четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Шта нам раде Британци?

Kоментари (118) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 22 јул 2011 16:08
@@
"Британски публицисти и новинари већ годинама тврде како су Англо-Американци 5. октобра 2000. извели државни удар и довели своје послушне квислинге".
Као да ми то не знамо . Ако већ имају "порив" нека објаве имена. На крају крајева , ипак су то претежно јавне личности (које свој тајни "посао"обављају јавно).
Препоруке:
119
3
2 петак, 22 јул 2011 16:32
Зоран Ђорђевић
Лепо рече први коментатор, као да ми то не знамо од првог дана. А припремано је још од 1945.
Препоруке:
78
2
3 петак, 22 јул 2011 16:47
Зоран Ђорђевић
Пре нешто више од две године историчар Мирослав Свирчевић је написао кратку студију о улози Британаца у креирању устава из 1974.
Препоруке:
85
0
4 петак, 22 јул 2011 17:10
Alek
Da, sve razumem, ali kakav smo mi to narod kada dozvoljavamo da nam vrsljaju po kuci. Valjda ce se opametitii oni koji mogu to da zaustave...
Препоруке:
82
0
5 петак, 22 јул 2011 17:20
aleksandar, oslobodjen za malo
Malo površno obradjeno, ali dovoljno da oni koji to nisu znali, shvate ulogu ne angloamerike već moćnika koji upravljaju, tokovima novca, moći,javnim mnjenjem, i svetskim neobnovljivim dobrima. Glavni eksponent ovih moćnika je engleska kraljevska porodica. Pa tako izjednacavamo ova dva zla. Ima mala greška u zaključku, nije državni udar izvršen odmah u oktobru već nakon uklanjanja Koštunice iz svih centara moći, svodjenjem njegove stranke na marginalnu opozicionu. Koštunica je poslužio kao trojanski konj, tu svoju ulogu naš Voja nije prepoznao, pa je objektivno kriv, što na vreme nije napustio taj brod kad je bio na vrhuncu moći. Ali sada za tim ne vredi plakati, treba rušiti ove koji nas polako ubijaju, iz dana u dan, svi naši atributi se pretvaraju u naše mane, a slavi se sve čemu se normalan narod sprdao. Rušite ih ljudi svim sredstvima gde god stignete i mislite svojim glavama....
Препоруке:
97
10
6 петак, 22 јул 2011 17:41
nataša
Ovom tekstu se ne može naći ozbiljnija primedba osim jedne i vezane za 27. mart i nemački napad na Srbiju. I dva propusta.

Iz tumačenja, Srbi u organizaciji britanskih ljudi u vrhu jugoslovenske države, pre svega generala Simovića organizuju martovske demonstracije ruše vladu i raskidaju sporazum sa Nemačkom i ZBOG toga Nemci napadju Beograd i Jugoslaviju.
Takva tumačenja u delu u kome se navodi da se nisu desile demonstracije i puč ne bi bilo nemačkog napada na Jugoslaviju su u najmanju ruku nedotupavne.

U komadanju Jugoslavije su učestvovali praktično svi susedi Jugoslavije, od Bugarske, Mađarske, Albanije do svih nesrpskih naroda u Jugoslaviji, koji su se za to spremali od samog osnivanje Jugopslavije, a ne od 27.marta 1941.

Dva bitna događaja za britanski odnos prema Srbiji i Jugoslaviji su susret Broza i Čerčila na Visu 1944 i prijem Tadića u britansko ministarstvo odbrane, kao ministra vojnog SRJ kada su odlučili da mu daju podršku za predsedničku kandidaturu.
Препоруке:
76
5
7 петак, 22 јул 2011 17:46
Бели Орао
Свака част Тому Џонсу, али ровац је ровац.
Препоруке:
38
0
8 петак, 22 јул 2011 18:12
Обсервантес
Аутор је направио миниисторијски сиже. Нисам из историјске науке али енглески колонијални ауторитет је неспоран. Али први пут им са Србима није ишло онако како су хтели јер су с Милошевићем „изгубили време“. После тога је све познато... Индуковали су, бесни а дипломатски поражени, историјске антисрпске непријатеље, који су чекали деценијама неостварени у мржњи и гладни историјске освете. Дакле, Милошевићу споменик на Калемегдану!
Препоруке:
75
8
9 петак, 22 јул 2011 18:24
Војвода Војислав
Војни удар је успео јер су народ,црква и војска били против Тројног пакта,другачије не би успео без обзира на њихове фунте.
Ткђ. су блокирали везе између Драже и краљевске Владе.
Титу су се приклонили,јер су се Черчил и Стаљин договорили да Југу поделе 50%-50%,у сфери интересовања.

Броза су помогли и када су приморали краља да 29. јануара 1945. пренесе своје краљевске прерогативе на намеснике (што се може тумачити и као абдикација).

Краљ је ту преварен,јер је договор био да Тито буде премијер,али је овај на намештеним изборима освојио апсолутну власт.

Има индиција да су ови стручњаци саветници у врховима Министарства унутрашњих послова и Министарства војске.

Па ко је могао да врати Дачића на политичку сцену него Амери,преко тадашњег амбасадора Мантера,јер је била извесна победа радикала.
А ШуНАТОвац је и више него очигледан.
А и зашто би се бринули што нам је војска растурена,када су наши властодршци рекли да Србија више неће ратовати,зар не?
Препоруке:
68
0
10 петак, 22 јул 2011 18:44
Ala
Preskocio je(dr.Avramov dokumentovala) britansku ulogu u ustasko-VMRO-ovskom atentatu u Marseju 1934,kao i Pavelicevu spijunazu u korist MI6.
Zatim, kraljevo predavanje vlasti namesnistvu nije abdikacija ni po kom osnovu-ocekivali su se normalni izbori, a ne corave kutije i komunisticki teror.
Milijardu puta ponavaljam/i opet cu/-kome je do srpskog jedinstva ,ne upotrebljava pezorativni pojam:srbijanski.....
Od Gledstona i Dizraelija ,Britanci imaju isti stav prema Balkanu;posvaditi i zavladati.
Mada nominalno Anglikanci u vecini,Britancima su se poslednjih dvadeset godina interesi podudarili s sirenjem Vatikana na Istok.
I nisu Britanci krivi sto su mnogi glasali za Sunatovca,porodice Tadic-Hrustanovic,Stefanovic,Jeremic,te ostale "eksperte"...
Препоруке:
51
1
11 петак, 22 јул 2011 18:48
Војвода Војислав
Књига "Грађански рат":

Први део

http://krozjednomucnostoljece.webs.com/Gradjanski%20rat%20I.pdf

Други део

http://krozjednomucnostoljece.webs.com/Gradjanski%20rat%20II.pdf

Prof. dr Smilja Avramov GENOCID U JUGOSLAVIJI 1941-1945. i 1991. GODINE

http://www.youtube.com/watch?v=PITCdwzTChE&feature=player_embedded#at=11
Препоруке:
31
1
12 петак, 22 јул 2011 18:53
Drago
Evo,za sve srpske gluposti u istoriji krivi autoru sve Englezi. Kreće od Knaza Miloša, onako usput, i kaže kako je hteo, pazite "hteo" proterati engleskog izaslanika u Srbiji, ali ipak nije..
Pa onda, naravno, Berlinski kongres. Pa da nije bilo sazrelo, ne bi Srbija tada dobila državnost i međunarodnu legitimaciju. I da su to Englezi hteli da spreče, kako bi se uopšte dogodilo.
Krivi su mu i što su tražili od Kralja Petra da kazni krivce za masakr kraljevskog para Obrenovića, odnosno da se reši crnorukaca, čudesne bagre koja je i kralja držala u "šahu" i koje je tek Aleksandar Karađorđević uspeo da sredi 1917. godine.I to mu je jedan od najvećih istorijskih podviga. Ako su moguće istorijske parelele onda su, zbog mlađih čitalaca to pišem, pandam crnorukcima jedino crvene beretke. Ista ideologija, isti lopovluk i ista nesistemska moć zasnovana na teroru i bezdržavlju.
sledi nastavak
Препоруке:
13
67
13 петак, 22 јул 2011 19:08
Нн
Ја мислим да у овом тексту има једна системска грешка. Енглези и Американци нама НИСУ криви за несрећу која нас је задесила последњих 200-300 година. Ради се о томе да Енглези и Американци немају непријатеље у свету већ само интересе. Стратешке одлуке које доносе нису вођене емоцијама. То што ми нисмо знали, као бројчано мали народ, да се одредимо према тим интересима, то је наш проблем. Дакако, могли смо наше интересе да ускладимо са њиховим интересима у појединим историјским тренуцима, али нисмо то знали, што је плаћено на стотинама хиљада српских глава. Мислим да српским политикантима (не политичарима) недостаје како образовање, тако и ментална снага да у тешким и преломним тенуцима за земљу (1914, 1918, 1941, 1991, 1999, 2000) донесу праве одлуке, независно од тога која светска сила на Балкану превлада и влада у појединим историјским тренуцима. Није битно да ли се то ради о Англосаксонцима, Немцима, Русима, Турцима,...!
Препоруке:
15
54
14 петак, 22 јул 2011 19:09
nastavak
Smeta mu Čerčil, antifašistička borba i poziv Kralja Petra Draži Mihajloviću da se pridruži NOVJ.
Sve, ama sve što su Englezi radili bilo je racionalno. A za ideološke uzore Veljka Đurića - Mišine, za četnički pokret, spasonosno. Jer, neka kaže, ko je spasio njegove pretke koji su se borili u Dinarskoj četničkoj diviziji Momčila Đujića. Da nisu možda Rusi, Nemci ili neko peti..
Neka kaže ko je danas tračak razuma..Englezi, koji su to uvek bili i biće.I koji su uvek nba srpskoj strani. Republika Srpska ne bi postojala da nije Engleza.A neraspoloženje prema Englezima ne može ići zato što Veljko Đurić misli da je bila moguća "Velika Srbija". Da je bila moguća i nastala bi. Srbija, ovakva kakva je danas nije u stanju da obezbedi pristojan život svojim građanima ni u Obrenovcu, a kamo li da bi to bila u stanju u Glamoču, Livnu, Trebinju.
Препоруке:
15
63
15 петак, 22 јул 2011 19:28
stefan.borota@gmail.com
Није ствар само у томе да смо свесни како нам Енглези, Французи и др. међународни криминалци раде о глави. То је добро знао Вук када је забележио "Мртва се глава по сокаку ваља па се још горему нада." Крајње је време да се запитамо како да ми њима порадимо о глави а успут ће попадати и чуњеви наших издајника. Ипак, најсигурније је обрнутим редом. И зато сви на изборе!
Препоруке:
38
0
16 петак, 22 јул 2011 19:35
nataša @ nastavak
Spasili četnike od koga?
Pre svega bi trebalo da znate da su kako ih vi zovete "četnici" bili u stvari pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini, a naziv četnici je izraz koji su neki dali pogrdan karakter, ali ne samo to nego da se izbegne zvaničan naziv JVuO.
Najbolji primer spašavanja "četnika" je bila tajna predaja Draže Mihajlovića Brozu.
Draža je uhapšen izvan Jugoslavije i vraćen Brozu. Slično su postupili, samo sa drugim motivima sa istaknuitim nedićevcima. Dražu su vratili da ga ubije, a nedićevce da mu pomognu, Brozu, da organizuje udar na prosovjetski orjentisane ljude.
Draža se zaputio za Austriju u organizaciji britanske službe. Do Modriče su ga pratili njegovi borci, a u Modriči su ga preuzeli Britanci.
Priča o Kalabiću i "kopka za generala" je obična farsa.
Препоруке:
46
1
17 петак, 22 јул 2011 19:40
Milan Nedic
Engleska je kolevka NACIZMA i KOMUNIZMA.Samim tim zakljucak je da su oni bili ti koji su zakuvali 2. Svetski rat.Porodica Rotsild koja u svom posedu ima The bank of England je glavni finansijer 2. Svetskog rata.
Препоруке:
55
5
18 петак, 22 јул 2011 20:24
Војвода Војислав
@ Drago

"Црна рука" није никаква багра.Обреновићи су смакнути јер су били Аустрофили.Срби су прихватили берлински концепт,који је био неповољан за њих,јер их је учинио зависним од Аустро-Угарске у спољним питањима и кочио Србију у модернизацији и сводио је практично на бављење пољопривредом,чије би производе пласирали у АУ.
Милан Обреновић је заузврат добио гаранцију АУ двора,да ће имати њихову подршку као краљ.
Карађорђевићи су доведени на престо захваљујући "Црној Руци",а све што су заузврат тражили је ослобођење српских земања,а не Југославију.
Црна рука није била задовољна премијером Николом Пашићем због његове недовољне активности и политичке агресије ѕа Српско питање.
Током 1916.године Премијер Пашић је одлучио да уништи вође Црне Руке и тотално сломи организацију. У пролеђе 1917. много чланова Црне руке, укључујући и Аписа, је ухапшено. Српска Влада се одлучила на овај корак иѕ страха династије Карађорђевић због могуће реакције организације на стварање Југе.
Препоруке:
47
1
19 петак, 22 јул 2011 21:03
Обсервантес
Дакле, споменик Слободану Милошевићу на Калемегдану! Шта је спорно? Можда тангира савест уличних „антислобистичких ветерана“ (од 9. Марта или 5. октоМбра)? Нашли доброзбринути и неегзистенцијално „угрожени“ (петооктоМбарски комформисти) да по НСПМ-у шире своју забринутост за Србију желећи неку нову улицу. Ове намазане, уличне петооктоМбарске (разочаране јер су остали без медаље) који „кукају“ данас у пакету послао бих не у Хаг него у Сибир. Коме сте ви чинили кворум, ало? Још се жалите сакривени под плаштом Коштунице кога нисте уопште капирали а сад се сламком хватате за њега? Море, Богу да се молите до изнемоглости с обзиром на то ком ђаволу сте чинили кворум и како сте утицали на глобалну данашњу српску судбину!
Препоруке:
52
6
20 петак, 22 јул 2011 21:20
Човек који се боји и своје сенке
Када је велики Милутин Миланковић натукнуо Богдану Поповићи на почетку 1944. да би Британци и Американци могли бомбардовати Београд, Богдан је одговорио:"Немогуће...Први светски рат провео сам у Енглеској и упознао њен џентлменски народ...Може ли се и замислити да ће Енглеска напасти на свог до гроба верног пријатеља обореног надмоћним непријатељем и раскрвављеног стотинама рана. Зар се може замислити да ће учинити својим пријатељима оно што су Немци учинили својим непријатељима? Јавно мњење Енглеске, које бди над чашћу своје нације, неће дозволити да она буде упрљана таквим нечовечним делом".
А онда је уследио Крвави ускрс.
Нажалост, данас се девет-десетина Срба зову Богдан и презивају Поповић.
Препоруке:
75
0
21 петак, 22 јул 2011 21:29
саша р.
1/2

Интересантна тема, аутору бих замерио само што није ово поделио на 4-5 делова, у којима би опширније могао да пренесе све енглеске работе на подручју Србије. Има их, на жалост, превише, још од почетка 15-ог века, када су њихови оклопници ишавши ка Бајазиту у крсташки рат, направили хаос при проласку кроз Србију, попљачкавши и уништивши све што им је пало под шаке.
Први светски рат обиловао је њиховим лицемерјем. Урадили су 1915-е све да бисмо били потпуно уништени. Стигли су до Солуна, пружали "подршку" и замајавали нашу владу до последњег часа. А када су нам Бугари пресекли одступницу, и када је све отишло дођавола, лорд Киченер је цинично изјавио:"Да. Са Србијом је, на жалост, свршено. Морамо се повући из Солуна. Ја сада морам мислити на одбрану Египта".
Мислим да нам Енглези никад нису опростили 1918-у, јер су планирали да рат траје до 1920-е, тако им је одговарало.
Планове им је покварио Мишић, који је успео да убеди Д'епереа у позитиван исход завршног јуриша.
Препоруке:
53
1
22 петак, 22 јул 2011 21:32
саша р.
2/2

Док је десеткована српска војска чезнула за својом земљом, коју су потпуно опустошили Бугари, Енглези су на француском фронту са Немцима играли фудбал
Тек када је Д'епере испритискао преко своје владе Енглезе, они су попустили, под условом да српска армија крене са најтеже коте, и да је неће подржати ако нешто крене наопако.
Српска армија кренула је толико силовито и успешно, да су Енглези (такође и Французи) тражили да се војска заустави. То су оправдавали тиме што "савезници не стижу да дотуре храну и миницију, те да ће доћи до рупе између армија које ће непријатељ искористити" итд. На крају су бесно рекли да српски команданти срљају у самоуништитељску авантуру".
Мишић није делио њихово мишљење, и поручио је Бојовићу:"Само гурај!".
После рата, Енглези су притискали (и у томе успели) да Србија мора да прими Хрватску и Словенију, јер оне наводно нису биле способне да буду самосталне, и тако добисмо тројанске коње, који су директно одговорни за брз распад војске априла 1941.
Препоруке:
61
0
23 петак, 22 јул 2011 21:34
Петар Изгнаник
Великог ли открића да се Енглеска увек понашала (а и понашаће се док и кад год то буде могла)као колонијална-империјална сила! И по чему се то разликује од Турске, Русије, Француске, Америке и других?

Што неко рече горе, Енглези су мајстори рачунице и гледања својих интереса. И у томе су заправо само бољи и консистентнији од других. И Руси и Немци су рецимо имали тренутака кад су били слаби или глупи и понашали се лудачки и самоубилачки.

Уместо да учвршћујемо крајње погубан стереотип о нечијем "вечитом непријатељству" боље би нам било да и сами мало укључимо мозак и кренемо да сагледавамо односе снага у свету и како да од њих што више ућаримо. Хвала Богу па и ту можемо да се угледамо на традиционално пријатељску Русију: Сарађуј са свима колико год можеш и у свом интересу, бизнис и паре пре свега, и нема вечитих (не)пријатеља.
Препоруке:
32
1
24 петак, 22 јул 2011 21:56
PERA
Arapi imaju poslovicu, uvek je bolje sa Englezima biti neprijatelj nego prijatelj jer ako si im neprijatelj pokusace da te kupe a ako si im prijatelj obavezno ce te prodati.Mogli smo do sada da nesto od Arapa i da naucimo jer ova poslovica je plod dugogodisnjeg iskustva koje imaju sa Englezima.
Препоруке:
68
1
25 петак, 22 јул 2011 22:11
slobodan 50
šta nam rade britanci? ..bu nas, kako stignu i gde stignu...jedino naše "oružje" protiv njih je ko? pa nole!i zato, hajdemo da vidimo šta je nole uradio posle kupanje na plaži, a pre ispijanja onih vina one čuvene trojke...nole je otišao malo da se zabavi sa igračima milana...još jedan u hagu, vreme je lepo, a meni je sve lošije i lošije od "ENERGETSKIH VAMPIRA" I SITUACIJA, KOJE MI PROŽDIRU MENTALNO I OSTALO ZDRAVLJE...
Препоруке:
22
1
26 петак, 22 јул 2011 22:19
Војвода Војислав
@ Човек који се боји и своје сенке

Занимљив чланак о "Крвавом Васкрсу":

http://www.pressonline.rs/sr/blog/VIPblog/post/37/%D0%9C%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2+%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%9F%D0%B8%D1%9B/40752/%D0%9A%D0%A0%D0%92%D0%90%D0%92%D0%98+%D0%92%D0%90%D0%A1%D0%9A%D0%A0%D0%A1+1944..html

Савезници су ткђ. знали да ће Немци бомбардовати Београд 6 априла 1941 год.

Проф. Драгољуб Живојиновић

http://www.youtube.com/watch?v=11-j9Pt8dGE
Препоруке:
25
0
27 петак, 22 јул 2011 22:24
slobodan 50
taman kad je bilo najlepše, završi se tekst rečima: a ono, od 1991 do 1999 drugom prilikom...što se zaustavi tu?što se zaustavi na 1999.god, kad če to trajati , možda još 50 narednih godina?znamo da traje, unazad 100...
Препоруке:
21
2
28 петак, 22 јул 2011 22:25
Војвода Војислав
@PERA

Арапска изрека:

"Где видиш две рибе на дну мора да се свађају ,знај да је Енглез у близини".
Препоруке:
45
0
29 петак, 22 јул 2011 22:31
slobodan 50
izreka normalnog čoveka, ne čipovanog robota: gde vidiš sranje, rat, pljačku, ubijanje, mešanje u tuđe stvari, ukratko, ZLO, tu su engleska, amerika, EU i "ENEGETSKI VAMPIRI"...inačer, ovo postaje izreka svih normalnih i slobodoljubivih građana sveta...
Препоруке:
33
2
30 петак, 22 јул 2011 22:46
Војвода Војислав
@PERA

Арапска изрека:

"Где видиш две рибе на дну мора да се свађају ,знај да је Енглез у близини".
Препоруке:
22
0
31 петак, 22 јул 2011 22:47
Николај
Ово је срамота да се Свети Владика Николај Жички помиње као да је радио за Енглеску обавештајну службу! И још га зове "професор" а не како треба. Нека се покаје свако ко дира у светиње.Браћо и сестре, зар се нико није нашао да остави коментар за то. Срамота за наш народ.
Препоруке:
23
6
32 петак, 22 јул 2011 23:06
Agent MI6
Intenzivna aktivnost obaveštajnih službi velikih sila u regionima od posebne geostrateške važnosti nije ništa neubičajeno, toga je oduvek bilo i biće. Ne znam zašto autor stavlja poseban akcenat baš na Britance, odnosno Angloamerikance, jer su za prostor Balkana (ne samo za Srbiju) jednako zainteresovani i ostali krupni igrači, uključujući i Rusiju. Velike sile po pravilu nastoje da politiku malih oblikuju u skladu sa svojim interesima, a na malima je da se optimalno prilagode pravilima igre koja veliki definišu tako da paralelno zadovolje i svoj interes na što elegantniji način. Problem je u alavosti ovdašnjih nacionalnih elita koje opisanu realnost zloupotrebljavaju radi ostvarenja ličnih umesto državnih interesa. Iz tog razloga Srbiju i slične države niko ne shvata ozbiljno, a krajnji rezultat toga je da trajno ostajemo izolovani iz svetskih tokova po principu "ko hoće veće, izgubi iz vreće". Treba nam državnik poput Ataturka koji bi zauvek stavio tačku na tako neodgovornu politiku.
Препоруке:
13
4
33 петак, 22 јул 2011 23:21
aleksandar, oslobodjen za malo
Postoje oni ljudi koji od šume ne vide drvo, tako neki komentatori u svojoj nemoći, prizivaju pokojnike, jer nemaju rešenja,a ni snage, da bilo šta ozbiljno sami preduzmu, pa od pokojnika prave idole. Crna ruka je bila teroristička organizacija, koja je završila posao oko smene jedne dinastije i dovodjenja druge, ali niko ne govori o njihovoj povezanosti sa nekim drugim službama, npr. Ruskom. Da li je taj teroristički čin doneo dobro ili loše Srbiji teško je proceniti, nesporno je samo da je bio teroristički. Oni su pali u nemilost Karadjordjevića ne zbog pritiska Britanije već zbog prestanka podrske Ruske obaveštajne službe koja se raspala u februarskoj revoluciji. Oni koji kažu da su ucenjivali Karadjordjeviće su delimično u pravu, pravih ucena nije bilo ali je ta pretnja stalno lebdela, a monarh kakav je Aleksandar bio to nije mogao da trpi, on je iskoristio priliku i za to mu je alibi bio zahtev Engleza za sudjenjem počiniocima. mislite svojim glavama Srbi i rušite vladu...
Препоруке:
18
14
34 субота, 23 јул 2011 09:30
SLOBODAN 50
danas je lep sunčan dan, neznam gde je nole, neznam gde je boris i ostali...šta znam sigurno?znam, da postoje ljudi, koji NIKAD neće priznati svoje greške, ili će, uvek, naći izgovor i prebaciti krivicu na druge, ili na tkz. "objektivne okolnosti"...za njih postoje mnoga imena oportunisti, ljigavci, uvlakači, dizači buke i lakih muzičkih nota, itd,itd...ja sam im dao ime čipovani roboti, modifikovani čipovani roboti, a moj prijatelj, najbolji opis takvih ljudi, koji sahranjuju našu srbiju na različite načine: "energetski vampiri".to je pravi naziv, jer oni, po vokaciji, isisavaju svo, preostalo, zdravo tkivo srbije, šta god da je u pitanju: sport, firme, ljudi, zdravtsvo, mostovi, građevina, turizam, ukratko, SVE!sve što je srpsko, a reprezentativno, oni imaju zadatak da obezvrede i unište.na primer, ovde aleksandar(koji neće da prizna svoju grešku), glumi borca, koji iz svoje udobne stolice zove na nekakav bunt i rušenje vlade, a pri tom je protiv opozicije!?o čemu se tu radi?
Препоруке:
14
2
35 субота, 23 јул 2011 12:29
aleksandar, oslobodjen za malo
Ove prozivke su minorne i ne zaslužuju moj odgovor jer dolaze od onih koji umeju samo da kritikuju sve i svasta, a da pri tom nikada ništa nisu uradili kako bi promenili stanje koje je po njihovom sudu očajno. Podsetiću ih na jednu epsku narodnu pesmu:

Odlomak iz pesme Pocetak bune na dahije
Tu Knezovi (čitaj domaći političari svih opcija) nisu radi kavzi, nit su radi Turci izelice(čitaj gospodari sveta) već je rada sirotinja raja što poreza plaćati nemože, nit trpeti turskoga zuluma. Ja ne bežim nikada i ne sklanjam se iza floskule da ne treba praviti nerede u Beogradu, i preuzimam odgovornost za sve svoje postupke kojih se ne stidim i ponovo bih izašao i 9 marta i 5 oktobra jer ja znam zbog čega sam izašao, u šta se sve pretvorilo je već drugo pitanje, ko je iskoristio gnev naroda treba da ga oseti na svojoj koži. mislite ljudi svojom glavom....
Препоруке:
4
11
36 субота, 23 јул 2011 12:36
Marko Gay
@ Зоран Ђорђевић

као да ми то не знамо од првог дана


Koliko vidim, Srbi uglavnom veruju da Nemacka i Vatikan upravljaju procesima na Balkanu.

Tako je general Kadijevic, sa svitom vojnih analiticara, na osnovu - inace tacnih - obavestajnih izvestaja da se dejstva u Jugoslaviji vrse uglavnom preko nemacke sluzbe zbog velikog broja jugo iseljenika u Nemackoj i dobre mreze u Jugoslaviji, izvukao zakljucak da je bas Nemacka ta koja je glavni organizator rasturanja Jugoslavije!

S takvim analiticarima...



@ aleksandar, oslobodjen za malo

Glavni eksponent ovih moćnika je engleska kraljevska porodica


Bilo nekad.



@ nataša

Takva tumačenja u delu u kome se navodi da se nisu desile demonstracije i puč ne bi bilo nemačkog napada na Jugoslaviju su u najmanju ruku nedotupavne.


Zasto bi Nemacka gubila vreme, novac i vojnike napadajuci Jugoslaviju kad je ugovorom s njom vec dobila sve sto joj je bilo potrebno?
Препоруке:
4
14
37 субота, 23 јул 2011 12:40
Marko Gay
@ Drago

za sve srpske gluposti u istoriji krivi autoru sve Englezi.


Sto je veca vlast, veca je i odgovornost. Engleska se za tadasnje dogadaje okrivljuje uglavnom jer je bila najaca svetska sila.

SAD danas mora biti vojno jaca od ostatka sveta upravo zato sto se ocekuje da ce ih na kraju gotovo svi ljudi na planeti okriviti za sve cime tada eventualno budu nezadovoljni.
Препоруке:
2
16
38 субота, 23 јул 2011 13:26
SLOBODAN 50
hitler, nato i svi ostali krvnici kroz istoriju, prvo su nudili"mirno rešenje", mirnu okupaciju(rambuje), svojim protivnicima, mirnu predaju...tako isto i oktobarci, a posle...koga j...., nismo mi krivi, mi smo nešto drugo mislili...nismo mislili da će zemlja biti izdata, rasprodata i uništena ekonomski, vojno, moralno, institucionalno, biloški itd...sve ono što su obečavali da će urediti i dovesti u red, jesu uradili, ali sa predznakom minus ispred....normalno, kriv je pera, nisu oni.oni su mislili sve najbolje i sad bi ponovo, oni koji se nisu dovoljno očešali, kojima treba još malo, za sigurnu starost...da, treba dozvoliti nekoliko hiljada evra za promenu pola, ali za zube i obične stvari, ne....o čemu se tu radi?jesu li britanci krivi za to?danas je sunčan dan, neznam gde je nole, boris, jedino sam čuo od dačića, da čemo možda u novi rat...kobojagi...idem, begam od energetskih vampira. pozdrav poštenim građanima uništene i skraćene srbije.
Препоруке:
15
1
39 субота, 23 јул 2011 13:34
Drago
to nataša

Pitaš o četnicima uopšte ili četnicima Momčila Đujića?
Generalno, za mene je četnički pokret od novembra 1941. godine izdajnički i zločinački. Hiljade su dokaze za to. Za Dražu Mihajlovića, ni kroz "najređe sito" ne može se naći opravdanje za nastavak kolaboracije nakon što ga je Kralj Petar pozvao da se priključi NOVJ. U tekstu na koji reagujete mislio sam na Dinarsku Diviziju Momčila Đujića. U povlačenju Dinarske Divizije bilo je izeđu 10 i 15 hiljada ljudi sa Tromeđe, najviše pripadnika divizije, ali je bilo i članova njihpovih familija. Spasili su ih Englezi kojima su se predali i bili smešteni u logor San Sabo. Tamo je bilo i moje rodbine. Već se četvrta - peta generacija od njih rodila u Engleskoj. Iz San Sabo logora bili su raseljavani, najviše u Englesku, ali i u prekomorske zemlje. Engleska je prema njima postupila mnogo korektnije nego Srbija 1995. prema izbeglicama iz Hrvatske.
Препоруке:
8
8
40 субота, 23 јул 2011 13:38
Војвода Војислав
@ aleksandar, oslobodjen za malo


Crna ruka je bila
teroristička organizacija teroristički čin doneo dobro ili loše Srbiji teško je proceniti, nesporno je samo da je bio teroristički. Oni su pali u nemilost Karadjordjevića ne zbog pritiska Britanije već zbog prestanka podrske Ruske obaveštajne službe


Терористички чин је било прихватање Берлинског конгреса од стране Обреновића и предавање БиХ,као и потчињавање Србије Аустро-Угарској,без обзира на српске и руске жртве у рату 1876-1878.
Па наравно да су уз помоћ Русије хтели да уједине српске земље.С ким другим би то могли?Са Немачком,АУ,УК можда?

tako neki komentatori u svojoj nemoći, prizivaju pokojnike, jer nemaju rešenja,a ni snage, da bilo šta ozbiljno sami preduzmu, pa od pokojnika prave idole.

Ја сам писао о улози "Црне руке",а ви скренусте на неки други колосек.
У животу нико не може све сам.
"Не прави себи идола нити каква лика, немој им се клањати нити им служити."
Препоруке:
11
2
41 субота, 23 јул 2011 13:54
Drago
nastavak

to Nataša..
Znam da će sada skočiti tzv "četnici"..
Bio je to, a ja govorim na osnovu izvornih kazivanja ljudi koji su pripadali tom pokretu i borili se na toj strani, jedan jadan pokret. Ciljevi, nepostojeći, bar za borce,obične ljude, seljake. Disciplina slaba, teror prema stanovništvu brutalan,otvorena kolaboracija, hajdučki metodi,puna saradnja sa ustašama ( postoje jasni dokazi o zajedničkoj vojnoj paradi italijanskih trupa,Đujićevih četnika i ustaških jedinica u decembru 1942. godine u Kninu, na "Dinarinom" igralištu, a povodom zauzimanja Livna i proterivanja partizana iz tog mesta, kojom komanduje italijanski geleral komandant divizije Sassari, ne mogu se sad setiti imena). Tu, marširaju zastave jedne uz druge.
E, kad je Đujić otišao iz Knina, u kasnu jesen 1944. godine, dozvolu za pravac odstupanja zatražio je direktno od Glavnog Stana Poglavnika NDH. I dobio je.
Препоруке:
4
15
42 субота, 23 јул 2011 14:06
Drago
nastavak

Dakle, u završnim operacijama, Titove snage su imale naredbu da nema milosti samo za dve formacije. To su bile ustaše i balisti. Prema drugima je to bilo jako selektivno. Ustaše su tamanili bez ikakve milosti. Englezi, odnosno njihove trupe su čitave železničke kompozicije ustašije vraćale Titovim jedinicama na daljnji postpak. Zato se govori o "križnom putu" i Blajburgu među današnjim ustaškim fanovima, ali ne zato što je u samom Blajburgu bio značajan broj žrtva. Istina je da se ustašama za zlo koje su uradili osvetio samo Tito, odnosno NOVJ u kojoj je bilo već na hiljade bivših pripadnika četničkih jedinica koji su poslušali kralja i pridružili se antifašističkoj strani. Govoriš o tome kako je "Dražu neko isporučio da bude ubijen". Dražu je sudio sud i on je streljan po odluci suda. Uhvaćen je kad je rat završio, a ovo o takzvom isporučenju je konstrukcija.To je novi produkt mašte i nova konstrukcija.
Препоруке:
2
13
43 субота, 23 јул 2011 14:47
наташа
@ Marko Gay

Марко, сва моћ, политичка, финансијска у Великој Британији, Аустралији и Канади је у рукама краљевске породице и Дома Лордова.


@ Drago

Ваши закључци нису добри јер немате веродостојне изворе, на пример из руских архива. Ту бисте видели ко се борио против, а ко за Немце. Што се договора и преговора између зараћених страна тиче тек ту има галиматијас. Улога Ђујића јесте контраверзна, али ипак се савез "четника" и усташа на Неретви завршио тако што су "четници" побили усташе и омогућили партизанима да се извуку, чисто на националној и родбинској основи.
Партизански покрет је за своју базу имао искључиво српски народ, остали су занемариви. Команда партизанског покрета је била по партијској, комесарској линији, коминтерновска, било је свих националности, и врховни комесар је био Хрват, али по борбеној војној линији сви су били предратни краљеви генерали, на челу са Арсом Јовановићем начелника штаба НВО и ПО.
Препоруке:
16
1
44 субота, 23 јул 2011 15:00
slobodan 50
šta ćemo mi srbi, građani srbije?hoćemo li spas tražiti u monarhiji, u 21.veku?pa pričamo o zverstvima iste i svim njihovim klanjima sekirama?pa ćemo, malo ovako, malo onako?oni su rešavali probleme sekirama, tajnim kanđžama, diktaturom, pljačkom i uništavanjem sopstvenog naroda, uvek i na svakom koraku...čika peru slavimo, a tada nije ostao sposoban muškarac u srbiji, itd,itd...monarhisti neće razmišljati humano i napredno, oni će pričati svoje pričice kao navijači zvezde...bilo jednom...napolju se naoblačilo, neznam gde je nole otišao iz milana, vina su popili, kreću pojeftinjenja, most je spojen,jer JE sada počeLA NEVIĐENA IZBORNA KAMPANJA...NARANĐŽASTIH
Препоруке:
10
2
45 субота, 23 јул 2011 15:04
Војвода Војислав
@Drago

Одмазде према стновништву су чинили и једни и други.
ОРУЖАНЕ снаге Краљевине, Југословенска војска (четници), имале су обавезу да примењују Закон о заштити државе (односио се на комунисте) и Уредбу о војним судовима од 8. марта 1940.
Тито је одговорнији од Михаиловића, јер је он био заповедник свих партизана у Југославији који су били директно под његовом командом и врховног штаба. Михаиловић, са друге стране није био комадант свих Четника у Југославији и Србији па самим тим нема исту командну одговорност. Тито је још имао целу државу иза себе(СССР и НКВД) и моћни пропагандни апарат којим је сатанизовао политичке ривале (ЈВуО и своје сопствене одметнуте саборце).
Комунисти су сарађивали са усташама током читавог рата, а та сарадња почела је још 1932. године.У рат априла 1941. године комунисти су ступили као савезници Немаца, а та сарадња се потом настављала у више наврата, док су њихови лидери покушавали да прикључе Метохију Албанији још 1943. године.
Препоруке:
8
1
46 субота, 23 јул 2011 15:08
Војвода Војислав
@Drago

Партијски лист «Пролетер» (децембар 1932, број 28) пише: «У посљедње вријеме почиње да се шири, особито у Лици и Сјеверној Далмацији, усташки покрет против српских окупаторских власти. (...) Комунистичка партија поздравља усташки покрет личких и далматинских сељака и ставља се потпуно на његову страну. Дужност је свих комунистичких организација и комуниста да тај покрет помогну и предводе».
Четници су сваке ратне године извели по једну велику операцију против Немаца - док су Немци извели 22 операције против четника. Партизани до последње фазе рата нису освојили ни један град од Немаца, док су четници ослободили 20-так градских насеља од Немаца. Партизани нису извели ни једну офанзивну акцију против Немаца, па чак нису имали ни план борбе... Они су се бескомпромисно борили само против четника, нападајуђи у леђа четнике заузете борбом против Немаца и усташа.
Препоруке:
12
1
47 субота, 23 јул 2011 15:15
Војвода Војислав
@Drago

Све четничке јединице имале су обавезу да воде књиге прихода и расхода.
У партизанским зборницима докумената нема - на шта су трошили силан новац.
Број четника је током већег дела рата било знатно више него партизана. Број партизана нагло се повећава присилним мобилизацијама, свих редом, иза Црвене армије.
Многи су волели да се називају четницима, јер је име било популарно. Нпр Антикомунистичка милиција коју су основали Италијани... Онда разне формације у Црној Гори, које су оснивали Италијани, па касније Немци, итд.
Комунисти су још од краја 1941. јасно излагали свој план: против краља, против цркве, демократског поретка (укидање странака), против легалне војске, тј. борба за власт. И још тада су показали своје право лице, низом убистава цивила, ради политике, или ради пљачке, или и једно и друго.
У Ужицу, Црној Гори и Херцеговини убијали су масовно, жртве мучили, приморавали рођаке жртава да играју коло преко лешева.
Препоруке:
8
1
48 субота, 23 јул 2011 15:20
Drago
Pa dobro, dajte te ruske izvore. Inače, ovako to zvuči kao manipulacija. Ja znam da nam je najveća nesreća u istoriji nailzila onda kad smo se oslanjali na Ruse. Evo i danas, dok nam tobože spašavaju Kosovo.A zapravo hoće samo presedane koji njima omogućavaju imeprijalno širenje. I u dodatku NIS džaba i sve što mogu džaba. A Kosovo ode. Evo, zavodi i embargo Srbiji.No, ako imate izvore, voleo bih da to prezentujete. Naš narod jako dobro zna šta je preživeo. Ostalo je to i u kolektivnom pamćenju ali bogami i u dokumentima i knjigama. Samo, što kod nas postoji ogromna propaganda koja pritiska svest ljudi i usmerava ih na infantilan odnos ka Rusima, zanemarujući stvarnost. Koga je ruska politika, kad su Srbi u pitanju ikada spasila. Stalno su nas koristili na najgori mogući način. Evo, ta crna ruka..Pa mi smo jedini narod na svetu koji svoje terooriste, pučiste, razbojnike i samodršce slavi kao heroje. A oni nisu bili ništa drugo nego ruski eksponenti,u Srbiji.
Препоруке:
3
11
49 субота, 23 јул 2011 15:28
наташа @ Marko Gay
Не могу да верујем да не знате да су осим Немачке Краљевину Југославију напале и друге земље. На пример "неутрална" Аустрија , анексирана Немачкој је одмах анексирала данашњу Словенију, већи део. Погледајте одушевљење којим су дочеклаи Хитлера у Марибору. Италија је узела, читаву Далмацију Истру Дубровник, Корчулу, на одушевљење тадашњег већинскох италијанског народа. Како је преко двеста хиљада војвођанских Немаца дочекало "ослобођење" и Мађари, Бугари а тзв. НДХ и Хрвате да не помињем. Сви они су се они окупили око Хитлера између осталог и због комадања Југославије и у том смислу су имали врло детаљне планове и помагаче изнутра, рачунајући и неке институције пре свека Катопличку Цркву, али и државне институције, на пример обавештајне службе, и многа министарства.
Према томе, Југославија је нападнута по плану који је разрађиван деценијама,а не на мах у љутњи због мартовских демонстрација и пуча.
Скоро све европске земље су имале такве споразуме, и скоро све су нападнуте.
Препоруке:
16
1
50 субота, 23 јул 2011 15:33
Војвода Војислав
@Drago

У Источној Босни су почетком 42. месец дана сарађивали са Францетићевом Црном легијом, познатом по масакрима Срба. Сарађивали у борби против четника који су грчевито бранили српски народ.
Дражи су све партије биле једнаке, тј. строго је забрањивао сваки партијски рад током рата, а од свих партија је тражио ''национални рад'', тј. ''рад на националном пољу''.
Било је случајева да четници силом узимају храну, међутим, то није било правило. Правило је било да се храна организовано набавља преко одређене службе и то за новац.
Многе комунисте су сами комунисти ликвидирали. То је био наставак предратних ''чистки''. У тим предратним чисткама, већином у Москви, убијено је преко 500 чланова КП из Југославије - већином Срба. И у убиствима је сарађивао Тито.
Током рата Тито је нарочито убијао ''шпанске борце''.
После рата Тито је склонио или убио, све комунисте из свог окружења-Кочу Поповића, Пеку Дапчевића, Сретена Жујовића, Арсу Јовановића, Ранковића, Ђиласа, Терзића.
Препоруке:
7
2
51 субота, 23 јул 2011 15:39
Војвода Војислав
@Drago

Из ратног Врховног штаба остао је само Кардељ,али он током рата није био уз Тита, већ прво у Сарајеву, па у Словенији.
Партизани нису предузимали операције против Немаца, па чак нису имали ни планове за вођење операција против Немаца. Борбу су прихватали само ако не би успели на време да се склоне, као на пример на Сутјесци. Офанзивна дејства партизана била су усмерена на четнике. Ј. Б. Тито је увек као задатак бр. 1 постављао напад на четнике, уз напомену да се ''за сада'' избегава борба са Немцима.
Четници никада нису потписали нити један споразум са усташама и никад ни у једној борби са њима нису сарађивали. Споразуми које комунисти наводе закључивани су између четника и домобрана, а искључивали су усташе. Четници су ове споразуме потписивали јер је у њима писало да се Срби више неће одводити у концентрационе логоре.
Злочине над цивилима чинили су усташе и друге њихове формације, док су четници штитили хрватске и муслиманске цивиле од одмазде народа.
Препоруке:
9
4
52 субота, 23 јул 2011 15:51
Војвода Војислав
@Drago

Злочине над цивилима чинили су и партизани. До октобра 1944. године они су убили око 6.000 цивила Срба, према свом партијском програму (имућнији грађани, свештеници, политичари...). Четници су прогањали и убијали убице ових 6.000 цивила и њихове јатаке. Укупно су на овај начин убили више хиљада комуниста и њихових јатака. По освајању власти, комунисти су убили још 100.000 српских цивила.
Запад је, уз помоћ својих официра на лицу места, од јесени 1943. правио фронт против Драже, тј. против Срба, под комунистичком фирмом, тако да Србију нападну Хрвати, муслимани, Бугари и Албанци, а све уз помоћ западних бомбардера, западних испорука оружја, пропаганнде, итд.

20.000 усташа,од тога 200 високо рангираних је побегло.Није се он "осветио" својим сарадницима.
Препоруке:
7
3
53 субота, 23 јул 2011 16:16
Drago
to Vojvoda Vojislav
Najpre, da kažem kako poštujem način na koji vodite raspravu, mada se sa Vama ama baš u ničemu ne slažem.
Pre svega, ima jedna, po srpski narod, veoma kobna teza, koju "guraju" današnji državni istoričari, Pavlović, Predrag Marković,Bojan Dimitrijević i još neka ekipa, a koju Vi prihvatate. To je teza o tome kako postoje tzv. "dobri" četnici kojima je direktno komandovao Draža, a oni su, je li, tu oko Ravne Gore, u zapadnoj Srbiji i u Šumadiji, i drugi naročito loši. Pa se onda tako pokušava ekskulpirati Draža i jezgro ravnogorskog pokreta, kad baš ne ostane ni jedan drugi argumenat.Pokušavaju, u odnosu na Dražu i njegovu nazovi vojsku pravdati masakri koje je radio Pavle Đurišić, pokolji po Bosni, vešala i preki sudovi Momčila Đujića, batinanje i šišanje ženskih članova porodica partizanskih boraca, pljačke njihove imovine. O Kosti Pećancu da ne pričamo. Slab je to pokušaj, i jadna je vojska za koju danas tvrdite da nije imala komndanta.
nastavak
Препоруке:
5
6
54 субота, 23 јул 2011 16:34
Drago
Ko išta zna o vojsci, poštovani sagovorniče, kad mu kažete to, da se neko predstavljao komandantom a to nije bio, pa se danas insistira na tome kako je bio velik, značajan, častan, reći će vam da se šalite. Najmanje to. Draža je pored ostaloga od vrhovne komande, vlade i Kralja dobio sve ovlasti, generalski čin i vezu na zapadne antihitlerovske saveznike. I ispada da je bio običan mlakonja koji ih je obmanjivao, lagao i varao.
Draža je nesposobni komandant jedne potpuno dezorjenisane vojske koji je otišao u kolaboraciju i koga više niko nije mogao spasiti iako je bilo ljudi u ondašnjem svetu koji su to hteli. Draža je nanosio nesreću i sramotu najviše srpskome narodu, počev od novembra 1941. godine pa dok ga OZNA nije uhvatila u Istočnoj Bosni.
U nastavku ću postovati delove pisma koje je Momčilo Đujić poslao svom rođaku Joši Durbabi, partizanu, koji je od njega otišao negde oko Božića 1942. kad je video da ovaj otvoreno sklapa savez sa Italijanima i pravi dil sa ustašama.
Препоруке:
6
5
55 субота, 23 јул 2011 16:38
Drago..
nastavak
Sva lica koja Đujić pominje kao kandidate za osvetu bila su samo koji mesec pod njegovom komandom, mnogi od njih su mu rodbina ili kumovi..I on piše ovako, u proleće 1942. godine..
«Ako mi ne vratite naše borce, biću prinuđen da poništim sve partizanske familije i to: za Lazu Bijelića iz sela Strmice-ubijamo Joše Durbabe ženu i sina i sve mu spaljivamo; za Đuru Kotoraša, uništavamo i ubijamo ženu Marka Durbabe i sve njegovo, koji je tamo sa dve ćerke; za Jejinu Todu ubijamo i uništavamo Đujića Niku i svu njegovu familiju, čiji je sin kod vas Veljko; za Stevu Ćuruviju ubijamo oca i mater Mile Đujića, koji je kod Vas; za Medića Đorđa ubijamo i poništavamo Žabarovu familiju; za sve ostale naše ljude koji su jutros tamo zarobljeni ili se predali vama, imaju se svi pustiti kući sa oružjem i priborom, u protivnom će biti sve familije pristalice partizana uništene i spaljene. Ovo isto važi i za selo Kninsko Polje».(5)
Препоруке:
4
5
56 субота, 23 јул 2011 17:27
Војвода Војислав
@Drago

Ako mi ne vratite naše borce, biću prinuđen da poništim sve partizanske familije

Па и Тито је поништио 60/70.000 људи од краја 1944. па у првим годинама после рата,а то нису биле само четничке породице,већ и сви они који нису били његове присталице или сарадници,који су могли да га надмаше.

Идеолошко и политичко раздвајање Срба у рату не само да је штетно, већ је и законом забрањено, тј. у рату је забрањен сваки партијски рад. А о стављању под команду странцима - Титу и осталима - у борби против војске сопственог народа,а ЈВуО је то била, сувишно је и говорити.
Препоруке:
7
3
57 субота, 23 јул 2011 17:57
Marko Gay
@ наташа

Југославија је нападнута по плану који је разрађиван деценијама,а не на мах у љутњи због мартовских демонстрација и пуча.


Neke susedne zemlje su dugo zelele teritoriju Jugoslavije i imale vec gotove planove za osvajanje.

Ali takav plan postojao je i za osvajanje Svajcarske, pa ona ipak nikad nije napadnuta.

Da li ce planovi koji vojni planeri prave za svaku eventualnost biti realizovani ipak zavisi od politicara.

Istorijska je cinjenica potkrepljena svedocima i dokumentima da je Hitler sastanak sa svojim generalima sazvao tek 27. marta i da je istog dana na tom sastanku izdao naredbu za napad na Jugoslaviju.

Svi pobednici (pa i Tito) imali su interesa da posle Drugog svetskog rata medu Srbima zazivi uverenje da bi ih Nemacka svakako napala.

Posto su im u skolama i preko televizije glave napunjene takvom "istorijom", razumljivo je da se Srbi 1990-tih nisu mogli orijentisati i razumeti ko je u svetu protiv njih i zasto.
Препоруке:
1
11
58 субота, 23 јул 2011 17:58
Војвода Војислав
@Drago

И за Тита тврде да је био кукавица и тотално неспособан. Те примере о Титу навели су његови сарадници у својим мемоарима, Жујовић и Јакшић (његови генерали). Тако се понео у свим критичним ситуацијама, а нарочито на Неретви, Сутјесци и у Дрвару.
Кадињача- 2 убијена Немца и цео раднички батаљон.
За првих 6 месеци комунистичког устанка погинуло је 200 Немаца и 37.000 становника Србије.
Козара 60.000 људи и 33 Немца.
Препоруке:
14
2
59 субота, 23 јул 2011 18:07
Drago
to Vojvoda Vojislav
Pa upravo ja pričam o tome da se Draža stavio u službu okupatorima. Već treći put ponavljam da se to dogodilo u novembru 1941. Osnovni uzrok cepanja jeste taj čin. Hajde, da ne budemo naivni. Cela Kraljevina Jugoslavija je tada imala manje od 10.000 komunista, zajedno sa skojevcima.O svima njima su postojali dosijei.U Srbiji je to bilo jedva 3.000 hiljade.Pa kakav je to pokret, i kakav je to komandant koga je mogla nadvladati ta šačica. Pričam o tome da su Dražini četnici ili kako ti voliš reći "Jugoslovenska vojska u otadžbini" bili apsolutno nesposobni za bilo šta. Tražili su kopču sa okupatorom i prihvatili tu "sisu" čim im je ponuđena. Kasnije su sve opravdavali građanskim ratom.
U partizanskom bataljonu moga dede po ocu ( deda po majci je bio četnik), bilo je oko 500 boraca, a bila su sam 3 komunista, 1942. Pa nisu ovih 497 ostalih otišli u partizane zbog ideologije, nego valjda zbog toga što su videli ko se bori protiv okupacije.
Препоруке:
5
5
60 субота, 23 јул 2011 18:33
наташа @ Marko gray
Одмах смо се орјентисали и знали да ће разбијање Југославије први признати Немачка и Ватикан.
Знали смо и да ће САД након оклевања такође подржати разбијање Југославије, јер су нацисти изашли из пацовских канала дигли главу и активира,и нацистичко злато да изфинансирају рушење Југославије, а амерички нантинацисти у конфузији и несналажењу. Такође смо знали да ће и Британци у свему томе гладати да откину нешто за себе и да задрже позицију одлучивања и моћи није важно кави су ти који им то обезбеђују.
Такође смо знали да ће поражени из 1941 покушати и делом успети реванш.
Зар то Милошевић није рекао гласно и јасно?
Русија је била у расулу и требало је издржати док се Русија не усправи. Требало је купити десетак година у страшним условима. Мислим да смо делом једва успели. Примили смо први удар и непријатељи су стали, а наше жртве велике. И дан данас лидери српског отпора труну по казаматима у Хагу, многи су побијени, али зрно српства и народа и државе је очувано.
Препоруке:
11
1
61 субота, 23 јул 2011 18:49
Војвода Војислав
@Drago

Ово сам већ поставио:
Број четника је током већег дела рата било знатно више него партизана. Број партизана нагло се повећава присилним мобилизацијама, свих редом, иза Црвене армије.

После ваздушног десанта на Дрвар, 25. маја 1944. године,никад партизани нису били тако слаби, разбијени и сасвим обезглављени као баш у ово време кад су претрпели пораз на границама Србије, а никад Тито није био тако јадан, беспомоћан и ништаван као
после напада на Дрвар. Да су тада Тито и комунисти били препуштени сами себи, затро би им се сваки траг. Међутим, Енглези су тада спасли и Тита и цео комунистички покрет у Југославији.
Пребацили су Тита на острво Вис, где су му сами Британци организовали Врховни штаб.Нису Британци довели Тита на Вис без неког одређеног циља! Желели су, да им је близу и да га имају под руком.
Препоруке:
8
3
62 субота, 23 јул 2011 18:53
Војвода Војислав
@Drago

Знали су они добро шта предстоји на политичком плану, па је сва ова радња са Титом само убрзавала остварење енглеских циљева, којима су тако штедро служиле југословенске избегличке владе.
До 9. марта 1944. године Краљ Петар је са својом Владом био у Каиру. Тада је прешао у Лондон. Ту су Черчил и Идн вршили на Краља притисак, да отпусти стару и именује нову Владу. Краљу је било
јасно зашто му се то тражи. Желела се, политички и морално, још слабија Влада, која је требала да Краљевину Југославију дефинитивно теслими међународном комунизму. Зато се Краљ упорно одупирао Черчиловим и Идновим захтевима. А када су ови прешли у претњу, Краљ се 16. априла 1944. године нарочитим писмом обратио Председнику Рузвелту, коме је изнео стварну ситуацију и молио га за мишљење и савет. Рузвелт му је саветовао да послуша Черчила.
И Краљ није имао куд. Отпустио је стару Владу и 1. јуна 1944. године поверио мандат Ивану Шубашићу.
Препоруке:
7
3
63 субота, 23 јул 2011 18:56
Drago
To Vojislav

И за Тита тврде да је био кукавица и тотално неспособан. Те примере о Титу навели су његови сарадници у својим мемоарима, Жујовић и Јакшић (његови генерали). Тако се понео у свим критичним ситуацијама, а нарочито на Неретви, Сутјесци и у Дрвару.
Кадињача- 2 убијена Немца и цео раднички батаљон.
За првих 6 месеци комунистичког устанка погинуло је 200 Немаца и 37.000 становника Србије.
Козара 60.000 људи и 33 Немца.

E, ovo što navodite upravo jesu teze tzv. "državnih istoričara", Momčila Pavlovića, Bojana Dimitrijevića, Predraga Markovića i ekipe. To je katstrofalna interpretacija istorije, netačna, lažna i po interese Srbije jako štetna, kao i svaka druga neistina. Ovu su puleni Dobrice Ćosića i Ljube Tadića, mada ovi slove partizanima i nosiocima spomenice. Danas je Dobrica Ćosić veći idol nacionalistima nego svojevremeno Draža Mihajlović.
Препоруке:
4
8
64 субота, 23 јул 2011 19:00
Војвода Војислав
@Drago

Прво што је учинио мандатор Круне, било је његово ходочашће на острво Вис. Иван Шубашић је отишао на ноге Титу, да би с њим и његовим разбијеним комунистичким покретом склопио споразум. То
је била природна завршница пута издајства народних и националних интереса. Пута, којим су ишле све југословенске избегличке владе,почев од ђенерала Душана Симовића, па редом.
Др Живко Топаловић, који је био високи четнички функционер,члан Националног Комитета и специјални политички пуномоћник ђенерала Михаиловића у иностранству је саветовао "признање оба по-
крета и равноправног учешћа обе стране отпора у тој Влади"!
А пошто Краља нису могли срушити борбом на отаџбинском тлу, комунисти на челу са Титом су, уз помоћ Черчила и лажних народних вођа, предузели све да политиком споразумевања ликвидирају монархију у Југославији.
Ту на сцену ступа СПОРАЗУМ ТИТО - ШУБАШИЋ ОД 16. јуна 1944.
Препоруке:
7
1
65 субота, 23 јул 2011 19:04
Војвода Војислав
@Drago

Дакле и Краљ и Дража су били изиграни од стране савезника и комуниста,никако издајници и сарадници окупатора.
Нису они били неспособни већ изиграни и то после рата.
А да не пишем да Тито никад не би био на власти да није било замешатељства Черчила и уласка Црвене армије у Југославију.
Препоруке:
9
1
66 субота, 23 јул 2011 19:08
Drago
nastavak

to Vojislav

U ovome što navodite,na ovim destinacijama, ovo Neretva, Sutjeske, Drvar, Tito je bio. I ne samo da je bio nego su upravo te ofanzive pokretane da bi on i njegov vrhovni štab bili uništeni. U tim akcijama (ofenzivama),Nemci su podigli sve snage koje su mogli i nisu uspeli. Slušao sam autentične priče, rođenog brata moga dede koji je bio 8-mi po redu u prelasku srušenoga mosta na Neretvi u grom desetini Steve Opačića, kad su po prelasku bacili niske bombi, naređanih na žicu, talijanskih bombi, na četnike koji su bili na drugoj strani. Te bombe nisu bile tako ubitačne, koliko su imali razoran psihološki efekat..Tim efektom su obezbedili mostobran na koji je stiglo tridesetak ljudi, a kasnije se taj broj povećavao. Na drugoj strani su bili hercegovački četnici. Možda oni nisu pružili otpor kakv su realno mogli, ali su odatle bili oterani..
Препоруке:
4
2
67 субота, 23 јул 2011 19:15
Drago
nastavak

to Vojislav
Da li znate Vojislave, za slučaj, da su Nemci pokrenuli neku ofenzivu da uniše Draču, četnike i njihov vrhovni štab. Da li Vam je poznata takva situacija...po duši kažite..
Vidite, pominjete Sutjesku...Postoje tri tačke koje su istinsko herojstvo našega naroda u borbi sa nemačkim fašistima. Jedna se zove Donje i Gornje Bare, gde su bili Dalmatinci, druga Košur gde su bili Crnogorci i treća, gde je bio možda i najherojskiji otpor Ljubin grob, gde su bili Srbijanci, Kraljevački i Kragujevački bataljon...To junaštvo, na žalost niko više ne slavi..i to je bruka za državu Srbiju...A vode se akcije oko podizanja spomenika Ljotiću, u vladi i skupštini grada Beograda visele su za vreme Koštunice slike Nedića i Dragog Jovanovića...Grdimo sami sebe, brale..
Препоруке:
4
2
68 субота, 23 јул 2011 19:41
Војвода Војислав
@Drago

Ево примера:
У немачкој Операцији "Вајс", која је почетком 1943. захватила цело то подручје.Фашисти су напали партизане. Партизани су одмах кренули у повлачење, али успешно су, као и увек, успели да се извуку само они око Тита, на челу са њим. Спашавајући себе, они су немилосрдно жртвовали и борце партизане и народ. На пример тада су партизани натерали чак 50.000 српских цивила у збегове само да би толики народ закрчио путеве и успорио напредовање Немаца и усташа. Усташе су наравно масакрирале све на које су наишле, а сем тога народ је масовно умирао од зиме и глади. Ко је одбијао да иде у тај збег смрти - стрељан је на лицу места. Народ је хтео да бежи на оближњу четничку територију и италијанску територију - незахваћену операцијама (четничку) односно безбедну (италијанску), али партизани то нису дозволили.

Ето зашто је толики народ изинуо.
Препоруке:
13
1
69 субота, 23 јул 2011 19:42
Drago
to Vojislav

Molim da se u ovu priču na stavlja Kralj Petar..ovu koju pričaš, a koja kaže..Prosto, nije u skladu sa istorijskom istinom.

Дакле и Краљ и Дража су били изиграни од стране савезника и комуниста,никако издајници и сарадници окупатора.
Нису они били неспособни већ изиграни и то после рата.
А да не пишем да Тито никад не би био на власти да није било замешатељства Черчила и уласка Црвене армије у Југославију.
Kralj Petar je pozvao Dražu Mihajlovića i četnike da se pridruže NOVJ..On to nije prihvatio..Minimalno, on je od toga trenutka postao izdajnik i odmetnik.
Tito je bio "genije" za ove za kojima ti kukaš. Da to nije bio i da nije imao rezultate, džaba. Srpska politika i istorija ne sme biti pretvorena u kuknjavu, a to već sedamdeset godina četnici nameću...štetno, strahovito štetno za naše državne i nacionalne interese.
Препоруке:
5
9
70 субота, 23 јул 2011 19:49
Војвода Војислав
@Drago

Стрељани су од стране Дражиних четника, тј. осуђени су на смрт због издаје:Пећанац је узео новац од Гестапоа још 1941, а Јаворац је узео новац од Немаца почетком 1943. да за тај новац ликвидира Дражу.
Немци о Дражи:
Генерал Александар Лер, командант немачких снага на Балкану, у директиви немачком команданту Србије 10. јула 1942. године пише дословце:"Најопаснији противник је Михаиловић".
Недељу дана касније, 17. јула, шеф немачке полиције и командант СС трупа, најважнији човек из Хитлерове околине - Хајнрих Химлер, наређивао је генералу Х. Милеру ("Гестапо Милер"), следеће:"Основица сваког успеха у Србији и целој Југоисточној Европи лежи у уништењу Михаиловића. Употребите све снаге да М. и његов штаб пронађете, тако да би он могао бити уништен. Свако средство које томе доприноси је згодно".Генерал Лер 29. новембра 1942. године извештава Хитлера:"За Србију и даље остаје као најважнији задатак савладавање Михаиловићевог покрета свим расположивим средствима".
Препоруке:
9
2
71 субота, 23 јул 2011 19:54
Војвода Војислав
@Drago

До јесени 1944. четници су ослободили 15-так градских насеља од Немаца. Приликом ослобођења Пријепоља, 11. септембра 1943, Нецми су имали највеће губитке у једном дану од почетка рата (преко 200 погинулих, према извештају британских официра са лица места). Четници су имали четири велике офанзиве на Немце, сваке ратне године по једну.

Споразуми четника са НДХ су постојали, али су искључивали усташе, тј. важили су само за домобране, док је са усташама увек било ратно стање.
Кључне ставке тих споразума: забрањује се одвођење Срба у Јасеновац. То је била сврха потписивања, ово све друго је форма.


А циљ комуниста је увек био да се извуче нека корист за комунизам. Њихова сарадња са усташама изазвала је огромне српске жртве.
Према томе, услед много непријатеља, четницима није било могуће да са свима ратују одједном, већ је војна сила комбинована са дипломатијим.
Препоруке:
5
3
72 субота, 23 јул 2011 20:14
Војвода Војислав
@Drago

Kralj Petar je pozvao Dražu Mihajlovića i četnike da se pridruže NOVJ.On to nije prihvatio.Minimalno, on je od toga trenutka postao izdajnik i odmetnik.

Најпре је 7. јула 1944. године образована заједничка Влада.
Затим је Шубашићева Влада објавила 8. августа 1944. специјалну изјаву о помагању Титове "Народноослободилачке војске", а у смислу споразума од 16. јуна.
Потом је Краљевска југословенска Влада укинула 25. августа 1944. Врховну Команду у окупираној Отаџбини. Па је, онда, 29. августа 1944. ђенерала Драгољуба Михаиловића разрешила дужности Начелника штаба Врховне Команде, а 11. септембра поставила је ђенерала Борисава Ристића за Министра Војног. И врхунац безумља Шубашићеве Владе био је, када је 12. септембра 1944. године натерала Краља Петра II да одржи говор преко радија Лондона и позове цео народ да приђе комунистима на челу са Титом!
Препоруке:
10
1
73 субота, 23 јул 2011 20:17
Војвода Војислав
@Drago

И све је ово Краљевска југословенска Влада чинила упркос чињенице, што је Тито напустио Југославију и побегао са острва Виса у Москву! Знао је Тито врло добро, да му је уз победу на политичком
плану, коју је извојевао Шубашићевом помоћи,неопходно потребна и војничка победа, јер још увек је српски народ у Недићевој Србији био
господар ситуације. И зато је Тито и отишао у Москву, да од Стаљина тражи, да бољшевичке армије прегазе Србију. И Краљевска југословенска Влада, без икаквог протеста својим западним Савезницима, допустила је, да бољшевичке хорде умарширају у Србију! А пре негошто се ово збило, Тито је преварио и самог Черчила.
После закљученог споразума Тито-Шубашић, Винстон Черчил,Председник британске Владе, позвао је на састанак Јосипа Броза Тита.

Овај састанак Черчила с Титом одржан је у Напуљу, Италија, 12.августа 1944. године.
Препоруке:
6
2
74 субота, 23 јул 2011 20:21
Војвода Војислав
@Drago

Том приликом Тито је уверавао Черчила да уопште нема намеру да уведе комунизам у Југославији и да му то импутирају његови политички противници. Черчил се одушевио овом Титовом причом
и препоручио му, да у том смислу даде и једну изјаву.
И пошто Титу то није било тешко, дао је 17. августа 1944. године изјаву, у којој, поред осталога, стоји и ово:
"... Да вођство Народно-ослободилачког покрета Југославије има пред собом једини и најважнији циљ - борбу против окупатора и његових слугу и стварање демократске федеративне Југославије, А НЕ УСПОСТАВЉАЊЕ КОМУНИЗМА, КАО ШТО НАМ НЕПРИЈАТЕ-
ЉИ ПОДМЕЋУ."
Само недељу дана после ове изјаве, Јосип Броз Тито одлетео је у Москву, да тражи бољшевичке бајонете како би помоћу њих могао сломити отпорни дух народа и завести комунизам у Југославији!
И тако, док му је Краљевска југословенска Влада омогућила, да се уставним путем домогне власти, бољшевичке трупе су му помогле да бајонетима учврсти комунистичку власт.
Препоруке:
7
3
75 субота, 23 јул 2011 20:27
Војвода Војислав
@Drago

Не кукам ја ни за ким.
Ако је теби геније човек који је мало по мало растурао Србију(од краја 1944 побио и српску интелигенцију,Голо оток,Брионски пленум 1966,демонстрације на КиМ Шћипетара 1968,1970-1971 Маспок,који је Тито прво подржао а онда под претњом Брежњева да ће сравнити Загреб са земљом,расформирао,Устав 1974- којим је Србију разбио на Војводину,КиМ,ужу Србију) током своје владавине,ја те искрено сажаљевам.
Препоруке:
10
2
76 субота, 23 јул 2011 21:59
Радгост
Drago 23 јул 2011 14:06

Пре 30 година на пропутовању кроз Корушку прошао сам кроз насеље Плиберк а ви и Швабе то место именујете Блајбург.Кроз разговор са Словенцима, мештанима Плиберка,чуо сам следеће о "крижном путу" па вам ево јављам следеће: године 1945 у околини Плиберка су стрељани а претходно опљачкани четници и њихове породице и заробљени Немачки војници.Четници су углавном били Срби а било је и нешто Словенаца.Енглеске окупационе власти у Аустрији су враћали Титовим јединицама у Словенији на "daljnji postpak",како кажете а заправо на стрељање!
После Курске битке,Хрвати(усташе) почињу са прабацивањем у партизане а 12сеп1944 су сви Хрвати остварили краљеву препоруку и ставили се под команду Хрвата Тита.
Препоруке:
9
2
77 субота, 23 јул 2011 22:13
Drago
To Vojislav

Neverovatno je čega se sve nećete setiti i šta sve niste uspeli iskonstruisati opravdavajući jad, čemer i izdaju četnika Draže Mihajlovića...
Pri tome nema veze kad se padne u konradikcije.
I da...Nikada Srbija nije bila jača niti se brže razvijala nego u periodu kad je njen vladar bio Maršal Tito. Svi Srbi su onda sasvim lagodno živeli u jednoj državi. Tito je umro 1980. godine. Država koju je stvorio "pukla" je 12 godina kasnije. Srušili su je neočetnici i njihovi saveznici neoustaše. Ćosić, Milošević, Tuđman, Aralica...
Dok je on bio tu, niko od nabrojanih nije mogao pomoliti nos, iako je prema njima bio blag..Pogotovo prema Ćosiću...Taj je od 68. bio "disident" i lagodno živeo na Dedinju.
Препоруке:
3
10
78 субота, 23 јул 2011 23:46
Војвода Војислав
@Drago

Ја за разлику од Вас не браним никог,већ само износим другу страну приче.
Значи,све што сте Ви написали је истина,док сам ја своје исконструисао!?
Југославија је живела у миру док су од ње имале сврху велике силе.
Одговарала им је као тампон зона,а да не говоримо да је била подељена 50%-50% у сфери интересовања Запада и Истока,као и да су преко "Несврстаних" САД и СССР покушавали да релаксирају међусобне односе.
Док се није распао СССР а остало је историја.
Док су Срби живели "лагодно" њихова територија је била све мања,имали су све мање становника и све мање права,захваљујући Уставу 1974.
Развијала се због кредита које су им Амери давали да би искористили кризу између Тита и Информбироа.
Ћосић и Милошевић нису четници,већ убеђени Југословени,који су своје мишљење мењали сходно ситуацији и увек касно.Док су сви радили на распаду Југе они су радили на њеном очувању.
Та држава је пукла много раније,од 1966,само се чекао погодан моменат за њен коначан распад.
Препоруке:
8
1
79 субота, 23 јул 2011 23:57
Drago
To Radgost..

Ja Blajburg zovem tim imenom jer se ono najčešće upotrebljava tako. Moj deda je tamo ratovao. Ganjao ustaše. I pričao mi šta je tu bilo. Ja sam njemu verovao i znam da mi je sve što je isprišao bilo baš tako. E, sad, ovi o kojima ti pričaš, dakle četnici, možda su stigli blizu, ali se o tome ne zna..daj neki dokaz..Četnici su koliko ja znam stradali najviše oko Dravogragrada i na Zidanom Mostu..I to ako hoćemo biti precizni nisu bili u najvećem broju četnici nego ljotićevci i nedićevci. Jedan deo je streljan u Kočevskom rogu, ali oko toga je trebalo pitati jednog naknadnoga srpskog nacionalistu, Simu Dubajića. On je kasnije nosio krst do zemlje i kleo se u najgluplju vrstu srpstva iz sasvim ličnih intersa.
Na Blajburgu, odnosno u Blajburškom Polju nije bilo puno žrtava. Tu su opkoljene ustaše pružile otpor i stradalo ih je taman toliko koliko je trebalo da se taj otpor skrši. Kasnije su bile egzekucije, i to najvećim delom nad onima koje su Englezi vratili iz Austrije.
Препоруке:
2
5
80 субота, 23 јул 2011 23:58
Marko Gay
@ наташа

Одмах смо се орјентисали и знали да ће разбијање Југославије први признати Немачка и Ватикан.


Pod nedostatkom orijentacije podrazumevam prakticne poteze.

Npr Milosevicevu saglasnost da se odlucivanje o tome postoji li Jugoslavija prepusti Badinterovoj komisiji, koja je u novembru 1991 zakljucila da je Jugoslavija vec u procesu nestanka.

On je pristao na tu komisiju jer je verovao da je EU naklonjena opstanku Jugoslavije i da EU drzave i SAD vode razlicitu spoljnu politiku.

Sudeci po komentarima na NSPM o Dodikovim aktivnostima, ova druga zabluda zivi i danas i proizvodi dalje znacajne posledice.

Ona je posledica srpskog provincijalizma i nerazumevanja odnosa u svetu, kao i predrasuda nastalih iskrivljavanjem istorije.

Kao primer uticaja tih predrasuda na percepciju realnosti naveo bih u Srbiji siroko rasprostranjeno, a netacno, uverenje da su Nemacka i Vatikan prve priznale Hrvatsku. (Litvanija, Island i Ukrajina su bile prve.)
Препоруке:
1
7
81 недеља, 24 јул 2011 00:01
Радгост
Drago 23 јул 2011 22:13
" Tito je umro 1980. godine. Država koju je stvorio "pukla" je 12 godina kasnije. Srušili su je neočetnici i njihovi saveznici neoustaše".

Јао,јесте,да, године 1982/83 Словеначки необелогардејци,бре, започели су разбијање СФРЈ отворено а то су саопштили ношењем значки "ko bom velik bom carinik na Kolpi" неочетнички речено:КАД ПОРАСТЕМ БИЋУ ЦАРИНИК НА КУПИ.
Препоруке:
10
2
82 недеља, 24 јул 2011 02:00
Drago
to Vojislav...

Jugoslaviju je razbila Srbija, odnosno politički i vojno je to razbijanje obavio Milošević, pod paskom "da brani Jugoslaviju". On je politički operacionalizovao koncept polumismenih srpskih akdemika i tzv. srpske elite. A oni nisu ništa drugo, nego duhovna deca Dobrice Ćosića, kao što su njegovi duhovni sinovi Radovan Karadžić, Jovica Stranišić, Vučelić,Vojislav Šešelj ili ovaj "novoevrpejac" Vučić. Zajedničko navedenoj ekipi jeste to što ništa ne razumeju, nego mlate praznu slamu.Oni nisu razumeli ovo što ti kažeš, da je Jugoslavija u međunarodnom smislu postojala, pored ostaloga i kao odnos snaga u međunarodnoj politici. Mislili su da mogu (naročito Čosić i Milošević) da dogovore sa Hrvatima kako će "podeliti" Bosnu...i preseliti Srbe iz Krajine da popunjavaju etničke rupe. I pukli..
nasatavak
Препоруке:
5
3
83 недеља, 24 јул 2011 02:16
Drago
I ne samo da im je propao koncept podele BIH, nego smo ostali bez ikakvoga značaja u Hrvatskoj, uz silne žrtve, razranja i patnje koje traje evo skoro dvadeset godina, nego i bez Kosova. Simulira se da branimo i štitimo nešto što nemamo i na tome se gradi lažna državna politika. Nastavlja se uporno sa najglupljim konceptom tumaranja, pa Srbija, odnosno njena vlada ostavlja utisak da nije u stanju vladati ni Požarevcom u modernom smislu vladanja a ne Kosovom koje je davno iskliznulo. I neprekidno se kandiduju novi problemi. Ako se Srbija ne modernizuje, današnja politička elita će dovesti u pitanje sve.Ne samo Vojvodin i Sandžak nego i sam Beograd.I ovo više nije pitanje partizana i četnika, nego pitanje vođenja racionalne politike. Danas bi nam više nego ikada trebao Miloš Obrenović. On bi rasterao ove što plasiraju najgluplje ideje koje postoje, pa čak i kad su tobože opozicija vlasti. Mi uopšte nemamo opoziciju, mi imamo samo plitičku klasu na čijem je čelu "otac nacije".
Препоруке:
4
3
84 недеља, 24 јул 2011 02:35
Радгост
23 јул 2011 23:57
Drago

Дакле,после 12.09.1944г. усташе су испоштовале краљеву
жељу и придружиле се Титу!А да су се некадашње усташе
појавиле у Плиберку после 15.05.1945г. али као партизани
који су стрељали Србе и Немце, јесте сасвим могуће.
Шта нам раде Британци и Словенци?Последњих неколико
година у Словенији се много расправља о егзекуцијама у
Словенији после 2с.р. Практично,како сами Словенци кажу:
V Sloveniji ne moreš zapičit lopate,da ne bi našel kosti.
Е да би се утврдила истина,прошле године је основана
Британско-Словеначка комисија,о послератним стрељањима.
И сад та комисија јавља како је од својих колега сазнала
претпоставку да би у Србији могло бити око 200 тајних стратишта.
Ове године је на свечаности у Кочевском рогу, прелат
Шкофије Ново Место дао мису жртвама револуционарног
Насиља.И нагласио да се догађаји у Кочевском рогу,Техарју
Худи Јами и на још 600 других тајних стратишта по целој
Словенији не смеју поновити.
Препоруке:
2
1
85 недеља, 24 јул 2011 06:33
Војвода Војислав
@Drago

Милошевић је покушао да спасе Југу тако што је рекао Кадијевићу,11. марта 1991. да кад би похапсио све оне који су за распад,тј. да изврши војни пуч,све би било другачије.Овај је одбио да изврши војни пуч и уместо тога је сутрадан ЈНА на седници председништва захтевала увођење ванредног стања.
Председништво је гласало и гласом Богића Богићевића одбило да уведе ванредно стање.
Тек после тога је променио политику у покушавао да спасе шта се спасти може.
Слажем се да ово више није питање партизана и четника,али се бојим да неко као Милош Обреновић не би био решење,јер Борис Тадић данас води такву политику,апсолутистичку,сарађујући са нашим непријатељима,као што су Обреновићи сарађивали са Турцима(жртвовали Карађорђа) и Аустро-Угарском(неповољни Берлински конгрес) и удаљавали се од Русије.
Тачно је да немамо опозицију,већ само симулацију исте.
Добрица Ћосић није "отац нације",већ неко ко је мењао убеђења превише пута,од југословенства до једва,неискреног српства.
Препоруке:
6
2
86 недеља, 24 јул 2011 10:42
Marko Gay
@ Војвода Војислав

Od srpskih ucesnika u Drugom svetskom ratu, jedino se Draza nacelno zalagao za poredak na Balkanu koji je Engleska prizeljkivala (monarhija + kapitalizam).

Zato se saradnja Srbije s NATO paktom danas gradi na tradiciji borbe Draze Mihailovica a nalazenje njegovog groba je vazan drzavni prioritet.

Na Titovoj borbi se saradnja s NATO-om ne moze zasnivati, jer se on zalagao za komunizam.

A ne moze se zasnivati ni na uspomeni na Nedica jer je on bio saveznik nemackih nacional socijalista.
Препоруке:
1
5
87 недеља, 24 јул 2011 13:22
Војвода Војислав
@ Marko Gay

Дража се није залагао већ је бранио поредак,на шта се и заклео.

Борба Драже нема никакве везе са НАТО пактом,то је подметачина СПО,нити је проналажење његовог гроба за ДОСманлије приоритет.

Кокетирао је Тито 50` са НАТО пактом уз подршку САД,због страха од совјетске интервенције,али због противљења Италијана(због спора око територије) и других чланица(јер је реч о комунистичкој земљи) та иницијатива није заживела,иако су Југа и две НАТО чланице Турска и Грчка потписале пакт којим би се у случају напада на било коју од њих,друге две одазвале у помоћ.
Мада је и тај пакт ускоро био неважећи.А и Тито се убрзо окренуо формирању "Покрета Несврстаних",који су требали да релаксирају односе САД и СССР.

Недић је сарађивао са Немцима,јер су они запретили ако се не формира Влада да ће Србија бити распарчана тј.Срем(који је већ био окупиран од усташа)би био дат НДХ,Бачка Мађарској,Банат Фолксдојчерима,југоисток Бугарима,КиМ Шћипетарима,под управом Ита.и Нем.
Препоруке:
7
0
88 недеља, 24 јул 2011 14:23
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

Поређење жутих и Обреновића је крајње неумесно. Тадић и компанија воле да остављају тај утисак али могу само да сањају. Разлика у томе што су се Обреновићи и део наше елите из XIX веке залагали за сарању са неким западним силама а за дистанцирање од Русије јер су (оправдано) веровали да се српски интерес у датом тренутку најбоље штити на тај начин. Они су били прорачунати. Тадић је са друге стране човек без икакве визије, који се разуме једино у маркетинг, а понекад кад смисли нешто паметно од тога лако одустане под притиском оних који су нам сада ненаклоњени. И од свега тога добије само честитке и тапкање по рамену. Дакле, немојте поредити једног кнеза Милоша и сина му Михајла, па чак и краља Милана са Тадићем и Вуком Драшковићем.
Препоруке:
10
0
89 недеља, 24 јул 2011 14:56
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Што се тиче кнеза Михајла ту сте у праву.
Али су се остали практично потчинили Аустро-Угарској,прихватили Берлински концепт,који је био јако неповољан,јер је српску спољну политику препустио Аустро-Угарској,која је тим уговором добила право да окупира БиХ,што је после руских и српских жртава у рату 1876-1878 био велики ударац за интерес уједињења српских земаља.
Да не говоримо да су Аустро-Угари распоредили своје снаге у Рашку област и тиме Србију у великој мери одсекли од уједињења БиХ и КиМ са Србијом.
Ткђ. се странцима није могло судити по домаћим законима,пољопривредни производи су се извозили искључиво у АУ,модернизација, коју је од Обреновића почео кнез Михајло је због овог уговора била знатно успорена.
Док су нам Руси нудили санстефански концепт који је био неповољан само по томе што је нудио за четвртину мање територија од берлинског,али нам је давао много бољу стартну позицију у наредним годинама,за повратак територија.
Препоруке:
2
0
90 недеља, 24 јул 2011 17:06
Ружичасти пантер @ Нн
„Ја мислим да у овом тексту има једна системска грешка.“
А ја мислим да у Вашем коментару (и начину размишљања) има једна системска грешка. Интерес империјалне силе је да шири своју империју и сферу утицаја. Ускладити интересе са том силом подразумева да мала земља без отпора пристане на окупацију или, уколико је већ окупирана, као Србија под Турцима, да никада не покуша да поврати слободу јер то није у складу са интересима Отоманске империје. Не видим какво образовање и ментална снага су потребни да бисте постали потчињени.
Препоруке:
1
0
91 недеља, 24 јул 2011 17:32
Drago
to Vojsilav

Nikakvu Jugoslaviju Milošević nije želeo da spašava. On ju je rasturao. Setite se priče sa Slovenijom, po sistemu "Idite bre, što pre" i operetskog rata koji je tamo vodio žrtvujući pedesetak mladića, tuđe dece.. Setite se onog cirkusa sa putujućim predsednicima, setite se Karađorđeva i njegovih 48 susreta sa Tuđmanom u periodu od 1991 - 1995. Ćosićeve i Tuižmanove susrete ovde ne računam. Setite se "komisije za razgraničenje u BIH" koju je sa srpske strane vodila Smilja Avramov a sa Hrvatske Dušan Bilandžić.Setite se razmene ambasadora sa Hrvatskom koja je usledila početkom 1994. dok smo tobože ratovali..(Veljko Knežević i Dušan Bilandžić, opet).
Da je JNA izvela puč, a ja mislim da bi tek to bila katastrofa,i mislim da je dobro što se to nije dogodilo, morala je napjpe da hapsi Miloševića.
Milošević i njegovi savetodavci su smatrali da će Srbija ostvariti ciljeve tako što će zadržati Kosovo, Crnu Goru i pola Bosne.Od toga nisu ni danas odustali, iako je sve to puklo.
Препоруке:
3
4
92 недеља, 24 јул 2011 18:19
Војвода Војислав
@Drago

Милошевић је покушао да спасе Југу тако што је рекао Кадијевићу,11. марта 1991. да кад би похапсио све оне који су за распад,тј. да изврши војни пуч,све би било другачије.Овај је одбио да изврши војни пуч и уместо тога је сутрадан ЈНА на седници председништва захтевала увођење ванредног стања.
Председништво је гласало и гласом Богића Богићевића одбило да уведе ванредно стање.
Тек после тога је променио политику у покушавао да спасе шта се спасти може.


Тек после тога долази то што сте Ви написали.

On ju je rasturao.

Хрвати,Словенци,Шћипетари и Муслимани нису хтели Југу.Ја га не браним, али не разумем зашто сву одговорност пребацујете на њега.И зашто би ЈНА хапсила њега или боље написати само њега када су други много више желели распад.
И сами сте написали да су сви Срби живели у једној држави,што би је они растурали!?
Препоруке:
5
1
93 недеља, 24 јул 2011 20:48
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

Не видим заиста по чему је то Санстефански мир био повољнији од Берлинског конгреса, који, да се разумемо, заиста није био нарочито добар. Јер, не само што нам је први давао мање територија већ нам је "даровао" и суседа коме су припали малтене сви наши јужни и источни крајеви. Што се тиче Босне и Херцеговине њу не би смо добили ни овако ни онако. Аустрија је тада макар оставила могућност Србији да се шири на југ, долином Вардара. Краљ Милан није увек био проаустријски опредељен, руско држање га је натерало на то.
Хоћу да кажем да не постоји онтолошка обавеза Србија ни према једној великој сили. Свакој треба да прилазимо у складу са тренутним интересом. Нама наклоњени фактори кроз историју били су Руси и Французи док су са Енглезима и Немцима интереси углавном били сукобљени. Али било је у историји и изузетака кад су нас ови први пуштали низ воду а ови други (да, чак и Енглези!) нудили нешто повољно.
Наравно, јасно је као дан, да су нам Руси данас најнаклоњенији.
Препоруке:
2
0
94 недеља, 24 јул 2011 21:44
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Руси су нам били наклоњенији и Санстефанским уговором јер Санстефански мировни уговор донео је, као и доцнији Берлински уговор, међународно признање независности Србије и Црне Горе. И док је берлинско признање независности било „под присмотром великих сила”, јер је „Србија била ограничена у вршењу неких атрибута суверености”,санстефанско признање је било лишено оваквих понижавајућих клаузула. Европске државе су Србијину сувереност најдрстичније ограничиле одржавањем тзв. режима капитулација, по коме су странци били изузети из надлежности српских судова, и то како у грађанским, тако и у кривичним стварима.
Србијина независност нашла се под присмотром Берлинског конгреса и у погледу слободе вероисповести.
Посебном уговорном одредбом, која се односила само на Србију, забрањивао се сваки вид верске дискриминације, а повод је био закон којим се забрањивало насељавање Јевреја у унутрашњост Србије.

НАСТАВАК У СЛ.КОМ.
Препоруке:
3
1
95 недеља, 24 јул 2011 21:46
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Реч је о још једном лицемерју европске дипломатије, јер је иницијатор одредбе била „Израелска алијанса”, а подржан је, између осталог, и од Аустро-Угарске, у којој су Јевреји плаћали „Толеранцијске таксе”, заправо порез којим су куповали толеранцију од традиционално антисемитских Германа.
Посматрано из перспективе стотридесттрогодишњег националног историјског искуства, територија санстефанске Србије представљала је неупоредиво боље геополитичко полазиште за будуће државноправно обједињење српског националног простора, од територије која је Србији додељена на Берлинском конгресу.
Губитак Пирота и Врања, компезован је проширењима на западу, јер је по одредбама Санстефанског уговора Србији требало да буде припојено целукупно подручје између Лаба и Ситнице, чиме би се у Вучитрну обезбедио излаз на пругу Митровица-Солун; уз то требали су да буду прикључени и највећи делови тадашње Митровачке и Новопазарске казе, укључујући цео Ибарски Колашин.

НАСТАВАК У С.К.
Препоруке:
2
0
96 недеља, 24 јул 2011 21:51
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Тако би Србија, да није дошло до поништења Санстефанског уговора, већ 1878. године била на самим ободима Приштине, са границом на Ситници и Ибру до Рибарића. Ослобађањем делова Косовског вилајета, неповратно би биле нарушене источне границе ове турске административне јединице.
Уз то, Санстефанским припајањем највећих делова Новопазарске казе, додуше без самог града Новог Пазара, била би трајно урушена територијална целовитост турске административне јединице - Новопазарског санџака.
И док у погледу Србије предности Санстефанског у односу на Берлински уговор нису одмах уочљиве, у погледу ЦГ и БиХ су више него очигледне.
Територија која је Црној Гори била припојена по одредбама Санстефанског уговора, била је двоструко већа од берлинског проширења. Ипак, Санстефански мир је за српски народ био најповољнији када је у питању БиХ, чије је ослобођење било у жижи свих српских националних планова и прегнућа, па и српско-турских ратова 1876-1878.

НАСТАВАК У СЛ.КОМ.
Препоруке:
2
0
97 недеља, 24 јул 2011 21:54
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Руси су у Сан Стефану за ове две српске покрајине обезбедили аутономију у оквиру Отоманског Царства, док је на Берлинском конгресу гласовима представника великих сила,а на иницијативу британског лорда Солсберија и немачког канцелара Бизмарка, донета, како је још тада оцењено, „фатална одлука” о аустроугарској окупацији БиХ. Уз то, Аустро-Угарској је омогућено да у Новопазарском санџаку, који је у целини остао под турском влашћу, држи своје војне гарнизоне.
Предвиђеним санстефанским проширењима Русија је одредила магистрални правац будућих ослободилачких покрета Србије и Црне Горе.
Усмеравала их је ка Косову, а нарочито ка западним српским покрајинама, где су се и налазиле ван матичних кнежевина најбројније компактне масе српског народа - у БиХ и бившој Војној Граници, које су у патријархалним условима очувале узорну националну свест.

НАСТАВАК У СЛ.КОМ.
Препоруке:
2
0
98 недеља, 24 јул 2011 21:58
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

У оваквом санстефанском територијаном уређењу Балкана могу се уочити два стратешка интереса ондашње руске балканске политике. Најпре, спречавање да се православни Словени путем „католичког панславизма”, претворе у материјал европске германско-романске културе. Следствено, Руси су усмеравали Србе да ослободе своје, али и свеправославно западнобалканско територијално наслеђе. Други интерс Русије је био да преко територијално значајно увећане Бугарске и Црне Горе, као пријатељских православних словенских држава, осигура излаз на јужна мора.
С друге стране, европске државе које су водиле главну реч на Берлинском когресу, Немачка, Велика Британија и Аустро-Угарска, заустављају национално ослободилачке тежње Србије и Црне Горе на прилазима БиХ, Новопазарског санџака, Косова и Метохије и Старе Србије.
Тако европске силе гурају Србију да на рубним источним националним поседима, кроз сукоб са православним Бугарима, обезбеди витално територијално проширење.

НСТВК
Препоруке:
2
0
99 недеља, 24 јул 2011 22:04
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Очувани турски суверенитет и аустроугарски војни гарнизони у Новопазарском санџаку спречавали су територијални додир Србије и ЦГ. Ово ће касније и потврдити један аустроугарски министар спољних послова: „Ми ни у ком случају не можемо трпети сједињење Краљевине Србије и Кнежевине Црне Горе; ми би га спречили чак и по цену рата”.Аустро-Угарска окупација БиХ је спроведена под европским мандатом, као „једна мера европске полиције” (француски пуномоћник на Конгресу), да се, речју лорда Биконсфилда, „одржи и обезбеди мир, да се уведе ред и благостање и најзад ојача сама Порта”.
Прави циљ окупације БиХ,открио је други Британац, лорд Солзбери: „У случају ако би знатан део тих провинција пао у руке једној од суседних кнежевина (Србији или ЦГ),онда би се образовао један ланац од словенских држава, који би се пружао преко Балканског полуострва и чија би војничка снага претила становништву других племена која заузимају јужне крајеве полуострва”.

НАСТАВАК
Препоруке:
3
0
100 недеља, 24 јул 2011 22:06
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Владимир Ћоровић, и поред негативног суда о Санстефанском миру, подвлачи да је „Берлински Конгрес вођен сав у антисловенском духу. Руски добици испали су несразмерно мали према жртвама, а Србима је задат крвав ударац двоструко. Не само да су Босна и Херцеговина, ради којих су они ушли у рат, допале Аустро-Угарској, која је тако постала балканска сила, него јој је придодат још и Новопазарски Санџак до иза Митровице”.
Уравнотежена спољна политика коју је у току Берлинског конгреса и непосредно после њега водио Јован Ристић није могла да има дуг век. Подршка коју је Србији на Конгресу пружила Аустро-Угарска да би добила Пирот и Врање, дошла је брзо и вишеструко на наплату. Србија са новом напредњачком владом, која је под плаштом европизазације Србије водила отворену аустрофилску политику, закључује са Аустро-Угарском најпре Трговински уговор, а потом и тзв. Тајну конвенцију.

НАСТАВАК
Препоруке:
3
0
101 недеља, 24 јул 2011 22:10
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Трговинским уговором је без реципроцитета Србија дала АУ положај најповлашћеније нације, а структуром царинских тарифа омогућила је северном суседу да дугорочно спречи „наше индустриалисање и у најскромнијем виду”. Овим нас је, како примећује С. Јовановић „Аустрија пуштала да се развијамо само као аграрна земља”, и то са извозом поољопривредних роба који је у потпуности био усмерен ка њеном тржишту.
После трговинског везивања, краљ Милан и напредњаци су Србију и политички везали за црно-жуту монархију, Конвенцијом која ће преко двадесет година остати непозната српској јавности.
Чланом 2. ове Конвенције Србија се одрекла не само самосталне спољне политике, већ и сваке националне, свесрпске политике: „Србија неће трпети политичке, верске или друге мутње које би, полазећи са њеног земљишта, ишле противу АУ монархије, подразумевајући ту и БиХ, и Ново-Пазарски санџак”.

НАСТАВАК
Препоруке:
2
0
102 недеља, 24 јул 2011 22:14
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Међу Србима једини добитник Тајне конвенције био је краљ Милан, јер се Аустро-Угарска обавезала да штити престо свог клијента.
Како изгледа српска спољна политика под патронатом европских великих сила показао је 1885. г. трагични рат који је краљ Милан повео против Бугарске. Подстакнут аустроугарским обећањима, Милан је отпочео рат с циљем да спречавањем бугарског уједињења спашава равнотежу европског поретка. У случају ратног успеха требало је да са два до три бугарска среза надокнади од Аустрије отету БиХ,Рашку и Косово. Европска војна мисија, у милановско-напредњачкој изведби, против Бугарске и њене заштитнице Русије заметнула је трајно семе раздора и подозрења у српско-бугарским односима, чиме је успешно остварена замисао главног режисера, министра спољних послова АУ,Бењамина Калаја.
Одустајање од вођења свесрпске политике, довело је и до јачања србијанских партикуларних интереса, што је последично произвело прве значајне неспоразуме са ЦГ двором.
Препоруке:
2
1
103 недеља, 24 јул 2011 22:18
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Просветна реформа коју је после Берлинског конгреса спровео напредњак Стојан Новаковић, у складу са новом спољнополитичком орјентацијом државе, ствара генерације Срба у чијој је свести Русија маркирана као супротни пол европским либералним демоктатијама. Следствено, правослвно духовно наслеђе постаје толико далеко и неразумљиво, да Срби своју хагиографску књижевност уче уз помоћ коментара римокатоликатолика Ватрослава Јагића. Промену коју је Берлински конгресу донео у духовном животу Србије најбоље је приметио доктор са Сорбоне и дипломата у монашком стаду Св. владике Николаја (Велимировића), Јаков Арсовић: „Берлински уговор мења историју Европе... Српска интелигенција престаје ићи у Русију. Одлази у Немачку и Француску, и отуда се враћа скептички и епикурејски настројена. Србија губи покровитељство Русије. У Србији настају политичка и партијска трвења и тровања”.
Препоруке:
4
0
104 недеља, 24 јул 2011 22:24
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Ишчупани из заједничког православног корена, Срби почињу да верују у језуитску политичку прелест под сентименталним именом југословенства. Оптужбе руских славјанофила од 1876. да српски национални покрет, уместо да води рат за ослобођење Босне и Старе Србије, тежи стварању јужнословенске државе, потврђују се југословенством многих српских интелектуалаца у периоду после Берлинског конгреса.
Контролишући балканске крунисане главе, Беч је у своју интересну зону једну за другом увукао Србију, Румунију и Бугарску. Истовремено, нове политичке елите у тек ослобођеним православним државама показале су се као политички скоројевићи и незасити користољубци, који су били спремни да зарад личне добити и статуса у европском клубу великих, окрену леђа не само вековној православној покровитељки Русији, већ и сопственом народу и заветној идеји ослобођења и уједињења.
Препоруке:
2
0
105 понедељак, 25 јул 2011 01:16
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

Берлински конггрес је од свих земаља које су на њему признате тражио верску толеранцију. С тим што је Србија за разлику од Румуније то испоштовала, па су радикалским уставом из 1888. Јеврејима била загаронтована сва права и формално. Не видим шта је ту лоше.
Заиста не видим ни како су границе санстефанске Србије биле повољне за било шта. Оне би Србију онемогућиле да ослободи Косово, уосталом неки делови истог је по овоме требало да припадну Бугарској. Спорни нису били само Пирот и Врање, руски преговарач, гроф Игњатијев, је сматрао да Ниш и Видин треба да припадну Бугарској.
У то да Аустро-Угарска генерално није била наклоњена Србима и да нам је Русија ближа уопште не треба да ме убеђујете, то знам врло добра. Ја сам само рекао ко нам је у том тренуткубио ближи. Како је рекао С. Јовановић Аустрија је усмеравала наш национализам ка Македонији а Русија ка БиХ. Наравно да мислим да је ова друга важнија али Руси је тада нису нудили.
Препоруке:
3
3
106 понедељак, 25 јул 2011 01:17
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

Руско интересовање за Бугаре није било без разлога. Русији је првенствени интерес контрола или бар коришћење Босфора коме су Бугари ближи од нас. Зато им је било битнији да они буду задовољни, плус што су још и послушнији од нас. Још ваља истаћи и да су Бугари у то време увелико престали да буду нама пријатељски народ због њихове обновљене цркве која је сејала мржњу.
По питању анализе Аустрије и њеног односа према Србима као и тајне конвенције се слажем са вама.
Оно где се апсолутно не слажем су погледи на просветну и културну реформу. Свестан сам да се то догодило али не видим то као нешто лоше. По опредељењу сам неоконезервативац и заговорник сам западне културе и филозофије као и вестернизације друштва. Наравно не мислим на мулти-култи бљувотине. А на спољнополитичком плану да се сарађује са оним који има највише разумевања за нас, а то је најчешће Русија. Николај ме никада није импресионирао, сматрам да је један Доситеј Обрадовић много већи ум.
Препоруке:
4
2
107 понедељак, 25 јул 2011 01:18
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

За крај, мислим да је вестернизација нешто што је добро и пожељно и за саму Русију. Наравно, не лажна какву је покушао да спроведе Јељцињ. Већ она права чије је оличење био још Петар Велики. Рекао бих да је и сам Путин тога свестан и да Русију води у том правцу. Лепо је приметио Кустурица да Москва све више личи на Хјустон. Суштина је у томе да се нађе идеалан спој традиоционалног и модерног. Дакле, бити спреман на одбрану своје земље али исто тако и спреман да се прихвате Русо, Волтер, Едмунд Берк, Лео Штраус, Ирвинг Кристол...
Препоруке:
0
4
108 понедељак, 25 јул 2011 11:38
Ангел
Па то су сви знали осим, изгледа, петооктобарских "револуционара" и оних што су дували у пиштељке и лупали у шерпе.

Дувајте сад.
Препоруке:
6
2
109 понедељак, 25 јул 2011 16:10
Војвода Војислав
@ Nenad Pivaš

Берлинско конгрес је почетак идеје југословенства,највеће заблуде српског народа,то је разлог зашто ја сматрам да га нисмо требали прихватити.
Није проблем у верској толеранцији већ је проблем у томе што је то тражила АУ,која је најмање толеранције показивала према православцима и Јеврејима.
А и Јевреји су више користи имали од опстанка АУ и Отоманског царства због веза које су изградили са њиховим администрацијама.
Санстефанске одредбе су биле повољније,јер не би смо имали аустроугарске снаге пред нашим прагом и не би смо били понижени,као што нас и данас понижава тај исти Запад.
Руси су подједнако интересовање имали и за Јадран,а ту смо им ми били потребни.
Ја сам заговорник Светосавља,а Св.Сава је био отворена и учена особа,што је и сам Св.владика Николај писао за њега.Није проблем узети из друге културе оно што оплемењује, проблем је окренути леђа својој и прихватити туђу без икакве критике исте.

Слажемо се да се не слажемо.
Препоруке:
3
0
110 понедељак, 25 јул 2011 17:12
Nenad Pivaš
@Војвода Војислав

За југословенство се слажем да је заблуда.
По питању Јевреја се не слажем, у Аустро-Угарској је, као у ултракатоличкој земљи, антисемитизам традиционално био јак и у нижим и у вишим слојевима. Са друге стране и дан данас постоји у близини Јерусалима гај који је добио име по нашем краљу Петру јер је он први европски владар који је Јеврејима дао апсолутно иста права какав има и његов народ и који је промовисао ционизам. А ционистичке претече су сарађивале и са српским првацима у Војводини.
А наравно да према страним утицајима треба бити критичан. Не само према њима већ и према свему. Без тога постоји само индоктринација. И према традицији и према модерностима треба бити критичан. Шта је традиција? Скуп древних истина и заблуда. Шта су модерности? Скуп нових истина и заблуда. Дакле, и једно и друго али ништа не без преиспитивања.
Препоруке:
1
0
111 понедељак, 25 јул 2011 17:33
НСПМ web
Молимо све коментаторе да не шаљу вишеструке коментаре одједном и да се, што је могуће више, држе теме текста.

Хвала на разумевању!
Препоруке:
3
3
112 понедељак, 25 јул 2011 20:52
Tomislav Kresović
Britanska poliitka prema Srbiji uvek je imala karakter uticaja na masone u Srbiji do 1941 godine,politicke zavere 27 marta 1941 godine kao i dovodjenja na vlast Josipa Broza Tita.Britanska politka prema srbiji bila je i ostala agresivna u mnogim elementima arogantna sa omalovažavanjem Srbije.Ono što je je za Srbiji uradila Rebeka Vest ili britanske bolničarke u I svetsko ratu brzo je poništeno i zaboravljeno.Britanska logika je da Srbe vidi kao "male Ruse" uz modifkovane oblike radnog diskvalifikovanja Srba.Poliitka Velike Britanije u periodu 1991 do danas bila je u pravcu podrške Hrvatske i albanskom pokreta na Kosovu i Metohiji i osude Srbije.Britanci danas voide jednu dvoju poliitku prema Srbiji.S jedne strane podržavaju evropski put Srbije,a sa druge strane su jaki lobisti za nezavisnost Kosova.Britanska poliitka prema srbiji u 20 i početkom 21 veka ostala je konstantna na šetu srpskih nacionalnih interesa.Britanski masoni doneli su odluku o stvaranju i raspadu Jugoslavije
Препоруке:
4
1
113 понедељак, 25 јул 2011 21:18
@angel
Duvali smo i lupali i ne kajemo se jer smo konačno srušili komunistu. A crvenima ne pristaje nick "angel". Pozdravite Slobu, Miru i Tita.
Препоруке:
4
6
114 понедељак, 25 јул 2011 21:20
Drago
Ništa strašnije, štetnije i pogubnije za srpske ineterse nema od ovog nekritičnog rusofilstva...Mit o ruskom zaštitnivštvu nad Srbijom, pogubniji je i štetniji od svakoga našega mita. I cena koju za to plaćamo, vidljiva je danas, kao jasan dan....
Evo, čitamo kako je sve što je od Rusa došlo sjajno..I zato je jednom političaru, prevarantu, pre samo koju godinu palo na pamet da izjavi "kako bi najbolje bilo da smo ruska gubernija"....
Bože me sačuvaj i zakloni....
Препоруке:
3
5
115 понедељак, 25 јул 2011 23:22
@Angel
Анђеле, у праву си што се тиче петооктобарских "револуционара" дувача и шетача.
Препоруке:
4
2
116 среда, 27 јул 2011 18:10
Srdjo Djukanović
Gospoda sa "OSTRVA"su bila glavna u instaliranju Josipa a pedesetak godina ,kasnije iz iste kuhinje nam je poslat gospodin koji se jezikom služi kao i većina ovdašnjih žitelja glavom. Srbija je premrežena stranim službama i vrlo teško se u dogledno vreme može iz te organizovane mreže bez pomoći stranog faktora, pre svega sa pravoslavnih prostora iščupati.
Po mom skromnom mišljenju, koje ne mora biti ispravno,voleo bih čak i da grešim, ide se na potpuno prekrajanje granica, i u dogledno vreme ukidanje Srbije kao države koja je autonomna u donošenju bilo kakvih odluka a naročito u onom delu koje se tiče njene budućnosti.
Ako pogledamo hronološki šta se dešava sa Srbijom već duži niz godina nameće se zaključak da je to krajnji cilj.
Препоруке:
2
0
117 петак, 29 јул 2011 15:33
Сизиф
Британци су били против Србије на Берлинском конгресу 1878. године, док су Немци подржали настојања Србије да стекне независност.

Ову чињеницу стално превиђамо. О овоме смо требали размишљати сваки пут кад улазимо у сукоб са Немцима зарад енглеских интереса. И у Првом, а посебно у Другом светском рату, Немци су гледали на нас као на корисне идиоте Енглеза.
Препоруке:
2
0
118 субота, 30 јул 2011 00:00
Турас
Шта су нам Британци до сада урадили,који су се иоле бавили историјом,сада увиђају.Шта ће да нам ураде,на томе увелико раде.Ускоро резултате тих радова осетићемо на својој кожи. Коментари који покушавају да нама "објасне"да су Енглези наши савезници,су злонамерни.
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер