Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Raščaravanje EU

Komentari (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 29 oktobar 2011 21:57
nikad očaran
Pre čitanja Antonića:
Neću da budem član Unije.
Posle čitanja Antonića:
Neću da budem član Unije!
Preporuke:
178
6
2 subota, 29 oktobar 2011 21:59
Stanimir Trifunović
Od "Samo da bi jedan čovek otišao" do Samo da bi se jedan čovek vratio.

PS. U pozitivnom kontekstu
Preporuke:
80
7
3 subota, 29 oktobar 2011 22:19
Milos
Sjajajn tekst profesora Antonića.Za pametne dosta! Sapienti sat!
Preporuke:
131
7
4 subota, 29 oktobar 2011 22:22
Milodan
Poznat mi je podatak da je u Srbiji broj pristalica ulaska u EU drastično opao sa 72% na ispod 50% a i razlozi zbog čega je tako. Mi bi smo u Evropsku uniju ali pod našim uslovima. I dok smo mislili tako (ja nisam) EU je bila pravi eldorado za ovaj narod.
Kad ono, međutim! Moraju da se ispune određeni uslovi, koje evrobirokrate "izmišljaju" i to jedan po jedan čisto da nas poštede stresova. Naravno, za obaveštene na koje pisac ovog teksta ne računa, ti zahtevi nisu nikakvo iznenađenje. Ovde sam pisao da svaka zemlja koja preferira ulazak u EU mora, pre svega da bude uređena. Da usvoji zakone koji su u skladu sa, kako to vole da kažu, "evropskom agendom". Uradili smo dosta toga na tom planu samo što imamo problem, ne primanjujemo ih u praksi. Zatim, treba da se polože računi. Gde su pare? Mi uzimamo novac od EU i drugih (osim Rusa i Kineza) ali ne želimo da obavestimo davaoca u šta smo taj novac utrošili. E, ne može to tako. Ovi u Briselu su stvarno neovejane birokrate. Traže nemoguće.
Preporuke:
15
157
5 subota, 29 oktobar 2011 22:30
Goran Stanković
G-dine Antoniću, zaista je zadovoljstvo učiti iz Vašeg teksta. Profesionalan nivo, sa preciznim navođenjem izvora. Zaista, opravdali ste slogan sajta NSPM-i. Moj utisak, nakon onolikog spinovanja iz svih oruđa, sa svih strana... :
Ne razumem zašto bi Srbija žurila da prizna tzv.državu Kosovo, a zarad članstva u birokratsku tvorevinu. Zbog nervoze, sada vidimo, masno plaćenih službenika. Srbija je država u Evropi.
Voleo bih da neko iz Srbije stavi do znanja EU-i, da kada EU-a bude želela Srbiju u članstvo, da nas obaveste o tome. Da tada odlučimo, da uđemo u istu, kao celovita država. Nakon toga granice nisu bitne, i nama će biti svejedno, sa kojim regionima Srbije će EU-a razvijati saradnju. Do prijema, mi u Srbiji, hajde da radimo ( a ne da se zadužujemo ), dajte da biramo domaćine i moralne ljude-na svim nivoima. I naravno, da preraspodelimo pravo na normalan život svih građana Srbije ( zovite to lustracijom, nacionalizacijom, pravljenjem javnih preduzeća, zadruga, kako vas volja ).
Preporuke:
20
3
6 subota, 29 oktobar 2011 22:38
siniša
Jovan Dučić

Bura

Prošla je bura, stišale se strasti,
i ljubav naša ide svome kraju.
Drugačije sada tvoje oči sjaju,
u njima nema ni sile ni vlasti.


Ovo su ljubavni stihovi, ali se mogu primeniti na sve vrste odnosa između ljudi.
I Evropa i zagovarači floskule da Evropa nema alternativu, pre svega Tadić, su izgubili sjaj u očima. Niko im više ništa ne veruje i nikoga više nije briga šta govore.

Ostaje samo da postanu svesni toga.
Zato se u našem narodu kaže; UGASILI SU.
Preporuke:
118
4
7 subota, 29 oktobar 2011 22:38
Ja toliko
Sjajan tekst čoveka za koga uvek navijam kada ima sučeljavanje, u nekoj TV emisiji, sa bar 2-3 eurounijata. A da ne zaboravim i drskog voditelja (tipa Jugoslava Ćosića) koji mu nedozvoljava ni da započne rečenicu a kamoli da je zavši.
Preporuke:
128
4
8 subota, 29 oktobar 2011 22:45
Milodan
Potom, da bi Srbija bila uređena država mora da definiše svoje granice, da se zna koliko ima stanovnika, njegovu strukturu, da ostvari saradnju sa zemljama u regionu POSEBNO sa susedima, računajući i Kosovo. Kad'nam je Merkelova to rekla kao da nas je grom pogodio. A ona je rekla ono o čemu sam ovde pisao pre, otprilike, godinu i po dana. I propade politika "I EU i Kosovo" na koju se navukao veliki broj birača. Čisto sumnjam da ima u Srbiji političkih stranaka, izuzev marginalnih, koje su iskreno za ulazak Srbije u EU? Neke iz ideoloških razloga (SRS) dok se ostale plaše da njihov lopovluk ne izađe na svetlost dana. A, kako stvari stoje, nakon Kosova lopovluk dolazi na dnevni red. Očiti primer je RB "Kolubara". Tamo se, kao, kralo od 2004. do 2008. godine a onda su svi odjednom postali pošteni. Ma nije valjda? A to je samo jedan slučaj.
Korupcija u EU!? Pa oni su za nas mala deca i to treba reći otvoreno. Hteli mi u EU ili ne, bićemo "dužni k'o Grčka". Treba namiriti budžetske korisnike.
Preporuke:
21
123
9 subota, 29 oktobar 2011 23:00
Dika Toronto
Šta to sve vredi?
Od lepih analiza se ne živi lepo.
Sala za PREPOROD je bila krcata pro evropskih intelektualaca.
Pro narodni intelektualci dele sudbinu naroda.
Preporuke:
59
5
10 subota, 29 oktobar 2011 23:07
Brane2
Moram priznati, početno iskustvo prelaska u EU bilo je fino.

Stabilna valuta, ogromno tržište i niske cene poslovanja razmazile su me.

A onda su počeli da se osećaju i negativni efekti.

Recimo to slobodno tržište- nikako da stigne.

Svi veći poslovi u Sloveniji se rado obavezno preko države na ovaj ili onaj način. Ili je (in)direktni naručilac poslova ili su izvođači povezani s njom ili se radi o nekom evropskom "projektu" itd itd.

Onda je polako postalo očigledno, da se svi zakoni pišu u Briselu a ovde ih lokalne birokrate samo kopiraju.

To samo po sembi možda i ne bi bilo loše, ali onda se postavlja pitanje, zašto plaćamo lokalne birokrate i federalne birokrate, ako ime se funkcije udvajaju ?

Pored toga, Eurokrate vladaju iz senke. Nisu birani "od naroda" a plate im astronomske - €25k, kolio MESEČNO nosi kući Barroso sigurno u Srbiji ne donosi prosečna pljačka banke ili pošte.
Preporuke:
76
5
11 subota, 29 oktobar 2011 23:15
Brane2
(nastavak)

Sad, da su te seilne pare kupile kvalitet pa i da ne kažem.

Ali ovi, čega god su se dohvatili, ako nisu ukrali oni su zaribali.

Šta uradiše sa Eurom, svaka im čast. Da je to uradio neko sa dinarom za vreme YU, bio bi streljan. Dobili smo novi valutu, da nam ujedinjeno poslovanje bude jeftinije a sad ispada da moramo da plaćamo grehe nekog, sa kim nikakve veze nemamo !
Ta "jeftina valuta" će Sloveniju samo u ovom trenutku da košta €300M kredita, koji mora da unajmi za Grčku, pri čemu se zna, da Grčka neće vratiti sve ( nego pola ) i pod bitno boljim uslovima nego što je Slovenija dobila kredit!

Da zabava bude potpunija, ta "borba za evro" izgleda iz dana u dan bezizlaznija i čini se kao čisti potez za kupovinu vremena.

Sve u svemu se čini kao propast operacije prodiranja zapada na balkan, koji sad mora neko da plati.
Preporuke:
84
5
12 subota, 29 oktobar 2011 23:21
Goran Jevtović
Bravo profesore! Sjajna analiza!
Preporuke:
74
4
13 subota, 29 oktobar 2011 23:39
Petar Janketić
@Milodan
Potom, da bi Srbija bila uređena država mora da definiše svoje granice, da se zna koliko ima stanovnika, njegovu strukturu, da ostvari saradnju sa zemljama u regionu POSEBNO sa susedima, računajući i Kosovo.
Sram te bilo! Kosovo NIJE SUSED Srbije, već je to OKUPIRANI DEO Srbije i da nema takvih izdajica i poltrona problem sa Kosovom bi se mnogo lakše rešio.
Preporuke:
114
4
14 subota, 29 oktobar 2011 23:50
Petar Veliki
OD PAMETNOG ČOVEKA ZA PAMETNE DOVOLjNO. ZA EU ZALUĐENIKE NI OSTANAK BEZ SOPSTVENOG DELA DOMA (KOSOVO)NIJE RAZLOG ZA OTREŽENjENjE. ZA NENARODNU VLAST EU JE SAN KOJIM SE ZALUĐUJE SOPSTEVNI NAROD RADI PLjAČKE ISTOG. DODIK I KOSOVSKI SRBI I SRBI IZ REPUBLIKE SERPSKE NA BARIKADAMA SU JEDINI ZDRAVI DE OVE TEŠKO BOLESNE NACIJE.
Preporuke:
62
3
15 nedelja, 30 oktobar 2011 00:22
Zoran Đorđević
Ovaj tekst treba odštampati kao brošuru i deliti besplatno na kioscima širom Srbije.
Preporuke:
72
4
16 nedelja, 30 oktobar 2011 00:25
Biljana Nikolić
Čerečenje Srbije je dovelo do raščaravanja EU.

Ponekad mi se čini da smo veći mazohisti nego što je EU sadista prema nama.

Ništa nismo naučili iz stogodišnjeg iskustva zajedničke "južnoslovenske" države, već krademo sami od sebe da bi ušli u evropsko društvo koje će nas očerupati i istranžirati do neprepoznatljivosti.
Preporuke:
87
3
17 nedelja, 30 oktobar 2011 00:37
Aquis
Ovo je peti ili šesti ozbiljan i argumentovan evroskeptičan tekst naših autora, koji sam pročitao. Nesreća Srbije je što je evroskepticizam još nedovoljno politički artikulisan i što će se uvek boriti protiv briselskih propagandnih fondova, čiji su korisnici mnogi u Srbiji. Mislim da je evroskepticizam prva ideja koja nastaje iz naroda i ide ka eliti (grass root). Hvala profesoru, ovakve tekstove obično čitam po britanskim, češkim i autrijskim sajtovima. Daće Bog, biće ih i na srpskim sve više.
Preporuke:
58
3
18 nedelja, 30 oktobar 2011 01:01
dulebg
Uh, ovome se nema šta dodati! Bravo!
Preporuke:
48
4
19 nedelja, 30 oktobar 2011 01:03
Srdjan Djokic
Bravo gospodine Antonicu. Vi ste za mene bili i ostali Srbin broj 1.
Preporuke:
44
5
20 nedelja, 30 oktobar 2011 01:28
Marko Darković
Argumenti protiv EU su i oni koji se odnose na Evropski parlament(European Parliament). Iako građani neposredno biraju poslanike svaka država članica daje određen broj poslanika koji je različit u zavisnosti od države u pitanju, dakle države nisu ravnopravno predstavljene. Kao Predstavnički dom u SAD. Tako Nemačka ima 99 poslanika, Francuska, Britanija i Italija imaju 78. EP nema ulogu klasičnog parlamenta jer poslanici ne mogu da predlažu zakone ili bilo koje druge odluke obzirom da sve direktive, pravila, mišljenja, preporuke donose Savet EU i Evropska komisija(na nedemokratski način). Međutim, taj parlament odlučuje o prijemu što znači da je Srbiji potrebna podrška najjačih država, koju Srbija nema.
Slažem se sa ostalim stavovima, odlično ste razobličili mit o EU kao zemlji Dembeliji i sjajno ste analizovali delovanje EU i ovdašnjih EU-kerbera.
Preporuke:
50
3
21 nedelja, 30 oktobar 2011 02:41
Uskokovic Sasa
@ Milodan

Mislim da gresite ako verujete da je za ulazak u eu najbitnije ispunjenje standarda koje unija propisuje. Evro birokratija je formalno propisala more uslova koje drzava mora da ispuni da bi dobila status kandidata, a kasnije i clanstvo u uniji. Praksa pokazuje nesto potpuno suprotno. To je gotovo uvek politicka odluka, bez obzira da li ste ispunili bilo kakve formalne uslove. Dovoljno je samo da u parlamentu izglasate more zakona, bez obzira da li se oni u praksi primenjuju. Primeri Bugarske i Rumunije su najbolji pokazatelj. Ko bi pri zdravoj pameti mogao da tvrdi da je Bugarska ispunila bilo koji uslov koji unija propisuje? I Srbija bi bila ekspresno primljena u unija da je postojala politicka volja za tim. Samo bi neka komisija proglasila da smo mi ispunili uslove, i to bi bilo to.
Preporuke:
61
6
22 nedelja, 30 oktobar 2011 08:18
MP
Antonić:"Takva "Evropa“, podrazumeva slobodu samo za kapital i radnu snagu, a ne za kulture i uverenja, takva "Evropa" jeste samo tržnica robova i novca, a ne agora na kojoj se susreću različite naučne i umetničke ideje."
Sve u tekstu je profesorski.Preporučivanje političkih opcija na početku i kraju teksta svodi ipak ovaj tekst na predizbornu kampanju.
Preporuke:
13
57
23 nedelja, 30 oktobar 2011 10:29
Brane2
Kao i uvek, ako ne osnovni članak, onda komentatori uvek slikaju sve crno-belo.

Ne radi se o tome, da li je EU neka aždaja, koja iz čiste zlobe proždire narode. Nije.

Samo bez "pravoslavne pravde" i "jadnim Srbima" a naročito Grcima molim.

Grci su se NATOPILI parama i već dugo, dugo žive _daleko_ iznad svojih mogućnosti.

Da nije problema sa Eurom i birokracijom, nijedna od članica verovatno ne bi ni pisnula.

Ideja udružene Evrope je načelno OK, ali je njena sadašnja izvedba katastrofalna.

Isto tako, nije ni Nemačka neka zlobna velesila.
Čak bih rekao, da su Nemci trenutno najracionalniji, najradniji i daleko najzdraviji deo EU.

Čak i da se EU raspadne u "Evropu dveju brzina", Slovenija bi se verovatno (opravdano) uhvatila nemačkog dela.

U svakom zlu i neko dobro, pa može i ova kriza dobro doći, da se temeljito redizajnira "EU mašinerija".

Što se Srbije tiče, ne morate da da palite i gazitte EU zastave ali ni da žurite prema nekoj EU, koje još nema...
Preporuke:
12
27
24 nedelja, 30 oktobar 2011 10:44
Jasna Simonović
Biljana Nikolić...savršen komentar...
Šta se može učiniti: prestati sa mazohizmom...
A mazohizam je, otprilike, kada sve "analize" zaustaviš na administrativnim i inim "barikadama", na bosanskim i inim "balvanima", na hrvatskim i inim "vakcinama", na indijskim i inim "botoksima" itd.
Mazohizam verovatno stasava na religijskom i inom neznanju, a zaliva ga (ne)ljudska sujeta...
Tada kompeticija prerasta u pakost, umesto u konkurenciju...a krivac se traži svuda sem u sebi...tako nekako
Preporuke:
11
10
25 nedelja, 30 oktobar 2011 11:41
Realni
Pišete: Drugi argument koji Samardžić navodi jeste da danas u Srbiji samo politička klasa ima koristi od evroentuzijazma i nastavka evrointegracija po svaku cenu. Ako ja umem da čitam, tu nema nikakve argumentacije jer ona, kako joj i ime kaže, podrazumeva argumente, a Samardžić je izneo jedino svoje mišljenje.
Kada govorimo o Kosovu – svaki ozbiljan čovek koji proučava politiku zna da je Veber državu definisao kao “monopol na legitimnu upotrebu sile”. Taj monopol Srbija je na KiM izgubila 1999. kada je povukla policiju i vojsku sa te teritorije i tako izgubila oznake suverenosti. Da ne govorim o sistemskom raseljavanju Srba posle II svetskog rata i donošenju zakona kojima im se onemogućuje da se vrate na svoju zemlju na KiM.
Slušao sam jednog istoričara kada je rekao da su “velike sile uvek ovde krojile granice, a ne mali narodi”. I, zaista, uvek je tako bilo, šta smo ono beše morali Bugarskoj da damo pred I svetski rat. Pa Rumuniji itd…
Preporuke:
8
41
26 nedelja, 30 oktobar 2011 11:42
Realni, II deo
Dalje, ako EU nema nameru da se širi, zbog čega Hrvatska uskoro ulazi u EU?
Kada je reč o demokratskom deficitu, tu sam saglasan, mada se poslednjim promenama daju veća ovlašćenja parlamentu. Takođe, najvažnije odluke donose se konsenzusom ili kvalifikovanom većinom.
Niko nije nateran da uđe u EU, a tamo gde referendumi nisu uspeli (Irska, Poljska), te zemlje izborile su se za uslove pod kojima im odgovora da se ratifikuje ovaj ili onaj sporazum.
Dalje, ako strane investicije već na valjaju, kako onda ne valja tri milijarde evra donacija (dakle, novca koji se ne vraća) od 2001. do sada? Taj novac uložen je prevashodno u energetiku, školstvo i transport, a drugo je pitanje što naše nesposobne vlasti ne umeju nijednu politiku da sprovedu na ispravan način.
Ovo o „maloj Rusiji“ mi zaista ne pije vodu i tu nema nikakvog argumenta osim mišljenja samog autora. I, hoće li mi neko objasniti, ako nam je Rusija toliki prijatelj, zašto nije stavila veto u Savetu bezbednosti 1999. godine?
Preporuke:
7
55
27 nedelja, 30 oktobar 2011 11:43
Realni, III deo
Podrazumeva se da PRIJATELJI i neki rizik preuzmu zbog tebe, bar ja tako gledam na prijateljstvo. Hoće li više svi priznati da su jedino INTERESI determinanta u politici i da tu nema prijateljstva?
Nervira me što niko, ni NSPM niti „druga Srbija“, nije u stanju da napiše uravnotežen tekst u kojem bi sagledao i dobre i loše strane EU. Jednostavno, samo zaslepljeni ili zadrti ljudi i na jednoj i na drugoj strani mogu da poveruju da je EU maltene fašistička država kao što se ovde predstavlja ili da je najblogorodnija i put u raj kao što je predstavlja „druga Srbija“.
Nemam još sasvim izgrađeno mišljenje o EU i zato mi je nužno da pročitam nešto validno u čemu ne vidim pristrasnost.
Hvala i pozdrav svima.
Preporuke:
6
49
28 nedelja, 30 oktobar 2011 11:48
pitanje
Za koga ste glasali 2000. godine?
Preporuke:
18
9
29 nedelja, 30 oktobar 2011 12:35
MM
Komentar na milodan, realan, mp

1. U osnovi milodan idealizuje EU, ali i zapadnu paradigmu te mu je mnogo zgodno kad se pogleda na domaće mangupe i dezorjentisanost nas Srba, ali punovažan ostaje Antonićev opis i kritika Brisela kao super države;ali i tačno je da to makar kad smo mi Srbi u pitanju, naš profil poželjnosti je među njima višeznačno nizak. Oni ne zaboravljaju uopšte, nego od toga polaze i Antonić je i tu u pravu.
2. Realan, tačno da je "koncert" uvek o mnogo čemu odlučivao na Balkanu, pa i da nisu bili često za jačanje Srbije, uopšte rascepkani Balkan i između KK i Osmanlija. Te je Srbija pomrsila račune stvarajući Jugoslaviju, a to i Antonić podcenjuje da nam i zbog nas samih nedopuštaju jačanje. Napokon:
3. nikakva blebeća izborna propaganda nije kada se govori o "trećem kmetstvu", ali to je proces koji se pokazuje koliko brže slabe uslovi za društvo blagostanja - to što se racionalizuje skupim novcem, ima prostiji odgovor nego što se misli, ako se pita a zašto je skup?
Preporuke:
21
3
30 nedelja, 30 oktobar 2011 13:17
mornar popaj
Tekst je zaista odličan – ali poslednja, udarna rečenica izaziva depresiju: „ Zato, u tom bržem buđenju građana Srbije iz EU-hipnoze, predstojeći izbori i moguće kampanje evrorealističkih stranaka – pre svih DSS i SRS – treba da odigraju važnu i otrežnjujuću ulogu“. Kada bi DSS imala nešto od asertivnosti SRS, a SRS imala nešto od pristojnosti i razložnosti DSS – druga stvar. Ovako – piši propalo.
Preporuke:
29
8
31 nedelja, 30 oktobar 2011 13:18
anta
tekst Antonica, vise manje... ali komentari Milodan-a... bas mogu da uvesele....
Preporuke:
15
2
32 nedelja, 30 oktobar 2011 13:21
Nikola Vulić
Svaka čast gospodine Antoniću! Još jedan odličan tekst.
Preporuke:
24
3
33 nedelja, 30 oktobar 2011 13:53
@pitanje - ODGOVOR
protiv onog kome sam na Ušću verovao,za koga sam išao u rat, da bi njegov sin švercovao cigarete, žene nosila ružu za uhom, ćerka otvorila TV.
Preporuke:
15
9
34 nedelja, 30 oktobar 2011 13:56
Ružičasti panter @ Milodan
Na Vaš komentar bih mogao napisati kontrakomentar od pedesetak hiljada znakova što je, razume se, nemoguće a nemam utisak da bi time Vaša ljubav prema EU splasnula niti gnev(?), ljutnja(?), ogorčenost(?)... prema Srbiji nestali. Ipak, evo dva dodatna objašnjenja.

Kažete da mi uzimamo novac od EU i drugih (osim Rusije i Kine) a ne želimo da obavestimo davaoca u šta smo taj novac utrošili.
E pa, čuveni spasilački paket kojim bi trebalo da se spreči bankrot evrozone i koji je EU usvojila 27.10,predviđa da EU uzme novac upravo od Kine i Rusije (plus Norveška i investicioni fondovi arapskih zemalja) - pod uslovom da Kina i Rusija pristanu na to. Obe zemlje traže dodatna objašnjenja kako će se taj novac utrošiti. Ideja EU (praktično Sarkozija i Merkelke) je da oni osnuju fond od 50 milijardi evra (toliko mogu da skupe) a da na tu početnu sumu Kina, Rusija i ostali dodaju u taj fond ostatak a to je nekih 950 milijardi evra jer za spas evrozone i EU je potrebno (za sada) hiljadu milijardi evra.
Preporuke:
30
3
35 nedelja, 30 oktobar 2011 14:15
Ružičasti panter @ Milodan
2.
Kažete da uređena država mora da ima jasno definisane granice. Potpuno ste u pravu. I ne samo država. Svaka organizacija, bilo da se radi o trgovinskoj uniji, slobodnoj carinskoj zoni, odbrambenom savezu... mora jasno da naznači ko su njeni članovi (prema tome i gde su joj granice) i, razume se, koji su ciljevi te organizacije.
Nažalost, to nije slučaj sa EU. Niko ne zna tačno da definiše zašto je ona uopšte osnovana (zvanični razlog je rekonstrukcija porušene Evrope i pacifikacija nacističke Nemačke) a još manje dokle će se širiti (prostorno i vremenski)i gde će uopšte biti njene granice.
Prema najnovijim tezama koje su u opticaju u EU,sada prihvaćeno razgraničenje Evrope i Azije su postavili (pristrasni) ruski geografi, kartografi, istoričari. Evropa se po tom tumačenju prostire i tamo gde je uobičajeno smatrati da je Azija pa se prema tome Evropska unija može širiti i na Kinu, Japan i ostale "evropske" zemlje.Toliko o "uređenoj" EU.
Preporuke:
22
3
36 nedelja, 30 oktobar 2011 14:35
Ružičasti panter
Da ne bude zabune sa spasilačkim fondom EU. On sada zvanično iznosi 440 mlrd. evra. Od toga efektivno postoji samo 250 mlrd. Na samitu 27 oktobra je konstatovano da je za spas evrozone potrebno najmanje 1000 (hiljadu) milijardi evra. Predložena su dva mehanizma da se dođe do tih sredstava. Prvi je osnivanje fonda od 50 mlrd evra u koji bi Kina i Rusija uložile ostatak. Drugi je mehanizam nazvan „mehanizam dizalice“. Šta to znači? Na postojećih 250 mlrd evra banke bi mogle da daju kredite do 1000 milijardi, dakle do četiri puta uvećanog (podignutog) iznosa a Fond EU bi tim bankama garantovao nadoknadu jedne četvrtine pozajmljene sume u slučaju da zajmoprimac bankrotira. Dakle garancije Fonda su ograničene na realno postojeća sredstva od 250 mlrd kojima EU raspolaže.
Preporuke:
18
2
37 nedelja, 30 oktobar 2011 14:37
Srbislav
Granice ucjenjivanja kod EU ne postoje. Jedna fina, šarena laža za nas "male, zatucane i neprosvijećene ljude sa Balkana", iliti, što bi oni rekli, jugozapadne Evrope. Kako to zapadno zvuči.Lijepo kaže Sv. Vladika Nikolaj:
"Nova paganska Evropa ne hvali se nijednim božanstvom iza sebe. Ona se hvali samo sobom, svojom pameću, svojim bogatstvom, svojom silom. Naduveni mehur tek što nije prenuo, na smeh Afrike i Azije; sazreo čir koji tek što se nije provalio da svojim smradom ispuni svu vasionu. To vam je danas antihrišćanska Evropa, Bela Demonija."
Preporuke:
26
3
38 nedelja, 30 oktobar 2011 17:14
europejac jezivi
U BRIKS zdaj!

Kome treba više stara olinjala dama (Evropa), pa taman da se prema Srbiji ponašala kao majka, a ne kao zla maćaha!?
Preporuke:
25
3
39 nedelja, 30 oktobar 2011 17:23
ludi skretničar
#realna neznalica#

1999. godine, Rusija nije imala na šta da stavlja veto, zato što je agresija na našu zemlju izvršena bez bilo kakvog pitanja UN (dakle, nije ju pratila rezolucija Saveta bezbednosti). Sa nama je otvorena sezona takvih "intervencija".

Ja sam do danas smatrao da je to opštepoznata činjenica u ovoj zemlji, ali uvek me neki evrofil iznenadi.
Preporuke:
42
3
40 nedelja, 30 oktobar 2011 18:03
Milos Stankovic@Realni
Navodjenje primera Hrvatske nije dobro, zato sto bi Hrvati, cak i da ne udju u EU, morali da budu zahvalni EU doveka, jer su uz njihovu pomoc, pre svega Nemacke, dobili nezavisnu Hrvatsku. Za razliku od Hrvatske, protiv Srbije se vec trecu deceniju vodi ista politika, koja se sigurno nece zavrsiti prikljucenjem Srbije EU, cak i da ne postoji zamor prosirenja.
Preporuke:
25
3
41 nedelja, 30 oktobar 2011 18:48
Observantes
Bukvar za zadatu temu. Kraj.
Preporuke:
22
3
42 nedelja, 30 oktobar 2011 19:12
Milica Tomic preti studentima BU!
Danas se u zgradi Filoloskog fakulteta pojavila Milica Tomic sa grupom NGO-aktivista. Prekinula je studentski plenum i od prisutnih studenata zahtevala da javno podrze aktivnosti CZKD-a i izvesne organizacije "Ucitelj neznalica". Vidno revoltirani studenti napustili su salu, ali ih je na portirnici fakulteta ponovo docekala Milica Tomic sa privatnim obezbedjenjem. Pretecim tonom Milica je saopstila da ce se studenti koji su odbili njene zahteve naci na crnim listama zapadnih ambasada, da ce im biti uskracene stipendije i studijski boravci u inostranstvu. Zatim su Milicini pratioci legitimisali studente. Jedan od predstavnika studentskog plenuma izjavio je: "Ovo je gore od napada skinheda, oni nas barem nisu legitimisali!"
Preporuke:
45
3
43 nedelja, 30 oktobar 2011 19:25
Goran 01
Ljudi su danas u Srbiji stvarno nezadovoljni jer su imali velika ocekivanja da ce nekada biti bolje.Prolaze ne samo godine vec i decenije,mnogi koji su gklasali protiv Milosevica kao nezadovoljni studenti sada ce glasati protiv Tadica kao nezadovoljni sredovecni ljudi.
Da li se nesto promenilo osim politickih aktera u Srbiji-sve je ostalo isto samo je nezadovoljstvo ostalo.Tesko da psiholozi i socijalni filozofi mogu vecinu stanovnistva da uvere u to da je sreca u malim stvarim de se ne treba brinuti za globalne vec za lokalne stvari -okrenuti se sebi ljudima oko sebe a sve sto je dalje od ulice stanovanja treba zanemariti kako se ne bi nepotrebno potresali?Ako je spas u neznanju i ako je nezainteresovanost za celinu vec samo za jedan deo iste onda smo svi mi deo jednog velikog problema za koji ne samo sto ne znamo vec i necemo da pokusamo neko resenje da pronadjemo.
Preporuke:
6
2
44 nedelja, 30 oktobar 2011 20:10
Dušan Ariljević
@mornar popaj
Kada bi DSS imala nešto od asertivnosti SRS, a SRS imala nešto od pristojnosti i razložnosti DSS – druga stvar. Ovako – piši propalo.


DUPLO GOLO, mornaru.
Preporuke:
6
18
45 nedelja, 30 oktobar 2011 21:23
Miroslav Anđelković
Šteta, profesore, što ovako niste pisali još dok je Titanik zvani Jevropa bio u fazi projekta!?
Preporuke:
9
2
46 nedelja, 30 oktobar 2011 21:26
Ludi Vanko
Ako je oveko kakao pišete g Antoniću , onda Srbija nema šta da "dobro razmišlja", nego da od EU što pre digne ruke.Ne slažem se sa vašim zaključkom, ali sam uveren da ste u svemu ostalom u pravu.Mi na ovom sajtu, već odavno i gotovo jednodušno zastupamo stanovište da od EU treba bežati kao đavo oda krsta.Vi ste tome dali autentične dokaze.
Molim predsednika Tadića da sve ovo pročita, pa ili demantuje ili prizna za istinu.U prvom slučaju neka ide u EU u drugom mora da prizna da je grdno i nepopravivo grešio i da se izračuna koliko nas to košta.Muke ćemo mu oprostiti
Što se mene tiče ja svim silama navijam da se što pre EU priključi , pored Slovenije i Hrvatska.Oni su osvedočeni razbijači sličnih zajednica.Mi, iako smo igubili mnogo vremena i bili toliko maltretirani iz EU, čak od poluinteligentnog Kacina ,treba da se okrenemo onim zemljama koje kriza nije pogodila i koje su upravo zbog nje još više napredovale i afričkim zemljama i da tu tražimo šansu da preživimo."Use i u svoje kljuse"
Preporuke:
11
2
47 nedelja, 30 oktobar 2011 22:13
Miroslav Anđelković
@Stanimir Trifunović
Od "Samo da bi jedan čovek otišao" do Samo da bi se jedan čovek vratio.


Kažu da u istočnoj Srbiji postoje stare žene koje uspešno raščaravaju sve vrste začaranosti pomoću rastopljenog olova i krilcaca slepog miša!? Moguće je da su one zaslužne za metamorfozu na koju ukazujete?
Preporuke:
8
3
48 nedelja, 30 oktobar 2011 22:59
Jovan Čedomorović
A da li se neko zapitao zašto baš u ovom trenutku, kada na severu Kosova golobradi nemački mladići u uniformama brane evropske vrednosti reda, rada i discipline, izraelski ministar Liberman dolazi u posetu Banjaluci? Ja mislim da je ovde na delu judeo-srpska zavera protiv Evrope!
Preporuke:
5
21
49 nedelja, 30 oktobar 2011 23:44
Stanimir Trifunović
@Miroslav Anđelković

Kažu da u istočnoj Srbiji postoje stare žene koje uspešno raščaravaju sve vrste začaranosti pomoću rastopljenog olova i krilcaca slepog miša!? Moguće je da su one zaslužne za metamorfozu na koju ukazujete?


...Ne smatram da se radi o bilok kakvoj metamorfozi. Duboko sam uveren da je ovaj tekst g-dina Antonića, na istoj dimenziji kao i onaj koji sam u gornjem komentaru prvopomenuo i da ima isto apsolutno značenje ( u matematičkom smislu ).

Ako su nekome bilo neophodno rastopljeno olovo i krilca slepog miša da bi došao do takvog uvida, onda će zasigurno neke stare žene, kakvih ima i mimo istočne Srbije, pomoću kozijih dlaka na napuštenom gumnu, imati ćemu da se nadaju. Još.

Svako dobro Vam želim.
Preporuke:
12
3
50 ponedeljak, 31 oktobar 2011 00:30
Biljana Nikolić@Jovan Čedomorović
Golobradi mladići u uniformi JNA branilu su članicu UN od osnivanja 24.10.1945. Branili su zemlju u kojoj su se rodili, rasli, školovali, kojoj su položili časnu vojničku zakletvu.

Tada je evropska vrednost bila - krvavo razbiti članicu UN oružanom,političkom,vojnom,finansijskom pomoći školsko separatističkim pokretima.

Čedo,Jovane - izdaja rođene zemlje nikad nije bila "vrednost" već najniži čin najljigavijih ljudskih stvorenja.
Preporuke:
26
2
51 ponedeljak, 31 oktobar 2011 00:48
Beli Orao
Ružičasti Panter. Hvala prijatelju, uštedeo si mi tastaturu. Inače Milodan se ciklično pojavljuje, uglavnom je na nekim novinama e, obiđe Sunčev sustav, svrati do Marsa i eto ga kod nas da nam pokaže kako se igra Kolubarski vez, ali niti zna da svira niti da igra.
Preporuke:
13
2
52 ponedeljak, 31 oktobar 2011 01:45
Pera Latinović
Kao što su se 1945. godine , na divljački način, srpski i ruski boljševici obračunali sa pripadnicima nemačkog, albanskog i mađarskog naroda, tako se i danas potomci srpskih boljševika uz podršku potomaka ruskih boljševika, suprtostavljaju vrednostima evropske civilizacije!
Preporuke:
3
37
53 ponedeljak, 31 oktobar 2011 01:48
Pera Latinović
Kao što su se 1945. godine , na divljački način, srpski i ruski boljševici obračunali sa pripadnicima nemačkog, albanskog i mađarskog naroda, tako se i danas potomci srpskih boljševika uz podršku potomaka ruskih boljševika, suprtostavljaju vrednostima evropske civilizacije!
Preporuke:
3
24
54 ponedeljak, 31 oktobar 2011 08:07
Bole
Jadni mi građani srbije kad nas slepci vode .
Preporuke:
5
2
55 ponedeljak, 31 oktobar 2011 09:06
Beli Orao
@Pera Latinović. Obično prezime, ako je to to, govori o čoveku. Latini su stare varalice kaže majka Miloša Vojinovića. Prijatelju ta civilizacija je nas više puta bombardovala, ta civilizacija je uništavala kompletne narode (Indijanci u Severnoj i Južnoj Americi). Ta civilizacija gazi čizmom, ognjem, mačom i kamom na sve što naleti.
Malo nosato čudovište je ubilo Gadafija samo zato što mu je dužan pare. Ako treba još?...
Preporuke:
15
3
56 ponedeljak, 31 oktobar 2011 11:35
brm
ODLIČNA TEKST O ONOM ŠTO POSETIOCI OVOG SAJTA ODAVNO ZNAJU i protiv čega su..samo šta je alternativa?..ne kažem da je nema, mora je biti, ali bi naši intelektualci mogli za promenu i da je malo konkretnije obrazlažu..sem ako alternativa nije ponovo bespogovorno i bezalternativnio ovoga puta u takođe nepostojeću i nemoguću "Evroaziju"
Preporuke:
4
2
57 ponedeljak, 31 oktobar 2011 11:36
Biljana Nikolić
Jovan Čedomirović, Pera Latinović - kao što si ti izvrnuo imena svojih moralnih uzora, tako su Čeda i Latinka izvrnuli moral,istinu i vrednost.

Savet za "žrtve ruskih i srpskih boljševista" - pomirite se sa realnošću starom 60 godina, u stilu evropskih vrednosti.
Preporuke:
13
3
58 ponedeljak, 31 oktobar 2011 11:57
Ružičasti panter @ Beli orao
Pozdrav i svako dobro, prijatelju.
Preporuke:
3
2
59 ponedeljak, 31 oktobar 2011 12:46
Marko Gay
Rezultati istraživanja nakon izjave Angele Merker još nisu objavljeni, ali se provladini istraživači otvoreno pribojavaju da će ta podrška, po prvi put, biti ispod 50 posto


Cudim se da se u Srbiji ovolika paznja pridaje misljenju njenog stanovnistva.

Poznato je, na primer, da u Britaniji vec odavno manje od 30% stanovnistva podrzava EU, pa Britanija ipak ostaje u EU, a za njeno clanstvo zalaze se prakticno sva njena politicka elita.

EU nema nikakve veze sa zeljama stanovnistva Evrope, nego iskljucivo sa zeljama americke vlade.
Preporuke:
14
6
60 ponedeljak, 31 oktobar 2011 13:43
siniša @ Marko Gay
Dao sam vam plus, ali niste potpuno u pravu. Što se zapadnjačkih tiranija i diktatura tiče jeste, ali o njihovim odnosima niste.
Nemate iskustvo sa SAD iz neposrednog kontekta. Zato precenjujete njihovu pamet i domete. Na primer Italija, koja nije ni najmoćnija ni najča ekonomski zemlja EU je u intelektualnom smislu nenadmašna u odnosu na SAD. Nikada SAD neće imati ni diplomatiju, ni obaveštajne službe, ni političku inteligenciju kakvu imaju Italijani. To važi i pojedinačno i za Španiju, i za Francusku i za Nemačku.

Nisu Amerikanci otkrili Španiju i Italiju, nego Španci i Italijani Ameriku. I oni, zajedno sa Englezima i ostalim, su je i naseljavali i formirali.

Ameriku treba da shvatite kao jednog krupnog i snažnog besprizornika, koji ne misli dalje od danas i sutra do podne i koji uleće u sve vrste konflikata i čini usluge pametnijima, a to je EU, kako u celini tako i pojedinačno. Zeleni su oni, SAD za staru frajlu Evropu.
Preporuke:
4
2
61 ponedeljak, 31 oktobar 2011 18:22
Crnjoje
Umjesto da se pise o tome da li je ovih 300% rasta u drzavnoj administraciji od 2000-te, skupo za srpskog poreskog obveznika ili nije, pise se o evopskoj birokratiji? Jos nam oni lijepo rekli da prije 2019. nece ni razmisljati o nasem ulasku!

A ni oni sami ne znaju da li ce sledecu zimu zazimiti u EU.
Preporuke:
6
7
62 ponedeljak, 31 oktobar 2011 19:45
izbeljivač za Cronoja
Bogami Crnoje, ti ne možeš ni crnje bi površnije.
Preporuke:
4
2
63 ponedeljak, 31 oktobar 2011 23:29
Milodan @Petar Janketić!
Sram te bilo!
Hvala, vrlo ste ljubazni.
Kosovo NIJE SUSED Srbije, već je to OKUPIRANI DEO Srbije
Kako god da je mi ništa tu promeniti ne možemo, niti što ja onako, niti Vi što ovako pišete. Treba da imate na umu činjenicu da je nezavisnost Kosova priznalo 83 države i poslalo (valjda) tamo svoje ambasadore.
da nema takvih izdajica i poltrona problem sa Kosovom bi se mnogo lakše rešio.

Kako, brate? Pomozi meni (možda) zabludelom da shvatim da postoji rešenje za Kosovo.
@Uskokovic Sasa!
Dobar Vam je komentar. Mogao bih se u potpunosti složiti sa Vama, posebno da je prijem neke zemlje u EU politička odluka. Međutim! Evro-birokrate su shvatile da su napravile grešku prijemom Bugarske i Rumunije zbog njihove neuređenosti kao zemalja a i Kipra zbog nedefinisanih granica. Primer tome je otezanje za prijem Hrvatske u članstvo. Nemojte biti naivni i misliti da je Sanader tek tako dao ostavku na premijersko mesto kao i pregršt afera u toj zemlji.
Preporuke:
3
7
64 utorak, 01 novembar 2011 00:01
s.p.Lajković
Potpisujem svaku reč i slažem se sa autorom.
Preporuke:
3
3
65 utorak, 01 novembar 2011 00:24
Milodan @MM!
naš profil poželjnosti je među njima višeznačno nizak.

Ne bih se složio sa Vama. Ne žele oni, uslovno rečeno, "crnu rupu" na Balkanu. Iz strateških razloga a ne zbog toga što nas previše vole.
@Ružičasti panter!
Vaša ljubav prema EU splasnula niti gnev(?), ljutnja(?), ogorčenost(?)... prema Srbiji nestali.

Tačna je moja ljutnja, gnev, ogorčenost ali ne prema Srbiji. O nečemu se drugom radi - politici i političarima. Nemojte moju/Vašu domovinu poistovećivati sa ovim probisvetima.
Niste razumeli kontekst termina "uzimanje novca" a ni granica. Moguće je proširenje EU na azijske prostore, to je dug i neizvestan proces. Imate primer Turske i njenu davnašnju želju da postane članica EU.
@Beli Orao!
Dobro zapažanje. Nemam puno vremena ovih dana. Nema me ni tamo. Fudbalska sezona je u punom jeku a počele su i srpske slave. Nego, recite Vi meni odakle ovakve ocene na moje komentare, preko 230 "minusa" na dva komentara. Bojan Todorović je za mene malo dete.
Preporuke:
3
6
66 utorak, 01 novembar 2011 09:20
Beli Orao
@Milodan.
Toliki minusi!? Samo jedno. Ako ste Srbin, a mislim da jeste jer ste iz Jabučja, nikad ne trebate da priznate to kvazi faktičko stanje.
Jevreji su 2000 godina govorili -dogodine u Jerusalimu i dočekali.
Zato samo za Vas i ostale Bojane Todoroviće- dogodine u Prizrenu.
Eto Vam samo jedan od razloga brate Srbine. Prst na čelo i dobro se zamisli i srećna ti slava.

P.S.

Imam jedno njivče tamo negde (ne na KiM) i pitali me neki da je prodam. Rekao sam da ne prodajem ni 1m/kv.
Preporuke:
8
2
67 utorak, 01 novembar 2011 12:44
slobodan 50
išli deda i unuk...išli, išli i naišli na pisca.pitali ga deda i unuk: "izvinte, a za koga ste vi glasali 2000.godine?"
ostadoše bez odgovora, ali nastaviše dalje deda i unuk, idu, idu, nije im lako, ali idu, idu...
Preporuke:
5
5
68 utorak, 01 novembar 2011 16:07
@slobodan50
@pitanje - ODGOVOR
protiv onog kome sam na Ušću verovao,za koga sam išao u rat, da bi njegov sin švercovao cigarete, žene nosila ružu za uhom, ćerka otvorila TV.

pričaš li, deda, svom unuku kako si pre 1989 glasao za komuniste jer si lepo živeo?
Preporuke:
6
2
69 utorak, 01 novembar 2011 18:39
SLOBODAN 50
idu deda i unuk...idu i idu i deda kaže unuku: "sine, uvek trebaš učiti, učiti i biti mentalno zdrav.uvek da se boriš za blagodet i istinu i nikad ne prestaj da učiš i nikad nemoj da kažeš da znaš...tako sine, hajmo dalje, čeka nas dug i težak put..."i nastaviše dalje deda i unuk, a ostaviše za sobom izgubljene u vremenu i prostoru...idu deda i unuk i idu, idu, idu...
Preporuke:
5
7
70 sreda, 02 novembar 2011 09:29
@slobodan50
deda bi mogao da posluša savet koji daje unuku... i da konačno ode sa svojim komunističkim jednopartijskim jednoumljem zauvek iz Srbije, sa Tomom o Vučićem, naravno.
Preporuke:
6
3
71 subota, 12 novembar 2011 02:54
Aleksa Milnović
Iako su sve evrorealistične i evroskeptične snage potrebne u ovom vremenu,mene SRS plaši.Nekako je njihova politika uvek bila štetočinska i praktično-antisrpska.Setimo se izjave pred bombardovanje da "mnogi će Srbi izginuti,ali Albanaca na Kosovu više neće biti",glasanje protiv plana Z-4,rezolucije 1244,uloga Poplašena u slabljenju RS i izdvajanju Brčkog...DSS mi je optimalna opcija u ovom trenutku,ali Srbi kao da imaju malo sluha za zdravu i iskrenu nacionalnu i narodnu politiku...A DSS-u fali neki Dodik,koji bi malo prodrmao biračko telo i imao malo manje "akademski" stil političkih nastupa,ali na smisleniji način od Veljinog -"dovešću Sabrinu U Lebane da ti pokažem kako sam opasan"...Bez snažne otrežnjujuće političke partije teško je pobediti agresivnu evro-propagandu,bez obzira na iskrenost patriotskih NVO.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner