Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dragoljub Živojinović: Velika Britanija, oholi neprijatelj i nadmeni saveznik

Komentari (32) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 25 januar 2012 16:33
jezivi
Ovo sam oduvek znao, i ako nikakve istorijske spise proučavao nisam.

Oslonac na Britaniju je kao oslonac na trulo drvo.
Bolje se ne naslanjati na njega i ne iskušavati sreću.
Preporuke:
114
1
2 sreda, 25 januar 2012 16:34
robokap
Nikada nemojte da zaboravite da je "GORDI ALBION" uvek bio protiv Srba jer ih je oduvek definisao kao male Ruse a da sada protiv Srba koristi svog mlađeg ali priglupog i neobrazovanog brata iliti bolje raći prekookeansko dete ,koje se svuda u svetu ponaša kao "SLON U PORCELANSKOJ RADNjI".Ta zemlja je zli usud EVROPE.
Preporuke:
88
3
3 sreda, 25 januar 2012 16:53
Dr
Poštovanje profesore Živojinoviću. Danas nažalost, profesorka na katedri za Jugoslaviju (vaša studentkinja) uči sudente kako "Britanija uopšte nije bila neprijateljski nastrojena prema Srbima, dok se Rusija odnosila prema Srbiji kao zla maćeha".
Preporuke:
123
2
4 sreda, 25 januar 2012 16:58
Sokrat
Napokon jednakvalitetna,i što je najvažnije istinita, analiza srpsko-britanskih odnosa.

Istina je da su Britanci vodili protivurečnu i nerazumnu politiku prema najvećem balkanskom narodu. Ovo se može dobrim delom objasniti usponima i padovima snage britanske imperije u 19. i 20. veku, što je bilo praćeno nerazumno velikim ili nerazumno malim interesovanjem za Balkan.

Sa slabljenjem imperije tokom 20. veka događala su se i njihova brljanja u spoljnoj politici. Tipično za Britance.

Meni, međutim, nije jasna jedna pojava a to je propuštena prilika da se ceo Balkan povuče na anglikansku stranu. Uzimajući u obzir činjenicu da je anglosaksonska kulturna revulucija sprovedena na Balkanu tokom 60-ih, 70-ih i 80-ih godina potpuno uspela ostaje nejasno zbog čega je, svesno ili nesvesno, propuštena prilika da se balkanse zemlje potpuno angikanizuju. To je ta šizofrena politika. Valjda.
Preporuke:
10
60
5 sreda, 25 januar 2012 17:45
Aleksandar
Da, Britanci su oholi i nadmeni ali po ovome Amerikanci su pravi prijatelji i saveznnici Srba. Tuzno zbunjen covek, kad moze da vidi razliku izmedju Engleza i Amerikanaca kad je (kontinentalna) Evropa u pitanju. Englezi citav 20. vek uvlace Nemacku u svetske ratove da bi je sprecili da se ekonomski poveze sa Rusijom, a SAD iz cele stvari samo pravi pare.
Preporuke:
67
2
6 sreda, 25 januar 2012 19:09
Magenta
Redakcija NSPM-a bi možda mogla da napravi intervju sa Živojinovićem ili zaposli nekog svog saradnika da napiše prikaz knjige za nas koji trenutno nismo u mogućnosti da je se domognemo. Tema je više nego goruća!
Preporuke:
51
1
7 sreda, 25 januar 2012 20:08
Jasna*
Bravo.Konacno da se to jasno kaze.Anglosaksonci su najvece zlo za Srbiju,(nasuprot uvrezenom stavu) da su to Germani.
Preporuke:
58
1
8 sreda, 25 januar 2012 21:00
Laki
A jel kriva za neshto i Nemachka, austrougarska, pobogu!
Preporuke:
35
4
9 sreda, 25 januar 2012 23:18
Efendi Dragić
Najzad zakasnela istina!Danas je Velika Britanija mala država sa ogromnim uticajem na politiku SAD, još je tu i britanska kruna pod čijom se "formalnom " vlašći nalaze i Australija ,Kanada i još po koja kolonijica.Znači da nam Britanija još može mnogo neprilika doneti .Samo se nadam da će što skorije deca pored latinskog kao mrtvog jezika na isti način učiti engleski .Ispada da je Kraljevina SHS bila u pravu što je potpisala TROJNI pakt a engleski špijuni i srpski plaćenici to srušili a mi se ponosili time što nećemo biti robovi(bolje rat nego pakt...)Stvarno nam nije lako sa nemcima teško sa britancima još teže,nemojmo se čuditi našem trenutnom položaju.Samo napred i bez iluzija.
Preporuke:
30
0
10 sreda, 25 januar 2012 23:50
Turas
Gordost je greh-engleska osobina koja krasi po litiku Vindzorovih.Oni niti su bili niti će biti nekom prijatelji.Cene saradnike,onoliko dok od njih imaju korist.Moral Britanije je zavadi pa vladaj.
Preporuke:
46
0
11 četvrtak, 26 januar 2012 00:35
vrabac
Od naše silne ljubavi sve gorelo, a okolo sve neprijatelji.
Reci ogledalo, ogledalce ko najlepši je ?
Preporuke:
1
10
12 četvrtak, 26 januar 2012 00:40
Jos jedan "tribalac"
Engleska nije samo neprijatelj Srbije - vec neprijatelj covecanstva.
Preporuke:
16
0
13 četvrtak, 26 januar 2012 00:50
Milorad Bogdanović
Lako je sad, profesore,kad i ptice na grani znaju koliko na "vole". Zar moramo stalno vjerovati drugima, srameći sebe.
Preporuke:
6
0
14 četvrtak, 26 januar 2012 01:10
Igor
TV Palma Plus - Pitanja i Odgovori - Dragoljub R. Živojinović - 10.12.2011

http://www.youtube.com/watch?v=i1bg2Bxkcbw
Preporuke:
2
0
15 četvrtak, 26 januar 2012 02:36
D.S.
Ziveo sam i medju njima[englezima] i mogu vam reci da nisu skloni da ti nesto podvale kada ti prodaju,ali da su skloni nadmenosti,preziru prema tudjem,sebicluku,da turaju nos u tudja posla ,da cinkare,da nevole nikoga ko nije njihovoga soja,krvolocnosti,perveznosti,bezboznistvu ....,e tu im nema premca u celome svetu.Kukavice nisu,ali su hladnokrvne ubice,ljubav prema bliznjem retko postoji i u porodici,ali desava se da hoce pomoci coveku u nevolji.Uglavnom drze do reci i nemoze se reci da su lazljivi bar u svakodnevnom zivotu u normalnim prilikama.Vise im je zao ako im crkne poznati trkacki konj nego da je ceo narod u nekoj zemlji izginuo i to bi bila drugorazedna vest za njih.Za jednog engleza ne da bi ubili sto drugih nego milion.Bez obzira koliko ih ne voleli ima ponesto sto bi trebali pozeleti da posedujemo u svome karakteru od tih engleza ako mislimo da opstanemo kao narod,jer kako rece blazenopocivsi patrijah PALE "Dobrota bez razuma je glupost"ako se vezemo za neprijt Engleze
Preporuke:
14
0
16 četvrtak, 26 januar 2012 03:52
Zasto se Zivojinovic oseca licno uvredjenim?
Ispravljanje "zabluda" (npr. srpske o "saveznicima") nije posao istoricara! Zivojinovic uvrdjeno pise o "nadmenim saveznicima" - ali ipak "saveznicima"! Za razumevanje istorijskih dogadjaja, npr. pre i posle 1.svetskog rata, najvaznije je utvrditi da je do tog rata dovelo rivalstvo stare imperijalne sile (Engleska) sa novom (Nemacka)! Isto sad gledamo u slucaju opadajuce snage SAD i nezaustavljivog uzleta Kine - kao sto danas SAD kidisu na Kinu, tako je i Engleska onomad svim sredstvima nastojala da neutralise naglo uznapredovalu Nemacku, narocito njenu mornaricu, jer je pre toga Engleska uvek imala primat na moru. Svi "parcijalni" odnosi, pa i onaj sa Srbijom, u funkciji su tog osnovnog, englesko-nemackog odmeravanja snaga! Da nije Nemacka ojacala, ne bi nikad ni bilo moguce da nam Englezi postanu "saveznik", a kad su postali, zbog srpskog opiranja Nemcima, onda su bili nevoljni "saveznici", spremni da nas upotrebe: a upotrebljavao je tad oficir Cercil i Kanadjane, Australijance!
Preporuke:
8
3
17 četvrtak, 26 januar 2012 07:32
Sinisa
Zaboravljate Broza, njihovog coveka,
koji je istovremeno bio i Pavelicevo (Vatikanovo) levo krilo.Od 1944. i centarfor.
A uz pomoc Britanaca uspeo da iskoristi i Staljinovu anti srpsku (anti-kraljevsku) paranoju.

Kontinuitet posle Broza sada vrse mnogi mali po glasacima, a veliki po fondovima, politicari.
Preporuke:
10
1
18 četvrtak, 26 januar 2012 08:25
alkar
mene ne brine to sta vi imate saveznike,svaki narod ih ima i to bi tribalo bit ka kod ljudi-svak mora imat prijatelja za oslonac.vi ste se oslanjali dosad na britance ,francuze i ruse.međutim povijest je pokazala da ni preko njih niste ostvarili svoje ciljeve.kladili ste se na krive konje.ali svak uči iz dozivljenog i po tome postupa u budućnosti.ja vam zelim sve najbolje i puno prijatelja.mene brine to sta vi nedate pravo ikom drugom da ima prijatelje i oslonce.nama je oslonac sad i eu.problem je sta vi to vidite kao naš ropsko-vazalni odnos a ne gordo i dobrohotno prijateljstvo civiliziranih naroda bez obzira sta se kroz povijest događalo.
Preporuke:
2
8
19 četvrtak, 26 januar 2012 08:50
Vuk
Stvarno mi nije jasno da jos postoje ljudi sa zabludom o srpsko-engleskom prijateljstvu.
Tacno je da smo par puta bili na istoj strani u ratovima ali i to da je Britanija cak i onda
radila protiv srpskih interesa.
Prijateljstvo medju drzavama ne postoji.
Problem sa UK je sto radi protiv srpskih interesa cak i kada nema direktan interes za to jer u Srbiji vide Malu Rusiju a Rusija i njeni saveznici su uvek smatrani neprijateljem UK bez obzira na to ko je na vlasti u Rusiji,Car ili predsedavajuci Politbiroa ili demokratski izabrani predsednik.
Ni Rusija nece podrzati Srbiju ako to steti njenim interesima ali ako nam se interesi poklapaju
Rusija je mnogo pouzdaniji saveznik Srbiji
od UK,USA ili Francuske i Nemacke.
Isto se moze primeniti na Kinu a politika Srbije mora biti da nadje zajednicki interes sa sto vise jakih drzava i drzava koje imaju slicne probleme kao Srbija (Kipar,Grcka,Izrael donekle cak i Spanija).
Vlast u Srbiji i u pravljenju saveznika treba uciti od Dodika.
Preporuke:
12
0
20 četvrtak, 26 januar 2012 08:55
Ljakse Bre
To je odavno tvrdio Baja Pašić, al` nije imao ko da sluša.
Preporuke:
7
0
21 četvrtak, 26 januar 2012 08:58
Ljakse Bre
nastavak
Naravno, hvala svakome ko ukazuje na ovu ključnu činjenicu. Samo tako može doći do otrežnjenja našeg razluđenog naroda.
Preporuke:
7
1
22 četvrtak, 26 januar 2012 09:48
brm
a kad se to Srbija oslanjala na V.Britaniju? sem 27. marta koji je bio špijunski antidržavni puč. Srbija se oslanjala na SAD Vudru Vilsona i Ruzvelta. što je upravo SUPROTAN TABOR. Onog Ruzvelta koji je mrzeo imperijalitzam i Čerčila kao zadrtog imperijalistu pa mu nije davao pomoć i ucenjivao ga dogod se Britanska imperija nije sasvim povukla iz Amerike (kontinenta)ili priznala Gandija... Čerčila koji je kad je Nemačka napala SSSR shvaztio da s njom više nije u ratu solidarišući se sa Rajhom kako to imperije uvek čine..ALi se Ruzvelt solidarisao sa REPUBLIKOM i podržao SSSR .. ovde samo još fali da je zabluda Srba da su im Nemci večni geostrateški neprijatelji.."u mraku su sve krave crne" što bi reko drug Hegel - isto je to i Nemci i Englez i Ameri ... kakva nam je nauka odlično prolazimo
Preporuke:
6
2
23 četvrtak, 26 januar 2012 10:22
ja
Zaboravljate Broza, njihovog coveka,
koji je istovremeno bio i Pavelicevo (Vatikanovo) levo krilo.Od 1944. i centarfor.
A uz pomoc Britanaca uspeo da iskoristi i Staljinovu anti srpsku (anti-kraljevsku) paranoju.

Siniša, majstorski apsolvirano! Ova rečenica treba da postane sastavni deo svih srpskih udžbenika istorije. Da bi naša deca znala da ih život nikada neće maziti, ali da istovremeno imaju pretke koji su im svojom borbom doneli veliki kapital koji se zove BOŽIJI BLAGOSLOV! Kako naša sveta vera kaže, "gde se umnožava nevolja, umnožava se i božja blagodat". Ko ima uši da čuje, neka čuje!
Preporuke:
8
0
24 četvrtak, 26 januar 2012 10:23
ja za ljakse bre
fantastična reč "razluđeni narod"!
Preporuke:
5
0
25 četvrtak, 26 januar 2012 11:57
Istok
Kad 2014 ode Skotska a za njome i Vels mozemo im se nasmejati u brk. A to ce im se i desiti. Tako ce od Velike Britanije ostati samo Mala Britanija.
Kao drzava se napljackala. I jos uvek zivi od napoljackanog po svetu. Ali u svojoj drzavi drze do vladavine prava. U drugim zemljama i na medjunarodnom pravnom novou pridruzujuci se Americi i donose haos.
Preporuke:
4
0
26 četvrtak, 26 januar 2012 12:09
Vlada
Dakle zakljucak:saznaj shta veliki zhele,okreni vetru ledja i PLJUNI! Bolje ne mozhe.
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 26 januar 2012 12:12
Mile
Profesore, hvala Vam na istrajnosti da raskrinkate najskuplju srpsku laž i obmanu koja nas je mnogo koštala!

Razlika između SAD-a i "UK"-a je suštinska jer sa SAD-om je moguće naći zajednički interes (što je Tito i uspeo) dok je Engleski interes stvaranje bureta baruta na Balkanu ! Amerika je sila, a Britanija je cinična bivša Imperija !

27-mi mart je najtužniji dan u našoj istoriji, jer Nemačka je, nažalost jedini prirodni saveznik koji Srbiji može obezbediti trajniji mir ! Sviđalo se to nama ili ne, naš vitalni interes je da nađemo kompromis sa nemačkim interesima jer ne možemo izdržati taj teret . Nemci su barem uvek bili iskreni, bili su nam neprijatelji !
Ako mislimo a se uzdamo u Ruse, moramo biti svesni da je Rusiji ovo limes, da je Rusima bitan prostor centralne Azije i energenti a sa Balkana su se sami i povukli. Ne treba potceniti Rusiju, ali ne treba i ni prepisivati nešto što ne stoji. Niti očekivati poteze koji su u suprotnosti sa ruskim interesima.
Preporuke:
0
6
28 četvrtak, 26 januar 2012 12:49
Nn
Kao prvo Britanija, kao država a ni Britanci kao narod nikoga ne mrze patološki, kao što to nije slučaj sa Srbijom i Srbima. Britanska Vlada ima samo interese i to je sve što ih vodi u odnosu na male narode pa i Srbe. Istina je da se srpski interesi nikada nisu poklapali sa interesima Velike Britanije, što je prirodno zbog niza uslova. Knjiga treba da posluži kao putokaz kako Srbija da poboljša svoje odnose sa Britanijom u smislu ostvarenja srpskih interesa, a ne kao putokaz da nam pokaže kako treba nekoga mrzeti (u ovom slučaju VB) jer nam se interesi u prošlosti nisu pokalapali i zbog toga što je VB radila protiv Srba i Srbije.
Preporuke:
2
2
29 četvrtak, 26 januar 2012 13:25
Beograđanin b
Iz zaključka g. Živojinovića, da će 'mala zemlja dobro proći samo ako se njen interes slaže sa interesima velike, dok će u suprotnom biti kažnjena', proizlazi zaključak: mala zemlja za saveznika treba da izabere onu veliku zemlju, čiji se interes poklapa sa njenim. I da izbegava odnose sa onom velikom zemljom čiji se ineteresi ne poklapaju sa njenim. Primenjeno na današnjicu, to znači da je taj saveznik Rusija, a da treba izbegavati bliže dnose sa Zapadom. Eto još jednog dokaza zašto je hrljenje grlom u jagode u Evropu - put u propast.
Preporuke:
6
0
30 četvrtak, 26 januar 2012 13:34
@Jasna*
Anglo-Saksonci JESU Germani. Samo radi ilustracije: u severnoj Nemačkoj postoji pokrajina Saksonija, a na niskom Nemačkom Saksonac se kaže Sas. Saksonci su predstavljali plemensku zajednicu raznih germanskih plemena u severnoj Nemačkoj u ranom Srednjem veku. I kod nas su Nemci bili poznati i pod tim terminom, Sasi. Odatle, npr., selo Sase kod Srebrnice, po nemačkim rudarima koje je doveo kralj Dragutin iz Nemačke da rade u rudnicima srebra u Srebrenici. I drugo, nisu nama neprijatelji Germani kao narod, već imperijalna politika Nemačke države.
Preporuke:
2
2
31 četvrtak, 26 januar 2012 15:52
alkar@istok
kome ćete se vi nasmijat u brk,britaniji zato sta će izgubit i wales i škotsku?moze i tribalo bi ali i oni će vama izgubiste kosovo a i vojvodina je u bekstvu.mala britanije se smije u brk maloj srbiji i obratno.a smija gospe moja...
Preporuke:
0
1
32 subota, 04 februar 2012 12:32
major
Za Jasnu. Tačno je da su Nemanjići doveli Sase u Srbiju ali čini mi se prevashodno kao instruktore našim rudarima ali i da rade. Moj otac je kao imao
dosta dobrih prijatelja među Nemcima. Moja neka za-
misao je pomirenje između Germana Srba. Srbi kao spoj
inteligencije i radne snage za dobru platu ( Nemci
su uvek govorili da su Srbi najbolji "gasterbajteri" )i Germana kao spoj upornosti i preciznosti. Ali problem je tome što je u "germanskoj" podsvesti stoji
da je neki mali narod - Srbi, srušio 3 njihova carstva za nešto više od 20 godina - Austro-Ugarska,
Nemačko carstvo i Hitletov "Rajh. Pogledajte ko na-
pada Srbe na barikadama na Kosovu - Germani u austrijskim ( koji su u Beču dobili odlikovanja! )i nemačkim uniformama KFORa. Germani Srbima za dugo neće biti prijatelji, pa Merkelova...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner