уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Скривање злочина као нови злочин

Kоментари (14) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 26 април 2011 23:48
Јасна Симоновић
Браво господине за овај чланак, и хвала...

Само, немојте ниподаштавати ниједно сећање колико год мислили да је јадно или недовољно...(ЈРИ у Њујорку, удружење у Београду, помени у Хрватској појединачна судска рехабилитација побијених људи од 44.)...

Такође, погледати злочину у очи није лако...када је нешто јако страшно обично се ставља зид испред себе...било да је злочинац или жртва у питању...
тако кажу "лекари за душу"...
Па онда треба много, много суза бола и кајања да се опет негде у будућности сретну злочинац и жртва као два брата, два друга, два човека...

Али кад неко напише текст као ви онда то све иде много брже...Српски Јад Вашем је одавно подигнут у нашим душама...(што наравно не значи да не треба неки од хиљада квадрата који се бесомучно деле у граду Београду да се додели његовом темељу)..До оног дела који је у мени пристигло је пре око годину дана управо преко нпсм коментара извињење једног финог господина потомка усташа...Моји су преци кроз мене опростили...
Препоруке:
0
0
2 среда, 27 април 2011 01:56
Senka
" Kada će država u Srbiji snažnije podržati naučne institucije i malobrojne nezavisne istraživače koji tako mukotrpno i samopregorno pokušavaju da održe plamičak istine o teškom stradanju srpskog naroda u 20. veku? "
Dobro pitanje.
Odgovor se nalazi u samom pitanju pod " malobrojne nezavisne istraživače" .
Znaci, da postoje mnogobrojne nevladine organizacije koje se bave ovim problemom - i drzava bi nasla za shodno da ih podrzava.
U zapadnim drzavama mnogobrojne NVO se bore za slicne interese a u Srbiji imate NVO koje se bore za interesa onih koji zataskavaju istinu o srpskim zrtvama. I upravo to se nalazi u samom centru problema.
Zamislite na trenutak da se umjesto Biserko i Kandicke cuju pravi predstavnici organizacija zrtava.
@ Jasna Simonovic
Za razliku od tebe ja nisam zadovoljna sa formulacijom "Jad Vasem" je u nasim dusama. Zasto? Zato sto me jako boli dusa zbog toga . Zdravije bi nam svima bilo da se srpski Jad vasem nalazi na nekom fizickom mjestu a ne u nasim dusama
Препоруке:
0
0
3 среда, 27 април 2011 02:19
Ружичасти пантер
Моји преци нису кроз мене опростили. Сматрам да имам право да опраштам само у своје име.
Препоруке:
0
0
4 среда, 27 април 2011 08:55
Sajber Mileva
Ако је текст обележеном првом фуснотом заиста писао Љ.Тадић,вероватно је мислио на Србе-злочинце.Јер,лани је промовисао књигу "Распад СФРЈ и великосрпски хегемонизам".

Уз то,све оно што син његов ради,није то све могло да се научи у ДС.У странке се учлањујемо као већ формиране личности. То јест-нешто се понесе и од куће.Чиме те задоји и мајка и отац.

*
Давно је рекао Брана Ц: "На срећу,Јевреји неће од нас примити навику да заборављају своје мртве. А на жалост, ми нећемо од њих научити да се сећамо својих мртвих".

Никада ми нећемо имати свој Зид плача.

Јер, кад се неки Србин присети Јасеновца, где леже кости само једне генерације испред њега, значи можда чак и родитељске, други Срби гракну на њега што је ретроградан, враћа се у прошлост, уместо да гледа у светлу ЕУ будућност.

Вековима су се Јевреји поздрављали са "Догодине у Јерусалиму".
А српски поздрав је "Догодине у НАТО".
Препоруке:
0
0
5 среда, 27 април 2011 13:18
@sajber mileva
"Ако је текст обележеном првом фуснотом заиста писао Љ.Тадић,вероватно је мислио на Србе-злочинце.Јер,лани је промовисао књигу "Распад СФРЈ и великосрпски хегемонизам".

Уз то,све оно што син његов ради,није то све могло да се научи у ДС.У странке се учлањујемо као већ формиране личности. То јест-нешто се понесе и од куће.Чиме те задоји и мајка и отац."

Zlonamerni ste i niste u pravu. Kao ni većina onih kojima je mrznja veća od pameti. Nije se pomenuti citat prof. Tadića odnosio na "Srbe-zločince" i njegov ukupni angažman tih smutnih godina sigurno se može kvalifikovati kao razuman i patriotski. A sumnjam i da je teško bolesni prof. Tadić "lani" mogao promovisati bilo šta. Moguće da ste opet nešto pomešali. A o "sinu" možemo pričati drugi put. No, neistinita je, arhaična i naivna to predstava da su očevi odgovorni za (ne)dela svojih punoletnih potomaka i obrnuto.
Препоруке:
0
0
6 среда, 27 април 2011 13:40
prezime veroljub
@@Sajber Mileva


Istinita(iskustvom potvrdjena),uvek aktuelna i nimalo naivna je tvrdnja da su za grehe dece najodgovorniji upravo njihovi roditelji,- kazu izmedju ostalog i Sveti Oci Crkve, A njima- nemam razloga da ne verujem.
Препоруке:
0
0
7 среда, 27 април 2011 15:04
Sajber Mileva
Злонамеран?
Јесте,назив мало погреших,али су речи "velikosrpski hegemonizam" окосница.

Јесте,написах „лани“,а објављено 2008.Промоција касније.У сваком случају,са довољно великом дистанцом у односу на догађаје,17 година.

Па видите ко је злонамеран. Ако вам партијска књижица не мути логику.

Да сте,уместо увреда за злонамерност (типично у стилу Тадића, и оца и сина),мало прогуглали, нашли би:
Kriza i "velikosrpski hegemonizam"
Autor: Ljubomir Tadić
Izdavač: ZAVOD ZA UDZBENIKE-BEOGRAD:JP SLUZBENI GLASNIK
Godina izdanja:2008
ISBN:978-86-7549-735-6
Redni broj izdanja:1
Format:24cm
Broj strana:724
Tvrd povez
2268 din.


Купите,помозите аутору.То је цена при издању,вероватно увећана за 136,08 дин годишње,то јест- 6%,јер је толико званична инфлација у држави коју води син оног кога тако жестоко браните.

Пазите, то је објавио Завод за уџбенике. Значи, великоспркси хегемонизам се учи као предмет.
Да покољења не забораве српске злочине.
Препоруке:
0
0
8 среда, 27 април 2011 15:10
Јасна Симоновић
Ружичасти пантер ...Поптуно сте у праву ако себе осећате изолованом јединком...Преци кроз сваког човека остају, опстају, нестају, стају или не стају...(овоземаљски виђено)...

Сенка...Слажем се да би се бол душе умирила, а и грех болне душе да често сваљује и на невине...и на оне који не могу ништа учинити...кога су сустигле друге неправде и страдања...који су нешто учинили...Али, ако те поново упутим на мој коментар, надам се да нећеш пропустити значење реченице у загради...иако признајем да сам могла бити јаснија...
Нажалост, мени силне новце нису још увек вратиле велике глобалне, интернационалне, и домаће корпорације, па не могу нити помислити на неки први материјални корак у том смеру...Али можда неко може...Не може све Новак Ђоковић!
пс Ето, и Старо Сајмиште није поново васрсло док млади нису тамо запевали...колико год сурово то звучало у сваком злу има нечег доброг...скренули су пажњу својим "успаваним" родитељима...
Препоруке:
0
0
9 среда, 27 април 2011 17:48
Турас
Шеровић је добро анализирао тему.Мало касно,од Брозове смрти,срећом по УН геноцид не застарева.
Препоруке:
0
0
10 петак, 29 април 2011 09:25
Srboljub Savic
Postovani g. Sherovicu,
Genocid nad srpsim narodom na teritorijama koje
svojataju Hrbvati (teritorije u sastavu danasnje
NDH i BiH I +) je rezultat programa, napisanog u XIX
veku (Ante Starcevic) a sprovodi se od pocetka XX.
Masovni zlocini pocinjeni u I I II sv. ratu, nastavljeni
1991, da bi dans Hrvatska bila etnicki “cista” drzava.
Pored najmasovnijeg gubilista u Jasenvcu, lista
takvih mesta je poduza.
Mi-Srbi, “oprostili” smo zlocine I sv. rata I omogucili
da se dese jos strasniji, 41-45, a sledeci dadodje do
svega sto smo dozivljavalii gledali “juce”.
“Oprost”, nemar, zlocina je cin pridruzenja zolincima
sto se jasno vidi kroz kontinuitet zlocinackog orgijanja
I zadnjeg zgrazanja zbog osude tzv. generala a samo
placenog ubice I vodje zlocinaca.
Nas odnos je doprineo genezi i ostvarenju hrvatskog
“sna” kroz toliko prolivene krvi I mrtvih, a najcesce
nevinih (osim ako se ne snmatra da su Srbi opasna
divljac koju treba potamaniti).
D1 S. Savic
Препоруке:
0
0
11 петак, 29 април 2011 09:30
Srboljub Savic
Nazalost, u spskom narodu, kao da nema osecaja
za narodnost/naciju pa “prastamo” i genocid kojim
nas isterbljuju I otimanje teritorija-gasenje ognjista.
Pristigli komentari su samo zadnja ilustracija stanja.
[U udzbenicima istorije I nekim knjigam iz 50-tih
ucilo se da je u Jasenovcu pogubljeno preko
700.000 Srba (Roma i Jevreja).
U to vreme izdata je I nevelika knjizica (zelenih
korica), ilustrovana snimcima ubijanja, od kojih
su vecinu snimile ustase.
Fotografije pokazuju bestijlnost koja prevazilazi
sve zajedno sto se moze videti u horor filmovima.
Nije tajna da je "fra sotona" pedantno upisivao
imena zrtava (preko 1500), koje je svojom rukom
zaklao]
D2 S. Savic
Препоруке:
0
0
12 субота, 30 април 2011 13:13
Aleksandra Smiljanic
Rodjena sam 5 godina posle 2.svetskog rata, nisam imala rodbinu u krajevima gde su ustase masakrirale srpski narod, ali sam se uvek uzasavala zlocina pocinjenih na tlu Endehazije i duboko u dusi osecala bol zbog mucenickog stradanja moga naroda. Licno smatram da jedino zrtve mogu da prastaju svojim dzelatima, a potomstvo je duzno da ne zaboravlja stradanje svojih predaka.Ne razumem kako se moze nekome davati oprostaj ko nije zamolio da mu se oprosti, i sto je najvaznije- ko se nije pokajao za svoje grehe? Kako oprostiti katolickoj crkvi koja je blagosiljala ustaske zlocine, pa i dan danas pokazuje svoje odobravanje tih zverstava uvrscujuci kardinala Stepinca u svoje svetitelje? Sve dok se rimski papa ne pokaje i ne izvini srpskom narodu javno i pred celim svetom, nemamo pravo da oprastamo i da zaboravljamo!
Препоруке:
0
0
13 субота, 30 април 2011 14:21
Hristov
Broj jasenovački žrtava svake godine povećavamo.
Došli smo do 800.000 i sad očekujemo da nam neko veruje.
Istovremeno negiramo Srebrenicu i cifru od 8000 ljudi za koje se tačno zna ime, prezime, matični broj!!
Kakvi smo mi to ljudi???
Препоруке:
0
0
14 уторак, 03 мај 2011 09:44
Петар В. Шеровић
Сећање на жртве усташког нацистичког геноцида над Србима, Ромима и Јеврејима у Независној Држави Хрватској никако не искључује неопходност праштања покајаном злочинцу. Наравно, божанска љубав све прашта, а човек може да прашта само по мери своје индивидуалне боголикости. „Никад човек није тако узвишен и достојанствен као кад прашта брату своме и кад тражи опроштај; никад један народ није толико достојан поштовања као кад је спреман да увек пред собом држи грех свој прихватајући покајање као најчудеснију препородитељску силу, себе ради, своје будућности ради и браће своје ради“ (Митр. Амфилохије). Где год је и кад год је човек убио човека, ту је брат убио брата, а геноцид је уистину најстрашнији злочин „братоубиственог родоубиства“ који се не сме релативизовати исконструисаним уравниловкама. Неопходно је сећати се, јер док год убијамо у свом памћењу невино поклане Авеље, браћу нашу, и сами остајемо заробљеници братоубиствене распамећености.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер