петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Аранжирање историје у политичке сврхе - СС Ханџар дивизија у Француској

Kоментари (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 фебруар 2013 10:43
Mrks
ништа чудно за Французе, али шта да радимо са Србима у Србији који то исто раде!?
Препоруке:
107
3
2 среда, 27 фебруар 2013 11:05
СНС = ДС
Тако је то, кад је права историја бледа или непостојећа, "аранжира" се лажна. Зато је стварање Југославије својеврсна перверзија: народ с каквом-таквом историјом удружује се с непостојећим народима. То на добро није могло да изађе. Лажи којима се хрватска и тзв. муслиманска историографија служе су просто застрашујуће. Те лажи су и разумљиве, јер огромне рупе и сиве зоне у историји треба нечим попунити и префарбати. Тако се стварају нове генерације које ће прву прилику искористити да дограбе каме и крену у нова клања. Опреза никад довољно, а њега код Срба традиционално нема.
Препоруке:
93
3
3 среда, 27 фебруар 2013 11:16
Pitagora
Zahvaljujući pomenutoj ljigavosti, između ostalog, Francuska sve ubedljivije postaje trećerazredna zemlja. Ekonomija s tim nema baš nikakve veze.
Препоруке:
93
1
4 среда, 27 фебруар 2013 11:20
Србин Обични
Испирање историје од разних флека почело је поодавно, још прије рата. Наше комшије Хрвати и БХ-муслимани чешале су се гдје их је сврбило, а општа уравниловка кривице, коју су југословенски комунисти практиковали (неки мало више - неки мало мање), омогућавала је разне вратоломије и акробације. Највећа Жртва била је наравно Истина.

Међутим колико год да су комунисти правили грешке и претјерано истицали сопствене заслуге, толико је исто, ако не и више, ендемски антикомунизам остављао утисак озбиљније болести. То долази од тога што су данашњи антикомунисти понајвише из оне групе чији су преци својевремено изгубили орјентацију. Зато данашњи антикомунисти остављају утисак већих католика од папе.
Препоруке:
50
2
5 среда, 27 фебруар 2013 11:24
Prvo skoci pa reci hop
Zanimljiv tekst. Pohvale autoru na istraživačkom novinarstvu. Samo ostaje dilema u svjetlu moderne antimuslimanske propagande je li ta Handžar divizija hrvatska ili bošnjačka...nacionalno se vodili kao Hrvati, a porijeklom Bosanci.
Препоруке:
43
7
6 среда, 27 фебруар 2013 11:52
Београђанин
Није антисрпско расположење у Француској ниуком случају 'изазваног потезима Слободана Милошевића', већ је пре свега изазвано отровном западном антисрпском пропагандом (па и француском).

Имао сам доста пријатеља Француза који су ме у то време, почетком 90-тих,питали 'шта ви Срби тамо радите'. Излишно је истаћи да их апсолутно ничим нисам могао убедити да макар и најмање погледају на ствари из српског угла, иако сам им као очевидац говорио сушту истину и иако су ми били пријатељи од раније. Сва су та пријатељства потом пукла (они су прекинули односе), и још тада сам се уверио у страховиту, управо разорну моћ медијске пропаганде да људим на субверзиван начин потури ставове а да они и нису свесни одакле су их покупили. Чак и интелектуалци.
Препоруке:
86
2
7 среда, 27 фебруар 2013 11:55
Pantelija
Ehhh, to vam je isto kao i to što neke naše budale pokušavaju četnike prikazati kao antifašiste.
Препоруке:
18
90
8 среда, 27 фебруар 2013 11:58
Дринко Кончаревић
Штета што се аутор није позабавио психолошким профилом припадника СС Ханџар дивизије. Као што је то случај и са дивизијом "принц Еуген" и овде се ради о гомили психопата које су немачки официри једва држали на узди. Понајвише је оних чија је интелигенција била на граници менталне тупости. Час су добри а кад их пусте са узде онда су зли. Ово потврђују злочини које су починили. Нормалан човек то не може да уради осим ако га натерају али онда следе негативне последице по њега. Сам себе прогони. Да би направио чисту аријевску расу Хитлер је овакве људе ликвидирао али на нечији савет је одустао и од њих правио овакве јединице. Рачуница је проста: овакви "војници" сеју страх међу становништвом, праве злочине, ако погину, погинули су од "непријатељске руке". То онда постаје основ за позивање на Женевску конвенцију. И онда Хитлер виче "ето убили су нам војника, имамо право на освету ... Због женевске конвенције битан је психолошки профил протува у униформи.
Препоруке:
57
2
9 среда, 27 фебруар 2013 12:02
@Prvo skoci pa reci hop
Припадници ханџар дивизије су углавном Срби који су раније прешли на ислам, а потом преузели хрватску националну идеју.

Онако исто као што је добар део оних најстрашнијих усташа из западне Херцеговине, нажалост, такође великим делом српског порекла.

То наравно није случајно. То је судбина коју моћни додељују издјицама и марионетама народа који су претходно починили. Пуна их је историја: од Мађара и Хрвата који су - за немачки интерес - изгинули под Стаљинградом (да и ту можда није било 'убачених' комуниста?), преко црногорских усташа и Мила Ђукановића који признаје 'независно Косово', па до оних у Београду који би баш радо видели српску децу како убијају афганистанску децу за рачун Нато пакта.
Препоруке:
83
5
10 среда, 27 фебруар 2013 12:33
Pitagora
prvo skoči pa reci hop. Sviđa mi se vaš komentar. Razume se da je reč o labilnim ljudima, neukorenjenim u bilo šta, koji nisu takvi od juče. To je dobro znao Meša Selimović, koji je govorio da im Turci ne veruju a Evropa ih nije prihvatila, tako da ne mogu nikud. To je kao kad pogrešno zakopčaš prvo dugme na košulji: posle nema ispravke.
Препоруке:
56
3
11 среда, 27 фебруар 2013 12:41
s.p.Lajković
Mogu da izmišljaju šta hoće ali istina je istina ....
Препоруке:
37
1
12 среда, 27 фебруар 2013 12:52
Шаран
@Пантелија

За време рата, насилно мењати политички систем је ВЕЛЕИЗДАЈА, што је и био први мотив партизанског деловања. Антифашистичка борба је била на другом месту, и то више као последица а не циљ.

Прогледај човече, немој бити острашћен, јер кад си острашћен лако је манипулисати тобом(нама).
Препоруке:
55
6
13 среда, 27 фебруар 2013 13:09
сељак беземљаш
Да ли је оно на споменику написано,ВОЛИМО ФРАНЦУСКУ,заповед, или изражава чињеничко стање.
У сваком случају одражава ружну страну нашег самозаваравања.Наше одбијање да разумемо свет и век,своди нас на ниво малог детета.

У збирци есеја ДИЈАЛОГ СА ПРОШЛОШЋУ И САДАШЊОШЋУ Милорад Екмечић наводи да је у Француској и 1944 за немачку економију радило више од четири милиона радника,што је чинило 37% радно активног становништва.Већу нетрпељивост су показивали према савезницима ЕНГЛЕЗИМА НЕГО ПРЕМА ОКУПАТОРИМА НЕМЦИМА.
Поред 12000 добровољаца у редовним немачким војним формацијама ,1943 (после СТАЉИНГРАДА) у антибољшевичке легије јавило се 40 000 добровољаца.
зА Вишијевску Француску наводи се да је била
РИМОКАТОЛИЧКА ДИКТАТУРА,ЈЕДНА ВАРИЈАНТА ФРАНЦУСКОГ ФАШИЗМА.
Причам ти причу је једно,а савезници,какви год били остају савезници.
Ми знамо да је Француска "победница" у Другом светском рату.(што је шокирало Немце)А како зашто и са каквим "покретом отпора то нас не интересује.
Препоруке:
40
1
14 среда, 27 фебруар 2013 13:13
Pantelija
Progledao sam davno čitajući četničke izveštaje o sistemskim pokoljima civila u Podrinju.
Jeste čuli za izraz: "nijedno muslimansko uvo nije ostalo"?
Nažalost i 92-e opet isti scenarij. Jadno Podrinje i njegovi stanovnici bez obzira na ime.
Nikad četnik za razumna Srbina neće biti antifašista kao što ni Ratko Mladić neće biti heroj!
Препоруке:
9
71
15 среда, 27 фебруар 2013 13:14
Радмила
ЕУРО-ханџарирање историје преко српске чапре! Бог им свима платио по заслузи!
Препоруке:
40
1
16 среда, 27 фебруар 2013 13:32
објективан
"...И тако историја се “прилагођава” политичком тренутку и дневним потребама. СС војници који нису презали од разбојништва, силовања, како се писало после рата све до деведесетих, након 1991. постадоше борци “против фашизма и нацистичког угњетавања”...
Пре тога је доста њих ушло у Централни комитет Комунистичке партије БИХ о чему се и данас ћути.
Историја се не прилагођава, она се само понавља за понављаче.
Препоруке:
39
2
17 среда, 27 фебруар 2013 13:33
СРБИН
Чији је оно ђед био у ханџар дивизији? Је ли то нај што лигу Санџаку ствара?
Препоруке:
44
1
18 среда, 27 фебруар 2013 13:46
Pitagora
seljaku bezemljašu. Među mnogobrojnim francuskim radnicima koji su manje-više dobrovoljno radili za Nemačku nalazio se i Žorž Marše, nekadašnji šef francuske KP.
Препоруке:
34
1
19 среда, 27 фебруар 2013 14:19
Станић Милан 1
13.( по злу чувена) СС "Хандџар" дивизија формирана је на инцијативу Химлера из 2 разлога:
а)Припремити за отцепљење БиХ од НДХ јер су усташке главешине на политичком плану тражиле"modus vivendi"да се поништи Римски уговор са којим је 2/3 јадранске обале припало Италији.Са друге стране у главној улози ХКЦ воде тајне преговоре са западним савезницима о сепаратном миру.Да би то предупредили Немци рачунају да ће путем војног фактора формиранјем"аутентичних" СС јединица на етничком принципу припремити терен за отцепљење БиХ од НДХ-а.
б)Други разлог, је зауставити напредовање Британаца на Блиском истоку и на тај начин остварити значајан продор у арапско становништво,пошто се радило већином о британским колонијама.На формирању 13.СС дивизије активно раде муслимански прваци: Мехмед Панђа,Адемага Мешић,мајор Мухамед Хаџиефендић и немачки високи официр(Хапштурмфирер) Вили Хемпел.Одушевљени почетним успехом осмишљавају 14.СС дивизију "Кама"(наставља се)
Препоруке:
31
2
20 среда, 27 фебруар 2013 14:31
Pitagora
A što se tiče Francuske kao "pobednice" u Drugom svetskom ratu, ona je to postala zahvaljujući naporima engleske diplomatije, kako bi se uvećala zapadna okupaciona zona u Nemačkoj i Berlinu odnosno smanjila sovjetska. kakva pobednica! Francuska se jedva izdigla sa dna na koje je dospela, i to čitavu deceniju i po kasnije, zahvaljujući naporima De Gola, koji je izvršio nacionalno pomirenje i kakvu-takvu obnovu.
Препоруке:
35
1
21 среда, 27 фебруар 2013 14:34
Станић Милан 2
(наставак)
У другом делу не би се бавио са биографским подацима и њеном боравку у Француској,него са злочинима над српским становништвом који су вршени на подручју Брчког,Бијељине,Зворника, Шековића,Власенице, Градачца Б.Шамца,Лопара,Тузле,Кладња,С. Раче итд.Матиас Фрања командант 28.пука те дивизије пред Народним судом даје следећи исказ:"При маршу ови људи су клали све на што су наилазили,а што није носило фес.Било је случајева да је официр на челу колоне видео како људи раде на њиви.Кад се доцније окренуо,видео је да ти људи нису били живи"...(Владимир Дедијер:"Нови прилози за биг.Ј.Б. Тита стр. 1219- 1227).Спирала злочина је била једнодимензионална-подједнако се односила на старце, жене,децу,одрасле мушкарце.Нарочито су били свирепи према младим женама које су силовали до несвести,затим их масакрирали резањем дојки и полних органа(Ибид.В.Дедијер стр.1225).
Препоруке:
37
2
22 среда, 27 фебруар 2013 14:47
сељак беземљаш
&пантелија
Први масовни злочини у Подрињу, који се могу сматрати геноцидним, десио се у ЧЕЛЕБИЋУ на Дрини, када су шуцкори 1914 стрељали 84 Србина цивила а у Фочи 126 Срба цивила..
Више томе у ЦРНОЈ КЊИЗИ Светозара Ћоровића.
наводим део.(Ћоровић у књизи наводи имена и жртава и злочинаца)

"Kod nas je u Sarajevu sve u redu, a hrabre naše čete čiste sada naš pogranični teritorij od ove pogane srpske i crnogorske gamad. Taj se korov sada mlati i treba ga posve umlatiti". Dostaje znati, da je samo jedan mađarski bataljon pri polasku iz Sarajeva na granicu poneo sobom hiljadu metara konopa. Otud i onaj drugi izveštaj prijatelja "Hrvatske", koji s ponosom javlja: "Kuda idemo nosimo smrt i zator". (Hrvatska, br. 862.).
Народ је 1918 каменовао заповедника шуцкора Арифа Тановића,његов син је 1941 покренуо "освету.
Тако се завртило крваво коло.
Препоруке:
42
2
23 среда, 27 фебруар 2013 15:37
гаврило
можемо да се ишчуђавамо али ће брзо на ред доћи и Јасеновац!ускоро ће у Новој Историји писати да су Срби отворили логор и убијали недужан хрватски народ!
Препоруке:
35
1
24 среда, 27 фебруар 2013 16:16
синиша @ pantelija
Није то двоје исто. "Четници" односно ЈВуО и СС дивизија. Четници су се борили против СС дивизија и за то су одликовани. Али кад већ поменусте и кад се већ јависте, организација Бали Комбарат је нешто о чему би требало више и да се зна и да се пише.Не само у Другом светском рату него и после.

На пример о учешћу бивших балиста који су пребегли у Палестину у нападу на израелске спортисте у Минхену.
Препоруке:
31
2
25 среда, 27 фебруар 2013 16:41
МР
Пре годину дана имао сам кратак контакт са једним Палестинцем из источног Јерусалима. Послао ми је кратак филм са Ханџар јединицом. Све је било баш тако како пише у овом чланку. Палестинац је био поносан са њима и није волео Јевреје. Ја сам му описао какве су грозоте чинили над српским становништвом.
Препоруке:
24
3
26 среда, 27 фебруар 2013 17:53
Dijaspora 12
SVAKA REVIZIJA istorije Hrvata i Bosanskih Muslimana kao i Albanaca sa KosMeta, se DANAS RADI PO ZELJI: SAD + NEMACKE + BRITANIJE i naravno uz
VATIKAN !!!

NISTA i NIKO, od hrvata,Bosnjaka ili siptara, NE BI SMEO NI DA SANJA sato se tice nekakve nove interpretacije istorije, DA TO NIJE U KORISTI SAD + EU !!!

A ZASTO je to pre svega u koristi Amerike i Nemacke i Britanije???

Amerikanci su jos 1944/5, poceli da pomazu nemackim NACISTIMA da pobegnu iz Evrope, a u tome im je VATIKAN svesrdno pomagao!!!
Amerika je polako ali svesno postajala jedna varijanta NACISTICKE IDEOLOGIJE
u vidjenju sebe kao PRVOG medju PRVIMA, a ti prvi su bili Nemci +Britanci pa
onda SVI ostali iz zapadnih zemalja EU!!!

Amerikanci imaju samo jedan CILJ, a to je da SVET stave pod tu svoju ideologiju, a to znaci da Rusima i Kini onemoguce da stvarno postanu SILE !!!
Hrvati kao katolici, Bosnjaci i siptari koji sebe vide kao naslednike Osmana -
su samo SLUGE ZLOCINCI !
Препоруке:
31
1
27 среда, 27 фебруар 2013 18:51
једнорог
Готово да нема европског народа (па и шире) који у Другом светском рату није имао сс јединицу, бригаду, или дивизију. Баш ти, Французи су имали СС "Карло велики" чији војници бране Хитлеров бункер и после самоубиства вође Рајха и у тој одбрани сви гину. Тибетанци су дали сс бригаду, или дивизију, не знам тачно, а и многи други. У Србији је нешто у том правцу покушао да уради Страхиња Јанић, кога су Немци поставили за председника општине Крагујевац, после погрома у октобру, али није успео. Недићеву владу је страшно нервирао, али му нису могли ништа, јер је био под немачком заштитом. Иако је осуђен на смрт, после рата је живео у Канади, где је и умро. Јерусалимски муфтија, који је био нека врста предводника ове сс дивизије је, причало се, ујак Јасера Арафата. Лоран де Грел, на пример, вођа белгијских рексиста, сматрао је Хитлера 10-им Аватаром, био је високи официр Вафен сс-а, кога је лично Хитлер одликовао, што је било неуобичајено. Хитлер му је рекао тада...
Препоруке:
25
1
28 среда, 27 фебруар 2013 18:57
једнорог 2
"Да имам сина, волео бих да је попут Вас". После рата је живео у Шпанији, где је и умро, 1994. Прича са сс-ом има своју слабо познату страну. На пример, Хуго Бос је дизајнирао униформе, због чега се ова модна кућа недавно, поново, извињавала. Итд. Субнор и равногорски покрети, који се туку око пензија и "џаба леба једу", би, пре свих требали да се обрате Светском јеврејском конгресу, Јад Вашему, Русима, америчким и британским ветеранима Другог светског рата и објасне им о чему је се ради, а држава Србија би морала да се обрати држави Француској, која итекако прави отклон од своје не баш "кристално чисте" прошлости. Све би било много једноставније кад би имали Меморијални центар. Али... Хвала аутору за драгоцени чланак.
Препоруке:
27
1
29 среда, 27 фебруар 2013 20:22
Алимеђутим
У рату 1991. до 95,два пута се јављају формације под овим називом. Прву формира хрватски МУП у Сиску 1991.године,као паравојну формацију за учешће у ликвидацијама српских цивила,које они заједно с осталим муповцима одводе из кућа и станова,из рафинерије и жељезаре,муче,пребијају,ликвидирау и бацају у Саву.Већина су муслимани,који су радили у СРХ,а неки из БиХ.Другу тзв. Ханџар дивизију Рвати формирају у љето 1992, на бившој војној економији Зденчина и на Плешивици код Јастребарског.17. септембра 1992. убацују је преко полигона Слуњ од Јосипдола према Цазинској крајини. Кордунаши откривају убацивање и у покушају пробоја гине више од 130 припадника ове формације,што је констатовао и UNPROFOR.Нису се ваљда одрекли овог дијела своје борбене традиције,или то славе мање јавно ?
Препоруке:
23
1
30 среда, 27 фебруар 2013 20:47
Ђура Плетикосић
`једна улица у Вилфраншу мења име у “Хрватску авенију”. Вилфранш се братими са Пулом и Бихаћом. На заједничку иницијативу Владе Хратске и Савета департмана Авејрон и општине Вилфранш, 17. септембра 2006, на месту где се налазила касарна батаљона који се побунио, уређен је парк који добија име “Поље хрватских и босанских мученика” у знак сећања на “младе војнике Хрватске и БиХ, пале током побуне против нацистичког угњетавања”, како стоји у оснивачком акту. Свечаности присуствују председник владе Хрватске Иво Санадер, министар спољних послова Француске Филип Дуст-Блази, потпредседница хрватске владе Јадранка Косор, министар културе Хрватске Божо Бишкупић, амбасадори Хрватске и БиХ у Паризу, француски амбасадор у Загребу… удружења бораца…`

`Волимо Француску, као што је она волела нас`.Одавно би Срби требали да скину тај споменик са Калемегдана и да га од добровољних прилога Срба пошаље за Француску.Лепо би се уклопио у околиш Вилфранша.
Препоруке:
24
1
31 среда, 27 фебруар 2013 21:40
ха ха ха ха
Французи и њихов покрет отпора.
Препоруке:
22
1
32 среда, 27 фебруар 2013 21:58
kaca
Žalosno , prežalosno od zemlje koja je nekad bila svetionik misaone i intelektualne Evrope .
Medjutim,ovo sto se deševa sa SS Handžar divizijom da od fasitičke postaje antifašistička nije ni čudno , ako se zna da je ne mali broj Francuza aktivno saradjivao sa Nemcima imajući čak i Diviziju u sklopu Vermahta čiji su vojnici došli do Staljingrada. Osim Makista na jugu Francuske ( partizanski odredi pod kontrolom KP Francuske ) i kasnije De Golovih Slobodnih Francuza (makisti su ušli u sastav tih jedninica i predstavljali njen značajan deo)Francuzi su većinom bili kolaboracionisti koji sada nastoje da operu prošlost.Ako je pobunu SS Handžar Divizije moguće "prevesti" u antifašističku pobunu, nema prepreke da se to uradi i sa sramnim kolaboracionizmom Francuza koji su ginuli za nacional-socijalističke ideje.Pitanje je zašto na ovakve falsifikate ne reaguju francuski istoričari čija je specijalnost II S.R i zbivanja na tlu Francuske i njenih kolonija tokom II S.R ?
Препоруке:
15
2
33 среда, 27 фебруар 2013 22:36
Војна пошта 6143/5 (Део 1 од 3)
У лето 2000. год. у Баварској сам имао прилике да разговарам са једним бившим фолксдојчером из Хрватске. Он ми је рекао следеће: Био је син сиромашног железничара из Осијека. Са чином водника (Unterscharführer) стигао је у Источну Босну као припадник Ханџар-дивизије, познате и као 1. хрватска (13. Waffen-Gebirgs-Division der SS „Handschar“; kroatische Nr. 1). Због знања језика по тамошњим је селима регрутовао муслиманске младиће за ту оружану формацију. У разговору са мном уопште није крио да су вршили покоље међу Србима, нити је показивао знаке кајања. Ову дужност обављао је и на Косову и Метохији, регрутујући Шиптаре. То је, међутим, обустављено, јер су, како је рекао, ови момци били толико крвожедни да су представљали опасност и за немачке официре.
После се повлачио са Немцима и усташама према Аустрији. Ухапсили су га Американци (и, наравно, ослободили). Поменуо је и то да се са бившим ратним друговима, припадницима Вафен СС, редовно и са поносом састаје. [...]
Препоруке:
24
2
34 среда, 27 фебруар 2013 22:42
Војна пошта 6143/5 (Део 2 од 3)
[...] За америчку војску тврди да је "извиђачко друштво" у поређењу са СС.
Две занимљивости посебно су ми се урезале у памћење. Прва је у вези његовог верног ратног друга и посилног из "Ханџара", извесног Мехе Налбантића, негде из северне Босне. Отац га је дао у усташе, а другог сина у партизане, па како испадне. Е сад, ћерка једног од те двојице браће (нисам упамтио којег), према речима мог саговорника била је ПРВА жена - Ричарда Холбрука. Занимљиво је да се увек помиње само Холбрукова друга жена, Мађарица.
Други детаљ је у вези стрељања усташа по шумама на граници Словеније и Хрватске (Мацељска Гора). Мој саговорник је тврдио да су та стрељања по кратком поступку вршили Хрвати, дојучерашње усташе, који су се 1945. преоријентисали у партизане. Мој саговорник је, наводно, код Туђманових власти наилазио на отпор у покушају да пронађе гробове својих бивших другова, усташа, и да их достојно сахрани. [...]
Препоруке:
17
3
35 среда, 27 фебруар 2013 22:45
Војна пошта 6143/5
[...] Стога је, како је рекао, подмићивао локалне сељаке да му откривају локације тих јама по мацељским шумама.
Што се тиче реинкарнације Ханџар-дивизије пред распад СФРЈ, и ту сам имао прилику да чујем нешто из уста једног њеног члана, родом из околине Зворника. Он, имигрант у белом свету као и ја, пре неколико година је у мом присуству причао да је ова јединица још 1989. вежбала у Истри, на самој граници Словеније (претпостављам негде између Умага и Сечовља; он није могао да се сети имена места). Рекао је и да их је основао и говоре им држао неки "бабо", а да је тај исти бабо био легенда и у "оној" Ханџар'дивизији. Немам појма ко је то могао бити, а нисам хтео да питам. У сваком случају, немоуће је да за ово власти нису знале.
Ето неколико речи од мене, као сведочанство из друге руке, без могућности да кажем шта је истина. Једино што могу рећи је то да непосредни сведоци од којих сам ово чуо нису остављали утисак да лажу. [КРАЈ]
Препоруке:
23
2
36 среда, 27 фебруар 2013 22:52
сељак беземљаш
&Ђура Плетикосић
Французи тај споменик нису тражили.ТРАЖИЛИ СУ ДА ИМ ПЛАТИМО ОПРЕМУ КОЈУ СУ НАМ ИСПОРУЧИЛИ У ТОКУ РАТА.
Споменик је већ био подигнут када смо се судили са њима.ПА ЈЕ МЕЂУНАРОДНИ СУД ПРАВДЕ У ХАГУ ОДЛУЧИВАО КОЛИКО ЗА ПЕРТЛЕ А КОЛИКО ЗА ЧИЗМЕ ОНИ КАСНИЛИ СА МУНИЦИЈОМ А МИ СА ПЛАЋАЊЕМ ОНИ ИСПОРУЧИЛИ НЕОДГОВАРАЈУЋУ МУНИЦИЈУ А МИ НУДИЛИ ПАПИРЕ УМЕСТО ЗЛАТА И ТАКО ДО ПРЕСУДЕ СУДА ПРАВДЕ У ХАГУ.

Тај споменик,је жив доказ наших великих слабости.И народа и елите.Измишљати заштитнике,живети у и од илузија је доказ инфериорности и подетињалости.И ГАРАНТОВАНО ДОНОСИ ШТЕТУ.

Француској је 1914 био потребан свако у сукобу са Немцима.Тако смо стигли до једне веома кичаве приче о "МАЛИМ СИРОМАШНИМ ХРАБРИМ СРБИМА
Ми смо наставили са том пинковизијом,ПРАВЕЋИ РАЧУН БЕЗ КРЧМАРА.
Не говорим ја да су нам Французи,непријатељи већ да гледамо себе и манемо се РАЗНИХ ФИЛИЈА.
СПОМЕНИК ТРЕБА ПОДИЋИ РУСКОМ ЦАРУ НИКОЛАЈУ АЛЕКСАНДРОВИЧУ РОМАНОВУ ако имамо осећај захвалности.
Препоруке:
33
1
37 среда, 27 фебруар 2013 23:50
сељак беземљаш
Поштовани господине Зрнићу.
Тврдите да је распложење у Француској настало због:
1)потеза Слободана Милошевића.
2)лобирања за Хрватску.

Па је место где су боравили војници ХАНЏАР ДИВИЗИЈЕ У фРАНЦУСКОЈ названо поље хрватских и муслиманских мученика.

Ја потпуно разумем ту заклетву "свету" кроз риталну потребу да се у пролазу дода неко дрвце на ломачу коју је испод Слободана Милошевића наложио"цео свет"
Разумем и мисао по којој је само важно добро лобирати.

Зар вама ово није нелогично да не речем,нешто друго.
Препоруке:
20
0
38 четвртак, 28 фебруар 2013 00:12
СРБИН
Треба "отворити очи"...Потомци оних који су били у Ханџар дивизији поново су дигли главе.Само сада се баве лигама и такозваним удружењима.Лига...Срби "отворимо очи"...
Само нису ни Срби баш будале као што "лигаши" мисле..Мисле да Срби не виде, да не прате...Виде Срби..
Препоруке:
13
0
39 четвртак, 28 фебруар 2013 00:14
сељак беземљаш
наставак
Узгред да ли бар 2013 цивилне жртве Ханџар дивизије (тих мученика") ИМАЈУ НАЦИОНАЛНОСТ.

У тексту стоји да су се борили са партизанима.
То се противи закону физике.
У званичној историји ппише да су се и личке и крајишке јединице и пеко и кочо још 1943 покренуле према Србији и да су целу 1944 веома биле заузете у Србији.
Мора да је народ штитила нека друга војска,четници на пример.

Ако се неко брине шта ће англо американци рећи морам да га обавестим да су потцењивали гадно наш допринос и у првом рату.
У другом су терали спрдњу и гурали нас у страдања.
Мада не увек Када смо 1949 прешли на њихову страну и Труман се старао да одржи титоизам на власти и АНТОНИ ИДН ЈЕ У БРИТАНСКОМ ПАРЛАМЕНТУ РЕКАО ДА ЈЕ СВАКА ОПАСНОСТ ЗА ЈУГАСЛАВИЈУ БРИГА ЕНГЛЕСКЕ ВЛАДЕ И КАО РАЗЛОГ НАВЕО ХЕРОЈСКИ АНТФАШИЗАМ АЛИ КАДА СУ КРАЈЕМ СЕДАМДЕСЕТИХ У ПОЉСКОЈ НАШЛИ ДРУГОГ КЛИЈЕНТА НАС СУ БАЦИЛИ У ВОДУ
Препоруке:
18
0
40 четвртак, 28 фебруар 2013 00:28
Ђура Плетикосић
@сељак беземљаш

`Тај споменик,је жив доказ наших великих слабости.И народа и елите.`
У потпуности се слажем са вашом оценом и зато препоручујем да се споменик склони,или још боље да се на истом допише горе изнета реченица.
Препоруке:
16
0
41 четвртак, 28 фебруар 2013 01:38
Милош Марић
Оно у Ало Ало је изгледа истина француског отпора. Али на страну Французи, шта по том питању ради држава Србија. Има ли она амбасаду у Француској? Зашто, чини ми се да је тамо био, (бивши)предсједник Србије није условио своју посјету Француској уклањањем фашистичких обиљежја? да ли ће то учинити садашњи предсједник Србије?
Ово је добар текст, али његова снага је само у томе да на домаћем терену понуди истину, коју више-мање знамо, али реакција државе је нешто друго, снажније и на крају уставна обавеза.
Препоруке:
18
0
42 четвртак, 28 фебруар 2013 02:46
Zitko
Handzar je osnovan u ljeto 1943 i poslan u Francusku. Handzar se sredinom 1944 iz Francuske vratio u Bosnu koja je vec bila mahom pod partizanima.
Koji su to pokolji nad srpskim seljacima u sjevernoistocnoj Bosni bili u jesen 1944 pa da opravdaju tvrdnju o Handzarevcima kao koljacima? Pa i ustase i cetnici su do jeseni 44 prestali klati civilno stanovnistvo.
Koji je to pripadnik Handzara iza oslobodjenja osudjen i za jedan konkretan masakr ili cak ubistvo. Sav njihov grijeh je bila sporadicna (i neuspjesna)borba protiv partizana.
Ipak tesko ce se Srbi odreci daljeg stvaranja propagandnog mita o Handzaru. Pa nije li jos prije manje od mjesec dana Kecmanovic na ovim stranicama ponovio Cosicevu laz o 20.000 muslimana u Handzaru
Препоруке:
3
22
43 четвртак, 28 фебруар 2013 03:23
?!?
Шта би са оном споменплочом оног фашисте-балисте из Новог Пазара?
Препоруке:
16
0
44 четвртак, 28 фебруар 2013 08:30
СРЕМ
ови психопати су чинили монсрузна злодела и у Срему. Одсецали девојкама дојјке, силовали, клали,...

То се неће заборавити !!!
Препоруке:
15
0
45 четвртак, 28 фебруар 2013 08:42
Бели Орао
Како су вешти да све изокрену наопако. Они су уствари отишли у Ф на излет.

""ха ха ха ха

Да бре, увек се сетим Ренеа. и екипе. Оно је било стварно стање...

Кад су се у фамозном вагону појавили Французи Немци су рекли, "па немојте да кажете да смо и од Француза изгубили рат".
Препоруке:
11
0
46 четвртак, 28 фебруар 2013 08:59
Vuk
Kakav "narod" takva mu i istorija.
Препоруке:
12
0
47 четвртак, 28 фебруар 2013 11:15
сељак беземљаш
&Ђуро Плетикосић
Ни један споменик не треба рушити.Одличан ваш предлог да поред њега или на њему стоји објашњење.
Да схватимо да је "љубав" за "љубав" а пертле и муниција за паре.
И да у миру и можемо да "балавимо" али када загусти нико никога неће пожалити.
Да на споменику пише како смо после преласка преко Албаније више од месец дана ходали обалом и умирали чекајући САВЕЗНИКЕ.Ту би и остали да није интервенисао руски цар.
И како смо ми послали пун брод оружја Алжирцима. Брод је носио назив "СРБИЈА".
На тим нашим илузијама и самозаваравањима почетком деведесетих никао је СПО.

Једно је свакодневни живот и однси са људима а друго политичка чињеница.
Као константа мора се узети да ће претежни део наших муслимана тежити да постане на сваки начин већина на територији на којој живи,да би заокружио државу.
Ради тог циља прихватаће разне "савезнике".
То значи уз краће или дуже предахе,обострана СТРАДАЊА. Што међусобно, што од "савезника".
Препоруке:
8
0
48 четвртак, 28 фебруар 2013 11:19
rae
pricajmo o Englezima i Amerikancima sta hocemo, ali oni su u Drugom ratu stvarno ginuli, dok su se Francuzi posakrivali u rupe, ne racunajuci gorepomenute svetle izuzetke. Ta nacija je bleda senka nekadasnje Francuske. Takodje bih voleo da znam sta je to Deseti Avatar i da li postoje dokazi da je jerusalimski muftija stric ili ujak Jasera Arafata??? Nadam se da ce ovaj tekst imati jos dosta komentara jer je tematika jako zanimljiva.
Препоруке:
7
0
49 четвртак, 28 фебруар 2013 11:51
Зона
Пантелија,
ако је и било таквих изјава у четничким извјештајима то је услиједило након силних покоља које је СС ханџар дивизија извршила управо у Подрињу. Прије четничког Подриња предходило је усташко крваво Подриње и шест хиљада српских цивилних жртава у Милошевићима и Старом Броду на Дрини. Но о тим жртвама се зарад братства и јединства у Титовој Југаславији ћутало и тек се сада подижу споменици и вриједни појединци покушавају да отму од заборава само један мали дио злочина СС ханџар дивизије.Мој отац је преживио те покоље и мјесец дана његова породица и хиљада цивила из Источне Босне је било окружено у Старом Броду чекајући да се заврше преговори између Недића и Нијемаца да пређу на другу страну Дрине. Избјегли су дан раније покољ у Милошевићима. И само да знате Нијемци су на Недићеву молбу зауставили покољ иначе би се и у Старом Броду одиграо исти сценарио.
Препоруке:
12
1
50 четвртак, 28 фебруар 2013 13:06
Срђа
"Волимо Француску
КАО ШТО ЈЕ ОНА ВОЛЕЛА НАС
1914-1918"
Препоруке:
6
1
51 четвртак, 28 фебруар 2013 13:49
Pitagora
Da, to je neka prava mera. Ne manje od toga, koliko je ona volela nas. Ali ni više, jer nema razloga.
Препоруке:
6
0
52 четвртак, 28 фебруар 2013 14:19
Станић Милан3
Станић М. - Зитко
Да,тешко је суочити се са истином. У своја два прилога дао сам кратак резиме злочина,као и извор(В. Дедијер коме су биле доступне све архиве обзиром на његову улогу у бившој СФРЈ-не само као биограф Ј.Б. Тита,него и председник Раселовог суда).На Васкрс 1944.из села: Јабланице,Мачковца, Тобута,Вукосавци и Лопара похапсили су 218 лица(свих категорија) српске националности.Заробљени припадник 13. ханџар див. официр фолксдојчер ТОТ родом из Загреба даје исказ:"Некако око 9 сати увечер,започела је крвава кланица недужни људи.Како су сви похапшени били везани жицом на рукама иза леђа,то су СС-овци узимали једног по једног и подизали на липу.Пошто су жртву двојица њих обесили неколико њих млатило их је гвозденим шипкама и штангама.Кад је изгледало да жртва показује знаке живота,онда је "крвави"(из Челића) узимао нож и пробадао жртви гркљан...,а кад је жртва почела у самртничком ропцу да се копрца"крвави" је коначно приклао."(Ибид. стр.1225) наставља се,
Препоруке:
9
1
53 четвртак, 28 фебруар 2013 14:30
Станић Милан 4
Станић М. -Зитко
Епилог
У 7. непријатељској офанзиви 13.СС хнаџар дивизија је потучена до ногу од стране партизана.Већи део припадника ове јединице је побегао кућама,део је евакуисан према Дугом селу и са усташама се повлачио према Аустрији,трећи део је упућен у Мађарску где је прикључен јединицама Вермахта,а мањи део остао је у ш. реону Брчког под командом Немаца,где су обезбеђивали комуникације.
Зитко,(опростите,не могу Вам дати епитет господина)
Шта мислите шта ради загребачки муфтија на дан обележавања "трагедије" Блајбурга заједно са катоиличким клером?Не верујем да се клања и моли за погинуле Черкезе( а и њих је било на Блајбургу).Сво људско зло из човека излази због незнања.Учите(ако сте млађи), а ако сте мојих година све ово бадава Вам написа.
Препоруке:
11
1
54 четвртак, 28 фебруар 2013 19:55
Peter RV
Zivjeo sam podugo u Francuskoj ali nikad nijesam cuo ovu pricu o Handzaru koja je zaista interesantna. Ovo, da su se pretvorili u borce protiv nacizma je zaista cudesni pronalazak nove istorije. Ali ne potpuno originalan.
U to doba se govorilo stalno o masakru na Oradour-sur-Glenne,1944, gdje su francuski folksdojceri (iz Alzasa i Lorene)napravili napravili odmazdu za ubistvo nekih njemarkih vojnika. Sve bi se to svrsilo glatko sa nekim 'smrt fasizmu i nekim spomenikom' da se nije uspostavilo da su ovi folksdojceri bili odlikovani od slobodne Francuske, za hrabrost i pozrtvovanje u sluzbi Francuske.
Huka i buka koja se stvorila proizvela je bijes ovih odlikovanih folksdojcera, da su svi indignirano povratili Francuskoj sve dobijeno ordenje. Insistirali su da je njihova jedinica ('Das Reich') pod pritiskom izvrsila ovaj masakr i tako da joj je odgovornost ogranicena.
Tada niko nije mogao da predvidi da ce se pojavit u Srbiji neki Milosevic- sto bi, retroaktivno, objasnilo sve.
Препоруке:
4
0
55 петак, 01 март 2013 01:28
Војна пошта 6143/5
О Ханџар-дивизији и њеном крвавом геноцидном трагу може се (на енглеском) прочитати у чланку који је Карл Савић (Carl Savich) под насловом "Islam Under the Swastika" објавио у новембру 2001. на овој веб-адреси (молим мордератора да остави линк):

http://www.serbianna.com/columns/savich/022.shtml
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер