четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О научној критици и идеолошком кукумавчењу

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 07 јун 2012 17:53
фристајло
Иако они драстично срозавају ниво расправе где год да се појаве, позивајући се (у најбољем случају) на давно побијене и да, исмејане аргументе, они имају своју вредност – могу се показивати студентима као јадни примери једне псеудо-науке, неизлечиво затроване једном идеологијом која је, на сву срећу, на умору.
Кажете- на давно побијене и исмејане аргументе...
А чему, онда, овај памфлет? :-)
Ево, ја, на пример- немам појма о Кантовим принципима универзалности, или чему год; нисам ни верник, па ми не можете "пришити" ни религијске догме, по којима је хомосексуалност "аут". Где год да покушате да ме "угурате", биће климаво, обориво врло лако.
А опет- хистерију геј права не могу да прихватим; из чисте припадности хетеросексуалној већини. Пре или касније, сви ви, заговорници те наказне идеје, мораћете да схватите- то ће увек, без обзира колико моћна буде пропаганда тих неумних идеја изазивати отпор и одбојност код нормалног света.
Одустаните, док је време.
Препоруке:
26
3
2 четвртак, 07 јун 2012 19:11
thinking maize@ о аутору и његовим ставовима
Рецимо овако, аутор као полемичар (јер аутор СВЕСНО улази у полемику) није наступио да утврђује истину, већ да оповргава опонентове ставове, користећи прилику да започне са Каликом, "удари" на Антонића и онако успут заврши са Брдаром! Значи није имао НАМЕРУ да КОНСЕКВЕНТНО ПОБИЈА Калика, већ је, као успут, поменуо да Каликови ставови НИСУ у сагласности са Кантовим категоричким императивом (што је ПО СЕБИ ТВРДЊА, не и доказ), па "проширио поље дејства" (намерно користим термин из СТРАТЕГИЈЕ, пошто се по питању тзв. "геј права" у Србији распламсао ПРАВИ ИДЕОЛОШКИ РАТ) "опаучивши" и Антонића& Брдара! Значи, аутор НЕ УЛАЗИ ОЗБИЉНО у ДИСКУСИЈУ, већ ПОЛЕМИЧКИ "дели чврге"! Толико о ауторовој "интенцији", а тиме и озбиљности! Даље, чак и у српској хуманистици било је покушаја ОСПОРАВАЊА УНИВЕРЗАЛНОСТИ Кантовог етичког императива, па ИНСИСТИРАЊЕ на ИСПРАВНОСТИ ТУМАЧЕЊА Канта, не значи да је неко АУТОМАТСКИ у праву! Ergo, овако како наступа аутор СОФИСТИЧКИ је, а не ФИЛОСОФСКИ, дискурс!
Препоруке:
23
3
3 четвртак, 07 јун 2012 19:14
Одбрана и последњи дани
Тако што би Брдар био психијатар или психолог, и/или изнео легитимне аргументе који би довели у питање званични став научне заједнице...

А зар тај став научне заједнице не би могао бити одраз идеологије, рецимо неолибералне? Није на одмет мало сумње поготово ако сте филозоф и ако су у питању хибридне,на брзину склепане "научне истине".Сведоци смо да је наука постала слушкиња корпоративног капитализма што изазива сумњу у званичне ставове научне заједнице. Једноставно речено-научници су купљени.Да ли иза овог текста стоји Филозофски факултет у Нишу? Или је аутор хтео дати себи на значају?
Препоруке:
12
4
4 четвртак, 07 јун 2012 19:25
Marko Gay
@ фристајло

хистерију геј права не могу да прихватим; из чисте припадности хетеросексуалној већини. Пре или касније, сви ви, заговорници те наказне идеје, мораћете да схватите- то ће увек, без обзира колико моћна буде пропаганда тих неумних идеја изазивати отпор и одбојност код нормалног света.


Zasto mislite da su bas Srbija i njeni heteroseksualci toliko izuzetni?

Zasto ne bismo mogli slediti sablon koji smo vec koristili u drugim zemljama i tim putem obezbedili npr crkvena gay vencanja u Srpskoj pravoslavnoj crkvi, kao sto smo ih vec obezbedili u Danskoj?
Препоруке:
6
24
5 четвртак, 07 јун 2012 19:34
London
Sve pozivajući se na "svima očigledne" istine (što je, jelte, tako "filozofski"...) ovaj provincijski umislilac denuncira svoje ideološke, mada bi bilo tačnije reći - 'rodne', oponente ne sporeći s njihovim argumentima tako što bi ponudio svoje, validnije (deder da ukratko pojasni npr. irelevantnost kantove univerzalističke maksime - odma bi ga čak i takvog kakav je ustoličili na nekoj katedri na Oksfordu!), već zamenjujući teze u pravom maniru palanačkog advokata zamaskiranog u dežurnog evro-gej-vilozofa...u slobodno vreme na kazanu nekog deretansko-lihtovskog quasiNGO korita. Teško je to svariti, ma koliko da neko ima razumevanja za nizak nivo nastave i opšte kulture u nesrećnoj, zatucanoj i osakaćenoj Srbiji!

Odavno govorim da treba ukinuti katedre filozofije po univerzitetima u Srbiji; bolje da se nijedan tako ne naziva jer zbog ovakvih, nedostojnih i sama filosofija izaći će na rđav glas...
Препоруке:
27
4
6 четвртак, 07 јун 2012 19:38
фристајло
Marko Gay
Zasto mislite da su bas Srbija i njeni heteroseksualci toliko izuzetni?
А зашто Ви мислите да нису? И сами знате колико дуго траје притисак, а даље сте од циља него на почетку; шта Вам то говори?
У осталом, ја и не тврдим да Вам неће успети у Србији, већ- да нигде неће успети. Чим уклоните пресију, вратиће Вам се у лице; а не можете довека да одржавате притисак...
:-)

Zasto ne bismo mogli slediti sablon koji smo vec koristili u drugim zemljama i tim putem obezbedili npr crkvena gay vencanja u Srpskoj pravoslavnoj crkvi, kao sto smo ih vec obezbedili u Danskoj?
Зато што то вређа здраву памет; исконско, у човеку. Ви, очито, више нисте у стању да то схватите; отуд Ваша неспособност да схватите колико је немогућ Ваш задатак.
Нема безизгледнијег посла на свету; можда, да га упоредите са Сизифовим...
Препоруке:
21
2
7 четвртак, 07 јун 2012 19:40
thinking maize@ о аутору и његовим ставовима, наставак
Даље, аутор ВРЛО ПОМНО, као већина ЗАГОВОРНИКА "нормалности" ХОМОСЕКСУАЛИЗМА (о томе се ради, не о хомосексуалности, као АЛТЕРНАТИВНОМ виду сексуалности, већ о ХОМОСЕКСУАЛИЗМУ као ИДЕОЛОГИЈИ, која ПОКУШАВА да ОПРАВДА ИЗЈЕДНАЧАВАЊЕ хомо- и хетеросексуалности), тј. "нормалности" ПРОПАГИРАЊА мањинског и ПРИВАТНОГ опредељења, ИЗБЕГАВА да проговори о хомoсексуалности као ЛИЧНОМ ИЗБОРУ, ergo ЕНТИТЕТУ из области ПРИВАТНОГ, не јавног! На страну ПОЛЕМИКЕ чиме је ДЕТЕРМИНИСАНА хомосексуалност (болешћу, поремећајем или/и варијацијом сексуалности), важно је запазити ТРЕНД у понашању ЗАГОВОРНИКА ХОМОСЕКСУАЛИЗМА да хомосексуалност, par excelance предмет ПРИВАТНОСТИ, учине ЈАВНИМ! То ПРАВДАЈУ тиме што је и хетеросексуалност ЈАВНА, па по ИДЕОЛОГИЈИ "људских права" то мора да буде и хомосексуалност! Чисти СОФИЗАМ! ДРУШТВЕНОСТ хетеросексуалности проистиче НЕ од њене не само друштвене и БИОЛОШКЕ преваленције, већ зато што је ЈЕДНА од ПОСЛЕДИЦА хетеросексуалности НАСТАНАК ДЕЦЕ, ergo УМНОЖАВА се ДРУШТВО!
Препоруке:
17
2
8 четвртак, 07 јун 2012 19:52
thinking maize@ о аутору и његовим ставовима, други наставак
ЧИЊЕНИЦА да је једна од ПОСЛЕДИЦА хетеросексуалности НАСТАНАК деце и да су се хомосексуалци СВОЈИМ ИЗБОРОМ ОДРЕКЛИ тог ПРИРОДНОГ НАЧИНА УМНОЖАВАЊА ДРУШТВА их чини само онима које ТОЛЕРИШЕМО, тј. по ИСТИНСКОМ ЗНАЧЕЊУ тог термина "ПОДНОСИМО", свиђало се то некима или не! Све преко тога је ТРАЖЕЊЕ ВЕЋИХ ПРАВА него што их има НАДМОЋНА ВЕЋИНА ДРУШТВА! Јер, ако ИСКЉУЧИМО бисексуалце, хомосексуалци НЕ СТУПАЈУ у полне односе са СУПРОТНИМ ПОЛОМ, ergo НЕ МОГУ УОБИЧАЈЕНИМ ПУТЕМ ДОБИТИ ДЕТЕ! Неко ће од ЗАГОВОРНИКА хомосексуализма повикати: "А хетеросексуалци са проблемима у зачећу, они се ТАКОЂЕ користе ВЕШТАЧКОМ ОПЛОДЊОМ, ergo НЕУОБИЧАЈЕНИМ путем добијања деце!" Да, али ти ЉУДИ су на то ПРИНУЂЕНИ, а хомосексуалци су, као и ВЕЋИНА популације у погледу РЕПРОДУКЦИЈЕ ЗДРАВИ, ergo НЕМА ПРИРОДНИХ ПРЕПРЕКА да се они РЕПРОДУКУЈУ на УОБИЧАЈЕНИ НАЧИН! ЈЕДИНА "препрека" тој УОБИЧАЈЕНОЈ репродукцији од стране хомосексуалаца је УПРАВО ЊИХОВ СЕКСУАЛНИ ИЗБОР! Ergo, НЕКО ХОЋЕ ДА БУДЕ "ДОТИРАН" у своме избору!
Препоруке:
9
2
9 четвртак, 07 јун 2012 20:08
thinking maize@ о аутору и његовим ставовима, ту смо!
ЧИЊЕНИЦУ да се неки хомосексуалац НЕГДЕ може вештачки оплодити на КОМЕРЦИЈАЛНОЈ ОСНОВИ, не треба ни дискутовати! Маркс НИЈЕ ЗАЛУД говорио о "фетишизму робно-новчаног односа", слагали се са њим у другоме или не! Наиме, У ОВОМ СЛУЧАЈУ "фетишизам робно-новчаних односа" је ЖИВОТ САМ, тј. зачеће, рођење, одрастање, васпитање и зрелост БУДУЋЕГ ЉУДСКОГ БИЋА! Ergo, КУПОВИНОМ СПЕРМЕ или СУРОГАТ МАЈКЕ ми ДЕТЕРМИНИШЕМО СЛОБОДУ БУДУЋЕГ ЉУДСКОГ БИЋА, а све због тога што неко ЖЕЛИ "ДРУГАЧИЈЕ ДА СЕ ВОЛИ"! Маркс је У ОВОМ СЛУЧАЈУ, САВРШЕНО у ПРАВУ! То СЕЋА на пијаце робова кад су бирани ЗДРАВИ и ЈАКИ ЦРНЦИ и ЦРНКИЊЕ, јер ће моћи много да раде и РАЂАЈУ НОВЕ ЦРНЧИЋЕ, будуће РОБОВЕ! "Да, али ми ћемо том детету обезбедити сјајну МАТЕРИЈАЛНУ будућност!" рећи ће ЗАГОВОРНИК ХОМОСЕКСУАЛИЗМА! Одговарам да је ДЕТЕРМИНАЦИЈА или ОГРАНИЧАВАЊЕ БУДУЋНОСТИ БИЛО КОЈЕГ ЉУДСКОГ БИЋА у бити РОПСТВО! Замислите да БОГАТИ WASP хомосексуалци ДОЛАЗЕ у Србију и КУПУЈУ ЗДРАВУ "белу" СПЕРМУ или ИЗНАЈМЉУЈУ српску СУРОГАТ-МАЈКУ!?
Препоруке:
13
2
10 четвртак, 07 јун 2012 20:19
thinking maize@ о аутору и његовим ставовима, КРАЈ!
О ОВИМ МОГУЋНОСТИМА НЕСЛОБОДЕ, чак и НЕРОЂЕНИХ ЉУДСКИХ БИЋА, српски ЗАГОВОРНИЦИ хомосексуализма наравно УОПШТЕ и НЕ РАЗМИШЉАЈУ! Па сад причајте о "научној критици" и "идеолошком кукумавчењу" "добри" "наши" ЗАГОВОРНИЦИ хомосексуализма! А ЧИЊЕНИЦА да је аутор колега и суграђанин, већ диљем српства "познате" ЗАГОВОРНИЦЕ "геј права" г-ђе Невене Петрушић, радно ангажоване као професора на ДЕСЕТ ПРЕДМЕТА (sic!), а у "слободном времену" "заштитнице људских права", врло је индикативна! Нешто ми се јавља мисао да се неким чудом дигне из гроба Стеван Сремац, ПРАВИ ПЕСНИК Ниша, имао би на чему да "ШИЉИ његово ПЕРО"! Међутим, не верујем да би то био онај доброћудни Сремчев хумор!? Пре ће бити да би Сремац О ОВАКВИМА писао као о "Вукадину", хајдуку, ergo ОДМЕТНИКУ! С тим што ЗАГОВОРНИЦИ хомосексуализма нису толико ОДМЕТНУТИ од власти, они нам НАМЕЋУ ЊИХОВА СХВАТАЊА, ЗЛОУПОТРЕБЉАВАЈУЋИ поверену им ВЛАСТ! По класичном поимању НАМЕТАЊЕ СИЛОМ назива се ТИРАНИЈА! А Срби "НИКАД НИСУ ЉУБИЛИ ЛАНЦЕ"!
Препоруке:
10
2
11 петак, 08 јун 2012 03:10
Никола
Диван аргумент - љубав. То о чему аутор жели да пише је пријатељство, никако љубав односно сексуална пожуда (притом болесна). Дакле - пријатељска љубав са једне стране, а болест са друге.
Овај текст је невероватан, то је та самозвана, квазиинтелигенција, на коју геј лобисти некако покушавају да нам укажу.
Препоруке:
5
2
12 петак, 08 јун 2012 09:06
SIMO SOLAJA
kako to da je demonkratiji supruga vrhovnog komuniste MARSala Jozeka, u kucnom pritvoru....
Препоруке:
1
0
13 петак, 08 јун 2012 09:44
Сале
Имаће ови жути филозофи пуно проблема са Кантовим категоричким императивом.
Препоруке:
4
0
14 петак, 08 јун 2012 10:30
o Kantu 1
Kao neko ko se ipak razume u filozofiju moram da reagujem. Autorov zakljucak da je homoseksualnost nemoralna ne stoji iz vise razloga.
Prvo, Kant nije jedini filozof morala, i postoji pregrst filozofske literature koja kritikuje Kanta i upravo taj kategoricki imperativ kao osnov moraliteta. Dakle, da bi, pozivajuci se na Kanta, autor opravdano rekao to sto je rekao, morao bi prethodno da pokaze da Kantova moralna filozofija zaista moze da se odbrani od svih prigovora i da ponudi plauzibilan argument zasto je to slucaj.
Drugo, moguce je da je autor samo hteo da tvrdi da primenjujuci kategoricki imperativ dolazimo do zakljucka da je homoseksualnost nemoralna, ali ne i to da je to objektivno slucaj. U tom slucaju, neko bi mogao prosto umesto Kanta zastupati utilitariste, neke od teoreticara vrlina, Rosovu etiku, ili izdanak neke metaeticke pozicije (kognitivizam, projektivizam, itd).
Trece, i mozda kobno, autor ne shvata kategoricki imperativ onako kako treba. O tome kasnije.
Препоруке:
3
2
15 петак, 08 јун 2012 10:35
o Kantu 2
Dakle, Kategoricki imperativ se ne univerzalizuje na nacin na koji to autor kaze. Prvo, autor ne pominje sve formulacije KI, od kojih je najvazniji posmatrati covestvo u drugom i kao svrhu a ne samo kao cilj. Medju razlicitim kritikama kategorickog imperativa, jedna od cestih je to da ista maksima ne mora biti univerzalizabilna po svakoj formulaciji. Ipak, sto je jos veci problem, autor kaze da ako bi homoseksualizam postao univerzalan, svet bi morao nestati. Ovo je tacka na kojoj se cak i neko ko poznaje Kanta mora cvrsto razici sa autorom. Naime, autor je predstavio univerzalizaciju KI kao konsekvencijalisticku. Drugim recima, utvrdio je nemoralnost homoseksualizma na osnovu neprihvatljivosti posledice. To je ogromna greska. Da je tako, Kantova etika bi bila konsekvencijalisticka, odnoso pripadala bi istoj grupaciji kao i utilitarizam. Kantova poenta je nesto drugo: da li je moguce sprovesti maksimu delanja u situaciji u kojoj se ona univerzalizuje? Laz je jasan slucaj.
Препоруке:
4
2
16 петак, 08 јун 2012 10:44
o Kantu 3
Recimo da je moja maksima 'slagacu prijatelja da bih ga oraspolozio'. Univerzalizijuci to, ja imam slucaj da svi lazu prijatelje u situaciji kad se ovi osecaju lose. Kantova poenta zasto je to nemoguce je to sto u takvom svetu svi bi znali da je to slucaj, pa ne bi bilo bilo kakvog poverenja, sto je pretpostavka za laz. Stoga, lagati u takvom svetu bi bilo nemoguce, pa mi to kao test pokazuje da je laz i ovde sad nemoralna. Ono sto je jasno je da se Kant ne poziva na neprihvatljivost sveta u kojem svi lazu, vec na nesto jace, nemogucnost njegovog postojanja. Zato se konstituise duznost 'ne lagati'. Medjutim, maksima 'stupicu sa ovim covekom u homoseksualni odnos' ne nosi tu vrstu protivrecnosti. Ona se odnosi samo na one koji tu maksimu uopste mogu da formulisu, a to nisu svi, vec samo odredjen broj ljudi koji je sklon takvim radnjama a takav svet nije protivrecan.

P.S. univerzalizacija kupovine karata za neki koncert bila bi nemoralna jer nema dovoljno mesta za sve u sali.
Препоруке:
5
2
17 петак, 08 јун 2012 11:37
фристајло
Има једна пошалица...И Ниче и Сартр за мене су фантом;жеђ се моја филозофскагаси само кантом...Испада, по неким коментарима, да се Кант у својим размишљањима бавио- геј популацијом (0,5-2% становништва). Калик се позвао на метод; и позвао се правилно. Сва ова тумачења су прилично јадан покушај да се релативизује Каликов став, који се некима не допада. То је класичан пример како се изврће смисао, намерно скреће у псеудофилозофске воде, да се избегне ефекат, који нечије речи и ставови изазову. Софистичким техникама инверзије смисла, значења и принципа, којима се и Благојевић увелико служи- бесмислене су. Реално, није потребно "потезати" Канта, да би се доказала штетност "геј-концепта"; довољан је здрав разум, који имају (скоро)сви. Од кад је света и века- зна се шта је нормално, а шта не; са тим се може неко не слагати; но, то само говори о његовом моралу и односу према обичном човеку. Илити- псеудоелитизам, кад смо код филозофије...
Препоруке:
4
3
18 петак, 08 јун 2012 13:23
Slavomir Srpski
Но, поред чињенице да се слабо разуме у оно на чему заснива сопствене аргументе, Калик се такође и залаже против критике својих истомишљеника. Наравно да је свакоме јасно да наука без критичке мисли није наука, већ идеологија.

Mislim da je autor ovde pogodio u centar, iako, da priznam nisam neki ekspert za maksime (homo)seksualnosti, analnog seksa, i td.. pa ne mogu da rasudim kakvo bi na to moralo da bude jedno filozofsko Kantvovo misljenije. Znam da je Kant kritikovao zdravi razum, a nezdravi mozda preskocio, pa se u tu pukotinu vesto umestio nas ljevicarski ideolog drug Kalik?? Jeste da je to tema malo dublja od floskula marksizma pa onda navodi iskonske podsticaje kod drugova folozoficara. A ja mislio da je problem drustva da vrati mlade ljude na selo da obradjuju zemlju, hrane svinje i kokoske, da se zene i prave decu. Mislio sam da je to seljacki problem. Ali ni po tome nista ne nadjoh ni kod Kanta ni kod mislecih levih filosoficara. Moz da bidne?
Препоруке:
4
1
19 петак, 08 јун 2012 13:41
@Kantu 3
Recimo da je moja maksima 'po mogucstvu slagacu prijatelja da bih ga oraspolozio'. Univerzalizijuci to, lagati u takvom svetu bi bilo moguce? Zato se konstituise duznost 'ne lagati ako je moguce'? A maksima 'stupicu sa ovim covekom u homoseksualni odnos ako nam se svidja' da li spada u taj tip rezonovanja?
Препоруке:
0
0
20 петак, 08 јун 2012 15:03
SIMO SOLAJA
zanimljivo da me (DS?) patrijarh retorikom ponekad pomalo, mozda, potseca na komuniste sataniste, koji su prilikom teskih i masovnih monstruoznih zlocina nad Srbima, zagovarali BRATSTVO I JEDINSTVO
Препоруке:
2
2
21 уторак, 12 јун 2012 00:23
трагач
Немам компетенције аутора и већине коментатора, али бих да приложим пар редака.Мислим да је наметање теме хомосексуалности једна од белосветских ујдурми типа наметања људима ствари не првог, већ хиљаду и првог реда по значају за једну заједницу људи, нпр. за нас у Србији. Уместо да умне потенцијале улажемо да разрешимо суштинске проблеме Срба, а од којих ја као главни видим Опстанак, па даље редом, људима се намећу небитне теме, а хомосексуалност ту дође као једна од поручених. Као да немају Срби ничег пречег што би требали да реше. Од таквих ми је ствари већ мука, године пролазе, друштво пропада, а мислећи и они који би могли допринети општој добробити се често баве небитним.
Препоруке:
2
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер