Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zašto Srbija i Srbi moraju uvek biti naslikani najtamnijim bojama

Komentari (75) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 26 septembar 2012 18:41
Radomira za ministra...
...kulture
Preporuke:
49
5
2 sreda, 26 septembar 2012 18:56
Đura
Slažem se sa tekstom.

Ipak, osvrnuo bih se na tezu da je ćirilica "zakonom zaštićena" i da zakon "primoravaju vlast da ga koristi u službenoj upotrebi".
Ćirilica nije "zaštićena", kao što ni srpski jezik nije "zaštićen". Naprosto, to je zvaničan jezik države i to je napisano u Ustavu. Ništa tu mi nismo ni bolji ni gori od ostalih. Jedina razlika nastaje u tome što se naš jezik piše sa dva pisma. Jednostavno je tako. U Ustavu je izabrano da se zvanično upotrebljava samo ćirilica, i to iz dva razloga:
1. Glupo bi bilo da se sve piše na dva pisma, a ćirilica je "srpskija".
2. Očekuje se da svi državljani Srbije znaju ćirilicu, dok se poznavanje latinice ne podrazumeva.

Jedino je problem što kod nas elita, i oni koji imaju novca, izgleda misle obrnuto, a te sve novine i knjige su njima namenjene, a ne narodu. Sve se svodi na problem sa kompradorima, nije problem do naroda.
Preporuke:
54
3
3 sreda, 26 septembar 2012 19:15
Milos
Zato sto Srbijom vladaju marionete koje su na vlast postavljene od strane onih kojima odgovara da Srbi budu predstavljeni u najgorem svetlu. Nije to nikakva zavera protiv nas, vec jednostavno interes bogatih i mocnih. Oni moraju da smisle i odrze takvu sliku jer nisu bas toliko naivni pa da otvoreno pricaju kako zele vojnu bazu na stranoj teritoriji da bi odatle kontrolisali protok droge, priblizili se Rusiji itd. Ne vidim cemu ovakav naslov kada je ovo sto sam napisao nesto sto je opste poznato.
Preporuke:
38
1
4 sreda, 26 septembar 2012 19:18
Nažalost...
A, zašto da ne bude sve tako kako je? Posmatram spolja, nisam čistokrvni Srbin. Zaista me boli srce kad vas gledam.Zaključujem: Srbi su se kroz istoriju pokazali kao izvanredan ljudski materijal za pretapanje i prekomponovanje u nešto drugo – i to, što` no kažu “with vengeance“: Poturčenjaci su postali veći i krvožedniji turci od pravih Turaka, oni koji su prešli u rimokatolicizam su postali veći i krvožedniji hrvati od pravih Hrvata, mađaroni - od Mađara... arnautaši od Arnauta... Priča se nastavlja i krajem XX veka: kako stoji sa novokomponovanim montenegrinima, koji su od Srba naprasno postali Montenegrini, a one jadne bjrm-ovce da i ne pominjem? Pa, zašto onda da “drugosrbijanci iz kruga dvojke“ , a pogotovo još i oni sa Dedinja ne postanu veći europojci od Zapadnnjaka i da vam “kulturno“ ne piju krv na slamku? Toga nema kod Nemaca, Italijana, Francuza, a o Englezima da i ne govorimo. Ma, nema ni kod Rusa. Izgleda - ima nešto u srpskim genima, ipak....na žalost.
Preporuke:
67
1
5 sreda, 26 septembar 2012 19:46
Student
Znam primer da je ministarka kulture u Francuskoj zabranila prikazivanje latinoameričkih telenovela. Novo Mistarstvo bi moglo da uvede porez na šund za :Farmu,Grand Šou,Bračni sudija,Veliki Brat..a ako ne žele da plaćaju porez na šund nek emitiju program od ponoći 00:00 pa do 6 ujutru pa ko voli nek gleda. Trebalo bi zabraniti 1.turske,2.lationoameričke sapunice. Kad smo kod kinematografije ja bi izdvojio i "Rane" i "Lepa sela lepo gore" od starih filmova koji su po meni blago antisrpski filmovi,od novijih filmova tu je "Turneja" gde su Srbe(Arkan) kojeg glumi S.T. ubedljivo najgore prikazali. Tu je i film "Obični ljudi" koji je režirao Bladimir Perišić koji je dobio nagrade u Sarajevu isto jedno antisrpsko ostvarenje. Da ne zaboravimo i film "Šišanje" koji je režirao Stevan Filipović..u filmu navijači pale romsko nasenje a pre toga ubijaju Roma? Od predstave skoro sve što potpisuje Biljana Srbljanović,Atenje 212 i JDP kao nosioci hrvatskog lobija.
Preporuke:
62
1
6 sreda, 26 septembar 2012 19:46
Tatijana
Nažalost, mnogi su prošli ovim prostorima, ali oni koji su ostali i zovu se Srbima to upravo i jesu. Svaka ptica svome jatu leti, kaže se u narodnoj poslovici i to nije slučajno.
Autoru teksta molba da nikako ne menja svoje mišljenje.
Preporuke:
35
1
7 sreda, 26 septembar 2012 20:01
Hanover
Srpsko ćirilično pismo je zakonom zaštićeno! Ni većeg čuda ni veće sramote. Ima li to još kod nekog od ozbiljnih naroda i država? Da li Nemci, Francuzi ili Italijani, na primer, zakonom štite svoje pismo i primoravaju vlast da ga koristi u službenoj upotrebi?


Draga Ilić-Jonaš o fenomenu manjevrednosti, odn. zanemarvanju/zapostavljanju ćirilice (potražite na "Jutjubu")
Preporuke:
16
2
8 sreda, 26 septembar 2012 20:08
Brane2
Jako puno slova, rečenica, pasusa, malo informacije.

Sve se svodi na autorove nesimpatije prma drugoj strani i argumentom "zašto samo srbija" ovo ili ono.

Ako je cilj požeti ovacije ili bar odobravanje na svojoj strani, OK. Ali mesta za ozbiljnu raspravu ovde baš nema...
Preporuke:
8
57
9 sreda, 26 septembar 2012 20:08
Hanover
Nečuveno je da se u TV seriji “Crni Gruja” do apsurda izvrgava ruglu nacionalna istorija. Karađorđe Petrović, vođa Prvog srpskog ustanka, ovde se prikazuje kao crnoberzijanac, korumpirani kmet, ženskaroš i turska dvorska budala. Može li se zamisliti da se Nemci rugaju Otu fon Bizmarku....


pa ovo “trulo” se nemože smatrati da je poteklo od naroda, jer narod čini “kvasac”-a “kvasac” je odavno uništen.

Eufemizam “progresivnost” u uslovima bez “kvasca” je zapravo, mislim, šifra za “trulost” itd.
Preporuke:
19
1
10 sreda, 26 septembar 2012 20:21
Peter RV
Ocigledno je da mediji i 'kultura' nam namecu jedan kompleks inferiornosti. Sto je manje poznato je, da to spada u plan 'de-nacifikacije' Srba (Danijel Goldhagen, Harward University).
Borba protiv toga nece bit laka, uzimajuci u obzir degradaciju nacionalnoga duha koji se stvorio od 5og Oktobra. Imamo protiv sebe sve moguce neprijatelje, pocevsi od samih nasih vlastodrzaca koji su pronasli (jedni za drugim) 'evropske integracije' kao zlatni rudnik za licnu promociju. Onda imamo pjevacki hor iz Evrope i Vasingtona koji budno bdi nad nasom 'de-nacifikacijom'.
Jedini je izlaz vracanjem korijenima nase kulture tj Pravoslavlju i narodnoj mitologiji, sto zahtijeva odlucno odbacivanje svake ideje o ulasku u EU. Rusija ce bit tu da nam pomogne.
Ali, za ovo treba imat- volju.
Preporuke:
30
0
11 sreda, 26 septembar 2012 20:30
čovek iz loznice
pa...valjda ,,bežimo od zle sudbine,samo što evrunijate,misle da je lakše,to činiti s prihvatanjem evrobriselskog novo kancelarijskog shvatanja života kao univerzalne vrednosti svega na zemlji,pa i načina pečenja,rakije,krastavaca određenih dimenzija,i koječega ostalog,a....evroskeptici/dss i ostali/svemu gore navedeno kontra,sa utopijskom distancom i kao simbolom dvoglavog orla/našeg/...i na istok i na zapad!...zla sudbina, nagoni mali narod, malog čoveka,da udara,na sebe,svoju familiju,svoju porodicu,pa što ne bi i na svoju državu!e sad...plaćenika,koje neko krsti..domaćim izdajnicima,uvek je bilo i biće!šta reći,nismo kao narod imali,ni istorijske sreće,pa bili negde u prikrajku,čekali,vekove,razmnožili se,bilo nas jedno 80,90,miliona,te sad koristili,blagodeti prikrajka!ovako,sradali,smo kroz vekove,paradoksalno,najmirnije, smo kao narod,razmnožavali se u doba, turske vladavine,s nama!mada i tada je bilo svega i svačega!šta reći....
Preporuke:
12
0
12 sreda, 26 septembar 2012 20:35
fristajlo
Mnogi će reći da je ovaj tekst oštro kritički intoniran zbog moje ocene o nedostatku srpskog kulturnog kompasa i preovlađujućeg podilaženja nedobronamernim uticajima. Ubedite me u suprotno! Rado ću promeniti mišljenje.

Ja bih rekao da je Vaš tekst isuviše blag u opisivanju stanja. Kultura u ooj zemlji direktno zavisi od donacija Vlada, koje su tako u mogućnosti da diktiraju kakve "proizvode žele.
Dok god se te ingerencije ne oduzmu od Vlade- imaćemo ovaj i ovakav problem...
Preporuke:
36
0
13 sreda, 26 septembar 2012 20:36
Laza
To što pišete je tačno,a ja bih da pitam a gde smo kao narod mi krivi?Da li su srpski istoričari napravili stručnjake i na primer poslali u istambulski arhiv i doneli dokumentaciju u Srbiju,preveli na srpski i videli iz turskih popisa ko je u XV,XVI i do 1689.godine videli ko je bio najbrojniji narod na Kosovu i Metohiji? Da li su Srbi popisali sve koje su poginuli u Prvom svetskom ratu?Gledao sam na HTV emisiju o jugoslovenskom tajnim službama,neverovatne istorijske netačnosti i kad su spomenuti kadrovi iz jugoslovenskih službi prebegli 1991. na hrvatsku stranu, voditelj je rekao da su neki od njih organizovali ubijanje ustaških emigrantata,ali su 1991. došli da brane Hrvatsku.A može li neka rasprava u Srbiji o četnicima i partizanima,da se normalno raspralja bez vređanja i zadrtosti jedne i druge strane?
Preporuke:
27
0
14 sreda, 26 septembar 2012 20:42
Srđan G.
Jezik starozavetnih Jevreja je hebrejski a ne jidiš. Jidiš je "iskvareni" hebrejski, mešavina hebrejskog, aramejskog, nemačkog i još ponečega.

Ostalo je manje više tačno ali sve to treba da se desi...
Preporuke:
24
0
15 sreda, 26 septembar 2012 21:01
Zoran
Da, problem sa Srbijom danas je što ne može i jare i pare. Moraće mnogo da radi i to pošteno pa pitanje šta će biti ili neće ništa pametno da radi i zna se šta će biti. Najmanje smetaju crne slike Srbije od strane dušmana.
Preporuke:
8
0
16 sreda, 26 septembar 2012 21:01
micky
Obradovic je ministar prosvete vec drugi mandat. A on izbacuje iz skolske lektire Lazu Lazarevica a ubacuje Hari Potera. To je kadar Dacicev.
Preporuke:
32
0
17 sreda, 26 septembar 2012 21:05
Tihomir Petrović
@Nažalost

Mislim da se ne radi o genima, gospodine, već o političkoj situaciji i ekonomskim uslovima – oni su ti koji dovode do konverzije. A kad se konverzija (religiozna, itd.) desi, onda se javlja poznati psihološki momenat da ta osoba ima potrebu da i sebe i svog novog ”gospodara” ubedi da je iskrena – preterujući. Konverzije su češće u ”malim” narodima na ”vetrometini”, ali e dešavaju i u ”velikim”. U svirepim ratovima katolika i protestanata u Nemačkoj, ko su bili protestanti? Pa, dojučerašnji katolici, naravno. Kad se dogodila invazija Normana na Englesku u 11. veku, cela se saksonska elita normanizovala. Čitavo nemačko plemstvo u baltičkim zemljama je bilo verno ruskim carevima, a gotovo svi koji su dobili visoke vojne činove su prešli u pravoslavlje. U svakoj evropskoj zemlji se mogu naći takvi prmeri, od pokatoličenih Jevreja u Španiji do mađarizovanih Hrvata, do pohabzburženih Mađara i ponemčenih Čeha i Poljaka.Prema tome, mislim da shvatate da je Vaša genetička teza pogrešna.
Preporuke:
23
0
18 sreda, 26 septembar 2012 21:20
Beli Orao
""Naslovu. Zato što smo tako dozvolili...
Ako malo zavirite u filmove videćete da su k-dante uglavnom glumili hrvati(B.Buzančić),njegova devojka je bila B.Frajt,naduveni major Barac-R.Š.-globalista.Da ne grešim dušu Marko Todorović je igrao Tita,ali to je samo zato što je bio pravi gospodin, a i glumčina i nisu imali pare za nekog stranog glumca.
Bata je uvek bio drugi k-dant, a kad je bio prvi postao je najgledaniji glumac na svetu-Valter.
Ustaše su uvijek bili perfektno izbrijani sa lepo podvijenim rukavima, za razliku od masnih četnika i odrpanih partizana na Neretvi...
Korzika...bune se...Prefekt poziva de Gola. Ovaj mu mirno kaže "da li kod Vas postoji jedinica Legije". Da. "Onda?Nemojte više da me zovete".
Što se Ota fon Bizmarka tiče on je bio Lužički Srbin-tek radi znanja i ravnanja.
Znači dozvoljavamo da nas mažu, a čak i kad neko od nas digne glas poltroni se dignu na tog čoveka i odbrane mazača.
O ćirilici. Rastemo.
Preporuke:
23
0
19 sreda, 26 septembar 2012 22:07
Turas
Gospodine Košanin.Vi se niste "prestrogo"obratili NSPM auditorijumu.Naprotiv,u vašem izlaganju osim konkretnih opisa vladajućeg"kulturnog"stanja u Srbiji(zemlji da prevrne i da druga postane sudija)nema one jedne reči IZDAJA.Zar je to toliko teška reč.Gospodine,kada onima koji to rade nije teško,zašto je vama teško da to kažete?Ah,da;neko reče.Ubi ga teška(istinita)reč. I pored "nedorečenosti" pozdravljam Vaš vredan komentar.
Preporuke:
15
1
20 sreda, 26 septembar 2012 22:20
Marko Radovanović
Sa ove vremenske distance je interesantno podsetiti se podele glavnih uloga u filmu “Boj na Kosovu”. Vuka Brankovića igrao je Vojislav Brajović, a sultana Bajazita Branislav Lečić.


Takođe se desilo da je Miloša Obilića glumio Žarko Laušević, koji je i u privatnom životu stradao zato što nije mogao da trpi zemaljsku nepravdu.

Imali su Branislav Lećić i Žarko Laušević još jednu zanimljivu scenu, ali u seriji "Sivi dom", u kojoj je Crni (Lečić) u zadnjoj epizodi divljački pretukao Šilju (Lauševića), nadajući se da će izvući nekadašnje zlo iz njega (a koje je njegov lik oberučke prihvatio i nije mogao da živi bez njega), a što mu nije pošlo za rukom.

Neretko životne uloge mnogih glumaca zaliče na filmske, a lično mislim i da dobri reditelji znaju da procene njihove ličnosti pa da im na osnovu toga dodeljuju uloge, što bi moglo da objasni takve pojave.
Preporuke:
9
1
21 sreda, 26 septembar 2012 22:35
Rin o-o to
Autor je napisao tačan, istinit tekst i hvala mu na tome. Autor (naslovom) pita zašto i mislim da zna odgovor? Ja bih dodao svoj. Zato što su srpske zemlje najlepše na planeti, one su centar sveta zbog sudara četiri godišnja doba, četiri velike religije... Napad na te zemlje je bio učestao kroz istoriju i sličan primer se može odnositi možda samo na Jerusalim. Srbi su ih branili uvek i uz veliku žrtvu i izvojevali bi mnogo pobeda. Što više pobeda to više neprijatelja u budućnosti. Neprijatelja je mnogo a Srbi su jedni. Kad je mnogo neprijatelja i kad učestalo napadaju, a najčešće udruženo, srpski korpus je jednom morao biti iscrpljen pre svega kvantitativno...
Preporuke:
12
1
22 sreda, 26 septembar 2012 22:36
Rin o-o to
... Srbi su svojim pobedama i žrtvom zadužili svet i ljudsku civilizaciju kako protiv osmanlijske najezde tako i u I i II sv. ratu (i ne samo tada, nabrajao sam samo krupne istorijske događaje). Ta žrtva nikada nije nagrađena i nije priznata kao civilizacijsko dobro i odbrana od kontinuiranog zla i genocida koji se vekovima sprovodi protiv jednog, srpskog naroda. Tom narodu trebalo je onemogućiti da se samoobnovi tako što je ,potom, jednom ideologijom, pet decenija, pomeran od sebe. Poslednjom avionajezdom i bombama trebalo je najzad pobediti Srbe a ideju odbrane i slobode zatvoriti u Hagu a u Srbiji dekapitovati akademski,intelektualno i svako drugo rodoljublje uz uvek prisutnu i nemilosrdnu medijsku propagandu, najintenzivniju upravo danas (informatičko doba). Tako oslabljen korpus, telo bez snage. odlična je mušterija za negativno kvalitativno pomeranje. I to živimo danas.
Preporuke:
12
0
23 sreda, 26 septembar 2012 22:50
Danilo
Srbi su narod koji,u moralnom smislu,ide iz jedne u drugu krajnost.
Izmedju te dvije grupe,po moralu,razlicitih ljudi traju sukobi od naseg postanka.

Na jednoj strani imamo nemoralne ljude,koji prihvataju svakog okupatora,prelaze na njegovu stranu,islamizuju se,katolice,jogoslovenizuju,europeizuju i vojvodinoizuju i uz pomoc okupatora dolaze na vlast i drze se sve dok je okupator tu,usput unistavajuci sve sto je srpsko.Cak i oni koji fiktivno ostaju Srbi stide se reci da su Srbi i svega srpskog,za njih je sve bolje sto je strano.
A,rodoljube salju u kazamate.

Druga grupa Srba su rodoljubi,nacionalno svjesni,moralni,ratoborni,kratkog fitilja,koji ne trpe okupatora,koji ginu za slobodu,kao ni jedan drugi narod na svijetu.
Ovaj dio Srba dolazi na vlast kada se oslobode i kada opadne spoljni pritisak na Srbiju i drze se do naredne okupacije.

Pokusaj da se napravi program nacionalnih interesa Srba stalno pada u vodu jer se te dvije struje ne mogu ni oko cega dogovoriti.
Preporuke:
20
2
24 četvrtak, 27 septembar 2012 05:44
Aleksandar
u pozorišnoj predstavi po scenariju Siniše Kovačevića u izvođenju Narodnog pozorišta iz Zenice bio i Sveti Sava, otac naše duhovnosti, sa porukom da je bio homoseksualac.

Pazi ti Zenicu, to produhovljeno mesto. O tom gradu predlazem sledeci tekst:

http://www.livno-online.com/bih/12318-zatvor-prepun-droge-oruja-i-silovanja-
Preporuke:
7
0
25 četvrtak, 27 septembar 2012 06:08
Aleksandar
jidišu, jeziku i pismu starozavetnih JevrejaTo jezek koji je nastao negde u 10. veku u svapskim regijama u dolini Rajne od kombinacije nemackog i ubacenih reci iz hebrejskog i aramejskog uz po koju slovensku rec. Kakav crni starozavetni jezik! Pise se hebrejskim alfabetom i govore ga Askenjazi Jevreji, a Singerova verzija je otprilike devetanaestovekovna istocno-evropska Askenjazi varijanta.
Preporuke:
6
0
26 četvrtak, 27 septembar 2012 07:44
Jasna Simonović
Gospodine, “kakav kralj, takvi podanici”...
kakav narod, takva i Srbija...
Kako uopšte može biti "naslikana" Srbija u kojoj se otima, krade, pljačka, moraju da dokazuju notorne činjenice, a glorifikuju se laži....do "najtaminijim bojama"!
Srbija se još nije suočila niti sa masovnim ubistvima od 44' do danas....nije se suočila sa otimačinama od 44'do danas...
Kada npr. Velja Ilić na Tv-u nudi da se pokloni zemljište ljudima koji su nelegalno izgradili objekte, a ima ih milion i trista hiljada, i da se smanji taksa za legalizacijnu nelegalnog koja je ionako bedba...a od kazne ni naznake...to je da srpski počneš da pišeš na svim pismima sveta i najpre napišeš S.O.S:!
Gdine, neka su sveta imena svih naših "genetskih" predaka koji su ostavili svetlost da se u ovom haotičnom delu sveta neki od nas možemo međusobno videti kroz poštene oči i pošteno delo...Želim vam prijatan dan...i hvala na lepom tekstu...
Preporuke:
12
2
27 četvrtak, 27 septembar 2012 09:18
dopuna i stav
sreda, 26 septembar 2012 Tihomir Petrović
Kad se dogodila invazija Normana na Englesku u 11. veku, cela se saksonska elita normanizovala


Mislim da je bliže istini da je saksonska elita pobijena, kao što su pobedioci po pravilu činili u to vreme svuda, a novu vlast i elitu su činili Normani koji nije trebalo ništa da menjaju.
Engleski jezik su tada održali seljaci, uz mnoštvo primljenih francuskih reči koje su došle upravo od Normana koji su činili svu moguću vlast.

Znak da se nacionalna kultura u Srbiji oporavlja biće sve veća upotreba ćirilice u svim oblastima. Zato, pišite ćirilicom i tražite ćirilicu svuda - na dokumentima, u bankama, na računima, gde god možete. Sve više ljudi uspeva da je dobije.
Preporuke:
10
0
28 četvrtak, 27 septembar 2012 09:21
Živorad
Našao sam nekoliko pisama i dopisnica moga dede, koja su poslata do 1932 iz Nemačke rodbini u Zemlji. (turistička, poslovna, obrazovna putovanja)

Većina od vas, najverovatnije, a što sam iz razgovora sa mnogima zaključio, nije imala prilike da vidi tako nešto pa ću u najkraćem mogućem da opišem o čemu se radi:

Ime Prezime
Ulica i broj
Mesto
Jugoslavien


Da li ste primetili je sve adresirano ćirilicom osim naziva države? Zašto, mi danas, ne možemo tako, poput tih retkih pismenih ljudi pre Drugog svetskog rata?
Preporuke:
10
1
29 četvrtak, 27 septembar 2012 09:31
brm
"Nečuveno je da se u TV seriji “Crni Gruja” do apsurda izvrgava ruglu nacionalna istorija. Karađorđe Petrović, . Može li se zamisliti da se Nemci rugaju Otu fon Bizmarku...."Crni Gruja je plagijat engleske serije Crna Gija ...znači i Englezi ne štite svoju kulturu?
Preporuke:
6
3
30 četvrtak, 27 septembar 2012 09:31
thinking maize
Autor je napravio DVE greške, sitne naizgled, ali IPAK važne! Da počnemo od druge: "Isak Baševis Singer je pisao na jidišu, jeziku starozavetnih Jevreja..." Isak Baševis Singer je pisao na jidišu, JEZIKU ISTOČNOEVROPSKIH Jevreja-Aškenaza! Ne zna se tačno poreklo ovog jezika (sem da je verovatno nastao na prelazu iz kasnog srednjeg veka u moderno doba i da je pretrpeo uticaj nemačkog glasovnog i gramatičkog sistema, kao i da ima mnoštvo slovenskih pozajmljenica), kao ni etnogeneza samih Aškenaza, ali ono što je TAČNO, jidiš ima otprilike veze sa starozavetnim hebrejskim kao i moderni srpski sa staroslovenskim, u NAJBOLJEM slučaju! A sad PRVA i VAŽNIJA autorova greška! On reče: "kao kod najokorelijih marksista – anarhista, kritikuje sve postojeće." Ispravio bi ga tako što bih IZBRISAO predlog "KAO", pošto su pomenuti "drugosrbijanski" jurišnici ISTOVETNI "najokorelijim marksistima – anarhistima", tj. ISTI su SAMO JEDNA od FAZA u razvoju tog političko-kulturnog "pravca"! Mislite o tome!
Preporuke:
4
0
31 četvrtak, 27 septembar 2012 09:35
Zoran Đorđević
Da su mediji još uvek pod jakim uticajem "žutih" vidi se po tome što su onako i onoliko izrezilili Dragana Kolarevića zato što se usudio da kritikuje antisrpske i samopljuvačke filmove i pozorišne predstave.
Brine me to što ovi koji su sad na vlasti nisu stali iza njega, pa se sve završilo na tome da je on taj tekst napisao pre nego što je postao pomoćnik ministra. A, da je sreće, ministar kulture je morao nekome da zada zadatak da napiše da takav tekst.
Preporuke:
7
0
32 četvrtak, 27 septembar 2012 10:48
Mila
@Beli Orao

interesantno zapažanje uz jednu malu opasku-

Božidarka Frajt je dete sa Kozare...
Preporuke:
9
0
33 četvrtak, 27 septembar 2012 10:58
seljak bezemljaš
U jednoj priči Ive A ndrića iguman na čiji manastir i globama i klevetama i fizički napadaju turci,pita da li je ikada bilo ovako.Jeste,kažu mu ali je o manastiru brinuo drugi.
Lično sam zadovoljan.Kada otopli,sve ovo će pasti kao sneg sa grana.Sa treskom.
Niko ozbiljan i pametan nije im se pridružio.Ništa vredno nisu stvorili.
Samo jedna predsednica,jedne NVO,jednim nastupom stvori više srpskog osećaja kod mladih ljudi,nego NSPM za godinu dana.(malo sam preterao ali neću da brišem).
Ne bih o srbljanovićima i srbljanovićkama i njihovim turnejama.To je materijal za knjigu MEDIOKRITETI SLABOG KARAKTERA U SRPSKOJ ISTORIJI.Narod ih je osudio.Njihova sočinjenija nemaju publiku.Pišu i snimaju za sebe.
Meni je interesantno kako smo mi svojim slabostima otvorili prostor za loša dela koja su dobro pustošila fondove.Navešću dva primera.nastavak
Preporuke:
5
0
34 četvrtak, 27 septembar 2012 11:09
Svetozar D.
@Đura
Đuro, naš jezik se piše samo ćirilicom, a ako se piše hrvaticom, to je samo transkript. I ruski može da se piše latinicom, ali nikome ne pada napamet da tvrdi da se ruski piše i latinicom.
Preporuke:
4
2
35 četvrtak, 27 septembar 2012 11:35
seljak bezemljaš
nastavak U tekstu se spominje drama Duška Dušana Kovačevića SVETI GEORGIJE UBIVA AŽDAHU ,prema kojoj je Srđan Dragojević snimio film.
AŽDAHI prethodi RADOVAN TREĆI.Zanemarimo u RADOVANU stvoreni uslovni refleks da se mi koji smo se dočepali grada rugamo selu i seljacima(radovao nas je bedan osećaj nadmoći što smo mogli da uvalimo loše sočinjenije za dobar sir,kažem mogli jer je selo propalo i nema više)
Udarno je bilo ono ČLAN BIBLIOTEKE.To je bila terapija.Strah se ne prazni samo kroz drhtanje,znojenje i lupanje srca.Praznio se smehom.Vidi nas,kako smo hrabri i lukavi.Rugamo se komunistima a oni ništa.Kukavičluk,licemerje i glupost,predstavili su se kao hrabrost i pamet.Tako je stvorena klima i otvoren prostor za AŽDAHU.Od tog materijala se ne pravi pita a kada se Srbi i njihovo učešće u Prvom svetskom ratu stave u materijal od koga se pita ne pravi,utisak je veoma neprijatan.Režisar se potrudio da imitirajući LEONARDA DA VINČIJA sinima"sfumato"tehnikom pa je utisak potpun.nastavak
Preporuke:
6
1
36 četvrtak, 27 septembar 2012 12:01
Svetozar D.
Molim vas, pogledajte Vikipediju na nemačkom jeziku: Tamo je Nikola Tesla označen hao HRVATSKI inženjer. Hoćemo li da sačekamo da Hrvati snime film o njemu?
Preporuke:
6
0
37 četvrtak, 27 septembar 2012 12:07
seljak bezemljaš
nastavak Da se razumemo .Ja ne mislim da je Duško Kovačević loš pisac,Po mom sudu nije on ni Sterija ni Nušić(znam da Nušić"nije iz prve"primljen u Srpsku akademiju nauka)ali ni nivo i kvalitet Koste Trifkovića nije za "baciti".Napomenuo bih da je u filmu PROFESIONALAC,prikazao sve demokrate kao nesposobne kretene,što je snažna anticipacija.Komunista Luka Laban je uverljivo pozitivan lik što je koliko je meni poznato prvi puta u svetskoj literaturi.
Drugi primer je pesmuljak o lazi ladačkom.Pijanica i slab karakter,novaca radi ženi se sa bogatom devojkom.Pijanči i troši imanje.Kada je sve potrošio a oboleo od ciroze jetre,setio se sirote lepe devojke.(Koja je kopala godinama na njivama koje je dobio ženidbom).Identifikacija dela slušalaca sa tekstom meni je bila uvek problematična.Zahvaljujući veoma problematičnoj popularnosti napravljen je film. A od tog materijala ne pravi se ni pita a ni film.
Porodično preduzeće je potrošilo vojvođanske fondove a film niko ne gleda.
Preporuke:
8
0
38 četvrtak, 27 septembar 2012 12:27
Pirić
@Srđan G.

Otkud tebi da staviš u istu ravan hebrejski, aramejski i NEMAČKI jezik?

Šta misliš da su Nemci džaba dobili naziv Nemci? Neće biti, ali si ti upao u "šemu" germansko-nordijske istorijske škole, koja je jedna potpuno besmislena baruština laži.

Nemački je bio jezik trgovine i vlasti u Habzburškom carstvu. Pre toga se Germani nisu međusobno ni razumeli. O kojem germanskom plemenu, dakle, pričamo?

Prvi rečnik braće Grim, koji se sastoji iz 16 delova objavljivanih između 1852 i 1960, je najsveobuhvatniji rečnik nemačkog. 1860. godine, gramatika i pravopis su se prvi put pojavili u Dudenovom priručniku. 1901, ovo je proglašeno standardnom definicijom nemačkog jezika. Zvanične izmene su učinjene tek 1998. godine, kada je nemačka pravopisna reforma stupila na snagu u svim zemljama u kojima se govori nemački.
Preporuke:
1
0
39 četvrtak, 27 septembar 2012 12:30
brm
Aleksandar
i ti si ladno progutao da je u toj predstavi pisca uglednog člana DSS-a sv. Sava predstavljen kao homoseksualac? dobar ovaj srBski staroozavetni jidiš
Preporuke:
0
4
40 četvrtak, 27 septembar 2012 13:04
Vlajko
Poštovani autore,
U načelu se slažem sa vašim stavom iznetim u članku, ali bih zarad kvaliteta samog članka želeo da vam napomenem par faktografskih propusta koje ste u njemu izneli.
Kralj DŽordž III nije "ujedinitelj" Ujedinjenog kraljevstva. To je bio DŽejms I(Ujedinjenog kraljevstva) i VI (Škotske).
Amerikanci, premda poštuju Tomasa DŽefersona kao idejnog oca i potonjeg predsednika, kada kažu u jednini (founding father) uvek misle na DŽ. Vašingtona kao osnivača SAD.
Jidiš nije starozavetni jezik Jevreja, nastao je u srednjem veku među Aškenazijima kao fuzija hebrejskog (starozavetnog jezika) i nemačkog.
Nadam se da ćete ove primedbe shvatiti dobronamerno i sa ciljem da se poboljša kvalitet članka.
Preporuke:
4
0
41 četvrtak, 27 septembar 2012 13:08
Vlajko
Poštovani autore,
U načelu se slažem sa vašim stavom iznetim u članku, ali bih zarad kvaliteta samog članka želeo da vam napomenem par faktografskih propusta koje ste u njemu izneli.
Kralj DŽordž III nije "ujedinitelj" Ujedinjenog kraljevstva. To je bio DŽejms I(Ujedinjenog kraljevstva) i VI (Škotske).
Amerikanci, premda poštuju Tomasa DŽefersona kao idejnog oca i potonjeg predsednika, kada kažu u jednini (founding father) uvek misle na DŽ. Vašingtona kao osnivača SAD.
Jidiš nije starozavetni jezik Jevreja, nastao je u srednjem veku među Aškenazijima kao fuzija hebrejskog (starozavetnog jezika) i nemačkog.
Nadam se da ćete ove primedbe shvatiti dobronamerno i sa ciljem da se poboljša kvalitet članka.
Preporuke:
3
0
42 četvrtak, 27 septembar 2012 14:32
Vera NS + Prijatelji
Srbija je puna PLAGIJATORA kvazi zapadne kulture, ti koje su Srbi kao narod NAZALOST oduvek imali na pretek!!!

Nigde na zapadu, ni u jednoj zapadnoj zemlji, necete naci SPREMNE da
na SOPSTVENO PLJUNU, da sopstveno nipodastavaju i blate kao kod Srba!!

Pre svih konstatovanja o tim bednim samoprozvanim "gradjanskim elitama" i -
AUTODESTRUKTIVNIM plagijatorima, mi bi MORALI KONACNO da se upitamo -
ZASTO je to tako, i ZASTO bas mi Srbi imamo ona CETIRI SLOVA na Grbu:
" S-AMO S-LOGA S-rbina S-pasava " ????

Sve te svima poznate "gospodje" subvencionisane od SOROSA i ostalih zapadnih
fondova koje tako revnosno izvrsavaju date im zadatke nanosenja stete svom -
narodu i drzavi u kojoj zive,moraju plagiirati tudje jer NEMAJU SVOJ, nemaju -
SVOJ IDENTITET!!

Takva RUPA koju one/oni nose u sebi, moze da se ispuni i podnese SAMO PLAGIJATOM i naravno dobro napunjenim bankovskim racunom.

Pitajmo se ZASTO takve tolerisemo i ZASTO su uopste tu??
Preporuke:
7
1
43 četvrtak, 27 septembar 2012 16:53
Beli Orao
""Mila.
Hvala na podsećanju. Bilo mi je to negde u malom mozgu, ali sam zaboravio.
Preporuke:
0
0
44 četvrtak, 27 septembar 2012 17:05
stvarno,
@Hanover

upravo pogledao, hvala na preporuci!
Preporuke:
1
0
45 četvrtak, 27 septembar 2012 17:14
Milan
u zadnjih 200 godina Srbija je konstantno pokušavala da izvodi osvajačke pohode na komšije. Pošto se velikima osvajanja toleriraju a malima ne, Srbija je u pravilu plaćala za to, nekada i žestoko.

Konačno jednom delu naroda to je smetalo i pokušali su da neutraliziraju tu nacionalno ostrašćenu 'ekspanzionističku' politiku i stvore uslove za miran život i razvoj u Srbiji bez ratova.

Mislim da se to i danas dešava. Postoji krug jastrebova koji neprekidno sanjaju nove teritorije, ali postoji dobar procenat naroda koje je toga navrh glave i rado bi da žive normalno. Otuda razne Kandićke, NVO-i i ovi što naginju zapadu
Preporuke:
1
24
46 četvrtak, 27 septembar 2012 19:08
Rin o-o to
@Milan („u zadnjih 200 godina Srbija je konstantno pokušavala da izvodi osvajačke pohode na komšije.“)?


Ja se stvarno izvinjavam svima ali me čudi da ja o ovome nisam obavešten a nisu ni oni koje poznajem i prilično su dobro obavešteni (strukom). Nisam istoričar, ali ovakvu besmislenost mogu da razumem samo kao pristigao rezultat doživljene, intenzivne i rigidne antisrpske propagande...
Preporuke:
8
0
47 četvrtak, 27 septembar 2012 19:13
Rin o-o to
... A ako to nije razlog onda je posredi antisrpska mržnja koja je odavno negovana pažljivom i svrsishodnom indoktrinacijom. „Velikosrpska hegemonija“ šta je to? Kad je to bilo? Samo nemoj neko da mi šalje odgovor tipa: da ona nije realizovana a bila je u planu pa je prevencijom (paroksizmima u genocidu nad Srbima, u celom prošlom veku, na vreme sprečena!?). Srpsko pitanje je uvek bilo i jeste svetsko pitanje! Bez pravično rešenog srpskog pitanja nema sreće antisrbima a ni onima indiferentnim na očigledno i, od zlikovaca proizedeno, stalno srpsko stradanje! Mržnja nije hrana i ne može biti već je više neutoljena glad za kvalitetno lično samoostvarenje i samopotvrdu do čega nikako da dođe (istorija nam govori) sa ili bez Srba! Ima nešto trulo u tom biću, biću mržnje, koje u ,ovom, sve manjem broju Srba polako počinje „da brine za sopstvenu hranu“. Kipti, „neuhranjeno“.
Preporuke:
6
1
48 četvrtak, 27 septembar 2012 20:00
Vlajko
@Rin o-o to
Postoji jedan presedan. Srpski napad na Bugarsku 1885. god. To je jedna vrlo zlosrećna epizoda zbog koje smo započeli 60god. konflikata sa Bugarima. Verovatno je Milan na to mislio jer ja za drugi slučaj ničim izazvane agresije Srba zaista ne znam.
Preporuke:
3
0
49 četvrtak, 27 septembar 2012 20:12
Vlajko
@Vera NS + Prijatelji
Poštovana gospođo Vera, premda se slažem sa vašim stavom, naglasio bih jednu kontradiktornost. Osuđujete, sa pravom rekao bih, plagijatore, a zatim se pozivate na naša 4S na grbu. Interesantno je da je u pitanju najobičniji plagijat Vizantijskog grba sa stilizobana 4V (bez vertikalne crte liče na okrenuto S)sa značenjem 'ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΝΤΩΝ' (Car careva caruje nad carstvima). Ova zastava je u Vizantiji u opticaju od prve polovine 14.veka. Pripisano značenje 'Samo sloga Srbina spasava' je pridodato par vekova nakon što smo ovo Vizantijsko znamenje počeli da ,pomodarno, koristimo.
Preporuke:
2
1
50 četvrtak, 27 septembar 2012 20:20
seljak bezemljaš doktor za bolesti druge srbije
&Rin o-o toPotpuno se slažem sa vama.
Preporuke:
4
0
51 četvrtak, 27 septembar 2012 20:45
seljak bezemljaš
&Vlajko
U pravu ste.Napad na Bugarsku 1885.g. je izuzetak koji potvrđuje pravilo da Srbi nikada nisu bili agresori.Knez Milan je pokušao da spreči stvaranje druge jake države na Balkanu.
Mislim da primedba gospođi Veri ne stoji.Ne samo zato što je to prestrogo shvatanje plagijata.Ne samo zato što smo i mi naslednici Vizantije(što bi alkar i njegovi rekli mrski bizantinci)pa bi tom vašom naopakom logikom plagijat bila i Gračanica kao najlepša kasnovizantijska građevina.
Vašoj primedbi nema mesta jer ste primedbu izvukli van konteksta u kome gospođa Vera piše o plagijatorima.
Da ja ne dužim.Mislim da je to vama jasno i da je ovo bila prilika da se predstavite kao odličan znalac ne samo srpske istorije već i poznavalac kod nas skoro zaboravljene Vizantije.Pozdravljam vas i biće mi drago ako se budete javljali.
Preporuke:
4
0
52 četvrtak, 27 septembar 2012 21:09
Rin o-o to
@Vlajko , licitacija za srpske osvajačke pohode u poslednja dva veka me baš interesuju. Molim istoričare, strukom a NSPM-u sklone da napišu. Nisam iz te struke. A za ovo 1885, stvarno ne znam. Ali, da li je tada učinjen „srpski zločin“ da bi mu trebalo ugroziti postojanje danas, samo pitam? Autentična SRPSKA TRUBA (Crna Trava i okolina) bi mogla da pobliže objasni, onako s terena, zašto srpska truba uopšte postoji, kako je nastala i čemu je služila. Zna Crna Trava i oni malo šire i okolo nje pa verujem da ima arhetipski zapis , živ i danas za tu 1885. Ako ćemo nevino i moralno istrajao bih u mogućim pristiglim komentarima koji možda nisu blizu teksta autora, da sam NSPM. A ako ih ne bude bilo onda ništa. 1885 je onda bez značaja. Ili jeste, ako je vi objasnite!
Preporuke:
2
0
53 četvrtak, 27 septembar 2012 21:42
Đura
Za Svetozar D

Đuro, naš jezik se piše samo ćirilicom, a ako se piše hrvaticom, to je samo transkript.


Svetozare, nije baš tako. Mi Srbi imamo jedan dobar deo književnosti i kulturnog nasleđa na latinici. Ja mislim da bi bilo glupo odreći ga se. Ako je, na primer, jedan Mehmed Selimović pisao srpski jezik latinicom (a jeste pisao srpskim jezikom, i to je toliko jasno da ni prekrajači istorije i otimači od srpskog etnosa ne mogu da ga prisvoje), zar da ga se mi Srbi odreknemo zbog toga? Pa ko je veći Srbin od Meše?
Ćirilici prednost mora biti davana, i ja se nadam da će u bliskoj budućnosti istisnuti latinicu, ali ništa ne može preko kolena.
Drugim rečima, ja samo ukazujem da je sadašnje stanje prirodna posledica istorije i da ćirilica nije ništa specijalno zaštićena zakonima, u smislu u kojem to spominje autor ovog teksta.
Preporuke:
2
0
54 četvrtak, 27 septembar 2012 21:53
Rin o-o to
@seljak bezemljaš, stvarno me živo zanima ta @Vlajkova godina. I želeo bih detalje (samo da ne bude preko Vikipedije). Nemaju šta Srbi da toliko istorijski kriju da bi bili kažnjeni, ne packom, nego satiranjem koje se za početak zove oduzimanje Metohije i Kosova. @Milan je „ostavio tezu“, svesno lažnu. Bez identifikacije problema nema rešenja. Srbi i srpski narod ga, nažalost, kritičnom i pasivnom većinom, za sada još uvek nisu videli i nevide.
Preporuke:
2
0
55 četvrtak, 27 septembar 2012 23:43
seljak bezemljaš
&Rin o-o toŽiva je istina da je jedan stari narod ,koji je pretrpeo strašna stradanja,imao u jednom svom delu one koji su tvrdili da je sam narod kriv.Pojava je proučena,zabeležena i nestala. To mi sada imamo kod milana.Što se tiče srpsko bugarskog rata možete se pouzdati u Vikipediju.Drugi izvori razlikuju se u sitnicama.U MOJE USPOMENE Živojin Mišić u kome je on učestvovao kao kao komandant bataljona piše da su srpske trupe prešle bugarskugranicu 23 oktobra ali je kralj Milan po savetu austrougarskog poslanika opozao naređenje da bi se sačekali rezultati Carigradske konferencije velikih sila o povredi Berlinskog kongresa.Ratne operacije nastavljene su 2 novembra a ne 14.BUGARI SU POSTIGLI NASIONALNO UJEDINjENjE KOJE JE NAMA VEKOVIMA ONEMOGUĆAVANO.bUGARSKA JE OD TADA BILA JAČA.NASTAVAK
Preporuke:
4
0
56 petak, 28 septembar 2012 00:23
seljak bezemljaš
Milorad Ekmečić u POLITIČKI RAZVOJ SRBIJE 1878-1903 navodi da je udarac za Rusiju. nova bugarska vlada prihvata austrougarsku podršku. Rusija ima austrougarsku dominaciju na Balkanu.
Katanić Mihailo,junak iz ovog rata je jedan od dva raba u pesmi Branislava Nušića,ZA KOJU JE DOBIO DVE GODINE ZATVORA, u kojoj je pisao:u Srbiji prilike su take Babe slave preziru junake
Zato i vi ne mučte se džabe Srpska deco postanite babe.
Netačna je tvrdnja gospodina Vlajka da je rat izazvao 60 godina sukoba.Ojačana,ujedina Bugarska imala je svoje apetite.Da preskočim sukobe oko Makedonije,uz dve napomene.KP je 1923 godine donela odluku da će makedonsko pitanje rešavati po programu VMROa a sama KP kaže da je probugarska organizacija sa udruženjem koje se zvalo PROTIV SRBA i imalo program izbacivanja Srba OGNjEM I MAČEM.
Dimitar Vlahov od 1904 clan centralnog komiteta VMRO
1917 posle Bugarske aneksije Makedonije upravnik Prištinske oblasti 1918 bugarski konzul u Beču.OD 1925-1944 član KP Bugarske 1928.
Preporuke:
4
0
57 petak, 28 septembar 2012 00:34
seljak bezemljaš
nastavak 1928 g.potpisnik je manifesta u Beču o saradnji VMRO i komunista.
1943.g. u odsustvu je na zasedanju AVNOJA izabran za potpredsednika pa za predsednika prezidijuma što je rang predsednika Narodne skupštine.U Jugoslaviju dolazi 1944. Da se zna ko nam je sve kroio granice sa Makedonijom.
U vezi sa pomenutim ratom su i psleratna pomeranja političkih partija izazvana porazom.Sam rat pored spoljnih uzroka imao je i taj unutrašnji politički.IZVINjAVAM SE NA BRZOM I SLABOM KUCANjU.
Preporuke:
4
0
58 petak, 28 septembar 2012 09:08
Radomir Košanin
Najpre zahvaljujem redakciji NSPM na odluci da objavi ovaj moj tekst - prvenac na njenim stranicama. Drago mi je da je on izazvao pažnju posetilaca ovog sajta i posebno hvala onima koji su ga komentarisali. Prihvatio sam sve kritike i uočene greške. U ovakvoj razmeni argumenata i stavova se može dosta toga saznati. Pošto nisam ni pomoćnik ministra niti državni sekretar pa ne rizikuje smenu, ja rekoh (napisah) i spasih dušu svoju.
Preporuke:
7
1
59 petak, 28 septembar 2012 10:14
EPILEPTIČNI NAPAD
petak, 28 septembar 2012 00:23
seljak bezemljaš
KP je 1923 godine donela odluku da će makedonsko pitanje rešavati po programu VMROa


a sabotažu ustaša u Gospiću neke 1923 ili 1932 god.), su nazvaali “narodni ustanak”.

Komunisti = Ustaše ?
Preporuke:
2
0
60 petak, 28 septembar 2012 18:19
Rin o-o to
@seljak bezemljaš; Sad sam pročitao vaše komentare, inače kvalitetne kao i obično. Opet sam nešto naučio. Hvala i pozdrav!
Preporuke:
1
0
61 subota, 29 septembar 2012 01:05
Vlajko
@Rin o-o to
Čini mi se da me niste dobro razumeli. Nipošto nisam "licitirao" o srpskim osvajačkim pohodima. Ja znam za samo jedan presedan u našoj modernoj istoriji i to je rat iz 1885.g. Upravo sam ironično pokušao da naglasim da je to ono na šta Milan misli pod 200god. osvajačke politike.
Preporuke:
2
0
62 subota, 29 septembar 2012 01:15
Vlajko
Osvrnuo bih se na lep, elaborat gospodina pod pseudonimom "seljak bezemljaš".
Dali ste kratku faktografiju srpsko-bugarskog sukoba.
Ja bih samo dodao da je u jezgru sukoba borba oko prisvajanja (i u neku ruku asimilovanja) dva prelazna subetnosa između Srba i Bugara - Torlaka i Šopa i, naravno, teritorija na kojima su oni živeli. Dve pomenute grupe stanovništva su u jezičkom i kulturološkom smislu bile postepen prelaz između ove dve tada već formirane nacije. Torlaci nešto jezikom bliži Srbima, a Šopi Bugarima. Ako pogledate na karti prostor na kojem su obitavale ove dve grupe, videćete da je to veliki prostor u obe današnje države. Ta teritorija sa stanovništvom mogla je da ode na bilo koju stranu. Danas, potomci ovih grupa imaju nacionalnost u zavisnosti sa koje strane granice su se našli.
Kada uz to dodate pretenzije obe strane na Makedoniju(geografski!), jasno je da je ulog veliki. Pri tom naglašavam da je problem etnogeneze Makedonaca isuviše kompleksan da bi ga sada ovde pominjali.
Preporuke:
4
0
63 subota, 29 septembar 2012 02:28
Peter RV
@Milan
Sve sto znam od srpske istorije , i strani istoricari to potvrdjuju-to vas protivreci.
Srbi su se jedino borili za njihove istorijske prostore, konstantno u sukobu, ili sa Turskom ili sa Austrijom- koje su neprestalno nastojale da im uniste drzavu.
Vasa 'istorija' zvuci kao NATO-propaganda. Ko je njen autor? (Neki Danijel Goldhagen sa Harvardskog Univerziteta?)
Preporuke:
2
0
64 subota, 29 septembar 2012 02:35
ddj
Veliki američki pisac izraelskog porekla Isak Baševic Singer je pisao isključivo na jidišu, jeziku i pismu starozavetnih Jevreja, a ne na hebrejskom ili engleskom, mada je živeo u SAD.


Meni se cini da je jidis jezik Askenaza - Jevreja iz srednje i istocne Evrope i da nema nikakve veze sa Starim zavetom tj. nastao je nekih 2000 godina nakon pisanja starozavetnih knjiga.
Preporuke:
0
0
65 subota, 29 septembar 2012 07:48
dejan l. vuksanovic
Zato sto je dugovekovna zavist i osecaj inferiornosti zapadnih drzava evrope i njenog prenesenog uticaja na zvanicni danasnji Washington veliki cinilac u mracnom prikazivanju Srba i Srbskog naroda.
Ono sto zna zapad a ne znamo mi Srbi sami je da su Srbi organizovan narod vec punih 7518 godina, a kao takav najzreliji od svih danasnjih, da su Srbi Dusanovog carstva osnivaci Humanizma i Rnesanse, a da su to manirom Rimljana protiv Grka, zapadno evropljani negirali, pa iskopirali i sebi pripisali.
Srbija se takodje analizira i ustanovljava kao Rusija u malom i da je kao takva, magnet za ceznju zapadne evrope za unistavanje i prezir, preko koga se neguje prezir prema Rusiji.
Taj prezir se prenosi i to narocito na Pravoslavno Hriscanstvo, mnozinski zastupljeno u oba bratska naroda, Srba i Rusa.
Preporuke:
2
2
66 subota, 29 septembar 2012 12:14
Vera NS i prijatelji
@ Vlajko......HVALA Vam, to NISAM znala!

Pretvorena za nas u ta 4 slova: Samo SLOGA Srbina spasava...pokazuju jos -
jasnije koliko smo mi Srbi rascepljen/neslozan narod,i koliko time sami sebi stetimo!!

Jos jednom puno HVALA jer sada znam vise!
Preporuke:
2
0
67 subota, 29 septembar 2012 12:40
seljak bezemljaš
&VLAJKO
Poštovani gospodine.
Ne zamerite ali vaša primedba koja se odnosi na asimilaciju Torlaka i Šopa,koliko je tačna,toliko je i problematična.
Naravno ne samo zato što su asimilovani Srbi u Mađarskoj,Rumuniji,Makedoniji,Albaniji..
Razlog leži u činjenici da većina nezna,procese asimilacije ni u Evropi ni na našem tlu.
Poznat je primer KROATIZACIJE katolika na teritoriji Slavonije,Hrvatske,Dalmacije,BiH.Na teritoriji BiH PROCES KROATIZACIJE I SVEŠTENIKA KATOLIČKE CRKVE ZAVRŠEN JE TEK POSLE 1918 g.Odluka o kroatizaciji doneta je 1900 g.na Svekatoličkom kongresu u Zagrebu.(tada su određene kao hrvatske granice na koje je 1941 izašla NDH)
O stanju u Dalmaciji najbolje govori sledeći citat iz knjige NACIONALNO PITANjE U DALMACIJI U XIX STOLEĆU autor Rade Petrović recenzent akademik Ante Babić Zagreb 1982.g."ONI SU MU NABROJALI U DALMACIJI SVE DO DUBROVNIKA 19 LICA KOJA SU ZAUZETA ZA SLAVJANSKU NARODNOST..KAD JE DOŠAO U ZADAR ,GDJE SE IZNENADIO NAŠAVŠI VAROŠ STRAŠNO POTALIJANČENU.
Preporuke:
1
0
68 subota, 29 septembar 2012 13:12
seljak bezemljaš
nast"u takvoj situaciji ban se odlučio da krene zagorskim delom dalmacije gde narod..nikakve narodne svijesti nema,van što se drži jezika i običaja svojih"..
u toj i takvoj dalmaciji sveštenik mihovil pavlinović piše program po kome su svi stanovnici politički hrvati.i kada smo kod asimilacije evo kako je to počinjalo kada su u pitanju srbi u hrvarskoj.
citat iz knjige povijest hrvatskog naroda 1860-1914 zagreb 1968.g.autori dr jaroslav šidak,dr mirjana gross,dr igor karaman i dragovan šepić.
"hrvatski sabor doduše,već 1861 priznao ostojanje srpskog naroda u hrvatskoj,ali se ideja političke narodnosti koja je nužno proizilazila iz osnovne zamisli državnog prava,zajednička svima političkim strankama u hrvata,nije,mirila sa time."
i šta imamo kao rezultat.godine 1864 na izložbi dalmatinsko-hrvatsko-slavonskoj u zagrebu(ponovo sitat)"u statističkim podacima o narodnostima u hrvatskoj navedeni su ondje čak i sasvim malobrojni cigani(1570)i jermeni(41)ali su potpuno izostavljeni srbi
Preporuke:
1
0
69 subota, 29 septembar 2012 13:52
seljak bezemljaš
nastavak"PO TOM KATALOGU STANOVNICI ČITAVE TROJEDNICE JESU PO NARODNOSTI HRVATI KOJI OBSIŽU PRIEKO 95%POSTOTAKAH OD UKUPNOG PUČANSTVA I OD KOJIH I OD KOJI JEDNA ČETVRTINA OTPADA NA GRČKO-NESJEDINjENO VJEROISPOVIEDANjE"završen citat.
120 godina kasnije oni "opsižu"taj željeni prosenat od 95%.
Treba napomenuti i postoja,naročito u Dalmaciji suprotne struje.Niko Bartulović,Viktor Novak,Ivo Tartaglija,Ivo Barbijeri,Ćiro Čičin Šajin i da ne brojim sve vrsne intelektualce koji su bili za integralno jugoslovenstvo.Strahovito su poraženi.Neprijatelji su im bili,frankovci i komunisti.Niko Bartulović je poizlasku iz italijanskog zatvora ubijen i nezna mu se grob.Ivo Tartaglija je ležao u Austrougarskom i italijanskom zatvoru,a umro je u Lepoglavi 1949.Bio je najuspešniji gradonačelnik Splita.Slobodno se može reći da u Splitu ne postoji ništa značajno što nisu uradili Tartaglija,ubeđeni jugosloven i Anntonio Bijamonti ubeđeni talijanaš.Stiglin su do Keruma.
Preporuke:
1
0
70 subota, 29 septembar 2012 14:22
seljak bezemljaš
nastavak Procesi asimilacije išli su u različitim pravcima i mi znamo samo za"pobednike"Mi znamo za kralja Aleksandar bio,diktator,klerofašista itd.
Zanimljivo je čitati šta su o kralju pisali ubeđeni jugosloveni.Ovi vrsni intelektualci pišu da je"veliki genije""vladar nedostižnih moralnih vrednosti""ideal vaskrsenja"Množinom drugih faktora pobedio je drugi i drugačiji "sin svih naših naroda".
Ako ne računamo LAMENT NAD BEOGRADOM Miloša Crnjanskog niko nije lepše pisao o Beogradu.
U biografiji Miloša Crnjanskog stoji da se kao student u Beču 1914 tukao sa policijom u demonstracijama ,kada su tražili osnivanje srednje škole za slovence na slovenačkom jeziku.
Ne samo zbog škole,može se postaviti pitanje da li bi Slovenci,koji su brojem bliži etničkoj grupi,opstali da nije došlo do ujedinjenja 1918.Uzimam u obzir da su se rado nemčili.
Preporuke:
2
0
71 subota, 29 septembar 2012 15:26
seljak bezemljaš
Pitanje asimilacija vezano je mnogostruko za jezik.Francuska buržoaska revolucija ukida pokrajinske jezike.Nije to nasilan akt.Bez unifikacije jezika nema demokratije ni suverenog građana.Kada je 1861 ujedinjena Italija samo 5% stanovnika govorilo je odabranim dijalektom.Tvorci Italije su rekli da su stvorili ITALIJU A DA SADA MORAJU DA STVORE ITALIJANE.
Mora se spomenuti praksa stvaranja sintetičkih nacija.Unašem slučaju komunističko vođstvo se odlučilo na stvaranje muslimanske i crnogorske nacije,radi brojčanog i teritorijalnog umanjenja srpskog faktora.Osnovane su ustanove koje ubrano i improvizano stvaraju,jezik,identitet,stvaraju nove crkve.
Pitanje Makedonije i Makedonaca treba razjasniti većem broju ljudi .Tu se nagomilalo previše ideološkog neznanja.Ja bih postavio samo jedno pitanje.
Da je 1945 dozvoljen referendum da li bi sve bilo kao sada.
Asimilaciju dijaspore objasnio je Crnjanski u SEOBAMA i tu se nema ništa dodati ni oduzeti.
Preporuke:
1
1
72 subota, 29 septembar 2012 18:17
Miodrag Ilic
Dakle, gosodine, svaka cast za ovaj tekst.Potpuno je tacan, ali nedovoljno obiman. Jer, ima jos mnogo toga sto nam rade nasi tzv. prijatelji i domaci izdajnici. Skoro sam citao sta je rekao direktor cia-e, jos 1946. Godine. Dao je satanisticko, ali orvelovski tacno uputstvo, kako unistavati druge narode i drzave, pre svega Rusiju. Treba unistiti tradiciju i sistem vrednosti jednog naroda i on je gotov za komadanje. Cak, taj monstrum, pominje vrbovanje placenika za taj posao u matcnim zemljama, sto su sad kod nas razni eksperti i, naravno, nvo.Ali, ni mi normalni Srbi ne treba da sedimo i kukamo.Gde su nasi intelektualci, lobisti itd? Ozbiljna je ovo tema, pa treba i ozbiljna patriotska organizovanost na svim nivoima. S.f.s.n.(neo f.).
Preporuke:
1
0
73 subota, 29 septembar 2012 21:44
Miodrag Ilic
VOLEO BIH DA OVOM BEZEMLJASU POKLONIM HEKTAR, ILI VISE, A DA NAS VISE NE DAVI.
Preporuke:
2
2
74 nedelja, 30 septembar 2012 16:16
zoran
Zakon o upotrebi (srbskog) jezika, NE PREDVIĐA (nije propisao) nikakve kaznene odredbe za nekorišćenje ćiriličkog pisma.

Taj isti zakon, PREDVIĐA ( propisao je) kaznene odredbe za nekorišćenje pisma nacionalnih manjina.

Zato, nemoj slučajno da propustiš pismo neke nacionalne manjine! Sledi kazna.

Zato, nemoraš nikako da koristiš ćiriličko pismo!
Nema kazne i baš te briga.

Zato molim vlast, da ako je sposobna, predvidi i propiše kaznene odredbe i za nekorišćenje ćiriličkog pisma.

Hvala na pažnji.
Preporuke:
2
0
75 utorak, 02 oktobar 2012 01:49
Milan
vidim vlada cudjenje povodom tvrdnje o 200 god. srpske osvajačko ekspanzionisticke politike.

Ako zapocnemo niz u vreme Dusana Silnog koji je pabircio teritorije gde god je stigao, pa preko zauzimanja Crne Gore tj Duklje (da se ne lazemo) do srpsko bugarskog rada, Balkanskih ratova za teritorije ostale iza propalog Otomanskog carstva.

U to vreme poznat je prodor srpske strane ka albanskoj obali u pokusaju da se zauzme Albanija. Nesto sto je Srbija kasnije veoma skupo platila kada je 300 hiljada Srba stradalo u neljudskim uslovima povlacenja na Krf kroz Albaniju, dobrim dijelom od albanske osvetnicke ruke.

Da se ne lazemo Gavrilo Princip i drugovi bili su clanovi organizacije koja je otvoreno planirala da prisvoji teritorij BIH kada propane Austrougarska.

Niz se nastavlja u II sv. ratu kada kraljevi rojalisti i cetnici sa Talijani dogovaraju komadanje BIh i Hrvatske. Da zavrsimo ratom za teritorije 1991.

Sve skupa veoma neslavno i beskorisno, stavise vrlo stetno po Srbe
Preporuke:
0
3

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner