петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Југоносталгија“ и дотиране курсаџије

Kоментари (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 28 децембар 2012 14:47
синиша
За текст господина Кецмановића немам другу реч него браво.

Оно о чему би се могло даље дискутовати и продубити је питање културног простора.

Јединствени југословенски културни простор заиста постоји и у њега спадају и Албанци са Космета и Словенци. Међутим значај тог простора је пре свега историјски. Недавно је Горан Паскаљевић снимио филм, нисам га видео и нећу, који би се из формалних раузлога могао назвати "југословенски" јер су протагонисти попут курсаџија представници свих народа и народности. Али то није исто као у филмовима Емира Кустурице из осамдесетих и деведесетих година где су протагонисти такође људи са тог културног простора. Има разлике.

Југословенски културни простор је некада омеђавала једна држава са својом идеологијом и својим идеолошким патријархом, а садашњи југословенски културни простор је ливада, у најбољњем случају скуп ливада који такође има свог идеолошког патријарха, али који не седи у том простору.

Псеудојугословенски културни простор.
Препоруке:
49
11
2 петак, 28 децембар 2012 15:02
...
Баздуљ, наш Амир Чамџић... Није баш Меша Селимовић и Скендер Куленовић, али није лоше за почетак :))) Иначе, честитке за текст.
Препоруке:
43
8
3 петак, 28 децембар 2012 15:04
Дринко Кончаревић
Господин је за мене "онај с друге стране књиге".(књига је синоним за културу). Све је то лепо али шта то вреди кад у градским библиотекама, број чланова библиотеке се у већини случајева креће испод једног процента у односу на број становника. Тиражи од неколико стотина књига, да ли су то тиражи или сенке од тиража. Ако у призму овог питања ставимо број високо образованих по општинама, онда је наш однос према култури катастрофа у којој се југоностагија не види. Зашто је то тако? Вероватно зато јер многи неће да признају, да су насели у моменту разбијања Југославије. Вероватно зато јер данас они који су требали бити конзументи културних добара, за културу немају времена, тј. новаца. Боре се за голи опстанак а "културњацима" остаје да погађају шта ће се народу допасти. Неко потрефи неко не. А и држава даје мало за културу. Све ми ово личи на саботажу у култури смишљеној негде далеко.
Препоруке:
23
3
4 петак, 28 децембар 2012 15:32
Jasa Tomic
Kecmanovic,Basara, Karleusa....Velika nada nase knjizevnosti.
Препоруке:
22
59
5 петак, 28 децембар 2012 15:34
Ipak se krece
Bravo za ovo markiranje
..."курсаџије из Музеја савремене уметности"...
jednog od zmijskih legla iz kojih otrov siklja po Srbiji, nedozvoljavajuci joj da se pridigne, da ozdravi.
Препоруке:
50
3
6 петак, 28 децембар 2012 15:58
А.Ч.
Не видим ништа лоше у Југословенсој југоносталгији.Па добро не може се баш тако једноставно заборавити љубав звана држава.Та држава је држава у којој сам се родио, држава чију сам химну пјевао, држава за коју знам од своје четврте годинеw живота.Па добро не може се заборавити ни смрт Тита, без обзира што сам имао непуне четри године живота.Тада нам се радио први спрат куће (била радна акција), кад је засвирала сирена и као дијете гледам како су људи оставили све и речено умро Тито, очекује се напад на Југославију, треба се јавити у резервни састав да се брани држава.И сјећам се недуго након тога до мрака мој отац и комшије дођоше у војној униформи са аутоматском пушком и причају како треба бранити Југославију.Нажалост нисмо је (Југославију) одбранили од себе самих.Југославијо умријет ћу а љубав према теби заборавити нећу.Волим је. Волим Југославију.Срби су је створили тако добру...
Препоруке:
32
34
7 петак, 28 децембар 2012 16:09
srpskinja broj 2
TACNO i HVALA Vam g.V.Kecmanovic !!!

SRECAN Vam BOZIC, Hristos se rodi i SVE NAJBOLJE u Novoj Godini
Препоруке:
26
2
8 петак, 28 децембар 2012 16:11
Mirjana Pozarac
BROZ je radio na stetu Srba!

Sve najbolje g.V.Kecmanovic!
Препоруке:
43
8
9 петак, 28 децембар 2012 16:13
А.Ч.
Свако има своје мишљење о Југославији и о идеји Југославије али ја лично сматрам да су Срби и други народи најсретнији били у Југославији.Југославију не треба само посматрати кроз владајућу иделогију ( као монархизам или социјализам) већ прије свега као идеју заједничког живота на једном заиста великом територију, који је примјерен за праву државу, која је имала све што држава треба да има, у којој се производило све од игле до локомитиве, која је производила властите авионе и имала властиту нуклерану енргију, ма све је имала.Е сад што су други бацили кост међу Југословене то је већ друга страна медаље али исто не даје за право било коме да оповргава све оно што је чињеница и јасно показује да је та држава имала своју снагу и оправданост постојања.Живјели смо лијепо док је постојала и само док је постојала,У временима када је није било дошло је до злочина и јада, па тако и за вријеме њемачке окупације и њеног комадања па и након ове окупације и њеног растурања од нас самих ..
Препоруке:
19
22
10 петак, 28 децембар 2012 16:27
А.Ч.
Југославију није требало дијелити на републичке и административне линије.Требала је да функционише као унитарна строго централистичка држава, са јаком државном влашћу и са војском која би бранила унитарисистичко уређење и да туче све оне елементе који су ишли према сепарацији, прављењу граница макар то биле и републичке и административне границе.Даље требало је извршити мијешање становништва, нешто слично што се урадило у Војводини, када су насељене швапске куће и имања колонистима.Требало је направити тако да ни једна репубублика у Југославији нема више од 50% једног народа, већ да се створи мјешавина свих народа и народности таквог типа да се југословенство као идеја ухвати чвршће на терену и у народу.Држава је имала механизме да изврши миграције и насељавања а ради стварања погодног тла за југословенство.Такође требало је чрвшће влади и сваки вид идеје о разбијању Југославије без милости сасјецати у коријену, под сваку цијену без обзира на жртве...
Препоруке:
19
21
11 петак, 28 децембар 2012 17:05
поп и берберин
господин Кецмановић опчињен собом, и као и обично "ни студен ни врућ"

допада нам се коментар Јасе Томица, али у принципу не подржавамо латиницу, па не можемо да му дамо "лајк"
Препоруке:
13
31
12 петак, 28 децембар 2012 17:09
Prvo skoci pa reci hop
Možemo se mrziti, možemo se voliti, ali dok god pričamo jezikom kojeg svi razumijemo i dokle god mislimo da smo istih korijena, vraćaćemo se jedni drugima u raznim emotivnim formama.

Paradoks istovremenosti se ogleda u tome da što smo sličniji to su i animoziteti veći. Na ovim prostorima nikad nije bilo, niti će biti ravnodušnosti jednih prema drugima. Nažalost, živimo u vremenu u kojem dominira osjećaj pripadnosti etničkom kolektivitetu (stadu) naspram pripadanju samom sebi. Da paradoks bude veći, pripadnici tog istog stada se zaklinju u Boga, pritom zanemarujući osnovne postulate Božije riječi da su svi ljudi jednaki. Biće da je njima Bog u službi stada, a ne stado u službi pastira.
Препоруке:
15
31
13 петак, 28 децембар 2012 17:12
Србин агностик
"Пре неколико година, у једном интервјуу су ме питали..."

човек, кад чује овако нешто, помисли да драгољуб мићуновић отвара конференцију за штампу
Препоруке:
19
17
14 петак, 28 децембар 2012 17:45
baca
.... 'spisak' postoji... kod 'Brice' (k'o u "Malom ritu' ?!) t.j. kod onoga sa kim su potpisali 'kontrakt' i koji ce doci - po 'svoje' ?!
Препоруке:
8
1
15 петак, 28 децембар 2012 18:07
Захарије Орфелин
Југоносталгија је, са српског становишта,знак
менталне атрофије. Титина Југославија( као и она
Александрова,уосталом )је била гробница за српски
Народ,двоструко оптужен - прво да је од Југославије
направио Србославију, а онда на њу извршио агресију
и геноцид, и тако је разорио.Они "истомишљеници"
титоистичке провенијенције, нису дорасли до
висине са које би могли да објективно посматрају
ствари.
Препоруке:
47
7
16 петак, 28 децембар 2012 18:12
thinking maize@ о аутору, а и Г-ДИНУ А.Ч.
СВЕ ЈЕ ТАЧНО! Друго, ОНО ПРОШАВШЕ, ваља РАЗЛИКОВАТИ од НЕКРОФИЛА у које спадају и КУРСАЏИЈЕ из "музеја" "савремене" "уметности"! Толико о томе, са апелом аутору да буде ПРЕЦИЗНИЈИ и ДИРЕКТНИЈХИ у изразу "гледе" ПРОФИТЕРА "југоносталгије"! Г-ДИНЕ А.Ч., Поштујем и Пратим Ваше коментаре, али да се РАЗЈАСНИМО, Југославија је МОГЛА да УСПЕ САМО као "Србославија", тј. ОТАЏБИНА Срба СВА ТРИ ЗАКОНА! Но, за то је ОДГОВОРАН ЈЕДАН ПРАВОСЛАВНИ Србин, а не КАТОЛИК Броз! Биће довољно ако речем да је ИСТИ СМЕСТИО РОЂЕНОГ БРАТА у ЛУДНИЦУ! Ако је сместио брата, што не би УПРОПАСТИО тад 12, а сад 24 милиона људи!? Тј. МОГЛО је да УСПЕ само са ДРЖАВОМ са ЗАПАДНИМ ГРАНИЦАМА на линији Карлобаг-Огулин-Карловац-Вировитица, а у ЦАРИНСКОЈ и ОДБРАНБЕНОЈ УНИЈИ са НЕЗАВИСНОМ Хрватском и НЕЗАВИСНОМ Словенијом! Тј. нека јужнословенских КАТОЛИКА, нека се ИГРАЈУ ДРЖАВЕ, а не да нам (ПО)КВАРЕ и УНИШТЕ ОТАЏБИНУ! Но, "ЗА ПРОСУТИМ МЛЕКОМ НЕ ВАЉА КУКАТИ"! Зато читајте песму "Ако" Радјарда Киплинга у преводу Иве Андрића!
Препоруке:
34
5
17 петак, 28 децембар 2012 19:10
А.Ч.
Могла је Југославија опстати и без Словеније.
Препоруке:
20
14
18 петак, 28 децембар 2012 19:23
Φιλοσοφία
занимљив текст као добар повод за још бољи разговор у коментарима.
А.Ч. драги земљаче, у праву сте, Југославија је била идеја а не социјализам, у њу су Срби уложили толико много и жељели братство са браћом по крви, али браћа су била исувише набјеђена да им неко на Западу и Сјеверу жели боље од њихових сусједа. Нити сам поборник титоизма, нити икакве диктатуре, по најмање заступам тезу да су Срби требали да се толико жртвују. Али када већ јесу, и када је она већ постојала, не може јој се оспорити полет, честитост, рад и труд њених грађана. Југословени су по свијету познати и данас као Југословени. Немам Југо- носталгију, јер знам да ми нисмо способни да одржимо једну такву идеју, нити да се одупремо разним моћницима-душебрижницима са стране.Али осјећам понос због оног дијела у нама који је толико величанствен и племенит и који је створио ту земљу из ничега,а који носим са собом као једини аманет те државе и тих људи.
Препоруке:
24
4
19 петак, 28 децембар 2012 19:29
сељак беземљаш
Имам утисак да број медиокритета расте.Или се боље организују.
Тај МИНЏИЋ.
Њему је мутно у глави.
Пише да је на краља Александра пуцао Македонац.
Пуцао је ВМРОвац.А ВМРО је великобугарска организација.
Па су по господину Минџићу Македонци,великоБУГАРИ.
Ко да броји остала огрешења о логику,здрав разум ИЛИ идеолошке оцене којих су се одрекли и они који су их лансирали.
Врхунска је лудост упоређивати Марка Ристића са Милошем Црњанским.
Без части и са жигом срамоте отишли су они који су наручили и наградили Ристићев текст ТРИ МРТВА ПЕСНИКА.Одоше а Минџића не обавестише.
М.Ристић је познат по другом тексту.
Стигавши 1944 у Београд из Врњачке Бање у Политици 5 новембра објављује текст у коме позива на"НЕМИЛОСРДНО УНИШТЕЊЕ РЕАКЦИЈЕ..КАКО СУ ТО РЕКЛИ КОЧА ПОПОВИЋ И ПЕКО ДАПЧЕВИЋ" Неколико дана касније почела су стрељања.Мој извор је ЕФЕМЕРИС Дејана МЕДАКОВИЋА а први је О ТОМЕ писао Слободан Селенић у УБИСТВО СА ПРЕДУМИШЉАЈЕМ ОН КАЖЕ ЈЕБЕШ ЗЕМЉУ КОЈА ИМА МАРКА.минђиће не спомиње
Препоруке:
36
5
20 петак, 28 децембар 2012 19:31
old fashion Србин
не постоји нико ко је живео у бившој Југославији, а ко у извесној мери није југоносталгичан


Ево, да јавим да постоји један. А сигуран сам да нас има и више.
Препоруке:
36
7
21 петак, 28 децембар 2012 19:37
сељак беземљаш
&ЗАХАРИЈЕ ОРФЕЛИН
Читам радо ваше текстове.Срдачно вас поздрављам.

thinking maize
Поздрављам те пријатељу.Био сам се забринуо.
Препоруке:
16
3
22 петак, 28 децембар 2012 21:49
Захарије Орфелин
& Сељак беземљашЗахваљујем на лепим речима. И ја Ваше коментаречитам са великим занимањем, а овим последњим стеме баш одушевили. Петокњижје Дејана Медаковића,ЕФЕМЕРИС, је права мала енциклопедија историјеуметности и историје уопште.О упаду титоиста уБеоград на прави начин, осим Селенића, говорилаје и Светлана Велмар-Јанковић.После окупацијеБеограда у октобру 1944.г.,титоисти су се понашаликао и било који други окупатор кроз његову историјуРазлика је била само у томе што су титоисти,путемсвојих приручних "интелектуалаца", покушавали даумекшају и умање свој злочин, који ни до данас нијене само кажњен, него ни потпуно осветљен. Србиманикад није мањкало "портабл""интелектуалаца",каошто је Марко Ристић или,данас,Теофил Панчић.А то што овајМуслиман пише, данас кад је на српски Народ усталаи ала и врана, сасвим је логично.У Београду јенераскидива титоистичко-усташка
Препоруке:
18
4
23 петак, 28 децембар 2012 22:04
Porta
Čudom se čudim. Srbi tvrde da je Jugoslavija bila tamnica srpskog naroda, a sa druge strane oni su jedini vjerovali u nju i branili je.

Pa eto išli smo vam na ruku i oslobodili vas te tamnice. Sada imate što ste željeli, teče med i mlijeko što se vidi po komentarima. Pokažite malo zahvalnosti molim.
Препоруке:
7
30
24 петак, 28 децембар 2012 22:23
au mile
Неле Карајлић је дао кратку и јасну оцену такозване Југосфере(парафразирам): "Прво су уништили Југославију како би имали контролу над седам малих држава, затим су хтели на неки начин да их опет споје али само да би задржали и сачували свој капитал, а сада када капитала нема, нема ни неке жеље за очувањем Југосфере."
Ако сам добро упаммтио то је суштина свега.
Голи профит мултинационалних компанија и економски просперитет својих поданичких држава (чије произведе не желе да купе али им великодушно дају тржиште Србије које постоји захваљујући задуживањем наших унука и праунука.
Сваку Југославију у мутну Марицу, иако јесте истина да је за време трајања Југославије Србима било релативно добро, сва трагедија српског народа у двадесетом веку јесте последица уласка српског народа у такву заједницу и распада такве заједнице.
Препоруке:
26
2
25 петак, 28 децембар 2012 22:39
Ђурађ Љ.
Гдин Кецмановић бриљантно барата речима, идеацијски и по начину на који брани Идентитет веома ми је близак, те га поздрављам и захваљујем му на овом тексту. Имам једну замерку. Видим да користи придев речен(и) у значењу поменут(и). Е то је језички спецификум управо оних снага удруженог рада које се већ одазивају на Баздуљеву феноменалну синтагму. Не постоји никакво речено у значењу поменуто. Не смете наметати народу српском лоше језичке манире оних што би највише волели да Срба, такорећи, и нема, него да смо сви цроатојугоносталгичарскоолујистички случајеви.
Препоруке:
9
2
26 петак, 28 децембар 2012 23:44
Ђурађ Љ.
@сељак беземљаш

Три је текста Марко написао у Политици 1944., а по функцији коју су имали били су распоређени овако: пре пресуде "Врховног војног суда" објављена је анатема; одмах по доношењу пресуде појавио се текст у којем Марко Ристић пише о пресуди и хвали је; по извршењу казне (стрељање) објављује Марко текст с насловом од којег се леди крв у жилама: "Заједно су пошли у злочин, заједно су пошли у смрт". Али кога су титоисти стрељали? Терористе? Манијаке? Мародере? Не него крем крема београдске интелигенције! А зашто? Е па свако је за нешто крив, један је предавао уметност на Универзитету током окупације, други је био бард глумишта, трећи познат као богаташ и мецена... Србија је грдно судилиште.
Препоруке:
23
2
27 субота, 29 децембар 2012 00:03
AČ zagovara model tzv. humanoga preseljenja. Baš me zanima kako bi on odlučio koji će pojedinci biti preseljeni...-АЧ:Југославију није требало дијелити на републичке и административне линије.Требала је да функционише као унитарна строго централистичка држава, са јаком државном влашћу и са војском која би бранила унитарисистичко уређење и да туче све оне елементе који су ишли према сепарацији, прављењу граница макар то биле и републичке и административне границе.Даље требало је извршити мијешање становништва, нешто слично што се урадило у Војводини, када су насељене швапске куће и имања колонистима.Требало је направити тако да ни једна репубублика у Југославији нема више од 50% једног народа, већ да се створи мјешавина свих народа и народности таквог типа да се југословенство као идеја ухвати чвршће на терену и у народу.Држава је имала механизме да изврши миграције и насељавања а ради стварања погодног тла за југословенство.
Препоруке:
2
18
28 субота, 29 децембар 2012 02:59
Branko
Trebali ste da prenesete i clanke samog Muharema. Ovo je samo prepricavanje...
Препоруке:
4
1
29 субота, 29 децембар 2012 12:20
сељак беземљаш о томе како је прављен наш тим за поразе
&Ђурађ Љ.
Тада је стрељан и Светислав Стефановић.
Песник,преводилац,секретар СКЗ,лекар патолог,оснивач катедре за патологију и Југословенског лекарског друштва.Да не бројим даље.Изузетан интелектуалац.

убили су тог СВЕТИСЛАВА СТЕФАНОВИЋА А РОДИЛИ СУ ДРУГОГ СА ТИМ ИМЕНОМ И ПРЕЗИМЕНОМ.

Тај други светислав стефановић,напустио је гимназију у другом разреду.Шаљу га на занат али му ни ту не иде.За разлику од других будућих хероја он не добацује до калфе(мајстор је могао бити само један).

Постаје комуниста значи револуционар и ту га крене.
Постаје:учесник народно ослободилачке борбе.народни херој,друштвенополитичкирадник,полицајац(то се некад звало божо кундак али код револуционара савезни секретар за унутрашње послове)Да не бројим све светле титуле.

Ђаволска посла су удесила да овај патриота и родољуб 1966,када је ђаво мењао послугу и доводио нове шегрте буде оглашен великосрбином.
ЂАВОЛСКА ПОСЛА
Препоруке:
11
1
30 субота, 29 децембар 2012 12:46
сељак беземљаш
&Д Ш
Видим ја да је Иван Ј.Бошковић у праву.
Лепо човек(поводом књиге о ОРЈУНИ )У слободној далмацији каже да је интегрално југословенство живо у Хрватској а нарочито у Далмацији.
ДАКЛЕ ОНО ШТО ВИ ЗАГОВАРАТЕ ЈЕ ПОСТОЈАЛО
Нарчито је било јако у Далмацији.
Скоро без изузетка хрватски интелектуалци у Далмацији су били за то.
Треба да видите како су лепо писали о краљу АЛЕКСАНДРУ.
Противници су им били:сепаратисти,франковци и комунисти.ОВИ ЗАДЊИ СУ ИМ ДОШЛИ ГЛАВЕ.
Погледајте на нету шта је ИВО ТАРТАГЛИЈА као градоначелник урадио за Сплит(то керуми нису могли да поруше)И како је после 1945 затворен у Лепоглаву,где је и умро,зато што је подржавао краља Александра.
ТИ СУ ЉУДИ СТРАХОВИТО САТАНИЗОВАНИ,ЗАБОРАВЉЕНИ И УГЛАВНОМ ПОБИЈЕНИ
Иако ће те на нету наћи другачије Нику Бартуловића су партизани из италијанског затвора извадили,и убили на непознатом месту.
Пишем ово на брзину и за крај пазите се да вас не ухите.
Препоруке:
11
3
31 субота, 29 децембар 2012 13:35
Smarac
Tragao sam za faktima u vezi drzave iz koje je izrasla Jugoslavija. Izgleda da je ta drzava NAPRAVLJENA na odgovarjucoj mirovnoj konferenciji da bude privremena, dok se ne promeni odnos snaga. Mislite o tome.
Препоруке:
5
2
32 субота, 29 децембар 2012 19:46
moje obavezno ime
@seljak> ORJUNasi su bili fasisti. to je notorna istorijska cinjenica. sa svim onim sto uz to ide: rasne fantazije, zatucana patrijarhalnost i mrvicu antisemitizma. to sto su bili i jugosloveni samo potvrdjuje ono sto midzic pise. bilo je i bilo jugoslavija. sve to trpati u isti kos je ciniti svima medvedju uslugu. na kraju krajvea ni JuVO ni ORJUN-a nisu isto bas kao ni AVNOJ.

sto se makedonaca tice: i goce delcev je velikobugarski nacionalista. skretanje levo ili desno nakon 1924. godine je odredilo sudbine mnogih ucesnika tog pokreta. dovoljno je procitati biografiju dimitra vlahova.
Препоруке:
7
1
33 субота, 29 децембар 2012 23:01
thinking maize@ moje obavezno ime @ seljak
Ти рече: "...ORJUNasi su bili fasisti. to je notorna istorijska cinjenica. sa svim onim sto uz to ide: rasne fantazije, zatucana patrijarhalnost i mrvicu antisemitizma. to sto su bili i jugosloveni samo potvrdjuje ono sto midzic pise. bilo je i bilo jugoslavija. sve to trpati u isti kos je ciniti svima medvedju uslugu. na kraju krajvea ni JuVO ni ORJUN-a nisu isto bas kao ni AVNOJ." "Пријатељу" ВИДИ ОВО САДА и УПОРЕДИ са ОНИМ НЕКАДА! СВИ народи (укључујући и оне ИЗМИШЉЕНЕ!) БИВШЕГ СФРЈота ИМАЈУ НАЦИОНАЛНЕ ДРЖАВЕ, Србија је ЈОШ НЕМА! Да ли ти то нешто говори!? Срби су ОСНОВАЛИ и ОДРЖАВАЛИ Југославију, СВАКУ! Био је погодан историјски моменат 1918, АЛИ, НЕКО је МОРАО да ПОДМЕТНЕ ЛЕЂА! А то су били Срби! Исто као и РУСКИ НАРОД у СССР-у. Према томе, дабоме, тј. АВНОЈ је био ГОРИ! Ајд здраво!
Препоруке:
4
2
34 недеља, 30 децембар 2012 01:14
I opet
I kakve to tacno ima veze sa ORJUNom?
Препоруке:
2
0
35 недеља, 30 децембар 2012 11:03
сељак беземљаш
&твоје обавезно име
Позната ми је биографија Димитра Влахова.Неколико пута сам писао о томе,да би и други прочитали.

Бугарин,бугарски држављанин,управник Приштинске области за време бугарске окупације 1916-1918.ВМРОвац,(члан милитантне антисрпске организације),бугарски конзул у БЕЧУ,близак комунистима када су 1926 у Бечу на трећем конгресу донели одлуку да створе независну Македонију на ОСНОВУ ПРОГРАМА ВМРОа.Динитар Влахов постаје председник президијума АВНОЈА.

Комунисти у својој историји тврде ЦИТИРАМ"ДА ЈЕ СТВАРАЊЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ 1 ДЕЦЕМБРА 1918 ИЗВРШЕНО НА НЕДЕМОКРАТСКИМ ОСНОВАМА У ЊЕМУ НИСУ УЧЕСТВОВАЛИ ПРАВИ ПРЕДСТАВНИЦИ
Вама ово није простачи безобразлук,ругање(комунисти оцењују демократију) а Влахов вам је прави представник.
Ви немате ни мало моралне снаге користећи основну логику размислите о пропаганди коју сте прогутали.наставак
Па никако да је сварите већ стално пљуцкате.
Препоруке:
4
2
36 недеља, 30 децембар 2012 11:29
сељак беземљаш
наставак Да би сте оцењивали друге морате оценити и своје фаворите.Комунисти су револуционари.Револуција је уништење друштвеног уређења заједно са физичким уништењем делова народа уз уништење традиције,културе,идеала.Шта има чудно ако се они на које су кренули бране.Узгред и они су имали програме еволуционих промена друштва.

Не видите да им је ослободилачки рат био само прилика да добро рашчисте терен ЗА СВОЈЕ ЛУДОРИЈЕ уз наношење невиђених патњи и себи и народу.
Као привезак(апсолутно несамостални)Коминтерне развијали су и повезивали се са сваким сепаратизмом,где је ВМРО само један од.

А то је била згодна прилика да се у оквиру стратегије"сламања српске хегемоније"нађу на линији клерикално-католичког напора средње Европе којима она од 1915 тежи да ограничи утицај било какве српске државе.
(кардељ се није могао уздржати да се у РАЗВОЈ СЛОВЕНАЧКОГ НАЦИОНАЛНОГ ПИТАЊА са болом у гласи не пожали како српска буржоазија има предност над хрватском и словеначком јер држи Македонију
Препоруке:
4
1
37 недеља, 30 децембар 2012 11:59
сељак беземљаш
наставак Да се разумемо.Ја сам из српске приче и не делим ни један став или вредност за које су били ОПЈУНАШИ.Овакве као ја они нису прихватали.

ИНТЕЛЕКТУАЛНО И СВАКО ДРУГО ПОШТЕЊЕ ЗАХТЕВА да те људе којима је лудо време изопачило све идеале не гледамо кроз наочаре њихових ултра-радикалних противника.

Нису то само комунисти.Орјуна је својим југословенским ставом објективно ометала "чишћење и ломљење"далматинског аутономаштва.Ометали су и пројект католичке цркве о кроатизацији католика(или да вам буде јасније претварање католика у хрвате)(или да вам буде јасније знате сигурно многе којима су дедови и бабе били само католици а очеви Хрвати)
Католичка црква је била против Југославије.

ИЗ ИСТИХ ОВИХ РАЗЛОГА ЗАШТО ЈЕ КАТОЛИЧКА ЦРКВА И ФРАНКОВЦИ БИЛА ПРОТИВ ЊИХ БИЛИ СУ И КОМУНИСТИ.
САМО СУ КОМУНИСТИ БИЛИ ДОВОЉНО НЕПОШТЕНИ ДА ИМ ЗАЛЕПЕ ЕТИКЕТУ ФАШИСТА ДА БИ ИХ КАО ТАКВЕ ПОЧИСТИЛИ
ПА НЕЋЕ ВАЉДА РЕЋИ МИ ЋЕ МО ИХ ПОУБИЈАТИ ЗАТО ШТО СУ БИЛИ ЗА ЈУГОСЛАВИЈУ наставак
Препоруке:
4
1
38 недеља, 30 децембар 2012 12:21
сељак беземљаш
наставак Ако кажемо да су фашисти зато што се Мирко Королија 1928 дописивао са МУСОЛИНИЈЕМ шта да кажемо на то да је кардељ ПРЕПИСИВАО ДЕЛОВЕ САМОУПРАВНОГ СИСТЕМА ОД МУСОЛИНИЈА(његова задња фаза република ди Сало)
Кажете да су били насили.Како су те насилнике пребили комунисти(имате спомен плочу у Сплиту)

А оно што пишете да су имали расне фантазије,били затуцани,патријахални.
ТО СТЕ ВИ ГОСПОДИНЕ ОПИСАЛИ ЊИХОВЕ ПРОТИВНИКЕ И ТО ДОБРО САМО ПОЈАЧАЈТЕ АНТИСЕМИТИЗАМ И ДОДАЈТЕ СРБОФОБИЈУ
И иате њихове прозивнике који су се са брда сјурили у Сплит итд керуми су изгледа кренули из далека али су и они стигли.

Они су били сви од реда интелектуалци.Иза њих су остала дела.За Тартаглију сам вам писао.Само један интелектуалац од значаја(из Далмације)није припадао или није био симпатизер ОРЈУНЕ.ЈА НЕЋУ ДА ВАМ КАЖЕМ КОЈИ.
Да ли мислите да би било лоше да су они успели уместо ваших фаворита.
И ДА ПОНОВИМ НЕ ДЕЛИМ ЊИХОВА УВЕРЕЊА А ово не пишем због вас,вама нико не може помоћи.
Препоруке:
3
1
39 недеља, 30 децембар 2012 15:49
i opte obavezno ime
seljak: vi ste rekli sve osim onoga sto sam vas ja pitao.

boskovic koga vi pominjete kaze za ORJUN-a: ekstremno nacionalistička, šovinistička i teroristička, karakterizirana često uporabom fašističkih metoda protiv obespravljenih južnoslavenskih naroda... otvoreno teroristička i unitaristička organizacija čiji su članovi koristili fizičko nasilje protiv svojih političkih protivnika, zagovarali ukidanje parlamentarizma, sprečavali svaku društvenu revoluciju.

dakle fasisticka organizacija koje je nastala na fonu ambicija jedne dinastije i njoj bliske politicke i ekonomske elite a ne kao autenticni narodni pokret.

sve sto navodite kao kvalitet ORJUN-a moze se reci i za musolinija: razracunao se sa klerikalizmom, modernizacija i pobedio sicilijansku mafiju te gusio separatisticke pokrete. nista to ne menja cinjenicu da je u pitanju fasisticki pokret. ne samo iz vizure njihovih protivnika vec iz vizure istorijske nauke.
Препоруке:
2
3
40 недеља, 30 децембар 2012 21:22
сељак беземљаш
&твоје име
Ви сте један од оних које можемо дефинисати као-
човек једне књиге.

Иван Бошковић је књижевни критичар а ви се позивате на његове оцене друштвених и социјалних кретања.

Колико је тачан и добар сведочи и то да је за Ника Бартуловића написао да је погинуо у четницима 1943.
Са потпуном сигурношћу се зна да су га Немци ухапсили 1944 године у Сплиту а да су га комунисти када су ушли у Сплит извадили из затвора,убили без суда и закопали на непознатом месту.наставак
Препоруке:
3
1
41 недеља, 30 децембар 2012 21:28
сељак беземљаш
наставак
Ево и мало ставова Ивана Бошковића.
"I kao da su posebno isprovocirani uspostavom samostalne hrvatske države. Može se primijetiti isti onaj animozitet prema crkvi, naciji, prema pravašima i HDZ-u, prema Zagrebu i još prema Vlajima i Hercegovcima, prema Tuđmanu, kao nekad prema Radiću, Starčeviću i Trumbiću, kao simbolu jedne ideje i pokreta, prema ratu i ratnicima za nacionalnu slobodu i nezavisnost, prema onima koji misle drugačije.

Čudna je ta žilavost i otpornost po kojoj perzistiraju određene političke ideje...

Neoorjunaši će prihvatiti svaku ideju koja negira hrvatsku državnu ideologiju, od Bajamontija, venecijanstva i dalmatinstva do euroatlantskih i balkanskih integracija. Oduševljava ih Dučić kao nekoć Skerlić. Svako malo hrle u Beograd i pišu o superiornoj srpskoj kulturi."
Да ли вам је јасно одакле сте црпили мудре мисли о фашизму.У НАСТАВКУ СТАВОВИ НИКЕ БАРТУЛОВИЋА
Препоруке:
2
1
42 недеља, 30 децембар 2012 21:54
сељак беземљаш
НАСТАВАК ЗА ТВОЈЕ ИМЕ
У ИСТОРИЈАТ ЈУГОСЛОВЕНСКОГ ОМЛАДИНСКОГ ПОКРЕТА Нико Бартуловић пише да је омладина почела напуштати
СТАРЧЕВИЋЕВСКИ брод већ иза 1980 када откривају да је вођен од стране:
"ФАНАТИЗОВАНИХ иако поштених МЕДИОКРИТЕТА или политичких демагога,са заклињањем на традиције,СА ФАШИСТИЧКОМ ВЕРОМ...(о овоме имате више у СТРВАРАЊЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ Милорад Екмечић страна 533)
Нико Бартуловић,орјунаш и искрени заговорник интегралног југословенства био је изричити противник и комунизма и фашизма.И заклети демократа.
Сматрао је да је фашизам већа опасност и у току грађанског рата у Шпанији јавно је био за победу левих снага.
о томе је писао у листовима ЈАВНОСТ и ВИДИЦИ.
наставак
Препоруке:
2
1
43 недеља, 30 децембар 2012 22:06
сељак беземљаш
Бартуловић писао у листу ЈАВНОСТ БР32 26јули 1936
ДОГАЂАЈИ У ШПАНИЈИ И ЕВРОПА

"Управо фашизам,
према Бартуловићевом мишљењу, изазива немире и нереде: и у Италији
и у Немачкој на власт је дошао насилним путем, а његова победа могла
се очекивати и на Пиринејском полуострву. Забринут могућношћу так-
вог исхода Шпанског грађанског рата, Бартуловић је отворено навијао
за леве снаге, уверен да би њихов успон био много мање зло, пошто
усамљена бољшевичка Шпанија ионако не би могла дуго да се одржи у
окружењу држава ненаклоњених комунизму. Успех фашизма у тој земљи
би, међутим, значио дефинитивно учвршћење фашистичког блока у целој
Европи, на челу с Италијом, Немачком и Шпанијом, док би реакција у
Бугарској, Грчкој, Румунији и Француској добила на замаху. Фашисти
би том победом били ближе остварењу и других стратешких циљева:
постизању превласти на Медитерану, слабљењу Француске у Алжиру
и Тунису, потискивању Енглеске из Гибралтара и с Малте, стављању
Балкана под контролу
Препоруке:
3
1
44 недеља, 30 децембар 2012 22:31
сељак беземљаш
&твоје познато име
БИЛО ЈЕ ШАХ А САДА МАТ.

Том кругу интегралног југословенства и орјуне за које ви тврдите да су фашисти припадао је и
ВИКТОР НОВАК писац књге МАГНУМ КРИМЕН или
ПОЛА ВЕКА КЛЕРИКАЛИЗМА У ХРВАТСКОЈ.
(сада би то био цео век али то је друга прича)

Виктора Нвака је 1954 напао извесни Бранко Павичевић,борац од 1941,то му је била титула а сада је друг члан црногорске академије наука или тако нешто.
Напао га је због ЈУГОСЛОВЕНСТВА или тачније
ПРЕДРАТНОГ ЈУГОСЛОВЕНСТВА што Новак није могао сакрити и Вктор Новак је морао да напусти Историјски институт САНУ чији је оснивач био.
извор ЕФЕМЕРИС III Дејан Медаковић страна 289
Новак је био лични и интелектуални друг Бартуловића АЛИ НИЈЕ СМЕО ДА ПИТА НИ ГДЕ МУ ЈЕ ГРОБ НИЈЕ СМЕО НИ ДА ГА СПОМИЊЕ.
Тако је то када читате бошковиће
Препоруке:
6
1
45 понедељак, 31 децембар 2012 03:11
ccc..
seljak, pa vi ste uveli boskovica kao autoritet o ORJUNA. pri tome ono sto citirate kao boskovica je zapravo novinska interpretacija njegove knjige. poslednja recenica pasaza iz slobodne dalmacije koji citirate kaze doslovce:

Njima se Bošković u svojoj knjizi ne bavi, ostavljajući to nekim budućim analitičarima i piscima naše književne i političke povijesti.

dakle muceni boskovice se time ne bavi. on cak vrlo pozitivno pise o pojedinim licnostima tog pokreta ostajuci pri tome dosledan jednoj jednostavnoj istorijskoj istini: oni su bili fasisti.

eto, ukoliko sam ja covek jedne knjige vi niste doglavinjali ni do te jedne. koju vam, ako nista drugo, preoporucujem kao izvor podataka.

sto se viktora novaka tice predgovor izdanju magnum crimena iz 1986. godine je pisao jakov blazevic, vodeci hrvatski komunista. da li to znaci da su hrbatski komunisti takodje i predratni jugoslaveni ili da sam anti-klerikalizam nije i garancija demokraticnosti?
Препоруке:
1
4
46 понедељак, 31 децембар 2012 03:20
usput
sto se bartulovica tice: u pitanju je svakako zanimljiva i proucavanja vredna istorijska licnost mada se ne bih bas pouzdao u ekmecica kao interpretatora njegovih stavova.

zapravo bi bartulovic verovatno bio zgrozen pojedinim ekmecicevim, anti-jugoslovenskim, interpretacijama. preporucujem citaocima ovog sajta njegovu knjigu glas iz goruceg grma. vama seljak ne preporucujem posto za vas verovatno nema nade kada i novinski clanak ne citate do kraja.
Препоруке:
1
4
47 понедељак, 31 децембар 2012 12:21
сељак беземљаш
&матираном
Врдате,копрцате се.Измишљате.
По вама,и Бартуловић и Новак су фашисти.И не само они.Лако сам вам доказао да нису.

Убијани су физички,убијани политички,сатанизовани,заборављени.
Уништавали су их и франковци(усташе)и комунисти(партизани)и фашисти и нацисти.
То је било довољно да станем иза њих иако не делим ни најмање њихове ставове.

Што се вас тиче ви сте наставили са"њиховим"убијањем.
Мада је одједном и вама Бартуловић занимљив.
Ма немој ми казати.Па свако ће југословенство признало то или не кренути од његових идеја и идеја ових других по вама"фашиста".
Ја сам против и за мене није важно.
Али како ће те ви АВНОЈЕВЦИ да сварите то што је Нико Бартуловић БИО УЧЕСНИК СВЕЧЕТНИЧКОГ КОНГРЕСА У СЕЛУ БА КОЈИ ЈЕ ТРЕБАО ДА БУДЕ ПРОТИВТЕЖА АВНОЈУ
У историји никада ништа потпуно не пропада,све чека да истера нове младице.наставак
Препоруке:
3
0
48 понедељак, 31 децембар 2012 13:09
сељак беземљаш
наставак Када раздвојимо тактику од стратегије дођемо до сазнања да су ти људи системски уништавани ради крајњег циља СТВАРАЊЕ НЕЗАВИСНЕ ДРЖАВЕ ХРВАТСКЕСуштина и није у НДХ већ у разбијању веће и озбиљније државе која би спречила утицај великих силаА НАРОЧИТО ДРЖАВЕ КОЈА БИ БИЛА ПОД УТИЦАЈЕН СРБАТО ВАМ ЈЕ НАПОР НЕ САМО КАТОЛИЧКЕ СРЕДЊЕ ЕВРОПЕ ОД 1815.Треба да је јасно да сам књигу И.Бошковића споменуо као мој ироничан став на ваше"југословенство"Пошао сам од тога да као Д.Ш. јављате из Хрватске и упозорио вас да можете бити УХИЋЕНИ.Ваш предлог како је требало да се прави југословенство је изузетно проблематича и да не будем груб неителигентан.То се преселењем али у далеко мањој мери предлагао је Стеван Моњевић са циљем да се избегну сукоби Срба и Хрвата.Ваљда знате како је прошао када су га се дочепали комунисти.наставак
Препоруке:
3
0
49 понедељак, 31 децембар 2012 13:29
cccx2
eh, seljak ponestauje vam i osnovnih argumnenata pa se bacate na jednostavna podmetanja. kao i kcemanovic citirate knjige koje niste citali pa odjednom krleza postane rasista. brkate intervjuisanog i novinara koji radi intervj.

ORJUNA je bila fasisticka organizacija. ili bolje receno po djentileovoj definiciji proto-fasisticka usled odredjenih nedoslednosti koje su uglavnom proizilazile od pokusaja da se njihova aktivnost koordinira sa aktivnoscu tzv. zvanicnog beograda. bartulovic i novak su mogli imati razlicita politicka uverenja tokom zivota (a i imali su) ali je ORJUNA bila i ostala u istoriji fasisticka: od metoda do ideologije. ima o tome dosta literature, od gligorijevica do avakumovica. boskovic jeste nekonzistentan u tome sto u delatnosti ORJUNA vidi prvenstveno anti-hrvatsku aktivnosti. dok su zrtve njihovog nasilja bili uglavnom hrvati ostrica njihovog juznoslovenskog rasizma je bila uperena i ka 'stranim elementima' i drugim, manjim, juznoslovenskim narodima.
Препоруке:
2
4
50 понедељак, 31 децембар 2012 13:31
moljevic????
seljak, padate u vatru i brkate stvari i sve vam dokazuje sve. zna se sta je fasizam. eto ja moljevica nikada ne bih nazvao fasistom iako je predlagao 'razmenu' stanovinstva i druge represivne mere.
Препоруке:
1
2
51 понедељак, 31 децембар 2012 13:33
сељак беземљаш
наставак
Ваше позивање на долазак колониста Срба у Војводину 1948-1949 као пример стварања југословенске нације, ПОКАЗУЈЕ ВАШЕ ТОТАЛНО НЕЗНАЊЕ И НЕПОЗНАВАЊЕ БРАТСТВА И ЈЕДИНСТВА У ТИТОСЛАВИЈИ А МОГУЋЕ ДА ЈЕ И РЕЗУЛТАТ ВАШЕГ ЦИНИЗМА.

Исељавање Срба из Хрватске после 1945 а нарочито од 1971 је сталано и масовно,тако да само они и пре деведесетих чине много већу групу од колониста.

Дакле било је расељавања али вама нису рекли.
АВНОЈ И авнојевци су темељно спремили разбијање Југославије и"сламање великосрпске хегемоније".
То се за време тите звало"унитаризам"и оптужени се није добро провео.Задњи"унитаристи"Хрвати су одстрањени иза 1971.
АВНОЈЕВЦИ СУ У ПРАКСИ СПРОВОДИЛИ РАСЕЉАВАЊЕ АЛИ НЕ КАО"ЈУГОСЛОВЕНСТВО"ВЕЋ КАО НАЦИОНАЛНУ ХОМОГЕНИЗАЦИЈУ А ВАС НИСУ ОБАВЕСТИЛИ
Од уништења БАРТУЛОВИЋА ДО ОДСТРАЊИВАЊА"УНИТАРИСТА" ХРВАТСКА ЈЕ ДЕВЕДЕСЕХ БИЛА СПРЕМНА ДА НА ПИТАЊЕ У БОЛНИЦИ КО ЈЕ ЗА ЕКГ ОДГОВОРИ НИКО СВИ СМО ЗА ХДЗ.
наставак
Препоруке:
3
2
52 понедељак, 31 децембар 2012 13:59
сељак беземљаш
наставак
Ви хоћете да се бавите историјом,а неможете да разумете да је све у историји астало из"дугог трајања.
Па да се вратимо на књигу И.Бошковића.
То је бледуњава књигица,мало наукице,мало старих идеолошких оцена нашминканих за дневну употребу.

А да ли разумете зашто СЛОБОДНА ДАЛМАЦИЈА тим поводом спомиње АНТОНИА БАЈАМОНТИЈА И КУКА ЗБОГ ПРО ВЕНЕЦИЈСКИХ И ПРО ИТАЛИЈАНСКИХ ОСЕЋАЈА.

Далмација(и не само она) пре нешто више од 100 гдина нема хрватског осећаја.БАЈАМОНТИ је АУТОНОМАШ И ТАЛИЈАНАШ(и поред орјунаша ТАРТАГЛИЈЕ)једини градоначелник Сплита вредан помена.Оба су имала огромну подршку народа.

Пошто нема оних који имају хрватски осећај,треба их створити.
1900.Г. На Свекатоличком конгресу у Загребу ДОНЕТА ЈЕ ОДЛУКА да се изврши КРОАТИЗАЦИЈА КАТОЛИКА ПА ПОСТОЈИ РЕАЛАН СТРАХ ДА ОНО ШТО ЈЕ НА БРЗИНУ(за историју ј е то пребрзо)СТВОРЕНО НЕЋЕ ИЗДРЖАТИ ПРОБУ ВРЕМЕНА ПА ЋЕ СЕ УТОПИТИ У НЕКЕ ДРУГЕ ОБРАСЦЕ
Препоруке:
3
2
53 понедељак, 31 децембар 2012 14:23
сељак беземљаш
Ваше подметање,да сам назвао фашистом Мољевића кога иначе сматрам изузетно разумним човеком не дозвоља ми да наставим ову полемику.

Дужан сам да кажем да је ваша оцена Милорада Екмеџића идеолошка.

Његова књига СТВАРАЊЕ ЈУГОСЛАВИЈЕ 1790-1918 је једина добра књига о Југославији.

Јанко Плетерски,Душан Биланџић,Петрановић и Зечевић и други су на нивоу мало бољег или горег памфлета.

Суштина је да су сви они и они које сте ви навели и они који нису наведени будаласто причали идеолошку причу.
Тако је субјективна прича победника постала научна истина.
Сада немају снаге да кажу лупетали смо.
Све ће то пасти као снег са грана.
САМО ДА ОТОПЛИ.
Препоруке:
5
1
54 понедељак, 31 децембар 2012 14:26
moljevic????
seljak, padate u vatru i brkate stvari i sve vam dokazuje sve. zna se sta je fasizam. eto ja moljevica nikada ne bih nazvao fasistom iako je predlagao 'razmenu' stanovinstva i druge represivne mere.
Препоруке:
3
3
55 понедељак, 31 децембар 2012 14:32
dakle
seljak, niste citali ni boskovica ni gligorijevica ni avakumovica niti jedan od novijih radova na temu ORJUNA. mesate novinare i predmet njihovog novinskog teksta a sada pominjete i koloniste. prava zbrka.

jedino na sta niste do sada dali odgovor je na ono sto vas ja pitam: da li je ORJUNA fasisticka organizacija? odgovor istorijske nauke je tu nedvosmislen a vi obigravate ko macka oko vrele kase.

i ostavite se dugog trajanja da vam ne bih citirao pohvalne brodelove eseje o jugoslovenskom samoupravljanju.
Препоруке:
3
5
56 понедељак, 31 децембар 2012 21:04
дулебг
Срећа па су службеници Империје искључиво неталентовани и неморални ликови. Томе свакако кумује и Империја, својим кадрирањем, али шта је - ту је.
Препоруке:
0
4
57 понедељак, 31 децембар 2012 21:08
дулебг
број чланова библиотеке се у већини случајева креће испод једног процента
-
Види, ја прво НЕЋУ да читам књиге на латиници - јер моје је искуство да су непоштене према мени. А онда долазим у ситуацију да много и нема за читање.
Препоруке:
1
4
58 уторак, 01 јануар 2013 08:01
Nada
Htela sam samo da skrenem paznju citalaca na upotrebu stranih reci u ovom tekstu. Molim Vas gospodine Kecmanovicu drzite se srpskog jezika i samo srpskog jezika!
Evo primera: FINGIRATI (od italijanskog fingere: pogresno predstaviti nesto kao istinu, izmisliti, pretpostaviti bez dokaza).
Nije mi bila namera da budem zlonamerna ili da "cepam dlaku na dva", ali mislim da je veoma vazno ocuvati cistotu srpskog jezika. Sasvim mi je jasno da je anglikanizacija (i ostale "izacije") srpskog jezika, zahvljujuci internetu, uzela nezdrave razmere (mene licno to zastrasuje) i zato je vazno boriti se protiv toga. Jer, sta cemo ako jos i srpski jezik unakaradimo ili, daleko bilo, izgubimo!
Препоруке:
3
1
59 уторак, 01 јануар 2013 08:36
Андро Лутак
Националисти из свих народа бивше Југе, треба прво да направе бар једну националну државу које би од Југе била боља бар у нечему, само у једној ствари нека буде боља од бивше Југе или бар на њеном нивоу (на пример, државни суверенитет), па онда нека пишу против ње, односно југословенства.
Препоруке:
4
1
60 четвртак, 03 јануар 2013 04:32
@thinking maize
Када и на који начин је православни Србин који је сместио брата у лудару забранио Србима "другог и трећег закона" да се изјашњавају као Срби?
Узгред, то Ваше тумачење представља новину у односу на исто тако произвољну тврдњу да је СПЦ одговорна што не признаје као Србе особе "другог и трећег закона". Како СПЦ може да признаје или не признаје и уопште да одређује нечију националност? За Православну цркву постоје православни верници и то је све. А да ли је тај правосалвни верник Чех, Словенац, Цинцарин,Турчин, или Хрват по националности то православну цркву не интересује. Прадеда ми је био православни свештеник у Вазнесенској цркви а међу његовим парохијанима су били Бајлони и Вајферт. Прешли су у православље, славили су славе, а да ли су се изјашњавали као Чеси, Немци или Срби верујем да прадеда није имао појма.
Ни сада апсолутно нико не спречава, нити може да спречи, да се неко изјасни као Србин Мојсијеве вере, као Србин католик или као Србин исламске вероисповести.
Препоруке:
0
1
61 четвртак, 03 јануар 2013 04:41
@Nada
У праву сте поштована, Надо, али је исто тако важно да чувамо и ћирилично писмо.
Препоруке:
1
0
62 четвртак, 03 јануар 2013 06:02
Milan
@nada
Jezik se ne cuva zastitom njegove "cistoce" vec stvaranjem na tom jeziku dela koja su vredna i predstavljaju doprinos univerzalnoj kulturi. Ono sto se smatra cistim jezikom je daleko od cistoce. Pogledajte malo poreklo reci u srpskom jeziku pa cete se iznenaditi kao je "necist". Jezik ce propasti i nestati ako se ne menja i ne razvija, kao i sve drugo. Dusan Kovacevic je covek koji je dao ogroman doprinos ocuvanju srpskog jezika, Danilo Kis, Crnjanski...
Препоруке:
0
1
63 четвртак, 03 јануар 2013 12:40
@Милан
Погледајте и Ви мало порекло речи у француском, енглеском, немачком па ћете видети како су ти језици далеко од чистоће. Па ипак у тим земљама постоји нешто што се зове НОРМИРАН француски, енглески, немачки и држава не толерише "упаде" страних речи у тако нормиран домаћи језик.Толико што се тиче државе. А просечан грађанин ће такву употребу сматрати као обичан простаклук,доказ необразованости и потребу да се та необразованост и недоученост прикрије.
Препоруке:
1
0
64 петак, 04 јануар 2013 01:02
Milan
@MIlan
Postoji i normiran srpski jezik. I ni jedan jezik nije "cist". Jezik je dinamican. Nije to manastir pa da ga konzervirate. Postoje lingvisticke institucije za standardizaciju Francuskog i jos nekig jezika ali za Engleski jezik nista tako ne postoji. Nadam se da drzava nece kontrolisati i jezik. Lingvisticarima treba ostaviti posao standardizacije jezika. Ali ni to nije jednostavno. Zamislite da se cekalo na ove institucije odobre uporebu reci kompjuter ili internet. Kao i sve drugo i jezik je kod nas nepotrebno politizovan. Lingvisticari smatraju da nema lingvistickih kriterijuma koji bi opravdali da se srpski, hrvatski, bosanski i crnogorski smatraju razlicitim jezicima sto dodatno problematizuje odrzavanje cistoce ovih jezika. Narvano svako ima pravo da jezik kojim se sluzi zove kako hoce ali potreba da se jedan dijalekt zastiti od drugih diajalekata i stranih jezika nema mnogo veze sa jezikom.
Препоруке:
0
0
65 субота, 05 јануар 2013 02:43
@Милан
Нема никаквог разлога - осим покондирености - да се уместо компјутер не каже рачунар.Деценијама су људи за изуме, техничке или нетехничке који си долазили из других средина, налазили одговарајуће називе у духу домаћег језика: сладолед, кишобран, сунцобран, воз, возовођа, машиновођа, књиговођа.... списак је бескрајан. Али бити скоројевић (дивна српска реч за француску реч parvenu) је тешка бољка. И слажем се, кад та болест узме маха држава је немоћна.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер