Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Aranžiranje istorije u političke svrhe - SS Handžar divizija u Francuskoj

Komentari (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 27 februar 2013 10:43
Mrks
ništa čudno za Francuze, ali šta da radimo sa Srbima u Srbiji koji to isto rade!?
Preporuke:
107
3
2 sreda, 27 februar 2013 11:05
SNS = DS
Tako je to, kad je prava istorija bleda ili nepostojeća, "aranžira" se lažna. Zato je stvaranje Jugoslavije svojevrsna perverzija: narod s kakvom-takvom istorijom udružuje se s nepostojećim narodima. To na dobro nije moglo da izađe. Laži kojima se hrvatska i tzv. muslimanska istoriografija služe su prosto zastrašujuće. Te laži su i razumljive, jer ogromne rupe i sive zone u istoriji treba nečim popuniti i prefarbati. Tako se stvaraju nove generacije koje će prvu priliku iskoristiti da dograbe kame i krenu u nova klanja. Opreza nikad dovoljno, a njega kod Srba tradicionalno nema.
Preporuke:
93
3
3 sreda, 27 februar 2013 11:16
Pitagora
Zahvaljujući pomenutoj ljigavosti, između ostalog, Francuska sve ubedljivije postaje trećerazredna zemlja. Ekonomija s tim nema baš nikakve veze.
Preporuke:
93
1
4 sreda, 27 februar 2013 11:20
Srbin Obični
Ispiranje istorije od raznih fleka počelo je poodavno, još prije rata. Naše komšije Hrvati i BH-muslimani češale su se gdje ih je svrbilo, a opšta uravnilovka krivice, koju su jugoslovenski komunisti praktikovali (neki malo više - neki malo manje), omogućavala je razne vratolomije i akrobacije. Najveća Žrtva bila je naravno Istina.

Međutim koliko god da su komunisti pravili greške i pretjerano isticali sopstvene zasluge, toliko je isto, ako ne i više, endemski antikomunizam ostavljao utisak ozbiljnije bolesti. To dolazi od toga što su današnji antikomunisti ponajviše iz one grupe čiji su preci svojevremeno izgubili orjentaciju. Zato današnji antikomunisti ostavljaju utisak većih katolika od pape.
Preporuke:
50
2
5 sreda, 27 februar 2013 11:24
Prvo skoci pa reci hop
Zanimljiv tekst. Pohvale autoru na istraživačkom novinarstvu. Samo ostaje dilema u svjetlu moderne antimuslimanske propagande je li ta Handžar divizija hrvatska ili bošnjačka...nacionalno se vodili kao Hrvati, a porijeklom Bosanci.
Preporuke:
43
7
6 sreda, 27 februar 2013 11:52
Beograđanin
Nije antisrpsko raspoloženje u Francuskoj niukom slučaju 'izazvanog potezima Slobodana Miloševića', već je pre svega izazvano otrovnom zapadnom antisrpskom propagandom (pa i francuskom).

Imao sam dosta prijatelja Francuza koji su me u to vreme, početkom 90-tih,pitali 'šta vi Srbi tamo radite'. Izlišno je istaći da ih apsolutno ničim nisam mogao ubediti da makar i najmanje pogledaju na stvari iz srpskog ugla, iako sam im kao očevidac govorio suštu istinu i iako su mi bili prijatelji od ranije. Sva su ta prijateljstva potom pukla (oni su prekinuli odnose), i još tada sam se uverio u strahovitu, upravo razornu moć medijske propagande da ljudim na subverzivan način poturi stavove a da oni i nisu svesni odakle su ih pokupili. Čak i intelektualci.
Preporuke:
86
2
7 sreda, 27 februar 2013 11:55
Pantelija
Ehhh, to vam je isto kao i to što neke naše budale pokušavaju četnike prikazati kao antifašiste.
Preporuke:
18
90
8 sreda, 27 februar 2013 11:58
Drinko Končarević
Šteta što se autor nije pozabavio psihološkim profilom pripadnika SS Handžar divizije. Kao što je to slučaj i sa divizijom "princ Eugen" i ovde se radi o gomili psihopata koje su nemački oficiri jedva držali na uzdi. Ponajviše je onih čija je inteligencija bila na granici mentalne tuposti. Čas su dobri a kad ih puste sa uzde onda su zli. Ovo potvrđuju zločini koje su počinili. Normalan čovek to ne može da uradi osim ako ga nateraju ali onda slede negativne posledice po njega. Sam sebe progoni. Da bi napravio čistu arijevsku rasu Hitler je ovakve ljude likvidirao ali na nečiji savet je odustao i od njih pravio ovakve jedinice. Računica je prosta: ovakvi "vojnici" seju strah među stanovništvom, prave zločine, ako poginu, poginuli su od "neprijateljske ruke". To onda postaje osnov za pozivanje na Ženevsku konvenciju. I onda Hitler viče "eto ubili su nam vojnika, imamo pravo na osvetu ... Zbog ženevske konvencije bitan je psihološki profil protuva u uniformi.
Preporuke:
57
2
9 sreda, 27 februar 2013 12:02
@Prvo skoci pa reci hop
Pripadnici handžar divizije su uglavnom Srbi koji su ranije prešli na islam, a potom preuzeli hrvatsku nacionalnu ideju.

Onako isto kao što je dobar deo onih najstrašnijih ustaša iz zapadne Hercegovine, nažalost, takođe velikim delom srpskog porekla.

To naravno nije slučajno. To je sudbina koju moćni dodeljuju izdjicama i marionetama naroda koji su prethodno počinili. Puna ih je istorija: od Mađara i Hrvata koji su - za nemački interes - izginuli pod Staljingradom (da i tu možda nije bilo 'ubačenih' komunista?), preko crnogorskih ustaša i Mila Đukanovića koji priznaje 'nezavisno Kosovo', pa do onih u Beogradu koji bi baš rado videli srpsku decu kako ubijaju afganistansku decu za račun Nato pakta.
Preporuke:
83
5
10 sreda, 27 februar 2013 12:33
Pitagora
prvo skoči pa reci hop. Sviđa mi se vaš komentar. Razume se da je reč o labilnim ljudima, neukorenjenim u bilo šta, koji nisu takvi od juče. To je dobro znao Meša Selimović, koji je govorio da im Turci ne veruju a Evropa ih nije prihvatila, tako da ne mogu nikud. To je kao kad pogrešno zakopčaš prvo dugme na košulji: posle nema ispravke.
Preporuke:
56
3
11 sreda, 27 februar 2013 12:41
s.p.Lajković
Mogu da izmišljaju šta hoće ali istina je istina ....
Preporuke:
37
1
12 sreda, 27 februar 2013 12:52
Šaran
@Pantelija

Za vreme rata, nasilno menjati politički sistem je VELEIZDAJA, što je i bio prvi motiv partizanskog delovanja. Antifašistička borba je bila na drugom mestu, i to više kao posledica a ne cilj.

Progledaj čoveče, nemoj biti ostrašćen, jer kad si ostrašćen lako je manipulisati tobom(nama).
Preporuke:
55
6
13 sreda, 27 februar 2013 13:09
seljak bezemljaš
Da li je ono na spomeniku napisano,VOLIMO FRANCUSKU,zapoved, ili izražava činjeničko stanje.
U svakom slučaju odražava ružnu stranu našeg samozavaravanja.Naše odbijanje da razumemo svet i vek,svodi nas na nivo malog deteta.

U zbirci eseja DIJALOG SA PROŠLOŠĆU I SADAŠNjOŠĆU Milorad Ekmečić navodi da je u Francuskoj i 1944 za nemačku ekonomiju radilo više od četiri miliona radnika,što je činilo 37% radno aktivnog stanovništva.Veću netrpeljivost su pokazivali prema saveznicima ENGLEZIMA NEGO PREMA OKUPATORIMA NEMCIMA.
Pored 12000 dobrovoljaca u redovnim nemačkim vojnim formacijama ,1943 (posle STALjINGRADA) u antiboljševičke legije javilo se 40 000 dobrovoljaca.
zA Višijevsku Francusku navodi se da je bila
RIMOKATOLIČKA DIKTATURA,JEDNA VARIJANTA FRANCUSKOG FAŠIZMA.
Pričam ti priču je jedno,a saveznici,kakvi god bili ostaju saveznici.
Mi znamo da je Francuska "pobednica" u Drugom svetskom ratu.(što je šokiralo Nemce)A kako zašto i sa kakvim "pokretom otpora to nas ne interesuje.
Preporuke:
40
1
14 sreda, 27 februar 2013 13:13
Pantelija
Progledao sam davno čitajući četničke izveštaje o sistemskim pokoljima civila u Podrinju.
Jeste čuli za izraz: "nijedno muslimansko uvo nije ostalo"?
Nažalost i 92-e opet isti scenarij. Jadno Podrinje i njegovi stanovnici bez obzira na ime.
Nikad četnik za razumna Srbina neće biti antifašista kao što ni Ratko Mladić neće biti heroj!
Preporuke:
9
71
15 sreda, 27 februar 2013 13:14
Radmila
EURO-handžariranje istorije preko srpske čapre! Bog im svima platio po zasluzi!
Preporuke:
40
1
16 sreda, 27 februar 2013 13:32
objektivan
"...I tako istorija se “prilagođava” političkom trenutku i dnevnim potrebama. SS vojnici koji nisu prezali od razbojništva, silovanja, kako se pisalo posle rata sve do devedesetih, nakon 1991. postadoše borci “protiv fašizma i nacističkog ugnjetavanja”...
Pre toga je dosta njih ušlo u Centralni komitet Komunističke partije BIH o čemu se i danas ćuti.
Istorija se ne prilagođava, ona se samo ponavlja za ponavljače.
Preporuke:
39
2
17 sreda, 27 februar 2013 13:33
SRBIN
Čiji je ono đed bio u handžar diviziji? Je li to naj što ligu Sandžaku stvara?
Preporuke:
44
1
18 sreda, 27 februar 2013 13:46
Pitagora
seljaku bezemljašu. Među mnogobrojnim francuskim radnicima koji su manje-više dobrovoljno radili za Nemačku nalazio se i Žorž Marše, nekadašnji šef francuske KP.
Preporuke:
34
1
19 sreda, 27 februar 2013 14:19
Stanić Milan 1
13.( po zlu čuvena) SS "Handdžar" divizija formirana je na incijativu Himlera iz 2 razloga:
a)Pripremiti za otcepljenje BiH od NDH jer su ustaške glavešine na političkom planu tražile"modus vivendi"da se poništi Rimski ugovor sa kojim je 2/3 jadranske obale pripalo Italiji.Sa druge strane u glavnoj ulozi HKC vode tajne pregovore sa zapadnim saveznicima o separatnom miru.Da bi to predupredili Nemci računaju da će putem vojnog faktora formiranjem"autentičnih" SS jedinica na etničkom principu pripremiti teren za otcepljenje BiH od NDH-a.
b)Drugi razlog, je zaustaviti napredovanje Britanaca na Bliskom istoku i na taj način ostvariti značajan prodor u arapsko stanovništvo,pošto se radilo većinom o britanskim kolonijama.Na formiranju 13.SS divizije aktivno rade muslimanski prvaci: Mehmed Panđa,Ademaga Mešić,major Muhamed Hadžiefendić i nemački visoki oficir(Hapšturmfirer) Vili Hempel.Oduševljeni početnim uspehom osmišljavaju 14.SS diviziju "Kama"(nastavlja se)
Preporuke:
31
2
20 sreda, 27 februar 2013 14:31
Pitagora
A što se tiče Francuske kao "pobednice" u Drugom svetskom ratu, ona je to postala zahvaljujući naporima engleske diplomatije, kako bi se uvećala zapadna okupaciona zona u Nemačkoj i Berlinu odnosno smanjila sovjetska. kakva pobednica! Francuska se jedva izdigla sa dna na koje je dospela, i to čitavu deceniju i po kasnije, zahvaljujući naporima De Gola, koji je izvršio nacionalno pomirenje i kakvu-takvu obnovu.
Preporuke:
35
1
21 sreda, 27 februar 2013 14:34
Stanić Milan 2
(nastavak)
U drugom delu ne bi se bavio sa biografskim podacima i njenom boravku u Francuskoj,nego sa zločinima nad srpskim stanovništvom koji su vršeni na području Brčkog,Bijeljine,Zvornika, Šekovića,Vlasenice, Gradačca B.Šamca,Lopara,Tuzle,Kladnja,S. Rače itd.Matias Franja komandant 28.puka te divizije pred Narodnim sudom daje sledeći iskaz:"Pri maršu ovi ljudi su klali sve na što su nailazili,a što nije nosilo fes.Bilo je slučajeva da je oficir na čelu kolone video kako ljudi rade na njivi.Kad se docnije okrenuo,video je da ti ljudi nisu bili živi"...(Vladimir Dedijer:"Novi prilozi za big.J.B. Tita str. 1219- 1227).Spirala zločina je bila jednodimenzionalna-podjednako se odnosila na starce, žene,decu,odrasle muškarce.Naročito su bili svirepi prema mladim ženama koje su silovali do nesvesti,zatim ih masakrirali rezanjem dojki i polnih organa(Ibid.V.Dedijer str.1225).
Preporuke:
37
2
22 sreda, 27 februar 2013 14:47
seljak bezemljaš
&pantelija
Prvi masovni zločini u Podrinju, koji se mogu smatrati genocidnim, desio se u ČELEBIĆU na Drini, kada su šuckori 1914 streljali 84 Srbina civila a u Foči 126 Srba civila..
Više tome u CRNOJ KNjIZI Svetozara Ćorovića.
navodim deo.(Ćorović u knjizi navodi imena i žrtava i zločinaca)

"Kod nas je u Sarajevu sve u redu, a hrabre naše čete čiste sada naš pogranični teritorij od ove pogane srpske i crnogorske gamad. Taj se korov sada mlati i treba ga posve umlatiti". Dostaje znati, da je samo jedan mađarski bataljon pri polasku iz Sarajeva na granicu poneo sobom hiljadu metara konopa. Otud i onaj drugi izveštaj prijatelja "Hrvatske", koji s ponosom javlja: "Kuda idemo nosimo smrt i zator". (Hrvatska, br. 862.).
Narod je 1918 kamenovao zapovednika šuckora Arifa Tanovića,njegov sin je 1941 pokrenuo "osvetu.
Tako se zavrtilo krvavo kolo.
Preporuke:
42
2
23 sreda, 27 februar 2013 15:37
gavrilo
možemo da se iščuđavamo ali će brzo na red doći i Jasenovac!uskoro će u Novoj Istoriji pisati da su Srbi otvorili logor i ubijali nedužan hrvatski narod!
Preporuke:
35
1
24 sreda, 27 februar 2013 16:16
siniša @ pantelija
Nije to dvoje isto. "Četnici" odnosno JVuO i SS divizija. Četnici su se borili protiv SS divizija i za to su odlikovani. Ali kad već pomenuste i kad se već javiste, organizacija Bali Kombarat je nešto o čemu bi trebalo više i da se zna i da se piše.Ne samo u Drugom svetskom ratu nego i posle.

Na primer o učešću bivših balista koji su prebegli u Palestinu u napadu na izraelske sportiste u Minhenu.
Preporuke:
31
2
25 sreda, 27 februar 2013 16:41
MR
Pre godinu dana imao sam kratak kontakt sa jednim Palestincem iz istočnog Jerusalima. Poslao mi je kratak film sa Handžar jedinicom. Sve je bilo baš tako kako piše u ovom članku. Palestinac je bio ponosan sa njima i nije voleo Jevreje. Ja sam mu opisao kakve su grozote činili nad srpskim stanovništvom.
Preporuke:
24
3
26 sreda, 27 februar 2013 17:53
Dijaspora 12
SVAKA REVIZIJA istorije Hrvata i Bosanskih Muslimana kao i Albanaca sa KosMeta, se DANAS RADI PO ZELJI: SAD + NEMACKE + BRITANIJE i naravno uz
VATIKAN !!!

NISTA i NIKO, od hrvata,Bosnjaka ili siptara, NE BI SMEO NI DA SANJA sato se tice nekakve nove interpretacije istorije, DA TO NIJE U KORISTI SAD + EU !!!

A ZASTO je to pre svega u koristi Amerike i Nemacke i Britanije???

Amerikanci su jos 1944/5, poceli da pomazu nemackim NACISTIMA da pobegnu iz Evrope, a u tome im je VATIKAN svesrdno pomagao!!!
Amerika je polako ali svesno postajala jedna varijanta NACISTICKE IDEOLOGIJE
u vidjenju sebe kao PRVOG medju PRVIMA, a ti prvi su bili Nemci +Britanci pa
onda SVI ostali iz zapadnih zemalja EU!!!

Amerikanci imaju samo jedan CILJ, a to je da SVET stave pod tu svoju ideologiju, a to znaci da Rusima i Kini onemoguce da stvarno postanu SILE !!!
Hrvati kao katolici, Bosnjaci i siptari koji sebe vide kao naslednike Osmana -
su samo SLUGE ZLOCINCI !
Preporuke:
31
1
27 sreda, 27 februar 2013 18:51
jednorog
Gotovo da nema evropskog naroda (pa i šire) koji u Drugom svetskom ratu nije imao ss jedinicu, brigadu, ili diviziju. Baš ti, Francuzi su imali SS "Karlo veliki" čiji vojnici brane Hitlerov bunker i posle samoubistva vođe Rajha i u toj odbrani svi ginu. Tibetanci su dali ss brigadu, ili diviziju, ne znam tačno, a i mnogi drugi. U Srbiji je nešto u tom pravcu pokušao da uradi Strahinja Janić, koga su Nemci postavili za predsednika opštine Kragujevac, posle pogroma u oktobru, ali nije uspeo. Nedićevu vladu je strašno nervirao, ali mu nisu mogli ništa, jer je bio pod nemačkom zaštitom. Iako je osuđen na smrt, posle rata je živeo u Kanadi, gde je i umro. Jerusalimski muftija, koji je bio neka vrsta predvodnika ove ss divizije je, pričalo se, ujak Jasera Arafata. Loran de Grel, na primer, vođa belgijskih reksista, smatrao je Hitlera 10-im Avatarom, bio je visoki oficir Vafen ss-a, koga je lično Hitler odlikovao, što je bilo neuobičajeno. Hitler mu je rekao tada...
Preporuke:
25
1
28 sreda, 27 februar 2013 18:57
jednorog 2
"Da imam sina, voleo bih da je poput Vas". Posle rata je živeo u Španiji, gde je i umro, 1994. Priča sa ss-om ima svoju slabo poznatu stranu. Na primer, Hugo Bos je dizajnirao uniforme, zbog čega se ova modna kuća nedavno, ponovo, izvinjavala. Itd. Subnor i ravnogorski pokreti, koji se tuku oko penzija i "džaba leba jedu", bi, pre svih trebali da se obrate Svetskom jevrejskom kongresu, Jad Vašemu, Rusima, američkim i britanskim veteranima Drugog svetskog rata i objasne im o čemu je se radi, a država Srbija bi morala da se obrati državi Francuskoj, koja itekako pravi otklon od svoje ne baš "kristalno čiste" prošlosti. Sve bi bilo mnogo jednostavnije kad bi imali Memorijalni centar. Ali... Hvala autoru za dragoceni članak.
Preporuke:
27
1
29 sreda, 27 februar 2013 20:22
Alimeđutim
U ratu 1991. do 95,dva puta se javljaju formacije pod ovim nazivom. Prvu formira hrvatski MUP u Sisku 1991.godine,kao paravojnu formaciju za učešće u likvidacijama srpskih civila,koje oni zajedno s ostalim mupovcima odvode iz kuća i stanova,iz rafinerije i željezare,muče,prebijaju,likvidirau i bacaju u Savu.Većina su muslimani,koji su radili u SRH,a neki iz BiH.Drugu tzv. Handžar diviziju Rvati formiraju u ljeto 1992, na bivšoj vojnoj ekonomiji Zdenčina i na Plešivici kod Jastrebarskog.17. septembra 1992. ubacuju je preko poligona Slunj od Josipdola prema Cazinskoj krajini. Kordunaši otkrivaju ubacivanje i u pokušaju proboja gine više od 130 pripadnika ove formacije,što je konstatovao i UNPROFOR.Nisu se valjda odrekli ovog dijela svoje borbene tradicije,ili to slave manje javno ?
Preporuke:
23
1
30 sreda, 27 februar 2013 20:47
Đura Pletikosić
`jedna ulica u Vilfranšu menja ime u “Hrvatsku aveniju”. Vilfranš se bratimi sa Pulom i Bihaćom. Na zajedničku inicijativu Vlade Hratske i Saveta departmana Avejron i opštine Vilfranš, 17. septembra 2006, na mestu gde se nalazila kasarna bataljona koji se pobunio, uređen je park koji dobija ime “Polje hrvatskih i bosanskih mučenika” u znak sećanja na “mlade vojnike Hrvatske i BiH, pale tokom pobune protiv nacističkog ugnjetavanja”, kako stoji u osnivačkom aktu. Svečanosti prisustvuju predsednik vlade Hrvatske Ivo Sanader, ministar spoljnih poslova Francuske Filip Dust-Blazi, potpredsednica hrvatske vlade Jadranka Kosor, ministar kulture Hrvatske Božo Biškupić, ambasadori Hrvatske i BiH u Parizu, francuski ambasador u Zagrebu… udruženja boraca…`

`Volimo Francusku, kao što je ona volela nas`.Odavno bi Srbi trebali da skinu taj spomenik sa Kalemegdana i da ga od dobrovoljnih priloga Srba pošalje za Francusku.Lepo bi se uklopio u okoliš Vilfranša.
Preporuke:
24
1
31 sreda, 27 februar 2013 21:40
ha ha ha ha
Francuzi i njihov pokret otpora.
Preporuke:
22
1
32 sreda, 27 februar 2013 21:58
kaca
Žalosno , prežalosno od zemlje koja je nekad bila svetionik misaone i intelektualne Evrope .
Medjutim,ovo sto se deševa sa SS Handžar divizijom da od fasitičke postaje antifašistička nije ni čudno , ako se zna da je ne mali broj Francuza aktivno saradjivao sa Nemcima imajući čak i Diviziju u sklopu Vermahta čiji su vojnici došli do Staljingrada. Osim Makista na jugu Francuske ( partizanski odredi pod kontrolom KP Francuske ) i kasnije De Golovih Slobodnih Francuza (makisti su ušli u sastav tih jedninica i predstavljali njen značajan deo)Francuzi su većinom bili kolaboracionisti koji sada nastoje da operu prošlost.Ako je pobunu SS Handžar Divizije moguće "prevesti" u antifašističku pobunu, nema prepreke da se to uradi i sa sramnim kolaboracionizmom Francuza koji su ginuli za nacional-socijalističke ideje.Pitanje je zašto na ovakve falsifikate ne reaguju francuski istoričari čija je specijalnost II S.R i zbivanja na tlu Francuske i njenih kolonija tokom II S.R ?
Preporuke:
15
2
33 sreda, 27 februar 2013 22:36
Vojna pošta 6143/5 (Deo 1 od 3)
U leto 2000. god. u Bavarskoj sam imao prilike da razgovaram sa jednim bivšim folksdojčerom iz Hrvatske. On mi je rekao sledeće: Bio je sin siromašnog železničara iz Osijeka. Sa činom vodnika (Unterscharführer) stigao je u Istočnu Bosnu kao pripadnik Handžar-divizije, poznate i kao 1. hrvatska (13. Waffen-Gebirgs-Division der SS „Handschar“; kroatische Nr. 1). Zbog znanja jezika po tamošnjim je selima regrutovao muslimanske mladiće za tu oružanu formaciju. U razgovoru sa mnom uopšte nije krio da su vršili pokolje među Srbima, niti je pokazivao znake kajanja. Ovu dužnost obavljao je i na Kosovu i Metohiji, regrutujući Šiptare. To je, međutim, obustavljeno, jer su, kako je rekao, ovi momci bili toliko krvožedni da su predstavljali opasnost i za nemačke oficire.
Posle se povlačio sa Nemcima i ustašama prema Austriji. Uhapsili su ga Amerikanci (i, naravno, oslobodili). Pomenuo je i to da se sa bivšim ratnim drugovima, pripadnicima Vafen SS, redovno i sa ponosom sastaje. [...]
Preporuke:
24
2
34 sreda, 27 februar 2013 22:42
Vojna pošta 6143/5 (Deo 2 od 3)
[...] Za američku vojsku tvrdi da je "izviđačko društvo" u poređenju sa SS.
Dve zanimljivosti posebno su mi se urezale u pamćenje. Prva je u vezi njegovog vernog ratnog druga i posilnog iz "Handžara", izvesnog Mehe Nalbantića, negde iz severne Bosne. Otac ga je dao u ustaše, a drugog sina u partizane, pa kako ispadne. E sad, ćerka jednog od te dvojice braće (nisam upamtio kojeg), prema rečima mog sagovornika bila je PRVA žena - Ričarda Holbruka. Zanimljivo je da se uvek pominje samo Holbrukova druga žena, Mađarica.
Drugi detalj je u vezi streljanja ustaša po šumama na granici Slovenije i Hrvatske (Maceljska Gora). Moj sagovornik je tvrdio da su ta streljanja po kratkom postupku vršili Hrvati, dojučerašnje ustaše, koji su se 1945. preorijentisali u partizane. Moj sagovornik je, navodno, kod Tuđmanovih vlasti nailazio na otpor u pokušaju da pronađe grobove svojih bivših drugova, ustaša, i da ih dostojno sahrani. [...]
Preporuke:
17
3
35 sreda, 27 februar 2013 22:45
Vojna pošta 6143/5
[...] Stoga je, kako je rekao, podmićivao lokalne seljake da mu otkrivaju lokacije tih jama po maceljskim šumama.
Što se tiče reinkarnacije Handžar-divizije pred raspad SFRJ, i tu sam imao priliku da čujem nešto iz usta jednog njenog člana, rodom iz okoline Zvornika. On, imigrant u belom svetu kao i ja, pre nekoliko godina je u mom prisustvu pričao da je ova jedinica još 1989. vežbala u Istri, na samoj granici Slovenije (pretpostavljam negde između Umaga i Sečovlja; on nije mogao da se seti imena mesta). Rekao je i da ih je osnovao i govore im držao neki "babo", a da je taj isti babo bio legenda i u "onoj" Handžar'diviziji. Nemam pojma ko je to mogao biti, a nisam hteo da pitam. U svakom slučaju, nemouće je da za ovo vlasti nisu znale.
Eto nekoliko reči od mene, kao svedočanstvo iz druge ruke, bez mogućnosti da kažem šta je istina. Jedino što mogu reći je to da neposredni svedoci od kojih sam ovo čuo nisu ostavljali utisak da lažu. [KRAJ]
Preporuke:
23
2
36 sreda, 27 februar 2013 22:52
seljak bezemljaš
&Đura Pletikosić
Francuzi taj spomenik nisu tražili.TRAŽILI SU DA IM PLATIMO OPREMU KOJU SU NAM ISPORUČILI U TOKU RATA.
Spomenik je već bio podignut kada smo se sudili sa njima.PA JE MEĐUNARODNI SUD PRAVDE U HAGU ODLUČIVAO KOLIKO ZA PERTLE A KOLIKO ZA ČIZME ONI KASNILI SA MUNICIJOM A MI SA PLAĆANjEM ONI ISPORUČILI NEODGOVARAJUĆU MUNICIJU A MI NUDILI PAPIRE UMESTO ZLATA I TAKO DO PRESUDE SUDA PRAVDE U HAGU.

Taj spomenik,je živ dokaz naših velikih slabosti.I naroda i elite.Izmišljati zaštitnike,živeti u i od iluzija je dokaz inferiornosti i podetinjalosti.I GARANTOVANO DONOSI ŠTETU.

Francuskoj je 1914 bio potreban svako u sukobu sa Nemcima.Tako smo stigli do jedne veoma kičave priče o "MALIM SIROMAŠNIM HRABRIM SRBIMA
Mi smo nastavili sa tom pinkovizijom,PRAVEĆI RAČUN BEZ KRČMARA.
Ne govorim ja da su nam Francuzi,neprijatelji već da gledamo sebe i manemo se RAZNIH FILIJA.
SPOMENIK TREBA PODIĆI RUSKOM CARU NIKOLAJU ALEKSANDROVIČU ROMANOVU ako imamo osećaj zahvalnosti.
Preporuke:
33
1
37 sreda, 27 februar 2013 23:50
seljak bezemljaš
Poštovani gospodine Zrniću.
Tvrdite da je rasploženje u Francuskoj nastalo zbog:
1)poteza Slobodana Miloševića.
2)lobiranja za Hrvatsku.

Pa je mesto gde su boravili vojnici HANDŽAR DIVIZIJE U fRANCUSKOJ nazvano polje hrvatskih i muslimanskih mučenika.

Ja potpuno razumem tu zakletvu "svetu" kroz ritalnu potrebu da se u prolazu doda neko drvce na lomaču koju je ispod Slobodana Miloševića naložio"ceo svet"
Razumem i misao po kojoj je samo važno dobro lobirati.

Zar vama ovo nije nelogično da ne rečem,nešto drugo.
Preporuke:
20
0
38 četvrtak, 28 februar 2013 00:12
SRBIN
Treba "otvoriti oči"...Potomci onih koji su bili u Handžar diviziji ponovo su digli glave.Samo sada se bave ligama i takozvanim udruženjima.Liga...Srbi "otvorimo oči"...
Samo nisu ni Srbi baš budale kao što "ligaši" misle..Misle da Srbi ne vide, da ne prate...Vide Srbi..
Preporuke:
13
0
39 četvrtak, 28 februar 2013 00:14
seljak bezemljaš
nastavak
Uzgred da li bar 2013 civilne žrtve Handžar divizije (tih mučenika") IMAJU NACIONALNOST.

U tekstu stoji da su se borili sa partizanima.
To se protivi zakonu fizike.
U zvaničnoj istoriji ppiše da su se i ličke i krajiške jedinice i peko i kočo još 1943 pokrenule prema Srbiji i da su celu 1944 veoma bile zauzete u Srbiji.
Mora da je narod štitila neka druga vojska,četnici na primer.

Ako se neko brine šta će anglo amerikanci reći moram da ga obavestim da su potcenjivali gadno naš doprinos i u prvom ratu.
U drugom su terali sprdnju i gurali nas u stradanja.
Mada ne uvek Kada smo 1949 prešli na njihovu stranu i Truman se starao da održi titoizam na vlasti i ANTONI IDN JE U BRITANSKOM PARLAMENTU REKAO DA JE SVAKA OPASNOST ZA JUGASLAVIJU BRIGA ENGLESKE VLADE I KAO RAZLOG NAVEO HEROJSKI ANTFAŠIZAM ALI KADA SU KRAJEM SEDAMDESETIH U POLjSKOJ NAŠLI DRUGOG KLIJENTA NAS SU BACILI U VODU
Preporuke:
18
0
40 četvrtak, 28 februar 2013 00:28
Đura Pletikosić
@seljak bezemljaš

`Taj spomenik,je živ dokaz naših velikih slabosti.I naroda i elite.`
U potpunosti se slažem sa vašom ocenom i zato preporučujem da se spomenik skloni,ili još bolje da se na istom dopiše gore izneta rečenica.
Preporuke:
16
0
41 četvrtak, 28 februar 2013 01:38
Miloš Marić
Ono u Alo Alo je izgleda istina francuskog otpora. Ali na stranu Francuzi, šta po tom pitanju radi država Srbija. Ima li ona ambasadu u Francuskoj? Zašto, čini mi se da je tamo bio, (bivši)predsjednik Srbije nije uslovio svoju posjetu Francuskoj uklanjanjem fašističkih obilježja? da li će to učiniti sadašnji predsjednik Srbije?
Ovo je dobar tekst, ali njegova snaga je samo u tome da na domaćem terenu ponudi istinu, koju više-manje znamo, ali reakcija države je nešto drugo, snažnije i na kraju ustavna obaveza.
Preporuke:
18
0
42 četvrtak, 28 februar 2013 02:46
Zitko
Handzar je osnovan u ljeto 1943 i poslan u Francusku. Handzar se sredinom 1944 iz Francuske vratio u Bosnu koja je vec bila mahom pod partizanima.
Koji su to pokolji nad srpskim seljacima u sjevernoistocnoj Bosni bili u jesen 1944 pa da opravdaju tvrdnju o Handzarevcima kao koljacima? Pa i ustase i cetnici su do jeseni 44 prestali klati civilno stanovnistvo.
Koji je to pripadnik Handzara iza oslobodjenja osudjen i za jedan konkretan masakr ili cak ubistvo. Sav njihov grijeh je bila sporadicna (i neuspjesna)borba protiv partizana.
Ipak tesko ce se Srbi odreci daljeg stvaranja propagandnog mita o Handzaru. Pa nije li jos prije manje od mjesec dana Kecmanovic na ovim stranicama ponovio Cosicevu laz o 20.000 muslimana u Handzaru
Preporuke:
3
22
43 četvrtak, 28 februar 2013 03:23
?!?
Šta bi sa onom spomenpločom onog fašiste-baliste iz Novog Pazara?
Preporuke:
16
0
44 četvrtak, 28 februar 2013 08:30
SREM
ovi psihopati su činili monsruzna zlodela i u Sremu. Odsecali devojkama dojjke, silovali, klali,...

To se neće zaboraviti !!!
Preporuke:
15
0
45 četvrtak, 28 februar 2013 08:42
Beli Orao
Kako su vešti da sve izokrenu naopako. Oni su ustvari otišli u F na izlet.

""ha ha ha ha

Da bre, uvek se setim Renea. i ekipe. Ono je bilo stvarno stanje...

Kad su se u famoznom vagonu pojavili Francuzi Nemci su rekli, "pa nemojte da kažete da smo i od Francuza izgubili rat".
Preporuke:
11
0
46 četvrtak, 28 februar 2013 08:59
Vuk
Kakav "narod" takva mu i istorija.
Preporuke:
12
0
47 četvrtak, 28 februar 2013 11:15
seljak bezemljaš
&Đuro Pletikosić
Ni jedan spomenik ne treba rušiti.Odličan vaš predlog da pored njega ili na njemu stoji objašnjenje.
Da shvatimo da je "ljubav" za "ljubav" a pertle i municija za pare.
I da u miru i možemo da "balavimo" ali kada zagusti niko nikoga neće požaliti.
Da na spomeniku piše kako smo posle prelaska preko Albanije više od mesec dana hodali obalom i umirali čekajući SAVEZNIKE.Tu bi i ostali da nije intervenisao ruski car.
I kako smo mi poslali pun brod oružja Alžircima. Brod je nosio naziv "SRBIJA".
Na tim našim iluzijama i samozavaravanjima početkom devedesetih nikao je SPO.

Jedno je svakodnevni život i odnsi sa ljudima a drugo politička činjenica.
Kao konstanta mora se uzeti da će pretežni deo naših muslimana težiti da postane na svaki način većina na teritoriji na kojoj živi,da bi zaokružio državu.
Radi tog cilja prihvataće razne "saveznike".
To znači uz kraće ili duže predahe,obostrana STRADANjA. Što međusobno, što od "saveznika".
Preporuke:
8
0
48 četvrtak, 28 februar 2013 11:19
rae
pricajmo o Englezima i Amerikancima sta hocemo, ali oni su u Drugom ratu stvarno ginuli, dok su se Francuzi posakrivali u rupe, ne racunajuci gorepomenute svetle izuzetke. Ta nacija je bleda senka nekadasnje Francuske. Takodje bih voleo da znam sta je to Deseti Avatar i da li postoje dokazi da je jerusalimski muftija stric ili ujak Jasera Arafata??? Nadam se da ce ovaj tekst imati jos dosta komentara jer je tematika jako zanimljiva.
Preporuke:
7
0
49 četvrtak, 28 februar 2013 11:51
Zona
Pantelija,
ako je i bilo takvih izjava u četničkim izvještajima to je uslijedilo nakon silnih pokolja koje je SS handžar divizija izvršila upravo u Podrinju. Prije četničkog Podrinja predhodilo je ustaško krvavo Podrinje i šest hiljada srpskih civilnih žrtava u Miloševićima i Starom Brodu na Drini. No o tim žrtvama se zarad bratstva i jedinstva u Titovoj Jugaslaviji ćutalo i tek se sada podižu spomenici i vrijedni pojedinci pokušavaju da otmu od zaborava samo jedan mali dio zločina SS handžar divizije.Moj otac je preživio te pokolje i mjesec dana njegova porodica i hiljada civila iz Istočne Bosne je bilo okruženo u Starom Brodu čekajući da se završe pregovori između Nedića i Nijemaca da pređu na drugu stranu Drine. Izbjegli su dan ranije pokolj u Miloševićima. I samo da znate Nijemci su na Nedićevu molbu zaustavili pokolj inače bi se i u Starom Brodu odigrao isti scenario.
Preporuke:
12
1
50 četvrtak, 28 februar 2013 13:06
Srđa
"Volimo Francusku
KAO ŠTO JE ONA VOLELA NAS
1914-1918"
Preporuke:
6
1
51 četvrtak, 28 februar 2013 13:49
Pitagora
Da, to je neka prava mera. Ne manje od toga, koliko je ona volela nas. Ali ni više, jer nema razloga.
Preporuke:
6
0
52 četvrtak, 28 februar 2013 14:19
Stanić Milan3
Stanić M. - Zitko
Da,teško je suočiti se sa istinom. U svoja dva priloga dao sam kratak rezime zločina,kao i izvor(V. Dedijer kome su bile dostupne sve arhive obzirom na njegovu ulogu u bivšoj SFRJ-ne samo kao biograf J.B. Tita,nego i predsednik Raselovog suda).Na Vaskrs 1944.iz sela: Jablanice,Mačkovca, Tobuta,Vukosavci i Lopara pohapsili su 218 lica(svih kategorija) srpske nacionalnosti.Zarobljeni pripadnik 13. handžar div. oficir folksdojčer TOT rodom iz Zagreba daje iskaz:"Nekako oko 9 sati uvečer,započela je krvava klanica nedužni ljudi.Kako su svi pohapšeni bili vezani žicom na rukama iza leđa,to su SS-ovci uzimali jednog po jednog i podizali na lipu.Pošto su žrtvu dvojica njih obesili nekoliko njih mlatilo ih je gvozdenim šipkama i štangama.Kad je izgledalo da žrtva pokazuje znake života,onda je "krvavi"(iz Čelića) uzimao nož i probadao žrtvi grkljan...,a kad je žrtva počela u samrtničkom ropcu da se koprca"krvavi" je konačno priklao."(Ibid. str.1225) nastavlja se,
Preporuke:
9
1
53 četvrtak, 28 februar 2013 14:30
Stanić Milan 4
Stanić M. -Zitko
Epilog
U 7. neprijateljskoj ofanzivi 13.SS hnadžar divizija je potučena do nogu od strane partizana.Veći deo pripadnika ove jedinice je pobegao kućama,deo je evakuisan prema Dugom selu i sa ustašama se povlačio prema Austriji,treći deo je upućen u Mađarsku gde je priključen jedinicama Vermahta,a manji deo ostao je u š. reonu Brčkog pod komandom Nemaca,gde su obezbeđivali komunikacije.
Zitko,(oprostite,ne mogu Vam dati epitet gospodina)
Šta mislite šta radi zagrebački muftija na dan obeležavanja "tragedije" Blajburga zajedno sa katoiličkim klerom?Ne verujem da se klanja i moli za poginule Čerkeze( a i njih je bilo na Blajburgu).Svo ljudsko zlo iz čoveka izlazi zbog neznanja.Učite(ako ste mlađi), a ako ste mojih godina sve ovo badava Vam napisa.
Preporuke:
11
1
54 četvrtak, 28 februar 2013 19:55
Peter RV
Zivjeo sam podugo u Francuskoj ali nikad nijesam cuo ovu pricu o Handzaru koja je zaista interesantna. Ovo, da su se pretvorili u borce protiv nacizma je zaista cudesni pronalazak nove istorije. Ali ne potpuno originalan.
U to doba se govorilo stalno o masakru na Oradour-sur-Glenne,1944, gdje su francuski folksdojceri (iz Alzasa i Lorene)napravili napravili odmazdu za ubistvo nekih njemarkih vojnika. Sve bi se to svrsilo glatko sa nekim 'smrt fasizmu i nekim spomenikom' da se nije uspostavilo da su ovi folksdojceri bili odlikovani od slobodne Francuske, za hrabrost i pozrtvovanje u sluzbi Francuske.
Huka i buka koja se stvorila proizvela je bijes ovih odlikovanih folksdojcera, da su svi indignirano povratili Francuskoj sve dobijeno ordenje. Insistirali su da je njihova jedinica ('Das Reich') pod pritiskom izvrsila ovaj masakr i tako da joj je odgovornost ogranicena.
Tada niko nije mogao da predvidi da ce se pojavit u Srbiji neki Milosevic- sto bi, retroaktivno, objasnilo sve.
Preporuke:
4
0
55 petak, 01 mart 2013 01:28
Vojna pošta 6143/5
O Handžar-diviziji i njenom krvavom genocidnom tragu može se (na engleskom) pročitati u članku koji je Karl Savić (Carl Savich) pod naslovom "Islam Under the Swastika" objavio u novembru 2001. na ovoj veb-adresi (molim morderatora da ostavi link):

http://www.serbianna.com/columns/savich/022.shtml
Preporuke:
5
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner