субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Косовска вертикала

Kоментари (84) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 17 фебруар 2013 21:50
Дино Зоранић
Догодине у Призрену!
Препоруке:
88
13
2 недеља, 17 фебруар 2013 22:37
Шаран
За нас Србе не постоји Косовски мит.
Познато је да се тадашња Српска војска састојала углавном од тешке коњице, и којом је командовала властела, са нешто пешака и стрелаца, а наспрам ње многољуднија, организованија и много опаснија Отоманска војска, што сматрам да је чињеница, ако није нека ме неко исправи и образложи.
Е сад, имајући те чињенице у виду, савременом човеку, који не познаје правлославну душу, не може да уђе у главу зашто су се супротставили таквој сили, када су знали да је пораз неминован. Нису преци били наивни па да не знају кога имају за противника, и верујем да нико од нас не би гајио наде када би видео испред себе јаничаре(по многим историчарима, најбоља војска икада).
Иако невероватно, али ту је све јасно к'о дан, а онај ко не разуме толику љубав према вери и земљи од чињеница прави мит.
Препоруке:
41
14
3 недеља, 17 фебруар 2013 23:14
Бојан
Лијепо срочен текст.
Препоруке:
38
7
4 недеља, 17 фебруар 2013 23:21
perkins
Danas ivica izjavi''ako neko moze da vodi efikasnije pregovore sa pristinom neka izvoli''moj predlog neka to bude NIKOLA TANASIC.
Препоруке:
62
10
5 недеља, 17 фебруар 2013 23:29
vasilije
vidovdanska etika(zasnovana na konstitutivnom kosovskom mitu) i sam izbor tumačenja tih istorijskih događaja nije ništa drugo nego etika lažne žrtve i slavljenja poraza kao mobilizacijskog momenta za srpski narod i njegov ekspanzionizam. SPC i politička elita koja potiče takvu mitologiju celi sopstveni narod gura u opasnost kolektivne shizofrenije,ali i kulture morbidne Laži koja je mač sa dve oštrice: nekad mobiliše,a nekad pravi ludake nesposobne suočiti se sa slabostima savremene srpske države i njene nemoći da bude konstruktivna po svoje nacionalne interese(da ne govorim o konstruktivnim odnosima sa susednim narodima). rezultat takve inferiorne ideološke ujdurme je savremena srbija...zasluženo!
Препоруке:
11
70
6 недеља, 17 фебруар 2013 23:38
Slavomir Srpski
Како је Косово од „питања свих питања“ постало секундарно у односу на „животна питања грађана“ као што су криза, немаштина и систем наплате карата у београдском градском превозу?

CENTAR! Bravo. Zato je potrebno dati odgovor. Vidite, vazniji je sistem naplate karata u autobusu, jer tamo svaki licno gradjanin dozivljava ISKUSTVO, ma kakvo da je: od negodovanja, svadje sa soferom, razbijanja aparata, tuce sa kontrolorima..Dakle nesto sto AKTIVNOSCU i iskustvom STVARA dozivljaj da je nesto bitni deo individualne egzistencije. A Kosovo? Za obicnog gradjanina to je neko pretucavanje padezima u dalekom Briselu, gde se ne zan ni sta ko rece ni kako ko to interpretira, a obicno su interpretacije suprotne. Dakle samo da te zaboli glava, a da ti nista ne mozes ni da cujes, dozivis, uradis..Tako da ta glavobolja normalno odlazi u prevremeni zaborav, tamo negde daleko u Briselu neko reko ovo-ono.


Dakle MORAMO da to dozivimo i kao svakodnemvo iskustvo, (nastavak..)
Препоруке:
21
8
7 недеља, 17 фебруар 2013 23:47
ata Turk
"srpska aksiologija slobode" Drugima je lažno predstavljena srpska politika porobljavanja i pljačkanja Drugih.jer danas onako proslavljati balkanske ratove kao šta ih vi slavite,a pored svedočenja srpskih socijaldemokrata i izveštaja međunarodne komisije o balkanskim ratovima, može samo jedna kultura koja svesno fingira "aksiologiju slobode".to naravno znaju i SPC i vaša elita pa se onda možda može govoriti o stvarnoj srpskoj aksiologiji Laži i Zla(motivisanoj trajnom orentacijom srpskog državnog interesa ka kolonijalizmu)?! pozdrav!
Препоруке:
12
64
8 недеља, 17 фебруар 2013 23:49
Slavomir Srpski (2)
A svakodnevno iskustvo se mora bazirati na nekoj i fizickoj aktivnosti gde se citav ljudski organizam dozivlja i napire, kao sto je dozivljaj sukoba sa kontrolorima, razbijanja, guranja..i td.

Ne moze Kosovo da bude (i ostane) samo rec pa da ga onda indivitualno osecamo kao neposrednu datost, i postojanje..jer virtualni zivot ipak NIJE zivot.

Vidite, mi moramo da krenemo u odredjene akcije, rad, ulaganje snage i vremen, pa da taj dozivljaj postane egzistencijalno i individualno bitan. Recimo, akcije oko davanja konkretne pomoci Srbima na Kosovu, i aktivnoj pripremi za njihovu odbranu (ne na recima). Recimo dobrovoljacki logori za obuku za hajducki nacin odbrane od NATO tehnike na KIM: savremeni eksplozivi, specijana obuka i koriscenje savremenog naoruzanja. Recimo preventivna obuka po mesec dana na terenu, zlu netrebalo, da bi Srbe branili i hajducki na terenu. Imamo tu i dobrovoljaca instruktora, G.Jrevtovic i grupa prpenzionisanih oficira koji bi bez nadoknade to odradili??
Препоруке:
27
9
9 недеља, 17 фебруар 2013 23:54
мики
Шаране, није српка војска поражена у поменутој бици, постоје данас доступни документи у турским архивама.
Срби су победили, али је то била јалова победа, губици људства толики да је након неколико деценија у наредним турским походима већи део српских земаља потпао под власт Османлија.
Препоруке:
42
8
10 недеља, 17 фебруар 2013 23:54
albanopolis
samo lepa pravoslavna duša može pisati ovako lepe tekstove...pa ništa onda, vama vaši konstitutivni mitovi,vaše istine,vaša vidovdanska etika i savremena srpska filosofija,a nama naša država!možda zbog nepodnošljive stvarnosti srpska kultura iznedri neki novi srpski klasični idealizam(ko onomad vama omiljeni nemci)?! pozdrav!
Препоруке:
8
72
11 недеља, 17 фебруар 2013 23:59
Slavomir Srpski (3)
Другу групу чине, најчешће добронамерни патриоти, мада неретко и крајње искалкулисани политички опортунисти, који су својим неадекватним залагањем „за националну ствар“ и „очување територије“ косовско питање до те мере догматизовали, памфлетизовали и симплификовали, да су њихове (испрва достојанствене) политичке пароле изгубиле сваку тежину и смисао и постале ствар поруге и подсмеха.

Tacno!! Stoga batalimo ekolosko planinarenje, organizujmo spedicije na tom terenu za obuku za diverzantski, gerilski nacin odbrane kao savrmeni hajduci, protiv NATO tehnike na KIM, koja jedino moze da ozbiljnije ugrozi Srbe. Posto vise nema vojnog roka (osim za profesionalce), mi dobrovoljci moramo da se samoorganizujemo, i stvorimo logorovanje, drugarstvo, tehniku, fizicku kondiciju..kao Jevreji, moramo da u svakom individualnom coveku stvorimo ralnost za odbranu najskuplje Srpske reci. Da to postane realno deo svakog od nas, posto to drzava ne moze ili ne zna ili nece.
Препоруке:
30
8
12 понедељак, 18 фебруар 2013 00:58
фристајло
Свако ко је читао овај текст до сада је сигурно осетио нелагоду (а понекоме се вероватно отео и ироничан осмех) због тога у којој мери све ово што је написано одудара од наше мрачне, суморне и депресивне свакодневице.

То је само зато што је поколебан; клица пораза, коју сеју у нама, деценијама...
Лично, са великом пажњом читам Танасићеве чланке, којима необично проницљиво и разложно тумачи врло закучасте теме српске савремене реалности. Одлично обрађена тема; треба овај текст дати нашим "пријатељима" са запада, да га мало проуче.
Има тамо и интелигентних, не само осионих; помогло би им да схвате колико је безизгледан подухват ово што раде са нама.
Јер, ко је схватио о чему Танасић говори- схватиће и да је немогуће уништити идеју слободе у Србима. Парадокс је у томе да су ње свеснији они Срби- који је негирају од оних који је носе као сат на руци, несвесни њеног "терета".
Зато толико и галаме; стид од страха.
Браво, Танасићу, поново...
Препоруке:
47
7
13 понедељак, 18 фебруар 2013 01:04
eshatologija
Kakva vertikala,takav i narod,a dabome i država...
Препоруке:
13
31
14 понедељак, 18 фебруар 2013 01:11
Impuls
Svako ko se iole nije od sebe odrodio, razume poentu ovga teksta. Jedno je što nas Kosovo samom svojom reči prožima, ali nije to dovoljno. Moramo svuda i uvek braniti taj ideal, jer smo upravo mi, oni koje će istorija, a boga mi i naša pokolenja okriviti ako se ne trudimo dovoljno. A da završim sa svima poznatom maksimom, "kakvi budemo danas, bićemo takvi do veka". Sjajan teks, iskrena čestitka. Pozdrav
Препоруке:
39
7
15 понедељак, 18 фебруар 2013 01:26
mitolog
Mitovi, osim konstitutivnog aspekta, imaju i demonsko-tanatofilični aspekt koji protokom vremena evoluira u lakrdijašku Laž modernog čoveka...a koja zato nije ništa manje pustošeća po svet! najbolja je potvrda toga instrumentalizacija kosovskog mita,aksiologije slobode,i sl. tokom 90-tih,a šta je uzrokovalo etnička čišćenja Drugih od strane izvesnih junaka "simpatične" eshatologije!
Препоруке:
7
36
16 понедељак, 18 фебруар 2013 01:31
Робеспијер
Овај текст је доказ да ће уз овако размишљање Србија тешко повратити Косово у свој државни састав. Пригрливши мит, у којем су ствари изокренуте, а одбацивши науку, која даје слику правог стања, аутор уназађује потенцијал, да се у битно различитом времену, које захтева нове методе, размишљања и свест, Косово поврати у окриље своје матице. Тај митомански однос, уместо рационалног, коштао нас је доста људских и материјалних жртава, а бојим се, ако наставимо са истим, да ће довести и до нестанка Срба и Србије, на радост њених непријатеља. Уместо тог рационалног приступа, којим би се сагледали реални узроци и последице косовског пораза, места и улоге актера, наставља се робовање миту, који нас унапред осуђује на будуће поразе, у име апстрактног ентитета. Ми ћемо, дакле, пред сваким историјским изазовом, бирати пораз у име ''небеског'', а одбацивати победу, јер је ''земаљска''. Какав диван поклон српским непријатељима. На вертикале се позивају неслободни, у слободи је хоризонтала.
Препоруке:
13
43
17 понедељак, 18 фебруар 2013 01:53
Космет је Србија
Изванредан текст, који заслужује све похвале! Као што је аутор рекао питање Космета или како га већ називамо, није територијално питање већ питање наших људских квалитета- вере, части, морала, праведности, поштења, итд. Косовски мит је основ нашег постојања! Док и један живи Србин на свету има памћење Косова и 1389. године, Срби као народ, и Србија, као држава, нису мртви! То што се наша ,,браћа'' из региона подсмевају нашим страдањима, нека им је на част! Али сви они: Хрвати, Шиптари, Муслимани (тзв. Бошњаци), Словенци, тзв. Македонци и остали немају та страдања, која ми Срби имамо, и која са поносом и одважношћу морамо увек истицати и говорити нашим потомцима о њима! Сви ови наведени народи добро знају да се готово сва њихова историја одиграла у 20. веку и да због тога што су били слугерање свих у тексту наведених империјалних господара, они се немају чиме поносити сем мржње према Србима, као народу, који је одувек био симбол праведне борбе и честитости и поштења!Памтимо: Косово 1389
Препоруке:
31
8
18 понедељак, 18 фебруар 2013 02:06
Skenderbeg
Jeste,sloboda,pravda i istina su večne i nepravdom,lažju i porobljavanjem nikada ni jedan mitolog,mitologija ili država uronjena u mitologiju neće moći da poništi istinu da je Kosovo-albansko...istorijsko postojanje Ilira nije konstitutivni mit,nama nisu potrebni konstitutivni mitovi da bismo sakralizirali prostor Dardanije, mi smo život sam koji svoju svetost živi na svetom albanskom tlu.Naša prisutnost ovde, pored sve destruktivnosti srpskih konstitutivnih mitova po Druge, pobeda je Života samog i spomenik Pravdi,Istini i Slobodi! Naši konstitutivni mitovi ne uništavaju Druge! Pozdrav!
Препоруке:
9
47
19 понедељак, 18 фебруар 2013 02:17
Drugi
Konstitutivni mitovi su lepa stvar.Ali i Drugi imaju svoje konstitutivne mitove! Problem je kada neke države dokazuju primat svojih konstitutivnih mitova i eshatologije topovskim cevima usmerenih na civile.Tada eshatologija postaje cinizam zavojevačke volje spremne dokazati potrebu prolivanja krvi Drugih radi "aksiologije slobode"...
Препоруке:
8
33
20 понедељак, 18 фебруар 2013 03:04
srpsko demijurgijanje
To vaše "mi" ne samo da je mitotvorno nego u svojoj mitotvornosti povlači za sobom i nešto kudikamo dostojanstvenije, uzvišenije i lepše od mračne svakodnevice u kojoj ste živeli.Ali ne samo to, to vaše uzvišeno mitotvorno "mi" ima i demijurške moći stvaranja drugih naroda, vera i jezika koji ama baš nikako ne žele da budu to vaše uzvišeno i dostojanstveno "mi"...možda zato jer to vaše uzvišeno dostojanstvo na svaku Drugost koja neće da bude tako uzvišeno dostojanstvena kao vaš "mi" uperi cev topa kao argument negacije te neopravdano pobunjene Drugosti protiv svetosti vašeg dostojanstva? Dakle, profani Drugi zaslužuju takav argument svetosti, posebno ako Drugi ne raspolažu takvim argumentom! A ako slučajno Drugi poseduju takve eshatološke argumente onda sigurno pripadaju carstvu prekookeanskog Zla, nedostojnog vaše uzvišenosti...Srbija zaslužuje Šešelja!
Препоруке:
10
36
21 понедељак, 18 фебруар 2013 09:53
гаврило
ТАНАСИЋУ во вјека вјекова ТИ спаси душу!Исписао си крвљу претвореним у ријечима кодекс понашања Косовског Мита и како га треба тумачити!И никако другачије и сада видим свог дједа како у свом позном живот, преко осамдесет, сиједа уз шпорет и тихо испод гласа пјева косовску епику, очима пуне сјете и неког чудног и узвишеног поноса!Дохватити те висине, висине косовских јунака то је било најсветије и најсветлије једном Народу који се зваше СРЉИМА!!Да се ја питам овај ТВОЈ текст учио би се и у основној и у средњој школи.Скидам капу.БРАВО!
Препоруке:
36
9
22 понедељак, 18 фебруар 2013 10:11
Пуковников ученик
Фантастичан текст, готово проглас који може да послужи као теоријски основ за неку нову српску идеју, ослобођену свих срамних баласта претходне две деценије. Васкрсења не бива без смрти...

Заиста, када се прочита ова анализа, много је лакше поднети чемер свакодневице, и на крају стварно није битно шта раде сви ти ситни људи, криминалци који су након кршења Устава, узурпирали институције државе Србије. Они су небитни, њихова дела су небитна - Косово је вечно и у њему је садржана једина Истина која је битна.

Танасић је већ сада, са овим и претходним текстовима, заслужио место у српској Валхали, а пред њим је читав живот за још већа дела. Само тако! Нека буде што бити не може.
Препоруке:
32
9
23 понедељак, 18 фебруар 2013 10:17
Φιλοσοφία
Текст пун животне снаге и наде и истине која овај народ држи кроз вјекове. Показује и подсјећа на правац којим треба да се крећемо као личности, свако понаособ, и сви као једна нација: ка висини, ка небу, а не стално загледани у неправде, нискости и таштину свијета. То је један парадокс Христовог завјета да: ко буде хтио да се спаси, изгубиће се, а ко стави себе на жртву за друге, спасиће се. Чак је и југословенство у Срба била још једна дубоко хришћанска тековина саборности, дјељења оног што је муком стечено, а то је слобода и јединство народа. Ми морамо вјеровати у идеале и остати им дослиједни, а проћи ће и ова пошаст. То овај сјајни текст тако храбро, јасно и језгровито указује. Хвала вам, Никола, на томе!
Препоруке:
30
9
24 понедељак, 18 фебруар 2013 10:19
...
ВИДОВДАНСКА ПЕСМА



Небеским пољима
Режи
Гвоздени топот оклопника


Бој заметнули страшан


Шест стотина година
Господаре сазвежђима


У ваздуху
Врела урезали слова
Памћење да нам сјаји
Звездано


Црвена нам брда
Црвене реке
У нас увиру


Ветрови црвени
У утроби заметнули


Црвено нас Сунце
Храни
Хлебом косовским

Игор Ремс,Тајна Етруске Тишине, 2009,Нолит,Београд
Препоруке:
24
9
25 понедељак, 18 фебруар 2013 10:28
Φιλοσοφία
@albanopolis, ata turk, srpsko demijurgijanje... Господине, разумијем да сте се расписали под разним никовима у покушају да нас увјерите како сте у праву, али трошите ријечи и још више нас увјеравате како се некада јуначка албанска нација срозала до хвалисања туђом силом и туђим нечовјештвом (америчким), а за ваш сопствени рачун. Провлачите то "Други" кроз све ваше постове, а ни сами не знате шта хоћете да кажете. Не будите толико слијепи у мржњи, већ покушајте вашим посјетама овом сајту и његовим изврсним текстовима оплеменити ваш дух, сазријети у политичкој мисли; научите се дипломатији и великој балканској идеји јединства народа(Рига од Фере). Ви се држите те мржње као пијан плота, научени код хрватских шовиниста, а не схватате да смо вам ми ближи од ваших прекоатланских вучијих савезника. Ваљда ћете размислити о свему што вам написах и надама се, примјенити у дјело.
Препоруке:
39
8
26 понедељак, 18 фебруар 2013 12:10
Montenegro
filoSOFIJA,

Kad će penzija??
Препоруке:
8
30
27 понедељак, 18 фебруар 2013 13:06
ел нињо
најсветија српска реч на К није више Косово него корупција. дошло је време истеривања зла и утеривања добра.
Препоруке:
8
7
28 понедељак, 18 фебруар 2013 13:06
Lalica
Podržavam @Perkins-a,Nikolu Tanasića za pregovarača.Još bolji predlog,održati referendum sa predlozima za pregovarače u Briselu.Ja sam u svakom slučaju za Nikolu.(normalno da je ovo šala)Dragi Nikola T.,papir trpi svašta.Svi ovi dokazi izneti u članku su tačni,na prvi pogled.Zaista je vrlo analitički obrađeno,sa bezbroj znanih i neznanih detalja.Na kraju se ipak sve svodi na jedno,badava smo krečili,kad neko dođe i us.. stvar.I ja sam krečio pre pola godine,ali mislim da ne treba preuranjeno da se osuđuje svaki postupak.Mislim da je zid još solidno okrečen,bez obzira što probija na nekim mestima stara boja.Moja pokojna mati je govorila da nema dobrog krečenja dok se dvput ne prekreči.Za drugo krečenje je još rano.Pustimo da se zid malo prosuši.Dok je vlažan kreč ne pokriva dobro.Zato pštovani g.Nikola,poštujem vašu metodičnost kod pisanja članka,ali dozvolimo da se zid malo prosuši.
Препоруке:
8
17
29 понедељак, 18 фебруар 2013 14:15
Одбрана и последњи дани
У овом изванредном тексту аутор поставља оправдано питање. Која је разлика између "историјских чињеница" и мита? Ако су историјске чињенице оно што су презентовала средства информисања на Западу и њихови политичари у јавним наступима и што се етаблирало и што је прихваћено као званична истина о задњих двадесетак година,која ће постати део историографије ових простора,и ако поучени тим искуством оправдано претпоставимо да се на сличан начин историја утврђивала и у прошлости, мит је сигурно мање зло и сигурно је да има више истине у њему. Па нама је део историје писан на Берлинском конгресу и наша се историја преправљала и даље се преправља у складу са политичким захтевима и политичком оријентацијом тог конгреса. Идентичан је однос према миту у овом и предходном Танасићевом тексту.
Препоруке:
17
6
30 понедељак, 18 фебруар 2013 14:26
Impuls
@Робеспијер

Hajde samo potvrdi da si pročitao celi tekst, bez preskakanja.
Препоруке:
17
11
31 понедељак, 18 фебруар 2013 15:02
Milutin
Stoputa BRAVO za tekst, dragi Nikola!!!
Препоруке:
12
8
32 понедељак, 18 фебруар 2013 15:57
ел нињо
све честитке аутору. већа је штета од полуписмених, него неписмених.
Препоруке:
10
7
33 понедељак, 18 фебруар 2013 16:18
фристајло
Робеспијер
Пригрливши мит, у којем су ствари изокренуте, а одбацивши науку

Сад се лепо вратите на део текста где аутор јасно наглашава да не одбацује ништа- већ тумачи разлику.
Промакла Вам је суштина објашњења; аутоматски сте се "упецали".
Ми ћемо, дакле, пред сваким историјским изазовом, бирати пораз у име ''небеског'', а одбацивати победу, јер је ''земаљска''

Исти проблем; нервозни због порука и поука текста, а задојени космополитизмом и псеудонаучним псеудокомунизмом- "саплели" сте се на исти камичак.
Текст сјајно објашњава феномен слободољубивости у Срба: немојте да Вам промакне одлично објашњење само зато што Вам се оно не уклапа у политичку оријентацију.
Ма како Вам се то не допадало као концепт- треба да будете свесни да су Срби, напросто -такви: више воле слободу у неправедном систему, него неслободу у праведном.
И ја сам увелико "црвени", као и Ви; но, ја сам свестан тога да сам пре тога- Србин.
Ствар приоритета.
Препоруке:
22
9
34 понедељак, 18 фебруар 2013 17:03
Робеспијер
@ фристајло

Уопште нисам нервозан, сасвим мирно и сталожено износим свој став, без икакве нервозе или узбуђења. А то што мислите да сам задојен космополитизмом, произилази баш из тог митоманског односа, који напада сваку критичку мисао и оптужује неистомишљеника за недостатак патриотизма и патриотске свести. Мислите да сте већи Србин, ако гајите митоманију!?

Аутор оптужује историчаре да су нанели штету косовском миту, оптужује их за позитивистички приступ, каже да је научна идеологија илузорна, да је превођење Косовског боја из легенде у историјски догађај нанело је огромну штету српском националном саморазумевању, напада историсјке законе итд...

Упадате у contradictio in adjecto - нема слободе у неправедном систему. Робови нису били слободни у ропству, кметови нису били слободни у феудализму... А неслобода не постоји у праведном систему. О чему Ви причате?

Сам мит је противречан, а служи само као оправдање за пораз. Док га се будемо држали, срљачемо у нове поразе.
Препоруке:
8
19
35 понедељак, 18 фебруар 2013 17:21
albanopolis @ filosofia
poštovana filosofija! kad ste vi lično u pitanju, baš svako uzalud troši reči jer vama nikakav argument osim vaših narcisoidnih tlapnji nije argument. to je bilo jasno vidljivo iz naše "besede" o albanopolisu kada vas ni kamena gromada albanopolisa bačena na vaš ego ne bi uverila u realnost postojanja tog drevnog grada...pozdrav!
Препоруке:
7
20
36 понедељак, 18 фебруар 2013 17:25
гаврило@Робеспјер
Сам мит је противречан, а служи само као оправдање за пораз. Док га се будемо држали, срљачемо у нове поразе...ако нисте нервозни него сте баш мирни и концентрисани онда Вам логика није јача страна.Можда Фристајло није употријебио праве ријечи а оне јесу у тексту којим је Танасић заиста сјајно анализирао митску парадигму Косовског боја и постављање и уздизање моралних начела на којима су се подизале генерације и она његова сјајно примјећена ПОЕНТА ослобађање,слобода да али никако освета у најгрубљој варијанти, освета да на бојном пољу, витешка и јединствена заправо онаква каква се десила и на Мишару и Колубари, Церу или Куманову, заправо управо онаква какви смо ми СРБИ,СРБЉИ јединствени и недокучиви у много чему БИЛИ.Прочитајте текст још једном бар ви знате да размишљате!
Препоруке:
11
9
37 понедељак, 18 фебруар 2013 17:27
albanopolis
pokušaj filosofijske rekonstrukcije navodno dekonstruisanog konstitutivnog kosovskog mita jasno pokazuje šta se dešava s filosofijom kada ona postane sluškinja politike...uostalom,i ameri imaju svoju aksiologiju slobode, nešto vam se ona ne dopada,a?? mislite da je vaša "vrednija",a?!? ha,ha,ha...
Препоруке:
9
21
38 понедељак, 18 фебруар 2013 17:38
мики
albanopolis - примитивизам и недоученост карактеристични за недовршене карактере без тежишта

Танасић пристојно пише и размишља својом главом - што препоручујем и недоученим коментаторима из окружења који гостују на сајту
Препоруке:
16
6
39 понедељак, 18 фебруар 2013 17:48
Montenegro
A šta vam bude ta METOHIJA??
Šta je to i gdje je to??
Neki mit ili crkvena ideologija?
Препоруке:
7
22
40 понедељак, 18 фебруар 2013 17:49
Робеспијер
@ гаврило

Противречност мита се састоји у томе да нема основу и подлогу у историјској реалности. Он је само једна црквена конструкција у циљу канонизације кнеза Лазара, чији пораз се оправдава избором ''царства небеског''. Цер, Колубара, Мишар, Куманово... које наводите, противрече миту, јер се у миту Лазар свесно одриче победе, те зашто би Срби светили нешто чега су се сами одрекли!? Те сјајне и херојске победе су избор ''царства земаљског''. Која је цена била Лазаревог ''избора''? - Пет векова страдања, у којима смо изгубили историјски и државни континуитет, изгубивши истовремено и везу са цивилизацијском токовима који су се одвијали у та времена. Тим митом се покушавају уништити националне снаге, јер мит поучава да треба прихватити пораз у име ''небеског''. Митове треба послати у музеје етнологије, у књиге за децу, а озбиљни државотворни људи се окрећу науци и разуму, у циљу помоћи нацији за слободу и еманципацију.
Препоруке:
8
12
41 понедељак, 18 фебруар 2013 17:59
Danko
Sjajan tekst! Daj Boze da u buducnosti bude sto vise ovakvih umova!
Препоруке:
14
6
42 понедељак, 18 фебруар 2013 18:25
alkar@robespjer
srbi su HRABRO I JUNAČKI zgubili na kosovu,triba priznat da su izgubili od brojnije,spremnije i bolje naoruzane vojske i sam srpski motiv za obranu doma i drzave je bio nedovoljan u takvim nepovoljnim okolnostima.car lazar nije ima izbora-il pobjeda il pod ledinu.srbi su kasnije mitologizirali taj poraz kao "nebesku pobjedu" koja je odrzavala moral stanovnistva i davala neku nadu za uskrs srpstva i drzave.nazalost pet vijekova su bili pod turcima,mimoisla su ih svjetska događanja tipa renesansa,prosvjetiteljstvo i sada se to djelomično reflektira na srpski mentalitet opisan u ovom tekstu a iz toga prozlaze i problemi svih nas njihovih susjeda-zbog njihove svete trijade-BOG NA NEBUMKRALJ NA ZEMLJI,DOMAĆIN U KUĆI nemaju širinu misli i eurposko-zapadne civilizacijeske poglede.nije to negativno ali devedesete su pokazale da je to problem.njima najvise.oni se prominit nemogu ili neće a problema milijun.ako tako zele eto im-srbiji zelim sve najbolje u miru i suzivotu,ako je moguće ikako!
Препоруке:
7
16
43 понедељак, 18 фебруар 2013 18:44
albanopolis @ miki
možda nećeš verovati, ali ja sam srećan što ti tako misliš o meni! a još sam srećniji što srpski filosofi zastupaju ovako bizarnu verziju tradicionalizma na srpski način kako bi mobilisali sopstveni narod očajnika. a šta ćeš, svako ima svoje težište i nedovršenost. pitanje je samo smera dovršavanja, kojem težištu on teži. naše "mi" zna svoj smer! da li vaše "mi" zna za smer svoga glavinjanja?
Препоруке:
5
16
44 понедељак, 18 фебруар 2013 19:11
гаврило@Робеспијер
Тим митом се покушавају уништити националне снаге, јер мит поучава да треба прихватити пораз у име ''небеског''...сада сте ми објаснили да ништа нисте разумијели и да не желите али то је и Ваш проблем јер ако су Срби изгубили на Косову равном, а јесу, војнички, а јесу чак и да је то била Пирова побједа а јесте, дугорочно остављени од Запада који су и тада посматрали Православље као непријатељство римокатолицизму,више нису имали становништво ни племство да мобилизује и одговоре као једна огромна отоманска сила која је у то вријеме могла да ратује на два три фронта...и да не дужим пет вијекова је Косовски Бој био вертикала у србском моралу а сада Робеспијере Ви Вама слични оспоравате Лазаров чин јер сматрате да се могао Турцима и предати односно да их је могао пуштити да прођу онако у миру а да племство настави да живи старим животом а све за боље Србаља и србског народа.какав извитоперена умишљања зато је данас ДАЧИЋ мали Де Гол Вама и осталим Пешићкама, а то вријеђа здрав разум.
Препоруке:
11
8
45 понедељак, 18 фебруар 2013 19:21
Stanić Milan
Čitajući ovaj lirski esej mladog i nadahnutog intelektualca,čovek jednostavno"izgubi dah" koliko zbog filigramski komponovanog realiteta, kad je u pitanju Kosovo,tako i romantičnog zanosa koji se isprepliće sa našom tragičnom istorijom. Da li danas postoji i jedan Srbin koga ovaj tekst može ostaviti ravnodušnim ?D.Ćosić u jednoj svojoj kolumni o istorijskom romanu plastično će odrediti istorijsku dramu srpskog naroda."Sloboda i njen smisao,moć i nemoć borenja za nju čine egzistencijalnu dramu srpskog naroda.Ali,i njegove osnovne istorijske vrednosti i društvena dostignuća temelje se na stvaranju slobode i napredovanje u njoj."Preplićući istorijske fakte,sa "sportistima sa srčanom manom"(današnje političare) - tim "briselskim maratoncima" i uzdah aktuelnog predsednika države koji upozorava svoje pulene "da se ne igraju sa vladom do datuma pregovora" upravo govori o srozavanju u "živo blato"sluganskog državnog aparata,narator to "oblači" u poetsku oblandu(nastavak)
Препоруке:
14
5
46 понедељак, 18 фебруар 2013 19:29
Горан Јевтовић
Робеспијер
Митове треба послати у музеје етнологије, у књиге за децу, а озбиљни државотворни људи се окрећу науци и разуму, у циљу помоћи нацији за слободу и еманципацију.

Уважени Робеспијере (као и увек), да нам 99-те у време крволочне агресије, где је војнички однос зараћених страна (научна компонента!) био невероватних 1 : 64 (разлог за тренутну капитулацију и то без испаљеног метка!), дакле, да у то време нисмо имали духовну вертикалу са Лазаревим Косовским бојем и да то није био примарни моменат, не да би смо изгубили тај рат, већ би смо били неутралисани као задњи шљам!

Уадили смо тада нешто невероватно, нешто што НАТО душманима још увек није јасно (нити ће) и то је та "сила" од Бога која ће нам давати снагу и у будуће.
Њоме ћемо ослободити КосМет поново и за вјеки вјекова!
Дакле, како нам је Свети владика Николај поручио, "не вештином, већ врлином!"
Препоруке:
20
8
47 понедељак, 18 фебруар 2013 19:38
Stanić Milan 2
(nastavak)
Čitajući tekst u jednom dahu i komentare posetilaca otkrivamo, da je čovek po svojoj prirodi tragično biće.Raspet uvek između želja i mogućnosti,raspet svakog trenutka Hamletovskom dilemom za šta se opredeliti-induvidualna ljudska tragedija je i u tome što mnogo toga zna,a ne može ništa,pa čak ne može da izmeni ni svoje saznanje.
Zato vredi čitati ovakve tekstove,pogotovo mladih ljudi koji izlaze iz dubine duše njihovog raskošnog talenta, i vanserijskog obrazovanja,a bataliti zlurade komantare nekih albanopolisa,ili alkara i dr.Zašto? Zato,što kao narod nemaju svoju istoriju,nemaju svoje Kosovo - to što su dobili silom tuđeg oružja, silom će i izgubiti.A "naši" briselski maratonci nemaju (na sreću) kapacitet da ispune "kajzerove" uslove-"velja kruška(uvek) u grlo zapadne."
Препоруке:
17
5
48 понедељак, 18 фебруар 2013 19:51
фристајло
Робеспијер

Мислите да сте већи Србин, ако гајите митоманију!?

Ако под митоманијом подразумевате Видовдански морал, о коме Танасић говори- онда је "гајим"; и, да- то ме чини већим Србином од Вас.
Ако је то Вама "митоманија"- онда сте у великом проблему; јер, не препознајете колико су лева идеја и та "митоманија"- сличне...

А неслобода не постоји у праведном систему. О чему Ви причате?

О неслободи у СФРЈ, која је имала социјално праведан систем, али политички крајње неправедан; опет сте упали у исту клопку.
Не будите брзоплети.

Сам мит је противречан, а служи само као оправдање за пораз.

Мит је резултат вредносног система, који је Србима својствен; његова метафизичка димензија, очито- није свима видљива. Мислим да је аутор текста то одлично објаснио, али- треба без предубеђења то читати- то Вам сугеришем.
Не читајте га као комуниста, већ као Србин; тада ћете схватити да то није "оправдавање пораза"...
Препоруке:
14
9
49 понедељак, 18 фебруар 2013 20:02
Робеспијер
@ гаврило

Не, Ви сада у недостатку аргумената, спочитавате мени да се залажем за Лазареву предају, мада се то нигде не може прочитати из мог текста. А колико је мит трагикомичан и неутемељен са историјом, сведочи Лазарево митско, свесно одрицање од победе, а у стварности, супротстављање турској најезди, са намером да се победи и порази непријатељ. Само, Србија се бранила и на Марици, а Лазар као и други узурпатори власти, гледао је мирно пропаст Мрњавчевића и српског краља Вукашина. Мало више литературе на ту тему, не би Вам шкодило. Остављени су Срби сами од себе, нажалост, својом неслогом и митоманијом. А Лазарев син - Стефан, бори се на страни Бајазита, у неколико наврата, помажући непријатеља, директно од европских сила (битка на Никопољу 1396.). И сад, он је велика историјска личност, а Бранковићи су издајници (Вук умире у турском заробљеништву). У митовима је све наопачке и искривљено и противречно, зато се треба што пре ослободити митова.
Препоруке:
7
8
50 понедељак, 18 фебруар 2013 20:09
@ fristajlo
kad ga čitam ko nesrbin, deluje ko opravdanje za sva moguća (ne)dela koja će srbi bilo kad da počine jer ih ovaj mit amnestira od svega.dakle,amnestija i legitimacija bilo kojeg mogućeg srpskog zločina kao svetog čina koji je na dobrobit srpskoj državi. uostalom, on je instrumentalizovan tek u 19. veku, nije imao tu funkciju 600 god. kako kaže autor teksta spretno zamagljujući pravu funkciju toga mita
Препоруке:
4
11
51 понедељак, 18 фебруар 2013 20:15
Робеспијер
@ Горан Јевтовић

Поштовани, Лазар је, по миту, ушао у битку да би је изгубио, а у стварности, да порази непријатеља и ослободи се опасности. Ако ћемо улазити у битке да би их изгубили, онда и треба да пропаднемо. У битке се улази да би се победило, а порази се не славе, већ се из њих извлаче поуке за будућност. Те поуке се морају базирати на стварности и истини, а не на лажи и митовима. Тако бар раде озбиљни народи. У митовима се преплићу лаж и истина, реално и нестварно, измишљено и стварно, те је то искривљена слика. Не верујем, да би сте се бунили да је којим случајем Лазар изабрао ''земаљско царство'', па да данас будемо у рангу са развијеним светом. Милошевић није бранио земљу од НАТО агресије, да би изгубио земљу, војску и народ, како је то Лазар у миту учинио, већ да заштити и земљу, и војску, и народ. Врлине су лепе и потребне, али се од њих не брани од ракета и бомби, већ се брани од истих и бољих ракета и бомби, које требамо да имамо, а немамо их јер робујемо митовима.
Препоруке:
7
9
52 понедељак, 18 фебруар 2013 20:32
гаврило@Робеспијер
Поштовани, Лазар је, по миту, ушао у битку да би је изгубио...можда ја гријешим а ако гријешим желим да Вам се одмах извинем јер мислим да подоста знам о косовском Боју, пуно читам из свих извора али нисам нигдје до сада него од Вас чуо да је Лазар ушао у битку да је изгуби, то је једна заиста друга димензија и ново сагледавање Косовског мита.Очигледно да све што је до сада било наслоњено на косовску вертикалу разумијевали су је као и ја а не као Ви па се стога и не чудим повицима наших ратника Куманово за Косово гдје се ишло да се побједи а не изгуби или и овдје гријешим?
Препоруке:
9
6
53 понедељак, 18 фебруар 2013 20:33
Робеспијер
@ фристајло

Да, свако има право на своје заблуде, тако и Ви, те се нећу отимати за титулу већег Србина. Само зато тако и историјски пролазимо, јер српство градимо на миту који је лажан, а не на истини, која просветљује.

Опет упадате у противречност - ако је систем у СФРЈ био неправедан, Ви рекосте да Срби воле слободу у неправедном систему. Зашто онда критикујете? Определите се једном. Не знате више ни шта причате.

Митови припадају детињству човечанства, када свест људи није била на нивоу да разумом могу открити противречности истих. Развојем науке и производних могућности, човек се постепено ослобађао митова и почео рационално да сагледава свет. Данас више нико не верује у Сфингу, Кербера, Минотаура и сличне ликове, јер су они одсликавали низак ниво свести ондашњег друштва и вредности оног времена засноване на таквој свести. Једино ''велики Срби'' и даље верују у Деда Мраза, ускршњег зеца и сличне, јер су и даље духовно малолетни.
Препоруке:
7
10
54 понедељак, 18 фебруар 2013 20:58
Topličanin Potočić
Dobar tekst.

Molim autora da pokuša sa kraćim rečenicama.
Препоруке:
5
5
55 понедељак, 18 фебруар 2013 21:07
Робеспијер
@ гаврило

Ево, да видимо колико познајете мит, у којег се заклињете:

''Царе Лазо, честито колено,
коме ћеш се приволети царству?
Или волиш царству небескоме?
Или волиш царству земаљскоме?
Ако волиш царству земаљскоме,
седлај коње притежи колане!
Витезови сабље припасујте,
па у Турке јуриш учините:
сва ће турска изгинути војска!
Ако 'л волиш царству небескоме,
а ти сакрој на Косову цркву,
не води јој темељ од мермера,
већ од чисте свиле и скерлета,
па причести и нареди војску:
сва ће твоја изгинути војска,
ти ћеш, кнеже, с њоме погинути!
А кад царе саслушао речи,
мисли царе мисли свакојаке:
Мили боже, што ћу и како ћу?
Коме ћу се приволети царству?
Да или ћу царству небескоме?
Да или ћу царству земаљскоме?
Ако ћу се приволети царству,
приволети царству земаљскоме,
земаљско је замалено царство,
а небеско увек и довека.
Цар воледе царству небескоме
а неголи царству земаљскоме...''

Ево доказа да је Лазар ушао у битку да је изгуби, бар по миту.
Препоруке:
8
9
56 понедељак, 18 фебруар 2013 21:08
Горан Јевтовић
Робеспијер

Е, овај задњи коментар је опасна замена теза. Нигде не постоји мит да је "Лазар ишао у битку да је изгуби". Откуда вам то? Који то "нордијски" извор (чувена и наметнута нам историјска школа, односно њена Бечка полуга за фалсификовање српске историје) потврђује такву будалаштину?

Друго, у Косовском боју Српска војска уопште није изгубила битку. Напротив. То потврђују бројни независни извори. У Француској се тада славила победа Срба.
Јер да јесте, што би се Турска војска повукла и за неко време оставила Србију на миру?

Кнез Лазар је убијен након завршетка битке и то на путу ка цркви Самодрежи, највероватније из заседе, где је кренуо да се захвали Богу на победи!

А што се тиче 99-те, никаква нам борбена техника неби помогла да није биле "косовске духовне верикале". Никаква наука нити испразно филозофско и космополитско умовање. Однос снага је био такав да сви могући научни постулати потврдили предају унапред!
То би било тада, то би било и сада.
Препоруке:
15
6
57 понедељак, 18 фебруар 2013 21:54
фристајло
Робеспијер

Да, свако има право на своје заблуде, тако и Ви, те се нећу отимати за титулу већег Србина.

Паметно.
Ја се нећу отимати са Вама за титулу већег комунисте...
Не знате више ни шта причате.

Пре ће бити да Ви не знате шта слушате.
Једино ''велики Срби'' и даље верују у Деда Мраза, ускршњег зеца и сличне, јер су и даље духовно малолетни.

Да сте Ви "духовно пунолетни"- знали би да су Деда Мраз, ускршњи зека и слични део западне културне матрице, са којом Срби немају баш ништа.
Са каквим сте Ви то "Србима" имали контакт, питам се?
Не љутите се, мало Вас провоцирам; јер, поздрављам вашу леву оријентацију, али она нема везе са овим о чему је Танасић говорио у тексту.
Потпуно погрешно прилазите овој теми, и превиђате колико је она блиска идеалима левице, које, видим- горљиво заступате у својим коментарима. Косовски мит и појмови правде и слободе су комплементарни; чуди ме да то не видите, то је све...
Препоруке:
10
5
58 понедељак, 18 фебруар 2013 22:26
Робеспијер
@ фристајло

Изгледа је проблем са Вама што не знате куда би сте. Хоћете да будете левичар, са крајње десних позиција. Културни утицаји су постојали одувек, било да су долазили са Истока или са Запада. Ми Срби то најбоље знамо, јер захваљујући тим утицајима, нисмо више они Словени који су у 7. веку насељавали Балкан, већ смо се под утицајима Рима и Цариграда, касније Истамбула, обликовали у ово што јесмо данас. Шта Вам значи то што унапред квалификујете нешто као негативно, ако долази са Запада? Ви кажете да сте левичар, а левица је настала на Западу. Дакле, по Вашој логици, сами себе сте дискфалификовали. Ви би сте да будемо затворено друштво, без икаквих утицаја споља, самодовољно...? А левица је по својим поставкама универзална, а не националистичка. Управо је она супротстављена сваком миту и лажној слици света, у којој је рат мир, ропство слобода, лаж истина. Зато је левица највећи национални интерес данас, а не митови са којима идемо у пропаст.
Препоруке:
6
11
59 понедељак, 18 фебруар 2013 22:47
Stanić Milan 3
Stanić M.- Robespijer
Iako u mišljenju imamo mnogo toga zajedničkog(bar ja),mislim da ovaj put niste u pravu ili niste shvatili suštinu ovog eseja"šta je pisac hteo da kaže".
Kolega Jevtović je u pravu,jer je jedna i druga strana proglasila vojničku pobedu,a zvonar Bogorodične crkve u Parizu 3 godine zvonio je "Zdravu Mariju" u čast srpskog oružja i vojničke pobede na Kosovu.Međutim, srpsko feudalno društvo duboko podeljeno dinastičkim borbama još za cara Dušana i nije moglo očekivati(kasnije) drugačiji ishod,iako je tursko napredovanje prema Evropi zaustavljeno za skoro 90 g.Mislim , da je u pravu i g.fristajlo-na istorijske događaje treba gledati "in statu nascendi",upravo bazirano na društvenoistorijske okolnosti kada se nešto dešavalo.Carstvo zemaljsko-carstvo nebesko je metafora narodnog pesnika protkano religijskim fenomenom.Da li znate da "lička kapa" ima 9 kika,kao znak korote za 9 Jugovića,a da je nose i lički Hrvati?
Препоруке:
6
4
60 понедељак, 18 фебруар 2013 22:53
фристајло
Робеспијер
Хоћете да будете левичар, са крајње десних позиција.

Ви по инерцији комунистичке замене теза бркате национално и класно.
Припадност српском народу ми је преча од припадности некој "светској револуцији"; ако проучите светску историју левице- видећете да је свуда на западу било тако (ако их већ узимате као параметар)...
А левица је по својим поставкама универзална, а не националистичка.

Зато је у колапсу; погрешна стартна основа.
Идеје левице треба ограничити само на системе организације привредних и економских односа; на неким другим пољима, причиниле су страховиту штету.
Но, то је нека сасвим друга тема, и не бих да злоупотребљавам више овај сајт за то.
Поздрав.
Препоруке:
8
6
61 понедељак, 18 фебруар 2013 23:08
Робеспијер
@ Stanić Milan

Поштовани г. Станићу, баш зато што имамо доста заједничког у погледу на свет, зачуђује ме Ваш задњи коментар. Како објашњавате историјску чињеницу предаје кћерке кнеза Лазара - Оливере, турском султану Бајазиту, ако је српска војска однела победу на Косову? Зашто Лазарев син ратује на страни Турака и зашто је у вазалном положају, ако смо победили на Косову? Одакле уопште косовки мит, ако се српска победа не доводи у питање? Молим Вас, Вама би бар, такве ствари требало да буду јасне. Турско напредовање у Европи су зауставили Монголи, а не Срби, и то битком код Ангоре 1402. у којој је, такође, на страни Турака учествовао Лазарев син Стефан. Бајазит бива заробљен и умире у њиховом заточеништву, а у Турској наступа доба грађанских ратова, у којима и српски великаши заузимају одређене стране и помажу одређеним претендентима. Тако се не понашају победници у рату.

Молио бих Вас, да будете прецизни, да ми укажете где нисам поштовао тадашње друштвено-историјске околности.
Препоруке:
5
3
62 понедељак, 18 фебруар 2013 23:19
Горан Јевтовић
Робеспијер
Ми Срби то најбоље знамо, јер захваљујући тим утицајима, нисмо више они Словени који су у 7. веку насељавали Балкан, већ смо се под утицајима Рима и Цариграда, касније Истамбула, обликовали у ово што јесмо данас.

А ко тврди ово што сам болдовао?
Стојан Новаковић и Иларион Руварац који су нам обликовали лажну историју по наредби западних сила у време Берлинског конгреса, као један од услова да Србија добије самосталност!

Историја која је прављена на "науци" Константина Порфирогенита које је бечко-берлински правац оне нордијске школе "научно" забетонирао, а у ствари у позадини свега се налазио Ватикан.

По тој "историји" која за нас Србе "почиње" у 7.веку, све је "јасно", само никако да докажу одакле смо то ми "слетели" у таквој маси и кога смо то протерали (наравно убијањем и геноцидом) са простора Балкана. Или је можда био некакав општи помор "илира" и "дардана" од непознатог вируса!
Препоруке:
12
6
63 понедељак, 18 фебруар 2013 23:43
Робеспијер
@ Горан Јевтовић

Молим Вас, заиста је беспредметно расправљати о таквим стварима, са човеком који верује да му је историја плод завере Ватикана, а притом нимало не доводи у сумњу примање хришћанске религије. Са њом је све чисто и уредно. О словенском пореклу Срба, сведоче њихова имена, обичаји, веровања, религија... о чему су писали многи историчари, како српски, тако и страни. И сад, рецимо, руски словенофили, испадоше будале јер су у Словене убрајали и Србе, и са њима хтели да стварају словенско царство. Такође, и толики Срби кроз историју, борише се за словенску ствар, чак учествоваше и на Свесловенском конкресу у Прагу 1848. године, да би неки Јован Деретић и њему слични, открили како су били у заблуди. Страшно, око чега морају да се воде полемике. Зато ћемо увек историјски тапкати у месту.
Препоруке:
7
8
64 понедељак, 18 фебруар 2013 23:45
albanopolis @ bac jefta (goran jeftović)
da mi je samo znati koji ćete mit da izmislite za objašnjenje poraza 99-te? možda bac jefta već sedi za guslama i stvara najistinskiju istoriju srba(kontraobaveštajno-penzionisanu verziju),a?! ajt noten e mir bac jefta, kruže virusi po vazduhu, pazi da ti ne poremete stvaralački rad na istoriji...i imaj na umu pri tom tvom stvaralaštvu samo ovo:kuč e zi-republjik!
Препоруке:
5
15
65 понедељак, 18 фебруар 2013 23:59
Stanić Milan 4
Stanić M.-Robespijer
Fakte,koje ste nabrojili su tačni.Kad sam spomenuo društvenoistorijske okolnosti onda moramo uzeti jednu važnu činjenicu u obzir.Turska država je bila(i ostala) vojnička feudalna država sa jakom državnom infrastrukturom potpomgnuta čvrstim religijskim faktorom,čime je napravljena simbioza duhovnog i pravnog poretka(šerijata).Međutim, ne možemo umanjiti značaj srpskog otpora u najezdi Turaka na Balkan.Možda bi bilo bolje, da je sveti knjaz Lazar dao 1000 volova i konja turskoj vojsci i rekao, g. Turci ovuda vam je najpreči put za Beč.Sa srećom!Zato sam i u svom tekstu spomenuo vreme,mesto i uslove koji su određivali istorijske događaje.
S poštovanjem!
Препоруке:
5
6
66 понедељак, 18 фебруар 2013 23:59
Горан Јевтовић
Робеспијер

Уопште нисам мислио на Јована Деретића, него рецимо на једног Шафарика. Јесте ли прочитали нешто од њега?
А досада га нико није демантовао. Притом мислим на релевантне и светски признате историчаре.
Препоруке:
7
5
67 уторак, 19 фебруар 2013 00:20
perkins@ lalica
lose te je pok.mati savetovala,nemoj da krecis preko stare boje vec ti lepi tapete
Препоруке:
3
4
68 уторак, 19 фебруар 2013 00:29
Робеспијер
@ Stanić Milan

Нажалост, уважени г. Станићу, нисте ме схватили. Нигде нисте могли да прочитате или закључите, да сам се залагао за предају. Напротив, ја се само залажем да из пораза треба да извучемо поуке на рационалној основи, како би помогли себи у будућности, а не на митолошкој основи, која даје лажну слику, почевши од Лазаревог ''избора'', до бацања проклетства на читаву једну породицу - Бранковиће, који су оптужени за пораз, као да српска држава није патила од дубоких потреса и поремећаја од смрти царева Душана и Уроша. И сад, док се са једне стране велича Лазарев избор небеског, иако се зна да то значи пораз и смрт, са друге стране се баца проклетство на Вука Бранковића, на кога се баца кривица за пораз и издају, као да то није већ било унапред предодређено Лазаревим избором. Видите ли противречност? Не осуђујем ја Лазара за супротстављање Турцима, свако би ишао његовим путем, већ се супротстављам оправдањима за његов пораз, који нас воде у нове поразе.
Препоруке:
6
4
69 уторак, 19 фебруар 2013 01:35
Рин о-о то
Метохија и Косово јесу суштина опстанка српског народа. Г. Танасић, иначе, пише квалитетне текстове. Овај је један од најквалитетнијих. Метафизичка компонента косовске вертикале је енергетска димензија и то је тај мотив за отимање Метохије и Косова овом народу. Разумети Танасића не може само онај чиповани мутант као продукт и брозовски, у међувремену (четрдесетогодишњем), настали хабитус. Танасићев текст је за њих штиво које изазива душевни бол. Дакле, једни Срби данас егзистенцијално болују због физичког отимања Метохије и Косова одлуком антисрпских, традиционално удружених, историјом потврђених уротника а неки други болују због сопствене менталне „браварски“ зависне тетовације и отуђености (као последице) у којој је свака интернационална квака пожељна макар била против Срба и макар Срба не било...
Препоруке:
12
5
70 уторак, 19 фебруар 2013 01:36
Рин о-о то
... У Србији је зато доминантно депресивна предоминација те дихотомије у којој једни (одрођени) пате за „браваром“ а други за суштином опстанка нације. Онај ко је требао да од ове две дивергентне патње створи снагу био је Слободан Милошевић и слична пожељна персонификација (а Србима се десила). Да Србе врати у сопствени жив и потентни организам. Све на даље је , после егзекуције над Милошевићем, очекивано и познато. Зато је данас приметна присутна помама за „отимањем Милошевића“ од разних идеолошких интересних група које су интересом далеко од конвергентне и конструктивне српске оптимистичне суштине. Хвала Вам г. Танасићу!
Препоруке:
12
5
71 уторак, 19 фебруар 2013 08:48
Vuk
Posle ovakvog teksta jedino sto se moze reci je:Dogodine u Prizrenu!
Amen!
Препоруке:
9
5
72 уторак, 19 фебруар 2013 09:16
гаврило@Робеспијер
Нажалост уважени г-дине Ви сте заиста изгубљени у Вашој историји и објашњењима која дајете,па Танасић Вам је све лијепо објаснио и Ви то не умијете да сагледате.Узалуд се ми трудимо(фристајло,горан,станић) да вам објаснимо када Ви од коминтерновског зида не видите ништа,заправо Ви НЕЋЕТЕ да видите и то је суштина проблема.Суштина је и у томе да сте изузетно осјетљиви,и нарцисоидни јер желите да наметнете Ваше мишљење које заиста не кореспондира са стварношћу.како девет кика имају личани тако и Црногорци имају капу која је оивчена црном бојом и наравно означава КОРУТ и ЖАЛ за палим "царством". А што се тиче "доласка" Словена и ту сте заиста танки,претанки па ако имате заиста имало смјелости и истраживачког духа погледајте књигу Јанка Шафарика и запитајте се зашто је код нас преведена само од, ако се не варам 254 странице?Зато узмите Готлиба Антона,Сипран Робера ако се гадите да узмете у руке писце наше аутохтоне школе и сијасет младих наших и страних нарочито руских писаца.Са поштовањем
Препоруке:
8
7
73 уторак, 19 фебруар 2013 13:09
гаврило@Робеспијер
Ако сте дошли до тога да Вас узима у заштиту АЛКАР то је исто када Јелко Кацин,Наташа Кандић или Весна Пешић бране "де гола" Ивицу Дачић!
Препоруке:
6
6
74 уторак, 19 фебруар 2013 14:14
Робеспијер
@ гаврило

SAPERE AUDE!!!
Препоруке:
5
7
75 уторак, 19 фебруар 2013 14:18
David Novaković@Робеспијер
Čestitam Vam na trudu, ali nažalost mitomaski pogled na istoriju i stvarnost je duboko ukorenjen u svesti pojedinih diskutanata. Ne mogu uopšte da pojme poruku koju im šaljete. Ne mogu da shvate da se prevazilaženjem mita jedino može krenuti napred, da mit i racionalno sagledavanje objektivne stvarnosti ne idu ruku pod ruku.

Čemu Helenska civilizacija, kao kolevka zapadnog (ne politike zapadnih sila,već umetnost,nauka, filozofska misao, celokupnog dostignuća ljudskog intelekta), duguje svoj uspeh, ako ne odbacivanju mitskog mišljenja?

Kada ostanu bez istorijskih fakata, ona pribegnu arsenalu svojih trikova i blaćenju alternativnih stavove koje ovde iznosimo, prvenstveno ofanzivnoj retorici i napadu na suparničke konstrukcije stvarnosti, te tako postajete ''izgubljeni'', ''narcisoidni'', kače se i ostale etikete po potrebi (između ostalog da ste s' one strane Berlinskog zida), reč komunista se ovde odavno koristi u pežorativu.

No, navikli smo da moramo biti en garde.
Препоруке:
6
14
76 уторак, 19 фебруар 2013 14:28
Φιλοσοφία
За нашег госта из Албаније, а који се јавља под најразличитијим надимцима, један изврстан линк из Азербејџана гдје је исписана историја Албаније.
Ту су ваши коријени.
http://www.azerbaijans.com/content_353_en.html
Препоруке:
8
4
77 уторак, 19 фебруар 2013 14:36
гаврило@Робеспијер
Quod licet Iovi, non licet bovi!
Препоруке:
5
5
78 уторак, 19 фебруар 2013 14:52
Робеспијер
@ гаврило

Timeo hominem unius libri.
Препоруке:
7
7
79 уторак, 19 фебруар 2013 15:18
Робеспијер
@ David Novaković

Захваљујем Вам на подршци, али и на правилном разумевању суштине мојих ставова. Резоновање митомана одсликава њихову духовну малолетност, да употребим опет овај Кантов термин, која представља неспособност служења властитим разумом без нечијег вођства. Та малолетност је постала део њихове природе, са којом су се саживели, те њихове етикете мене не дотичу много, јер се на малолетну особу (дете), не можете наљутити претерано. Увек се слатко насмејем, свом сестрићу, када почне да ми прича о митским личностима, за које верује да постоје, јер има шест година. Тако и овим ''пунолетним малолетницима'', се слатко насмејем када износе митске ''истине'' и представе. А малолетницима је најлакше манипулисати, а по правилу се увек нађе и неки старији паметњаковић да га малтретира. Таква је слика и Србије данас - како је малолетна, тако се и одрасли односе према њој. А што је најжалосније, нема намеру да одрасте, већ да и даље буде дете. Вечито инфантилна.
Препоруке:
9
11
80 уторак, 19 фебруар 2013 16:23
Господи митомасима
Боље би вам било да прочитате текст који коментаришете, уместо што се овде размећете "саморазумљивим сцијентизмом" из Диаматовских уџбеника превазиђених пре пола века. Ако је неко овде незрео, то сте Ви, који не можете да прерастете мараму Титових пионира, већ папагајски понаваљате оно што су вас (или ваше родитеље) учили у основној школи. Драга господо, позитивизам је изумро пре сто година, а и тада је већ био 100 година бајат.

Текст који (ни)сте читали не бави се квантном механиком, већ ЕТИКОМ. Да није било Косовског мита, не би никада "ваши" (заправо НАШИ) комунисти устали против Пакта и Рајха, нити би ико од њих узео пушку у руке. Мит и морал који се на њему конституише налажу борбу за слободу и људско достојанство, наука само помаже да се праве веће бомбе и јефтиније гасне коморе. Све Вам то пише у тексту, али сте ви превише заљубљени у властити догматизам и штреберство да бисте то приметили. Као што не примећујете да вас критикују једнако и здесна и слева.
Препоруке:
17
7
81 уторак, 19 фебруар 2013 19:33
albanopolis @ "filosofia"(opštepriznati Centar za određivanje identiteta i istorije Drugih)
ako vi kažete da su moji koreni u azerbejdžanu, to je isto tako smisleno(a zapravo i manje smisleno) kao i kad bi neko rekao da su vaši koreni na antarktici među pingvinima...pozdrav!
Препоруке:
4
13
82 субота, 23 фебруар 2013 17:28
Тезеј
Битна тема. Наш мит је "конститутиван", али је питање да ли је делотворан? Изгледа ми да је то био док смо били под Турцима, али после тога не. Имао је сврху одржавања пламена слободе, али од кад смо слободу изборили, као да не знамо како да је паметно искористимо. Мислим да је то углавном због тог мита... Ако су Грци свој пребогати антички митски темељ заменили хришћанским, или Јапанци оно што су некада имали будистичким, онда је изводљиво мит заменити, неким делотворнијим, који омогућава даљи развој, напредак... Замислите да Грци и даље робују Зевсу и осталима.

Моралних се начела морамо држати да бисмо опстали, али (посебно) Лазар није прави узор за то. Његов пут до боја, по мени припада осталим "великашима", који на комаде раздробише царство, чије је душе и Његош проклео. Није Лазар у томе био ништа невинији од осталих.

Реконструкција мита нам је мислим, нужна. Каква, не знам. Зашто истрајавати на миту коме је време истекло и који није делотворан?
Препоруке:
2
1
83 субота, 02 март 2013 10:58
МетоХија КосоВска
Цео свет - УН и СБ убише се тражећи решење, како кажу, за проблем Косова. Па често и наше власти и политичари о томе говоре. Уствари, према важећим међународним принципима, Повељама и другим правним документима, не постоји никакав проблем Косова, него постоји проблем шиптарске националне мањине у држави Србији. О том проблему нити ко говори, нити га решава. Извршена је замена теза, на коју смо невољно и ми сами пристали.
1. Појмови: „будући статус“ и „коначно решење Косова“ су тендециозно стављени у центар пажње светске јавности, те је, нажалост, коришћење те терминологије довело до прихватања наметнуте замене теза, чак и међу нашим дипломатама и домаћим масмедијима. Наиме, Србија јесте суверена држава чланица УН и као таква равноправна са осталим чланицама те светске организације, са међународно признатим и неоспореним територијалним интегритетом. Статус Косова и Метохије јесте у свим важећим домаћим и међународним правним актима дефинисан као „суштинска аутономија са значајном .
Препоруке:
0
0
84 субота, 02 март 2013 11:04
МетоХија КосоВска
Резолуција 1244 СБ УН као и све претходне Резолуције, тај статус познаје и признаје. Подсећамо на то да Србија има суверенитет и територијални интегритет, и да постоји дефинисан статус КиМ далеко пре и без Резолуције 1244. Та Резолуција не дарује Србији суверенитет на Косову и Метохији, него га само признаје, као нешто опште прихваћено.
Термин „коначно решење“ који се непрекидно појављује у медијима и у свим разговорима вођеним о КиМ, преузет је из текста „Рамбујеовских Споразума“, на које се Резолуција бесправно позива, а који никада нису ступили на снагу, јер се уствари ради о тексту који стоји испод наслова: „Привремени споразум за мир и самоуправу на Косову“, који није био ништа друго до НАТО ултиматум Србији и који због тога никад није потписан од стране СРЈ нити Србије.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер