његове ПСОВКЕ, ЊЕГОВ (АУТО)ШОВИНИЗАМ& РАСИЗАМ су ЛОГИЧНА ПОСЛЕДИЦА његовог ЗАТВОРЕНОГ, ДОГМАТСКОГ ДУХА! А "догма" му је У ПОТПУНОСТИ ПОГРЕШНА! А његов исказ, кад га рашчивијате и изађете из све барокности његових ПСОВКИ, ШКОЛСКИ је ПРИМЕР оног Хегеловог ЛУКАВСТВА УМА! О њему НИШТА НЕ ЗНАМО, а ОН О СВИМА СУДИ!? А на ОСНОВУ ЧЕГА СУДИ!? На основу једне у бити РЕДУКЦИОНИСТИЧКЕ, а у ПРАКСИ ВЕЋ ПРЕВАЗИЂЕНЕ теоријске КОНСТРУКЦИЈЕ! Њен значај је ВЕЋ ИСЦРПЕН и она се ДАНАС КОРИСТИ само као ДОБРА ПОЛАЗНА ОСНОВА за даљу теоријску, а ЈОШ и ВИШЕ ПРАКТИЧНУ НАДГРАДЊУ& АКЦИЈУ!? Отуд у Латинској Америци и Теологија Ослобођења, отуд отац Леонардо Боф и бискуп Ромеро, ПРЕТХОДНИЦЕ Да Лула Силве, Дилме Русеф, Кристине Киршнер, Ева Моралеса, покојног Уга Чавеса и још многих! Лично се залажем за ПРАВОСЛАВНУ Теологију Ослобођења, а како ћу са ОВИМ ЦРВЕНИМ ЗАДРИБАНДАМА!? Ј.... их Маркс!
Препоруке:
3
1
60 недеља, 07 јул 2013 13:33
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут одговор г-ди "Бокију", "spiritus sancti"-u, а и ПРИТАЈЕНИМ фановима Запада, други наставак
То ме доводи до одговора г-дину "spiritus sancti"-u! Поштовани Г-дине, УПРАВО је Његово апостолско величанство цар Светог Римског Царства НЕМАЧКЕ (sic!) народности КРИВ што су Срби ОСТАЛИ НЕИНКОРПОРИСАНИ у ПОРЕДАК ЕВРОПСКИХ НАРОДА! Под 1, тај г-дин и његови десцеденти ИСПОВЕДАЈУ једну ЈЕРЕС! Није толико у питању проблем filioque, нити "контроверза" бесквасних хлебова колико ЗАПАДНА "догма" да је папа НЕПОГРЕШИВ!? А ИЗГЛАСАНА ТЕК 1870!? Жив човек да УЗУРПИРА ПРЕРОГАТИВЕ Божанског!? А да му ТА ПОРОДИЦА буде у тој УЗУРПАЦИЈИ ГЛАВНИ ОСЛОНАЦ!? Ма ајте, НАЂИТЕ БОЉИ РАЗЛОГ ЗАШТО БИ МИ Србљи ваљало да се окренемо Хабзбурзима!? Као ДАЛИ Миланчету КРУНУ!? Оном Миланчету кога су уместо гувернанти цупкале куплер-даме!? И који је МАЈКУ ЊЕГОВОГ СИНА провео ПОЛУГОЛУ кроз ПРЕСТОНИ Београд и ИЗБАЦИО из Србије!? Немојте ме ЗАСМЕЈАВАТИ! Даље, јел су Хабзбурговцу УВЕК и СВУДА ИСПРЕД ЗАСЛУЖНИХ за њихову монархију Срба ИСТУРАЛИ КАТОЛИКЕ и тако, што милом, што СИЛОМ НАМЕТАЛИ НАМ ЊИХОВИ ВЕРЗИЈУ Божје Речи!?
Препоруке:
1
1
61 недеља, 07 јул 2013 13:46
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут одговор г-ди "Бокију", "spiritus sancti"-u, а и ПРИТАЈЕНИМ фановима Запада, још мало па...
Даље, јел је те ИСТЕ Хабзбурговце СПАСАО од ПОТПУНЕ ПРОПАСТИ руски император Николај 1-ви (успут И Срби одиграше неку улогу у томе код СРБОБРАНА!), а ОВИ МУ ВРАТИЛИ 1855 код Севастопоља НА ЗНАМО КОЈИ НАЧИН!? Да већ не помињемо ПРИСВАЈАЊЕ СРПСКЕ Босне& Херцеговине 1878!? Као ни то што су Срби у аустро-турским ратовима ТОКОМ ПРЕКО СТОТИНУ ГОДИНА ДЕБЕЛО КРВАРИЛИ за ћесара, а успут и јоште по Јевропи (погледај "Сеобе" Црњанског)!? Зато ми НЕМОЈТЕ ПРИЧАТИ о тим НАСЛЕДНИЦИМА каролиншких& саксонских УЗУРПАТОРА! Постојао је ЈЕДАН ЦАР ХРИШЋАНСКЕ ВАСЕЉЕНЕ и тај је СТОЛОВАО у Другом Риму! Њега је НАСЛЕДИО ЦАРЬ и САМОДРЖЕЦ ВСЕРОССИЙСКЫЙ који столаваше у Трећем Риму! Према томе, ЗНА се КОД КОГА ТРЕБА да ИДЕ СРПСКИ СУВЕРЕН по ПОТВРДУ! Ако не знате, читајте шта је о томе рекао на Сабору у Дежеви ОКУПИТЕЉ Срба Стефан Немања, син Завидин, унук Вуканов, родом из Подгорице!? Још нешто, пре више од 25 г. у ОНДАШЊЕМ "НИН"-у објављен је интервју са Аником Сковран, нашом еминентном историчарком уметности.
Препоруке:
2
1
62 недеља, 07 јул 2013 13:56
thinking maize@ онако, успут, о којечему, претежно о НИЧЕМУ..., овај пут одговор г-ди "Бокију", "spiritus sancti"-u, а и ПРИТАЈЕНИМ фановима Запада, ... КРАЈ!
Г-ђа Сковран је у том интервју изнела једно своје ЗАПАЖАЊЕ, наиме да се у нашим средњовековним црквама ЛОГОС, Слово Божје, УПИСУЈЕ ИСКЉУЧИВО на ОДРЕЂЕНА МЕСТА у храмовима! Није нашла ниједан естетски или религиозни разлог ЗАШТО је то ТАКО и дуго ју је мучило то питање, све док се није обратила грађевинцима-статичарима! Наиме, после увида у фотографије положаја на коме је бивао нарисан ЛОГОС у храмовима, они су посумњали, а после инспекције по више тих наших средњовековних храмова они су и ПОТВРДИЛИ ЊИХОВУ СУМЊУ да се Слово Божје, ЛОГОС у српским средњовековним храмовима УВЕК БИЛО УПИСИВАНО на СТАТИЧКИ НЕУРАЛГИЧНА МЕСТА! Тако су ти наши преци, КОРИСТЕЋИ СВЕ ДОСТУПНО ТЕХНОЛОШКО ЗНАЊЕ ЊИХОВОГ ВРЕМЕНА, тачно знали где су те грађевине КРХКЕ и БАШ на ТИМ МЕСТИМА су ИСПИСИВАЛИ Реч Божју, еда би ОНА ПРИДРЖАЛА те грађевине! Које, Богу ХВАЛА, трају ТОЛИКЕ ВЕКОВЕ! Ето, ТО је РАЗЛОГ ЗАШТО сам за СКЛАДНО ПРЕПЛИТАЊЕ НАШЕ ВЕРЕ и НОВИХ ДОСТИГНУЋА, заснованих на разуму! Јер су то знали и наши стари!
Препоруке:
1
1
63 недеља, 07 јул 2013 14:52
Станић Милан(ван теме)
Станић М.- gos.thinking maize
Морам Вам рећи да ме дирнула људски Ваша исповест(радо би се обратио вама са ТИ јер сте година негде мог сина и образовања).Могуће да је исто и било потребно, да би човек разумео Вашу сложену породичну ситуацију која секундарно узрокује фрустрације на актуална догађања, различита мишљења и остале провокације чиме се смањује праг"надражљивости"(толеранције).
Француски филозоф Мунијеза политику каже, "да није све али је у свему.".Шта је данас политика изгубила, боље рећи шта су људи урадили с политиком?Прошло је време антике када се та делатност обављала у сфери моралне оптике,Аристотел каже да је само човек у полису морално биће,време Солона,Перикла, касније Џ. Вашингтона и Т. Џеферсона неумитно прошло.Макијавели уводи у руковођење државе неморална средства која су од тада добила права грађанства.(наставља се)
Препоруке:
1
4
64 недеља, 07 јул 2013 15:14
Станић Милан 2(ван теме)
(наставак)
Станић М.- госп.thinking maize
Зашто Вам ово написа?
Маркс је мисаона лабараторија,његову мисао следиће велики умни људи попут Шумпетера,Расела, Финка, Хајдегера, Лукача, Плеханова,Лењина, Грамшија,Кеинза ,Галбрајта,Хабермаса,Лефевра,Враницог,М. Марковића,Кауцког,Бернштајна итд.
На концу Џ.Хикс добитник Нобелове награде за економију 1969. за К. Маркса каже:"Што се тиче историјских теорија он је и надаље ненадмашан".Овим директним обраћањем Вама нисам хтео да мењате мишљење,него да чувате муком стечени углед научног радника. Замислите кад би ја за једног Пастера реко нек се ј....А, све ради јефтиног аплауза полуписмене
публике која Вас из чистог незнања и злобе подстиче на такво понашање.Да закључим. Марксизам није а приорни систем завршени ствари,али ради свог хуманистичког погледа је руководство за акцију.Пракса је досада демантовала неке његове поставке,будућност ће то урадити више у колико цивилизација не уништи саму себе.Поздрав.
Препоруке:
1
4
65 недеља, 07 јул 2013 17:09
...
Staniću
"Sav društveni život je bitno praktičan.Sve misterije koje teoriju navode na misticizam nalaze svoje racionalno rešenje u ljudskoj praksi"
Čitao sam Toflera od “Šoka budućnosti” do najnovijih naslova, pa se pitam gde nađoste da citirate baš ovo, što bi najbolje moglo da se primeni na vašeg ideološkog pajtaša. Jer on se najviše bavi finansijskim misticizmom – prati tokove tuđeg novca, umesto da zarađuje svoj. Otkud znate da društvena kriza koja sigurno zahteva korenite promene sistema vodi baš Marksovom modelu – nismo li to imali, zar nismo isprobali? Pogotovu što na kraju kažete “ Пракса је досада демантовала неке његове поставке,будућност ће то урадити више у колико цивилизација не уништи саму себе”. Ovim se baš dokazujete kao prefinjeni mislilac.
Препоруке:
4
1
66 недеља, 07 јул 2013 17:20
...
Staniću, nastavak
"Маркс је мисаона лабараторија."
Ovo govori mnogo!
Vi hoćete da podelite s drugima svoje egzaltacije. Onda se čudite što ta roba nema kupca. Onomad ste Katarini Krstić preporučali da čita Krležu, pošto ste joj prethodno napisali da nije dama, tako nešto. Njen odgovor, genijalan inače, očigledno niste shvatili, jer ste sada, osim one kravate, zaslužili i šiljatu kapicu s kojom je Tito dočekivao nove godine. Ako već ne možete da se uzdržite od komentarisanja, bar pregledajte svoj tekst pre nego što ga pošaljete, ili zamolite nekoga da to učini umesto vas, umesto što se brinete za tuđi naučni ugled (kakve veze ima struka sa političkim stavovima?!) U suprotnom, dobićete i sombrero.
Препоруке:
4
1
67 недеља, 07 јул 2013 17:29
Боки
Само за Тхинкинг мејз:
http://www.youtube.com/watch?v=_jDT5hxS9s8
Ојсјати ојсја.
Свје је ту и
бог - трећи рим и православље
правда - "комунизам"
слобода - либерализам
Препоруке:
1
1
68 недеља, 07 јул 2013 17:46
thinking maize@ Боки
Хвала! И укуцајте на "Google"-tа реч "Аркаим" (lat. "Arkaim"), а можете консултовати и руски сајт www.rodstvo.ru! Све ће Вам се само касти! Свако добро!
Препоруке:
1
1
69 недеља, 07 јул 2013 18:38
Reddy
O, pa ovi se ne stide ni svog besramnog neznanja a to je blaga reč za ono što nadmeno i krajnje komično ovde pokazuju. Trotačkasti lupeta o nekom Marksovom modelu u svoj svojoj zapuštenosti i zapenušanosti a da tog modela nema ni u horizontu Marksovog mišljenja. Čovek totalno prolupao a slično Tinkeringu bez ikakvog srama izmišlja i laže. Gde je taj model i po kakvom ga je obrascu napravio. Marks je užasno daleko i od pomisli da gradi kule u vazduhu ali ništa to ne kazuje ovim "momcima iz Srbije". Kao po komandi ulaze u donkihotske okršaje sa vetrenjačama kao da smo svi odlepili. Kakve gluposti. Pa, onda, piše čoveko o finansijama pa mi sugeriše da ne zarađujem novac pa trista čuda. vredi li ovo komentarisati. Niti blage veze ima sa materijom niti zna šta ja radim i čime se bavim nego se oslanja na rekla-kazala, n tinkeringove nebuloze itsl. Kakva ludorija od ovog nezvaničnog kruga crnostotinaša a sa pretenzijom da dosoljavaju kome stignu. Ove pomije nisu ni za svinje, ne za kakav
Препоруке:
2
5
70 недеља, 07 јул 2013 19:52
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Mnogo ste rekli, a vredelo bi porazgovoarati i razmeniti misli. Uglavnom tacno, no, ipak, malo ste se u nezadovoljstvu zaneli. Oko krunisanja Karadjordjevica.

I Kralj Petar I, i K. Aleksandar (ne zamerite na Pravoslavnom pravopisu), su krunisani. Kralj Petar je ne samo krunisan, vec po svim pravilima i miropomazan. K. Aleksandar je i pored krunisanja ostao nemiropomazan, njegova volja (po obicaju europejska i voluntaristicka)da se ostali SHS, svesno, i Yu narodi ne bi, hm, valjda uvredili. Tek Petar II nije niti krunisan, ne bese vremena. A bez Bozijeg Blagoslova i nije moglo bolje.

Uostalom, Stefanu Dusanu Silnom i Crkva najvise ne zamera previse druge grehe, vec sto je sebi sam stavio krunu na glavu.

Razumem vase zalaganje za dinastiju Obrenovica, ali cinjenice.

Uostalom, Srbi su uvek kroz istoriju imali narodnu dinastiju, imace je ponovo, kad bude vremem novom ujedinitelju i oslobodiocu i narod i Crkva stavice krunu da bi ga Crkva i Bog miropomazali.
Препоруке:
6
2
71 недеља, 07 јул 2013 20:13
Stanić Milan
Stanić M.- "trotačkasti"
"Ljudsko neznanje je izvor svih zala".Da znate(što ne znate) drug Marx je 2000-te g. od multimedijske kuće BBC-a proglašen za ličnost milenijumaPored toliko slavnih ličnosti u 1000 g. proglasiti osnivača naučne komunističke ideologije ličnost milenijuma u jednoj konzervativnoj zemlji gde je rođen kapitalizam kao društveni odnos, je događaj bez presedana.Vratio bi se Vašoj ličnosti.Iz dosadašnjih priloga saznajem da ste lekar -psihijatar.Mislim da je tu centralni problem Vaše ličnosti,a ne moje kravate.Ovim prilogom zatvaram polemiku s Vama,uz primedbu da "dama" mora imati damsko ponašanje i ne može vređati drugog ako ima različito mišljenje.Što se tiče Krleže Vama ga ne preporučujem,to je suviše teško štivo za Vas,a i suviše je kasno.
Препоруке:
2
3
72 недеља, 07 јул 2013 20:38
spiritus sancti
@Katarina Krstić
Drago mi je da ste se uključili. Govorio sam sa T. Maize o sakralnosti i simbolici sakralnog u realnom istorjskom kontekstu, a Vi ste se vanredno nadovezali. Da, Petar Prvi jeste krunisan u Sabornoj crkvi u Bg, postoji video-zapis o tome i miropomazan u Žiči, nedavno su pronašli spomen-ploču, doduše polomljenu. Petar Prvi je bio upućen u značaj žičke crkve, tamo je, uostalom, bio i prvi srpski parlament (dvodomi). Aleksandar nije krunisan, nema podataka o tome. Nije ni mogao biti krunisan, jer SHS/Jugoslavija u sakralnom - božansko/monarhijskom smilu nije postojala. A je bio regent, ali Srbije, a otac mu je umro 1921 kao kralj Srbije, SHS je već postojala.(A je ispoljavao i ambicije da zasedne na ruski presto, pa je "kumovao" stavu Kominterne prema Srbima; nije razoružao vojne formacije "belih", a doprineo je raskolu u RPC, zbog čega ga je SSSR smatrao neprijateljem). Elem, nije mogao da bude krunisan...
Препоруке:
3
2
73 недеља, 07 јул 2013 20:49
spiritus sancti
@Katarina Krstić 2
...jer tu državu nije imao ko da uzdigne u rang kraljevine, da joj daruje sakralnost: Romanovi su bili mrtvi, Karlu Habsburškom je skoro objavio rat, Vilhelmu nije padalo na pamet, a papa ga je smatrao neprijateljem (ne zato što je pravoslavni Srbin, već zato što je mason). Srpski pravnici su u velikoj polemici i na silu izborili protiv Hrvata da je SHS kraljevina, jer se to, kao podrazumeva. A je bio uzurpator, kao i Dušan, a država je bila rezultat presedana, 14 tačaka. Ko je krunisao A? I gde je ta SHS kruna? Naginjem Obrenovićima, jer se prestolonaslednik i danas vodi kao crown prince of Yugoslavia. Obrenovići su nam kopča sa sakralnim i zato se samo nama dešavaju presedani i ne znamo čija je zemlja na kojoj živimo. Veliki pozdrav za Vas, gospođo.
Препоруке:
3
2
74 недеља, 07 јул 2013 21:03
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Dobro, samo da jos razjasnimo K. Aleksandra. Krunisan jeste u Sabornoj crkvi, ima fotografija, iako nije pravljeno krunisanje na nacin na koji bi se ocekivalo, zbrzano je. Nemamo podataka da tajno nije miropomazan, a to je moglo i u dvorskoj kapeli Sv. Andreja. No, on nas i ne interesuje, jer bio je jugoslov. kralj, tek poreklom srpski. Jugoslavija dakle nema Bolagoslov, i malo je "grba", A. se zakleo na UStav...

Drugo, izmenio je grb Karadjordjevica, pa se sada stari grb nigde ne pominje, no samo Aleksandrov, posle '29, onaj sa sahovicom, kao sto je sada sa prvim crvenim poljem.

Jugoslavija nije imala Blagoslov, tek mozda blagoslov. Srbi nemaju razloga da se odricu svoje kraljevske i carske tradicije, to sa nesrecnim Aleksandrom i tuznim Petrom II je samo malena epizoda.
Obrenovici nikada nisu krunisani, ali su svi, osim Milana II bili miropomazani pre stupanja na p, ali jesu legitimna i legalna dinastija. Korene, dakle imamo. O ostalom se slazem(o).
Препоруке:
3
2
75 недеља, 07 јул 2013 21:23
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Prastajte sto se ponovo javljam, malo su nam se odgovori razisli, ili sam pozurila da odgovorim, pauza izmedju 1. i 2. mi je bila duga.

Bez obzira na hr otpor, mogao se i ocekivati, jer oni bi mozda pristali na Sr. i Srbe u nekakvoj repub. SHS/Yu jeste bila kraljevina, jer promena imena,teritorije... nije trazila ni novi spiritualni osnov, strogo govoreci. Pogledajte Aust. i AU kraljeve, teritorije se dodaju i dodaje se ime u krini. To imate i sa St.Dusanom. Nije mu bio potreban sac. patron,A. jeste bio (nazalost)zakoniti srpski kralj, previse dobar i lud (moderan) da Sl.Hr. i druge uzdigne umesto da njima vlada, no karakter srpske kraljevine time se nije promenio, Srbija je nastavila da bude kraljevina. Mene vise brine PII, a o AciII ne bih, uh, a i ozenjen je gradjankom, sam se diskvalifikovao.Obrenovici, pak nisu krunisani...ali jesu legitimni.

Kako god, dobili smo sto smo zasluzli, mozda je Gospod ocekivao od nas neku glasnu rec... Srdacan pozdrav...
Препоруке:
3
1
76 недеља, 07 јул 2013 21:32
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Dobro, samo da jos razjasnimo K. Aleksandra. Krunisan jeste u Sabornoj crkvi, ima fotografija, iako nije pravljeno krunisanje na nacin na koji bi se ocekivalo, zbrzano je. Nemamo podataka da tajno nije miropomazan, a to je moglo i u dvorskoj kapeli Sv. Andreja. No, on nas i ne interesuje, jer bio je jugoslov. kralj, tek poreklom srpski. Jugoslavija dakle nema Bolagoslov, i malo je "grba", A. se zakleo na UStav...

Drugo, izmenio je grb Karadjordjevica, pa se sada stari grb nigde ne pominje, no samo Aleksandrov, posle '29, onaj sa sahovicom, kao sto je sada sa prvim crvenim poljem.

Jugoslavija nije imala Blagoslov, tek mozda blagoslov. Srbi nemaju razloga da se odricu svoje kraljevske i carske tradicije, to sa nesrecnim Aleksandrom i tuznim Petrom II je samo malena epizoda.
Obrenovici nikada nisu krunisani, ali su svi, osim Milana II bili miropomazani pre stupanja na p, ali jesu legitimna i legalna dinastija. Korene, dakle imamo. O ostalom se slazem(o).
Препоруке:
2
1
77 недеља, 07 јул 2013 21:33
Reddy
Ali ovo je najsmešnije, FINANSIJSKI MISTICIZAM! Šta li se zgodilo u glavi psihijatra da ovako nešto dijagnostikuje??? Koga li on posmatra da mi je znati. Ko njemu pruža poverenje??? Nije ni čudo da se ovako nešto izvaljuje kada smo na ekonomskim fakultetima imali sve same profesore ekonomiste pozitiviste. Pa, ti ljudi nisu ni primirisali Marksa a obaraju se na njega. Ustvari, logično. To najpre psihijatar može pojasniti. Samo.....
Препоруке:
1
3
78 недеља, 07 јул 2013 21:35
...
Veoma mi je drago što zatvarate polemiku. Mislim da je poražavajuće što još postoje ljudi kao što ste vi, koji mešaju ekavski i ijekavski i kite se tuđim perjem na jedan nezgrapan način.
Препоруке:
3
1
79 недеља, 07 јул 2013 22:34
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito
Написасте: "Indirektno smo srušili i Cv. rimsko carstvo nemačkog naroda, kao i Rusku carevinu. Objavili smo rat Nebu i još uvek ne odstupamo. Mi bi da oprostimo Bogu, ako prizna da je pogrešio! Dobili smo, uz milionske žrtve - presedan državu - tvorevinu nesakralnih SAD krugova (ali jeste reč o kultu). Na isti način - presedanom - iz istih krugova - uzeto nam je Kosovo i verovatno nije kraj. Kraljevina Jugoslavija nije bila legitimna država, zato je i bilo moguće da, suprotno međunarodnom pravu, bude raskomadana, 1941. Ni Aleksandar, Ni Petar II nikad nisu krunisani. Zato je i rekao vladika Nikolaj "Država bez Božijeg blagoslova". Рецимо да сам сматрао да сте претерали са ИЗВОЂЕЊЕМ ВЕЗЕ са Небом преко Његовог Апостолског Величанства, али рецимо и да сам и сам ПРЕТЕРАО са РЕАКЦИЈОМ!? Но, има пар СТВАРНИХ нелогичности у вашем излагању. Под 1, Св. Римско царство немачке националности НИСУ срушили Срби, већ Наполеон 1806, као што је општепознато! Срби су срушили "Каканију" (Роберт Музил)!
Препоруке:
1
1
80 недеља, 07 јул 2013 22:48
...
Rediju
Bolje da si se prihvatio nečega – bilo čega, nego što sediš i izmišljaš etnogeneze, romansiraš svoju oskudnu biografiju. Kakvo tvoje iskustvo, ti si neka vrsta voajera, gledaš šta drugi rade i podsmevaš se . Ali ti nikako da odrasteš, ti bi da zapovedaš. Zavist je osnovna crta tvog sumornog karaktera; sve ostalo je, što biste vi rekli nadgradnja. Čovek koji nema ni trunke humora u sebi obično nije mnogo pametan.
Препоруке:
3
1
81 недеља, 07 јул 2013 22:50
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito, наставак
А о вези са Небом Његовог Апостолског Величанства ПОСЛЕ 1806 можемо расправљати, али оно што ИСТОРИЈСКИ ПОТВРЂЕНО јесте да је ПОСЛЕДЊИ ЈАВНО КРУНИСАНИ ЦАР Светог Римског Царства Немачке националности био Карло 5-ти (Карло 1-ви као шпански краљ), чије је крунисање у Болоњи 1530-те било ПРЕКИНУТО услед урушавања бине (где је требала да буде одржаба церемонија) и изгинућа више десетина људи! После њега, НИЈЕДАН ЦАР Светог Римског Царства немачке националности СТРОГО ТЕХНИЧКИ ГОВОРЕЋИ није био КРУНИСАН "како ваља и приличи"! Вероватно су сви они били миропомазани, сагласно католичком догмату, али НИСУ БИЛИ КРУНИСАНИ! На страну вратоломије као "прагматичка санкција" Карла 6-тог, када је ПРАВНИЧКИМ ДОМИШЉАЊЕМ ПРЕМОШЋЕН ДИСКОНТИНУИТЕТ од деде ЦАРА Карла 6-тог Кабзбурга, преко маме Марије Терезије Хабзбург, краљице угарске и чешке и тате цара Карла Лоренског, до сина цара и краља Јозефа 2-гог, али сада из куће Хабзбург-ЛОРЕНА!? То баш и не личи на "непрекинути контакт са Небом", зар не!?
Препоруке:
1
1
82 недеља, 07 јул 2013 23:07
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito definitivo!
Тако да ми Ваше ДОВИЈАЊЕ о "контакту са Небом" Срба преко Његовог Апостолског Величанства, "гледе" куће Обреновића делује НАТЕГНУТО!? Ако ћемо и правити ПАРАЛЕЛЕ у вези ДОБИЈАЊА КРАЉЕВСКЕ КРУНЕ од католичког Запада (Византија НИЈЕ ДАВАЛА КРАЉЕВСКЕ ИНСИГНИЈЕ!), Немањићи су КАО И Војислављевићи пре, КРУНУ ДОБИЛИ од ПАПЕ, не од Штауфоваца, тад владајуће куће Светог Римског Царства немачке народности!? А имајући у виду ЈЕРЕТИЧКИ ПОТЕЗ папа из 1870 ("догма" о "непогрешивости" папа!), сматрам да је Ваш ПОКУШАЈ давања посебног легитимитета Обреновићима ПО ТОМ ОСНОВУ у ствари НЕОСНОВАН! Прави ЛЕГИТИМИТЕТ Обреновића ПРОИСТИЧЕ из 1-ог и 2-ог Хатишерифа, издатог од турског султана, ТАД ВЛАДАЈУЋЕГ СУВЕРЕНА Србије, а ПОД ГАРАНЦИЈОМ ВСЕРОССИЙКОГО ИМПЕРАТОРА Николая 1-го, ЦАРЯ и ГОСУДАРЯ ВСЕЙ РОСИИ!? А тај беше ЛЕГИТИМНИ НАСЛЕДНИК ТРОНА Рјуриковаца, Романова, Палеолога, а Бога ми и Немањића!? Такође је познато да ЈОШ ИМА ЖИВИХ Романова, па ми је ово Ваше ФОРСИРАЊЕ Хабзбурга НЕОСНОВАНО! Свако добро!
Препоруке:
3
1
83 недеља, 07 јул 2013 23:27
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito definitivo, Post Scriptum
Немојте Поштовани овај УТУК схватити као српско ИНАЋЕЊЕ ("Е, нећу ни како ја хоћу!"), већ као жељу за ПРЕЦИЗИРАЊЕМ СТВАРИ! За однос православних према ПРИМАТУ Римске Цркве сјајан преглед је дао чувени чешко-амерички медиевиста отац Франтишек-Френсис Дворник у књизи "Византија и римски примат" (ср. издање "Службени Гласник", 2009). Тамо пише да православни НЕ ОДБИЈАЈУ примат катедре Светог Петра, ако се та катедра, њен НАСТАВНИК, КЛИРИЦИ, ИСТАКНУТИ МИРЈАНИ и ВЕРНИ НАРОД везани за ту катедру, ПОНАШАЈУ у СКЛАДУ са СВЕТИМ ДОГМАТИМА и УЧЕЊИМА Отаца Цркве!? Што, признаћете и НИЈЕ БИО ЧЕСТ СЛУЧАЈ, почев од времена Исидора Севиљског, а и више од 1054! То је и став СВИХ ПОМЕСНИХ ПРАВОСЛАВНИХ ЦРКАВА, као и четири источне катедре ЈЕДНЕ, СВЕТЕ, САБОРНЕ, АПОСТОЛСКЕ и ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ! То је ВЕЗА са Небом, не "прагматичке санкције", да не говоримо о ФАЛСИФИКАТИМА типа "Константинове даровнице"!? Не кажем да ми Срби нисмо грешили и бивали изманипулисани, али И ОВО ТРЕБА ЗНАТИ, па тек онда СУДИТИ!
Препоруке:
2
1
84 понедељак, 08 јул 2013 06:07
spiritus sancti
@T.maize
Ne da ne shvatam kao inaćenje, već se veoma radujem što ste prihvatili inicijativu za razgovor, kao i g. Krstić, kojoj sam zahvalan, jer me je uputila u nekim pravcima daljih istraživanja, na koje nisam obraćao pažnju. Prvo, što se tiče Hatišerifa, on je "zemaljski sporazum", uporediv je sa Versajskim, odnosno Dejtonom, na primer. To je horizontala, površina, ja govorim o vertikali i o dubini, o neprekinutim nitima sa večnosti, jer pokušavam, možda i uzaludno, da pokažem da imamo kontinuitet. Hatišerif i drugi međunarodno pravni akti su nezavisni od božanskog prava, oni mu samo ne mogu biti u suprotnosti, inače dobijamo anomalije, poput Napoleona, na primer. Sveto rimsko carstvo jeste pregazio isti, ali, ja govorim o Sv. R. c. Nemačkog naroda, a to nisu habsburgovci, već hoencolerni. Poslednji car tog carstva je bio Vilhelm II, umro je 1941 u Holandiji (luteran). Tamo je i sahranjen, iako je Hitler hteo da ga prenese u Nemačku.
Препоруке:
3
0
85 понедељак, 08 јул 2013 06:16
spiritus sancti
@T.Maize2
Njegov sin, crown prince of Germany, takođe Vilhelm (sa silnim dodacima na ime) podržava naciste, nadajući se obnovi monarhije. Pošto su nacisti u svom okultnom učenju, išli na to da je Himler reinkarnacija Hajnriha II Ptičara, pa su iz toga "izvlačili" i Ananerbe i Vevelsberg i SS kao tevtonce, ovaj Vilhelm se povukao. Ali, posle njegove smrti, nasleđuje ga neko od dece, odnosno sada neko od unuka, pošto su mu i deca pomrla. I sve je to u raznim bračno-sinovskim odnosima sa britanskom i ruskom krunom, što u ishodištu ima "karolinški krug". Milanova Natalija, r. Keško, je, između ostalog i dovedena da bi "popravila krv" Obrenovićima. Ne naginjem habsburgovcima, već konstatujem stanje, monarhijsko/božansko pravo nije stvar ljudskog izbora (demokratije), već datosti (od Boga), ono se ne bira. Što se Vizantije tiče, pa upravo je davanjem titule despota (mlađeg cara: vasilevs, despot, sevastokrator...itd) Stefanu Lazareviću...
Препоруке:
3
0
86 понедељак, 08 јул 2013 06:25
spiritus sancti
@T.maize 3
...omogućen prenos vizantijske krune u Moskvu, jer se Ivan IV Vasiljević ("Grozni"?) poziva na svoje "srpsko DESPOTSKO poreklo". On nije uzurpator, kao Dušan, on "prirodno" uzdiže svoj status na carski. Zbog insistiranja na tituli despota, Leopold Habsburški, baca doživotno u kazamat Đorđa Brankovića, kome je pre toga priznao titulu grofa. Ali, kao despot, imao bi pravo nasleđa habsburške krune. Slično se desilo u naše vreme u Britaniji kada je Dajana zatrudnela sa muslimanom. Ali, uvek se nađe neki tunel... Što se papskog primata tiče, on je do sada samo jednom primenjen! Ali, primat važi samo u dogmatskim "ex katedra" stvarima, a ne u svemu i savčemu. I, crkva je uvek ISPOD vladara, zato su krunisanje i miropomazanje dva akta, odvojena. U svakom slučaju, oplemenismo ovaj feljton o baronu i njegovoj čergi. Bog vam dao svako dobro!
Препоруке:
2
0
87 понедељак, 08 јул 2013 07:32
Reddy
trota;kasti

Otkuda znaš šta radim? Odakle takva drskost? Mora da si veoma pametan kada unapred o nekome kazuješ gluposti a drugog držiš budalom. I ceo zaključak u tome da nisam mnogo pametan. To niko nije tražio od tebe. Čemutežiš takvim zaključkom, mene povrediti. Svašta. To više govori o tebi i sličnima. Ja mogu biti pametan ili glup, to je samo moja stvar. Ali, to nije bio cilj ove razmene misli. nešto drugo što si namerno zaboravio i gde nemaš poentu. A tu se i ogleda tvoja pamet ako je imaš. Finansijski misticizam!?!?!? To je tvoja pamet. Objasni šta si hteo da kažeš ako umeš. pretenduješ na nešto što ne razumeš a što te čini nervoznim kada ti drugi to kazuje.
Препоруке:
0
4
88 понедељак, 08 јул 2013 09:09
Боки
Заправо је титулу цара почео први повремено употребљавати Иван III Васиљевић. Одушевио сам се са његовим одговором Њемачком Цару (свето Римско, итд, итд) када му је њемачки цар понудио да му делегира краљевску круну:
«мы Божиею милостью государи на своей земле изначала, от первых своих прародителей, а поставление имеем от Бога, как наши прародители, так и мы… а поставления как прежде ни от кого не хотели, так и теперь не хотим»

Ми, божјом милошћу господари на својој земљи од почетка, од првих својих прародитеља, а постављење имамо од Бога, како наши прародитељи тако и ми... а постављење као што ни прије ни од кога нисмом хтјели, тако не желимо ни сада.

Модерно скроз, разбија и чини непотребном сваку западноевропску езотерију.
Препоруке:
2
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер