Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

“Rat” sa Ljubičićem i Dolancom - Ispovest Titove udovice (9)

Komentari (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 02 jul 2013 08:19
Boki
Istorija srpskih zabluda. Tito pa Tito, Jugoslavija pa Jugoslavija.
Preporuke:
49
11
2 utorak, 02 jul 2013 10:01
Radgost
Istorija srpskih zabluda. Tito pa Tito, Jugoslavija pa Jugoslavija.

Počelo sa Karađorđevići pa Karađorđevići. Tvorci kraljevine SHS,kraljevine Jugoslavije,Banovine Hrvatske
Preporuke:
35
14
3 utorak, 02 jul 2013 10:31
Odbrana i poslednji dani
Nesumnjivo da je Jovanka bila svesna raspleta socijalističke drame u kojoj su Srbi i Srbija bili određeni kao žrtve. Pokušala je da skrene pažnju na to, pa je brže-bolje zgotovljena neka fantomska komisija, koja je imala navodni zadatak da zaštiti Tita od Jovanke. U stvari, cilj Dolanca i kompanije bio je da diskredituje Jovanku da bi je izolovali i eliminisali iz političkog života. Zanimljivo da se to sve dešavalo u vreme donošenja zlokobnog Ustava 1974, koji je jednoj kasnijoj komisiji (Badinterovoj) poslužio kao pravna osnova za rušenje bratstvojedinstvene zajednice, pri čemu su, zbog nakaradnih ustavnih rešenja iz 1974.g, Srbi teško oštećeni i dovedeni u neravnopravan politički položaj u odnosu da druge "bratske" narode. Još je zanimljivo i to da se brak Jovanke i Broza raspao kad se raspala i bratstvojedinstvena zajednica, a ona se, u stvari, i jeste raspala donošenjem Ustava 1974.g.
Preporuke:
41
0
4 utorak, 02 jul 2013 10:45
Srbin Obični
Ovo je do sada najzanimljiviji prilog iz kojeg se da vidjeti da je do Jovanke doprlo, predpostavljam posredstvom srpskih političara iz Hrvatske, da je situacija u Hrvatskoj posle MASPOKA samo prividno poboljšana. Jovanka je shvatila da novo (staro ) rukovodstvo SKH ustvari zamazuje oči svima tobožnjom borbom protiv hrvatskih šovinista, i da se u suštini stanje nije puno promjenilo. Pitanje je da li je Broz bio spreman za novi politički okršaj sa rukovodstvom u Hrvatskoj. Predpostavljam da je u takvoj situaciji Jovanka pokušala da nešto učini preko Srba-generala koji su bili porjeklom iz Hrvatske. Ali...

(P.S. Antikomunizam je bolest.)
Preporuke:
19
15
5 utorak, 02 jul 2013 11:00
Živorad
Nije mi samo jasno kakva je to prava na vlast Jovanka umišljala da ima. Uprkos činjenici što je Tito bio diktator, ipak nije bio car pa da deo vlasti automatski prenese na suprugu.
Da je bila pametna ona bi se držala po strani ili barem protestovala zbog rušenja države i kršenja prava srpskog naroda.
To je mogla činiti kao i supruga i kao građanin a da pri tome ne povredi zakon.
Ali pravo da odlučuje i da se svađa sa generalima i premijerima?!?! Zaista bolesno.
Preporuke:
9
29
6 utorak, 02 jul 2013 11:56
OKVIR
@Odbrana i poslednji dani
Delim Vase misljenje i dodao bi tome jos ovo:
Pre nesto vise od 15 godina (dok sam bio ziveo u `hrvatskoj` tj. danasnjoj NDH) na njihovoj televiziji u jednoj emisiji je Josip Manolic (jedan od hrvatskih funkcionera u Drzavnoj bezbednosti bivse SFRJ) je eksplicite izneo sledeci podatak: deo sluzbe Drzavne bezbednosti SFRJ je ostvario kontakte i uspostavio vezu sa BND (obavestajna sluzba ondasnje Zapadne Nemacke) BEZ ZNANJA DELA DB SRBIJE.
Dakle svodi se na Broza, Kardelja, Bakarica i njihovu "najuzu okolinu"!!!
Tome treba dodati i cinjenicu da je Rankovic maknut kad je obavio zlotvorov posao u Srbiji - (nije mu dato da vrslja po endehaziji i drugde po onoj drzavi). Taj kontakt je ostvaren posle "micanja" Rankovica. Na to kasnije dolazi maspok '71/72 kao prakticna provera da li je ta populacija spremna za ono sta je namereno da ce da se radi kad dodje vreme. Prakticna provera prosla sa desetkom!
Pitam se da li je sumnjala na Broza ili samo na druge?
Preporuke:
35
3
7 utorak, 02 jul 2013 13:15
Srđa
Ovo je dobar materijal za tv novelu a la Sulejman.
Preporuke:
9
17
8 utorak, 02 jul 2013 13:22
Reddy
@Okvir

U pravu ste. Deo najvišeg hrvatskog kadra je bio prikopčan na BND pa i samu SR Nemačku. Ali, onda je stvar na čistac trebalo terati na ideološki način.
Preporuke:
12
16
9 utorak, 02 jul 2013 13:36
Srđa @ Reddy
SFRJ je bila ideološki naslednik NDH.
Preporuke:
35
14
10 utorak, 02 jul 2013 13:45
Srbin Obični
OKVIR
Pitam se da li je sumnjala na Broza ili samo na druge?


Jovanka Broz je na osnovu informacija sa terena, od srpskih političara i vojnih lica sa službom u Hrvatskoj, shvatila da je istina sklonjen najveći dio hrvatskog partijskog rukovodstva, koji se direktno eksponirao u MASPOKU, ali da šovinizam i ustašluk nisu uminuli. Naprotiv, izlepršali su iz Pandorine kutije. (Poslije su se Hrvati dosjetili pa to pripisali Miloševiću!)

Sigurno da je u jeku pripreme posumljala i u Slovence i to sa pravom; Ustav od 1974 bi je čist poklon nacionalistima. Da je posumnjala u muža sigurno mu se ne bi obraćala sa zahtjevima da interveniše, u čemu je vjerovatno ohrabrivao dio visokih oficira (onih koji su znali). Ono što nije shvatila bilo je to, da je Josip Broz bio već star i nije želio ulaziti u novi sukob u Hrvatskoj... a moguće i u Sloveniji. Uklonio je Jovanku iz svoje okoline u njenom interesu, nije mu bilo nepoznato šta bi inače ona mogla doživjeti. A preživjeti?
Preporuke:
29
0
11 utorak, 02 jul 2013 14:20
Reddy
@Srđa

E, kad svaka budala počne da misli...pa još i da mi se obraća....malecki iš odavde.....
Preporuke:
8
33
12 utorak, 02 jul 2013 14:47
OKVIR
@Reddy, @Srbin Obicni
"Maspok" je bio svesno odigrana generalna proba onog sta se NAMERAVALO jos od sklapanja SFRJ `45 uz britansku asistenciju (deo sire geopoliticke igre).

SFRJ je bila pre svega ANTISRPSKA tvorevina (primarno antiruska). Razumni ljudi, koji su znali da je tvrdi drzavni POLITICKI kapitalizam tzv. socijalizam (dakle - ne ekonomski, vec politicki kapitalizam) osudjen na propast - su vukli dalekosezne politicke poteze.

Tragicna je cinjenica da ni danas veci deo naroda koji nastanjuje prostor Srbije - to ne razume.

Gospodja Jovanka je bila okovana (spletom njenih zivotnih okolnosti) mnogim zabludama, kao i narod iz koga potice, jednostavno nije imala sanse sa tipovima tipa Kardelja, Dolanca, Bakarica i slicnim stvarnim vladarima kojima je deo vlasti dodelio Broz. A sa Brozom nije imala NIKAKVE SANSE, jer je taj bio svetskog kalibra - skoro pa mestar svetskih hulja.

Ustav 1974 je bio slag na torti huljine vladavine!

U igri moci nema slucajnosti!!!
Preporuke:
30
5
13 utorak, 02 jul 2013 15:15
Reddy
@Okvir

Izgleda da ste vi naivni za šta druge prozivate. pre svega ste protivrečni. Kažete "igra moći". To je protivrečje. Ako je igra onda nema moći kao i obrnuto. Nikakva strategija nije na delu. Da je ima ceo anglosaksonski svet danas ne bi bio u problemima. To su vaše teške iluzije. Drugo, SFRJ nije bila nikakav projekat već produkt borbe naroda koji su u njoj živeli. Naravno i uticaja sa strane ali nikakvih presudnih i neodoljivih kako bi/ste vi to voleli tumačiti. To su gluposti. Šta je onda bilo sa Čehoslovačkom? Jel i tamo bila na delu strategija dalekosežnih razmera. Ili ono sa Nemačkom? Sutra već sa SAD. Ovakve sheme se ptrave u glavama onih koji nisu u stanju da na kompleksniji način razjasne stvari pa relativno jednostavnim konceptima moći i strategija razrešavaju složene probleme. Ako postoji tako nešto onda se to može objasniti samo pojmovima jer pojam je, kako Hegel primeti, mesto gde jedino prebiva istina.
Preporuke:
7
29
14 utorak, 02 jul 2013 16:20
Srđa @ Reddy
A ja baš mislim da si tu gde bi trebalo da budeš, onakav kakav bi trebalo da budeš i u tom smislu te podržavam u radu.
Preporuke:
17
6
15 utorak, 02 jul 2013 16:22
Stanić Milan 1
Ove dvorske intrige i podmetanja(ponavljam se)moguće u drugom obliku,ali sličnog sadržaja možete dobiti sa bilo kog evropskog dvora.Neću se vraćati Titovoj ličnosti o njemu neka kaže istorija.Zadržao bi se na problemu hrvatskog nacionalizma koji je bio konstanta od formiranja KPH 1937,svo vreme rata i posle rata.Hrvatski partijski kadrovi su uvek težili da imaju glavnu reč u komunističkom pokretu Jugoslavije,oslanjajući se na Slovence koji su još 60-tih izražavali separatističke težnje.Na sednici Izvršnog komiteta CK SKJ 1962. Kardelj otvoreno zastupa tezu o privremenosti SFRJ(Sloveniji je potrebna kao"kišobran dok ne prođe kiša").U takvoj situaciji na početku rata Kominterna u Zagrebu formira 2 obaveštajna punkta( Srebrenjak i Valdes),Hebrang namerno onemogućava preko svojih kadrova beg komunista iz Kerestinca,1943.biva zavrbovan od strane ustaša u Jasenovcu,da se formira KP NDH,do ustaške arhive dolaze Sovjeti u Beču - kasnije će Hebrang biti stalno ucenjivan od strane Sovjeta(nastavlja se)
Preporuke:
19
7
16 utorak, 02 jul 2013 16:29
OKVIR
@Reddy
1.Koga sam prozvao da je naivan? Navedite ili ne podmecite!
"Igra moci" = borba za moc izmedju suprotstavljenih strana.

2.Sve ozbiljne drzave imaju svoje dugorocne strateske interese. Politiku vode u skladu sa tim interesima!
Konkretno - britanci (teski antikomunisti - njihov establisment) ipak biraju Broza umesto Draze. Vreme je pokazalo - kakva je bila Brozova politika. Rezultat je danas vidljiv. Ustav iz 1974 je zapadu posluzio da zavrsi Brozov posao na ovom prostoru.

3.Ne znam da li stvarno mislite to sto napisaste "Nikakva strategija nije na delu". Da Vas naucim: politicka aktivnost ozbiljnih drzava je zasnovana na strategiji ostvarenja tih interesa.
Da li znadete sta o uticaju nekih zapadnih drzava na stvaranju Kraljevine "SHS" (kako na Srbe tako i na onu maglu tzv. jugosl"a"venske strane).

4.Pustite Hegela na miru, kad ljudsko monstrumiliste ne moze dobro da opise ni Schopenhauer.

5."Anglosaksonski predator" nije vise svemocan - to previdja!
Preporuke:
24
5
17 utorak, 02 jul 2013 16:38
Stanić Milan 2
Radi toga Politbiro CK SKJ u Zagreb šalje V. Popovića za sekretara KPH.Međutim,politbiro KPH "ne miruje" u izveštaju Titu stalno potenciraju Hrvatstvo i Hrvatsku izbjegavajući reč Jugoslavija,pa su često predmet žestokih reakcija J. B. Tita.Tako, pri formiranju 1. partizanskog korpusa 1942. daju mu atribut "hrvatski" iako je u njemu bilo svega 5% Hrvata!SFRJ je "počivala na tronošcu:SKJ- UDBA -JNA i to smeta Hrvatima.Brionski plenum 1966.bio je obračun sa saveznom Udbom da bi se mogli realizovati bliži ciljevi - stvaranje republičkog etatizma i elitizma,tzv."radnički amandmani" 1968.značilo je razbijenje jedinstvenog privrednog sistema.Konačno 10. sjednica CK SKH sazvana na inicijativu Bakarića(povod Žankovi istupi u "Borbi"o bujanju hrvatskog nacionalizma)bila je ideološka pobuna protiv jedinstvene jugoslovenske politike.Savka, Tripalo,Pirker uvezuju svoje delovanje sa vanjskom emigracijom(Dr Jelić u Berlinu)i zapadnim obaveštajnim službama i Vatikanom -(nastavak)
Preporuke:
23
7
18 utorak, 02 jul 2013 16:53
Stanić Milan 3
(nastavak)
u "bližem " zadatku prekomponovanje federacije u konfederaciju,a kasnije osamostaljenje što su ostvarili 1991.Ustav iz 1974.je bio završni akord normativnog urušavanja jugoslovenskog federalizma.
Čitajući ove"pikanterije"jednostavno možemo konstatovati sledeće:
1. Za svađu je uvek potrebno(najmanje) dvoje,a može više.Sam skor i procenat krivnje nije toliko interesantan,koliko posledice.
2.70-tih Tito je objektivno star čovek, koga je "pregazilo"vreme.Ta "četveročlana banda" koja vlada i donosi odluke umesto njega smešta ga u izolaciju( na Vangu),a oni rovare li rovare.1975. SFRJ se kod MMF-a i Svetske banke zadužuje za 14.milijardi USA$ !Zamislite.Jedan kolega Titov ordonans svedoči:"Pa dobro Vlado(V. Bakarić tadašnji presednik Savezne skupštine)znate li šta to znači?Bakarić ćuti.Pa boga vam vašeg,za svaki posuđeni dolar vratićete 4."Ž.P. Sartr:" Nije dovoljno umreti, treba umreti na vreme"!Eto, ovo je J.B. Titu nedostajalo da bi ušao u legendu.
Preporuke:
25
7
19 utorak, 02 jul 2013 17:07
Srbin
Za "Reddy"-ja
Ta kvalifikacija iskljucivo se odnosi na tebe. Uporan si u svome antisrpskom zadatku, nece da moze...
Preporuke:
20
4
20 utorak, 02 jul 2013 17:49
Reddy
@Okvir

Alo, bre, šta ti misliš da sam sa tobom radio neke stvari pa ovako primitivno možš da mi se obraćaš. Da li si jasno naznačio kome upućuješ post? Šta onda hoćeš? Šta se čudiš? Mene praviš naivnim a nemaš tri čiste u tome što se zove glava kod tebe. Drugo, ako neka zemlja ima strategiju svoje politike to ne znači da je i može realizovati onako kako je zamislila pa rezultanta koja se dobija nije nikako ono što su zamislili. E, to ti ne razumeš već polaziš od zadate strategije kao da se ona idealno realizuje. Ne razumem šta si tu upleo kakvog Šopenhauera u vezi hegela. Jesu bili oponenti ali kakve veze sada ima Š. Hegel je izrekao veliku istinu da filosofska istina prebiva samo u pojmu! Da li ti uopšte shvataš šta to znači, konsekventno u odnosu na ono što ovde lupetaš. Čoveče, ti nisi u stanju stvari i fenomene pojmovno da tumačiš i zato ti je celo obraćanje potpuno deplasirano a objeašnjenja nepotrebna i jalova. Služi se pojmovima i kategorijama a ne rekla kazala kao i ostali.
Preporuke:
4
24
21 utorak, 02 jul 2013 17:53
Reddy
@tzv. Srbin

Ej, ajde, prekini više sa tim ofucanim i orcanim parolama o nekakvom "antisrpstvu". kada nemaš šta da kažeš ili objasniš odmah se hvataš kao i onaj nacista za futrolu i pištolj/kod njega je bila u pitanju kultura/. Makni se malo od toga, pokaži šta znaš, barataj pojmovima a ne floskulama. Ko nekakav papagaj, antisrpski pa antisrpski. kao da si se pretplatio na patriotizam. A moguće da jesi jer to postaje spasonosna odrednica za svaku budalu koja nema šta drugo ponuditi na sopstvenoj tacni besmislenosti.
Preporuke:
3
25
22 utorak, 02 jul 2013 17:55
Reddy
Shrđane, zarđala šerpo,

onako iskreno šta mogu s tobom diskutovati kada si tanak ko macin rep. Nađi sebi, brate, neku zvrčku pa njom privlači interes na sebe. Ovako, ko ti još može pomoći kada te je i majka napustila. bebice, cuclu u rukice!
Preporuke:
8
22
23 utorak, 02 jul 2013 18:07
Srđa @ Reddy
A ko je tebi rekao da je ovo debatni panel pa da o nečemu diskutujemo?
Preporuke:
15
6
24 utorak, 02 jul 2013 18:55
Boki
Da li je neko od vas čuo za izraz "velika igra", a to je geopolitičko natezanje između Rusije i Velike Britanije ( SAD ) oko uticaja u Centralnoj Aziji?
Preporuke:
10
2
25 utorak, 02 jul 2013 19:09
OKVIR
@Reddy,
Sta je gospodine, sto ste pukli? Kratak fitilj?
Sta je netacno od onog sta sam napisao?
Vi meni pocinjete odgovor sa: Alo, bre, sta ti mislis i dalje tra, la, la ...
Od kad smo na ti? A "ha ha ha, argumenti" u tom postu, obzirom na njihov "ton" traze da se doda i ovo, da vam bude jasnije:

a)Samo zlonameran ili budala moze da negira sledecu tvrdnju:
"2.Sve ozbiljne drzave imaju svoje dugorocne strateske interese. Politiku vode u skladu sa tim interesima!"

b)Samo budala ili zlonameran moze da insistira na stavu da na ovom prostoru:
"Nikakva strategija nije na delu"
Da li vam je to jasno?
Dovoljno?

Gospodja Jovanka se nasla u onim okolnostima koje su jos kako povezane sa politikom, kao potpuno NEDORASLA tipovima sa kojima se sukobila. No, sama se upustila u sve to (od braka sa Brozom pa dalje...) i ...
Preporuke:
23
6
26 utorak, 02 jul 2013 20:31
Reddy
@Okvir

Bilo bi neoprostiv greh tebi davati šansu da ovde trućaš budalaštine. Zaleću se mnoghi ali to ne znači i da mogu. Pa tako i ti. Pomislila žaba da je.....pa i ona digla nofu. Postoji i ona latinska ali bilo bi to mnogo za tebe. Spavaj, spavaj, dušo moja. Jedino ti je dobro ono šta je....puko si, mada moram priznati, nisi originalan. Dobro, to je floskula za sopstvenu nemoć al ajde, neka ti prođe. Ti si jedva kakav okvir za neku prazninu.
Preporuke:
4
23
27 utorak, 02 jul 2013 20:53
OKVIR
Tema je Jovanka Budisavljevic (udana Broz) tj. njeno vidjenje dogadjaja - kojima je bila ucesnik a deo su politickih zbivanja onog vremena.
Vasi argumenti u temi su ... koji?...

Evo ovo je vas poslednj prilog:

@Okvir
Bilo bi neoprostiv greh tebi davati šansu da ovde trućaš budalaštine. Zaleću se mnoghi ali to ne znači i da mogu. Pa tako i ti. Pomislila žaba da je.....pa i ona digla nofu. Postoji i ona latinska ali bilo bi to mnogo za tebe. Spavaj, spavaj, dušo moja. Jedino ti je dobro ono šta je....puko si, mada moram priznati, nisi originalan. Dobro, to je floskula za sopstvenu nemoć al ajde, neka ti prođe. Ti si jedva kakav okvir za neku prazninu.

Pljuckaj i dalje.
Zlonamernoj budali ne vredi odgovarati jer nema svrhe ni cilja.
Pricaj dalje - sam sa sobom.
Preporuke:
18
2
28 utorak, 02 jul 2013 21:05
Boki
Pozivam moderatore da banuju Redija. Ima drugih srpskih neprijatelja koji su štetniji i podmukliji i efikasniji, pravi trolovi i strani plaćenici, ali ovaj čisto kvari estetiku.
Preporuke:
10
4
29 utorak, 02 jul 2013 21:32
MR
Jovanka je pokušala da učini sve što je bilo u njenoj moći da se odupre krvnicima koji upropastiše našu domovinu. Ceo svoj život bila je borac za pravdu - prava Jovanka Orleanka. Mogla je da digne ruke od svega, bilo bi joj mnogo bolje. Znam da u svetu i u životu niko nije nikom zahvalan, ali ona zaslužuje bar malo zahvalnosti. U svakom slučaju, nije njena krivica što je sve tako ispalo.
Preporuke:
10
4
30 utorak, 02 jul 2013 21:37
detektor
Za Titovog specijalnog savetnika Titova supruga je otvoreno rekla da je “hrvatski nacionalista kao i brat mu Milan”. Ističući da je Ivan Mišković pomagao Tripalov i Savkin maspok


gen. Mišković je dao intervju pre jedno dva meseca, valjda u nekim hr. novinama (Expres, ili sl.).

tamo je kazano ili kaže da je bio Titin OBAVEŠTAJAC. E sad, mislim da to treba istaći, jer se ovde barata terminm "savetnik".

Ne treba čuditi što je pomagao izvesne, jer je mislim posle ubistva/smrti Krcuna (koji je uprkos svemu bio poznat kao veliki Srbin, po srbovanju-pevao je često o Snđeliću,...); dakle prema rečima Zvonimira Trajkovića u predprošloj emisiji "Ćirilica", JU sužba je izbušena BNP-om posle smrti/ubistva Krcuna.
Preporuke:
9
2
31 utorak, 02 jul 2013 21:47
MR
Čitam neke komentare i zgražavam se nad njima. Sve same uvrede. Čemu to? Zar ne možemo bez njih? Daj te malo kulture. Ako se ne slažete sa tuđim mišljenjem, pokušajte da ga opovrgnute argumentima a ne uvredama. Ako nema razumevanja, onda: sve najlepše, hajde zbogom.
Preporuke:
11
2
32 utorak, 02 jul 2013 21:48
Reddy
@Okvir

A ti kao živiš u uverenju da se tebi obraćam kao nekom ko ovde nešto znači ili je nešto umno napisao. Umišljenost pretendenta.
Preporuke:
3
21
33 utorak, 02 jul 2013 21:51
Reddy
@Boki esteta

Boki dragi, malicioznost je poslednju stepen priznanja sopstvenog neuspeha. Ode mi ti u estetiku. A šza ćeš tamo, zalutaćeš.
Preporuke:
5
19
34 utorak, 02 jul 2013 22:02
parastos
Jao, ovo mora da je neki težak Srbijanac. sve se srbijanski izražava, molim urednika da banuje Redija! Sve puca od srbijanštine. parastos srpskoj pameti!
Preporuke:
9
2
35 utorak, 02 jul 2013 22:03
detektor
utorak, 02 jul 2013 19:09
OKVIR

....Gospodja Jovanka se nasla u onim okolnostima koje su jos kako povezane sa politikom, kao potpuno NEDORASLA tipovima sa kojima se sukobila. No, sama se upustila u sve to (od braka sa Brozom pa dalje...) i ...


ja sam uveren da je to pre svega stvar odluke Službe, a ne gospođe Jovanke. Mogli smo to uostalom primetiti u prvo ili drugom nasatavku.

Svi visoki funkcioneri (ili većina njih) KPJ JU su imali žene druge nacionalnosti. Đilas, Ranković,...

za primer raji. Pa stoga ne gajimo iluzije da jedan Predsednik ne daje primer "bratstva&jedinstva" !
Preporuke:
7
2
36 utorak, 02 jul 2013 22:05
iluzija
MP

A vi, kanda, držite da ovo nije Šumadija već civilizovana zemlja. Grešite, ne činjenično, već što tako mislite. U Šumadiji, naime, nije zdravo misliti. Ovde samo budale imaju prednost. nešto kao u Engleskoj, važi samo desna strana. I jedni i drugi su off the mind!
Preporuke:
3
13
37 utorak, 02 jul 2013 22:13
seljak bezemljaš
Beše li to Beli orao ili neko drugi napisa da idemo polako ali sigurno prema istini.
Fasciniran sam onim što je napisao gospodin Milan Stanić. Male primedbe.
Kardelj je sve to i više od toga napisao 1937 godine u svojoj knjizi RAZVOJ SLOVENAČKOG NACIONALNOG PITANjA.
Knjiga je prevedena i štampana 1959 u izdanju KULTURE u beogradu.Nekoliko puta sam citirao delove. Knjiga je bila lako dostupna ali drugovi ne vole da čitaju.

Kardelj je glavni ideolog, a Broz ima taktiku da kada se svi izjasne krene na stranu gde je Kardelj.
T
Ocena istoričara (Milorad Ekmečić) je da je titoizam degeneracija od staljinizma ka totalitarnim katoličkim ideologijama srednje Evrope.

Ne radi se samo o hrvatskom nacionalizmu. To je prevazilazilo snage hrvatskog naroda. Radi se o ogromnoj pomoći spolja. Pomoći svake vrste.
Uzgred, spominjao sam uništenje hrvatske (katoličke) inteligencije, uglavnom Dalmatinaca. Žanko i mnogi drugi su zadnji. NASTAVAK
Preporuke:
16
2
38 utorak, 02 jul 2013 22:32
detektor
utorak, 02 jul 2013 22:13
seljak bezemljaš

...Kardelj je glavni ideolog, a Broz ima taktiku da kada se svi izjasne krene na stranu gde je Kardelj.


inače veoma cenim vaše komentare, ali kazati za jednog (Hazara) Kardelja, da je "glavni ideolog" je mislim neozbiljno. Ako je ko mogao biti glavni ideolog, onda je to Kominterna, odn. oni koji su Čerčila naveli da napravi preokret, i počinje pomaati partizane, obmanjuje mladog kralja Petra koji je inače celo vreme bio protiv toga, a njegov govor je intriga Čerčilova. Bio je o tome pr jedno pola godine feljton u Novostima.
Preporuke:
2
5
39 utorak, 02 jul 2013 22:33
seljak bezemljaš
NASTAVAK
Kpj se pre rata organizaciono postavila u osam delova koji će činiti osam država.Ostala je još Vojvodina.
Kakve su se tu tek igre igrale.
Pisao sam i citirao dokumente, koji su dostupni.

A TEK STVARANjE CRNOGORSTVA.

Ili kako je SK BiH OD DOMINANTNO SRPSKE POSTLA
MUSLIMANSKA PARTIJA ODGOVORNIJA ZA RAT 1992 OD SDA

Bilo je obuhvatno.
Preporuke:
15
2
40 utorak, 02 jul 2013 23:16
OKVIR
@detektor
Pa i ja mislim da je tako nesto verovatno ali nemam konacno misljenje (mislim samo da je moguce), obzirom na domet istih, koji je pod velikim pitanjem. Sluzba je bila uvek busna ko sir i preko nje su stranci vodili igru, mozda jos vise nego preko politicara. Ako se pogledaju rezultati Brozove vladavine - kome isti odgovaraju i nelogican (na prvi pogled) izbor njega, od strane Engleza, namece se odgovor. A englezi sve sto rade, rade kroz antirusku ali i delom (posto su oni sad pod uzdom anglosaksonaca) antinemacku prizmu. Obican covek kao ja, jednostavno nema kvalitetne informacije da bi mogao doneti pravilan i pouzdan zakljucak. Ako Vi znate nesto vise o tome, onda je to korak blize ka istini za Vas.
Bila je deo "dvorskih intriga" tadasnjeg rezima, bez sanse - onakva kakva je bila. Svakako bi Srbe iz Krajine zadesila - ista sudbina. Mi smo svoju raku kopali jos - bar od 1918.
Preporuke:
14
1
41 sreda, 03 jul 2013 00:02
Ernan Kortes
Bravo, g. Redu du, najzad ste stigli i do estetike. Na to ovde čekamo već par dana, jer vi Krležini pioniri ni na šta drugo ne mislite nego na estetiku. I na moral, naravno. Takav vam je fricovski kod, šta li!?No dobro, evo Vam pitanja za dansa (tek da se ne olenjite kao Kardeljev učenik Žižek, koji mlati pare po svetu trućajući gluposti o marksizmu, što Vam izaziva neizdrživu zavist. A kad ga budem video, nagrdiću ga marksistički u Vašem stilu, da ima da se puši!)Dakle ovako; u jednom postu upućenom meni pomenuli ste nekog medu, verovatno Vašeg omiljenog kućnog ljubimca. Sad pitam; znate li priču, prevedenu na stotine svetskih jezika, o surom međedu koji je dobio pionirsku maramu, značku i titovku jer je napamet znao da recituje Krležinog Petricu Kerempuha? Čudesni međed! Ne znate? Pa, ne znam ni je, ali jel da da lepo počinje?Posle se javljam povodom cinkaroša Gestapou, ne brinite!
Preporuke:
13
2
42 sreda, 03 jul 2013 00:03
Ernan Kortes
Bravo, g. Redu du, najzad ste stigli i do estetike. Na to ovde čekamo već par dana, jer vi Krležini pioniri ni na šta drugo ne mislite nego na estetiku. I na moral, naravno. Takav vam je fricovski kod, šta li!?
No dobro, evo Vam pitanja za danas (tek da se ne olenjite kao Kardeljev učenik Žižek, koji mlati pare po svetu trućajući gluposti o marksizmu, što Vam izaziva neizdrživu zavist. Šta da Vam radim, dogovorite se sa njegovim apotekarom da mu smanji dozu, e da bi nešto ostalo i za Vas. A kad ga budem video, nagrdiću ga marksistički u Vašem stilu, da ima da se puši!)
Dakle ovako; u jednom postu upućenom meni pomenuli ste nekog medu, verovatno Vašeg omiljenog kućnog ljubimca. Sad pitam; znate li priču, prevedenu na stotine svetskih jezika, o surom međedu koji je dobio pionirsku maramu, značku i titovku jer je napamet znao da recituje Krležinog Petricu Kerempuha? Čudesni međed! Ne znate? Pa, ne znam ni je, ali jel da da lepo počinje?
Posle se javljam povodom cinkaroša Gestapou, ne brinite!
Preporuke:
6
4
43 sreda, 03 jul 2013 01:01
Ferdo Kuhar
Netko kao Gospon. Musliju se lazno predstavlja
kao Srb.
Tako isto, Gospon lubicic Srb, se lazno
predstavljao kao Hrvat, pokusavajuci da
neuspijesno govori Hrvatski kak bi se dodvorio
Drugu Laznom Hrvatu Grozu.
Na to je se Drug groz slatko smijao
govoreci, vidi, vidi, kakva krpica ovaj Srb.
Preporuke:
5
2
44 sreda, 03 jul 2013 06:24
Umešač @ Reddy
Redi, znamo vaša mišljenje o Srbima, Srbijancima, srpskoj zaostalosti, itd. Nego šta vi mislite o Kardeljevom mišljenju ( i ne samo Kardeljevom) da je Jovanka bila psihički bolesna? Vi se sigurno razumete u to. Nemojte me pogrešno shvatiti, ovo nije ništa lično – nothing personal – što bi rekli Englezi.
P.S. Da li ste razmišljali da odete negde na odmor?
Preporuke:
10
1
45 sreda, 03 jul 2013 08:51
detektor
pre moje ev. replike,pročitajte ovaj feljton u "Novosti":

Kralj Petar II Karađorđević – Moj život u izgnanstvu (22)


npr.:

Purić mi ga je odmah doneo i zajedno smo ga proučili. U tekstu je otvoreno izražavana podrška Mihailoviću. To me je veoma iznenadilo. Međutim, kada smo stigli u Kairo, Britanci su tražili od mene da izbrišem sva mesta u govoru na kojima se on pominje.”


ps. Kralj Petar je celo vreme u suštini podržavao JVO, ali je bio kao isuvišemlad samo lutka, žrtva Čerčilovih spletki/intriga.
Preporuke:
4
0
46 sreda, 03 jul 2013 09:01
detektor
@Ernan

Obican covek kao ja, jednostavno nema kvalitetne informacije da bi mogao doneti pravilan i pouzdan zakljucak. Ako Vi znate nesto vise o tome, onda je to korak blize ka istini za Vas.


"običan" sam i ja, tj.sve saznajem iz štampe, filtriram prema saznanju i nahođenju, pravim logično-intuitivne sinteze (H.Bergson- intuicija je značajnija od nauke ili "nauke")

ili kao što je general Mišković rekao u pomnutom ntervjuu glede legalnih izvora: "tisak je nepresušan izvor infrmacija"

još da dodam glede Kardelja: da li je i Kongres/zaključci Kominterne (KP) u Dresdenu, 1928 god.- isto tako "njegova zamisao"?
Preporuke:
0
0
47 sreda, 03 jul 2013 09:27
Reddy
@Umešač

Dragi moj neutešni srbijančiću! Hvala na pitanju! Budući da gopsođa Jovanka ne potiče iz srbijanske duhovne baruštine to, pogađate, o njoj mislim sve najbolje, piogotovo što je videla i upoznala toga više no vi, uvaženi malovarošanine. Drugo, gde ste to pročitali moje mišljenje o Srbima? Ako sam se o njima kadikad izjašnjavao sve najbolje i najučtivije. Pomešali ste utiske. Budući da sam tako dugo živeo među Srbijancima upoznao sam i njih. Ponajviše, priznajem, s ovog sajta. I spoznaja je gorka i kisela. Srbijanac nije sposoban za ikakav duhovni pokret. Tromost duha i odsustvo želje za promenom, najbitnije su njegove karakteristike. Naravno da to nije razlog za ikakvu mržnju. Naprotiv, takvi mi se čine simpatični u svetu ispunjenom hipokrizijom i tradicionalnom neiskrenošću. Doduše, izvesni među Srbijancima su skloni i tome ali većina je iskrena u svom neoskrvljenom izvorništvu. To je za pohvalu. Što se tiče odmora ja se najbolje odmaram družeći se i zabavljajući sa vama.
Preporuke:
2
10
48 sreda, 03 jul 2013 09:46
el brozinjo
Stanić Milan@

jel 1948.g. Ivan Brozni-Tito onemoćao i da li ga je tad pregazilo vreme?
Preporuke:
4
1
49 sreda, 03 jul 2013 10:56
Umešač @Reddy
Znači mislite da je gospođa Jovanka O.K. To mi je drago zato što je i meni ta dama vrlo simpatična. A vidim da imate lepo mišljenje i o Srbima. Tu se slažemo. Ja sam znate Kinez iz provincije Ćinghaj i mislim da su ovde ljudi vrlo simpatični. Radujem se što nećete ići na odmor tako da ćete nastaviti da nas zabavljate na ovom sajtu. Nadam se da nećete ovo shvatite kao izraz moje sebičnosti.
Preporuke:
9
1
50 sreda, 03 jul 2013 11:42
Anka Krajina
@ detektor

O Ivanu Miškoviću.
tamo je kazano ili kaže da je bio Titin OBAVEŠTAJAC. E sad, mislim da to treba istaći, jer se ovde barata terminm "savetnik".


Objavljeno u Nacionalu br. 710, 2009-06-23
Autor: Robert Bajruši
Mišković je na kraju rata bio jedan od glavnih oficira Kontraobavještajne službe u JNA, a 1963. je imenovan za načelnika KOS-a.
"Na toj je funkciji, a po direktnoj Titovoj zapovijedi, 1966. bio je glavni sudionik eliminacije Aleksandra Rankovića.
Šef KOS-a ostao je do 1971., onda je dvije godine bio Titov specijalni savjetnik za sigurnost, a 1973., poslije sukoba s Jovankom Broz, smijenjen je i maknut iz Titove blizine...
Vratio se u drugoj polovini 70-ih i sve do Titove smrti ostao osoba od najvećeg povjerenja."

Poslednji intervju dao je 1972. pa tek nakon 37 godina ćutanja 2009 Nacionalu. Živi u Istri.
Preporuke:
4
0
51 sreda, 03 jul 2013 12:19
Reddy
@Umešač

Pošto ste Kinez a pišete ćirilicom i mene ste na neki način obavezali da se služim istim pismom. Simpatično je što ste saopštili a posebno me raduje to što razumete način mog odmaranja. U pogledu srbijanaca imamo različita stanovišta i bolje je da je tako a da stvar nije crno bela. Verovatno i ja negde grešim pa dva utiska ipak daju mnogo verodostojniju sliku jednog mentaliteta. nastavite da akumulirate vaše srbijansko iskustvo a biće mi drago da ga posle nekog vremena ponovio saopštite na ovom sajtu, ne sumnjajući u vašu dobronamernost i iskrenost. Kineze izuzetno cenim kao marljive i odane svojoj zemlji i narodu. verovatno ste i vi takvi. Ja sebe doživljavam kao Srbina, ne Srbijanca. Nadam se da vam to ne smeta za razliku od nekih. A što se tiče odmora dozvolićete i meni da se ponekada i od njega samog moram odmoriti. Pogotovo kada se odmaram družeći se sa Srbijancima.
Pozdrav od Srbina!
Preporuke:
2
9
52 sreda, 03 jul 2013 15:15
detektor
sreda, 03 jul 2013 11:42
Anka Krajina
@ detektor

O Ivanu Miškoviću.
tamo je kazano ili kaže da je bio Titin OBAVEŠTAJAC. E sad, mislim da to treba istaći, jer se ovde barata terminm "savetnik".


Objavljeno u Nacionalu br. 710, 2009-06-23


Nije (predmetni intervju) objavljen u "Nacional", već u "Expres" od pre jedno dva meseca. Sigurno. Postaviću vam na nekoj temi sken prve strane. Možda u sledećem nastavku pomenute teme.
Preporuke:
2
0
53 sreda, 03 jul 2013 15:34
detektor @ Anku Krajinu
informativno,direktan link do skena jedne strane:

http://postimg.org/image/l92jd8cr5/
Preporuke:
2
0
54 sreda, 03 jul 2013 21:53
Anka Krajina
@ detektor

Hvala za link ali podatke, koje navodim našla sam u intervjuu, objavljenom u Nacionalu:
Ivan Mišković - uzbudljiv život Titova kontraobavještajca
http://www.nacional.hr/clanak/60689/ivan-miskovic-uzbudljiv-zivot-titova-kontraobavjestajca
Preporuke:
1
0
55 četvrtak, 04 jul 2013 18:33
Ernan Kortes
G. Detektor, citat koji navodite nije moj, pa ne razumem kontekst u kome mi se obraćate. Ako Vam nije teško, izvolite pojasnite nam stvar.
Svako dobro
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner