уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Између евроентузијаста и евроскептика

Kоментари (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 04 март 2012 18:00
С. Мојковић
Нажалост, тек у последњем пасусу аутор се дотакао суштине проблема (да не кажем да је промашио тему). Да је унутрашња политика другачија, да нема разарања државе, привреде, морала ....не би било потребно да се на овакав начин анализира ни ЕУ, ни друге земље, ни спољна политика, нити би се сукобљавали, у основи непостојећи, евро фанатици и евро скептици.
Препоруке:
52
1
2 недеља, 04 март 2012 18:34
Ultravisitor
Главно питање јесте да ми као друштво што више усвојимо европске вредности и да се саобразимо са Европом.


Ne slazem se sa autorom clanka ni sa jednim vidjenjem Evrope ni sveta. Njegovo pravo je da bude evrorealista ili afrorealista, ali taj realizam je u osnovi iluzoran. Recenicu koju sam stavio pod navodnike izdvajam kao jedan od primera. Koje su to evropske vrednosti o kojima on prica? Redovno pranje zuba ili ruku, odlazak kod ginekologa ili urologa. Ili licemernost koja je po meni jedna od glavnih odlika zapadnog sistema vrednosti. Da li je neko od zagovornika evropskih vrednosti ziveo 15-20-30 godina u toj Evropi pa da moze da o njima i pise, ili je sposoban samo da ih mistifikuje kao neke nadljudske vrednosti. Evropskepticizam je zasnovan na teznji za slobodu i nezavisnost, i on je jedini opravda u danasnjoj Evropi kao demokratska vrednost. Voleti Evropu zbog njene istorije nije lako, a nije lako ni zbog njene danasnjosti. Voleti je zbog Alpa ili Dunava je drugo.
Препоруке:
74
1
3 недеља, 04 март 2012 19:05
Драгољуб
Чланак садржи најмање две погрешне тврдње.

1. Аутор каже: Та политика ("Европа нема алтернативу") се једино може чврсто везати за ЛДП, СПО, као и за један део тзв. невладиних организација. То просто није тачно. Демократска странка, заправо њена врхушка последњим уступцима пред кандидатуру готово у потпуности је прихватила начела покрета Preokret. Разлике су остале само у реторици.

2. Аутор наводи као неминовност сарадњу Запада и Русије, узимајући да су и једни и други део истог света. У томе вероватно следи Хантингтонов концепт сукоба цивилизација, а не Дугина који такође заговара сарадњу између Европе, а пре свега Немачке, и Русије. Међутим разлике су знатне. Дугин заговара сарадњу Русије и Немачке на принципу добросуседских односа, што подразумева и разграничење утицајних сфера. Доброг удела у овој Дугиновој концепцији има и тежња да се Немачка одвоји од Вашингтона и Лондона и да се привуче на своју страну.
Препоруке:
36
0
4 недеља, 04 март 2012 19:07
Kiza
Autor malo poznaje temu o kojoj pise. Potseca me na Gorbacova, iako Gorbacova blago kritikuje. Iskreno sam nasmejao pricici kako ce Zapad morati da postuje interese Srbije zato sto ce morati da postage Rusiju kao izvor sirovina. U stvari, autor pricom o Trecoj Srbiji nadilazi glupost Druge Srbije, ocajne da je Prva Evropa uvazi. Toliko ne poznavanje duha I istorije Zapadne Evrope karakterise individue obeazovane Zapadnim filmovima I sitkomovoma.

Jednostavna i sazeta poruka autoru - Zapad ne placa nista sta (misli da) moze da otme, ili "keep dreaming!".
Препоруке:
46
1
5 недеља, 04 март 2012 19:09
Драгољуб
... С друге стране Хантигтон (а у овом тексту и Илија Рапаић) полази од претпоставке да је Русија запад, да смо и ми запад, да припадамо истој култури и да имамо заједничке непријатеље. Овакава концепција је колико погрешна толико и опасна. Она пре све га негира не узима у обзир постојање засебне православне културе која има неке заједничке елементе са западном али и безброј разлика. На послетку она је опасна јер се следећи њу и Руси, а и ми на Балкану можемо ангажовати на решавању западних пробвлема - можемо бити увучени у сукобе са народима и цивилизацијама који нити су нам претња нити би ишта имали од тога.
Препоруке:
33
1
6 недеља, 04 март 2012 19:20
Истина је Бог
Чланак ми се не допада!
Препоруке:
45
3
7 недеља, 04 март 2012 19:38
Oliver
Ni u jednom delu teksta nije pomenut glavni problem naseg spora sa EU - Kosmet.
Препоруке:
50
0
8 недеља, 04 март 2012 20:10
драго.ца
"Ипак, постоји не само друга Европа, већ и друга Немачка. Та Немачка се разазнаје у говору Хелмута Шмита на конгресу СПД, одржаном у децембру прошле године."

Господин Рапајић је камуфлирани еуроентузијаст који искривљује стварност да би добио жељени резултат. Ово је само један од примера како то ради. Говорити о другачијој Немачкој у време када Меркелова бије све рекорде популарности је исто као наводити алтернативу тренутној америчкој политици помињући ставове Ноама Чомског.
Препоруке:
36
0
9 недеља, 04 март 2012 20:42
seljak bezemljas
Parolu da Evropa nema alternativu definisao je pre stotinu sezdeset godina Mitar,junak komedije POKONDIRENA TIKVA Jovana Sterije Popovica.On kaze
MAKAR KOLIKO STAJALO,TO MORA BITI..
Interesantno da smo za vreme komunizma redovno obavestavani da nemamo ALTERNATIVU.
Препоруке:
38
0
10 недеља, 04 март 2012 21:01
Vladimir Dž
Apsolutno se slažem sa onim što je napisao Ultravisitor, stime da bi ja dodao i malo jaču notu, ali, u granicama političke korektnosti (koja je takođe tekovina Evrope).

Kažem “političke korektnosti” jer je vest bila na američkim vestima tako da se nipošto ne može kvalifikovati kao imaginacija zaverologa ili radikalnih nacionalista, ili pak sila koja nas vuku u prošlost, ...Reč je o politici koja je ukorenjena već dvesta godina i potiče iz vremena kad su evropljani dolazili u Aziju da šire svoju civilizaciju kao bolju i napredniju. Tako i danas prinčevi i ostala vlastela dolaze da obiđu svoja polja i čuvare kao što su im to pradedovi radili. Čak im daju i đubrivo da bude rodnije. Možete pogledati na internetu dva priloga američkih TV stanica da je to tako (moj prevod). Dajte malo da se upoznamo i sa ovim dugovečnim vrednostima Evrope.

U.S Soldiers Grow Opium Heroin in Afganistan - Fox News (Serbian subtitle)

Sjedinjene države čuvaju polja sa opijumom u Avganistanu
Препоруке:
31
0
11 недеља, 04 март 2012 21:02
пв
Читао сам врло мало од чланка тачније до места где аутор говори о фобији губитка идентитета према његовим речима ''традиционалне Србије''која због тога одбија да ''уђе'' у ЕУ. Не слажем се. Ја му кажем да нећу тамо јер није добро придружити се банди која на крају бомбама решава све што не може на други тј перфиднији начин. Банди која отима, лаже, подмеће, малтретира, пљачка, вређа и ради све оно што пристојном човеку не приличи.

Нека је ''реалност'' баш и таква како је Чеда описује и да се у случају не придруживања тој ''реалности'' деси укупна пропаст ипак на такве ствари и начин живота пристојан човек не може да пристане! Зато никад нећу бити за ЕУ.
Препоруке:
37
1
12 недеља, 04 март 2012 21:42
Slavomir Srpski
Potpuno promasena tema, nazalost. Kao da je tu temu pisao potparol SNS uz delimicnu saglasnost sa DS (uostalom platforme su im vrlo slicne ukoliko se sa "bezalternativnosti" veca tezina baci na " I K..i E.." E pa takva I.K.I.E. duva na pogresnu trubu, jer autor uporno izbegava glavni argument jevrointegracija: kako ta Jevropa gleda na Srbiju i njen teritorijalni integritet.

Vecina onih koji se sada odricu jevrointegracija, a negde pocetkom ovog veka su razumno bili za njih, jeste to da je ta Jevropa najvise delovala za stvaranje nove "NAT-Pristinske drzave", pa onda nas prisilila da menjamo i stavove pri OUN, da prisvajamo EULEX kao izvrsioca neprihvacenog plana Ahtisarija, pa nas i sada ucenjiju da administrativne linije pretvorimo u medjunarodne granice, i da priznanjem Kosova* damo zacetak drzavnosti te pokrajine, koja sada nema potrebu za UNMIKOM da se predstavlja (kao sto to trazi rezolucija 1244).


Rapajicu, kako ste sve to izgubili iz vida? Kao sto to radi SNS?
Препоруке:
27
2
13 недеља, 04 март 2012 21:53
фристајло
Осим других, бројних недоследности овог текста, да би био вредан неког поштовања, ево и једне која га потпуно дисквалификује, и ставља у сферу нереалних амбиција:
Главно питање јесте да ми као друштво што више усвојимо европске вредности и да се саобразимо са Европом. Наравно, и да сачувамо своје особености.
Саображавање са Европом подразумева одрицање од сопствених вредности; не увиђати то- напросто је неинтелигентно.
И сам Тадић је толико пута говорио о "потреби да се суштински променимо", а сад би Рапаић да то "забашури".
Слабо и танко.
Препоруке:
35
1
14 недеља, 04 март 2012 21:54
Божо Бјелак
"..у будућности, нико, ни да то заиста хоће, неће моћи да укине европску цивилизацију, нити ће моћи да нас издвоји из западне јудеохришћанске цивилизације којој ми суштински припадамо..." Ево нама и Илије. Знали смо га и познавали као најбољег поданика госпође са цвијетом у коси, Мире М. У његовој владавини, уредничкој, ММ је објављивала у "Дуги" свој петпарачки дневник, који је био на нивоу средњошколских писмених радова.Трагедија је била што су поруке и натрухе у тим дневницима, из броја у број,морале бити основ политике земље у свим областима.Какав уредник, такав и овај текст, који је чисти промашај у свим елементима, а посебно када пише добри мој пријатељ Илија (становали смо у истој згради) о припадању јудеохрошћанској цивилизацији. Срби припадају медитеранској цивилизацији,а не западној метафизичкој (јудеохришћанска и не постоји), која није ријешила ниједан проблем: економски, политички, културни, морални. Друже Рапајићу, бавите се златом,а не писањем
Препоруке:
29
3
15 недеља, 04 март 2012 21:56
Ultravisitor
Tanko, ali malo sta danas sto dolazi iz Srbije nije takvo. Prvo, potpisnik clanka kaze Srbi nece u ''Evropu'' samo iz inata. Neko je primetio da se ne spominje Kosmet. Medjutim, ja bih dodao da se ne spominje apsolutno nista nego se izvrce stvarnost po ustaljenoj demagoskoj matrici da bi se isfabrikovala ideoloska relanost na koju se evrofanatici preobuceni u evrorealiste pozivaju i preko koje se prodaju javnosti kao razumni kriticari. DS Dragoljuba Micunovica je smislio parolu da EU nema alternativu. LDP i SPO su trabanti i vesnici DS vlasti. Srbija je stekla nezavisnost 1180. Srpska pravoslavna crkva autokefalnost 1221. Rusija je oslobodila Srbiju od turskog zuluma i dala jojnezavisnost 1878. I to sve u ''inat'' njihovoj Evropa koja je do danas ostala ista. Projekat EU je poslednji trzaj ''belih'' imperijalistickih prevaranata i licemera XX veka. Domaca i sveevropska placenicka birokratija je glavno oruzje u njihovom neoimperijalistickom poduhvatu.
Препоруке:
31
1
16 недеља, 04 март 2012 21:59
DM
U Orvelovoj 1984 najinteresantniji je koncept "dvomisli". Dvomisao predstavlja najvisi (patoloski) stupanj racionalizacije koji se ogleda u potiskivanju istine radi izrazavanja nametnutog gledista. Dobijanje kandidature "placeno" je odricanjem od Kosova, a oni koji su to nametnuli, rukovodili su se najsebicnijim, imperijalnim politicko-ekonomskim interesima. Svaki pokusaj da se to negira, potisne ili relativizuje pokazuje kolektivnu hipnotisanost srpske populacije, odnosno to da je vecina stanovnistva (ukljucujuci i mnoge "intelektualce") dovedeno u stanje "dvomisli". Taj ropski polozaj, koji predstavlja prvi korak ka identifikaciji sa nasilnikom, najbolje pokazuje kakvo je u ovom momentu psiholosko (ili psihopatolosko) stanje nacije.
Препоруке:
41
0
17 недеља, 04 март 2012 22:02
Саша
Можда аутора не би требало оволико критиковати. Он је изнео један коректан поглед на проблем. На жалост, чини ми се да не схвата да проблем није у постојању или непостојању еврореализма,него у обмањивању овог народа. Еврореализам у ствари представља сагласност са европским захтевима, међу којима је на првом месту цепање Србије. То је еврореализам. Оно што аутор назива еврореализмом је у ствари својеврсна евротолеранција.
Реченица:
Нажалост, Горбачов је, генерално гледано, испао политички наиван.
показује колико је сам аутор у ствари политички наиван.
Препоруке:
33
3
18 недеља, 04 март 2012 22:33
seljak bezemljas
@PV
Zasto ste vi na kraj srca.Pa bombardovanja su bila u proslom veku.I samo cetiri puta.1915.1941.1943.i 1999.godine.I svaki put za nase dobro.
Препоруке:
39
0
19 недеља, 04 март 2012 23:25
Бранислав Г. Ромчевић
Овај Косово ни не помену - ваљда више није ни важно!
Препоруке:
37
0
20 понедељак, 05 март 2012 00:54
KEFALO
Po obicaju, komentari plitki a i prepoznatljiva kuhinja iz koje je sef sale...ne zasluzuje vise ni slovo...
Препоруке:
5
28
21 понедељак, 05 март 2012 00:56
Милан
Читао сам док аутор није рекао да је циљ бити у ЕУ.
То је бесмислица. Циљ треба да буде стање система (Србије) а не једно од средстава за постизање тог циља (чланство у ЕУ).
Препоруке:
17
2
22 понедељак, 05 март 2012 00:58
Politicki nesvrstana
Tekst i komentari pokazuju da su i evroskeptici i evrointuzijasti potpuno istog mentalnog sklopa i da se sjajno dopunjavaju u svojoj mrznji prema svemu sto je normalno. Slazem se sa tezom autora, da su normalni, odnosno evrorealisti u vecini. Odlican tekst jer govori o takvoj Srbiji...
Препоруке:
3
33
23 понедељак, 05 март 2012 01:16
Anka Krajina
Uvek kad čujem kako neko osuđuje "bolje grob nego rob", dođe mi da ga pitam, u kojoj državi živi? Što ne ode u siguran zaklon?
Dragi moj Rapajiću, da nije bilo tih "destruktivnih" parola i dela, koja su usledila nakon njih, danas bi ti na prestolu u Beogradu sedeo sultan!

Nije tačno tačno da nije problem u spoljnoj politici već u unutrašnjoj! Zbog te "spoljne", vrhuška se odrekla vlastite teritorije, kolevke srpstva.
I nikom ne polaže račune šta je dobila u zamenu za Kosovo*.
Računati na promenu nemačke politike, uprkos izjavama Šmita prestavlja politički dilentatizam.
Njegovu poruku sam razumela kao poslednji glas savesti i razuma,koji pokušava spasiti Nemačku od stranputice.
Evopske vrednosti?! Koje? Da odobrimo brak istopolnih osoba, da im omogućimo usvajanje dece, da dopustimo brak između sestre i brata stričevića?
I usput, onako s nogu, da nateramo Ameriku da poštuje Rusiju i Kinu i da prestane da izvozi "proleća"! Nek razume ko može!
Препоруке:
24
2
24 понедељак, 05 март 2012 04:14
Zapadni Covek
Tekst mi lici na pismeni zadatak gimnazijalca 3 razreda.Dobar je sastav, tema promasena. Tanko, tanje i ne moze da bude.Gorbacov je ispao malo naivan? Da mozda nije ispao najveca svetska budala.
Препоруке:
21
2
25 понедељак, 05 март 2012 15:17
Шах
Када ће се Срби "очистити" од затрованости комунистичким, неолибералистичким и другим типовима интернационализма?
Препоруке:
7
1
26 понедељак, 05 март 2012 17:10
The Tao
Gorbacov nije bio naivan nego placenik CIA. Trenutna adresa njegovog boravka je Florida USA. A ovaj clanak nije ni za pismeni sastav gimnazijalca koji veruje u sarene laze. Mnogo mastovitije su pisali Brozovi pioniri i omladinci.
Препоруке:
6
0
27 понедељак, 05 март 2012 20:30
Marko Gay
@ Anka Krajina

Evopske vrednosti?! Koje? Da odobrimo brak istopolnih osoba, da im omogućimo usvajanje dece


Bravo Anka!

To zaista jesu kljucne vrednosti koje ocekujemo da Srbi usvoje.
Препоруке:
0
4
28 уторак, 06 март 2012 17:23
Ilija Rapaić- odgovor Bjelku
Vrednost komentara koji se pišu u bezbednoj anonimnosti odeđuju sami autori koji toliko veruju da su istiniti da moraju da se zavlače u prljave mišje rupe.Međutim kada se pod tajnim imenom Božo Bjelak javi genijalni analitičar koji je svojevremeno raskrinkao čak i Džulijana Asanaža i Vikiliks kao najobičniju zaveru CIA-e,to se mora respektovati.
Istina je da sam objavljivao tekstove gospođe Mire Marković.Bjelak kaže da se "poruke i natruhe u tim dnevnicima" bile osnov politike zemlje.Tačno. To je bio najtačniji politički horoskop i koji urednik-profesionalac ne bi objavljivao takve najave političkih zbivanja?Pored toga dnevnika i još eventualno jednog teksta sa pozicija vlasti, 90 % sadržaja Duge je bilo opozicionog karaktera.Mogu da prihvatim da sam bio loš urednik ali niko ne može da dokaže da je Duga bila loš magazin.Činjenica je da je bila najtiražniji i najčitaniji magazin sa kraja osamdesetih i devedesetih godina.Ako je bila loša zašto je Bjelak pokušavao da piše za Dugu.
Препоруке:
2
0
29 уторак, 06 март 2012 17:38
Ilija Rapaić- odgovor Bjelku
Ako smo gospodin Bjelak i ja stanovali u istoj zgradi onda se radi o ekselenciji čije prezime potiče od reči "sera", što se nikako ne može dovoditi u vezu sa
njegovim tekstom i ličnošću.
Sramota je takvome sokolu da se krije među kokoškama ili u mišjoj rupi.Kakav ste vi to nacionalista kada se stidite i svog ličnog identiteta.Dragi moj nedobri komšija ko Vas je ubedio da ne postoji judeohrišćanska civilizacija.To znači da po Vama ne postoji ni evropska civilizacija.Na žalost,vi ćete ostati neshvaćeni genije.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 06 март 2012 18:18
Ilija Rapaić
P.S.
Izvinjavam se svim anonimnim autorima komentara koji ne mogu da pišu pod punim imenom i prezimenom iz poslovnih razloga ili lične i porodične sigurnosti.To se može razumeti, ali se nemože razumeti kada se anonimni komentari pišu zbog zlovolje ili potrebe da se nekoga uvredi.Tokvi autori zaslužuju samo sažaljenje ili prezir.
Препоруке:
3
1
31 четвртак, 08 март 2012 02:17
Божо Бјелак
Добри Рапајићу. Понајмање сам кокошар, макар Ти то знаш.Писао сам годинама под пуним именом и презименом, храбро и жестоко. "Кокошарим", јер су дојадиле пријетње, мени и мојој породици. Немам намјеру да се надгорњавамо,посебно што Те не сматрам непријатељем, а да си ми и непријатељ, не бих се једио, јер јадан је човјек који нема непријатеље. Ти си и љепши (знаш на шта мислим)и паметнији, зато би било добро да зауставимо пут ријечима на овој мојој реплици. Не бих се освртао на Твоје поруке и жаоке, да не написа како сам желио да пишем у "Дуги" или како би рекао један мој рођак, у "Дузи".Није ваљда да сматраш да сам желио да пишем, када сам Ти донио текст, који си морао објавити по закону о штампи, као одговор на увреде, које су ми нанијели у Твојој "Дузи" једна музичарка (која ће ме са Ш. Свилановим избацити на улицу и оставити са породицом без коре хлеба)и Твој новинар, мислим да се презивао Стефановић. Жртвовао си Ти тада пријатеља.Рећи ћеш, била су вунена времена,знам и и данс су.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 08 март 2012 13:55
Ilija Rapaić
Dragi Božo, žao mi je što sam Vas uvredio.
U pravu ste,treba da zaustavimo loše reči.Uzgred, bilo bi dobro da možemo da zaustavimo i naše loše misli, jer kako je pisao Andrić u "Omer paši Latasu", ne dao Bog da se dogodi ono što mi pomislimo i mislimo.
Samo jedno razjašnjenje da ne biste ostali u uverenju da sam Vas žrtvovao.Događaj o kome govorite dogodio se kada je glavni i odgovorni urednik DUGE bio gospodin Stefanović, a ja sam bio direktor, koji po zakonu nema pravo da se upliće u uređivačku politiku.
Препоруке:
1
0
33 четвртак, 08 март 2012 19:51
Божо Бјелак
Цијењени уредници НСПМ, дугујем вам неизмјерну захвалност што сте објавили моју реплику. Нисам то очекивао, јер се не односи директно на текст. Овога пута сте ми прогледали кроз прсте. Користим прилику да се извиним господину Рапаићу, што сам га ословљавао са "Ти".Ех, да сам ја био директор, не да бих објавио Ваш одговор, господине Рапаићу, већ бих смијенио Стефановића због увреда и лажи, које ми је нанио са музичарком (иначе била је помоћник миниостра Шаћира Свиланова за ШИК).На крају, жао ми је господо из НСПМ што ми моменталне несрећне околности не дозвољавају да мало "пречешљам" текет госпдоина Рапаића, посебно о цивилизацијама, дипломатији и односу унутраашње и спољне политике (спољна политика не може бити добра, ако је унутрашња лоша итд.). Уосталом, довољно је што сам "експерт" за лумпкњижевника Басару. Било би препотентно да будем и за господина Рапаића, посебно што не спада у лумпове.
Препоруке:
0
0
34 субота, 10 март 2012 00:36
Tурас
Рапајић покушава на широк начин, али опет ЕУ нема алтернативу. Нигде не наведе,рецимо усмеравање Србије БРИК земљама,као алтернативу.Или ЕАУ која је већ стекла чланство.Не Рапајић хвали оно што несме, ДС власт која је уназадила трајно Србију.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер