уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Нико нема што Србин имаде – два писма у правопису

Kоментари (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 19 март 2012 22:44
Г. Клефтакису
Хвала (и) за овај текст, капа доле! Ово што ви радите од непроцењивог је значаја. Хвала и сајту НСПМ!
Препоруке:
77
4
2 понедељак, 19 март 2012 23:01
Драгана
Срби, гледајмо српска посла, вратимо се Србији, српској традицији и ћирилици. Ни један православни народ нема латиницу за своје писмо. Ни срби. Намећу је професионално плаћени линвисти. Не поштују Устав, него долар.
Препоруке:
69
4
3 понедељак, 19 март 2012 23:12
саша р.
Одличан текст, браво!
Још пре десетак година, једна другарица ми је рекла да обратим пажњу на то колико је српски језик унакажен германизацијом. Такође ми је рекла да руске писце читам искључиво на руском, јер су нама "убили" меке знакове, а самим тим утицали и на топлину словенског језика. И то је апсолутно тачно. Но, непријатељ не мирује, колико пута сам само излазио на сајтове да скинем речи неке руске песме, и био врло непријатно изненађен да видим руску песму преведену на латиницу. Уништили су Пољаке, Чехе и Словаке, остали смо само Руси, Бугари, Македонци и ми.
Могу само да кажем - браћо Срби, пишите и мислите ћирилицом, а и сањајте је, не дајте да нам је одузму они који немају божанског срца и духа, не дајте да нам је узму они који немају маште у себи, не дајте да нам је одузму они који се позивају на Бога и смерност, а имају Ватиканску банку!
Препоруке:
70
4
4 понедељак, 19 март 2012 23:26
Симо
Када би Срби покушали да схвате, како је народу без идентитета,ваљда би се одговорније односили према својој ћирилици.Довољно је замислити се у кожи Бошњака, кјима је јасно да они то нису.Бошњак је синоним за Босанца и баш ништа више.У Славонији пистоји Општинско мјесто које се зове Бошњаци, које је добило име по Хрватима досељеним из Босне.Хоћу рећи када изгубимо писмо (језик) наћи ћемо се у истој ситуацији да смо се одрекли себе.Ако су Срби освојили латиницу па је љубоморно чувају као ратни плијен, онда је не можемо стављати у исту раван са матичним писмом ћирилицом.Тада не можемо рећи да смо изгубили ћирилицу, али евидентно је да смо је се одрекли и за то је глупо опзуживати друге.Народ каже: не може и јаре и паре.Не може и Шпанац и Шпањолка, што као обавезно говоре наши спортски коментатори.
Препоруке:
49
2
5 понедељак, 19 март 2012 23:54
Пуковников ученик
Само посрбљавај брате! Даће Бог, па ће једног дана све ове анализе осванути у неком уџбенику историје, написаном на ћирилици, наравно.
Препоруке:
49
2
6 уторак, 20 март 2012 00:25
Milan
""он прихвата као писмо српског језика и (хрватску) латиницу. ""

Od kad je latinica hrvatska???
Препоруке:
31
19
7 уторак, 20 март 2012 00:43
Здравко
Многи ће овај текст дочекати на нож и рећи да су то тлапње о теорији завјере против Срба и српског народа, наше историје, културе и традиције. Међутим, недавно се појавила књига професора Мила Ломпара "Дух самопорицања". Е након читања те књиге ствари постају кристално јасне. Не ради се о ТЕОРИЈИ већ о ПРАКСИ завјере. Хрвати и њихов културно-историјски потенцијал су само пуко оруђе против Срба. Професор Ломпар говори о континуитету колонизације српског идентитета хрватским одредницама. Он то назива "поунутрашњење хрватске културе у српски народ". Ту можемо слободно за примјер узети и овај одлични текст господина Василија. Ћирилица је само кап у мору вриједности српске културе који су се нашли под гиљотином похрваћења. Континуитет аустроугарске, интегралног југословенства, усташке идеологије и комунистичке утопије своју оштрицу пружа по живом српском ткиву. У овим одредницама многе ствари нису исте али небитне ствари, све битне су исте, а оне се тичу опстанка Срба на овим просторима.
Препоруке:
50
1
8 уторак, 20 март 2012 00:55
Здравко, други дио
Интереси су вишезначни и вишевјековни и у страдању српског народа у крвавом 20. вијеку ништа, али баш ништа, није било случајно. Интерес Ватикана је мисионарско покрштавање шизматика. И зато су инструментизовли Хрвате до безумног оруђа, србосјека. И ови су то темељито и одрадили, јест крваво и злочиначки, али заборавиће се јер ко посједује душе посједује и мозак. Интерес Западне Европе зацртао је још прије равно 200 година Наполеон Бонапарта. Он је рекао да су "Срби Руски коњоводци до топлих медитеранских мора" и стога "свака стопа земље јужно од Дунава а коју посједују Срби, је опасност за Западне интересе". И трећи али не и небитан, разлог задире у чисту психологију људску. Сви бивши Срби а садашњи Бошњаци, Црногорци, Македонци, Хрвати посједују ту извјесну свијест о преласку. Ту свијест имају и они Срби који су остали Срби. Неутрализацијом Срба нестаје сваког трага о издаји. И не треба чудити зашто су нам радили оно што су нам радили и дан данас раде. Борба је сасвим неизвјесна али.
Препоруке:
45
3
9 уторак, 20 март 2012 01:18
vasilije
HA,HA,HA...dolazi vreme kad ćemo da budemo sretni ako će budući fejsbukovci čitati samo "hrvatsku latinicu"...HA,HA,HA,HA
Препоруке:
1
38
10 уторак, 20 март 2012 06:00
Bob
Kao što je jezik samo jedan - SRPSKI, a hrvati su ga ukrali, isto tako su ukrali i latinicu.
Ne postoji nikakva "hrvatska latinica", ne znam kako ste mogli da nasednete na to?!
Препоруке:
16
15
11 уторак, 20 март 2012 08:53
Млади Џедај
Све честитке за чланак, обиље података и интересантних детаља. Такође, за храброст да се изађе са реалном проценом о заступљености ћирилице (и мени се чини да не прелази 10%), да би се раскринкао мит о "равноправности писама", један од најподлијих пропагандних трикова употребљен у сврху елиминације ћирилице. Закључак је изванредан - сад је прави тренутак да се испоставе захтеви политичким партијама.
Препоруке:
26
1
12 уторак, 20 март 2012 09:30
Виде Даничић
Господине Клефтакисе, Бог Вам дао мир у кући, здравље и наду! Ви чините за србски језик и писмо више од већине лингвиста и филолога Србије, да не говоримо о обичним грађанима. Србски народ, нажалост, у овом безизгледном геополитичком положају, међусобно се спори чак и око језика и писма. Наши лингвисти су изгубили све битке са крватским језичким шовинистима и ни данас нису у стању да се договоре о напуштању сербокроатистике, оснивању србистике и националном писму. Уставом је решено питање званичног језика и писма, али антисрбски подрепаши из Матице српске и САНУ издају некакве правописе који нису у сагласности са Уставом. Ћирилица је у деценијском пузећем изумирању. Многи латиничари позивају се на Вука Караџића као творца наводне српске латинице, што није тачно. У првом србском буквару из 1827. г. нема тзв. српске нити било какве латинице (доказ дигитално издање НБС). А све да је Вук и створио ту хрватску латиницу (а није!), то не би значило да је то и српска латиница. Ћирилица је све.
Препоруке:
32
2
13 уторак, 20 март 2012 09:58
Миша Којић
Хвала Василију Клефтакису на још једној потврди свега раније изреченог, када је српско писмо и достојанство у питању.На жалост, они који су у могућности нешто да предузму, нису спремни из најразличитијих разлога:од страха до личних интереса или чак убеђења која су стекли у претходном анационалном времену.
Преостаје нам једино да се сами, као појединци или организовани као слободна удружења,не предајемо у неравноправној борби за очување народног идентитета.
Зато је пример г. Клефтакиса, како се можемо одупирати вештачкој латинизацији српског народа, врло користан и вишезначан - показује да је доста тога у нашим рукама,а све је ствар воље и личног приоритета.
Препоруке:
37
0
14 уторак, 20 март 2012 10:17
Никола Танасић
Сјајно, Василије! Са великим задовољством пратим Ваше текстове на ову тему и драго ми је да видим да истрајавате на научној педантности и аргументативномн стрпљењу које је неопходно у ува наша слуђена времена. Најискреније мислим да је једини пригодан коментар овог Вашег текста (а и неколико сличних) - "паметноме доста!" Истински не могу замислити да се неко сматра припрадником српског народа и да после читања података које сте овде изложили настави са коришћењем латинице, ма и у приватне сврхе.

Ако ми допустите Ви и Ваши читаоци, заложио бих се ипак за нешто оптимистичније тумачење наведених чланова Закона. Рекао бих да текст Закона подразумевева да је натпис на службеном писму обавезан, а латинични натпис слободан (што је у реду, по моме мишљењу), док појам "знака" у ствари значи "заштитни знак", тј. "логотип". У основи, то значи да се"знакови" као што су "Coca Cola", "Société Générale" или "Fiat" не морају пресловљавати на ћирилицу, као у Грчкој или Русији.
Препоруке:
24
1
15 уторак, 20 март 2012 10:42
Бели Орао
""Господин Клефтакис својом љубављу према писму надвишава лингвисте као некад Сотомајор.
Препоруке:
20
0
16 уторак, 20 март 2012 10:52
Јован Анастасијевић
@Milan: „Od kad je latinica hrvatska???“ ОВА латиница која је натурена Србији јесте хрватска: за звуке Љ,Њ,Ш,Ђ, Џ, Ч, Ћ, Ж она има разне “куке и кваке“ накалемљене на “нормална“ латинична слова, а нема нпр. знаке Q,W, Y који су присутни у латиници страних језика које српска деца треба да уче. Најважније: та, хрватска, латиница никада није била присутна у Србији док је нису на силу, терором, наметнули аустроугарски окупатори 1916 г., и због југо-илузија и заблуда остала. Треба је најзад избацити.
@Bob : „ Kao što je jezik samo jedan - SRPSKI, a hrvati su ga ukrali, isto tako su ukrali i latinicu“. Јесу – а зашто их не пријавите полицији? Не вреди... и Англосаксонци, Французи, Шпанци су покрали читаве континенте, то се зна из историје – а сада је онако како је. Они су господари,а где су домороци? У резерватима. Са Вашим ставом и српска ћиилица завршава у неком резервату. То хоћете?
Још има лека. Кроз 10- 20 година више не. Биће касно.
Препоруке:
30
1
17 уторак, 20 март 2012 11:48
б.с
Кад је Београд пао у аустроугарске руке, 1915. године, део страховладе окупатора је, између осталог била и забрана ћирилице. Све на југ до Чачка, сви натписи су морали бити на латинци, занатлије, кафане, општински органи, школе, да и у школама је забрањена ћирилица. Бора Станковић, књижевник, интерниран је у Сарајево, одакле је својој породици писао писма само на латиници, јер му је ћирилица забрањена.
Закључак: аустроугарски каплар ј.б.броз, смишљено наставља традицију окупатора из 1. рата, у Србији окупираној 1945. године од стране његове партизанске војске. Срби партизани, који су чинили већину те окупаторске војске, појма немају шта је суштина брозове борбе. Партизански унуци, ових дана, немају појма зашто не треба користити латиницу.
Препоруке:
24
1
18 уторак, 20 март 2012 11:54
б.с.
Крвати су прогласили ћирилицу једним од своја три писма (+ глагољица и латиница). Зашто? Да би несметано гусарили по српској културној баштини и присвајали је и именовали својом. Пројекат измишљања хрватског језика и нације је пре много векова створен ради освајања, а потом германизовања српског народа који обитава у Илирику. Кажем Илирику јер је то првобитно име Балкана.Германи већ вековима, уз помоћ разних папа, прво врше кроатизацију, затим германизацију српских маса.
Тренутно смо у епицентру кроатизације. Али молим вас, не дајте се! Пишите ћирилицом, говорите о ћирилици, мислите на ћирилицу, дивите се ћирилици, не одустајте од ћирилице.
Препоруке:
31
0
19 уторак, 20 март 2012 12:03
Филозофија
Изузетно, исцрпно, аргументовано и искрено! Хвала Вам, господине Κλεφτάκης! Због толике Ваше пажње према ћирилици и из искрене захвалности, пишем ваше име грчким алфабетом!
Сво ово стање у Србији се може исправити ако постоји воља народа и њене власти. Босна и Херцеговина је од анексије била у канџама Аустроугара, а данас се ћирилицом пише и она се чува. То је својеврсно чудо, али и знак да никада није касно изборити се за идентитет.
Препоруке:
31
1
20 уторак, 20 март 2012 14:54
Мила
Хвала Вам до неба. Нека Вас Бог укрепи.
Препоруке:
16
0
21 уторак, 20 март 2012 15:27
Дарко Бабић
У овом чланку недостаје чињенаца коју моја меленкост често истиче: У Првом светском рату је било случајева да су Срби одвођени у радне логоре само из тог разлога што нису хтели српски језик записивати нећириличким писмом.

Осврнуо бих се на фусноту број 4. У овом чланку ће се на крају испоставити да не постоји мишљење г-ђе Лубардић већ само политичко одређење СПЦ да је двоазбучје корисна појава. Немојмо сметнути са ума да се СПЦ јасно одредила према овом питању.

Када је реч о језичарима (=лингвистима) мора се рећи да Пижурица није у праву због тога што Бугарски и Клајн директно утичу на то да не могу добити своју саобраћајну дозволу са унетим подацима на ћириличком писму. Годину дана се борим да остварим своје основно људско право.
Препоруке:
24
0
22 уторак, 20 март 2012 16:41
НЕПОСЛУШНА СРПКИЊА
Одличан Вам је текст Господине, као и онај предходни,
само још када би их прочитали сви они наши Срби, који на сваком кораку крше Устав.
Желим да обавестим све оне, који мисле да ми који се боримо за очување нашег вишевековног писма и стално нешто умишљамо и измишљамо, треба да знају следеће:
да би сте добили саобраћајну дозволу на ћирилици, морате да напишете "специјални захтев", наравно да то не стоји на паноу са обавештењем , већ ви морате да питате, у супротном добићете је латиничну, као ја. Пошто сам се побунила због писма, добила сам такво објашњење. Наравно да сам пристала на то да бих истерала своје, али онда ми је речено да морам поново да уплатим хиљаду и нешто динара, нашта сам се опет побунила. Послали су ме код шефовице и тек када сам затражила да ми писменим путем наложе да по други пут уплатим исти износ, шефовица је прихватила то као моју ракламацију. За око недељу дана добила сам нову саобраћајну са моји именом на ћирилици, али остали подаци су и даље на латиници.
Препоруке:
22
0
23 уторак, 20 март 2012 17:12
Јаков
Зашто прозвани лингвисти избегавају да се суоче са чињеницама изнетим у изванредном Клефтакисовом тексту? Плански или случајно?
Срби су ваљда довољно и паметни и писмени да схвате да нема случајности, да треба плански отворити врата писму које претходи латинизацији свега што нас још чини Србима.
Да имамо бољу елиту не би изгубили цео један век и вратили се на почетак, а сада се вртели у круг.
Препоруке:
14
0
24 уторак, 20 март 2012 17:30
Константин
Док г. Клефтакис ради посао за који није плаћен, посао србских лингвиста, и други раде свој посао.
Лектори лекторишу, колектори скупљају сву духовну нечистоћу и просипају са ТВ екрана, плаћени стручњаци су заузети, СПЦ и Сану одмарају; Уосталом народ ( србски сељак ) је носилац идентитета и вере.
И неће нико други, него сам народ пре или после преломити, као много пута раније.
Препоруке:
17
0
25 уторак, 20 март 2012 18:25
морнар попај
Заиста охрабрује и даје наде што велика већина коментатора врло озбиљно схвата потребу спасавања и ширења ћирилице – још само убедити и политичаре у то, а сада је баш и тренутак да се у предизборној кампањи отворе и њихове карте. У том смислу је сигурно од интереса да ће се – како видим на фејсбук сајту:
http://www.facebook.com/pages/%D0%8B%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0/176207155739886
28 марта у 19.00 сати у сали Општине Вождовац одржати трибина на тему “Затирање српске ћирилице - план или случај“. Ето прилике да заинтересовани тамо дођу, чују излагања и размене мишљења о том питању – можда баш и са присутним политичарима? Укоментарима има доста мишљења да треба предузети неку иницијативу – ево и ово би могао бити први корак.
Препоруке:
15
0
26 уторак, 20 март 2012 19:16
Byakuya-sama
Kraljavina Srbija nije ušla u poslednju ''mirnu'' 1911., Srbija je okupirana još od 1903., ovo od 2000. je samo potvrda.
Препоруке:
4
2
27 уторак, 20 март 2012 20:12
Александар Невски
Људи, молим ве пишите чистом ћирилицом, без нѣмачкога латиничнога слова "Ј" наметнутога Йернейем Копитарем. Наше слово йе "Й"!
Препоруке:
14
6
28 уторак, 20 март 2012 20:37
Сталкер
Да ствар буде гора универзитетски уџбеници се великом већином штампају на латиници. Ево на стоматологији сам наишао на 3 уџбеника штампана ћирилицом и то су стара издања. Процентуално то је испод 1%.
Препоруке:
14
0
29 уторак, 20 март 2012 21:44
Даница Петровић
Да знате да ми је данас на души лакше.Слатко сам се начитала умних речи.Тако сте лепо испричали све што и ја мислим ,да ми је преостало само да вас све од срца поздравим и да вам се са поносом придружим.Ако ме примате,наравно.
Препоруке:
13
0
30 среда, 21 март 2012 00:53
Насумична
http://www.rtv.rs/sr_ci/kultura/borba-za-cirilicu-djordja-janjatovica_307603.html
Препоруке:
3
0
31 среда, 21 март 2012 03:39
Боб
@Јован Анастасијевић:

Не разумем каква је то логика са посебним словима. Да ли су Немцима, Шпанцима, Французима итд. "натурена" разна нова слова? Да ли они треба да користе само оригинална латинска? А шта онда са широко распрострањеним w које уопште не постоји у латинском? У ћирилицама разних језика такође постоје различита слова.

Ја уопште не спорим да код нас ћирилица треба да има апсолутно првенство; само кажем да не треба дозволити хрватима још једну крађу. Као што знамо да је цео штокавски СРПСКИ, и та латиница коју користе хрвати је српска. То је српска творевина.
Иначе, како је кренуло, на крају ће нам украсти цео ијекавски ако овако наставимо.
Препоруке:
7
2
32 среда, 21 март 2012 03:45
Боб
@Александар Невски:

Да, ево сад ћемо расправљати и појединачно која слова треба да користимо а која не. Смешно.

Иначе мислим да Вам се негде поткрала грешка: ту се не мисли на слово "Й", већ на слово "I". Чиста усправна црта.
Препоруке:
4
2
33 среда, 21 март 2012 10:06
@ Боб
Слажем се. Па и на google-у свака страница писана латиницом већ је одређена као написана хрватским. И онда имате понуду да је преведете на било који други језик. То је врло перфидна крађа.
Препоруке:
6
0
34 среда, 21 март 2012 12:04
Влaдa
@Боб
Тa лaтиницa је нaстaлa у Бечу и Зaгребу 1830-тих, дaкле дaлеко од Србa и Србије, њен aутор је Људевит Гaј, коме нaрaвно није пaло нa пaмет дa је сaстaвљa зa Србе и Србимa, јер су Срби имaли писмо свог језикa кaо што гa имaју и дaнaс.
A и дa му јa пaло нa пaмет, кaкaв смо то нaрод aко дозволимо дa нaм свaкa шушa сaстaвљa писмо поред писмa које имaмо 1000 годинa.
Тaј Гaјев aбецедни сaстaв је међу Србе ушaо преко зaједничке држaве и језикa сa Хрвaтимa, те би био ред дa конaчно изaђе пошто одaвно немa ни зaједничке држaве ни језикa.
И дa, већ чујем оне који се вaде нa Ђуру Дaничићa који је ето сaчинио слово đ. Дaничић је сaчинио зaмену зa 4 двословa, и то док је био нa месту секретaрa ЈAЗУ у Зaгребу, дaкле сa местa хрвaтског културног и јaвног рaдникa, Хрвaти су од 4 понуђенa решењa зa двослове прихвaтили сaмо đ.
И опет не видим кaкве то везе имa сa нaмa Србимa, пa чaк ни кaкве везе имa то што је Дaничић био Србин, институције у којимa је рaдио свaкaко нису биле српске.
Препоруке:
10
1
35 среда, 21 март 2012 12:48
Александар Невски
@Боб
Я не видим суштинску разлику у писању йеднога (Ј) или више латиничних слова (сва остала). Због тога пишем чистом ћирилицом, без латинскога троянскога коња,и исто то прѣпоручуйем свим истинским љубитељемъ ћирилице.
Бобе, у нас прѣ Копитара и Вука бѣху у оптицайу три ћириличне йоте: "Й", "Ї", "і". Шта ће ни онда и четврта, латинска? Само трѣбамо одабрати йедну од њих трийу.
Препоруке:
3
4
36 среда, 21 март 2012 13:32
Симо
@ НЕПОСЛУШНА СРПКИЊА

Да је више непослушних Српкиња и Срба, наравно,неби долазили у такву понижавајућу ситуацију.Занимљив би био референдум са само једним питањем: Ћирилица или
латиница.Таквог референдума никада неће бити, јер би то било понижење над понижењима.Ја вам се дивим,иако сами кажете,да сте истеривали своје, у инат.
Препоруке:
10
0
37 среда, 21 март 2012 15:48
Србољуб Крајишник
(наставак:) Срби, поготово неки муслиманске вере (заједно са приближавањем Хрватима) и католици Босни, Херцеговини, Далмацији и Дубровнику - почели су то писмо прихватати тек са Краљевином Срба, Хрвата и Словенаца, од 1929. Краљевином Југославијом ... Остали Срби су, иако је, још 1818. године, Вук, у свом првом "Српском рјечнику" у табели на стр. LXIX (свакако уз помоћ Јернеја Копитара, Словенца), навео као србске алфабете, поред "Serb. graec." и "Serb. lat." те, посебно, и "Croat." (оба последња без дијакритичких знакова) - користили једино србско писмо, ћирилицу. Према томе, не улазећи у питање "ауторства" латинице хрватског народа и нације као ни појаву њеног коришћења у других народа/нација, првенствено Срба али и "Бошњака", "Црногораца" и иних - назив "хрватска латиница" се може усвојити јер се њиме наглашава разлика у односу на латинско, интернационално, енглеско, немачко, мађарско итд. писмо која, евидентно је - нису никако иста!
Препоруке:
4
1
38 среда, 21 март 2012 17:19
CCCC
Кол'ко Срба тол'ко ћирилице
Препоруке:
4
3
39 среда, 21 март 2012 17:43
ЉВЈ
Kao што смо се већ навикли од г. Клефтакиса - писмено, одговорно, озбиљно написан текст.
Док не стаса генерација образованих,псимених, одговорних и озбиљних политичара, мало се шта на боље може променити.
Препоруке:
6
0
40 четвртак, 22 март 2012 01:51
Марко Дарковић
У кампањи ће све странке(осим ЛДП-а, ЛСВ-а и ДС-а у Војводини) користити ћирилицу. Проблем је што код грађана уопште не постоји свест о писму и што ''само националисти'' пишу ћирилицу, док је латиница знак да си модеран.
Какав одговор можемо очекивати ако неко постави питање политичарима о употреби ћирилице? Док траје кампања рећи ће како је то национално писмо и како је треба чувати а после избора добићемо одговор да није добро терати инвеститоре да пишу ћирилицом. Јер не дај Боже да ''Сваровски'' из Беча(ако уопште дође) напише име фирме ћирилицом.
Препоруке:
2
0
41 петак, 23 март 2012 08:14
Млади Џедај
@ @ Боб
"Слажем се. Па и на google-у свака страница писана латиницом већ је одређена као написана хрватским. И онда имате понуду да је преведете на било који други језик. То је врло перфидна крађа."

Што се мене тиче, радо би се мењао: да Хрватима припадне све што је написано на латиници, а ми да је се решимо. Не бих то уопште доживео као крађу, напротив. Браво за Гугл, тако се ствари полако стављају на своје место. Како другачије људима рећи да пишу свој језик туђим писмом?
Препоруке:
3
0
42 субота, 24 март 2012 00:04
НЕМАЊА ВИДИЋ
Велики и добри Василије,

Српско удружење "Ћирилица"Београд захвално Вам је што сте већ давно јавно подржали њене ставове у вези са одбраном ћирилице, и што сте написали студију "Затирање српске ћирилице-план или случај".Ту захвалност исказујемо јавно и организовањем промоције те студије 28.марта 2012.г. у 19 часова у сали београдске општине Вождовац ( Устаничка 53 ).Штампали смо је у 1000 примерака!
Али,поново сте нас обрадовали овим чланком.Већ самим насловом указали сте на главни проблем-два писма у српском правопису. Па сте још добро указали на цинизам главног редактора правописа проф. др Мата Пижурице,који одговорност за страдање ћирилице сваљује на државу.Истовремено,он је увођењем и туђег окупационог писма у српски правопис запечатио судбину ћирилице, чиме је прекршио Устав исте те државе коју окривљује.
Препоруке:
9
3
43 субота, 24 март 2012 00:26
НЕМАЊА ВИДИЋ
Наставак први

Ви можда и не знате да је он ћутао у време кад је припремано и остварено кршење Устава Србије увођењем окупационог писма у српски језик Статутом Војводине и Законом о службеној употреби језика и писма. Пре тога латиница је била у српскохрватскопм правопису, а на њеном учвршћивању у српским земљама путем правописа проф. Пижурица ради још од 19893.г. Његови правописи су дали основ Чанку да тражи измену садађшње уставне одредбе о писму, "јер није правописна".Онда није чудно то што је награђен од стране војвођанске власти за такав предани рад.
Друга најзначајнија ствар у чланку је указивање на чињеницу да је СПЦ дала подршку правопису са два српска писма.Имали смо изјаве неких црквених великодостојника да је ћирилица важна за очување идентитета српског народа, али од њих још нисмо чули да је српско писмо само ћирилица.Већ су латиницом означене многе каменорезачке радње, а само је питање дана када ће то писмо угрозити ћирилицу на гробљима , па и саму СПЦ.
Препоруке:
9
3
44 субота, 24 март 2012 00:54
НЕМАЊА ВИДИЋ
Наставак други

Ако ми ништа не чинимо, ова наша писања ће бити обично кевкање.
Клефтакис је предложио јавно тражење од политичких странака да се изјасне о ћирилици.То је оправдано, јер како год је ћирилицу могла уништити само држава, само је она може и вратити Србима.Плашим се да је то недовољно и да требамо правити јавне протесте. За почетак испред САНУ, а онда испред зграде Владе.А да бисмо проверили колико нас има, пребројаћемо се 28.марта 2012.г. на промоцији Клефтакисове студије.
Шиптари су били спремни да убијајау српске полицајце и своје сународнике хашке сведоке, па да видимо да ли се Срби макар могу окупити на представљању студије човека који се труди за српску ствар.
Препоруке:
8
3
45 недеља, 25 март 2012 20:15
Пеко Рајак
„Нико нема што Србин имаде – два писма у правопису“.@Филозофија„Босна и Херцеговина је од анексије била у канџама Аустроугара, а данас се ћирилицом пише и она се чува. То је својеврсно чудо, али и знак да никада није касно изборити се за идентитет“.То уопште није тачно. У Републици Српској је већа катастрофа са ћирилицом него у Србији и у Црној Гори. Рођена је у ћирилици, а сада је у латиници. Треба прочитати макар чланке „Лингвисти одржали опело ћирилици“ и „Српска латиница у правопису значи пропаст ћирилице“ ( cirilica-beograd.rs).
Препоруке:
2
0
46 уторак, 27 март 2012 16:51
Баша Мркаљ
Зашто је онда ово http://www.nspm.rs/images/stories/dokumenti/vojvodjansko.pdf
писано хрватском латиницом?
Препоруке:
0
0
47 уторак, 27 март 2012 19:13
јагодински
КАКВО ЦРНО ИМАЊЕ !
Препоруке:
0
0
48 уторак, 27 март 2012 22:37
Starac Foco Od Stotinu Ljeta
IZVINJAVAM SE STO PISEM LATINSKIM PISMOM

Efharisto megalo, kirios Kleftakis! Kako ovo samo lepo zvuci na jeziku bogova, a odvratno izgleda napisano latinicom, nesto sto ni jedan Grk sebi nikada ne bi dozvolio! Ali Grci znaju ko su i sta su, i bore se, kao i ostali (normalni) narodi ne da ODRZE svoje, vec da SPRECE upad stranih uticaja na kulturu, jezik, pismo. Jedino Srbi prihvataju sve, i na vetrometini Balkana misle da ce bolje proci ako prihvate tudju veru, evropski standard, latinsko pismo... No rasprava treba da ide u pravcu: kako da se stvari poprave, kako da se vratimo na pismo na kojem pociva nasa kultura, nase nacionalno bice? Jednostavno: kao sto je u Francuskoj g. Lang uveo kulturnu policiju, koja je imala zadatak da cak iz Larousse enciklopedije izbaci sve germanizme i anglicizme, tako ce i u Ujedinjenim Slobodnim Srpskim Zemljama morati da se uvede ZAKON po kojem je upotreba cirilice obavezna, a latinica dozvoljena samo u vanrednim slucajevima.
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер