петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Све што се могли пожелети да знате о троцкизму, а нисте имали кога и где да питате

Kоментари (72) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 07 новембар 2011 22:03
SP
... prva u nizu "obojenih revolucija" u XX i XXI veku , van svake sumnje gledano odavle i sada !
Препоруке:
24
0
2 понедељак, 07 новембар 2011 23:25
Tara
Bravo!
Препоруке:
26
5
3 уторак, 08 новембар 2011 00:48
Веља
Зар се титоизам није ипак најжешће обрачунавао са српским стаљинистима? Пре тога са монархиостима и националном грађанском класом? Био бих захвалан некоме ко је упућен, када би ме упутио на оне историјске догађаје који представљају борбу против југословенског троцкизма.

Што се тиче пак самог Леонида Бронштајна, тј лика и дела, не видим пуно разлога за глорификацију. Реч је, као и услучају Лењина (или пак Ходоровског) о руском Јевреју. Био је непријатељ Царске Русије, због чега је прогнан, а уточише му је била западна Европа. Након Револиције, две пуне године, крстари Русијом у оклопном возу и сурово се обрачунава са православним Русима, оданим Цару. Након пораза од Стаљина уточиште му је опет на империјалном Западу: овог пута Северна и Средња Америка, где је 1940 убијен од агента НКВД-а. Занимљиво је да је млади Бронштајн радио у Београду као ратни репортер за време Балканских ратова, а писао је углавном о српском терору над Албанцима, због чега му је ускраћено гостопримство.
Препоруке:
44
19
4 уторак, 08 новембар 2011 01:12
саша р.
1/2

Стаљин ће због победе над Хитлером увек остати злотвор, али ће зато Лењин и Троцки бити проглашени за највеће хуманисте.
То што је Лењин погубио хиљаде најквалитетнијих официра царске Русије изгледа никоме не смета, што их је бацао у раке у облику крста такође.
Троцки није био ништа бољи. Када се очекивала победа Колчакових трупа над Лењиновим, када је Лењин паковао кофере спремајући се да збрише у Немачку, Троцки му је предложио да се на борбеним линијама иза сопствене војске поставе митраљези, који ће косити све оне који буду ишли у повлачење. Управо захваљујући томе Лењин је победио.
Али неком то није битно, битно је прогласити Стаљина за јединог, главног и одговорног злотвора.
Постоји још једна ствар што се тиче Стаљина, а то је да поједини његови биографи тврде да није пореклом Грузијац, већ Осет, а да су његови морали да додају презиме, да би преживели у Грузији.
Ем Осет, ем растурио Хитлера - па то се не опрашта.
Препоруке:
39
15
5 уторак, 08 новембар 2011 01:14
саша р.
2/2

Троцки је за време балканских ратова извештавао редовно на штету Срба. Иронијом судбине, главе му је дошао баш Мустафа Голубић, у то време најбољи комита Војводе Вука. Разочаран у краља због изрежираног процеса према Апису, Голубић напушта Србију и одлази из земље. Препоручују га Стаљину, а овај га шаље да организује ликвидацију Троцког. После тога постаје Стаљинов човек од поверења број 1.
Што се тиче Тита, он је Стаљиново поверење изгубио још пре почетка рата. Стаљин је добио информације да Тито проневерава новац који му он шаље. Када је тражио да му положи рачуне, Тито је одбио. Стаљин тада шаље Мустафу Голубића да смени Тита (вероватно и ликвидира), да се стави на чело партије и да подигне устанак у Србији. Голубић се поверава Чолаковићу, а Чолаковић то прослеђује Титу. Гестапо хапси Голубића и десетак дана касније га, поломљених руку и ногу, стреља у Београду. Мустафа Голубић био је космополита, који никад није заборавио да су муслимани са ових простора пореклом Срби.
Препоруке:
41
14
6 уторак, 08 новембар 2011 01:22
Ultravisitor
Sjajan prikaz knjige koju jedva cekam da procitam. Udbasi vladaju Srbijom dok su Udbasi u opoziciji. Menjajmo za isto! Samo cetke i metle mogu promeniti Srbiju!
Препоруке:
21
0
7 уторак, 08 новембар 2011 01:51
Josif Malovič
Tužitelj Draži MIhailoviću , Snežana Malović ministar pravde , po mom mišljnju prije primjer nepotizna i feudalizma (samo je feud državna funkcija ili radnička tvornica ). A ipak postoje neki procesi na čije talase su zajahali i Marks i Trocki i Staljin sa svojim ljudskim slabostima .
Препоруке:
10
2
8 уторак, 08 новембар 2011 05:25
Aleksandar
аутор књиге нам саопштава да баук троцкизма опет кружи светом

Pa cekajte ljudi, kakva je ovo monstruozna glupost da nam jedan--po sopstvenom samoopredeljenju i recima--"MILITANTNI trockista" treba da objasnjava kako su jadni trockisti opet na tapetu svuda po svetu. Ova knjiga je KUKAVICINO JAJE. Pa trockisti su jedini kobajagi LEVICARI koju kapitalisticka, americka imperija ne samo tolerise vec AGRESIVNO FINANSIRA upravo zato sto su od pocetka jedna reakcionarna--pro imperijalisticka--grupacija koja gde god se pojavi upropasti svaki pokusaj pomeranja u levo na zapadu.Trockisti su onoliko pozitivni po zapadnu levicu koliko Ceda za srpske interese i drzavu.

Ovo je takvo tracenje prevodilackog vremena i izdavackih para da se kod nas pojavi ova sarena laze da se ova pojava moze samo objasniti kao rezultat poturacine domacih, odvratnih trockista.
Препоруке:
17
8
9 уторак, 08 новембар 2011 07:21
D.S.
Bravo VELJA,reci im u brk.Hoce da nas razaloste za smrcu Trockog {Ruso ubice i Caro ubice]i njegovog saborca Lenjina,sto oni htedose doneti srecu covecanstvu a u toj nameri spreci ih Staljin i staljinisti.Tuga mi je zbog smrti one seljanke koja nije ni znala za "trockizam",misleci na traktoristu a svi oni koji su ucestovali u Krvavome KOmunistickome Piru ma kako se oni zvali posteni ili neposteni,vise ili manje levi isto su zlo za ljudski rod kao i danasnja ideja u Novome Svetskome Poretku i Ujedinjenom Svetu na ovako zamisljenim fasistoidnim izrabljivackim odnosima medju ljudima i narodima u celini.Jedino moguce pravedna ljudska zajednica unutar jedne nacije a i covecanstva u opste bila bi kada bi za temelj svoga ustrojstva i ustava uzela NOVI ZAVET GOSPODA ISUSA HRISTA gde su po bozanskoj a ljudskoj meri odredjeni odnosi u porodici,izmedju gazde i radnika a i u drustvu u celini.Sve ostalo je samo zelja jednih da zajasu druge u ime toboznje brige za ove ili one slojeve u drustvu.Amin
Препоруке:
20
13
10 уторак, 08 новембар 2011 10:35
Владислав
Недавно је спроведено истраживање о историјским личностима које уживају највећу популарност међу Русима. Стаљин је заузео треће место, одмах иза Александра Невског и Столипина.

"Много ће ђубрета бити бачено на мој гроб, али све ће то развејати ветар историје"- Јосиф Висарионович Стаљин
Препоруке:
17
10
11 уторак, 08 новембар 2011 10:43
брм
"Стаљинове ревизионистичке „теорије“ „социјализма у једној засебној земљи“, насупрот курсу ка европској и светској револуцији у којој су Лењин и бољшевици видели једину шансу за опстанак тековина руске револуције. "
i? ко је овде "гуд гај"? светски револуционари?
Препоруке:
9
13
12 уторак, 08 новембар 2011 10:45
брм
"буржоаски и околобуржоаски посматрачи и „аналитичари“"

а пролетерски и унутарпролетерски? какав аналитичар
Препоруке:
9
13
13 уторак, 08 новембар 2011 11:22
Луди Ванко 1
На крају "Травничке хронике"француски конзул Давил, који је уз Наполеона кренуо да мења и поправља свет,у тренутку кад је Наполеон поражен бежао из Русије вели отпрлике овако: Нисмо успели али човек мора да тражи тај неки бољи пут.Наша деца, или деца наше деце, или њихове деце деца једном некад наћи ће тај пут за човеков бољи и праведнији живот.Хоћу да кажем нешто изван једног покрета и нама блиске револуције пуне контраверзи и страшних злочина.То је такође покушај да се стигне тамо где је боље.Жртве су страва рађања сваког дела.Међусобни сукоби његових градитеља су знак велике пометње, сумње, страх од грешака.То с Троцким такође опасност од лутања и једне опције у отпорима света кад све добија драматичне облике расплета.Дело кад се оствари , све прашта.Невоља је што у првом покушају дело није остварено.Али,његов нестанак донео је више зла његовим светским противницима него његовим творцима.Изгубили су равнотежу.Морали су да подмићују радничку класу да не би отишла путем... могу да
Препоруке:
8
2
14 уторак, 08 новембар 2011 11:29
Луди Ванкоп 2
а не путем комунизма.
Сада се суочавају са мнгим све изразитијим отпорима своме устројству правде и реда.Тај бољи пут ће се ускоро поново драматично морати да тражи.Да ли неизбежно револуцијама или мирним путем,нисам сигуран.Судећи по оном како се Америка натакарила на грбачу целог света , расплет неће бити једноставан.Проблем је у томе хоће ли атомка која већ одавно може да збрише живот на планети, да заустави човека у свом победничком покушају да постане вадар света или ће се авантура разума трагично и заувек за човека да оконча.Све опције су у игри.
Препоруке:
14
2
15 уторак, 08 новембар 2011 11:49
Светозар Максимовић
Саша Р.

Одлично.

Троцкизам и Лењинизам су једна те иста страна скривања истине о геноциду над словенским народом - Русима.
Радни логори и ликвидације кренуле су од ове двојице и њихових сарадника, све до 1939, када је Стаљин ликвидирао и задњег Лењиновог човека. Тада затвара све логоре и пушта затворенике на слободу. У логорима је било окко 600.000 људи и страдало око 200.000-званични подаци Руске академије наука и уметности из 2000. године. Дозволио је рад Руске православне цркве и повратио породичне вредности које су револуционари уништили. У задњи тренутак Стаљин сазнаје за спремање државног удара од стране Маршала Тухачевског и његових 30.000 официра. Ствари рашћишћава онако како треба, а не као ови наши, јер рат полако долази.
Опоравио је Руску државу и направио моћнијом од Царске Русије.
Тамо где је Стаљин стао, наставља Путин.

Порука за редакцију - пишите о Стаљину,руски сајтови су веома исцрпни, а и архиве су отворене.
Маните се зликоваца и споредних тема.
Препоруке:
17
16
16 уторак, 08 новембар 2011 13:05
Немања Влаховић
@Беља
Само неке исправке.
Троцки се зове Лев Давидович Троцкий (рођен као Лейба (Лев) Давидович Бронштейн).
Ја још нисам читао о антисрпским чланцима Троцког, што не значи да ти чланци нису постојали. Међутим, према аутобиографији самог Троцког, који је за време балканских ратова имао 33 године (дакле као новинар није баш млад) за време боравка писао је углавном против славофилства и о бугарском терору
над Турцима. Опет према својој аутобиографији, за време балканских ратова најдуже је боравио у Румунији, премда је у почетку рата заиста био у Београду.
Препоруке:
8
5
17 уторак, 08 новембар 2011 13:16
thinking maize@ Луди Ванко
Поштовани, пажљиво пратим Ваше коментаре и свиђају ми се! Али не зато што одговарају мом "вјерују", НАПРОТИВ! Са бројним Вашим коментарима се не слажем, али примећујем да су консеквентни! Доследност је добра особина, али не смемо бити догмате! Зато Вам морам упутити примедбу (мада сте и сами дошли до сличног закључка), да РАЗУМ, узданица човекова, није етичка категорија! Разум је суштински АМБИВАЛЕНТАН! На ту тему занимљиво је писао покојни Јова Рашковић у "Нарцизму"! Овде ћу га кратко цитирати: "Истински је УМАН само доњи слој човеков!" Што указује на то, да у случају човека и његовог друштва, кога он стално прерађује, врло је смотрено бити СКЕПТИК и ПЕСИМИСТА, а не оптимиста! Тако је за разматрање ове КОМПЛЕКСНЕ ТЕМЕ, као што је ОБРАЗОВАЊЕ у Србији, чега се латио аутор, али и други коментатори (примећујем да давно није било текста, са тако разноврсним, ПОТПУНО ОПРЕЧНИМ коментарима!), корисно је бити бар мало СКЕПТИК! Тада ћемо МАЊЕ грешити, за разлику од ТИТИЋА и иних оптимиста!
Препоруке:
10
8
18 уторак, 08 новембар 2011 13:30
thinking maize@ Луди Ванко, наставак
Опростите, мало сам се занео са темом, пошто сам Вам упутио коментар у вези другог текста! Но, ништа зато, закључак је исти, човеков разум је суштински АМБИВАЛЕНТАН и ЗАТО морамо бити смотрени и скептици! У том смислу, а "гледе" Вашег примера из "Травничке хронике" и "гледе" свих заговорника "поправљања човечанства" (а који УПОРНО заборављају да су "путеви у пакао поплочани добрим намерама"!), свратио бих Вашу пажњу на једно дело Франциска Гоје, једног од НАЈВЕЋИХ СЛИКАРА у историји ЧОВЕЧАНСТВА и са Хијеронимусом Бошом најбољег илустратора ПРАВЕ ПРИРОДЕ ЧОВЕКОВЕ! Погледајте молим Вас негде репродукцију (пошто је оригинал у мадридском "Праду") Гојине слике "3-ћи мај 1808" и све ће Вам се касти! Што но неко рече СЛИКА ГОВОРИ ВИШЕ ОД ХИЉАДУ РЕЧИ! Све најбоље! PS. Гоја је био агностик и либерал (то је ТАДА у Шпанији било опасније него да је данас неко комуниста), који је поздравио Наполеона и чак подржавао његову власт над Шпанијом, бар до 03.05. 1808 г.! Због тога је и умро у Француској!
Препоруке:
5
10
19 уторак, 08 новембар 2011 14:46
D.S.
Sta to pricas" thinking maize",nemoguce je te raznaciti jer sam nov na ovome sajtu.Sta hoces reci i sto ce ti ovaj pseuodonim,nije vazno ko si.Ja sam nov i neznam vasa opredeljenja,vidim da su jednako za i protiv moga komentara.Nije meni to najvaznije,ne treba da neko misli kao moje malo ja,volio bih kada bi svi Srbi poceli da misle svojom glavom , to bi bila prava sloboda bez ogranicenja.Dali ste ikada shvatili puni smisao reci SLOBODE u kojoj ne treba niko da se saglasi sa mojom poimanju reci iste.Ni sva ta filozofska poimanja covekove sustine nisu bila oslobodjena od vremena u kojem su bila suprostavljana u odnosu na trenutno stanje u ljudskoj zajednici,i da je jedino poimanje stvarnosti i poimanje sustine ljudskoga bica sazeto u NOVOME ZAVETU,a sve ostalo je glupo parafriziranje i filozofiranje,zasnovano na neukosti ljudskoga bica potonuloga u greh visokoumlja,i samodovoljnosti.Moje gresno ja nema namere da poducava.Znajte pre nas su ziveli mnogi sveti oci koji poznavase coveka.
Препоруке:
7
4
20 уторак, 08 новембар 2011 15:42
thinking maize@DS
Под 1. Расправљам са г-дином "Лудим Ванком", а не са Вама! Под 2. Откуд Вам да су моји ставови против хришћанства? То што сам за скептицизам у међуљудским односима!? Па зато што СВАКИ ОПТИМИЗАМ, који није заснован на трансцеденцији, на крају доводи до разочарења! Да би се то предупредило, ваља бити бар мало СКЕПТИК! Под 3. Да сте укуцали на претраживачу Google нпр. "Franzisco Goya" или "3rd may 1808" видели бисте ШТА САМ ЖЕЛЕО ДА КАЖЕМ! Јер човек је И ЖИВОТИЊА, не само ПАЛИ АНЂЕО! Да Вас подсетим, Адам је ПРЕ ПАДА био ТРЕЋИ у РАНГУ Анђео Божји! Први је био "Светлоноша", о другоме се не говори, као трећи је ИМЕНОВАН Адам! А Ева је, да Вас подсетим направљена не толико од ФИЗИЧКОГ колико од ДУХОВНОГ "ребра", тј. од СУШТИНЕ Адамове! Па је опет пала у ГРЕХ и ПОВУКЛА Адама и ЦЕЛУ ТВОРЕВИНУ за собом! Но, жене су И ДАЉЕ РЕЛИГИОЗНИЈЕ ОД МУШКАРАЦА, а и НЕПРЕКИДНО ПРОДУЖАВАЈУ ЖИВОТ! Упркос "ОПТИМИСТИМА", чија лица ВИДИМО на поменутој Гојиној слици! Лица МАШИНА, наспрам ЛИЦА ЖРТВИ! Размислите!
Препоруке:
6
8
21 уторак, 08 новембар 2011 19:35
roadrunner
"nije mogao detaljnije da obradi nesrazmerno veliku ulogu koju su u „borbi protiv trockizma“ imali jugoslovenski staljinisti i Josip Broz Tito"Kojom to "logikom" je Tito staljinsta?!"Staljinom eksluzivni "patent" socilizma u jednoj zemlji"-Ne, nego je trebala da pobedi "svetska revolucija" trockista, tj satiranje resursa i zivota Rusije za ovu suludu ideju. Ili u titoističkoj trockističkoj verziji Milovana Djilasa-"naselićemo Kineze,bitno je da komunizam pobedi"(ako Srbija ostane bez stanovnika)Nasuprot ovome imali smo usmeravanje svih resursa zemlje i ljudi na nezapamćen ekonomsko/naučno/obrazovno/kultutni razvoj u istoriji čovečanstva za vreme Staljina.Naslednici Trockog su, moderni fensi "levičari",pobornici "svetskog mira"(ala Pax Americana),kod nas pripadnici NVO,deca i unuci titosita, LDP,Čankovi "social-demokrati" i sl.O Trockom, najbolje govori kod koga je bio, i ko ga je čuvao u godinama pred likvidaciju...
Препоруке:
18
3
22 уторак, 08 новембар 2011 19:44
roadrunner-nastvak
Samo kratak osvrt na sprske komentare ovde,tj nas Srbe
Dva suprostavljena pola, oba pogešna

Jedni (ljotićevski nastrojeni "patrioti") ne gledaju život i delo Trockog, već je jedino bitno to što je Jevrej..samo po sebi to je dovoljno da je inkarnacija zla

Drugima ("svetosavcima, ravnogorcima") Staljin, Trocki itd sve su to komunjare i uzrok svog zla ovoga sveta. Naravno po toj uprošćenoj "logici" valjda su i DeGol i Sarkozi isti ološ? Pa oba su kapitalitički predsednici Francuske (čak sa istog desnog pola francuske kapitalističke demokratije)..
Препоруке:
9
3
23 уторак, 08 новембар 2011 20:12
луди скретничар
"Затекао је Русију са тољагом, а оставио је са атомском бомбом".

Винстон Черчил пред парламентом, у поводу Стаљинове смрти.
Препоруке:
11
3
24 уторак, 08 новембар 2011 21:35
саша р.
@roadrunner

1/2

У наставку Вашег коментара обраћате се нама који смо коментарисали, те категорички тврдите да постоје две врсте супротстављених струја.
С обзиром да се не препознајем у оној која осуђује Стаљина, брже боље сам проглашен за љотићевца?!?
Изгледа да сте и Ви присталица теорије да је Стаљин прогањао Јевреје?!
Проучите мало Стаљина, па ћете видети да те тврдње уопште не пију водицу.
Стаљин је био ригорозан према свима, па и према сопственој породици.
Рођеног сина у заробљеништву није хтео да размени за немачког високог официра, рекавши:"не мењам официра за обичног војника". И не само то, већ се осећао пониженим што је његов син допустио себи да падне жив у руке непријатеља.
Кад је већ на такав начин размишљао, значи да је такав према свима, било да је у питању Рус, Белорус, Украјинац, Јеврејин, Сибирјак итд.
Препоруке:
12
2
25 уторак, 08 новембар 2011 21:47
саша р.
@roadrunner

2/2

На сличан начин је размишљао и Карађорђе. Не само да је рођеног брата обесио због силовања српкиње, већ је и мајци рекао:"Будеш ли за њим сузу пустила, и ти ћеш висити поред њега". По мени је то начин размишљања једног правог вође и праведника, јер онда сви поданици знају да нема зезања.
Друго, ако обратите пажњу на број Јевреја који су изашли из другог светског рата као високи официри Црвене Армије, видећете колико Стаљин поштује њихову оданост и храброст. У Стаљиновој армији било је 279 генерала и адмирала Јевреја, и 1 маршал! Према томе, све приче о Стаљину као мрзитељу Јевреја падају у воду, јер је тај човек поштовао само изузетну храброст код људи, а као што видимо, и те како је умео да награди.
Препоруке:
12
3
26 уторак, 08 новембар 2011 22:06
МР
Добар чланак, човек може да нешто научи из њега. Нажалост, да би се нешто променило у друштву увек је изгледало да је немогуће без употребе силе и невиних (колатералних) жртава. Отуда у младим годинама, па ни сада, нисам никад био политички активан. Тито - има у овом доста истине, али ствари се виде много јасније гедајући уназад. Па ипак, створио је угледну и успешну земљу са животним стандардом који Балкан до тада не памти. У школству проповрдан хуманизам. Употребљаване су методе за које су сматрали да су најбоље. Погледајте само како поступају демократе по свету. Је ли то хумано да човека силују и измрцваре пре него што га убију (Гадафи)? Пошто човек није без грешке, многи траже таквог у религији (Исус). Али то је фата моргана. Узроке треба тражити у људској природи која је пуна себичности и насиља. Овамо на Западу често сам слушао тираде о људским вредностима, а оно испаде: Хуље лепо зборе ал' нитковски раде.
Препоруке:
5
1
27 уторак, 08 новембар 2011 22:12
roadrunner
саша р, u cemu je nesporazum? Ko je rekao da je Staljin proganjao Jevreje, samo zato sto su Jevereji? Procitajte moj ptvi post. Inace ovo sto ste rekli za sina itd je tacno..nije hteo ni pod razno da ga menja (sina) porucnika za feldmarsala Paulusa. Jedan od razloga sto su se i obicni sovjetski vojnici borili tako hrabro - rukovodstvu nije bilo dozvoljeno da sklanja svoje sinove u pozadinu
Препоруке:
11
0
28 уторак, 08 новембар 2011 22:36
саша р.
@roadrunner

Ја на Ваш први пост нисам ни реаговао, јер је потпуно исправан.
У другом посту сте, говорећи о коментаторима, направили ту чврсту поделу на љотићевце и равногорце, па сам Вас стога питао јесам ли ја љотићевац, с обзиром да не пљујем по Стаљину, а оптужио сам Троцког.
Препоруке:
5
3
29 уторак, 08 новембар 2011 22:52
Радгост
1933г.Троцки у прогонству je забележио:
Сви говоре о Стаљиновој
изолацији и о општој клими против њега....
али онда често додају да нема
тог(додајте епитет по зељи)Стаљина,
све би отисло до врага.
Он је тај који држи све на окупу.


Уговор о војно-техничкој сарадњи Немачке и Русије је важио од 1923-35г.После истека важности тог уговора неки официри Црвене армије су наставили сарадњу и наравно да су зато били осуђени.
Препоруке:
2
3
30 уторак, 08 новембар 2011 23:10
Стево Лапчевић
Мене интересује само једно - где се књига може набавити...
Препоруке:
3
1
31 среда, 09 новембар 2011 01:12
Луди Ванко Thinking Maizeu..Последња реченица-.Можда узалудно
Немам појма откуда сам,ако сам вас добро разумео,пошто волите да се ослањате на свет величина,где сте на свој начин,обавештени, да сам ја "оптимиста" , па ми саветујете "скептицизам".Оно што овде говорим нећете наћи,колико знам , нигде и ни код кога.Тиме не мислим да себи ласкам.Напротив.Лудило није моја особина,оно је мој начин.Као што скептик презире, најпре себе а онда и свет и има психотичну потребу да то реско изрази,ја се покушавам да нађем у понору разума, о коме се мало говори и који се прима као нешто нормално.На чело државе, која може десетак пута да уништи сав живи свет, налазе се председници од којих ниједан није посумњао да је онај једанаести,или онај дванаести пут непотребан.Мени се чини да је и онај први врста лудила,или крај разума или дело које негира градилаштво у природи, које противуречи логици,свеједно што ни логика увек није поуздан саветник.Градњом оваквих скупих бомби човечанство је дошло до руба,који пориче разум или га чини кобним.А то је овде само упозорење.
Препоруке:
6
2
32 среда, 09 новембар 2011 01:33
D.S.
Za thinking maize.Oprosti ispao sam brzoplet u obracanju Vama bez vidljivog povoda za to.Isprovocirao sam Vas odgovor,bez lose namere a meni je bio visestruko koristan uz sagledavanje slika 2 i 3 maja od Franciska Goje.Slikarstvo je moja ljubav {ne slikam}ali imam kolekciju lepih slika koju pomalo dopunjujem.Istina slika moze reci toliko sto treba stati u ceo igrani film.Gojine slike pokazuju sustinsko zverstvo u ljudskome bicu od grehopada do danas.Rekao bih"tesko pobedjenima"kako onda tako i danas i za masine smrti nikada nisam mogao imati opravdanje koje me vise uzasava kada vidim da ljudi na to tako gledaju.Uzasniji su mi oni nego njihovi "junaci"poput Trockog,Lenjina ,Tita,Hitlera,Pavelica i drugih jer oni zlocine cinise iz zverskog nagona i mrznje prema ljudskome bicu BOZIJOJ tvorevini,a ovi sto im aplaudiraju ustanju su samo da mrze one koji ustaju protivu toga i nista drugo.Vas pesimizam u odnosu na ljude ima opravdanje jer istinski nikada nece iskorenit zlo u sebi.Hvala.
Препоруке:
7
2
33 среда, 09 новембар 2011 04:28
Markovic
@ Aleksandar

Moje cestitke za ispravno sagledavanje stvari. Koga zapad finansira, taj zasigurno radi za zapad, to je jasno.

Dodao bih samo da je Staljinov sporazum sa Hitlerom nastao kao ocajnicki potez da se odlozi pocetak rata, NAKON sto su zapadne zemlje ODBILE bilo kakav pakt protiv Hitlera. Ovaj sporazum NIJE bio pakt i nije imao karakter saveznistva.
Препоруке:
2
2
34 среда, 09 новембар 2011 10:29
thinking maize@ "Луди Ванко"
Поштовани, немам против Вас ништа, а што се тиче неког мог закључка о Вашем "оптимизму" и nick name-u, верујте, нисам размишљао о вези међу њима... "Оптимизмом", називам све системе мисли, који се заснивају на ПРЕТПОСТАВЦИ о инхерентној СВРХОВИТОСТИ света и ДОБРОТИ људи, а које води РАЗУМ! Што је по мени (и многим људима!) наивно! Даље, Ви у коментарима често користите реч "разум", па отуд следи мој закључак. И није "инспирисан" ичим другим! Што се тиче Вашег nick name-а, подсетићу на наш афоризам: "Ко овде не полуди, тај није нормалан!" С тим у вези, не сматрам Вас у том погледу различитим у односу на мене и огромну већину људи из наше средине. С тим у вези могу бити само "thinking maize", а могу бити и "mad maize". Што се тиче Ваших запажања "гледе" разума НОМИНАЛНИХ вођа Империје (а још више ПРАВИХ вођа Империје!) у нашем народу постоји изрека: "Кога Бог хоће да казни, прво му узме памет!" А Перица, јунак српских вицева, рекао је за француске филозофе-просветитеље: "Сви су умрли!"
Препоруке:
4
10
35 среда, 09 новембар 2011 12:03
thinking maize "гледе" аутора
Друг Павлушко Имшировић је један од вођа (поред нпр. Владе Мијановића-"Владе Револуције") студентске побуне 1968 у Београду и један од ретких левих интелектуалаца постјугословенског простора, који марксизам и данас схвата ОЗБИЉНО! То је став за поштовање! Међутим, сам аутор изјави: "Отпочета као фалсификаторска бирократска интрига против леве опозиције у тренутку када почиње борба за власт унутар апарата бољшевичке партије, која се све више удаљавала и отуђивала од класе која ју је створила", што ми некако ЗАПАРА УШИ! ПРВО, радничка класа, НИЈЕ ИСТА РАДНИЧКА КЛАСА из времена Маркса и Лењина (од пре сто до стопедесет година!), као САДАШЊА РАДНИЧКА КЛАСА! МОДЕРНА РАДНИЧКА КЛАСА Запада, иако вероватно ЧАК биолошки потиче од људи који су чинили ТУ КЛАСУ од пре век, век ипо, ИМА САСВИМ ДРУГЕ ПОЛИТИЧКЕ и СВАКЕ ДРУГЕ ИДЕАЛЕ! Слично важи и за радничку класу бивших социјалистичких земаља! ДРУГО, радничка класа Запада је ИЗРАЗИТА МАЊИНА у тим друштвима, ШТО је СУПРОТНО ранијој ситуацији!
Препоруке:
5
11
36 среда, 09 новембар 2011 12:31
thinking maize "гледе" аутора, наставак
У бившим социјалистичким земљама Источне Европе и Балкана радничка класа се такође рапидно смањује, али због других разлога (издаје БИВШИХ припадника "авангарде радничке класе"!), не због еволутивне трансформације индустријског у постиндустријско друштво на Западу! То важи и за неке друге класе (нпр. сељаци) на Западу и у бившим социјалистичким земљама Источне Европе и Балкана. Тако да док се бивше сељаштво и бивша радничка класа на Западу претварају делом у делатнике у терцијерним делатностима, а делом у лумпенпролетере, тај исти процес, код исте радничке класе и бивших сељака у Источној Европи и на Балкану продукује СКОРО ИСКЉУЧИВО ЛУМПЕНПРОЛЕТЕРЕ! Док ПРАВИ ПРОЛЕТЕРИ делају у земљама Трећег Света, под руководством њихових режима, који су СВЕСНО ПРИХВАТИЛИ ИЗМЕШТЕНУ ИНДУСТРИЈУ са Запада и то по ЗАПАДНИМ УСЛОВИМА! Ту НЕМА ПРАВДЕ за појединачног радника, али ИНДУСТРИЈА се МУЊЕВИТО РАЗВИЈА у тим земљама! Не видех у овом прегледу, али ни код других левих мислилаца опис ових ПРОЦЕСА!
Препоруке:
6
11
37 среда, 09 новембар 2011 12:49
thinking maize "гледе" аутора, крај
Значи, аутор и бројни марксисти пренебрегавају ове друштвене процесе, који карактеришу ГЛОБАЛИЗАЦИЈУ! Они не увиђају, да ако је РАДНИЧКИ ПОКРЕТ и Совјетски Савез био ИЗАЗОВ Западу и да га је ПРИМОРАО на УСТУПКЕ, да је НЕОЛИБЕРАЛИЗАМ и ГЛОБАЛИЗАЦИЈА, уз "идеологију" "људских права" заправо ИЗАЗОВ Запада ЦЕЛОМ ОСТАЛОМ СВЕТУ! Па, ако марксисти баш желе да ПОМОГНУ ЦЕЛОМ СВЕТУ да задобије СЛОБОДУ (о чијој природи се може дискутовати, али да је узмемо као такву, без даље расправе!), ред би био да ПРЕФОРМУЛИШУ њихове интелектуалне схеме у светлу овог ИЗАЗОВА КАПИТАЛА, као и НЕВИЂЕНОГ НАПРЕТКА НАУКЕ и ТЕХНОЛОГИЈЕ, који не само да разјашњавају ПРИРОДУ, већ и МЕЊАЈУ ДРУШТВО и односе у њему! То под 3! Под 4, једно "незгодно" питање: КАКО ЈЕ ТО РАДНИЧКА КЛАСА "СТВОРИЛА" СВОЈУ АВАНГАРДУ (у конкретном случају бољшевичку ПАРТИЈУ-sic!), када ти исту авангарду УГЛАВНОМ ЧИНЕ ЉУДИ, који И НИСУ У НЕКОЈ ПОСЕБНОЈ ВЕЗИ са КЛАСИЧНОМ РАДНИЧКОМ КЛАСОМ!? Волео бих да ми марксисти ОДГОВОРЕ на ОВО питање!?
Препоруке:
7
11
38 среда, 09 новембар 2011 14:35
Lupeži i prevaranti
Budući da je kapital "božanskog porekla", verovatno satkan i od "božjih suza" a ne akumulisani višak vrednosti onda bi, shodno takvoj logici, odgovore na vaša "naivna pitanja" pre mogli pružiti pravoslavni pravoučitelji nego tamo neko prognano pleme "marksista". Potražili ste odgovor na pogrešnom mestu, verovatno da bi ste i dalje dokazivali nebulozne teze kao, na primer, onu o "posebnoj ljudskoj prirodi". Uputnije je nalaziti sagovornike u intimnom duhovnom kružoku kome pripadate ili onom koji iz prikrajka, a na vaš signal, uskače u ovu providnu i nemaštovitu igrariju.
Препоруке:
12
4
39 среда, 09 новембар 2011 15:30
thinking maize
Опет смо почели са класном борбом, драги "сајбер марксисто"!? Нисам ништа други ни очекивао! У сваком случају, поштовање за ДОСЛЕДНОСТ! PS. Не морамо овај солидан преглед да кваримо нашом ДАЉОМ ЛИЧНОМ полемиком, шта Ви мислите!?
Препоруке:
5
9
40 среда, 09 новембар 2011 16:20
Lažovi i prevaranti
@tinkering maize
Klasnog rata između navodnog cyber marxiste i Vas nikako ne može biti pa i da hoćete. Vi ste samo najamni radnik na državnim jaslama, ja, nekada bio na privatnim. Sve drugo je slučaj ili izmišljotina. Pitajte francuske, italijanske i nemačke sindikate šta to oni rade kada štrajkuju. Verovatno poniru u svoja duboka nacionalna osećanja gde traže odgovore na tako banalna egzistencijalna pitanja kao što je visina najamnine ili dužina radnog vremena. A gde prokužiste da sam marksista, to me vrlo interesuje? Nikada član SK, nikada na radnoj akciji, ne završih kumrovečku akademiju, ne pozivahu me ni na jednu akademsku raspravu. Postadoh to tek u "dodiru sa Vama". Mora biti da tako krstite i ostale koji ne stavri ne gledaju slično "Vama i Kružoku".
Препоруке:
11
3
41 среда, 09 новембар 2011 17:14
thinking maize@ "sajber marksisti"
Рекосте "гледе" моје "реакционарне" маленкости "Vama i Kružoku" и споменусте да сам "najamni radnik na državnim jaslama", а Ви "nekada bio na privatnim", као и да нисте били "Nikada član SK, nikada na radnoj akciji, ne završih kumrovečku akademiju, ne pozivahu me ni na jednu akademsku raspravu", све БЕЗ ДОКАЗА и ДАЛЕКО од ИСТИНЕ (сем да сам у периоду 1986-90 био члан ОНЕ, ЈЕДИНЕ партије, ПРЕД КРАЈ СТУДИЈА и нешто после, као и да сам и сам "окусио" "благодети" зарађивања "хлеба насушног" код приватника, "лепе" 1993!). Па би било ЛЕПО, у контексту изнетог, да одговорите ШТА САМ Вам СТРАШНО УЧИНИО, да користите СВАКУ ПРИЛИКУ да СКОРО ИСКЉУЧИВО МЕНЕ ГАЊАТЕ овде на сајту!? Никад се нисмо упознали, нити знамо ишта једно о другом!? Марксизам је учење око кога се може спорити и чему се могу давати или не давати признања за предикције друштвених догађања, али ОВАКАВ ЛИЧНИ "марксизам" је збуњујући!? Но, ако Вам овај ЛИЧНИ "марксизам" пружа ЗАДОВОЉШТИНУ, нека Вам буде! АЛ БЕЗ МЕНЕ! ЗБОГОМ!
Препоруке:
4
8
42 среда, 09 новембар 2011 19:05
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Bojim se da sasvim pogrešno, nadam se, nenamerno, iščitavate niknejm i njenu implicitnu poruku. Ona se odnosi na onoga ko se danas usuđuje, u do kraja zatrovanoj društvenoj i ideološkoj atmosferi Srbije, promucati o stvarnom i realnom značenju zbivanja kod nas i oko nas. A ako se moja argumentacija, pa makar i prividno ili sasvim nenamerno, podudara sa nečim što se krajnje proizvoljno nominuje marksizmom, onda za to nikako ne mogu biti krivac već onaj ko asocira, preobražava i deformiše iznetu argumentaciju. Po ko zna koji put staloženo naglašavam da ne dovodim niti na to imam pravo vaše profesionalne reference kao i lični integritet. Ovim rečenim rizikujem da pod sumnju stavim ono što sam rekao i da na eventualnoj "potvrdi" dobiju vaše reči o meni i mom istupu. O ličnom marksizmu je suvišno i raspravljati ali to svakako obogaćuje Vaš inače razmaštani koloritni iskaz. No, "stil je sam čovek", reče Vama jedan ne tako drag Rus. Naše "međusobice" nikom nisu interesantne.
Препоруке:
10
2
43 среда, 09 новембар 2011 20:55
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Žao mi je ali me prisiljavate, još u ulozi nabeđenog marksiste, da razvejem vaše pretenzije kako "marksisiti" nisu kadri objasniti fenomene neviđenog napretka nauke i tehnologije koji, slažem se, imaju nesagledive posledice po razvoj, spoljne i unutrašnje odnose dotičnih društava te međunarodnu konstelaciju. U pitanju je Vaša 3. tačka. Ona je i najintrigantnija. Ostale ne zavređuju pažnju. Nagli i, uslovno rečeno, neprirodan tok R&D na Zapadu lako je objašnjiv iz neočekivanog ugla. Predratna i posleratna kriza kapitalističkog ustrojstva zapadnih država "nagnala" je, prvo na povlačenje zlatnog standarda, potom na enormnu monetarnu emisiju. Posleratna monetizacija američkog duga tu je vrlo ilustrativan primer. A još ubedljiviji predstavljaju konstantni berzanski krahovi i panike izazvane krizom likvidnosti. Ništa nije bilo lakše ali i uputnije nego ih rešavati povelikim emisijama dolara. E, tim dolarima hranjena je ta neuporediva R&D u zemljama Zapada od kojih je
Препоруке:
10
2
44 среда, 09 новембар 2011 21:08
Lupež i prevarant
najveći "pork barrel" odsedao u vojnim laboratorijama čiji su potonji derivati završavali na komercijalnim tržištima. A "ideološku potku i matricu" za takvu aktivnost pružala je hladnoratovska politika najimperijalističko-intervencionističke sile sveta, SAD, zemlje neoliberalne demokratije, ljudskih prava i inih čuda, kojima su neki od naših komentatora svojevremeno bili tako "dragovoljni privrženici" da bi dockan shvatili krajnje prozirnu igru što ih, nikada i nigde ne može osloboditi odgovornosti za ono što su priredili ovoj zemlji. Jedan od takvih je bio i gospodin, bivši premijer, koga mnogi Srbi u neznanju ali i pri moralnom negližeu drže patriotom non plus ultra. Ako je takav onda je užasno naivan i opasan a ako nije onda je....a i oni oko njega.....Ali, ovde je drugo po sredi. Pitanje nauke, tehnologije, njene prirode i svrhe. Zapravo, pitanje novca, zapravo pitanje društvenih odnosa, zapravo pitanje načina proizvodnje, centralne kategorije Marksovog pogleda na društvo i svet
Препоруке:
10
2
45 среда, 09 новембар 2011 21:27
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
Da, moj dragi gospodine koga iz učtivosti ne bih smeo nazvati ni biofilosofom, prema čemu, inače, gajite neskrivene pretenzije što nije samo po sebi ništa grešno, NOVAC je DUG i na toj "metafizičkoj činjenici" sagrađena je "posleratna piramida zapadnog uspeha", odnosno njihove "nauke i tehologije, dakako, vaše slavljene kibernetike kao nauke o upravljanju složenim sistemima. I sa time se nije šaliti ali je šala pa i karikatura pozivati se na njihove matrice i na njihovim obrisima tražiti puteve oporavka me samo istočnog sveta i duha već i malešne Srbijice i kojih par miliona njenih žitelja. U pitanju je čista obmana duha i tela ovog naroda kome i ja kao i vi pripadate. Jer smrt filosofije koju je, netom Drugog rata navjestio Heidegger ima itekako veze sa ovim što malopre saopštih. A ništenje filosofije je ništenje ljudskog duha i slobode. Dapače, filosofija i nije nauka, ona je sloboda. Ja bih rekao "sloboda od nauke". kako jednom lepo primetiste - ekonomija nije sve-
Препоруке:
10
2
46 среда, 09 новембар 2011 21:37
Lupež i prevarant
@Tinkering maize
ona je, zapravo, krajnje suhoparna nauka, ali pod jednim jedinim uslovom, da joj isisate ono što je u njoj najvrednije i ono što je konstituisalo u političku ekonomiju, potom u kritičk predmet zašta je najzaslužniji bio Karlo Marks a čiji je kum bila Hegelova dijalektika. Pa tako i ovo posleratno mrtvorođenče, R&D, nije ništa više no "balsamovano telo uma" državnokapitalističkog režisera. Ono preti da nam okuži okolinu i samo u tom smislu mogu shvatiti i razumeti Vašu "ljutnju i razbor" da se relo balsamovanog Lenjina prenese tamo gde mu je mesto. A spor između nas dvoje je izbio baš povodom tako bezazlene sitnice. Đavo je u malom, uostalom vi ste molekularni biolog, zar ne?
Препоруке:
10
2
47 четвртак, 10 новембар 2011 00:20
slobodan 50
ovo je isto, kao kad bi se ivković borio da izvede sledeću petorku: tvrdić, daneu, šolman, jelovac i ćosić...neka mi oproste veličine, ali ja pitam: dokle ćete pokušavati, da nas zaluđujete?
Препоруке:
2
1
48 четвртак, 10 новембар 2011 10:03
Mile
Ja bih te ponovim pitanje i zamolim za odgovor:

Gde se knjiga moze nabaviti???? Zna li iko odgovor na to jednostavno pitanje, ili cemo i dalje samo da viskoumno teoretisemo?
Препоруке:
7
1
49 четвртак, 10 новембар 2011 10:28
thinking maize@ о којечему, а поводом углавном ничега и никога
Седи Дарвин у башти и смишља шта да ради после добијене медаље Краљевског научног друштва и одговарајућих почасти уз то. Част је лепа, али од тога се не живи, деца расту, жена му је тако плодна, кредит за реновирање куће је баш ВЕЛИКИИИ! Прелистава забелешке са пута око света на "Биглу", сећа се игуана, галапагоских корњача, непријатног капетана ("Баш је закерао о религији!"), свих тих доживљаја и ТРАЖИ неку "безазлену ситницу", која ће му донети ПАРЕ! Чарлс ЗНА да је "репоња" надлежан за паре (уосталом, зашто ли је прилазио масонима, ако не због пара, али сви ти надувени лордови не дају му ни да "примирише" новцу!), али зна и да се "Ђаво крије у малом"! Док он тако размишља и призива и Бога и Ђавола да му пошаљу бар једну Њутнову јабуку (мада је седео у хладу крушковог дрвета!), еда би направио "ГУЖВУ" и "ДИГАО" ПАРЕ, пажњу му привуче пој зеба! "ТО ли је!", кликну наш јунак! "Како се нисам сетио зеба са Галапагоса!" ТАКО се РОДИ Дарвинова теорија природне селекције! Због ПАРА и зеба!
Препоруке:
3
10
50 четвртак, 10 новембар 2011 11:27
Луди Ванко Thiking Maizeu
Можда вас је угушио простор.Анегдота добро почиње али се нејасно зваршава.Или ја због свог имена нисам у стању да је протолкујем, нарочито у вези са свим оним што у овим разговорима претходило.Лепо је бити обавештен, имати у топузу море цитата, запамћених мишљења,наслова необичних књига, угледних аутора, свакакавих појмова.
Једно никад нисам разумео; зашто је, кад човек чита свето, потребно да се тим служи кад сам о нечему размишља.Прочитано треба да отвори очи ономе ко чита.Он помоћу других мора сам да почне да мери свет око себе.И мора да тежи да из свих знања створи себе, не по мери других , него по мери соспствене природе.У многим старим нашим текстовима угелдих људи сретао сам цитате странаца који имају ауторитет и неприкосновеност пресудитеља.Опростите личили су ми ти поштени људи као да иду у свет на штулама и бирају скупу фирму како би их штуле што убедљивије некуд водиле.А онда сам открио да је помоћу једног аутора , цитатима, могуће било шта бранити и доказати.Тек да се зна
Препоруке:
2
9
51 четвртак, 10 новембар 2011 11:39
Probisveti i lopovi
Kružok u punom cvatu, valjda, obasjan Darvinovim suncem prirodne selekcije. Humana selekcija? Šta to bi? Pa, čovek nije prirodno već božansko biće, uče popovi narod, stežući mu sve više omču oko vrata kako bi ga ispratili u četvrti horizont. Ovaj moj nickname možda ima i dodatnu upotrebu.
Препоруке:
10
2
52 четвртак, 10 новембар 2011 11:53
thinking maize@ Лудом Ванку
Поштовани, далеко сам од препорука "Књиге Проповедникове" о сажетости изражавања! У том књишчету, наводно насталом пре 3000 година, после низа БИСЕРА МУДРОСТИ, следи крај (наведено по сећању): "Доста је приче, јер свака превелика прича заводи и не доноси МУДРОСТ!" Елем пошто сам далеко од тог ИДЕАЛА, ето муцам и подштапам се, али не покушавам то да сакријем, за разлику од других! Ако сам Вас "смарао", ИЗВИНИТЕ! Ипак, понеки пут Божји Анђео спусти своју руку на моје раме, па понешто и нажврљам смислено! Па да се не бих аутоцитирао, погледајте изнад Вашег поста моју АЛЕГОРИЈУ настанка Дарвинове теорије еволуције, а инспирисану мојом једногодишњом полемиком са једним МИЛИТАНТНИМ АТЕИСТОМ, овде на сајту! Имам још понечега, али да не оптерећујем ни Вас, ни остале коментаторе, а ни овај, у много чему користан, Имшировићев преглед.
Препоруке:
1
8
53 четвртак, 10 новембар 2011 12:11
thinking maize@ о којечему, а поводом углавном ничега и никога, крај!
Ето и овај "Бесни сајбер-Орландо" српског атеизма и марксизма, као и Молијеров "грађанин-племић", не капира да целог живот говори прозу, иако то не зна! Шта ће, цео живот му прође у проучавању цена и надница, сагласно пречасном Марксу, као и толковању стратегије револуције у изведби јего сијатељства Лењина, да и не примети да Београдом опет шета мноштво лепих девојака, а на Ташмајдану и другим парковима опет је сађено лепо цвеће! Шта ћете, човек цео живот проживе у ПРОЗИ, па и не примећује поезију! Чак ни колико да се задене ружа за ревером, узме "Политика" под мишку и скупи кинта за састанак са неком дамом у "најбољим годинама" у "Шанси"! Човек воле САМО ПРОЗУ, нема времена за поезију! Поезија је тако БЉАК! А тек НАУКА!? Уосталом, сви ти песници и научници су ТАКО СУМЊИВИ! Шта они ту треба да МАШТАЈУ и РАЗМИШЉАЈУ, све су већ ИЗМАШТАЛИ и СМИСЛИЛИ другови Маркс, Енглез и Лењин! Знао је друг Коба, КАКО ТРЕБА СА ЊИМА! Само ОШТРО! Колима је ЗАКОН!
Препоруке:
2
11
54 четвртак, 10 новембар 2011 12:24
Darwin prodigy
Ko o čemu Tinkering maize o čudima, svecima i precima al' da ga malo po glavi počeše ono što se ovih dana zbiva na najeminentnijim tržištima ultrakapitala gde prinos na suverenu desetogodišnju obligaciju kod Grka odjaha preko 33 procenta, kod Italijana prelete 7,5 odsto, Španaca iznad pet itd, on za to uvek ima "suvislo objašnjenje i razložno utemeljenje". Svemoćni bog, anđeli belih krila, svetosavske vile i Darvinove prirodne sile. Gde su tu kapital, tržište, profit, najamnina, kamata, cena zlata, CDS, indeksi ovakvi ili onakvi, to je, po njemu van sfere realnog, mogućeg. Tako ih pretvara u fatamorgane oduzimajući im ovozemaljsko poreklo ali i vešto prikrivajući ružno lice sistema kome tako odano a tako prikriveno služi i docira a sve na tobožnju korist nas "mirjana" i ostalih božjih ovaca. ostaje mi samo jedno nejasno kako se taj naprasno pretopljeni pravoslavac našao u titoističkom SK da bi potom prozivao "titiće i ostale ideološke kuniće". Verovatno uz pomoć "prirodne selekcije".
Препоруке:
10
2
55 четвртак, 10 новембар 2011 12:42
Луди Вано Thinking maizeu
Управо је моја реакција том анегдотом о Дарвину инспирисана.
Нема овде простора да о еволуцији попричамо.
Гледао сам једном галебове с Жиком Павловићем на једном шлепу испод Небојшине куле на Дунаву.Веома сам га изненадио кад сам посумњао да су се они, тако елегнтни, савршено прилагођени простору и условима, уопше мењали кроз ко зна колико милиона година.
Тамо доле, сада, на ушћу Саве у Дунав - изложба Диносауруса.Жике већ одавно нема.Помишљам да су нестали зато што творац није могао да нађе начин да их прилагоди.Увидео грешку и скинуо их са свог творачког репертоара.Бојим се да у оба случаја нема еволуције.Нисам наравно сигуран али сам једном другом приликом веома изненадио једног ученог психијатра и духовног сваштоједа(говорили смо о једној хрватској песникињи наКоларцу)кад сам рекао да је творац човека ставио у Рај, уврен да је начинио савршено биће .Међутим, он се огреши узевши јабуку са дрвета добра и зла и бог га љут као рис прогна из раја.Тиме је признао да може да погреши
Препоруке:
1
7
56 четвртак, 10 новембар 2011 12:58
thinking vilain (и помало maize)@ "Бесном сајбер-Орланду"
Опет ме зеза ова 3-D "Nokia","пукла" ми веза са ујком Рокфелером! Треба чича да ме саветује како да преко православних и патриотских Срба "зезнем" Русе и њихов "Јужни ток"! Каже ми даиџа да је "Набуко" ЗАКОН, да не смем да "зезнем" СТВАР, а он ће богато да ме награди! Прича ми амиџа да радим добро посао, слуђујем "лудаке" на НСПМ-у, "продајем" им "даму" српства за "бубреге" њихове будућности! Шта ћеш, ујка ме добро проценио, прави сам VILAIN, да се изразим на маћехинском енглеском! Једино ме тако добро проценио онај "болид" од "сајбер марксисте", маму му... Каже ми даиџа, да не успевају да му уђу у траг, човек нашао неку криптографску шифру према скривеним комуно-масонским значењима, записаним у "Капиталу" ОНОГ брадоње! Јавља ми амиџа, да ни цели тимови са MIT-a и UCLA-e не помажу, а ови из RAND корпорације већ одлепили! Ух, СТВАРНО ме нервира ТА... комуњара! Не да ми да на миру издајем БИВШУ домовину, као сви "освешћени" "Срби"! PS. Ово је БАЈКА за ЉУБИТЕЉЕ ПРОЗЕ! Читати пре спавања!
Препоруке:
2
11
57 четвртак, 10 новембар 2011 13:54
thinking maize@ "Лудом Ванку" "гледе" еволуције
Карл Попер, данас озлоглашен због глорификације либерализма (али слављен 80-тих и 90-тих због ИСТОГ разлога), познат као утицајни философ науке, написа да је "теорија еволуције МЕТАФИЗИЧКИ ПРОЈЕКАТ"! Зашто? Зато што се ТА теорија НЕ МОЖЕ ДОКАЗАТИ! Како?, питаће неки. За разлику од ДРУГИХ научних теорија, ЕВОЛУЦИОНИЗАМ се НЕ МОЖЕ ПРОВЕРИТИ ОГЛЕДОМ! Нико нема толико времена, да би спровео такав експеримент! Тврде да је Израелац Евиатар Нево, радећи на неким гуштерима на изолованим јадранским острвима, доказао да је МЕХАНИЗАМ ЕВОЛУЦИЈЕ МОГУЋ, али скрупулознији научници еволуцију на ИЗОЛОВАНИМ местима, сматрају СПЕЦИЈАЛНИМ случајем! У сваком случају ОСТАЈЕ да се ЕВОЛУТИВНИ ПРОЦЕС НЕ МОЖЕ ПРОВЕРИТИ ОГЛЕДОМ, па је исти МЕТАФИЗИКА! У том смислу креационизам (иначе протестантска ИЗМИШЉОТИНА!) је једнак еволуционизму! Ту Попер поправља "ствар" еволуционизма, тако што тврди, да иако недоказив, еволуционизам има "велику моћ објашњавања природних процеса", али то је ствар ИЗБОРА, значи и ВЕРЕ!
Препоруке:
1
7
58 четвртак, 10 новембар 2011 15:33
Луди Ванко thinhing maizeu
Има међутим, да никад не будемо сигурни, знакова да неки облик прилагођавања на малом временском простору постоје.Реч је о вирусима.Човек им , разумом,(намерно разумом)пронађе лек а оне га за неколико година својим енергијама (тајним путевима, чаролијом самоодбране),изван разума,ескивирају.Лек више не делује.Има мишљења ,и то професионалних, лекарских, да су вируси "паметнији" од човека.Опет смо на развођу разум- неразум.Којим путевима, којом силом, каквим непознатим начином, без лабораторија, вирус нађе начин да нас превазиђе?Отуда доклазим у искушење да у разум посумњам.Има можда бољих путева да се до нечега стигне.Погледајте прополис који пчеле праве на истом месту где сакупљају мед.Потребан им је медикаменат да изолују уљеза у кошници.Убију га и залију смесом направљеном такође ван лабиораторија у заумном свету инстиката и само одбаране и он бива одстрањен.Ту је али не постиоји.И тај прополис човек не уме да направи.Опасно је запутити се било где нашим мозгом.Свуд изненађења.
Препоруке:
3
9
59 четвртак, 10 новембар 2011 18:29
narodni prijatelj
@Tinkering maize
Ko jarac o jarici kobac o kobi. Bi i on na Kolimu pa u spisatelje al' nije naučenjak tog kalibra. Ono jeste bio aktivni pripadnik Saveza komunista i Titov sledbenik /valjda nije bio samo najobičniji karijerista/ ali ne znam koliko mu crveni partijski staž garantuje eventualno pripuštanje na Kolimu. A on bi uz Solženjicina i slične. Valjda misli i da pripada istom društvu pa našao da zamajava ideološkim smicalicama. Ma, ne pronađoše mu nikakvu "komunističku skretalicu" pa ostade čist i prav ko od majke rođen. Ispravan vojnik svoje Partije. I tako dobrovoljno skonča na zgarištu istorijske mene. Bez pomena, bez ordena. I obre se kod neoliberala /starih drugova/. Primiše ga svesrdno kad ono namirisa nevolju. Brže bolje spakova "ideo municiju", preklopi automat i postade poštovani član trupe "narodnog pozorišta". Ali, hoćeš bato! Ko si, šta si, odakle si? Postade tako neoliberalni junoša naše gore list i brzo se pretopi u dobroćudnog pravoslavca i narodnog prijatelja.
Препоруке:
10
2
60 петак, 11 новембар 2011 02:49
D.S.
Citam komentare ovih "zabludeli sinova coveciji"kako se zli i agresivni na one koji nekada zajedno ucestovase sa njima u istoj zabludi ali eto svojim umom i Bozijom voljom oslobodise se te zablude zvane Marksizam-komunizam pandan za HRISTA i HRISCANSTVO.Za HTISCANSTVO znamo da je od GOSPODA HRISTA pa do danas pociva na mucenistvu i stradanju koje se i danas sprovodi u raznim delovima svete.Komunizam je od svoga zacetka razvio krvavi barjak i isukanim macem sekuci glave protivnika i jos vise neduznih ljdski bica posao da usreci pojedine narode i to na krilima kapitala iz kako oni isada govore"Mrskog im kapitalistickoga zapada".Svaki normalan covek kroz svoj zivot menja misljenja o ljudima,idejama i dogadjajima onako kako saznaju i psihicki sazreva ali nazalost mnogi se nisu pomerili od prvog razreda skole i zivota i pesmice"Mene mama pita dali volis Tita" BOG nikoga ne odbacuje niti ima miljenike svoje a oni koji ga se odricu neka im je Marks na pomoci ziveli mi na mnogaja ljeta AMIN
Препоруке:
3
11
61 петак, 11 новембар 2011 10:12
thinking maize@ "Лудом Ванку", "Бесном сајбер-Орланду" и г-дину D.S.
Г-дине "Ванко", нађите значење речи "телеономија" и "ноосфера", као и хипотезу о "Омега-тачки" Пјера Тејара де Шардена, инструктивно је. Нађите негде и књижицу Ервина Шредингера "Шта је живот?-Ум и материја" (има је на српском), занимљива је. Сад други "саговорник": "Ко о чему, баба о уштипцима!" И last but not least г-дин D.Š. Поштовани, себе сматрам слабим православцем, али поштујем искрене припаднике наше вере. Православље, иако га "крстимо" придевом "СЛАТКО", УОПШТЕ НИЈЕ ЛАКО, сама догма је, по мени, ригорознија, него догма нпр. католичке деноминације! Оно што га чини "СЛАТКИМ" то је дефинисање православља као ЈОВАНОВСКОГ хришћанства, хришћанства МИЛОСТИ, не толико дужности или ритуала. То чини, да иако из атеистичке породице, прихватим православље као личну веру и традиционалну веру мог народа. Што се тиче мог става, као биолога, према православљу, биологија говори о развоју живота, али још нема решење НАСТАНКА ЖИВОТА! Уосталом, Попер рече да је ЕВОЛУЦИЈА МЕТАФИЗИЧКИ ПРОЈЕКАТ!
Препоруке:
3
11
62 петак, 11 новембар 2011 10:20
thinking maize@ мала ЗЛОБА "гледе" "Бесног сајбер-Орланда"
Иментова себе друг као "narodnog prijatelja"! Интересантно је да су ИСТИМ nick name-om себе ОЗНАЧАВАЛИ КРВОЛОЦИ Француске Револуције Робеспјер и Мара! Ех, што ти је живот! Каже наш народ: "ЗАКЛЕЛА се ЗЕМЉА РАЈУ..."
Препоруке:
3
11
63 петак, 11 новембар 2011 12:37
Farizeji i prevaranti
@Tinkering maize
Postadoh u međuvremenu i KRVOLOK! I to me okrsti prononsirani Pravoslavac. Valjda je upućen i u moj rodoslov i to bez DOKAZA, kako napisa nešto ranije u suprotnom slučaju. Za antihrista važi za Pravoslavca ne važi!
Препоруке:
11
2
64 недеља, 13 новембар 2011 14:16
Милорад Станојловић
Слажем се са коментаторима који тврде да је Стаљин потцењен, посебно од стране српских бољшевика, али из сасвим других разлога.
Што се тиче Хитлера, било ко да је био на Стаљиновом месту борио би се против Хитлера. Да ли са мањим успехом? Организација ове борбе захтева дубљу анализу, због колосалних последица по Русију и остале државе...
Међутим, Стаљин јесте био најпаметнији човек Лењина и Совјетске партије. Зато је он и дошао на власт, а не неко други.
Стаљин је, наиме, први схватио да је и социјализам, а не само комунизам, пропала идеологија, а злочиначка пракса. Правилно је схватио да се само већом конзумацијом злочина над руским народом може одржати, неко време, оно што је неодрживо: социјализам. У томе је у потпуности успео, што и тврде, истини за вољу, српски бољшевици.
Историја можда није наука, али понекад има чињенице.
С поштовањем и уважавањем,
СРПСКИ ЛИБЕРАЛНИ САВЕТ
Препоруке:
1
12
65 недеља, 13 новембар 2011 18:38
Bibliofil
Knjiga "Trockizam i trockisti" može se nabaviti u knjižari izdavača (Polinom) u tržnom centru u Čumićevom sokačetu 25 u Beogradu (ulaz u tržni centar je iz Nušićeve ulice). Tamo su mi rekli da će je uskoro imati sve velike knjižare u Beogradu.
Препоруке:
2
0
66 недеља, 13 новембар 2011 21:57
Луди Ванко thinking maizeu
Аки сте јој овде.Немојте мислити да су хипотезе засноване на нашим направама начињеним помоћу разума , неки поздан основ за разумевање васељене.За то су подобније интуиција и заумност.
За микроба наша плућа по размерама могу да личе на васиону.Период кад уздахнем и издахнем у њиховом систему мерења времена може да буде рецимо наших хиљаду година.Није важно , колико али свакако другачије мерено него у нашим схватањима времена.
Шта мислте ако смо ми, не ми на земљи, ми у васељени у неком огромном организму, рецимо у његовом стомаку, у коме се пале огромне нервне или ко зна какаве ватре,(звезде)од којих он живи, и где је наша планета безначајна цркотина, настањна његовим васионским вирусима.Црне рупе настају кад тај неки БОГ почне да вари део својих пламтећих тела као један неки свој залогај.Он се храни једном у милион година.Можете ли замислити такве размере и та нама непојамна времена и да нас он не види, или тражи или одгаја због нечега.Омега тачка је разум.Ово бајка.
Препоруке:
3
12
67 понедељак, 14 новембар 2011 11:03
thinking maize@ Лудом Ванку
Не указујем на РАЗУМ и његова достигнућа (беспорна и спорна), указујем на ГРАНИЦЕ РАЗУМА! То су источњаци ДАВНО СХВАТИЛИ, па отуда код нпр. таоиста као идеал имате КУЛТИВИСАЊЕ ЕМОЦИЈА! Многи умни Западњаци свесни су тога (прочитајте нпр. књигу "Тао физике", Фритјофа Капре). Слично је и код нас православаца, само што многи од нас нису свесни ГРАНИЦА РАЗУМА и ПРЕШНЕ ПОТРЕБЕ ИЗГРАДЊЕ ЦАРСТВА Божијег у нама, тј. КУЛТИВАЦИЈЕ ЕМОЦИЈА на православни начин! Свако добро!
Препоруке:
2
12
68 понедељак, 14 новембар 2011 11:09
thinking maize@ Лудом Ванку PS.
Кад сам причао о "разуму" мислио сам на ЉУДСКИ разум.
Препоруке:
2
11
69 понедељак, 14 новембар 2011 11:37
Луди Ванко thinking maizueu.
Много сам тога и сам прочитао и то ко зна кад.Јапански сузуки и источни будизам о разуму и заумним моћима оставили су дебеле трагове.
Покушавам да нађем оно што тамо није.Свеједно да ли ћу икада све то уопбличити у некакво учење.Учење је увек не само мучење него и окончавање.А мене привлачи бесконачност.А то што понеких "бајки" којима се бавим, нисам на другим местима нашао, не значи да нису занимљиве.Помишљам,С правом да се заваравам:није све у књигама.Ја сам их прочитао у једном поморавском селу крај петројејке тушта и тма још пре шесдесетак година.Многе пре Другог свестког рата.Написао сам их петнаестак.Али не из ових области којима се овде бавимо.Ово је излет у празно.Три пута сам мењао сличан идентитет.Надам се да ће те се досетити из ког разлога.Оно што сте ви написали има сигурно за целу књигу.Бојим се да за вама не заостајем.Али то је говорте уста .Поздрав
Препоруке:
4
12
70 понедељак, 14 новембар 2011 19:31
Kuća gori a baba se češlja
Više je nego zabavno čitati ova razgovaranja i prigovaranja dvojice zaludnih komentatora sa ovog sajta o suštini sveta, duha, pravoslavlja i još koječemu a najčešće, kako reče, jedan od njih, o ničemu, dok stižu i prestižu vesti o gubicima najveće italijanske banke, Unicredit, u visini o skoro 11 milijardi evra te o izglednom zatvaranju radnih hiljada radnih mesta u Austriji, istočnoj i jugoistočnoj Evropi, pa, valjda i u Srbiji. Kako jadno i komično izgledaju naklapanja ove dvojice intelektualnih dvorjana koji nalaze vremena za odgonertanja bezvezarija usred finansijskog požara koji besni Evropom a evo sada palaca i u našoj sopstvenoj kući terajući iz nje i naše najrođenije. Akcije ove banke se na berzi strmoglavljuju a jedan od njih i dalje halucinira o slobodnom tržištu, liberalnoj ekonomiji, parlamentarnoj demokratiji i kojekakvim somnambulijama. neki Srbi su dodir sa stvarnošću potpuno iizgubili. Hoće li ovaj narod ikada sa nebeskih visina sići koji stepenik niže?
Препоруке:
15
1
71 среда, 16 новембар 2011 13:14
ljubomir
O kojoj političkoj istoriji mi ovde naglabamo, pa to se dešalo pre 90 godina ljudi vratimo se u stvarnost ,EU se raspada ,a naši političari hoće bezglavo tamo,divlji kapitalizam svaki danom sve više i dalje divlja ,a ljudi bez posla ili rade za 200 eura.Narode osvestimo se shvatimo konačno trenutak u kojem živimo i manimo se Trockog ,Staljina,Tita i udbaša.
Препоруке:
3
2
72 четвртак, 17 новембар 2011 23:27
Турас
Не верујем да би Русија била данас светска сила да није било"товариша"Стаљина.Пакт са Немачком тада морао је да заживи јер Русија није имала други излаз.Али данас постоје разна тумачења,док су војне архиве још увек под кључем.Што се титоизма тиче Плавушко је у праву.није у интересу "мољаца"да се отварају ЈУ архиве,такођето није ни у интересу запада(Енглеске)Јер још увек смо под влашћу светске плутократије.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер