четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

“Преокрет” – од чега, ка чему?

Kоментари (22) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 09 новембар 2011 21:05
гледам, видим, не дам !!!
"Јасно је, међутим, још од посете канцеларке Меркел, да ће утицајније чланице ЕУ настојати да de facto признањем „косовске истине и стварности“ (“Преокрет”) истовремено услове кандидатуру Србије..."
Ja или не умем с читам или не видим и не чујем добро. Зар "косовска истина и стварност" није и север КиМ на којем не функционише приштинска власт!? Зар то није стварност и истина коју треба уважити и признати? Како могу тако бедно и провидно да лажу наше политичаре у очи. Ја јесам за истину и стварност, и они иду, бар у том делу, Србији у прилог! А иду и Резолуција 1244 и део Кумановског споразума.
Друго је овде посреди, чини ми се: наши политичари су уцењени нечим што им не даје да виде "истину и стварност", па се према њима понашају као према слепцима и умоболнима, а они то фигуративно и јесу, чим раде као да не може да се види оно што је белодано.
Препоруке:
97
4
2 среда, 09 новембар 2011 22:11
Влада Канада
Ово је време мучеништва, као што је било 1389. године са Светим Кнезом Лазаром и његовим Витезовима. И тада је било оних који су хтели да Свети Кнез и његови Јунаци признају "реалност", да поклекну и одрекну. Свети Кнез са својим Јунацима је изабрао Борбу и Мучеништво. Србски Народ је и једне и друге ставио на места које им припадају. Генерације Срба је васпитавано на Мучеништву Светог Кнеза и његових Јунака. Тај Мит је био Звезда Водиља кроз турски мрак и помогло да се очувамо као Народ. Имамо своје Језик, Историју, Цркву, Културу, Морал, све оно што нас чини Великим. Слична ситуација је и сада. Мученици су Срби на барикадама. Супростављају се, као и 1389. године, армади анти-христа. У Србском Београду столују они који би хтели да Срби признају и прихвате "реалност". Они седе у министарствима, скупштинама, луксузним становима, испијају виски са ледом, исписују и потписују некакве преокрете и резулуције. И сада ће Србски Народ и једне и друге ставити на места која им припадају.
Препоруке:
100
5
3 среда, 09 новембар 2011 23:11
SNS-ovac (ex DHSS-ovac)
Pitanje priznavanja Kosova je tehnicke prirode. Nije problem to odraditi, problem je sto to nije jedini uslov i uslov svih uslova na putu evroatlantskih integracija. Zaboravila su gospoda iz Preokreta na sta Srbija danas lici (a vrlo dobro su je opisali), da li iko smatra da takva zemlja uopste zasluzuje da bude clanica Eu, da ce Brisel prema nama gajiti stalno paternalisticki odnos?! Dalje, sta je sa problemom Vojvodine i Sandzaka, hocete da se to ponovo potura pod tepih, pa deo krivice za Kosovo (sa cime se i slazem sa autorom, doduse iz drugih motiva!) snose i Draskovic i Jovanovic. Sta su oni uradili za vreme svog mandatovanja, radili jedno da bi danas pricali drugo. Od 5.oktobra politika se ni milimetar nije pomerila po pitanju Kosova, stalno ista demagogija.
Mnogi zaista bez obzira na motive precenjuju Kosovo, mnogo je to izvikana tema, realno ni promil gradjana Srbije to interesuje. Nece se nigde Srbija pomeriti radikalno ni sa priznavanjem ili bez priznavanja Kosova!
Препоруке:
8
84
4 четвртак, 10 новембар 2011 00:26
slobodan 50
kada sam nervozan, onda mi dođe ovako: ma daj bože,da traže i uzmu sve, pa da onda čujem "naučno" i pametno rešenje ovih superiornih degenerika, koji nam prodaju damu za bubrege...e, kada bi se tako vodili državni interesi...jedan čovek je učinio veliku štetu za kvazi-elitu...
Препоруке:
37
3
5 четвртак, 10 новембар 2011 01:28
Danilo
"Srbi su mali narod sa mentalitetom velikog..." rece Konstantin Nikiforov,direktor Instituta Ruske akademije nauka za slavistiku i balkanistiku.

Srbi su svoju slobodu branili i protiv najvecih sila svijeta,gubili su bitke,ali redovno dobijali ratove,dok su svi drugi iz komsiluka redovno prihvatali okupaciju.

Medjutim,Srbi su,u borbama protiv mocnih imperija cesto bili sami,bez pomoci drugih sila,tako da su ponekad padali u "knock down",sto bi,redovno,iskoristavali oni Srbi koji predstavljaju kukolj u zitu,bezvijedni,beskarakterni,bolesno ambiciozni,koji su redovno koristili priliku da se stave na raspolaganje okupatoru.
Dosasvsi na vlast te kukavice se prvo obracunavaju sa patriotskim snagama,unistavaju sve sto je bolje od njih.

Prodavali bi sve,i drzavu i narod samo da ostanu na vlasti,da pljackaju i unistavaju sve sto je srpsko.

Ali,kad se pravi Srbi oporave,izdajnici se vracaju u rupe,bjeze van Srbije zajedno sa okupatorima i cekaju neku novu sansu da se ponovo vrate.
Препоруке:
65
5
6 четвртак, 10 новембар 2011 02:58
Jovan Jakovljevic
retko, verovatno nikad, se ne slazem sa bilo cime sto procitam na ovom sajtu ali ovo je lepo sroceno. potreban je preokret, ali sa ovim ljudima nikad.
Препоруке:
29
10
7 четвртак, 10 новембар 2011 09:26
Радмила
ПРЕОКРЕТЧИ су у свом памфлету - преокрету описали свој десетогодишњи учинак.
Којим правом они било шта предлажу?
Имали су све полуге да заштите Србију, али су распродали имовину, част и достојанство.
Србија је јака колико су јој деца одана.
То су убице српства, српског народа и државе.
То је оно кад лопови и бандити кажу - Држте лопова.
Препоруке:
48
3
8 четвртак, 10 новембар 2011 09:58
Мирјана Маринковић
Јој што волим моју Србију у којој има више од једног телевизијског канала, па чим видим негде Чеду ја преокренем на други канал.
Препоруке:
48
3
9 четвртак, 10 новембар 2011 10:00
@@
Толика помама , толике "мудре"опсервације , толико "прагматичности".Фундаментална истина је -Косово и Метохија су интегрални и неодвојиви део Србије. Ми смо под окупацијом у два различита облика на два дела наше територије. Све друго је на другом и иним местима по битности.О било чему другом се може дискутовати и одлучивати али "статусу Косова"-НЕ. Било ко од нас може продавати , размењивати-компензовати своје - имање , стан , фирму , кера ...али део земље-отаџбине ...то је ВЕЛЕИЗДАЈА !Па све и да се на референдуму изгласа , неприхватљиво је , не може се дати нешто што није наше , то је земља наших предака и потомака , ми смо само корисници !
Препоруке:
49
4
10 четвртак, 10 новембар 2011 10:49
Правник
Миодраг Јовановић је изузетан професор и човек и почаствовансам што овакав човек предаје на мом факултету.
Препоруке:
31
4
11 четвртак, 10 новембар 2011 11:23
Preokert, za 360 stepeni (a svi znamo sta to znaci)
Nude isto ili gore, nista vise.
Препоруке:
22
3
12 четвртак, 10 новембар 2011 11:24
Правник
почаствован*
Препоруке:
9
3
13 четвртак, 10 новембар 2011 11:28
Јасна Симоновић
Баш лепо! Посебно ми се свиђа: "Дубоко сам уверен да нам “косовски услов” не би данас висио као омча око врата на европском путу да је актуелна политичка елита (и у власти, и у опозицији) учврстила политички систем, уместо што га је феудализовала; да је институционализовала независност судства, уместо што ју је разградила; да је правно уредила односе у економији, уместо што је дозволила њихову тајкунизацију."...баш тако! (не знам шта раде савет и Агенција за борбу против корупције, да ли уопште сарађују и када ће да почну!? или ћемо гледати епилог несарадње као што сада гледамо несарадњу Министарства здравља ЈУ-Србије и Агенције за лекове кроз призму "острвског профита и берлинског зида!)...

Професоре, ако постоји "пандан" документу проглашења независности Косова наводно десет интелектуалаца са проглашењем зависности Србије од УСА по истом принципу али са старијим датумом, да ли то пије правну и праведну глобалну воду? Да ли жиг Сербије има златну подлогу и у зависној држави?
Препоруке:
19
4
14 четвртак, 10 новембар 2011 13:08
Dragan
taj "preokret" predstavlja rešenje tipa skakanja iz vrelog tiganja u vatru.
Препоруке:
18
3
15 четвртак, 10 новембар 2011 15:52
nikos
Zalosno je ovde sto niko ne spominje naseg voljenog druga Tita,kao da on nije nista kriv za ovo danasnje stanje?Svima je bio dobar dok je bilo para i socijalnog mira-a sve nam je ispred nosa kreirao.
Niko ne osudjuje ni kapitualciju 1999.god?To tada znaci nije bila izdaja?Kako je to moguce?
Zar ste zaista pomislili da ce se nasa vojska i policija vratiti na KiM posle 1999.god?
Da ne bi dalje lagali narod-kada se nasa vojskaa i policija(cuvari suvereniteta i teritorijalnog integriteta) VRATE na KiM-tada ce KiM biti ponovo DRZAVA SRBIJA-sada trenutno NIJE.
Препоруке:
6
12
16 четвртак, 10 новембар 2011 19:49
Велевестер
Aufstehen! Коалиција Преокрет треба да заведе ред, рад и дисциплину. Србија већ 66 година живи у хаосу коме је и сама значајно допринела. За све су криви они официри-англофили и бандити из шуме! Овде је потребна једна desinfektion!
Препоруке:
3
18
17 четвртак, 10 новембар 2011 22:13
Душан Ариљевић
Не знам за Чедомира Јовановића, који је мој исписник, али ја сам 1989. са непуних 18 година био на једном од скупова, организованих против “антисрпске политике” тадашњег републичког руководства Словеније, носећи транспарент “Словенци, ми вас не мрзимо, ми вас жалимо”

Сећам се тих догађаја. Српски званичници су словеначке догаађаје тумачили као последицу политике која нема подршку словеначког народа. Чак су и одлуке скупштине Словеније оцењиване као нешто што грађани Словеније не одобравају. (!!!) Са тумачењем:"Наше руковоство (Милишевић) ради у интресу српског народа, словеначко се отуђило од сопственог народа". Вероватно са таквим разумевањем догађаја нашао се и аутор текста на једном политичком скупу да очајава над судбином Словенаца, да их сажаљева. У стилу, јадници не знају шта раде. Данас, 22 године касније сасвим је јасно "ко је ко и докле је ко стигао или шта је постигао". Имајући то у виду тешко је разумети дилему зашто не Преокрет?
Препоруке:
4
26
18 петак, 11 новембар 2011 04:29
Petar Izgnanik
ODLICAN clanak, jedan od najboljih u NSPM cele godine.

Pogadja u sam centar: SVE bi bilo bolje i lakse da ova zemlja nije tako dubinski korumpirana. A ova vlast i to uzasno i jadno stanje samo dodatno pogorsava. To na sta lice drzavna preduzeca koja sluze za uhlebljavanje ove partitokratije samo na izgled nema puno veze sa Kosovom i nasim polozajem u Evropi. Kradja i otimacina su nasi najveci neprijatelji pa tek onda urota zapadnih sila da se ova zemlja komada.

I sto se tice Kosova je u pravu, izvuci najvise sto mozes, a to je za mene u ovom trenutku jedino pravedna podela sa razmenom imovine i ko god od stanovnistva zeli da se preseli/razmeni da bi ziveo sa jedne ili druge strane nove granice izmedju Srba i Albanaca.
Препоруке:
2
5
19 петак, 11 новембар 2011 09:09
Danilo
@ Dusan Ariljevic,

Dobro dosli g-dine Ariljevicu na NSPM,nije vas odavno bilo.
Ili je ovo trenutak da se svi simpatizeri "Preokreta" maksimalno angazuju da "spasavaju" Srbiju,samo ne znam od koga,od nje same,od njenog naroda,ili se spasavaju golubovi prevrtaci.
Kazete,pomalo cinicno,da je Slovenija uspjela,za razliku od Srbije.
Da,u pravu ste,Srbija je bila 10 god.pod ekonomskim sankcijama,a onda bombardovana,rusena,ubijana,da bi na vlast dosli tvoji DOS-grobari da je sahrane.

A Slovenija,ona je uspjela,strasno,
-Prvi novac je zaradila na svercu oruzja za Hrvatsku i BiH.
-Pa je onda,preko Ljubljanske banke,opljackala Hrvatsku i BiH,ni danas nisu vratili pare,
-Pa onda ni do danas nisu dali ljudima penzije van Slovenije,
-Ah,da zaduzili su se oko 30 milijardi evra (njih je oko 2 miliona),
-Pa da,tehnicku robu jos nigdje nisu izvezli osim u republike bivse Juge,na EU trziste nisu ni primirisali,
-Neka zahvale Tadicu sto im je omogucio pljacku Srbije.

E,moj Ariljevicu.
Препоруке:
17
1
20 петак, 11 новембар 2011 17:08
Душан Ариљевић
@ Danilo


"Dobro dosli g-dine Ariljevicu na NSPM,nije vas odavno bilo."
- Боље вас нашао, ту сам ја уз НСПМ али се не јављам без разлога већ кад имам шта да кажем.
Тако мислим да Србију треба спашавати. наравно не од народа већ од политичара и њихове погрешне политике.
"Kazete,pomalo cinicno,da je Slovenija uspjela,za razliku od Srbije.
Da,u pravu ste,Srbija je bila 10 god.pod ekonomskim sankcijama..."
-Добро је што уважавате истину - значи успела је! А Србија, по вама није успела због санкција, ратова...тачно и то је знак да је вођена погрешна политтика, нешто као: ученик је добио слабе оцене - мрзе га наставници. Ма не Данило, није учио.
- Видим као и аутор жалите Словенце, презадужени су наводно? Опет сте у проблему "словеначком". Добронамеран савет, оставите Словенце Словенцима.
Гледајте наша посла! Мој Данило!
Препоруке:
7
11
21 недеља, 13 новембар 2011 15:56
Milan Dosen
Nije bilo nimalo jednostavno biti antifasista u 2-om svetskom ratu.Oni odvazni koji su imali hrabrosti da to i budu pomogli su covecanstvu da politika ubistava citavih naroda ne bude ona koja ce da preovlada.Danas se oni koji ne zele da ljube skute neokolinijalistima proglasavaju fasistima a oni kojiza novac sluze tudjem okupatoru izdaju se za tolerantne za ljude sa vizijom.Gebels je ocigledno svojim delom i svojom upornoscu da lazima doprinese stvaranje monstruoznog poredka ipak uspeo u neku ruku,jer pola veka kasnije njegove sadisticke manipulativne metode su i dalje aktuelne.Narod koji trpi teror,koji protivno medjunarodnom pravu pokusava da izbori minimum prava da vodi dostojanstven zivot autori deklaracije olako iz udobne fotelje guraju u stranu zarad evropske buducnosti.Kakva je to buducnost to ne umeju da objasne ali ih sadasnjost kojoj su neizmerno doprineli svojim politickim delovanjem svakako demantuje kao ljude koji bi trebalo da odlucuju o bilo cijoj sudbini...
Препоруке:
2
1
22 уторак, 15 новембар 2011 14:54
Marinko M. Vucinic
Retko se dešava da se u aktuelne političke rasprave uključuju ljudi sa Univetrziteta. Veoma je dobro što je to uradio M. Jovanović jer njegovo reagovanje je izuzetno kvalitetan doprinos raspravi ne samo o tzv. Preokretu već o veoma značajnim pitanjima razvoja našeg društva. Njegovo prilog je odličan primer kako se na ozbiljan i teorijski argumentovasn način može pokazati sva ispraznost i nedoslednost politikantske inicijative akva je Preokret.Šteta je samo što ovaj tekst neće biti objavljen van internet sfere jer su klasični mediji zatvoreni za kritičke sudove o ovoj vrsti političkog radikalizma i ekstremizma.
Препоруке:
5
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер