петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Завођење за Авалу планину

Kоментари (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 17 октобар 2011 21:26
Tomislav kresović
U ovom tekstu dr Veljka Djurića što se tiče položaja SPC u Crnoj Gori sveje izvesniji uticaj Vatikanska diplomatije i potrebe da pojedini krugovi Ruske crkve da se približe Vatikanu preko stvaranja pomesne Pravoslavne crkve u CG bez naziva"Srpska Pravoslavna Crkva"Ovde može biti reč o rafiniranoj igri Vatikana i pojedinih crkvenih krugova RPC da na "kičmi" SPC i preko vlasti Mila Djukaonovića i vladike Amfilohije Radovića krenu u globalističko-ekumenistički pokret koji će na slučaju SPC da provere "eksperiment " uživo odnosno perfidno razaranje SPC na "kointo" dogovora Vatikana i Moskovske patrijaršije.Ispravno reguje dr Djurić kada pporedi Djukanovića kao "crvenog vladikui" vladara koji u modernim uslovima vlada kao i knjaz Nikola.Knjaz Nikola se u svoje vreme približio Vatikanu i Italiji i dao sovj kćer za Vitroija Emanuela III poslednjeg italinaskog kralja.Sada Milo Djukanović i vladika Amfilohije to slično rade sa Vatikanom i globalnom koncepcijom ekumenizma .
Препоруке:
26
21
2 понедељак, 17 октобар 2011 21:29
Radomir
Potpisujem sve sto ste rekli.Medjutim cisto sumnjam da ce Dzomic ostati miran.Koliko sutra mozete ocekivati njegovo najnoviju apologiju u Atanasijevskom stilu gde ce on govoriti o svacemu i nicemu,citirajuci jednu po jednu vasu recenicu i pokusavajuci da im izvrne smisao.To je jedino sto mu se moze priznati da ima od "teoloskog" obrazovanja.Vec sam vam rekao i ponavlja;ne treba se upustati sa njim u takve jalove rasprave.Njega niko nikada nije uspeo da natprica.On ovo radi iskljucivo radi samopromocije i da bi dobio katedru na teoloskom fakultetu u Beogradu ili Foci.Njegovo navodno proterivanje iz Crne Gore nije slucajno.
Препоруке:
25
17
3 понедељак, 17 октобар 2011 22:35
крсманац
Не слажем се са ставом Г.Ђурића да је назив "српска" од неоспорне важности за Православну Цркву, и оно што је одређује, ма где она била, и у којој год држави она постојала. Нарочито треба да пазимо да не намећемо придев "српска" онима којима то смета, или више не желе да буду Срби.
Празнословље није говор без чињеница, већ испразан говор, који је веома присутан у чланку Г.Ђурића.
Страх и паника су психолошки процеси, али ако их верник поседује, и труди се да их умножава, вара се ако мисли да ће тиме допринети својој вери, а још мање Цркви.
Принцип саборности је најважнији, и нема везе са "савременом теологијом". Дајте било ког Светог Оца, да не наглашава важност овога, или да говори против овога. Овај принцип надилази и национално, и свако друго одређење, које нећемо имати у Есхатону...
Добро је што Г.Ђурић позива на нерешена питања, али ако је Црква ово тако решила, називом "Православна Црква у ЦГ", онда ја верујем својој Цркви у потпуности.
Препоруке:
21
28
4 понедељак, 17 октобар 2011 22:40
Харун ал Рашид
Мр Велибор Џомић је у беспотребно широком тексту „Неразумевање цркве и црквене мисије“, исправљајући моје грешке које нису од суштинског значаја, превиђао савремене процесе, као што је на пример политичко-верски у Црној Гори за који се не куда ће одвести, и који нису незанемарљиви због последица које ће се десити у блиској будућности по целину Српске православне цркве!


Па како очекивати од онога који не може ваљано и без грешке да пренесе прошле догађаје, а при томе је историчар, да ће моћи боље да анализира савремене, а камоли да предвиди будуће догађаје? То је кључно питање.
Препоруке:
14
21
5 понедељак, 17 октобар 2011 22:41
сукоб гледишта
Када се реагује са много више речи од оног што је предмет онда то може да буде и празнословље – говор без чињеница, на пример.


може и млачење празне сламе.

Барски бискуп (католик!) се одувек звао Примас Српски, или латински,- Primas Serbiae !

чак то може да се види на гробници новијих бискупа.
Препоруке:
20
1
6 понедељак, 17 октобар 2011 22:51
крсманац-наставак
С којим правом Г.Ћурић суди да је архиепископ Амфилохије мало учиио за прогоњеног свештеника? Па јел архиепископ Амфилохије треба Г.Ђурићу да полаже рачуне?
Не верујем да се Московска Патријаршија грубо меша у питања СПЦ у ЦГ, тј.да било шта намеће Православној Цркви у ЦГ, а још мање да ради на штету Православне Цркве. Па шта ако неки, безимени владика мисли другачије? Па и владике се баве абровима, а то очитују када хушкају друге...
Зар Г.Ђурић не "превиђа савремене процесе", што на почетку замера о.Џомићу? Завршићу речима епископа бачког Г.Иринеја: "Данашњи црногорски главари, међу којима „мнозина” с поносом истиче своје безбоштво, не увиђају да је Црква простор живота и радионица спасења за све људе, а не слушкиња црногорства, или српства, или било које нације, идеологије, политике, пропаганде..." Извор:http://spc.rs/sr/episkop_bachki_dr_irinej_intervju_dat_gospodji_ljudmili_stojkovitsh_za_nedeljnik_akter
Препоруке:
18
18
7 понедељак, 17 октобар 2011 22:55
Петар Јанкетић
Фанар је на пар корака од уједињења са Ватиканом, али пре потписивања уније, Цариградски патријарх има амбицију да постане "папа православног света", тако да кроз његов један потпис аутоматски приведе и читав православни свет у унију са папом.

Али тренутни проблем Фанара је што њихова паства није толико бројна да би они могли да се наметну као вође православног света. Зато они раде на томе да СВЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЕПАРХИЈЕ (БИЛО КОЈЕ ПОМЕСНЕ ЦРКВЕ) КОЈЕ СЕ НАЛАЗЕ ВАН МАТИЧНЕ ДРЖАВЕ ПОМЕСНЕ ЦРКВЕ, ТРЕБА ДА ФОРМИРАЈУ ЕПИСКОПСКЕ САВЕТЕ НА НИВОУ ТЕ ДРЖАВЕ ГДЕ СЕ ОНЕ НАЛАЗЕ, А НА ЧЕЛУ ТОГ ЕПИСКОПСКОГ САВЕТА ТРЕБА ДА БУДЕ ЕПИСКОП ПО ВОЉИ ФАНАРА.

То је само припрема пред 8. Васељенски Сабор који ће донети одлуку да сви епископски савети прелазе под власт Фанара, чиме ће Цариградски патријарх стећи најбројнију паству и подршку за Унију.
Препоруке:
24
11
8 понедељак, 17 октобар 2011 23:01
непатворене чињенице
Уосталом, Петар I Петровић Његош је хиротонисан 13. октобра 1784. у Сремским Карловцима са титулом „митрополит черногорски, скендеријски и приморски“.


разним триковима и просипањем магле у духу маниризма, типа "шиваћа машина и кишобран на столу за сецирање", покуша се унети јединство и повезаност нећег неистовременог и несједињивог.

испразном и неповезаном реториком се, сматрам, настоји и избећи неповољне чињенице по неке епигоне центара моћи.

Смешна је та манија за целокупношћу. Као да све може да се доведе у везу са свачим другим...., као да све у себи укључује закон целине....
Препоруке:
6
14
9 уторак, 18 октобар 2011 08:37
Vaskrsija
Петар Јанкетић
Фанар је на пар корака од уједињења са Ватиканом,
Po stoti put iste lazi i klevetanja!
Reci patrijarha Vartolomeja stoje u potpunom kontrastu sa gore iznetim klevetama:In their polemical argumentation, these critics of the restoration of unity among Christians do not even hesitate to distort reality in order to deceive and arouse the faithful. Thus, they are silent about the fact that theological dialogues are conducted by unanimous decision of all Orthodox Churches, instead attacking the Ecumenical Patriarchate alone. They disseminate false rumors that union between the Roman Catholic and Orthodox Churches is imminent, while they know well that the differences discussed in these theological dialogues remain numerous and require lengthy debate; moreover, union is not decided by theological commissions but by Church Synods(
Препоруке:
16
17
10 уторак, 18 октобар 2011 08:44
Vaskrsija
nastavak-protiv fabrikanata kleveta

Reci mitropolita Jovana Pergamskog o dijalogu sa rimokatolicima:Митрополит Јован: Православни су, у дијалогу са католицима, увек стајали чврсто на становишту да треба да се вратимо на оно што је било у првом миленијуму. На жалост, постоји и други миленијум који се никако не може прескочити и вратити у први.(podvukao V.) Многи православни, па и ја међу њима, током дијалога у коме активно учествујемо, постављамо питање чему води наш дијалог, да ли је могуће вратити се у период када смо били једна Црква, када је у међувремену прошло још скоро хиљаду година током којих смо се још више одвојили и када су се јавиле толике нове разлике.(podvukao V.)-Текст представља предавање Епископа Игнатија изложеног на међународном богословском симпосиону "Онтологија и етика" 9. октобра 2003. године у Великој сали Центра за културу у Пожаревцу.
Препоруке:
14
17
11 уторак, 18 октобар 2011 08:50
Vaskrsija
Али тренутни проблем Фанара је што њихова паства није толико бројна да би они могли да се наметну као вође православног света.
Ubi nas neznanje, nikada u pravoslavlju brojnost vernika nije bila kriterijum vaznosti Patrijaraskih katedri.

То је само припрема пред 8. Васељенски Сабор
Opet neznanje. Mnogi sveti oci, zakljucno sa episkopom Nikodimom Milasem su u vaseljenske sabore ubrajali i sabor za vreme sv.Fotija i dva Palamitska sabora iz 14.veka.
Препоруке:
14
17
12 уторак, 18 октобар 2011 09:04
брм
"Барски бискуп (католик!) се одувек звао Примас Српски, или латински,- Primas Serbiae !"..

из једноставног разлога што је био и остао задужен (осим многобројних тада на приморју) и за малобројне католике на претежно православној територији Србије.. и није одувек, него до Војислављевића и после Немањића, за време Немањића то је био которски... та титула се уопште не односи на територију Поморја..јер је надбискуп барски И примас српски..
знам да вам се не уклапа у црно беле шеме али шта ћу кад волим истину...
ПС још један (МИшинин) Текст - типичног срБског интелектуалца данашњице... ако ислите да се интелектуалне мудролије не сипају у трактор..варате се .... због негативне селекције нам је овако
Препоруке:
10
19
13 уторак, 18 октобар 2011 09:26
Луди Ванко
Благо вама кад све то знате и о свему тако надугачко расправљате.Не љутите се за нас смртне мало подалеко и још више досадно.
Препоруке:
16
2
14 уторак, 18 октобар 2011 09:49
партијски стручњак
уторак, 18 октобар 2011 09:04
брм
"Барски бискуп (католик!) се одувек звао Примас Српски, или латински,- Primas Serbiae !"..

из једноставног разлога што је био и остао задужен (осим многобројних тада на приморју) и за малобројне католике на претежно православној територији Србије..


занимљиво да дежурни...."микроскопске учености" имају малтене за све да понуде "објашњење".

црно постаје бело, итд. позната ми је таква "драмска техника". морају нешто да "објасне" а истовремено се све више компромитују. Какав парадокс!

А што се онда Барски Надбискуп (екв. Владика) није звао Примас Србије и Црне Горе/Зете, или слично?!
наиме из вашег "објашњења" испада да у ЦГ/Зети није било католика.
Препоруке:
13
4
15 уторак, 18 октобар 2011 10:47
Петар Јанкетић
Како овај острашћени Vaskrsija "све зна", а не зна да чак и његов екумениста Вартоломеј сматра да се припрема 8.васељенски сабор, па зато каже:
биће одржан Свети и велики Сабор, чија припрема се приближава своме крају. ... Овакав догађај се није десио од 787. године. Од 8. вијека нијесмо имали Васељенског сабора.
(svetigora.wordpress.com)

Иначе, те 787. године био је СЕДМИ Васељенски Сабор у Никеји.
Препоруке:
18
12
16 уторак, 18 октобар 2011 10:48
Петар Јанкетић
СВЕТИ Јустин Поповић каже:
Цариградска јерархија, скоро на свим свеправославним скуповима, састављена је углавном од титуларних митрополита и епископа, дакле од пастира без пастве и конкретне пастирске одговорности пред Богом и својом живом паством, - кога претставља, и кога ће претстављати на будућем Сабору? ...

У последње време Цариградска патријаршија је произвела огроман број епископа и митрополита, све углавном титуларних и фиктивних. Ваљда се врши припрема да се на будућем „Васељенском Сабору“ бројношћу титула обезбеди већина гласова за неопапистичке амбиције Цариградске патријаршије. ...

Треба бити искрен: у понашању представника Цариградске патријаршије последњих деценија осећа се исти онај нездрави немир и болесно духовно настројење које је Цркву у 15. веку довело до Флорентијског издајства и срама. ...

Јер ако до таквог Сабора - не дај Боже! - дође, од њега се може очекивати једно: расколи и јереси и погибија безбројних душа.
Препоруке:
24
9
17 уторак, 18 октобар 2011 12:01
Петар Јанкетић
Дакле, формирање "Православне Цркве у Црној Гори", је део ширег плана по којем епархије СПЦ у Црној Гори треба у скоријој будућности да се одвоје од СПЦ и пређу под управу Цариградске патријаршије која по речима Св.Јустина Поповића има "исти онај нездрави немир и болесно духовно настројење које је Цркву у 15. веку довело до Флорентијског издајства и срама".

Митрополит Амфилохије се замонашио у Грчкој, тако да није ни чудо што је толико близак Фанару.
Препоруке:
19
15
18 уторак, 18 октобар 2011 12:46
брм
@ партијски стручњак

"наиме из вашег "објашњења" испада да у ЦГ/Зети није било католика."

па стручњачЕ шта друго да ВАМ кажем него ала ти вера..партије су чудо!

а објашњење гласило:"био и остао задужен (осим многобројних тада на приморју) и за малобројне католике на претежно православној територији Србије."
на мом језику многобројни значе - којих је много а сасвим супротно од - да "испада да у ЦГ/Зети није било католика."
на пАРтијским језицима изгледа све буквално значи ТАЧНО СУПРОТНО..е па ја не пишем на партијском..

НЕ ЗНАМ КОЛИКО ИМА СМИСЛА ДА ОДГОВоРиМ И НА ДРУГО учено ПИТАЊЕ "А што се онда Барски Надбискуп (екв. Владика) није звао Примас Србије и Црне Горе/Зете" - питаћи Зефа први пут кад га сретнем..а да се назове ипак примас СеРеЈота?
Препоруке:
5
16
19 уторак, 18 октобар 2011 12:55
брм
Петар Јанкетић
занимљиво, а ја био у заблуди да Мишина у тексту напада и оптужује за екуменизам московског патријарха ... мислио сам до данас да је он супротстављен Цариградском и да брани православље ... кад оно -све је једно - код Хераклита, у Њу ејџу и код Јанкетића..
Препоруке:
7
15
20 уторак, 18 октобар 2011 14:08
Петар Јанкетић
@брм

московског патријарха ... мислио сам до данас да је он супротстављен Цариградском и да брани православље
Е па лоше сте мислили. И један и други су супростављени, али по питању ко ће од њих двојице да потпише унију са папом.
Препоруке:
18
9
21 уторак, 18 октобар 2011 15:21
чтец
Не разумем зашто историчар В.Ђ.Мишина пореди себе и о.Џомића, када је културно да други каже шта мисли о теби. Биће да В.Ђ.Мишина има проблем са идентитетом, тачношћу или фактографијом, па онда у помоћ узима и овакве моменте.
Откуд код полазника веронауке В.Ђ.Мишине толико неповерења у Московску Патријаршију? При том, да подсетимо, Руска Црква се најчешће назива Московска Патријаршија, показујући да придев "руска" није најважнији. И откуд толико нападање без чињеница? Да ле је В.Ђ.Мишина провео бар неколико дана у Грбљу, и широј околини, да види колико је руски народ и Московска Патријаршија даровала тамошње цркве и манастире? Или је и то плод "стављања под шапу"?
Оно што је кристално јасно је да се у последње време писање В.Ђ.Мишине све више приближава ставу и погледима НВО сектора у Србији, а чак му и стил и речник, нарочито аргументи, не заостају за овом недобронамерном, неистинитом и промашеном одеологијом.
Зар ово све доприноси СПЦ?
Препоруке:
13
17
22 уторак, 18 октобар 2011 16:12
Vaskrsija
Петар Јанкетић
@брм

московског патријарха ... мислио сам до данас да је он супротстављен Цариградском и да брани православље
Е па лоше сте мислили. И један и други су супростављени, али по питању ко ће од њих двојице да потпише унију са папом.
Dosta sa lazima Janketicu, nikada ni jedan od tih patrijaraha nije rekao niti napisao tako nesto. Ovo su tipicne sektaske lazi i klevete, kakvih je odavno bilo u drugim pravoslavnim narodima koji su imali rasklonicke guje u nedrima. Nazalost, sektaska lazljiva, klevetnicka, polemicka retorika se prenela kao kukolj i na nasu njivu.
Препоруке:
9
18
23 уторак, 18 октобар 2011 16:16
Vaskrsija
Sveti Justin Popovic je navedene reci napisao u vreme smutnji na Carigradskoj katedri, njegove reci su bile podstaknute savremenim desavanjima.Glupo je anahrono ih tumaciti, one se odnose na Justinovo vreme.
Препоруке:
10
21
24 уторак, 18 октобар 2011 17:43
Петар Јанкетић
Glupo je anahrono ih tumaciti, one se odnose na Justinovo vreme.

Само "паметни" екуменисти попут Vaskrsije не могу да виде да је Цариградска патријаршија стално на истом курсу (усмереном ка Ватикану) последњих деценија, те да је данас још и гора него што је била у време Св.Јустина Поповића.

А игнорисање речи Св.Отаца од стране данашњих екумениста је страшно, да не може бити страшније.

Екуменисти умишљају да су они духовно узвишени попут Св.Отаца (ако не и већи), те услед такве своје силне уображености мисле да могу да раде шта год хоће, јер они "не робују Св.Писму, догматима, ни канонима". За екуменисте ништа не важи, они су изнад свега, јер су толико "начитани и препаметни", да бисмо ми сви требали да се клањамо њиховом образовању и да ни мало не сумњамо у њихове "часне" намере за уједињењем са Ватиканом.
Препоруке:
19
9
25 уторак, 18 октобар 2011 18:03
Vaskrsija
1.Crkva (a ne"ekumenisti"- ko god da su oni) je starija od Pisma,Dogmata,Kanona. Ona ih je iznedrila zapisala

2.Crkva postoji od stvaranja sveta (po svestenomuceniku Klimentu, Jermi Rimskom, Grigoriju Niskom, Maksimu Ispovedniku)!

3.Pismo,Dogmati,Kanoni su pismena artikulacija iskustva spasenja koje se daje u Crkvi.

4. Dogmatski orosi su GRANICE, koje se ne smeju preskakati, ali je prostor unutar tih granica slobodan za zivljenje i prilagodjavanje.

5.KRITERIJUM ZA SVE TO JE CRKVA, A NE POJEDINCI.
Препоруке:
11
19
26 уторак, 18 октобар 2011 18:05
Vaskrsija
А игнорисање речи Св.Отаца од стране данашњих екумениста је страшно, да не може бити страшније.
Zloupotrebljavanje je ipak daleko gore od zaobilazenja.
Препоруке:
10
17
27 уторак, 18 октобар 2011 20:08
Румија
Ја лично не волим што се сда црква у црној Гори зове само Православна Црква Црне Горе,смета ми и то сам поставио питање када смо излазили на Румију поводом обреда.не свиђају ми се многе ствари које ради Амфилохије Радовић.Нарочито све оно што се дешавало при крају живота нашега Патријарха Павла а онда и све оно око смењивања и погрома владике АРТЕМИЈА.зАИСТА МИТРОПОЛИТА НЕ ВОЛИМ, ОСЈЕЋАМ дА НЕШТО ЈУДИНО НОСИ У СЕБИ.и НА КРАЈУ АКО БИСКУП барски може у титулару да буде Примас Србски може ваљда и наша црква у титулару да носи СрбскаПЦЦГ!
Препоруке:
23
7
28 уторак, 18 октобар 2011 21:44
НСПМ web
@ Vaskrsija, @ Петар Јанкетић

Поштовани,
Сматрамо да сте исцрпели аргументе и ваше коментаре (тј. ваше дописивање) на овој теми нећемо више објављивати. Подсећамо и вас и остале коментаторе да се, без ваљаног разлога, не јављају вишеструко по једној теми/тексту.

Хвала свима на разумевању,
уз поздраве од
(супер)модератора
Препоруке:
15
6
29 среда, 19 октобар 2011 09:20
брм
Румија
због близине "проблематици" требало би да сте боље упућени колико поређење са том титулом барског надбискупа уствари прави штете православној цркви..
ради се о набрајању надлежности - надбискуп Барски И примас српски - као што је цетињски - митроплит ЦГ И Приморја И Скендерије ....
знам да актуелним "дихотомистима" (бесмислена подела два брата на тзв Србе и тзв Црногорце) сасвим одговара да митрополит буде - Цетињски И српски - као да су то два ентитета... једино што то са традицијом нема везе .-..има само са партиским стручњацима
Препоруке:
3
9
30 среда, 19 октобар 2011 10:26
Бијек
@Румија
Из којег си ти правописа учио?! Србска, како да не.
Препоруке:
4
9
31 среда, 19 октобар 2011 13:44
Саша
Ко год се одрицао српскога имена мислећи да ће му бити боље, па кад му буде боље да се врати, никада се у српство није вратио.
Препоруке:
10
3
32 среда, 19 октобар 2011 19:46
ivan b.s.
Ko zna,zna.A ko nezna trebalo bi da nauci da cuje.
Препоруке:
1
2
33 среда, 19 октобар 2011 19:52
Ivan B.S
Ko zna,zna.A ko nezna trebalobi da nauci da cuje.
Препоруке:
2
2
34 четвртак, 20 октобар 2011 23:22
Nikola Zec
Nijesam mislio ali cu se ipak javiti jer se ovdje pominje Grbalj ,mislim da je doslo do zabune jer protjerani svestenik je bio u Pastrovicima,a to je ipak malo dalje ili bolje reci juznije od Grblja, a izmedju Grblja i Pastrovica su Maini pa da se i oni nebi uvrijedili i njih da pomenem.
Cemu sluzi ova rasprava izmedju Dzomica i Misina tesko je reci ali sve mi se cini neka vrsta prepucavanja koja nece nista korisno donijeti,medjutim ni nesto mnogo pokvariti.
U samom tekstu se i sa jedne i druge strane nabrajaju i Sveci i privrzenost Crkvi ni jedan ni drugi ne osporavaju crkvu ali onog drugog okrivljuju za maltene raskol.
Duh Sveti ovdje nije niti moze biti doveden u pitanje ,jer Crkva Bozja nije stvorio ljudski intelekt vec Bog u dane pedesetnice ,a posto je to tako ,i vuci siti i ovce na broju.
Препоруке:
10
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер