среда, 24. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Опет теорија завере

Kоментари (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 01 април 2012 20:33
Jasna*
Pa ko je onda kriv za krizu?
Ah da po autoru uopste nema krize.Kad je tako,pitam se zasto Danica Popovic vise ne hvali irsko ekonomsko "cudo",kao put kojeg treba slediti?
Ovi protesti na ulicama Grcke,Spanije,Italije,SADa su fatamorgana,a u Islandu se ne sudi bivsem premijeru za nekontrolisano i prekomerno zaduzivanje...
Препоруке:
141
2
2 недеља, 01 април 2012 20:56
čista ekonomija
Ništa nije slučajno. I ova polemika ima takav karakter. Da omalovaži misao onih koji s pravom ukazuju na pogubne posledice domaće tzv. ekonomske politike. Boško je više liberal po tome što mu ne pada na pamet da opovrgava načela i principe aktuelne politike. Znate, Boška interesuje samo "čista ekonomija"..
Препоруке:
85
2
3 недеља, 01 април 2012 20:58
Troglavski
Naveo sam podatke MMF-a, koji su najbolje što imamo, i pokazao da je pad svetske ekonomske aktivnosti u 2009. bio samo 0,7%, dok je ostalih godina zabeležen rast. Dušanić, u poznatom maniru onih kojima se ne dopada realna slika, proglašava te podatke „manipulacijom“. Ne znam kako da odgovorim na novu inkarnaciju stare teorije zavere sem čuđenjem: ceo svet koristi bez zazora statistiku MMF-a, ali je, evo, Jovan Dušanić ne prihvata. Kako sam mu odgovorio i na skupu, čak i da je pad aktivnosti bio triput veći nego što je naveo MMF, minus bi u 2009. bio samo 2,1%, što opet, svakako, nije duboka kriza već obična recesija.

* Teorija zavere hmm pa kad odes na pijacu da kupis paradajiz postoji zavjera od strane prodavaca, da se ne spusta cijena, a kamo li u svjetskim poslovima

* Ako je pad BNP samo 2.1 % zasto je Baltic Dry pao za 90%? Ili cak i vise sa 11500 na 900

* Samo Austrijska skola ekonomije je valjana. (Branko Dragas - kod nas)
Препоруке:
55
3
4 недеља, 01 април 2012 21:06
kakva bruka
"Naveo sam podatke MMF-a, koji su najbolje što imamo."

Mijatović očito nema problem da izjavi ovako nešto.
Препоруке:
117
3
5 недеља, 01 април 2012 21:07
Bosku Mijatovicu, malo otreznjujuce statistike
Years lost to the financial crisis -Rolling back the years
America has lost almost a decade of progress to the financial crisis

Feb 23rd 2012, The Economist online
http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2012/02/daily-chart-15
Препоруке:
95
1
6 недеља, 01 април 2012 21:09
с.ј. @ Jasna* - Постоји велика разлика у нашем и њиховом схватању. Рећи да је неко 'крив', подразумева претходно прихватити наш став, јер по њиковом нема ни кризе ни кривице
Видите, нико појединачно није крив за кризу, јер је та криза сатавни део система који је на снази. Наиме, систем је такав да има успоне, али и катастрофалне падове. ЊИх за то није брига, јер пронађу начина да се наставе богатити, а и почели су да, иако обично фобични од било ког помена државне контроле, позивају државу да се умеша, АЛИ, на начин који НЕ КОНТРОЛИШЕ НИШТА, већ само пружа додатну могућност за њихово богаћење.

Они би вам рекли да нико ниј екрив, да се нема за пта биит крив.. Барме они искрени, а лажови би вам гооврили да кризе уопште нема, и да је све умишљено.

Једноставно, њима криза НЕ СМЕТА. Они у њој налазе начина да се додатно обогате, па су кризе за њих добре. То је прави разлог за њихово противљење било каквој умешаности владе, у свом правом својству (пошто је неретко само њихов марионета). Знају да би мере контроле ублажиле кризе, али то доживљавају као губљење могућности, и није их брига шта криза ради другима, јер суони смао колатерална
Препоруке:
48
2
7 недеља, 01 април 2012 21:09
Bosku Mijatovicu, jos malo otreznjujuce statistike:
Economist: 2011 revisited Charting the year
http://www.economist.com/node/21542191


Baš šteta što ovi iz londonskog Ekonomista nisu fascinirani "podacima MMF-a"...
Препоруке:
107
2
8 недеља, 01 април 2012 21:11
liberal u svetu cuda
Duznicki i fiskalni kolaps zapada, dostupno na guglu:

State debt and economic output of industrialized countries (1991-2011) Spiegel, 01/2012

US, UK, Japanese and European central bank balance sheets (2007-2011, based 100 in June 2008) - Source: Société Générale, 11/2011

Eto kako ni ovi Nemci, Francuzi nisu fascinirani podacima MMF-a, kao naš vrli državni neoliberal Boško...
Препоруке:
101
1
9 недеља, 01 април 2012 21:13
кућа-посо-кућа-посо
Не знам како да одговорим на нову инкарнацију старе теорије завере сем чуђењем: цео свет користи без зазора статистику ММФ-а, али је, ево, Јован Душанић не прихвата.


савете ММФ-А није прихватио ни проф. Менцигер.

између вас неолибералиста, и њега, постоји за моје појмове разлика у светлосзтним годинама.
На ту тему сматрам да нема неке полемике. Нека свако пресуди и процени сам. Ко је Менцигер (било је овде његових текстова), а ко сте ви и ММФ статистика.

А тзв. теорија завере постоји превасходно да би се тиме онемогућила свака чињенична расправа.

Узгред, проф. Душанић није причао о некаквим ванземаљцима.
Препоруке:
56
0
10 недеља, 01 април 2012 21:13
Bloomberg demantuje neoliberalnog Mijatovica
Gubici investitora na svetskom tržištu fondova su 2011. godine iznosili 6300 milijardi dolara, procena je stručnjaka agencije „Blumberg“. Najveće gubitke u odlazećoj godini su pretrpeli investitori koji su imali u rukama akcije i hartije od vrednosti banaka. A u dobiti su oni koji su u osnovi svoje strategije imali energetski sektor – akcije naftnih kompanija su prema rezultatima godine bili lideri svetskih tržišta fondova. Agencija kaže da je 2011. godina bila jedna od najdramatičnijih za svetsku ekonomiju. (Bloomberg, 2. januar 2012.)

E moj Boško, balkanski clds liberalu...za kog nema krize
Препоруке:
94
0
11 недеља, 01 април 2012 21:15
pomracenje neoliberalnog uma
Mijatovic: Naravno, kao urednik u Službenom glasniku svesrdno bih se založio za objavljivanje knjige Jovana Dušanića ukoliko nam dostavi kvalitetan rukopis bilo koje ekonomske ili političke orijentacije. Kvalitet je, naime, najvažniji uslov objavljivanja knjiga u Glasniku, a meni ostaje nada da bi rukopis bio znatno bolji nego ovi Dušanićevi tekstovi o tzv. neoliberalizmu.


Kako se postaje ovakav?
Препоруке:
108
0
12 недеља, 01 април 2012 21:27
кућа-посо-кућа-посо
да ли се ради о рецесији или дубокој, епохалној кризи. Навео сам податке ММФ-а, који су најбоље што имамо

криза тзв. запада је структурална! Није реч о обичној рецесији. производња је премештена, итд.

ја не знам шта још треба да се деси, па да ови неолиберални фанатици (?) признају неке ствари.
Препоруке:
52
0
13 недеља, 01 април 2012 21:55
Пуки
Постоје 4 закона демократије:
1.Најбољи модел демократије је западни модел.
2.Ако неко аргументима доказује да у западној демократији има много тога лошег, то смерно прихватити и рећи: Да у праву сте, али то је ипак оно најбоље што имамо! Наставити причу под 1.
3. Ако се модел критикује још јачим аргументима на које је тешко одговорити, надмоћно се насмејати и проглати их за теорију завере. Завере су по правилу сматрају као прљава работа. Наставити под 1.
4. Ако се закон под 1 критикује још аргументованије, и за аргументе нема смисленог одговора, онда обавестити Велике Очеве и Мајке и затражити од њих да пошаљу "Томахавке", "Рафале", "Тајфуне", "Леопарде".

Очигледно је да се ови закони могу применити и на друге области, например економију.
Према томе г. Душанићу, водите рачуна, стигли смо до теорије завере.
Препоруке:
65
0
14 недеља, 01 април 2012 22:01
Jasna*@s.j.
Naravno,upravo tako!
Intervencija drzave im ne treba ,sem kad treba spasavati (neke)banke i (neke) kompanije.
Препоруке:
71
0
15 недеља, 01 април 2012 22:04
фристајло
Коментатори, пустите човека; он само ради свој посао.
Сад, оно- јес', -ни он га не воли...

цео свет користи без зазора статистику ММФ-а
-па је тако и упао у рецесију/кризу (по западу/остатку планете)...
Препоруке:
56
0
16 недеља, 01 април 2012 22:09
Веља
Подршка господину Мијатовићу у разобличавању марксиста! Како је марксизам био добар можемо видети ако упоредимо земаље бившег варшавског блока и земаља капиталистичког Запада. Тај однос је аналоган односу трабанта и мерцедеса.
Да је марксизам био добар не би га ни Кина ни Русија одбације и не мисле да му се врећају. Код нас ето постоје неки који нити прихватају да је марксизам историјски пропао нити разумеју привредне токове у савременом свету. Данас су највеће светске компаније у ИТ бизнису, који није постојао пре 20 година. Свет је постао село. Нема ограничења у комуникацији. Могуће је нпр из Србије радити за фирму у Америци или из своје канцеларије у Србији, са пар кликова и мејлова, наручити робу у Кини. Једноставно, моменти као што су нова технологија, нова тржишта, глобална повезаност и једноставност комуникације чине светску економију тешко сместиву у марксистичке оквире.
Препоруке:
7
105
17 недеља, 01 април 2012 22:25
@Velja
gde si ti prespavao poslednje dve decenije? s kakvim marksizmom se ti boris, nesreco nijedna?..
Препоруке:
109
4
18 недеља, 01 април 2012 22:37
знам чоека
Шта се десило са Мијатовићем? Некад (пре десетак година) је био сасвим пристојан човек, критички економиста, а види га сад - апологета англоамеричког банкарског мафијашког система који се лажно представља као (нео)либералан (вероватно се стари либерали преврћу у гробу)?!
Препоруке:
102
3
19 недеља, 01 април 2012 22:38
Klema
@Веља
Odakle ova pamet ispade? Razobličava marksizam?
Препоруке:
64
4
20 недеља, 01 април 2012 23:16
Курир Бошко
Који је ово лик ?

Јесам ја уредник економске едиције у Сл.гласнику и објављујем сопствене рециклиране текстове из новина,
али то нема везе, јако сам објективан и поштен ?!

Ево, чак смо објавили два дела економиста што се не слажу самном, а и спремамо се да објавимо још нека.
Један од тих којем је Мијатовић ``допустио`` да се појави у ``његовом`` гласилу је добитник Нобелове награде - ништа мање.

Нехајно се лик постави као морална громада и истовремено експерт економије и још препоручује г.Душанићу да му се обрати, па ако ``заслужи``, е онда ће лик ``благоизволети`` да му објави понешто од написаних радова (наравно уколико г.Душанић прихвати редиговање својих текстова од ове моралне громаде и експерта економије)!
Из текста јасно провејава карактерни и морални склоп Мијатовићев.

Гомила је оваквих ликова који су попунили Управне одборе јавних телевизија, разних гласника, државне управе и осталих буџетских корисника.
Изгледа као да тамо и нема нико нормалан !?
Препоруке:
99
0
21 недеља, 01 април 2012 23:50
фристајло
Веља Свет је постао село. Нема ограничења у комуникацији. Могуће је нпр из Србије радити за фирму у Америци или из своје канцеларије у Србији, са пар кликова и мејлова, наручити робу у Кини. Једноставно, моменти као што су нова технологија, нова тржишта, глобална повезаност и једноставност комуникације чине светску економију тешко сместиву у марксистичке оквире.Како је теби добро...
Препоруке:
19
1
22 понедељак, 02 април 2012 00:08
Влада, Србија
Кад немаш аргументе онда се машиш неке етикете!Теорија завере" је једна од нејефикаснијих и зато веома често коришћених. Ако и не делује на онога на кога си је залепио, сигурно анестезира већину других.
Препоруке:
17
0
23 понедељак, 02 април 2012 00:55
DragoJa
Objašnjenje ko je i na koji način objavio rukopise gdina Mijatovića upravo dokazuje da je to neuspešen pokušaj osporavanja "sukoba interesa", to je čisto manipulativni princip "obmanjivanja i prikrivanja" sukoba interesa
Препоруке:
13
0
24 понедељак, 02 април 2012 01:15
pinokio
Pa covek je zapravo u pravu.Nije ovo kriza,ovo je samo malo jaca recesija,a kriza sta kaze Kiza i to malo veca ce da oduva te statisticke podatke.Npr.Stransberry .Covek bas objavio kako kina pravi plan da otpuhne Usanpr.www.thechinaplan2.com.Interesantno vidjenje krize,sorry recesije i odbovarajucih mmf podataka,bas se poklapaju.Uciteljica bi rekla sedi jedan.
Препоруке:
27
0
25 понедељак, 02 април 2012 02:42
Одбрана и последњи дани
С неолиберализмом је као са "Битлсима".Кад су код нас били најпопуларнији већ су се распали.
Препоруке:
68
0
26 понедељак, 02 април 2012 02:45
!!!
Може он и њему слични да пишу шта год желе о заверама.
Лично мислим кад западна привреда треба да упадне на тржиште које не контролишу онда говоре о либералној привреди. А кад јефтина роба угрози њихову производњу и тржиште онда се чују гласине протекционизма. Да има милијардера више него икада и да се дугови са приватног (банке) пребацују на државе (порезнике) и то је јасно, све легално и часно. А кад неко брани либерализацију онда знам да неко то тржиште напада.
Препоруке:
15
0
27 понедељак, 02 април 2012 04:55
Ружичасти пантер
Ево наслова неколико написа из пера угледних економиста, социолога, политиколога на тему кризе:

Imanuel Valerstin, „Kapitalizam je došao do kraja“; Džejms Galbrajt, „Nema povratka na normalu. Zašto su ekonomska kriza i njeno rešenje teži nego što mislite“ ; Frensis Fukujama, „Pad Amerike, Inc“; Nuriel Rubini, „Propast anglosaksonskog modela“; Mišel Rokar, „Fridmanove ideje su omogućile da sva ljudska pohlepa i gramzivost dodju do izražaja“; Pol Žorion, „Kapitalizam je ušao u fazu samodestrukcije“; Vilijem Faf “Globalni kapitalizam: samoubilačka verzija“; Mišel Santi, „Gradjanin Kejnz i mit o samoregulisanim tržištima“; E.J.Dion,“Liberalizam suočen sa svojim rezultatima“; Pol Krugman, „Keš za treš“.

П.С. Колике ли су плате у ЦЛДС-у?
Препоруке:
68
0
28 понедељак, 02 април 2012 06:17
Kiza
@Kurir Bosko, covece ukrade mi reci.
Препоруке:
14
0
29 понедељак, 02 април 2012 07:36
општа слика
Oбе стране су у праву. Западни свет, који нас највише занима, јесте у великој кризи, али на нивоу целог света, та криза се пегла успехом и напретком других земаља (БРИКС). Чак и у Европи има земаља које су добро прошле последњих неколико година.
Препоруке:
10
0
30 понедељак, 02 април 2012 08:32
Jasna Simonović
Mnogi su pojedinacno krivi za krizu...(nisu svi, svakako)..S jedne strane velike globalne revizorske i konsalting kuće koje su pokrivale naduvane i falš račune i ugovore, a neke gazile nacionalne ekonomske zakone, a s druge strane "tržišni maniplizam" gde su vojske neučenih, nedoučenih i preučenih ljudi koristile šinu tranzicije za svoju profesionalnu transferzalu ka lopovlucima, itd. Pa kad se kod nas sve to nadoveže sa sirotinjskim mentalitetom od koga nisu imuni ni tzv tajkunsko-oligarsijski lobi sa sve kancvelraijom na sred Treazija, to onda izadje ne na teoriju već na praksu zavere...to vam je ono da komšiji crkve krava, da se izmakne ćilimče, da s uzme tudje mesto i uspeh, itd. O civilizacijo, probudi se! tako nekako...
Препоруке:
13
0
31 понедељак, 02 април 2012 08:35
siniša
Može li ova logička skla:

1. delom sveta vlada liberalni političko-ekonomski sistem
2.deo sveta kojim vlada liberalno političko-ekonomski sistem je u krizi
3. liberalni političko-ekonomski sistem je u krizi
Препоруке:
56
0
32 понедељак, 02 април 2012 09:01
Ekonomista
Mijatović je u pravu. Krize u svetu nema, osim u propalim zemljama kao što su Srbija, Grčka itd. Kina, Indija, Brazil, SAD, Nemačka, Australija i gomla drugih odlično napreduju i ne primećuju tu krizu... A i taj članak u The Economist govori o finansijskoj a ne ekonomskoj krizi (the financial crisis), baš kao i Mijatović.I mislim da bi komentatoti ovde mogli manje da kritikuju ljude sa kojima se ne slažu.
Препоруке:
1
65
33 понедељак, 02 април 2012 10:20
@Ekonomista
Mijatović je u pravu. Krize u svetu nema.

Idi to objasni Obami, kameronu, Sarkoyiju, Rahoju, Montiju itd, da ne budu ljudi u zabludi...eto srpski clds neoliberali znaju da tamo nema krize, ne znam sto se ovi uzbudjuju nepotrebno.

Majko mila! Crna Srbija, crni srpski ekonomisti
Препоруке:
60
1
34 понедељак, 02 април 2012 12:47
Slavomir Srpski
Neoliberalizam je najgori oblik globalizma bez mere i normi i zakona. Jednostavno, ko ima jake finansije, ide i kupuje i proizvodi gde i kako hoce, i time rusi sve one sindakalne reforme drzava na zapadu koja su mrkotrpno gradili socijalnu sigurnost i stabilnost. Danas se moze da proizvodi na izrabljivanju nezasticene radne snage u Indiji i Kini a zatim prodaj po evrpskim cenama u Evropi i SAD.

Time su najvise pogodjene ekonomije i radna mesta u staroj Evropi, gde je nezaposlenost ogromna, jer industrijalcima je mnogo skuplje da tamo proizvode nego u Kini i Indiji gde radnici nemaju onaj stepen zastite kao u Evropi.

Neoliberalizam je ustravi ubica socijano izgradjenog pravednijg sistema proizvodnje i ekonomije u staroj Evropi. Samo najvece multinacionalne kompanije kao i bankarsko-finansijski sitem je profitirao. Pa i sada u recesiji: jer oni koji imaju gotov novac, sada kupuju u bescenje i obezvredjene industrije i obezvredjene imovine.
Препоруке:
19
1
35 понедељак, 02 април 2012 14:08
Иван К.
Krize u svetu nema.

Idi to objasni Obami, kameronu, Sarkoyiju, Rahoju, Montiju itd, da ne budu ljudi u zabludi...

.........

Хтео човек да каже да криза није светска. Криза је Запада, а Запад није свет. Кина и Русија не би били пуно засегнути све макар се земља отворила и САД у њој пропале. Зар је то тако тешко да се схвати.

Не слажем се са Бошком Мијатовићем. Зашто у целој расправи није разјашњено да неолиберализам користи појам либерализма као параван за стварање економских монопола. Где је та преовладавајућа либералност у Србији, нема је! Тим се појмом убијају две муве. Ућуткавају се неистомишљеници, и смањује се вера људи у слободно, самоиницијативно деловање.
Препоруке:
5
42
36 понедељак, 02 април 2012 14:41
@Ivan K.
Hteo čovek da kaže da kriza nije svetska. Kriza je Zapada, a Zapad nije svet.

Da je hteo to da kaže, tako bi i rekao.
Drugo, aj ti objasni Bošku i drugovima neoliberalima sa clds i službenog glasnika da "Zapad nije svet", da je "Zapad u krizi" i sl. pa oni upravo to odriču, za njih Zapad JESTE Svet, i Zapad NIJE u krizi. Nesrećni balkanski liberal Boško je to napisao više puta, pa i u ovom pamfletu od teksta kojim pokušava da oblati istomišljenike po kratkom kripto-komunističkom postupku (ipak su svi oni učili političku ekonomiju od profesora-komunista i dobili diplome na "crvenom" beogradskom univerzitetu (docnije su se neuspešno priučavali liberalizmu ali su u srži ostali ono što su oduvek i bili - državni ideolozi ekonomskog usmerenja). Uvek bliski i uz vlasti, to im je drugo ime.
Препоруке:
43
0
37 понедељак, 02 април 2012 14:45
Љута трава на љуту рану@Ekonomista
"A i taj članak u The Economist govori o finansijskoj a ne ekonomskoj krizi (the financial crisis), baš kao i Mijatović."

Молио бих господина Ekonomista да објасни како је могуће раздвојити прво од другог на начин да немају међусобног утицаја. Унапред хвала.
Препоруке:
40
1
38 понедељак, 02 април 2012 15:14
goran sydney
neverovatna kolicina bezobrazluka od strane g. mijatovica. ne bih rekao i neznanja jer cisto sumnjam da ne zna situaciju u zapadnim zemljama.
tu se ne radi ni o kakvoj recesiji vec o preraspodeli koja je pocela padom SSSR i uklanjanjem ideoloskog protivnika neogranicenom profitu sto je za posledicu imalo izmestaj proizvodnje u juznu aziju i kinu uglavnom. na taj nacin guseci cele privredne grane u svojim zemljama sveli su sopstvenu privredu na usluzni sektor uglavnom. to znaci da veliki zaradjuju jos vise a narod, ovaj put na zapadu ostaje kratkih rukava i to je ono sto danas gledamo na tv kao krizu.kriza kako je zovu na zapadu da bi narodu mazali oci ce se polako pretvoriti u normalno stanje s tim sto ces ako mislis da imas posao morati da konkurises kineskom radniku po ceni rada. ovo je cilj cele price o krizi. snizavanje cene rada na zapadu i nivelacija cene rada na kinesku satnicu od 10 centi na sat na svetskom nivou.
Препоруке:
50
0
39 понедељак, 02 април 2012 15:41
Баристер
Пустите ове дивне људе као што је Душанић нека разоткрива ове. Знам да НСПМ тежи демократији па даје шансу свима, али исто тако, треба знати да је пропаганда страховита и бесомучна и мало по мало неупућене ће одвести у заблуду. Културан и учен човек као Душанић, неће моћи лако да се бори против оваквог и на то они рачунају.
Препоруке:
27
0
40 понедељак, 02 април 2012 21:46
Драгојло Б.
Нису ли Мијатовић и Латинка Перовић заогрнути истим идеолошким шињелом?С том разликом што Латинка сада афирмише спољнополитичку офанзиву Запада, а Мијатовић његову поробљивачку економију.Лично им се исплати, а ако би ЛДП добио нешто у новој власти, ево и њих поново у још чвршћем седлу.
Препоруке:
35
0
41 уторак, 03 април 2012 08:27
panj
Pa, dobro, ako su današnji srpski liberali nekadašnji a sada prikriveni komunisti koji su ekonomiju studirali na crvenom univerzitetu doveli do svega ovoga u čemu živimo živo me interesuje gde su studirali oni silni američki ekonomisti, dobitnici Nobelove nagrade, upravo za otkrića ne iz domena političke ekonomije već u sferi ekonomike. Oni, sasvim izvesno, nisu studirali na "crvenom beogradskom univerzitetu" već u tvrđavama zapadnog liberalizma od kojih je samo jedna čuvena "čikaška škola"Gde su studirali, na primer, Summers, Alesino, Makiew, Sanford, ima ih na tone.....Između ostalih bio je to, na primer i jedan Kembridž, mislim onaj američki. Ovakve nesuvislosti oko navodne paralele između onoga što se predavalo na "crvenim srpskim" i "američkim liberalnim" univerzitetima mogu saopštavati samo apsolutne ništarije i krajnji ideološki smutljivci. Ali, to nekome, ovde u Srbiji, izgleda, strašno politički konvenira. Istina je, međutim, da su domaći studenti o Marksu i posebno Kapitalu
Препоруке:
2
38
42 уторак, 03 април 2012 08:36
panj
jedva i mogli nešto naučiti jer je poznavanje Marksa i Kapitala kod njihovih profesora bila na tako niskom nivou da i nisu mogli produkovati kadrove koji bi danas makar shvatali šta se dešava u svetskoj ekonomiji a kamoli da eventualno predlažu neka rešenja. Od njih se i nije ništa bolje moglo očekivati sem da u gotovom obliku prihvate učenja koja je i Marks još davnih vremena rasturio u paramparčad.
Препоруке:
2
28
43 уторак, 03 април 2012 08:43
panj
Marks je za ovdašnje a u velikom delu i za strane profesore teška enigma čijeg se dela boje jer ga apsolutno ne razumeju i ne mogu da svare. I odatle se rađa ne samo mržnja, odbojnost, prezir već i strah pa na svako pominjanje njegovog imena ili dela reaguju paranoično-ideološki. To je njihov jedini smisleni odgovor. Drugi naprosto nisu u stanju da daju. I to je današnja situacija sa ekonomskom mišlju u Srbiji, ali i u bližem pa i daljem okruženju. Ne postoji nikakva marksisitička analiza jer se pomoću nje, što je čisto ideološka terminologija, pokušava kreirati utisak da se, navodno, radi o jednoj strani viđenja stvari, čime se, onda, markira i sosptveni stav ili mu se bar pridaje atribut nečeg vrednog i značajnog mada je takvo stanovište krajnje problematično, zapravo, apsolutno šuplje. A takva misao je utemeljena još u starom "sistemu samoupravljanja" gde je jedino Milentije Popović pokušaona misliti na tragu Marksa. Ovo danas nije ni iver toga.....
Препоруке:
2
26
44 уторак, 03 април 2012 09:32
Sivi soko
Prosto je smešno ovo infantilno antilajkovanje priloga koji s iste strane zida postavljaju navodne oponente, one koji su kobajagi za i protiv liberalizma. U pitanju je grupica simpatizera neopravoslavne provenijencije koji, valjda, smatraju da će ovakvim delovanjem ostaviti utisak neutralnog reagovanja na objavljene komentare. Njihova sposobnost shvatanja napisanog je proporcionalna njihovoj užagreno navijačkoj sklonosti ocenjivanja komentara. No, glupost nije teško prepoznati jer je sastavni deo ostrašćenosti.
Препоруке:
2
32
45 уторак, 03 април 2012 09:34
sivi soko
Kako se prepoznaju! Smešno do suza! Navali narode...
Препоруке:
2
32
46 уторак, 03 април 2012 09:38
sivi soko
Opijaju svojom tupavošću. Priznajem, prvi su me jutros slatko nasmejali.....
Препоруке:
0
29
47 уторак, 03 април 2012 10:34
окорели капиталиста
како сазнајемо из неких новина (електронских), неолиберална банка и власник ФЕД-а је имао удео у неком порнографском сајту. Мислим да се тај сајт чак "бави" дечјом порнографијом.
Препоруке:
25
0
48 уторак, 03 април 2012 10:57
окорели капиталиста
B92 - Biz - Vesti - Goldman Saks zarađuje prostitucijom
Jedna od najmoćnijih svetskih investicionih banaka Goldman Saks jedan je od vlasnika najveće internet stranice za prostituciju i seksualni trafiking u SAD.

b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2012&mm=04&dd=02&nav_id=596759

Препоруке:
30
0
49 уторак, 03 април 2012 11:22
@sivi soko
Sokole, sija gore jako, a, malo te suncanica zakacila... sedi u lad
Препоруке:
32
1
50 уторак, 03 април 2012 12:49
sivi soko
Grupa danguba isijava ispraznosti.......
Препоруке:
2
32
51 уторак, 03 април 2012 16:41
suri orao
@sivi soko

uslužna ptica koja služi za zabavu vlastelina isijava jed!
Препоруке:
30
1
52 уторак, 03 април 2012 16:46
дапаче
Зороклици су малко нервозни...
Препоруке:
28
0
53 уторак, 03 април 2012 16:47
sivi soko
Samo napred, junaci! Doguraste do provalije a sada bi bio red i da u nju skočite. Po pravdi boga i naroda!
Препоруке:
1
31
54 уторак, 03 април 2012 17:09
miki
sivi soko

Kakva je ovo mahnita "ptica" uletela u komentare i sta zeli? Od silnih nebuloza ne razaznaje se nit sta zbori nit sta rumori, osim da nije ni citala Mijatovicev pamflet, i da joj se ne dopadaju kriticki intonirani komentari.

E pa "sokole", nije ti ovo kumrovacka liberalno-ekonomska skola, navikni se na suceljavanje razlicitih misljenja, nisu se svi ekonomisti ispilili ispod Labusovog sinjela.
Препоруке:
28
2
55 уторак, 03 април 2012 18:59
Иван К.
Kakva je ovo mahnita "ptica" uletela u komentare i sta zeli? Od silnih nebuloza ne razaznaje se nit sta zbori nit sta rumori,

и тако даље. Као да сам се вратио у 1980е, једином периоду у мојем животу када сам био изложен марксистичко-социјалистичким назови-дијалогом.

Мислио сам да су та времена заувек прошла; веровао сам: колико год били у несрећним околностима и сиромашни, бар смо за утеху слободни у размишљању и изражавању Али, није тако.

Добро је што се упозорава против тзв. комунизма, као "комуналности" која би да угуши дух. Треба још пуно говорити и преводити да би се она разорила.
Препоруке:
0
21
56 уторак, 03 април 2012 20:35
jovana
miki: E pa "sokole", nije ti ovo kumrovacka liberalno-ekonomska skola, navikni se na suceljavanje razlicitih misljenja, nisu se svi ekonomisti ispilili ispod Labusovog sinjela.

Svaka vam čast na ovome. Neko im mora reći da su, svi oni skupa - i (neo)liberalni i "samoupravni" ekonomisti (a vidite da se odlično slažu u raznim vladinim savetima i komisijama) nakon 12 godina savetovanja i podržavanja vlasti koje su dovele zemlju do ovog stepena zaduženosti, uništenja praktično svake realne proizvodnje i, što je možda najpogubnije - izazvale epidemiju beznađa i očaja u stanovništvu Srbije, izgubili svako pravo da išta više pričaju o ekonomiji.
Jednostavno, na svaku njihovu praznu priču dovoljno je samo pokazati prstom - vidite šta ostavljate za sobom! 12 godina ste vodili srpsku ekonomiju i doveli ste je do prosjačkog štapa.
nemate pravo da išta više pričate. Marš kući, na fakultet, u CLDS ili već gde ste se uhlebili - i umuknite! Svoju priliku ste proćerdali! Dosta više!
Препоруке:
25
1
57 уторак, 03 април 2012 23:26
sivi soko
Jovana.....puna si "čokolade", reci makar nešto smislenije ako već imaš hrabrosti da ovde promakneš i ostaviš kakav trag, ......
Препоруке:
1
24
58 уторак, 03 април 2012 23:38
Веља
@miki

Кумровачка школа политичке еконоимије је била искључиво марксистичка. Какве то везе има са либералном економијом? Где је у СФРЈ функционисало слободно тржиште? Која фирма је била вођена од стране професионалног менаџмента? Самоуправни раднички савети, договорна економија и амерички кредити који су одржавали тај трули систем су у највећој мери уништили нашу привреду и учиниле је заосталом у сваком погледу. Потребно је много година да би се ствари овде поправиле. Данас када, када је конкуренција толико јака да ни фирме као што су Опел или Филипс не могу да опстану на тржишту, зар неко мисли да би то могла наша самоуправна предузећа, само да нису приватизована? Технолошки, организационо и у сваком другом погледу нас је уништила социјалистичка економија.
Препоруке:
2
7
59 среда, 04 април 2012 00:08
sivi soko
@Веља
Pa, dobro, razboriti čoveče, šta onda, uništi sve te silne kapitale na svetskim berzama ako nisu imali ni samoupravljanje, kome su se, između ostalog i divili, ni radničke savete, ni politički sistem socijalizma? Baš me odgovor zanima kako bih shvatio vaše umesne tvrdnje. Šta se to danas dešava sa zapadnom ekonomijom kapitalističkog tipa koja je do pre nekog vremena pucala od zdravlja i moći? Bili su nabiflani kapitalom neuporedivim i sa do pre koju deceniju, sopstvenim performansama. Gde to sve ishlapi. Biće, ipak, da je analiza rastura današnjih sistema mnogo kompleksnija od onoga što nam tako sitnograđanski ovde poturiste kako bi progutali još jednu neukusnu tvrdnju sa, po svoj prilici, bez mnogo veze sa stvarnošću i poznavanjem sadržaja globalnih zbivanja. Trčanje po brze zaključke postaje još jedna specifična srpska disciplina. Za sudove ovakve vrste morate provesti sate i sate nad ozbiljnim knjigama i još ozbiljnijim autorima da bi ste shvatili tek zrnce istine. NO, avaj..
Препоруке:
3
5
60 среда, 04 април 2012 02:19
Веља
@соколе
Нећу се обазирати, овога пута на известан лош тон, којим ми се обраћаш у свом коментару. Такво надгорњавање је за мене залудно.
šta onda, uništi sve te silne kapitale na svetskim berzama?

Овде треба бити мало прецизнији па рећи на шта се мисли. На берзама је одувек било пуцања?
Šta se to danas dešava sa zapadnom ekonomijom kapitalističkog .... Gde to sve ishlapi?

Ово је такође паушална тврдња. По званичним подацима које је навео и господин Мијатовић видимо да западне економије и даље бележе раст. Немачка привреда чак изузетан успех и раст.
Са друге стране, реци ми како ти објашњаваш то да Кина већ трећу деценију бележи изузетан раст. Да ли је то због социјалистичке или капиталистичке привреде (на коју су се прешалтали за време Денг Сјаопинга)?
Шта је са земљама БРИКС-а? Јел оне пропадају или расту? Какав је тамо економски ситем?
Марксизам имате само у Куби – а тамо и лекари раде као туристички радници да би узели који долара од странаца.
Препоруке:
1
8
61 среда, 04 април 2012 02:25
Веља - наставак
Проблема у светској економији свакако има, али није проблем у капитализму. Проблем је највише у великој незапослености. Свет је постао превише динамичан – десила се информатичка револуција – па се одговори на данашње изазове тешко могу наћи у старим теоријама, углавном анахроним и застарелим. Данас је потребно оригинално размишљање, памет и одређено практично искуство. Такве људе чекамо. Ја овде могу изнети своје мишљење, а не умишљам да сам све схватио.
Проблем је по мом мишљењу узрокован брзим развојем технологије па је због аутоматизације и роботизације престала потреба за производним радницима. Власници капитала свој профит више не морају да деле са великим бројем радника. Данас можете 100 радника заменити једном роботском линијом. Решење је по мени у томе да се власници натерају да већи део свог профита деле са друштвом. То се може урадити повећањем пореза и смањењем радног времена на 4 сата, при чему би требало дуплирати сатнице.
Препоруке:
0
7
62 среда, 04 април 2012 11:06
willshire
@Веља
terate me da uzaludno trošim prostor, vreme i slova. "Izvestan loš ton", vrlo loše sročeno a to što podmećete meni služi vama bi ste bez argumenata prigovarali. O vašoj intonaciji bih itekako imao šta reći ali to je gubitak vremena.
navodi su vam bez poente. Primer:
"На берзама је одувек било пуцања"?
I sada bi, po vama trebalo izvesti zaključak da berze i nisu relevantne za ikakve zaključke, šta li? Polazim od toga, kada već polemišete da znate osnovne stvari. Pucanje ili krah berzi je uvek bio povod za veća naprsnuća u celoj privredi. primere je izlišno i pominjati, ali, evo jednog i to ne iz 29' već 1987'. Za nepunih osam časova na NYSE je tada ishlapilo preko 500 milijardi ondašnjih $. O posledicama takvog pucanja, da bi ste shvatili ono što neobrazloženo minimizirate, trebalo bi mi malo više prostora. Ja se, pak, oslonih na vaše predznanje za koje ustanovih sada da i ne postoji pa je svako dalje razjašnjenje zaludno.
Препоруке:
4
2
63 среда, 04 април 2012 11:14
Willshire
@веља
Vi moja pitanja pretvarate u tvrdnje, valjda u prebrzom zaključivanju što nije dobra odlika. Tražite odmah razjašnjenja što je logički nedosledno. Ali, pređimo i preko toga. Elem, letite odmah na Kinu, zemlje Bricsa dozivate u pomoć itd. Ja o tome nisam reč saopštio. Ali, evo, ako već poturate tvrdnju da je Kina pribegla kapitalističkom sistemu privređivanja onda to traži suptilnije objašnjenje. Rezultati njene privredne aktivnosti se ne mogu pripisivati samo modelu kapitalističkih društava jer, ako on uopšte i postoji, on bi morao davati slične efekte i u zemljama Zapada. A, ne daje! Zašto? Umesto da postavite takvo pitanje iz čisto metodološkog razloga vi se bavite smicalicama....Rezultat onoga što se dešava u Kini je sinergički efekat profitne motivacije i političkog ustrojstva što znači da "zasluge" delom pripadaju i drugoj strani, bar onako kako vi to sagledavate u ideološkoj dioptriji.
Препоруке:
4
2
64 среда, 04 април 2012 11:23
Willshire
@веља
A što se Kube tiče prelazite preko sankcija nametnutih toj zemlji kao preko lanjskog snega. Jel' i to iz "metodoloških razloga". Čitava vam je konstrukcija toliko šuplja da je jedva potrebno ovde i argumentisati. Ajd', makar i da se našalim mada je pitanje koliko je ona ovde i opravdana, da ovih dana u našu okapitaliziranu Srbiju stiže antikancerozna vakcina baš iz te Kube koja je, gle čuda, u režimu socijalizmu, uspela napraviti takav medikament. Pisati o tome da imaju najbolji školski i zdravstveni sistem u celoj latinskoj Americi bilo bi odviše i za vas, poštovani analitičaru! Vidite, ti isti lekari koji rade kao turistički radnici da bi zaradili koji dolara napraviše i OVAKO ŠTA da bi i nesretnici u Srbiji mogli da uživaju u blagodetima socijalističke medicine. Ne čuh nešto da su tako šta doneli iz zemalja razvijenog kapitalizma. Odande, pouzdano znam, doletoše nam samo bombe i to u vidu "komercijalnog uslova" da se priključimo njihovim integracijama.
Препоруке:
5
3
65 среда, 04 април 2012 11:31
Willshire
@веља
I na kraju vaša krucijalna argumentacija! Nije kapitalizam kriv za nezaposlenost nego velika dinamika, informatika i slične magline. Kada ovako nešto saopštavate morali bi ste znati da u međunarodnoj trgovini cirkulišu robne vrednosti a nikakve tehnologije i druga znanstvena čuda. Onda bi, morali da znate šta je roba, pa strukturu njene vrednosti pa tek onda da se uopšte upustite u razjašnjenja dal' je starije jaje ili koka. Ovako, kako rekoh i na početku, gubimo vreme na nepotrebne stvari. nauk....ljudi trguju vrednostima ili svojim radnim vremenima koja su samo dobro upakovana u "tehnologije" i slične umotvorine. I verujte, ovde, dragi gospodine, nema nikakvog nadmudrivanja, već je u pitanje samo prosto poznavanje ili nepoznavanje stvari o kojima se pokušava komentarisati.
U zdravlje!
Препоруке:
5
2
66 среда, 04 април 2012 13:51
Веља
@willshire
Ти овде мене дисквалификујеш, да сам неук, да се лоше изражавам да је узалудно са мном дискутовати, а онда одговориш у 4 тома :)

Колико сам ја схватио твоја основна тврдња је да је свет у великој кризи, да је капитализам као систем крив за то. Такође се назире и благо фаворизовање социјализма и марксизма.

Како се Кина и остале земље БРИКС-а никако не уклапају у тај твој став – тим горе по њих. Поменуте земље већ годинама остварују фантастичан раст, који се огледа и у развоју инфраструктуре и расту животног стандрда.
Што се тиче Кине, види се да немаш појма и да је твоје знање на нивоу неких теорија које немају везе са реалношћу. Свако ко је у Кини живео и радио (а ја сам јесам један од тих) ће ти потврдити да је тамо на сцени сурови капитализам. Разлог зашто Кина постиже већи успех од западноевропских земаља, је управо у томе што су потоње постале сувише социјалистичке. БРИКС су потврда супериорности капитализма, а да није само БРИКС, потврда је и Немачка.
Препоруке:
0
8
67 среда, 04 април 2012 13:58
Веља - наставак
@willshire
Насупрот земљама БРИКС-а и Немачке ти овде наводиш Кубу поготово њене лекаре, који су смислили вакцину против рака (дај Боже да је тако – свака им част!). Да ли међутим занемарујеш чињеницу да је просечна плата лекара у Куби 700 пезоса (око 30 $)?
Са друге овде просипаш некакве дефиниције о робним вредностима, роби итд, и све оно што је на нивоу основа економије који се учи на првој години факултета. Да ли је то твој ниво схватања економије? Игноришеш ефекте информатичке револуције (нпр чињеницу да један клинац Цукенберг направи ИТ прозвод који му за пар година донесе милијарде долара). Не разумеш да је при свакој индустријској револуцији долазило до извесне кризе, која је изискивала реформу. Као што и сам кажеш и раније је било пуцања на берзама, криза изазваних овим или оним па то није довело до рушења капитализма, него до његове реформе.
И сада је време за одређене реформе (нпр повећавање дневница и смањење радне норме), а капитализам као систем остаје супериоран.
Препоруке:
1
6
68 среда, 04 април 2012 14:03
јов.о
@jovana> Neko im mora reći da su, svi oni skupa - i (neo)liberalni i "samoupravni" ekonomisti (a vidite da se odlično slažu u raznim vladinim savetima i komisijama) nakon 12 godina savetovanja i podržavanja vlasti koje su dovele zemlju do ovog stepena zaduženosti, uništenja praktično svake realne proizvodnje i, što je možda najpogubnije - izazvale epidemiju beznađa i očaja u stanovništvu Srbije, izgubili svako pravo da išta više pričaju o ekonomiji.
Jednostavno, na svaku njihovu praznu priču dovoljno je samo pokazati prstom - vidite šta ostavljate za sobom! 12 godina ste vodili srpsku ekonomiju i doveli ste je do prosjačkog štapa.
Nemate pravo da išta više pričate. Kući, na fakultet, u CLDS ili već gde ste se uhlebili - i umuknite! Svoju priliku ste proćerdali! Dosta više!

Svaka čast, kraljice!!! kapa dole!...
Препоруке:
19
0
69 среда, 04 април 2012 14:22
Веља
@јов.о/јована

А каква је то српска привреда и какав је стандард грађана у Србији био пре 12 година?
Колика је била просечна плата, колика стопа незапослености, колики је био одлив стручњака, колике пензије и колико су касниле?
Препоруке:
0
22
70 среда, 04 април 2012 14:36
@Velja
A kakva je to srpska privreda i kakav je standard građana u Srbiji bio pre 12 godina?

pre vas sve je bilo propalo. a onda ste dosli vi i sve prodali strancima i tajkunima, uz proviziju!!!
Препоруке:
20
1
71 среда, 04 април 2012 14:40
miki
Velja: A kakva je to srpska privreda pre 12 godina? BDP iz 1989. niste uspeli da dostignete ni do 2012. uz sve vaše bezalternativne reforme. Uz sve nedostatke "socijalista" vi dokazaste da ste 100 puta gori i štetniji od njih, kakvi god da su bili.Kako vas nije sramota da se uopšte javljate? U mišju rupu, upropastitelji naroda i države, bruke nad brukama!!!!!!!!!
Препоруке:
14
0
72 среда, 04 април 2012 14:41
марко в.
"Јована је погодила у срж, нема се ту шта ни додати ни одузети, браво
Препоруке:
14
0
73 среда, 04 април 2012 15:20
Веља
@miki
Да ли мо говоримо о последњих 12 година, тј да ли тренутно стање поредимо са стањем из 2001, од којег се пошло? Нису ове реформе почеле да се примењују 1989, него 2001, дакле у моменту када је привреда била тотално уништена санкцијама, бомбардовањем, шврцом, корупцијом и криминалом. Сви релвантни парамтри показују да је од 2000-те оствариван константан напрдак у свим пољима. Примра ради БДП је 2000 био 8 милијарди $, а 2011 47 милијарди. Да ли је то довољно, да ли је било грешака и да ли је могло боље, то је друго питање.
Што се тиче "златних 80-их" и идиле титоизма, па то је управо оно што друга Србија највише фаворизује.
Нико не помиње огромна средстава која је СФРЈ добијала од САД-а, од 56-те кад смо постали фактички јужно крило НАТО пакта. То се пореди са оним што је уложено у Немачку или Јапан. Све рафинерије и сви гиганти су изграђени тим (капиталистичким) парама.
и поред тога наша привреда је била пред распадом, јер је била непродуктивна, неефикасна и неконкурентна.
Препоруке:
0
7
74 среда, 04 април 2012 15:33
rešenje
Svi postpetooktobarski upropastitelji privrede i države - od Boška do Labusa i Dinkića da se sklone u ekonomsku magareću klupu. Pokazali su šta znaju i koliko mogu, gore nije moglo biti! Dosta više.
Препоруке:
13
0
75 среда, 04 април 2012 16:06
Веља
Ја сам мислио да овај портал посећују углавном српски родољуби и људи који поштују аргументован дијалог. Овде се, међутим само пласирају пароле, типа "доле усрећитељу", "све сте упропастили", "у мишију рупу", итд. Без покушаја да се изнесу аргументи или да се аргументовано покушају оповргнуту супротне тврдње.
Са друге стране овде, уместо српских родољуба, доминирају титоисти и идеолошки су, ма колико им то на прву поглед било чудно, блиски неокомунистима из Друге Србије.
Србија је земља талентованих појединаца и само либерално, демократско уређење може пружити прилику за афирмацију квалитета. Онај ко би Србији да наметне социјализам - тај жели да онемогући сваки потенцијал у српском народу.
На крају и ја да изнесем паролу: Живела Србија, живела монархија - доле титоизам!
Препоруке:
1
6
76 среда, 04 април 2012 16:34
Willshire
@Веља
To koliko vi stvarno umete da vodite dijalog najbolje pokazuje oslovljavanje sa ti kada mi se obraćate. Bezobrazno preskačete preko argumenata za koje tvrdite da se uče na prvoj godini studija a ne znate da su u pitanju najtvrđa pitanja iz političke ekonomije kao što je, na primer, roba. Namećete uspehe zemalja BRICS.a kao da je u pitanju neki nov model privređivanja, dok je istina da su u pitanju, sem Kine, tradicionalne ekonomije sa veoma krhkom ekonomskom strukturom i malim ulaganjima kapitala u nauku i nove tehnologije. To znači da se od njih ne mogu ubuduće očekivati nikakvi spektakularni uspesi. Njihov proboj se, naprotiv, vezuje za ogromne monetarne naplave razvijenih ekonomija koje se relativno brzo prelivaju u sve više cene sirovina kojima ove poslednje i raspolažu pa otuda i njihov samo privremeni proboj. A kada je u pitanju kapitalizam onda bi trebalo da znate da se tamo, usled konstantnog padanja profitne stope vrši otpuštanje radnika čime se povećava produktivnost.
Препоруке:
3
2
77 среда, 04 април 2012 16:42
Willshire
@Веља
Time se izbija veći profit ali sve se odvija u uslovima smanjenja nivoa proizvodnje i uopšte plasmana. Pogledajte u tom smislu, ako uopšte umete i da analizirate obvakve fenomene, poslednji izveštaj Dženeral Motorsa. Vaš metod diskusije je bezobrazno prenebregavanje činjenica i nalaza i bezobzirno isticanje površnih i prividnih dokaza. To je krajnje neubedljivo i dalja diskusija gubi svaki smisao jer vi očigledno niste savladali neke osnovne pojmove a da bi ste intrigirali nečiju pažnju. Nađite nekog prikladnijeg za vaše nebuloze.
U zdravlje!
Препоруке:
3
1
78 среда, 04 април 2012 16:57
Willshire
@Веља
Stavljate me u poziciju da vas moram učiti najobičnijoj logici. Kažete reforma kapitalizma! Pa, zar je moguće da niste u stanju identifikovati najbanalniju činjenicu da se svet iz one velike krize poznatije kao Velika depresija "izvukao" tako što je u provaliju gurnuo 55 miliona ubijenih i stotine miliona ranjenih i na drugi način oštećenih. Ništa, to za vas ne predstavlja ni činjenicu vrednu pomena. Eto, Veljo, vi ni pored kineskog iskustva niste naučili da "slažete kockice". Žalim vas, pardon, razumem.
Ostajte z bogom!
Препоруке:
3
1
79 среда, 04 април 2012 17:16
Веља
@willshire
Аман бре човече. Ти овде гуслаш да је капитализам пропао, да је марксизам бољи, а никакве емпиријске чињенице не наводиш како би то подкрепио. Ја ти наведем пример да је данас у најразвијенијим земљама, које остварују највећи раст и напредак, на сцени управо капитализам; наведем ти да је марксизам присутан на Куби где лекари имају плату 30$. На све то ти кажеш да су моји примери површни. Па наведи ми један једини емпиријски доказ и екгзактан показатељ да је марксизам успешнији од капитализма, а не само да гуслаш по нотама из политичке економије (коју је иначе предавао Лабус).
Наш проблем је што прави либерали овде нису ни дошли до изражаја.

И наравно да ти ја нисам адекватан саговорник јер износим аргументе које не можеш да оповргнеш.
Препоруке:
0
3
80 среда, 04 април 2012 17:44
čvornovati balvan
@Веља

E, ako si ti taj argument onda si potpuno u pravu. Stvarno te je nemoguće opovrgnuti. Ti mu dođeš kao neki balvan sa puno čvorova koji je nemoguće prevrnuti ili preseči. Kako tako samo tako tvrdoglavo možeš istrajavati na nesuvislostima, zaista ti se divim!
Rekoh, živeo ti meni sa svom tom svojom bagažom pa put pod noge...bež' odavde. Nisi ti za kolovoz, balvani se spuštaju niz strminu......
Препоруке:
3
0
81 среда, 04 април 2012 18:18
Веља
Наравно Балване:
тврд и и чворноват сам по целом телу. "Тврд је орах воћка чудновата...".
Не дам вама титостима, марксистима и осталим антисрбима да дишете.

Имам сијасет аргумената против ваше идеологије, али ми није било потребно износити. Довољан је био пример БРИКС-а - њиме сам вас подпуно разбио (као Шеки Хаг). Немате ништа томе да супротставите па само лајете.
Препоруке:
1
3
82 среда, 04 април 2012 21:40
smešno...
Sam se sebi smejem s kim sam u polemiku uleteo. Na ovom sajtu su zaista iznenađenja svake vrste moguća. Pa, ovo jedva da je pismeno a ono još hoće o koječemu.......
Препоруке:
3
3
83 среда, 04 април 2012 23:26
Веља
@смешном сивом вилширу
Чињеница је да си показао немоћ у сучељавању ставова. Свако неострашћен и релативно интелигентан ће то лако уочити уколико буде читао коментаре.
Покушао си са изношењем некакве негативне теорије о капитализму, али је проблем у томе што та теорија нема потврду у пракси.
Емпирија каже да је марксизам на Куби, а капитализам је БРИКС и Немачка. По твојој теорији на Куби би требало да је благостање, а у Немачкој нпр, јад и беда. Но, пошто су чињенице мало другачије и не уклапају се у твоју тезу, тим горе по чињенице. Ви марксисти никако да прихватите да је марксизам историјски поражен концепт.
На крају, смешно је то што си, иако без аргумената и немоћан, био упоран у овој полемици. Жалосно је, међутим што си своју немоћ покушао да маскираш увредама на личној основи. Обзиром да твоји последњи коментари садрже искључиво увреде, прекидам ову дискусију са тобом.
Свако добро!
Препоруке:
4
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер