Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Brana Gazivode "nadgleda nezavisnost" Kosova

Komentari (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 19 septembar 2012 13:11
brm
pijaća voda (i voda uopšte - plovni vodotokovi npr,)je nafta Srbije... strateška sirovina oko koje će se voditi ratovi ovog milenijuma... smejze s ei dalje idejui o kanalu Morava Vardar Egej i srBBujte dok propada srpsko brodarstvo na Dunavu ..a nekad smo imali i Beoplov - pomosrku kompaniju
Preporuke:
71
8
2 sreda, 19 septembar 2012 14:45
zoran
sta reci, fenomenalan clanak...cak i klintonka dolazi da izvlaci usi...zuri im se, zasto..pa, kad uzmu kosovo, sve do Nisa je otvoreno, procenite sami!
Preporuke:
96
3
3 sreda, 19 septembar 2012 15:14
predrag r
Članak je ukratko "GOVOR MRŽNJE I VAPAJ GLUPOSTI"
Preporuke:
4
161
4 sreda, 19 septembar 2012 15:20
brm
predrag r
tvoj kometar je GOVOR LjUBAVI I VAPAJ MUDROSTI
Preporuke:
131
3
5 sreda, 19 septembar 2012 15:30
Agent@brm -1
Ja se smejem i SrBujem. Veću glupost od kanala Južna Morava – Vardar - Egejsko more presamićeni nikolić nije mogao da izjavi. Da obrazložim:
1.)Ideja o kanalu potiče od pre skoro sto godina kada voda nije predstavljala geostrateški resurs. Da bi kanal bio plovan i održiv Srbija bi iz moravskog sliva morala da skreće vodu u vardarski sliv tj. da sama sebi uskraćuje strateški resurs.
2.)Pozicija kapitalnih objekta (gasovodi, naftovodi, putevi, pruge, kanali, centrale, hidrosistemi itd) planira se tako da se u celosti nalaze na što stabilnijem geološkom i geopolitičkom zemljištu. Makedonija geološki nije trusna a geopolitički???!!!
3.)Kapitalni objekti koji se prostiru na teritoriji više država zahtevaju saglasnost i zajedništvo i saglasnost svih država. Zajedništvo i saglasnost Srbija, makedonije i Grčke???!!!
Preporuke:
35
4
6 sreda, 19 septembar 2012 15:32
Agent@brm -2
4.)Plovnost nekog vodnog puta najviše je određena dubinom i širinom rečnog korita odnosno kanala i količinom vode. Na Dunavu je šest meseci godišnje otežana plovidba zbog niskog vodostaja, pojave leda, magle, rečnih nanosa i sl. Ovde će biti neuporedivo bolje???!!!
5.)Da bi se izgradio ovaj kapitalni objekat potrebne su desetine milijardi dolara. Ko ima taj novac da investira u ovaj objekat? Srbija, makedonija, Grčka???!!! EU????!!! EU je u mreži svojih koridora navela samo drumski i železnički vid transporta na koridoru 10.
6.)Svaku investiciju prati i analiza isplativosti, za jednu saobraćajnicu isplativost se gleda u ceni prevoza tone tereta i to upoređuje sa cenom prevoza tone tereta drugim vidom transporta odnosno alternativnom saobraćajnicom. Na ovom prostoru nema dovoljno tereta koji bi u dogledno vreme mogao da se preveze da bi mogao da isplati odnosno opravda ovu investiciju. Taman da se sav teret koji se sada prevozi drumski i železnički premesti u taj kanal.!!!
Preporuke:
28
5
7 sreda, 19 septembar 2012 15:33
Agent@brm -3
7.)O Beogradskoj plovidbi kao pandanu slovenačkoj Spločnoj plovbi ili hrvatskoj Lošinjskoj plovidbi možda neki drugi put. Sada samo napomena da Srbsko brodastvo trune na Dunavu ponajviše zbog „stručnjaka“ koji imaju „grandiozne“ ideje u koje može da se ubroji i plovni put Južna Morava – Vardar - Egejsko more.
Ja sam Vam dao minus
Hvala što pišete ćirilicom.
Preporuke:
27
8
8 sreda, 19 septembar 2012 15:53
F-16
@Agent@Brm

Molim Vas odgovorite, kakve veze imaju vaši komentari sa tekstom? Pomozite mi, jer ja tu vezu ne vidim.
Preporuke:
41
2
9 sreda, 19 septembar 2012 16:06
Novinar penzioner
Ovo je uz analize g. Vukadinovića i g. Jovanovića od pre neki dan, vrhunac političke analize. Žao mi je što ovo mogu pročitati samo internet korisnici, a ne i širi slojevi i političke elite. Svaka čast ovoj trojici autora. Pametnih i hrabrih Srba manjka u ovim teškim vremenima. Takvi ne trebaju "Evropi bez alternative". NSPM ipak ostaje svetionik u medijskom mraku Srbije.
Preporuke:
57
2
10 sreda, 19 septembar 2012 16:31
Agent@F-16
Izvinjavam se ako Vam je zastranjivanje od autorskog teksta zasmetalo. Nemam nameru da zloupotrebljavam stranice NSPM-a niti da "maltretiram" čitaoce. Sve što sam napisao ima malo veze sa autorskim tekstom. Napisao sam komentar podstaknut pričom o vodi kao strateškom resursu i pričom o "genijalnom" projektu vodne saobraćajnice do Egejskog mora koji bi taj resurs ugrozio. Dodatni motiv za moje pisanije je što je tu "ideju" plasirao prevrtljivi političar u predizbornoj kampanji.
Preporuke:
25
5
11 sreda, 19 septembar 2012 17:35
stradija
Gazivode se slobodno mogu po važnosti za Srbiju uporediti sa Galilejskim jezerom(morem)na severu Izraela,jeste da Srbija nije Izrael ali...
Preporuke:
36
1
12 sreda, 19 septembar 2012 17:38
Trajko da traje
Najzad da neko stidljivo kaže Srbiji šta je strateški sever Kosova.
Prvo.Trebalo je da se gradi nova termoelektrana na Kosovu.Postoje planovi ali se još nije počelo zato što nema snadbevanja vodom.Postoje raniji planovi da se to radi iz Gazivode ali samo ako se Gazivode može kontrolisati.
Drugo.Postojie planovi koji budu aktuelni kada su olovo i cink skupi na bezama za rudnik Trepča opet su Amerikanci u pitanju ali nema obezbedjne vode jer se Gazivode ne kontrlolišu.
Treće.Veliki je nedostatak vode na Kosovu(ne Metohiji) restrikcije koje su duže od onih za struju .Stanovništvo jednostavno nema vode.Postojali su planovi da se voda dovede iz Metohije ranije dok je Srbija imala u poptunosti ingerencije.Zašto to sada ne rade ne znam?
Kakve su muke imali stanovnici Ibarskog Kolašina mogu samo da zamislim jer i mi na Kosovu kada je gradjena železnička stanica smo imali sličnih muka:zemlja oduzimana samo od srba.KOSOVO NIJE IZGUBLJENO SVE DOK MI NA TO NA PRISTANEMO.KLJUČ JE KOD NAS
Preporuke:
54
1
13 sreda, 19 septembar 2012 17:42
Josip Broz
Da li je drug DŽemo, poznat po sentenci „Ubit će me, mnogo znam“, pre 40 godina kada je u Gazivodama držao govor znao o kakvom se strateškom objektu radi, to ne znamo. Ali je vrlo verovatno neko iz tadašnje vlasti to znao.
Ja jesam znao i dapače planirao, a za druga Džemu nisam siguran.
Preporuke:
32
1
14 sreda, 19 septembar 2012 18:25
Pećanac
Postojali su planovi da se voda dovede iz Metohije ranije dok je Srbija imala u poptunosti ingerencije.Zašto to sada ne rade ne znam?
Vode hidrosistema Radonjić u Metohiji, kao i vode Belog Drima i Erenika su na znatno manjoj nadmorskoj visini od Kosova. To je osnovni razlog. Gazivode su tačno gde treba, na 700 mnv, tj. 100 metara iznad Kosova.
Molim urednike NSPM, da organizuju predavanja o Kosovu, ali ne sa etno-muzikološkog aspekta kao do sada što se organizuje na sve strane(što uzgred budi rečeno, više liči na parastos nego na predavanje o kolevki srpstva) , nego sa angažovanjem ovakvih predavača, kao što je autor ovog teksta: hrabrih a pametniih.
Preporuke:
38
2
15 sreda, 19 septembar 2012 18:29
@Trajko
Najzad da neko stidljivo kaže Srbiji šta je strateški sever Kosova.
Po meni, ovo uopšte nije stidljivo rečeno, već "pravo u glavu". Problem je što Srbija to presporo i stidljivo prihvata.
Preporuke:
33
1
16 sreda, 19 septembar 2012 18:56
Dr.Rade Pajovic,Florida
Jos jednom da zamolim sve koji su odgovorni za drzavu Srbiju da ni po koju cenu ne ulaze u pogadjanja oko Kosova i Metohije!Sve ali apsolutno sve je na strani Srbije,sto je najvaznije, medjunarodno pravo!Istorija tece,zivot se ne zaustavlja,ne verujte u blesave price o "kraju istorije!"Ono sto danas ne moze,sutra je sasvim moguce.Ono sto vec sada vidimo je da su "zatvorena vrata"EU srecna okolnost.Ipak je ovo 21.vek i kriminalno otimanje teritorije tesko da ce da ce da prodje!Jedinstvo koje moramo da postignemo je kljucno i bez panike!Strpljenje!
Preporuke:
35
1
17 sreda, 19 septembar 2012 19:17
Nikola Petković
Izuzetna analiza. Obzirom da sam dosta godina proveo na tom jezeru u sportskom ribolovu i da veoma dobro poznajem svaki zaliv i sa desne i leve obale, Đikić je sve savršeno opisao. A što se tiče druga DŽeme. U leto 1974-te parkirao sam (osiguravao) njegov avion JAK-20 (u to vreme je bio predsednik vlade SFRJ), na stajanci aerodroma u Mostaru. Nedugo zatim njegov avion je udario, čini mi se u vrh Maganik i tako su se obistinila njegova strahovanja.
Preporuke:
26
1
18 sreda, 19 septembar 2012 19:53
brm
@agent
zadivljen sam vassom struccnossccu pa sam slobodan da postavim par pitanja
kako voda otiicce samo iz Srbije u Makedoniju a ne oticce iz Nemaccke, Slovaccke,,Madjarske Dunavom u Srbiju
kkako je na Dunavu u Srbiji problematiccna plovidba zbog niskog vodostaja i leda a nije nizvodnoo severnije gde je Dunav manja reka a mnooogo je hladnije
uvaazzavam da je nemogucce da se dogovore Grccka Makedonija i Srbija... bilo bi mnogo laksse da su u pitanju zemlje druge konfesije s kojima smo ratovali nego ovako iste vere, bracca i saveznici pa joss u istom sosu ssto je doddatna otezzavajucca okolnost..
u pravu ste i za trusnost ..nije stabilno ko na Korintu,Suecu ili Panami..
eto sad i latinicom pissem da me ne bi neki pomessali sa Makedoncima ne daj Bozzze
Preporuke:
10
3
19 sreda, 19 septembar 2012 20:01
brm
@agentu

jos samo jedn pitanje koje nema veze sa tekstom a ustvari itekako ima KO je ikada POMINJAO KANAL SAMO od JUZZNE MORAVE
Preporuke:
10
3
20 sreda, 19 septembar 2012 20:40
boban
Hvala na ovom tekstu.Zasto o ovome nije pisano ranije?
Preporuke:
18
1
21 sreda, 19 septembar 2012 20:51
DuLe
Odličan tekst. 99% ljudi u Srbiji nema pojma kakvog je strateškog interesa jezero Gazivode. To uporno pokušavam da objasnim ljudima u svojoj okolini. Kada bi se zatvorile slavine jezera,na Kosovu bi nastao bukvalno kolaps(žeđ,energetski i privredni kolaps...). Jezero Gazivode je toliko važno,da kada bi mi imali potpunu kontrolu nad njim,šiptari bi nas bukvalno molili!
Preporuke:
27
1
22 sreda, 19 septembar 2012 21:02
Ludi Vanko sve luđi i luđi
Meni je priča uglavnom poznata pošto sam boravio u Prištini dvadeset godina,do 76te.Čak sam branu nekoliko puta obišao i čuo dramu o Srbima čija su imanja potopljena.Sada je na nama da tu vodu upotrebimo.Ona je ako se dobro sećam i strateški važna.Kad bi brana pukla Kosova bi bila sravnjena sa zemljom sve do Prištine.Nevolja je što bi i Sever Mitrovice velikim delom nestao.Rušenje ne dolazi u obzir ali ako zagudi, šta ga znamo.Novu branu ne mogu da naprave ako mi ne odobrimo.Ovaj momak je već jednom napisao tekst koji je bio važan za Srbe i Srbiju.Ovaj otkriva važne veze sa Muslimanima i činjenicom da se sve više kazuju kao Šiptari.Gubitak severa nije moguć i zbog Srba koji na to neće pristati.Ti su oštri kao čelikRada Trajković je mekša i potkupljiva.Ovi na severu i da hoće ne smeju od drugiih.Ali je Gazivode , tačno kaže momak, ključno.Daj bože da ga svi čuju.Uostalom može im se tekst dostaviti na sajtove.
Preporuke:
33
1
23 sreda, 19 septembar 2012 21:25
Igor
"Agent" je ovde zaista delovao kao agent, možda i nenamerno, mada je u to teško poverovati, a u funkciji trolovanja i skretanja osnovne i veoma važne teme o jednom gotovo nepoznatom, a strateški važnom elementu koji je još u našim rukama i koji "kosovari" hoće da nam uzmu, a naša vlast da im preda. Bravo za gospodina Đikića.
Preporuke:
23
1
24 sreda, 19 septembar 2012 21:53
Zubin Potok
Živim u Zupču, kod poslednje barikade i bedema Srbstva. Jezero Gazivodeje opisao i Kordić u svojoj knjizi "Jelena 2003". Tačno je da jezero ima strateški cilj, i da je tzv. vlada Kosova uvrstila Gazivode kao javni resurs vodotokovi kosova(vidite na sajtu tzv.vlade kosova). Prošle godine su obnavljali kanal ibar-lepenac u Zupču koji vodi do prištine , što govori da ne odustaju od vode. Oni vodu iz kanala ibar -lepenac pumpama guraju u jezero kod Prištine, odakle piju vodu. Vodom iz kanala ibar lepenac vode takođe u obilić u elektranu, gde se hlade turbine termoelektrane. Voda se nije smela NIKADA prekinuti upravo zbog elektrane.
Ali Srbija je rešila da ode u EU, da se pokori, da ubije sebe.
Preporuke:
34
1
25 sreda, 19 septembar 2012 22:00
seljak bezemljaš
Odličan tekst.
Činimi se da je trebalo spomenuti kako je taj kraj 1957 g.drug Petar Stambolić,narodni heroj itd. poklonio svom partijskom drugu Fadilju Hodži,narodnom heroju junaku socijalističkog rada itd.
Preporuke:
26
1
26 sreda, 19 septembar 2012 22:47
Rin o-o to
Samom činjenicom da je Priština jedini glavni grad, u ovom slučaju srpske južne pokrajine, koji nema reku samo po sebi govori dovoljno. Naseljavati nekritično (ideološkim antisrpskim instrumentom) ruralni šiptarski a sve više i albanski živalj (uz zabranu povratka Srbima „bravarskim“ odlukama i teroristčkim aktima protiv srpskih rukovodilaca iz tog vremena – Mugoša, Miladin Popović, ili navodno ideološkim - Stanoje Stefanović...koliko se sećam) uvek je imalo samo jedan smisao. Suština je u menjanju etničke strukture i to do kritične tačke koja je omogućavala, uz obilnu i svesrdnu spoljnu pomoć, terorizam zapakovan u navodni neoromantizam, pazi ovo, ugnjetene manjine koja sada, da cinizam bude veći, nema vodu? Ali Srbi izgleda nisu obavešteni. G. Đikić lepo i smisleno priča i kaže da Srbi ne znaju. Ja da Vam kažem: Srbi ne znaju ništa od onog što je važno za njih. Srbi se posle Miloševića bave nebitnim pitanjima. Zato je valjda i smetao da bi ih brozovski ponovo „zavodili za Goleš planinu“.
Preporuke:
20
1
27 četvrtak, 20 septembar 2012 00:56
Brane2
Ne slažem se s osnovnom porukom članka.Korišćenje prirodnih resursa kao oružja za politčke pritiske ove vrste ne bi trebalo da spada u neki normalan, moderan život.I ne vidim šta je to tako loše u "interesu kapitala".Što ne kritikujete interes kapitala recimo kod prodaje NIS-a ili gradnje Južnog toka, ako vam je to merilo ?Ako bi kapital da ulaže na području, koje zauzimaju većinski albanci, pa korist od toga bi tebala da ide njima, žeiveli oni u Srbiji, Albaniji ili na samostalnom Kosovu, zar ne ?Ili bi sve koristi trebalo da odu u Beograd, a problemi ( zagađenja, zdravstveni problemi itd) da ostanu lokalnom stanovništvu ?
Preporuke:
2
19
28 četvrtak, 20 septembar 2012 01:02
Brane2
Isto tako, ne vidim logiku argumenta krištenja nekog srpskog područja kao barieru protiv spajanja albanski teritorija.

Ovo nisu više turska vremena i plemenski ratovi. Ljudi imaju neka prava.

Ako je problem to što se i ti ljudi ponašaju kao da žive u kamenom dobu, to je problem koji Srbija ionako nije uspela da reši niti je pokazala bilo kakvu PRAKTIČNU i prihvatljivu perspektivu oko toga.

Iz toga proizlazi, da bi interes stranog kapitala tu, ako Srbija nema bolje rešenje, bio koristan za Srbiju.

Ko ulaže, sigurno ne ulaže da bi se posle tu ratovalo i pravilo cirkus. Što znači, da će mequnarodna zajednica morati da kontroliše stvari.

A to se dosad uprkos svim nedostacima, pokazalo kao daleko efektivnije i pre svega po Srbiju jeftinije rešenje.
Preporuke:
2
16
29 četvrtak, 20 septembar 2012 05:43
Dragan Obradović
Brana Gazivode ja napravljena i da bi se potopila srpska imanja u Ibarskom Kolašinu.
Preporuke:
12
2
30 četvrtak, 20 septembar 2012 08:11
@Brane2
Ovo nisu više turska vremena i plemenski ratovi.

Očigledno ne pratite tokove spoljne politike. Ovo sve više postaju turska vremena, i sve više plemenski ratovi. Jaka Turska je utešna nagrada Turskoj za odbijanje iz članstva u EU, samo zato što je Turska islamska zemlja. Kao kolateralna šteta ove strateške odluke EU je nestabilnost na Balkanu, koja je sve vidljivija od Grčke do Bosne.
Preporuke:
12
1
31 četvrtak, 20 septembar 2012 08:14
Da dodam
Gazivode su nešto analogno Kninu 90-ih. Dok je Knin bio u rukama Srba, i Beograd je bio bezbedan
Srbija je nešto takođe analogno. Dok Rusija ima Srbiju, Moskva je bezbedna. Propast Srbije je takođe i propast Rusije, jer će se i sama naći na vetrometini.
Preporuke:
8
2
32 četvrtak, 20 septembar 2012 08:52
Brane2
Jaka Turska je utešna nagrada Turskoj za odbijanje iz članstva u EU, samo zato što je Turska islamska zemlja. Kao kolateralna šteta ove strateške odluke EU je nestabilnost na Balkanu, koja je sve vidljivija od Grčke do Bosne.


Ma nije valjda. A kakvu "nestabilnost" je to Turska unela na Balkan ? POjavila se i pokušava na miran način da rešava političke probleme, koje Srbija nije za 20 godina uspela da pomeri s mrtve tačke.

Turci ulažu u balkansku infrastrukturu, trguju itd.

Šta su to oni učinili što recimo Rusi ne rade već odavno ?

Turci su transparentni- pošteno govore o svojim namerama. žele da povećaju svoju prisutnost na Balkanu kroz EKONOMSKU SARADNJU.

Gde tu vidite plemenske ratove, nije mi jasno.
Preporuke:
1
16
33 četvrtak, 20 septembar 2012 09:36
@Brane2
Probajte da razmišljate, i biće Vam jasnije.
Preporuke:
8
2
34 četvrtak, 20 septembar 2012 09:36
zoran
@Brane2

Ma nije valjda. A kakvu "nestabilnost" je to Turska unela na Balkan ? POjavila se i pokušava na miran način da rešava političke probleme, koje Srbija nije za 20 godina uspela da pomeri s mrtve tačke.


da mirno resava probleme ovde...hmm...verovatno jer ne moze mirno da ih resi u svojoj kuci sa kurdistancima...to mi nekako ne stima, a ovde ih mirno resava, jer im je izetbegovic ostavio bosnu (i to celu) u amanet, i to bi oni mirno da rese, mirno resavaju i ruseci legalni politicki sistem u Siriji, pomazu i pomagali su (takodje mirno) napad na Irak, napadaju kurdistance i iraku...nemam reci, lici mi da tursku vodi sam Gandi.
Preporuke:
17
1
35 četvrtak, 20 septembar 2012 09:44
F-16
Gde tu vidite plemenske ratove, nije mi jasno.
Pa ako Erdogan smatra Bosnu turskom provincijom, ako su u Novom PAzaru turske zastave na ulicama, sportskim i drugim manifestacijama normalna stvar, ako je turska vojska na Kosovu, ako turska sve jasnije podržava faktičku albansku secesiju Zapadne Makedonije, sve postaje znatno jasnije. Zar ne? Možda Vama ne, ali je to tako.
Preporuke:
19
1
36 četvrtak, 20 septembar 2012 10:02
Brane2
Ne kažem ja, da mi se 100% dopada sve što Turci rade i drugde i na Balkanu ni da tu nema bar tragova nacionalizma.

Al vi ste to izjednačili sa plemenskim ratom, za šta ne vidim osnove ni približno - taj znak jednakosti vidim kao nepošten.
Preporuke:
2
14
37 četvrtak, 20 septembar 2012 10:06
Brane2

Pa ako Erdogan smatra Bosnu turskom provincijom, ako su u Novom PAzaru turske zastave na ulicama, sportskim i drugim manifestacijama normalna stvar, ako je turska vojska na Kosovu, ako turska sve jasnije podržava faktičku albansku secesiju Zapadne Makedonije, sve postaje znatno jasnije. Zar ne? Možda Vama ne, ali je to tako.


BIVŠOM turskom provincijom.
Šta ima tako loše u tome ? Šta je tu neistinito ? Šta je tu toliko drugačije od recimo gledanja Rusije na Srbiju ?

Iz turske perspektive rat na Balkanu je rat njihovih bivših provincija, kojih su se nagledali svi, pa i Turci.
Preporuke:
2
17
38 četvrtak, 20 septembar 2012 10:10
F-16
Ovo je istorijski dan za NSPM. I Brane2 je zamjetio nekakve tragove nacionalizma, a da nisu srpski. Čestitamo!
Preporuke:
13
1
39 četvrtak, 20 septembar 2012 10:21
@Brane2
Ne znam da li znate šta znači reč AMANET. To je u islamu zavet umirućeg. To je nešto što osoba kojoj se ostavi AMANET, jednostavno MORA da izvrši, inače navlači na sebe prokletstvo. Erdogan kaže da mu je Alija ostavio Bosnu u AMANET. To mu kao muslimanu ne dozvoljava da Bosnu smatra bivšom.
Preporuke:
6
6
40 četvrtak, 20 septembar 2012 10:30
Brane2
F-16


Niste trebali da obeležavate taj dan zbog mene.

Ja znam, da nisu samo Srbi nacionalisti.
Ali istot ako znam,d a ovo nisu Igre bez granica ni audicija za NajNacionalistu.

Da li ima neko luđi po tom pitanju mi samo po sebi ne znači ništa.

Ali to, da srpski nacionalizam suludo prihvata ulogu kišobrana za ostale nacionalizme nije nevažno i ima sasvim realne posledice u životu na Balkanu.

Nije mi jasna težina tog argumenta "ajde da oni prestanu da budu nacionalisti pa ćemo i i mi" kad taj srpski nacionalizam erodira srpsku državu.

Verujem da sličnih problema imaju i ostali sa svojim nacionalizmima ali to vidim kao njihov problem.

Na kraju krajeva, nemam ja rodbinu u Turskoj nego u Srbiji.

A nacionalizmi po Balkanu me pogađaju opet više nego neki drugi prosto jer je to područje, koje je relevatnije od ostalih u mom životu.
Preporuke:
1
12
41 četvrtak, 20 septembar 2012 10:35
Brane2
Erdogan kaže da mu je Alija ostavio Bosnu u AMANET. To mu kao muslimanu ne dozvoljava da Bosnu smatra bivšom.


Naravno, figurativno rečeno. Ali, kako izgleda, i to vam je više nego dosta.

Alija nije bio krunisani vladar Bosne niti je ona bila njegovo vlasništvo.

Sve se svodi na zajedničku veru, povezanu istoriju i deo kulture i jezika, baš kao i u vezi Srbija - Rusija.

Zašto stalno slikate neke demone tamo gde ih nema ?
Preporuke:
1
12
42 četvrtak, 20 septembar 2012 10:51
Sale
Svaka čast sa upoređivanjem Knina i Ibarskog Kolašina. Vidi se da Srbija ima pametnih ljudi. Problem zapada i Nemačke je što u Srbiji ne mogu ubiti duh i pamet, iako to rade vekovima.
Preporuke:
11
1
43 četvrtak, 20 septembar 2012 10:51
@Brane2
Mislim da smo se previše zapričali. Pustimo malo i druge. Pozdrav!
Preporuke:
7
1
44 četvrtak, 20 septembar 2012 11:27
seljak bezemljaš
&BRANE2
Za vas izvod iz kritike koju je Vuk Karadžić 1817 uputio jednom "intelektualcu".
"..ne zna šta govori, nego bunca kao baba u bolesti...NE ZNA NI ISTORIJE,NI GEOGRAFIJE,NI LOGIKE,..NITI ZNA ŠTA JE MORAL,NI STID,..NIT POZNAJE KARAKTERA NARODA NAŠEG,NI NIŠTA.."
Naglasak je na reč NIŠTA.
"Intelektualac"posle dvesta godina od ondašnjeg ništa stigao do današnjeg i zna:"da ovo nije kameno doba"šta je"međunarodna zajednica" šta je"moderan život"...itd.
Izvor za citat je iz POČECI SRPSKE KNjIŽEVNE KRITIKE Beograd 1979 Vukov prikaz Vidakovićevog LjUBOMIRA U JELISIJUMU.
Preporuke:
8
0
45 četvrtak, 20 septembar 2012 13:40
Kole
Nadam se da će ubuduće biti više ovakvih tekstova o Kim,sa puno tačnih argumenata gde se piše i govori o tačnim vrednostima Kosmeta.Okupatori vrlo dobro znaju šta sve ima od rudnih bogastva na Kosmetu i zato temeljno rade na njegovom oduzimanju.
U srpskoj javnosti stvorena je slika da je Kosmet mesto gde žive ,,ludi,,srbi i divlji šiptari u jednoj nedođiji i srbiji će biti bilje ako ga sama otpiše.Očekujemo da se u Srbiji povede jedna valjana rasprava koliko vredi ekonomski Kim sa svim svojim prednostima i manama i reći SRBIJI šta dobija a šta gubi.Jednom takvom poštenom raspravom promeniće se sve što je dosad izgovoreno i napisano o Kosmetu i Srbija će shvatiti da sve gubi sa gubitkom Kosmeta.
Mi koji živimo na Kosmetu svesno smo žrtvovali naše živote i živote naših porodica i prihvatamo taj rizik života ovde, od Srbije i njenih građana očekujemo samo da nas i oni ne otpisuju.
Preporuke:
9
0
46 četvrtak, 20 septembar 2012 14:25
brm
poređenje Knina i Gazivoda je potpuno besmisleno- šta će nam Knin bez Zadra i Šibenika - to je poenta glupe strategije koja nas je skupo koštala...
a to ima itekako veze se "nemanjem veze" sa tekstom poređenja sa kanalom DUNAV (velikkim slovima zbog stručnjaka koji je shvatio da kanal počinje od NIš) -MOrava, Vardar -Solun ..
OBALA neznavena braćo, OBALA
ONI BAŠ I HOĆE da se zavučemo daleko od trgovačkih puteva..
Kosovo se brani u Skadru (starija i lepša srpska prestionica), izgubili smo ga kad je Pašić rekao "bolje Zadar nego Skadar"
Preporuke:
2
6
47 četvrtak, 20 septembar 2012 14:48
Miloje pravi
Gospođi Hilari Klinton, predstavnici agresivnog antisrpskog fašizma, predstavnici akcije neprekinutog GEONOCIDA NAD SRBIMA, koja u duhu tih zadataka dolazi u Beograd da prospe laže i obmane, treba: ili reći da ne dolazi ako smeju reći), ili je samo saslušati (iako znamo sve šta će reći i kako će reći) i ispratiti kurtoazno hladno, i baš ni jednu njenu želju i ni jedan zahtev njen ne ispuniti. NEK OBESU MAČKU O REP I "PODRŠKU PUTA U EU" I SAMU EU I SVU "AMERIČKU POMOĆ". Podsetiti ih na zločine i štetu koju su naneli Srbima i Srbiji i koju još uvek nanose, koristeći okupaciju Srbije.
SRBIJA NE SME DA SE ODREKNE SRPSKE ZEMLjE, A BAR JE SRPSKA ZEMLjA TAMO GDE ŽIVE SRBI. TO SAOPŠTITI NEPRIJATELjIMA SRBA I SRBIJE, I PONAVLjATI MILIONIMA PUTA, DOK NE SHVATE. TAČKA
Preporuke:
8
0
48 četvrtak, 20 septembar 2012 16:35
Dr.Rade Pajovic,Florida
Neko je napisao da je sever Kosova naseljen uglavnom Srbima poklonio Petar Stambolic.Mislim da je to ipak ucinio Draza Markovic,koga su necim ucenili.Glavnu ulogu u tom sramnom cinu odigrao je Veli Deva!Dzemal Bijedic je ubijen verovatno po Brozovom naredjenju.Nije mu to bio prvi put.Tako su zavrsili braca Ribar,Zikica Jovanovic-Spanac,Petar Drapsin i kasnije Slobodan Penezic,Sveta Lazarevic i mnogi drugi.
Preporuke:
9
0
49 četvrtak, 20 septembar 2012 22:44
seljak bezemljaš
Dr.Rade Pajović Florida
Priče o smrti Ive Lole Ribara i Petra Drapšina su nagađanja.
Ali su u jednoj fazi rata povezani u knjizi Dr.Rasima Hurema nastaloj na osnovu njegove doktorske disertacije KRIZA NOPa U BiH KRAJEM 1941 I POČETKOM 1942.G. ŠTAMPANE 1972 g. u izdanju SVJETLOSTI.
Knjiga je pisana na osnovu arhiva i citirajući dokumenta svedoči o teškim zločinima partizana u navedenom periodu.Oko 500 ubijenih ljudi,paljevina sela,pljačka svega i svačega u navedenom periodu,bez suda i krivice
Petar Drapšin kao politički komesar koji je bio nadređen drugim partizanskim jedinicama partijski je kažnjen da bi se smirio narod.
Prema dokumentu ZBORNIK NORa II-5 14/53 CK KPJ JE SMATRAO DA JE KRITERIJ U LIKVIDACIJI "NEPRIJATELjA NARODA"U HERCEGOVINI I CRNOJ GORI "PRAVA STRAHOVLADA VOJNOG RUKOVODSTVA"A SAMA LIKVIDACIJA OZNAČENA JE KAO MASOVMA LIKVIDACIJA STVARNIH I FIKTIVNIH NEPRIJATELjA NARODNOOSLOBODILAČKE BORBRE .
Preporuke:
6
0
50 četvrtak, 20 septembar 2012 23:35
seljak bezemljaš
nastavak Zanimljiv je i poučan stav Ive Lole Ribara prema istom navedenom dokumentu on kaže"da je teror protiv izdajnika odlična stvar ..ali da ga narod razumije i odobrava.
U kategoriju petokolonaša svrstavani su seljaci boljeg imovnog stanja,pa čak i oni koji su bili poreklom iz nešto bogatijih porodica....Pod firmom borbe protiv pete kolone vršena je likvidacija ljudi čiji je greh bio što su drugačije mislili ili su bili neopredeljeni.ZBORNIK NORa II -5 14/50
Nadam se veselju-biće valjda polovina za strijeljanje...jer zaista se ne može nikud dok se u korenu ne samo likvidira peta kolona,VEĆ I ONI KOJI ĆE TO DA BUDU ZA JOŠ DVADESET GODINA(OPERATIVNI ŠTAB KALINOVIK.VŠu 28.4 1942 zbornik norA 104/276
Vrhovni štab tražio je navedene akcije dok nije došlo do teške krize partizanskog pokreta.
Preporuke:
5
0
51 petak, 21 septembar 2012 11:55
Milić Petar Kecman
I brana Peruća je zbog akumulacionog jezera potopila jedan manastir. Još jedna pobeda svih naših naroda i narodnosti. Nema nas bez Metohije i Kosova. Ko to ne vidi -taj nam dobro ne misli.
Preporuke:
4
0
52 petak, 21 septembar 2012 19:10
Milance
Kanal Ibar lepenac hladnom vodom snabdeva hladi turbine Obilica. Obrenovac je nas savi a sve termoelektrane i nuklearne elektrane zahtevaju hladnu vodu.
Preporuke:
2
0
53 subota, 22 septembar 2012 14:40
doda
Rec SHQIPTAR a rec SIPTAR ima znacaja u nas kao rec SHKIJE kojima mi nazivamo pogrdo SRBINA.Pozdrav od shQiptara odnosano ALBANCA
Preporuke:
0
5
54 subota, 22 septembar 2012 16:59
Uzvratni pozdrav
@Doda
1. Mi nemamo slovo "Q" u pismu, tako da jedini način da napišemo je Šiptar (sa akcentom na drugom slogu). Uostalom ukucajte na Guglu SHIPNIJA (bez "Q") i dobićete more albanskih sajtova koji tako pišu ime svoje zemlje.
2. Nikada mi neće biti jasno zašto se stidite svog imena. Mađari se na primer ne stide svog imena (Magyar) i ne ljute na Srbe što im izgovaraju ime sa Đ a ne sa GY. Isto tako Srbi se ne ljute na Mađare kad ih zovu Rac (Ratz), jer su sa Raškom vekovima živeli u susedstvu.
3. Pogrdna reč SHKIJA kojom vi u svakodnevnom životu nazivate Srbe nema veze ni sa Srbijom, ni sa Raškom, ni sa bilo kojom državom. Ona znači GNjIDA, i zaista je pogrdna.
4. Turci vas na primer nazivaju Arnaut a Albaniju Arnautluk što istorijski ima dozu podrugljivosti, jer arnaut znači ritar (onaj koji je u ritama).

A vas nervira samo kada vas Srbi oslovljavaju sa Šiptar, zato što vas to podseća da niste deo Velike Albanije, već da Srbi tačno znaju o čemu govore.
Preporuke:
4
0
55 subota, 22 septembar 2012 17:19
Dr Rade Pajovic,Florida
Zahvaljujem gospodinu koji se potpisao kao "seljak bezemljas"na objasnjenju!Ivo Lola Ribar je samo potvrdjivao njihovu tezu koja je,mislim,poticala od Lenjina.Iskoristi ih da bi dosao na vlast pa ih istrebi da ti nebi ugrozili tu istu vlast.Svog dugogodisnjeg prijatelja i dobrotvora Savu Morozova,Lenjin je cim se dokopao vlasti umorio u logoru na Solovjeckim ostrvima.Eto to se desava kad se mali ljudi dokopaju velike ideje!Kao dete sam gladovao za vreme otkupa,zaboga trebalo je ishraniti "radnicku klasu!"Svi znamo kako se to zavrsilo!
Preporuke:
3
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner