петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Срби и Хрвати: Увијек смо се вољели и поштивали, али ипак више мрзили

Kоментари (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 04 мај 2011 15:56
Милко Грбовић
Ја опет са афризмом, давно написаним:

Увек смо се волели. Тако рећи из дна душе.
Препоруке:
4
2
2 среда, 04 мај 2011 16:45
Турас
Једном рече један "црвени"учесник револуције Нисам учио историју да бих је знао,већ је носим исписану као ожиљке по своме телу.Господине Драгичевићу,неке ствари су очите да ме чуди да их "криво"излажете.Нашој"браћи"не треба лоби јер они су западна интересна(првенствено економски"господарствено")зона.То је инсистирао Геншер,док подршку Ватикана подразумевамо,на оцепљење"лијепе њихове"Друго,Србији не треба лоби јер има поданичку про западњачку власт,да је за свако национално отрежњење потребна жешћа,да је не назовем другим именом ПРОМЕНА власти.Верујем да помирења Срба и Хрвата неће скоро бити,иако и Тадић и Јосиповић су мачићи из исте торбе.
Препоруке:
5
1
3 среда, 04 мај 2011 17:42
Бели Орао
@Милко Грбовић.

Србин из Крајине. Увек се борио против кланова, а на крају је умро за клан.
Препоруке:
2
0
4 среда, 04 мај 2011 18:52
!
Наслов би требао да гласа:
Срби и Хрвати: Увијек смо се вољели и поштивали, али ипак су нас више мрзили

Лично мислим да је аверзија хрвата према србима већа него обрнуто.
Препоруке:
6
0
5 среда, 04 мај 2011 20:45
@!
Slažem se potpuno sa vašim komentarom i prepravkom naslova.
Препоруке:
3
0
6 среда, 04 мај 2011 22:59
Драсто
Каже Грбовић да смо се волели "из дна душе".Заборавља да су нас они увек први хватали за гуше.Ми смо наседали да се братствујемо они су нас проглашавали "поробљивачима" и гањали ко бог ђавола кад год им се укаже прилика.Јсте ли видели ону старицу што у Бљеску гура колица натоварена прњама преко оног моста.То је тај задригли окупатор који им је пио крв .Већег лицемерства нема на свету .Истераш народ са својега боравишта старог више векова и прогласиш га окупатором.То могу само Рвати.Председница владе стоји пред Готовином на готовс да га брани а ми се извињавамо млого се извињавамо као да смо пијани . Добро онај пре мене вели "за клани".Али како и с ким.Наћи ће се .Наћи неко.А онда знаћемо како ћемо.Време је да "тамо некем" бога боговог покажемо.
Препоруке:
4
1
7 среда, 04 мај 2011 23:03
Senka
Ja mislim da je taj put mrznje ili ljubavi ( ili uostalom put bilo kojih emocija) nametnut jos od prve ideje o izvrsenju genocida nad Srbima od strane Hrvata.
Kako je uopste doslo do toga da narod zrtva treba da voli ili mrzi narod krvnika?
Valjda je prvo trebalo da se utvrdi kolektivna krivnja Hrvata sto su pokusali istrebiti drugi narod na nekom zajednickom prostoru- bez emocija.

Cinjenica je da su uglavnom svi Hrvati prihvatili ideju Ustasa da su Srbi manje vredna rasa. Obicni Hrvati su gledali kako Ustase ubijaju obicne Srbe i mislili su da je to opravdano i normalno. Tito ih je zastitio od priznavanja kolektivne krivice. Zato je i bio moguc proces u devedesetim da uglavnom svi Hrvati " misle" da je svaki Srbin - cetnik - agresor i da im ugrozava pravo na domovinu.Sta tu ima za ljubav ili mrznju?

Jeste li ikada naisli na pitanje da li Jevreji vole ili mrze Svabe? Niste i necete.Ali ste naisli na stereoptipe Svaba i stereotipe Jevreja u literaturi bez uplitanja emocija.
Препоруке:
3
2
8 среда, 04 мај 2011 23:48
Стефан Драгичевић
Не дјелим ваше мишљење. Мислите ли да Срби мање мрзе Хрвате и обратно ? Па можда таква атмосфера преовладава у Србији независно од прогнаних Срба из Крајине који су претежно населили Војводину, али ви степен нетрпељивости не можете да схватите којег Срби из Републике Српске имају према Хрватској. Немојте да Србе западно од Дрине заборављате ако говорите у контексту "какво мишљење народ има према Хрватима" у овом случају.Наравно, анимозитет је обостран али ко је крив таквом једном екстремном национализму који се испољава мржњом према другима ? Најмање је ту у питању народ, а више ратни режими 90их који су створили трајне поремећене односе Срба и Хрвата, а врло добро знамо да без ова два народа нема ни стабилности регије у будућности. Нећу ја овдје да некоме намећем свој став, таман посла, али желим јасно да подјелим своје виђење цијелокупне ситуације из моје перспективе и како ја видим цијелу ову проблематику.
Препоруке:
2
8
9 четвртак, 05 мај 2011 08:18
Sajber Mileva
Стефан Драгићевић:
а више ратни режими 90их који су створили трајне поремећене односе Срба и Хрвата


Шта жив човек написа? Значи, Бар половина кривице за Јасеновац, Пребиловце, Јаодвно, Козару, лежи на «ратном режиму» Србије на челу са злогласним недемократом Милошевићем.

Ратни режим СРбије је керив за вековну патолошкоу мржњу, Павелића,за кутију извађених очију однесених на поклон Мусолинију.

Господин СД је «великодушно» признао да део кривице лежи и на хрватској страни «ратних режима».

Толики степен мржже према једном народу и поједначења жртве и џелата није свјствено ни Кандић-Вућо_Пешић_Чеда екипи.
Препоруке:
12
3
10 четвртак, 05 мај 2011 08:29
Damaskin
Prvi izvor mržnje na ovim prostorima je provro iz SPC!Sad se sami polako gušimo u vlastitoj mržnji.
Iz SPC-a je nastala velikosrpska ideologija (ideja o velikoj Srbiji) i svetosavska demagogija (mit o nebeskom narodu)!
Šovinizmi od strane naših suseda su nastali kao rekacija.Jedan šovinizam rađa drugi!
Препоруке:
1
10
11 четвртак, 05 мај 2011 08:31
Драго Стен г.Драгићевићу
Слабо видите мој Драгићавићу.Много кратко.Јасеновац је наше "свијетло и наша тама" и рана.Наге девојке су Савом пливале док су им преко груди , провучене кроз просечене груди биле прекрштене крваве руке.Пливале су из усташке Хрватске и разносиле страву и бес по окупираној Србији.Те слике се не заборављају.А воде нису хтеле наопако.Тито је забранио да се те слике разносе па нису могле да се угасе.Потискиване су у ону мрачну позадину свести где се чувају тајна знамења и храни гнетика испаштања за сва друга времена која нисмо никада истутњали а моракли смо муку да исхлапимо и некако је из себе избацимо.То што нису били кажњени, охрабрило их је,.Није страшно учинити злочин, страшно је ако се открије.Видите гањају Месића јер је истину обелоданио а морао ју је крити.Чини зло и лажи да је обтрнуто .Жртва је твој спасилац ако је прогласиш за окупатора.Само треба више лагати од другог и победићеш.То је њихов наук и утока.А ту мира нема ни птраштања мој Драгићевићу
Препоруке:
11
0
12 четвртак, 05 мај 2011 09:33
б.с.
Поштовани г. Ауторе, ако сте Србин из Републике Српске, онда Ви вероватно знате боље о осећањима која тамошњи Срби гаје према хрватима. Хтела бих само да кажем да је Српском националном бићу иначе страна мржња. АКо је у порасту, сразмерна је српском отпадању од православне вере. Јер у оној мери у којој је Тито успео да нам промени крвну слику, у тој мери се српско народно биће изменило и постало пријемчивије за мржњу.
Богу хвала, па нисмо сви постали југословени. Јуче, на годишњицу смрти Ј.Б.Броза, могли смо да се тужно суочимо са чињеницом да највећи злочинац над српским родом икад, достојанствено почива у гробници у сред Београда и да га обилазе сви они који су на наш рачун добили своје државе. А један од највећих српских Мученика, покојни генерал Дража МИхајловић нема гроба, нема костију, нема музеј, нема трага. Али, хвала Богу драгоме, кроз муке и страдања нас приводи себи и чисти од сваког корова званог грех.
Препоруке:
6
3
13 четвртак, 05 мај 2011 10:33
зап. Славонија
ко је гледао оне слике одн.заставе поводом док.филма о тзв. "Бљеску", могао је видети шаховнице - оне из ндх, али то, наравно, није поменуто. Као и много других детаља као што је брисање из Устава, отпуштање на националној основи,...
Један хрв. генерал или слично каже да је у зап. Славонији постојао "изнимно велик отпор", док само пар минута касније Стипчевић (тако се ваљда презива) каже да је је у зап. Славонији постојао одн. уопште није постојао отпор !!!???
и то пуштају народу, на ХРТ !

узгред, реч/име "Отпор" су користили Усташки терористи у САД, 80-тих год.

Толико о "демократским променама" 2000. год.
Препоруке:
4
1
14 четвртак, 05 мај 2011 10:41
Lovro
Prije svega ta mržnja o kojoj govorite nije u tolikoj mjeri prisutna kod običnog naroda.
Običan narod ne generalizira niti želi biti predmet generaliziranja.
Ako već govorimo o međudržavnim političkim averzijama koje su nastale kao produkt povijesnih antagonizama, onda je nezaobilazna tema velikosrpska ideologija i svetosavska demagogija.
U prvoj se potencira VELIKA SRBIJA koja bi navodno trebala obuhvatiti veći dio Hrvatske a u drugom se potencira mit o Srbima kao nebeskom narodu!
Kad se Srbija odnosno srpski politički establišment oslobodi ova dva mita onda će i odnosi dvije države postati zdraviji!
Препоруке:
4
11
15 четвртак, 05 мај 2011 11:50
Цоца
Господине Дргао Стен, са посебном пажњом читам Ваше
коментаре. Малопрђашњи коментар је згуснут и јак и
говори више о нашој муци од многих књига писаних на
сличну тему. Требало би да пишете чешће.
Препоруке:
7
0
16 четвртак, 05 мај 2011 11:59
Стефан Драгичевић
Извините госпођо Милева, али мислим да сте јако некоректни и да извлачите моје ријечи из контекста.
Намјерно нисам споменуо Јасеновац, Доњу Градину и остала српска стратишта из Другог свијетског рата како не би увлачио дубљу дискусију која би имала паралелу са злочинима из тог времена. Фокус моје теме је паралела од 16 година, али не брините се, написаће господин Драгичевић још много текстова и о Јасеновцу и о НДХ, а успут прочитајте http://stefanveliki.blogspot.com/2011/04/blog-post_16.html како би вам било јасно какви су моји погледи на НДХ, Алојзија и Пио XII.
Ако вам је својствено да критикујете и да изврћете ријечи онда то треба да радите квалитетно, а не хушачки и да ме поредите са Кандићком и Чедом Јовановићем.
Препоруке:
1
5
17 четвртак, 05 мај 2011 12:17
Стефан Драгичевић
Драго Стен,

Ја Вас разумјем и немојте мислити да ја тога нисам свјестан. Прошле године сам присуствовао Помену јасеновачким жртвама у Доњој Градини и могу вам рећи да тај дан има посебан елемент саосјећања када се оде тамо.
Међутим, ја овдје нисам желио да увлачим причу о нашем страдању у Другом свијетском рату; нисам желио да пишем роман гдје се мање-више све зна.

б.с.

Поштована госпођо, хвала Вам на разумјевању. Ја се надам да ће многи увидјети српске грешке из историје и да ћемо једном сви схватити да је Комунизам био оличење зла које је Србе коштало, првенствено живота, онда територија и економије, а онда и оног фамозног устава из 1974. Жалосно је да српском великану и вођи краљевске војске, послије разјашњених чињеница о комунистичком злу немамо гдје достојно да одамо пошту. Док се комунистички трибун пентрао по планинама око Дрвара пред најездом Њемаца дотле је Дража радио на ослобађању Посавине и Семберије од Усташа и Нациста.
Препоруке:
4
6
18 четвртак, 05 мај 2011 12:42
б.с.@lovro
Поштовани г. гостујући на српском сајту лишеном мржње,
границе тзв. Велике Србије могу се сматрати историјски оправданим. Хрвати су неисторијски народ искован од Срба католика. Најгори изум Ватикана је да те коље братова рука. У свом историјском садизму, Ватикан нема милости ни према Србима ни према Хрватима.
Само српски филм ("Није него")може да се заврши са реченицом :"Чините добро, то вам једини начин да будете срећни!" Код вас хрвата има једна грешка, ви сте срећни само ако су Срби несрећни.
Препоруке:
10
4
19 четвртак, 05 мај 2011 13:52
Lovro
Teze velikosrpske politike:
-Hrvati su neistorijski narod,
-Bošnjaci su neistorijski narod,
-Makedonci su južni Srbi,
-Crnogorci su vještačka nacija,
-Albanci su najveći talog barbarizma,
,,,,,

Pored svih ovih teza i kvaziargumenata velikosrpske politike, zar je potrebno puno pameti da se otkrije odakle to izvire mržnja i zlo na Balkanu?

Često sebi postavim pitanje, kakve veze Srbi imaju sa hrišćanstvom??Hrišćanska načela su vama potpuno strana,,,barem kad je praktični život u pitanju!
Препоруке:
3
16
20 четвртак, 05 мај 2011 14:11
zoka
Ima gorke istine u Lovrinom postu!
IZ WIKILEAKSOVE dokumentacije iscurio je još jedan papir u kojem jedan američki diplomat slikovito prenosi svoja beogradska iskustva.
"Srbija ima nezasitan apetit za drame i toleranciju na kaos. Ovdje je kriza više pravilo nego izuzetak", stoji u diplomatskoj depeši.
"Kaos je životni stil srpskih političara", stoji u Wikileaksovom dokumentu!
Препоруке:
3
3
21 четвртак, 05 мај 2011 14:51
mislilac
@Lovro: teze"velikosrpske politike"....
su sve same istorijske cinjenice, gospon Lovro, koprcali se Vi, koliko god Vam je volja, ali:..."tesko ti je protiv bodila pracati se"...(Djela, 9.5.). - toliko o hriscanskim nacelima u Srba!
Препоруке:
10
1
22 четвртак, 05 мај 2011 15:28
фарса
прави Хрвати су били српско племе, док су ови, мислим неки Авари одн. квази Хрвати. Има додуше и Срба католика (нарочито из Далмације).

отпуштани су људи са посла на националној основи, брисани из Устава, ндх заставе, реторика, нео-усташтво,...а тамо држе човека у притвору већ 8 год. без доказа, суде му због конструкта, наводног "удруженог злочиначког подухвата".

причају нешто француски, стављају перике,...и тако још стварају утисак неке правде, ауторитета,...
Препоруке:
4
1
23 четвртак, 05 мај 2011 15:36
Sajber Mileva
С. Драгичевић
Намјерно нисам споменуо Јасеновац, Доњу Градину и остала српска стратишта из Другог свијетског рата како не би увлачио дубљу дискусију која би имала паралелу са злочинима из тог времена. Фокус моје теме је паралела од 16 година, али не брините се, написаће господин Драгичевић још много текстова и о Јасеновцу и о НДХ, а успут прочитајте http://stefanveliki.blogspot.com/2011/04/blog-post_16.html како би вам било јасно какви су моји погледи на НДХ, Алојзија и Пио XII.


Некад сам мислио да историје почиње 1941-е. Па ме учили да почиње 2000-е.
А сада видим да почиње од пре 16 година.

Не занимају ме ваша мишљења о НДХ,ако мислите да је време НДХ прошло.Стављена тачка и идемо изнова.

Немојте се мучити пишући,ако сте спремни да те злочине «не увлачите у дискусију».
Где их увлачите?
У Ловрину тезу о српској кривици?
Препоруке:
9
1
24 четвртак, 05 мај 2011 15:49
Н
Не слажем се са овим што ћу навести, али то и није мој став. Него некадашње мишљење Вука Д. великог заговарача НАТО и приче о српској кривици.
На почетку кризе у СФРЈ рекао је једном УСА званичнику који је једини начин да се Балкан смири:
Да негде у Аризони или некој другој њиној држави, оснују колективни психретерапеутски камп за неколико милиона људи, да тамо преселе један народ са Балкана, па када га излече од болесне мржње према суседном народу истог корена, да га врате назад.

Није рекао који народ.Или се не сећам. По данашњој његовој причи вероватно српски. Мада онда није изгледало. Јер, тада је поменути био националиста, пошто је то било тада профитабилно и медисјки и политички (за финансијски не знам).

А и Ђерђ Балаш је скоро изјавио да је „Не ломите ми багрење“ могао отпевати на шиптарском, с обзиром шта су ти јадни шиптари претрпели од Срба.
Препоруке:
6
1
25 четвртак, 05 мај 2011 16:07
Смиљански
Ловро,све што си набројао је тачно,зато вас и боли.Проблема ће увек бити, јер ви имате проблем са идентитетом.Државу сте добили 92-ге,и сада фабрикујете историју,као и они које сте навели.Јасеновац је ипак ваше дело,чак су се и Немци згражавали над бестијалношћу усташких злочина!
Препоруке:
10
1
26 четвртак, 05 мај 2011 16:49
Турас
"Ловро"Боже спаси нас од куге и Хрвата".Госп. Ловро ово нису написали Срби већ стоји на једном старом дому у Немачкој вековима уклесано у камену.То доказује да "повјест"оставите и прихватите историју ако желите да сазнате истину о геноцидној творевини хрвата.
Препоруке:
6
1
27 четвртак, 05 мај 2011 18:36
@Lovro
Pa da je sve tako kako ste rekli o velikosrpstvu itd., nevidim razlog za takvo genocidno ponasanje i mrznju prema srpskom narodu. Hrvati imaju takodjer velikohrvatsku ideologiju koja je fasizmom okicena, koja je nekoliko 100.000 zivote odnela i proterala. Drug TITO je duze srbima vladao i AVNOJ-ske granice crtao nego sto su hrvati bili u kraljevini Jugoslaviji pod Karadjordjevima. I niko od srba nije izasao u javnost da se sece sa krhotina stakla zbog osudjenog generala.
Препоруке:
6
3
28 четвртак, 05 мај 2011 21:21
архива
. I niko od srba nije izasao u javnost da se sece sa krhotina stakla zbog osudjenog generala.


имају Италијани још неке необјављене "фотографије" у архиви.
Препоруке:
1
0
29 четвртак, 05 мај 2011 23:00
Стефан Драгичевић

Некад сам мислио да историје почиње 1941-е.


Комунизам јесте извртао неке чињенице из историје (типа Сремски фронт; чињенице о Краљевској Војсци;О Дражи; О генералу Тепићу; крах социјалног система 80их и вјерно прећуткивања задужења итд итд..) али никада није био на становишту да историја креће односно почиње од 1941. Не знам које је то "историјско ауторско издање" из којег сте се Ви едуковали.

Немојте се мучити пишући,ако сте спремни да те злочине «не увлачите у дискусију».
Где их увлачите?
У Ловрину тезу о српској кривици?


Ви имате лични комплекс у коме сматрате да Ваше мишљење треба да побије оно што ја никада нисам рекао нити споменуо и улазите у једну тешку контрадикцију. У сваку дискусију ја ћу ући ако мислим да је потребно моје мишљење базираног на мом знању. Нећу да одговарам на ваше задње питање јер сматрам да је то толико апсурдно коментарисати, из простог разлога што на све начине покушавате омаловажити саговорника.
Препоруке:
3
1
30 петак, 06 мај 2011 10:12
Sajber Mileva
што на све начине покушавате омаловажити саговорника.

А чиме то омаловажавам?

А ваша стручност по питању психијатрије и мојих комплекса је на завидном нивоу.

Господине, који је ваш комплекс разлог да јасно и гласно пљунулте на све жртве својим "неувлачењем у причу" и ставом да су за све криви "ратни режими", где трон равноправно деле Слоба и Фрањо.

Значи господине, бар пола кривице за Козаре и Јасеновце ви сте приписали мом анроду.

Како на ваше "неувлачење у причу" гледају они чија родбина није увучена у причу него у неку јаму?

Штета што ЧедаЧанакКандићБисерко не дискутују овде. Сложили би се са вама очигледно.
Ни они српске жртве "не увлаче у причу"

Молим вас и преклињем, одустаните од тих најављених писанија о српским стратиштима.
Наћи ћете се у проблему: нећете знати да ли су кривци, осим "ратних режима":
САНУ, са све Ћосићем, пошто су Крестић и остали слаба мета
Коштуница
Цеца
Џајић
Препоруке:
5
1
31 петак, 06 мај 2011 11:05
Сајбер Милева
Мислио да се предам идем лечити своје комплепксе који се огледају у неприхватању да ми неко део повести "извуче из приче" и памћење ми сведе на ранг пилећег.
Кренућу да читам Јунга,оно о колективном несвесном.
Читаћу и Спенсерову органоцистичку теорију.То је један зли чика који је сматрао да свака анција функционише као организам.Када му одсечеш парче руке, боли га цело тело.
Та тероија је пала на примеру Срба.Појединце боли ђон за муке неког дела народа(не мислим на Ст.Д). Па, 1995-е,док је аутопут кроз Нови БГ био закрчен тракторима,потоњи министар културе и театар КГПТ (казалишче,гледалиште,позориште,театар,пазите на редослед)играју представе голишави.Ти исти који нису хтели да ограју док је"горео Дубровник".

Мишљах да одустанем али морам да приметим
ратни режими 90их који су створили трајне поремећене односе Срба и Хрвата


Трајно је нешто што су СМ и ФТ створили пре само 20 лета.
Као да кажеш за неку манифестацију: Традиционална, друга по реду
Препоруке:
4
0
32 петак, 06 мај 2011 15:45
Стефан Драгичевић
Чекајте, зашто толико потенцирате причу на режимима? Да, тачно, режими су увијек каљали српски образ кроз цијели 20. вијек, па тако и овај страствени двојац с почетка 90их Милошевић-Туђман. Они су креирали политичке погроме, етничка чишћења и остала нељудска дјела. Заправо то су интересне групе. Ти политички неспособни режими су нас коштали и у Балканским ратовима, и у Првом и у Другом свијетском рату и у овом задњем. Проблеми настају када се створи снажан утицај индоктринације, а Хрвати су на све начине покушавали да добију међународну логистику и подршку и да на крају имају неку своју етничку територију у коме једна мачка не смије да има обиљежје српског домаћинства.
Ратни режими Милошевића с једне и Туђмана с друге стране нису ништа друго до "симулирана утакмица" у коме се стратегија заједнички правила, односно класична трампа као у случају "ви нама Посавину у БиХ, ми вама Западну Славонију".
Препоруке:
0
6
33 петак, 06 мај 2011 16:10
Стефан Драгичевић
Значи господине, бар пола кривице за Козаре и Јасеновце ви сте приписали мом анроду.


А који је то Ваш народ ? Зашто на основу тезе и паралеле од 16. године и режима Миложевић-Туђман започињете и потенцирате причу о некој "половичној" кривици ? Кривица не може бити половична, она може бити цијела и цијеловита.
Јасеновац сматрам највећим српским стратиштем у његовој историји чему сам редовно одавао пошту у Доњој Градини. Нажалост ову задњу у недељу сам пропустио због обавеза које сам имао. Мени је жао што Србија не може да се пронађе као највећи регионални фактор на Балкану управо од тих најлибералнијих и џепарошко настројених политичара који изједају њено друштво. Жао ми је такође што Србија нема јасан став према српским жртвама из протеклог рата и што је увијек она та која се некоме извињава, а она друга страна своје људе умјесто злочинцима проглашава херојима. Нејасна политика Београда према регији мајоризује Србе на простору бивше СФРЈ.
Препоруке:
2
3
34 петак, 06 мај 2011 19:11
Ruzica Vujovic
@Lovro

Interesantne su vase opaske o hrvatskom sovinizmu, posto dolaze iz prve ruke. Bilo bi zanimljivo da malo elaborirate motive i pojavne forme ovog sovinizma. Moj utisak je uvek bio da je sustina hrvatske mrznje prema Srbima zavist, s jedne strane na blagostanje i prosperitet Srba iz Hrvatske (koji su pored Jevreja bili njeni najbogatiji gradjani), ali i zavist na umetnicku kreativnost srpskog naciona, dominantnost njihove kulture (i subkulture, pomislimo samo na turbo folk, ili jedan drugi bizarni primer: ako se dobro secam i onu uvlakacku pesmu "Danke Deutschland" komponovao je neki Srbin iz Hrvatske). Sve u svemu, moj utisak je uvek bio da su Hrvatima Srbi mnogo vise potrebni nego obrnuto, ali na negativan nacin. Kao da bez mrznje prema Srbima ne bi bilo ni Hrvatske ni Hrvata.
Препоруке:
8
2
35 петак, 06 мај 2011 22:53
OBJASNJENJE 1
Indikativno je to sto sam o 'Velikoj Srbiji' prvi put cuo od Hrvata i njima slicnih. Velika Srbija, termin kome je pridato toliko negativnih aduta da se vise i ne moze koristiti u srpske svrhe, ako smo ga mi uopste i skovali, je predstavljao samo ovo: teznju za ujedinjenjem naseg naroda. Sva teritorija koju smo trazili, TACNIJE, koja nam je NUDJENA [vazno!] par puta od strane saveznika, a mismo je odbili radi Jugoslavije [TAKODJE vazno, jer pokazuje kakav smo mi narod, ako neprijatelju (Hrvati su cinili brojna zlodera sa Austrougarima)], je bila teritorija na kajoj smo mi ziveli, i mahom bili vecina; ili, teritorija koja je neosporivo isotorijski nasa. Jedini izuzeci (a ovo su izuzeci samo pod uslovom da oni koji se tamo sada izjasnjavaju kao NESRBI, zapravo jesu to), su Dalmacija i Makedonija. Makedoniju smo trazili iz tri razloga: delimocno smo mislili da je bar deo stanovnistva Srpskog porekla, a, i ako nije, da sigurno nisu Bugari, pa, samim tim, zasto da pripadne Bugarima?
Препоруке:
3
0
36 петак, 06 мај 2011 23:20
OBJASNJENJE 2
Komentar nisam uspeo poslati, pa cu ukratko iz secanja:

-MAKEDINIJA: Bugarska nije imala nimalo vise prava na tu teritoriju nego Srbija. Srbija je, za razliku od Bugarske, cak i PRIZNAVALA da je dobar deo stanovnistva Makedonije cisto slovenskog porekla (i da se samo za manjinu moglo reci da su Srbi ili Bugari). To je i razlog sto je Makedonija postala MAkedonija. Srbi su radili iz nacionalnog interesa u zelji da pripoje MAkedoniju, ali nisu bili u krivom, jer Bugarska (cije pretenzije je podrzavala Rusija, pokrovitelj Bugarske)nije imala nimalo vise prava na tu teritoriju.

-DALMACIJA: Za Dalmaciju se zna SLEDECE: Da je medju stanovnistvom bilo pravoslavnih I katolika (vazno! katolika, a ne Hrvata), da je pravoslavno stanovnistvo bilo NEOSPORIVO Srpsko, kao i da je deo kaotlickog stanovnistva sacinjavalo prisilno pokatoliceno stanovnistvo. Bez obzira, vecina staniovnistva JESU vili Sloveni-katolici. E,SAD: Sloveni, Hrvati ili Srbi? U istoriji se navodi da je taj region naseljen
Препоруке:
2
0
37 петак, 06 мај 2011 23:28
OBJASNJENJE 3
(nastavak).. ali, recimo da su ti istorijski izvori (govorim o RANIM izvorima o doseljenju Srba na Balkan) nepouzdani, i oslonimo se na druge cinjenice. Poznato je, i bitno radi objasnjenja toga ZASTO se danas stanovnici Dalmacije smatraju Hrvatima, da je Austrougarska bila KRAJNE na strani Hrvatskih pretenzija na taj region, i da je na sve nacine pokusavala, posebno u periodu od poznog 19. veka, pa do Prvog svetskog rata, da unisti bilo kakvo srpsko prisustvo u regionu. Bitno je i to da je u Dubrovniku, koji je, valjda, dobar indikator za celi region, u to doba, gornji sloj drustva dobrim delom ispovedao pripadnost SRPSKOM narodu, ili se jednostavno izjasnjavao kao 'Dubrovcanin' (na slican nacin kao sto su neki 'Venicani', protivnici ujedinjnja Italije). NIJE bilo medju njima onih koji su se izjasnjavali kao Hrvati. Poznato je da je Dubrovnik tog doba bio pun Srpskih udruzenja i organizacija (ISTINA, NISU SVE BIJE katolicke, neke su bile pravoslavne)
Препоруке:
2
0
38 петак, 06 мај 2011 23:34
«а тамошње српско становништво у ондашњој РСК као сепаратисте и рушиоцима уставног поретка Независне Државе Хрватске.»

Autor podmeće jer NDH ne postoji.

Susjed Republike Srbije zove se Republika Hrvatska.
Препоруке:
1
4
39 петак, 06 мај 2011 23:44
OBJASNJENJE 4.
(nastavak). Tek posle naseljavanja Hrvata iz cisto Hrvatskih regiona, je stanovnistvo pocelo da se izjasnjava kao Hrvatsko! Medju onima koji su se izjasnjavali kao Srbi je bilo caki KATOLICKIH FRATERA! Biskup Mato Vodopic je jedan odnjih. Zatim, ostali: Potomci slavnog Dubrovackog pisca, Dziva Gudulica, su bili prognani kao Srbi-katolici, Medo Pucic, Milan Resetar, Luko Zore, i mnogi drugi. Zatim, Dubrovackom arhivu broj puta kojim se oni nazivaju Srbima ZNATNO je veci nego broj oputa u kome se predstavljaju kao Hrvati. Zatim, u svojoj Istoriji, Marvo Orbin pise najvise o Srbima, dok o Hrvatskoj, koju naziva 'jako dela zemlja', pise svega par linija. I mnogo je jos toga drugog, sa bitnom cinjenicom da, i pored SVE PROPAGANDE Austrougarske, bilo je toliko puno onih ucenih koji su se izjasnjavali kao Srbi (sto, siguran sam, govori nesto o tome koliko jako su se osecali kao takvi). ZNACI, iz svega prozilazi da Dubrovcani, kao i veliki deo stanovnika Dalmatinckog primorja,
Препоруке:
4
0
40 субота, 07 мај 2011 00:14
Senka
Sta je vama , ljudi?Kakva je to suluda prica o emocijama ? Drzimo se cinjenica.
A cinjenica je da je prije 1940 na teritoriji danasnje nove drzave Hrvatske postojao jos jedan narod osim hrvatskog naroda- srpski narod. Taj narod je imao drugacije odlike od hrvatskog naroda- kulturu , obicaje , religiju i porijeklo.Nisu se ni medjusobno zenili i udavali jer za to nije bilo potrebe. Zivjeli su u odvojenim zajednicama ( selima) gdje se znalo koje je hrvatsko a koje je srpsko selo. Po gradovima su isto imali razlicite institucije a ne zajednicke( srpske novine , srpska seljacka zadruga , srpske skole).
Danas vise ne postoji srpski narod na teritoriji nove drzave Hrvatske( ostalo je manje od 200 000 ljudi od tog srpskog naroda, to vise nije ni bitnija nacionalna manjina i navodno se taj broj i danas smanjuje)
Postojao je proces koji je doveo do toga da taj narod vise ne postoji.
Препоруке:
3
1
41 субота, 07 мај 2011 00:47
Senka
Proces nestajanja srpskog naroda iz Hrvatske moze se podijeliti u tri etape:
1) fizicko istrebljivanje- Gradjani Hrvati u NDH su spremno prihvatili Pavelicevu ideju da su Srbi niza rasa ljudi kao i Jevreji i Cigani- nekad cak uzimaju i aktivno ucesce u klanju i ubijanju gradjana Srba.
2)kulturno istrebljivanje- Gradjani Hrvati nikada nisu bili kaznjeni za kolektivnu krivicu u fizickom istrebljivanju Srba u NDH i posto su dobili republiku od Tita i partije, aktivno su radili na brisanju srpskog identiteta iz republike Hrvatske ( vise nisu postojale institucije sa srpskim nazivima u toj Titovoj republici Hrvatskoj- samo hrvatske institucije( hrvatski zavod taj i taj , hrvatska skola ta i ta- kao radi se o teritorijalnim nazivima)Dogadja se Maspok 1971- hrvatsko proljece u kojoj obicni gradjani Hrvati vide sansu za svoju drzavu. Gradjani Srbi se od tada pocinju izjasnjavati kao Jugoslaveni nadajuci se da ce se tako zastititi od hrvatskog separatizma.
Препоруке:
4
0
42 субота, 07 мај 2011 00:49
Senka
3) etnicko ciscenje- gradjani Hrvati spremno prihvataju Tudjmanovu ideju da treba raditi sve da “ Srbi nestanu” i dogadja se process u kojem su svi Srbi proglaseni “cetnicima” i agresorima koji rade na stvaranju “Velike Srbije” i glavna smetnja u “ domovinskom ratu”.(Komsije Hrvati miniraju “ cetnicke kuce”komsija Srba, u stanove ulaze po noci i maltretiraju vlasnike Srbe, vlasnici Srbi sutradan “ dobrovoljno “ napustaju te stanove, mali Srbi moraju da uce iz tekstova kao npr “ Ja sam mali Hrvatin” itd )
Ni ovaj proces nije kaznjen od strane medjunarodne zajednice, ni dan danas....
Zato vas opet pitam , cemu prica o ljubavi i mrznji ako se odnosi Hrvata i Srba sagledaju u svjetlu ovih cinjenica.
Препоруке:
4
1
43 субота, 07 мај 2011 17:21
Senkine netočnosti već sam demantirao ovdje, a onda sam proglašen ustašom!?

http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/slucaj-gotovina-i-hrvatska-virtuelna-stvarnost.html#yvComment38719
Препоруке:
0
6
44 субота, 07 мај 2011 17:22
1) Senku smeta što Hrvati u Pavelićevoj državi Srbe nisu razlikovali od Židova i Roma koje pogrdno naziva Ciganima i potvrđuje da ju ne zanima sudbina tih naroda. Inače, apsurdno je tvrditi da je cijeli narod podržavao koljačku politiku Ante Pavelića, osobito nakon činjenice da su Hrvati sporazumom Cvetković-Maček ostvarili svoje teritorijalne težnje u Kraljevini Jugoslaviji.

2) Kolektivna krivnja ne postoji jer su se mnogi Hrvati suprotstavljali istrebljivanju Srba. Čak i jedan Stepinac koji je prije rata bio prijatelj kralja Aleksandra. Komunisti osobito!

3) Nije točno da su svi Srbi proglašeni agresorima jer su oni manje-više normalno živjeli na području Zagreba, Istre, Rijeke, Zagorja, Gorskoga kotara. I jasno, Senka namjerno prešućuje kako su prošli Hrvati u Martićevoj državici!
Препоруке:
0
5
45 субота, 07 мај 2011 22:53
Senka
Naravno da DS nije nista komentarisao na sustinu mog komentara- a to je :da je bio jedan narod a sad nema tog naroda.
Zasto ? Zato sto se ta cinjenica ne moze ispraviti i preinaciti , moze se samo sakrivati ,ignorisati ili raznim sitnim tehnikalijama zaobilaziti( kao npr naziv “ Cigani ili Romi” Taman da taj narod i nazivam drugacije , ne mogu izbjeci cinjenicu da su Ustase a i ‘hrvatski branitelji”posle – ubijali taj narod Cigana ili Roma.)
Nazalost ovo sto DS kaze za mnoge Hrvate da su se suprotstavljali istrebljenju Srba- nije tacno.
Za Stepinca je dokumentovano suprotno nego sto DS tvrdi tj .dokumentovano je da nije stitio Srbe , Jevreje i Cigane, postoji dnevnik Dijane Budisavljevic u kojem je ona navela da nije htio cak ni srpsku djecu zastititi a NDH je bila jedina nacisticka tvorevina koja je imala logore za djecu, moj otac je bio jedan od te djece.
A koliko su Srbi “manje-vise normalno zivjeli” u novoj drzavi Hrvatskoj je posebna tema za raspravu.
Препоруке:
6
0
46 субота, 07 мај 2011 23:22
Senka
Za osporavanje DS-ove tvrdnje kako su Srbi " manje vise normalno" zivjeli u novoj drzavi Hrvatskoj - evo jednog detalja: Hloverka Novak - Srzic jedan dan 1992 u dnevniku koji ona uredjuje iznosi podatak da se na toj i toj zagrebackoj adresi javlja "cetnicki snajperista"- ta kuca te noci biva minirana od nekih Hrvata koji su slusali taj Hloverkin dnevnik. Na toj adresi je te noci stradala udovica i dvoje djece a nedugo zatim su ostaci te minirane kuce postali vlasnistvo Hloverkinog oca. Hloverka nije u Hagu a Seselj jeste.
Po ostalim mjestima sirom nove drzave Hrvatske u to vreme Srbi su bili maltretirani na slican nacin i strepili su kada padne noc.
Ako DS misli da su Srbi " manje vise normalno" zivjeli - on stvarno treba profesionalnu pomoc, jer njegove zablude su manje vise ozbiljne prirode.
Препоруке:
7
0
47 недеља, 08 мај 2011 00:28
Бели Орао
@Пријатељима. Како Вам не досади да полемишете са њима.
Ја сам на те ликове одавно постао равнодушан. Више их и не жалим.
Препоруке:
6
0
48 недеља, 08 мај 2011 12:46
Симић Манојло
& Дамаскин
& Ловро

Ви господо као доказе користите окамењене и никад
доказане тезе са коријеном у 2 тоталитарна система,
најмрачнија у људској историји: Титиног комунизма,
и Павелићевог фашизма.
Ако немате неке доказе из неутралних извора, било
би вам паметно да се неопазице повучете из дискусије, и придружите хорском антисрпском појању
на за то специјализованим сајтовима.
По вама, испашће да је СПЦ после великог раскола
1054. и нарочито после аутокефалности 1219. коју је
изборио Свети Сава, прогањала, измишљала,спаљивала,
и на све начине уништавала Источну Хришћанску Цркву
у Босни, а не Ватикан и бечки "историчари".
А како ћете да оспорите постојање српских манастира
Крка, Крупа и Драговић, изграђених прије 1389.год.
када није ни постојала хрватска држава, нити је на
тим просторима икада живио иједан Хрват.
Ви усташко-титоистичке накарадне флоскуле,настале
1930-их, пројектујете уназад у прохујале вијекове.
Били бисте смешни, да нисте тако намргођени.
Препоруке:
3
0
49 недеља, 08 мај 2011 22:07
Srbima nije bilo lako, ali su živjeli kako-tako.

No Hrvatima nije bilo nikako jer su protjerani iz Martićeve državice.

Ne ćemo nikada zaboraviti kada je spomenuti 1994. godine, na smotri srpske vojske, izjavio da ne će dopustiti povratak Hrvata na srpska područja.
Препоруке:
0
4
50 понедељак, 09 мај 2011 01:44
Senka
Aha ,sad smo stigli od Srbi su “zivjeli manje vise normalno” do “zivjeli su kako –tako”. Problem je u tome sto je sledeci korak koji u stvari istinito opisuje situaciju (DS to naravno nece priznati): “ Srbi vise ne zive na teritoriji nove drzave Hrvatske”.
Dakle, od cijelog jednog naroda koji je vjekovima zivio na tom prostoru- ostala je malobrojna manjina koju i dan danas nastoje asimilirati i ugrozavaju joj identitet i ljudska prava jer je prema zvaničnim podacima Statističkog zavoda Hrvatske, od 2002. godine do danas duplo više Srba napustilo Hrvatsku nego što ih se vratilo u tu zemlju.
Препоруке:
2
0
51 понедељак, 09 мај 2011 09:20
б.с.
Особа хрватског подријетла која се лепи за српске сајтове и потписује се са Д.Ш. (латиницом), спада у категорију оних који никако неће да се суоче са истином: Хрвати су српског порекла. Међутим, пошто Ватикан и Немачка имају своје историјске планове са традиционалном српским територијама (од антике), ниједан католик не сме да се зове Србин, уместо тога је пре доста векова измишљено хрватско име и почело је данке дојчланд остваривање планова. Само онај страшни злочин из Јасеновца и Јадовна био би довољан да се кајете до краја времена. Али не, уместо покајања ви негујете фалсификат историју којом стално себе обмањујете.
Сећам се покојног филмског критичара Ранка Мунитића и једног његовог ТВ разговора у коме је рекао шта му је деда говорио у детињству:"Ако икако можеш, немој себе лагат!" Изгледа да је то једна реченица коју ни један Хрват никад не би смео да пропусти у васпитању себе и своје деце.
Препоруке:
1
0
52 понедељак, 09 мај 2011 13:55
Nema velike razlike između pojmova «manje-više normalno» i «kako-tako» jer je uoči rata svima bilo teško. Kao da su Hrvatima tekli med i mlijeko…

I kako Srbi više ne žive ako ih je ostalo oko 5 posto i usto o njihovim zastupnicima ovisi opstanak Vlade Republike Hrvatske. Nije bajna situacija, ali stvari idu na bolje!

Ali to je Senka koja živi u svomu svijetu…
Препоруке:
0
2
53 понедељак, 09 мај 2011 14:04
A što reći za BS-a? Ispada su svi južni Slaveni Srbi, samo su nasilno pokatoličeni!? Doduše, BS priznaje da sam hrvatskoga podrijetla i sam sebe demantira!

Jasno, ozbiljnu raspravu njegove tvrdnje ne mogu preživjeti, osobito besmisleno povezivanje Hrvatske za Njemačku i Vatikan od kojih Hrvati nikada nisu imali mnogo koristi. Njemačke su nas banke i političari upropastili, a Vatikan pljačka preko faraonskog ugovora s Vladom RH koji svećenicima osigurava neviđene povlastice.

Tu je i besmislica da se negiraju zločini u Jasenovcu i Jadovnu. Iako hrvatski političari redovito osuđuju koljački Pavelićev režim, a ekstremno desničarske stranke dobivaju nekoliko postotaka glasova.

A kada se o lažima govori, valja reći da na tomu polju Srbi također imaju konje za utrku…
Препоруке:
0
1
54 понедељак, 09 мај 2011 23:30
Senka
Nazalost, svi oni koji su protjerani sa teritorije na kojoj su im preci zivjeli odvajkada , svi oni kojima su babe , djedovi , prababe i pradjedovi poklani "srbosjekom" od Ustasa , svi oni koji su za vreme Tita morali da sute o svojim poklanima da ne bi uvredili “ bracu “ Hrvate, svi oni koji su zivjeli u stalnom strahu od hrvatskog nacionallizma , svi oni cija je sudbina i istorija ignorisana od medjunarodne zajednice , svi oni rastrkani po svijetu zbog hrvatske potrebe za etnicki cistom drzavom, svi oni kojima je oteta imovina od strane Hrvata- ni ne mogu da zive u stvarnom i pravednom svijetu nego samo svom sopstvenom ( ili kako vec DS kaze).
Upravo zato je potrebno da se istina o srpskom narodu cuje a krivci za ucinjen genocid i sakrivanje genocida –kazne a istina o krivcima da se uci u svim kulturama danasnjeg i buduceg svijeta da se to vise nikada ne ponovi nijednom drugom narodu na ovom svijetu.
Препоруке:
3
0
55 уторак, 10 мај 2011 12:58
Kako su to rođaci nastradalih od ustaškoga noža morali šutjeti za Titova režima ako se u javnosti spominjalo preuveličanih 700 tisuća pobijenih Srba u Jasenovcu?

Inače, u Hrvatskoj se redovito održava komemoracija jasenovačkim žrtvama i osuđuje Pavelićev koljački režim!
Препоруке:
0
3
56 среда, 11 мај 2011 01:31
Senka
Evo kako:1)Zrtve srbocida su posle NDH a u Titovoj Jugoslaviji proglaseni jednostavno zrtvama fasizma a ne genocida.
Na taj nacin su poravnate zrtve ( npr neko je poginio u ratu u bombardovanju( kolateralna zrtva) i Srbin u koncentracionom logoru= antifasisticke zrtve .
Za pobijene Srbe – prezivjeli rodjaci su dobili document koji je izdan od Prezidijuma sabora NR Hrvatske i koji kaze :” Spomenica za vjecnu uspomenu na zrtve fasistickih okupatora i njihovih slugu”.I to je sve.
Krivac za ime na toj spomenici su fasististicki okupatori????
Postoji ogromna dokumentacija da je postojala namjera istrebljenja Srba i dokazi da su Srbi civili ubijani u NDH sa namjerom da ih se istrebi , da ih nema ( muskarci , zene , djeca , stari ljudi- razlika nije pravljena )Isto kao sto nacisti nisu pravili razliku kod Jevreja- zrtava Holokausta. Medjutim , Jevreji su uspjeli izdvojiti 6 miliona zrtava Holokausta iz zrtava fasizma u svijetu a Srbi nisu jer nije Titu i partiji odgovaralo.
Препоруке:
3
0
57 среда, 11 мај 2011 01:35
Senka
2)Da bi odbio predlog Ruzvelta da Hrvatska bude tretirana kao nacisticka Njemacka – da isto bude pod Protektoratom- Tito izmislja opozicioni pokret kod Hrvata.
Tek 1943 HSS se javlja sa jednim letkom kojim se osudjuju zlocini ustasa” pocinjeni nad srpskim pucanstvom kao i drugim gradjanima Hrvatske, s kojima narod kao cjelina nema nista zajednicko”. Ne 1941 nego 1943 i to jedan bijedni letak.
Isto tako Tito je omogucio prelazak ustasa u partizane . Nisu sve ustase pobijene u Blajburgu, neki su napravili dobru karijeru posle.
A imate i poznat slucaj da je Stevo Krajacic 1966 g u Jasenovcu rekao prisutnim srpskim partijskim kolegama : “ Malo smo vas ovdje pobili”. Da su kolege reagovale- bili bi proglaseni velikosrpskim sovinistima.
A takvi i slicni incidenti odvijali su se svakodnevno i u svim slojevima drustva. U Titovoj Jugoslaviji –pojam Ustasa je nasilno izdvojen od pojma Hrvata i svako onaj koji bi povezivao ova dva pojma bio je proglasavan velikosrpskim sovinistom.
Препоруке:
3
0
58 среда, 11 мај 2011 01:44
Senka
3) Jasenovac se istrazuje tek sezdesetih,kada Tito vise nije mogao ignorisati sve glasnija saputanja i pitanja prezivjelih Srba.Dvadeset godina posle genocida, dotle je svijet vec vidio istinu o Holokaustu, a o Srbocidu se jos uvijek samo saputalo. Komisija je nasla maltene ljubicaste travnate povrsine, ( od NPK gnojiva iz razgradjenih ljudskih tijela.) Koristili su sondu kojom su izracunavali prisustvo ljudskih kostiju po kvadratnom metru. Oni koji su zavrsili u Picilijevoj peci ili plivali Savom - nisu pobrojani. A znamo da je Tito poslao u Kominternu samo jednu depesu o Jasenovcu u kojem kaze “ U taj koncentracioni logor Hitlerov djelat Pavelic bacio je vise od 10 000 najboljih sinova Hrvatske. Sada je ostalo svega hiljadu i po ljudi , a svi ostali su bili podvrgnuti uzasnim mucenjima i ubijanjima”. Nadam se da je svima jasno zasto Tito nikada nije “komemorirao” u Jasenovcu.
Препоруке:
3
0
59 среда, 11 мај 2011 01:57
Senka
4) Na savremenim komemoracijama u Jasenovcu imamo potomke koljaca da "komemoriraju".
Potomci zrtava su rasterani po svijetu i nemaju pristup komemoraciji.
Imamo Kosorku koja u govoru “ komemoracije “ spominje Deklaraciju o Srebrenici. Sta mislite kakva bi bila svjetska reakcija da recimo Merkelova ode u Ausvic ili Dahau i spomene Palestince u komemorativnom govoru za Holokaust?
A upravo to sto svijet nikada nije saznao o Srbocidu je doprinijelo da " Ruder Finn" napravi propagandnu kampanju za novu drzavu Hrvatsku i da predstavi Hrvate kao da vode opravdan rat protiv srpskog agresora.Da je svijet bio obavjesten o pravoj prirodi odnosa izmedju Srba kao istrebljenog naroda i Hrvatske kao nezavisne drzave- cijela propaganda o "domovinskom ratu" bi pala u vodu. A i ova prica sada da se Hrvati i Srbi vole ili mrze ima taj isti prizvuk. Srbi treba da rade na tome da cijeli svijet zna o Srbocidu a ne da opravdavaju svoje emocije prema Hrvatima.Ne radi se o emocijama nego cinjenicam
Препоруке:
3
0
60 среда, 11 мај 2011 08:38
б.с.@DŠ
Ви сте хрватског подријетла, али су хрвати српског порекла иначе.
Препоруке:
2
1
61 среда, 11 мај 2011 21:45
He, he, Senka tvrdi da Tito izmišlja opozicijski pokret u Hrvatskoj, što znači da se on izravno s Marsa priključio borbi protiv fašista.

«Na sam dan proglašenja NDH, 10. travnja 1941., vodstvo KPJ sastaje se u Ilici 163, a slijede sastanci na Bukovačkoj cesti 11. travnja te u Solovljevoj 12. travnja. Intenzivno se dogovara strategija i taktika otpora. Otpora – kome? Prvi je zaključak da komunisti ne priznaju okupaciju i da nastavljaju borbu. Predviđa se njemački napad na SSSR, konstatira da se »svi jugoslavenski komunisti imaju smatrati mobilizirani u borbi protiv fašista«, dogovara se hitna vojna obuka partijskih radnika, ubrzani organizirani povratak iz inozemstva dobrovoljaca iz Španjolskog građanskog rata. Iz Zagreba se na teren upućuju aktivisti, sve odreda vodeći ljudi Partije u sklopu priprema za pružanje otpora. Kome se treba oduprijeti, jasno se vidi iz letka od 12. travnja 1941.(usput budi rečeno – prvi takav u okupiranoj Jugoslaviji i u NDH).»
Препоруке:
0
4
62 четвртак, 12 мај 2011 01:30
Senka
@ DS
Dobro se pitas :” Intenzivno se dogovara strategija i taktika otpora. Otpora – kome?” a evo ja cu biti toliko dobra da ti to i odgovorim.
Na tim sastancima odrzanim u Zagrebu u aprilu 1941.-“ “osudjuje se napad imperijalistickih osvajaca na zemlju”, ali se isto tako osudjuje “ surovanje sa engleskim imperijalistima” vladajucih krugova Kraljevine Jugoslavije, u cemu je KPJ vidjela jedan od glavnih uzroka tragedije koja je zadesila narode kraljevine Jugoslavije.Znaci , nisu se bas puno zabrinjavali o izrazenoj namjeri( i pismenoj i verbalnoj namjeri) Ustasa da Srbi kao narod nestanu.
A onda imamo izvjestaj Edvarda Kardelja Josipu Brozu u august 1941 o situaciji u Hrvatskoj u kojem kaze: “ U ratu se ne smijemo plasiti unistavanja citavih sela.” Nazalost radilo se o unistavanju citavih srpskih sela a ne hrvatskih sela. Ali kao sto vidimo- sve je sagledavano u kontekstu visih revolucionarnih ciljeva – pa tako i genocid nad Srbima.
Препоруке:
2
0
63 петак, 13 мај 2011 14:35
Eto, Senka tvrdi da su se onomad i Slovenci uključili u srbocid. Na kraju će biti cijeli svijet protiv Srba!
Препоруке:
0
1
64 петак, 13 мај 2011 23:22
Senka
DS uopstava i to na svoju stetu. U prethodnom komentaru vjerujem da sam dokazala kako je tekao proces u kojem KPJ ignorise genocid nad Srbima.To sto je Edvard Kardelj bio Slovenac u ovoj prici uopste nije bitno.
Bitno je da se vidi da su clanovi Partije ignorisali ubijanje hiljade i hiljade muskaraca, zena , djece i staraca Srba od strane Ustasa ( Hrvata). Cak se moze reci da su to smatrali potrebnim zbog viseg cilja.A posle rata su izdali dokument( Spomenica) da su ih ubili " fasisticki okupatori" a ne Jozo , Stipe i Mate iz susjednog sela u crnim ustaskim uniformama.
Namece se pitanje da li DS misli da i Jevreji isto pate od paranoje kao sto tvrdi u ovom slucaju za Srbe ( da je cijeli svijet bio protiv njih)Tragedija je sto DS moze ovako optuziti Srbe da su paranoidni, Jevreje ne smije jer je Holokaust postala opsteprihvacena istina.Srbi su istrebljeni kao narod i jos ne smiju ni da govore o toj cinjenici jer ce ih DS i drustvo proglasiti paranoidnima i ludima.
Препоруке:
2
0
65 недеља, 15 мај 2011 22:32
Kako razgovarati sa Senkom kada ona, čak i nakon mojih brojnih tekstova u kojemu sam jasno naglasio kako su ustaški koljači ubijali Srbe, i dalje tvrdi da ja neke povijesne događaje želim prešutjeti. Jozo, Mate i društvo bili su fašistički podrepaši, ali Senki ne odgovara kada ih tako zovemo jer bi ona htjela baciti krivnju na cijeli hrvatski narod. A to je nemoguće! Hrvatski narod ne može biti kolektivno odgovoran za zločine ustaških izdajnika!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер