уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Емир Кустурица: Није лако бити Србин

Kоментари (81) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 12 септембар 2011 12:11
Милош Бар
Човјек је једноставно - геније !
Препоруке:
98
6
2 понедељак, 12 септембар 2011 12:25
Sigurno mu nije bilo lako
Na stranu sve ostalo (ako se uopste ima sta staviti na stranu), nije bilo lako za njega da predje u pravoslavlje i da se vrati korenima.
Препоруке:
80
4
3 понедељак, 12 септембар 2011 12:33
Кувар Бродски
Човек.
Препоруке:
90
5
4 понедељак, 12 септембар 2011 12:35
Јакша
Кустурица је највећи помиритељ на свијету.
Зато што је слободан човек и дружи се са слободним људима, напр. Михалковим.
Да ли Сарајевски муслимани знају своје порекло?
Да ли су они слободни?
Србима не сметају муслимани, никада нису ни сметали.
Они сметају сами себи, никако да постану слободни.
Нико их не угрожава, ама баш ничим.
Ја као србин, сматрам да су црногорци прави срби, више него срби. Не зато што волим да има више срба на свијету, него ми то ушло у разум као оном Митру пред изборе. Поносим се тиме,
Никако не могу да убедим Украјинце да су они уствару Руси и да су садашњи руси постали од украјинаца. То је непобитно тачно.
Неко је нашао тему да се над нама иживљава.
Препоруке:
75
6
5 понедељак, 12 септембар 2011 12:35
Peter RV
Kusturica je jedan velicanstveni Srbin i umjetnik koji se uzdigao iznad ovoga pasjeg doba da sluzi Srpstvu kao svetionik.
(drugi je- Novak Djokovic)
Препоруке:
71
6
6 понедељак, 12 септембар 2011 12:38
Биљана Николић
Један је Емир Кустурица!
Препоруке:
73
4
7 понедељак, 12 септембар 2011 12:44
slobodan 50
čovek, a ne političar...svaka čast Emire, brate, gleda tebe Bog...
Препоруке:
65
5
8 понедељак, 12 септембар 2011 12:44
Slavomir Srpski
Eh da je srece pa da svi srpski muslimani imaju ovakvo misljenje, pre svega o sebi samima, istini i poreklu, i da onda zajedno sa ostalima vole i brane tu svoju otadzbinu Srbiju.
Препоруке:
51
5
9 понедељак, 12 септембар 2011 12:59
Vera Sobat
Ne znam da li je dovoljno reci da se ja i moji prijatelji DIVIMO ovom ISTINSKI SLOBODNOM COVEKU!!!!

Svo postovanje Vama uz zelju da i nadalje ostanete HUMANISTA i UMETNIK i
kao sto rekoh, jednostavno divimo Vam se g-dine Emir Nemanja KUSTURICE!!!!!

Nadam se da cu videti Andricev grad,a mozda imati veliku srecu da i Vama pokazem svoje divljenje i postovanje!
Препоруке:
51
3
10 понедељак, 12 септембар 2011 13:02
Ружичасти пантер
Велики уметник и велики човек.У време кад се многи знани и незнани одричу српства, он је изабрао да буде Србин.
Препоруке:
59
4
11 понедељак, 12 септембар 2011 13:15
Алекса Рићун
Куста је великан. Заљубљеник и маштар.
Каква је разлика између побуњеника и непобуњеника у Либији, кад неко са висине убија и једне и друге.
Они су били једно, а сад одједном нису.
Ко их само научи да се супротставе једни другима. Због демократије?
Неко са стране хоће да оствари њихов интерес. Није могуће!
Тога нема нити може бити.
Каква је разлика између Дачића некад и сад.
Када је имао већа права на образовање, скитње, одлазак у Европу, шенген визу, на рад?
Народе, опаметите се.
Навалила Европа да Косово буде Албанија, а не Србија.
Нема разлика ако сви имају иста права, куће у којима живе. Нека остане Србија.
Албанци хоће да потчине и понизе, узимају њихову имовину, власт над њима.
Срби су дужни да спрече насиље, без обзира на силу која их подржава.
Зашто Хрвати поклаше, поубијаше и протераше Србе, живели су у својим кућама.
Да би имали слободну демократску Хрватску.
Ајде да се заједно смејемо.
Препоруке:
29
2
12 понедељак, 12 септембар 2011 13:17
Bosanac
Sarajevo i Bosna se Kusturice sjete samo onda kad pročitaju negdje u novinama neku njegovu izjavu.
Inače si nam totalno nevažan i taman posla da se bavimo s tobom!
Što se tiče njegovog spektakularnog prelaska na pravoslavlje, slažem se da je to apsolutno njegovo pravo.Samo što obični ljudi koji tragaju za duhovnošću ne zvone na sva vrata o tome.Obično to prođe neopaženo baš kao što je to učinio bivši fudbaler Crvene Zvezde Nenad Jevtić koji je nedavno prešao na Islam.
Препоруке:
7
88
13 понедељак, 12 септембар 2011 13:29
Jututunac
Za ove minuse, jedan je sigurno od Pesicke, ali me kopka ko je drugi...
Препоруке:
44
5
14 понедељак, 12 септембар 2011 13:53
Мики Београд
Кратак, језгровит интервјуу који показује сву величину једног човека-уметника.
Емир је злато не само Балкана и Србије.
На жалост, има много оних који не разумеју и неће да разумеју поруке мира Емира Кустурице.
То су истовремено и пруке мира Срба, оних правих, којих је и највише.
Иво, Емир и Немања. Има ту много симболике и поноса са овог поднебља.
Леп путоказ нашег човека и уметника, Емира Кустурице.
Препоруке:
36
4
15 понедељак, 12 септембар 2011 13:59
Сарајлија
Само бих волео да Куста обнови и Горажданску штампарију. Тиме би се заокружила једна велика целина. Куста цар!
Препоруке:
41
3
16 понедељак, 12 септембар 2011 14:02
За Босанца
Поредиш Кусту са неким фудбалером? И није Емир "звонио" о свом повратку у православље већ је светски лик и све што уради оде у свет. А фудбалер није променио нацију ако је променио веру, нити измишља новитет као неки.
Препоруке:
50
4
17 понедељак, 12 септембар 2011 14:15
ja
h da je Kusturica bio predsednik bivse jugoslavije ili bar Bosne?!!
Ali bez obzira na sve on je veliki covek i hvala mu za sve to je ucinio i sto jos cini za ovaj narod i zemlju!!!
I neka te,Kusturice, Bog cuva!!!
Препоруке:
29
1
18 понедељак, 12 септембар 2011 14:22
Prvo skoči pa reci hop
E moju Kusta na šta si ti spao kad ti je najveći lični uspjeh u životu vratiti se "korijenima".

Šta znači to uopšte korijenima? Zašto se ne vratiš onda još dubljim korijenima? Zašto si se zadržao na hrišćanstvu i njegovom dolasku na Balkan?

Zanimljivo je zaista vidjeti kako Kusta glumi pacifistu, a promjenu vjere smatra strašnim zlom u modernome dobu.

Odlučio Kusta da ispravlja greške svojih predaka. Zapitaš li se ti Kusta je li neko od tvojih predaka uživao i smisao svog života upravo pronašao u Islamu. Odakle ti pravo da pljuješ po precima. Drži se sam sebe i svojih ličnih uvjerenja.

Zavadio si se sa rodnim gradom i to te muči više nego išta u životu, pa utjehu tražiš vraćanju "korijenima" i mitomanskim projektima koji za cilj imaju razdvajanje, a ne pomirenje i spajanje. Da si se Bogdom ugledao na taj most i njegovu suštinu kojem se toliko diviš navodno. Podignut je u ime Allaha, a ne srpstva.
Препоруке:
8
73
19 понедељак, 12 септембар 2011 14:25
kapetan u rezervi
Covek poseduje toliku sirinu i slobodu duha da se jednostavno ne moze meriti nasim balkanskim merilima
Gospode boze,hvala ti sto si ga poslao da nam osvetljava put, kuda i sta dalje.
Prosto
COVEK
Препоруке:
31
3
20 понедељак, 12 септембар 2011 14:27
Зоран Туцаковић
Човек који каже:
... а научио сам да моја аутономија и слобода буду крунски израз мог постојања.


изрекао је оно чиме треба да се руководи сваки слободномислећи човек, који истрајава на личносном потврђивању истине да су вера и слобода иманентни људском бићу.
Препоруке:
30
2
21 понедељак, 12 септембар 2011 14:38
КнињаНИН
Некада давно сам на овом истом сајту написао интелектуална ГРОМАДА за једног нашег пјесника али мораћу се поновити... Господин Кустурица је ЧОВЈЕК...
Препоруке:
31
4
22 понедељак, 12 септембар 2011 15:00
alkar
ko minja viru- il spasava glavu il ima večeru..kusta ima večeru...dizete ga u nebesa kao novokomponiranog pravoslavca nemanju a pljujete po jezdiću,novomuslimanu hakiji.dvostruka mjerila vas demokrata,al jasno je ,ko god je za "srpsku stvar" je brat pa ma ko bio,makar crni vrag,a ko je protiv-na kolac,pa makar brat,nije brat već krvnik"srpske stvari"...KUSTA IMA PRAVO BIT STA OĆE,KAO I JEZDIĆ.osim u srbiji.tamo nemoze da se bude sta oćes.il si snama il si protiv nas.demokratski
Препоруке:
7
57
23 понедељак, 12 септембар 2011 15:21
Зоран
Кад дођеш у велики свет и кад те неко пита ко си, ти се запиташ ко су писци који стоје иза тебе, којим су језиком писали, која је то култура којој припадаш и с којом можеш да се идентификујеш. Ја апсолутно могу да се идентификујем са Мешом Селимовићем и његовим причама о његовом оцу и деди, са Андрићевим историјским амбиваленцијама и стрепњама, с поезијом Милоша Црњанског и Матије Бећковића. Кад бих кренуо даље, дошао бих до сликара Саве Шумановића и до многих научника. То је идентификација, а не само црква и религија.


Да, баш то, култура је одредница која нас дефинише као народ и ономе чему припадамао. Културну баштину је потребно неговати и чувати, јер то нас пред читавим светом представља ко смо!
Препоруке:
32
0
24 понедељак, 12 септембар 2011 15:22
nataša
Ima jedna priča o čoveku koji je uvek govorio istinu.
Taj čovek koji je uvek bio iskren mnogo je nastradao.

Privilegiju da bude potpuno iskren i veran samome sebi može da bude neko ko se zaštitio ili visokim položajem ili velikim delom. Ovu misao je puno lepše od mene izrazio Meša Selimović, a ja i ne kažem da ga parafraziram, niti citiram, jer jednostavno sam siguran da je tako. Postoje i oni ljudi koji su potpuno iskreni, a da se pre toga nisu zaštioili i oni su za svako društvo neprihvatljivi i izolovani kao remetioci reda.

Sreća Emiru što ga štiti njegovo delo. Ili zamislite da je pokojna Olja Ivanjicki pričala što je pričala, a da nije mesečno prodavala sliku za trideset hiljada evra.

Emir se izborio da bude šta on hoće iz razloga koji on hoće. Tolika sloboda za mene je malo zastrašujuća.
Divim se, ali ne smem da budem toliko iskren.
Препоруке:
27
3
25 понедељак, 12 септембар 2011 15:26
Velimir
Tesko je biti Srbin,ne od nesrba, vec od mnogih koji se busaju u prsa.Emir je COVEK,dakle posten covek intelektualac koji nema u sebi fanatizma,ni
verskog,kao ni pretencioznost na svoju realnu velicinu i postovanje.U 20-tom veku ljudskost je srozana i jos se moze naci samo kod velikih ljudi
tipa Kusurice,Pitera Handkea i slicnih.Drago mi je da je Srbija iznedrila jednog velikana njegovog formata.Srpsko narodno predanje ovekovecilo je ovakve ljude, pa verujem da ce to biti i sa njim kao i da ce napajati vitalnoscu i snagom narastaje odane svojoj zemlji.
Препоруке:
25
3
26 понедељак, 12 септембар 2011 15:36
Danski Srbin
Gospodin, koji se predstavio pseudonimom "PRVO SKOCI PA KAZI HOP", opasno zamera Kusti sto se zadrzao na hriscanstvu, zasto nije isao dalje u nazad - dokle, do majmuna ili Adama i Eve.
Navodno Kusta pati za svojim rodnim gradom. Ja sam rodni grad napusti davno i on meni sada ne znaci to sto je nekad znacio, mislim da Kustu bole donja ledja za Sarajevo. Danasnje Sarajevo i ono iz koga je otisao, nisu iste varosi.
Dalje, na Drini je cupriju pravio SRBIN, odveden kao dete u Tursku, Mehmed pasa Sokolovic. To je bio covek od formata, koji je prisilno islamiziran ali je kao odrastao akceptirao islam i u srcu ostao Srbin. Da nije, ne bi brata kaludjera Makarija Sokolovica pomogao da postane patrijarh. Turska je bila velika sila , mi smo bili samohrani sirocici i potpuno razumem vase pretke, koji su konvertirali da bi preziveli. Ne razumem ,da vi, potomci islamiziranih Srba, to ne shvatate i skupo placate tu tipicno srpsku tvrdoglavost.
Препоруке:
41
2
27 понедељак, 12 септембар 2011 15:57
АЛКАРУ
Типично размишлјанје за " Просјаке синове" ау јест се Хрватска усрећила са вама каменјарцима који сте профитирали у рату.
Лепо је стари лицемер Месић рекао за тзв. генерале: " Кад си ти возио аутобус за Беч мени је путовница била одузета" !
Препоруке:
25
2
28 понедељак, 12 септембар 2011 16:06
Hercegovka
@Bosanac
Nenad Jevtić je bio u omladinskom timu Crvene zvezde, nije bio Zvezdin prvotimac. Sad je anonimni fudbalski menadžer u Švajcarskoj. Ipak su mediji na velika zvona oglasili njegov prelazak na islam (na Večeri Kurana), ali je čovjek anonimus i nije više nikome zanimljiv. Jusuf se sada zove, zar ne?
Emir Nemanja Kusturica je režiser svjetskog glasa, s brojnim medjunarodnim filmskim nagradama, uz to i muzičar koji je sa svojim bendom obišao svijet, a postao je i književnik. Ne mogu se oni porediti, sem možda u glavama nekih Bosanaca.
Препоруке:
36
3
29 понедељак, 12 септембар 2011 16:08
каја
хвала Вам од срца!
Препоруке:
20
2
30 понедељак, 12 септембар 2011 17:17
Обсервантес
Човек који стално шаље спансоносне поруке мира. Сав је у аутентичној креацији. Да, асоцира на великог Мехмед пашу Соколовића, српског сина, градитеља, добротвора, помиритеља. Срећа нек Вас прати. Све остало имате. Живели година сто пет и опет!
Препоруке:
25
2
31 понедељак, 12 септембар 2011 18:07
Sarajka
Poruka upucena ranijim komentatorima koji se izjasnjavaju kao Bosanci i tupe o Sarajevu: U ovom ratu su najvise izgubile Sarajlije, jer im je otet grad od ovakvih fanatika kao sto ste vi, koji svima namecu Islam i Tursku, a zive i sami u Sarajevu poslijednjih deset-petnaest godina. Emir je Sarajlija i pravo Sarajevo ga voli, Bosna je ponosna na njega, jer on ide stopama Andrica, Selimovica i Kulenovica. A sadasnje Sarajevo nije staro Sarajevo vec spoj sela iz srednje i istocne Bosne, gdje se niti cita, niti misli, niti zna voljeti. Zato, postedite nas vaseg primitivizma, koji je najvise jada donio Bosni.
Svaka cast, Emire! Sve Sarajlije su uz tebe.
Препоруке:
32
4
32 понедељак, 12 септембар 2011 18:10
Биљана Николић@alkar
Нити је Кустурица као православац постао бољи него што јесте, нити је Jeвтић као исламиста постао гори него што јесте - а може се написати и обрнуто.

Свако је онакав какав јесте и моје поштовање Кустурице није порасло због православља.
Драго ми је што је Кустурица пронашао себе због њега самом, и драго ми је ако је Jeвтић пронашао себе у исламу, исто због њега самог.

Друга ствар је осећање части што је величина попут Кустурице приступио мојој вери, верујем да је и вама драго што је Jeвтић приступио исламу.

Нема ту никаквог пљувања.
Препоруке:
27
1
33 понедељак, 12 септембар 2011 19:20
Курјак
Prvo skoči, Bosanac и ја разговарамо о коренима - не били смо се сложили.
Једино на чему се племе држи су корени.
Већина Бошњака имају заједничке локалне корене. Многи њихови преци никада нису крочили у Малу Азију, не знају тамошњи језик.
Заједнички корени, говор, писмо, живот на истој груди, ћуприја коју је направио наш заједнички предак са Кустом јасно и отворено поручују да следимо и ценимо своје претке, своје корене.
Великани су налазили снаге да опишу муке наших корена, Андрић, Мешо, Његош, Мажуранић писали су из љубави, реално.
Имали су горак укус у устима, зовући да прекратимо неслогу, да се не истербљујемо, да се у опасности ујединимо.
Куста нам преко Соколовића каже да смо једно биће, да је бесмислено да се бијемо, једни друге да побеђујемо, да сложимо чакије у корице.
Рат је завршен. Родбине броји "своје" жртве. Незадовољним “губитницима” је мало крви.
Кусто позива на изградњу и дружење.
Препоруке:
16
1
34 понедељак, 12 септембар 2011 19:26
Sarajka
Kusturica vam uzima lovu. Nasao je nacin kako da zaradjuje i dobro zivi. Mene boli briga je se zvao Emir ili Nemanja.
Препоруке:
5
27
35 понедељак, 12 септембар 2011 19:32
Bosanac
@Hercegovka
Gdje je moja draga Hercegovka??:-))
Hajde bolan, Vama prešao Kusturica a name neki dan prešao jedan od najpoznatijih pilota zračnih snaga Kraljevstva Velike Britanije Juwel Haward, dekan Kraljevske akademije zračnih snaga. Kako piše londonski Daily Star, Haward ima 47 godina i za njega kolege kažu da je glavna faca svih zračnih snaga Velike Britanije.Poznat je i po tome što je obučavao i princa Williama za vrijeme njegovog školovanja na kraljevskoj Akademiji.
Juwel Haward je na Islam prešao 8-og dana mjeseca Ramazana.
Препоруке:
5
23
36 понедељак, 12 септембар 2011 19:36
Славен
@босанац и прво скочи...
Драго ми је да се скоро нико не пали на ваше провокације...
Ситни сте и мали... И ми и Куста добро познајемо такве!
Воздра !!!
Препоруке:
21
2
37 понедељак, 12 септембар 2011 20:02
Perun
"Ali, prirodno je da se oni identifikuju sa ta prva dva filma, u kojima mogu da prepoznaju svoje porodice i mitsku dimenziju svog naroda."
Kakav je to covek koji govori "oni" o sopstvenom narodu sa kojim je ziveo i odrastao,koji ga je formirao i kojeg se odrekao ? Da li to nas treba toliko da impresionira ? Budimo objektivni.Zamislimo obrnut slucaj,kako bi mi reagovali ? U nasoj tradiciji je da smo oduvek vise cenili onoga koji postuje svoje poreklo,svoju veru,i koji ga se ne odrice tako lako zarad,u sustini nekih licnih ambicija i ko zna cega sve ne.Ako je neko spreman da okrene ledja tako lako sopstvenom narodu,zasto ne bi sutra i nama ? Mislite malo o tome.
Препоруке:
6
19
38 понедељак, 12 септембар 2011 20:08
Jel Saraj'vo gdje je nekad bilo?
Kusta, samo naprijed! Ti si slobodan covjek, prije svega zato sto si doslijedan i cestit covjek. Ne obaziri se na fanatike koji su zapjenili i pricaju o Islamu, kao da je to skupljanje poena u basketu. Oni sve gledaju kroz svoje iskrivljene vizure. Ti gradis, stvaras, volis Bosnu zbog svega lijepog sto ona ima i volis ono najbolje u Srbima sto imas i sam: duh, dobrotu i dubinu.
Препоруке:
14
3
39 понедељак, 12 септембар 2011 20:27
Обсервантес
Кустурица ми је инспирација за данас. Бајица Соколовић (потоњи Мехмед паша) из Соколовића код Руда је једна од највећих српских историјских личности! Отац Димитрије примио је ислам пратећи отетог сина у Истамбул. Бајица, касније Мехмед паша саградио му је џамију. Мајци Марији, неутешној отимањем детета Мехмед паша (син Бајица )изградио је цркву у Соколовићима. Из бола раздвајања с мајком Мехмед паша је изградио мост на Дрини ангажујући најбољег градитеља тога доба који се звао, колико памтим, Коџа Мимар Синан (испаравиће ме већ неко ако грешим). Интересантно је да је су Соколовићи после Патријарха Макарија(обновитељ СПЦ после 100 година, за шта је Мехмед паша највише заслужан) дали још три српска патријарха а четрдесет пет потомака Соколовића су свештена лица и до дан данас! Дакле, Кустурица позитивно, конструктивно асоцира и Бог му дао све!
Препоруке:
20
2
40 понедељак, 12 септембар 2011 20:49
Арчибалд Рајс
Уживао сам у две ствари, у Кустурицином приповедању о оним малим и искомплексираним људима који пљују по њему и за које нико даље од њиховог комшилука неће чути, а друга ствар је била неколицина тих истих искомплексираних ликова, које наводно не занима Кустурица, али су ипак дошли овде да пљују по њему. Лепо је видети колико мржње има у њима, а то им је највећа казна. Кусто, само напред, не окрећи се на лајање медиокритета.
Препоруке:
17
4
41 понедељак, 12 септембар 2011 21:08
Marko Mihajlov
Gospodine Kusturica, vi ste veliki covek!
Препоруке:
11
2
42 понедељак, 12 септембар 2011 21:11
Bosanac
@Sarajka,

Ako si ti Sarajka onda sam ja Ivan Pavao II!
Препоруке:
4
19
43 понедељак, 12 септембар 2011 21:26
Milko Grbović
Књига "На небеску вагу", део песме "Новокрштеном":

Један си од ретких што су кадри тога
да се с том истином сретну и суоче
да станеш пред симбол распетога Бога
и да смерно кажеш : "Враћам ти се, Оче!"

Куражност да признаш и ко си и шта си
то је геста вредна сваког поштовања
данас, када српству иду тешки часи
кад нам ивер пада далеко од пања.

Србин слави моћног евро-земног кнеза
уместо истинског Бога свемогућег
да му се додвори, ни од чег не преза
и клони се Крста ко кромпира врућег.

Неко, давно крштен, на Божијој њиви
сеје неко љуто и отровно биље
а ти се, за узврат сада Крсту приви
и прецима славним врати под окриље.
Препоруке:
8
0
44 понедељак, 12 септембар 2011 21:28
Мохамед Али
Волео сам га као Касијус Клеја али такође као Мохамеда Алија, Американци су га мрзели због преласка на ислам( био је протестант), Мохамед Али је велики и највећи спортиста.
Куста је легенда, ништа ми не би значило и да је муслиман, нјегово је суверено право да се одреди и национално и верски, апсурдно је о томе и расправлјати у смислу негативних конотација.
Будимо реални, Куста је светски бренд који траје !
Препоруке:
12
2
45 понедељак, 12 септембар 2011 21:52
Влада Канада
Као Србин срећан сам што је Кустурица одлучио да ствара и обогаћује Српску Културу, као што сам срећан због Меше Селимовића и Иве Андрића. То су великани духа светског нивоа, које би сваки народ пожелео. Што се тиче неких, који се својих православних предака не желе да сећају, пустимо их нека мисле и живе како хоће, али под условом да они нас пусте. Искрено мислим да ми, Срби, не би требало да неразумно оштро судимо о нашим прецима, који су прешли на ислам и њихове садашње потомке, који се одричу претходног живота тих предака. Сурова су била турска времена. Да су срећни у својим телима и животима, не би нас, Србе, колико мрзели, нападали и убијали. Мрзе нас толико патолошки, зато што не могу да буду као ми. Хоће, по сваку цену, да буду хрватско цвеће. Нека буду, ако их то чини срећним. Нама је свеједно.
Препоруке:
18
1
46 понедељак, 12 септембар 2011 22:07
Milica
Srbi su slovenski narod koji se doselio iz Belorusije. Tamo imamo korena.
Препоруке:
4
2
47 понедељак, 12 септембар 2011 22:39
Marko
Howard je, kazete, gospodine iz Bosne, velicina, jerbo je bio pilot/instruktor. Ako tom izjavom niste imali namjeru da nam ispricate dobar(?) vic, nego ste bili ozbiljni, onda je to zaista zabrinjavajuce.
Препоруке:
14
1
48 понедељак, 12 септембар 2011 23:41
АНА
Шта да ти кажем Кустурице, сем да те волим к'о брата. Ти и јеси брат сваком слободољубивом човеку.
Нека те Бог чува и срећа прати.
Препоруке:
14
1
49 уторак, 13 септембар 2011 00:56
Марко Дарковић
Нису ми јасни ови ''бошњаци/босанци'' што спомињу неког Ненада Јевтића ''бившег фудбалера Звезде''. Та особа уопште не постоји. А и шта мења то што је неко променио веру? Ми говоримо истим језиком, пишемо истим писмом, а то ''бошњак/босанац'' су Вам наметнули они који хоће да се ми довека мрзимо и да стално односи буду затегнути, а да они који су вам то наметнули могу у свако доба да продају своје оружје!
Ослободите се стереотипа, лажи, мржње и прихватите истину. Биће нам свима добро.
Препоруке:
13
0
50 уторак, 13 септембар 2011 08:27
Борис
Као Сарајлија и Србин волим Кусту због његове слободе. Вероватно је ових година имао тешка искушења, а у тренутку кад су сви пљували по Србима и кад су сви очекивали да и он пљуне он то није учино и то му је највећа грешка јер је остало стално сведочанство да њихова пропаганда није Истина. На жалост наша српска политика је учинила све да оваквих као што је Куста буде врло мало.(Глупости (да се преблаго изразим) по Босни у току рата). Што се тиче Сарајева неки коментатори преоштро суде о садашњем Сарајеву и његовим становницима, претежно Бошњацима. Треба бити свестан да је град преживио голготу, да су пуно страдали. Иако су услови тешки били за немуслимане у Сарајеву, ипак су већина сачувани у рату. И дан данас има много коректних људи у Сарајеву, Бошњака који не мрзе нас Србе. Што се тиче Сарајева велику, можда и пресудну улогу за његов садашњи етнички састав је одговорна Српска политика која је прво инсистирала на подели (Крајишник) (па кад није успела потписала да читаво Сарајево...
Препоруке:
3
0
51 уторак, 13 септембар 2011 08:38
Борис наставак
Милошевић је предао читаво Сарајево Бошњацима не водећи рачуна да је велики дио око центра Сарајева настањен одувек Србима. После тога је руководство Срба позвало све Србе да напусте Сарајево (после свега у рату и пропаганде) ови су то масовно и учинили. Шта би било да је тада српска политка инсистирала на остајању у Сарајеву. Данас би у Сарајеву имали најмање 20 процената Срба, а можда и више.Тада можда неби било Републике Српске. Ко зна сад шта је паметније, али ја за моноетнипчност крива и српска страна. Сви ми из Босне и Сарајева смо прилично повређени (сваки из својих разлога). Као Србин и православац желим да поручим мојим земљацима да треба да будемо поносни на све наше земљаке који су нешто урадили корисно уживоту и оставили неки траг од универзалног значаја. Такав је Кустурица, Абдулах Сидран, Андрић, Мак Диздар и многи други.Узгред прво су у Сарајеву неки квазиинтелектуални кругови напали Кусту, а он сад жестоко враћа (разумем га). Штета. Желим и њему и Сарајеву све најбоље.
Препоруке:
1
3
52 уторак, 13 септембар 2011 08:53
Dejan P.
Kamo srece da je bilo vise ovakvih ljudi u Bosni devedesetih koji znaju odakle poticu i ko su,onda sigurno ne bi doslo do rata.Medjutim,malo je ljudi kao sto je Kusturica.
Препоруке:
2
0
53 уторак, 13 септембар 2011 09:26
slobodan 50
emire, brate, molim te, promeni i pravoslavnu veru i postani eskimac, ali nastavi sa svojim grandioznim radom i sa još 1.000.000 novih ideja....pokušaj da naučiš bednike nekim osnovnim stvarima...živeo 100 godina.
Препоруке:
6
1
54 уторак, 13 септембар 2011 10:03
drasko
"....ne ocekuj da te iko razumije,
radi svoje - ti si covek od zanata.
sve gadosti oko tebe sto se viju
stvorile su sitne duse iz inata..."
Ziv bio Emire.
Препоруке:
3
0
55 уторак, 13 септембар 2011 10:32
Emir
Zbog ovog čovjeka mrzim sopstveno ime. Dobro su ti rekli oni ljudi iz Užica. Otisao si od svog naroda a Srbi te nikad neće prihvatiti za svoga. Razumijem tvoju isfrustriranost time, ali o tome si ranije trebao da mislis.
Препоруке:
3
8
56 уторак, 13 септембар 2011 10:50
Sarajka Borisu
Borise, slazem se sa tobom u mnogome. No, situacija u Sarajevu i etnicki cisto Sarajevo, kakvo je sad, nije rezultat poslijeratne politike i Dejtona (samo) vec jedne unitarne politike Izetbegovica, zbog koje su jos '92. grad napustili njegovi stanovnici muslimanskog, srpskog, hrvatskog, jevrejskog... prezimena. Jednostavno, kome se zivi u gradu koji sve vise lici na Teheran. Za rat je kriv nacionalizam svih strana, jer su mogli glasati za stranku Jugoslovena, a nisu. To je njihovo pravo. Ali cinjenica je da je Sarajevo danas naseljeno Sandzaklijama, koji narocito polazu pravo na nas grad, a ne znaju nista o njegovom duhu i ljepoti multietnicnosti. Zato ponavljam da je primitivizam i iskljucivost, pod velom vjere, najvise naskodila samom Sarajevu. Kusta mu je samo dao ljepotu i slavu svojim filmovima.
Препоруке:
3
1
57 уторак, 13 септембар 2011 11:15
МГ
Када сам схватио да је враг однео шалу, и о томе писо у тадашњем "Студенту":
Када је 1982 године Меша усталасао СФРЈ изјавом да је он спркси писац јер пише на спрском језику,без обзира што су му дела пуна филозофских опсервација на базу Курана.

Од хиљада коментара, један ме је уверио да следи хаос и грдило: Коментар једног делегата у тадашој Скупштини СР БиХ, значи не неког неписменог аутсајдера, него званичника:

"Дај болан, шта сте зинули плакат за неким Мешом? Када смо пребољели Блажов одлазак у "Хајдук" и Сребренков у "Звијезду", лако ћемо и неког Мешу."

Небитно је у чију је књижевност "прешао" Меша.
Небитно где су отишли Слишковић и Репчић.


Жалосно је њихово поређење.

Тај јадник није схватао колико је Меша заправо пропагирао исламску веру и Куран, наводећи много поучних ствари с којима ће се сложити и не-исламац и атеиста, неких универзалних порука...
И онда су пљунули на Мешину верзију исламских порука, а узели Алијину.
Остало је историја...
Препоруке:
4
0
58 уторак, 13 септембар 2011 11:30
Sarajka Sarajki Borisu
No, situacija u Sarajevu i etnicki cisto Sarajevo, kakvo je sad, nije rezultat poslijeratne politike i Dejtona (samo) -LAZ
vec jedne unitarne politike Izetbegovica, zbog koje su jos '92. -LAZ . Alija je bio pacifista, a ustav RBiH je odredjivao jednaka prava za sve.
- Nisi ni bila u Teheranu, pa sta onda pises gluposti.
-Za rat je kriv nacionalizam svih strana, - za rat su krivi vrhovni politicari Beograda,
-stranku Jugoslovena je srusio Beograd
Ali cinjenica je da je Sarajevo danas naseljeno Sandzaklijama -JESTE ima ih mnogo,
koji narocito polazu pravo na nas grad - po cemi je to "nas" grad kad ste mu okrenuli ledja 92 kad ste stali na jednu stranu.
a ne znaju nista o njegovom duhu i ljepoti multietnicnosti. - cuj sad Teheran mulitetican
- primitivizam i iskljucivost -vrijedjanje
- pod velom vjere -vrijedjanje
- najvise naskodila samom Sarajevu- Sarajevu je najvise naskodila ratna politika Beograda 92-95
- ne zaboravi scenario za flmove napisao Abdulah Sidran, gromada
Препоруке:
2
6
59 уторак, 13 септембар 2011 13:31
ALAKR
A STA KUSTA ZNA DA LI JE ILI NIJE LAKO BITI SRBIN.PA NIJE ON SRBIN.tako je i hrvat iz bosne,ivo andrić,posta najveći srpski pisac u zamjenu za ministarsko mjesto u kraljevini jugoslaviji.čak je i zaboravio govoriti ijekavicu i pisat latinicu kojom je govorio i pisa do dvadeste godine zivota,ka sta su mu u ostalom govorili i otac hrvat i majka srpkinja..kusta će dobit andrić-grad..to je njihov izbor i triba to postivat,nase je samo da pristojno komentiramo.mene vise brine to sta vi sve one sta vam se prodaju za večeru trpate u borce za "srpsku stvar" i dajete im vise vaznosti od istinskih i odanih domoljuba i dajete im naziv "srbin".kao srbin se moras rodit a ne navrnit ka kajsija na sljivu.nema domoljuba od navrnutog srbina.znaci kusta nema sanse da zna da li je lako biti srbin.ka da ja priđen u žene i kazen da nije lako rađat.a kako bi ja to ,osim informativno i bez osobnog iskustva,zna.. kusta kusaj tu besplatnu čorbu i snimaj filmove,pivaj a o srpstvu znas koliko i ja
Препоруке:
0
5
60 уторак, 13 септембар 2011 13:54
alkar@biljana nikolić
potpisujem svaku rič sta ste napisali..osim sta sam ja hrvat pa se zadnja rečenica ne odnosi na mene.postujem kustin izbor,kao i mnogih drugih-meša,ivo andrić i da ne nabrajam...vi ste to dobro determiniali....jedino sam je iznio i pozadinu svega toga "prelaska u srbe"..tu se mozda razlikujemo ali za ovo vase misljenje nemam nista protiv...
Препоруке:
0
3
61 уторак, 13 септембар 2011 14:04
alkar
i ni na kraj pameti mi nije sta nije ni kusta ni mesa ni ivo izabra hrvatsku već srbiju,tako bi vi mozda pomislili....ja ne volim one sta mijenjaju nacionalne boje prema situaciji ili interesu...nekako mi to nije prirodno otić iz svog naroda-identiteta i prić mrtav-ladan u tuđi narod,i to na velika zvona...iako bi mi bila cast biti sunarodnik takvim veličinama ,ka sta su kusta ,mesa i ivo ali ispalo bi to karikirano i zbog inetresa pa mi nebi silo.oni su rođenjem drzavljani BIH i to je njihovo prirodno određenje..ali..čudi me sta ih vi tako plebisticitski priznali za srbe....svaka im cast za umjetnost.mislim da je malo takvih u cjelokupnoj svjetskoj umjetnosti.ka sta mi recimo za sta real nije iz splita..salim se nebi ja da HAJDUKA za pet reala i sedan barcelona sve sa mancester unitedom...
Препоруке:
0
4
62 уторак, 13 септембар 2011 18:05
Славен
@-сарајка сарајки борису...
Да ли се сјећаш референдума мултиетничког. Идемо на њега прегласаћемо Србе, шта нас брига за њих.Нађи на youtube 7 муслиманску бригаду и види алију пацифисту мултиетничког ??? !!! Или погледај мало шта је писао у исламској декларацији. Е онда објасни мени неуком Србину те твоје ставове о пацифизму и мучтиетничности !
А ускоро ће кући човјек који је побиједио на изборима у Босни !
То је Бабо, али ти можда и не знаш да је он требао бити предсједник , није био довољно пацифиста па је ријасет одлучио да је Алија мултикултурнији и да он мора на чело пацифиста у БиХ. Размисли и појасни !
Препоруке:
3
1
63 уторак, 13 септембар 2011 20:05
za Slavena
za Slavena
Da li se sjećaš referenduma multietničkog - Glasala sam za jednu i jedinu Republiku BiH nezavosnost kao sto sve druge rep. izglasale nezavosist.
Idemo na njega preglasaćemo Srbe- Nikad ne bih zivjela u Srboslaviji. Srbi nam ukinuli naciju, jezik, istoriju- nikad vise
šta nas briga za njih- Srbi bi da imaju 4 drzvae (?)
Nađi na youtube 7 muslimansku brigadu i vidi Aliju- duznost je svakoga braniti otadzbinu
pacifistu multietničkog -Alija je bio pravnik pacifista, a da je zavrsio Vjnu akademiju rat bi se zavrsio za 1 jesec
pogledaj malo šta je pisao u islamskoj deklaraciji -strasno, poledaj kako je Srbija diskriminirala Bosance(Bosnajke) otimacine imovine kroz zakone,ukidanja nacije i jezika, ukidanja istorije.
E onda objasni meni neukom Srbinu te tvoje stavove o pacifizmu i mučtietničnosti - Srbi ne razumiju multieticnost, gubljenje vremena!
A uskoro će kući čovjek koji je pobijedio na izborima u Bosni -dobrodosao, glasala za njega!
Препоруке:
0
3
64 уторак, 13 септембар 2011 21:00
Арчибалд Рајс
Само за ове гневне и бесне да кажем да је Кустурица био на страни Срба и 90-тих, када то није било популарно и када је могао на западу да глуми муслимана кога нападају ''зли Срби'', међутим господо алкари, босанци, ви сви мали увређени и исфрустрирани, Куста није хтео да лаже и глуми попут вас, зато га и мрзите.
Препоруке:
2
1
65 уторак, 13 септембар 2011 21:21
alkar
pa eto vam kuste,zavek...bez pare i dinara...izdat ce i vas
Препоруке:
3
1
66 уторак, 13 септембар 2011 22:21
Славен
Од славена.
Ја сам гласао за останак у Србославији ! А бих је била власништво 3 народа па о њој треба и да одлучују 3 народа или 2 како урадисте на референдуму као ви а можда и само 1, бошњаци ако надјачате.
Срби су вам дали све језик, нацију , историју све. Ништа вам нису одузели буди реална нађи ми гдје сте и када то имали језик и нацију осим ако се не осјечаш турчином и не говориш турски језик , у шта сумњам!
Ваша тзв историја починје доласком Турске пре тога бијасте Срби као и ми!
4 државе шта је спорно ако су унијели 4 државе у Југу имају прави и да их изнесу.
Не добих одговоре само добих шупљу причу.
Да ли си гледала шта прича Алија на смотри 7 муслиманске? Нисам питао шта је дужност свакога, бранити отаџбину, па што не бранисте отаџбину југославију?
О имовини ? Распитај се ко је власник башћаршије у грунту. Све Јевреји и Срби. А сада ?
Па о мултикулти не одговори ми јеси ли прочитала ишта из исламске декларације? Кажеш Срби то не разумију ..
Препоруке:
2
0
67 уторак, 13 септембар 2011 22:46
Славен
Наставак...
Ако се не разумијемо у мултиетн. Како то да су они који се разумију у то чисти као словенија, хрватска, косово,мх федерација... А Србија пуна Мађара Хрвата Муслимана...
А на крају и ја сам гласао за Фикрета и видјео сам тада сву своју заблуду!!!
Човјек побјеђује на изборима и не постаје предсједник !!!
Да ли си се осјећала преварена ? Молим одговор јасан на једноставно питање. Стварно ме занима јер сам се ја осјећао превареним!! Бирам демократско и мултикултурно !!! И шта добијам да умијесто наших гласова предсједника постави тадашњи реис јели би јакуп селимовски?!
Да сумирам то је ФАКАТ. То је Босна. То је истина а оно што ти пишеш су уопштене шупље приче, лажи итд у најбољем случају то су твоје заблуде ако си искрено добронамјерна. Само што Срби од тога немају ништа!
А Кустурица је паметан и слободан интелектуалац који спознаје истину и не боји се да то каже! Кустурица је зарадио вани а улаже у Србију и РС дакле теза о узимању пара је танка!!! Ћао
Препоруке:
1
0
68 уторак, 13 септембар 2011 23:42
Marko
Gospodine alkar, prije Kosovskog boja, nema islama u Bosni. Otud polazeci, logicno je da je vas nacin koristenja termina 'izdaja' samo psiholosko izvrtanje. Naravno, logicki nacin rasudjivanja je najtezi nacin rasudjivanja, i covjek mora dobro da se potrudi da bi umio logicki da rasudjuje. Stoga me ne cudi kada se neko odluci za psiholoska izvrtanja na racun logike, poput vas ovdje npr., mnogo je lakse, moze da se tvrdi bilo sta bez obzira na istinu. Ako je on dakle iz Bosne, a jeste, i ako prije Kosovskog boja nema islama u Bosni, a nema, onda nema nista nejasno u vezi njegovog porekla, naravno, pod uslovom da se ne bavimo psiholoskim izvrtanjima poput vas. Covjek je dakle Srbin i veliki umjetnik, nema tu nista nejasno.
Препоруке:
2
0
69 уторак, 13 септембар 2011 23:52
Sarajka
za Slaven
Pises bez veze. ako te sta zanima googlaj.
Препоруке:
0
5
70 среда, 14 септембар 2011 09:05
alkar@marko
sve ste dobro napisali ,osim zadnje rečenice....a da li je mozda njegov predak bio turcin i dosa direktno iz turske sa turskom vojskom i osta u bosni..sta bi on onda bio? ili postoji mogućnost,sad cete se vi zapinit,da mu je ćaća i mate bili hrvati i dolaskom turaka se poturcili?sta bi tada bio?
Препоруке:
1
0
71 среда, 14 септембар 2011 23:54
Marko
Gospodine alkar, necemo da pjenimo, samo cemo da se potrudimo da utvrdimo istinu. Elem, postoji dakle mogucnost da je on potomak, kao sto kazete, turcina, koji je ostao po odlasku turaka. Sta mozemo da kazemo u neprilog toj pretpostavci? Pa u neprilog toj pretpostavci mozemo da kazemo kako je malo vjerovatno da bi jedan turcin pri takvim okolnostima ostao, iako ni to ne mozemo sasvim pouzdano da iskljucimo. Dalje, u neprilog toj pretpostavci mozemo da se pozovemo i na to sto covjek i sam navodi odakle su njegovi preci. Dakle, imamo dosta ozbiljne prigovore toj pretpostavci. Dalje, ako post Kosovskog boja imamo pomjeranje Srba prema tim prostorima, a ne i pomjeranje Hrvata, onda je vjerovatnije da su njegovi preci Srbi. Dakle, s poznatih nam desavanja, najvjerovatnije je da su njegovi preci Srbi, premda eto nemamo siguran uvid. Na kraju, ni vi licno ne znate da li je mozda i jedan od vasih predaka 'izdao', da niste mozda Madjar i da nece mozda jedan od vasih potomaka jednom da se vrati.
Препоруке:
0
0
72 четвртак, 15 септембар 2011 09:07
alkar@marko
eto sami rekoste da neznate i da je moguće i da je verovatno i da nema dokaza i da postoji mogućnost..al eto čovik tvrdi da je srbin po porijeklu i ja to postujem.tako i ja tvrdim da sam hrvat,kao i svi moji preci,zapis u knjigamma rođenih i umrlih to potvrđuje,a vi uporno mene i sve hrvate proglasavate srbima...ako musliman tvrdi da je srbin vama je to ok,a ako ja tvrdim da sam hrvat to nije točno...vi njemu virujete jer se covik izjasnio ,a kad se ja izjasnim onda lazem...svi smo srbi,jel?nebi ja to reka..neka je nama kusta ziv i zdrav i neka pravi dobre filmove a njegovo srbovanje me ne zanima.ja se nebi pripisa u srbe ni za zivu glavu,ni u amerikance,ni nijemce ni u ista osim sta jesam,iako sam mozda po porijeklu mađar kako vi kazete. a sta ako ste vi npr po porijeklu hrvat?a da to neznate...jednog dana saznate i da li bi se vi tada upisali u hrvate?mislim da nebi.nebi ni bilo lipo.vi ste srbin i tako triba bit do smrti..sve drugo je izdaja..
Препоруке:
0
1
73 четвртак, 15 септембар 2011 13:58
Sarajka gospodji koja se izdaje za Sarajku a smatra Aliju pacifistom!!!
Gospodjo, sve ste rekli ovim vasim stavom. Ja sa vama nemam vise sta da diskutujem. Vi i takvi kao vi ste nam oduzeli Sarajevo. Eto vam etnicki cisti Teheran, pa mu se divite. A ako smatrate Abdulaha Sidrana gromadom,jasno mi je da je sedrenicka "kultura" zavladala i preplavila kulturu Mese, Ive i Izeta. Sarajlija ima i u Sarajevu,a vi sigurno niste Sarajka niti imate veze sa demokratskim i slobodoumnim EVROPSKIM tekovinama koje je nosilo nase Sarajevo. Inace, zao mi je sto je Teheran postao sinonim za unitarni, ultraislamisticki sistem koji ne priznaje nista hriscansko, jer persijska kultura traje mnogo duze u proslost od islama. No, Sarajevo je Izetbegovic pretvorio u dzamahiriju. Ali sve ce se to opet promjeniti , jer glupost i ogranicenost ima svoj rok trajanja.
Gospodine ALKAR, naucite se pravopisu, pa cemo razgovarat' o Kusti i njegovim opredjeljenjima. "Ne znam, ne bih... " i tako dalje, se pise odvojeno.
Препоруке:
2
0
74 четвртак, 15 септембар 2011 19:10
volf
Ako se govori o predpdoatvki porijekla, istorijski praceno, Kusturica je mogao imati Vlasko porijeko a nikako Srpsko. Ali to nije moj problem. To sam sto sam.
Препоруке:
0
1
75 четвртак, 15 септембар 2011 22:39
za gornju bivsu Sarajku, islamofoba
Alija je govorio da rata nece biti, nije naoruzao narod ni vjsku, nit je planirao rat.
Vi ste nam oduzeli Sarajevo-sami ste otisli prije rata ne rekavsi komsijama ni dovdjenja
Eto vam etnicki cisti Teheran, pa mu se divite. - volim Sarajevo, a vi se divite Bukurestu
A ako smatrate Abdulaha Sidrana gromadom - to najveci zivi pisac danas
niti imate veze sa demokratskim i slobodoumnim EVROPSKIM tekovinama
-evropljani su prestali ratovati 1995, a vi ocito nemate nista zajednickog sa Evropom osim geografije
koje je nosilo nase Sarajevo-pa sto ga prepustite granatiranjima ako je bilo vase
Inace, zao mi je sto je Teheran postao sinonim za unitarni, ultraislamisticki sistem koji ne priznaje nista hriscansko- zao mi je sto je Bukurest (Beograd) unitarni, ortodoxni grad koji nikad nije priznavao druge narode i kulture
No, Sarajevo je Izetbegovic pretvorio u dzamahiriju - gospodzo dzamahirija znaci republika
Препоруке:
0
2
76 петак, 16 септембар 2011 10:01
alkar@sarajka
uz duzno postovanje, vama i vasim tekstovima i misljenju o mojoj pismenosti,zaboravljate da sam ja to već objasnio ali eto opet ću iz pristojnosti...profesor sam povijesti,hrvatskog jezika i knjizevnosti...ali nakon tolikih godina u razredu mi je dodija i ne volim knjizevni jezik ni pravopis...ja govorim i pisem svojim lokalnim govorom i bez velikih slova.izvinite ako vam smeta...a i brzina pisanja utječe na neke greske...ali glavno je da se mi razumemo...a ja bi sad vama moga nabrojit 5 većih gresaka u tekstu - u pitanju je sintaksa rečenice...ali glavno da ja vas razumem.
Препоруке:
0
0
77 петак, 16 септембар 2011 13:48
Sarajka gospodji koja se izdaje za Sarajku a smatra Aliju pacifistom!!!
Je li to onaj vas Alija koji je napisao Islamsku deklaraciju, koju ocigledno niste citali? Je li to onaj Alija koji je naoruzao Zlatne beretke jos '91. godine? Je li to onaj Alija koji nije izglasan na izborima, vec ga je Amerika nametnula pametnom muslimanskom zivlju Bosne i Hercegovine? jer, sjetite se, muslimani glasase za Fikreta, koji je bio domacin a ne bivsi zatvorenik? I na kraju, je li to onaj Alija pod cijom komandom je prijeceno vidjenijim Sarajlijama da napuste Sarajevo inace nece biti dobro? Otkud vi znate kad sam ja otisla iz Sarajeva?! Hocete odgovoriti zasto je moj stric bio u logoru, a ostao u Sarajevu i volio taj grad. Hocete odgovoriti zasto je mom ocu prijeceno da ce mu sina zaklati, ako ne napusti grad. Naravno, naci cete vi izgovor za ove mudrolije vaseg Alije, ali tako se to i radi u dzamahiriji. Nemate vi pojma sta je Islam. Moja nana je znala i primjenjivala islam u svom divnom zivotu i mogla je drzati casove vasim novokomponovanim islamistima.
Препоруке:
1
0
78 петак, 16 септембар 2011 13:57
Sarajka
A sada, sto se tice Beograda: o njegovoj istoriji su napisane mnoge internet stranice. Ko nije fanatik, ima snage da ih procita i nauci da u Beogradu zivi veliki broj manjina, kao i u samoj Srbiji. A u toj istoj Srbiji manjine imaju svoja prava i slobode, sto se danas za nase drago Sarajevo ne moze reci. Kusturicu zato ne dirajte, jer vi ste ti koji treba da se pravdaju za svoje istorijske greske, izdaje i propuste. Gospodjo, novokomponovana Sarajko, vi i ja se nikada necemo razumjeti, jer vi meni namecete unitarnu Bosnu, a ja vama multietnicku Bosnu i staro Sarajevo! E, zato ja i danas imam za prijatelje moje komsije u Sarajevu i van njega, jer dobri i dobronamjerni ljudi se razumiju. Mozda ste pokusali da ubijete Sarajevo, ali dok je njegovih divnih ljudi, ono ce da zivi gdje god mi bili.
Препоруке:
3
2
79 петак, 16 септембар 2011 14:04
Sarajka@ Alkar
Sve dok znate ispravno pisati, imate pravo na lapsus calami. Moja sintaksa je oformljena jos davno, pod uticajem Andrica. Znate, danas su ljudi navikli citati prostoprosirene recenice, u skladu sa licnim kapacitetom. Nemam namjeru tome se prilagodjavati. No, ako sto rekoste: vazno je da se mi razumijemo. Jednom cemo valjda naci i zajednicki jezik.
Препоруке:
2
1
80 субота, 17 септембар 2011 09:57
prava sarajka
Bivsa Sarajka, vi izvrcete cinjenice. Sve sto pisete, napisite i dokaze, inace rekla-kazala.
Srbija je poznata po tome sto manjine namaju prava, a najvise su zakinuti Romi. I Bosnjaci u Srbiji hoce autonomiju-nisu ravnopavni, a uskoro i Madjari. Skolski progam nije prilagodjen manjinama niti se djeca manjina mogu identifikovati u skolskim knjigama.
Intelektualci, a najvise Dobrica Cosic, su ti koji trebaju da se pravdaju za istorijske greske Srba i ubistva civila u RBiH, najvecih zlocina poslije 2 svj. rata. Kusturica se sam odrekao svoje tradicije. Tradicija je ono sto je ostalo iza roditelja i dedova, sto treba da se njeguje.
Vi izvrcete cinjenice. Imali ste multietnicko Sarajevo, i niste ga htjeli. U Ustavu RBiH su svi bili ravnopravni, a to Srbi nisu htjeli. Htjeli ste Veliku Srbiju. Kada su Srbi protjerali i pobili pola Bosne, sada bi opet multetnicko Sarajevo. Ali se zna ko je ko i sta je ko radio u ratu i koliko je ko zasluzio.
Препоруке:
0
1
81 субота, 17 септембар 2011 11:06
alkar@sarajka
postovanje,ali ja znam pisati i govoriti knjizevnim hrvatskim jezikom..a znam i srpskim, na ćrilici,da me čitav svet razume...eto neda mi se,ja sam lini dalmatinac i tlaka mi je stiskat botune za velika slova. a i sta fali mom lokalnom govoru?mi s njime govorimo od kad je nas.ja dobro razumin i juznosrpski..recimo u pirotu mi netriba prevodioc,a govore ljudi na lokalnom narječju..a i za zonu zamfirovu mi nije triba prijevod...nije bogatstvo u knjizevnom jeziku već u dijalektima,lokalnim govo rima...pa sva najveća djela i književna i filmsko-dramska na području ex yu su na narječjima ili u mjesavini sa knjizevnim ....velo misto,dom za vesanje,malo misto,prosjaci i sinovi,gruntovcani,osma ofenziva,ko to tamo peva,na drini ćuprija-dijalozi,kurlani,gospođa ministarka.zona zamfirova..mozda moja tvrdnja nije pravilo i u praksi nisan nasa dobre primjere ali je meni to blize od knjizevnog jezika...razumite vi mene
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер