четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О нашим заблудама (I део)

Kоментари (76) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 06 мај 2013 09:31
свака част
Храбар, искрен и бескомпромисан текст којим се аутор замерио многима и који се баш због тога многима неће допасти. Не слажем се са свим изнетим оценама, поготово оним о Милошевићу, па ни неким другима, али добро је да се отворено и искрено разговара. Верујем да ће бити много коментара.
Препоруке:
59
18
2 понедељак, 06 мај 2013 09:34
Ф-16
Изванедно, храбро и интелигентно. Изазваће критике на свим странама што је знак да је аутор погодио циљ.
Препоруке:
48
14
3 понедељак, 06 мај 2013 09:46
...
Izvanredan članak, sve čestitke autoru!
Препоруке:
57
15
4 понедељак, 06 мај 2013 10:05
Милутин
Испаде да Вам нико не ваља, побогу!Па зашто је Милошевић отет и испоручен Хагу, па ликвидиран,....зашто Шешељ чами 11 година у Хагу, побогу. Тешка је борба против Голијата, али кад му се придруже и домаћи квислинзи онда пропадамо, ефикасно, ..е то смо ми доживели, домаћи квислинзи раде за странце.Поред свих мана, грешака(које сви имамо) не може се поредити неко ко се борио за свој народ , са онима који су крајње лаковерно прешли на другу страну.Заблудели су они који су извршили пуч и испоручили ранијег председника Србије Хагу, мислећи да ће потећи мед и млеко,...кад оно црње и јадније време дочекасмо.Превише се релативизују ствари, не уважавају се чињенице, однос снага, сила...прелази се преко домаће издаје...ДОС је саучесник у рапидном пропадању,они су саучесници са НАТО алијансом(то су факти), сетите се само обећања после извршеног пуча, а шта дочекасмо.
Препоруке:
58
9
5 понедељак, 06 мај 2013 10:24
c&v
hvala za tekst!
Препоруке:
25
14
6 понедељак, 06 мај 2013 10:36
...
Dragi Milutine, potrebni su smireniji tonovi. Pogledajte moto članka: "po delima njihovim poznaćete ih". Po delima, a ne po rečima; po onome što su činili, pa i propustili da učine a mogli su, a ne po onome što su obećavali. Reči su u demokratijama devalvirane, nemaju više težinu. Samo se kod Staljina za reč gubila glava. Ne zna se šta je gore...
Препоруке:
40
18
7 понедељак, 06 мај 2013 11:08
Милутин
Драги ...(пријатељу), па овај текст није баш "смирен", мало племике није на одмет.

У суштини се слажем са текстом , много зависи од страних сила, али и од нас.
Имамо неку црту да сами себи отежавамо ситуацију, најбољи пример је од 2000 до данас.Није све до других, код нас је суштина, али не треба све релативизовати, није све судбински заковано...

НЕ користимо искуства других... трошимо снагу на претерану самокритику, уместо да организован делујемо, да исправљамо криве Дрине, али то је већ друга тема..


Поздрав!
Препоруке:
37
3
8 понедељак, 06 мај 2013 11:13
Aere perenius
Оплете човек по свима, без пардона, а тек је први део ,како ли ће тек бити у другом делу.
И након свега, шта нам преостаје?
Препоруке:
27
9
9 понедељак, 06 мај 2013 11:31
...
Imate od mene veliki plus, vi ste pravi sagovornik. Slažem se od reči do reči, naročito mi se svidelo ovo: "Имамо неку црту да сами себи отежавамо ситуацију, најбољи пример је од 2000 до данас.Није све до других, код нас је суштина..." Pozdrav!
Препоруке:
36
1
10 понедељак, 06 мај 2013 11:43
...
@Aere perenius. Nije opleo po svima. Đinđić nije pomenut, ili nije zasad. Videćemo, sačekajmo drugi deo. Pozdrav.
Препоруке:
40
2
11 понедељак, 06 мај 2013 11:43
Горан Јевтовић
Срамне оцене о Милошевићу и Шешељу. Недостојно и перфидно.Аутор пише и тумачи догађаје као да је лично 90-тих био истовремено: лични биограф Милошевића, начелник Генералштаба, министар унутрашњих послова, министар спољних послова...Рецимо, нигде не помиње догађаје у вези СФРЈ 80-тих, а затим, 90-те, 91., када је вршена непосредна припрема и реализација разбијања СФРЈ и стварања независних држава: Словеније, Хрватске и БиХ, уз истовремено дестибилизовње Ц.Горе и субверзивни удар на Србију преко тзв. опозиције и преко КосМета.Нигде да се помене борба у РСК од 91' до 95', нигде да се истакне улога ОУН, признање отцепљених република, Русија и комплетан источни блок на коленима и слично.
Препоруке:
51
31
12 понедељак, 06 мај 2013 11:48
Nikola
Što se mene tiče tekst je krajnje nepristrasan i objektivan. Apsolutno se slažem da je svako od "aktera" imao svojih 5 minuta a sa rezultatima smo gotovo svi upoznati. Ono sto se u istom trenutku nameće kao kritika tekstu mada je bi to mogla biti više dobronamerna konstatacija je to d niko ne valja. Pa ako se jos neko slaze u potpunosti sa ovim tektom to, po meni, namece nekoliko konstatacija koja u sebi nose i pitanja.
1. U skupstini sedi 250 ljudi koji su PREDSTAVNICI naroda. Svidelo se to nama ili ne mora se postaviti pitanje: Imamo li mi ustvari bolje?
2. Ako je neko i uveren da ima potvrdan odgovor na prethodno pitanje molim da kaze kako takve DOBRE ljude dovesti na vlast i u poziciju da odlucuju? Pri tome sam duboko uveren da pistaljke i mitingovanje ne vodi nicemu jer su svi na vlasti vec vise puta pokazali da se ne obaziru na kritike.

Molim Vas da kontatacije uzmete kao dobronamerne jer posle ovakhih tekstova uvek kazem: Doooobro, i kako sad mi tu nesto da promenimo?
Препоруке:
25
14
13 понедељак, 06 мај 2013 11:50
aleksej
Svaka cast, najzad da neko objasni sustinu a sustina je da mi niti smo losi, niti nesposobni, niti ne slozni vec moramo da nadjemo saveznike.

Bez toga nam nema spasa!!
Препоруке:
22
11
14 понедељак, 06 мај 2013 12:20
бгд
И четници и партизани су залагали за Југославију..четници за Југославију где би Срби имали као "главу реч" то је главна разлика. И Драгиша Цветковић који је учествовао у Балканском рату је уништио Србе преко Дрине са Бановиним Хрватском тзв.споразум са Хрватима где је 900,000 Срба стопљено и тотално уништено на дужи период..после долази НДХ и Јасеновац,издајник Драгиша Цветковић није био комуниста. Кад причамо о Србима у РС морамо рећи да је њихов менталитет и национални набој много већи од Срба са Истока Србије или Шумадије а да не причамо о Северу Србије која је потпуно антирспска и аутономашка. Не знам можда звучи грубо али постоје мањи и већи Срби. Неко се осећам Србином има тај унутрашњи осећај патриотизма а неко је само генетчки Србин..то јест Југослевен или титоиста који уопште нема у себи српства ни мало.
Препоруке:
39
8
15 понедељак, 06 мај 2013 12:31
Срећко Шојић
Једва чекам други део ове анализе. Ако закључак не буде овакав: "Заједничко свим анализираним ликовима је тај, што су се за Србију борили са мањим или већим бременом комунизма у себи", онда аутор на крају листе треба да допише своје име.
Препоруке:
23
15
16 понедељак, 06 мај 2013 12:57
Робеспијер
Просто, нема довољно простора да би се одговорило на бројне нетачности и полуистине.Покушаћу да укажем на пар. Каже се да је Шешељ доследан политичар. Да ли је доследност бити комуниста, па жестоки антикомуниста? Да ли је доследност подржавати САД и агресију на Ирак, па постати жесток противник САД и присталица С. Хусеина? Да ли је доследност подржавати Запад у хладном рату и залагати се за неолиберализам, па постати највећи критичар истих? Да ли је доследност подржавати Милошевића, па га нападати и шуровати са опозицијом, па ући у коалицију са СПС (остати у коалицији, иако је речено да ако НАТО чизма ступи на КиМ, СРС излази из исте), па признати лажну победу ''необавештеног'', па се онда борити против ДОС, хвалити се подршком СМ на председничким изборима и завршити опроштајним писмом поводом смрти СМ...
Препоруке:
24
24
17 понедељак, 06 мај 2013 12:59
Робеспијер
у којем га представља, с правом, као највећег патриоту. Сетимо се и његовог опроштајног писма када је ступио у штрајк глађу у Хагу, где је заклео своје следбенике да не улазе у коалицију са ''необавештеним'', да би након неколико месеци умало дошло до исте, да није СПС издао ствар. Такође, мало јесам, мало нисам за ЕУ.

Када пише о Милошевићу, види се да аутор припада екстремној националистичкој струји, јер, забога, СМ је боравио на Западу, као и његови сарадници, а ''прави Србин'', се мора гнушати свега западног. Каже, одржавао је везе са Западом. Па, неће са Буркином Фасо или Гвинејом Бисао, јер оне нису одлучивале о судбини рата у СФРЈ. Где је била Русија, па да сарађује са њом?

М. Обреновић је дигао ДСУ, као што је и СМ започео одбрану српског народа у Крајини и БиХ. Но, поента је била што мање страдалих, да би Србија опстала, а не преселила се на небеса. И тек са ове историјске дистанце се види дело МО, као што ће се и СМ, што аутор очигледно не разуме.
Препоруке:
21
32
18 понедељак, 06 мај 2013 12:59
Srbina
Svi sa velikom paznjom ocekujemo drugi deo i kako ce autor da "ispliva" iz ovog hladnog tusa. Nadam se sa nekom konstruktivnom idejom, kad izbistrimo pogled da vidimo i sta nam je ciniti.
Препоруке:
12
7
19 понедељак, 06 мај 2013 13:10
Трећепозивац
Оволико произвољно изведених закључака веома је тешко наћи у исто време на једном месту!
Беспредметно је губити време и оспоравати на десетине неаргументованих тврдњи које су изведене по принципу: што је баби мило то јој се и снило.
Укратко речено - један веома неозбиљан покушај "збркљавања" свега и свачега. Потпуно бескористан текст који не служи никоме и ничему. Можда само некима да утраће своје слободно време.
Па нећете, ваљда, објавити ово у два дела?
Немојте, људи, ко Бога вас молим!
Препоруке:
26
20
20 понедељак, 06 мај 2013 13:12
marlon
nije pitanje da li u srbiji konstantno imao sic prezidente i zapadane papagaje na vlasti vec je po meni pitanje ko je od njih bio glumac sa odredjenom ulogom a ko se nije stideo da pokaze mrznju spram sopstvene zemlje i naroda. demagogija je zanimljiva disciplina dok ne padne krv, biti makijavelista je dobro za stimulisanje velikog mozga a ne samo za odrzavanje ravnoteze da se ne padne kao sa malim... i tu dolazimo do sustine: postoje ljudi, hajde da ih nazovem politicarima jer se tako deklarisu, koji imaju jednu liniju koju nece preci posto imaju veliki mozak, imaju obrazovanje, imaju svest i koji ce pored dosta greska koje su morali da naprave pod spoljnjim pritiskom stati kada igra velikih sila postane ozbiljna. postoje naravno i oni koji se nece libiti da sahrane milione nevinih samo zarad dodvoravanja gazdama, zarad megalomanske euforije samim sobom i funkcijama koje imaju tako da ih ni najblizi cesto ne prepoznaju.
Препоруке:
11
2
21 понедељак, 06 мај 2013 13:38
фристајло
За сада- коректно и дисциплиновано; прилично добар преглед и пресек стања.
Треба сачекати наставак, закључке текста, па донети неку коначну оцену, која се да наслутити из до сад написаног.
Но, да сачекамо...
Препоруке:
10
17
22 понедељак, 06 мај 2013 14:22
Благоје
Најбоље је стајати са стране и критиковати. Кад уђете у лонац, ту је прича другачија. Треба нешто и радити. Што се тиче Кумановског споразума, не знам шта би донео продужетак рата, јер је НАТО био спреман да иде до краја. Уместо окупиране целе Србије, окупиран је Космет. У тим околностима очекивати максималан резултат наспрам НАТО би било све само не озбиљно. Кажете да је Милошевић радио са Западом. Видели смо како изгледа када није хтео да сарађује са Западом, 1999. Који пут је по вама био добар? Неки трећи? Који то? У геополитичким околностима какве су биле деведесетих, било какав резултат на нашу страну било је тешко постићи. Кад су у питању "идеолошке секте", да ли можемо да кажемо да су оне партије које су за ЕУ исто то? Спремне да жртвују национални интерес зарад чланства у савезу који губи перспективу, по буквално сваку цену? Ко тренутно може да артикулише национални интерес изван Евроунијатских партија? Ми смо имали 50 година на власти идеолошку секту антисрпског карактера.
Препоруке:
27
6
23 понедељак, 06 мај 2013 15:40
Iperboreo
Ko bi rekao da ovol'ki tekst moze da se napise, a da se ne kaze nista zanimljivo..
Препоруке:
20
14
24 понедељак, 06 мај 2013 15:40
Шешељевац
О Милошевићу
Аутор подсећа да је Милошевић као банкарски стручњак у два маха боравио у САД на разним семинарима а да је Михајло Марковић докторирао у Лондону и био на специјализацијама у САД и В. Британији.
Изводити далекосежне закључке из чињенице да је неко боравио на специјализацији у САД или В. Британији је неозбиљно и неодговорно. Има заврбованих који никада нису крочили у неку државу ван Србије, и има пуно патриота који су докторирали, специјализирали се и дан данас живе у САД. Уколико аутор жели да каже да су Милошевић и Марковић били „амерички људи“ онда треба да наведе неке конкретне и релевантне доказе.
Препоруке:
41
6
25 понедељак, 06 мај 2013 15:43
Шешељевац
О Шешељу.
Аутор се пита шта је Шешељ учинио „ корисно“ за Србију и одговара „скоро ништа“ јер је без икакве способности да нешто „практично“ учини у корист своје земље.
Прво, политика по својој природи није делатност која даје „практичне“ резултате. Практичне резултате може дати лекар кад изврши успешну операцију, адвокат кад добије парницу, водоинсталатер кад поправи чесму... Мерити учинак неке политике и неког политичара захтева мало сложеније критеријуме од оних који се примењују на учинак водоинсталатера или лекара. Шешељев политички учинак је ОГРОМАН а састоји се у томе што је успео да окупи целокупну српску патриотску јавност у један јединствен и моћан блок. Мера тог његовог учинка је управо садашње стање безнађа које је последица одсуства на српској политичкој сцени личности као што је Шешељ, дакле личности која би имала такву мобилизаторску моћ. Осим тога, Шешељ никада није имао власт. Никада није био на положају ни председника државе ни председника владе.
Препоруке:
27
11
26 понедељак, 06 мај 2013 16:54
@Робеспијер
"Да ли је доследност подржавати САД и агресију на Ирак, па постати жесток противник САД и присталица С. Хусеина?"
Да ли је било доследно од Садама Хусеина да буде савезник САД а потом њихов жесток противник? Да ли је било доследно од Гадафија да буде жесток противник Запада а да после тога финансира изборну кампању Н. Саркозија који ће, узгред, имати кључну улогу у свргавању и убиству Гадафија?
Препоруке:
26
5
27 понедељак, 06 мај 2013 18:25
Дринко Кончаревић
@Никола,
Мала а у ствари велика исправка. У Скупштини Србије, углавном не седе представници народа, већ представници странака. Вођа странке, у већини случајева је "власник" странке, на основу гласова које је странка добила, добијене мандате дели својим људима. Ви за те људе вероватно не би ни гласали али они су Вам захваљујући изборном систему наметнути и тврде Вам, да сте их Ви изабрали. Зашто је то тако урађено? Па већина страначких лидера не би прошлa ни у својој изборној јединици, унутар месне заједнице. Дешава нам се парадокс. На једној страни се тврди, да су сви грађани заступљени са својим представницима а на другој поједине општине немају свог представника у Скупштини. Где је ту демократија? Изборни систем не ваља и мора се мењати да би могли казати да се Скупштина зове Народна Скупштина. Садашњи изборни систем је "кумовао" "партократији" унутар које је владала "аутократија" а демократија је само шминка иза које нема усана да Вас љубе. У политици нема љубави, родољубља, итд.
Препоруке:
18
1
28 понедељак, 06 мај 2013 19:43
Владимир
Поштовани коментатори, браћо и сестре,

Мислим да је лепо, али нецелисходно остављати коментаре само на патриотским порталима. Пробајте да Ваше, аргументоване, коментаре остављате на "другим" порталима и тако помогнете у буђењу овог народа. Знам, сада ће неко рећи како на тим порталима влада цензура и како се коментари не објављују. У том случају прилагодите Ваше коментаре тако да могу да прођу цензуру, а да опет садрже јасну, патриотску ноту. Коментаре пишите так да буду што једноставнији, краћи, а опет јасни и упечатљиви. Учествујте у расправама и будите упорни. Само тако можемо учинити нешто писањем коментара. Видимо се 10. маја на протесту.

Живела Србија!
Препоруке:
26
3
29 понедељак, 06 мај 2013 20:09
Slavomir Srpski
Pozdravljam ovaj tekst autora, koji je hrabro udario po mnogim srpskim dogmama, pa ce vecina biti nezadovoljni.

Ja sam vrlo zadovoljna ovim autorovim pristupom, jer sve meri po realnim ucincima lidera koji su ovde delovali barem poslednjih 20 godina, i o tome se uveliko slazem.

To da je autor sa istom merom i istim metrom odmerio sve, ide na njegovu pasnu profesionalnost, i daje jedinstvenu i sazetu sliku stradanja Srpskog naroda u posldnje tri decenije, nemusto se opiruci zapadnom neprijatelju (NATO).

Naravno sada tu nedostaje prava tema: sta i kako sada ciniti da bi se izvukli iz ove nezavidne situacije, u koju nas sve ubrzanije guraju sadasnji lideri na vlasti. Autor je lepo iskritikovao sve tkzv nacionalne stranke i njihove lidere, ali i ostale "patriotske sekte" kako ih autor naziva (Dveri, pre svega), pa ostaje legitimo pitanje: Da li treba da otpocneo od Tabula-raza, sa cime i sa kim?

Ocekujem da posle ovakvog ciscenja sopstvenog dvorista, autor to objavi.
Препоруке:
14
13
30 понедељак, 06 мај 2013 20:14
s.j [ПРВИ ДЕО] Аутор није себи требао допуштати да пише овако обимно, јер га је то довело до претеривања и извлачења неоснованих закључака
Милутин и Шешељевац су већ поменули неке од грешака у тексту, као и приступу самог аутора.

У временима у којима се налазимо, аутор је морао задовољити одређене критеријум, ако му је циљ био да допринесе препороду - т.ј. Да покаже људима правац и улије им наду. Морао је бити непристрасан, али и да покаже милост, разумевање и да има у виду околности у којима су се поменуте особе налазиле, као и то какав је био њихов карактер. Не може се исто очекивати од некога ко је одрастао у патриотском, српском дому и од чеда титоизма. Оно што је издаја за првог, може бити помак ка патриотизму за другог. Користити иста мерила за све је апсурдно! Потребно је било указати на то шта даље треба чинити и у корист општег добра, ублажити суд, како би што већи број људи могао да се уједини око ваших (и сличних, патриотских) речи. Чините исто оно што пребацујете учесницима четничко-партизанске 'дебате'. Уместо језик за зубе у корист јединства, износите непотребна мишљења која резултирају свађом.
Препоруке:
12
8
31 понедељак, 06 мај 2013 20:23
The Jack
@ Робеспијер

Kao i obicno, promaklo Ti je da je SM hteo da sedi na dve stolice. Malo zapad, malo Rusija. Zvuci li to poznato? A? Naravno da zvuci. Tito!! Ring the bell? SM nije uvideo da te tanke zice na kojoj je Tito balansirao vise nema. Zaboravile su se reci Moamera Gadafija na samitu Nesvrstanih - Smesni i nikom potrebni skupe. Gadafi je znao ono sta SM nije - da su mnoge "nesvrstane" zemlje izdale osnovni princip i presle na stranu zapada, sta je ustvari pokidalo nit koju sam naveo. SM je mislio da moze kao Tito, a sta je bila jedna od njegovih pocetnih i katastrofalnih zabluda, po njega i po Srbiju. Takodje autorova teza o slabljenju obrambene moci zemlje zarad ocuvanja licne vladavine potpuno stoji, kao i ne mali broj primera gde je vojni vrh, blizak sa SM donosio lose odluke, koje ne bi doneo ni kaplar, a kamoli general.

Ovaj tekst je dobar put u cilju rasciscavanja nedoumica i dobar motiv da se svima utuvi u glavu da rusi ne mogu biti veci srbi od srba.
Препоруке:
19
10
32 понедељак, 06 мај 2013 20:32
ѕ.ј [ДРУГИ ДЕО]
Зато је ваша анализа Милошевића неправедна, у доброј мери без аргумената и изузетно пристрасна. Провидно је да сте текст писали да би изнели своје ставове, додавајући 'доказе', као потпору и 'шминку', која овом тексту даје спољни изглед научне анализе.

Анализа Шешеља просто не стоји. У једној реченици готово инсинуирате да је он био у позицији моћи - то јест, на функцији. Када, то? Којим путем је могао утицати на исход ситуације, осим тиме што је окупио патриотске снаге и тиме створио услове за повратак патриота на власт - којих на власти нисмо имали од Другог светског рата и још немамо. Шешељ је учинио највише што је могао, као политичар, али стицајем околности није успео доћи на власт. Да јесте, тек би онда било праведно говорити шта је он учинио у практичном погледу.
Препоруке:
16
12
33 понедељак, 06 мај 2013 20:49
ѕ.ј [ТРЕЋИ ДЕО]
Анализа вама очито најмилијег Коштунице је такође пристрасна и непоткрепљена. Кажете да је остао некомпромитован, а при том износите доказе у супротном. Као човек који је директно учествовао у стварању устава који је задржао покрајине - што Милошевићу прописујете као минус, али не и Коштуници -, који је довео или подржао све оне које сте поменули и о којима је све јасно, није логично рећи да је некомпромитован. Не кажем да је он лош човек, али рећи да је некомпромитован је неистина.

Али оставимо се ми шупљих анализа - оне су за странице историје - и прихватимо се конкретних питања: шта, како, када и чиме освестити народ и извући се из ове рупе. Вашом непотребно дугом анализом ви не одговарате на било које од ових питања, већ само стварате додатне тачке спотицања (свестан сам, наравно, да то и сам чиним у својим коментарима, али ја немам исту одговорност као ви, јер мој коментар не читају хиљаде).

Део о Хрватима и Албанцима, пак, је изврстан и вреди га прочитати.
Препоруке:
20
11
34 понедељак, 06 мај 2013 21:44
Nikola
@Darinko Končarević

U redu. Ispravka je sasvim na mestu.
Ništa onda puno sreće u promeni izbornog sistema.
Puno sreće, trebaće nam...
Препоруке:
3
0
35 понедељак, 06 мај 2013 21:49
Guru
Чланак је изванредан. Не могу више ни да се сетим кад је неко у Србији споменуо дела, само се преноси рекла казала. У српским вестима се годинама никад ништа није урадило, само се преноси ко је какву бедастоћу одвалио.
Ајде сад сви дежурни коментатори пркоментаришите шта се стварно у земљи Србији дешава а не шта се прича. Можда вам падне на памет и шта нам је сад радити.
Препоруке:
10
9
36 понедељак, 06 мај 2013 21:49
Рино о-о то
Овакве оцене о Милошевићу и Шешељу нестоје и нису у складу са цитатом из Светог писма на почетку овог текста (у покушају?!). Остали део текста нисам читао јер иритира метод лагодног и уског сецирања наше блиске прошлости. Слободан Милошевић и Војислав Шешељ су својим капацитетом могли бити било шта друго и сигурно успешни у животу а не (ни најмање) мета неодговорних медиокритета који су себи дали за право да димензију сопствене неспособности пројектују на две, сада већ историјске личности српског народа (једне још за живота)! Историјске, својом жртвом пред непојмљивом агресијом на један, бројчано, мали народ а капацитетом и цивилизацијском потврдом сигурно великим. Дакле, када сте спречени да направити дело (од стране фашиста), лична жртва је синоним за неостварено дело. То овај аутор не зна.
Препоруке:
19
10
37 понедељак, 06 мај 2013 21:56
Брада
Занимљиво је да те острашћене идеолошке расправе и навијачког духа нема у Републици Српској, већ само у држави Србији. Очигледно да ужасна искушења рата у Босни и борбе за опстанак у том рату су учинили да то питање буде стављено у перспективу давне прошлости, где јој је и место.

Ја бих рекао да су томе допринијела искушења у претходним ратовима, могуће чак и раније, а не у посљедњем рату западно од Дрине. Овдје никада није ни постојала идеолошка подјела на четнике и партизане, из простог разлога јер је комуниста било врло мало. Овдашњи Срби су СФРЈ доживљавали као нужно зло, као некад Османлије, Аустроугаре, а данас БиХ, ћутке, стоички, навикли на тиху патњу. Они који нису могли да издрже постајали су Турци, Југословени, Босанци и Херцеговци, и одавно се не рачунају у Србе. Колико је то лоше, толико је и добро. Ако ништа, бар знамо колико нас има и јединствени смо када су битне ствари у питању
Препоруке:
15
2
38 понедељак, 06 мај 2013 22:01
zarko
Ovom opsirnom slanku se moze pristupiti sa raznih strana. Ako se osvrnemo na aktualni trenutak, kratak zakljucak mogao bi da glasi: mi smo mala zemlja, a sve male zemlje su ovisne o velikim svetskim silama i svi nasi politicari moraju manje vise da se ponasaju u skladu sa stavovima i interesima tih velikih sila. Autor kaze “Sva nadanja domaćeg stanovništva da će politika sadašnje vlasti biti barem malo više u korist sopstvene zemlje i naroda, u odnosu na prethodnu su se pokazala kao potpuno jalova”.
Skrivena poruka ovoga je sto da se onda suprotstavljamo postojecoj vlasti kad su svi politicari isti pa je svejedno koga cemo da biramo. Drugim recima ostavimo ove na vlasti na miru, jer eto i oni moraju da rade za strane interese. U nastavku teksta to autor I potvrdjuje, pa umjesto da analizira zasto su narodna nadanja izneverena i koji su to ljudi u vlasti izdali narod, kako su i cime korumpirani, on dotle analizira sve druge, a posebnno Seselja i Kostunicu.
Препоруке:
4
4
39 понедељак, 06 мај 2013 22:03
zarko
- nastavak teksta

Zasto su opasni Seselj i Kostunica. Njih je vazno raskrinkati jer bi jos uvek dio naroda mogao popomisliti da se moze voditi patriotska i relativno nezavisna politika pa pruziti otpor postojecoj vlasti. Interesantnoje da je ovo vec drugi takav opsirni clanak u kojem se secira Kostunica koji je vladao jedno krace vrijeme i to u jednoj manjinskoj vladi dok npr. nema takve opsirne analize za jednog Dinkica koji vec 12 godina vedri i oblaci u svim vladama, u jednom izuzetno vaznom sektoru za jednu zemlju, ili jednog Dacica koji sudjeluje vec u tri vlade. Ne znam kakav ce biti zakljucak ovog serijala clanaka ali vec i ovo mi dovoljno govori da izrazim sumnju u pristup i namere autora.
Препоруке:
11
2
40 понедељак, 06 мај 2013 22:05
Брада
Андрић каже ("Писмо из 1920. године"): "Ту специфичну босанску мржњу требало би проучавати и пoбијати као опаку и дубоко укорењену болест. И ја верујем да би страни научници долазили у Босну да проучавају мржњу, као што проучавају лепру, само кад би мржња била исто тако, признат издвојен и класифициран предмет проучавања као што је лепра."
Препоруке:
7
1
41 понедељак, 06 мај 2013 22:10
Zarko
Mozete i Bozjim Nadahnucem i Darom Genija da nas podsetite i na zadnjih 2000 godina,ali Srbiju u Evropi ceka novo unijacenje.
/sumnjiva mi je egzaltirana pozicija Milana Obrenovica izvucena iz sveukupnog evropskog konteksta/
Smrt za Srbiju doslovce uvek dolazi sa Zapada- nakon pokusaja unijacenja.Patrijarh Varnava je 1937-e godine nazvao Stojadinovica "BANKARSKIM KLERIKALOM"
treba li tu nesto da se doda?
Препоруке:
12
0
42 понедељак, 06 мај 2013 22:31
...
Povremeno čitam komentare; svuda ima ponešto pametno. Pitam se, nije li suviše očekivati od autora (novinara, pisca, intelektualca, bez obzira kog formata) da nađe rešenja, da kaže šta nam je činiti. To nisu mogli ni oni koji su imali moći da svoje zamisli sprovedu u delo. Autor može da pruži novo i originalno viđenje stvari, da postavi prava pitanja na pravi način, ukratko - da bude podsticajan, da navede na razmišljanje. Nerealno je očekivati više od toga. Nameće mi se jedna asocijacija: kažu da je jedna od velikih poruka Kafkinog dela da čoveku bez moći ne ostaje ništa drugo, nego da tumači. Izvinjavam se svim sagovornicima zbog izvesnog pesimizma koji me je, nadam se samo privremeno obuzeo a koji se možda mogao osetiti u ovim redovima...
Препоруке:
17
2
43 понедељак, 06 мај 2013 23:35
Peter RV
Mislim da je jedina namjera autora bila da popravi katastrofalni imidz Kostunice kritikujuci ga tako blago da ispada da su nase 'zblude' o njemu bazirane na nerazumijevanju njegovih simpaticnih karakteristika, kao postenje, integritet, patriotizam etc (zvuci kao da je Slavomir S. bio konsultiran).Kriticizam Milosevica je tu da se podsjeti na Kostunicinu 'oslobodilacku' ulogu 5og Oktobra, naravno, bez da se mnogo analizira sto nam je ona donijela.
Препоруке:
12
16
44 понедељак, 06 мај 2013 23:57
Умешач за Три тачкице
Човеку без моћи остаје само да тумачи али постоје разна тумачења. Добронамерна и злонамерна, аргументована и неаргументована, површна и озбиљна, са задњом намером и без задње намере,стручна и дилетантска, тумачења чији циљ је да се истина спозна и тумачења чији циљ је да се истина замути... итд. Разуме се, најгора су неаргументована, површна, злонамерна и дилетантска тумачења са задњом намером.
Препоруке:
7
6
45 уторак, 07 мај 2013 00:49
Dragan
Pčela leti na med, a muva na ranu i izmet. Valja imati pčelinju a ne muvlju "pamet"
Препоруке:
2
1
46 уторак, 07 мај 2013 00:55
Dragan
Kada je reč o rezultatima politike pojedinih političara, mora se imati na umu da mera ne mogu biti želje, već mogućnosti. Tj. šta je ko učinio u odnosu na objektivne mogućnosti (i njih kao pojedinaca i nas kao naroda), a ne u odnosu na želje.
Препоруке:
4
1
47 уторак, 07 мај 2013 02:19
Oleg
SRBI KOLIKO VAS JE OSTALO,

Zadnji su ovo dani da

se trgnete iz mrtvila.

Ako li ne, NACISTI

su spremni da Vas

nateraju da SAMI SEBI

UREZUJETE KUKASTE

KRSTOVE U OBRAZE.
Препоруке:
10
2
48 уторак, 07 мај 2013 07:34
Autor je bar za sada
Preterao. Svako od pomenutih je imao i neke dobre i neke loše poteze. Autor zanemaruje njihov mentalni sklop u datom istorijskom trenutku. Zapad tada i sada nije imao isti imidž ni u svetu, ni kod nas. A nije ni Rusija ili Kina. Naš narod je "revidirao" neko svoje obrazovanje i sistem vrednosti. Generacije su se rodile ili pomrle. Obrazovana elita nacije je poprilično "ućutkana". I to ne medijskom blokadom koliko obesmišljavanjem života i stvaranja uopšte. Autor je najviše udario na najmanje loše patriote. To opasno amnestira prave izdajnike. Nije Dačić Milošević. A tek nije Vučić Šešelj. Njih dvojica su preskočili srpske granice po tragu koji su ostavili za sobom. Oni su značajni sa aspekta svetske politike i istorije. Na žalost od toga Srbi nemaju prevelike vajde kao nacion. Jedina teza koje se provlači kroz ceo prvi tekst jeste da je "iskrena saradnja" sa zapadom bila pogubna po Srbe. Razbiće nas kao Bizant."Goloruki smo". Rusija jedini put.
Препоруке:
7
3
49 уторак, 07 мај 2013 08:36
телетабис
Колико сам ја схватио, у овој скромној памети, нама нико од одвих није требао, јер њихова дела су нас довела овде где смо.
Препоруке:
4
0
50 уторак, 07 мај 2013 09:23
О+О
Пажљиво сам прочитала текст, што се из коментара појединаца овде, не може закључити. Не бих да тумачим шта је писац хтео да каже, јер је то потпуно јасно пошто Фусноте поткрепљују сваку од евентуално *нетачних* информација, али све треба погледати. Површност којом се у овим коментарима прилази текстовима, су само део маниризма - да се само летимично сагледају проблеми и исто тако летимично решавају. Тако ради и наша власт, бивша и садашња. Површност у свему (уз хроничну амнезију) постаје нам полако али сигурно национално обележје.

Мислим да ову студију г. Анђелковића, назовимо је Српског случаја, треба јавно похвалити. Не само за храброст да се сви политичари изложе анализи, већ и да се, без обзира коме се шта допада или не допада, суочимо са реалношћу. Сјајан текст, са моје тачке гледишта, и да... са нестрпљењем чекам наставак.
Препоруке:
12
6
51 уторак, 07 мај 2013 10:35
Метафизичар
Овде, у овим коментарима, лепо се истакла једна нарочита српска особина - површност. Још нису прочитали читав текст (јер је ово само први део као што је лепо назначено), а неки ни овај део текста који је очито подужи кад га објављују у деловима, али сви критикују аутора да "нема појма", "просуо је много речи и успео да не каже ништа", "да је пристрасан"...Не знамо шта овај текст још крије и зато се не можемо правити мудри и подругљиво показивати прстом на све што би се могло протумачити грешком аутора. Лако је критиковати, то могу сви. Али не могу сви да напишу овако исцрпан и детаљан текст који, већ за сада, раскринкава многе наше политичке заблуде (а којих, како видим по коментарима, још нисмо спремни да се одрекнемо).
Препоруке:
10
2
52 уторак, 07 мај 2013 11:41
tri tačke
Umešaču. Slažem se. Sam Kafka, koga sam se sinoć neočekivano (da li slučajno?!) setio, proživeo je četiri godine Prvog svetskog rata a da ga u svojim dnevnicima ni jednom nije pomenuo. To su mu levičari docnije zamerali. Mislim da mi, danas, ne možemo sebi dopustiti tu vrstu otmene uzdržanosti, ili, još bolje ćutljive introspekcije jogija. Ostajem pri svojoj staroj ideji, da ni sami moćni akteri zbivanja ne drže konce u svojim rukama i ne znaju šta će biti...
Препоруке:
9
1
53 уторак, 07 мај 2013 12:25
Defetizam
Jevreji ćutke idu u gasnu komoru... Čak ni ne kukaju. Pomirili se. Biće kako oni hoće. Biće kako svet hoće, kažu Srbi. Velike sile odlučuju. Ne vredi se boriti. Treba se predati. Vučić i Dačić su potpisali jer nemaju izbora...??? Apokalipsa. "Pomrećemo od gladi". Samo neka prođe. Muka mi je. Ne mogu više. Svi lažu. Svi su isti. Aman ljudi. Ima li ovde Srba? Ima li testosterona? Obilić nam je ostavio poruku. I Princip. I po neki oficir JNA. Oni razumeju samo jedan jezik. A da on ne bi bio "indijanski", treba nam majka. Da nas podseti na naš maternji. Kako je govorio Sava Kovačević... Sa Grmeča kliče vila, oj Rusijo majko mila. Za slobodu do smrti. Nikada im neću robovati. Dok sam živ, pa makar mi je danas poslednji dan. Ovu analizu kao da je naručio Vučić.
Препоруке:
12
3
54 уторак, 07 мај 2013 12:35
бгд
Не волим кад се абнормално диже улога Американаца у Олуји. Чинњеница је да је Хрвата била 120,000 а Срба око 30,000 плус су имали 3 путa више војне опреме од Срба. Та помоћ од Американаца је углавном била од једне фирме која пружа војне услуге MPRI. "Militari Profešnal Risorsis“,њу воде бивши амерички официри основана је 1987.год...сарађују са 40 држава у свету..и сарађивали су и са Хрватима. Поента је што смо ми као народ заказали у одбрани РСК,просек људи који су бранили Крајину је био преко 50..старији људи. Увек кад се абнормално диже улога САД у Крајини мени то личи на класично оправдање. Са друге стране Крајина је била под УН и то су сви заборавили.
Препоруке:
4
3
55 уторак, 07 мај 2013 13:23
брм
"Тачно је да је утицао на стварање садашњег устава Србије, кога нажалост немилосрдно крши садашња"
аман прочитајте тај Устав пре него што га глорификујете.. то је највеће смеће у историји права ..
шта крши садашња власт - двосмислену декларацију из преамбуле без правно+г дејства или једини члан о Косову у којем се каже да ће бити донет уставни закон којим се регулише стање тамо..А КОЈИ НИКАДА НИЈЕ ДОНЕТ...
ако је поштење да једно увијено причаш (лажеш) а друго радиш ... дозволио пролаз НАТО трупама, испоручио архиве наших тајних служби у ЦИА, донео преварни устав у којем је дефинисао територију за отцепљење (АП Косово), прекинуо транзицију (прелаз из комунизма у либерализам) својим "легализмом" - континуитетом са претходним поретком..аамнестирао Пахомија..
алал вам то поштење
Препоруке:
7
7
56 уторак, 07 мај 2013 13:35
Умешач за Три тачке
Презирем "otmenu uzdržanost". Зато сам Умешач. Али "мешати се" не значи мутити воду већ бити ангажован и борити се.
Препоруке:
3
4
57 уторак, 07 мај 2013 13:36
брм
доста нетачних података и расизма (без расе) према Албанцима.Рецимо"Треба знати да је најранији пример албанске „националне“ политике – „Призренска лига“[46] из 19. века, била продужена рука османлијске политике"
савим нетачно - Призренка лига је управо први отпор грађанским реформама Турске, усмерена примарно против власти у истанбулу. И прва манифестација панисламизма,покрета насталог тих година у Каиру као реаљкција на ове реформе у Турској држави... други отпор је био устанак бегова у Босни...
из нетачних премиса се не може изводити тачан закључак, па ни смислена стратегија за деловање...
део о Хрватима је такође славистички бесмислен.. А ко је Словен међу творцима српске нације? Карађорђђе? Пашић? Пачу? Орбини? Бан? Томазео? Стерија и НУшић? Вајферт? Штурм? Рибникар? Винавер?
Препоруке:
5
11
58 уторак, 07 мај 2013 13:44
брм
пардон Рибникар можда јесте (Словен) али "етнички Србин" није
Препоруке:
1
4
59 уторак, 07 мај 2013 13:47
Мудром Метафизичару
Пошто је по вама површно коментарисати овај текст јер је то тек први део, требало је да предложите редакцији НСПМ да изостави могућност коментарисања док не буде објављен и остатак текста. А пошто та могућност није изостављена, онда очигледно у редакцији не сматрају да је површно коментарисати текстове који излазе у деловима не чекајући да целина буде објављена.
Укратко, у коментарисању овог текста и коментарима нема ничег површног. Површност и дилетантизам су на некој другој страни.
Препоруке:
6
2
60 уторак, 07 мај 2013 13:55
Нимбус
1.
...следбеници усташа и хрватски СУБНОР слажу око природе “домовинског рата“ и да је тај рат био против „великосрпске агресије“ (...) Срби се међусобно споре око идеолошких страна два југословенска покрета. Михаиловић и Тито су се суштински борили за исту ствар – Југославију.

Суштински, Михаиловић и Тито су се борили за сасвим супротстављене ствари. Као што је Краљ Александар бранио државу од онога што су "гурали" Страчевић, Кватерник, Павелић и "Србин" Прибићевић. И, у чему се и по истом питању данас не слажу СУБНОР Хрватске и Србије? Очигледно, аутор амбициозног текста у опште не разуме суштину спора. СУБНОРОВЦИМА и њиховим варијабилним наследницима Краљевина са српским предзанком је апсолутни противник. И све слично томе. Није српска рак-рана "патолошко југословенство" већ патолошко комунистичко србомрзје, макар приказивано и као "патриотизам".
Кад се овај проблем реши у глави (ко може) све друго се лакше решава.
Препоруке:
10
2
61 уторак, 07 мај 2013 14:03
@брм
Већина оних које сте поменули - Стерија, Нушић, Вајферт, Штурм, Рибникар, Винавер - а има и неких које нисте поменули као Бајлони или Сондермајер - нису ТВОРЦИ српске нације већ странци који су неизмерно задужили српску нацију.Као странци дошли су у Србију, која им је, не правећи разлику између Срба и НеСрба пружила могућност да се остваре. Они су јој се одужили на најлепши могући начин а неки су и животе дали несебићно се жртвујући за Србију. Ово је прилика да се подсетимо неправедно заборављеног младог Сондермајера који је малолетан погинуо на Церу борећи се за Србију.
Али, не треба мешати ствари. Српску нацију су створили Срби.
Препоруке:
15
1
62 уторак, 07 мај 2013 14:07
...
@Umešač. Opet se slažem. Angažovane, borce, Kiš je zvao mahniti. Oni mute, čak i kad deklarativno to neće.
Препоруке:
6
1
63 уторак, 07 мај 2013 14:11
Нимбус
2.
Један од ретких српских политичара који је јако мало мењао своје политичке ставове и остао им доследан је Војислав Шешељ.

????
Који Шешељеви политички ставови? Једино, истина је, оно што не постоји, то не може много ни да се мења. Шешељев "патриотизам" је измишљотина. Да знате, Попово поље није део Батајнице, тако да немамо шта да расправљамо о томе шта је тражио "четнички војвода" у Батајници док му је горела постојбина. Тачка.
Много лошије стоје ствари са Милошевићем. Он је Србин таман колико и Јово Капичић. Истина, није га требало испоручити у Хаг, већ му судити у Србији. Због велеиздаје. Као Румуни Чаушеску.

Е, сад чекамо други део приче, о Ђинђићу, комунисти са минђушом.
Препоруке:
10
4
64 уторак, 07 мај 2013 14:43
Умешач за Три тачке
Колико схватам ви сте и против "ćutljive introspekcije jogija" и против "mahnitosti" ангажованих. Ако је то тако, онда морам да признам да не схватам за шта ви ЈЕСТЕ. Али немојте се трудити да ми објашњавате. Осећам да се ради о некој високој филозофији.
А сад, Три тачкице, одох да се мало умешам.
Препоруке:
1
5
65 уторак, 07 мај 2013 16:09
Tanin
Solidan tekst ali se je mogao staviti u pola prostora.
Препоруке:
2
1
66 уторак, 07 мај 2013 16:31
...
@Umešač. "морам да признам да не схватам за шта ви ЈЕСТЕ". Poslušaću vas, pa se neću ni truditi da objašnjavam. Ja sam za postizanje prave mere u svemu. To nije "visoka filozofija", ali nije lako, jer traži neprestani napor. Pozdrav.
Nimbusu. Moji komplimenti za Vaš komentar, gospodine!
Препоруке:
6
2
67 уторак, 07 мај 2013 17:26
Умешач@Три тачкице
Постизање праве мере у свему је класичан идеал и односи се на сферу приватног.Овај текст се, међутим, односи на сферу јавног. Како онда особа која је у приватном животу пронашла идеал мере и хармоније може да се укључи у јавни живот који је сав у знаку одсуства мере и укуса (укуса у смислу стила, разуме се). Надам се да ви у томе успевате. Ја не. Поздрав.
Препоруке:
1
3
68 уторак, 07 мај 2013 21:51
Бојан, ПРИШТИНА
Милошевић је свакако имао мане које је лако наћи јер је водио државу у неверовано тешким околностима, али то што му аутор текста узима као ману што је форсирао Полицију а не војску је једна од његових најмудријих одлука којом је превеслао запад тј пословично лукаве латине.

Аутор текста треба да зна да када се војска укључи у оружани сукоб то је већ рат по Међународном праву и лака мета за интернационализовање, зато ме Милошевић то подводио као Полицијске формације које су уствари вршиле војну улогу и чак и због тога су му западњаци доскочили бизарним оптужбама за "прететрану употребом силе"

Каква је била Милошевићева војска је бесмислено полемисати јер се сво време лудачког бомбардовања до последњег дана држала на ногама и у строју као да је Спартанска, и тиме стала раме уз раме Косовским витезовима!
Препоруке:
4
1
69 уторак, 07 мај 2013 22:03
Бојан, ПРИШТИНА
...Затим аутор текста оптужује Милошевића што је задржао постојање покрајина.

Неверовано колко је аутор текста наиван , па и то што је укинуо одредбе Устав 1974 које су покраине дефинисале као државе унутар Србије су му сви узели као акт Тираније према политичким слободама покрајина и мањинама и бла бла,
То што је Слоба урадио с покрајинама је опет акт врхунске мудрости, јер је тиме што је направио да покрајине саме укину државне прерогативе из Устава 1974 које су у суштини једино и биле спорне и опасне по Србију, а опет задржао Аутономију која се свела на ниво Културне аутономије која ако не изискује претеране трошкове за Бирократију није по мени уопште спорна.

Бесмислено је и помислити да је та и ова тако слаба Србија са тако непријатељски настројеним западом могла да у потпуности укине Аутономије покраина.
Препоруке:
3
3
70 уторак, 07 мај 2013 22:59
@SRBI KOLIKO VAS JE OSTALO
Srbi ONOLIKO, koliko Vas je PREOSTALO
Препоруке:
0
0
71 уторак, 07 мај 2013 23:23
@брм
" пардон Рибникар можда јесте (Словен)али "етнички Србин" није"
Ni Sloven ni etnicki Srbin, Ribnikar (Fischer) je poreklom Jevrejin.
Препоруке:
3
0
72 среда, 08 мај 2013 10:28
брм
@брм
одакле су дошли Карађорђе, Нушић, Стерија, Пашић и Пачу? Ко у Србију, опустошену аустријско турским ратовима и у Београд - мировним споразумом наређено да се сво становништво исели (отуда демографскла експанзија Новог сада) - НИЈЕ ДОШАО?
И КО СУ уопште СРБИ АКО ОВИ ГОРЕ не-Словени НИСУ?
Ко је створио нацијју ако ови нису? ни Рибникар, творац најутицајнијег медија у историји Срба.

хвала за исправку о Рибникару - дакле Словен није!!!
Препоруке:
0
0
73 среда, 08 мај 2013 11:59
...
Pa ima i nešto malo Srba koji su skromno doprineli u stvaranju samih sebe. Na primer, Miloš Obrenović,iz okoline Požege, pa Dis, Nadežda Petrović i njen brat Rastko, iz Čačka, Blagoje Popović, poznatiji kao Justin, iz Vranja, Stojan Novaković, Jovan Skerlić, onda dve sjajne Lale - Novosađanin Slobodan Jovanović i Mihailo Pupin Idvorski. Pa Živojin Mišić, iz Struganika kod valjevske Mionice, i Dragutin Dimitrijević Apis iz Gostuša skoro na bugarskoj granici. Dakle, ima. Uz dužno poštovanje prema Lazi Pačuu, Vajfertu i ostalima. A što se Ribnikara i Politike tiče, izlazile su novine u Srbiji i pre Politike, kažu zaprepašćujuće mnogo dnevnih listova i periodike za jednu zemlju od 4 miliona stanovnika kojoj se iz dana u dan, vekovima, prebacuje primitivizam.
Препоруке:
9
0
74 среда, 08 мај 2013 12:14
thinking maize
Хвала г-дину Петру Анђелковићу који је смогао снаге да неке наше ЗАБЛУДЕ развеје АРГУМЕНТИМА и на СИСТЕМАТИЧАН НАЧИН! Јер, на СВАКОЈ "њиви", па и српској, може се "ОРАТИ" и "СЕЈАТИ" тек кад је иста "ОПЛЕВЉЕНА" од "КОРОВА"! А "ПЉЕВЉЕЊЕ" је ЂАВОЛСКИ ТЕЖАК и НАПОРАН ПОСАО и СУШТИНСКИ га НЕ МОЖЕ ЗАМЕНИТИ НИКАКВА ad hock "ХЕМИЈА"! Ко не верује нека чита Христове Приче о Сејачу и Семену које пада на Камен, у Трње и на Добру Земљу из Јеванђеља, посебно из Јеванђеља по Матеју! Христос Васкрсе, свако добро свима и следеће године у Призрену!
Препоруке:
2
5
75 среда, 08 мај 2013 12:20
@БРМ (не бгд !)
да потврдим речи изнад, гледе Рибникара. Мада их доста мисли да је био Словенац, он је био Јевреј.

Стерија је био Цинцар (многи погрешно мисле да је био Грк), али је сасвим попримиомајчину странукоја је била Српкиња. Дакле, Цинцар је био само биолошки, генетски (пола).
Препоруке:
1
0
76 среда, 08 мај 2013 14:26
Нимбус
@...
Pa ima i nešto malo Srba koji su skromno doprineli u stvaranju samih sebe.

У, колега, нађох се прозвам овом Вашом јеретичком мисли коју сте погибељно дрчно изнели. По мом тајном породичном предању, заиста смо и ми допринели стварању себе.Али ето, сад су се нашли повређенима примордијални чобани филозофи, који држе да су сем ексклузивног торотана измислили и нас.
Препоруке:
6
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер