петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ех, да је само Ангела

Kоментари (51) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 27 децембар 2011 11:22
то је то
Одличан текст. И користан.
Препоруке:
41
3
2 уторак, 27 децембар 2011 12:11
Микаило
Одличан текст. Допунио бих га са два цитата:

„Треба да се боримо да ослободимо свет, да уклонимо границе и расне баријере, да би заувек искоренили завист, мржњу и нетолеранцију.“
*
"Ако Европа не постане Немачка, Немачке бити неће."

Адолф Хитлер, Mein Kampf
Препоруке:
44
3
3 уторак, 27 децембар 2011 12:33
Petar
njihova dva rawena vojnika nekako su mi bleda senka u odnosu na trista djaka i nekoliko hiljada ostalih.
Препоруке:
46
1
4 уторак, 27 децембар 2011 13:11
Vladimir Dž
Pa suštinska stvar je: zašto su oni tu?

Tu su da bi srbima otimali resurse sa Kosova kao što to njihove kompanije rade svuda po svetu, to su radili i pre drugog svetskog rata na Kosovu. A još bitnije je da se brani odskočna daska za krijumčarenje droga iz Azije na zapad u kooperaciji sa njihovim šiptarskim teroristima.

Teraju avganistanske seljake da sade mak dok oni čuvaju polja. Posle to dopremaju avionima na Kosovo gde ga prerađuju i šiptarskim kanalima liferuju dalje. Tako se svake godine dopremi više od 500 milijardi dolara vredne droge.

Sad imamo situaciju da nemački vojnici srbima govore da se sklanjaju sa Kosova jer oni predstavljaju remetilački faktor za njihove demokratske procese.
Препоруке:
53
1
5 уторак, 27 децембар 2011 14:08
Живорад
Е ова реченица је за мене једна од најбољих у тексту:

"..Однос према Србији најогољеније показује немачку бруталност према слабијима од себе, а то неко помно прати..."

Да ли су Немци свесни да су кроз Србију(жртвени јарац) тестирани да би се видело да ли су се променили, и на шта су данас спремни ако би били јачи? Изгледа да нису и изгледа да поново упадају у исту клопку. По ко зна који пут.
Препоруке:
58
1
6 уторак, 27 децембар 2011 15:18
Плодови гнева
Како је то рекао један заиста велики Немац (Бизмарк): ''Све то што се дешава на Балкану, не вреди здравих костију једног немачког (пруског) гренадира.'' Шта раде гренадири на Балкану данас? Наравно да треба пуцати у њих.
Препоруке:
38
3
7 уторак, 27 децембар 2011 15:21
Đani
Podesćanje je važno za srpski narod.A purić podseća na mnoge stvari.Nemačka je takoreći postala kroz vreme koje opisuje, takoreči prirodni neprijatelj Srbije.Mnogo je vremena prošlo a uvek smo na suprotnim stranama.Ni Rusija tu ne može da pomogne.
Препоруке:
34
3
8 уторак, 27 децембар 2011 15:32
1111
Последњи пут, када је Немачка водила овакву политику, добили су Црвеноармејце на Рајхстагу.
Препоруке:
37
0
9 уторак, 27 децембар 2011 15:52
alisa u zemlji cuda
sve je to lepo ali plasim se da mi opet kao narod, trazimo nekakvog mesiju da nas spase, a spas je u stvari u nama. dok ne uspostavimo drustvo (a konsekventno i drzavu) koja je zdravo razumska, sa nama ce se igradi i jedni i drugu i treci i ....

ne trebaju na ni rusi ni nemci da znanje i postenje postanu vrhovno merilo u porodici i na poslu. dok ne uzvisimo ili osvestimo tj osecaj licne koristi toliko prisutan u nasem nardou, na nivo zajednicke koristi, nema mesije i spasa za nas ni sa istoka ni sa zapada.
Препоруке:
32
1
10 уторак, 27 децембар 2011 16:33
фристајло
Однос према Србији најогољеније показује немачку бруталност према слабијима од себе, а то неко помно прати. Зато мислим да се Немачкој не исплати да иде до краја.
Немачка и немци нису, упркос увреженом мишљењу, рационална држава и народ; чим се осете моћни, руководе се мржњом и осветом. Та наивност и неспособност да то препознамо у леденим порукама које нам отуд стижу, до сада нас је коштала неколико милиона Срба...
Изванредна анализа, као и обично (барем, по мени); сматрам се поласканим што мислим исто као и господин Пурић, кога неизмерно ценим.
Као мали, изнурен и скоро беспомоћан народ (с обзиром- ко нам ради о глави) остаје нам да се надамо да ће нас Русија, као и обично, спасти судбине коју нам је запад наменио...
Препоруке:
35
0
11 уторак, 27 децембар 2011 16:40
Иван
Не разумем зашто се увек прво предамо непријатељу, па се после деремо на њега да је неправедан.Тако је било у априлском рату, тако је било и 1999.И што нас Немци стално нападају? Па зато што знају да их то не кошта много, јер се највећи део нашег отпора састоји у кукумавчењу и дреки, али када треба узети оружје у руке, онда се (част изузецима) сви разбеже. А сад једно наградно питање:Зашто су Немци напали Србију, а нису Либију?
Мислите о томе!
Препоруке:
7
19
12 уторак, 27 децембар 2011 16:50
Kiza
Napisano sa lepim zeljama ali izuzentno naivno. Otprilike kako se razmisljalo u Evropi od 1945-1955.

Americki kapital je duboko ukorenjen u Nemackoj. Te dve zemlje su prirodni saveznici. Amerika ce dozvoliti Nemackoj da kontrolise Evropu i da prilaze danak njenoj globalnoj imperiji. Nemacku ni najmanje nije briga da li je neki vide kao 4. Rajh. Ona ide svojim putem. Od Rusa ce kupovati gas, i prodavace Rusiji svoju robu. Tu su granice odnosa s Rusijom, koju Nemacka nece napadati a ni ulaziti u prijateljstvo s njom. Francuska ce biti Nemacki pas policajac, kome ce Nemacka povremeno dobaciti neku koscicu. Britanija Aerodrom 1 itd.
Препоруке:
15
3
13 уторак, 27 децембар 2011 17:11
анонимни оптицај добара
међутим, невезано за тему; занимљиво је стално истицање наводне Руске агресије/аспирације према Пољској, а из поменуте књиге је наведено нешто скоро супротно. Русија одн. Цар Александар је на свој начин подржавала Варшавско Војводство одн. Пољску, док је главни аспиратор према Пољској била Прусија !

....Према томе Пруска је спремала хегемонију Немачке, ма да то није смела рећи. Отуда је она показивала према Француској, свом "наследном непријатељу", дивљу мржњу, коју ништа не би могло зауставити.
Препоруке:
10
0
14 уторак, 27 децембар 2011 17:35
cofi
tekst je odlican. Mislim da nisam jedini Srbin kome je iskreno zao da ne uspevamo da uskladimo interes sa nemcima. Koliko god on nama bili protivnici, uvek ima sta od njih nauciti. Slozan, organizovan, disciplinovan narod. Prvu industriju u Valjevu je postavio jedan nemac: Eichinger je osnovao prvu pivaru i tako prvu industriju u zapadnoj Srbiji. Nije ni englez, ni francuz ikad ista ovde od koristi radio.
No, i nije da su nemci svi protiv nas; jednostavno nam se ne poklapaju interesi. Steta; ali cemo mi preziveti. Jerboli je Srbija neunistiva.
Препоруке:
14
3
15 уторак, 27 децембар 2011 17:47
Ружичасти пантер
Нажалост, неко је Немцима утувио у главу да су надљуди и да треба да владају светом или бар Европом. Зашто неко мисли да су они заборавили Стаљинград? А што се Руса тиче, Словени ко Словени. Они су заборавили или бар опростили 30 милиона убијених од тог потенцијалног "савезника".Ни Француска, која није заборавила Наполеонов фијаско на руским пространствима, ни Немачка, неће никада, али баш никада, бити савезници и пријатељи Русије. О Енглезима да не говорим. Исто се односи и Србију и Србе. То је реалност коју би стално требало имати на уму.
Препоруке:
17
1
16 уторак, 27 децембар 2011 18:50
vrabac
Neshvatljivo koja mržnja autora prema jednom narodu.
Nije ni čudo što smo žigosani kao narod.Zbog ovakvih
nije zgodno biti srbin bilo gde u svetu.

"...Državu u kojoj je bio sakupljen sav srpski narod na Balkanu i koju su Srbi shvatali kao svoju zemlju"

U tom je i bio problem što je neko shvatio kao svoju
a ne zajedničku zemlju.Zato je morala i nestati.
Препоруке:
4
46
17 уторак, 27 децембар 2011 18:50
Johnny
Ako me pamcenje seca to je bio Pokojni Parijarh German (Djoric ) povodom Jasenovca i svih ostalih velikostradanja a ne Patrijarh Pavle .
Препоруке:
5
1
18 уторак, 27 децембар 2011 19:23
океански путеви
BERND RABEL: NEMAČKA I RUSIJA SU NA NAJVEĆEM UDARU SADKoji su danas interesi Nemačke?

- Tržište EU prosto nije dovoljno da zadovolji ekonomske interese Nemačke. Dugoročno gledajući, budućnost Nemačke ne vidim u Evropskoj uniji. Kada pogledate nemački izvoz u poslednjih pet godina, videćete da on raste vrtoglavom brzinom na tržište Azije, a pre svega Kine, zatim Rusije i naftom bogatih arapskih država. Sa druge strane nemački izvoz u zemlje EU raste minimalno, pa čak i stagnira. Ovo su neumoljive precizne brojke i one će da odrede smer buduće ekonomske politike Nemačke. Zato sasvim podržavam sve glasnije zahteve nemačkih političara i njene privredne elite, da poprave i promene politiku Berlina prema Briselu.
Препоруке:
5
0
19 уторак, 27 децембар 2011 19:26
океански путеви-наставак
Nemačka iz 1871. ili 1933. godine bila je sasvim druga država. Današnja Nemačka ne poseduje puni suverenitet. Vojno je nemačka potpuno pod kontrolom NATO, dakle Sjedinjenih Država, a ekonomski pod kontrolom Brisela i njene tajne diplomatije.
Препоруке:
6
2
20 уторак, 27 децембар 2011 20:59
фристајло
Ружичасти пантер
Нажалост, неко је Немцима утувио у главу да су надљуди и да треба да владају светом или бар Европом
Да, утувили су они то сами себи, погрешно тумачећи Ничеа, који се неодговорно (као и многи велики филозофи) поигравао идејом о над-човеку; тако испадне кад недорасли извуку закључке који им се допадају. Немачка нација је велика, али- просечна; као велика, дала је неке геније, које нису схватили неки други Немци, позвани да њихове идеје спроведу у дело...
Ништа ново у свету; и данас тога има, тушта и тма...
Препоруке:
7
1
21 уторак, 27 децембар 2011 21:05
nedten
Komentarisati tekst je teško, jer sadrži dosta toga što nam je poznato ali mnogi ćute. Da bi dao komentar moram malo biti poetičan, ali surovo, prema svom bići, svom narodu, svojoj Srbiji. Slabašna je moja Srbija, sve nas je manje, a mi se ne trudomo da nešto u tom pravcu promenimo. Grlimo sve koji nam dođu i prođu, a mi koji kao krajputaši stojimo tu jedan pored drugog ne vidimo se, ne čujemo se, ne volimo se... Svi su nam podobniji i bolji nego mi sami sebi. Zato nas je lako napasti bilo s čim. Verbalno, politički, privredno i na kraju raketama. A to što moćni pokazuju svoju surovost prema malim i slabašnim je normalno. Samo točak sreće se okreće, želeo bih i voleo bih da se točak okrene i dođe do promena u ovoj mojoj Srbiji, da do promena treba da dođe mirnim putem, da vlast bude smenjiva, onda će nas valjda ozbiljnije shvatati i oni koji nas ne cene ili nas napadaju...
Препоруке:
14
1
22 среда, 28 децембар 2011 00:30
Marko Gay
Tekst me neodoljivo podseca na tezu skoro celog generalskog vrha JNA 1990-tih godina da bas Nemacka rusi Jugoslaviju.Svi pro-srpski i pro-jugoslovenski politicari su poverovali generalima i zastitu od zloceste Nemacke potrazili kod koga? Pa kod Sjedinjenih Americkih Drzava, ha ha ha.Posto je generalski vrh imao KOS, kako je moguce da toliko promase u proceni?Razlog je taj sto je KOS imao informacije sa "terena", videli su naime da nemacka sluzba mnogo rovari po Jugoslaviji.Pa su iz toga izvukli zakljucak da rasturanjem Jugoslavije mora da rukovodi nemacka vlada, sto je naravno bilo sasvim pogresno.Zaslepljen lokalnim informacijama i mrznjom prema Nemackoj, KOS je ispustio vecu sliku. Nije shvatio da je nemacka sluzba odabrana za izvrsenje zadatka samo zato sto je u Nemackoj bilo mnogo jugo-gastarbajtera pa je logisticki bila pogodna.
Препоруке:
10
3
23 среда, 28 децембар 2011 00:35
Ружичасти пантер@Фристајло
Имате право, погрешно тумачећи Ничеа Немци су уобразили да су надљуди.
Иначе, имао сам прилике да једно време живим у Немачкој и Француској. Нигде у тим земљама нисам наишао на сељаке који пишу песме, сликају или вајају, нити на сељанке које везу оне задивљујуће рукотворине од којих стаје дах. Вратио сам се у Србију срећан и поносан што сам Србин.
А што се тиче генијалних људи, истина је да су их ти велики (многобројни) народи имали више него ми. Уз једну малу напомену. Ниједан од наших великана није завршио у лудари, што - као што знате - није случај са њиховим генијалцима.
П.С. Топло се надам да братска Русија неће склапати никаква стратешка партнерства са Немачком.Само строга комерцијала - ми енергенте, ви евре.
Срдачно Вас поздрављам.
Препоруке:
10
1
24 среда, 28 децембар 2011 01:14
MS
Odlična opservacija i podsećanje na odnose Srbije i Nemačke kroz istoriju. Mnogo je razloga što su ti odnosi tako loši, ali Srbi ne snose nikakvu krivicu zbog toga. Uvek smo bili napadani, tlačeni, ubijani na sopstvenoj zemlji. Valjda je bilo prirodno da se branimo i suprotstavljamo teroru i porobljavanju. I sada treba pitati Angelu, šta njeni vojnici uopšte traže i zašto su na tuđoj teritoriji?
Препоруке:
6
0
25 среда, 28 децембар 2011 02:29
Кристина
Много зла су нам Немци нанели кроз векове, па тако и даље раде, што ће за њих бити погубно. Никакво зло не може предуго да траје. Космичка или Божија правда ће морати да буде задовољена по вечном закону "сетве и жетве" где су узрочно-последичне везе неизбежне. Оно што су сејали тако ће и пожњети са свим припадајућим каматама. Што се пре опамете и ослободе злих намера према Србима биће и за њих спасоносно. Када Немци и Срби постану сарадници, временом и пријатељи, доћи ће до великог напрека оба народа.
Препоруке:
3
1
26 среда, 28 децембар 2011 04:48
Srboljub Savic
Potreban clanak, postovanog g. Purica. Dok malo sta moze da se
komentarise, zavrsni zakljuci, uz svo postovanje, ne stoje.
Nesporno je da je ujedinjena Nemacka (krajem XIX veka) postala
Privredna, vojna i politicka sila. Uporan rad- proizvodnja, od zanatske
do industrujske, u Nemacka je vekovna konstanta, cementirana
stedljivoscu/ne-razbacivanjem, upornoscu, solidnoscu, .. disciplinom.
Sve te osobine, ugradjene su i u kvalitete “nemackog vojnika”.
Ne zaboravimo da su u toliko poraza (odbrana svoga, protiv svesti
o otimanju tudjeg), pobede protivnika bile skupe (cak gore od Pirovih).
Sposobni da organizuju nevidjene udare (brze I snazne) I povlacenje.
Tehnicki, u oba svetska rata, bili su superiorni (iako su drugi elementi
drasticno umanjili vrednosti tehnickih resenja).
S. Savic
Препоруке:
1
0
27 среда, 28 децембар 2011 04:49
Srboljub Savic
D2.
Ипак, данас с Немцима имамо нешто важно што нас спаја. Зајед-
ничка историјска опсесија Русијом, али из различитих побуда.
Nemci, kao anglosaksonci, Slovene vide kao nizu rasu i svoje sluge.
Iz pragmaticnih razloga (sirovine) III Rajh je usao u ugovor sa SSSR-m,
sto ih nije sprecilo da ga napadnu I bez milosti ubijaju zarobljenike I
civilno stanovnistvo (nekoliko miliona zarobljenika nije dospelo do N.)
Danasnje “zblizavanje” Nemacke Rusiji, je otpuno isto, a olaksano
“kompleksima” Rusa od vremena Petra Velikog.

“Стотину година већ траје успешна борба Англосаксонаца да
се спречи приближавање Немачке и Русије.”
Englezi su podrzavali Napoleona, dok su verovali da im moze doneti
Rusiju na tacni, a kaznili ga (a ni mrdnuli da sprece Kozake da udju u
Pariz), kad nije uspeo.
S. Savic
Препоруке:
2
0
28 среда, 28 децембар 2011 04:59
Troglavski
Nemackoj je, pre svega, znacajan povracaj oduzete i nacionalizovane folksdojcerske zemlje. I to ne samo kao ispravljanje istorijske nepravde, vec kao presedan na osnovu koga ce se otvoriti takvo isto pitanje u Ceškoj, Francuskoj, Poljskoj, što bi prakticno i u krajnjoj instanciji dovelo do revizije rezultata Drugog svetskog rata.UPRAVO SUPROTNO! Njemackoj ne pada na pamet da pokrene ovo pitanje!======================================================================To je išlo dotle da je bivši americki predsednik Buš Mladi izjavio kako su americke tri crvene linije za upotrebu A bombe interesno spajanje Rusije i Nemacke, pitanje Tajvana i povratak Ukrajine u zajednicku državu s Rusijom. IZVOR? ODAKLE OVA INFORMACIJA?
Препоруке:
2
0
29 среда, 28 децембар 2011 05:00
Srboljub Savic
D.3 Velika Britanija, pa SAD (sa britanskim jezgrom moci) vise od dva veka ne menjaju cilj-osvajanje Rusije, ali tudjim rukama i zivotima.
Upravo su oni podrzavali Hitlera, krsenjem potpisanih ugovora, uvecavali zrtve SSSR-a, potom slavu “pobede” podelili “na ravne casti” a reparacije I ugovorene ostete zadrzali za sebe.
SAD su jos u toku rata, pripremile “hladni” (I servirali svetu laz-“ideoloske” razlike, pretnju komunizma,) podigle Nemacku, “dali” joj NATO I ujedinile je. Pored americke pomoci, upravo oslobodjena prevelikog trosenja na naoruzanje (trosile su I trose sve clanice), Nemacka je bujala. U tom “bumu”, iskoristila je (I
koristi) sve “bednike” (makar bili I visoko-kvalifikovani).
[ U Srbiji smo srecni, jer se salje, pa mozemo da podizemo nadgrobe kapele I spomenike, kucerine (za duhove), ukrasavamo ih labudovima, patuljcima, lavovima,… dok Nemci ne trace ni na balkone.]
S. Savic
Препоруке:
2
0
30 среда, 28 децембар 2011 05:04
Srboljub Savic
D.4 Nemacka je danas u punoj snazi, u Evropi- daleko najsnaznija. Francuzi (ne Sarkozi) to vide I strahuju, Britanci slicno, ali ce se povuci iza “Channel”-a, ostavljajuci EZ Nemackoj.
“Та нова, светски важна геополитичка веза Немачке и Русије, која се постепено учвршћује, има и за нас судбинску важност”
Da, sudbonosno za nas, jer, dok Nemacka “igra” igru sa Rusijom, Srbija ce biti kolateralna steta. Da Nemacka nije “batalila” Srbiju, dokaz je sve ono sto se u, i oko, APV, desava posle uspesnog
razbijanja Jugoslavije, nagradjivanja Hrvatske (saveznika), bombardovanja Srbije, otmanja KiM, … Odvojena APV, donosi Nemackoj itekako vazno, “parce” Dunava (koga se mi secamo samo kad se svira “Na lepom …), koje jos nije “njeno”.
[Ne sme se smetnuti s uma zadnje desavanje u Madjarskoj.]
Na kraju, sustinsko stanje se nije promenilo, a jos manje odnos Nemacke-velike, mocne, arogantne, … i Srbije-male, nikad bespomocnije, sa manje nade, razarane spolja I iznutra.
S. Savic
Препоруке:
1
0
31 среда, 28 децембар 2011 05:20
Srboljub Savic
D.5
Takodje, nije se promenio ni nas prkos, ni secanje da je Nemacka sila dva puta pobedjena, a mi, bili protiv nje.
Upravo taj plamicak, nadam se, da cemo sacuvati I vaskrsnuti.
U svemu, nadam se da cemo shvatiti, da jesmo mali,
da jesu drugi mocni, a da cemo udvaranjem, biti jos
manji, nemocniji i omalovazavani.
A pored Rusije, Nemacke i SAD, postoji jos sveta,
jos drukcije mocnih, ciji interesi mogu da nas
zastite i pomognu da nazadoavnje prokrenemo u
napredak i razvoj.
Zbog svega, procitajmo ponovo istoriju, naucimo
da razumemo zasto (a ne sta-opise i hroniku).
Makoliko istorija, zadnjih hiljada godina izgledala
obimna, na pitanja-"zasto?" sustinski odgovori su
relativno prosti-"interes!", materijalni, u kakvu
god "oblandu" bili uvijeni ili maskirani.
Zato, na sve pokusaje ugneatvanja Srbije, moramo
i g. Merkel i ostalima reci-"Danke, NEIN"!
S. Savic
Препоруке:
2
0
32 среда, 28 децембар 2011 07:19
Srculence
Prvo treba razumeti Evropu da bi se razumela Nemacka i Srbija. Evropa je probala sve moguce sisteme: robovlasnistvo, vladavinu religije, monarhijsko uredjenje, liberalizam, komunizam, socijalizam, diktatorski fasizam, ultraliberalizam, socijal-liberalizam itd. U Evropi cak imamo neke mikro drzave za najbogatije klase (Vatikan, Monako...). Evropa je bila laboratorija svih mogucih sistema koji danas postoje u svetu. Najnoviji evropski izum je Evropska Unija. Sa druge strane, imamo zemlje poput USA, Kanadu, Australiju koje vec 300 godina sistemski ne menjaju skoro nista. Kad se u Americi pojavi sistem od tri partije, to ce sigurno znaciti propast USA. Od tih silnih reformi i transformacija Nemacka, a i Srbija uz nju, mora da zavrsi tragicno. Danasnje vladajuce partije u Srbiju samo produbljavaju agoniju zemlje sa silnim reformama, pregovorima, zaduzivanjem, promenama ustava, pitanjem statusa Kosova, Vojvodine itd...
Препоруке:
5
0
33 среда, 28 децембар 2011 08:48
Mikula Mali
Vrlo Vrlo Dobra analiza a i TACNA!
Препоруке:
4
0
34 среда, 28 децембар 2011 09:36
TomaS (1)
Verujem da će se svako objektivan saglasiti da EU nije više tako idilična i poželjna zajednica kako sam je do skora predstavljali, ako je to uopšte i bila. Uzor demokratije, blagostanja, eliminacije korupcije i drugih vrednosti? Što se tiče ovog poslednjeg zla, niko nam ne garantuje da ćemo se njega osloboditi, sada već hipotetičkim, ulaskom u EU, zašta je primer Bugarska, ali i neki drugi. Ekonomija i blagostanje? Nedavno Irska, pa Grčka agonija, Italija i Španija, a vidimo da će ih biti još. Niko ne može objasniti kako to da italijanska ekonomija, ako jedna o vodećih srlja u beznađe. Kako to da sve nabrojane, do juče perspektivne, države propadaju i da su se morale enormno zaduživati?
Препоруке:
5
0
35 среда, 28 децембар 2011 09:37
TomaS (2)
A demokratija u EU je tek posebna tema. Prvo je bilo jasno da su na enormno veliku i odnarođenu briselsku birokratiju veći uticaj imale SAD nego Parlament EU, a potom dolazi čuvena smena demokratski izabranih vlada Grčke i Italija nametanjem nekih finansijskih insajdera. Nemačkim „državnim udarom“, kako je to g. Purić lepo objasnio, sve lepe priče o EU grubo su dezavuisane. EU više nikada neće biti ono što je bila, a plašim se da je ovo početak njenog kraja, bar onakve kakvu smo je želeli.
Препоруке:
5
0
36 среда, 28 децембар 2011 14:05
Лаповац
За врапца
Јел си ти човече био 1999те у овој држави. Јел ти неко причао за варварински мост. И знаш ли да је немачки авион побио ону децу и људе у другом поновњном бришућем нападу, кад су људи потрчали да помажу онима који су били рањени после првог напада на још непотпуно срушени мост. Преживели сведоци тврде да су могли да виде лице пилота, а свакако и он њих. И ми сад треба да клечимо да нам опросте за њихова два рањена војника. Апелујем на управу музеја у Крагујевцу да направи сталну поставку у вези са овим догађајем, па да буде срамота оваквим људима да пишу овакве коментаре у одбрану немачке политике. Шта мислиш да ли би могао у Израелу да напишеш нешто овако.
Препоруке:
4
0
37 среда, 28 децембар 2011 14:08
Иназо Нитобе
не треба испустити из вида да је покушан атентат на фирера 42 пута ! Али имао је пуно среће !
Најпознатији је онај (ваљда) пуковника Штојенберга који је завршио његовом смрћу (ваљда су га задавили жицом од клавира за казну.
а маса као маса. дао им витешко порекло, посао, итд. Међутим он ме подсећа на лудака, можда на Нерона. Кад је постало очито да је Немачка пала, он је дао уништити што више инфракструктуре, а да не помиње колико је бомби пало на Берлин, итд.

одгледајте овај речит документарац, и биће вам јасно шта тачно имам у мислима:

www.youtube.com/watch?v=j-K7b8sAH1w
Препоруке:
1
0
38 среда, 28 децембар 2011 16:34
Slavica
Tačno da je Nemcima i nama zajdnička opsesija Rusija.Nemci nas stalno,sa bližim našim komšijama, lupaju po glavi, a onda dođu Rusi pa nas osvete.
Препоруке:
1
0
39 среда, 28 децембар 2011 18:31
Сакума Шозан
мислим да су сразмерно броју становника највећи број нацистичких генерала (или официра) дала Аустрија. То су били већином официри још из доба црно-жуте монархије. Најзад, и сам АХ је био Аустријанац.

ни сами Немци баш много не симпатишу (некакве јужне Немце) - Аустријанце !
Препоруке:
1
0
40 среда, 28 децембар 2011 18:32
Иван
@Srboljub Savic Рекли сте гомилу историјских нетачности.Прво, Енглези никада нису подржавали Наполеона и (готово) све време су ратовали против њега.Управо су Руси са њим склопили мир и савез(у Тилзиту).Друго, Немци нису Англосаксонци већ се од њих разликују као ми и Пољаци.Треће, тачно је да су западне банке финансијски подржавале Хитлера, али су Руси током двадесетих година заобилазећи версајски уговор тајно јачали немачку војску.Четврто, Стаљин није потписао женевску конвенцију, што је совјетске заробљенике оставило без правне заштите.Немци нису убијали ратне заробљенике због њихове расе, већ због непокривености поменутом конвенцијом.Доказ за то је судбина српских ратних заробљеника, који су, иако Словени, уживали исти третман као британски и амерички заробљеници, јер је влада Краљевине Југославије потписала женевску конвенцију на време.Пето, Совјети су итекако наплатили репарације, а западни савезници и да су хтели нису могли да их у томе спрече
Препоруке:
3
1
41 среда, 28 децембар 2011 23:54
Bob
Sreća je za svet što su Nemci apsolutne neznalice za geopolitiku. I ovaj put će propasti.

Samo, na žalost, napraviće veliku štetu...
Препоруке:
2
0
42 четвртак, 29 децембар 2011 14:40
Caki
Eto Nemačka nas mrzi pa je i "reformu" našeg pravosuđa proglasila neuspešnom.Ispade da predstavljanje naqvodne države Kosova nije jedini neispunjeni uslov.Mi u Srbiji najbolje znamo kako se sudi, al nije lepo da nam to Nemci kažu.
Препоруке:
1
0
43 петак, 30 децембар 2011 02:33
Darko
Slažem se sa g. Purićem u potpunosti.
Препоруке:
2
0
44 петак, 30 децембар 2011 03:06
Srboljub Savic
Britanski savezi i "lesee fair", preplitali su se kroz istoriju,
do danasnjih dana (9/11, iako u SAD, koren je engleski).
Cherchil je inicijator (i predvodio) "intervencioniste" protiv
ruske Revolucije, ali mu to nije smetalo da ubedi SAD,
da se udruze u savez sa SSSR-om, protiv Hitlera
(videvsi stvarnu opasnost po interese V.B., istovremeno
obezbedjujuci ratovanje sa tudjim zrtvama. Cinjenica o
pola miliona americkih zrtava, nasuprot gubicima SSSR-a
mnogo govori). Zenevska konvencija (ratni zarobljenici) je
primenjivana selektivno. Zarobljeni oficiri saveznickih
zemalja, zato su "dobro prosli" dok za Jevreje i Rome nije
vazila, niti je pomoglo znanje u SAD, o pogromu. Zaroblejeni
ruski vojnici su stradali na putu do logora I "konvencije",
bez milosti ubijani mecima i gladju. Nepotpisana "konvencija"
nije mogla dati pravo Nemcima da jedne tretiraju kao ljude a
druge-bespomocne zarobljenike, satiru kao ...
S. Savic
Препоруке:
0
0
45 петак, 30 децембар 2011 03:29
Srboljub Savic
Srbi I Poljaci su Sloveni.
Nemackoj vojsci od 1918 do 1933, SSSR nije mogao pomoci, i da je hteo. Cuveni trgovinski ugovor (kasnije) bilo je kupovanje vremena I obezbedjenje preko potrebog, obema stranama.
[Verovatno cemo jednog dana citati i o pozadinama
nekoliko kljucnih zbivanja u SSSR-u, u periodu od
ucvrscivanja Berije na polozaj, do II sv. rata.]
SSSR je uzeo samo prezivele fabrike, na istoku, dok mnogo vise, ugovoreno sa saveznicima, nikad nije ostvareno.
"Dvostruka igra" zapadnih saveznika bila je vidljiva
od invazije na Italiju 1943, preko krsenja potpisanih
ugovora tokom rata, do uvoda u "hladni" rat.
Spasavanje vaznih nacista (ne zaboarviti drugog komandanta NATO), ogromna pomoc i munjevita obnova
Nemacke (stvaranje NATO i njen brzi prijem)govori ...
Nema sumnje da SAD, danas, ponovo pripremaju Nemacku-pretnju Rusiji (i za rat, ako bude potrebno) i EZ.
Nemci (ili ogromna vecina), u svojoj privrednoj
moci (a tradicionalno slabi u politici) to ne vide.
S. Savic
Препоруке:
0
0
46 петак, 30 децембар 2011 15:21
Иван
S.Savic@ Показујете велико непознавање историје.Постоји обиље извора и литературе на тему совјетско-немачке војне сарадње у периоду 1924-1932.На пример мемоари Валтера Шеленберга,затим чланак Александра Здановича "Тајне лабораторије Рајхсвера у Русији", објављен у књизи "Тајне операције руских специјалних служби од IX до XXI века"(Paideia,Beograd 2001,str.193).Навео сам један руски и један немачки извор, односно литературу, да не бисте рекли да је то западна пропаганда.Не знам на какво кршење договора од стране Запада мислите, али ако мислите на поновно отварање западног фронта у Француској, па управо је Стаљин аплаудирао Хитлеру када се исти тај фронт рушио 1940. Да је тада помогао Французима и Британцима, напада на СССР не би ни било.Само годину дана касније, када је био нападнут, тражио је одмах поновно отварање западног фронта, што су Британци и покушали 1942. у Дијепу, али су их Немци потукли и бацили у море.
Препоруке:
0
0
47 петак, 30 децембар 2011 16:21
Иван
S.Savic@ Није било никаквог "чувеног трговинског уговора", већ пакта о ненападању који су склопили Молотов и Рибентроп.Као резултат овог споразума,совјетске и немачке трупе су заједнички напале Пољску.Вероватно сте видели чувену фотографију како се немачки војник пење са совјетски тенк и предаје тенкисти цвеће.На основу овог споразума, СССР је активно допринео немачком ратном напору на западу 1940, уредно га снабдевајући житом, нафтом и осталим неопходним сировинама. Што се тиче третмана ратних заробљеника, он није имао никакве везе за третманом Јевреја и Рома, над којима је почињен геноцид.Слажем се да су се Немци сурово понашали према совјетским заробљеницима, укључујући и убиства, али понављам да се то не би дешавало да је СССР потписао женевску конвенцију. Са друге стране, пољски ратни заробљеници нису имали никакве шансе, када их је Црвена армија предала НКВД-у, који их је побио у Катинској шуми.Да не бисте рекли да је то зап.пропаганда, подсетићу вас да је то признао и Путин.
Препоруке:
1
0
48 недеља, 01 јануар 2012 01:27
Ратко Крсмановић
За настанак прве Југославије, требало је да пропадну два велика царства (Отоманско и Аустро-угарско). За комадање те исте Југославије, довољна је била обнова једног, Хитлеровог царства, иначе Аустријанца као и његовог претходника Фрања Фердинанда. Ово има смисла истаћи ради јасноће континуитета немачког ангажовања на Балкану. Иза тог континуираног ангажовања остајала су огромна гробља, немачких и наших људи. Тешко да би неко данас могао бити позванији и одговорнији за бригу о тим гробовима, стратиштима и логорима од самих Немаца. За разлику од већине, лично мислим да би то могло бити једино оправдање и смисао немачког ангажовања на Балкану. Свако друго ангажовање би морало бити заустављено а нарочито војно и обавештајно.
Препоруке:
0
0
49 недеља, 01 јануар 2012 01:29
Ратко Крсмановић
За настанак прве Југославије, требало је да пропадну два велика царства (Отоманско и Аустро-угарско). За комадање те исте Југославије, довољна је била обнова једног, Хитлеровог царства, иначе Аустријанца као и његовог претходника Фрања Фердинанда. Ово има смисла истаћи ради јасноће континуитета немачког ангажовања на Балкану. Иза тог континуираног ангажовања остајала су огромна гробља, немачких и наших људи. Тешко да би неко данас могао бити позванији и одговорнији за бригу о тим гробовима, стратиштима и логорима од самих Немаца. За разлику од већине, лично мислим да би то могло бити једино оправдање и смисао немачког ангажовања на Балкану. Свако друго ангажовање би морало бити заустављено а нарочито војно и обавештајно.
Препоруке:
1
0
50 недеља, 01 јануар 2012 01:30
Ратко Крсмановић
Међутим, једно необично царство никада није пропадало иако је само имало учешћа у многим пропадањима других. То силно царство зове се Ватикан или Света столица. Пуних двадесет година Ватикан је у тишини лечио ране од пораза. Тек након Другог ватиканског концила (1965.) креће из пацовских рупа у свет, уводећи народни језик по црквама. Тада нико није приметио да Папа креће у осветнички поход, што случајно или не, коинцидира са тзв. Брионским пленумом и сменом Александра Ранковића, али то је тема за друга истраживања. Нико није примећивао како се око велике ајкуле групишу ситни губитници рата и поражени савезници поражене Немачке, спремни да подупру свог старог и оснаженог алфа предводника (усташе, недићевци, балисти, љотићевци, белогардејци, ханџарлије...). Глас оних који су видели и примећивали био је исувише дремљив и тром да расветли добро камуфлирани осветнички поход.
Препоруке:
1
0
51 недеља, 01 јануар 2012 01:31
Ратко Крсмановић
Непобитне су чињенице да су Немачка и Ватикан поражене у прошлом рату, одкле произилази логичан осећај потребе за осветом над победницима. Тај тренутак се стрпљиво чекао и припремао. Рационалност припреме је захтевала избегавање конфронтације са јаким и утицајним господарима света те су тражени и нађени ослонци унутар великих западних сила. Русија се у то време и сама копрцала у економским и политичким проблемима пристајући на Геншерову испоруку вишкова хране за гладно становништво Санкт Петербурга, другог града по броју становника, својеврстан симбол отпора фашизму и поред Москве најзначајнији економски, индустријски, научни и културни центар Русије.
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер