Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Papa po nulti put među Srbljima

Komentari (61) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 28 februar 2013 21:01
Slažem se
ali daleko sam i od prihvatanja papine prvonadležnosti i nepogrešivosti.


odličan tekst
Preporuke:
143
3
2 četvrtak, 28 februar 2013 21:35
tri tačke
odlična analiza, pisana dopadljivim i pitkim stilom, koja pokazuje da nama problem nije u Vatikanu.

dobro primećeno da nije problem ni u Moskvi, tj. u bratskoj ruskoj crkvi.

dakle, problem je u našemu dvorištu, kod naših vladika. NEKA IM BOG POMOGNE DA NAĐU PRAVI PUT U OVOM SMUTNOME VREMENU!
Preporuke:
122
3
3 četvrtak, 28 februar 2013 21:35
Nikola
Tekst zaslužuje svaku pohvalu!
Dok oni rade parama, medijima, nasiljem, potkupljivanjem Srba, počev od vrha SPC, Srbi bi da im se papa "izvinjava". Da dokazuju kako su "oni stradali", kako oni nisu "loši momci", jer Srbe moraju svi da vole.Bez ikakve strategije prema "prirodnom" neprijatelju kakav je Vatikan Srbi se ponašaju kao uvređena deca.
Kako bi bilo da se malo uključimo u medijski rat? Ozbiljno i profesionalno, organizovano i temeljno, onako kako i oni rade.
Preporuke:
123
3
4 četvrtak, 28 februar 2013 21:36
Vera
Srbe je sačuvala naša vera pravoslavna,
gde god je bilo kolebanja po tom pitanju, tu smo nestali!!!
Preporuke:
205
1
5 četvrtak, 28 februar 2013 21:37
smehotresno!!!
"Kada bi se u Srbiji organizovao referendum sa pitanjem da li da se kod nas uveze kuga, pola bi bilo za, a pola protiv." Ove sam se rečenice proslavljenog dramskog pisca (i odličnog poznavaoca našeg mentaliteta) Dušana Kovačevića setio


savršen početak!
Preporuke:
145
3
6 četvrtak, 28 februar 2013 21:48
Srbin antikomunista, vernik, pravoslavac
Da je Lazić autor B92 ili Peščanika već bi ga prizveli u "sociologa religije" ko onog Đorđeviča. A pošto nije a valjda neće ni biti, ostaje samo da mu mi ovde čestitamo na analizama crkevnih pitanja!!!!!
Preporuke:
148
1
7 četvrtak, 28 februar 2013 21:55
vukas
"Kome je do Pape nek ide u Vatikan"


svaka čast za tekst, samo tako!
Preporuke:
135
1
8 četvrtak, 28 februar 2013 22:17
Byakuya-sama
četvrtak, 28 februar 2013 20:36 Vera
Srbe je sačuvala naša vera pravoslavna,
gde god je bilo kolebanja po tom pitanju, tu smo nestali!!!


Istočna Raška, Bugarska, Istočni Banat, Vlaška, Epirska Makedonija(neko bi rekao i cela Maekdonija), Albanija, delovi Trakije, delovi Tesalije, oni Srbi što ih luda Marija Terezija proterala iz Banata, pa završiše u Rusiji?
Preporuke:
102
2
9 četvrtak, 28 februar 2013 23:36
Deroko
Dobro nam NIKAD ne došao
Preporuke:
128
2
10 četvrtak, 28 februar 2013 23:52
Smiljanski
Uticaj Vatikana preko hrvatskih obaveštajnih službi u Srbiji je veoma jak,zato i jeste problem!Kako da se oglasimo preko medija,kad su oni u njihovim rukama?Ostaje nam samo ovako preko nekih sajtova,i lično da delujemo!
Preporuke:
102
3
11 petak, 01 mart 2013 00:07
Mirjana Zerajic
Papa da ne bi dolazio dao je ostavku sto je sigurno ,sigurno .A sto se mene licno tice i ne mora da dode .Svim verama sve naj ,naj ali sto dalje od nas neka nas ostave na miru .
Preporuke:
78
1
12 petak, 01 mart 2013 00:08
fristajlo
Postoje stvari koje ne treba mešati, niti kombinovati.
Svako njihovo prisustvo ovde do sada unačilo je neku nesreću; a svi oni, koji misle da bi ovaj put bilo drugačije neka založe svoju kožu kao garanciju, i tada- neka dođe...
Kockanje tuđim životom i sudbinom treba jednom da prestane, čak i u Srbiji, ma koliko to negodovanja kod nekih izazivalo. Dok Vatikan delom ne dokaže da je prestao da radi to što je do sada radio pravoslavnim Slovenima, neka njega tamo...
Preporuke:
89
1
13 petak, 01 mart 2013 00:58
Mitar
Konstanta politike Vatikana je borba protiv šizme tj. pravoslavlja.
Politika Vatikana je jasna stavom katolika koji su ,,ANTE MURALE CRISTIJNITATIS''.
Jasna je politika vatikanska Hrvata prema Srbima, Mađara prema pravoslavnim Ukrajincima i Poljaka prema Rusima.
Kad se promeni takva politika Vatikana, tada neka dođe Papa u Srbiju DO TADA NEKA NE DOLAZI.
Preporuke:
85
2
14 petak, 01 mart 2013 01:06
The Jack
Papa je da kazemo "predsednik" Vatikana odnosno sef drzave sa kojom imamo diplomatske odnose.

Dakle ako dolazi u svojstvu SEFA DRZAVE ja ne vidim problem.

Ako dolazi kao poglavar Rimokatolicke crkve u posetu rimokatolickim vernicima, ni to ne bi trebao da bude problem.

Ako izuzmemo krsenje dilpolmatskih protokola, tinjjuce skandale sa time u vezi i nedostatak vaspitanja sa nase strane, a sta Vatikan nie iskoristio, postavlja se pitanje sta je problem i ko, osim Mirka Djordevica, ima probleme??

Razmislite malo i o tome.
Preporuke:
29
70
15 petak, 01 mart 2013 03:43
Jasna
Sramota je sto je komentator Jack napisao. Dokle god budemo sami sebe pljuvali, takvi cemo i biti. Gde je tu dostojanstvo? Sramno!
Sve cestitke autoru teksta!
Preporuke:
36
0
16 petak, 01 mart 2013 03:48
Srbin
Pravi bi skandal bio da je dosao!!! Neke su stvari nedopustive i u zemlji Srbiji (uprkos svemu sto se sada u njoj desava)!
Preporuke:
36
0
17 petak, 01 mart 2013 04:26
teolog
Srpsko pravoslavlje (svetosavlje) jeste i treba da ostane slatko, ali ne sme da bude anarhično: nije samo pitanje papinog dolaska ono na koje Sabor SPC mora da dâ nedvosmislen odgovor

Ovo je ključno!

Mislim da je ovaj tekst napisan u toj tradiciji slatkog pravoslavlja, da kritikuje a na "ubija", da u krajnjoj liniji i prema rimo-katolicizmu ima jednu pravoslavno-blagu dimenziju.

ekst je napisan pre nego što je Benedikt Šesneasti odlučio da se povuče sa trona rimskog biskupa. Imajući u vidu i samu ličnost odlazećeg pape, njegov blagonaklon odnos prema pravoslavlju, sve izrečeno tim pre će važiti za njegovog naslednika.

Slažem se sa autorom u vezi ovog gore. Posebna je bila ličnost ovog pape Ratcingera, osobena kao i sam njegov odlazak to jeste povlačenje. Ja bih samo dodao da će NAŠA BORBA PROTIV DRUGOG PAPE BITI SAMO LAKŠA
Preporuke:
34
1
18 petak, 01 mart 2013 04:45
kuga
Dobro je ono s kugom :)

Nego kao što i u tekstu stoji, kako s papinom posetom stoji naš crkveni vrh, u kojoj su oni polovini oko dolaska Pape? Nešto imam utisak da su oni baš u onoj polovoini koja nema ništa protiv da papa dođe?!?!?!
Preporuke:
29
0
19 petak, 01 mart 2013 05:04
katolik iz Srbije
Ma koliko se vi otimali put u euroatlantske integracije vodi preko integracije katoličke i pravoslavnih crkvi. Moraćete da postanete prvo ekumenisti pa da Srbija uđe u Europsku uniju.

Ja vidim i osjećam neke napore i kontakte dvojca Nikolić-Vučić u tom pogledu i mislim da pokušavaju da naprave "kopču" preko Vatikana do EU i NATO. Možda ta diplomacija nije uvjek vidljiva a i ne treba biti "transprarentna" ali mislim da je svi osjećamo ako je i ne možemo striktno dokazat.
Preporuke:
1
48
20 petak, 01 mart 2013 05:13
izvor blizak SPC
Jer, ako nije razmatrano da papa bude pozvan, ako nije pozvan, i ako ne dolazi u Niš 2013 – onda mu ne vredi ako bi bio spreman i da se pokloni "senima jasenovačkih stradalnika".



Najzad da neko ovo otvoreno kaže i saopšti. To što bi se poglavar rimokatolika, bilo stvarno bilo "fejk", izvinuo u Jasenovcu to nema nikakve veze s dolaskom. Jasenovac i uloga Vatikana ostaje kakva je bila,, ne može tu jedno izvinjenje da promeni. I to sa Jasenovcem nema nikakve veze sa nedolaskom. A i nije ga niko iz SPC ni pozvao (haha)~!
Preporuke:
27
0
21 petak, 01 mart 2013 08:56
Vuk
Od mene mu je ono sto su stari Krajisnici i Dalmatinci znali reci:
Sidi di si,jer kak'i si ni za di si nisi.
Preporuke:
27
1
22 petak, 01 mart 2013 09:14
Ioann Dubinjin
U odličnom tekstu mi ipak nedostaje ocena o (bar po mom mišljenju) sumanutoj ideji da se proslava godišnjice Milanskog edikta održi u Nišu samo zbog toga što je samo jedan od njegovih dvaju potpisnika rođen u okolini Niša! Što se tiče stava da se posle eventualne papine posete Nišu "nećemo krstiti s dva prsta ", ne bi bilo loše znati da se – npr. cela pravoslavna Rusija (za okupiranu Srbiju pod Turcima ne znam) do ruske crkvene reforme u XVII veku krstila sa dva prsta, a da je uprkos tamošnjim zverskim progonima staroveraca koji su trajali sve do kraja XVIII veka i diskriminatorskoj politici, koja je trajala do 1905 g., i danas oko 2 miliona ruskih staroveraca (koji sebe s punim pravom zovu «drevlepravoslavnыe») i dalje krsti sa dva prsta. Najzad – ne treba isključiti ni mogućnost da Benedikt (emeritus-papa) – ako doživi 2014 g., eventualno bude i na čelu vatikanske «delegacije na najvišem nivou». A šta će biti tek sa delegacijama inoslavnih – protestantskih crkava sa ženskim biskupima?
Preporuke:
26
2
23 petak, 01 mart 2013 10:22
Hogar Strašni
Hajde da malo razmišljamo na bazi činjenica i argumenata, bez ikakvih "natruha", što bi rekli Hrvati. Pitanje: Kakva bi trebala da bude svrha dolaska pape u Srbiju? Odgovor: Tzv. "ekumenski dijalog". Pitanje: Treba li SPC i srpskom narodu ekumenski dijalog? Odgovor: Naravno da treba, rekao bih da treba čitavom čovečanstvu i svim religijama, jer danas je u toku ona epska i mitska borba dobra i zla, jer gde god da bacimo pogled, vidimo delovanje nečastivog (bezbožništvo, razaranje porodice, politički korektni zakoni, gramzivost, pohlepa, grabež, otimačina, idolatrijsko obožavanje zlatnog teleta, klanjanje Mamonu, narkomanija, opsednutost seksom, pedofilija, pederastija, bezdušnost, odsustvo empatije ma i u najminimalnijem obliku, New Age, GMO, genetski eksperimenti.....).
Preporuke:
6
31
24 petak, 01 mart 2013 10:37
b.s.
Autor nije vernik.Pape uglavnom nisu vernici. Mirko Đorđević nije vernik. Vučić i Nikolić nisu vernici. Vera koja je napisala jedan gornji komentar jeste vernik. Nas Srbe čuva samo naša vera u Vaskrslog Gospoda. Srbi konvertiti postaju najgori janičari svoga roda, ma u koju veru konvertirali.A zločinac ima krvave ruke, ma kako se zvao.
Preporuke:
20
4
25 petak, 01 mart 2013 10:38
Hogar Strašni, kraj
Pitanje: Koliko je realan ekumenski dijalog sa Rimikatoličkom crkvom? Odgovor: Uopšte nije,jer se Rimokatolička crkva ni za jotu nije odrekla prozelitizma, kao ni metodologije unijaćenja, uključujući i aktivnu podršku monstrumima kakvi su bili ustaše, bilo da su bili mirjani, bilo koljači u mantijama. Kao takva, Rimokatolička crkva predstavlja smrtnog neprijatelja pravoslavnih naroda, pre svega Srba i Rusa, kao predziđa pravoslavlja. Za potvrdu ove tvrdnje ne moramo ići daleko u prošlost, dovoljno je setiti se delovanja "nečastivog" pape Vojtile! Pitanje: Ako već nema koristi, ima li kakve štete od posete nekog pape Srbiji? Odgovor: Ima, jer Srbi su veoma skloni prodaji vere za večeru (pa i za manje, samo ako ima ko da ponudi), o tome su pisali katolički emisari u Srbiji još u vreme Konkordata.Uostalom, Jugoslavija i stvorena zarad podčinjavanja Srba katoličkom elementu! Danas je situacija još gora, Srbi su 3/4 rasrbljeni, a dobar deo vladika SPC samo što se nije obrijao i stavio onu purpurnu kapicu!
Preporuke:
38
1
26 petak, 01 mart 2013 10:58
brm
" sumanutoj ideji da se proslava godišnjice Milanskog edikta održi u Nišu samo zbog toga što je samo jedan od njegovih dvaju potpisnika rođen u okolini Niša!"

a tek sumanute ideje da slavimo Teslu i Milankovića samo zato što su rođeni u današnjoj Hrvatskoj ili Crnjanksog koji je rođen u Rumuniji..blago nama sa ovakvim srBBBendama
Preporuke:
3
26
27 petak, 01 mart 2013 11:25
Maj nejm iz Mitar
@ Ioann Dubinjin
U odličnom tekstu mi ipak nedostaje ocena o (bar po mom mišljenju) sumanutoj ideji da se proslava godišnjice Milanskog edikta održi u Nišu samo zbog toga što je samo jedan od njegovih dvaju potpisnika rođen u okolini Niša!

Dobro ste ovo primetili, nije to Niški edikt!

@ brm
a tek sumanute ideje da slavimo Teslu i Milankovića samo zato što su rođeni u današnjoj Hrvatskoj ili Crnjanksog koji je rođen u Rumuniji..

Vama, kao i obično, nedostaje logika. Tesla i Milanković su SRBI, što se (za nas koji ne verujemo u SRBI NAROD NAJSTARIJI tezu) za Konstantina ne bi moglo reći. Plus, ovde se slavi MILANSKI EDIKT a ne Konstantinovo rođenje, kao što se možda pominje Tesla ili Milanković.
Preporuke:
35
2
28 petak, 01 mart 2013 12:35
Jasna Simonović
Ovaj tekst bi bio jako dobar da nije tako ružne rečenice: "Odmah da preciziram: ne mislim da je rimokatolički poglavar isto što i kuga, ne mislim ni da je Antihrist – ali daleko sam i od prihvatanja papine prvonadležnosti i nepogrešivosti."...
Naslov je dobar...
Preporuke:
4
29
29 petak, 01 mart 2013 13:06
brm
"Vama, kao i obično, nedostaje logika. Tesla i Milanković su SRBI, što se (za nas koji ne verujemo u SRBI NAROD NAJSTARIJI tezu) za Konstantina ne bi moglo reći"
a potomci Nišlije Konstantina su... ITALIJANI(??!!)
Preporuke:
5
28
30 petak, 01 mart 2013 13:09
brm
sumanuto je slaviti sve što ima veze sa kulturom i pismenošću ovog prostora i stanovništva... Švabo je davno zacrtao da su Srbi varvari i dođoši .. patriJOtski je služiti im (ko pravi servi)..
HER MARKO gAJ POSTROJ IH
Preporuke:
2
32
31 petak, 01 mart 2013 13:32
Posmatrac
Na kraju ce da ispadne da je papa Srbin!
Preporuke:
24
1
32 petak, 01 mart 2013 13:59
"borba za veru"
@ Jasna Simonović
Ovaj tekst bi bio jako dobar da nije tako ružne rečenice: "Odmah da preciziram: ne mislim da je rimokatolički poglavar isto što i kuga, ne mislim ni da je Antihrist –


Poštovana gospođo, ne znam da li će mi moderator odobriti citate i linkove, ali pun je naš internet upravo ovakvih izraza i kvalifikacija pape.

"Dogmat o papinoj nepogrešivosti u stvari i nije ništa drugo nego prethodnica i priprema antihristovog dolaska"
http://borbazaveru.info/content/view/2704/90/

"Amerika će prva dati silu i moc antihristu. Papa je antihrist:"
http://www1.serbiancafe.com/lat/diskusije/mesg/123/015673445/da-li-je-ovo-antihrist-ili-neko-slican-njemu.html?3

I slično.

U tom smislu, autor je bio i blag u citatima šta sve naši ziloti kažu za papu. Koliko ja razumem, on je rekao da se nikako ne slaže s tim zilotima, ali ni sa ekumenistima koji prihvataju papin primat. Pozdrav za Vas, ianče cenim Vaše stavove i komentare.
Preporuke:
24
1
33 petak, 01 mart 2013 14:22
Jasna Simonović
Poštovani (a) "borba za veru"...Hvala na komentaru...
Vi biste bili u pravu da je ovo bio citat, ili da se autor pozvao na druge (ziloti, ekumenisti, itd), ali bar rekao "sa onima koji misle, pišt, itd) ali nije... Pokušajte da razmislite još jednom...
(otprilike: To vam je isto kao kad bi neko napisao "ne mislim da je komentator "borba za veru" ili još bolje "Jasna Simonović" virus ili svetica!!!?)....
Čemu takav uvod u tekst koji je veoma studiozno napisan i pruža dovoljno informacija i raspona za diskusiju!?
Preporuke:
2
22
34 petak, 01 mart 2013 15:01
brm
kad već toliko trubite o dogmatu o papinoj nepogrešivosti, mogli bi da se informišete elementarno o istom.. a ne ja vam neću servirati na gotovo.. kad ste dokoni da guglate borbu za veru možete i nešto pametnije.
Preporuke:
2
21
35 petak, 01 mart 2013 15:04
brm
@borci za veru samo ne znam koju jer pravoslavna nije OOOČIGLEDNO

ipak je proisvetiteljski poriv jači - evo serviram vam na gotovo dogmat o papinoj nepogrešivosti, da ne kaže nezabludivosti: "To ne znači da on kao osoba ne bi mogao pogriješiti ili biti grešan, već se ta odluka odnosi isključivo na svečano izjavljivanje određenog nauka. Dosad su se pape samo jedanput poslužili tom odlukom, kad je proglašena dogma o uznesenju Blažene Djevice Marije na nebo, što je bio sadržaj vjere već u prvoj Crkvi o čemu svjedoče spisi iz 2. stoljeća (npr. Dormitio Mariae), kao i zajednička predaja Katoličke i svih Pravoslavnih crkava."
Preporuke:
0
15
36 petak, 01 mart 2013 15:33
Bane Palilulac
Prema avi Justinu tri su čovekova pada u dosadašnjoj istoriji:
- Adamov kad je probao plod sa drveta poznanja dobra i zla.
- Judin kada je izdao Hrista.
- Papistički kada se papa proglasio Bogom (nezabludivim).
Po avi Justinu rimokatolicizam je jeres a ekumenizam sve-jeres.Prema tome nama kao pravoslavnima je da se jeretika klonimo i da se Gospodu molimo da se oni uz iskreno pokajanje vrate u jednu svetu,sabornu i Apostolsku Crkvu.Amin!
P.S. Postoje i mišljenja dva predhodna srpska patrijarha
German - Papin pokajni put u Srbiju vodi preko Jasenovca.
Pavle - Dobro nam ne došao.
Sapienti sat.
Preporuke:
31
2
37 petak, 01 mart 2013 15:40
"borba za veru"
@ Jasna Simonović

Vi biste "sažvakano" ono što je očigledno?

Koristan citat:

Što se poruke tiče, ja sam pristalica one škole koja je u dobra stara vremena, u zlatno doba Holivuda, u doba Sesila B. de Mila, stvorila krilaticu koja se odnosi na scenariste: „Ako imate neku poruku, pošaljite je telegramom!“
Preporuke:
21
0
38 petak, 01 mart 2013 15:45
Dr
Vladimir Dimitrijević svedoči o razgovoru koji su vodili sa Svetim shimonahom Georgijem Vitkovićem:"Otac Venijamin iz Preobraženja je, početkom sedamdesetih, bio na Atosu. Tom prilikom, posetili su, njih nekoliko, oca Georgija, u čijoj keliji je bila samo rogozina, kamen kao jastuk, vrećica suvaraka i testija za vodu. U razgovoru su ga pitali: "Šta bi bilo kad bi se papa pokajao?" On se namrštio i rekao: "Papa? Da se pokaje? Ne verujem."
Eto tako!
Preporuke:
27
1
39 petak, 01 mart 2013 16:07
Bane Palilulac
@brm
Ovde ste slučajno ili namerno pobrkali neke stvari.Doktrina o nezabludljivosti rimskog biskupa definisana je na prvom vatikanskom saboru 1870 pa je mogla biti korišćena tek posle tog sabora.Što se tiče bogorodice papistički jeretici su svojim jeretičkim stavovima dodali i sledeće:
Bezgrešno začeće (lat. immaculata conceptio) dogma koju je formulisao papa Pije IX 8. decembra 1854. (Bula Ineffabilis Deus), a preuzeo Drugi Vatikanski Koncil (1964. u konstituciji Lumen Gentium, 56-59), po kojoj je Djeva Marija slobodna od svake mrlje ili posledice od praroditeljskog greha, samim svojim bezgrešnim začećem.
Zato braćo klonimo se jeretika ali se molimo za njih da se kroz iskreno pokajanje vrate u Jednu Svetu Sabornu i Apostolsku Crkvu.
Preporuke:
28
0
40 petak, 01 mart 2013 16:26
zilot početnik
Dobar pregled, ali sve o papi već je rečeno kad bilo od nas ode na liturgiju i ponovi Simvol vere:

Verujem u jednoga Boga Oca, Svedržitelja, Tvorca neba i zemlje i svega vidljivog i nevidljivog.
...
U jednu, svetu, sabornu i apostolsku Crkvu.


A ta crkva svakako nije sa sedištem u Vatikanu :))))
Preporuke:
15
0
41 petak, 01 mart 2013 16:38
brm
katolici imaju bezgrešnog papu a borci za veru samo ne znam koju imaju ave Justina i Nikolaja.. sva istorija pre i posle je nepotrebna ...
što bi bosanci rekli ja raZZZlke
Preporuke:
2
17
42 petak, 01 mart 2013 17:07
Jasna Simonović
@"borba za veru"...

Ne razumem komentar, ali u svakom slučaju hvala za korisnu krilaticu!

A što se "sažvakavanja" tiče, zamislite koliki bi tek aflatoksin bio da ga krave nisu prežvakale"!? (izvinite ako grešim sa glagolima, nemam vremena da proveravam tačnost!)...
Preporuke:
2
9
43 petak, 01 mart 2013 20:39
Umirovljeni papa je ipak papa
@ Ioann Dubinjin

Najzad – ne treba isključiti ni mogućnost da Benedikt (emeritus-papa) – ako doživi 2014 g., eventualno bude i na čelu vatikanske «delegacije na najvišem nivou».


Nije trebalo da ovo pišete i dajete ideju vrhu SPC... :))

Tako bi primili papu koji za neke nije papa a za neke jeste, i ekumenizam sit i vladike na broju
Preporuke:
10
0
44 petak, 01 mart 2013 21:02
Katrin
To što komentar potpisan sa VERA ima najviše pluseva a da njegova nazočnost BRM ima dosta minusa daje mi neku nadu da će ova zemlja i narod ostati i opstati kao pravoslavan.

I taj "BRM" bi mogao makar da se izvini kad je očito fulao oko papine nepogrešivosti i dogme (ja priznajem da nisam o tome čitala i da se ne razumem ali srećem ima ljudi koji se razumeju i koji ga jednim komentarom "tuširaše" na pod!!!!!)
Preporuke:
23
1
45 petak, 01 mart 2013 21:13
Bob
@Bane Palilulac:

Bilo ih je mnogo više od 3. Padova, mislim.

Inače, nije mi jasno, kakve veze ima taj "treći" pad sa nama pravoslavcima? Mene nije ni malo briga za to. Brate, meni to liči na jeres... Može i Justin da pogreši. Pazite dobro šta i koliko citirate. I mudri Solomon je pao, i Nikolaj je bio angloamerofil. Nema nepogrešivih.
Preporuke:
9
1
46 petak, 01 mart 2013 22:25
Diferencijal
Ajme što se bojite Pape :D

Kako god, kao pripadnik rimokatoličke Crkve podržavam ekumenizam i približavanje Crkvi, napose katoličke i pravoslavnih.

Nadam se da će doći do ujedinjenja do obljetnice raskola 2054.

Očekujem da će sljedeći Papa poraditi na tome još više, tiha diplomacija između Vatikana i RPC na prvom mjestu.

Za jedinstvo kršćana :)
Preporuke:
21
2
47 petak, 01 mart 2013 22:41
Aleksandar
Mislim da postoje argumenti i za i protiv dolaska Pape u Srbiju.Kao prvo, Papa je sef drzave koja nije priznala tzv. nezavisno Kosovo(ne treba podsecati koliko je razlicitih zvanicnika drzava koje su priznale ovu teroristicku tvorevinu dolazilo,a i dolazice i dalje u Srbiju).Mislim da je i licnost samog Jozefa Racingera nesporna-radi se o vrsnom teologu.Iskreno se nadam da na njegovo mesto nece doci neki "moderni" Papa,koji bi poceo sa priznavanjem gej brakova i slicno...
Osim toga i katolicka crkva je predmet napada istih onih mondijalistickih krugova koji napadaju SPC.
Razlog protiv:znacajna uloga katolicke crkve u genocidu nad Srbima u vreme NDH.Pitanje:ukoliko Papa poseti Jasenovac,da li bi stotine hiljada nasih mucenika vaskrslo?
Mislim da dalje podele i mrznja medju hriscanima koriste samo nasim zajednikim neprijateljima,a svi znamo ko su oni...
Preporuke:
22
3
48 subota, 02 mart 2013 00:28
zilot početnik
@ Diferencijal
Ajme što se bojite Pape :D

Kako god, kao pripadnik rimokatoličke Crkve podržavam ekumenizam i približavanje Crkvi, napose katoličke i pravoslavnih.

Nadam se da će doći do ujedinjenja do obljetnice raskola 2054.


Nije to nemoguće, ali papa, koji god bude mora da zaboravi na nepogrešivost i primat a da se seti pokajanja.

Post skriptum

Znamo da ste od protestanata digli ruke, sad računate samo na nas :) Ali mi ne računamo toliko na vas, posebno na vašu "historiju", od inkvizicije preko lomača do Bordžija... Specijalno za tebe, brate u Kristu Gospodinu, ovom prilikom ne pominjem Jasenovac...
Preporuke:
16
0
49 subota, 02 mart 2013 01:01
Samo smeh od pape Srbe spašava
Na Internetu kruži prepričavanje pošalice pravoslavnih sveštenika da bi "svaki papa dao pola Vatikana da dođe u Moskvu, a drugu polovinu da kroči u Beograd". Bilo kako bilo, jedino što nas vadi iz ove, pomalo i neugodne, situacije da sa braćom Rusima napola delimo Vatikan


:))))
Preporuke:
15
0
50 subota, 02 mart 2013 02:20
Srdjan Stojanović
Toma je na čelu zajedno sa Patriarhom za obeležavanje tog editka. To mi je dovoljno da zaključim da Papa ima da dodje u Srbiju. Dobro neće ovaj Papa ali oće neki drugi, kad ga izaberu..
Preporuke:
15
0
51 subota, 02 mart 2013 10:41
MetoHija KosoVska
Povodom odluke da papa 2013. ide u Češku)
Popadija Mira mi pre 10 godina reče da treba svakome, pre rukopolaganja za sveštenika da se uradi test inteligencije. Slažem se. A naročito pre nego se neko zavladiči!
Onaj nepomen je mnogo pametniji od ljudi, pa se po tome vidi da je suluda, uporno nametana ideja dovlačenja pape rimskog u Srbiju bila ideja ljudi, uglavnom.Đavo, pametniji, stariji, mudriji od znanih nam srpskih episkopa, je, naravno, odustao od sprovođenja te ljudske ideje srpskih ekumenista - papoljubaca. „Srb je Hristov, a ne papin!“ - ali oni koji su izdali svetosavlje u pravoslavlju, ne drže ni do reči Svetog našeg pastira Save.
Ma do čega do koga oni uopšte i drže? Odavno okrenuti svetu, katolici pomno prate srBske sajtove, pogotovo one koje se tiču g. Racingera, i zaključili su da maštarije srpskih episkopa i g. Gavrilovića, sad njima ne idu u prilog.

Izdajnika ne cene ni oni za koje je radio svoj gnusni posao, jer... Ako je brata izdao za šaku dolara, izdaće opet! V
Preporuke:
15
0
52 subota, 02 mart 2013 10:46
MetoHija KosoVska - nastavak
Izdajnika ne cene ni oni za koje je radio svoj gnusni posao, jer... Ako je brata izdao za šaku dolara, izdaće opet! Veru otaca je pogazio, pa i novu veru će pogaziti. Dučić je pisao da se pametni služe inteligencijom, a glupaci lukavstvom. Eto, čak ni `lukavi` nije prihvatio ovo lukavstvo glupavih.
G. Racinger ide tamo gde ga rado dočekuju, u Češku, jer je mudro zaključio da će možda, opet, biti i krvavih litija u Beogradu i da uz sve otvorene, pritvorne, nasilničke metode u Srba još ima onih sa svetosavskim softverom!
Rus, kompozitor Alfejev je Rimu, situaciju među pravoslavnim Srbima pojasnio, rekavši nedavno na beogradskoj bogosloviji, kako je Vladika Artemije raskolnik i kako, eto, nažalost, uvek mora da se pojavi neki Marko Efeski,(Odbio da potpiše Florentinsku uniju i spasao pravoslavlje od jeresi papizma).
Slava je Bogu.
Hristos Vaskrse!
Vaistinu Vaskrse.

MetoHija KosoVska
Preporuke:
18
0
53 subota, 02 mart 2013 17:02
Marko Straight
Mi bi hteli da budemo rusofili a da udjemo u EU, da budemo stub pravoslavlja a da nam katolici pomognu i da s njima imamo najbolje odnose, mi bismo i da saradjujemo s Pristinom i da zadrzimo paralelne institucije... pa to dvoumlje nije ni normalno ni pozeljno, a ni moguce.

Mislim da i autor hoce da kaze da crkva treba da izadje i jasno kaze "dovodoimo papu". Ili "ne dovodimo i ne zovemo papu". A ne "mozda cemo", "bilo bi lepo", "neko je rekao".

Ma najbolje referendum. I to sve o jednom trosku.

Predlazem sledecih sto pitanja:

1. Da li ste za nezavisnost Kosova?
2. Da li se za ulazak Srbije u EU?
3. Da li se za ulazak u EU bez Kosova?
...
...
97. Da li ste za Paradu ponosa?
99. Da li ste da granica za aflatoksin u mleku bude 0,05, 0,5 ili 5mg?
100. Da li ste za to da se u Srbiju uveze kuga?
Preporuke:
19
0
54 subota, 02 mart 2013 19:06
Katarina G.
Citiram:
"Blic" 27.02.

"Vladika niški Jovan obišao je večeras porodilište gde je medaljonima sa likom cara Konstantina darivao dve devojčice i dva dečaka, svu decu koji su rođeni u Nišu 27. februara na dan rođenja Svetog cara Konstantina. On je obišao i blagosiljao i sve žene koje leže na niškoj Ginekološko - akušerskoj klinici kao i svu decu koja su u inkubatorima i u bebi bloku podelivši im ikonice sa likom Svetog cara Konstantina i carice Jelene".
I sve bi bilo u redu da se prvo nisu rodile dve devojcice, a cekalo se "prvo, pa musko" a onda se porodila KINESKINJA BEJ VANG I RODILA DECAKA,i na kraju Natalija Milošević koja je takođe rodila dečaka.

Da se mi, opet, preispitamo?

Nemam nista protiv Kineza,al' da nam ovo nije "znak pored puta" da smo malo "skrenuli" sa pravoslavnog?

Tekst, kao i uvek, odlican. Takva studioznost i analiticnost, a da nije dosadna i suvoparna, retko se srece. Verujem da ce autor ovaj dar iskoristiti na pravi nacin.

Cestitam, g-dine Lazicu!
Preporuke:
11
0
55 subota, 02 mart 2013 22:57
Diferencijal->Zilot pocetnik
Nije to nemoguće, ali papa, koji god bude mora da zaboravi na nepogrešivost i primat a da se seti pokajanja.

Post skriptum

Znamo da ste od protestanata digli ruke, sad računate samo na nas :) Ali mi ne računamo toliko na vas, posebno na vašu "historiju", od inkvizicije preko lomača do Bordžija... Specijalno za tebe, brate u Kristu Gospodinu, ovom prilikom ne pominjem Jasenovac...


Ovako dakle,

Kako sam rekao, privržen sam ekumenizmu i jačanju utjecaja Crkve, revitalizaciji tradicije i zajednice.

Govorim o tome iznad hrvatsko-srpskih boljki jer ova stvar nadilazi regionalnu neuralgiju.

Podržavam kompromis u smjeru jedinstva crkve, bez da ulazim u to koje naravi će biti i kakva će regula uslijediti. Ja očekujem jedinstvo a na Vatikanu i RPC (kao i ostalim pravoslavcnim crkvama) je da nađu rješenje.

Glede protestanata, oni su doista otpali, vrata im ne treba zatvoriti ali oni se moraju vratiti.
Preporuke:
8
1
56 subota, 02 mart 2013 23:08
Diferencijal->Zilot pocetnik
Posve drugo je s katoličkom i pravoslavnom crkvom jer su obije sakramentalne i međusobno se priznaju.

Nije jednostavno govoriti o ekumenizmu u hrvatsko-srpskim relacijama, međutim ova tema dolazi odozgo,superiorna je našim trzanjima.

Glede ovog užeg pitanja, mogu reći samo da nije ispravno kriviti Vatikan i RKC za Jasenovac. To je doista jedna zla podvala.

Bez namjere da povlačim ikakve paralele mogu reći da je pokojni patrijarh Pavle bio stvarno skroman čovjek vjere s kojim ne mogu povezati nešto loše, dapače.

To je kratko o tome, ali svakome ostavljam da sam prosuđuje i ne želim ulaziti u emocionalno nacionalne naboje i odveć bezumne prepirke.

Za kraj bih se vratio na važnost ekumenizma, povezivanja kršćana i povratak tradiciji koja je našu civilizaciju uzdigla. Suočena je s permanentnim udarima liberalne idelogije i rastućom islamskom prijetnjom.

Prema tome, jedino se konsolidacija nameće kao odgovor.

Lijep vam pozdrav.
Preporuke:
7
2
57 subota, 02 mart 2013 23:47
zilot početnik - 1
@Diferencijal

Posve drugo je s katoličkom i pravoslavnom crkvom jer su obije sakramentalne i međusobno se priznaju.

Nije jednostavno govoriti o ekumenizmu u hrvatsko-srpskim relacijama, međutim ova tema dolazi odozgo,superiorna je našim trzanjima.


Hvala na uljudnoj razmeni mišljenja.

U pravu ste za srpsko-hrvatske "poteškoće" oko ekumenizma, zato je Slovenac beogradski nadbiskup a ne npr. Hrvat.

Prisustvovao sam jednom, da kažem ekumenskom, susretu: sa rimokatoličke strane bio je beogradski nadbiskup i nešto Srba katolika, a sa naše teolozi nižih činova i ja između ostalog plebsa :) Ukratko rečeno, kada sam upitao g. nadbiskupa šta je problem, tj. kako on vidi problem ujedinjenja, on je nešto "uvijao" dok mu jedan od teologa pravoslanih nije rekao da je problem u papinom prvenstvu. Odatle se mora krenuti, papa da postane primus inter pares pa da idemo dalje.
Preporuke:
9
1
58 subota, 02 mart 2013 23:51
zilot početnik - 2
@diferencijal

Što se tiče ujedinjenja Crkava, ono može doći jedino ako se bude razgovaralo na ravnopravnim osnovama a nikako ako bilo koja strana želi onu drugu da nadmudri.

A čini mi se da je tisuću (da iskoristim staru slovensku reč :) godina raskola napravilo i velike razlike u svemu, nisam siguran jesu li premostive (?).

Uostalom, ako bude pameti kod nas Srba - gledaćemo kako radi ruska crkva i jednom nećemo praviti eksperimente :)

A pre UJEDINjENjA meni pre pada na pamet SARADNjA ili LABAVA KONFEREDACIJA :)

Pozdrav
Preporuke:
8
2
59 utorak, 05 mart 2013 10:35
..
Odličan pregled.

Ipak pravi stav jednog pravoslavca može se čuti ovde: http://www.youtube.com/watch?v=Jl1oMBDodDw
Preporuke:
3
0
60 sreda, 06 mart 2013 23:26
Aleksandar...nastavak
Ne znam zasto nijedan komentator ovde ne spominje da je jedan Papa vec posetio Srpsku zemlju(Vojtila Republiku Srpsku).Da li su posle toga Srbi u RS poceli da prelaze u katolicanstvo ili postali manje Srbi.I sam Milorad Dodik saradjuje za HDZom da bi se lakse odbranio od islamske pretnje.
Ovde niko ne pravi problem kada se nasi crkveni velikodostojnici susrecu sa protestantima(mnogo vecim otpadnicima od Hrista nego sto su to katolici) ili islamskim poglavrima-izgleda da su problem samo katolici.Kome to odgovara'
Preporuke:
1
2
61 subota, 09 mart 2013 23:49
Sve to nije
Neko voli da ide , a ne voli on kod njega da se dođe. Kod pape volimo da idemo, a ne volimo on kod nas da dođe. Nije jasna ta kršćanska ljubav. U poslednje vreme teško da prođe neko slavlje u vrhu SPC, a da se ne vide fratri, kardinali i biskupi, da čak i imami i odže, a ovamo papu, vrhovnog pontifeksa nećemo kod nas. Zar to nije isto kao da primamo Hristove poslanike, a Hrista ne primamo. Pa ove što ih primamo na slavlje, biskupe, fratre, nuncije i ekselencije papa ih šalje, a ne makedonski poglavar G:G: Stefan koga ne primamo, a šaljemo mu svog poslenika , pa se on nama nanjuti , te ga metne u aps, Nešto tu nije jasno. Ako je papa za toliko svojih vernika naslednik Hristov i sv, Petrov na zemlji što da nije za nas, zašto ga mi omalovažavamo. Došo il ne došo u Srbiji, zvali ga ili ne, on će i dalje biti ono što je, sveti otac zamenik Hristov i Sv Petrov , pedsednik Sv, stolice i što je najvažnije jedini bezgrešni živi svetac, na zemlji pa vi sad vidite šta ćete, oćete li da vas poseti ili ne
Preporuke:
0
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner