Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Osam vekova rusko-srpskih specijalnih odnosa

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 21 april 2011 15:30
mila w.
Postovani gospodine ministre. Mnogo Ruskih vojn ika je izginulo za Srbiju.Najzesca borba za oslobadjanje Beograda dogodila se u selu na Dunavu gde sam rodjena.Po dvoristima i vocnjacima lezali su izginuli ruski i nemacki vojnici, mestani sela. Prema mom saznanju ta bitka na Dunavu izucava se na Vojnoj akademiji u Rusiji.Godine 1946. podignut je spomenik izginulim oslobodiocima Beograda. Na svecanosti je svirao ruski vojni orkestar, a mi smo bacali zito i kukuruz na njihove velike kape. To je jedno od najlepsih secanja iz detinjsta. Ona ruzna su bile nemacke cizme i glasovi nemackih vojnika pored podruma gde smo proveli usutkani dane u oktobru 1944.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 21 april 2011 16:03
mačak garfild
U celini uzev (osim par terminoloških primedbi), tekst je dobar. Ne verujem da ga je samostalno napisao – ALI, ako ga je samoinicijativno odobrio i potpisao – nastradaće u vrhovima (i na samom VRHU) DS-a. Tamo će ovo biti dočekano “na krv i nož“. I, ne samo tamo – ne zaboravimo polemike u srpskim patriotskim krugovima o “projektu Jeremić“. Njegov opstanak na sadašnjem ministarskom položaju će biti lakmus-papir koji će pomoći rešenju zagonetke: “fingirano – ili ne?“
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 21 april 2011 16:25
aleksandar
Toržestveno.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 21 april 2011 16:28
Vlada Kanada
Lista rusko-srpskih istorijskih veza je mnogo duža i zato nas Imperija mrzi i zove malim Rusima (što je za mene kao Srbina izuzetna čast). Čini mi čast i mržnja Imperije, jer smo uvek u istoriji bili na pravoj strani i na strani časti i sveopšte Božje Pravde. Zato smo i mnogo stradali, ali smo i opstali. Opstaćemo i sada.

Lep tekst samo ako je iskren. Samo da ne posluži za potkurusivanje. I ako je napisan da služi toj svrsi, što bi se moglo očekivati od žuto-crvenog Orvelovskog režima u Srbiji po režiji Nato pakta, siguran sam da će Rusija znati da napravi razliku između tog režima u Srbiji od Srba i da neće uraditi ništa na njegovu štetu. Srpski narod se može i mora da oslanja na Rusiju u zaštiti svojih nacionalnih i civilizacijskih interesa, jer sadašnji režim nema te zadatke u opisu poslova.

Rusija je bila, jeste i biće Imperija. I nikada, baš nikada, nije dolazila među Srbe da osvaja i ubija, nego je dolazila da gine i oslobađa.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 21 april 2011 16:28
primarius
Diplomatski precutane neke epizode iz istorije nasih medjuodnosa mogle su se osvetliti na neki drugi nacin (npr 1948). Tako bi tekst dobio na iskrenosti i bio bi manje hvalospev. Ovako se direktno sa oslobodjenja Beograde preskace na juzni tok gasovoda.
Deo nasa tradicija jeste rusofilija i antifasizam. Bar je tako nacelno proklamovano. Ali je isto tako i antibosljsevizam i deljenje nekakvih zapadnih vrednosti i principa. Pa ne moramo da im se uvlacimo vise nego sto granice dobrog ukusa nalazu.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 21 april 2011 18:38
Smiljanski
Fantastičan tekst,zaista sam uživao.Vuče, ovim si se dobro zamerio vrhu DS-a,i pitanje je šta će biti sa tobom?A za ove "realiste",ako ne vole Ruse,neko onda to gledaju barem sa ekonomske strane.Pa pogledajte Nemce kako se uvlače Rusima,a mi glumimo neku silu!
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 21 april 2011 18:59
Srbinović
Te "epizode", na koje misli prethodnik, NISU NI SRPSKE NI RUSKE, to su epizode neprijatelja Rusa i Srba, neprijatelja Rusije i Srbije. Takvih neprijatelja ima i u Rusiji, i u Srbiji, samo je pitanje da li jesu ili nisu na vlasti. Kada su na vlasti, onda stvaraju takve "epizode".

ŽIVELA RUSKA RUSIJA !

ŽIVEĆE VEČNO PRIJATELjSTVO RUSA I SRBA, RUSIJE I SRBIJE !!!
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 21 april 2011 22:09
Andrej
Odličan tekst, kratak istorijat odnosa dve bratske zemlje i dva bratska naroda. Bili smo, jesmo i biće braća zauvek. Živela Srbija i živela Rusija!
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 21 april 2011 22:39
iz Republike Srpske
Nije mi na kraj pameti da se pitam da li je ovaj
tekst, ili nedavni govor Vuka Jeremića na Koledžu
Viton, iskren ili fingiran: ministar je lično
potpisao, odnosno izgovorio, i jedan i drugi. Oba
teksta su odlična i oba odražavaju većinsko
mišljenje srpskog naroda, s tim što nas ima koji iz
njih možemo još po nešto i naučiti.
Preporuke:
0
0
10 petak, 22 april 2011 09:50
MP
Zašto je studirao na Kembridžu a ne na Lomonosovu?
Preporuke:
0
0
11 petak, 22 april 2011 10:25
ssssovac
Svaka čast Vuče! Srbija Pamti! Živela Srbija, Živela Rusija!
Preporuke:
0
0
12 petak, 22 april 2011 10:53
Braaaavo!
Divan tekst. Odlicna, kratka lekcija o istoriji, bratsvu i saradnji rusko-srpskih odnosa. Sta kazu Tadic i C. Jovanovic na to? Sada ce da pocne negiranje istine po nalogu EU i Am.
Preporuke:
0
0
13 petak, 22 april 2011 15:52
jedan je Vuk
Sjajno, pošteno i pravovremeno. Neka kaže ko šta hoće ali mislim da je sve izvesnije da se Vuk ne folira. Uostalom, to pokazuje i to kako prolazi i kako ga složno prže i lažne sns-patriote i pravi izdajnici.
Preporuke:
0
0
14 petak, 22 april 2011 16:54
uzgred
Tom Tadićevom čoveku ništa ne verujem.
Preporuke:
0
0
15 petak, 22 april 2011 19:02
Beli Orao
@MP. Prijatelja lako prepoznaš, a neprijatelja treba da izučiš.
@primarius. 1948. je obračun sa srpskim kadrovima od strane dva prijatelja. Ko još veruje da su Tito i Staljin bili neprijatelji. Klasičan dogovor. Na drugoj strani onaj se obračunavao sa ruskim kadrovima i to u velikim količima. Gruzijci bi trebali da ćute i mole Boga makar 1000 godina da se slučajno na ruskoj strani ne pojavi neki sličan lik.
Slažem se sa Vama.
Pre desetak godina sam bio u Rusiji. Jedan je pimetio da sam iz Srbije. Vi ćete sa nama rekoše oni meni...
Preporuke:
0
0
16 petak, 22 april 2011 20:20
Svetislav Kostić
Postoji opravdana sunnja da Vuk Jeremić, ipak kao i prije vjerni sljedbenik svoga učitelja Tadića i njihovih zajedničkih imperijalističkih gospodara i stoga od Jeremića sve izgovoreno zasupano samo riječima ali ne iz iskrenog ubjeđenja koje bi na unutrašnjem i pre svega na spoljnopolitičkom planu došlo do izražaja.

Mene daleko više zabrinjava nevjerovatna naivnost i lakovjernost nekih Srba u Srbiji. Da se samo nešto od toga na jedan nesumljiv i konktretan našin potvrdi i u praksi što Vuk Jeremić nui malo slučajno priča za onaj pretežni i patriotske dio srpske javnosti, ostao bih i nadalje skepričan, tako dugo dok se uzev u cjelini i u biti kod Jeremiića u njegovoj političkoj karijeri nije ništa izmijenilo kao jednog od faktora unutar antisrpskog sistema koji simboliše jedan prohravatski, prozapadni pro-natovski i navodno čak kao eto, i malo „prosrpski predsednik" Tadić.
Preporuke:
0
0
17 petak, 22 april 2011 21:11
ludi skretničar
Lepo, lepo Jeremiću, nego da se malo baviš svojim poslom. Ne čujem reakcije našeg MIP-a povodom ulice i trga A. Gotovine u Splitu? Ili pritisaka na sunarodnike u okruženju prilikom popisa stanovništva. Ili...(dodajte sami).
Preporuke:
0
0
18 petak, 22 april 2011 21:39
@uzgred
A verujete li "nevernom Tomi"? Prevrtljivom Velji? Nesposobnom Koštunici? Razumljiva je određena sumnja i nepoverenje u pogledu Jeremića i njegove transformacije. Ali mislim da je Vuk dao već više nego dovoljno dokaza ozbiljnosti i odlučnosti svojih patriotskih namera, tako da vaša primedba sada deluje prosto mrziteljski i zlonamerno. Ili ste samo možda provokator, ili fan neke od pomenutih stranaka. Već to koliko ga drugosrbijanci ne podnose jasno pokazuje da on jeste pravi i na pravom putu. Ja sam takodje mislio da je trebalo da podnese ostavku posle 9. septembra, ali sada vidim da je bolje ovako. Ko bi u tom slučaju još obraćao danas pažnju na njega, kome bi trebao i kome bi smetao? Ili bi se morao prikloniti ovim "naprednima"?
Preporuke:
0
0
19 petak, 22 april 2011 22:34
iz Republike Srpske
@Svetislav Kostić
Čitaoci magazina Ministarstva spoljnih poslova
Srbije pročitaće ovaj tekst s potpisom ministra
spoljnih poslova Srbije, tekst pun uvažavalja Rusije
i dužnog poštovanja skoro milenijumskog prijateljstva
ruskog i srpskog naroda. Šta to drugo u ovom
slučaju treba da od svog ministra očekuje Srbija?
Niko nema sposobnost da čita misli drugog čovjeka,
pa se prema ljudima ophodimo prema onome što znamo
da rade i govore. Ministar spoljnih poslova je samo
ministar, ima iznad sebe i premijera, i Skupštinu,
i predsjednika Republike. Iskreno ili ne, to je u
krajnjoj liniji svejedno, ministar Jeremić u tim
okolnostima odgovorno radi svoj posao. Nisam jedina
koja "naivno" u to vjeruje.
Preporuke:
0
0
20 petak, 22 april 2011 23:15
Hercegovka
@ludi skretničar
Mislite da bi Ministarstvo inostranih poslova Srbije trebalo da reaguje na naziv neke ulice ili trga u susjednoj državi Hrvatskoj? Ne vjerujem da
mu je to uloga. Koliko bi tek posla imalo reagujući
na nazive po BiH, od ulica i trgova turskih sultana
osvajača, preko Alije Izetbegovića i Franje Tuđmana,
do Stepinca i drugih po "dobru" poznatih imena.
Uslijedile bi reakcije na ulice u nekim gradovima
Srpske koje nose ime Draže Mihajlovića, koje se
našim komšijama nikako ne dopada. Baš i ne bih zbog
toga prozivala ministra Jeremića.
Preporuke:
0
0
21 subota, 23 april 2011 09:18
Obilić
Dobar tekst!
Ne treba zaboraviti ni ruske dobrovoljce koji su pomogli nama u stvaranju RS!
Mnogi Rusi, ukrajinci, bugari su dali svoje živote za temelje RS.
Najveći dokaz su groblja oko Višegrada, Sarajeva i istočne rs!
Preporuke:
0
0
22 subota, 23 april 2011 10:26
iz Republike Srpske
iz Republike Srpske@Svetislav Kostić
Vidim da sam pogriješila, magazin Ministarstva
inostranih poslova Rusije, u kome je objavljen
Jeremićev tekst, nazvala sam magazinom MIP-a Srbije. Izvinjavam se zbog greške (opravdanje: Srbija
mi uvijek na umu).
Preporuke:
0
0
23 subota, 23 april 2011 13:02
@@uzgred
Ja ne verujem nijednom Tadićevom čoveku pa, dakle, ni Jeremiću! Vi izvolite, verujte mu, to je vaše demokratsko pravo.
Ja sam takodje mislio da je trebalo da podnese ostavku posle 9. septembra, ali sada vidim da je bolje ovako. Ko bi u tom slučaju još obraćao danas pažnju na njega, kome bi trebao i kome bi smetao? Ili bi se morao prikloniti ovim "naprednima"?
Gde piše da mora političar i min. spoljnih poslova? Da li mu je to baba ostavio u nasleđe?
Završio je fiziku u belom svetu, nek se time bavi.
Preporuke:
0
0
24 subota, 23 april 2011 13:16
Sale
Jedno pitanje: zbog čega niko ne pominje učešće ruske vojske u 1. srpskom ustanku?

1807. godine, ruska vojska, pod komandom generala Isajeva, prelazi Dunav i spaja se sa srpskim ustanicima. Prve bitke u kojima ruska i srpska vojska nastupaju združeno i pobedonosno, desile su se iste godine, kod Štubika i Malajnice. 1810. godine, ruska vojska (gen. Orurk) jurišom rešava ishod bitke kod Varvarina i pobeda ipak pripada Karađorđu. Posle mesec dana, ruska vojska se, na istom mestu, ponovo sukobljava sa turskom i ponovo odnosi pobedu.

Rusija je naoružavala srpsku vojsku (topovi 'Šuvalov', koji su dopremljeni ustanicima još uvek stoje u Vojnom muzeju na Kalemegdanu), učestvovala u fortifikacijskim radovima (Gramberger), imala svoje garnizone po Srbiji,... Poznato je pismo Kutuzova Karađorđu (o slanju baruta i zlata Srbiji). Poznata je epizoda između Hajduk Veljka i grofa Kamenskog ('neka sablju nosi onaj junak koji ju je od Turaka osvojio')
Preporuke:
0
0
25 subota, 23 april 2011 15:08
Svetislav Kostić
@ Iz Republike Srpske! U Politici 29. juna 2005. kada Politika bila još nezavisna od Tadića, objavljen je izvještaj o zvaničnoj posjeti Vuka Jeremića Vašingtonu, tada u svojstvu savjetnika Tadića. U razgovorima sa američkim domaćinima, Jeremić je prihvatio otcepljenje Kosova kao gotovu činjenicu.

Prema citatu u Politici, rekao je da je nezavisnost Kosmeta neminovna i da je najvažnije naći formulu da se ta nezavisnost sprovede. Proizilazi da nema dileme hoće li srpska strana prihvatiti nezavisnost, nego kako da se to zapakuje sa što manje roptanja u narodu i sa što manje posljedica za pobornike opcije koja "pristaje na sve".

Da se Jeremić ni kasnije nije okanio, indirektno je potvrdio austrijski kancelar Alfred Guzenbauer u intervjuu Rojtersu za vreme tkzv. „pregovora“ sa šiptarskom stranom u Beču. Tom prilikom Guzenbauer je izjavio da su „Tadićevi ljudi“ sa svojim astrijskim kolegama razgovarali o sprovođenju „suštine Ahtisarijevog plana“ – a ta suština dobro je poznata.
Preporuke:
0
0
26 subota, 23 april 2011 18:52
iz Republike Srpske
@Svetislav Kostić
Varate se. Nije Politika 29. juna 2005. godine
objavila zvaničan izvještaj o posjeti predsjednikovog savjetnika Jeremića Vašingtonu, nego tekst Srđe Trifkovića u kome Trifković tvrdi
da je Jeremić to izjavio u neformalnom razgovoru
sa svojim domaćinima, i to šest nedjelja ranije.
Poštujem gospodina Trifkovića, ali sam sumnjičava
u saznanja, pa bila i njegova, o neformalnim razgovorima jednog predsjednikovog savjetnika, i
to mjesec i po ranije.
Preporuke:
0
0
27 subota, 23 april 2011 21:40
iz Republike Srpske
@Svetislav Kostić
U međuvremenu sam pročitala da su savjetnik Vuk
Jeremić i otac Irinej Dobrijević učestvovali 18.
maja 2005. godine na panelu o Kosmetu u Odboru za
spoljno-politička pitanja Predstavničkog doma Kongresa SAD, na kome je stavove SAD izložio Nikolas Berns. Glas Amerike na srpskom je taj dan
objavio kratak izvještaj sa skupa. Jeremić je iznio stavove koje smo često slušali, a otac Irinej
je govorio o potrebi obnove porušenih svetinja SPC.
Šta se (ako se) pričalo neformalno, za mene spada u
domen rekla-kazala, naročito ako to piše neko ko
nije bio prisutan.
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 24 april 2011 13:06
Nikola Adamović
Slažem se sa stavovima Vuka Jeremića.dao je vrlo iscrpno, detaljno i dokumentovano razmišljanje o srpsko ruskim osnosima. Mislim da bi bilo dobro da ja kao istaknutog srbina pomenuo i Ognjeslava Kostovića velikog pronalazača poreklom iz Novog Bečeja.Njega su srbi pomalo zaboravili.
S poštovanjem
nikola Adamović
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 24 april 2011 18:50
@svetislav kostić
Tipično za Vas. Glasine, poluinformacije i poluistine. Pozdrav i podrška za g. Jeremića, jedinog srpskog politiara koji nervira Imperiju i zato ga kritikuju i ruše.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 25 april 2011 05:39
Svetislav Kostić
Zbog limita nisam pomenuo Leona Kojena ondašnjeg Tadićevog savjetnika, računajući da su i drugi upućeni u zbivanja u Beču prljeća 2007.

Kojen je u aprilu 07. podio ostavku na funkciju Tadićevog savjetnika i koordinatora državnog državnog pregovaračkog tima za KiM.

Ostavku je obrazložio optužbom da Tadićev spoljnopolitički tim u kojem i Jeremić integrisan, vodi pregovore o Kosovu mimo njegovog znanja.
Poslije toga, Koštunica, i sam izigran od Tadića, ponudio je Kojenu da sa Samarđićem vodi Ministarstvo za KiM.

Kojen je ponudu odbio zbog kadrovskih rješenja u vladi. Nezvanično se govorilo da je problem Kojenu novi MIP Jeremić, nagrađen od Tadića za podršku u konspirativnom vođenju tajnih pregovora pod pokroviteljstvom austrijskog kancelara Guzenbauera. predstavnički Brisela i Vašingtona.

Mojim kritičarima savjetujem da sahrane nadu o Jeremiću kao srpskom patriotu. A njegovi obožavaoci podsjećaju na utopnjenike koji se i za slamku hvataju.

Jeremić i Tadić su i nadanje jedan tim.
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 25 april 2011 11:06
iz Republike Srpske
@Svetislav Kostić
Ne smatram sebe Vašim kritičarem, samo sam ispravila neke krive navode u Vašem tekstu. Hvala na savjetima, i dalje ću više vjerovati ministru
Jeremiću nego anonimnom Trifkovićevom insajderu s
neformalnih razgovora predsjednikovog savjetnika po
Americi ili "velikom srpskom prijatelju" Alfredu
Guzenbaueru, koji je mjesecima unaprijed, kao austrijski kancelar, najavljivao da će njegova zemlja
među prvima priznati buduću nezavisnost Kosova.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 25 april 2011 13:52
iz Njujorka
hvala nasem Jeremiji ili kako ga zove stara garda "mali ministar" "(nemoj da ide ovaj ili onaj, to ce mali ministar bolje da im kaze" kazu nasi stari) Ovo je najlepsi poklon koji nam je nas Jeremija mogao dati za Uskrs. Odlican clanak, mi pazljivo citamo i divimo se kako je to lepo receno.
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 25 april 2011 13:59
Svetislav Kostić
@ iz Republike Srpske! Da mi niste zemljakinja iz moje direktne i jedine otadžbine, ne bih se s vama ni upuštao u diskusiju, jer vi sve što napišem izvrnete naopačke, što samo potvrđuje da vam u debatama nedostaje nužna doza fleksibilnosti jer i ne pokušavate da moje tekstove ispravno interpretirate.

Upravo zahvaljujući Guzenbauerovoj indiskreciji, vjerovatno iz samoljublja da se pohvali pred Briselom i Vašingtonom kako je srpska strana u pregovorima proljeća 2007. njegovim posredovanjem u svim tačkama u pogledu statusa KiM izašla u susret svim zahtjevima Zapada.

Vaša greška je da vi dok čitate teskstove o Jeremiću koji vašim predstavama ne odgovaraju, imate pred očima Vuka Jeremića "patriotu". On je to ništa manje nego njegov direktni proteže, Boris Tadić.

Ako ste iz RS, onda tamo imate idealne uslove da saznate pojedinosti iz biografije Borisa Tadića, koja je vrlo slična Jeremićevoj, samo dvije decenije vremenskog razmaka. Srbija je naša matica, ali to nije niti Jeremić niti Tadić.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 25 april 2011 16:36
iz Republike Srpske
@Svetilav Kostić
Različito mislimo o jednom čovjeku, kako onda da
budem fleksibilna? Zemljače, ja sam Hercegovka, a mi
nismo baš poznati po fleksibilnosti. Pozdravljam Vas.
Preporuke:
0
0
35 petak, 29 april 2011 22:27
Miodrag
Spadam u red diplomata koje je mesec dana po postavljanju na mesto ministra,Jeremic,krseci sve pravne norme(da preskocimo moral i etiku) MSP vratio u Srbiju.
Ambasador Rusije u toj stranoj zemlji,zaprepasten takvim postupkom, prokomentarisao je pred vise diplomata:
-Vas odlazak dozivljavamo i kao okretanje ledja Rusiji.
Nije se prevario.
Tako je i bilo tokom tri godine.
Sada,Jeremic ketmanski igra na kartu populizma i rusofilije.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner