субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Извештај из дебеле позадине "војвођанског фронта"

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 24 август 2012 16:26
Александар...
Сјано, Бане, позлатила се свака реч!!!!
Препоруке:
76
6
2 петак, 24 август 2012 16:40
thinking maize
Читао сам Ристивојевића, кад је онако правничко-хируршки прецизно СЕЦИРАО тзв. "Статут" тзв. "неовисне Војводине" (УВЕК СРПСКА Војводина, НИКАД Титина или K und K!), али ово је МНОГО БОЉЕ! Шта ћете, човек има ВИШЕ талената! Такви смо ми "необавештени"!
Препоруке:
80
6
3 петак, 24 август 2012 16:54
Бојан Приштина
Браво! Са слашћу сам прочитао текст. Бојао сам се Црногорског Сценарија али поред Срба из Српске и Срби из Српске Војводине су са лакоћим положили тест из Српства ! Живела Србија!
Препоруке:
86
6
4 петак, 24 август 2012 17:19
Zašto tako
Mislim da sprdanje sa jednim ozbiljnim pitanjem ne doprinosi smirivanju strasti. Naprotiv. Nedavna prošlost nas tome uči. Duhovitost se može ispoljavati oko druhih manje osetljivih pitanja.
Препоруке:
12
78
5 петак, 24 август 2012 18:29
Силуета покојног Стаљина
Не могу чанчићи и чанчићи увеоци да се носе за Браниславом Змајем Српским.
Препоруке:
49
7
6 петак, 24 август 2012 19:09
Смиљански
Текст је одличан,али је се не бих заваравао,ово је више него озбиљан проблем!У питању је процес.Ко је веровао да ће од "најчистијих" Срба из Црне Горе да се створе онаке усташе.Ќолико пре пар дана смо коментарисали како Срби на Цетињу кличу "Уби закољи да Србин не постоји"!Некада је то било незамисливо,а шта имамо сад?Тако да и ова прича са Војводином уопште није безазлена!
Ова економска, и општа криза ће итекако добро да дође креаторима ове тзв. државе.Притисла глад,па су људи у стању свашта да ураде,зарад мало пара,радног места,или мождса и неке претње.Уосаталом барем ми имамо искустав са тим стварима,и такви нам данас највише праве проблема!
Препоруке:
58
6
7 петак, 24 август 2012 19:22
Dimitrije
NE BUDITE PROSTI.
Препоруке:
5
50
8 петак, 24 август 2012 19:25
Силуета покојног Стаљина
Смиљански, поређење са Црном Гором стоји само донекле, као, уосталом и свако поређење. На Цетињу влада ендемска сујета,док се сепаратизам у Војводини код Срба руководи економском демагогијом.Не-Срби у Војводини имају такође снажне ирационалне побуде, а покушавају да их пренесу на незадовољне Србе тако да се из економског, па чак и из културолошког "интереса" појави разорна мржња према Београду. То значи да су дукљански Црногорци већ били скувани у сопственом сосу, док Срби у Војводини до тог беснила тек треба да стигну. Јесте ствар озбиљна, слажем се, али није исто, ни приближно.
Препоруке:
38
3
9 петак, 24 август 2012 20:37
Смиљански
Наравно да није исто,као што рекох,то је процес!Врло је опасно!Питање је које држава треба да испита,ко је плаћао за билборде"Ја сам Војвођанин",зашто је Бојбођанска Банка укинула Ћирилицу,зашто су Хрватои купили скоро сву земљу по Војводини,а нарочито ону поред пута,чему служи Развојна банка Војводине,зашто се масовно користи префикс "војвођански",.....???
Препоруке:
41
4
10 петак, 24 август 2012 21:09
Силуета покојног Стаљина
Слажем се. Треба држава све то да испита.Али, шта су предуслови? Прво, медији ослобођени од исте оне вампирске руке која је све то поначинила што треба испитати, или је помогла да се поначини. Друго, безбедност државе! Морамо да је повратимо реализмом, а кад кажем реализмом, милсим на следеће: Седам и по миолиона Срба у Србији не могу за зуб да западну никоме и да се тако загубе, превише нас има, па сходно томе треба направити војну равнотежу. Медији и безбедност, за почетак доста. Интимно, мислим да не може да се суди сепаратистима пред судом за велеиздају, али само из прагматичних разлога не може. Правно гледано и то би ишло ко по лоју.Но, пошто од тог нема ништа, задовољити се треба тиме да утврдимо границе на северу. Кад бих најкраће морао то да кажем, рекао бих овако: ДОВОЉНО је да се Србија понаша у складу са својим потенцијалима.Досизам нас је свео на политичког патуљка, на Андору, Сан Марино... У чабар треба бацити сваки досизам, па запевати У рану, рану зору.
Препоруке:
23
2
11 петак, 24 август 2012 21:19
Лиман
Не брините браћо војвођански срби.Чанак је ... у чабар.
Препоруке:
40
3
12 петак, 24 август 2012 21:42
сељак беземљаш
&Смиљански
Кога су змије уједале треба и о гуштеру да води рачуна.
Можемо да рачунамо да је званичан програм стварања црногорске нације почео 1.маја 1945 написима Милована Ђиласа у листу БОРБА.То је програм КП од 1926.Партија која је 1941.г. имала 3000 чланова,дакле на нивоу слабије секте,побеђује,између осталог,вољом геостратегије и један изузетно мањински осећај у Црној Гори за педесет година доводи на ниво 42%.
Црногорска нација и самостална Црна Гора пре свега били су изнутра потребни сепаратизму Хрватске и Словеније(тако се"ломила српска хегемонија")а споља почело је са Коминтерном а завршило се НАТО земљама.
Просто,ово је простор где се секу линије интереса великих и сметала би озбиљна држава.Све што је важило за Црну Гору важи и за Војводину.А
СИЛУЕТА ПОКОЈНОГ СТАЉИНА је добро објаснијо механизам управљен према народу.
АУТОНОМАШТВО У ВОЈВОДИНИ ОДР
Препоруке:
29
2
13 петак, 24 август 2012 21:55
сељак беземљаш
&Смиљански
Извињавам се у журби ми је побегао текст.Све што је важило за Црну Гору важи и за ВОЈВОДИНУ.Само што спорије иде.Аутономаштво устоличено 1945.г. наставила је после нестанка КП ДЕМОКРАТСКА СТРАНКА.Без ње они су испод цензуса.Они их вуку и труде се да их ојачају.Зашто они знају.Надам се да ће на следећи изборима бити кажњени због тога.
Надам се да ће се озбиљно прегледати"развојна банка војводине"и не само банка.Аутономаши су у Војводини заштићени као бели медведи.Ту интресну групу нико не контролише.
И да не заборавим.
Поздрављам господина Бранислава Ристивојевића.
Волео бих да га видим као министра правде Србије.
Препоруке:
34
2
14 петак, 24 август 2012 23:53
Милош Марић
Мој "Зашто тако" па тај твој, како ли се већ зове, је по дефиницији спрдња. И сада треба ко' да га вадимо. Не иде.
Препоруке:
19
2
15 субота, 25 август 2012 07:24
Не клепећи нанулама
Шта мислите поштовани, да ли у војвођанској сарми са сувим ногицама има меса из Металс банке односно сада РБВ, премасна сарма...ја сам 100% убеђен да се сарма крцкала у личком опанку...
Препоруке:
24
2
16 субота, 25 август 2012 12:09
@Miloš Marić
Genijalno objašnjenje. Za enciklopediju. Takodje duhovito, da se iskidaš od smeha. Novi Nušić.
Препоруке:
13
1
17 субота, 25 август 2012 13:24
Смиљански
Слажем се да су медији најјаче оружје,па су то схватили и аутори овог пројекта,који су довели проверени кадар са Б92.Против ових"неоусташа"треба прво да устану грађани Н.Сада,и,тиме докажу да је то њихов став,а не,да је наметнут из Београда!е могу да схватим да нико није реаговао на овај класичан пропагандни акт!Чак постоји и "Војвођански Дневник",мало је чудно али,српског нигде нема!
Препоруке:
16
2
18 недеља, 26 август 2012 00:52
Becarevic Becarovski
Posto znamo da se iza svega kriju Englezi ne treba zaboraviti da su posle Prvog svetskog rata Makedonci zvani juzni Srbi a posle drugog svetskog rata Becarevici postajali Becarovski. Posto nam se pojavio Pokret za Sumadiju i neki vec mrze Crnogorce i obratno postavlja se pitanje kako su Covici I Santici postali Hrvati katolici.Ali oni su to postali.

Zasto Srbi od novcanog problema prave drzavni i nacionalni i o tome ne sme da se razgovara, jer odmah iskoce besovi Da li je istina da " vojvodjanski novci" zavrsavaju u Sumadiji ili Pomoravlju.
U Nemackoj oko svakog veceg grada 50000 stanovnika postoji okrug koji preko svojih prdstavnika upravlja novcem a jedan deo ide u saveznu kasu i niko za to ne pljuje Berlin jer su odluke donete kroz parlamentarnu raspravu i koncenzusom. Jako je ruzno stose kod nas tako tesko uci jezik demokratije. Demokrata kaze sta se njemu ne svidja i predlaze resenja a ne skrece temu na naciju veru pol, pa ni na autonomastvo.
Препоруке:
2
8
19 недеља, 26 август 2012 19:08
Бецаровски аус Берлин
Зашто да не Бецаровски , на немачки начин, Срем , Банат , Бачка , три региона са општинама, извршити фискалну децентрализацију и избор органа у регионима, али шта би радили твој Чанак и Пајтић, хиљаде људи у згради Бановне и околини , остали би без војвођарења, покрајинска маржа би нестала и нација у настајању, војвођарење је као црногорчење, антицивилизацијско разбијање српског национа. Јосина политика , познати сценарио од другова , другарчина...
Препоруке:
6
1
20 недеља, 26 август 2012 21:59
Becarevic Becarovski
Moji nisu sigurno, ali ne mozes nikom zapusiti usta iako bi trebalo proveravati sta je po zakonu. Eto sad su izabrani narodnjaci pa da vidimo kakve promene u sistemu ce da izguraju, a da ne povrede zakon i demokratiju. Jako sam radoznala.
U zemlji u kojoj moze da se pljuje ustavni sud, a da se ne snose konsekvence svasta je moguce.
Dobro je da se diskutuje o odgovornosti i da gradjani pocnu da se udruzuju shodno interesima i traze svoja prava, da preduzmu odgovornost.
Volela bih da dozivim reorganizaciju drzavne urave i ucvrscivanje srpske drzave jer mi Srbi zaista kasnimo, jer su nas imperijalne sile stalno rasparcavale. Dosta vise toga, drzava treba da nam bude svetinja ali da je kritikujemo kad god zakaze. Mi smo sad na redu. Funkcioneri treba da daju zvanicne izjave za javnost , transparentne i jasne a ne da nam tabloidi diktiraju politicki diskurs.Nasa demokratija nije punoletna jos se diskutuje na stari emocionalan nacin ali vazno je da se diskutuje.
Препоруке:
1
0
21 понедељак, 27 август 2012 23:38
Becarevic Becarovski
Ideja regiona je donekle dobra, ali meni se svidja kako su stedljivi Nemci organizovali lokalnu samoupravu. Gradovi veci su centri okruga i taj koncept bi trebalo da bude reforma za ulazak u Evropu. Vojvodini treba podici spomenik prema istorijsom znacaju, a koncept modernizacije lokalne uprave treba razraditi i staviti na dugorocnu diskusiju. Pa zasto je u vreme Banovina Jugoslavija najvise napredovala. To znaci da bi grupisanje oko geografskih i tradicionalnih celina bio razlozno ali da se gradjani tog regiona ukljuce u diskusiju. Regioni,pa okruzi i sva administracija iz Banskih dvora bi bila zbrinuta iako bi njima trebalo argumentima odgovoriti, Ne kazem da ne mozemo da fantaziramo da bi neki juzni region hteo da se odvoji i prikljuci Bugarskoj. Pretnje iz Vojvodine da ce se internacionalizovati pitanje Vojvodine je u najmanju ruku neukusno. Ocigledno nema kolegijalnog savetovanjai objasnjavanja. Tezi se "Upodobljavanju vlasti" na lokalu, pa to je diktatura.
Препоруке:
1
0
22 уторак, 28 август 2012 00:00
Becarevic Becarovski
Mogu da postanu regioni Srem ,Banat i Backa, pa dalje , Sumadija itd Ali taj predlog treba da predloze i geografi, poljoprivredni strucnjaci. I to bi trebalo pod hitno raditi.Vojvodina je suvise velika prema uzoj Srbiji i izaziva konkurentsku borbu. Kad bi se razvili okruzi i regioni, Vojvodina bi zaista imala istorijsku i simbolicnu vrednost. Mnogo jednostavnog sveta je vec spremno da stvaraju "vojvodjansku naciju" To je neodgovorno prema interesima Srpskog naroda i to drzavni organi treba da preduprede zbog vekovnih losih iskustava. Muslimani su za godinu dana postali Bosnjaci i srpski jezik nazvali bosanskim, isto tako i Crnogorci. Sta je prvi srpski brend koji treba zastititi jezik, srpska prezimena. Srpska tolerancija me podseca na Pruse koji su bili Sloveni a sad su Germani ili Luzicki Srbi. Aman Zaman jos nas zovu fasistima. Nek se ljudi izjasnjavaju kako hoce ali od bolesti se treba braniti. Nema ni Elsas autonomiju ni Berlin sa toliko Turaka, a na nas su se navrzli ko osice.
Препоруке:
1
0
23 уторак, 28 август 2012 22:37
Kobojagi Becarevic
Zao mi je sto sam blokirala diskusiju, ali bila sam na sajtu autonomija. Oni vec nisu "SrbijanCi" i spominju Srbonacionalizam. Nemam reci. Da se takav govor mrznje tolerise. Komentare ni ne primaju, ali pokusacu.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер