Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

O Srbima, Srbijancima i srbijančenju Srba

Komentari (63) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 20 jul 2012 13:31
Grmilko
Komentar na ovu temu sam postavio na ovom sajtu, decembra 2010, kao zasbenu temu:

http://www.nspm.rs/samo-smeh-srbina-spasava/janci.html
Preporuke:
18
2
2 petak, 20 jul 2012 13:58
Smiljanski
O Milu ne treba trošiti reči,ko se seća 90-ih kad je bio veliki Srbin,i kad se žestoko obračunavao sa hrvatskim fašizmom!?Naravno da će svi oni koji su postali "Crnogorci",posle prvih koji su se tako izjasnili,Đilas,i V.Vlahović,da brane tezu da su drugi narod!Vatikan radi na tome već godinama!Uostalom oni svoje Crkve po C.gori poklanjaju Mirašu i tzv. "CPC"!Država Hrvatska je veliki pomagač ove ideje,pa tako na Cetinju imate utisak da ste u Zagrebu,a ne u Njegoševoj prestonici!
Problem je u tome,što mnogi u Srbiji,zbog ličnih frustracija,i neuspeha,itekako imaju animozitet prema Srbima koji nisu iz današnje Srbije!Čak je i Tomislav Nikolić dobio priličan broj glasova,samo zato što je iz Šumadije!
Preporuke:
55
11
3 petak, 20 jul 2012 14:01
paja patak
Pošto nisam (čistokrvni) Srbin – to Srbima prepuštam da raspravljaju što se Srba i Srbijanaca tiče. Ali – pošto imam i dosta jake “Rosijske“ korene – smatram da je odluka rosijske vlade (ne “rusijanske“ kako g. Tanasić kaže) ispravna. Treba znati da Ruska Imperija nikada i ni u kom slučaju ne bi bila u stanju da sama dostigne ono što je u svojoj istoriji dostigla, da nije imala izuzetno značajne “infuzije“ krvi nebrojenih nacija sa teritorija koje su joj se priključile/bile priključene , kao i od imigranata. Od imigranata preba pomenuti izuzetno visok procent rosijskog plemstva poreklom iz Francuske, Nemačke, Švedske, Škotske, Španije i intelektualaca iz tih zemalja koji su se vremenom pretopili (pa i verski) u prave, iskrene Rosijane (ne Ruse!), i na svim poljima (uključujući i bojnim) dosledno i iskreno služili interesima Rosijske Imperije. Dakle: rosijski i Rosijanin je sasvim na svom mestu. A vi odlučite da li je Srbin i Srbijanac (koje nikako ne treba suprtotstavljati) u redu, ili ne.
Preporuke:
33
22
4 petak, 20 jul 2012 14:05
Opet i opet
Nemam šta dodati, opet maestralan tekst od autora.
Preporuke:
51
9
5 petak, 20 jul 2012 14:10
Karl Marks-naš duhovni vođa
Jednu nacionalnost određuje:
-jezik
-prezime
-poreklo roditelja.

Srpska nacionalnost: ekavica, ijekavica, štokavica, ikavica(Srbi u primorju Crne Gore dok i njih ne ukradu), prezimena i na ić.
Hrvatska nacionalnost: čakavski i kajkavski, prezimena na ić u opšte nemaju.
Muslimanska nacionalnost: turski jezik, prezimena na ić u opšte nemaju.

Kada SANU i srpska država budu javno obnarodovala ova i druga srpska vlasništva i tražila od drugih država/naroda da ih vrate srpskom narodu, mnogi lopovluci će se ukazati i postaviti pitanje pravog naziva mnogih veštačkih pojava/opsena.
Preporuke:
39
23
6 petak, 20 jul 2012 14:35
Robespijer
Da, stara tema srpske nesreće i nesloge.

Regionalizmi koji će nam doći glave. Kao da se u Srbiji još nije završio feudalizam, te pojedini regioni smatraju da su silom uključeni u jedinstvenu državu.

Tako Vojvođani ne podnose Bosance, Crnogorce i Srbijance. Crnogorci ne mirišu, Srbijance i Vojvođane. Srbijanci ne vole Crnogorce i Bosance. A primetio sam od pojedinih pripadnika svih pobrojanih kategorija, da su i Kosovari posebna sorta ljudi, koji nisu baš za tolerisanje. Treba spomenuti tu još i Beograđane, koji izazivaju zavist kod svih, što je poseban sociološki fenomen.

Sve ovo pokazuje da država u celini nije uspela da svojom politikom i vrednostima koje bi promovisala, istinski ujedini sve srpske krajeve. Otuda i masovna asimilacija srpskog življa, od strane susednih država.

To je ujedno i odraz političkih podela unutar države, koja još uvek ne zna šta su joj centralne vrednosti oko kojih bi se ujedinila naciju. Uvek se išlo u ekstreme, a konsenzusa nema ni na vidiku.
Preporuke:
48
5
7 petak, 20 jul 2012 14:35
Smiljanski
Većina Srba iz Hercegovine,današnje Crne Gore,Like, Srpskog Vojvodstva,R.Srpske nemaju prezime ne ić???Preko 30% srpskih prezimena nisu na ić,pa šta to znači???(Koštunica,Dodik,Šešelj,Tesla,Đilas,Pupin,Putnik,a imali smo i Patrijarhe čije prezime se nije završavalo na ić!
Preporuke:
65
7
8 petak, 20 jul 2012 14:38
Kole
Srbijanac nije ništa drugo nego nešto kao Crnogorac, Makedonac, Bošnjak, Hercegovac, Slavonac, Ličanin - znači Srbin sa perspektivom da se od njega napravi Antisrbin.

Inače, reč "Srbijanac" koriste Hrvti, isključivo da bi označili Srbe iz Srbije.Ako je taj izraz "službeni" izraz kod Hrvata, onda je to još jedan dokaz da nije za srpsko dobro.
Preporuke:
76
11
9 petak, 20 jul 2012 14:59
jova
Sjajan tekst.
Preporuke:
40
5
10 petak, 20 jul 2012 15:06
Miloje
Koliko je meni poznato, kao Srbinu, Rusi ne kažu za Rusiju "Rosija", već "Rasija". Ta je reč, inače, povezana sa Raškom, koja je, nekad, bila na današnjoj reci Marici, koja se tada zvala Ibar, a današnji Ibar se zvao Ribar. Povezana je i sa današnjom Raškom oblasti koja je nastala preselenjem iz stare Raške. Takođe, ta reč je povezana i sa Etrurcima, koji su se zvali Rasijanima ili Rašanima, a naziv Etrurci su im dali Grci, pa preuzeli Rimljani. Inače, rimski Senat je doneo zakon da se uništi sva dokumentacija o postojanju Rasijana, Rašana (Etruraca) na Apeninskom poluostrvu. Pitam se samo, od kada to "plemeniti zapadnjaci" uništavaju istoriju i grade je po svojoj meri.
Preporuke:
33
17
11 petak, 20 jul 2012 15:20
Kole
Molim vas, pogledajte još jedan dokaz u prilog mojoj napred iznetoj tvrdnji, pogledajte komentare onih koji se predstavljaju "Srbijancima", ti komentari odišu europejstvom i kvazisrpstvom (njih ne intersuju teritorije srpske države, niti srpske tradicije, ni srpska istorija, njih samo interesuje lova). Za njih se slobodno, već danas, može reći, da su u istoj meri Srbi koliko i Europejci.
Preporuke:
42
5
12 petak, 20 jul 2012 15:22
Vukadin
Inače ne volim Đukanovića, niti smatram Crnogorce posebnom nacijom, ali ovoga puta je u pravu. Dosta je više Crnogoraca i Hercegovaca (mislim regionalno) na ključnim mestima u Srbiji. Takođe je tačno da imaju potrebe da se dokazuju kao "veći katolici od pape", što se osetilo u njihovoj politici. Možda je tretiranje CG od strane "svesnijeg" dela DS-a moglo da uzrokuje poneki ciničan smešak, no u suštini je to politika bicikliste - gore pogrbljen, dole deli bubotke. Hoću reći, što nisu povlačili ambasadore iz Amerike kada su ovi priznavali "Kosova" i radili koješta drugo. Ovamo su našli da treniraju strogoću.
Druga je stvar što ne bih imao ništa protiv da vidim Dodika na čelu Srbije (i vascelog srpstva), no i to je moja impresija zasnovana na tome što ne živim u Srpskoj, pa i tog političara gledam drugim očima...
Preporuke:
25
37
13 petak, 20 jul 2012 15:40
kaca
Raduje me sto ovako dobar tekst napisa mlad covek !
Budimo se iz mrtvila koje nas je obuzelo . Ne dopustimo drugima da nas dele na Srbe i Srbijance Te podele nam namecu oni koji unutra naseg kulturoloskog, istorijskog i jezickog nasledja traze i grade svoj identitet, jer po principu PODELI PA VLADAJ lakse otimaju , prisvajaju i preoblikuju za sebe nase bogato nasledja . Ukoliko bi mesto-geografski prostor/drzava/ rodjenja ili zivljenja odredjivao naciju SVI U SRBIJI BI BILI SRBIJANCI ( Srbi, Madjari , Hrvati , Muslimani , Slovaci , Rumuni , Makedonci , Crnogorci /koji se tako izjasnjavaju / STA NIJE TACNO .Otuda gospodi iz bivsi nam "bratskih republika" a i lokalpatriotama u Srbiji jasno moramo reci MI SMO SRBI MA GDE ZIVELI I NE DELIMO SE PO MESTU ZIVLJANJA ILI RODJENJA.
Preporuke:
49
6
14 petak, 20 jul 2012 15:49
Robespijer
nastavak

Sve ovo je pokazatelj da se moraju menjati obrasci političkog delovanja, ali i menjati politička kultura. Svestan sam da je to gotovo nemoguće, u uslovima krize i nedefinisanog statusa države, ali mi ćemo večito zaostajati za razvijenim svetom ukoliko nešto ne preduzmemo. Država je legitimna samo u onoj meri koliko je doživljavaju kao svoju većina njenih pripadnika, a to upravo zavisi od toga šta država promoviše kao svoje vrednosti. Ne možemo mi večno da živimo od prošlosti i slave naših predaka. To je za svako poštovanje i negovanje uspomene na njih, ali nove generacije treba da kreiraju nove, sopstvene vrednosne stavove koje su u skladu sa dobom u kojem živimo (crkva je najbolji primer - menjala je svoja učenja i doktrine u skladu sa vremenom u kom se nalazila, zato je i opstala toliko vekova). U tome je najvažnije obrazovanje, koje treba da nas usmeri ka aktivnoj participaciji u političkim procesima. Kada pojedinac oseti da mu država daje mogućnosti da odlučuje, tada će je uvažati.
Preporuke:
30
3
15 petak, 20 jul 2012 17:03
kaca@robespjer
Prosto sam morala da vam napisem i reci podrske za vase stavove ( Robespjer nastavak ) a ne samo da kliknem i da se pojavi broj za odobravanje stava .
Ubi nas neznanje , neobrazovanost i marginalizovanje pravih vrednosti a toliko mladih Srba postize znacajne razultate u mnogim visokoobrazovanim ustanovama sirom Evrope , Sveta i u samoj Srbiji .Brinimo o njima ,radujmo se njihovim uspesima i podsticimo ih sa onoliko moci koliko imamo da nastave u dobrom pravcu , napravimo registar /spisak (malo ruzno zvuci ) svih nasih kretivnih mladih ljudi koji mogu da iznesu novu kulturolosku i civilizacijsku vrednost kao sto su to radili njihovi predci.
Preporuke:
22
1
16 petak, 20 jul 2012 17:39
Robespijer
@ kaca

Zahvaljujem Vam podršci! Apsolutno se slažem sa Vama, da su neobrazovanost i nekultura jedni od glavnih problema našeg društva. No, kao i uvek za to je odgovorna država, koja mora da zna šta joj je prioritet. Iz ove teme se jasno vidi, koliko neobrazovanost, odnosno, ''znanje'' zasnovano na poluistinama, štetno deluje na nacionalno biće u celini. Stereotipne predstave o kulturnim i flegmatičnim Vojvođanima, škrtim i nekulturnim Srbijancima, lenjim Crnogorcima, glupim i tvrdoglavim Bosancima, odraz su neznanja. Ljudi su danas prepušteni sami sebi u borbi za egzistenciju, te niko ne mari za prosvećivanje i nauku. Nespremni smo da se menjamo i da usvajamo novo. Sa druge strane, država promoviše sport, kao izlaz iz krize za mlade. Citiraću Lj. Simonovića ''više vredi jedna pročitana knjiga, nego sve medalje na OI''. Za njih uvek ima novca, a za nauku retko. Favorizuje se poljoprivreda, nasuprot industrije koja vodi napred. I još mnogo toga ne funkcioniše kako bi trebalo.
Preporuke:
21
2
17 petak, 20 jul 2012 18:06
NACIJA - NAROD
petak, 20 jul 2012 14:10
Karl Marks-naš duhovni vođa
Jednu nacionalnost određuje:
-jezik
-prezime
-poreklo roditelja.


da ne bude zabune - NACIJA i NAROD nisu isto !

Po naciji može da bude Srbijanac i musliman, ali ne i po narodnosti.

Dakle: "Jednu narodnost određuje".

Aleksandar Karađorđević je npr. možda najzaslužniji što su Hrvati od naroda postali i nacija.
Preporuke:
27
4
18 petak, 20 jul 2012 18:16
banedral
Definitivna "propast" srpske države kreće sa završetkom prvog svetskog rata i dolaskom prečana i Crnogoraca na razna mesta u vlasti "načelnici okruga" itd , a prava katastrofa sledi sa završetkom drugog rata kada dolaze na vlast najgori od tih istih i ovde počinju da se dokazuju.Pogledajte samo strukturu ljudi koji kroje kapu Srbiji od 1945 pa na ovamo(Đilas"disident",Mićunović "jahač" i sl.) i prezimena tih istih ljudi i sve će vam biti jasno.
S'obzirom na to da je to veoma duboka problematika i da su to ljudi kojima apsolutno nije strana latinska filozofija života(jedno pričaj,drugo misli a treće radi) , jasno je zašto ćemo pre svega moralno propasti.
Rešenje ćemo teško naći, jer srpski narod teško da postoji u onom obliku u kom je postojao pre 100 god."izginulo u ratovima" ali možda za početak podići zid od 50 metara kod Brodareva a posle ćemo videti šta i kako.
Preporuke:
32
29
19 petak, 20 jul 2012 18:21
SVETA RUSIJA
I dok „Prvoj Srbiji“ smeta što se u Sarajevu rodio Boris Tadić, „Drugoj“ smeta što se tamo nije ostao Emir Kusturica (dok i jedni i drugi to po svoj prilici misle za Gorana Bregovića).


mislim da je ovo promašena i sterilna tema. Čak može da proizvede i negativne učinke u smislu nekakve podele na "prvu" i "Drugu" Srbiju.

Ja ne pripadam ni jednima ni drugima, niti želim da me neko stavlja u "fijoke".
Preporuke:
14
12
20 petak, 20 jul 2012 19:07
Smiljanski
@banderal
Veći glupost odavno nisam pročitao!Ako vi imate neke lične neuspehe nemojte da krivite Srbe "prečane",i Srbe iz Crne Gore!Uostalom,i, ako je tako,to onda govori o vašoj nesposobnosti,zašto ste dozvolili da vam "oni" preuzmu vlast?Jadno je to, ako mislite da je brana na Brodarevu rešenje!Jedan pravi srpski rodoljub,nikada ne bi,tako nešto napisao!
Preporuke:
32
17
21 petak, 20 jul 2012 19:56
fristajlo
„Srbijanstvo“, poteklo iz jednog nevinog toponima, postalo je danas Prokrustova postelja u koju, što „susjedi“, što međunarodna zajednica, što domaći otuđeni građanisti guraju srpski narod u više nego jasnoj nameri da mu podseku krila i učine ga nacionalno i politički „bezopasnim“, ekonomski nesamostalnim i, što je najvažnije, kulturno sterilnim i neproduktivnim.
Da, to je i bio bazični plan operacije "Srbija"; okresati sve što štrči van avnojevske Srbije,
Kao Prokrust noge i ruke svojih gostiju, sa istim motivom kao i Prokrust- pljačkom. Odlična metafora.
Sve čestitke Tanasiću na analizi, vrlo pronicljiva zapažanja.
A o dekadenciji beogradskih i novosadskih gradskih Srba- čemu "dugujemo" pojavu druge Srbije- može se čitava studija napraviti; taj nacionalni tumor na tkivu Srbije je izum zapadne političke kuhinje i direktno odgovoran za ogromne štete koje je naneo srpskim interesima poslednjih 20 godina, iz pukog provincijalnog kompleksa prema zapadu...
Preporuke:
30
6
22 petak, 20 jul 2012 22:21
Ivan K.
Robespijer
Sve ovo je pokazatelj da se moraju menjati obrasci političkog delovanja, ali i menjati politička kultura.


Slažem se sa glavnom tezom, ali ne i sa ovim detaljima

mi ćemo večito zaostajati za razvijenim svetom ukoliko nešto ne preduzmemo.


Nema razvijenog sveta. ...Smenimo, molim vas, taj koncept
trčanja trke
, malograđanske brige da ne zaostajemo, imućniji = napredniji. Neka idu do đavola! 'Napredan' je onaj ko ima svoj život, pripada samom sebi!

Ljudi su danas prepušteni sami sebi u borbi za egzistenciju, te niko ne mari za prosvećivanje i nauku.


Odmah sam pomislio da ovo ne može biti tačno! Ako je prosvećivanje toliko važno i neophodno, svako ko se bori za egzistenciju automatski mari za prosvećivanje. - Nešto konceptualno tu ne štima!

Favorizuje se poljoprivreda, nasuprot industrije koja vodi napred.


Kako se poljoprivreda favorizuje? Koliko znam: Nikako!
Preporuke:
26
1
23 petak, 20 jul 2012 22:58
Robespijer
@ Ivan K.

Nema razvijenog sveta...Napredan' je onaj ko ima svoj život, pripada samom sebi!


Ima razvijenog sveta, a mi nemamo svoj život, i teško bi se reklo da pripadamo sami sebi. Sve svoje smo rasprodali i uništili. Od srednje razvijene zemlje, postali smo zemlja u razvoju. Država je jaka onoliko koliko poseduje, a Srbija skoro da nema ništa danas od privrede. Obrazovanje u rasulu, zdravstvo u raspadu, vojska oslabila, kultura propala... Nacionalni suverenitet okrnjen, luta se i dalje u spoljnopolitičkoj orijentaciji. Ispunjavamo sve što se od nas traži. Teško da spadamo u razvijene.

Nešto konceptualno tu ne štima!


Šta konceptualno ne štima u prosvećivanju i borbi za egzistenciju? Kako onaj ko se bori za egzistenciju, može da razmišlja o kulturi i prosvećivanju?

Kako se poljoprivreda favorizuje? Koliko znam: Nikako!


To sam lepo objasnio na temi ''Reindustrijalizacija Srbije'', u moja dva komentara.
Preporuke:
7
2
24 petak, 20 jul 2012 23:16
XXX
@Miloje

Da, a onda je mrmot zavio čokoladicu!?
Preporuke:
4
7
25 petak, 20 jul 2012 23:22
banedral
@Smiljanski
Pa da li je moguće da na takav način komentarišete to što sam napisao , da li stvarno mislite da lična problematika ima išta sa time?
Cela zemlja se pati i grca u hropcu već skoro ceo vek sa tim i takvim svetom a vi i dalje mislite na sitne, lične ciljeve , tačno se iz toga razloga vidi da ste od gore navedenih, jer ako bilo ko kaže išta protiv toga da Crnogorci "komanduju ovom državom" to znači da je "nesposoban" i da se nije "snašao" tj. pokrao državnu imovinu ili već nešto stekao na mutan i odvratan način.
Preporuke:
14
11
26 subota, 21 jul 2012 06:28
DRAGAN
jedan od glavnih problema za nas Srbe jeste što smo prihvatili da nam Srbija bude ona koju su crtali komunisti a ne ona koju su oslobodili naši preci od turskog i austro ugarskog okupatora..da smo imali sve oslobođene teritorije u jednoj Srbiji a ne jugoslaviji situacija na bi bila ovakva...dolazak jugokomunista na vlast ,crtanje komunističko avnojski granica i izmišljenje novih nacija (makedonci,crnogorci ,bosanci ili muslimani) dali su krila bivšim okupatorima i spoljnim neprijateljima da podrže svakog separatistu koji se bio antisrpski raspoložen.Komunistički ustav iz 1974 i avnojske granice išle su na ruku separatista koji su 1990 vešto iskoristili time što su podelili Srbe po tim "granicama" (tako su Hrvati stalno govorili o "Srbima iz Hrvatske" na jednoj strani i " Srba agresora iz Srbije") isto se to dogodilo i u ostalim komunističkim republikama ,znači da su oni defakto još za vreme Tita podelili Srbe .....
Preporuke:
7
0
27 subota, 21 jul 2012 06:35
Danilo-1 dio
Problem svekolikog srpstva je Beograd i samo Beograd.A,zasto?
Zato sto Beograd nije samo srpski grad.Karadjordjevici su od srpskog napravili jugoslovenski grad.
Beograd je bio kapital Jugoslavije 75 godina,nema vjere i nacije koja se u njemu nije zapatila,rukovodioci,politicari,privrednici,umjetnici iz svih krajeva Juge,mjesani brakovi,komunisti-Jugosloveni,Evropljani,cak ima i onih "gradjana sveta".
Poslije raspada SFRJ,Beograd i dalje ostaje jugoslovenski sve do 2000 god,kad postaje "europejski".Vec 12 god.u DOS-nomenklaturi rijec Srbin ima negativno znacenje,oznacava primitivca i nacionalistu koji ih sramoti pred "civilizovanim svetom" .

Autor vrlo lijepo opisa Srbe iz Srpske,covjek zna znanje.

Srbi u Srpskoj su najkvalitetniji Srbi u cijelom Srpstvu,zato sto su prosijani u stotinu turskih i vatikanskih sita,a o genocidima da ne pricam.Ko je prosao sva ta sita i reseta,ostao je pravi kvalitetni Srbin,a ako neki od nasih nije bio dobar u Beogradu,to ste ga vi pokvarili.
Preporuke:
21
2
28 subota, 21 jul 2012 06:44
DRAGAN nastavak
za vreme Tita a i posle njegove smrti komunisti iz redova Srba su se bukvalno utrkivali ko će biti veći komunista a manji Srbin , delili Srbe po nazivu republika..ali ako ste primetili Srbi su dobili "nova imena upravo na onim teritorija koje su trebali posle oslobođenja da uđu u sastavni deo Srbije (makedonci,crnogorci ,bosanci ili muslimani) kada se vratimo u 1918 god i pogledamo ko je sve ušao u zajedničku državu( Srbi ,Hrvati i Slovenci) ispada da posle crtanja komunistički granica i otimanju srpski oslobođenih teritorija komunisti su počeli i "rasrbljivanje" Srba
Preporuke:
14
1
29 subota, 21 jul 2012 07:07
Danilo-2 dio
Dok je Beograd ludovao za Draskovicem,Djindjicem,Tadicem,Cedom Jovanovicem (jer je i on porijekolom Krajisnik),mi smo se tih ljudi odricali,a i njihova rodjena plemena su ih se odrekla.

Milosevic i Karadzic su primjer pravih Srba iz Crne Gore,a danas je Predsjednik Skupstine Srpske Srbin-Crnogorac Radojicic.

Srbi iz Srpske vise vole Srbiju nego svi DOS-glasaci,a podjednako kao i svi normalni Srbi u Srbiji.
Na nas ne moze uticati nikakva propaganda,jer je sredina tako jaka i toliko srpska,da smo,fakticki,vakcinisani od svekolike neprijateljske propagande.

Srpska se,cak,napada iz Srbije,Tadic sa Dekl.o Srebrenici izglasanom u Skupstini,Ceda nas naziva genocidnim,a Pesicka tjera Kusturicu,zato sto im smeta tolika kolicina srpstva na jednom malom prostoru.

Srbija,pod hitno,mora preuzeti sve,ali sve,medije iz neprijateljskih ruku i vratiti ih u srpske,a onda svakodnevno promovisati srpstvo kao sto to radi RTRS-Banjaluka,ili TV Bijeljina i svi ostali mediji u Srpskoj.
Preporuke:
27
2
30 subota, 21 jul 2012 07:29
Hrvoje
Lijepo!Samoutemeljenje mog identiteta upravo je razgraničenje od Srba,"mitoloških drugih",konstitutivnih neprijatelja u čijem se porazu jedino može uzdići moj "novi" i "mladi" identitet!Dakle,ja nisam po sebi,nego čak moram sebe,u svojoj halucinantnoj svijesti(i imaginarnom postojanju-ontološki nisam na istoj razini sa Srbima)konstruirati razgraničujući se spram "mitoloških drugih"!Vjerojatno nisam dostojan sebe utemeljiti na nečem realnom(vlastitoj kulturi,djelovanju,itd)nego tek po halucinantnim tvorevinama vlastite mržnje(spram Srba,naravno!A što se drugo važno na svijetu može događati nego strahovita mržnja spram Srba?)Ukratko,JA NISAM DOSTOJAN BITI PO SEBI,NEGO JESAM TEK PO MOJOJ RELACIJI SA SRBIMA! HA,HA,HA...Ovakvi jeftini trikovi ideologa srpskog ekspanzionizma jedino mogu inducirati psihičke smetnje kod prosječnih građana Srbije čime ih dodatno onesposobljuju za realan život.Ovakve "pisanije" polučuju samo nemoć,a ne ono što zapravo žele...
Preporuke:
6
28
31 subota, 21 jul 2012 09:07
Safet
"...na Srbiji je ostalo da vidi da li će svom narodu da povrati status jednog od glavnih nosilaca istorijskih događaja(i ISTORIJSKOG PROGRESA)na Balkanu..." Progresa? Ha,ha,ha...Baš je "progresivno" ponašanje Srbije tokom 90-tih!Bilo bi lepo da svim "natražnjacima" Tanasić objasni šta je to "istorijski progres".Jel to možda uništavanje Drugih(ovaj put ne-mitoloških nego stvarnih,ali kojima bi bilo bolje da ne postoje/iako u svesti Srba zapravo i ne postoje na "pravi" način/,ili se "možda" varam Tanasiću?)? I njihovog identiteta? Da li je srbijansko sluganstvo jednoj velikoj sili taj "istorijski progres" pri čemu onda Srbija ima prostor za neverovatna "progresivna" varvarstva? Lepo je videti kako srpski nacionalisti žele da povrate imaginarnu moć koja nikad zapravo nije bila njihova,kao ni uostalom teritorij drugih naroda...Lako je biti snažan tuđom snagom! A kad dođe vreme za sopstvenu snagu,onda nastupa somnambulija...i to je jedino dobro u celoj stvari...
Preporuke:
1
27
32 subota, 21 jul 2012 09:30
Sava Savanovic
Osnovni problem u nas je sto se delimo na :Lale,Bosance,Licane,Kordunase,Banijce,Crnogorce,Sumadince,Kosovare,Hercegovce,Banacane,Sremce,Baranjce,Slavonce,pa onda jos i pogrdne tipa paprikari,carapari...Tolko podela medju samim narodom nema ni jedan narod plus sto jedni druge bas i ne vole preterano bez obzira sto smo srbi ili srbijanci svi.Gradjanin Amerike je Amerikanac onda je gradjanin Srbije Srbijanac.Mislim da upravo grb familije Nemanjic je odgovor na sve "Samo Sloga Srbina Spasava"
Preporuke:
14
2
33 subota, 21 jul 2012 11:10
Vladimir Đilas
Postoje samo Srbi. Svi ostali se pišu malim slovom, i tačka!
Dosta je bilo zavadi pa vladaj, vreme je da se Srbi Umnože, Obože i Slože!
Živeli!
Preporuke:
16
4
34 subota, 21 jul 2012 11:59
Little Big Serb
Volim ovakve tekstove jer daju priliku svima da iznesu svoja misljenja kao sto je ovde slucaj sa Milojem koji je ustanovio da su Etrurci iz Raske ! I Rusi. Kopirao sam ceo tekst i cuvam ga kao materijal za neka sledeca predavanja.
Preporuke:
6
1
35 subota, 21 jul 2012 13:29
genc
Srbijančenja biljo dosta,bar ovde na Kosova! I previše,sve biljo pijano od srbijančenje!Sad ovde samo trezveni čoveki osim na sever.A i to neće na dugo...
Preporuke:
1
20
36 subota, 21 jul 2012 13:38
DRAGAN
a koji su to "drugi narodi "Safete? što nam ne kažeš koje to "tuđe teritorije Srbi traže? o da znam kako ti tako i Hrvoje ne možete bez ustava iz 1974 i avnojski granica koje su vam vaši dragi komunisti napravili vaša "istorija počinje iz 1945 a najnovije iz 1990 god ,tražite ono što niste nikada imali ,dok vam Tito i komunisti nisu poklonili a zapad (zbog svojih interesa) podržao ali verujem ne za dugo
Preporuke:
18
1
37 subota, 21 jul 2012 14:21
sacuvaj me boze kuge i hrvata i muslimana
pa djodji na sver pa rotzeraj akos mes sipatru e vi set posebna sorta koja je najgora od svih a za balije i suatse pa havla bogu sto se ralzlikujemo do balkan muslimana i beckih slugu hrvat
Preporuke:
5
2
38 subota, 21 jul 2012 14:22
Safet @ Dragan
Drugi narodi su ono narodi koji pravo postojanje dobijaju tek po Srbima.Inače,oni zapravo ne postoje! Isto vredi i za teritorije. Teritorij postoji tek kad Srbin gazi srpskim opankom(ili čizmom)po toj zemlji.Pre nagaženosti srpskim opankom taj teritorij je neka vrsta ništavila.Srbi su jedini narod na svetu koji Ništavilo preobražavaju u Kosmos...To je zato jer su poseban,izabrani narod koji zaslužuje sva bogatstva ovoga sveta.Da ne bi morali da rade...a zato znaju da se biju.Ali eto,na svetu ima boljih siledžija!
Preporuke:
2
17
39 subota, 21 jul 2012 14:29
genc
Dragi moj Srbi! Sad ja svaćaš ko vi! Vi sveti narod! Pokretna svetinja bez koja ništa ne postoji! Zato Srbini vrediš da drugi za njega radiš,dirinčiš!A sveti čovek treba da mašeš sa korbači ako rob ne radiš po dobro za svetinja.Kako mi bilji gljupi! Ajde,vratiš se svi na Kosova,ova zemlja više nije svetinja otkada sveti vaseljenci otišlji na sever!Vratite se moljim vas,svet će da propadne ako izumreš sveti narod od neradniki...
Preporuke:
1
21
40 subota, 21 jul 2012 14:32
@ sačuvaj me bože kuge i ostalo
A da nas bog sačuva ljudi koji ne mogu da ispišu ni jednu reč kako valja?
Preporuke:
2
6
41 subota, 21 jul 2012 16:38
Miša
Polako, će se vidimo kada kauboji "Go home", a jednom moraju otići, milom ili silom. I njihovo vreme polako prolazi, sve više muke imaju kod svoje kuće, počeli su, već, međusobno da se ubijaju.

Zato vi, balisiti, pročitajte kako su prošli vaši dedovi koji su, u srcu Srbije, podržavali Hitlera, do tada neviđenu silu u svetu. Niste valjda toliko neobrazovani ili glupi da pravite iste greške. Doduše, vi ste propagatori po sajtovima, ali običan šiptarski narod valjda ne naseda vašim narkobosovskim manipulacijama.
Preporuke:
14
1
42 subota, 21 jul 2012 16:42
Miloje
hhh,
šta ti ja mogu kada si nepismen čovek, pa si u stanju samo da piskaraš nekakve otrcane štoseve. To je tvoj domet, ali nastoj da ga popraviš.
Preporuke:
6
1
43 subota, 21 jul 2012 23:32
Radojlo
"poruka piscima i misliocima" da ćemo mi, ipak, uraditi auto-put do Čačka uprkos i u inat njima a na korist nama.
Preporuke:
1
0
44 subota, 21 jul 2012 23:55
tragač
Bravo autoru!

Srbi nisu stigli-umeli-uspeli da se iz Naroda konstituišu u Naciju.

Zato su mnogi izdanci i potomci srpskog Naroda danas pripadnici drugih Nacija (npr. hrvatske). Tragično je što im je od Vatikana dodeljeno da nam budu neprijatelji. Tako Hrvoje nema šta da zameri Srbima. Mi samo primećujemo ono što vam je Vatikan učinio (a i nama). Vas je zadojio Mržnjom, a nama ne da živeti.

Da je naš odnos sa npr. Hrvatima, slično kao npr. Nemaca sa Austrijancima, stvar bi bila lakša, prirodnija, normalnija.

Ali, Vatikan stručno stvori hrvatsku Naciju, a Srbi 1918-te prestaše sa stvaranjem srpske Nacije, već preskočivši tu nužnu fazu, bez temelja, počeše praviti krov - jugoslovensku Naciju. To ne može - i sad su druge Nacije više oformljene i homogenije od naše, neprijateljske prema korenskom Narodu istog Jezika (!) iz kog dobrim delom potiču.

"Rasijsko" rešenje je mislim, dobro za njih. A mi Srbi radi sopstvenog opstanka moramo nastaviti i dovršiti stvaranje srpske Nacije
Preporuke:
16
4
45 nedelja, 22 jul 2012 03:48
Đuka
Mediji su ključ. Oni određuju budućnost nacije. Ukoliko su oni u rukama neprijatelja onda se postepeno dešava ovo što se nama sad dešava. Čast izuzetcima, koji se nažalost ne mogu meriti sa snagom destruktivnog elementa. Složio bih se sa jednim od predhodnih komentara, a to je da se veliki mediji moraju što pre preuzeti i staviti u službu promovisanja naše nacije i njenih interesa, kulture, ispravnih moralnih vrednosti, itd.
Preporuke:
15
1
46 nedelja, 22 jul 2012 13:51
Ivan K.
Govoriti nekome ko se naziva V da on nije V nego S, nije način da se steknu prijatelji i naklonost, ili bilo šta dobro. Počinje se temeljnim vrednostima i njihovim ličnim upražnjavanjem, i pozivom na nenapadanje (jer dok se dvoje svađaju, treći koristi). Ali, pre svega morate se pitati koje vam vrednosti, inače nazivi nacije i naroda su ispražnjeni od značenja.
Preporuke:
1
0
47 nedelja, 22 jul 2012 14:46
Marko Gay
@ Đuka

Mediji su ključ.


Postoje u stvari dva kljuca.

Jedan je onaj koji ste naveli: bez medija nema uspesne asimilacije.

Ali postoji i drugi kljuc.

Asimilacija stanovnistva koje vecinski zivi na kompaktnoj teritoriji uvek i svuda sporo ide, cak i kad imate potpunu kontrolu nad medijima.

Srbi su zaista potcenili ovaj drugi problem, tj ukljucili su u svoju drzavu ogromne teritorije na kojima zivi stanovnistvo koje je ubedeno da nisu Srbi, nego misle da su npr Hrvati i Albanci.

Srpska vlada je verovala da ce to kasnije "u hodu" resiti, bilo asimilacijom, bilo proterivanjem.

Ali asimilacija naroda koji vecinski zivi na kompaktnoj teritoriji veoma je teska i spora.

A proterivanje je upalilo samo s Nemcima i to pukom slucajnoscu.
Preporuke:
5
2
48 nedelja, 22 jul 2012 18:21
DRAGAN
Safete jarane postavio si tvoj odgovor bez ijednog dokaza, a nisi ni odgovorio na moja pitanja .."koji su to drugi narodi?" i "koje to teritorije Srbi traže ili okupiraju?" kao i svi separatisti kod vas sve je počelo 1945 ili najnovije1990 izbegavate 1918 i ratove za oslobođenje koji su Srbi vodili protiv turskog i austro ugarskog okupatora ,Srbi su oslobodili svoje srpske teritorije a ne tuđe
Preporuke:
13
2
49 ponedeljak, 23 jul 2012 00:34
Safet @ Dragan
A ti izbegavaš istinu kao i cela srpska kultura uostalom.Sila argumenata kod vas ne znači ništa,razumete samo argument sile(najviše volite da ga primenite na nepripremljenim komšijama).A kad ga dobijete(argument sile) onda kukumavčite(vidi:bombardovanje)...a kad tako voleš istoriju,da li su Srbi,kad su došli na ove prostore zatekli nekog ili je to bio prazan prostor ništavila kojeg je taj sveti narod posvetio svojom svetom prisutnošću i svojim opancima,a? Dragane,drago ti je tvoje uverenje,a ne i istina.
Preporuke:
1
8
50 ponedeljak, 23 jul 2012 08:35
Branislav
Čini mi se da se uspeh g.Đukanovića i njegov stav, u suštini pretežno zasnova na njegovom ličnom (i ne malom ) egoizmu. To je na Balkanu uvek imalo svoje poklonike. Zavlačenje u nekakve "svojstvene" mitske kvalitete koje niko drugi na svetu nema itd.
Problem Beograda je (ipak) složeniji od problema Banjaluke. A Rusi su zaista kompozitna nacija (sviđalo se to nekome ili ne) za razliku od Srba. Glavni problem Srba je ekonomija a ne nedostak ponosa. Ponosa je Srbima retko falilo a ekonomijom se (na žalost) nismo mogli hvaliti. A narod ipak živi od hleba odnosno od ekonomije. Pre će biti da se Srbi stide svojih hronično slabih ekonomskih rezultata -nego toga što su Srbi. Dodao bih da postoji i konfuzija u najobičnijim moralnim ocenama. Recimo sada je lojalnost naprasno (kod našh političara ) postala - sentimentalnost! Pa sada ne treba čovek da bude lojalan već "pragmatičan"! Da ljudi vide na koje smo niske grane spali - preporučujem svojim sunarodnicima da čitaju Platona.
Preporuke:
1
0
51 ponedeljak, 23 jul 2012 18:59
Hvala Banat Srpska Lala
Nikola najljepse ti hvala sto si razijasnio sve sto nekima nije bas jasno. Sverom u Boga ,Svetog Savu i Svetog Vasilija Ostroskog mi smo jaci i ujedinjeni nedeljivi. Oni koji zele nece uspeti da podele Srpski Narod kao kurde neka nas zovu kako god hoce Srpstvo (Srbstvo) je ne deljivo a sto se tice jezika od ekavice, ijekavice ,ikavice sve je to proisteklo iz nedeljivog Srpskog tkiva. Hrvati koji su cinioci bogibije Srpskog Naroda su nametnuli ijekavicu Vukov jezik pa kazu da je to njihovo Srbi im ne brane neka se sluze Srpskim jezikom jer jezik spaja ljude to jest bozija ljubav podarila Srbe i ostale. Hrvati su u Dalmaciji iskorenili Srpsku ikavicu i nametnuli Dalmatinskim Srbima (Srbotravunjcima) Srpsku ijekavicu evo kako stvaraju vestacku naciju no sa Srpskom slogom i bozijom pomoci zasijac sunce slobode pa ce se Srpski Narod osloboditi od ovih novostvorenih Ustasa ,Poturica,Arbanasa.
Preporuke:
5
2
52 ponedeljak, 23 jul 2012 20:01
Ivan K.
Pregledajući članak po drugi put, zapala mi je za oko sledeća rečenica:
Čak je i u Bosni i Hercegovini postignut privremeni uspeh u stvaranju, ako ne „narodnosti“, onda svakako prepoznatljivog nadnacionalnog regionalnog identiteta, koji je, međutim, u ratovima posle raspada SFRJ završio isto kao i veštački kostruisani etnos „Jugoslovena“.

Reč veštački znači a) ono što je stvoreno od ljudi, b) ono što nema puno veze sa čovekovim osećanjima, mislima i uopšte unutrašnjim životom. Ja ne znam od kud vam toliki animozitet prema onima koji su sebe iskreno nazivali Jugoslovenima. Ja nisam bio među njima ali poznavao sam te ljude iz mešanih brakova. Da li stvarno smatrate da se osoba rođena u slovenačko-srpskoj / slovenačko-hrvatskoj itd. porodici mora da prolazi kroz unutrašnji pakao sve dok ne zaključi da je Srpkinja. Kako je išla ona strašna izjava deteta 90ih,
Majka mi je Srpkinja, tata Hrvat, a ja sam ništa.


Što vam je gore imanje, to ste opsednutiji međama.
Preporuke:
1
1
53 ponedeljak, 23 jul 2012 22:07
dumajem ja, dumaješ ti ...
A sta je sa pesmom "Sitan konac SRBIJANSKI kroj" ili sa onim stihovima pesme "Odakle si sele" koji glase : "Jelek, anterija i opanci po tome se znaju SRBIJANCI " ??? Gde nastadose te pesme, i kada ??? Termin SRBIJANAC nije ni Bonski, ni Berlinski, ni Becki, a ponajmanje komunisticki. Upravo suprotno, komunisti su ti koji su termin izbacili iz upotrebe kako bi Srbe sveli samo na teritoriju Srbije. Po onom principu, ako si Srbin, a zivis u HR, BH, CG, FYROM, mora da si dosao iz Srbije (po njihovom misljenju), kao da Srbi na tim prostorima nisu bili autohtono stanovnistvo, i kao da ti krajevi nisu oduvek bili srpski.
Da u ZG-u i SA-u ne koriste taj izraz nikome on ne bi ni smetao.
Svi državljani Rebublike Srbije su Srbijanci bez obzira na narodnu i versku pripadnost. Pripadanje narodu i pripadanje naciji su dve potpuno različite stvari.
Preporuke:
7
2
54 ponedeljak, 23 jul 2012 22:34
dumajem ja, dumaješ ti...
Engleske reči:
"Serb" = Srbin;
"Serbian" = drzavljanin Srbije (ili "Srbijanac")
Da nije isto treba se seti CNN-a i izraza "Bosnian Serb(s)", sto znači bosanski Srbi, nikad se nije moglo čuti "Bosnian Serbian(s)".

Rossiя (Rasija) = Rusija
Rossiяnin (Rasijanin) = građanin Rusije
russkiй, russkie (ruskij, ruskije) = etnički Rus, Rusi (bilo gde da živi).

Zemlja Hrvata se zove Hrvatska ( hrvatska zemlja ), pa ce predsednik Hrvatske biti hrvatski predsednik.
Zemlja Srba bi trebalo da se zove Srpska (srpska zemlja), onda bi se njen predsednik zvao "srpski", ali posto se zemlja zove Srbija predsednik je "srbijanski". Jer on nije narodni (srpski) vožd, vec predsednik Republike Srbije, pa je "srbijanski" predsenik. Ma koliko god to paralo usi (uticaj HRT-a, OBN-a, itd.) jedino je to gramaticki ispravno, jer je od izraza "Srbin" nastao preidev "srpski", a od izraza "Srbija" pridev "srbijanski".
Primitivno je sebe odredjivati po tome kako vas drugi vide!!!
Preporuke:
9
3
55 ponedeljak, 23 jul 2012 23:05
Marko Radovanović
@dumajem ja, dumajes ti
Realno, vaše ocene nemaju veze sa realnošću. Kako uostalom, ne postoji "Hrvatskanac" ili "Slovenijanac"?

Da ne pominjem da su obe pesme koje ste spomenuli nastale u komunističkoj Jugoslaviji (dakle, napravili ste sopstveni kontraargument) a da su engleski nazivi "Serb" I "Serbian" zapravo sinonimi u svim relevantnim engleskim rečnicima:

http://dictionary.reference.com/browse/serb
Preporuke:
3
6
56 utorak, 24 jul 2012 03:17
Branislav
@Marko Radovanović
Tačno je da se Serb i Serbian tretiraju kao sinonimi u engleskom. Međutim to ne negira smisao izvođenja prideva Srbijanac od reči Srbija. Na primer
postoje pored toga još dva pojma koji se tretiraju na sličan način - zašto to nije tako i kod drugih imena za zemlje, to je drugo pitanje.
Čini mi se da postoji sličnost kod izvođenja prideva iz imena zemalja u slučaju Britanije pa i Amerike. Mi znamo da u Britaniji ne žive samo Englezi - i tu je reč Britanac ne u smislu nacije već države (slično kao Srbijanac). Pa slično je izgleda i kod Amerike (Amerikanac) i tu je verovatno težište na državi a ne naciji, u predratnim knjigama se čak pisalo - amerikanski, slična forma kao - srbijanski.Bilo kako - ne izgleda da je izvođenje pojma Srbijanac ni zlonamerno ni usamljeno.
Preporuke:
8
1
57 utorak, 24 jul 2012 16:08
Bob
@dumajem ja, dumaješ ti ...

Proizvoljno, besmisleno i tupo do zla boga!
Preporuke:
3
5
58 utorak, 24 jul 2012 18:53
dumajem ja, dumaješ ti...
@Marko Radovanović @Bobo ??rade

Pesme "Sitan konac SRBIJANSKI kroj" i "Odakle si sele" (...opanci po tome se znaju SRBIJANCI) nastale u komunizmu, posle 1945. godine. LOL
Postojao je izraz "hrvaćani", a što se tiče Slovenaca,to je opšti naziv. Oni kao slovensko pleme nisu ni postojali za razliku od Srba, Hrvata ili Rusa. Kom slovenskom plemenu su Slovenci pripadali u srednjem veku? A kada bi Slovenci i hteli da izmisle neki naziv velika je konkurencija izraza (Slovaci, Slovinci, Slovani, Sloveni...).

Ja ne zelim da ulazim u polemiku da li upotreba izraza "Srbijanac" nama koristi ili ne, ali jednostavno treba reći da je to arhaičan SRPSKI izraz koji je poprimio uvredljivo značenje pre svega zbog njegove upotrebe od strane nasih dušmana (slično je i sa izrazom "Moskalь", ili "Švaba"). Vremenom određeni izrazi poprimaju negativno značenje iako ga u početku nisu imali.
Preporuke:
6
0
59 sreda, 25 jul 2012 17:00
Bob
Dakle, insistiranje naših neprijatelja na pojmu Srbijanac i srbijanski je nedvosmisleno u cilju odvanja Srba i samo SRBA na one iz Srbije i "ostale", i ja mislim da svaka diskusija dalje nema smisla. Dovoljan razlog da mi, svi Srbi apsolutno odbacimo taj pojam.

Uostalom, ja osim te jedne priglupe pesmice nikad za svoje 42 godine nisam čuo u razgovoru da je bilo ko u Srbiji uotrebio tu reč: to je veštački pojam stvoren za mentalni inžinjering, i ja kao glupog Srbina ili srpskog neprijatelja etiketiram svakog ko ga koristi. Gotovo.
Preporuke:
6
2
60 četvrtak, 26 jul 2012 10:47
Šorom šajke, a Dunavom čeze
Neosporno i tekst i veliki broj komentara, osvrta, zaslužuju pažnju čitalaca. Međutim, nije potrebno dokazivati nešto što je tačno i poznato: Starčević je bio na čelu srpskih neprijatelja da se Srbe deli, zato su insistirali na terminu Srbijanci, kako i sam autor kaže, iako ne spominje hrvatskog "oca nacije". Dakle, bit je u podeli Srba. Autonomaši kažu: "Oni tamo smrdljivi šljivari". Milo Britva je i svoja i tuđa nesreća, ali ima istine (iako on to podmeće kao kukavica jaje) da su Srbijom vladali oni koji su dolazili uglavnom iz Crne Gore. Sada ćete reći da i ja dijelim Srbe, naprotiv. Bila je čuvena izreka "Cetinje-Dedinje" u doba socijalizma. Bilo bi, naime, dobro naći meru. Nažalost, niko nam nije kriv. Deviza:"Neka komšiji Peri krepa krava", je nesrećni srspski mentalitet. Šta reći o izbeglim ljudima, nesrećnim, proteranim. Zabranjivao sam da se upotrebljava reč izbeglica. Ali i tu bi trebalo naći meru. Mnogi se ponašaju maćehinski prema Srbiji, a neki su srbofobični. Tužna i jadna Srbija.
Preporuke:
2
3
61 petak, 27 jul 2012 19:30
MiLoRaD
Da gospodin Đukanović je potpuno u pravu, samo ste vi zakasnili barem 10-15 godina. Zašto ? Pa ovo pitanje su neki Srbi pokrenuli otpilike pre 15 godina, samo oni su odma bili ignorisani i izrugani baš od ovih "dodjoša" koji su vodili Srpsku politiku a i dan danas je u manjini vode. Kad pogledamo kako je u susednim državama a naročito u zapadnim, gde naprimer jedan Sudija nemože dobiti tu funkciju ako nije TREĆE koleno, a da nenavodim neke još veće funkcije ( logično je da je isto).
Preporuke:
1
1
62 subota, 28 jul 2012 18:04
DRAGAN
e moj Safete ti o tvojoj nekoj istini, na koje to komšije misliš? ,da sa Hrvatima i Albancima imamo problema ali nije to sada tema ..nego ti okolo naokolo izbegavaš ono glavno .šta si ti i ko ste vi?za nas Srbe vi ste jugokomunističa izmišljotina ..a ti to dobro znaš pošto čitaš ćirilicu .. a Srbi kada su dolazili na Balkan zatekli su i druge narode ali među njima nije bilo "muslimana ili bošnjaka" to sigurno znam
Preporuke:
1
0
63 nedelja, 29 jul 2012 19:46
Jugoslav
Jedan jednostavna stvar je, čini mi se, ostala nedorečena. Reč srbijanac označave sve stanovnike Srbije i oni kojim se takvim smatraju. Može se i poistovetiti sa državljanima u strogom definisanju ali na nju imaju pravo svi oni koji Srbiju prepozanju kao svoju zemlju. Piše se uvek malim slovom. Srbin je svaki pripadnik srpskog naroda, bez obzira iz koje se potrebe i pozadine neko takvim izjašnjava.
S ovom definicijom ne postoji problem, problem imaju oni čije se veštačke teorije obijaju o nju. Ipak, ni Srbija često nema punu sliku o ovdašnjim kulturama i indentitetima. Za razgibavanje okoštalih i nedovoljno informisanih stavova opterećenih nekulturom mišljenja, za početak preporučijem :

http://www.youtube.com/watch?v=Gth8CUplhMc

Čisto da se zaniteresujemo.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner