уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

СНС и ДС: Између мржње и страсти према власти

Kоментари (21) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 април 2011 19:27
Autor:"Онда би се у Бриселу и Вашингтону појавила још једна опција на коју Запад може да рачуна. Не знамо шта Србија тиме добија, али је извесно да Демократска странка губи много"
Како је десетогодишња ДОС-овска политика ТОТАЛНО везала Србију за Евроатланску опцију,предпостављена опција даје могућност да се настави (пре)животарење.Замислите само да се нешто Европа наљути на нас,па наложи да се све паре из банака које имају западне називе повуку из Србије.Сетите се како је Тадић 2009. цвилео у Бечу(и потписо споразум који тим банкама гарантује 250 милиона еура годишњег профита)да нам се то не деси.Онда је ваљда свима јасно и зашто су комерцијални кредити тих банака и продаја државних обвезница(за попуну државног Буџета) са тако високом каматом.А камату плаћају грађани Србије од пореза, например на хлеб,млеко и новине.
Препоруке:
1
0
2 среда, 27 април 2011 19:37
Михаило
Не слажем се са писцем да напредњаци немају кадрове. Имају само не долазе у први план јер је то тактика Николића и Вучића.
Погрешна је и хипотеза да ако направе коалицију СНС и ДС та коалиција неће имати будућност због личног анимозитета, лоших односа и мржње између чланова. Верујте политичари иза кулиса иду заједно на утакмице, ручају, пију кафу у скупштини... речју имају добро међусобне односе. Једини проблем такве коалиције је што неће имати легитимитет и што Борис и Тома имају апсолутно различито бирачко тело.
Препоруке:
0
1
3 среда, 27 април 2011 20:31
Бада Бум
Текст је прави пример како се праве бесмислани назовианалитички текстови. Прво кренеш са претпоставком: „Значи, ако пођемо од претпоставке да ће се после следећих избора направити коалиција ДС и СНС (а морамо поћи од неке претпоставке)...“! Онда се правиш као да нико то није прочитао и направиш читави причу на начему што си измислио сам. И готова прича! Хоће ли неко направити добру анализу ко од постојеће господе треба и колико да заглави на робији због свих неподопштина које су урадили овој јадној земљи и овом напаћеном народу? Хоће ли ико изаћи јавно и рећи коме се смеше пругаста одела, одузимање имовине, дебела хладовина и присилни рад од 100-200 година док не врати отето, а не како да наставимо са новим или другим коалиционим партнерима започети посао као да је још нешто остало? Ето посла за аналитичаре!
Препоруке:
0
0
4 среда, 27 април 2011 21:02
@Бада Бум
Добар је ово текст (иако је цитирана формулација заиста мало трапава), него се вама очигледно не допада теза о могућој, тачније извесној сарадњи ДС и СНС. И чини се да и ви преферирате "напредног" Тому, за што, након овог последњег блама и фолирања са штрајком заиста нема оправдања.
Препоруке:
0
0
5 среда, 27 април 2011 21:04
BRAVO
Dobar tekst! I još bolji naslov. Nema se šta dodati.
Препоруке:
0
0
6 среда, 27 април 2011 22:17
Саша
Претпоставка је да негде у свемиру има другачијег живота. А исто тако је претпоставка и да га нема.
Значи имамо две претпоставке, али једна од њих је вероватна, а друга није.
Јесте коалиција снс-дс хипотетичка, али није аутор то измислио. Та претпоставка је респектабилна и највероватније тачна.
А шта ћемо онда са Николићевим и Вучићевим присталицама и фановима?... Ко им је крив? Претпоставке?!
Препоруке:
0
0
7 среда, 27 април 2011 23:14
Милош
Аутор чланка полази од погрешних премиса и доноси погрешне закључке.Исувише субјективан а никако ОБЈЕКТИВАН текст о напредњацима, о странци која је изгледа дежурни кривац за све.Пре бих рекао да је циркус оно што власт потура народу кроз плаћене медије, идилу о лепом животу која треба да траје још САМО пар месеци до избора.А коалиција СНС и ДС је исто ако невероватна као и изјаве Тадића и Дачића из 2008. године када су говорили како НЕЋЕ НИКАД у заједничку постизборну коалицију.Даље, кадрови владајућих странака већ довољно УГРОЖАВАЈУ животе грађана Србије. Да ли ће СНС спровести праксу да нестраначке личности, стручњаци,морални,одговорни људи, добијају радна места, за која су се школовали путем јавних конкурса?Ја се надам да хоће.Аутор текста се разбацује произвољним квалификацијама и тумачењима снаге СНС и ДС у народу.По њему, ако се у наредних 10 месеци ДС поправи, опет освајају власт. Како да не.То је погрешна претпоставка и доноси нам ирационалан закључак. Да ће народ заборавити.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 28 април 2011 03:23
XY
Све је добро, и текст и наслов, само је наша будућност некако сивкаста.
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 28 април 2011 08:38
Милутин
Слажем се са МП и Бада Бум.

Аутор нам вели:" Онда би се у Бриселу и Вашингтону појавила још једна опција на коју Запад може да рачуна. Не знамо шта Србија тиме добија, али је извесно да Демократска странка губи много. Рекло би се да ипак присуствујемо припремама за краткорочни брак из интереса у којем љубави и не може бити..." --- аутор као да има амнезију, па ова садашња Влада је састављена из 15-ак странака , које ни идеолошки ни по др. каркактеристикама не да нису сродне, већ супротне, тако да у овој "кохерентној" власти имамо и сепаратисте, што је наш изум!
Брисел и тајкуни су се заложили за ове досадашње владе, да не философирам, њихова политика је више него "поразна".
ДС не губи ништа него задржава позиције у пословима, одборима, уговорима, тендерима, процентима, само се прикључује нови "партнер" у тој подели плена.

Аналитичар би могао за почетак да истражи послове Ђиласа,Дулића,Петровића,Колета-цукера,Чумета, идр.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 28 април 2011 14:03
Pera Ložač
Sve bi to valjalo, kada bi neki komentatori mogli i umeli da pročitaju tekst i da shvate o čemu autor piše. Posle tog koraka naravno da su komentari dobrodošli.
Meni se čini da ovi koji podržavaju SNS napišu komentar i pre nego što su pročitali, samo da odbrane svoju stranku da li po zadatku ili samoinicijativno...
Mogli smo mi da pričamo o lopovluku žutih i o katastrofalnim učincima njihove vlasti, a onda nam u vidokrug odjednom ušao velikomučenik Tomislav Nikolić sa svojom idejom koja je više nego neozbiljna, smešna kao da je tačka u cirkusu.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 28 април 2011 14:41
Пера Ложач је у праву
...у праву кад каже да неки "напредни" коментатори и не прочитају текст, него одмах шаљу коментар. Озбиљан и реалан текст г. Живанова. А ја лично бих за Тому и његов фолирантски штрајк рекао и нешто мнооого горе.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 28 април 2011 15:55
Pero i Перо
Koji komentari i zashto, pa da vam odgovore, конкретно на ваше критике!?...
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 28 април 2011 18:25
mile
A doci ce im i Seselj, pa cemo onda da vidimo kako ce da strajkuju. Ima da strajkuju, ali od javnosti, nece izaci iz misje rupe.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 28 април 2011 18:28
Vera Nastasovic
Uopste se ne slazem sa vasim konmentarima. Pre svega, naprednjacki pucanj u nogu (kako ga vi nazivate) pokazao nam je svu osionost i bezobrazluk vladajuce garniture. Za mnogo manje problema su padale vlade, ali ne i u Srbiji, ovde ne znam sta treba da se desi da se neko povuce sa vlasti. Svi navijate za demokratsku stranku i od te ostrascenosti ne vidite ili ne zelite da vidite nista. Zivi se strasno lose i DS vise nema sta da trazi, izgubice vlast i to je cinjenica, sve ostalo su vase puste zelje da oni ostanu jos malo....
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 28 април 2011 19:00
Бада Бум
Мислим да сам текст и коментаре добро разумео. Нисам одушевљен идејом да ми се учитава љубав према СНС и Т.Н. (кога, видим, пријатељи зову и Тома). Постоје разни начини решавања сукоба, али је наш специјалитет натерати жртву и силоватеља да свој "неспоразум" реше венчањем! И сви ће се осећати као поштени победници. Како Сиоран рече - свет је данас јавна кућа у пламену - али се и то мора завршити, па ћемо видети где је ко био и какав је на слици испао.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 28 април 2011 23:46
Владан Ненадић, први део
Коју год странку да преферира „Бада Бум“, као што му то неки коментатори замерају, потпуно је тачан његов став да се ради о назови аналитичком тексту, по систему „што је баби мило, то и сви остали има да виде“.

Кључна реченица овог текста је по мени следећа:

Тешко је, вероватно и немогуће, да ДС буде јачи од СНС, али је такође тешко да неко с подршком трећине бирачког тела, направи Владу са много слабијим партнером и приде препусти тој слабијој странци већу власт и моћ.


Као да се аутору (ако се не варам некадашњем истакнутом члану ДСС-а) не допада следећи сценарио – СНС, ДСС и СРС освајају на изборима више од 50 посто посланичких мандата. Немогуће? Не сасвим. Коштуница онда поставља следећи захтев: Све може, свака комбинација, само мени припада место председника Владе. Нереално? Не бих рекао.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 28 април 2011 23:48
Владан Ненадић, други део
Од могућности да „Тома“ направи владу са Коштуницом у којој би овај потоњи био председник Владе (а зашто да не, нагледали смо се далеко неприроднијих коалиција) диже се изгледа коса на глави С. Живанову, али и Милану Николићу који нам лежерно саопштава да није ништа страшно ако СНС и ДС напараве коалицију после избора.

О аналитичарском интегритету Милана Николића довољно говори да је он директор некаквог Центра за проучавање алтернатива (шта год то било), да се јавља у јавности искључиво у време избора и да је супруг Соње Лихт. Паметном доста.

Шта рећи ако СНС заиста ступи у коалицију са странком којој припадају актери разноразних афера, попут Дулића, Пајтића, Петровића и других (о Шутановцу, Ђелићу и Хомену да не говорим)?

Па, можда је и то потребно да маске потпуно спадну. Преживели смо свашта, преживећемо и то.
Препоруке:
0
0
18 петак, 29 април 2011 00:01
MS
Ti tz. stručni kadrovi DSa nam ovih desetak godina odraše i kožu s' leđa i ojadiše državu u svakom smislu, a usuđuju se da nekome kažu da nema dobrih kadrova.
Препоруке:
0
0
19 петак, 29 април 2011 09:22
Миутин
Због дужине, скратио сам текст и цитат, па да разјасним супштину.
Аналитичари данима анализирају последње догађаје, ко има већи рејтинг, ко је шта добио-изгубио, кога Брисел више подржава, да ли ће се помирити,ко је водећа странка, како поделити колач у новој власти!?
Све је ово фарса и СНС митинговање и штрајк , фарсична је и влада-режим који је уз то и погубан по Србију.Све ми то знамо.
Суштина је да треба да се баве који су то програми а нарочито ДЕЛА странака, ко је крив за реформе, усвојене погубне Резуолуције,задуживања,корупцију,катастрофалну ситуацију,за морално посрнуће, за шта се залаже која странка, које то стварне реформе нуде, њихова дела,критика деловања странака,...која не постоји кд многих анлаитичара. Аналитичари се баве само проценом рејтинга, уопштеним питањима итд.
КАо што је од Брисела и тајкуна, пројектован СПС и Дачић, тако је исто са СНС и Николићем, еврофанатиком.
Режим је марионетски, али су обмана и Дачић и Николић
Препоруке:
0
0
20 петак, 29 април 2011 09:45
Милутин
наставак:

Досада је ДС владао као мањинска странка. Данас је Премијер Владе "нестраначка" личност , као и још неколико министара. Значи све су комбинације могуће.
Аналитичари расрпављају о ДС и СНС, који шурују међусобно, али ту је и СПС, и "Нови"Динкићеви УРС( на ћирилици), ...па друге странке ,Коштуница,Шешељ, ...сада се бавити изборном математиком, шта ће бити за...,је нагађање!
У овом безнађу народ се хвата "за сламку",већ је пола народа заборавило деструктивне реформе и погубне потезе режима - Динкића, Ђелића,Дулића,Влаховића,Ђиласа,....кад дође предизборна кампања продаће они нешто, а Идоли ће да се побрину за пропаганду ко и до сада.

Народ губи у овој фарси, јер се бавимо периферним стварима, а то појачавају својим анализама и поједини псевдо-аналитичри, скрећу пажњу на небитно.
"Од дрвета не видимо шуму",-- друштво срља, главни Деструктори остају,само се мењају сателити,час СПС,сад ће СНС, а можда сви заједно..

Пропаст.
Препоруке:
0
0
21 субота, 30 април 2011 07:07
Симић Манојло
Браво Милутине!
Добро кажете, од дрвећа не виде шуму.
Србија је дубоко уроњена у интерно, самодеструктивно политичарење.
Нико да подвуче bottom line: шта српски Народ има
од тога је ли му на Власти исто или исто.
Овај "политички аналитичар" којега аутор помиње
Милан Николић, слушао сам га и читао 5-6 пута,
никад није рекао ниједну ријеч која се од њега не
очекује, и свака је, у тренутној констелацији
политичких снага, потпуно политички коректна.
Па какав је то "политички аналитичар", тако може
и сваки обични грађанин.
Мени се ова анализа уопште не свиђа.Она искључује
2 битна фактора : 1. ако Шешељ побиједи политичаре
у Хагу, шта ће га то спријечити да побиједи ову
домаћу хамељ ?
2. потпуно занемарује најмање од свих зала у Србији
Војислава Коштуницу.
У овој тренутној опцији, Томислав Николић би требао
да се добро потруди да би био гори од Бориса Тадића
Скоро да је немогуће. А опет, кад онај његов посилни Ацо Вучић фрфља нешто себи у интестиналне
органе,ма визиор
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер