Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Platforma vs Ahtisarijev plan - slomiti klin ili promeniti ploču

Komentari (24) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 04 januar 2013 14:14
Stanić Milan1
Kako tema KiM ne salazi sa elektronskih medija kao bivši vojnik nešto bi samo kratko napisao o geopolitičkim i geostrateškim aspektima KiM krize.
KiM kao dve oblasti jedne celine obuhvata 10.800 km2,što iznosi 12,2% celokupne teritorije Srbije.Kosovo po geostrateškom aspektu pripada centralnom delu tzv."kritičnog prostora" na Balkanu koji obuhvata trougao:Skopje - Sofija,Sofija - Kraljevo i Kraljevo Priština - Skopje.Sa strateškog aspekta to je centralni manevarski prostor za izvođenje( eventualnih ) vojnih operacija na Balkanu,sa izuzetno značajnim komunikacijama čije je čvorište u Nišu.Ni jedno poluostrvo u Evropi nema takve manevarske karakteristike,kao ovaj deo Balkana spajajući Panonsku niziju i"kapiju Balkana"(Beograd)dalje,Moravskim pravcem Niš - Skopje-Vardarska doline,prema Solunu.Sa obe osi KiM obuhvata 100 km strateške dubine Srbije - ostankom bez KiM da bi se strateška dubina svela na svega 50 km!
Preporuke:
54
5
2 petak, 04 januar 2013 14:25
Stanić Milan 2
Izuzimanjem KiM iz Srbije,u srpskom etničkom prostoru nastala bi "breša" sa tendencijom stalnog širenja ka Nišu,"metodom pirane" bi i dalje bio nagrizan srpski državni prostor.U takvom scenariju(gde je već politika odradila svoje)KiM dobija "islamski predznak",nemiri u Makedoniji i na jugu Srbije je samo naredni korak ka stvaranje" Velike Albanije"(Zapadna Makedonija) što bi rezultiralo stvaranjem "jakog islamskog klina" preko Sandžaka i BiH,dalje prema EU.Ne treba puno pameti,pa da konstatujemo ko iza ovog stoji:
1. SAD da bi zaustavile EU u njenoj ekspanziji prema Rusiji i zemljama Zakavkazja,
2.Turska koja je uz pomoć američkih dolara postala regionalna sila i u svemu ovom vidi "kam back" na nekadašnje osvojene osmanlijske prostore.(Pogledajte samo kako su muftije digli glave sa g.Izetbegovićem).E,pa gospodo iz vlasti ustupajte deo po deo funkcija države Srbije Tačiju-videćemo što će ostati!
Preporuke:
61
4
3 petak, 04 januar 2013 14:44
Srbin
Sve u svemu, Tomislav Nikolić se prihvatio tereta koji ne može da nosi. Da može nositi ovoliki i ovaj teret, BIO BI U HAGU, U EVROPSKOJ NATO TAMNICI. U Hagu su svi Srbi koji su ovome zadatku dorasli. TO JE TA "DEMOKRATSKA" EVROPA, ODNOSNO, TO JE TA FAŠISTIČKA ANTISRPSKA EU.
Preporuke:
58
5
4 petak, 04 januar 2013 15:00
Anka Krajina
@ Stanić Milan

Odlična analiza!
Ko vlada Kosovom, vlada srcem Balkana šta ponovo potvrđuje da teorija Rimlanda nije zaboravljena niti se od nje odustalo.
Preporuke:
42
4
5 petak, 04 januar 2013 16:48
Predrag
petak, 04 januar 2013 13:14
Stanić Milan1
Analiza je dobra ali bi trebalo da navedete izvor.Spec.dodatak u listi Vojska posvecen KiM.
Preporuke:
29
0
6 petak, 04 januar 2013 17:17
ivan3012
Ova tzv. Analiza je prilicno podmukla i drska.Ne mogu da verujem da nikome nije zapala za oko recenica "buducnost srbije je u evropi " Kojoj evropi? Onoj sto se svim silama trudi da nam to isto kosovo otme? Onoj koja se nije libila da u tom cilju bombama ubija srpsku decu? Buducnost srbije je u slobodi,vezivanju za prijatelje,i ekonomskom napretku koje je osnov svakolikog napretka.Smeniti bagru na vlasti,pohapsiti kriminalce i tajkune,oduzeti im celokupnu imovinu,i od toga krenuti proizvodnju.A nakocene neradnike i bespotrebne cinovnike u administraciji otpustiti..Ili su njihove gu...e posebno privilegovane..I vrednije od drugih? Sve je ovo daleko jednostavnije nego sto izgleda..Sustina svega je dovesti casne ljude na celo srbije,a ne jajare,nikogovice,lopove i izdajnike!!Tj.Fukaru koja osecanje dostojanstva,casti i odgovornosti-ne poseduje ni u tragovima.
Preporuke:
39
2
7 petak, 04 januar 2013 17:47
Goran Veljković
Budalaština je da (videti ispod citat iz teksta):
1. je Srbiji mestu u EU, mesto joj je tamo gde su njeni interesi, a ne gde su joj neprijatelji
2. nije u pitanju nikakav proces identifikacije, to su Albanci već uradili, već je u pitanju način da se ujedine u jednu državu, pri čemu je ovo "zavitlavanje" oko Kosova samo prelazna faza.

Citat iz teksta:"Budućnost i Kosova i Srbije je u EU, ali pre toga nijedna država nije mogla da se integriše ako proces njene dezintegracije nije završen (Srbija), ili ako proces njene identifikacije nije doveden do kraja (Kosovo). Bez oba ova uslova nijedna ni druga strana neće imati ni političkog ni ekonomskog osnova za svoju održivost."
Preporuke:
22
1
8 petak, 04 januar 2013 18:06
el ninjo
Ako se postižu mali koraci u pravom smeru onda će boljitak koji ti dogovori donose biti pogonsko gorivo za ubrzavanje procesa pregovaranja i stvaranje suštinskih dobrosusedskih odnosa Kosova i Srbije, bilo kao dve države, bilo kao pokrajine i matice.


jel se ovo prenosi ili direktno objavljuje?
Preporuke:
12
3
9 petak, 04 januar 2013 18:27
Ludi Vanko
Na pitanje zašto stav da ništa nije dogovoreno ako sve nije dogovoreno, koji pisac članka,smatra kontraproduktivnim,on navodi da bi mali dogovori vodili ubrzanju procesa sporazumevanja, valjda pod uslovom da nekome ti sporauzumi nešto pozitivno obezbeđuju.Da bi ovaj stav imao neku vrednost moralo bi da se podrazumeva da se proces dogovaranja proteže na veliki vremenski period.Ovde je reč o pregovorima koje naši žele da reše u toku mandata ove vlade.Ako je tako onda je bolje da se ostane pri onom stavu da ništa nije diogovoreno ako sve ne bude dogovoreno.To šo se oko tog stava razmimoilazimo pokazuje da smo celom situacijom zbjunjeni.Ako negde popustimo a oni tamo gde mi očekujemo da oni pošpuste, oni omanu,onda taj stav štiti harmoniju pregovora.Vraćamo se nazad i ravnamo svoje interese sa njihovima.To je važnije nego moguće primena nekog parcijalnog dogovora koji stvara osećaj uspeha a onda ga neki drugi deo dodgovora kad se sve završi , opovrgne.Nije lako ali treba pažljivo vagati.
Preporuke:
12
1
10 petak, 04 januar 2013 20:02
Zaharije Orfelin
Nema uspešnih pregovora bez snažne Vojske.
Samo velika,dobro opremljena, i dobro istrenirana
Vojska koja se, naravno, u pregovorima nikada
eksplicite ne pominje, obezbeđuje snagu argumentima
u pregovorima.Nažalost, našu vojsku su onesposobili Boris Tadić i Dragan Šutanovac, i tako unapred odredili sudbinu ovih, ali i svih
budućih pregovora.
Tako pregovora Amerika, Rusija,Kina, Japan,
Severna Koreja,Južna Koreja, NATO, svi,svi,svi.
Amerika se čak ne libi ni od otvorenih vojnih
pretnji - ili ćete uraditi ovako kako mi zahtevamo,
or else.
Ovaj autor očigledno veoma površno, ili nikako ne
poznaje međunarodne odnose i tehnologiju odlučivanja u svim pregovorima- tehnologiju sile.
Preporuke:
19
0
11 petak, 04 januar 2013 20:08
albanopolis
vi možete da postanete zdravi samo kad priznate kosovo.a kosovo će da priznate kad postanete zdravi!to mora da učinite u jednom trenutku jer kosovo će da bude svoje bez obzira oćete li vi da postanete zdravi ili ne...
Preporuke:
2
37
12 petak, 04 januar 2013 20:49
Rin o-o to
Iredentistički pokret (manjinske zajednice) koji je podrškom od spolja, jedine velesile, prerastao u teroristički ne može biti nagrađen državom. U SFRJ, ta manjina imala je sva prava (kulturna, prosvetna, sportska, bila je zastupljena u policiji, sudstvu, zdravstvu...) i učešće u svim nivoima vlasti (do predsednika Predsedništva... Sinan Hasani). Ta manjina je želela više, da terorizmom otcepi deo matične države (silovanjima i kidnapovanjem Srpkinja, uzurpacijom imovine Srba, podmuklim ubistvima Srba ali i Šiptara lojalnih državi, ubistvima policajaca i vojnika). Takva manjina ne želi nikakav saživot sa Srbima! To govori o problemu koji imaju Šiptari a ne Srbi. Za svaku državu to je unutrašnje pitanje i problem leči u interesu države a ne terorizma. Srbiji je oduzeto to pravo a terorizam kao problem je jedino u Srbiji, agresijom ujedinjenih sila (na anticivilizacijskoj osnovi i suprotno međunarodnom pravu) afirmisan do „državnosti“.
Preporuke:
26
1
13 petak, 04 januar 2013 20:52
Rin o-o to
Saživot Srba i Albanaca je postojao u SFRJ ali kao mimikrija, kao „brozovska idila“ u kojoj su Srbi trpeli i stradali od stalne, tolerisane represije koja je Brozom odobravana (svi srpski politički kadrovi koji bi na to ukazivali bili bi eliminisani, ne samo iz političkog života). Što se života na terenu tiče, da li je srpski maksimum živeti bar kao u vreme Broza kada je bilo („onih, stalnih pritisaka“-ubistva, silovanja zbog kojih su se kontinuirano iseljavali)? Ova platforma ne dobacuje ni dotle a tad nije valjalo. S aspekta političkog taktiziranja ova platforma sigurno ima neki smisao ali on sigurno nije strteški. Ostaje priča u osnovi da je terorizmom zidana „država“ lažna i da nema budućnost. Šiptari terorizmom postižu svoj maksimum. Kada se terorizam ukloni, ostaje ništa od karaktera jednog naroda koji je imao 100 godina šansi da se jednom civilizacijski uobliči a nije odmakao dalje od „čopora“ i ideje predatorstva („vuk s puškom“) u ime „čopora“.
Preporuke:
26
2
14 petak, 04 januar 2013 21:11
David Novaković@albanopolis
Da, otprilike to je standardni argument tkz. ''drugosrbijanaca'': kada Srbija ''ozdravi'', kada se ''suoči sa prošlošću'' priznaće Kosovo i krenuće ka svetloj evropskoj budućnosti, a sa druge strane priznanje Kosova implicira ovo drugo itd. Problem je u tome što je to greška dokazivanja u krug, jer se uvodi stav u premise čija istinitost zavisi od onoga što je trebalo dokazati.

Ustavni poredak Srbije, objektivno gledano, ne važi na celoj teritoriji AP KiM, ali je isto tako fiktivna država Kosovo daleko od nezavisnosti u punom smislu te reči. Da jeste, pregovora između Srbije i predstavnika Albanaca ne bi bilo. Primer je spor Argentine i VB oko Foklandskih ostrva. Mogu Argentinci da se bune, a ja ih zdušno podržavam, ali dok god VB ima status velike sile, neće biti nikakvih pregovara, jer od Argentinaca ništa ne zavisi. Prema tome ako je ''Kosovo'' nezavisno, zašto se onda insistira da Beograd prizna tu nezavisnost, zašto se insistira na ''normalizaciji odnosa''?
Preporuke:
17
0
15 petak, 04 januar 2013 21:20
@ rin o-o to
kada se DRŽAVNI terorizam ukloni-onda vredi ostatak tvojih "misli"...
Preporuke:
0
10
16 petak, 04 januar 2013 21:27
Zoran Đorđević
Slažem se sa ovim što je rekao Zaharije Orfelin:
Nema uspešnih pregovora bez snažne Vojske.
Samo velika, dobro opremljena, i dobro istrenirana
Vojska koja se, naravno, u pregovorima nikada
eksplicite ne pominje, obezbeđuje snagu argumentima
u pregovorima.
Ipak, nema uspešnih pregovora dok se sa Srbije ne skine teret krivca za sve ratove devedesetih. Dok se na najvišem međunarodnom nivou ne utvrdi karakter tih ratova, dok se ne zaključi da je razbijanje Jugoslavije bio udruženi zločinački poduhvat Amerikanaca, Nemaca i Vatikana. Dok se ne povuče ona sramna rezolucija o Srebrenici i sva blesava izvinjenja. Nikolić je nešto zucnuo o tome, ali su ga ućutkali. (Treći od onih sedam uslova je bio da se Srebrenica više ne pominje.) Pročitajte ponovo važan članak: http://www.nspm.rs/politicki-zivot/mit-o-devedesetim-kao-osnova-antisrpske-propagande-u-21-veku.html
Preporuke:
13
0
17 petak, 04 januar 2013 23:11
Rin o-o to
@ rin o-o to,
Ovo nisu moje „misli“. Ovo je deo hronike zločina protiv srpskog naroda. Naravno da boli praznina koja će tek nastati a koja će se zvati „šiptarsko ništa“. Kad Šiptare razoružaju, "to ništa" , biće realno vraćanje u prostor poraza. Jer, drugo nepostoji! To neće učiniti ni eliminisani Brozovi kadrovi: Mugoša, ni Miladin Popović, ni Đoko Pajković, ni Svetislav Stefanović, ni Dobrica Ćosić koji je (brozovom represijom) ipak odustao. Istorija ne trpi podvale koje traju „sekundu“ po njenom vremenskom značaju. Da li pitate ko će Šiptare da razoruža? Tehničko pitanje! „Vuk – čovek“ prestaće da bude „Vuk“ a neće ostati „čovek“! To je „šiptarsko ništa“ i ostaće upregnutost sve animalne snage potrošene uzalud, samo da bi „potrošili“ Srbe. Nagon tome služi, ali više neće biti „šume“...
Preporuke:
11
0
18 petak, 04 januar 2013 23:13
Rin o-o to
... Antiistorijski narodi padaju na istom ispitu. Na ovom prostoru on se zove srpski! Taj ispit, nije magija. Zove se zamka za ljudsko. Kad to postane zamka za čitave narode koji se ponovo upecaju onda zamka nije kriva. Nego dovede do uvida koji se zove upregnutost udruženih i civilizacijski nekorisnih budala, valjda komercijalno usmerenih za dato vreme ( za pomenutu „sekundu“). Neko istu zamku postavlja, vekovima i na Srbe računa kao na idealan mamac! Da nije tako, ne bi digli avione a „prali“ bi se spaljenom srpskom skupštinom. Mizerno, bizarno, degutantno, istorijski dosadno, srpski prepoznatljivo, svetski ponovo izlečivo. „Istorijom „vakcinisani Srbi“ kriju rezultat. Jel vas zanima?
Preporuke:
9
0
19 petak, 04 januar 2013 23:15
Stanić Milan 3
Stanić M.-Predrag
Lično nisam smatrao za potrebnim da navodim izvor,pošto se radi o kratkom osvrtu,sačinjen na osnovu jedne lične analize(cca 5o listova)korištenjem literature iz više izvora: Akademika Mihajla Markovića,prof.dr Smilje Avramov, prof. dr Gavre Perazića,prof. dr M. Jevtića i dr. Pri tome nije korišten materijal iz časopisa "Vojska".Obzirom da sam kao starešina dugo bio u trupnom ešalonu često smo baš 80-tih godina"proigravali" kosovski scenarij na komandnoštabnim vežbama,ali ne u okviru građanskog rata,nego u situaciji agresije na SFRJ sa radikalnim ciljem ,gde se geo prostor KiM "nudio" kao velika "strategijska ploča" za vazdušno - kopnenu bitku uz prethodnu primenu operativno strategijskog desanta,jer tada već imamo sinergiju između Slovenije- Hrvatske i rukovodstva Kosova.Godinu dana pre početka građanskog rata služba bezbednosti JNA raspolaže sa vrlo preciznim podacima o scenariju razbijanju SFRJ,ali svi odgovorni su se pravili ludi!
Preporuke:
12
1
20 subota, 05 januar 2013 00:18
Zaharije Orfelin
& Zoran Đorđević

Da, sasvim ste u pravu.Ono što sam ja naveo je samo
neposredni uticaj na tekuće pregovore.Vaš stav je
sveobuhvatniji, i na jedan posredan način utiče na
ukupnu politiku, postavljajući nas u podređen položaj poslušnika i pukog izvršioca želja svih naših neprijatelja(bližih i daljih). Za to su najodgovorniji mekušci iz prethodne Vlasti sa svim
svojim pomagačima, "drugosrbijanskom" portabl
"intelektualnom""elitom", koja je, u vekovnom, krvavom balkanskom kolopletu, sledila samo jedan trag, zanemarivši sve ostale, zanemarujući tako i
samu suštinu. Bez njihove pomoći, ne bi svetski mediji ( BBC i CNN, koji uglavnom formiraju svetsko
javno mnenje ), bili tako uspešni u satanizaciji i
dehumanizaciji čitavog jednog Naroda. Bilo bi
prejednostavno tvrditi da oni sve to rade samo zbog novca.Pre će biti da se radi o moralnoj
izopaćenosti, i rupi u mozgu.
Preporuke:
7
0
21 subota, 05 januar 2013 12:01
Zoran Đorđević
@Zaharije Orfelin
Glavni problem sa kojim će se suočiti vlast pri samom pokušaju da pokrene inicijativu za ono o čemu sam pisao je činjenica da će, kad sve izađe na videlo, Slobodan Milošević biti neminovno rehabilitovan. A to je ono što Zapad, i po cenu ponovnog bombardovanja, neće dozvoliti. Možda je, ima logike, to nekom prilikom otvoreno i rečeno Tomislavu Nikoliću.
Preporuke:
5
0
22 subota, 05 januar 2013 12:09
Zoran Đorđević
Zbog tog stereotipa o srpskoj krivici oni ovo smeju, a mi ne smemo ni da se bunimo:
http://www.nspm.rs/hronika/qsamoopredeljenjeq-najavilo-da-ce-na-bozic-blokirati-visoke-decane.html
Preporuke:
4
0
23 subota, 05 januar 2013 13:08
Predrag
petak, 04 januar 2013 22:15
Stanić Milan 3
Stanić M.-Predrag -Postovani Stanic Milane.Cinjenice koje ste napisali su mi poznate.Kao sto sam ranije napisao deo tog materijala je objavljen u casopisu Vojska.Zato sam mislio da ste koristili taj izvor.Svakako je procena sluzbi tadasnje VJ bila ipravna.To nam pokazuje i sadasnji razvoj dogadjaja oko i na KiM.
Preporuke:
9
0
24 subota, 05 januar 2013 13:39
au mile
Inteligentan pokušaj da se Ahtisarijev plan poturi kao srpska platforma i srpski interes.Srpski interes nije da se brzo reši kosovsko pitanje (pod rešenjem se podrazumeva faktičko priznanje nezavisnosti uz nekakvu autonomiju Srba una Kosovu što bi trebaloda se slavi kao pobeda - i to je taj kompromis) kako bi se nastavilo sa evropskim integracijama. Srpski interes je da se pitanje Kosova zamrzne za buduće generacije koje će biti jače nego ova sadašnja.Vreme je da Srbija kaže NE evropskim integracijama zbog stava Evrope prema Kosovu.Laž je da Srbija ne može preživeti bez Evrope.Ta Evopa, zajedno sa Amerikom, nas je bombardovala, uništavala pa nas ipak nije uništila. Pre će nas uništiti besomučno uzimanje kredita.
Preporuke:
13
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner