Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Niko nema što Srbin imade – dva pisma u pravopisu

Komentari (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 19 mart 2012 22:44
G. Kleftakisu
Hvala (i) za ovaj tekst, kapa dole! Ovo što vi radite od neprocenjivog je značaja. Hvala i sajtu NSPM!
Preporuke:
77
4
2 ponedeljak, 19 mart 2012 23:01
Dragana
Srbi, gledajmo srpska posla, vratimo se Srbiji, srpskoj tradiciji i ćirilici. Ni jedan pravoslavni narod nema latinicu za svoje pismo. Ni srbi. Nameću je profesionalno plaćeni linvisti. Ne poštuju Ustav, nego dolar.
Preporuke:
69
4
3 ponedeljak, 19 mart 2012 23:12
saša r.
Odličan tekst, bravo!
Još pre desetak godina, jedna drugarica mi je rekla da obratim pažnju na to koliko je srpski jezik unakažen germanizacijom. Takođe mi je rekla da ruske pisce čitam isključivo na ruskom, jer su nama "ubili" meke znakove, a samim tim uticali i na toplinu slovenskog jezika. I to je apsolutno tačno. No, neprijatelj ne miruje, koliko puta sam samo izlazio na sajtove da skinem reči neke ruske pesme, i bio vrlo neprijatno iznenađen da vidim rusku pesmu prevedenu na latinicu. Uništili su Poljake, Čehe i Slovake, ostali smo samo Rusi, Bugari, Makedonci i mi.
Mogu samo da kažem - braćo Srbi, pišite i mislite ćirilicom, a i sanjajte je, ne dajte da nam je oduzmu oni koji nemaju božanskog srca i duha, ne dajte da nam je uzmu oni koji nemaju mašte u sebi, ne dajte da nam je oduzmu oni koji se pozivaju na Boga i smernost, a imaju Vatikansku banku!
Preporuke:
70
4
4 ponedeljak, 19 mart 2012 23:26
Simo
Kada bi Srbi pokušali da shvate, kako je narodu bez identiteta,valjda bi se odgovornije odnosili prema svojoj ćirilici.Dovoljno je zamisliti se u koži Bošnjaka, kjima je jasno da oni to nisu.Bošnjak je sinonim za Bosanca i baš ništa više.U Slavoniji pistoji Opštinsko mjesto koje se zove Bošnjaci, koje je dobilo ime po Hrvatima doseljenim iz Bosne.Hoću reći kada izgubimo pismo (jezik) naći ćemo se u istoj situaciji da smo se odrekli sebe.Ako su Srbi osvojili latinicu pa je ljubomorno čuvaju kao ratni plijen, onda je ne možemo stavljati u istu ravan sa matičnim pismom ćirilicom.Tada ne možemo reći da smo izgubili ćirilicu, ali evidentno je da smo je se odrekli i za to je glupo opzuživati druge.Narod kaže: ne može i jare i pare.Ne može i Španac i Španjolka, što kao obavezno govore naši sportski komentatori.
Preporuke:
49
2
5 ponedeljak, 19 mart 2012 23:54
Pukovnikov učenik
Samo posrbljavaj brate! Daće Bog, pa će jednog dana sve ove analize osvanuti u nekom udžbeniku istorije, napisanom na ćirilici, naravno.
Preporuke:
49
2
6 utorak, 20 mart 2012 00:25
Milan
""on prihvata kao pismo srpskog jezika i (hrvatsku) latinicu. ""

Od kad je latinica hrvatska???
Preporuke:
31
19
7 utorak, 20 mart 2012 00:43
Zdravko
Mnogi će ovaj tekst dočekati na nož i reći da su to tlapnje o teoriji zavjere protiv Srba i srpskog naroda, naše istorije, kulture i tradicije. Međutim, nedavno se pojavila knjiga profesora Mila Lompara "Duh samoporicanja". E nakon čitanja te knjige stvari postaju kristalno jasne. Ne radi se o TEORIJI već o PRAKSI zavjere. Hrvati i njihov kulturno-istorijski potencijal su samo puko oruđe protiv Srba. Profesor Lompar govori o kontinuitetu kolonizacije srpskog identiteta hrvatskim odrednicama. On to naziva "pounutrašnjenje hrvatske kulture u srpski narod". Tu možemo slobodno za primjer uzeti i ovaj odlični tekst gospodina Vasilija. Ćirilica je samo kap u moru vrijednosti srpske kulture koji su se našli pod giljotinom pohrvaćenja. Kontinuitet austrougarske, integralnog jugoslovenstva, ustaške ideologije i komunističke utopije svoju oštricu pruža po živom srpskom tkivu. U ovim odrednicama mnoge stvari nisu iste ali nebitne stvari, sve bitne su iste, a one se tiču opstanka Srba na ovim prostorima.
Preporuke:
50
1
8 utorak, 20 mart 2012 00:55
Zdravko, drugi dio
Interesi su višeznačni i viševjekovni i u stradanju srpskog naroda u krvavom 20. vijeku ništa, ali baš ništa, nije bilo slučajno. Interes Vatikana je misionarsko pokrštavanje šizmatika. I zato su instrumentizovli Hrvate do bezumnog oruđa, srbosjeka. I ovi su to temeljito i odradili, jest krvavo i zločinački, ali zaboraviće se jer ko posjeduje duše posjeduje i mozak. Interes Zapadne Evrope zacrtao je još prije ravno 200 godina Napoleon Bonaparta. On je rekao da su "Srbi Ruski konjovodci do toplih mediteranskih mora" i stoga "svaka stopa zemlje južno od Dunava a koju posjeduju Srbi, je opasnost za Zapadne interese". I treći ali ne i nebitan, razlog zadire u čistu psihologiju ljudsku. Svi bivši Srbi a sadašnji Bošnjaci, Crnogorci, Makedonci, Hrvati posjeduju tu izvjesnu svijest o prelasku. Tu svijest imaju i oni Srbi koji su ostali Srbi. Neutralizacijom Srba nestaje svakog traga o izdaji. I ne treba čuditi zašto su nam radili ono što su nam radili i dan danas rade. Borba je sasvim neizvjesna ali.
Preporuke:
45
3
9 utorak, 20 mart 2012 01:18
vasilije
HA,HA,HA...dolazi vreme kad ćemo da budemo sretni ako će budući fejsbukovci čitati samo "hrvatsku latinicu"...HA,HA,HA,HA
Preporuke:
1
38
10 utorak, 20 mart 2012 06:00
Bob
Kao što je jezik samo jedan - SRPSKI, a hrvati su ga ukrali, isto tako su ukrali i latinicu.
Ne postoji nikakva "hrvatska latinica", ne znam kako ste mogli da nasednete na to?!
Preporuke:
16
15
11 utorak, 20 mart 2012 08:53
Mladi DŽedaj
Sve čestitke za članak, obilje podataka i interesantnih detalja. Takođe, za hrabrost da se izađe sa realnom procenom o zastupljenosti ćirilice (i meni se čini da ne prelazi 10%), da bi se raskrinkao mit o "ravnopravnosti pisama", jedan od najpodlijih propagandnih trikova upotrebljen u svrhu eliminacije ćirilice. Zaključak je izvanredan - sad je pravi trenutak da se ispostave zahtevi političkim partijama.
Preporuke:
26
1
12 utorak, 20 mart 2012 09:30
Vide Daničić
Gospodine Kleftakise, Bog Vam dao mir u kući, zdravlje i nadu! Vi činite za srbski jezik i pismo više od većine lingvista i filologa Srbije, da ne govorimo o običnim građanima. Srbski narod, nažalost, u ovom bezizglednom geopolitičkom položaju, međusobno se spori čak i oko jezika i pisma. Naši lingvisti su izgubili sve bitke sa krvatskim jezičkim šovinistima i ni danas nisu u stanju da se dogovore o napuštanju serbokroatistike, osnivanju srbistike i nacionalnom pismu. Ustavom je rešeno pitanje zvaničnog jezika i pisma, ali antisrbski podrepaši iz Matice srpske i SANU izdaju nekakve pravopise koji nisu u saglasnosti sa Ustavom. Ćirilica je u decenijskom puzećem izumiranju. Mnogi latiničari pozivaju se na Vuka Karadžića kao tvorca navodne srpske latinice, što nije tačno. U prvom srbskom bukvaru iz 1827. g. nema tzv. srpske niti bilo kakve latinice (dokaz digitalno izdanje NBS). A sve da je Vuk i stvorio tu hrvatsku latinicu (a nije!), to ne bi značilo da je to i srpska latinica. Ćirilica je sve.
Preporuke:
32
2
13 utorak, 20 mart 2012 09:58
Miša Kojić
Hvala Vasiliju Kleftakisu na još jednoj potvrdi svega ranije izrečenog, kada je srpsko pismo i dostojanstvo u pitanju.Na žalost, oni koji su u mogućnosti nešto da preduzmu, nisu spremni iz najrazličitijih razloga:od straha do ličnih interesa ili čak ubeđenja koja su stekli u prethodnom anacionalnom vremenu.
Preostaje nam jedino da se sami, kao pojedinci ili organizovani kao slobodna udruženja,ne predajemo u neravnopravnoj borbi za očuvanje narodnog identiteta.
Zato je primer g. Kleftakisa, kako se možemo odupirati veštačkoj latinizaciji srpskog naroda, vrlo koristan i višeznačan - pokazuje da je dosta toga u našim rukama,a sve je stvar volje i ličnog prioriteta.
Preporuke:
37
0
14 utorak, 20 mart 2012 10:17
Nikola Tanasić
Sjajno, Vasilije! Sa velikim zadovoljstvom pratim Vaše tekstove na ovu temu i drago mi je da vidim da istrajavate na naučnoj pedantnosti i argumentativnomn strpljenju koje je neophodno u uva naša sluđena vremena. Najiskrenije mislim da je jedini prigodan komentar ovog Vašeg teksta (a i nekoliko sličnih) - "pametnome dosta!" Istinski ne mogu zamisliti da se neko smatra pripradnikom srpskog naroda i da posle čitanja podataka koje ste ovde izložili nastavi sa korišćenjem latinice, ma i u privatne svrhe.

Ako mi dopustite Vi i Vaši čitaoci, založio bih se ipak za nešto optimističnije tumačenje navedenih članova Zakona. Rekao bih da tekst Zakona podrazumeveva da je natpis na službenom pismu obavezan, a latinični natpis slobodan (što je u redu, po mome mišljenju), dok pojam "znaka" u stvari znači "zaštitni znak", tj. "logotip". U osnovi, to znači da se"znakovi" kao što su "Coca Cola", "Société Générale" ili "Fiat" ne moraju preslovljavati na ćirilicu, kao u Grčkoj ili Rusiji.
Preporuke:
24
1
15 utorak, 20 mart 2012 10:42
Beli Orao
""Gospodin Kleftakis svojom ljubavlju prema pismu nadvišava lingviste kao nekad Sotomajor.
Preporuke:
20
0
16 utorak, 20 mart 2012 10:52
Jovan Anastasijević
@Milan: „Od kad je latinica hrvatska???“ OVA latinica koja je naturena Srbiji jeste hrvatska: za zvuke Lj,Nj,Š,Đ, DŽ, Č, Ć, Ž ona ima razne “kuke i kvake“ nakalemljene na “normalna“ latinična slova, a nema npr. znake Q,W, Y koji su prisutni u latinici stranih jezika koje srpska deca treba da uče. Najvažnije: ta, hrvatska, latinica nikada nije bila prisutna u Srbiji dok je nisu na silu, terorom, nametnuli austrougarski okupatori 1916 g., i zbog jugo-iluzija i zabluda ostala. Treba je najzad izbaciti.
@Bob : „ Kao što je jezik samo jedan - SRPSKI, a hrvati su ga ukrali, isto tako su ukrali i latinicu“. Jesu – a zašto ih ne prijavite policiji? Ne vredi... i Anglosaksonci, Francuzi, Španci su pokrali čitave kontinente, to se zna iz istorije – a sada je onako kako je. Oni su gospodari,a gde su domoroci? U rezervatima. Sa Vašim stavom i srpska ćiilica završava u nekom rezervatu. To hoćete?
Još ima leka. Kroz 10- 20 godina više ne. Biće kasno.
Preporuke:
30
1
17 utorak, 20 mart 2012 11:48
b.s
Kad je Beograd pao u austrougarske ruke, 1915. godine, deo strahovlade okupatora je, između ostalog bila i zabrana ćirilice. Sve na jug do Čačka, svi natpisi su morali biti na latinci, zanatlije, kafane, opštinski organi, škole, da i u školama je zabranjena ćirilica. Bora Stanković, književnik, interniran je u Sarajevo, odakle je svojoj porodici pisao pisma samo na latinici, jer mu je ćirilica zabranjena.
Zaključak: austrougarski kaplar j.b.broz, smišljeno nastavlja tradiciju okupatora iz 1. rata, u Srbiji okupiranoj 1945. godine od strane njegove partizanske vojske. Srbi partizani, koji su činili većinu te okupatorske vojske, pojma nemaju šta je suština brozove borbe. Partizanski unuci, ovih dana, nemaju pojma zašto ne treba koristiti latinicu.
Preporuke:
24
1
18 utorak, 20 mart 2012 11:54
b.s.
Krvati su proglasili ćirilicu jednim od svoja tri pisma (+ glagoljica i latinica). Zašto? Da bi nesmetano gusarili po srpskoj kulturnoj baštini i prisvajali je i imenovali svojom. Projekat izmišljanja hrvatskog jezika i nacije je pre mnogo vekova stvoren radi osvajanja, a potom germanizovanja srpskog naroda koji obitava u Iliriku. Kažem Iliriku jer je to prvobitno ime Balkana.Germani već vekovima, uz pomoć raznih papa, prvo vrše kroatizaciju, zatim germanizaciju srpskih masa.
Trenutno smo u epicentru kroatizacije. Ali molim vas, ne dajte se! Pišite ćirilicom, govorite o ćirilici, mislite na ćirilicu, divite se ćirilici, ne odustajte od ćirilice.
Preporuke:
31
0
19 utorak, 20 mart 2012 12:03
Filozofija
Izuzetno, iscrpno, argumentovano i iskreno! Hvala Vam, gospodine Κλεφτάκης! Zbog tolike Vaše pažnje prema ćirilici i iz iskrene zahvalnosti, pišem vaše ime grčkim alfabetom!
Svo ovo stanje u Srbiji se može ispraviti ako postoji volja naroda i njene vlasti. Bosna i Hercegovina je od aneksije bila u kandžama Austrougara, a danas se ćirilicom piše i ona se čuva. To je svojevrsno čudo, ali i znak da nikada nije kasno izboriti se za identitet.
Preporuke:
31
1
20 utorak, 20 mart 2012 14:54
Mila
Hvala Vam do neba. Neka Vas Bog ukrepi.
Preporuke:
16
0
21 utorak, 20 mart 2012 15:27
Darko Babić
U ovom članku nedostaje činjenaca koju moja melenkost često ističe: U Prvom svetskom ratu je bilo slučajeva da su Srbi odvođeni u radne logore samo iz tog razloga što nisu hteli srpski jezik zapisivati nećiriličkim pismom.

Osvrnuo bih se na fusnotu broj 4. U ovom članku će se na kraju ispostaviti da ne postoji mišljenje g-đe Lubardić već samo političko određenje SPC da je dvoazbučje korisna pojava. Nemojmo smetnuti sa uma da se SPC jasno odredila prema ovom pitanju.

Kada je reč o jezičarima (=lingvistima) mora se reći da Pižurica nije u pravu zbog toga što Bugarski i Klajn direktno utiču na to da ne mogu dobiti svoju saobraćajnu dozvolu sa unetim podacima na ćiriličkom pismu. Godinu dana se borim da ostvarim svoje osnovno ljudsko pravo.
Preporuke:
24
0
22 utorak, 20 mart 2012 16:41
NEPOSLUŠNA SRPKINjA
Odličan Vam je tekst Gospodine, kao i onaj predhodni,
samo još kada bi ih pročitali svi oni naši Srbi, koji na svakom koraku krše Ustav.
Želim da obavestim sve one, koji misle da mi koji se borimo za očuvanje našeg viševekovnog pisma i stalno nešto umišljamo i izmišljamo, treba da znaju sledeće:
da bi ste dobili saobraćajnu dozvolu na ćirilici, morate da napišete "specijalni zahtev", naravno da to ne stoji na panou sa obaveštenjem , već vi morate da pitate, u suprotnom dobićete je latiničnu, kao ja. Pošto sam se pobunila zbog pisma, dobila sam takvo objašnjenje. Naravno da sam pristala na to da bih isterala svoje, ali onda mi je rečeno da moram ponovo da uplatim hiljadu i nešto dinara, našta sam se opet pobunila. Poslali su me kod šefovice i tek kada sam zatražila da mi pismenim putem nalože da po drugi put uplatim isti iznos, šefovica je prihvatila to kao moju raklamaciju. Za oko nedelju dana dobila sam novu saobraćajnu sa moji imenom na ćirilici, ali ostali podaci su i dalje na latinici.
Preporuke:
22
0
23 utorak, 20 mart 2012 17:12
Jakov
Zašto prozvani lingvisti izbegavaju da se suoče sa činjenicama iznetim u izvanrednom Kleftakisovom tekstu? Planski ili slučajno?
Srbi su valjda dovoljno i pametni i pismeni da shvate da nema slučajnosti, da treba planski otvoriti vrata pismu koje prethodi latinizaciji svega što nas još čini Srbima.
Da imamo bolju elitu ne bi izgubili ceo jedan vek i vratili se na početak, a sada se vrteli u krug.
Preporuke:
14
0
24 utorak, 20 mart 2012 17:30
Konstantin
Dok g. Kleftakis radi posao za koji nije plaćen, posao srbskih lingvista, i drugi rade svoj posao.
Lektori lektorišu, kolektori skupljaju svu duhovnu nečistoću i prosipaju sa TV ekrana, plaćeni stručnjaci su zauzeti, SPC i Sanu odmaraju; Uostalom narod ( srbski seljak ) je nosilac identiteta i vere.
I neće niko drugi, nego sam narod pre ili posle prelomiti, kao mnogo puta ranije.
Preporuke:
17
0
25 utorak, 20 mart 2012 18:25
mornar popaj
Zaista ohrabruje i daje nade što velika većina komentatora vrlo ozbiljno shvata potrebu spasavanja i širenja ćirilice – još samo ubediti i političare u to, a sada je baš i trenutak da se u predizbornoj kampanji otvore i njihove karte. U tom smislu je sigurno od interesa da će se – kako vidim na fejsbuk sajtu:
http://www.facebook.com/pages/%D0%8B%D0%B8%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B0/176207155739886
28 marta u 19.00 sati u sali Opštine Voždovac održati tribina na temu “Zatiranje srpske ćirilice - plan ili slučaj“. Eto prilike da zainteresovani tamo dođu, čuju izlaganja i razmene mišljenja o tom pitanju – možda baš i sa prisutnim političarima? Ukomentarima ima dosta mišljenja da treba preduzeti neku inicijativu – evo i ovo bi mogao biti prvi korak.
Preporuke:
15
0
26 utorak, 20 mart 2012 19:16
Byakuya-sama
Kraljavina Srbija nije ušla u poslednju ''mirnu'' 1911., Srbija je okupirana još od 1903., ovo od 2000. je samo potvrda.
Preporuke:
4
2
27 utorak, 20 mart 2012 20:12
Aleksandar Nevski
Ljudi, molim ve pišite čistom ćirilicom, bez nѣmačkoga latiničnoga slova "J" nametnutoga Йerneйem Kopitarem. Naše slovo йe "Й"!
Preporuke:
14
6
28 utorak, 20 mart 2012 20:37
Stalker
Da stvar bude gora univerzitetski udžbenici se velikom većinom štampaju na latinici. Evo na stomatologiji sam naišao na 3 udžbenika štampana ćirilicom i to su stara izdanja. Procentualno to je ispod 1%.
Preporuke:
14
0
29 utorak, 20 mart 2012 21:44
Danica Petrović
Da znate da mi je danas na duši lakše.Slatko sam se načitala umnih reči.Tako ste lepo ispričali sve što i ja mislim ,da mi je preostalo samo da vas sve od srca pozdravim i da vam se sa ponosom pridružim.Ako me primate,naravno.
Preporuke:
13
0
30 sreda, 21 mart 2012 00:53
Nasumična
http://www.rtv.rs/sr_ci/kultura/borba-za-cirilicu-djordja-janjatovica_307603.html
Preporuke:
3
0
31 sreda, 21 mart 2012 03:39
Bob
@Jovan Anastasijević:

Ne razumem kakva je to logika sa posebnim slovima. Da li su Nemcima, Špancima, Francuzima itd. "naturena" razna nova slova? Da li oni treba da koriste samo originalna latinska? A šta onda sa široko rasprostranjenim w koje uopšte ne postoji u latinskom? U ćirilicama raznih jezika takođe postoje različita slova.

Ja uopšte ne sporim da kod nas ćirilica treba da ima apsolutno prvenstvo; samo kažem da ne treba dozvoliti hrvatima još jednu krađu. Kao što znamo da je ceo štokavski SRPSKI, i ta latinica koju koriste hrvati je srpska. To je srpska tvorevina.
Inače, kako je krenulo, na kraju će nam ukrasti ceo ijekavski ako ovako nastavimo.
Preporuke:
7
2
32 sreda, 21 mart 2012 03:45
Bob
@Aleksandar Nevski:

Da, evo sad ćemo raspravljati i pojedinačno koja slova treba da koristimo a koja ne. Smešno.

Inače mislim da Vam se negde potkrala greška: tu se ne misli na slovo "Й", već na slovo "I". Čista uspravna crta.
Preporuke:
4
2
33 sreda, 21 mart 2012 10:06
@ Bob
Slažem se. Pa i na google-u svaka stranica pisana latinicom već je određena kao napisana hrvatskim. I onda imate ponudu da je prevedete na bilo koji drugi jezik. To je vrlo perfidna krađa.
Preporuke:
6
0
34 sreda, 21 mart 2012 12:04
Vlada
@Bob
Ta latinica je nastala u Beču i Zagrebu 1830-tih, dakle daleko od Srba i Srbije, njen autor je Ljudevit Gaj, kome naravno nije palo na pamet da je sastavlja za Srbe i Srbima, jer su Srbi imali pismo svog jezika kao što ga imaju i danas.
A i da mu ja palo na pamet, kakav smo to narod ako dozvolimo da nam svaka šuša sastavlja pismo pored pisma koje imamo 1000 godina.
Taj Gajev abecedni sastav je među Srbe ušao preko zajedničke države i jezika sa Hrvatima, te bi bio red da konačno izađe pošto odavno nema ni zajedničke države ni jezika.
I da, već čujem one koji se vade na Đuru Daničića koji je eto sačinio slovo đ. Daničić je sačinio zamenu za 4 dvoslova, i to dok je bio na mestu sekretara JAZU u Zagrebu, dakle sa mesta hrvatskog kulturnog i javnog radnika, Hrvati su od 4 ponuđena rešenja za dvoslove prihvatili samo đ.
I opet ne vidim kakve to veze ima sa nama Srbima, pa čak ni kakve veze ima to što je Daničić bio Srbin, institucije u kojima je radio svakako nisu bile srpske.
Preporuke:
10
1
35 sreda, 21 mart 2012 12:48
Aleksandar Nevski
@Bob
Я ne vidim suštinsku razliku u pisanju йednoga (J) ili više latiničnih slova (sva ostala). Zbog toga pišem čistom ćirilicom, bez latinskoga troяnskoga konja,i isto to prѣporučuйem svim istinskim ljubiteljemъ ćirilice.
Bobe, u nas prѣ Kopitara i Vuka bѣhu u opticaйu tri ćirilične йote: "Й", "Ї", "і". Šta će ni onda i četvrta, latinska? Samo trѣbamo odabrati йednu od njih triйu.
Preporuke:
3
4
36 sreda, 21 mart 2012 13:32
Simo
@ NEPOSLUŠNA SRPKINjA

Da je više neposlušnih Srpkinja i Srba, naravno,nebi dolazili u takvu ponižavajuću situaciju.Zanimljiv bi bio referendum sa samo jednim pitanjem: Ćirilica ili
latinica.Takvog referenduma nikada neće biti, jer bi to bilo poniženje nad poniženjima.Ja vam se divim,iako sami kažete,da ste isterivali svoje, u inat.
Preporuke:
10
0
37 sreda, 21 mart 2012 15:48
Srboljub Krajišnik
(nastavak:) Srbi, pogotovo neki muslimanske vere (zajedno sa približavanjem Hrvatima) i katolici Bosni, Hercegovini, Dalmaciji i Dubrovniku - počeli su to pismo prihvatati tek sa Kraljevinom Srba, Hrvata i Slovenaca, od 1929. Kraljevinom Jugoslavijom ... Ostali Srbi su, iako je, još 1818. godine, Vuk, u svom prvom "Srpskom rječniku" u tabeli na str. LXIX (svakako uz pomoć Jerneja Kopitara, Slovenca), naveo kao srbske alfabete, pored "Serb. graec." i "Serb. lat." te, posebno, i "Croat." (oba poslednja bez dijakritičkih znakova) - koristili jedino srbsko pismo, ćirilicu. Prema tome, ne ulazeći u pitanje "autorstva" latinice hrvatskog naroda i nacije kao ni pojavu njenog korišćenja u drugih naroda/nacija, prvenstveno Srba ali i "Bošnjaka", "Crnogoraca" i inih - naziv "hrvatska latinica" se može usvojiti jer se njime naglašava razlika u odnosu na latinsko, internacionalno, englesko, nemačko, mađarsko itd. pismo koja, evidentno je - nisu nikako ista!
Preporuke:
4
1
38 sreda, 21 mart 2012 17:19
CCCC
Kol'ko Srba tol'ko ćirilice
Preporuke:
4
3
39 sreda, 21 mart 2012 17:43
LjVJ
Kao što smo se već navikli od g. Kleftakisa - pismeno, odgovorno, ozbiljno napisan tekst.
Dok ne stasa generacija obrazovanih,psimenih, odgovornih i ozbiljnih političara, malo se šta na bolje može promeniti.
Preporuke:
6
0
40 četvrtak, 22 mart 2012 01:51
Marko Darković
U kampanji će sve stranke(osim LDP-a, LSV-a i DS-a u Vojvodini) koristiti ćirilicu. Problem je što kod građana uopšte ne postoji svest o pismu i što ''samo nacionalisti'' pišu ćirilicu, dok je latinica znak da si moderan.
Kakav odgovor možemo očekivati ako neko postavi pitanje političarima o upotrebi ćirilice? Dok traje kampanja reći će kako je to nacionalno pismo i kako je treba čuvati a posle izbora dobićemo odgovor da nije dobro terati investitore da pišu ćirilicom. Jer ne daj Bože da ''Svarovski'' iz Beča(ako uopšte dođe) napiše ime firme ćirilicom.
Preporuke:
2
0
41 petak, 23 mart 2012 08:14
Mladi DŽedaj
@ @ Bob
"Slažem se. Pa i na google-u svaka stranica pisana latinicom već je određena kao napisana hrvatskim. I onda imate ponudu da je prevedete na bilo koji drugi jezik. To je vrlo perfidna krađa."

Što se mene tiče, rado bi se menjao: da Hrvatima pripadne sve što je napisano na latinici, a mi da je se rešimo. Ne bih to uopšte doživeo kao krađu, naprotiv. Bravo za Gugl, tako se stvari polako stavljaju na svoje mesto. Kako drugačije ljudima reći da pišu svoj jezik tuđim pismom?
Preporuke:
3
0
42 subota, 24 mart 2012 00:04
NEMANjA VIDIĆ
Veliki i dobri Vasilije,

Srpsko udruženje "Ćirilica"Beograd zahvalno Vam je što ste već davno javno podržali njene stavove u vezi sa odbranom ćirilice, i što ste napisali studiju "Zatiranje srpske ćirilice-plan ili slučaj".Tu zahvalnost iskazujemo javno i organizovanjem promocije te studije 28.marta 2012.g. u 19 časova u sali beogradske opštine Voždovac ( Ustanička 53 ).Štampali smo je u 1000 primeraka!
Ali,ponovo ste nas obradovali ovim člankom.Već samim naslovom ukazali ste na glavni problem-dva pisma u srpskom pravopisu. Pa ste još dobro ukazali na cinizam glavnog redaktora pravopisa prof. dr Mata Pižurice,koji odgovornost za stradanje ćirilice svaljuje na državu.Istovremeno,on je uvođenjem i tuđeg okupacionog pisma u srpski pravopis zapečatio sudbinu ćirilice, čime je prekršio Ustav iste te države koju okrivljuje.
Preporuke:
9
3
43 subota, 24 mart 2012 00:26
NEMANjA VIDIĆ
Nastavak prvi

Vi možda i ne znate da je on ćutao u vreme kad je pripremano i ostvareno kršenje Ustava Srbije uvođenjem okupacionog pisma u srpski jezik Statutom Vojvodine i Zakonom o službenoj upotrebi jezika i pisma. Pre toga latinica je bila u srpskohrvatskopm pravopisu, a na njenom učvršćivanju u srpskim zemljama putem pravopisa prof. Pižurica radi još od 19893.g. Njegovi pravopisi su dali osnov Čanku da traži izmenu sadađšnje ustavne odredbe o pismu, "jer nije pravopisna".Onda nije čudno to što je nagrađen od strane vojvođanske vlasti za takav predani rad.
Druga najznačajnija stvar u članku je ukazivanje na činjenicu da je SPC dala podršku pravopisu sa dva srpska pisma.Imali smo izjave nekih crkvenih velikodostojnika da je ćirilica važna za očuvanje identiteta srpskog naroda, ali od njih još nismo čuli da je srpsko pismo samo ćirilica.Već su latinicom označene mnoge kamenorezačke radnje, a samo je pitanje dana kada će to pismo ugroziti ćirilicu na grobljima , pa i samu SPC.
Preporuke:
9
3
44 subota, 24 mart 2012 00:54
NEMANjA VIDIĆ
Nastavak drugi

Ako mi ništa ne činimo, ova naša pisanja će biti obično kevkanje.
Kleftakis je predložio javno traženje od političkih stranaka da se izjasne o ćirilici.To je opravdano, jer kako god je ćirilicu mogla uništiti samo država, samo je ona može i vratiti Srbima.Plašim se da je to nedovoljno i da trebamo praviti javne proteste. Za početak ispred SANU, a onda ispred zgrade Vlade.A da bismo proverili koliko nas ima, prebrojaćemo se 28.marta 2012.g. na promociji Kleftakisove studije.
Šiptari su bili spremni da ubijajau srpske policajce i svoje sunarodnike haške svedoke, pa da vidimo da li se Srbi makar mogu okupiti na predstavljanju studije čoveka koji se trudi za srpsku stvar.
Preporuke:
8
3
45 nedelja, 25 mart 2012 20:15
Peko Rajak
„Niko nema što Srbin imade – dva pisma u pravopisu“.@Filozofija„Bosna i Hercegovina je od aneksije bila u kandžama Austrougara, a danas se ćirilicom piše i ona se čuva. To je svojevrsno čudo, ali i znak da nikada nije kasno izboriti se za identitet“.To uopšte nije tačno. U Republici Srpskoj je veća katastrofa sa ćirilicom nego u Srbiji i u Crnoj Gori. Rođena je u ćirilici, a sada je u latinici. Treba pročitati makar članke „Lingvisti održali opelo ćirilici“ i „Srpska latinica u pravopisu znači propast ćirilice“ ( cirilica-beograd.rs).
Preporuke:
2
0
46 utorak, 27 mart 2012 16:51
Baša Mrkalj
Zašto je onda ovo http://www.nspm.rs/images/stories/dokumenti/vojvodjansko.pdf
pisano hrvatskom latinicom?
Preporuke:
0
0
47 utorak, 27 mart 2012 19:13
jagodinski
KAKVO CRNO IMANjE !
Preporuke:
0
0
48 utorak, 27 mart 2012 22:37
Starac Foco Od Stotinu Ljeta
IZVINJAVAM SE STO PISEM LATINSKIM PISMOM

Efharisto megalo, kirios Kleftakis! Kako ovo samo lepo zvuci na jeziku bogova, a odvratno izgleda napisano latinicom, nesto sto ni jedan Grk sebi nikada ne bi dozvolio! Ali Grci znaju ko su i sta su, i bore se, kao i ostali (normalni) narodi ne da ODRZE svoje, vec da SPRECE upad stranih uticaja na kulturu, jezik, pismo. Jedino Srbi prihvataju sve, i na vetrometini Balkana misle da ce bolje proci ako prihvate tudju veru, evropski standard, latinsko pismo... No rasprava treba da ide u pravcu: kako da se stvari poprave, kako da se vratimo na pismo na kojem pociva nasa kultura, nase nacionalno bice? Jednostavno: kao sto je u Francuskoj g. Lang uveo kulturnu policiju, koja je imala zadatak da cak iz Larousse enciklopedije izbaci sve germanizme i anglicizme, tako ce i u Ujedinjenim Slobodnim Srpskim Zemljama morati da se uvede ZAKON po kojem je upotreba cirilice obavezna, a latinica dozvoljena samo u vanrednim slucajevima.
Preporuke:
4
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner