четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Брана Газиводе "надгледа независност" Косова

Kоментари (55) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 19 септембар 2012 13:11
брм
пијаћа вода (и вода уопште - пловни водотокови нпр,)је нафта Србије... стратешка сировина око које ће се водити ратови овог миленијума... смејзе с еи даље идејуи о каналу Морава Вардар Егеј и срББујте док пропада српско бродарство на Дунаву ..а некад смо имали и Беоплов - помосрку компанију
Препоруке:
71
8
2 среда, 19 септембар 2012 14:45
zoran
sta reci, fenomenalan clanak...cak i klintonka dolazi da izvlaci usi...zuri im se, zasto..pa, kad uzmu kosovo, sve do Nisa je otvoreno, procenite sami!
Препоруке:
96
3
3 среда, 19 септембар 2012 15:14
predrag r
Članak je ukratko "GOVOR MRŽNJE I VAPAJ GLUPOSTI"
Препоруке:
4
161
4 среда, 19 септембар 2012 15:20
брм
predrag r
твој кометар је ГОВОР ЉУБАВИ И ВАПАЈ МУДРОСТИ
Препоруке:
131
3
5 среда, 19 септембар 2012 15:30
Агент@брм -1
Ја се смејем и СрБујем. Већу глупост од канала Јужна Морава – Вардар - Егејско море пресамићени николић није могао да изјави. Да образложим:
1.)Идеја о каналу потиче од пре скоро сто година када вода није представљала геостратешки ресурс. Да би канал био плован и одржив Србија би из моравског слива морала да скреће воду у вардарски слив тј. да сама себи ускраћује стратешки ресурс.
2.)Позиција капиталних објекта (гасоводи, нафтоводи, путеви, пруге, канали, централе, хидросистеми итд) планира се тако да се у целости налазе на што стабилнијем геолошком и геополитичком земљишту. Македонија геолошки није трусна а геополитички???!!!
3.)Капитални објекти који се простиру на територији више држава захтевају сагласност и заједништво и сагласност свих држава. Заједништво и сагласност Србија, македоније и Грчке???!!!
Препоруке:
35
4
6 среда, 19 септембар 2012 15:32
Агент@брм -2
4.)Пловност неког водног пута највише је одређена дубином и ширином речног корита односно канала и количином воде. На Дунаву је шест месеци годишње отежана пловидба због ниског водостаја, појаве леда, магле, речних наноса и сл. Овде ће бити неупоредиво боље???!!!
5.)Да би се изградио овај капитални објекат потребне су десетине милијарди долара. Ко има тај новац да инвестира у овај објекат? Србија, македонија, Грчка???!!! ЕУ????!!! ЕУ је у мрежи својих коридора навела само друмски и железнички вид транспорта на коридору 10.
6.)Сваку инвестицију прати и анализа исплативости, за једну саобраћајницу исплативост се гледа у цени превоза тоне терета и то упоређује са ценом превоза тоне терета другим видом транспорта односно алтернативном саобраћајницом. На овом простору нема довољно терета који би у догледно време могао да се превезе да би могао да исплати односно оправда ову инвестицију. Таман да се сав терет који се сада превози друмски и железнички премести у тај канал.!!!
Препоруке:
28
5
7 среда, 19 септембар 2012 15:33
Агент@брм -3
7.)О Београдској пловидби као пандану словеначкој Сплочној пловби или хрватској Лошињској пловидби можда неки други пут. Сада само напомена да Србско бродаство труне на Дунаву понајвише због „стручњака“ који имају „грандиозне“ идеје у које може да се уброји и пловни пут Јужна Морава – Вардар - Егејско море.
Ја сам Вам дао минус
Хвала што пишете ћирилицом.
Препоруке:
27
8
8 среда, 19 септембар 2012 15:53
Ф-16
@Агент@Брм

Молим Вас одговорите, какве везе имају ваши коментари са текстом? Помозите ми, јер ја ту везу не видим.
Препоруке:
41
2
9 среда, 19 септембар 2012 16:06
Новинар пензионер
Ово је уз анализе г. Вукадиновића и г. Јовановића од пре неки дан, врхунац политичке анализе. Жао ми је што ово могу прочитати само интернет корисници, а не и шири слојеви и политичке елите. Свака част овој тројици аутора. Паметних и храбрих Срба мањка у овим тешким временима. Такви не требају "Европи без алтернативе". НСПМ ипак остаје светионик у медијском мраку Србије.
Препоруке:
57
2
10 среда, 19 септембар 2012 16:31
Агент@Ф-16
Извињавам се ако Вам је застрањивање од ауторског текста засметало. Немам намеру да злоупотребљавам странице НСПМ-а нити да "малтретирам" читаоце. Све што сам написао има мало везе са ауторским текстом. Написао сам коментар подстакнут причом о води као стратешком ресурсу и причом о "генијалном" пројекту водне саобраћајнице до Егејског мора који би тај ресурс угрозио. Додатни мотив за моје писаније је што је ту "идеју" пласирао превртљиви политичар у предизборној кампањи.
Препоруке:
25
5
11 среда, 19 септембар 2012 17:35
страдија
Газиводе се слободно могу по важности за Србију упоредити са Галилејским језером(морем)на северу Израела,јесте да Србија није Израел али...
Препоруке:
36
1
12 среда, 19 септембар 2012 17:38
Trajko da traje
Najzad da neko stidljivo kaže Srbiji šta je strateški sever Kosova.
Prvo.Trebalo je da se gradi nova termoelektrana na Kosovu.Postoje planovi ali se još nije počelo zato što nema snadbevanja vodom.Postoje raniji planovi da se to radi iz Gazivode ali samo ako se Gazivode može kontrolisati.
Drugo.Postojie planovi koji budu aktuelni kada su olovo i cink skupi na bezama za rudnik Trepča opet su Amerikanci u pitanju ali nema obezbedjne vode jer se Gazivode ne kontrlolišu.
Treće.Veliki je nedostatak vode na Kosovu(ne Metohiji) restrikcije koje su duže od onih za struju .Stanovništvo jednostavno nema vode.Postojali su planovi da se voda dovede iz Metohije ranije dok je Srbija imala u poptunosti ingerencije.Zašto to sada ne rade ne znam?
Kakve su muke imali stanovnici Ibarskog Kolašina mogu samo da zamislim jer i mi na Kosovu kada je gradjena železnička stanica smo imali sličnih muka:zemlja oduzimana samo od srba.KOSOVO NIJE IZGUBLJENO SVE DOK MI NA TO NA PRISTANEMO.KLJUČ JE KOD NAS
Препоруке:
54
1
13 среда, 19 септембар 2012 17:42
Josip Broz
Да ли је друг Џемо, познат по сентенци „Убит ће ме, много знам“, пре 40 година када је у Газиводама држао говор знао о каквом се стратешком објекту ради, то не знамо. Али је врло вероватно неко из тадашње власти то знао.
Ja jesam znao i dapače planirao, a za druga Džemu nisam siguran.
Препоруке:
32
1
14 среда, 19 септембар 2012 18:25
Пећанац
Postojali su planovi da se voda dovede iz Metohije ranije dok je Srbija imala u poptunosti ingerencije.Zašto to sada ne rade ne znam?
Воде хидросистема Радоњић у Метохији, као и воде Белог Дрима и Ереника су на знатно мањој надморској висини од Косова. То је основни разлог. Газиводе су тачно где треба, на 700 мнв, тј. 100 метара изнад Косова.
Молим уреднике НСПМ, да организују предавања о Косову, али не са етно-музиколошког аспекта као до сада што се организује на све стране(што узгред буди речено, више личи на парастос него на предавање о колевки српства) , него са ангажовањем оваквих предавача, као што је аутор овог текста: храбрих а паметниих.
Препоруке:
38
2
15 среда, 19 септембар 2012 18:29
@Trajko
Najzad da neko stidljivo kaže Srbiji šta je strateški sever Kosova.
По мени, ово уопште није стидљиво речено, већ "право у главу". Проблем је што Србија то преспоро и стидљиво прихвата.
Препоруке:
33
1
16 среда, 19 септембар 2012 18:56
Dr.Rade Pajovic,Florida
Jos jednom da zamolim sve koji su odgovorni za drzavu Srbiju da ni po koju cenu ne ulaze u pogadjanja oko Kosova i Metohije!Sve ali apsolutno sve je na strani Srbije,sto je najvaznije, medjunarodno pravo!Istorija tece,zivot se ne zaustavlja,ne verujte u blesave price o "kraju istorije!"Ono sto danas ne moze,sutra je sasvim moguce.Ono sto vec sada vidimo je da su "zatvorena vrata"EU srecna okolnost.Ipak je ovo 21.vek i kriminalno otimanje teritorije tesko da ce da ce da prodje!Jedinstvo koje moramo da postignemo je kljucno i bez panike!Strpljenje!
Препоруке:
35
1
17 среда, 19 септембар 2012 19:17
Никола Петковић
Изузетна анализа. Обзиром да сам доста година провео на том језеру у спортском риболову и да веома добро познајем сваки залив и са десне и леве обале, Ђикић је све савршено описао. А што се тиче друга Џеме. У лето 1974-те паркирао сам (осигуравао) његов авион ЈАК-20 (у то време је био председник владе СФРЈ), на стајанци аеродрома у Мостару. Недуго затим његов авион је ударио, чини ми се у врх Маганик и тако су се обистинила његова страховања.
Препоруке:
26
1
18 среда, 19 септембар 2012 19:53
brm
@agent
zadivljen sam vassom struccnossccu pa sam slobodan da postavim par pitanja
kako voda otiicce samo iz Srbije u Makedoniju a ne oticce iz Nemaccke, Slovaccke,,Madjarske Dunavom u Srbiju
kkako je na Dunavu u Srbiji problematiccna plovidba zbog niskog vodostaja i leda a nije nizvodnoo severnije gde je Dunav manja reka a mnooogo je hladnije
uvaazzavam da je nemogucce da se dogovore Grccka Makedonija i Srbija... bilo bi mnogo laksse da su u pitanju zemlje druge konfesije s kojima smo ratovali nego ovako iste vere, bracca i saveznici pa joss u istom sosu ssto je doddatna otezzavajucca okolnost..
u pravu ste i za trusnost ..nije stabilno ko na Korintu,Suecu ili Panami..
eto sad i latinicom pissem da me ne bi neki pomessali sa Makedoncima ne daj Bozzze
Препоруке:
10
3
19 среда, 19 септембар 2012 20:01
brm
@agentu

jos samo jedn pitanje koje nema veze sa tekstom a ustvari itekako ima KO je ikada POMINJAO KANAL SAMO od JUZZNE MORAVE
Препоруке:
10
3
20 среда, 19 септембар 2012 20:40
boban
Hvala na ovom tekstu.Zasto o ovome nije pisano ranije?
Препоруке:
18
1
21 среда, 19 септембар 2012 20:51
ДуЛе
Одличан текст. 99% људи у Србији нема појма каквог је стратешког интереса језеро Газиводе. То упорно покушавам да објасним људима у својој околини. Када би се затвориле славине језера,на Косову би настао буквално колапс(жеђ,енергетски и привредни колапс...). Језеро Газиводе је толико важно,да када би ми имали потпуну контролу над њим,шиптари би нас буквално молили!
Препоруке:
27
1
22 среда, 19 септембар 2012 21:02
Луди Ванко све луђи и луђи
Мени је прича углавном позната пошто сам боравио у Приштини двадесет година,до 76те.Чак сам брану неколико пута обишао и чуо драму о Србима чија су имања потопљена.Сада је на нама да ту воду употребимо.Она је ако се добро сећам и стратешки важна.Кад би брана пукла Косова би била сравњена са земљом све до Приштине.Невоља је што би и Север Митровице великим делом нестао.Рушење не долази у обзир али ако загуди, шта га знамо.Нову брану не могу да направе ако ми не одобримо.Овај момак је већ једном написао текст који је био важан за Србе и Србију.Овај открива важне везе са Муслиманима и чињеницом да се све више казују као Шиптари.Губитак севера није могућ и због Срба који на то неће пристати.Ти су оштри као челикРада Трајковић је мекша и поткупљива.Ови на северу и да хоће не смеју од другиих.Али је Газиводе , тачно каже момак, кључно.Дај боже да га сви чују.Уосталом може им се текст доставити на сајтове.
Препоруке:
33
1
23 среда, 19 септембар 2012 21:25
Игор
"Агент" је овде заиста деловао као агент, можда и ненамерно, мада је у то тешко поверовати, а у функцији тролованја и скретања основне и веома важне теме о једном готово непознатом, а стратешки важном елементу који је још у нашим рукама и који "косовари" хоће да нам узму, а наша власт да им преда. Браво за господина Ђикића.
Препоруке:
23
1
24 среда, 19 септембар 2012 21:53
Zubin Potok
Živim u Zupču, kod poslednje barikade i bedema Srbstva. Jezero Gazivodeje opisao i Kordić u svojoj knjizi "Jelena 2003". Tačno je da jezero ima strateški cilj, i da je tzv. vlada Kosova uvrstila Gazivode kao javni resurs vodotokovi kosova(vidite na sajtu tzv.vlade kosova). Prošle godine su obnavljali kanal ibar-lepenac u Zupču koji vodi do prištine , što govori da ne odustaju od vode. Oni vodu iz kanala ibar -lepenac pumpama guraju u jezero kod Prištine, odakle piju vodu. Vodom iz kanala ibar lepenac vode takođe u obilić u elektranu, gde se hlade turbine termoelektrane. Voda se nije smela NIKADA prekinuti upravo zbog elektrane.
Ali Srbija je rešila da ode u EU, da se pokori, da ubije sebe.
Препоруке:
34
1
25 среда, 19 септембар 2012 22:00
сељак беземљаш
Одличан текст.
Чиними се да је требало споменути како је тај крај 1957 г.друг Петар Стамболић,народни херој итд. поклонио свом партијском другу Фадиљу Хоџи,народном хероју јунаку социјалистичког рада итд.
Препоруке:
26
1
26 среда, 19 септембар 2012 22:47
Рин о-о то
Самом чињеницом да је Приштина једини главни град, у овом случају српске јужне покрајине, који нема реку само по себи говори довољно. Насељавати некритично (идеолошким антисрпским инструментом) рурални шиптарски а све више и албански живаљ (уз забрану повратка Србима „браварским“ одлукама и терористчким актима против српских руководилаца из тог времена – Мугоша, Миладин Поповић, или наводно идеолошким - Станоје Стефановић...колико се сећам) увек је имало само један смисао. Суштина је у мењању етничке структуре и то до критичне тачке која је омогућавала, уз обилну и свесрдну спољну помоћ, тероризам запакован у наводни неоромантизам, пази ово, угњетене мањине која сада, да цинизам буде већи, нема воду? Али Срби изгледа нису обавештени. Г. Ђикић лепо и смислено прича и каже да Срби не знају. Ја да Вам кажем: Срби не знају ништа од оног што је важно за њих. Срби се после Милошевића баве небитним питањима. Зато је ваљда и сметао да би их брозовски поново „заводили за Голеш планину“.
Препоруке:
20
1
27 четвртак, 20 септембар 2012 00:56
Brane2
Ne slažem se s osnovnom porukom članka.Korišćenje prirodnih resursa kao oružja za politčke pritiske ove vrste ne bi trebalo da spada u neki normalan, moderan život.I ne vidim šta je to tako loše u "interesu kapitala".Što ne kritikujete interes kapitala recimo kod prodaje NIS-a ili gradnje Južnog toka, ako vam je to merilo ?Ako bi kapital da ulaže na području, koje zauzimaju većinski albanci, pa korist od toga bi tebala da ide njima, žeiveli oni u Srbiji, Albaniji ili na samostalnom Kosovu, zar ne ?Ili bi sve koristi trebalo da odu u Beograd, a problemi ( zagađenja, zdravstveni problemi itd) da ostanu lokalnom stanovništvu ?
Препоруке:
2
19
28 четвртак, 20 септембар 2012 01:02
Brane2
Isto tako, ne vidim logiku argumenta krištenja nekog srpskog područja kao barieru protiv spajanja albanski teritorija.

Ovo nisu više turska vremena i plemenski ratovi. Ljudi imaju neka prava.

Ako je problem to što se i ti ljudi ponašaju kao da žive u kamenom dobu, to je problem koji Srbija ionako nije uspela da reši niti je pokazala bilo kakvu PRAKTIČNU i prihvatljivu perspektivu oko toga.

Iz toga proizlazi, da bi interes stranog kapitala tu, ako Srbija nema bolje rešenje, bio koristan za Srbiju.

Ko ulaže, sigurno ne ulaže da bi se posle tu ratovalo i pravilo cirkus. Što znači, da će mequnarodna zajednica morati da kontroliše stvari.

A to se dosad uprkos svim nedostacima, pokazalo kao daleko efektivnije i pre svega po Srbiju jeftinije rešenje.
Препоруке:
2
16
29 четвртак, 20 септембар 2012 05:43
Dragan Obradović
Brana Gazivode ja napravljena i da bi se potopila srpska imanja u Ibarskom Kolašinu.
Препоруке:
12
2
30 четвртак, 20 септембар 2012 08:11
@Brane2
Ovo nisu više turska vremena i plemenski ratovi.

Очигледно не пратите токове спољне политике. Ово све више постају турска времена, и све више племенски ратови. Јака Турска је утешна награда Турској за одбијање из чланства у ЕУ, само зато што је Турска исламска земља. Као колатерална штета ове стратешке одлуке ЕУ је нестабилност на Балкану, која је све видљивија од Грчке до Босне.
Препоруке:
12
1
31 четвртак, 20 септембар 2012 08:14
Да додам
Газиводе су нешто аналогно Книну 90-их. Док је Книн био у рукама Срба, и Београд је био безбедан
Србија је нешто такође аналогно. Док Русија има Србију, Москва је безбедна. Пропаст Србије је такође и пропаст Русије, јер ће се и сама наћи на ветрометини.
Препоруке:
8
2
32 четвртак, 20 септембар 2012 08:52
Brane2
Јака Турска је утешна награда Турској за одбијање из чланства у ЕУ, само зато што је Турска исламска земља. Као колатерална штета ове стратешке одлуке ЕУ је нестабилност на Балкану, која је све видљивија од Грчке до Босне.


Ma nije valjda. A kakvu "nestabilnost" je to Turska unela na Balkan ? POjavila se i pokušava na miran način da rešava političke probleme, koje Srbija nije za 20 godina uspela da pomeri s mrtve tačke.

Turci ulažu u balkansku infrastrukturu, trguju itd.

Šta su to oni učinili što recimo Rusi ne rade već odavno ?

Turci su transparentni- pošteno govore o svojim namerama. žele da povećaju svoju prisutnost na Balkanu kroz EKONOMSKU SARADNJU.

Gde tu vidite plemenske ratove, nije mi jasno.
Препоруке:
1
16
33 четвртак, 20 септембар 2012 09:36
@Brane2
Пробајте да размишљате, и биће Вам јасније.
Препоруке:
8
2
34 четвртак, 20 септембар 2012 09:36
zoran
@Brane2

Ma nije valjda. A kakvu "nestabilnost" je to Turska unela na Balkan ? POjavila se i pokušava na miran način da rešava političke probleme, koje Srbija nije za 20 godina uspela da pomeri s mrtve tačke.


da mirno resava probleme ovde...hmm...verovatno jer ne moze mirno da ih resi u svojoj kuci sa kurdistancima...to mi nekako ne stima, a ovde ih mirno resava, jer im je izetbegovic ostavio bosnu (i to celu) u amanet, i to bi oni mirno da rese, mirno resavaju i ruseci legalni politicki sistem u Siriji, pomazu i pomagali su (takodje mirno) napad na Irak, napadaju kurdistance i iraku...nemam reci, lici mi da tursku vodi sam Gandi.
Препоруке:
17
1
35 четвртак, 20 септембар 2012 09:44
Ф-16
Gde tu vidite plemenske ratove, nije mi jasno.
Па ако Ердоган сматра Босну турском провинцијом, ако су у Новом ПАзару турске заставе на улицама, спортским и другим манифестацијама нормална ствар, ако је турска војска на Косову, ако турска све јасније подржава фактичку албанску сецесију Западне Македоније, све постаје знатно јасније. Зар не? Можда Вама не, али је то тако.
Препоруке:
19
1
36 четвртак, 20 септембар 2012 10:02
Brane2
Ne kažem ja, da mi se 100% dopada sve što Turci rade i drugde i na Balkanu ni da tu nema bar tragova nacionalizma.

Al vi ste to izjednačili sa plemenskim ratom, za šta ne vidim osnove ni približno - taj znak jednakosti vidim kao nepošten.
Препоруке:
2
14
37 четвртак, 20 септембар 2012 10:06
Brane2

Па ако Ердоган сматра Босну турском провинцијом, ако су у Новом ПАзару турске заставе на улицама, спортским и другим манифестацијама нормална ствар, ако је турска војска на Косову, ако турска све јасније подржава фактичку албанску сецесију Западне Македоније, све постаје знатно јасније. Зар не? Можда Вама не, али је то тако.


BIVŠOM turskom provincijom.
Šta ima tako loše u tome ? Šta je tu neistinito ? Šta je tu toliko drugačije od recimo gledanja Rusije na Srbiju ?

Iz turske perspektive rat na Balkanu je rat njihovih bivših provincija, kojih su se nagledali svi, pa i Turci.
Препоруке:
2
17
38 четвртак, 20 септембар 2012 10:10
Ф-16
Ово је историјски дан за НСПМ. И Brane2 је замјетио некакве трагове национализма, а да нису српски. Честитамо!
Препоруке:
13
1
39 четвртак, 20 септембар 2012 10:21
@Brane2
Не знам да ли знате шта значи реч АМАНЕТ. То је у исламу завет умирућег. То је нешто што особа којој се остави АМАНЕТ, једноставно МОРА да изврши, иначе навлачи на себе проклетство. Ердоган каже да му је Алија оставио Босну у АМАНЕТ. То му као муслиману не дозвољава да Босну сматра бившом.
Препоруке:
6
6
40 четвртак, 20 септембар 2012 10:30
Brane2
Ф-16


Niste trebali da obeležavate taj dan zbog mene.

Ja znam, da nisu samo Srbi nacionalisti.
Ali istot ako znam,d a ovo nisu Igre bez granica ni audicija za NajNacionalistu.

Da li ima neko luđi po tom pitanju mi samo po sebi ne znači ništa.

Ali to, da srpski nacionalizam suludo prihvata ulogu kišobrana za ostale nacionalizme nije nevažno i ima sasvim realne posledice u životu na Balkanu.

Nije mi jasna težina tog argumenta "ajde da oni prestanu da budu nacionalisti pa ćemo i i mi" kad taj srpski nacionalizam erodira srpsku državu.

Verujem da sličnih problema imaju i ostali sa svojim nacionalizmima ali to vidim kao njihov problem.

Na kraju krajeva, nemam ja rodbinu u Turskoj nego u Srbiji.

A nacionalizmi po Balkanu me pogađaju opet više nego neki drugi prosto jer je to područje, koje je relevatnije od ostalih u mom životu.
Препоруке:
1
12
41 четвртак, 20 септембар 2012 10:35
Brane2
Ердоган каже да му је Алија оставио Босну у АМАНЕТ. То му као муслиману не дозвољава да Босну сматра бившом.


Naravno, figurativno rečeno. Ali, kako izgleda, i to vam je više nego dosta.

Alija nije bio krunisani vladar Bosne niti je ona bila njegovo vlasništvo.

Sve se svodi na zajedničku veru, povezanu istoriju i deo kulture i jezika, baš kao i u vezi Srbija - Rusija.

Zašto stalno slikate neke demone tamo gde ih nema ?
Препоруке:
1
12
42 четвртак, 20 септембар 2012 10:51
Sale
Svaka čast sa upoređivanjem Knina i Ibarskog Kolašina. Vidi se da Srbija ima pametnih ljudi. Problem zapada i Nemačke je što u Srbiji ne mogu ubiti duh i pamet, iako to rade vekovima.
Препоруке:
11
1
43 четвртак, 20 септембар 2012 10:51
@Brane2
Мислим да смо се превише запричали. Пустимо мало и друге. Поздрав!
Препоруке:
7
1
44 четвртак, 20 септембар 2012 11:27
сељак беземљаш
&БРАНЕ2
За вас извод из критике коју је Вук Караџић 1817 упутио једном "интелектуалцу".
"..не зна шта говори, него бунца као баба у болести...НЕ ЗНА НИ ИСТОРИЈЕ,НИ ГЕОГРАФИЈЕ,НИ ЛОГИКЕ,..НИТИ ЗНА ШТА ЈЕ МОРАЛ,НИ СТИД,..НИТ ПОЗНАЈЕ КАРАКТЕРА НАРОДА НАШЕГ,НИ НИШТА.."
Нагласак је на реч НИШТА.
"Интелектуалац"после двеста година од ондашњег ништа стигао до данашњег и зна:"да ово није камено доба"шта је"међународна заједница" шта је"модеран живот"...итд.
Извор за цитат је из ПОЧЕЦИ СРПСКЕ КЊИЖЕВНЕ КРИТИКЕ Београд 1979 Вуков приказ Видаковићевог ЉУБОМИРА У ЈЕЛИСИЈУМУ.
Препоруке:
8
0
45 четвртак, 20 септембар 2012 13:40
Коле
Надам се да ће убудуће бити више оваквих текстова о Ким,са пуно тачних аргумената где се пише и говори о тачним вредностима Космета.Окупатори врло добро знају шта све има од рудних богаства на Космету и зато темељно раде на његовом одузимању.
У српској јавности створена је слика да је Космет место где живе ,,луди,,срби и дивљи шиптари у једној недођији и србији ће бити биље ако га сама отпише.Очекујемо да се у Србији поведе једна ваљана расправа колико вреди економски Ким са свим својим предностима и манама и рећи СРБИЈИ шта добија а шта губи.Једном таквом поштеном расправом промениће се све што је досад изговорено и написано о Космету и Србија ће схватити да све губи са губитком Космета.
Ми који живимо на Космету свесно смо жртвовали наше животе и животе наших породица и прихватамо тај ризик живота овде, од Србије и њених грађана очекујемо само да нас и они не отписују.
Препоруке:
9
0
46 четвртак, 20 септембар 2012 14:25
брм
поређење Книна и Газивода је потпуно бесмислено- шта ће нам Книн без Задра и Шибеника - то је поента глупе стратегије која нас је скупо коштала...
а то има итекако везе се "немањем везе" са текстом поређења са каналом ДУНАВ (великким словима због стручњака који је схватио да канал почиње од НИш) -МОрава, Вардар -Солун ..
ОБАЛА незнавена браћо, ОБАЛА
ОНИ БАШ И ХОЋЕ да се завучемо далеко од трговачких путева..
Косово се брани у Скадру (старија и лепша српска престионица), изгубили смо га кад је Пашић рекао "боље Задар него Скадар"
Препоруке:
2
6
47 четвртак, 20 септембар 2012 14:48
Милоје прави
Госпођи Хилари Клинтон, представници агресивног антисрпског фашизма, представници акције непрекинутог ГЕОНОЦИДА НАД СРБИМА, која у духу тих задатака долази у Београд да проспе лаже и обмане, треба: или рећи да не долази ако смеју рећи), или је само саслушати (иако знамо све шта ће рећи и како ће рећи) и испратити куртоазно хладно, и баш ни једну њену жељу и ни један захтев њен не испунити. НЕК ОБЕСУ МАЧКУ О РЕП И "ПОДРШКУ ПУТА У ЕУ" И САМУ ЕУ И СВУ "АМЕРИЧКУ ПОМОЋ". Подсетити их на злочине и штету коју су нанели Србима и Србији и коју још увек наносе, користећи окупацију Србије.
СРБИЈА НЕ СМЕ ДА СЕ ОДРЕКНЕ СРПСКЕ ЗЕМЉЕ, А БАР ЈЕ СРПСКА ЗЕМЉА ТАМО ГДЕ ЖИВЕ СРБИ. ТО САОПШТИТИ НЕПРИЈАТЕЉИМА СРБА И СРБИЈЕ, И ПОНАВЉАТИ МИЛИОНИМА ПУТА, ДОК НЕ СХВАТЕ. ТАЧКА
Препоруке:
8
0
48 четвртак, 20 септембар 2012 16:35
Dr.Rade Pajovic,Florida
Neko je napisao da je sever Kosova naseljen uglavnom Srbima poklonio Petar Stambolic.Mislim da je to ipak ucinio Draza Markovic,koga su necim ucenili.Glavnu ulogu u tom sramnom cinu odigrao je Veli Deva!Dzemal Bijedic je ubijen verovatno po Brozovom naredjenju.Nije mu to bio prvi put.Tako su zavrsili braca Ribar,Zikica Jovanovic-Spanac,Petar Drapsin i kasnije Slobodan Penezic,Sveta Lazarevic i mnogi drugi.
Препоруке:
9
0
49 четвртак, 20 септембар 2012 22:44
сељак беземљаш
Др.Раде Пајовић Флорида
Приче о смрти Иве Лоле Рибара и Петра Драпшина су нагађања.
Али су у једној фази рата повезани у књизи Др.Расима Хурема насталој на основу његове докторске дисертације КРИЗА НОПа У БиХ КРАЈЕМ 1941 И ПОЧЕТКОМ 1942.Г. ШТАМПАНЕ 1972 г. у издању СВЈЕТЛОСТИ.
Књига је писана на основу архива и цитирајући документа сведочи о тешким злочинима партизана у наведеном периоду.Око 500 убијених људи,паљевина села,пљачка свега и свачега у наведеном периоду,без суда и кривице
Петар Драпшин као политички комесар који је био надређен другим партизанским јединицама партијски је кажњен да би се смирио народ.
Према документу ЗБОРНИК НОРа II-5 14/53 ЦК КПЈ ЈЕ СМАТРАО ДА ЈЕ КРИТЕРИЈ У ЛИКВИДАЦИЈИ "НЕПРИЈАТЕЉА НАРОДА"У ХЕРЦЕГОВИНИ И ЦРНОЈ ГОРИ "ПРАВА СТРАХОВЛАДА ВОЈНОГ РУКОВОДСТВА"А САМА ЛИКВИДАЦИЈА ОЗНАЧЕНА ЈЕ КАО МАСОВМА ЛИКВИДАЦИЈА СТВАРНИХ И ФИКТИВНИХ НЕПРИЈАТЕЉА НАРОДНООСЛОБОДИЛАЧКЕ БОРБРЕ .
Препоруке:
6
0
50 четвртак, 20 септембар 2012 23:35
сељак беземљаш
наставак Занимљив је и поучан став Иве Лоле Рибара према истом наведеном документу он каже"да је терор против издајника одлична ствар ..али да га народ разумије и одобрава.
У категорију петоколонаша сврставани су сељаци бољег имовног стања,па чак и они који су били пореклом из нешто богатијих породица....Под фирмом борбе против пете колоне вршена је ликвидација људи чији је грех био што су другачије мислили или су били неопредељени.ЗБОРНИК НОРа II -5 14/50
Надам се весељу-биће ваљда половина за стријељање...јер заиста се не може никуд док се у корену не само ликвидира пета колона,ВЕЋ И ОНИ КОЈИ ЋЕ ТО ДА БУДУ ЗА ЈОШ ДВАДЕСЕТ ГОДИНА(ОПЕРАТИВНИ ШТАБ КАЛИНОВИК.ВШу 28.4 1942 зборник норА 104/276
Врховни штаб тражио је наведене акције док није дошло до тешке кризе партизанског покрета.
Препоруке:
5
0
51 петак, 21 септембар 2012 11:55
Милић Петар Кецман
И брана Перућа је због акумулационог језера потопила један манастир. Још једна победа свих наших народа и народности. Нема нас без Метохије и Косова. Ко то не види -тај нам добро не мисли.
Препоруке:
4
0
52 петак, 21 септембар 2012 19:10
Milance
Kanal Ibar lepenac hladnom vodom snabdeva hladi turbine Obilica. Obrenovac je nas savi a sve termoelektrane i nuklearne elektrane zahtevaju hladnu vodu.
Препоруке:
2
0
53 субота, 22 септембар 2012 14:40
doda
Rec SHQIPTAR a rec SIPTAR ima znacaja u nas kao rec SHKIJE kojima mi nazivamo pogrdo SRBINA.Pozdrav od shQiptara odnosano ALBANCA
Препоруке:
0
5
54 субота, 22 септембар 2012 16:59
Узвратни поздрав
@Doda
1. Ми немамо слово "Q" у писму, тако да једини начин да напишемо је Шиптар (са акцентом на другом слогу). Уосталом укуцајте на Гуглу SHIPNIJA (без "Q") и добићете море албанских сајтова који тако пишу име своје земље.
2. Никада ми неће бити јасно зашто се стидите свог имена. Мађари се на пример не стиде свог имена (Magyar) и не љуте на Србе што им изговарају име са Ђ а не са GY. Исто тако Срби се не љуте на Мађаре кад их зову Рац (Ratz), јер су са Рашком вековима живели у суседству.
3. Погрдна реч SHKIJA којом ви у свакодневном животу називате Србе нема везе ни са Србијом, ни са Рашком, ни са било којом државом. Она значи ГЊИДА, и заиста је погрдна.
4. Турци вас на пример називају Arnaut а Албанију Arnautluk што историјски има дозу подругљивости, јер арнаут значи ритар (онај који је у ритама).

А вас нервира само када вас Срби ословљавају са Шиптар, зато што вас то подсећа да нисте део Велике Албаније, већ да Срби тачно знају о чему говоре.
Препоруке:
4
0
55 субота, 22 септембар 2012 17:19
Dr Rade Pajovic,Florida
Zahvaljujem gospodinu koji se potpisao kao "seljak bezemljas"na objasnjenju!Ivo Lola Ribar je samo potvrdjivao njihovu tezu koja je,mislim,poticala od Lenjina.Iskoristi ih da bi dosao na vlast pa ih istrebi da ti nebi ugrozili tu istu vlast.Svog dugogodisnjeg prijatelja i dobrotvora Savu Morozova,Lenjin je cim se dokopao vlasti umorio u logoru na Solovjeckim ostrvima.Eto to se desava kad se mali ljudi dokopaju velike ideje!Kao dete sam gladovao za vreme otkupa,zaboga trebalo je ishraniti "radnicku klasu!"Svi znamo kako se to zavrsilo!
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер