петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Папа по нулти пут међу Србљима

Kоментари (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 28 фебруар 2013 21:01
Слажем се
али далеко сам и од прихватања папине првонадлежности и непогрешивости.


одличан текст
Препоруке:
143
3
2 четвртак, 28 фебруар 2013 21:35
tri tačke
odlična analiza, pisana dopadljivim i pitkim stilom, koja pokazuje da nama problem nije u Vatikanu.

dobro primećeno da nije problem ni u Moskvi, tj. u bratskoj ruskoj crkvi.

dakle, problem je u našemu dvorištu, kod naših vladika. NEKA IM BOG POMOGNE DA NAĐU PRAVI PUT U OVOM SMUTNOME VREMENU!
Препоруке:
122
3
3 четвртак, 28 фебруар 2013 21:35
Никола
Текст заслужује сваку похвалу!
Док они раде парама, медијима, насиљем, поткупљивањем Срба, почев од врха СПЦ, Срби би да им се папа "извињава". Да доказују како су "они страдали", како они нису "лоши момци", јер Србе морају сви да воле.Без икакве стратегије према "природном" непријатељу какав је Ватикан Срби се понашају као увређена деца.
Како би било да се мало укључимо у медијски рат? Озбиљно и професионално, организовано и темељно, онако како и они раде.
Препоруке:
123
3
4 четвртак, 28 фебруар 2013 21:36
Вера
Србе је сачувала наша вера православна,
где год је било колебања по том питању, ту смо нестали!!!
Препоруке:
205
1
5 четвртак, 28 фебруар 2013 21:37
smehotresno!!!
"Када би се у Србији организовао референдум са питањем да ли да се код нас увезе куга, пола би било за, а пола против." Ове сам се реченице прослављеног драмског писца (и одличног познаваоца нашег менталитета) Душана Ковачевића сетио


savršen početak!
Препоруке:
145
3
6 четвртак, 28 фебруар 2013 21:48
Србин антикомуниста, верник, православац
Да је Лазић аутор Б92 или Пешчаника већ би га призвели у "социолога религије" ко оног Ђорђевича. А пошто није а ваљда неће ни бити, остаје само да му ми овде честитамо на анализама цркевних питања!!!!!
Препоруке:
148
1
7 четвртак, 28 фебруар 2013 21:55
вукас
"Коме је до Папе нек иде у Ватикан"


свака част за текст, само тако!
Препоруке:
135
1
8 четвртак, 28 фебруар 2013 22:17
Byakuya-sama
четвртак, 28 фебруар 2013 20:36 Вера
Србе је сачувала наша вера православна,
где год је било колебања по том питању, ту смо нестали!!!


Istočna Raška, Bugarska, Istočni Banat, Vlaška, Epirska Makedonija(neko bi rekao i cela Maekdonija), Albanija, delovi Trakije, delovi Tesalije, oni Srbi što ih luda Marija Terezija proterala iz Banata, pa završiše u Rusiji?
Препоруке:
102
2
9 четвртак, 28 фебруар 2013 23:36
Дероко
Добро нам НИКАД не дошао
Препоруке:
128
2
10 четвртак, 28 фебруар 2013 23:52
Смиљански
Утицај Ватикана преко хрватских обавештајних служби у Србији је веома јак,зато и јесте проблем!Како да се огласимо преко медија,кад су они у њиховим рукама?Остаје нам само овако преко неких сајтова,и лично да делујемо!
Препоруке:
102
3
11 петак, 01 март 2013 00:07
Mirjana Zerajic
Papa da ne bi dolazio dao je ostavku sto je sigurno ,sigurno .A sto se mene licno tice i ne mora da dode .Svim verama sve naj ,naj ali sto dalje od nas neka nas ostave na miru .
Препоруке:
78
1
12 петак, 01 март 2013 00:08
фристајло
Постоје ствари које не треба мешати, нити комбиновати.
Свако њихово присуство овде до сада уначило је неку несрећу; а сви они, који мисле да би овај пут било другачије нека заложе своју кожу као гаранцију, и тада- нека дође...
Коцкање туђим животом и судбином треба једном да престане, чак и у Србији, ма колико то негодовања код неких изазивало. Док Ватикан делом не докаже да је престао да ради то што је до сада радио православним Словенима, нека њега тамо...
Препоруке:
89
1
13 петак, 01 март 2013 00:58
Митар
Константа политике Ватикана је борба против шизме тј. православлја.
Политика Ватикана је јасна ставом католика који су ,,ANTE MURALE CRISTIJNITATIS''.
Јасна је политика ватиканска Хрвата према Србима, Мађара према православним Украјинцима и Пољака према Русима.
Кад се промени таква политика Ватикана, тада нека дође Папа у Србију ДО ТАДА НЕКА НЕ ДОЛАЗИ.
Препоруке:
85
2
14 петак, 01 март 2013 01:06
The Jack
Papa je da kazemo "predsednik" Vatikana odnosno sef drzave sa kojom imamo diplomatske odnose.

Dakle ako dolazi u svojstvu SEFA DRZAVE ja ne vidim problem.

Ako dolazi kao poglavar Rimokatolicke crkve u posetu rimokatolickim vernicima, ni to ne bi trebao da bude problem.

Ako izuzmemo krsenje dilpolmatskih protokola, tinjjuce skandale sa time u vezi i nedostatak vaspitanja sa nase strane, a sta Vatikan nie iskoristio, postavlja se pitanje sta je problem i ko, osim Mirka Djordevica, ima probleme??

Razmislite malo i o tome.
Препоруке:
29
70
15 петак, 01 март 2013 03:43
Jasna
Sramota je sto je komentator Jack napisao. Dokle god budemo sami sebe pljuvali, takvi cemo i biti. Gde je tu dostojanstvo? Sramno!
Sve cestitke autoru teksta!
Препоруке:
36
0
16 петак, 01 март 2013 03:48
Srbin
Pravi bi skandal bio da je dosao!!! Neke su stvari nedopustive i u zemlji Srbiji (uprkos svemu sto se sada u njoj desava)!
Препоруке:
36
0
17 петак, 01 март 2013 04:26
теолог
Српско православље (светосавље) јесте и треба да остане слатко, али не сме да буде анархично: није само питање папиног доласка оно на које Сабор СПЦ мора да дâ недвосмислен одговор

Ово је кључно!

Мислим да је овај текст написан у тој традицији слатког православља, да критикује а на "убија", да у крајњој линији и према римо-католицизму има једну православно-благу димензију.

екст је написан пре него што је Бенедикт Шеснеасти одлучио да се повуче са трона римског бискупа. Имајући у виду и саму личност одлазећег папе, његов благонаклон однос према православљу, све изречено тим пре ће важити за његовог наследника.

Слажем се са аутором у вези овог горе. Посебна је била личност овог папе Ратцингера, особена као и сам његов одлазак то јесте повлачење. Ја бих само додао да ће НАША БОРБА ПРОТИВ ДРУГОГ ПАПЕ БИТИ САМО ЛАКША
Препоруке:
34
1
18 петак, 01 март 2013 04:45
kuga
Dobro je ono s kugom :)

Nego kao što i u tekstu stoji, kako s papinom posetom stoji naš crkveni vrh, u kojoj su oni polovini oko dolaska Pape? Nešto imam utisak da su oni baš u onoj polovoini koja nema ništa protiv da papa dođe?!?!?!
Препоруке:
29
0
19 петак, 01 март 2013 05:04
katolik iz Srbije
Ma koliko se vi otimali put u euroatlantske integracije vodi preko integracije katoličke i pravoslavnih crkvi. Moraćete da postanete prvo ekumenisti pa da Srbija uđe u Europsku uniju.

Ja vidim i osjećam neke napore i kontakte dvojca Nikolić-Vučić u tom pogledu i mislim da pokušavaju da naprave "kopču" preko Vatikana do EU i NATO. Možda ta diplomacija nije uvjek vidljiva a i ne treba biti "transprarentna" ali mislim da je svi osjećamo ako je i ne možemo striktno dokazat.
Препоруке:
1
48
20 петак, 01 март 2013 05:13
извор близак СПЦ
Јер, ако није разматрано да папа буде позван, ако није позван, и ако не долази у Ниш 2013 – онда му не вреди ако би био спреман и да се поклони "сенима јасеновачких страдалника".



Најзад да неко ово отворено каже и саопшти. То што би се поглавар римокатолика, било стварно било "фејк", извинуо у Јасеновцу то нема никакве везе с доласком. Јасеновац и улога Ватикана остаје каква је била,, не може ту једно извињење да промени. И то са Јасеновцем нема никакве везе са недоласком. А и није га нико из СПЦ ни позвао (хаха)~!
Препоруке:
27
0
21 петак, 01 март 2013 08:56
Vuk
Od mene mu je ono sto su stari Krajisnici i Dalmatinci znali reci:
Sidi di si,jer kak'i si ni za di si nisi.
Препоруке:
27
1
22 петак, 01 март 2013 09:14
Иоанн Дубињин
У одличном тексту ми ипак недостаје оцена о (бар по мом мишљењу) суманутој идеји да се прослава годишњице Миланског едикта одржи у Нишу само због тога што је само један од његових двају потписника рођен у околини Ниша! Што се тиче става да се после евентуалне папине посете Нишу "нећемо крстити с два прста ", не би било лоше знати да се – нпр. цела православна Русија (за окупирану Србију под Турцима не знам) до руске црквене реформе у XVII веку крстила са два прста, а да је упркос тамошњим зверским прогонима старовераца који су трајали све до краја XVIII века и дискриминаторској политици, која је трајала до 1905 г., и данас око 2 милиона руских старовераца (који себе с пуним правом зову «древлеправославные») и даље крсти са два прста. Најзад – не треба искључити ни могућност да Бенедикт (емеритус-папа) – ако доживи 2014 г., евентуално буде и на челу ватиканске «делегације на највишем нивоу». А шта ће бити тек са делегацијама инославних – протестантских цркава са женским бискупима?
Препоруке:
26
2
23 петак, 01 март 2013 10:22
Хогар Страшни
Хајде да мало размишљамо на бази чињеница и аргумената, без икаквих "натруха", што би рекли Хрвати. Питање: Каква би требала да буде сврха доласка папе у Србију? Одговор: Тзв. "екуменски дијалог". Питање: Треба ли СПЦ и српском народу екуменски дијалог? Одговор: Наравно да треба, рекао бих да треба читавом човечанству и свим религијама, јер данас је у току она епска и митска борба добра и зла, јер где год да бацимо поглед, видимо деловање нечастивог (безбожништво, разарање породице, политички коректни закони, грамзивост, похлепа, грабеж, отимачина, идолатријско обожавање златног телета, клањање Мамону, наркоманија, опседнутост сексом, педофилија, педерастија, бездушност, одсуство емпатије ма и у најминималнијем облику, New Age, ГМО, генетски експерименти.....).
Препоруке:
6
31
24 петак, 01 март 2013 10:37
б.с.
Аутор није верник.Папе углавном нису верници. Мирко Ђорђевић није верник. Вучић и Николић нису верници. Вера која је написала један горњи коментар јесте верник. Нас Србе чува само наша вера у Васкрслог Господа. Срби конвертити постају најгори јаничари свога рода, ма у коју веру конвертирали.А злочинац има крваве руке, ма како се звао.
Препоруке:
20
4
25 петак, 01 март 2013 10:38
Хогар Страшни, крај
Питање: Колико је реалан екуменски дијалог са Римикатоличком црквом? Одговор: Уопште није,јер се Римокатоличка црква ни за јоту није одрекла прозелитизма, као ни методологије унијаћења, укључујући и активну подршку монструмима какви су били усташе, било да су били мирјани, било кољачи у мантијама. Као таква, Римокатоличка црква представља смртног непријатеља православних народа, пре свега Срба и Руса, као предзиђа православља. За потврду ове тврдње не морамо ићи далеко у прошлост, довољно је сетити се деловања "нечастивог" папе Војтиле! Питање: Ако већ нема користи, има ли какве штете од посете неког папе Србији? Одговор: Има, јер Срби су веома склони продаји вере за вечеру (па и за мање, само ако има ко да понуди), о томе су писали католички емисари у Србији још у време Конкордата.Уосталом, Југославија и створена зарад подчињавања Срба католичком елементу! Данас је ситуација још гора, Срби су 3/4 расрбљени, а добар део владика СПЦ само што се није обријао и ставио ону пурпурну капицу!
Препоруке:
38
1
26 петак, 01 март 2013 10:58
брм
" суманутој идеји да се прослава годишњице Миланског едикта одржи у Нишу само због тога што је само један од његових двају потписника рођен у околини Ниша!"

а тек сумануте идеје да славимо Теслу и Миланковића само зато што су рођени у данашњој Хрватској или Црњанксог који је рођен у Румунији..благо нама са оваквим срБББендама
Препоруке:
3
26
27 петак, 01 март 2013 11:25
Мај нејм из Митар
@ Иоанн Дубињин
У одличном тексту ми ипак недостаје оцена о (бар по мом мишљењу) суманутој идеји да се прослава годишњице Миланског едикта одржи у Нишу само због тога што је само један од његових двају потписника рођен у околини Ниша!

Добро сте ово приметили, није то Нишки едикт!

@ брм
а тек сумануте идеје да славимо Теслу и Миланковића само зато што су рођени у данашњој Хрватској или Црњанксог који је рођен у Румунији..

Вама, као и обично, недостаје логика. Тесла и Миланковић су СРБИ, што се (за нас који не верујемо у СРБИ НАРОД НАЈСТАРИЈИ тезу) за Константина не би могло рећи. Плус, овде се слави МИЛАНСКИ ЕДИКТ а не Константиново рођење, као што се можда помиње Тесла или Миланковић.
Препоруке:
35
2
28 петак, 01 март 2013 12:35
Јасна Симоновић
Овај текст би био јако добар да није тако ружне реченице: "Одмах да прецизирам: не мислим да је римокатолички поглавар исто што и куга, не мислим ни да је Антихрист – али далеко сам и од прихватања папине првонадлежности и непогрешивости."...
Наслов је добар...
Препоруке:
4
29
29 петак, 01 март 2013 13:06
брм
"Вама, као и обично, недостаје логика. Тесла и Миланковић су СРБИ, што се (за нас који не верујемо у СРБИ НАРОД НАЈСТАРИЈИ тезу) за Константина не би могло рећи"
а потомци Нишлије Константина су... ИТАЛИЈАНИ(??!!)
Препоруке:
5
28
30 петак, 01 март 2013 13:09
брм
сумануто је славити све што има везе са културом и писменошћу овог простора и становништва... Швабо је давно зацртао да су Срби варвари и дођоши .. патриЈОтски је служити им (ко прави servi)..
ХЕР МАРКО гАЈ ПОСТРОЈ ИХ
Препоруке:
2
32
31 петак, 01 март 2013 13:32
Posmatrac
Na kraju ce da ispadne da je papa Srbin!
Препоруке:
24
1
32 петак, 01 март 2013 13:59
"борба за веру"
@ Јасна Симоновић
Овај текст би био јако добар да није тако ружне реченице: "Одмах да прецизирам: не мислим да је римокатолички поглавар исто што и куга, не мислим ни да је Антихрист –


Поштована госпођо, не знам да ли ће ми модератор одобрити цитате и линкове, али пун је наш интернет управо оваквих израза и квалификација папе.

"Догмат о папиној непогрешивости у ствари и није ништа друго него претходница и припрема антихристовог доласка"
http://borbazaveru.info/content/view/2704/90/

"Amerika će prva dati silu i moc antihristu. Papa je antihrist:"
http://www1.serbiancafe.com/lat/diskusije/mesg/123/015673445/da-li-je-ovo-antihrist-ili-neko-slican-njemu.html?3

И слично.

У том смислу, аутор је био и благ у цитатима шта све наши зилоти кажу за папу. Колико ја разумем, он је рекао да се никако не слаже с тим зилотима, али ни са екуменистима који прихватају папин примат. Поздрав за Вас, ианче ценим Ваше ставове и коментаре.
Препоруке:
24
1
33 петак, 01 март 2013 14:22
Јасна Симоновић
Поштовани (а) "борба за веру"...Хвала на коментару...
Ви бисте били у праву да је ово био цитат, или да се аутор позвао на друге (зилоти, екуменисти, итд), али бар рекао "са онима који мисле, пишт, итд) али није... Покушајте да размислите још једном...
(отприлике: То вам је исто као кад би неко написао "не мислим да је коментатор "борба за веру" или још боље "Јасна Симоновић" вирус или светица!!!?)....
Чему такав увод у текст који је веома студиозно написан и пружа довољно информација и распона за дискусију!?
Препоруке:
2
22
34 петак, 01 март 2013 15:01
брм
кад већ толико трубите о догмату о папиној непогрешивости, могли би да се информишете елементарно о истом.. а не ја вам нећу сервирати на готово.. кад сте докони да гуглате борбу за веру можете и нешто паметније.
Препоруке:
2
21
35 петак, 01 март 2013 15:04
брм
@борци за веру само не знам коју јер православна није ОООЧИГЛЕДНО

ипак је происветитељски порив јачи - ево сервирам вам на готово догмат о папиној непогрешивости, да не каже незаблудивости: "To ne znači da on kao osoba ne bi mogao pogriješiti ili biti grešan, već se ta odluka odnosi isključivo na svečano izjavljivanje određenog nauka. Dosad su se pape samo jedanput poslužili tom odlukom, kad je proglašena dogma o uznesenju Blažene Djevice Marije na nebo, što je bio sadržaj vjere već u prvoj Crkvi o čemu svjedoče spisi iz 2. stoljeća (npr. Dormitio Mariae), kao i zajednička predaja Katoličke i svih Pravoslavnih crkava."
Препоруке:
0
15
36 петак, 01 март 2013 15:33
Бане Палилулац
Према ави Јустину три су човекова пада у досадашњој историји:
- Адамов кад је пробао плод са дрвета познања добра и зла.
- Јудин када је издао Христа.
- Папистички када се папа прогласио Богом (незаблудивим).
По ави Јустину римокатолицизам је јерес а екуменизам све-јерес.Према томе нама као православнима је да се јеретика клонимо и да се Господу молимо да се они уз искрено покајање врате у једну свету,саборну и Апостолску Цркву.Амин!
P.S. Постоје и мишљења два предходна српска патријарха
Герман - Папин покајни пут у Србију води преко Јасеновца.
Павле - Добро нам не дошао.
Sapienti sat.
Препоруке:
31
2
37 петак, 01 март 2013 15:40
"борба за веру"
@ Јасна Симоновић

Ви бисте "сажвакано" оно што је очигледно?

Користан цитат:

Што се поруке тиче, ја сам присталица оне школе која је у добра стара времена, у златно доба Холивуда, у доба Сесила Б. де Мила, створила крилатицу која се односи на сценаристе: „Ако имате неку поруку, пошаљите је телеграмом!“
Препоруке:
21
0
38 петак, 01 март 2013 15:45
Др
Владимир Димитријевић сведочи о разговору који су водили са Светим схимонахом Георгијем Витковићем:"Отац Венијамин из Преображења је, почетком седамдесетих, био на Атосу. Том приликом, посетили су, њих неколико, оца Георгија, у чијој келији је била само рогозина, камен као јастук, врећица суварака и тестија за воду. У разговору су га питали: "Шта би било кад би се папа покајао?" Он се намрштио и рекао: "Папа? Да се покаје? Не верујем."
Ето тако!
Препоруке:
27
1
39 петак, 01 март 2013 16:07
Бане Палилулац
@брм
Овде сте случајно или намерно побркали неке ствари.Доктрина о незаблудљивости римског бискупа дефинисана је на првом ватиканском сабору 1870 па је могла бити коришћена тек после тог сабора.Што се тиче богородице папистички јеретици су својим јеретичким ставовима додали и следеће:
Безгрешно зачеће (лат. immaculata conceptio) догма коју је формулисао папа Пије IX 8. децембра 1854. (Була Ineffabilis Deus), а преузео Други Ватикански Концил (1964. у конституцији Lumen Gentium, 56-59), по којој је Дјева Марија слободна од сваке мрље или последице од прародитељског греха, самим својим безгрешним зачећем.
Зато браћо клонимо се јеретика али се молимо за њих да се кроз искрено покајање врате у Једну Свету Саборну и Апостолску Цркву.
Препоруке:
28
0
40 петак, 01 март 2013 16:26
зилот почетник
Добар преглед, али све о папи већ је речено кад било од нас оде на литургију и понови Символ вере:

Верујем у једнога Бога Оца, Сведржитеља, Творца неба и земље и свега видљивог и невидљивог.
...
У једну, свету, саборну и апостолску Цркву.


А та црква свакако није са седиштем у Ватикану :))))
Препоруке:
15
0
41 петак, 01 март 2013 16:38
брм
католици имају безгрешног папу а борци за веру само не знам коју имају аве Јустина и Николаја.. сва историја пре и после је непотребна ...
што би босанци рекли ја раЗЗЗлке
Препоруке:
2
17
42 петак, 01 март 2013 17:07
Jasna Simonović
@"борба за веру"...

Ne razumem komentar, ali u svakom slučaju hvala za korisnu krilaticu!

A što se "sažvakavanja" tiče, zamislite koliki bi tek aflatoksin bio da ga krave nisu prežvakale"!? (izvinite ako grešim sa glagolima, nemam vremena da proveravam tačnost!)...
Препоруке:
2
9
43 петак, 01 март 2013 20:39
Умировљени папа је ипак папа
@ Иоанн Дубињин

Најзад – не треба искључити ни могућност да Бенедикт (емеритус-папа) – ако доживи 2014 г., евентуално буде и на челу ватиканске «делегације на највишем нивоу».


Није требало да ово пишете и дајете идеју врху СПЦ... :))

Тако би примили папу који за неке није папа а за неке јесте, и екуменизам сит и владике на броју
Препоруке:
10
0
44 петак, 01 март 2013 21:02
Katrin
To što komentar potpisan sa VERA ima najviše pluseva a da njegova nazočnost BRM ima dosta minusa daje mi neku nadu da će ova zemlja i narod ostati i opstati kao pravoslavan.

I taj "BRM" bi mogao makar da se izvini kad je očito fulao oko papine nepogrešivosti i dogme (ja priznajem da nisam o tome čitala i da se ne razumem ali srećem ima ljudi koji se razumeju i koji ga jednim komentarom "tuširaše" na pod!!!!!)
Препоруке:
23
1
45 петак, 01 март 2013 21:13
Bob
@Бане Палилулац:

Bilo ih je mnogo više od 3. Padova, mislim.

Inače, nije mi jasno, kakve veze ima taj "treći" pad sa nama pravoslavcima? Mene nije ni malo briga za to. Brate, meni to liči na jeres... Može i Justin da pogreši. Pazite dobro šta i koliko citirate. I mudri Solomon je pao, i Nikolaj je bio angloamerofil. Nema nepogrešivih.
Препоруке:
9
1
46 петак, 01 март 2013 22:25
Diferencijal
Ajme što se bojite Pape :D

Kako god, kao pripadnik rimokatoličke Crkve podržavam ekumenizam i približavanje Crkvi, napose katoličke i pravoslavnih.

Nadam se da će doći do ujedinjenja do obljetnice raskola 2054.

Očekujem da će sljedeći Papa poraditi na tome još više, tiha diplomacija između Vatikana i RPC na prvom mjestu.

Za jedinstvo kršćana :)
Препоруке:
21
2
47 петак, 01 март 2013 22:41
Aleksandar
Mislim da postoje argumenti i za i protiv dolaska Pape u Srbiju.Kao prvo, Papa je sef drzave koja nije priznala tzv. nezavisno Kosovo(ne treba podsecati koliko je razlicitih zvanicnika drzava koje su priznale ovu teroristicku tvorevinu dolazilo,a i dolazice i dalje u Srbiju).Mislim da je i licnost samog Jozefa Racingera nesporna-radi se o vrsnom teologu.Iskreno se nadam da na njegovo mesto nece doci neki "moderni" Papa,koji bi poceo sa priznavanjem gej brakova i slicno...
Osim toga i katolicka crkva je predmet napada istih onih mondijalistickih krugova koji napadaju SPC.
Razlog protiv:znacajna uloga katolicke crkve u genocidu nad Srbima u vreme NDH.Pitanje:ukoliko Papa poseti Jasenovac,da li bi stotine hiljada nasih mucenika vaskrslo?
Mislim da dalje podele i mrznja medju hriscanima koriste samo nasim zajednikim neprijateljima,a svi znamo ko su oni...
Препоруке:
22
3
48 субота, 02 март 2013 00:28
зилот почетник
@ Diferencijal
Ajme što se bojite Pape :D

Kako god, kao pripadnik rimokatoličke Crkve podržavam ekumenizam i približavanje Crkvi, napose katoličke i pravoslavnih.

Nadam se da će doći do ujedinjenja do obljetnice raskola 2054.


Није то немогуће, али папа, који год буде мора да заборави на непогрешивост и примат а да се сети покајања.

Пост скриптум

Знамо да сте од протестаната дигли руке, сад рачунате само на нас :) Али ми не рачунамо толико на вас, посебно на вашу "хисторију", од инквизиције преко ломача до Борџија... Специјално за тебе, брате у Кристу Господину, овом приликом не помињем Јасеновац...
Препоруке:
16
0
49 субота, 02 март 2013 01:01
Само смех од папе Србе спашава
На Интернету кружи препричавање пошалице православних свештеника да би "сваки папа дао пола Ватикана да дође у Москву, а другу половину да крочи у Београд". Било како било, једино што нас вади из ове, помало и неугодне, ситуације да са браћом Русима напола делимо Ватикан


:))))
Препоруке:
15
0
50 субота, 02 март 2013 02:20
Srdjan Stojanović
Toma je na čelu zajedno sa Patriarhom za obeležavanje tog editka. To mi je dovoljno da zaključim da Papa ima da dodje u Srbiju. Dobro neće ovaj Papa ali oće neki drugi, kad ga izaberu..
Препоруке:
15
0
51 субота, 02 март 2013 10:41
МетоХија КосоВска
Поводом одлуке да папа 2013. иде у Чешку)
Попадија Мира ми пре 10 година рече да треба свакоме, пре рукополагања за свештеника да се уради тест интелигенције. Слажем се. А нарочито пре него се неко завладичи!
Онај непомен је много паметнији од људи, па се по томе види да је сулуда, упорно наметана идеја довлачења папе римског у Србију била идеја људи, углавном.Ђаво, паметнији, старији, мудрији од знаних нам српских епископа, је, наравно, одустао од спровођења те људске идеје српских екумениста - папољубаца. „Срб је Христов, а не папин!“ - али они који су издали светосавље у православљу, не држе ни до речи Светог нашег пастира Саве.
Ма до чега до кога они уопште и држе? Одавно окренути свету, католици помно прате срБске сајтове, поготово оне које се тичу г. Рацингера, и закључили су да маштарије српских епископа и г. Гавриловића, сад њима не иду у прилог.

Издајника не цене ни они за које је радио свој гнусни посао, јер... Ако је брата издао за шаку долара, издаће опет! В
Препоруке:
15
0
52 субота, 02 март 2013 10:46
МетоХија КосоВска - наставак
Издајника не цене ни они за које је радио свој гнусни посао, јер... Ако је брата издао за шаку долара, издаће опет! Веру отаца је погазио, па и нову веру ће погазити. Дучић је писао да се паметни служе интелигенцијом, а глупаци лукавством. Ето, чак ни `лукави` није прихватио ово лукавство глупавих.
Г. Рацингер иде тамо где га радо дочекују, у Чешку, јер је мудро закључио да ће можда, опет, бити и крвавих литија у Београду и да уз све отворене, притворне, насилничке методе у Срба још има оних са светосавским софтвером!
Рус, композитор Алфејев је Риму, ситуацију међу православним Србима појаснио, рекавши недавно на београдској богословији, како је Владика Артемије расколник и како, ето, нажалост, увек мора да се појави неки Марко Ефески,(Одбио да потпише Флорентинску унију и спасао православље од јереси папизма).
Слава је Богу.
Христос Васкрсе!
Ваистину Васкрсе.

МетоХија КосоВска
Препоруке:
18
0
53 субота, 02 март 2013 17:02
Marko Straight
Mi bi hteli da budemo rusofili a da udjemo u EU, da budemo stub pravoslavlja a da nam katolici pomognu i da s njima imamo najbolje odnose, mi bismo i da saradjujemo s Pristinom i da zadrzimo paralelne institucije... pa to dvoumlje nije ni normalno ni pozeljno, a ni moguce.

Mislim da i autor hoce da kaze da crkva treba da izadje i jasno kaze "dovodoimo papu". Ili "ne dovodimo i ne zovemo papu". A ne "mozda cemo", "bilo bi lepo", "neko je rekao".

Ma najbolje referendum. I to sve o jednom trosku.

Predlazem sledecih sto pitanja:

1. Da li ste za nezavisnost Kosova?
2. Da li se za ulazak Srbije u EU?
3. Da li se za ulazak u EU bez Kosova?
...
...
97. Da li ste za Paradu ponosa?
99. Da li ste da granica za aflatoksin u mleku bude 0,05, 0,5 ili 5mg?
100. Da li ste za to da se u Srbiju uveze kuga?
Препоруке:
19
0
54 субота, 02 март 2013 19:06
Kатарина Г.
Citiram:
"Blic" 27.02.

"Vladika niški Jovan obišao je večeras porodilište gde je medaljonima sa likom cara Konstantina darivao dve devojčice i dva dečaka, svu decu koji su rođeni u Nišu 27. februara na dan rođenja Svetog cara Konstantina. On je obišao i blagosiljao i sve žene koje leže na niškoj Ginekološko - akušerskoj klinici kao i svu decu koja su u inkubatorima i u bebi bloku podelivši im ikonice sa likom Svetog cara Konstantina i carice Jelene".
I sve bi bilo u redu da se prvo nisu rodile dve devojcice, a cekalo se "prvo, pa musko" a onda se porodila KINESKINJA BEJ VANG I RODILA DECAKA,i na kraju Natalija Milošević koja je takođe rodila dečaka.

Da se mi, opet, preispitamo?

Nemam nista protiv Kineza,al' da nam ovo nije "znak pored puta" da smo malo "skrenuli" sa pravoslavnog?

Tekst, kao i uvek, odlican. Takva studioznost i analiticnost, a da nije dosadna i suvoparna, retko se srece. Verujem da ce autor ovaj dar iskoristiti na pravi nacin.

Cestitam, g-dine Lazicu!
Препоруке:
11
0
55 субота, 02 март 2013 22:57
Diferencijal->Zilot pocetnik
Није то немогуће, али папа, који год буде мора да заборави на непогрешивост и примат а да се сети покајања.

Пост скриптум

Знамо да сте од протестаната дигли руке, сад рачунате само на нас :) Али ми не рачунамо толико на вас, посебно на вашу "хисторију", од инквизиције преко ломача до Борџија... Специјално за тебе, брате у Кристу Господину, овом приликом не помињем Јасеновац...


Ovako dakle,

Kako sam rekao, privržen sam ekumenizmu i jačanju utjecaja Crkve, revitalizaciji tradicije i zajednice.

Govorim o tome iznad hrvatsko-srpskih boljki jer ova stvar nadilazi regionalnu neuralgiju.

Podržavam kompromis u smjeru jedinstva crkve, bez da ulazim u to koje naravi će biti i kakva će regula uslijediti. Ja očekujem jedinstvo a na Vatikanu i RPC (kao i ostalim pravoslavcnim crkvama) je da nađu rješenje.

Glede protestanata, oni su doista otpali, vrata im ne treba zatvoriti ali oni se moraju vratiti.
Препоруке:
8
1
56 субота, 02 март 2013 23:08
Diferencijal->Zilot pocetnik
Posve drugo je s katoličkom i pravoslavnom crkvom jer su obije sakramentalne i međusobno se priznaju.

Nije jednostavno govoriti o ekumenizmu u hrvatsko-srpskim relacijama, međutim ova tema dolazi odozgo,superiorna je našim trzanjima.

Glede ovog užeg pitanja, mogu reći samo da nije ispravno kriviti Vatikan i RKC za Jasenovac. To je doista jedna zla podvala.

Bez namjere da povlačim ikakve paralele mogu reći da je pokojni patrijarh Pavle bio stvarno skroman čovjek vjere s kojim ne mogu povezati nešto loše, dapače.

To je kratko o tome, ali svakome ostavljam da sam prosuđuje i ne želim ulaziti u emocionalno nacionalne naboje i odveć bezumne prepirke.

Za kraj bih se vratio na važnost ekumenizma, povezivanja kršćana i povratak tradiciji koja je našu civilizaciju uzdigla. Suočena je s permanentnim udarima liberalne idelogije i rastućom islamskom prijetnjom.

Prema tome, jedino se konsolidacija nameće kao odgovor.

Lijep vam pozdrav.
Препоруке:
7
2
57 субота, 02 март 2013 23:47
зилот почетник - 1
@Diferencijal

Posve drugo je s katoličkom i pravoslavnom crkvom jer su obije sakramentalne i međusobno se priznaju.

Nije jednostavno govoriti o ekumenizmu u hrvatsko-srpskim relacijama, međutim ova tema dolazi odozgo,superiorna je našim trzanjima.


Хвала на уљудној размени мишљења.

У праву сте за српско-хрватске "потешкоће" око екуменизма, зато је Словенац београдски надбискуп а не нпр. Хрват.

Присуствовао сам једном, да кажем екуменском, сусрету: са римокатоличке стране био је београдски надбискуп и нешто Срба католика, а са наше теолози нижих чинова и ја између осталог плебса :) Укратко речено, када сам упитао г. надбискупа шта је проблем, тј. како он види проблем уједињења, он је нешто "увијао" док му један од теолога правосланих није рекао да је проблем у папином првенству. Одатле се мора кренути, папа да постане primus inter pares па да идемо даље.
Препоруке:
9
1
58 субота, 02 март 2013 23:51
зилот почетник - 2
@diferencijal

Што се тиче уједињења Цркава, оно може доћи једино ако се буде разговарало на равноправним основама а никако ако било која страна жели ону другу да надмудри.

А чини ми се да је тисућу (да искористим стару словенску реч :) година раскола направило и велике разлике у свему, нисам сигуран јесу ли премостиве (?).

Уосталом, ако буде памети код нас Срба - гледаћемо како ради руска црква и једном нећемо правити експерименте :)

А пре УЈЕДИЊЕЊА мени пре пада на памет САРАДЊА или ЛАБАВА КОНФЕРЕДАЦИЈА :)

Поздрав
Препоруке:
8
2
59 уторак, 05 март 2013 10:35
..
Одличан преглед.

Ипак прави став једног православца може се чути овде: http://www.youtube.com/watch?v=Jl1oMBDodDw
Препоруке:
3
0
60 среда, 06 март 2013 23:26
Aleksandar...nastavak
Ne znam zasto nijedan komentator ovde ne spominje da je jedan Papa vec posetio Srpsku zemlju(Vojtila Republiku Srpsku).Da li su posle toga Srbi u RS poceli da prelaze u katolicanstvo ili postali manje Srbi.I sam Milorad Dodik saradjuje za HDZom da bi se lakse odbranio od islamske pretnje.
Ovde niko ne pravi problem kada se nasi crkveni velikodostojnici susrecu sa protestantima(mnogo vecim otpadnicima od Hrista nego sto su to katolici) ili islamskim poglavrima-izgleda da su problem samo katolici.Kome to odgovara'
Препоруке:
1
2
61 субота, 09 март 2013 23:49
Све то није
Неко воли да иде , а не воли он код њега да се дође. Код папе волимо да идемо, а не волимо он код нас да дође. Није јасна та кршћанска љубав. У последње време тешко да прође неко славље у врху СПЦ, а да се не виде фратри, кардинали и бискупи, да чак и имами и оџе, а овамо папу, врховног понтифекса нећемо код нас. Зар то није исто као да примамо Христове посланике, а Христа не примамо. Па ове што их примамо на славље, бискупе, фратре, нунције и екселенције папа их шаље, а не македонски поглавар Г:Г: Стефан кога не примамо, а шаљемо му свог посленика , па се он нама нањути , те га метне у апс, Нешто ту није јасно. Ако је папа за толико својих верника наследник Христов и св, Петров на земљи што да није за нас, зашто га ми омаловажавамо. Дошо ил не дошо у Србији, звали га или не, он ће и даље бити оно што је, свети отац заменик Христов и Св Петров , педседник Св, столице и што је најважније једини безгрешни живи светац, на земљи па ви сад видите шта ћете, оћете ли да вас посети или не
Препоруке:
0
1

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер