петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

САД у Сирији опипавају пулс Русији

Kоментари (12) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 31 децембар 2011 17:30
Јован С. Илић
Страни фактор у овој и у осталим у овом добром чланку наведеним акцијама јесте освајачки фактор који заправо жели да покори цео свет , правдајући то својим националним интересима, а то се зове трећи светски рат који као и предходна два има исти циљ-освајање целог света, само што се он води знатно другачије у односу на предходна два. Кад су Ајнштајна питали-како ће се водити трећи светски рат , одговорио је-не знам, али знам да ће се четврти водити тољагама-моткама! Требало би они који одлучују о рату и миру, да се присете ове Ајншајнове застрашујуће визије!
Препоруке:
89
1
2 субота, 31 децембар 2011 18:30
Miroslav
Sazet i vrlo informativan tekst.Samo da ne podlegnemo zapadnoj propagandi koja govori samo o tzv.civilnim zrtvama napomenimo da je po zvanicnim sirijiskim podacima do sada poginulo preko 2000 vojnika regularne Vojske Sirije.Ocigledno da posto je spoljni napad na Siriju vrlo delikatan da su se odlucili na unutrasnji sukobKako bi u pogodnom momentu,proglasivsi humanitarnu katastrofu,izvrsili invaziju.Sirija je stepenica ka Iranu a u necijim planovima i dalje.
Препоруке:
70
0
3 субота, 31 децембар 2011 18:58
Peter RV
Odlican tekst.
Dok Turska ne intervenise aktivno, sva americka 'moralna' podrska nece vredjet nista, sem kao propaganda.
Rusija je kazu, izrucila S-300 jedinice Siriji i nadajmo se da su se neke od njih nasle i u Iranu.
Rusija, naprosto, mora da brani, i Siriju i Iran, ako ima ikakve pretenzije da utice na svjetske dogadjaje. Sirija i Iran su nerazdvojivi u tom smislu. Citava Juzna Amerika sad posmatra Rusiju.
Препоруке:
101
1
4 субота, 31 децембар 2011 23:42
sused!
Nisam neki navijac rata, ali ako su amerikanci imaju takav plan da uzdrmaju siriju,iran itd. onda to je neminovno.a rusija djabe nemoze nista da uradi, ona moza samo negdje na kaukazu nesto uraditi, ali na bliskom istoku nema sanse!!!!!!!!!!!!
Препоруке:
5
67
5 недеља, 01 јануар 2012 12:14
синиша @ sused
Иако ненавијате ни за кога сматрате да је амерички план исто што и готова ствар.

Толико неинформисани сигурно нисте. Ви имате план, а то је да уместо са муслиманима Американци зарате са Русима. До таквог преокрета тешко да може да дође наредних десет година. Чак и ако би америчке или НАТО трупе директно умешале у сукоб у Сирији, што се десити неће. Али америчке копнене трупе се неће умешати, а неће ни ракетне ни ваздушне. За разлику од Либије која се "бранила" тако што се последњих десет година разоружавала и сарађивала са ЦИА-ом Сирија је купила неке ракетне системе од Руса за које САД и НАТО немају одговор.

Дакле, сусед, неће бити нокаута, борба ће бити на сто, двеста, а можда и више рунди, са постепеним улажењем земаља из окружења у сукоб. Турске на пример. Е кад је Иран у питању ситуација је другачија. Иран као и Турска има 70 милиопна становника. То ће трајати и биће повуци потегни.
Препоруке:
49
1
6 недеља, 01 јануар 2012 13:47
sused!
@,
to je moja licna percepcija!
u ostalom uvijek se misli kako amerikanci izgube u ratovima!!! Za mene to nije tacno, jer amerikanci ne vode klasicni rat(zarobljenja), nego njima interesuje(moja percepcija) samo "uzdrmanje". a za uzdrmanje nemate sredstava odbrane!
a zasto "uzdrmanje"? To je jedna velika tema,koja moze se procitati u neke kgjige koje se bave strateskom centra svijeta - evroazijom! znaci nije neka dezorijentacija neke velike sile(amerikanaca), nego strategija!
reko sam nisam navijac rata, ali pragmaticno(nazalost) gledano nije za ponizavanje. jer u ostalom se ne ratuje u americi nego van nje!!!
a to dobro znamo i mozemo da naucimo od 2.svetskog rata!
Препоруке:
4
22
7 недеља, 01 јануар 2012 14:06
синиша @ sused
Добра вам перцепсиоја.
Шекспир је описао један породични рат који се водио у Италији у Верони између две породице двеста година. Рат се водио за једну улицу која је била дугачка мање од сто метара. Таквих примера је било много и у Падови и у Фиренци и другим местима где се вековима ратовало за педесет метара неке улице. У Америци не морате ратовати, ко год хоће да ради има на раполагању колико хоће километара прерије, или ако је белац има на располагању градове као Шикаго или Ну Јорк. Ко ће нормалан ратовати за Америку. Нађите ми само једног Американца који ће жртвовати било шта за Америку, а камоли живот. То не постоји. Друга прича је ратовање за новац или из принуде.

У праву сте не ратује се на америчком тлу, него у Европи, Арапскј земљи, Далеком и Блиском истоку.

У праву сте америчка стратегија јесте да се уништи противничка технологија.

Само једну ствар нисте у праву, да ће Америка из сукоба са Исламом који ће трајати шездесет година изаћи као победник. Биће 0:0.
Препоруке:
26
2
8 недеља, 01 јануар 2012 14:50
sused!
@
"Samo jednu stvar niste u pravu, da će Amerika iz sukoba sa Islamom koji će trajati šezdeset godina izaći kao pobednik. Biće 0:0."

ne mislim da amerika ratuje zbog islama, ili je u ratu zbog islama! To samo tako izgleda u ocima islamskih fanatika.
religije prosto se zloupotrebljaju od svake strane.A "glupi fanatici"(cesto dolaze iz nerazvijene podrucja) misle mozda to nesto ima sa religijom. ja mislim da je prosto borba za zivot u "smislu darvinizma!".Znaci ko poseduju "pusku ima i kobilu".
Dakle,tako nekako,svi se borimo za bolja sutra, pa ako to bilo i u racun drugih,zar NE?
Препоруке:
14
4
9 недеља, 01 јануар 2012 14:51
gost
sunisa@-Mislim da ste u pravu sto se tice neresenog rezultata ali nece biti 0:0. Bice tu mnogo, mnogo pgodaka recimo kao u kosarci pre produzetaka!
Препоруке:
15
1
10 понедељак, 02 јануар 2012 07:25
S.Ristic
Za diskutante suseda, sinisu i dr. Diskusija vam cudna. Tvrdnje o americkim planovima i da nije u pitanju da ce se ostvariti, pa onda neko ratovanje protiv islama i td., su nerazumljive postavke. Srednji Istok i Azija su toliko kompleksna podrucja, sa tako isprepletanim odnosima i relacijama. Nije u pitanju samo sfera interesa Rusije, vec i Kine. Znaci velikih svetskih silama. NATO je NATO, ali NATO ne i najveca svetska sila. Niko ne pretpostavlja da i u NATO nesto moze da kvrce, posebno oko podela koncesija. To sto Amerika radi, je jos uvek pokusaj da odrzi svoj vojni egzicir, sad sve slabiji i slabiji. Pokusava da ucari nesto jeftino. Samo nije velika pouzdanica da ce to uvek uspevati kako im je do sada polazilo od ruke. Silu koju su demonstrirali bila je jako jeftina, Avganistan, Srbija, Irak i Libija. Nije im bio uspotavljen cvrst otpor usamljenika. Sirija i Iran su ipak mnogo znacajne i ne toliko izolovane bez zaledjine.
Mozda ce samo da ih bolje konsoliduju a uzdrmaju.
Препоруке:
7
3
11 понедељак, 02 јануар 2012 07:36
S.Ristic
Korekcija zadnje recenice u mome predhodnom komentaru bi bila : Mozda ce samo da ih konsoliduju a ne "uzdrmaju".
Препоруке:
6
3
12 понедељак, 02 јануар 2012 13:51
синиша @ S Ristić
Не знам за вас али ја сам био укључен, макар и у покушају у америчке безбедоносне системе тако да се помао осећам као инсајдер.

Америка води велики антиисламски рат. Разлог је тај што су исламистички кругови проценили САД као "великог шејтана" кога треба уништити и који стоји на путу исламског циља, а то је успостављање калифата.

У том рату који већ ево траје ли траје ценим да неће бити победника, него да ће се и једни и други након година узалудних покушаја свести на меру стварне позиције.

МОје мишљење је да ја, а и други којима "белај" није животни циљ и који у туђој несрећи не виде своју срећу, у тај сукоб треба да се мешају што мање и то искључиво на принципјелним основама.
Рушење кула у Ну Јорку јес акт тероризма, ачи и зазарање Ирака и Либије такође.

Незахвално је прогнозирати, али у праву сте, Кина и Русија су технолошки равни САД и због принциопјелније позиције имају предност на Блиском и Средњем Истоку.

Између Сирије и Ирана САД може разорити само једну.
Препоруке:
9
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер