Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

"Bela ideja" i rusko nacionalno svejedinstvo

Komentari (107) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 22 septembar 2012 19:49
Dejan
Odli;an prikaz. Hvala autoru
Preporuke:
45
6
2 subota, 22 septembar 2012 19:50
Sale
Procitao sam sa zadovoljstvom
Preporuke:
38
4
3 subota, 22 septembar 2012 19:51
..........
Sve nacionalne snage su, prema Iljinu, potrebne Rusiji.



i Srbiji, dodao bi ja
Preporuke:
49
2
4 subota, 22 septembar 2012 19:52
1244
Nisam znao za ovu knjigu, procitacu je
Preporuke:
24
3
5 subota, 22 septembar 2012 19:56
Darko
Odlično napisano
Preporuke:
25
3
6 subota, 22 septembar 2012 20:15
SIROMAŠNI STUDENT
Za razliku od Tolstoja, Iljinovo stanovište je da čovek treba odlučno da se suprotstavi zlu, kako „unutrašnjem“ tako i „spoljašnjem“ (Dobrica Gajić, „Herojski zadatak“, prikaz knjige Ivana Iljina O suprotstavljanju zlu silom – „Zepter Book World“/„Vojska“, Beograd 2001, Pogledi, broj 248, februar 2002, str. 51).


Nego šta?! “Ko tebe kamenom, ti njega lebom” umene ne pije vodu, odn. nije primenjljivo na borbu sa ...ovde treba istaći da je Dostojevski ravan Hristosu, jer je pored njega (u vreme robova – u demokratiji haha...) propagirao jednakost među ljudima. Dakle, najveći pisac svih vremena !!!


...je na Moskovskom univerzitetu predavao pravo i da se „bavio specijalnim proučavanjem Fihtea i naročito Hegela“ (Frederik Koplston, Filozofija u Rusiji, BIGZ, Beograd 1992, str. 383)


Fihte je bio učenik Hegelov. Imao je velikog uticaja i na Lj. Nenadovića.
Preporuke:
16
2
7 subota, 22 septembar 2012 20:24
SIROMAŠNI STUDENT
Uveren u nepostojanje večnog života, savremeni čovek žuri da maksimalno iskoristi ovozemaljski život, delujući bez stida i pravdajući svoju drskost moralnim relativizmom. „Ljudi našeg doba gube duhovnu kičmu: njih održava zavist i gramzivost“, piše Iljin (14).


već je Spinoza objasnio da misa nastaje sa postankom tela, pa tako umire sa nestankom tela (smrću).

Izgleda tabu tema sadašnjice. Potsticanje potrošačkog društva, hedonizma, pohlepe, laži,...?
Preporuke:
13
0
8 subota, 22 septembar 2012 20:41
SIROMAŠNI STUDENT
Iljin ne misli da su svi ljudi „razumni“, „po prirodi dobri“ i „lojalni“, jer nas život u suprotno uverava (40).


evo još jednog Hegelovog učenika koji potvrđuje i njegove reči:

For Kant, human beings are “radically” evil “by nature.”


Za Kanta, ljudska bića su radikalno zlobna – po prirodi.
Preporuke:
14
1
9 subota, 22 septembar 2012 20:59
David Novaković
Da se Rusija razvijala pod ovakvim reakcionističkim, nazadnim idejama, Juri Gagarin nikada ne bi dospeo do svemira.
Preporuke:
18
47
10 subota, 22 septembar 2012 21:14
SIROMAŠNI STUDENT
Rusija autoritarnoj državnoj formi duguje svoj politički nastanak, jačanje i kulturni procvat, dok joj totalitarni režim nanosi poniženje, kulturno zaostajanje i fizičko izumiranje.


PA SAMO A.H. JE BIO DEMOKRATSKI IZABRAN (doduše, "malko" mu pomogla kriza....)


Socijalisti su prevarili ljude obećavajući im pravednost i bratstvo, jer su im oteli „dostojanstvo, slobodu, sposobnost za bratstvo i put ka pravednosti“


DA NIJE IMAO U MISLIMA P.IZBORE U SRBIJI, 2008. GOD.?
Preporuke:
11
3
11 subota, 22 septembar 2012 21:20
Robespijer
Prikaz knjige jednog duboko reakcionarnog, klerikalnog i fašistički orijentisanog čoveka. Po prikazu, ona vrvi od krajnje desnih i anticivilizacijskih ideja, čiji je cilj uspostavljanje režima manjine ''odabranih''. Prebacivanje njegovih posmrtnih ostataka u Rusiju, govori dovoljno u kom pravcu Putinov režim vodi Rusiju.

Pokušaću na početku sumarno dati ocenu.

Ovim se još jednom potvrđuje, da istočni mislioci, nisu kadri doneti čovečanstvu preporod, napredak i boljitak. Naprotiv, oni bi ga gurnuli što dublje, nazad, na same početke istorije civilizacije. Ovo je koncept ''istočnjačkih despotija'', sa elementima klerofašizma. Vidi se očigledan moralni pad. Ovim konceptom trijumvirata Bog - vladar - crkva, očigledana je namera porobljavanja svih ljudi, a apsolutne slobode pojedinih. Ovo je moderna tiranija i bolesne interpretacije religije, zaodenuti u oblande brige za čoveka.

Ovaj ''mislilac'' je još jedna mrlja na licu čovečanstva, koja vređa ljudski duh i razum, ruši sve civilizacijsko.
Preporuke:
15
74
12 subota, 22 septembar 2012 21:20
Odbrana i poslednji dani
Mi nismo učenici Zapada, nismo ni njegovi učitelji. Mi smo učenici Božji i učitelji samima sebi“, uviđa Iljin
Preporuke:
39
8
13 subota, 22 septembar 2012 22:15
@Robespijer
Niste prvi ni poslednji koji o Iljinu misli loše. Jedno je očigledno - Iljina niste čitali, ni u pokušaju, još manje ste ga razumeli. Važno je da ste dali svoj sud...
Preporuke:
45
10
14 subota, 22 septembar 2012 22:20
dete
Volim kad pročitam tekst koji oplemenjuje dušu (valjda mi je dosta rasprava o "pederofiliji"), zato jedno pozitivno "daštanje". Deo o glasanju i demokratiji me je posebno dirnuo,bilo bi divno kad bi ga Gordana Čomić pročitala pre svakog svog totalitarnog nastupa u Skupštini Srbije. Možda bi konačno zaćutala.
Preporuke:
35
6
15 subota, 22 septembar 2012 23:05
Robespijer
@ @Robespijer

Ja čitam dela koja oplemenjuju dušu, koja čoveka čine boljim, koja šire vidike. Ne čitam anticivilizacijska, antiljudska, licemerna, mračna dela, ljudi poremećenog uma.

G. Iljin je na kraju pobegao na taj isti Zapad, kojeg se ''gadio'' - Nemačka, Švajcarska. Zašto nije došao u pravoslavne zemlje - Srbiju, Grčku, Bugarsku?
Preporuke:
11
31
16 subota, 22 septembar 2012 23:12
It’s too late to cry over the spilt milk!
Dobro je da se Srbi, makar i posredno – ovim lepim prikazom upoznaju sa istinskom idejom i vrednošću “Belog pokreta“. Lepo je što to, izgleda, uviđaju i na najvišim mestima u postsovjetskoj Rusiji. Koliko je to iskreno – ostaje da se vidi, ali – treba se uvek nadati.... U svakom slučaju, za Srbe je bitno da shvate da – nasuprot onome što im je decenijama bilo tucano u glavu, “Beli“ ni iz daleka nisu bili sve sam knez, grof, baron, general, kapitalista i veleposednik koji su se borili za restauraciju monarhije i “nastavljanje pijenja krvi na slamku“ proletarijata, kmetova (kojih za vreme građanskog rata u Rusiji već više od 60 godina u Rusiji ni bilo nije) i “poštene inteligencije“. Ali – šta to sve vredi; boljševička pobeda i njihova posledična krvava diktatura su nanele toliko nepopravljivu štetu Rusiji, da ostaje veliko pitanje (čak i ako njen sadašnji vrh zaista ima iskrene namere?) da li će se ona ikada više uzdići i oporaviti.It’s too late to cry over the spilt milk!
Preporuke:
12
6
17 subota, 22 septembar 2012 23:28
Aleksa
"Robespijer", vatreni pristalica boljševizma i metoda Staljina ima puno vremena i potrebu za sporenjem i vrlo izraženu neosetljivost prema životu čoveka, kao i radikalan stav prema hrišćanskim vrednostima.Zašto ga zadovoljavati,hraniti ulaženjem u spor? Ne treba obraćati pažnju.
Preporuke:
16
7
18 nedelja, 23 septembar 2012 00:08
The Jack
Eh, Robespijer ko Robespijer - nista novo.

Istocna misao ne stavlja coveka u centar stvari, vec stavlja Svecoveka, pa prema tome nisu strana misljenja o himeri „sveopste jednakosti“ i njenoj posledici - predrasudi "sveopste slobode". Sveopsta jednakost ukida svaku pomisao o moralu, a sveopsta sloboda vodi u disharmoniju i haos. Pravoslavni mislioci ukazuju na neoidrzivost oba koncepta, jer oni ukidaju vrline i istinsku sustinu coveka kao bozijeg i misleceg bica. Eticki gledano Gospod Hristos je Istocnih svih vrlina, a Svecovek je Njegovo ogledalo. Dakle cilj je celozivotno napredovanje i usavrsavanje, a ne nazadovanje dekretom, kako neki komentatori pokusavaju da uvijeno nametnu kao ispravan stav.

Danas se vode mnogi ratovi, zarad te "slobode" uz ideju "jednakosti". Slobode biva nemilosrdno ukinuta "friziranjem" i filtriranjem informacija, a onaj tamo individuum, nahranjenog ega, uporno misli da je neki cinilac, misli da je slobodan, misli da je jednak.
Preporuke:
15
7
19 nedelja, 23 septembar 2012 00:08
Hehe
Cim robespjer kuka znaci da je clanak dobar. E moj majstore...
Preporuke:
17
7
20 nedelja, 23 septembar 2012 00:46
Dušan komunista
1
Između desnog konzervativizma i fašizma
Pođimo redom kojim je pisac pisao. Na samom početku se slažem sa njim da na zlo treba odgovoriti silom i ne robovati oportunim verskim dogmama. Ničea su još neki pogrešno shvatali kao i Iljin. Niče ne priziva zlo već čoveka koji će pobediti svoju skrušenost nametnutim društvenim normama i uspraviti se kao čovek. Takav čovek može voditi rušenju kapitalizma kojeg proživljavamo a to je po Iljinu najveće zlo. Strah da bi tehnički progres vodio zavisti, bogaćenju i vlasti je pogrešan iz 2 razloga. Prvo to ne zavisi od tehničkog progresa već od filozofije i prakse koja ga upravlja. Istina je da se to javlja ali kada taj progres vodi utilitarna i pragmatična politika kao i politika pozitivizma i parcijalnih pogleda. Upravo onako kako se on zalaže u društvenoj stratifikaciji. Drugi razlog je taj što bi to bilo opredeljenje za stagnaciju.
Preporuke:
12
2
21 nedelja, 23 septembar 2012 04:16
Aleksandar
religijske filozofije

To mu malo dodje kao okrugli kvadrat!
Preporuke:
6
5
22 nedelja, 23 septembar 2012 08:47
SIROMAŠNI STUDENT
Otuda je važno pitanje kako prepoznati najbolje, kako ih istaći i dodeliti im neophodna ovlašćenja i obaveze. To se može postići „putem imenovanja“ (crkva, vojska, škola, ekonomija, često država) ili „putem izbora“ (akademske ustanove, kulturna društva, parohije i lokalne samouprave, ponekad država) (91).


Šta vredi kad je već sve izokrenuto naopako (zloupotrebljeno?): Obama prima Nobelovu nagradu za mir, Liht Legiju časti,...


Eto zašto je zakletva (`ljubljenje krsta`) imala u Rusiji takav značaj. Eto zašto je ruski narod hiljadu godina verovao u pravednu volju Cara...


Evo,samo pre neki dan je nki valjda učitelj (dukljanin?) isterao iz razreda (ili slično) – devojčicu, samo zato jer se prekrstila...
Preporuke:
5
3
23 nedelja, 23 septembar 2012 08:51
SIROMAŠNI STUDENT
Iljin navodi da među ruskim neprijateljima rimski katolici zauzimaju posebno mesto. Njihovo razlikovanje sa pravoslavnima svodi na:

1. dogmatsko razlikovanje (katolici su uveli u 8. član Simbola vere dopunu da Sveti Duh ishodi ne samo od Oca, nego i od Sina, poznatu kao „filiokve“; u 19. veku pridodata je dogma o bezgrešnom začeću; 1870. uvedena je dogma o nepogrešivosti pape; 1950. dogma o posmrtnom uznesenju Deve Marije);
Preporuke:
2
3
24 nedelja, 23 septembar 2012 09:55
ROVS
Nastupili su dani kada u Savezu i pored prisutne kontrole počela su se ilegalno prepisivati i preštampavati dela Bunjina, Hipijusa, Merežkovskog, Behtejeva, Iljina i još puno drugih poeta, filozofa, književnika, umetnika. Po istim tim kanalima stizala je literatura iz obratnog smera, prouzrokovana iz jedinstvene želje da ruska emigracija upozna taj novi način života u svojoj tada već nepostojećoj Otadžbini, i na taj način stvori kakvu takvu sliku o novim životnim prilikama u kojoj su se nalazili prijatelji, sugrađani-zemljaci, dojučerašnje kolege, nevenčane ljubavi, a pre svega najjača od svih bila je želja za ''imaginarni'' uvid u sudbinske okolnosti naše rodbine.

Ono što jeste zanimljivo u toj analizi ''ilegalne'' literaturne razmene je postojanje jednog nadasve zanimljivog fenomena.
Preporuke:
6
3
25 nedelja, 23 septembar 2012 09:59
ROVS '2
Naime, sovjetska literatura u ruskoj emigraciji i pored postojanja simboličnog uticaja političkog pravca smenovehovstva nije nikad postigla efekat poistovećivanja ruskog sa sovjetskim, a time su izgubljene i suštinske potrebe za nekakav široko platformisani ili opšte-državni zajednički ''sovjetsko-ruski'' mentalitet. A, o nekakvom novosovjetskom patriotskom buđenju ruske emigracije nije bilo ni reči, i tu leži razlog zašto u emigraciji SSSR nije nikad doživljavan i razrađivan prisnije i emotivnije sem u okvirnim obrisima političkog vladanja iznad i preko svojih najbližih, eventualno još u sterilnoj atmosferi koji diktiraju unapred dogovoreni naučno-politički susreti javnog ili privatnog karaktera.
Ono što jeste poenta ''kuturne razmene'' je to da je suštu suprotnost potrebe ličnog efekta samoidentifikacije tamošnjem čitaocu doživela-proizvela bela literatura. Beloemigrantske pesme, tekstovi i mišljenja osim prepisivanja i naučne elaboracije, narod je počeo recitovati, pevati i o njima pričati.
Preporuke:
7
3
26 nedelja, 23 septembar 2012 10:01
ROVS '3
Najpre ispred ogledala, zatim u užem porodičnom krugu, kasnije u tajnim literaturnim kružocima koji su postali sve širi i javniji, i neminovno doveli do samovoljne zamene nametnutog sovjetskog patriotizma, za moguću rusku samobitnost. Zato je Iljin i važan i novim RF vlastima, pošto je gotovo proročki pre oko pola veka pre raspada Saveza, istog nagovestio i naveo razloge za isti, kako i njegovo kasnije ''dogovorno'' formalno federativno uređenje opet na štetu ruskom narodu, čije formiranje sa neizbežnim novostečenim ''nezavisnim'' navikama biće propraćeno krvavim međuetničkim ratovima.
Bivša sovjetska vlast išla je uprkos činjenici i saznanju da jeste moguće nešto na neko vreme sakriti, ali nikada sve za sve vreme. Nova RF vlast traži rešenje ali ga teško nalazi. Jednostavno svi su se navikli da gospodare nad svojim ljudima i svojom zemljom. Ukus obećane nezavisnosti i mogućnost vladavine proistekle iz skorije istorije je toliko privlačan dokle god je zatečenima njime, prihvatljiv.
Preporuke:
6
2
27 nedelja, 23 septembar 2012 10:08
RUSKA LIČNOST 1
Mi ovde komentarišemo članak o delima gospodina Iljina ali ta dela nisu sama sebi smisao. Iljin, Berđajev... shvatili su da Rusija ima problem jer nije do kraja uspela da se konstituiše u normalnu državu. Zašto?

Čitajući i interesujući se za rusku istoriju, bar od Petrovih reformi do današnjih dana možemo uvideti da je glavni problem Rusije tipičan ruski nacionalni karakter. Poslušajmo šta kaže Čehov u svom delu Na putu :"Priroda je uložila u ruskog čoveka neobičnu sposobnost da veruje, istraživački um i sposobnost da misli, ali sve se to raspada u prah pred bezbrižnošću , lenjošću i maštovitom lakomislenošću".

V. Ključevski: "Mi ne radimo kontiunirano , već kampanjski - kao da to tako može"

Solženjicin - ravnomernost, metodičnost, upornost, unutrašnja discIplina - to su bolesti kojih nema u ruskom karakteru... Prisutne među nama Rusima neodređene, slabe karakterne crte... Vekovno nerazvijanje svesti o važnosti pravnih normi...
Preporuke:
5
4
28 nedelja, 23 septembar 2012 10:30
@Robespijer
Ja čitam dela koja oplemenjuju dušu, koja čoveka čine boljim, koja šire vidike. Ne čitam anticivilizacijska, antiljudska, licemerna, mračna dela, ljudi poremećenog uma...

Pročitajte knjigu ”Pojuće srce” od Iljina, pa tek onda donesite sud da su njegova dela anticivilizacijska, itd, itd... Da ne govorim o nekim drugim njegovim knjigama eseja koja dušu oplemenjuju, šire duhovne vidike i čine čoveka boljim i duhovnijim.
Preporuke:
9
8
29 nedelja, 23 septembar 2012 10:31
RUSKA LIČNOST 2
Usled čega je to tako jako je teško reći, tek neosporna je činjenica da nijedna pravoslavna država nije uspela da bude dobro uređena zemlja.

Jasno je da narod koji ima već opisani karakter teži ka tome da bude vođen od nekog bezobzirnog diktatora. Ivan, Petar, Staljin... imena su prolazna, suština ostaje ista.

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji. Berđajev navodi vladavinu nemačkih činovnika (od Petra pa do pada Romanovih), Katarina Velika i njeni potomci (praktično Nemci), jevrejsko vođstvo boljševičke revolucije, gruzijski diktator, jevrejski oligarsi...

Da li se situacija u novije vreme menja - ne znam ali se nadam da je tako jer Rusija treba da postane napredna, dobro uređena zemlja u kojoj će velika većina naroda biti zadovoljna(da votka postane suvišna) i koja će u vojnom, ekonomskom i naučno tehnološkom pogledu zauzeti mesto koje joj pripada.
Preporuke:
6
8
30 nedelja, 23 septembar 2012 11:25
XXX
Strašno! Ovo će nas baš "daleko" dovesti! Direkno u nestajanje, fizičko i svako drugo!
Preporuke:
3
12
31 nedelja, 23 septembar 2012 11:43
seljak bezemljaš
&ruska ličnostSpomenuli ste Berđajeva.Ja sam se uvek pitao na kakvu vrstu pameti je mislio Berđajev kada je napisao"Da se Rusija ne može umom razumeti".Na vas je mislio. Na vas kojima je duševna hrana pljuvanje po ruskom narodu i pravoslavlju.Na vas koji ne znate istoriju,a veliki pisci i filozofi vam služe da iz njihovih dela, istrgnete rečenicu ili dve da bi ste pravdali mržnju.
Preporuke:
10
9
32 nedelja, 23 septembar 2012 12:18
XXX
Mislim da 1918. godine nije trebao bolji razlog od ovoga da se neko dobrovoljno priljuči boljševicima!!!
Preporuke:
5
10
33 nedelja, 23 septembar 2012 12:29
ROVS @ It’s too late to cry over the spilt milk!
..Lepo je što to, izgleda, uviđaju i na najvišim mestima u postsovjetskoj Rusiji. Koliko je to iskreno – ostaje da se vidi..
.. nepopravljivu štetu Rusiji, da ostaje veliko pitanje (čak i ako njen sadašnji vrh zaista ima iskrene namere?)..

Dotakli ste suštinu ruske podele i centra same problematike koja visi iznad glava svim političkim prvcima kako u ruskoj matici tako i kod prvenaca iz emigracije. Zato vam preporučujem pismo -odgovor gen. Vrangelevog unuka, Fondu N.S. Mihalkovu, koje sadrži najbolje objašnjenje koje teško ko drugi je mogao dati. Naime g-n Mihalkov nadahnut uspehom emitovanog serijala ''Rusi bez Rusije'' koji je doživeo veliku popularnost i interesovanje u Rusiji, pisao unuku generalu Vrangelu o eventualnoj mogućnosti donošenja generalovih ostataka i sahraniti ih sa svim državnim počastima pored ostataka generala Kapelja i Denikina i filozofa Iljina. Na ovu molbu generalov unuk je odgovorio:
Preporuke:
4
4
34 nedelja, 23 septembar 2012 12:30
Dušan komunista
2
Iljin smatra da prava i obaveze proizilaze iz osobina ljudi pa ne vrednuje podjenako svaki glas, što proizilazi iz njegovog opredeljenja za nejednakost i društveno rangiranje. On traži autoritarnu državu ali kao trajno rešenje. Približenost fašizmu kod njega se vidi u antisocijalizmu, protiv buržoaske države, iako ne izlazi iz njenih okvira, protiv parlamentarne države a za posebne slojeve i odsustvo odgovornosti prema narodu, dakle društvenu kontrolu, već misionarski prema Bogu. On delimično i javno podržava fašizam.
Preporuke:
7
4
35 nedelja, 23 septembar 2012 12:30
ROVS odgovor nastavak
Dirnuti smo vašom idejom, i još više što iza nje stoji i ista želja više hiljada Rusa. Zato smo sve aspekte uzeli u obzir i doneli zaključak....
Naime kao što znate jedna od glavnih crti Vrangelevog karaktera jeste njegova principijelnost oličena u beskompromisnoj borbi sa boljševizmom..... I pored ogromnih promena u odnosu na boljševizam i njegova zla sa strane naroda, državna vlast nije ga nikad osudila....
....Kao što znate gen. Vrangel koji je nakon svoje smrti, svojevoljno posmrtno prebačen i sahranjen na rusku zemlju (kripta ruske crkve u Beogradu), gde i dan danas leže njegovi posmrtni ostaci. Nedaleko od njega na groblju leže na hiljade njegovih pomoćnika, oficiri njegove armije bezrezervno njemu potčinjenih, za koje je i on davao zadnje atome svoje snage do same smrti. To je uzajamno bezgranično poverenje glavnokomandujućeg i njegovih podčinjenih i nije ograničeno ni smrću ni vremenom.....
Preporuke:
7
4
36 nedelja, 23 septembar 2012 12:32
ROVS odgovor nastavak
Kako u životu, tako i u smrti On se nalazi u istom stroju sa svojim ratnicima, oficirima, kozacima... Uzeti samo njega zbog presahrane u Moskvi, uzeti ga iz redova njemu predanih i podčinjenih (i njemu predanih potomaka tih istih ratnika), moguće je samo po nekom uzuzetnom razlogu. Pitajmo se da li bi živi general Vrangel dao saglasnost da zbog častvovanja dođe u Moskvu sam i ostavi svoju armiju, znajući da u samim zidinama Kremlja još uvek glavno mesto uzimaju Lenjin i Staljin....
Cenjeni i iskreno poštovani g-n Mihalkov, teškim srcem žalimo što vreme za presahranu gen. Vrangela na svoju rodinu još uvek nije došlo.

Kompletan odgovor na linku:
http://petr-vrangel.narod.ru/index.files/otkaz.htm
Preporuke:
7
3
37 nedelja, 23 septembar 2012 12:33
Robespijer
Daću jedan potresan prikaz stanja u carskoj Rusiji i potrebe da se isto prevaziđe, a ne zadrži, kako nam sugeriše Iljin.
_______________________________

''Jedan epilog uz nedovršenu dramu L.N.Tolstoja - I svetlost sja u tami'' - Š. Cvajg

Mi smo živeli od Vaših knjiga, a kada smo postajali mladi ljudi, Vi ste nam probudili srce u grudima. Ko nas je drugi, ako ne Vi, naučio da vidimo nepravednost podele svih ljudskih dobara - Vaše knjige. Samo su one otcepile naša srca od države, crkve i vladara, koji su štitili nepravdu nad ljudima, umesto da štite čovečnost. Vi, i samo Vi, predodredili ste da založim o svoj život da se uništi ovaj lažni poredak.

Vi sami znate da protiv ovoga krvavog terora danas reči više ništa ne pomažu. Vi znate, isto tako dobro, kao i mi, da sada pomaže jedino potpuni prevrat, da je potrebna revolucija i da samo jedna Vaša reč može da za nju stvori jednu armiju.
Preporuke:
7
4
38 nedelja, 23 septembar 2012 12:34
Robespijer
Lave Tolstoje, tu ništa ne pomaže obraćanje tome obesnom rodu u ime ljubavi, makar govorili i jezikom anđela. One careve sluge neće za ljubav Hrista, dati ni jednu jedinu rublju iz svog džepa, ni za prst popustiti, pre nego što ih ščepamo za grlo.

Ne, nema milosti prema onima koji je ni sami nemaju. Neće biti mira u ovoj carevoj zemlji dok ona ne pokrije leševe careva i barona; neće biti čovečnog i moralnog poretka, pre nego što ga izvojujemo silom.

Manite se Jevanđelja, popovi su odavno od njega napravili rakiju kojom opijaju narod. To je nešto vredelo pre 2000 godina, pa ni tada nikome nije pomoglo, inače ni bi bio svet ovako prepun bede i krvi. Poslovicama iz Biblije, ne možemo danas zatrpati jaz između eksploatatora i eksploatisanih, između gospodara i robova, leglo je i odviše mnogo čemera između te dve obale. Stotine, ne, nego hiljade vernika spremnih da pomognu propadaju danas u Sibiru i u tamnicama. Pitam Vas, treba li, zbilja, da svi ti milioni nevinih i dalje trpe zbog krivaca?
Preporuke:
6
10
39 nedelja, 23 septembar 2012 12:34
Robespijer
Nema više toga ko će zadržati ovaj prevrat, ovu revoluciju. Osećam, ona će biti užasna, užasnija od svih na ovoj zemlji. Oni kojima je određeno da je vode, biće ljudi od gvožđa, ljudi bezobzirne odlučnosti, ljudi bez milosti.

Oni koji od svog detinjstva gladuju i ceo život venu pod vlašću svojih gospodara, odviše su umorni da čekaju neće li im ta bratska ljubav saći sa hrišćanskih nebesa. Pre će se oni pouzdati u svoje šake. OVDE ĆU SE SAMOCENZURISATI, ZATO ŠTO SLEDI JEDNA STRAŠNA REČENICA, A NEĆU DA BUDEM OPTUŽEN ZA PROPAGIRANjE ISTE!
Preporuke:
5
4
40 nedelja, 23 septembar 2012 12:40
Dušan komunista
3
Ovakva društvena stratifikacija i konzerviranje unutar društvene pokretljivosti između klasa i slojeva, insistiranje na nejednakosti predstavljaju nazadna gledišta.
Preneto na međunarodne odnose, mi upravo imamo Iljinovu politiku u vidu politike SAD i EU. Oni su ti koji imaju misionarsku ulogu, kao jači, koji u neravnopravnosti ne uvažavaju glas slabijih, ne odgovaraju ostalim državama za svoju politiku, protive se kao i Iljin državnim uticajem u zdravstvu, pojedinim industrijama zarad slobodnog tržišta i privatnih kompanija.
Upravo takvim politikama se Srbija i druge države dovode u položaj žrtve.
Ovo je 21. vek i srpski nacionalisti trebalo bi da ne dozvole da njihova opcija ne pređe u neofašizam.
Preporuke:
6
1
41 nedelja, 23 septembar 2012 12:46
RUSKA LIČNOST @ SELJAK BEZEMLJAŠ
"&ruska ličnostSpomenuli ste Berđajeva.Ja sam se uvek pitao na kakvu vrstu pameti je mislio Berđajev kada je napisao"Da se Rusija ne može umom razumeti".Na vas je mislio. Na vas kojima je duševna hrana pljuvanje po ruskom narodu i pravoslavlju.Na vas koji ne znate istoriju,a veliki pisci i filozofi vam služe da iz njihovih dela, istrgnete rečenicu ili dve da bi ste pravdali mržnju."

Žao mi je što mi je što ste na takav način shvatili moj komentar. Odraz prijateljstva je da se prijatelju dobronamerno ukaže na njegove mane. Svima nama je jasno da bez Rusije nama spasa nema, ali to ne može biti Rusija kakva je nekad postojala nego Rusija kakva još nije postojala. Drugim rečima, Rusima treba Rusija jakih ličnosti i karaktera širokih mogućnosti kao što su: Solženjicin, Koroljev, Žukov, Mendeljejev... a ne Rusija Oblomova i obeznanjenih pijanaca.

Propisno uređena zemlja u kojoj dominira pravoslavlje ne postoji. Nažalost!
Preporuke:
3
5
42 nedelja, 23 septembar 2012 12:46
SIROMAŠNI STUDENT
nedelja, 23 septembar 2012 10:31
RUSKA LIČNOST 2

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji.



kao što je možda engleska kraljevska loza “od Hamburga”?!

Itd...
Preporuke:
1
2
43 nedelja, 23 septembar 2012 13:07
ruska ličnost @ siromašni student
RUSKA LIČNOST 2

Usled nemanje radne etike, nesposobnosti da se samoorganizacije tokom vekova dolazi do vladavine nerusa u Rusiji.



kao što je možda engleska kraljevska loza “od Hamburga”?!

Itd..."

Vi ste u pravu kada napominjete nemačko poreklo Vindzorovih, doduše mislim da su od Hanovera a ne od Hamburga ali to nije bitno.

Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.

U slučaju Rusije stvar je gotovo obrnuta. Carska porodica, činovništo, plemstvo su dominatno neruski. Dubina delovanja nerusa u Rusija jednostavno se ne može meriti sa snagom uticaja nebritanaca u Britaniji.
Preporuke:
2
2
44 nedelja, 23 septembar 2012 13:33
Robespijer
Dubina delovanja nerusa u Rusija jednostavno se ne može meriti sa snagom uticaja nebritanaca u Britaniji.


Apsolutno tačno! Podsećam da je smrću carice Jelisavete Petrovne 1761. godine, izumrla ruska loza Romanovih. Nju je nasledio njen sestrić Karl Peter Ulrih Golštajn - Gotorp, poznatiji kao Petar III.Ovim započinje era nemačkih Romanovih na ruskom prestolu, sve do njihovog konačnog pada. Ogromna većina činovnika je bila neruskog porekla, što daje jednu žalosnu sliku naroda kojim su upravljali stranci. To pokazuje da ruski narod do 1917. godine, bio vođen najreakcionarnijim i konzervativnim snagama iz Evrope, koje su gušile svaku naprednu misao i onemogućile ga u bržem istorijskom razvoju i emancipaciji. Otuda i ovako žalosna vizija sveta, žalosnog mislioca, koji o svom narodu ne misli ništa bolje od evropskih konzervativaca koji su ga vodili, koji bi ga sveli na nivo životinja u krdu.
Preporuke:
8
3
45 nedelja, 23 septembar 2012 14:04
It's too late to cry over the spilt milk
@ROVS: Slažem se s Vašim komentarom – ali, šta to vredi kada većina srpskih komentatora – ni levičarskih, ni desničarskih, to jednostavno nisu u stanju da shvate? Ja već mnogo decenija ne živim u Srbiji, gde sam se sticajem tragičnih istorijskih okolnosti rodio. Prema srpskom dvoru gajim veliku zahvalnost za najbolji prijem koje su igde na svetu “Bele“ izbeglice doživele. Posmatram izdaleka... Na žalost, u srpskom narodu su ideje socijalizma i komunizma duboko uvrežene (najdublje od svih tranzicionih zemalja Istočne Evrope). To zamagljuje sposobnost i mogućnosti trezvenog uviđanja i zaključivanja. Teška i bolna, najčešće nepravedna istorija je dovela do toga da su u tom društvu odsutne sposobnosti konstruktivnog rada i prilagođavanja promenljivim okolnostima. Pojedinci “izvađeni“ iz njega odlično rade i uspevaju u drugim, uređenim društvima – ali u sopstvenom okruženju je to nemoguće. To važi i za Rusiju. Zato se i plašim da ni jednoj ni drugoj državi ne predstoji neka uspešna budućnost.
Preporuke:
6
7
46 nedelja, 23 septembar 2012 14:26
paja patak
@Robespijer : „....Ogromna većina činovnika je bila neruskog porekla, što daje jednu žalosnu sliku naroda kojim su upravljali stranci...“ . Većina “starog“ ruskog plemstva je bila vikinškog porekla, zatima plemstvo tatarskog porekla pa masa plemstva inostranog porekla, zanatlija, trgovaca i činovništva stranog porekla. Ali – a to ne znate, ili zabašurujete: oni su se svi “porusili“ i prešli u pravoslavlje. Pa, postajali su i vatreni slovenofili! Potomci su im samo pamtili da su im (dalji) preci bili stranci. A šta je sve postignuto u tom periodu od nekoliko vekova posle Petra Velikog – do boljševičkog puča, koji je uništio sve? Pa, takoreći vrlo malo... svega - sva ona veličina ruske kulture i države! Ovi sadašnji, postsovjetski Rusi, bez rezultata upravljanja državom “neruskih“ Romanova, plemstva i činovništva dobrim delom stranog porekla, danas ne bi imali skoro ništa da pokažu svetu (i turistima). Baš to mešanje stranaca brakovima sa čistokrvnim Rusima i jeste oplemenilo društvo.
Preporuke:
7
6
47 nedelja, 23 septembar 2012 15:01
SIROMAŠNI STUDENT

RUSKA LIČNOST 2
Vi ste u pravu kada napominjete nemačko poreklo Vindzorovih, doduše mislim da su od Hanovera a ne od Hamburga ali to nije bitno.

Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.


Kada pogledate britansku istoriju, njihove osvajače, preduzetnike, vojskovođe, istraživače, činovnike, revolucionare ipak čine uglavnom Britanci.


pa lično možda ne bih bio na njihovom mestu !!!

- 6 miliona robova (4 miliona umrlih prilikom "prevoza". Šta mislite da li su u onim smrdljvim rupama, okovane lancima - vodili na wc, ili...?)

- 20 milona posredno stradalih u Indiji, zbog “engleskih špekulacija

-6 miliona pobijenih indijanaca (čitaj istrebljenih)

itd.
Preporuke:
4
0
48 nedelja, 23 septembar 2012 15:03
SIROMAŠNI STUDENT
jeste u pravu ste. Napravio sam lapsus nazvavši ih “od Hamburga”. Mada to ne menja uopšte suštinu.A antiruski (?) ste korini u tom smislu jer nam omugućavate “jovo-nanovo” iznošenje činjenica
Preporuke:
1
1
49 nedelja, 23 septembar 2012 15:26
Robespijer
@ paja patak

Sve što današnji postsovjetski Rusi imaju i čime mogu da se pohvale svetu, potiče iz sovjetske ere. To im je jedini garant da neće biti pokoreni od neprijatelja. Što je veoma bitno, sve su to postigli obični ljudi iz naroda - narodni genij. To su oni koje bi Iljin držao u statusu životinje, koji negira njihov potencijal. To su oni kojima je vekovima uskraćivano da pokažu šta i koliko mogu. Revolucija je oslobodila tu ogromnu stvaralačku snagu, moć uma, koji su učinili Rusiju supersilom. Naravno, ne sporim određene delove kulturnog stvaralaštva u doba carizma (književnost, muzika, likovna umetnost...), ali je ono bilo u službi malog broja ljudi, nedostupno i nerazumljivo širim slojevima, koji nisu ni imali obrazovanje da bi ih razumeli. Sovjetska era je svakako prihvatila tu kulturu i kroz obrazovanje naroda im je približila. Narod kojeg su vekovima tlačili caristi, uspeo je da se vine u kosmos, što je za svako divljenje. Kultura ne vredi ničemu, ako nije u službi ljudi.
Preporuke:
11
4
50 nedelja, 23 septembar 2012 15:28
petokraka
Ovde se sjatilo mnoštvo potpunih falsifikatora koji izvaljuju teške gluposti. O kakvom boljševizmu oni govore posle Lenjina kada je Staljin obavio posao za strane gazde. Pobio je praktično sve najviđenije ne samo Lenjinove saborce već i druge boljševike. Pa, boljševici su, zapravo, najveće žrtve jednog nerusa, Staljin. Staljin je bio Gruzin, tačnije, Osetinac, na svršenom nižom duhovnom/pravoslavnom/ akademijom. A ono kako se ponašao i kako mu je formiran karakter mogao je steći samo u toj i takvoj instituciji. O čemu vi galamite, teško falsifikujući istoriju SSSR-a? Šta se desilo Buharinu, Zinovjevu, Kamenjevu, trockom, Rikovu, Tomskom, Frunzeu, Đeržinskom, Kirovu, Ordžonikidzeu, Tuhačevskom, brojnim naučnicima, umetnicima, itd. Među njima je bilo ne samo Rusa već podjednako i jevreja i pripadnika ostalih naroda. Od 137 generala nestalo je 98, od pet maršala nestala su tri. Niko temeljnije nije očistio boljševički kadar nego sam Staljin. Za koga je on tako dobro obavio posao?
Preporuke:
7
6
51 nedelja, 23 septembar 2012 15:32
petokraka
I šta bi danas bio SSSR da takva ličnost sa Berijom, Molotovom, kaganovičem, Jagodom i ježovom, VIšinskim, nije stajala na njegovom vrhu. I ko su bili ti ljudi. Sve ličnosti iz duboke boljševičke pozadine. O kakvim vi boljševicima u svom teškom neznanju galamite? Vi ste potpuni amateri koji su se slučajno našli u situaciji da diskutuju ono o čemu pojma nemaju. Šta vi uopšte znate o socijalizmu, njegovim dilemama razvoja i unutrašnjim protivrečnostima? Jedino suvislo štivo na ovom sajtu sam pročitao od Robespjera i Dušana komuniste. Sve drugo,,,,,,čist luk i voda.
Preporuke:
8
7
52 nedelja, 23 septembar 2012 15:58
SIROMAŠNI STUDENT
verovatno imaju smenu, pa je "RUSKA LIČNOST" smenila “petokraka”, ili se radi o istoj osobi? Bez obzira na to, priznajem da rade kao automati.

Videćemo da li će to biti slučaju ako presuše “donacije”...

Between 1500 and 1800, it has been estimated that scurvy killed at least two million sailors


znači, između 1500 i 1800 umrlo je (od skorbuta) najmanje 2 miliona mornara. Nimalo "prijatna" smrt.

A šta mislite koliko je umrlih robova, pobijenih indijanaca, civila stradalih prilikombombardovanja u Nemačkoj,...moglo bi se mnogo reći i o “uslovima” njihove smrti
Preporuke:
1
3
53 nedelja, 23 septembar 2012 16:17
petokraka
@Siromašni student

Mislio sam da ste i bukvalno siromašan student kad ono ispade da ste siromašni i u onom osetljivijem smislu što nije ovde lepo pominjati. Za razliku od vas koji tako strasno i mentalno oskudno pribegavate komentarima u stilu da "se smenjuju" i tsl. Je li to ta vaša čuvena nepatvorena pravoslavna duhovnost koja nema ništa ni sa duhom ni sa pameću. Ali, sloboda znači i sloboda i za onoga ko sam nije slobodan od svojih gluposti.
Preporuke:
6
2
54 nedelja, 23 septembar 2012 16:26
petokraka
@paja patakE, i jesi Paja Patak! kakve nesuvislosti izvaljujete. primanjem pravoslavlja postali su Rusi. Pa što se onda ne priznaje i Hrvatima da su to što jesu ako su prelaskom na katolicizam postali nešto drugo. A ne! kada je u pitanju moja tvrdoglavost pnda je sve dozvoljeno. Inače, jok! Eto na šta se svodi "znanje i umenje" ovakvih "komentara"! I onda se pitamo zašto smo kao narod prošli ovako!
Preporuke:
7
7
55 nedelja, 23 septembar 2012 17:15
Robespijer
@ petokraka

Bravo, za komentar o licemerju onih koji samo za sebe prigrabljaju prava, a ta ista prava osporavaju drugima.
Ja o tome trubim sve vreme, ali džaba.

Ekstremni desničari smatraju da je sloboda štetna za ljude, ali će je koristiti za svoje prljave svrhe. Ljudska prava su za njih sektaška ideologija, ali će se pozivati na ista kada su ugroženi. Zapad je nečastan, ali će pobeći na taj isti Zapad kad zagusti ili će se udružiti sa njim, protiv svojih neprijatelja.

I zaista se pitam, koliko bi ljudi, zaista živelo u tako uređenoj državi Iljina, nakon života u državi koja garantuje ljudska prava i slobode i jednakost. Ko bi voleo da živi u fašističkoj teokratiji i odrekne se svih tehnoloških prednosti civilizacije!? To su samo nagvaždanja onih koji ne znaju šta će više od obesti, pa im je narod kriv za sve njihove promašaje i frustracije u životu. Hteli bi državu samo za sebe, a narod koji će ih bespogovorno slušati. Samo, točak istorije se ne vraća.
Preporuke:
5
4
56 nedelja, 23 septembar 2012 17:23
Bob
Odlična preporuka za verovatno odličnu knjigu!

Što se tiče Robespjera i Karla Marksa... njihovi divni nadimci su dovoljna preporuka za preskakanje.
Preporuke:
10
7
57 nedelja, 23 septembar 2012 18:23
Aleksandar
@Bob
Najbolje da preskocis samog sebe!
Preporuke:
8
7
58 nedelja, 23 septembar 2012 18:29
petokraka
@Bob

Iskreno, preska;em takve kao što si ti. IZ sasvim očevidnog razloga. Šta ti uopšte znaš o Marksu ili o njegovom opusu? Prazna glava odzvanja kao prazan zvonik. I u tome je sva tvoja argumentacija. Dopusti da neko pametniji zauzme tvoje mesto. Ovo je iskrena molba.
Preporuke:
6
8
59 nedelja, 23 septembar 2012 18:37
It's too late to cry over the spilt milk
@Bob: Slažem se, ali mislim da ste – bar što se mene tiče, propustili da u taj red stavite i @Dušan komunista, a naročito još i @petokraka . Ponavljam – verujem da se većina komentatora pre slaže (makar i delom) sa njima, nego sa mnom. Zato sam u prethodnom komentaru i došao do ovog pesimističkog zaključka: „....Na žalost, u srpskom narodu su ideje socijalizma i komunizma duboko uvrežene (najdublje od svih tranzicionih zemalja Istočne Evrope). To zamagljuje sposobnost i mogućnosti trezvenog uviđanja i zaključivanja. Teška i bolna, najčešće nepravedna istorija je dovela do toga da su u tom društvu odsutne sposobnosti konstruktivnog rada i prilagođavanja promenljivim okolnostima. Pojedinci “izvađeni“ iz njega odlično rade i uspevaju u drugim, uređenim društvima – ali u sopstvenom okruženju je to nemoguće. To važi i za Rusiju. Zato se i plašim da ni jednoj ni drugoj državi ne predstoji neka uspešna budućnost.“
Preporuke:
6
12
60 nedelja, 23 septembar 2012 18:59
Sova
Carski manifest o ratu Nemačkoj i Austro-ugarskoj Cara Nikolaja II zbog njihovog napada na Srbiju 1914. godine
http://www.pravda.rs/2012/09/23/carski-manifest-o-ratu-nemackoj-i-austro-ugarskoj-cara-nikolaja-ii-zbog-njihovog-napada-na-srbiju-1914-godine/
Preporuke:
3
3
61 nedelja, 23 septembar 2012 19:29
Dušan komunista
1
@It's too late to cry over the spilt milk

O prilagođavanju pojedinaca i masa, što i nije baš isto, različitim društvenim sistemima u različitim periodima sagledao bih kroz 2 primera:
U Jugoslaviji posle Drugog svetskog rata pokrenute su mase da se izgradi infrastruktura zemlje, zatim angažovani pojedinci i grupe za podizanje naučnih i zdravstvenih ustanova, industrijskih postrojenja, raznih građevina i mostova i to ne samo kod nas već i u nekim delovima sveta gde su to isto bili zahtevni poslovi. Zatim tu su i pojedinačni naučni i medicinski i sportski rezultati. Zemlja se u tom periodu uspešno razvija i to su sve primeri prilagođavanja stanovništva, grupa i pojedinaca jednom društvenom sistemu.
Preporuke:
7
1
62 nedelja, 23 septembar 2012 19:39
Dušan komunista
2
@It's too late to cry over the spilt milk

Sličan primer videćemo i u SSSRkoji će za nekoliko decenija posle socijalističke revolucije postići velike rezultate.
Drugi primer možemo videti na primeru istih zemalja. Na jugoslovenskom prostoru, nakon njenog razbi-raspada, nagli ulazak u kapitalizam naročito kod nas posle 5. oktobra nastaje potpuno nesnalaženje stanovništva i masa u dubokoj krizi kapitalizma. Kriza je bila i devedesetih godina ali bilo je bolje privređivanje i ljudi su nešto bolje prolazili u životu. Iste argumente naći ćemo i u Rusiji devedesetih u vreme turbo kapitalizma.
Drugim rečima, neće sve zavisiti od pojedinaca i naroda, već i od sistema i organizacije vlasti.
Preporuke:
7
1
63 nedelja, 23 septembar 2012 19:52
elena
//.Na žalost, u srpskom narodu su ideje socijalizma i komunizma duboko uvrežene (najdublje od svih tranzicionih zemalja Istočne Evrope). To zamagljuje sposobnost i mogućnosti trezvenog uviđanja i zaključivanja. Teška i bolna, najčešće nepravedna istorija je dovela do toga da su u tom društvu odsutne sposobnosti konstruktivnog rada i prilagođavanja promenljivim okolnostima. Pojedinci “izvađeni“ iz njega odlično rade i uspevaju u drugim, uređenim društvima – ali u sopstvenom okruženju je to nemoguće. To važi i za Rusiju. Zato se i plašim da ni jednoj ni drugoj državi ne predstoji neka uspešna budućnost.“//

neverno.Potrebno da Srbi osetio ukus Pobedы.Sve će biti u redu. Pozdrav poštovanim čitatiocam.
Preporuke:
5
1
64 nedelja, 23 septembar 2012 19:58
petokraka
@it's to late to cry over the spilt milk

Ovakvu drskost još nisam doživeo na ovom sajtu. Jednostavno, eliminacija bez argumenta ukoliko sam on nije što je u pitanju socijalizam. Ovakvi danas preovlađuju tamo gde dotični, kako kaže, živi. Zato i nisu u stanju izaći iz duboke provalije u kojoj se nalaze. Ostao im je jedino cinizam kao oružje. Sa takvima polemisati je nespotrebno. Takvog bi trebalo žaliti. Sistem u kome živi zajedno sa svojim istomišljenicima postao je danas model po kome i ostali, manje više žive i privređuju. To bi otvorilo novu polmiku u kome su takvi potpuno hendikepirani jer ne poseduju ni minimum znanja niti poznavanja problematike koja je na delu. To se vidi iz same reakcije. Ovaj misli na nivou zdravorazumskog rezona i tu je sve jasno. To je podijum na kome danas pleše intelektualna elita Zapada. To je njihova sudbina i ne bi ih trebalo žaliti. Oni, jednostavno, nisu u stanju izaći iz sopstvenog bunila. U bunilu oni sve druge doživljavaju kao ispod "nivoa".
Preporuke:
6
3
65 nedelja, 23 septembar 2012 21:52
Aleksa
svima prisutnima koji misle da vire ispod brade Marksa.
na sreću prošlo je vaše vreme, možete da se osećate uvređeni i da se ljutite zbog toga koliko vam volja. zaslepila vas klasna borba, to dovoljno govori kakve su vaše kompetencije u vezi razumevanja misli Iljina. niste vi krivi.
Preporuke:
10
10
66 nedelja, 23 septembar 2012 22:35
Aleksa
he, he. kljucajte, kljucajte po minusu... ništa drugo niste u stanju da učinite.
Preporuke:
6
8
67 nedelja, 23 septembar 2012 23:03
Turas
Humanost u delu Iljina ne mogu da nazru a kamo li duhovnost,pojedini kucači NSPM.Znam šta bi "mudri Robespjer"rekao za Zamjatina koji je proteran iz Rusije ali od drugog "diktatora".Važno je što Iljin kaže da ljudska zloba dovodi svet gde ga mi upravo vidimo da je stigao.Naravno ne svi.Siguran sam u jedno.Svet može zapadnoj civilizaciji da zahvali što je došao na ivicu propasti,a ne pravoslavlju.Na kraju gosn."Robespjer" je završivši"posao"tvorcima Francuske revolucije uspešno giljotiniran.Čudna koincidencija sa nekim pseudonimima na NSPM.
Preporuke:
6
5
68 ponedeljak, 24 septembar 2012 04:17
Tešić Goran - Iljin, Putin
Evo još jednog detalja. Lično je Vladimir Putin iz svog džepa finansirao pravljenje novih nadgrobnih spomenika pripadnicima belog pokreta Ivanu Iljinu i generalu Antonu Denjikinu, kao i piscu Ivanu Šmeljovu u Donskom manastiru u Moskvi. Lično sam bio u Donskom manastiru i poklonio se senima ovih velikih ljudi. A evo i video zapisa i fotografija kada je Vladimir Putin položio cveće na grobove Ivana Iljina, Antona Denjikina, Ivana Šmeljova i Aleksandra Solženjicina u pratnji arhimandrita Tihona starešine Sretenjskog manatira u Moskvi za koga se priča da je Putinov duhovnik:

http://ritual-1.ru/memorial_denikin.html

Živela BELA RUSIJA!

Napred Putine!
Preporuke:
8
5
69 ponedeljak, 24 septembar 2012 05:52
petokraka
@Aleksa

Tupost samozadovoljstva i manjak inteliogencije ka odredište identiteta.
Preporuke:
3
3
70 ponedeljak, 24 septembar 2012 06:20
petokraka
Kako sebi da objasnim da je Jeljcin iz čijeg je džepa ispao Putin bio otelotvorenje Bele Rusije?
Preporuke:
4
2
71 ponedeljak, 24 septembar 2012 08:36
Aleksa
5:52. novi dan se budi, uskoro će i Sunce.
ali neki su već budni i na braniku ideje.
dubina tih reči me prerasta:
Tupost samozadovoljstva i manjak inteliogencije ka odredište identiteta.
ljube ga Kardelj i Krleža.
zaista izgleda da nema ničeg uzvišenijeg od takve koncentracije misli i emocija na samom početku dana.
ekstaza.
Preporuke:
2
5
72 ponedeljak, 24 septembar 2012 09:50
petokraka
@Aleksa

Utopija mazohističke banalnosti. Vagner srbijanske ispraznosti.
Preporuke:
4
0
73 ponedeljak, 24 septembar 2012 09:57
petokraka
@Tešić Goran - Iljin, Putin

Sigurno si se raspitao i doznao da je Putin iz sopstvenog džepa platio i spomenik Borisu jeljcinu. Priznajem, veoma ga je zadužio. Nije mi jasno samo gde je TO zaradio silne pare? Koliko znam KGB nije nikakva proizvodna organizacija. Možda su spomenici bezvredni pa je Vladimir iskoristio priliku. A njegov DUHOVNIK.....ma sve puca i prska od pravoslavne čarolije, dok običan ruski radnik stenje kako bi zaradio za Putina i gomilu bespotrebnih "duhovnjaka" uz nadnicu od 100 dolara. Rusija u rikvercu!
Preporuke:
4
4
74 ponedeljak, 24 septembar 2012 10:00
višnja
@Aleksa

Pena bez sadržaja
Preporuke:
3
0
75 ponedeljak, 24 septembar 2012 10:08
brm
a tako je prosto, postoje smo dva poretka - ATina i Sparta.. - gdegod se pominje rang, staleži, trt da je iznad mrta ..trebalo bi da bude jasno svakom dobronamernom..
Ironija je što su današnji Srbi toliko obeznanjeni da ne znaju da srppske i ruske tradicijhe veze s vezom nemaju... rusi su bili mužiki - kmetovi DO 20. VEKA... i sami su svoje feudalce zvali spahije... Srbi su "Vlaji" - slobodni seljaci i građani bili 2 000 godina i ostalli... a vi ovde tu tradiciju pljujete i klanjate se ovim spahijskim perverzijama
Preporuke:
1
6
76 ponedeljak, 24 septembar 2012 12:13
Saša
Prosto je neverovatno, da još ima ljudi koji misle, da je zapad ideal civilizacije! Tužno je, što ti ljudi ne vide, da je zapad odveo svet u totalnu propast u svakom pogledu! Ovo je svet nedostojan čoveka!
"Bela ideja" je za višesmerno i dublje razmišljanje, na date teme! Čini mi se da ima dosta stvari, koje mu je današnje vreme dalo za pravo!
Preporuke:
4
3
77 ponedeljak, 24 septembar 2012 12:20
It's too late to cry over the spilt milk
@ BRM: „...rusi su bili mužiki - kmetovi DO 20. VEKA... i sami su svoje feudalce zvali spahije...Srbi su "Vlaji" - slobodni seljaci i građani bili 2 000 godina i ostalli...“. Zaista tragikomična farsa od neznalačkog komentara! Kmetovski sistem u Rusiji je ukinut 1862 g. (to je XІX, a ne XX vek). Oni svoje feudalce nisu zvali “spahije“ . To Srbi-neznalice tako prevode, upotrebljavajući čak ne srpsku, nego tursku reč, koju su kao čifčije svojih spahija – uglavnom Srba-poturica i ponekog pravog Turčina, na svojoj koži dobro poznavali i iskusili tokom vekova. Rusi su svoje feudalce zvali “pomeщiki“ (posednici – vlasnici poseda). A –što se tiče Srba, slobodnih seljaka, a povrh toga još i građana (?!?) tokom ni manje, ni više nego čitavih 2.000 godina – odakle Vam taj senzacionalni podatak? Molim Vas, navedite taj istorijski izvor. Kraj je ipak najlepši: „...a vi ovde tu tradiciju pljujete i klanjate se ovim spahijskim perverzijama...“. Pardon – a koju to tradiciju?
Preporuke:
7
2
78 ponedeljak, 24 septembar 2012 13:39
brm
"Oni svoje feudalce nisu zvali “spahije“ . To Srbi-neznalice tako prevode,"
znači kod Dostojevskog, Tolstoja, Čehova.. je greška u prevodu.
vaša ispravka da je kmetovski sistem ukinut 30 i nešto godia raniej nego što sam ja napisao zaista menja suštinu ..
"Srba, slobodnih seljaka, a povrh toga još i građana (?!?) tokom ni manje, ni više nego čitavih 2.000 godina – odakle Vam taj senzacionalni podatak? Molim Vas, navedite taj istorijski izvor"
Ilirima je priznat status građana Rima 3. godine NE... u pravu ste nije 2000 nego 2009 godina što bitno menja smisao,..
e sad još recite da su Iliri Albanci pa da nazdravimo
Preporuke:
1
6
79 ponedeljak, 24 septembar 2012 14:11
It's too late to cry over the spilt milk
@brm: I sâm prevodim (pa i sa ruskog). Ne volim prevode umetničke literature, ali – šta se može kada je to neizbežno za mase. Ne mogu svi čitati tekstove u originalu. “Spahija“ jeste gruba greška u prevodu sa ruskog ( sa turskog je u redu). Ispravna srpska reč je “veleposednik“ . Čitajte Dostojevskog, Tolstoja, Čehova, kako treba - na ruskom - i “spahiju“ nećete naći (a Tolstoj je bio grof i “pomeщik“ – a ne spahija). Što se tiče Srba – čifčija pod poturicama /Turcima, to ste preskočili/prevideli(?): da li i to spada u onaj pomenuti 2009-godišnji srpski staž slobodnih seljaka i građana? Ja sam do sada, izgleda, živeo u pogrešnom ubeđenju da su Srbi, ipak, Sloveni? Kad ono – po Vama, oni ispadoše Iliri??? Ili je to samo tek da se “ogrebu“ o status građana Rima (koji neuviđavno propade pre doseljavanja Slovena na Balkan)? E, sad – da li su Iliri Srbi, Albanci, Vlasi – to ta tri naroda treba da se sami pogode, ako hoće i mogu. A Iljin je odličan i "Beli" su bili u pravu.
Preporuke:
4
3
80 ponedeljak, 24 septembar 2012 15:03
Robespijer
Srpski seljak je dobio slobodu i zemlju 1835. godine, 26 godina pre ruskog, koji je formalno dobio samo slobodu. Sa slobodom nije znao šta će, pa je ili i dalje ostajao na spahijskoj zemlji ili je odlazio u gradove stvarajući gradsku sirotinju.

Evo, kako je izgledala struktura ruskih kmetova:

- 21 milion kmetova zemljoradnika;
- 1,5 miliona kmetova koji su bili posluga plemstva;
- 5 miliona kmetova carske porodice;
- 20 miliona državnih kmetova

Ukupno 47,5 miliona ljudi, koje bi Iljin držao i gore, nego što su ga držali njegovi gospodari.

http://www.youtube.com/watch?v=tntA_4IoxbE

Srpska država je u 19. veku i nastala od seljaka, čak su nam i dinastije bile seljačkog porekla, dok ruski seljak nije znao ni šta će sa sobom, a kamoli sa državom. Srpski seljak je bio daleko napredniji u odnosu na ruskog, koji je svoj procvat doživeo tek u sovjetskoj eri.
Preporuke:
3
2
81 ponedeljak, 24 septembar 2012 15:28
brm
@ It's too late to cry over the spilt milk

"Što se tiče Srba – čifčija pod poturicama /Turcima, to ste preskočili/prevideli(?): da li i to spada u onaj pomenuti 2009-godišnji srpski staž slobodnih seljaka i građana?"
naravno da ne spada, izbor je svakog pojedinca koju će tradiciju da baštini... razlika je samo u tome što su slobodni seljaci voleli što su slobodni i nisu dali svoju slobodu (ja sam recimo poreklom iz dela Evrope gde je bilo najviše uspešnih seljačkih ustanaka - kad slobodni seljaci ustanu zato što susedni plemići žele da im ukinu vekovni status)a čivčije su to postali prisilno... izvoditi srpsku istoriju iz tradicije prisilnog ropstva je perverzno..

"Ja sam do sada, izgleda, živeo u pogrešnom ubeđenju da su Srbi, ipak, Sloveni?"
naravno da jesu - jezički , nakon više stotina godina jezičke asimilacije starosedelačkog romanizovanog stanovništva 100%, a poreklom otprilike 3%.

srpska država je bila "raj za siromašne"
Preporuke:
0
4
82 ponedeljak, 24 septembar 2012 16:17
paja patak
@Robespijer: „Srpski seljak... mnogo napredniji u odnosu na ruskog, koji je svoj procvat doživeo tek u sovjetskoj eri...“. Ruski seljak je svoj procvat doživeo tek u sovjetskoj eri (?!). Pa, treba stvarno biti veliki cinik i to tvrditi, znajući podatke o SSSR-u, prisilnoj kolektivizaciji i teranju u kolhoze, “Golodomoru“, čistkama i GULAZIMA koji su stajali milione života ruskih seljaka! Možete biti ubeđeni da je u vremenu početka svih užasa prisilne kolektivizacije i golodomora bilo još dosta živih staraca i starica koji su se sa nostalgijom sećali svojih patnji kao veleposedničkih kmetova – iz kolhozničke sovjetske perspektive, to je za mnoge bio život iz bajke. Pa, zašto krijete i ništa ne kažete o sistemu unutrašnjih pasoša koji su kolhoznika držali administrativnim lancima prikovanog za kolhoz? U druga mesta i gradove je smeo da na kratko ode samo sa skoro nedostižnom vizom u tom pasošu, a da se u njih slobodno naseljava– nikako! Divan mi je to bio procvat seljaka!
Preporuke:
6
2
83 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:17
Robespijer
@ paja patak

Da, ruski seljak je svoj preporod doživeo u sovjetskoj eri. Prva mera koju su doneli boljševici, bila je između ostalih, Dekret o zemlji, kojim je izvršena agrarna reforma i zemlja predata na korišćenje seljacima. Događaji koji su potom usledili, nisu dopustili boljševicima da se posvete izgradnji zemlje, već odbrani zemlje od kontrarevolucije i spoljnog neprijatelja. Do 1921. godine, bio je na snazi ratni komunizam. To jeste dovelo do izvesnog nezadovoljstva seljaka, koji su morali predavati državi višak proizvoda, ali to su bile potrebe višeg interesa. Uostalom, problem je tada, a i kasnije bio samo sa sebičnim kulacima. Pokretanjem NEP-a, mnogi seljaci su se obogatili prodavajući svoju robu na tržištu, oslobođeni poreza. Dolazilo je do radikalne transformacije čitavog društva, kojom je omogućeno seljacima da dođu u gradove, ali ne više kao sirotinja, već da se školuju, leče, rade. Sledeća faza je bila indust. zemlje, što je zahtevalo kolektivizaciju poljoprivrede.

nastaviće se
Preporuke:
5
3
84 ponedeljak, 24 septembar 2012 18:46
Robespijer
Staljin je s pravom stavio naglasak na industriji, i to teškoj, kao preduslovu modernizacije i preobražaja. Staljin nije dobijao inostrane kredite za izgradnju zemlje, a morao je obezbediti kapital, za sveobuhvatnu reformu. To je zahtevalo restriktivnu politiku. Između ostalog, to je podrazumevalo kolektivizaciju i stvaranje tzv. kolhoza (kolektivno zadružno poljoprivredno gazdinstvo) i sovhoza (državno poljoprivredno dobro, gde su radnici primali platu za rad na njima). Rezultati petogodišnjih planova su bili impozantni - Rusija je premašila ind. razvoj Nemačke sa kraja 19. veka i Japana sa početka 20. veka. Ovo je ukupno popravilo položaj seljaka, od kojih su mnogi već tada završili škole, zauzeli rukovodeća mesta i učestvovali u modernizaciji zemlje. Da nije bilo industrijalizacije, Hitler bi stigao do Vladivostoka. To je bio garant očuvanja zemlje i njene nezavisnosti. I nisu samo seljaci podnosili napore, već svi slojevi stanovništva. Zato Rusija ima čime da se ponosi danas.
Preporuke:
5
3
85 ponedeljak, 24 septembar 2012 20:32
petokraka
@Robespjer

Sporne su teze o postrevolucionrnom razvoju SSSR-a. Ni Staljin u početku nije bio za brz industrijski razvoj na štetu poljoprivrede čime je stvarana velika disproporcija i nezadovoljstvo seljaka, glavnih saveznika radnika u pobedi revolucije. Staljin je o tome sve do tridesetih godina imao vrlo kolebljive stavove. Može se tako reći i da nije imao kasnu ideju o tome kako kretati dalje. No, velika je i vrlo upitna istina da su taj preobražaj izveli boljševici jer su svi njihovi kadrovi iz lenjinovog vremena praktično do početka Drugog svetskog rata nestali u monstruoznim čistkama za koje je odgovoran Staljin. ne samo odgovoran već i snosi najveću krivicu što je SSSR sve do kasne keseni posrtao pod naletima nacističkih osvajača. Slistio je komandni kadar sovjetske armije ali i rukovodeći kadar u privredi, nauci, istaknute umetnike i stvaraoce. Posekao je Lenjinovu gardu. Sama N. Krupskaja je platila svojom glavom. Sa njima Nemci se ne bi ni usudili da napadnu.
Preporuke:
2
2
86 ponedeljak, 24 septembar 2012 20:43
petokraka
@Robespjer

Staljin i njegova okolina bez ijednog istaknutog boljševika ili pripadnika Lenjinove revolucionarne garde uveliko su, praktično, onemogućili brz i svestran razvoj socijalistčkog društva sovjetskih ljudi. ON snosi istorijsku odgovornost za sve ono što se do današnjeg dana desilo ovoj velikoj zemlji. Nijedan sovjetski neprijatelj ne bi mogao pobiti toliki broj kadrova ali i milione boljševika kao što je on uradio. Veliko je pitanje i za koga je stvarno radio i odradio svoj posao taj Osetin-Gruzijac sa nižom pravoslavnom akademojom u Tiflisu i onim što je iz nje i tog grada poneo. Poznato je pismo koje je Lenjin uputio Partiji u pogledu eventualnog nasleđa kao i negativne kritike Krupskaje kada je reč o Staljinu i njegovom kružoku. Paradoksalno je da se njegovo ime vezuje za časne boljševike čemu uveliko doprinose i strašne neznalice iz navodno "levog tabora".
Preporuke:
2
2
87 ponedeljak, 24 septembar 2012 20:47
Aleksa
Gospodin Gajić prilikom sažetih predstavljanja tekstova Iljina ističe parove suprotstavljenih pojmova, kao npr. korporacija-institucija, mehaničko-organsko, socijalnost-socijalizam itd. Videste li možda da su se "padobranci" ispod znaka Marksa, Staljina ili Kardelja kako odredili prema tim parovima? Očito je da su skočili pod neodgovarajući tekst, ali su toliko neosetljivi i bezobzirni, kao i bez osnovnog naučnog aparata, pa umesto od teksta kreću od svojih antipatija i nakon toga prosipaju reke nesuvislih interpretacija istorije i pojmova. Lakše je razumeti kako je došlo do današnjeg duhovnog stanja u Srbiji, kad vidite koliko ih je.Oni jednostavno nisu u stanju da čitaju Iljina, ali se zato guraju laktovima i izvikuju svoja verujem. Nije mi daleko od misli da su se tako ponašali i njihovi ideološki prethodnici ulazeći u tuđe domove u Beogradu od 1944. Treba ih ignorisati, poput hrvatskih ili šiptarskih padobranaca među komentatorima. Ne hranite ih!
Preporuke:
3
5
88 ponedeljak, 24 septembar 2012 20:47
petokraka
@Robespjer

U vezi napred napisanog mnogi bi tačnije i ispravnije bilo reći da su Sovjeti napravili ogroman napredak uprkos zločinima kakve svet pa i Rusija do tada nisu videli jer je u strađnim pogromima stradalo nekoliko miliona ljudi. A stradali su čak i kada ih je satirala nacistička čizma. To, zapravo, govori o podvigu boljševika a ne Staljina koji je u tom smislu više stajao na strani neprijatelja nego vođe prve socijalističke zemlje. Retki su bili takvi kao avio konstruktor Jakovljev koji je doveden iz logora kako bi početkom rata potpomogao borbu sovjeta.
Preporuke:
2
1
89 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:16
petokraka
@izvesni Aleksa

Opet ti, jado, pokušavaš ovde imnecilnim upadicama nekoga da šarmiraš. O kakvim "parovima suprotstavljenih pojmova" lupetaš? Po čemu su to korporacija i institucija, socijalnost i socijalizam? Deluješ prenategnuto a od toga puca i sopstvena umišljenost a ne ono čega i nemaš što i nije za pominjanje. Pa bez "naučnog aparata" tamo neki Kardelji i ostali. Pa, dokle više guslanja po tim prepoznatljivim notama? Valjda misliš da to donosi sigurnu simpatiju i aklamaciju. Jadan si i ti i takvi tvoji obožavatelji. O tvom Iljinu nemam šta reći, samo uživaj u tim doktrinarno-pravoslavnim prangijama. Valjda će po tebe i tebi slične i biti kakve korsiti. Ja se u tu dogmatiku ne razumem, valjda i zbog "naučnog aparata" jer tamo verovatno sve puca od pomenutih "dijalektičkih parova". Priznajem, ovo veče si mi pružio retko zadovoljstvo da se u ovom svetosavskom polumraku nesvesti i ja slatko nasmejem. Molim te, nastavi da brzo ne snim....Ti si retka inspiracija s onoga sveta....
Preporuke:
4
4
90 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:20
petokraka
@Aleksa

A.....ti možeš samo da galamiš, ništa suvislo i da kažeš, eventualno da napišeš. Zamolio sam te zato, svojevremeno, da ozbiljno razmotriš molbu te ustupiš nekom smislenijem komentatoru svoje mesto i vreme koje drugima oduzimaš. Ajde, upristoji se pa pokaži da ako ne znaš da pevaš umeš makar da ćutiš.
Preporuke:
3
2
91 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:37
Aleksa
osim što si plagijator, potpuno si nevažan da tvoja molba išta može da znači. he,he...
Preporuke:
4
4
92 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:43
Robespijer
@ petokraka

Neću sa Vama ulaziti u dublje rasprave po spornom pitanju, da se ne bi ovde prisutni ekstremni desničari naslađivali sporenjima. Samo ću reći sledeće, i neću Vam dalje replicirati:

Koncepcija Staljina o ''socijalizmu u jednoj zemlji'', naspram ''permanentne revolucije'' Trockog, svakako je bolja varijanta po Rusiju. Izmučena svetskim ratom i krvavim građanskim ratom, porazom od Poljaka, Rusija se morala okrenuti sebi i svom razvoju. Lenjin je s pravom uočio na početku revolucije, da radnička klasa nije dorasla svom istorijskom zadatku, te da partija mora biti ta koja će biti njegova avangarda, tj. da će ona vršiti vlast u njegovo ime. To je zahtevalo jasnu, čvrstu, opredeljenost partije. Nije se moglo u permanentnu revoluciju sa radništvom i seljaštvom, sa otupelom svešću. Zato je zasluga Staljina što je najpre ojačao svoju radničku klasu i državu, jer bez toga se socijalizam i nije mogao širiti dalje, bez jake države koja bi predvodila ostale, što se i pokazalo nakon DSR.
Preporuke:
1
2
93 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:51
Aleksa
pomalo vas razumem, nije vama lako, kad ujutro otvorite okice stalno ste u okruženju buljumente ekstremnih desničara. ajde, ajde, lepo sanjajte.
Preporuke:
1
2
94 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:59
Ja
Iliri su bili `Sloveni` u jezickom smislu,
odnosno slovenski jezik i kultura su se sirili na sever sa Balkana(Huma) i Podunavlja.
Sama cinjenica da Rusi to ne znaju, i pored svojih naucnih potencijala govori o njihovoj ropskoj svesti i istoriji.
Tako Ruse uce da su im drzavu osnovali Nemci,
jer su Romanovi bili Nemci, odnosno zapadno, evropsko plemstvo.

Rusi su robovali Mongolima, koji su tvorci dominacije
Moskovita.

Tek sa Romanovima dolazi do pravog, sistemskog porobljavanja ruskog naroda, po modelu kojim su Nemci i inace porobljavali Slovene.

Ali mala je razlika izmedju civilizacije i ropstva,
i izmedju slobode i divljastva.
Ja mislim da je ni nema.
Preporuke:
1
2
95 ponedeljak, 24 septembar 2012 21:59
Robespijer
Upravo na koncepciji industrijalizacije, a koja pretpostavlja školovan i obučen kadar, Staljin je uspeo da ojača svet radničke klase. I ta etapa je bila sasvim zakonomerna u istorijskom razvitku, jer je Rusija u 20. vek ušla kao polufeudalna zemlja, preskočivši industrijski razvoj kroz koji je zapadna Evropa odavno prošla. Bez ovoga, Rusija bi bila lak plen za kapitaliste, koji su i stvorili Hitlera, da bi uništili i nju i socijalizam. Samo takva Rusija, je mogla nakon DSR pomagati socijalističke pokrete, pokrete protiv kolonijalizma u celom svetu i doprineti opštem radničkom interesu. Iz straha od pobune sopstvenog radništva, kapitalističke zemlje su im davale povlastice, po ugledu na sovjetske.

O moralnom držanju Staljina, govori i činjenica da nije hteo da spase sopstvenog sina iz nemačkog zarobljeništva, iako mu je to bilo nuđeno.

Ovim nikako ne želim da umanjim izvesne greške i preterivanja u njegovoj politici, ali celokupna ocena je da je velika ličnost.
Preporuke:
2
3
96 utorak, 25 septembar 2012 07:51
petokraka
@Robespjer

nemate potrebe uzdržavati se od polemike, posebno iz razloga što se u njih "ubacuju" nezvani i nekompetentni. Oni su beznačajni jer ne raspolažu znanjem. Njihova motivacija je primitivna. To, naravno, ne znači da želim polemiku. Ali, mora se shvatiti da je Staljin naneo ogromnu štetu i da je napravio zločin, pre svega, prema sovjetima, Rusima i posebno socijalizmu. Hoću reći da se ne sme tako pisati o njemu, oznčujući ga velikom figurom socijalizma. Daleko je on bio od njega. Teorijski je bio potpuno nepotkovan, vrlo siromašnog znanja, napabirčenog tu i tamo. Kako je isplivao na vrh partije to je već stvar specifičnih okolnosti u kojima se stvarala sovjetska država. Ali je nesumnjivo da je pobio sve Lenjinove saradnike, zapravo, vrh koji je izveo Oktobarsku revoluciju. Izvesno je i da bi ta razvoj te države imao daleko uspešniji tok i da bi socijalizam danas moguće bio i preovlađujući svetski poredak. Ovo što danas gledamo u ogromnoj meri je i njegova "zasluga".
Salut!
Preporuke:
3
6
97 utorak, 25 septembar 2012 09:55
brm
Ja
"Iliri su bili `Sloveni` u jezickom smislu"
tada je bilo manje ljudi na planeti, manje jezika i manje su bile razlike između jezika ... pa ova tvrdnja može da se oceni tačnom.. ali razdvajanje germanskih i slovenskih jezika se desilo nekako baš u doba ILIRa, pa se to može reći i za nemački ... kad Mavro Orbini ubraja i Gote i razne druge narode koji se danas percipiraju kao germanski u "Kraljevstvo SLOVENA" on na to misli I NIJE U ZABLUDI kako današnji pametnjakovići tvrde, samo dosledno sprovodi jezičku koncepciju naroda.. a onda odosmo opredaleko..u "Srbe narod najstariji" tj. ponovo u rasizam "Bele ideje" koja je crna da crnja ne može biti protiv kog se valda borimo...
ostatku tvog komentara nema šta da dodam osim - kome šričaš, rusofili mrze argumente
Preporuke:
1
2
98 utorak, 25 septembar 2012 10:00
brm
pentagrame
"da bi socijalizam danas moguće bio i preovlađujući svetski poredak."
BIO???
nisi primetio da je imperijalni koncept EU ("meka imperija" "postmoderna država") i SAD čist sovjetsi socijalizam za koji se zalažeš?... NOVI svetski poredak znači da STARI - ujedinjene (slobodne) NACIJE više ne važi... NEOliberalizam znači da (stari) LIBERALIZAM VIŠE NE VAŽI, da je umesto njega nova koncepcija sasvimm drukčija... jasno je svakom ko je vek proveo u socuijalizmu koja je to "nova" koncepcija
Preporuke:
1
3
99 utorak, 25 septembar 2012 11:25
It's too late to cry over the spilt milk
U Rusiji su bile dve revolucije: neuspešna u 1905 g., i uspešna: februarska 1917 g. Zatim su u zemlju ubačeni strani agenti – petokolonaši: vrh boljševičke stranke snabdeven ogromnim sumama nemačkog novca. Oni su,koristeći snage mornarice Baltičke flote, razočarani svojim rezultatima na izborima za Konstituantu, izvršili klasični vojni puč i zaključili separatni mir sa Nemačkom. Nazivati taj novembarski vojni puč iz 1917 g. “Velikom Oktobarskom Socijalističkom Revolucijom“ je smešno – ali, moglo im se posle pobede u građanskom ratu. “Beli“ su se u građanskom ratu borili za sprovođenje ideje februarske revolucije – tj. da Konstitutivna Skupština odluči o tome koji oblik državnog uređenja će Rusija dobiti. Jeste, među njima je bilo i monarhista, ali politički cilj “Belog“ pokreta nije bila restauracija monarhije. Svi vi – petokrake, robespjeri i ini, koji uzdižete Lenjina (poneki i Staljina) i boljševike, ustvari slavite najveće kasape u svetskoj istoriji. Ali – vaše je prošlo.
Preporuke:
6
4
100 utorak, 25 septembar 2012 12:41
Coca
I 'Bela' i 'Crvena' Rusija su imale ogromnih ostvarenja
i ogromnih slabosti i mana. To su dve polovine
jedinstvene pogače zvane Rusija.

Kamo lepe sreće da se nije tako nasilno lomila,
a nadam se da se neće spajati nasilno i sa gorčinom i mržnjom, već mirno i sa ljubavlju.
Da li je i to moguće. Ja mislim da jeste.

Vrednosti 'Bele ideje' i vidim u tom smislu!
Preporuke:
2
2
101 utorak, 25 septembar 2012 15:49
petokraka
Žao mi je što ovde imam posla sa ideološkim balavcima ali, ajde, oni to zovu slobodom i demokratijom. Zasmejavaju publiku. Izvesni "It's too late" ovde zafrkava logiku. Piskara da su u Rusiju ubačeni strani agenti/za tu tezu trebalo bi navesti neke ozbiljnije istorijske izvore, arhive i tsl/ te da je vrh Boljševika snabdeven nemačkim novcem. Ovo ke toliko lako logički raskomadati da je i sramota o tome raspravljati. A evo kako. Ako se misli na Lenjina šta je bilo sa ostalim kolovođama. Gde su oni boravili. Na primer, Buharin, Tomski, Lunačarski/menjševik/, Zinovjev, kamenjev, Rikov i bezbroj drugih. Pa onda...."svi vi" i "vaše je prošlo". Kakva omraza. Dete, ovde bi trebalo seriozno komentarisati a ne praskati, slaviti ili omrazom se baviti. Savet: mani se onoga što za tebe nije, imaćeš lakši put kroz život a i nećeš se logikom lomatati...
Preporuke:
2
2
102 utorak, 25 septembar 2012 17:25
It's too late to cry over the spilt milk
Petokraka : “…...Piskara da su u Rusiju ubačeni strani agenti/za tu tezu trebalo bi navesti neke ozbiljnije istorijske izvore, arhive i tsl…”. Pa – evo samo nešto malo: Predsednik Ruske Federacije V.V.Putin je – nedavno, lično izjavio da su boljševici počinili veleizdaju Rusije zaključujući separatni mir sa Nemačkom i Austrougarskom. Nije on meni neki poseban autoritet u drugim pitanjima – ali: kao (bivši) iskusni i visokorangirani oficir KGB-a, a sada još i predsednik države, priznaćete da ima pristupa i uvid u sve super-tajne, tajne i javne arhive Rusije? Dakle: boljševici na čelu sa Lenjinom jesu bili petokolonaši i veleizdajnici ( a zna se i da je Staljin bio bandit, pljačkaš banaka, ali to tek onako... uzgred). Ja sam – kao “Beli“ to odavno znao – ali sada i Vi – petokrake, robespijeri, komunisti i isti morate to prihvatiti. Autoritet (nadam se – i Vaš?) je kazao svoje. Šta je bilo, bilo je – vratiti se neće.... Vaše je otišlo u nepovrat.
Preporuke:
4
4
103 utorak, 25 septembar 2012 20:15
Petokraka
@It's to late...

Priznanje da su boljševici na čelu sa Lenjinom učinili mizdaju nije nikakav verodostojan dokumenat. Razumete li vi šta pričate. To je ocena jednog državnika ali nije nikakav arhivski dokument a posebno teza koju zagovarate bez ikakvog osnova. navedite makar jednog iistoričara i dokument ili arhivu koja dokazuje tako nešto. To nemate pa poturate ocene i procene potpuno neverodostojne. A to da li je prošlo nečije vreme? Manite se pustih želja. Očigledno da vama fali pomnija analiza ovih procesa. Za vas su "prejaka štiva" iz političke ekonomije da mi sami sebi obkasnili takve procese. Zato, uplovite u mirnije vode jer ne podastirete nikakve rgumente sem jalovog radovanja da se nekim petokrakama i robespjerima ne ispunjavaju želje. Moje želje su vezane za m,nogo intimnije stvari a ovo je nauka kojoj vi niste dorasli pa to zamenjujete željama i cinizmom koji više govori o vama nego o meni. Ja tražim nekoga ko moće argumentovano diskutovati a ne plasirati nebuloze.
Preporuke:
2
3
104 utorak, 25 septembar 2012 21:36
Robespijer
veleizdaju Rusije


Od čoveka koji baštini ''bele ideje'', drugačiju kvalifikaciju nismo ni mogli dobiti. Zaključivanje separatnog mira sa Nemačkom je spasilo Rusiju, od potpunog sloma. Tokom PSR videla se sva trulost Rusije i slabost. Sem operacija Brusilova tokom 1916. godine (do tada je već poginulo 6,5 mil. Rusa, što je duplo više od Nemačke i više od Engleske i Francuske zajedno), koje su dale izvesne rezultate, Rusija je trpela poraz za porazom od nemačke vojske, koja je bila daleko snažnija i obučenija, zahvaljujući industrijalizaciji sa kraja 19. veka, kojoj su se u Rusiji opirali. Tokom 1917. godine, povlačenje i porazi vojske doveli su do ostavke predsednika privremene Vlade, Lvova i smene Brusilova, sa mesta glavnokomandujućeg vojske. A i njegov zamenik, Kornilov ubrzo je smenjen. Separatni mir je spasio Rusiju, a teritorijalni ustupci dati Nemcima, su jednostavno anulirani nakon kapitulacije Nemačke u novembru 1918.
Preporuke:
2
3
105 utorak, 25 septembar 2012 22:15
Dušan komunista
1
@It's too late to cry over the spilt milk

Da li su boljševici učinili veleizdaju načinivši separatni mir sa Nemačkom? Da bi smo dali odgovor moramo razumeti šta se pre toga dešavalo. Boljševici su nastupili u skladu sa odlukama Druge internacionale i zajedničkog nastupa svih stranaka radničkog pokreta Evrope, da se na imperijalističke ratove odgovori građanskim ratom, što je, naučno gledano, isto što i revolucija. Na taj način nastali bi uslovi za bolja uređenja i izbegli budući imperijalni ratovi do današnjih dana. Nažalost nemački i austrijski levičari pokidali su radničko jedinstvo.
Stanje u Rusiji pre izbijanja rata bilo je teško, pre toga rat sa Japanom, beda, demonstracije, sve političke stranke bile su nezadovoljne, opšta kriza. Da Rusija nije ušla u rat pitanje je da li bi revolucija uspela.
Preporuke:
4
3
106 utorak, 25 septembar 2012 22:30
Dušan komunista
2
@It's too late to cry over the spilt milk

U Rusiji su svi tražili promene, desnica da car abdicira i reforme, levica revoluciju i novi društveni sistem. Nastojanja da se rat nastavi nisu uzimali u obzir stanje u zemlji i zahteve za promenama. Rat im je bio važniji, kapitulacija Nemačke i konsekventno nove teritorije. No Rusija je već do tada sebe svrstala u saveznike i pobednike koja je i nama pomogla. Budućnost Rusije tražila je novo društvo, svakako ne isto sa samo promenjenim vladarom.
Preporuke:
3
2
107 sreda, 26 septembar 2012 08:28
petokraka
Kako Lenjin može biti strani agent ako mu je brat Aleksandar izveo atentat na Aleksandra II, ruskog cara i zbog toga završio na vešalima?
Preporuke:
2
3

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner