четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Медијска позадина издаје Косова

Kоментари (80) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 30 април 2013 13:31
@@
Браво господине Марковићу.
Препоруке:
146
10
2 уторак, 30 април 2013 13:40
Ф-16
на основу „сензационалног открића“ Б92 да је једна фирма злоупотребила одлуку владе Србије
Ако Бог да, те Србија напокон добије један слободни електронски медиј, предлажем да се прва емисија која се буде снимила, назове Антипатриотски лопови, и да се бави случајем Б-92, и како су за џабе добили зграду уцентру Новог Београда, а која вреди између 15 и 20 милиона евра!
Препоруке:
177
7
3 уторак, 30 април 2013 13:42
Зоран Ђорђевић
Браво и од мене за ову студиозну анализу.
Препоруке:
132
8
4 уторак, 30 април 2013 13:46
лековит текст
Све на свом месту. Кратко, јасно и неопходно. Ми се обично превише фокусирамо на личности и на носиоце власти, па занемаримо мајсторе из сенке који вуку конце из позадине и намештају сцену на којој се онда смељују ове или оне марионете.
Препоруке:
117
6
5 уторак, 30 април 2013 13:47
mila w.
Како Срби да почну да живе као нормалан свет?
Препоруке:
78
5
6 уторак, 30 април 2013 14:02
фристајло
Уместо да главна тема буде окупљање готово пола милиона људи и јасан консензус грађана Србије да не признају независност Косова и да су за то спремни да се боре, медији су своју пажњу концентрисали искључиво на паљење амбасаде и друге изливе спорадичног хулиганизма,

Тачно.
Годинама у назад причам да је битка ту изгубљена, и да све медије у Србији контролише запад, и спроводи доктрину креирања медијске слике по својим потребама.
Узалуд. Људи не увиђају да без промене у том односу снага не постоји могућност за ширу мобилизацију патриотских снага, и да ватрена реторика са неколико места на Интернету није ни близу довољна за неки смисленији отпор.
Неки то примете раније, неки касније.
Осим тога- моја искуства су следећа: између вербалне подршке некоме, и дела којим се та подршка потврђује- огромна је разлика.
Прича не кошта.
Препоруке:
81
11
7 уторак, 30 април 2013 14:12
Little Big Serb
Opozicije nema jer 173 je za a samo 24 protiv. Pretstavnici naroda u Skupstini ne pretstavljaju narod, oni rade na odrzanju svojih pozicija i podrzavaju trojac sa nevidljivim kormilarom a koga svi znamo : Brisel ! Razuverimo se : do referenduma nece doci, nece ga dati, suvise im je lepo tamo gde su i tu bi i zeleli da ostanu. Izjavljuju besmislice kao ''Referendum ne sme da odlozi sprovodjenje sporazuma" ! Sta to znaci? Da ce iako bude ''ne'' sporazum biti sproveden ? Oni smatraju da smo svi debili ili je arogancija i samouverenost u nepostojanje otpora toliko da vredjaju nasu inteligenciju i ponos. Kroz skupstinu nece se nista postici. To treba uraditi ISPRED Skupstine !
Препоруке:
91
5
8 уторак, 30 април 2013 14:39
Bjelopavlić
''Referendum ne sme da odlozi sprovodjenje sporazuma," kaže Alek. Ono što je problem 624 godine, on rješava za 24 dana. I još je protiv referenduma? Zna ishod! Nakon referenduma njihov potpis iz Brisela biće "Parče papira." A onda dolazi na red - ko je gazio Ustav i vlastite rijčeči u izbornoj kampanji? Stalno ga slušamo kako promrsi preko nabreklih usana - Neću da Vas lažem! A šta je do sada radio? Kad uslijedi polaganje računa slijedi temeljno pitanje: Zbog čega su državoubice i za čiji račun bili programirani?Taj vrhunac "državne politike" ostaće generacijama koje dolaze za - uklin.
Препоруке:
78
4
9 уторак, 30 април 2013 14:52
Salle
Bravo za tekst gdine. Markoviću, svaka vam za potpis...

@ф-16

podržavam, još da doživim da gospoda sa B92 završe ko na birou rada, a ko u insajderu II, mislim da bih ozdravio...
Препоруке:
76
3
10 уторак, 30 април 2013 15:38
au mile
Додао бих још и флоскулу да је Косово "изгубио Милошевић" још 1999, потписујући Кумановски споразум, па сходно томе, бесмислено је опирати се признању његове независности.
При том се потпуно пренебрегава чињеница да Косово по резолуцији 1244 није независно, да су мировне снаге на Косово дошле испод кишобрана УН по одлуци Савета безбедности, значи на легалан начин.
Пренебрегава се рећи да је по тој резолуцији било предвиђено хиљаде полицајаца које би обезбеђивале српске манастире и споменике културе.
Бесрамно и обесно кршење резолуције 1244 су чиниле земље које су и напале Србију да би Шиптарима дали независност.
Поред тога, широко је експлоатисан и став, "можете одбити ЕУ али Вам то неће вратити Косово".
Затим ЛДП-овва флоскула о Уставу који је нереалан и кога треба мењати.
Аутор текста је споменуо довођење у исту раван темељних државних интереса грађана Србије и материјалне егзистенције.
Препоруке:
74
5
11 уторак, 30 април 2013 15:38
Ђорђе Николић, Канбера
Ово нам није први а вероватно ни последњи пут када треба да се сетимо Јакшића:

А где је помоћ, ил' суза братска?
Ил' „Јуриш, роде, за брата свог!”?...
У вељој беди, смрти и крви
Данас вас, саме, оставља Бог!...

Ал' опет, грешан, грешно сам пево —
Рањено срце народа мог!
Та Србин кипи — кипи и чека —
Ал' не да ђаво... ил' не да Бог!


Не треба да нас чуди или боли што новине, радио и телевизија ”навијају” за напуштање Косова - медији раде за своје (стране) власнике. Издајника и квислинга, потурица, код нас је било одувек.

Сада смо очигледно преслаби да се одупремо у неравноправној борби са ”својим и туђином” мада би можда требало да задржимо више достојанства у поразу. Али ништа нас не спречава да поново и без журбе изградимо државу која је задивила свет пре него што је постала Југославија. За почетак, Коштуницину ”правну државу”.

Медији ће можда у том случају да пређу на нашу страну.
Препоруке:
67
7
12 уторак, 30 април 2013 15:43
Jelena
Svaka cast za analizu gospodine Markovicu.Nedostaju samo pretnje vuciceve i daciceve.Ocigledno da su i sami uplaseni velicunom izdaje koju su napravili pa se brane pretnjama i zastrasivanjem.Nikada narod sam nista ne uradi ako ga elita ne povede,a u SRbiji je kvazi elita placena od zapada i maltretira i zastrasuje narod,dok rasturi drzavu.Nije KOsovo kraj.
Препоруке:
63
3
13 уторак, 30 април 2013 15:48
Narod nije kriv
Srpske vođe su neodlučne. Ko got dobije poverenje on nasedne na "evropu" i bukvalno slaže birače. Narod ne zna za koga da glasa. Energija se transformisala...Sloba je mnogo kalkulisao u Krajini. Koštunica sa Crnom Gorom. Pa i on je "pre kosova" šurovao sa evropom. Tadić je prevario narod da on nije Čeda. Kad se raspala SRS narod je opet izneveren u očekivanjima. I bez obzira što je uzrok Tomas, ceh je platila SRS jer je kao stranka ispala neozbiljna. Za koga da glasam da ispuni ono što obeća? Nema rešenja u koje verujem. Naši političari su neinteligentni i kratkovidi. Ima pojedinaca. Evo i Kusta je branio Kosovo na mitingu sa Vučkom. Pa i njega su slagali. Narod je počeo da zove Putina. On zna da nema pravne instrumente da nas zastupa i zato "nije veći Srbin od Srba". Narod nije kriv. I "zmaj" bi se smorio. Svi za Rusiju. Samo majka može sakupiti i usmeriti rasutu energiju.
Препоруке:
53
4
14 уторак, 30 април 2013 15:55
Ја
Па молим Вас, не ширите Ви дефетизам, потребне су речи охрабрења за одбрану Косова и Метохије.
Препоруке:
51
6
15 уторак, 30 април 2013 16:00
zika
Odlicno napisano,treba da udje u istorijske knjige,kada se bude trazilo objasnjenje zasto su Srbi izgubili drzavnost..
Zivim u Cileu i ovde niko ne bi smeo da pomene prodaju 1 metra teritorije.Potpuno jedinstvo po tom pitanju.Cile ima oko 4000 km. morske obale koja je 95% nenaseljena.Susedna Bolivija nema pristup moru vise od 100 godina.Napala je Cile i u tom ratu izgubila oko 1000 km. obale.
Bolivija kuka,moli,nudi u zamenu izvore gasa za samo jedan koridor do mora od 1 kilometar.Cile odlucno odbija ,iako mu je potreban gas,"nas suverinitet nije na prodaju.
Chile ima 17 miliona ljudi i teritoriju 5 puta vecu od SFRJ.
I ako vas zanima,Srbe u Cileu na raznim salterima tretiraju mnogo bolje nego u rodnoj Srbiji.Bez korupcije i uz osmeh.
Препоруке:
68
2
16 уторак, 30 април 2013 16:00
johnny
@ Ф-16
Ако Бог да, те Србија напокон добије један слободни електронски медиј, ..
Хоће.. хоће..како да не добиће..упрево сам чуо да Нбаделе и Инкосе и Зулу долазе и доносе слободне електронске медије... :)
На Бастиљу ортак..на Бааастиљу !!!
Препоруке:
66
3
17 уторак, 30 април 2013 16:23
Смиљански
Нема нам друге него да делујемо,појединачно,мада сам сигуран да многи већ имају свакодневне расправе!Уби нас незнање,Срби уствари и незнају ша губе?Немају појма да је Србија са косметом,енергетски потпуно независна!Шта тек рећи о резервама Никла,Кобалта,Злата,сребра,Олова,боксита,...!Многи не схватају да без Космета неће бити ни посла ни пара,иако многи то доживљавају као терет!Не знају колико воде,и плодне земље има на Косову и Метохији,нити као је лепа Шар планина!Много тога не знају,а тек о Манастирима да не говоримо!на жалост,Албанска Православна Црква планира да наше манастире присвоји,и прогласи "косовском културном баштином"!
Препоруке:
63
3
18 уторак, 30 април 2013 16:28
гаврило
је ли заиста могуће да сви посланици СНС мисле као издајник Вучић?или су то све ЗОМБИ посланици,са испраним мозгом?
Препоруке:
59
2
19 уторак, 30 април 2013 16:31
Зоран Ђорђевић

mila w.
Како Срби да почну да живе као нормалан свет?
Морају прво да са себе скину хипотеку кривца за све ратове деведесетих, да на највишем месту, као што је оно био говор Николића у УН, затраже преиспитивање досадашњег стереотипа о карактеру свих ратова, да разоткрију и потпуно сруше мит о Сребреници и траже одштету за сву моралну, политичку и економску штету које су им ти стереотипи нанели.
Нико од постпетооктобарских политичара на власти, па чак ни они из опозиције, не усуђује се да покрене то питање зато што би права истина неминовно довела до рехабилитације Слободана Милошевића, а то Запад неће да им дозволи.
Препоруке:
48
4
20 уторак, 30 април 2013 16:38
Србислав
Сјајан и тачан текст. Детаљна анализа медијског анестезирања грађана. Сада можемо да очекујемо следећу анестезију, само да видимо шта ће бити тема. А ужасно је колико је Аљек Вучи осилио зато јер му леђа држе стране газде. То се види и кроз његов срамотни одговор митрополиту Амфилохију и СПЦ, не називајући га митрополитом већ господином, сводећи га на цивилни ниво, баш у стилу Б92 и осталих спин мајстора. Невјероватно је колико преко оних жвалавих уста може да пређе лажи, бесмислица и пријетњи. Срам га било!
Препоруке:
55
4
21 уторак, 30 април 2013 17:01
паја патак
Сада ћу рећи нешто што може личити на формализам – али свако ко то тако доживљава, грдно се вара и већ је на добром путу да прихвати медијско испирање мозга. Ради се о томе која слова користе “српски“ медији: српску ћирилицу, или латиницу? У штампаним медијима, ћирилице скоро више нема, на ТВ се филмови превасходно титлују латиницом, а и скоро сви други текстови на њима су латинични и то све више расте. Српска ћирилица убрзано нестаје из јавног живота и скоро нико није забринут, осим пар удружења за спас ћирилице. То је огроман успех плана који су комунистички властодршци донели раних 50-тих година како би потпуно потисли и уништили српску националну свест, а то спроводе и садашњи властодршци. Тај успех је и први корак који је довео до садашњег стања: српска јавност више нема националне свести – све активности медија су садауправљене на то да јавности огаде сваку помисао о националним интересима, националном достојанству, поштовању историје и традиција – и у томе су изванредно успели.
Препоруке:
54
5
22 уторак, 30 април 2013 17:20
Апис
У праву сте господине Марковићу, ништа на овом свету не долази ни спонтано ни случајно. Све је одавно осмишљено и припремљено, са жељеним исходом. Једино треба обесмислити народну вољу и моћ која би могла да ескалира. Да би се она маргинализовала, намећу се принципи једностраног, праволинијског закључивања (утемељеног у метафизици), као што је дилема одрицања од личног благостања зарад очувања Косова, као неприкосновене националне вредности. Никога не интересује чињеница да је метафизички начин закључивања својствен појединцима који имају проблеме или са логиком или са моралом. У нашем случају, нажалост, спојило се и једно и друго, па се народу сервирају прагматични интереси, који, истовремено, нису утемељени. Као да је Европа, која нам на наше очи отима Косово и Метохију и претвара је у натовско-наркоманску базу, толико дарежљива да ће нам решити све наше недаће. Заборављамо да ТУЂА РУКА СВРАБ НЕ ЧЕШЕ, па, упркос томе, туђину верујемо више него себи самоме.
Препоруке:
40
3
23 уторак, 30 април 2013 17:21
Апис
У праву сте господине Марковићу, ништа на овом свету не долази ни спонтано ни случајно. Све је одавно осмишљено и припремљено, са жељеним исходом. Једино треба обесмислити народну вољу и моћ која би могла да ескалира. Да би се она маргинализовала, намећу се принципи једностраног, праволинијског закључивања (утемељеног у метафизици), као што је дилема одрицања од личног благостања зарад очувања Косова, као неприкосновене националне вредности. Никога не интересује чињеница да је метафизички начин закључивања својствен појединцима који имају проблеме или са логиком или са моралом. У нашем случају, нажалост, спојило се и једно и друго, па се народу сервирају прагматични интереси, који, истовремено, нису утемељени. Као да је Европа, која нам на наше очи отима Косово и Метохију и претвара је у натовско-наркоманску базу, толико дарежљива да ће нам решити све наше недаће. Заборављамо да ТУЂА РУКА СВРАБ НЕ ЧЕШЕ, па, упркос томе, туђину верујемо више него себи самоме.
Препоруке:
21
1
24 уторак, 30 април 2013 17:41
Milos
Fantastican tekst. Sve odlicno objasnjeno. Nije slucajno sto DS, tj. zapad drzi 99% medija u Srbiji. Mediji imaju neverovatnu moc - ni iz cega naprave nesto.
Препоруке:
37
2
25 уторак, 30 април 2013 18:34
Бојан
Потребно је да осмислимо асиметричне мјере којима ће се дјеловати по медијима и осталим страним субјектима како би се демотивисали и одвратили од даљег дјеловања, а да све буде у прихватљивим оквирима закона и етике.
Препоруке:
26
2
26 уторак, 30 април 2013 18:36
perkins
građani Srbije su se, uz retke i časne izuzetke, zbog kapitulacije u Briselu i faktičke predaje severa Kosova u ustavni i pravni sistem Prištine potresli skoro koliko i zbog referenduma na Foklandima ili kinesko-japanskog spora oko nenaseljenih ostrva u Istočnokineskom moru.

sramotno,ali istinito,samo ce se ti gradani za dve do tri godine ne potresti,nego ce se tresti do besvesti od muke koja ce ih snaci,kupovinom mira za danas oni ce dobiti pakao za sutra,njihovo sutra je vec danas,samo oni toga nisu svesni,kada budu svesni biti ce kasno
Препоруке:
47
3
27 уторак, 30 април 2013 19:28
пај патак
Да наставим оно о ћирилици и латиници из претходног коментара (1000 знакова је ограничење). На овом сајту, који је сигурно патриотски – и на ову тему, бар 20% коментатора, који се слажу са аутором, ипак пишу латиницом – а то је први корак у правцу прихватања испирања мозгова. Иначе, на другим сајтовима, латинични коментари варирају од 50-90%. Мислите о томе. Никакви “технички“ изговори о тастатури, о компјутеру и “шиомигађура“ то не оправдавају. Мени чињеница да више од 40 година живим на Западу и да више од половине текстова пишем (на више језика) латиницом, ни мало не смета да када пишем на српском, или руском, пишем ћирилицом. Треба само притиснути на избор језика и тастатуре – и готово. Наравно – треба хтети, и схватати зашто је то од важности. Без тог схватања – ћорава посла.
Препоруке:
44
3
28 уторак, 30 април 2013 19:38
Miloš Kikić
Narod je anesteziran, u redu, ali šta se događa sa Srbima sa Kosova koji žive u Beogradu? Ja ne znam tačan broj ali on svakako nije mali. Oni se ne čuju i ne vide. Da li su zaboravili svoju postojbinu i više ih nije briga za nju ili se slažu sa svim ovim što se dešava? Ako oni takvim snom mrtvijem spavaju,kako onda očekivati da se "probudi" neko ko nije možda u životu ni bio na Kosovu?
Препоруке:
17
8
29 уторак, 30 април 2013 19:52
uf
Nadam se da je neko gledao , na Đilasovom STUDIJU B ,emisiju onog SARAPE i nadam se da delite moje mišljenje. Obradović iz Dveri i sudija Ivošević su , kao niko i nikada do sada tako "razvalili" one "ispušene lule" Deretu i Jakšića , da je bilo milina gledati kako se na jednostavan način iznajmljeni intelektualci dovode u stanje beznađa. Red , precizne pravničke pameti (Ivošević), pa red raskrinkavanja ( argumentima i bez pardona- Obradović) diletanizma , ... bilo je predivno i ohrabrujuće. Napravljen je medijski recept , za nastup svakog dostojanstvenog i politički "potkovanog" srpskog rodoljuba.
Препоруке:
47
3
30 уторак, 30 април 2013 20:30
Ћ
Људи,Срби,браћо моја,морамо сви доћи на протест испред скупштине 10. маја и рећи гласно и јасно НЕ предаји Космета!Морамо сви,без резерве,да се солидаришемо са нашом барћом доле,да напунимо улице и да истрајемо,то је једини начин!Сада морамо заборавити на разлике и бити сложнији него икад у нашој историји!Велика је медијсак блокада и морамо сви ширити реч да је ово уствари велеиздаја!Ако вам је стало до Србије копирајте овај коментар и постављајте га где год можете и лајкујте га да се види!
Препоруке:
45
3
31 уторак, 30 април 2013 21:57
The Jack
обавезно спомене „плате и пензије грађана Србије које висе о концу“


Dobro, a ko je doveo do toga da se budzet financira iz kredita?? Ako se ne mogu platiti penzije i plate, a da ne govorimo o drugim troskovima, kao sto su drzavni aparat i socijala, valda bi neko trebao da stavi prst na celo i postavi poneko pitanje.

CT ( crana trojka) i njihovi predhodnici, sva skupa sa permanantnim, manje vise, sasatavom skupstine pogurali su sledeci scenario.

PREZADUZENJE i dogledni bankrot. Naravno kreditei se moraju vratiti, a ta radnja je nespojiva sa stanjem bankrota. Kako poverioci drze i batinu (nato) u ruci, "argumentacija" je na njihovoj strani.
Imajuci primer Grcke, pokusajte da zamislite "prijateljaske' predloge za kompenzaciju duga!!!

Podsetite se Tamnickog Prozora:
" i demokratiju, i štrajkove, i socijalizam, i ateizam, i toleranciju svih vera, i pacifizam i sveopštu revoluciju, i kapitalizam i komunizam"
Sveti Nikolaj naziva delima Satane.
Препоруке:
19
4
32 уторак, 30 април 2013 22:02
1984
Говори Велики Брат.
Велики Брат позива у исповедаоницу Марковића.
Игоре, како Вам се свиђало излагање женског лобија СНС у игри "Скупштина"? Која је била најлепша, а која је најбоље одглумила улогу независног посланика "званични став СНС"?
Хвала Игоре, имаћемо ово у виду када буде номинација за избацивање из Куће Великог Брата.
Препоруке:
13
4
33 уторак, 30 април 2013 22:57
Svetislav Kostić
A mene Srbina prekodrinske gore list spopada muka od "muke" srbijanskih Srba koje, kako kaže autor: "više muka od Kosova". Na stranu to da čovjeka Srbina, bilo koje gore list ionako spopada muka kada vaši domaci mediji već godinama što refleksno što namjerno govore i pišu samo "Kosovo" o "južnoj pokrajini Kosovu i Metohiji". Da li iz ljenosti, broja "karaktera" ili zbog Šiptara koji jedini sa zapadnim i domaćim ljudskim smećem, Metohiju ignorišu, valjda jer tako srpski i tako pravoslavno zvuči
Препоруке:
20
4
34 уторак, 30 април 2013 23:45
Ренолдс
Одличан текст, али будимо реални, кључни људи с тзв. "патриотске" политичке стране нису имали можда памети, можда петље, да у преломном тренутку - том митингу после проглашења независности Косова који је претворен у "Косово за патике" - ураде нешто конкретно. Превиђа се чињеница да је тадашњи председник малтене у последњем тренутку побегао из земље. Постоји теза да није хтео да учествује јер је "већ тад био издајник", а можда је и нешто друго, можда је постојала енергија да се догоди нови Пети октобар, само мало друкчији. Али осим запаљиве изјаве о мишевима и тужне, претужне и поразне чињенице да је од свих само Национални строј имао политичке памети да зна куда те вечери треба кренути, шта смо имали? Паљење сумњиво небрањене америчке амбасаде у којој је један "јуноша" успео и да се угуши.

Кад нико озбиљан није умео да поведе ка озбиљним тачкама, имали смо оно што смо имали - јалови молебан, јалово паљење једне зграде, узалуд угушеног момка и - па да! Логично. "Косово за патике".
Препоруке:
24
2
35 среда, 01 мај 2013 00:33
ЛАЗАР ДРУГИ
И одличан текст, и одличан коментар паје патка.Кад је Горан Давидовић жалбом одбио првостепену пресуду јер је била исписана хрватском латиницом, другостепени суд је уважио жалбу.Временом су судови почели да своја писмена достављају искључиво на ћирилици, али адвокати и даље достављају поднеске готово искључиво на хрватској латиници. Моја фирма је добила од Привредног суда Београд латинички предлог решења за извршење, које је поднео адвокат. Написао сам суду да се могу изјаснити јер бих тиме прекршио члан 10. Устава Србије, по коме је у Србији једино ћирилица именована службеним писмом у Српском језику.Ризиковао сам да платим и трошак извршења, али сам хтео да видим да ли суд сме да прекрши Устав ако је упозорен. Сме, јуче је скинут новац са рачуна.
Српско национално удружење СРПСКА АЗБУКА писало је пре пола године Министарству правде и адвокатским коморама Београда и Србије да поднесци странака морају бити на ћирилици, али није било одговора.
Следи наставак.
Препоруке:
13
2
36 среда, 01 мај 2013 00:52
Рин о-о тo
@Miloš Kikić, Послали сте перверзни коментар. И таман сам мислио да сте се рехабилитовали у „бањи“ која се зове НСПМ, ваљда одбачени од пређашњег друштва (е-новине), Ви настављате да ЛДПовским цинизмом трагате за „патриотским одговором“. Ви забринути(?) немате друга посла него да „наивни“ питате где су метохијскокосовски Срби данас да бунтом напуне београдске улице? Срам вас било старче!
Препоруке:
10
1
37 среда, 01 мај 2013 00:52
ЛАЗАР ДРУГИ
Када су пре три године два одборника у Скупштини општине Пријепоље су добили батине приликом избацивања из сале, јер су протествовали зато што се материјали не достављају на ћирилици. Тада у Србији то нико није објавио, али јесте бијељинска БН ТВ. Ја сам писао на сајту да су њих измлатили прво Срби који су полатиничили Шумадију, а сада пишем да су мени наплатили трошак судског извршења коментатори који на овом патриотском сајту пишу хрватском латиницом. Јер кад то виде судије, они закључују да су Срби против ћирилице. Они пишу хрватском латиницомјер им је то омогућио пре два века цензор Аустрије Јернеј Копитар. Одгонетнуо је и смисао реформе српског језика : да одвоји Србе од Руса.Најопаснији слоган којег су смислили српски издајници је :"Да Србија крене напред".На то народ опасно наседа.
Препоруке:
17
2
38 среда, 01 мај 2013 00:57
Милодан
Господин Марковић, писац овог текста, се ограничио на "медијску позадину" издаје Косова у последњих неколико година играјући (вероватно) на "карту" кратког памћења нас читалаца. Не знам колико дотични господин има година, можда је био мали, или се није био родио, тамо негде у пролећеа 1981. године те каква је тада била медијска припрема за узимање аутономије Косову и Метохији, посебно након 8. седнице ЦК СКС када победила Милошевићева фракција. Немамм мало година али ме памћење добро служи, јер када је дотични био Градски секретар СК Београд више га је била на, тада, оба канала ТВ Београд него свих осталих политичара заједно и то оних на вишим нивоима власти. Да ли је то била медијска примрема?
Сећа ли се неко догађаја у Косову Пољу и оне ДБ режије о чему је касније говорио један од лидера косовско-метохијских Срба Мирослав Шолевић. Каква је то режија и превара била, како се народ "навукао" на њихову политику. Па тек хапшење и суђење Азему Власију, Газиместан и тако даље и тако даље..
Препоруке:
6
17
39 среда, 01 мај 2013 01:08
НЕМАЊА ВИДИЋ
Паја патак и ЛАЗАР ДРУГИ оправдано пишу о ћирилици, иако је тема Косово и Метохија.
После бомбардовања Србије један медицински техничар у пензији је овако одговорио на питање какав је његов става о ћирилици : "Да смо били јаки у ћирилици,не би нас смели напасти."А ми не волимо себе и ћирилицу дуго, дуго.Са Косова и Метохије су стизали аутобуси који су били означени искључиво хрватском латиницом. Пре напада НАТО-а чим би српска војска и полиција ослободиле неку раскрсницу, одмах би се указала нова табла : прво српски језик и његова ћирилица, па албански језик и његова латиница.Био неко паметан па је разумео да је ћирилица српско национално писмо и национални симбол.
Препоруке:
18
3
40 среда, 01 мај 2013 05:00
Анта
Наивно је веровати да Република Србија има намеру да штити српски национални интерес, јер Република Србија и није држава српског народа... прави назив Републике Србије је Бивша Југословенска република Србија... и као таква њена превасходна улога је принципијелна борба против српског национализма... додуше мало смо напредовали пре 30 година за песму о војводи Сунђелићу могли смо да заглавимо робију... а данас можемо да је певамо... додуше није препоручљиво
Препоруке:
8
1
41 среда, 01 мај 2013 06:09
bez alternative
Odlican tekst, g. Markovicu. Ono sto bi bilo veoma vazno je da se istrazi organizaciona struktura ove ocigledno veoma precizno dirigovane propagandne kampanje, ko su glavni inicijatori, izvrsioci,otkuda teku pare,ko medju politicarima to omogucava... Nista nije tu spontano.
Препоруке:
7
0
42 среда, 01 мај 2013 06:32
Зомбиленд
Нисте поменули Пинк телеввизију,која уудружена са б92,представља нешто најгоре што је задесило Србију и због чега ова држава постаје земља зомбија.
Препоруке:
21
0
43 среда, 01 мај 2013 06:34
Moral šta to beše?
Markoviću ovo narod ne zna.Moj je utisak da prvi put posle prvih višestranačkih izbora, nema ko da finansira opoziciju.Konačno se odvojila intelektualna elita od vlasti.Finansijska pomoć je neophodna.Zrno po zrno pogača.
Препоруке:
10
0
44 среда, 01 мај 2013 07:32
Слободан
Ја сам још раније рекао да полако спремају Чеду Јовановића за председника Србије. Само посматрајте ситуацију.
Препоруке:
15
0
45 среда, 01 мај 2013 09:02
како је могуће
Како неки коментатори не виде да у овом тренутку причом о ћирилици-латиници (слично као и четницима и партизанима)само доприносе конфузији и анестезирању јавности у овом одсудном часу када треба жигосати издају црне тројке? Уосталом, мислим да Ивица Дачић пише ћирилицом, Тома вам је из "срца Шумадије" итд. Капитулација је капитулација без обзира да ли је потписана ћирилицом или латиницом.
Препоруке:
15
2
46 среда, 01 мај 2013 09:57
opet istoa
Fond za spas Srbije,pa NAŠA TELEVIZIJA,pa SAMO NAŠE NOVINE,pa besplatne novine, i td, Znam da izgleda smešno ali deluje.Krenimo nije teško,sigurna sam u uspeh.
Препоруке:
5
0
47 среда, 01 мај 2013 10:21
Miloš Kikić
@ Slobodan: Kada sam ja ranije napisao isto što i Vi u vezi Čede kao budućeg predsednika dobio sam veliki broj minusa. Vi ste, vidim, već dobili jedan plus. Da li to znači da je ta promena svesti srpskog naroda koja mora da se dogodi već na delu?
Препоруке:
4
1
48 среда, 01 мај 2013 10:42
ВЕЛИМИР ПОПОВИЋ
@ како је могуће

Пита се човек како је могуће да у овом важном тренутку неки коментатори праве поделу Срба по ћирилици и латиници, као четници и партизани. А како је могуће да човек тако нешто уопште пита. Ако не верује тим коментаторима, како није разумео да је српско национално писмо ћирилица из протеста због њеног постављања на аутобусе Новог Сада. Никоме није сметала хрватска латиница у српском језику, него је засметала ћирилица у српском језику. Зато што је само она српско писмо. Зато што је она темељни српски национални симбол. Па ако ни то није било довољно , како није извукао закључак из чињенице да је 20.000 Хрвата протествовало у Вуковару због ћирилице, а на тргу Бана Јелачића у Загребу много више, јер је она исто што и Србин.Тако у Хрватској ћирилицу доживљава свако, од детета до академика, али у Србији ни академици не знају шта је српско.Зато је генијалан став српског медицинског техничара у пензији . "Да смо били јаки у ћирилици, не би нас смели напасти."
Препоруке:
13
1
49 среда, 01 мај 2013 10:46
Miloš Kikić
@ Rin-o o-to: Ne vidim zbog čega moj komentar smatrate perverznim a za mene mislite da se pravim naivnim i da treba da me bude sram. Pitao sam sasvim ozbiljno. I nisam napisao da metohijskokosovski Srbi treba da napune buntom beogradske ulice nego sam pitao zašto se ne vide i ne čuju Srbi koji su poreklom odatle A KOJI ŽIVE U BEOGRADU. Osećate li razliku? I mislite li da je tih Srba malo? A ima ih dosta koji su čak istaknute javne ličnosti. A što se tiče mene, ja nisam odbačen od e-novina jer one nisu nikada bile moje pređašnje društvo kako Vi to mislite nego sam ih čitao i slao komentare koji se njima nikako nisu dopadali i zbog kojih su mi onemogućili svako dalje slanje komentara. Osećate li i tu razliku?
Препоруке:
8
4
50 среда, 01 мај 2013 10:50
Бели Орао
@Милош Кикић. Морам.
Разлика између твојих минуса и Слободановог плусића је огромна. Он позитивно прича о негативности па му је плусић велики, или ја грешим. Ви бисте први отишли да се поклоните дечку са старкама и шињелом. Рекли би то сам ја онај демократа са Политике и осталих е-новина.
Милоше, ми који смо дуже овде знамо и сећамо се рекламе "било куда Кики свуда", знамо и Милодане и остале Згубидане (sjećaš ли се тог цртаћа?).
Препоруке:
2
2
51 среда, 01 мај 2013 10:58
ВЕЛИМИР ПОПОВИЋ
@ како је могуће

Написа човек који се чуди да Ивица Дачић пише ћирилицом.Нека пише приватно и кинеским писмом, али да у јавности користи српску ћирилицу, зато што је она српски симбол.
На сајту је Ђикићев текст са фотографијом на којој Дачић с љубављу гледа у фотографију Тита и Јованке му. У предизборној кампањи у Ужицу рекао је да је он наследник Титове политике , и да његов споменик треба вратити у центар града. Друг Тито је латиничењем Срба спроводио ватиканску идеју Јернеја Копитара да се удаље Срби од Руса. Тако је у оном Јајцу удесио да све пароле буду на хрватској латиници, и Срби послушници су правилно разумели да ћирилицу треба послати у историјску тмину.Само две године раније и Павелић је дао Србима хрватску латиницу, тако што им је забранио ћирилицу и у приватној употреби.
Јели ти сад јасно ?
ЛАЗАР ДРУГИ је очигледно направио омашку када је рекао да се може изјаснити о поднеску адвоката, уместо да се не може изјаснити, јер није на уставном писму српског језика.
Препоруке:
10
0
52 среда, 01 мај 2013 11:23
Miloš Kikić
@ Beli orao: Ja preterah sa odgovorima ali prinuđen sam. Ovo će ipak biti poslednji, obećavam.
Ako sam nekada imao razumevanja za neke stavove dečka sa starkama i šinjelom, više ih nemam i bio bih poslednji koji bi otišao da mu se pokloni, i njemu i bilo kome drugom. A pitam Vas zbog čega i Vi i mnogi drugi ne polemišete sa stavovima koje ja iznosim nego uvek idete ad hominem? Ja uopšte ne znam ko ste Vi i to me i ne interesuje, polemisaću sa stavom koji iznosite a neću gledati da li ste starac,mladić, zgubidan ili nešto četvrto.
Препоруке:
2
4
53 среда, 01 мај 2013 11:32
Бели Орао
""Велимир Поповић.
Проблем је што је код нас Срба увек провејавало оно, ма шта има везе, све је то исто, kakve veze ima ćirilica ili latinica, može i овако.
Наравно да може, али није то то.
Док су наши били масни четници, дотле су њихови били лепо обријане усташе, док су наши били дроњави партизани њихови су били "јадни" домобрани-сељаци. Док су се наши клали међусобно, дотле њима није то ни падало напамет. Док ми сада пишемо и ћирилицу и латиницу дотле они у Вуковару организују протесте против ћирилице, а истовремено у Кочерину код Имотског кажу да је то њихово старо писмо, којим се ми користимо. Док се ми опасуљимо они узму ојкачу и бечћарац идемо на још понешто, да им баш не дајем идеје сваки пут.
Е, то смо ми. Увалили су нам комунизам, латиницу 1915-е, када су забранили ћирилицу, а онда кад су је вратили није више модерна иако није ћелава, иако има љ, њ, ћ, ђ.
То смо ми Велимире драги пријатељу. Уосталом кога брига за 1300 каплара. Згубидане сигурно не.
Препоруке:
12
3
54 среда, 01 мај 2013 11:55
Лола
Одчичан текст!
Препоруке:
9
0
55 среда, 01 мај 2013 12:08
ćirilica
Šta vi radite sem što piskarate rekla bih podugo , dopisujete se ,a rekla bih da se neki i poznaju.Kad se usaglasite oko ćirilice i šta dalje?
Препоруке:
8
9
56 среда, 01 мај 2013 12:21
Бели Орао
""ćirilica.
Дођите у наше Удружење да нам помогнете. Није тешко.
Увек се човек изненади.
http://www.cirilica-beograd.com/
Препоруке:
13
3
57 среда, 01 мај 2013 12:45
ćirilica
Postoji li mogućnost da se vaše udruženje udruži ,i tako udruženi da se udružite sa udruženjem.Svaka vaška obaška,a oni su udruženi dok nas ne udave.
Препоруке:
7
1
58 среда, 01 мај 2013 13:03
оклопна коњица
Потшовани читаоци НСПМ-а, уважени Срби,
Овај чланак у потпуности описује стање наше нације. Трезвено, необојено, рационално и хируршки прецизно. Свакако да се још могу додати многе срамне изјаве разних како бивших тако и садашњих политичара, као што је овде и већ поменуто - само што то више није ни потербно.
Једино што бих желео да додам јесте у једном тренутку очигледна хетерогена реторика два господара ове наше напаћене Србије. Наиме, односи се на претходне, знате, оне тобоже пропале преговоре, након којих председник Николић говори да треба да се преговори врате у ГС УН. Убрзо после те изјаве, Вучић каже: ”мислим да то није реално.” и тачка. Тиме је исправио председника државе и послао званично извињење великим газдама (можда и клечећи!) и дао до знање истима, да се овакви испади на путу без алтернативе неће толерисати.
- Господине Марковићу, хвала вам на овом резимеу. Требало би свако од нас да проследи овај текст многима како би се и у овој страсној недељи десило чудо....
Препоруке:
11
0
59 среда, 01 мај 2013 14:58
Бели Орао
""Ћирилица.
Постоји. Наш председник песник Добрица Ерић, нас је то једном питао. Ако имате добру вољу и ако нисте горди, јавите се.
Препоруке:
6
0
60 среда, 01 мај 2013 15:22
морнар попај
@ćirilica: цинично пита: “Kad se usaglasite oko ćirilice i šta dalje?”. У овом чланку се ради о катастрофално ниском нивоу медија у Србији и њиховом поганом дејству на свест српске јавности, већ деценијама затрованe југословенством, а данас њена бедна “елита“ назови еуропејством. Само површно и злонамерно гледано може се чинити да је питање спасавања српске ћирилице од неминовне пропасти у коју је гурају сами Срби нека споредна ствар. Губитком ћирилице, изгубиће се и српска национална ствар – српски национални интереси. А сада на медије: зар слова која се у медијима употребљавају нису основни алат оних бараба које себе зову српским новинарима, а (скоро) све објављују на хрватској латиници? Њихов алат би требало да буде српска ћирилица – али, то се не исплати. Углавном полуписмена, непросвећена српска јавност се мири с тим да “нема везе“ да ли је то ћирилица или латиница, јер “и она је наша“. Е, ви ускоро ако тако наставите, нећете бити своји. Само је ћирилица српска!
Препоруке:
8
3
61 среда, 01 мај 2013 16:02
Бели Орао
""Морнар Попај.

Чак и да цинично пита ми не бежимо ни од чега. Ми нема шта да се усаглашавамо. Ми имамо мање више сличне програме, али као и сво прави Срби мало смо задрибанде како то кажу Пироћанци. Наша рука је пружена у сваком случају.
Препоруке:
6
3
62 среда, 01 мај 2013 16:10
ćirilica
Ćirilica nije cinična,ne znam kako ste Vi to tako protumačili.Ćirilica je praktična, prvo promena vlasti, pa pismo.Nije sporna ćirilica, nego polemika kad joj nije vreme.Moje poštovanje!
Препоруке:
6
6
63 среда, 01 мај 2013 17:00
фристајло
Бели Орао
Ми имамо мање више сличне програме, али као и сво прави Срби мало смо задрибанде

Мало?
Ми смо еталон за то.
Упорност и тврдоглавост нису исто.
Препоруке:
6
7
64 среда, 01 мај 2013 18:22
Бели Орао
""ћирилица.
Још није време. Позната флоскула да се не ради. Одо` ја да купим нешто из фотеље. Лакше је него "пупак на пупак" како рече Брајан Трејси.
Препоруке:
5
3
65 среда, 01 мај 2013 18:29
ЂОРЂЕ
ćirilica нема стида

Делити овде лекције на хрватској латиници могу само људи без стида. Ти би да пишеш ћирилицу кад се промени власт. Кад мораднеш. Ти се , уствари, ругаш људима који се труде да подстакну народ да се освести и да почне да поштује своје национално писмо и себе.Ја сам од њих подоста научио, а могао би и ти кад би хтео. Али нећеш, него доприносиш српском националном растројству и самопоништавању.У Хрватској је национално свеснији конобар од српског академика.
Ако је на сајту НСПМ више пута доказано да два писма не могу опстати у једном језику, а таквог лажног богатства у виду два писма нема нико други на свету, јеси ли и ти за то да код Срба победи латинско окупационо писмо које су им наменили Ватикан, Копитар,Павелић, Тито и остали српски непријатељи?
Препоруке:
15
7
66 среда, 01 мај 2013 21:04
Deda Djole
Cestitam onima koji su prihvativsi realnost, skinuli kosovsko djule s nasih nogu i omogucili Srbiji put ka miru i prosperitetu
Препоруке:
1
21
67 среда, 01 мај 2013 21:31
Бели Орао
""Фристајло.
Па не могу баш да нас пљујем толико. Основна варијанта код нас Срба је што смо сви паметни, а замисли кад у један лонац сипаш само памет. Мора да искипи. Зато ту увек треба да се нађе неко да донесе други и да мало одлива. Ако знаш како се прави кајмак, тако некако.

""Ђорђе.
Ма пусти ćiriličara, као да ми не знамо да елемент, али опростићемо му, ако није, што се мало шалио.
Препоруке:
6
3
68 четвртак, 02 мај 2013 00:10
НСПМ Web
Поштовани коментатори, сматрамо да јалова расправа о ћирилици и латиници, у овом тренутку и поводом овог текста, преставља неку врсту - надамо се - ненамерног "троловања" и зато такви коментари у наставку неће бити објављивани.
Препоруке:
9
11
69 четвртак, 02 мај 2013 00:49
SANDINISTA
Salle
Bravo za tekst gdine. Markoviću, svaka vam za potpis...

@ф-16

podržavam, još da doživim da gospoda sa B92 završe ko na birou rada, a ko u insajderu II, mislim da bih ozdravio...

И то са тенденцијом да посао на бироу никад и не добију као што се сдада дешава са поштеним светом који не може да добоје никакав поштен посао да би могао да опстане.
Препоруке:
4
0
70 четвртак, 02 мај 2013 13:33
сељак беземљаш
Велики недостатак текста је "медијска позадина издаје Косова" од 1945 па следећих 40 година.

Хоће ли неко анализирати механизме који су 40
година цео народ држале у "бликади" интелектуалној и моралној.
Ми смо први народ у историји кога је национална мањина исељавала са његове матичне територије а да се деценијама нису чули "ни протести ни јауци" Дис НАШИ ДАНИ

Све у свему плаћамо са зеленашком каматом.
У камату на се рачуна и ова "елита". Не само политичка.
Препоруке:
9
0
71 четвртак, 02 мај 2013 13:53
Владимир Златић
Потписујем! Не бих имао шта да додам или одузмем. Изврсна аналаза трагичног стања духа српског народа.
Препоруке:
4
0
72 четвртак, 02 мај 2013 14:59
Miloš Kikić
@ Dara bubamara: Ima sada Mlađa sigurno i servis za kafu jer se proširio kupivši stan u istoj zgradi u kojoj je i Toma Nikolić kupio na kredit pre nego što se preselio u rezidenciju.
Sećam se da ga je neki novinar pitao da li se viđa sa Tomom pa je odgovorio da se retko viđaju i ne javljaju se jedan drugome. Nije to bilo baš tako davno, ali vremena se menjaju pa i mi u njima.
Препоруке:
4
0
73 четвртак, 02 мај 2013 17:29
Peter RV
Velicanstvena analiza izdaje srpskih informativnih medija.
Mora se priznat, isto tako, da su dirigenti prevaspitavanja srpskog naroda (po pisaniju Danijela Goldhagena) iz 'srpske kriminalne nacisticke' proslosti, odlicno analizirali nase slabosti.
Postignuli jedan nevidjeni uspjeh, nesto sto nasim ranijim okupatorima (Turci,Austrijanci)nije nikako islo za rukom- poraz smo pretvorili u oslobodjenje i stim masiramo ponosno u izcezivanje, t.j. EU.
Dali su nam vec potpuno prebili kicmu?
To cemo vidjet 10og Maja.
Препоруке:
6
2
74 четвртак, 02 мај 2013 19:21
Peter RV
Sad kad treba da prikupimo duh za demonstraciju 10og Maja, upustat se u magarece diskusije oko 'latinice-cirilice' srozava ugled svima koji situaciju uzimaju za ozbiljno.
Препоруке:
7
14
75 петак, 03 мај 2013 08:35
Бели Орао
@deda Djole. Тако је деда Ђоле. Треба скинути косовско ђуле, прешевско ђуле, рашко ђуле, влашко ђуле, босилеградско ђуле, војвођански самар и онда, ајде јано кућу да продамо.

Ако си стварно деда????
Препоруке:
6
1
76 петак, 03 мај 2013 13:01
Нимбус
& au mile
Додао бих још и флоскулу да је Косово "изгубио Милошевић" још 1999.

Није флоскула већ сте жртва пропаганде.
& Милодан
каква је тада била медијска припрема за узимање аутономије Косову и Метохији, посебно након 8. седнице ЦК СКС када победила Милошевићева фракција.

Није медијска припрема, већ је Вама медијски испран мозак.
& Deda Djole
Cestitam onima koji su prihvativsi realnost, skinuli kosovsko djule s nasih nogu i omogucili Srbiji put ka miru i prosperitetu

Шта пишу ваши истомишљеници на данашњи дан на "Аутономији"? То "просперитет"? Није, већ усташка пропаганда.
& сељак беземљаш
Хоће ли неко анализирати механизме који су 40 година цео народ држале у "бликади" интелектуалној и моралној.

Никад цео народ. Мој отац је осуђен `48 због „реакције“ у Старом тргу (не због ИБ).
"Пучина је једна стока грдна". Ништа ново.
Остати свој. Сачувати карактер. Ко може, може, ко не може стави главу на медијски пањ.
Препоруке:
2
2
77 недеља, 05 мај 2013 21:33
tva
Поданици

У књигама Светозара Радишића можете прочитати о гласилима, удружењима, невладиним организацијама и новинарима који раде за апонажу, а против истине и своје земље.
Препоруке:
1
0
78 петак, 10 мај 2013 00:04
DrJelaBisic
Postovani gospodineMarkovicu,mislim da nisu mediji stvorili sadasnje(mutirane)Srbe,vec ce pre biti da su ti mutanti stvorili medije kakvi im odgovarajuMi koji pamtimo neka predjasnja vremena(koja sada mnogima izgledaju idilicno)znamo da casopis kao sto je NSPM nikada ne bi postojao pre 90ihTo treba cenitiDa li iko tera ljude u Srbiji da gledaju Farmu ili VB?Ne,naravno,oni to rade svojom slobodnom voljom,ne gadi im seKada uporedite danasnje Srbe i one pre 50-80-da ne kazem 100g-pitate se da li je to isti narod.Pa i nije,da znate,samo se isto zove.Ako Srbi vise vole VB od Kosova-tu se nesto mnogo ne moze promenitiNe mozemo to da promenimo,na silu,svojom voljom,Vi i ja.U istoriji mnogi narodi su nestali sa lica zemlje,ne zato sto su ti ljudi pobijeni,pa je nacija nestala-vec zato sto su se degenerisali i pretopili u neke druge nacijeCini mi se(a volela bih da se varam)da Srbi nestaju,prvo moralno,pa onda bioloskiVidece se ko ce ziveti na teritoriji danasnje Srbije za 200-300godina
Препоруке:
0
0
79 петак, 10 мај 2013 16:08
ЛАЗАР ДРУГИ
Ко ће живети у данашњој Србији за 300 година не знам, али ће ћирилице бити само ако овде буде Бугара.Ви са својом хрватском латиницом сведочите о томе.
Препоруке:
1
0
80 субота, 11 мај 2013 08:56
СТЕВАН РС
Када се Срби врате својој ћирилици имаће више самопоштовања а и други ће нас више поштовати. Када прочитам коментаре ових који су против ћирилице видим колико су им мозгови испрани југословенством лажним. Српска је само ћирилица!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер