Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Vidovdan Milutina „Ćore“

Komentari (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 28 jun 2012 12:46
robokap
Sećam se kao sad kada sam ovu knjigu pre skoro trideset godina pročitao u jednom dahu.Knjiga koja je pred Srbijance postavila osnovno pitanje a to je "ZA KOGA ,ZAŠTA " je ratovao tadašnji srpski seljak.Koga je oslobađao u ime čega a sam kraj knjige i tragična sudbina Milutina i njegove porodice postavlja osnovno pitalje pred ovaj napaćeni SRBIJANSKI narod."Z A Š T A"
Preporuke:
61
15
2 četvrtak, 28 jun 2012 13:49
Karl Marks-naš duhovni vođa
Knjiga koja je katastrofalno uticala na moral srpskog naroda u odbrani svoje države SFRJ 1990.
Nakon čitanja te knjige, mnogi su istakli belu zastavu, bilo je veoma mučno tada. Potomci heroja iz 1914-1918, bacili su sve pod svoje noge i izgazili, što su ovi stvorili, i na kraju ostali bez toga, sloboda i prosperitet.

Pravo značenje ove knjige bilo bi 1903. kada su ubijeni autentični i verodostojni vladari Srbije. Tada su došli ljudi koji su uvukli Srbiju u rat i odbili 2 separatna mira 1914. što ih je Austrija nudila, nakon poraza na Ceru i Kolubari.
Danas i juče, oni pišu knjige i govore o Srbiji kao najvernijem savezniku Engleske, i zarađuju pare i dobijaju akademske titule, od naših para.
Preporuke:
25
44
3 četvrtak, 28 jun 2012 14:11
Geometar Kala'ić
Što bi dike ode u vojnike,
što bi škarta osta da se karta!
Preporuke:
57
1
4 četvrtak, 28 jun 2012 14:18
Baša Mrkalj
Čitao sam ovu knjigu, pa se pitam da li su Srbi i tada pcovali Boga i Majku Božiju?
Primetio sam to u ovoj knjizi, a i u filmu "Marš na Drinu".
Do sada sam bio ubeđen da je to počelo sa komunističkom okupacijom.
A možda su scenarista i pisac neznanjem to ubacili.
Preporuke:
31
9
5 četvrtak, 28 jun 2012 14:19
vasilije
Da,da,lepe "učitelje" srbski narod ima,nema šta! A i srbske žene vole da im muškarci idu dobro opremljeni u smrt...i tako vas oni,uz vašu glupost, onomad dovedoše do-bombardovanja! Samo nije jasna jedna stvar:kako im to uspeva?? Da odgovor možda ne leži u kulturi kojoj je savest zadnja rupa na svirali???
Preporuke:
5
79
6 četvrtak, 28 jun 2012 14:27
Roksanda @ Karl Marks-nas duhovni vodja
Ti sto su "bacili sve pod noge i izgazili" nikada nisu procitali ovu knjigu. (I ne samo da je nisu procitali, vec je ne drze u svojim bibliotekama da slucajno neko ne bi pomislio da su je mozda ipak procitali.)
Preporuke:
44
2
7 četvrtak, 28 jun 2012 14:36
Milan
Uvijek mi je muka kad se o Srbima koji nisu iz Šumadije priča kao o Bosancima, Vojvođanima, Crnogorcima i kakvim sve ne. Za jednog Nijemca Nijemac je i onaj s Alpa i onaj s danske granice i zalegnuće jedan za drugog.
Za neke Srbe je Srbin iz Bosne Bosanac, vjerovatno pravoslavne vjeroispovjesti. Zato je Srbija mala, siromašna i jadna.
Preporuke:
86
7
8 četvrtak, 28 jun 2012 14:49
tragač
Tadašnji srpski seljak-vojnik se herojski i mučenički žrtvovao.

Njegovom žrtvom je bio omogućen konačan vekovni cilj Srba još od oslobađanja od Turaka - ujedinjenje Srba u jednu ozbiljnu srpsku državu. Da je to učinjeno, strašne žrtve naših predaka bi ipak imale smisla.

Ali taj cilj su proćerdali nekompetentni vladari tadašnje Srbije, prevelikog Ega, a premale pameti i mudrosti - Aleksandar Karađorđević, Pašić, verovatno ima još odgovornih... obesmislisivši time i svo mučeničko stradanje srpskog naroda.

Umesto da stvore pravu državu Srbiju, proalavili se preko granica svojih sposobnosti i uvalili nas u niz katastrofa, čije posledice još traju i od kojih se Srbi još nisu oporavili. Od te njihove greške 1918 mi još nismo sebi došli. Njihova pogrešna odluka da prave Jugoslaviju je koren i glavni razlog svih naših nesreća od tada.
Preporuke:
71
3
9 četvrtak, 28 jun 2012 14:50
@vasilije
Ako je tako,daj da se izvinimo Austro-Ugarskoj,sto smo je potukli na Ceru i Kolubari.Da se izvinimo Hrvatima,sto dobise Istru i Dalmaciju,iako su svoju "savest" pokazali 1915-e po Macvi i Podrinju!
Ako sam nekog zaboravio,neka slobodno dopuni,ionako smo u fazi kada jedva cekamo kome cemo pre da se izvinimo!!!
Preporuke:
58
3
10 četvrtak, 28 jun 2012 14:57
Vladan
Svaka cast na clanku. Valjda ce Srbi jednog dana da se opamete and nasa mila "danas nezavisna" braca da cuvaju sami svoja ognjista kao i mi nasa. Dosta je bilo krvi i zivota Srba za svu drugu bracu a oni posle okrenu ledja i dobiju svoju nezavisnost. Kaliko smo zivota i krvi dali za srecu i "nezavisnost" drugih. Valjda je dosta bilo.
Preporuke:
21
12
11 četvrtak, 28 jun 2012 15:36
Biljana Nikolić
odbrani svoje države SFRJ 1990


koje "svoje" države?! Od kad se država Srba pravi van Srbije? Gde je Jajce - u Srbiji? Ko je bio Tito 1943, pre nego što se samoproglasio za novog boga Srba u vidu sina, brata, oca, majke...?
Preporuke:
31
6
12 četvrtak, 28 jun 2012 16:55
Vid
Sjajna knjiga! Da se srpski seljak pitao ona nakarada od Jugoslavije nikada ne bi bila stvorena. Znali su "Milutini" po Srbiji šta im "braća" Hrvati misle. Osetili su to na svojoj koži. Nažalost, nisu se pitali, a mi smo imali tu nesreću da u sledećem deljenju izvučemo Broza i njegovu crvenu bratiju, pa onda Miloševića i julovce i ode 20 vek u propast!
Preporuke:
34
7
13 četvrtak, 28 jun 2012 17:39
vasilije @ @ vasilije
Vaša ironija baš lepo pokazuje da ste pripadnik kulture kojoj je savest zadnja rupa na svirali! Svaka čast! I hvala za potvrdu moje teze!
Preporuke:
4
29
14 četvrtak, 28 jun 2012 17:43
DS = SNS
Tamo, veli, u Bosni i po drugim krajevima de žive naša braća Južni Sloveni, ustanak samo što nije planuo.
Tamo žive "braća", kao što je ovaj @Vasilije... Kasno si to shvatio, brate Srbine. A neki ni dan-danas neće da shvate.
Preporuke:
14
5
15 četvrtak, 28 jun 2012 21:13
Karl Marks-naš duhovni vođa
Dotični pisac bio je intiman prijatelj celokupnog DOS-a (Akademija, Crkva, Univerzitet, Titovi političari, navijači).
Akademici su govorili "zašto da ne budemo robovi".
Za vreme Miloševića, izgrađeno je više crkava nego za vreme Nemanjića i Obrenovića zajedno, a ta SPC gurala je klipove.
Narod je stvorio SPC, a SPC radi protiv tog naroda.
Engleski ambasador proglašava srpske svece, jer je rekao za patrijarha "evo svetac koji hoda", pa ga "naši" proglasiše za sveca, znate koji je.
Srpski čovek nikada nije psovao boga. To je nastalo nakon 1945.
I ova knjiga je kao Tarabići, stvoreni protiv Obrenovića i Srbije. Jedan naš lekar je to naučno dokazao.
Lakše je pročitati ovu knjižicu i ne zamarati mozak nego "Srpska trilogija" od Stevana Jakovljevića jer iziskuje veliki patriotski i intelektualni podvig.
Preporuke:
14
17
16 četvrtak, 28 jun 2012 23:05
@ vasilije
Bolje velika ironija,nego necista savest!
Ali Djura ce nam oprostiti sto nas je tukao,u to ne sumnjam!!!
Preporuke:
12
1
17 četvrtak, 28 jun 2012 23:11
Beli Orao
Karl Marks naš....Lakše je pročitati ovu knjižicu i ne zamarati mozak nego "Srpska trilogija" od Stevana Jakovljevića jer iziskuje veliki patriotski i intelektualni podvig.

Slažem se. Tanasije Prvulović nije kukumavčio.

P.S.
Ipak seljak je sve to izgurao, a vraćamo se na početak bez 60 miliona ljudi. Toliko bi nas sada bilo.
Preporuke:
17
3
18 četvrtak, 28 jun 2012 23:32
Car Dušan
@Karl Marks-naš duhovni vođa
Ja tebe uopšte ne razumem! Šta je sporno u "Knjizi o Milutinu"?Koji deo nije istinit?Ako si ti zaključio da mi kao narod nismo bili dovoljno hrabri 1990 zbog uticaja spomenute knjige (ili sličnih knjiga,mada ih je vrlo malo) sumnjam da si je uopšte i pročitao ili je totalno nisi razumeo.Pa sve ono što nam se dešavalo devedesetih,a što nam se i dalje dešava opisano je u knjizi: I besmisleni ratovi (rat u Sloveniji gde su srpska deca ginula za očuvanje Titove komunističe SFRJ i to poslata tamo bez obuke i NENAORUŽANA) i bukači (dežurne patriote,političari i njihova deca koji su se junačili po Beogradu a istovremeno se bogatili sa kriminalcima i ratnim profiterima) i nesposobni generali..
Da ne nabrajam dalje,ko je čitao zna da su u ovoj neponovljivoj knjizi na svega stotinak strana proročki opisana sva naša lutanja,muke i stradanje,ona što su bila i ona što nam predstoje.Još mi nešto nije jasno,da li ti to braniš komunizam ili ga napadaš jer su ti rečenice kontradiktorne.
Preporuke:
22
2
19 petak, 29 jun 2012 00:17
fristajlo
Dobar pisac, dobra i priča.
A loš, slab i nepromišljen čovek, i loša poruka priče.
A ko će da ti brani tu majku i ženu, Milutine "Ćoro"?
Malograđansko zakeralo, svi mu krivi, samo je on prav...
Preporuke:
18
8
20 petak, 29 jun 2012 07:54
Zona
Moj tragaču, možda je država Srba, Hrvata i Slovenaca Aleksandru Krađorđeviću i Nikoli Pašiću nametnuta diktatom velikih sila, a ne njihovom voljom.
Ali mrtva usta ne govore...
Preporuke:
6
7
21 petak, 29 jun 2012 11:46
Nimbus
1.
Šta je problem sa ovim izabranim delom "Knjige o Milutinu"?
Pa, u svakom žitu ima kuklja. Al, u Srbiji, gde je odziv za mobilizaciju 1914 bio 103% (da, da, nije greška) lik kafedžije-zabušanta je ipak bio marginalan.
Šta je problem sa realnošću?
Što nećemo da je priznamo.
Tako rado pišemo o "Ceru" i "Kolubari", ali jako retko i šturo od "Drinskoj bici", koju su zvali "bitkom nad bitkama" ili "Oficirskom bitkom" (na čelu svojih odreda poginulo 17 srbijanskih pukovnika). Ako pomenem "Mačkov Kamen" možda osvežim sećanje čitaocima.
Hteo sam prošle godine da pišem o tome, pa sam odustao. Ne bih bio dobro shvaćen. Zapravo, bio bih shvaćen zlonamerno. Ipak, jednom će se morati progovoriti o uzrocima srpske nesloge.
U vezi Drinske bitke (posle koje Srbijanska vojska za malo da se raspadne) možete naći i temu "Zašto je Vojvoda Vuk potrgao uvo jednom Srbinu". Ponegde možete pronaći i priču o austrougarskom majoru "Sudžuku" i onome što je tih dana radio u Mačvi.
Preporuke:
14
1
22 petak, 29 jun 2012 12:06
Nimbus
2.
Možete naći i izveštaje sa ratišta koji kazuju da je 1914. u dva navrata srbijanska vojska prodirala u Bosnu (i Srem), ali je doživljavla teške poraze i strahovite gubitke zbog neprijateljskog stava lokalnog stanovništva, što je dovodilo do demoralizacije vojnika. A možete, u vezi Drinske bitke, pa posle i Kolubarske bitke, razmisliti o imenima i prezimenima poginulih sa obe strane. Možete naći i svedočenje da su najtvrđi protivnici bili Ličani, koji su se predavali tek kad ispale i poslednji metak.
Pa dalje: Okupirana Srbija je 1941. primila blizu 600.000 izbeglica iz prekodrinskih krajeva (dobro, i 15.000 Slovenaca). A šta su napravili rođaci tih istih izbeglica, kada su provalili u Srbiju iza ruskih tenkova? "Pasja groblja". A kako razumeti ono što se događalo na Sremskom frontu sa Srbijanskom decom? I o tome "priča" Milutin.
Ratovi "devedesetih" su prirodni nastavak. Ne možete pobediti, zapravo opstati, ako vam pola "prvog poziva" `valja devize` po Beogradu i Novom Sadu.
Preporuke:
14
3
23 petak, 29 jun 2012 12:26
Nimbus
3.Srbi van Srbije su, jednostavno, "raspolućeni".To je složena i delikatna tema. Nisu svi vojevali za ćesara što su hteli, već što su bili ucenjeni glavama rođene dece. Drugi su gonjeni na robiju (npr. Arad)... itd.Mnogi su opet bili verni zakletvi novoj domovini koja im je dala utočište i spas od turskog zuluma. Taj spas i zakletvu su plaćali svojom krvlju.Ali, kad najmiliji tako strašno i masovno počnu ginuti "negde u Srbiji", mržnja polako prevlada nacionalno osećanje. A bez nacionalnog jedinstva nema ni nacionalnog opstanka. U srpskim krajevima gde je Tito imao najjača uporišta, Srba više nema. To je surova i neoboriva istina."Ne Srbe na vrbe" - Reče Mesić - "Već Srbe na Srbe!"@Milan,Cve je suprotno od onoga što pišeš. Znam iz ličnog iskustva.
Preporuke:
17
0
24 petak, 29 jun 2012 13:37
Ero Od Bakionice
TRAGAC veli:
"Umesto da stvore pravu državu Srbiju, proalavili se preko granica svojih sposobnosti i uvalili nas u..."
Tada , bas kao i danas mi nismo odlucivali niocemu. Britanska Imperija nas je uterala u drzavu Srba Hrvata i Slovenaca protiv nase volje.

A ono o Ferdinandu je bila cista laz koju smo mi neoprezno, kako ti kazes, alavo prihvatili, Austrijski agenti su pronasli te naivne srpske mladice i trenirala ih da za njihov racun ubiju prestolonaslednika, tako su jednim udarcem ubili dve muve, ratociljali se ambicioznog a nekompetentnog
( retardiranog ) Franca i poceli osvajacki rat protiv Srbije!
Preporuke:
4
5
25 petak, 29 jun 2012 13:59
robokap@nimbus
Izuzetni komentari i istorijski pregled srpsko_srbijanskih odnosa.Nažalost u našoj itorigrafiji i književnosti ova tema spada u tzv."TABU" teme i svaki pokušaj da se o stvarima o kojima ste napisali u svojim komentarima se dočekuje na nož.Nažalost očekujte gomilu negativnih komentara i minusa.
Preporuke:
2
0
26 petak, 29 jun 2012 14:16
Žiko
I tako dodjosmo do dana današnjeg. Nejasni su mi ovde neki komentari što se tiče današnjeg vremena. Po nekima to znači da Republiku Srpsku treba ostaviti sa druge strane. U redu....ali da li je Srbija sigurna sa njene strane u to da će ostati u komadu gledajući Kosovo, gledajući Rašku oblast kao dva stožera Srpstva, gledajući Srpsku Vojvodinu i težnje nekih velmoža tamo, nažalost velmoža čiji je identitet Srpski. U Republici Srpskoj svaki Srbin želi da ona bude sastavni dio Srbije. Treba li se toga odreći zarad pašaluka...ne znam, ne mogu biti pametan. Zar sada odustajati od nečega što ima svoje okvire a treba malo vremena da se to verifikuje. Kada se pogleda ima tu i naroda poprilično u odnosu šta nas je ukupno ostalo, a ima i nekih resursa, mislim da to vrijedi. Ali ako velmože Beogradske tako odluče na dušu im jer će u tom slučaju ostati dvije slabe Srpske kneževine...jedna je Republika Srpska a druga je Beogradski pašaluk.
Preporuke:
9
4
27 petak, 29 jun 2012 18:29
Simo
Danko Popović rado bi se odrekao svih "s one strane drine" On to već dugo saopštava kroz svoje Milutne.Njegova knjiga o Milutinu doživjela je dvocifren broj izdanja, a ona nama "s ove strane" ne šalje baš bratske poruke.Potsjetio bih na jedan skori događaj: kada je Srbija bombardovana, Republika Srpska je bila puna Srba iz SRJ, Niko nije očekivao da će se i to desiti - da se Srbi pokrenu u obrnutom smjeru, ali eto desilo se.Mislim
da niko od "gostiju" nije imao neprijatnosti od domaćina,.čak šta više (dašače), odnosili smo se prema njima kao svoj prema svome.A Danko nas poistovjećuje sa nađim neprijateljima i ne samo Danko.
Preporuke:
14
9
28 subota, 30 jun 2012 02:26
zakeralo
Teska je ovo tema. Mozda i bolje da je ne potezemo. Da se ne izlane istina, slucajno.
A k'o i obicno, slazem se sa Nimbusom. Nema sta, dva i dva su cetri.
Preporuke:
4
0
29 subota, 30 jun 2012 12:53
DINAROID
Nimbus
Više o ovoj temi možete naći http://www.scribd.com/doc/71105794/Pozar-u-Krajini-Nikola-Plecas-Nitonja
i kod episkopa Nikodina Milaša (pravoslavna dalmacija), to bi trebalo da vam bude dovoljno u saznavanju čitave istina ako vas ona zanima i ako imate dobre namjere u što čisto sumnjam
Preporuke:
0
5
30 subota, 30 jun 2012 14:58
Nimbus
G. DINAROID,
Zahvaljujem na knjizi, pročitaću je.
Da ćete sumnjati da "imam dobre namjere" nisam sumnjao.
Da znam čitavu istinu, nisam ni tvrdio, ali misliti da nisam čuo za Vojvodu Đijića, ili za "Draževinu" u Bosni (ljudi kažnjeni sa hiljadu godina robije jer su čuvali Đenerala Dražu), glupo je, ili...

Hoćete da se "gađamo" knjigama?
Pa eto, već na početku one Vaše ponuđene, pominje se Čerčil. Ja ću biti drzak i izneti tezu/verovanje/tvrdnju da bi prvi svetski rat bio završen 1915 ili 1916 da Čerčil nije mrzeo Srbiju. U toj tvrdnji pozivam se na Čerčilove memoare iz Prvog sv. rata.

U svakom slučaju, promašili ste temu.
Evo: Nađite i pročitaje knjigu Svetozara Pribićevića, vođe Srba iz Hrvatske, "Diktatra kralja Aleksandra".
Da Vas ne mučim - za Pribićevića je Pavelić bio "umerni političar, žrtva velikosrbijanske diktature".
Njegovom intervencijom, Pavelić je pušten iz zatvora. Onda je Pavelić pobio skoro sve Pribićeviće, ali ono što je ostalo, priklonilo se Titu!
O tome ja pišem.
Preporuke:
9
0
31 subota, 30 jun 2012 18:51
Simo
Za NIMBUSA
Sve što mogu za Vas je da pozitivno ocijenim Vaš komentar.Dobro je iznijeti zve znane podatke, pismeno
ili usmenim predanjem.Mnogi se danas stide našeg usmenog predanja koje je vjekovima s koljena na koljeno
čuvalo trag našeg postanka kao dostojanstvenog naroda.
Preporuke:
2
0
32 ponedeljak, 02 jul 2012 02:07
Bob
@Karl Marks-naš duhovni vođa:

Ne znam čoveče, nije mi jasno nikako, kakva su tvoja očekivanja da sa ovakvim nadimkom bilo koji tvoj komentar bude shvaćen ozbiljno?
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner