четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Обраћање Генералној скупштини УН

Kоментари (69) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 25 септембар 2012 17:49
Ja
Mislim da smo mi jedina drzava koja pregovara sa svojom pokrajnom.
Препоруке:
120
11
2 уторак, 25 септембар 2012 17:54
Петар
Нема преговора са сепаратистима и терористима, држи се Устава и Резолуције 1244.
Препоруке:
123
10
3 уторак, 25 септембар 2012 18:02
Лападатовић
Ја ову власт више не признајем.

Примам знању да постоји, као окупациона власт, слично аустроугарским, бугарским, немачким кајзеровским и нацистичким, мађарским, италијанским окупационим властима у српским земљама у више раздобља у 20. веку.

Али као легитимну државну власт је не признајем. Нећу чинити ништа што штети држави, јер ће држава постојати и када ова власт оде у историју, а њени носиоци на своје заслужено место (не морам да говорим које је то место - знате и сами), али од сада ниједним гестом нећу учинити више ништа што би овој власти давало легитимитет.

Позивам на то и све остале који деле моје мишљење.
Препоруке:
100
22
4 уторак, 25 септембар 2012 18:12
Григорије Цамблак
Гледао сам говор Председника Николића, као и Вука Јеремића, и мислим да обојица заслужују највише
оцене. Али није то разлог мог јављања.
Разлог је бахата, сецесионистичка неосетљивост
РТВ1, која је уместо укључења у директан пренос у
УН, ишла са својом редовном емисијом "Један на један",у којој су блаблатовали демагог Борко, и
Даница.Говор сваког Председника, сваке
Земље у УН, је моменат када застане политичка
јавност, било где у свету.Био је то јавни акт
сецесионистичког ђубрелука.Нисам никад,сматрајући
да свако треба да има неку своју особеност, која не
нарушава Устав и основне принципе припадништва и
истим заједничким циљевима,био против неког лабавог
облика Аутономије Војводине, али сада јесам.
Ова сецесионистичка војвођанска булумента, има намеру да поново од Војводине направи Државу, као што су то 1974.г., у својој болесној мржњи према
свему што је српско, направили Брозови терористи.
Препоруке:
126
10
5 уторак, 25 септембар 2012 18:22
Студент
Тако је Томо,прихвати све ултиматуме Брисела и Вашингтона,и све на штету Србије,и на крају реци да Србија неће одустати од "евроспкког пута" и само не заборави да поменеш и Западни Балкан(Борис Тадић 2). Српски полтичари су лидери што се тиче самодеструкције,у свету ја мислим да немају такмаца. Која је логика прихватања ултиматума за џабе. Они прихватају европске услове на штету Србије а сами знају да Србија никад неће ући у ту Европску унију. И да признамо тзв. Косово тамо неке 2020. би нас Хрвати уништили било би оно "Сријем Хрвартској" српски полтичари треба да знају да Хрвати никад неће потписати сагланост да Србија постане члан ЕУ. И на крају као папгаји понавњају "Србија никад неће признати Косово" нормално да нећете,али хоћете корак по корак,онако неучјно. Чим је јуче јавио Филе да их потапше по рамену знамо колико је сати. А Николић је говорио да ће да пониште све договоре са *Приштином који су на штету Србије.
Препоруке:
87
16
6 уторак, 25 септембар 2012 18:33
СНС = ДС
Јасна је замисао западних хегемона. Као што су већ радили са жутима, корак по корак ићи на признавање Космета de facto, а Тома и његови ће до краја моћи да говоре да га de jure нису признали. Врло провидно, али ефикасно. И довољно за напредњачке присталице, које ће такође до краја трубити како је СНС "патриотска".
Препоруке:
86
12
7 уторак, 25 септембар 2012 18:44
Зандер
Значи, да изузмемо глупости и завлачења, Тома каже да ће испунити до краја СВЕ што је Тадић овом јадном народу потурао. А шта је било са оних прича пред изборе како је Тадић против Срба и да је Тома ту да нас избави?

Еее, Бог им памет дао...
Препоруке:
68
12
8 уторак, 25 септембар 2012 19:13
misterbiti
Nisu to pojedini pripadnici vasheg naroda koji suse ogreshilli u zllodella nego su elita jedne drzhave od predsednika pa do najobicnijeg vojnika kojima se sudi u Hagu za genocid na covecanstvom.Retko koja drzhava ima takvu druzhinu kao vasha.
Препоруке:
10
91
9 уторак, 25 септембар 2012 19:13
lakon
Sta to rece?
Препоруке:
31
9
10 уторак, 25 септембар 2012 19:14
lakon
Tomislave.
Препоруке:
29
10
11 уторак, 25 септембар 2012 19:15
Мићан
Отворено и јасано обраћање, са озбиљним истицањем итереса Србије.Од времена Војислава Коштунице није било оваквих иступа и истицања кршења међународног права на штету СРПСКОГ народа. Но једна реченица ми је јака засметала а тоје"Некима остаје на савести чињеница да су протекле две године од објављивања извештаја у коме су детаљно описани случајеви вађења и трговине људским органима, пре, током и након ДЕШАВАЊА 1999. године. Та ДЕШАВАЊА СУ У СТВАРИ ДИВЉАЧКО НАТО БОМБАРДОВАЊЕ ОДНОСНО НАТО АГРЕСИЈА БЕЗ ОДОБРЕЊА СБУН. Мислим да је тако требало и рећи.
Препоруке:
57
12
12 уторак, 25 септембар 2012 19:45
...
Nisi duzan da ispunjavas nikakve pritiv ustavne "dogovore" sa teroristima i trgovcima organima, tvoje je da postuje Ustav i zakletvu koju si polozio. Nema pregovora sa teroristima. Rekao si u Kosovskoj Mitrovici u predizbornoj kapmanji da ces ponistiti sve borkovi "sporazume" a sad ih oberucke ispunjavas.
Препоруке:
45
4
13 уторак, 25 септембар 2012 20:13
МР
Изванредан говор. Нажалост на Западу имају обичај да слушају само оно што се њима свиђа. А сиромашни народи су као кучићи који трче за оним ко им баца мрвице.
Препоруке:
45
7
14 уторак, 25 септембар 2012 20:24
Komunista
Студент, Svaka cast na komentaru kao i ranijim koje sam procitao. Jos me vise raduje ako ste zaista student, jer onda postoji nada za ovu zemlju. I jos ako imate socijalisticke ideje, zora nad Srbijom je tu. Inace g Nikolic bi trebao da saceka misljenje Ustavnog suda ako DSS podnese taj zahtev koji je najavljen pa onda da prica o zahtevima i "obavezama" Srbije prema nekima sa zapada tj prema Albancima s KiM.
Препоруке:
28
7
15 уторак, 25 септембар 2012 20:38
Danilo
Prije nekoliko dana u Banjaluci,g-dja Jelena Guskina,Ruskinja,clan Senata R.Srpske,uvazena analiticarka i publicistkinja,izgovori rijeci koje tjeraju na razmisljanje.
Dok svi mi Srbi u Srpskoj smatramo Srbiju za maticu srpstva,ona izgovori da je R.Srpska bastion i matica srpstva.
Zasto,po njoj,Srbija nije bastion srpstva?
Zato sto u Srbiji nisu uspostavljeni nacionalni interesi oko kojih ce se okupiti cijeli narod,kao sto je to slucaj u Srpskoj.
Podjele u Srbiji su strasne,od ideoloskih do stranackih,koje idu dotle da bi se lako zrtvovali nacionalni interesi samo da se unisti jedna stranka i jedan covjek koji nije po necijoj licnoj volji.

Predsjednik Srbije,Nikolic,je danas u UN odrzao govor koji je,na najbolji nacin,pokazao pravo drzavnicko ponasanje,odlucnost da se zastite svi interesi Srbije i otvorio novo poglavlje u teskoj borbi za cjelovitost i suverenost nase otadzbine.

Zato mislim da mu svi trebamo pomoci,a ne baviti se sitnosopstvenickim stranackim interesima.
Препоруке:
51
13
16 уторак, 25 септембар 2012 20:40
...
Ovaj bi da podize neke pregovore na najvisi politicki nivo "beograda i pristine", to znaci Predsednik Srbije sa "predsednikom kosova" tj trgovcem organima i teroristom koji je krvav do ramena od srpske krvi. Strasno !

Sta ti imas da pregovaras sa teroristima covece, ako ne postujes nas zive postuj barem one hiljade mrtvih Srba koje su pobili ti tvoji prijatelji koji se danas keze i postavljaju ulitmatume kao mnogo puta do sad. Ne pomazi taciju, eu i nato da prave drzavu na svetoj srpskoj zemlji. Okreni se Rusiji i onima koji postuju teritorijalni suverenitet Srbije. Sramota sta radite. Nikolic=Tadic
Препоруке:
38
7
17 уторак, 25 септембар 2012 21:14
хм,
са терористима?
Препоруке:
33
4
18 уторак, 25 септембар 2012 21:18
Ceda
@ Danilo

U Srbiji nema ideoloskih podela, ne znam gde ih Vi vidite.
Osim do nekle DSS, uslovno jer su bili prinudjeni da prave kompromise, i SRS koja se ponasala kao voajer jer nije htela u vlast mada kasnije niko nije ni smeo sa njima, svi ostali, slovom i brojem
su samo firme koje se bave najprofitabilnijim poslom na radost svojih vrhuski. Nema ko skim ne moze, vrhunsko bescasce.

Od mene ne morate nikog da branite, ovde se smenjuju garniture za koje glasa obeskorenjena malogradjanska manjina, nisam pogresio, manjina.
Препоруке:
36
6
19 уторак, 25 септембар 2012 21:30
Komunista
Danilo, "Zato sto u Srbiji nisu uspostavljeni nacionalni interesi oko kojih ce se okupiti cijeli narod,..." Postovani gospodine, zar Vam do sad nije postalo jasno da to "uspostavljanje nacionalnog" je dovelo do krvoprolica, visestranih zverstava, secesije i sl? To nacionalno iskljucuje "narodno", jer u Srbiji zivi vise naroda tj nacionlnih-narodnih manjina kao i u drugim EX YU republikama i okolnim zemljama. Zar to "nacionalno" citaj "nacionalisticko" nije zamaglilo svest mnogima "KLASNO" i gurnulo u bratoubilacki rat ljude iste klase tj iste materijalne (NE)moci odnosno sirotinju da gine, ne za nacionalni nego naprotiv "klasni" interes domacih tajkuna-pljackasa, lopovsko-kapitalisticke klase, uz pomoc svetskih imperijalista-kapitalista-klase koji su nas sve porobili i potcinili sebi i svojim tzv "slobodnim, demokratskim" interesima, citaj robovanju. "Klasno" treba i mora biti iznad i sire "nacionalnog", jer, kao sto vidimo i znamo da svi pripadnici bedne, opljackane, zapostavljene,...
Препоруке:
10
44
20 уторак, 25 септембар 2012 21:38
Komunista
...porobljene klase, bez obzira kojoj naciji, veri, kulturi itd pripadaju vode borbu za goli opstanak u zivotu, umesto suprotno. A to su podjednako kako Srbi tako i: Hrvati, Makedonci, Albanci, Crnogorci, Slovenci, Arapi, Spanci, Francuzi... ali isto tako i muslimani, hriscani, budisti... A opet s druge strane, svi burzuji kao klasa bez obzira na NACIJU i ostala obelezja se isto ponasaju, veoma dobro i udobno zive i primenjuju iste metode u potcinjavanju KLASE bednika.
"Podjele u Srbiji su strasne,od ideoloskih do stranackih,koje idu dotle da bi se lako zrtvovali..." Da u pravu ste delimicno. Sve je u funkciji tajkuna-politicara i za narod. Ali, koje ideologije Vi razlikujete? Postoji samo jedna: KAPITALISTICKA, robovlasnicka, ugnjetacka. Koja je jos?! Stranacke podele su farsa i opet da se "Vlasi ne dosete" da su opljackani i pljackani. A najvecu, najmonstruozniju, najneljudskiju KLASNU podelu na klasu bednih i klasu prebogatih da li i KO VIDI? Borba se mora zapoceti i nastaviti.
Препоруке:
11
34
21 уторак, 25 септембар 2012 21:46
Ceda
Direktni pregovori na najvisem nivou!

To bi trebalo da znaci shodno Rezoluciji 1244, sa Gosp. Ban Ki Munom.

Posto je vec tamo, da mu posaljemo parce stiropora, ako mora da saceka na slobodan termin malopre pomenutog Gospodina, da se to resi vec jednom.

Evo ja se vec spremam da se vratim u zavicaj, moju Metohiju.
Препоруке:
25
6
22 уторак, 25 септембар 2012 21:46
Григорије Цамблак
Е мој Комуништа...
Препоруке:
36
8
23 уторак, 25 септембар 2012 21:58
Komunista
Postoji samo jedna ideologija kapitalisticko-robovlasnicka. Ako je rad roba, logicno da je vlasnik rada koji ga prodaje na trzistu ROB. Kapitalista koji kupuje tu robu-rad, potcinjava sebi i svojim interesima vlasnika rada-ROBA koji mu eksploatisanjem stvara visak vrednosti koji kapitalista prisvaja za sebe cak i ne plativsi cesto pravu vrednost rada. Sva ta kapitalisticka ideologija je raspodeljena na razne stranke, partije, NVO, agencije itd i SVI oni rade za istog gazdu razlicitim metodama i sredstvima, a to je za kapitaliste kao KLASU koja vlada KLASOM bednika-ROBOVA.
Препоруке:
10
30
24 уторак, 25 септембар 2012 22:05
Ђура
Ни мени се много тога што је рекао не свиђа, али када помислим шта би претходни председник говорио (и шта је говорио) ово ми делује као напредак.

Размишљао сам и шта бих ја у ствари волео да је рекао овом приликом. Нисам сигуран да знам. Позивам коментаторе да кажу шта мисле да је погрешно у говору председника и шта би то они рекли другачије у овом говору.
Препоруке:
25
4
25 уторак, 25 септембар 2012 22:05
Робеспијер
Од дипломираног менаџера, није се могао очекивати бољи говор. Бледо, на појединим местима јадно, лицемерно, тужно, а надасве празно... То је оно када се неко труди да се не замери никоме, а сви ће му замерити. Да сам председник неке државе, не бих се баш усудио да сарађујем са Србијом, која не зна шта хоће. Изостале су многе ствари које је требало рећи, али се није имало храбрости и смелости. Србија мора да говори ватреније, одлучније, стабилније, да се види шта жели и хоће, шта мора, шта су јој циљеви, да својим ставом привуче пажњу остатка света... Ово је била прилика да се кажу и узроци насталог стања, да се изнесе истина, да након говора други председници зауставе српског да им појасни и објасни, шта је хтео да каже. Овако, ово је још једна протраћена прилика, да се чује истински глас Србије.

Обамин говор је пример како говори прави председник, иако се не слажем са њим. Говор мора да изазове емоцију, ма каква да је, пажњу, а не зевање и досаду од фразетина код слушаоца.
Препоруке:
16
21
26 уторак, 25 септембар 2012 22:08
Danilo
@ Ceda,

Zaboga covjece,znate li vi sta je ideologija,zar se Srbi u Srbiji,na nasu veliku zalost,jos ne dijele na partizane i cetnike,za razliku od R.Srpske gjde je to pitanje rijeseno 1992 god.kad je svekoliko srpstvo doslo u opasnost i kad je Radovan prvi rekao da se Srbi vise ne smiju dijeliti na partizane i cetnike i da smo svi samo Srbi.

@ Komunista,

Druze Komunista,zaboravio si na kraju uzviknuti,zivjeli Marks,Engels,Lenjin,Staljin i narocito marsal Tito.
Препоруке:
31
10
27 уторак, 25 септембар 2012 22:34
Зоран Ђорђевић
@Ђура
Кад већ питате рећи ћу Вам своје мишљење. Потпуно је исто као оно што је рекао Мићан:
Но једна реченица ми је јако засметала а то је: "Некима остаје на савести чињеница да су протекле две године од објављивања извештаја у коме су детаљно описани случајеви вађења и трговине људским органима, пре, током и након ДЕШАВАЊА 1999. године. Та ДЕШАВАЊА СУ У СТВАРИ ДИВЉАЧКО НАТО БОМБАРДОВАЊЕ ОДНОСНО НАТО АГРЕСИЈА БЕЗ ОДОБРЕЊА СБУН. Мислим да је тако требало и рећи.

Овај говор је свакако данима припремала група саветника, мерећи сваку реч и анализирајући реакције на њега. Ипак, требало је стиснути петљу и рећи да је оно 1999. била агресија. На најјавнијем могућем месту. Па шта буде.
Препоруке:
26
5
28 уторак, 25 септембар 2012 23:41
Ivan
ko bi vas uzeo za ozbiljno kada za RS zahtijevate da se odvoji od BIH a isto to branite Kosovu da uradi.

Padate vec na prvoj stepenici u medjunarodnim ocima
Препоруке:
5
47
29 уторак, 25 септембар 2012 23:57
old fashion Србин
кључно питање након ове непоправљиве штете је: докле су даље спремни да иду николић и дачић у колаборацији са западом? Да ли су они већ пре освајања власти зацртали следеће потезе? За сада се крију иза реченице да, ето, јадни, морају да признају оно што је дс замесио пре њих, али следећи потез ће бити аутентично и оригинално њихов. И то је тренутак када ће Србија потпуно пасти и распасти се, кад председник који је добио подршку већине грађана крене сам да повлачи рушилачке потезе. А да ће их покренути, више је него извесно, напросто зато што је СНС јавно обелоданио да ће бити партнер са немачком, док је та иста немачка јавно обелоданила да се неће смирити док нас потпуно не растури.
Препоруке:
8
3
30 среда, 26 септембар 2012 00:08
Татијана
Има ли обраћање Генералној скупштини УН икакав значај, ако су га чак и наши медији најавили као дебату? У сваком случају, пријем за учеснике ГС је приређен у хотелу Валдорф Асторија. У оном истом хотелу у коме је боравио и Никола Тесла. Е, ово није безначајно.
Препоруке:
8
0
31 среда, 26 септембар 2012 00:19
Husein Kapetan
@Ivan
Zamolio bih vas da ne poredite najmladju evropsku drzavu Kosovo sa jednim entitetom u BiH,razlika je kao mrav i slon
Hvala!
Препоруке:
5
25
32 среда, 26 септембар 2012 00:23
Ceda
@ Danilo
ne citas komentar pazljivo, a imas i problem, opredeljen si za tzv.politicku opciju koju ne sagledavaju ni tvorci/sns/, jer je to nesto izmedju nista i nista, prema tome nista, samim tim si subjektivan.
Препоруке:
3
5
33 среда, 26 септембар 2012 00:25
David Novaković@Komunista
@Komunista

Kome Vi pišete, mada bih mogao to da upitam i sebe, kada ovde pojedinci Marksa samo znaju samo kao bradatog čiču?

@Робеспијер

Slažem se sa Vama, ali zar ste očekivali da Toma Nikolić kaže da je ceo sistem propao? Pa i ovo što je rekao da veliki generišu krizu doživljavam kao pobedu.

Jasno je da je poslao poruku, kao i Dačić, da se igra na kartu podele, što je za mene najracionalnije rešenje, gledao iz ugla nacionalnih interesa. Problem je, sve i da nam SAD vrati Kosovo, što rešavanje nacionalnog pitanja neće rešiti socijalno. Možete deliti ili uvečavati Srbiju, ali to neće rešiti protivrečnosti njenog društva.
Препоруке:
6
5
34 среда, 26 септембар 2012 00:37
@Ivan
Kakve veze ima Republika Srpska sa juznom srpskom pokrajnom Kosovom i Metohijom. Poredis babe i zabe.
Препоруке:
21
0
35 среда, 26 септембар 2012 01:23
Рин о-о то
@Ceda, одлично пишете. Само, ако би могли да пребаците на ћирилицу! Некако ми форма по писању (латиница) и садржај (ћирилица по мишљењу), по перцепцији недовољно кореспондирају. Ћирилицом, то би већ било ближе организму коме припадамо (метохијском). Мање је ово примедба а више је жеља за нашим унутрашње кохерентним. Нећете замерити, надам се.
Препоруке:
11
3
36 среда, 26 септембар 2012 02:44
bosnjo
srbija je bila najprosperitetnija pod turcima. i cini se, da bi ih turci bolje zastupali pred Ujedinjenim nacijama.
Препоруке:
3
20
37 среда, 26 септембар 2012 03:27
zippo
Ivane, jedino sto bih volio kod Dodika je to da proglasi odcjepljenje od BiH, pa da vidim koliko ce mu ta nezavisnost trajati..... ne vise od nekih 24-48 sati!
Препоруке:
2
16
38 среда, 26 септембар 2012 08:13
А. М.
Хвала господину Данилу на овој стручној анализи, пао ми је камен са срца. Мени се учинило да ће српска владајућа гарнитура признати терористичке "царинике" у сред Србије, те да ће по Србији важити КС таблице. Сад видим да то није истина.
Учинило ми се и да Тома понавља омиљену Тадићеву реченицу "Србија никада, ни експлицитно ни имплицитно неће признати независност јужне српске покрајине"...али он то говори искреније и упечатљивије, тако да немамо шта да бринемо.
И кад подигне разговоре на "виши ниво", тј. кад се у њих директно укључе "интелектуалне величине" попут Тачија, Харадинаја и сл., то ће наш Тома урадити у најбољем интересу.
Препоруке:
9
2
39 среда, 26 септембар 2012 08:40
Danilo
@ Ceda,

Napisali ste da u Srbiji nema ideoloskih podela,i gde ih ja to vidim,pa ja vama odgovorih da malo proucite sta znaci rijec ideologija,a vi meni odgovarate cinizmom i sujetom,bez pravog odgovora.

Hajde,decko,zbogom i ne trudite se vise.
Препоруке:
4
1
40 среда, 26 септембар 2012 08:42
Petrvograd, bivsi Zrenjanin
Covek se ne moze zakleti ni u koga sem u sebe, a neki ni to, ipak, meni je dovoljna ova Tomina izjava da nikad ni eksplicitno ni implicitno necemo priznati Kosovo. Kakav drag prst u oko. Toma ima dar za obrte. Svidja mi se to, za sada.
Препоруке:
10
3
41 среда, 26 септембар 2012 10:12
Ceda
@ Rin o o to

Bice cirilice, ali sam jos ljut na osvescene srbe koji slave slave po kafanama, pitali su komsiluk koja im je slava, jer oceve i dedove, internacionalce, nisu smeli da pitaju, a i ako su se okurazili, nisu dobili odgovore jer su oni ,,zaboravili,,.

@ Danilo
Jedan broj ovde prisutnih odlikuje ostrascenost i povrsnost, ali to je prirodno, i dobro je sto je tako, zakon velikih brojeva/pogledaj brojac na dnu stranice/.
Inace ideologija/dogma je zatvor za individualnu slobodu /religija, politika ../.
Препоруке:
2
4
42 среда, 26 септембар 2012 10:19
Brajan
Ne treba zaboraviti da je prethodni rezim i instaliran (kako su ga lepo naplatili! )na tome i zbog toga sto je retorika tadasnjeg Tome bila mnogo radikalnija.
Препоруке:
0
0
43 среда, 26 септембар 2012 10:19
Стефан Немања
Српски народ се поноси вама двојицом! Свака част!
Препоруке:
3
5
44 среда, 26 септембар 2012 10:27
misterbiti
Intersantno viste uvek za mir- za dobrosesedske odnose u regionu-za nemenjanje granica za ocuvanje povele U.N.-za prosperitet svih ludi u regionu i josh milijon drugih zhela--ALI UVEK POSLE VASHEG BOMBARDOVANJA.Kako ne seqate prije.
Препоруке:
3
11
45 среда, 26 септембар 2012 11:54
Komunista
среда, 26 септембар 2012 00:25
David Novaković@Komunista
Postovani, upravo mi i jeste jedan od ciljeva za one koji ne znaju za Marksa osim kako ste rekli da ga upoznaju kroz citanje njegovih dela, za ono vreme prorocanskih, a koje ni danas niko jos nije uspeo niti ce da ospori. Njegova predvidjanja i objasnjenja se potvrdjuju svaki dan u praksi ciji smo svi svedoci. Samo, na zalost, a na nasu sopstvenu stetu to ne sagledavamo svi niti vecina. On je precizno ukazao sta je uzrok a sta posledica ogromne materijalne-klasne razlike i gde lezi i u cemu/kome uzrok nase bede, siromastva, propadanja kako ekonomskog tako i moralnog. Price kapitalistickih edologa, naravno jasno spinovane, mase jos uvek "vare" i uzrok traze tamo gde ga nema, umesto da napadnu pravi uzrok svoje bede. Kapitalizam.
Препоруке:
2
4
46 среда, 26 септембар 2012 12:07
Petrvograd, bivsi Zrenjanin
za komusnistu-anarhistu...

Posto sam citao Marksa, a ti verovatno nisi Adama Smita, mogu ti reci da su svi pojmovi iz Kapitala preuzeti od Smita, samo sto su tzv ontoloski sredjeni, jer je Marks bio hegelijanac. Ekskluzivna kod Marksa je teorija viska vrednosti, ali je delimicno tacna, jer visak vrednosti ne pociva samo na radnoj snazi, nego i od zemlje kako su rekli fiziokrati, u zavisnosti kako ce da rodi, kao i sfere prometa, tj. razmene, kako su rekli merkantilisti,kao i od rizika onog ko predujmljuje novac, kako je rekao Adam Smit.

Samo neznalice i anarhisti se zalazu za ekonomsku jednakost ljudi, jer se time odriche podela rada. Ne moze djubretar biti isto placen kao neko ko se skolovao troduplo vise od njega.
Препоруке:
8
3
47 среда, 26 септембар 2012 12:48
Slavomir Srpski
"Србија се обавезала и испуниће све обавезе које је као држава преузела договорима постигнутим до сада,...". Laz i licemerje, jer te obaveze je preuzela samo bivsa vlada, a sadasnja moz onda nova vlada to bacila u kos, jer je to narod zahtevao. Dakle sadasnja vlada moze da odbaci obaveze prethodne vlade, i to je DUZNA, jer smo je zbog toga i birali i rusili onu prethodnu!!! Nikolicu, opametite se, i ne krijte se iza "drzave Srbije i njene prethodne NEPOGRESIVOSTI". Vi sada zastupate interes naroda i zastitu Ustava: a te bivse "obaveze" krse taj Ustav i prave carine unutar Srbije!! Ne lazite nas, saberite se.
Препоруке:
5
4
48 среда, 26 септембар 2012 12:54
@Grigorije Camblak
Gospodine, da li vam je poznato da su najveći zagovornici ustava iz 1974 godine bili Srbi, odnosno rukovodioci Srbije iz Beograda, (ne iz Vojvodine ili Kosova)? Oni su na sastanku koji je odlučivao rekli da nije potrebna nikakva diskusija, da je sve OK i da treba odmah prihvatiti taj ustav. Da li njih ubrajate u Titove teroriste ili ste nekako pobrkali lončiće? Pred krilaticom ,,slaba Srbija, jaka Jugoslavija'' srpski rukovodioci zabijali su glavu u pesak. Da li zbog poltronstva ili politickog kukavičluka- to je već druga stvar.
Препоруке:
6
0
49 среда, 26 септембар 2012 13:10
саша р.
Овај говор председника Николића је добар и прецизно одмерен, можда једино имам замерку да је требало да отворено каже да је 1999. извршена агресија на СРЈ. Е сад, говор је једно, а дела су нешто сасвим друго. Волео бих да видим то и у пракси, с обзиром да нова влада својим досадашњим потезима не улива нарочити оптимизам.
Препоруке:
6
0
50 среда, 26 септембар 2012 13:20
саша р.
@Danilo
Данило, поштујем Ваше коментаре, али нисте баш у праву. Народ који јако искрвари (као што је случај са Србима из Републике Српске), увек другачије размишља од своје браће која нису доживела такву трагедију на свом терену. То је, нажалост, увек тако.
И амерички Јевреји другачије размишљају од Јевреја у Европи, посебно од оних који су се борили у Црвеној Армији. Да су данас Јевреји који су се борили против Хитлера живи, Нетанијаху би, хтео не хтео, морао да поштује њихове ставове, и онда би Израел и те како обратио пажњу на бујање нацизма у Европи.
Друго, никад не заборавите колику је жртву поднела Србија у I светском рату, баш зато што је штитила своју прекодринску браћу. Истина је да су поједини прекодрински Срби препливавали реку и придружили се српској војсци још пре почетка рата, али то су били спорадични случајеви. Тек после битке на Сувобору, велики број прекодринских Срба из аустроугарске војске, придружио се добровољно српској војсци.
Имајте то увек у виду!
Препоруке:
4
2
51 среда, 26 септембар 2012 13:34
Dragan
@Slavomir Srpski
Samo da potsetim zaboravne, šta su obaveze države: komunistička Jugoslavija je uredno otplaćivala kredite koje je zadužila Kraljevina Srbija i Jugoslavija. Ne biva to tako kako neki zamišljaju: promeni se vlada i nijedna (ili samo neke - selektivno) obaveza, ugovor i sl. predhodne vlade ne važi. Pa to nije bilo ni kod Lenjina i Staljina, a ni Hitlera. Politika je umetnost mogućeg a ne naučna fantastika.
Препоруке:
4
1
52 среда, 26 септембар 2012 13:39
Робеспијер
@ David Novaković

Наравно да нисам очекивао од дипл. менаџера, ништа боље од овога што је рекао, ништа сувисло и суштински. Мада је боље рећи, од његовог тима, који му је и написао говор, а он га само прочитао, јер није капацитет да говори из главе. А тек кад сам чуо да ће говорити о глобалном загревању, слатко сам се смејао пар минута. Из овога се види да нема суштинске разлике између њега и Бориса Тадића, који је такође понављао ''никада нећемо признати Косово''.

Сем у делу где се залажете за поделу Косова, апсолутно бих се сложио са Вама у остатку. Просто, наше друштво је подељено на теократе и неолиберале, којима је до решавања социјалних питања стало као до лањског снега. Једни би да Србија постане православна џамахирија, други колонија Запада. Снаге којима ми припадамо су слабе и неразвијене, готово неприметне и нечујне. Свест народа неразвијена и отупела, а ове две преовлађујуће групе се ту најбоље сналазе. И једнима и другима, човек ништа не представља.
Препоруке:
3
5
53 среда, 26 септембар 2012 15:32
Nikola
Nisam gledao snimak,pa me zanima dal' je osim Jeremica bio neko u sali,kad je govorio srpski predsednik?
Препоруке:
4
1
54 среда, 26 септембар 2012 15:36
David Novaković
@Робеспијер

Zanima me kako Vi gledate na rešavanje Kosovskog problema, u sadašnjoj situaciji (pod tim podrazumevam izuzimanje ''naše'' utopije o komunističkom društvu)?

Pomenuo sam podelu kao racionalno rešenje, jer sam jako pragmatičan po tom pitaju, bar iz moje perspektive ne vidim način na koji bi Srbi i Albanci živeli zajedno, odnosno bili potčenjeni jedni drugima (Albanci u srpskoj drzavi odnosno vice versa)?

Sada ne postoji nekakav ujedinjavajući faktor kao što su to bili komunisti posle Drugog svetskog rata koji bi omogućio prevazilazenje nacionalnih podela (EU to nikako nije, kako nam pokušavaju predstaviti liberali, zbog čega ih nacionalne snage izjednačavaju sa komunistima, što je nonsens ali i druga tema).
Препоруке:
1
2
55 среда, 26 септембар 2012 16:09
Виде Даничић
1. Господине Николићу, гласали смо за Вас као председника углавном зато да више не изаберемо тзв. просрпског мац-мац преш`едника. Међутим, памтимо сва Ваша предизборна обећања. Међу њима је и оно да ћете преиспитати све досманлијске преговоре са шиптарима и да ћете укинути све неуставне споразуме и неуставне одредбе. То је било потпуно у реду јер је свима познато да су ти споразуми прављени искључиво на штету Срба и Србије, да Скупштина није утврдила платформу за споразуме и да они нису никада ратификовани у Скупштини. Чак и Б. Стефановић тврди ових дана су ти споразуми неважећи, јер нису закључени између правих субјеката (Косова нема активну правну легитимацију за међународне споразуме) и да нису ратификовани у Скупштини. Међутим, ви сте сада на ГС УН изјавили да су то међународне обавезе Србије и да ће их се држава Србија придржавати?! (Боже, помози нам!) Недавно је нова влада потврдила споразум о "интегрисаним границама"?!
Препоруке:
1
2
56 среда, 26 септембар 2012 16:10
Виде Даничић
2. А Ви нама после повратка из УН причате опет како Србија никада неће признати Косову?! Па то је прича сотоне Б. Тадића! Знамо ми ваљда шта су границе! Шта ће њима формално признавање ако Србија чињенично призна и прихвати као међународне обавезе све елементе пуне државности Косове?! Жалосно је госп. Николићу, али између оних жутих издајника и нове власти , бар у овом погледу, нема никакве разлике! Зашто уопште преговарате са Путином када не радите по његовим саветима? Зашто и даље причате о евроинтеграцијама када цела бирократија ЕУ стално говори да Србија мора одмах признати Косову? Нисмо се тако договорили пред изборе, госп. Николићу!
Препоруке:
2
2
57 среда, 26 септембар 2012 16:49
Григорије Цамблак
& Grigorije Camblak

Па,наравно. У томе и јесте поента. Као што 1974.г.
Крунић,Матић,Берисављевић итд., не би ништа могли
да ураде без Брозових потрчка у Београду, тако ни
данас Пајтић,Чанак итд., не би могли да наметну
Статут без подршке ужасне Тадићеве клике која, не
само да држи главу у пешчанику, него креира ситуације најнеповољније по српски Народ и Државу
Србију.Ако обратите пажњу, приметићете да су
нападнуте све области, друштвеног, привредног и,
нарочито, културног живота, са само једним јединим
циљем - разарање.Ова Тадићева камарила, са својом
ужасном инфраструктуром(највећи медији,највеће НВО)
остаје упорна на деструкцији свега што има везе са
Србима и Србијом, баш као што су радили њихови
очеви, чија је религија била Тито-Партија, након
стравичне окупације Београда 1944.год.
Не пада ивер далеко од кладе.
Препоруке:
1
0
58 среда, 26 септембар 2012 17:35
Робеспијер
@ David Novaković

Одговорићу Вам на питање, одломком из говора, кога другог, него Виктора Игоа :-), у ситуацији у којој се нашла Француска, када је изгубила Алазас и Лорену, 1871. године.

''Узети, не значи поседовати. Поседовање претпоставља пристанак. Зар је Аустрија поседовала Венецију? Зар Русија поседује Варшаву? Зар Шпанија поседује Кубу? Зар Енглеска поседује Гибралтар? Чињенично да, са становишта права, не! Освајање је отимачина, ништа више. Оно је чињеница, у реду, али право не проистиче из чињенице. Алзас и Лорена ће остати француски, упркос свему, јер се Француска зове Република и цивилизација. А Француска са своје стране, неће престати да врши своју дужност према Алзасу и Лорени, према себи самој, према свету. Господо, у Стразбуру, постоје два споменика, Гутембергов и Клеберов. Ми осећамо како се у нама подиже глас који се заклиње Гутембергу да нећемо допустити гушење цивилизације и који се заклиње Клеберу да нећемо допустити гушење Републике!
Препоруке:
1
0
59 среда, 26 септембар 2012 17:36
Робеспијер
други део

Може ли се уопште замислити да прошлост укине будућност? То да Пруска укине Француску, представља управо такву тлапњу. Не, Француска неће пропасти! Под свим што је притиска, изложена отимачини, израњавана, под теретом своје напуштености, тог злочиначког рата, тог ужасног мира, моја земља неће подлећи!

Куцнуће час величанствене одмазде. Већ сад чујемо нашу победоносну будућност како крупним корацима граби кроз историју. Да, то ће већ сутра почети. Већ сутра, Француска ће мислити само на једно: прибрати се, предахнути у страшној уснулости очајања, повратити снагу, подизати потомке, хранити свети гнев те деце која ће постати велика, ковати топове и стварати грађане, стварати армију која ће бити читав народ...утврђивати се, очврснути, препородити се, поново постати велика Француска из 92, Француска - земља идеје и Француска - земља мача.

Затим ће се једног дана Француска, изненада, поново усправити. Једним залетом поново ће шчепати Лорену, дограбити Алзас.
Препоруке:
1
0
60 среда, 26 септембар 2012 17:37
Робеспијер
трећи део

А хоће ли затим остати на томе? Не, узеће и Трир, Мајнц, Келн, Кобленц, читаву леву обалу Рајне. И тада ће се чути глас Француске: Ред је на мене! Ту сам - викнуће Немачкој - јесам ли твоја непријатељица? Не, ја сам ти сестра. Све сам узела натраг и све ти враћам, под једним условом: да у будуће будемо само један народ, само једна породица, само једна Република. Срушићу своје тврђаве, а ти ћеш срушити твоје. МОЈА ОСВЕТА ЈЕ БРАТСТВО!!!''

П.С. Овако треба да говори један државник!
Препоруке:
1
0
61 среда, 26 септембар 2012 18:15
Peter RV
Nikolicev (?) govor u GSUN-u me je uspavao glupostima, sve dok nijesam dosao do,
"Србија је мирољубива земља, отворена према истоку, западу, северу и југу и има пријатеље широм света"
Onda me je uhvatio smijeh, ali odmah zatim
"Србија је спремна да разговара са свима о свим отвореним питањима, и учиниће максималне напоре да сви грађани живе добро. Овде укључујем и Косово и Метохију"
Poceo sam onda da se valjam od smijeha. Ko mu je napisao ovaj govor (Jeremic?), svi znamo da, anodin kako je, Nikolic nema intelektualni kapacitet ni za to.
Ipak. govor od tog momenta se izboljsao.
Ono "nikad ni implicitno ni eksplicitno Kosovo nece bit priznato" je nesto sto se mora uzet za ozbiljno. Barem do sledece njegove izjave.
Svi znamo, medjutim, da Klintonka dolazi da nam kaze kako da se ponasamo. A on racuna na nju da nas uvede u EU.
Препоруке:
0
3
62 среда, 26 септембар 2012 18:48
Василије
Рече председник Николић на заседању ГС УН следеће:

"Србија тражи истрагу поводом навода садржаних у извештају Дика Мартија, известиоца Парламентарне скупштине Савета Европе. Некима остаје на савести чињеница да су протекле две године од објављивања извештаја у коме су детаљно описани случајеви вађења и трговине људским органима, пре, током и након дешавања 1999. године".

Зар није очекивано и логично да председник државе, који је 1999. био, колико се сећам, потпредседник Владе СРЈ, али је у Влади свакако био, "дешавања 1999. године" назове правим именом - НАТО агресија на Србију и Савезну Републику Југославију. Јасна нам је његова одлучност у борби за целовитост Србије, тј. за очување Косова, када нема смелости да одлучујуће ствари из наше блиске прошлости, на тако значајном месту назове правим именом.
Препоруке:
7
1
63 среда, 26 септембар 2012 20:47
Danilo
@ sasa r.

G-dine Sasa,ja takodje postujem vas i vase komentare i mislim da smo potpuno na istoj liniji,samo mislim da me u ovom slucaju niste bas najbolje razumjeli.

Ja se slazem s vama da Srbi iz Srpske drugacije razmisljaju o nacionalnoj politici od Srba iz Srbije,upravo zbog genocida koji su nad njima napravljeni,to nije sporno i to jeste bitan ujedinjujuci faktor Srba u Srpskoj,ali ja sam zelio staviti poentu na nedostatak dugorocnog nacionalnog programa drzave Srbije i na podjele koje i danas vladaju u srpskom narodu.
I u BiH je bilo cetnika i partizana,ali se to nazvalo greskom i uocilo da neprijatelj cilja na sve Srbe,a ne na pojedine politicke opcije.

Da ne idemo u dalju proslost,uzmimo 1999 i 2000 g.Zar NATO agresija nije bila dovoljna da se vidi da su meta bili Srbi i Srbija,a ne Milosevic,pa da se Srbi ujedine,a ono ispade 05/10 koji dodatno razjedini Srbe na pro i contra NATO-vce.
Dakle,zlo je to sto u Srbiji ne postoji jedinstvo po bitnim nacionalnim pitanjima.
Препоруке:
1
0
64 среда, 26 септембар 2012 21:15
Турас
Председник ништа посебно али нити је шта ружнога пред скупштином УН рекао.Очекивао сам конкретнији говор,што се тиче данашњих дешавања на Космету:Да после НАТО агресије(што је требало нагласити да би се конкретизоао став Србије),на Космету је (уз Нато подршку)дошло из Албаније преко милион албанаца и надоместили шиптаре који су рођени на Космету,и самим тим су као део србског грађанског корпуса за суживот са србима.Док новопридошли албанци су радукалнији и за припајање Албанији,отуда и конфликти са шиптарима(Ругова),иза којих стоје наравно тајне службе наших западних пријатеља.Морам да нагласим да су ове службе деловоле деценијама(врхунац су достигле у Милошевићево време).Смешно је после свега да неко верује да су "побуне" шиптара на Космету биле социјалног карактера(зашто се данас срби не буне када лошије живе него шиптари тада)и биле спонтане.
Препоруке:
2
0
65 среда, 26 септембар 2012 23:38
Григорије Цамблак
& Турас

Још је 1976.г. француски Министар културе
Андре Малро( и велики књижевник, есејиста и
политички аналитичар, што се тада није тако звало)
упозоравао својим писмом( имам ге га негде у
подруму пуном прашњавих папира ), да је апсурдно
да је Титина Југославија потпуно отворила границе
према Албанији, и да је 400.000 Албанаца прешло
преко Проклетија заједно са својим стадима, и
настанило се на Косову.Нико од српских комуниста
није од друга Тите, смео ни да писне.Хе,хе,хе.
Велики је србождер био друг Тито.Раван Павелићу.
Препоруке:
3
0
66 четвртак, 27 септембар 2012 00:56
Драган Јовановић
@Робеспијер

Само да вас мало подсетим : творац модерне српске државе Милош Обреновћ је био неписмен, а учинио је за Србију више него све тадашње школоване главе заједно, које су се мудро склониле у Аустрију а он остао да љуби београдском паши папучу и да ствара државу. И успео је. Мислим да нам је сад потребнији здрав разум и животно искуство, јер ово што се Србији догађа нема у књигама, нити се учи на факултетима.
И нешто сасвим лично: напишите слободно своје име и презиме, нема разлога ни да се стидите, ни да се бојите.
Препоруке:
4
3
67 четвртак, 27 септембар 2012 09:50
Igor Lazarev
"Србија тражи исте обавезе и права за себе и за друге; исту љубав за себе и за друге, исто толико пажње... Како не бисмо били недостојни предака, како не бисмо остали дужни нашој рођеној и нерођеној деци..."

Ovo je sustina, pametnom dosta!
Bravo za ovu recenicu, ali se plasim da je malo onih i u Srbiji i van nje, koji to razumeju i koji shvataju poruku i smisao...
Mnogo je gresaka napravljeno dosad - a cena je prevelika!
Neka samo pravda ostane...
Препоруке:
2
0
68 четвртак, 27 септембар 2012 11:58
Slavomir Srpski
@Dragan: citiram vas " komunistička Jugoslavija je uredno otplaćivala kredite koje je zadužila Kraljevina Srbija i Jugoslavija..." Naravno, jer kredit mora da se vraca. Ja ne trazim da sada Srbija ne vraca pozajmljne kredite, jer je to neposteno, vec trazim da se ne krsi Ustav drzave po kojem ne mogu da se prave carinarske granice UNUTAR iste drzave. Moji zahtevi nisu pa postanemo lopovi tudjeg novca, vec politicki, da ostanemo samostalna drzava sa postovanjem sopstvenog Ustava. Zasto izvrcete stvari? Ne svidja vam se ovo sto jasno izjavljujem, jer istina boli???
Препоруке:
2
1
69 петак, 28 септембар 2012 07:49
Miki BG
Govor je OK, nema bitnijih razlika u odnosu na predhodnu vlast! Mnogo je, medjutim, važnije kako će se Beograd ponašati u pregovorima sa prištinom. Da li će izdejstvovati da pored EU budu uključene i UN, što bi bilo vrlo dobro, i kako će i dokle uspeti da sačuva državne i nacionalne interese, ne samo na rečima i papiru, već suštinski.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер