среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Светислав Басара – непостојанa психологија и континуитет лупетања

Kоментари (31) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 29 мај 2013 13:59
Khevenhiler
Басара често, с правом, критикује паланачки дух Србије.
Ипак, кад грми уз помоћ ауторитета непознатих најширем читалаштву, личи управо на грађанина мале вароши. И то не првог.

Господине Кецмановићу, ви сте као Бил О Рајли наше јавне сцене. (Овде се ја позивам на Басари непознат ауторитет.)
Препоруке:
62
7
2 среда, 29 мај 2013 14:00
Marta Koen
Da se ne lažemo: Svetislav Basara je najveći srpski antisemita svih vremena!
Препоруке:
55
22
3 среда, 29 мај 2013 14:02
Danko
Lakrdija od pisca to je Basara.
Препоруке:
90
14
4 среда, 29 мај 2013 14:04
Hajde malo o Ekremu
Зашто само о Басари?
Препоруке:
65
11
5 среда, 29 мај 2013 14:09
Дино Зоранић
Кад се Светислав налупета то ни воз не може да повуче!
Препоруке:
83
9
6 среда, 29 мај 2013 14:38
@Marta Koen
Слажем се! О томе да ли је он релевантан као писац, може да се дискутује... Али нема сумње да је барем у томе о чему ви говорите - највећи!
Препоруке:
37
7
7 среда, 29 мај 2013 14:47
Pisac i politika
Piscima nikada nije strano da se pozabave i politickim temama, ali to treba da rade na strucan i intelektualno dorastao nacin. Kada se Svetislav Basara poduhvati pisanja nekog ''ozbiljnijeg'' teksta on vrvi od uutrašnjih kontradiktornosti, potpunog izostanka kvalitetne argumentacije a ako na to dodamo da je zaključak unapred poznat ti tekstovi ne mogu da budu ništa drugo do ideološki pamfleti. Kada piše kraće tekstove, lične osvrte tada još i može nekako da prođe, jer čitalac pada na humor i dosetku, ali kada pokušava da artikuliše jedan ozbiljniji, koherentniji politički stav, gubi se u izmaglicama neznanja i ideloške strašćenosti. NE smatram da dotični nije sposoban da kvalitetno politički rezonuje ali da bi se to izvelo potrebno je malo više znanja i mnogo misaonog truda i što je najbitnije što veća intelektualna otvorenost.
Препоруке:
48
5
8 среда, 29 мај 2013 15:29
Данило
Разлика између Киша и Басаре састоји пре свега у томе што је Данило Киш био - писмен. А Светислав Басара је формално и неформално необразован, приучени "постмодерниста"...
Препоруке:
77
7
9 среда, 29 мај 2013 15:29
Лепа Брена српске књижевности
Басара је искористио прилику у оно време раног постмодернизма, када домаћа публика није баш темељно познавала тенденције у светској постмодернистичкој литератури, да своје средњошколске саставе и кафанске вицеве прода као "постмодернизам". Не треба да заборавимо да се Басара појавио у време монопола Лепе Брене у српској и југословенској популарној музици. Басара је био и остао удаљен од савремене књижевне продукције у оној мери у којој је Фахрета Јахић била и остала далеко од нпр. савремене британске поп-сцене. Миле воли диско, а ја коло шумадијско - то је Басарин мото!
Препоруке:
55
7
10 среда, 29 мај 2013 15:34
TMPGEnc
Gospodine Kecmanoviću, zar vam nije dosadilo pisati o Basari?
Препоруке:
8
47
11 среда, 29 мај 2013 15:35
фристајло
Окрпи га Владимир "јуначки"...
Ако.
Но, са друге стране- треба разумети Басару. У кафани- главна звезда; кад се сви добро "натанкују"- само је њему остајало ума и језика да забави "публику.
Има таквих људи, подносе пиће. Луциднији су кад попију.
А онда се отрезне, а нико неће да их слуша; зна то да фрустрира...
Зато, Владимире- не будите тако оштри према колези; он има своју публику. Не угрожава ни Вас, ни друге писце.
А ваљда имају право и кафански мислиоци, као и слушаоци Цециног и "Дивиног" опуса да имају свог омиљеног писца?
Реално, и без шале- Басара је бистар, духовит али ментално недисциплинован и етички недоследан човек; то његове текстове чини занимљивим, али- потпуно непоузданим у погледу истинитости теза које заступа.
Лаке менталне вежбе- ништа више од тога.
Мислим да сте га узели мало преозбиљно; то, што има оволико публике, не значи да је он добар, већ да је публика- лоша.
Иначе- добра "вивисекција"...
Препоруке:
62
6
12 среда, 29 мај 2013 15:44
anonymous
Али – ако је елитизам то што нам нуди Басара, и ако је наводној „саборности“ Цеце, Добрице и Матије, коју пројектује у прошлост, алтернатива „саборност“ на линији Карлеуша – Сретен Угричић – Света, овим текстом јасно пројектована у будућност – тек ћемо да деремо кожу на шиљак.


aahhahahha...auu, kako ga je osisao ovaj decko, ej, basara, izvini brate, ali ja posle ovog ne bih ni uzeo olovku, a kamoli nesto pisao...pa ovo je vrh! ja cu ceo clanak rucno prepistai i zakaciti ga na frizider, da svi mogu da ga citaju koji me posete, bice citanje pod obavezno...

svetislavu basara, tebe je muski opleo, a meni je dao volju za zivotom i very da mi ipak imamo jos ljudi u ovoj drzavi...aj sad zdravo! :)
Препоруке:
56
6
13 среда, 29 мај 2013 16:38
@Khevenhiler
Басара често, с правом, критикује паланачки дух Србије.

За Басару и њмеу сличне, паланачки дух је циљ који никада досегнути неће.
Сетимо се са колико је духа Момо Капор писао о „малограђаноштини“ која је заправо много бенигнија од, рецимо „београЏанштине“.
Ево недавни пример како је Ђилас вређао неке људе. Преносим коментар:
Osvrćući se na savet portparola URS Marka Selakovića, koji mu je poručio da manjak u gradskom budžetu nadoknadi tako što će da oporezuje bogataše s Dedinja, Đilas se nervozno obrecnuo:
-Ko je taj i odakle je?Je l‘ iz Beograda?On i ne zna šta je Dedinje!
Kakav blam,gospodine Đilase! U vašoj biografiji piše da vam je otac iz sela Očigreje u Bosni, a majka kolonizovana iz Like. Drugim rečima, to znači da ste vi prva generacija Beograđana, ako ste uopšte i rođeni u Beogradu.Obaška što nigde ne piše zašto je biti Beograđanin bilo kakva odrednica za uspeh i pohvalu.
*
Тако и Басара,прича о паланци. И Карлеуша је београЏанка...
Препоруке:
43
4
14 среда, 29 мај 2013 17:55
Gospodine Kecmanoviću
Чиме Вас је Басара задужио да га упорно враћате из анонимности где објективно припада?
По чему су његов пљувачине завределе колумне?
Да није објавио нову "књигу".
Таман мало одморим, нема га ни на Б92 ни на Студио Ђ већ цела 3 дана. А онда Ваш текст о њему.
Поштедите нас!
Препоруке:
40
6
15 среда, 29 мај 2013 19:30
Влада, Србија
Лишено отклона и заклона који су му нудили упокојени постмодернистички постулати, квазиинтелектуалистичко прокењавање ту алтеранативу да представља не може.
Сасвим довољно!
Препоруке:
32
3
16 среда, 29 мај 2013 20:48
Doljnja Mala
Basara je "Krleusa koja nema silikonke". Retko los pisac.
Препоруке:
39
5
17 среда, 29 мај 2013 21:24
сељак беземљаш
"Свет промашених одаје се комешањем и немоћним напињањем. Духови би да изађу на светлост али немају снаге и среће. СПУТАВА ИХ СТВАРАЛАЧКА НЕМОЋ...."

Овај цитат из књиге Милована Данојлића
КАКО ЈЕ ДОБРИСЛАВ ПРОТРЧАО КРОЗ ЈУГОСЛАВИЈУ БИГЗ 1977.г. тачно и прецизно, дефинише све наше Басаре. На гомили.

У ТОЈ књизи писаној 1977.г. Данојлић у лику писца колумни, Лазара Марића као да антиципира појаву Светислава Басаре.

"Лазар Марић..За кратко време, у три године, начини каријеру која, ништавна као и све што се безболно постиже, по неким другим мерилима није била за потцењивање. Извешти се у ..зановетању и боцкању...почео је да се подсмева.
До грла у жалосном послу обезвређивања речи он, као и толики му другари, брзо западе у моралну отупелост ..На лицу му је стално лебдео подсмешљив израз у којем је било више лукаве, добро расположене глупости, него ли надмоћне проницљивости, до које је држао.
ЛАЗАР МАРИЋ ЈЕ ИГРАО НАЈЈАДНИЈУ УЛОГУ КОЈУ ЧОВЕК ОД ПЕРА С ПЕРОМ МОЖЕ ИГРАТИ".
Препоруке:
40
1
18 среда, 29 мај 2013 21:47
kaca
Basara :papazijana od reci ,"ideja "," humora " poluobrazovanosti nešto što je mogla samo da izrodi postmodrenistička i liberalno -amerogradjanske Srbije.Američka subkultura koja se prodaje kao srpska "velika književnost".Basara je paradigma kvazi kulturne elite Srbije i Srba koja ce u istoriji književnosti Srba biti zapisana kao zalostan period.
Препоруке:
23
3
19 среда, 29 мај 2013 23:25
Бели Орао
Наш Реди је за Басару, Басара илити Басара је за нашег Редија аматер из подсавезне лиге, само су му дали простор.
Препоруке:
13
1
20 четвртак, 30 мај 2013 00:38
kurir
Za razliku od Basare, koji zna da misli i piše, mladi Kecamnović zna da misli ali jako loše i do zla Boga dosadano piše. Zato zavidi Basari.
Препоруке:
11
30
21 четвртак, 30 мај 2013 07:31
...
Bravo, Beli !
Препоруке:
8
0
22 четвртак, 30 мај 2013 07:50
...
Šteta za Basaru, ...je učinio svoje. I Beograd. Bolje da se na vreme povukao u neku svoju Jasnu Poljanu da zaista piše. Njegove kolumne u listu "Danas" odavno sam prestao da čitam.Zar nije bilo nikoga da mu na vreme kaže, mani se politike. Za mene, on je uvek bio bolji esejista nego prozni pisac. Recimo eseji "Na ivici", 2007 su odlični! Takođe malo spominjani "Virtuelna kabala", mislim iz 1996. Autorova sumnja da "zbog godina" Basara verovatno neće moći da pruži ništa veliko u budućnosti, najblaže rečeno je neukusna: kada bude u Basarinim godinama, a to su najbolje godine za pisca, autora se možda niko više neće ni sećati.IUnapred hvala na minusima.
Препоруке:
14
6
23 четвртак, 30 мај 2013 08:02
Karl Marks-naš duhovni vođa
Басара често, с правом, критикује паланачки дух Србије.

Kako neko ko je rođen u nekom selu ispod Tare, može da kritikuje varoš ili palanku?

Varoši i palanke dale su najveće umove srpskog naroda. U ovom grmu leži zec. Dotični je šovinista prema svom narodu i prema onima koji su bolji od njega.
Препоруке:
25
6
24 четвртак, 30 мај 2013 10:20
thinking maize
"Најлепше" Басове "повести" су у "стилу" "road mouvie" ДУЖ пруге Београд-Бар, тачније по "траговима древних" српских "културно-образовних институција" под "патронатом" српске "великомученице" "Рајке Шљивић"! Шта, нисте чули да је "св. великомученица" "Рајка Шљивић" Басова ПРЕСЛАВА!? Очигледно је Бас дао ПОВЕЛИКИ ОБОЛ његовој "заштитници" током писања "колумни" за "Данас"!? Шта ћете, ваља то СВАРИТИ!? Као и ЧИЊЕНИЦУ да је ОН тек ДРУГИ КОЛУМНИСТА "Друге Србије"!? ПРВА је НЕОСПОРНО "Viva La Diva" Јеб..., пардон Јелена Кер..., пардон Карлеуша, а ТРЕЋИ "НЕПРИКОСНОВЕНИ" Пера ПОРНОМАН Луковић, СРАМОТА мог Краљева!?
Препоруке:
17
7
25 четвртак, 30 мај 2013 16:43
Milos
Za razliku od Basare, koji zna da misli i piše, mladi Kecamnović zna da misli ali jako loše i do zla Boga dosadano piše. Zato zavidi Basari.


Nema sumnje da Basara zna da misli - ali po porudzbini, po unapred zadatoj ideoloskoj matrici, zato najveci deo onoga sto napise u vezi sa raznim politickim temama ima vrednost samo za malobrojne ideoloske fanatike sekte kojoj i sam pripada. Za nas ostale, mnogobrojnije te papazjanije od tekstova ne vrede nista. Ne sumnjam da je moguce kvalitetno artikulisati politicka gledista koja Basara zastupa ali da bi se to uradilo treba imati malo sirine uma, politicko obrazovanje i mnogo znanja - a Basara to nema, i zato nas osudjuje na vecito ponavljanje stupidnih teza.
Препоруке:
9
0
26 четвртак, 30 мај 2013 22:46
сељак беземљаш
& Бели орао.
Пријатељу, поставио си основно питање не само наше културне политике, већ и новије историје.
Како је то "успео" С.Басара и важи за писца а РЕДИ не. На чему почива произвољност која једног осредњака диже из интелектуалног подземља, друге тамо оставља.

Нема се времена па о томе други пут.
Препоруке:
8
3
27 четвртак, 30 мај 2013 23:06
Бели Орао
""Сељак Беземљаш.

Синоћ сам био на промоцији једног зрелог новинара за кога се сви питају где је, а он фала Богу прежив и прездрав.
Било је речи о медиокритетима као опасности.
Опасност од нуклеарног рата је на врхунцу.
Препоруке:
5
5
28 петак, 31 мај 2013 03:01
ту пити ор нот ту пити..
Кад прочитам Басарино писаније,сетим се велике мисли непознатог писца(с краја маја);
Пре него запишем првеа слова на празном папиру(екрану),застанем и размислим,
да ли да почнем или да престанем да пијем.
Препоруке:
7
4
29 понедељак, 03 јун 2013 13:19
Надица
@ Марта Коен У праву сте, Басара је антисемита и ужива нечију подршку.
Препоруке:
1
1
30 уторак, 04 јун 2013 18:40
Данко Б. Марин
Другосрбијански блесаверај-бестселерај,а писцу би требало забранити да се на ТВ екранима појављује док не научи да брише нос марамицом!
Препоруке:
2
1
31 четвртак, 06 јун 2013 08:46
Nikola
Nema tu ni p od pisca, jedino vredno što je on sam parodija
Препоруке:
1
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер