четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Правда: Могућа подела Македоније на бугарски и косовски део

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 03 март 2011 11:42
каја
а шта је са србима у македонији? има ли их?
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 03 март 2011 12:31
нема ту леба
Наравно да Србија не може да одигра никакву улогу, без своје војске, привредно уништена, с лоповским властима и владом у служби страних интереса.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 03 март 2011 15:18
stara srbija
Tako im i treba, kad umesto da su ostali Stara Srbija postadose naprasno nepostojeca drzava Aleksandra Makedonskog!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 03 март 2011 15:32
В Л
...каже руски писац научне фантастике...
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 03 март 2011 15:34
Иван Маркоски
није требало да се одвајају од Србије;

исто ће да заврше и Црногорци!
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 03 март 2011 15:56
Баја Патак
Извор чланка оригинала овог сажетка уопште није московска новина “Правда“! Те новине (као и “Правда России“): gazeta-pravda.ru је штампани орган комунистичке партије руске федерације.
Чланак који се овде цитира је изашао на сајту електронских новина http://www.pravda.ru/ за који би се могло све пре рећи него да је комунистички.
“Вести“ би добро учиниле да цитирају тачан извор овог, иначе занимљивог чланка.
“Правда“ на руском значи “истина“ – а самим тим што два супротна политичка пола употребљавају исти термин, сликовито илуструје колико је истина растегљива.
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 03 март 2011 15:57
Тикве Сађене
Признали су шиптарску квази-државу на српској земљи, зато ће је сада имати на својој.
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 03 март 2011 16:04
иван
жали заре, да жалимо...

http://www.youtube.com/watch?v=lRmd5LH_22o&feature=related
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 03 март 2011 16:08
Živadinka
nedavno sam pričala s jednim ekspertom za Balkan, i rekao mi je sličnu stvar, odnosno da se očekuju sukobi u Grčkoj, Makedoniji, Albaniji...žao mi je Makedonaca , to je jedan divan, plemenit narod, i koliko znam prava Srba tamo nisu nikada bila ugrožena, niti su Makedonci imali neku varijantu antisrpskog nacionalizma. pošto znam da prava Srba tamo nisu bila ugrožena ni u najgore vreme a kamoli sad, pitam se zašto Napredni klub forsira kontrastav. A opet kad malo bolje razmislim, ipak pretpostavljam koji je odgovor.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 03 март 2011 17:29
Atila bič Božji
Živadinka, niste u pravu, prava Srba u Makedoniji su i te kako ugrožena.Vlast u Staroj Srbiji koja je otvoreno antisrpska, nepriznaje prava Srba,oneomogućava im da imaju nastavu na svom jeziku,nedaju ima da služe po pravoslavnim obredima u SVOJIM na silu otetim crkvama iz srednjeg veka koje su nasilno prisvojili i još mnogo toga.Stara naša poslovica kaže ko se mača lati od mača i strada.Ovo se najbolje odslikava na primeru pokrajine Makedonije koju su nasilno za vreme komunizma oduzeli od Srbije i formirali nepostojeću naciju tkz.makedonce.Sada samo žanju ono što su posejali i netreba ih mnogo žaliti.A da će biti asimilovani i podeljeni to je više nego izvesno.Druga je stvar dali će to biti Bugari i šiptari ili možda i onih koji polažu pravo na tu teritoriju-Grčku i Srbiju.Dva balkanska rata su bila povod ovih podela pa neisključujem i treći.Nažalost ovakva Srbija nema velike šanse u ovoj kombinaciji ali nikad se nezna.Ukoliko uskoro dođe do promena vlasti i dolaska poštenih i pametnih
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 03 март 2011 17:56
js
Sve ovo je prazna prica, nema novih sukoba, nema novih podela zemalja, to vreme je proslo, iz njega su izvucene pouke, pametnom je vala dosta da i toliko zna...
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 03 март 2011 17:56
KPS
Pa čekajte. Ovde mi nešto nije jasno. Da li su bugari i šiptari ginuli za Makedoniju? Ta teritorija koja se zove Makedonija je podeljena izmedju Srbije, Bugarske i Grčke. Sve je nedeljivo samo je naše deljivo. Srbi su u Staroj Srbiji živeli 1.500 godina a šiptari su došli posle hiljadu godina i vršili konstantni zulum nad nama. Tada nije važila demokratija a sada važi. Nemože to tako. Bugari u Bugarsku, šiptari u Albaniju a Srbi u Staru Srbiju. Zar su za to su ginuli naši dedovi, pradedovi a pre njih i naši preci. Oni se nisu borili za bugare i šiptare već za svoja ognjišta koja su bila u Staroj Srbiji. A nema snage Srbija ima je srpski narod.
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 03 март 2011 18:00
Висарион
Ја, који сам провеоо младост на Косову, знао сам то пре тридесетак и кусур година, кад ми је музичар Шиптар католик у Земуну ,где је посетио рођака златара, на улици , где смо се, стари знанци, срели, кад сам му , наиван и мало цнохуморно расположен рекао, што се мучите с нама,идите у Македонију , тамо ће вам бити лакше, мртав хладан одговорио:"Моји хоће и једно и друго".Ја сам покушао да се шалим , његова се остварује.
Рус само констатује оно што одавно знамо.Није све још ту,и тако близу, али они све могу и све остварују.Ми кад треба нешто значајно да потегнемо велимо "Мала смо земља", Они једва да су почетком прошлог века начинили државу а у овом веку имаће велику Албанију.
И понављам"Тачи који је убијао младе Србе да би продавао њихове органе по свету добио је милоне потписа својих сународника да није крив а ми за описивача њихових очева, дедова и прадедова не можемо да сакупимо прегтшт потписа за нобела.Ту је тајна ако знате шта то значи.
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 03 март 2011 18:12
Висарион наставак
И Грчку ће и делове , ако не целу Црну Гору.И Бугари ће да остану кратких рукава.А ево их у Куршумлијским крајевима где купују сеоска имања и куће.Нама неплодна, њима најрентабилнија, па помало сумњам да ће се све завршити оним "Алабанија до Ниша", пре но што се , ако се икад , опасуљимо.
Ми дижемо руке од села они у њима сакупљају снагу.Они су примитивни, заостали , праве децу, ми се заваравамо ,неће дуго.Хоће.Ко зна да ли ћемо завршити, овако какви смо,у Београдском пашалуку.
Треба нам визинар а не лезилебови за државна јасла.Све ово у политици треба разјурити, никог не гласати па јово наново. морамо тачно да знамо шта на Балкану треба радити да бисмо опстали.А за то треба деце и џебане и воље и видика и слоге, окупљене око једне личности ,Демократију треба окачити мачку о реп.То није за нас.Као што како видите, није ни за њих.Мислим и на Русе и на Шиптаре
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 03 март 2011 18:48
cenda
posto poticem iz bosne, nisam bio u prilici sve do prije par godina , da upoznam i malo se druzim sa makedoncima i da cak par puta posijetim njihova druzenja i kulturne veceri organizovanih ovdije u jednom evropskom gradu u kojem zivim, I moram reci da me taj narod strasno razocarao, svojim pogledima na istoriju,svojim misljenjem o srpskom narodu da nisam mogao da vijerujem. Oni sebe predstavljaju ovdije kao da su naslijednici slavnog aleksandra makedonskog i da oni su u sustini taj narod, prosto nevjerovatno sa kakvom strascu oni brane tu teoriju, kako iskrivljuju istoriju.. nas kao narod uopste ne cijene i smatraju da im od nas prijeti nekakva opasnost i da su dosta bili pod srpskom okupacijom.A te kulturne veceri, to je posebna prica.. samo igraju kola i pijevaju neke oslobodilacke, borbene pijesme koje su pune hvale, kao da su se oni borili sa turcima i da su maltene oni oslobodili makedoniju od osmanske imperije.I zato mi nije cudo sto su priznali kosovo.. jadan je to narod
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 03 март 2011 19:44
slavica
Za Atila bič božiji.Da, tako je. Crna Gora je priznala nezavisnost Kosova. I snosiće posledice svoje odluke. Kao što rekoste: Ko se mača lati od mača strada.
Препоруке:
0
0
17 четвртак, 03 март 2011 19:51
Živadinka
Nije tačno da su prava Srba ugoržena u Makedoniji, ali jeste tačno da su prava Srba ugrožena u Republici Srbiji, i zato se pitam zašto se s ovim pitanjem suspenzije prava većinskog naroda u Republici Srbiji ne bavi Napredni Klub. Odnosno u kakvoj je vezi suspenzija prava Srba u Srbiji s političkom funkcijom ''delovanja i angažmana'' Naprednog kluba i njihovim aktivnostima u vezi dijaspore? I ko je dao pravo,i na čemu se zasniva legitimitet Naprednog kluba na osnovu kojeg on definiše politiku očuvanja identiteta Srba u regionu i u svetu? Inače, u eventualnom budućem vrtlogu jugoistočne evrope, Crna Gora će proći veoma loše.
Препоруке:
0
0
18 четвртак, 03 март 2011 20:18
Sonja
Makedonci, ne uzimajte ozbiljno negativne komentare o Vama. Srbi decenijama ne upravljaju svojom zemljom, te mnogo toga sto dolazi odavde nema nikave veze s srpskim narodom. Igra nam je namestena odavno.Propagandom nastoje da stvaraju antagonizme izmedju Srba i svih ostalih kako bi nas neprekidno drzali u stanju nestabilnosti.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 03 март 2011 20:30
Симић Манојло
Знао је генерал Апостолоски, директор историјског
музеја у Титина времена, да напада Србе и Србију,
да nisu, за време балканских ратова приликом
протјеривања турске војске кроз Makedoniju dalje
ka jugu, pitali nepostojece makedonske Vlasti,
smiju li kroy Makedoniju, i to obraylagao srpskom
okupacijom i hegemonijom. Ya svasta su se Srbi
u Titina vremena koja, nayalost, u Beogradu jos
traju, mogli optuyivati.
Iyvinjavam se, opet mi se uvalila ova napadna
Latinica.
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 03 март 2011 20:37
zoki
Ja prosto ne mogu da verujem citajuci komentare o tome kako Srbija nije u stanju da spreci raspad makedonije je uspunjeno sa zaloscu.Jednostavno nista nismo naucili iz istorije.Makedoniju treba pustiti da se raspadne cak i da je srbija jaka.Ni jedan srpski zivot ne treba dati za makedoniju ,jer kada smo davali sta smo dobili?Makedonija je podeljena tokom balaknskih ratova na srpski ,grcki i bugarski deo . A jedino gde su makedonci ocuvali indetitet je bio u srpskom delu. I sta smo dobili nazad. Dobili antentat na kralja,proterivanje spc, priznanja kosova, bombardovanje od strane aviona natoa iz makedonije,negiranje slovenskih korena(to cak nerade ni muslimani)
Ali makedonija se nece raspasti mislim da rusi grese.Drzava koja garantuje njen opstanak je TURSKA.Zasto ,zato sto je mogu dobiti celu za istorijski gledano malo vremena.Makedonija je od vitalnog znacaja za tursku gotovo isto ako ne i vise od BIH.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 03 март 2011 21:02
Ala
Makedonija(Stara Srbija) divna je zemlja i Makedonci(vecinom Srbi,islamizovani Sloveni,Vlasi,Cincari i danas trecina Skiptari-sinovi orla-kako se sami zovu)su vredni i radni ljudi.
Prvo je drug Joska sproveo ideju Vatikana(kao i Kominterne) o slabljenju srpskog pravoslavnog korpusa stvaranjem novih,vestackih nacija:Makedonaca,Crnogoraca,Bosnjaka,te analogno toj atomizaciji i stvaranju novih crkava...
Cist kiceraj je makedonsko svojatanje Aleksandra Makedonskog(neukusne reklame na CNN)kao i dezavusanje srpskog kulturnog uticaja.Most cara Dusana,zovu Starim mostom,srpske crkve su oteli...
Violentni Skiptari,finansirani od strane Arapske lige,SAD ali i sopstvenim novcem(droga,prostitucija i sl.kriminal)samo odradjuju poslove za finansijere.
EU moze da pacifikuje Bugare i njihove pretenzije ali nema snage da se suprotstavi SAD i njihovim protezeima na KiM.
Makedonci placaju lobije u SAD i EU ali ne toliko koliko Skiptari.
Ipak,mladi masovno beze iz Pristine.
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 03 март 2011 22:10
Србиновски
Као један од 'Македонаца' у Србији представићу вам ''македонску заједницу'' у Србији и објаснити зашто Србија не сме одустати од борбе за Скопску ЦГ.
Нас у Србији има од 250.000 до 300.000 (то потврђују и представници македонске националне мањине), али тек сваки десети (према последњем попису од пре 10 година) признаје Македонију, њихову историју и МПЦ. Нема сумње да ће следећи попис дати још повољније резултате.
Остали 'Македонци' смо ми Срби са -вски презименом који сматрамо да је Србија наша отаџбина, то могу рећи у име свих нас.
Када се нашој популацији дода популација Срба (онима којима нису стигли да промене презиме)који су пореклом из данашње БЈРМ, нас сигурно има преко 400.000 људи који су пореклом из те квази државе.

Мене лично ништа не веже за БЈРМ, али никада нећу одустати од идеје да Куманово и цела Скопска Црна Гора поново буде у саставу своје матице. И нека Македонци оставе на миру ''-вић Србе'', јер ми смо њихова ноћна мора, ми ... њихова рођена браћа и рођаци.
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 03 март 2011 22:33
Србиновски
@Živadinka
Нема потребе да браниш БЈРМ, ја сам пореклом из Куманова, старог српског града у коме се и дан данас говори српским језиком.
Ја сам некада имао типично српско презиме на -вић, променили су мом чукундеди у -вски, али мој деда није имао потребе да крије ту истину.
Без обзира на то, ја се никада нећу одрећи свог презимена које сам наследио од оца, зато што нас у Србији већ има сразмерно једној четвртини македонске већине у БЈРМ и МИ СМО ЖИВИ ДОКАЗ ДА СУ И ОНИ СРБИ, односно да Србија има право на део територије, ако не већ целу БЈРМ!

Македонци су спроводили и даље спроводе насилну асимилацију Срба и српска национална мањина тамо полако нестаје. Овде стари Македонци умиру, ми млади у Србији њих сматрамо непријатељима и издајницима.
Сада можемо да се само надамо да неко од наших земљака оствари наше снове о земљи порекла која ће бити у саставу наше једине матице Србије.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 03 март 2011 23:07
Благоје Јововић
Апсолутна је неистина да Србе у Македонији презиру, мрзе или нешто друго.

Тачније,неистина је да Македонци мрзе Србе.Што се тиче Бугара, Бугараша, а наравно и шиптара, ту је ствар потпуно другачија. Молио бих коментаторе да буду прецизни. Наравно, у такве бих убројио и одређени проценат безвредног талога, којег има свугде, па и код нас самих.

Сетимо се само 1999-те, и гнева Срба и браће Српске по Македонији, и шта се дешавало тада. Немојте мешати Бугараше са тим!

"Косово" су признали шиптарски лобисти, покварењаци који живе у вилама и децу школују у Енглеској док им народ гладује а земљу окупирају имигранти! И пре сваке критике владе у Скопљу (или Подгорици такође!), погледајте ко седи у Влади Србије прво!

Као што рече претходни коментатор, у Куманову стари још причају приче из Кумановске битке. Ко је крив што су ти људи остављени да се сами сналазе? Ко је крив што глупи Срби 100 година проводе правећи Шугославију и кроз комунизам и квази европеизам руше сами себе?
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 03 март 2011 23:20
Živadinka
Na žalost Srbinovski ne slažem se s Vama. Noćna mora Makedonaca nisu Srbi, odnosno oni koji se prezimaju na ić. I nikada nisu ni bili. NOćna mora Makedonaca su šiptari i njihova postepena okupacija Makedonije, kao i sukob s Grčkom oko imena. Podvlačim ''Srbinovski'', Republika Srbija poštuje međunarodnopravni status i legitimitet Republike Makedonije, smatra je svojim susedom i zainteresovan a jeza dobrosusedske odnose s Makedonijom. Mi nemamo nameru da negiramo identitet makedonskog naroda, niti imamo teritorijalne aspiracije prema ovoj maloj zemlji. Sve ostale priče ( na TV, po novinama spadaju u ono što se zove propaganda, koja je pre svega antisrpska)a antisrspka je jer proizvodi sukobe s svima u regiounu ili šire.
Препоруке:
0
0
26 петак, 04 март 2011 00:45
банедрал
Поштована Живадинка,
а шта ћемо са правима оних Срба који су напрасно после '45 постали одједаред ски?
Препоруке:
0
0
27 петак, 04 март 2011 01:11
živadinka
Za Banedrala

Tako je, prvo moramo da postavimo pitanje prava Srba( i nacionalnih manjina) u Republici Srbiji? Kao što sam rekla građani Srbije poštuju međunarodno pravni subjektivitet Republike Makedonije. Svaki kontrastav je ''propaganda'' iliti subverzivno delovanje.... Zbog toga i dalje konstatujem da se dečaci iz Naprednog kluba malo neslano šale....na račun problematike identiteta....
Препоруке:
0
0
28 петак, 04 март 2011 01:38
covek iz loznice
e slobo/milosevic/ ziv li si!a tamo negde krajem 80-tih, svi ovi/bivsa yu braca/gledali te kao,,krme na sekiru,,.a sad ,,raspad,,a to se lepo kazenario,,a sto se tice srbije, srba,tesko da ce oni/srbi/ priskociti u pomoc, pa cak ,,braneci neki svoj strateski interes, jer realno te srbije vise nema,evo citate da je sama srbija opustela/sela/ aovi gradski ne bi isli ni za leskovac, a kamoli za makedoncice.pogled u ogledalo mi jos govori, sledece,vas covek je ubio i naseg i tad vaseg kralja, aleksandra 1, i ta omraza postoji,a i mi smo se ,,ispucali u ovim ratovima,, tako da tesko ista mi tu uradimo.ali zato ,,tipujem na bugare,,oni su jos od ,,balkanskih i 1 sv. rata ,,ostali netaknuti,/mislim da ih nije mnogo izginulo u 2 sv.ratu,a i osecaju pritisak ,,turskog dzina,, s juga.tako da je situacija zanimljiva!a nas pustite da spavamo.
Препоруке:
0
0
29 петак, 04 март 2011 04:07
Nenad
Gospodjo(ili gospodjice) Živadinka prosto mi nije jasno čemu služi to vaše izvrtanje istine o stanju u kome se nalazi srpski narod u Makedoniji i čemu služi to prozivanje Naprednog kluba i omalovažavanja njihovog rada. I da unapred razjasnim ,nemam nikakve veze sa Naprednim klubom ali poštujem njihovo zalaganje i interes za stanje srpskog naroda u rasejanju koji je izložen strahovitim pritiscima i pohvalno je da se neko bavi tim pitanjima kad već vlastodršci u Srbiji to odbijaju.
Препоруке:
0
0
30 петак, 04 март 2011 11:29
Živadinka
E Nenade, ako mi očekujete od plebejaca iz Naprednog kluba borbu za očuvanje srpstva, onda ste i više nego naivni.
Препоруке:
0
0
31 понедељак, 07 март 2011 02:07
ДРАГАН
по коментарима Живадинке она ја више другарица него "госпођа" пошто њено комунистико правдање о некој "македонији или макидонцима " нам и то потврђује
Препоруке:
0
0
32 среда, 09 март 2011 00:06
Србиновски
Živadinka, нисам ни рекао да су сви Срби њихова ноћна мора, него да смо то управо ми њихови земљаци и рођаци из Србије. Ако то прочиташ између редова схватићеш да су они сами себи проблем већи него шиптарско питање.
Ви морате да схватите да у Србији живи одређена популација Срба који носи иста презимена као и наша одрођена браћа у БЈРМ.
Ако ви подржавате македонски национални идентитет, аутоматски газите национална права -вски Срба широм Србије.
Ко вам даје за право да део својих грађана стављате у подређени положај у односу на једну лажну и нестабилну државу БЈРМ.
Србија управо због нас није смела да призна БЈРМ под уставним именом, као што је СПЦ остала доследна и сачувала наш верски идентитет, тако нас је држава продала признајући мак.нац. идентитет.
Ми смо доказ да чак и ако су нам променили презиме у вски, чак и ако смо и дан данас задржали та презимена и нисмо вратили на стара, то не мења чињеницу да смо ми остали Срби.
Препоруке:
0
0
33 среда, 09 март 2011 00:26
Србиновски
банедрал, о нашим правима нико не говори, чак ни политички аналитичари нису нашли времена да посвете овој тематици.
Глобално ми делимо судбину српске националног колектива, али локално се разилазимо са неким Србима који угађају западу или су окренути својим проблемима па тако занемарују и не признају наш проблем са БЈРМ.
Представници македонске нац. заједнице овде у Србији тврде да смо ми насилно асимиловани, да смо под неким притиском, да се плашимо да се изјаснимо као они и да нас нема у државним службама. Све је лаж !! Наравно режим управо њих подржава.
Са друге стране ми сматрамо да су они издајници и да наша бројност говори довољно јер нас има десет пута више и да смо угрожени само од другосрбијанаца, али ко није.
Али јабуке раздора више неће бити, Јабука ће на следећем попису бити aпсолутно наша. :)
Очигледно је да неки Србиновски треба да дође на власт у Србији да би им рекао 'презиме не чини нацију, ако смо ми овде Срби онда сте и ви у БЈРМ сви такође Срби'.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер