Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Basarine istoriografske bahanalije

Komentari (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 05 februar 2011 10:43
Boban
Odavno nisam pročitao bolji roman od novog Basarinog dela. Nema se ništa zameriti. Trenutno najveći srpski pisac.
Preporuke:
0
0
2 subota, 05 februar 2011 11:10
alan ford
Kakv je "pisac" basara nije potrebno govoriti, ali kakv je mucak to je za pricu.
Preporuke:
0
0
3 subota, 05 februar 2011 12:40
Hernanes
Suviše prostora potrošeno na jednog čoveka sklonog dobroj kapljici.
Preporuke:
0
0
4 subota, 05 februar 2011 13:19
Srđan
I polako dolazimo do problema!
Kako su rekli stari ljudi vođeni zakonima iskustva "bez muke nema nauke"!
Ali Basara i kompanija iz postmoderne su vrli predstavnici Hedonističko-egocentrične civilizacije,koja propoveda da je čovek nastao od majmuna,da čovek postoji samo sebe radi,i da je smisao života u ekstremno neumerenom zadovoljavanju fizioloških potreba!
Linijom manjeg otpora dolazimo do ovakvih "dela" koja nam ukazuju kolika je dekadencija zahvatila savremenu umetnost!Da bi se napisalo takvo jedno delo,koje je Basara zagrizo,potrebne su godine naučno-istraživačkog rada,nenormalno mnogo odricanja,i samopožrtvovanja!U tom slučaju bi se pisac morao odreći telesnih naslada svih vrsta,i morao da prolije mnogo krvi i znoja kako bi svetlost dana ugledalo nešto vredno pomena!
Ali postmoderna filozofija života to ne dozvoljava!Manje radi,više uživaj,podaj se okupatoru i živi,voli osvajača!Postmoderna u Srbiji je ime za kolektivni Stokholmski sindrom!!!
Preporuke:
0
0
5 subota, 05 februar 2011 13:59
Cigura
Uopšte mi nije jasno zašto Basara najzad ne izazove na dvoboj Koštunicu?

Izaberu lepo neku pustaru na pola puta između Belanovice i Bajine Bašte (zanimljivo, to pada geografski tačno na vr' Divčibara!), i, na naše zadovoljstvo, završe davno otpočeto.

Oružje: što manji kalibar, da bi rane bile što manje smrtonosne, tj. da bi se duže u slast napucavali.

Sekundanti: za Basaru - Dereta, za Koštunicu - Ćosić. Ako se ispromašuju (ili pomire?) glavni akteri, barem će sekundanti moći da se natenane ispoubijaju, na radost Srpčadi.

Ovako, Basara igra neki monofazni "pejntbol", koji je zanimljiv samo njegovim navijačima. Dajte da SVI uživamo, bre!
Preporuke:
0
0
6 subota, 05 februar 2011 14:05
Radomir Košanin
Mudri stari Latini bi rekli "qualis rex, talis grex" (kakav kralj, takvi podanici). Za Bobana važi nešto drugačija izreka: "kakav pisac, takvi čitaoci". Ne može se reći: "Nema mu se ništa zameriti", jer je to negacija negacije. Ispravno je napisati:"Nema mu se šta zameriti".
Preporuke:
0
0
7 subota, 05 februar 2011 14:43
Jocika
Šta se dogodilo sa Basarom? Od kada mu je to? Ima li to neke veze sa mesečevim menama?
Preporuke:
0
0
8 subota, 05 februar 2011 14:51
thinking maize@ autoru i komentatorima
Jedan od komentatora ISPRAVNO primeti da je ovo predugačak tekst (ma koliko zasnovan i potreban!) za jednog ovakvog "lakog" "pisca", a drugi, opet ispravno, primeti da se ovde radi o jednom mentalitetu, mentalitetu AUTORASIZMA, tj. rasizma spram sopstvenog, u ovom slučaju srpskog, naroda. Što je pojava, priznaćete ZABRINjAVAJUĆA, pa ni ovaj TRUD prof. Ljušića nije UZALUDAN, naprotiv! Znači postoje DVA MOMENTA u ovoj problematici: 1) UZROCI autorasizma kod (nekih) Srba i 2) MERE (kako palijativne, tako i dugoročne) koje kao narod treba da sprovodima, radi suzbijanja te RAZORNE pojave. Što se tiče prvog momenta, UZROKA AUTORASIZMA kod (nekih) Srba, mišljenja sam da treba početi od čuvene Cvijićeve natuknice o RAJINSKOM MENTALITETU u Srba. Što se tiče drugog momenta, MERA koje treba sprovoditi PROTIV AUTORASIZMA, jasno je kao dan, što zbog vremena, položaja u kom se nalazimo kao narod, a i pretrpljenih zala u zadnjih 20 godina, da NASILjE, kao LAŽNO rešenje problema autorasizma ne dolazi u obzir!
Preporuke:
0
0
9 subota, 05 februar 2011 14:51
Aleksandar Ivković
"...Hartija kod Srba, po Basari, služi iskučivo u dve svrhe, kao cigar-papir i za pravljene fišeka, odnosno metaka za puške..."
Iz ove analize Basarinog (ne)dela, vidi se da kod pojedinih (drugo)srba hartija služi i da istrpi svakakve gluposti. Sirota hartija.
Preporuke:
0
0
10 subota, 05 februar 2011 15:27
thinking maize@ autoru i komentatorima, kraj!
Nasilju koje NIJE KANALISANO u sistemu NEMA MESTA, ma koliko bio zagovornik teorija o DEMOKRATSKOM PRAVU NARODA na POBUNU, ako ljudi koji vrše državne funkcije iste ZLOUPOTREBLjAVAJU! Videsmo kako se PALjEVINA i PLjAČKA Narodne Skupštine, kao najvišeg doma ovog naroda, znači AKT NASILjA, IZRODI u ORGANIZOVANU RASPRODAJU i OTIMAČINU i PLjUVAČINU svega VREDNOG, kako materijalnog, tako i duhovnog u ovom narodu! Zalud prota Gavrilović i Milić od Mačve 5-og oktobra 2000-te apelovaše da se POŽAR gasi, RULjA u koju se izmetnuo srpski narod tada PLESALA je nad tom PALjEVINOM! Pa su nas ovi LAŽNI SPASIOCI tako i tretirali, kao RULjU! Zato, "PREKO PREČE, NAOKOLO BLIŽE" ili UDARITE POREZOM na TAJKUNE, MATERIJALNE (razni Miškovići, Beke, Kostići, Matijevići...) i DUHOVNE ("drugosrbijanci" kao Basara, Čeda, Kandićka, Biserko, Liht...). Neko će reći, ajde ovi prvi, ali kako drugi? Ništa lakše! Ko u Srbiji JAVNO objavi nešto na SRPSKOM jeziku i na LATINICI, taj PLAĆA porez od npr. 1000%! Ima li još predloga?
Preporuke:
0
0
11 subota, 05 februar 2011 16:31
Kovač Jugović
Poštovani gospodine Ljušić,
Zahvaljujem Vam na prikazu knjige. Nadam se da ćete nastaviti da pratite rad ovog našeg mladog književnika. Bilo bi dobro kada bi se već u podnaslovu, ili negde na vidnom mestu, našao onaj podatak da je najomiljeniji lik autorov N. Čanak. Onda veliki broj čitalaca ne bi gubili vreme upoznajući se sa književno-političkim delom našeg pisca i njegovim dometom.
Preporuke:
0
0
12 subota, 05 februar 2011 16:46
nadica
procitala sam ceo tekst i ostala zapanjena! ne mogu [ ne smem ]bilo kakav komentar da uputim jer nisam procitala basarino delo. volela bih da se pojave u 'otvorenom, tolerantnom i ne-svadjalackom duelu-dijalogu jedan naspram drugog i,pisac objasni 'sta je hteo da kaze'' koje su njegove kreativne slobode ...mozda bi 'UPITNIK' ili' UTISAK NEDELJE ' posluzili kao pravo mesto...ne znam , ali bih strasno zelela da ih zajedno vidim i cujem sa svojim argumentima
Preporuke:
0
0
13 subota, 05 februar 2011 17:47
Jelena
Kakvih znanja i kakvog obrazovanja je naš pisac srednjoškolac, rečit je svedok njegovo nepoznavanje i brkanje naziva država i teritorija. Nimalo pohvalno za bivšeg ambasadora jedne zemlje.

I sada je problem sto ovaj paskvilant nije vise ambasador,ali bi pisanjem ovakvih paskvila ,ovaj drugosrbijanski cinik da dodje do nacionalne penzije.Njegovo neobrazovanje,prostakluk su cinjenice da ga treba ignorisati.KOme je palo na pamet da ovaj bude ambasador zasigurno nije zeleo dobro Srbiji.
Preporuke:
0
0
14 subota, 05 februar 2011 18:25
N
Nisam priv koji primežuje da je ovo možda najduži tekst na ovom sajtu.
Nešto tu nije u redu kada jedan istoričar koga sam smatrao ozbiljnim posveti toliko vremena, pažnje i sive mase piscu...
Koga ne smatram ni ozbiljnim ni neozbiljnim psicem. Nego ga ne smatram piscem uopšte.
Nego estradnom zvezdom.

Hajde da sada patentiramo izraz duhovna silikonka. Za njega i njemu slične.

Kao što JK ne silazi sa Pinka, pa piše kolumne, tako i SB ne silazi Sa Studia B. I ne znam koliko je ljudi prčitalo neku njegovu knjigu. Ali svi znau koga mrzi, s kim ratuje...
Ne spadam u ljubitelje lika i dela VK, ali je SB patološki opsednut njime.Ako se već pojavljuje na Studiju B, nega se malo nacrta u "Agape".

Da nam prenese malo hrišćanske ljubavi za bližnje.

Ako je za tu morbidnu mržnju prema vlastitom naordu dobio teške pare, onda ga ne opravdavam,ali ga bar razumem. Ima nade za njega, kada mu neko ponudi više.
Brine me mogućnost da je ta mržnja iz ubeđenja.

Onda mu ni 3 Jerotića ne mogu pomoći.
Preporuke:
0
0
15 subota, 05 februar 2011 20:11
drago.ca
@ Cigura
"Uopšte mi nije jasno zašto Basara najzad ne izazove na dvoboj Koštunicu?"

Neko je negde jednom duhovito rekao: Pokušava da me uvuče u blato pa da budemo na istom nivou.
Sa svojim komentarom ti biraš sopstvenu poziciju.
Preporuke:
0
0
16 subota, 05 februar 2011 20:50
Cigura
G.Drago, naravno. Sa ponosom.

A što se njih dvojice tiče, poznato je da "ko se bije, taj se voli".

Srećom, postoje stare izjave obojice, pa i člankopisca, pa čovek ima na šta da se osloni kada važe ovakav tekst.
Preporuke:
0
0
17 subota, 05 februar 2011 22:26
nikola
mislim da basara ne zna sta hoce
Preporuke:
0
0
18 subota, 05 februar 2011 23:20
Turas
Basaris nije samo bizaris on je i veseljak koji deluje sa svojim često profanim piskaranjem kao prigušivač na žestoke kritike uperene na njegov račun.Pogotovu kada ismeva Ćosića a hvali Soroševe đake,Čedu,Čanka jer verujte mi sa njima je u istom brodu Njegove su kritike sve žešće što taj brod više liči na Titanik.Pisenje mu je sve manje argumentovano a sve više antisrbsko.
Preporuke:
0
0
19 nedelja, 06 februar 2011 00:26
au mile
Rekao bih da je Basara pod velikim uticajem Austrougarske antisrpske kampanje s kraja devetnaestog veka, po kojoj su Srbi ružni, prljavi i zli, a zbog njihove nesposobnosti da se pomire sa realnošću i megalomanije, izbio je Prvi svetski rat, posle koga su nestala četiri carstva.
Basara jeste pijanac i slabo obrazovan, što nadoknađuje velikom arogancijom, bukom i bezobrazlukom.
Basara jeste elokventan i njegov stil pričanja jeste dopadljiv. Uspeva da fascinira našu (vrlo široku) malograđansku publiku svojom erudicijom koja je samo privid. Basara poseduje znanja koja ga čine ubedljivim pobednikom u kafanskim raspravama,ali kada naleti neko kao Ljušić, i kada njegovu pisaniju "iseče kao repu", ogoli se Basarina površnost i elementarno neznanje.
Basara je jedan od predvodnka takozvane Druge Srbije i jedan od njihovih najjačih intelektualaca. Kakvi li su onda ostali?
Preporuke:
0
0
20 nedelja, 06 februar 2011 02:15
hiperborejac
Radoš Ljušić je možda morao da napiše ovakav i ovoliki osvrt.Prosto to mu je nalagala profesionalna savest.
Mi ne moramo da se ovoliko osvrćemo na Svetislava Basaru.Pustite ..ima važnijih stvari..eto... sutra je nedelja ..
Preporuke:
0
0
21 nedelja, 06 februar 2011 12:03
Simić Manojlo
Ako je perjanica samooptužujuće antisrpske drugosrbijanske misli, njihovo najobrazovanije i
najtalentovanije oštro perce, što Basara svakako
jeste,ovoliko neobavešten, šta i koliko onda znaju
drugi?
Jedna knjiga koja je, verujem, poznata gosp.Ljušiću,
a vidim potpuno nepoznata Basari(i tom anonimnom
"istoričaru" iz fusnote, koji tvrdi da nije bilo
razloga za ustanak 1804.g.-bilo ih je u svakoj
godini, svakog predhodnog vijeka)u oštroj je
suprotnosti sa drugosrbijanskim, potpuno neutemeljenim postavkama o "srpskim krivicama".
Radi se o knjizi u kojoj je Milorad Panić-Surep
( "Kad su živi zavideli mrtvima",Nolit,1963.),dugo
kopajući po arhivama, prikupio dokumenta iz prve
ruke-pravoslavnih monaha i sveštenika, na staro-
srpskom ili staro-slovenskom, po Manstirima,širom
Balkana, od kraja 13.v.(pop Petar), preko 1371.g.
(Isaija), pa posle pada Smedereva( 1459.), sve do
Karađorševog pisma Milošu, od 21.juna 1813.g.).
Kako je knjiga promakla budnom oku agitpropovskih
komiteta
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 06 februar 2011 12:22
milosav
Nesumnjivo da je gospodin Ljušić dobar profesor.Još jednom je pokazao ponavljaču gde mu je mesto.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 06 februar 2011 12:33
Simić Manojlo
nastavak;

Kako je knjiga promakla budnom oku agitpropovskih
cenzora, među kojima bi Basara, da je rođen 20-ak
g.ranije, svakako bio "glavni", ostaje nejasno
jedino logično objašnjenje je da nisu znali staroslovenski-njihovo pismo bilo je latinica).
Knjiga je tužni i zastrašujući registar, o Srbiji
kao poligonu masovnih egzekucija, u izvedbi primitivnih(primitivnijih i od balkanskih),krvi
žednih azijatskih plemena.
Pomori glađu, uzrokovani otimanjem i poslednjeg zrna
žita od srpskih težaka, bili su svakodnevna pojava
kroz svih 400 g.
Knjiga počinje Zapisom popa Petra iz 13.v.čiji se
fotosnimak originala nalazi u petrogradskom Muzeju.
Pop Petar je, pišući pri slabom svetlu iz nepravilne glinene posudice(sa uljem iz Bara),u kojoj je plovak stalno odlazio do zida, pa tako na
mesto gde treba da "čerta slova", umesto svetla,
bacao senku, posle nekoliko neuspešnih pokušaja
da ga vrati u centar, rezigniran, na margini
zapisao :" plovi plovče,piši grešni pope Petre ".
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 06 februar 2011 12:48
Simić Manojlo
nastavak 2.;
Ova knjiga izazvaće konsternaciju kod svakog ko je
pročita, jer je dokumentovano zlo provođeno nad
Srbima kroz vijekove. A ko je ne pročita, neće
ni doći do takvih saznanja(kao Basara i "istoričar")
Ja čestitam gosp. Ljušiću na strpljivom i preciznom
radu na otkrivanju verodostojnih dokumenata, iako
nalazim neprimerenim bilo kakvo poređenje, pa i
negativno, Basare sa Andrićem, koji je na osnovu
dokumenata tačno znao koliko srpske zemlje u Bosni,
će kao nagradu od turskih Vlasti, da dobije neki
aga ili beg, nakon uspešno obavljenih pokolja i
paljevina po Užicu, Čačku, Šapcu i Valjevu- onoliko
koliko može da zaokruži jašući na konju,u dugom
ljetnom danu.
Ovo drugosrbijansko situiranje krivica na Balkanu,
bilo bi stvarno smešno, da oni ne misle ozbiljno,
i time pokazuju svo siromaštvo duha, šupljikavo
titoističko obrazovanje, i potpunu moralnu posrnulost.
Preporuke:
0
0
25 nedelja, 06 februar 2011 12:58
Milos Stankovic
Ljusic je zaista temeljno raskrinkao Basaru, mozda i najekstremnijeg predstavnika srpskih autosovnista, ne racunajuci, naravno, Latinku Perovic i konclager komandanta Jova Kapicica. Medjutim, i dalje nije jasno sta intelektualac poput Radosa Ljusica trazi u SNS, stranci koja, izgleda, podrzava sve antisrpske poteze aktuelne vlasti, kao i Basarin LDP(Rezolucija o Srebrenici, Statut Vojvodine, puzajuce priznavanje Kosova, pznatije kao "EU nema alternativu").
Preporuke:
0
0
26 nedelja, 06 februar 2011 14:01
Ala
Jevreji su davno uocili medju sobom Jevreje tzv"self-hated Jews" i od njih imaju poseban otklon.
Basara je samo kap u moru neznanja kojima nas obasipaju B92 s raznim Brankicama,Studio B s raznim Sarapama ili jadno neukim voditeljkama,Pink sa svakakvim rijelitijima,ali i sve dnevne novine ,bez razlike.Mozda je Press najnepismeniji?!
Basara je sinonim za laz,prevaru korupciju jer to (THE Chedda) stiti njegova stranka.
Basar je self-hated Serb jer ko, iole normalan,moze da voli Canka?!
Preporuke:
0
0
27 nedelja, 06 februar 2011 17:00
Milan Višković
Mnogo buke ni oko čega . Baš se primio profesor . Basara je upravo to i hteo . Ko iole , makar i površno poznaje njegov književni opus , ništa drugo nije mogao ni da očekuje . Sprdanje sa istorijom je njegovo spisateljsko vjeruju . I nema u ovom romanu ničeg što bi zasluživalo tako ozbiljnu , studioznu analizu . Čista zajebancija sračunata da isprovocira imaginarne i realne Basarine oponente .
Preporuke:
0
0
28 nedelja, 06 februar 2011 17:27
Pera iz solitera
sad se Fuko prevrce u grobu. on je govorio o kraju istorije, ali da ce da skonca od Basarine ruke to mu nije bilo ni na kraj pameti.
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 06 februar 2011 17:31
saša r.
Profesore Ljušiću, napravili ste veliki, a i vrlo argumentovani osvrt, ali prema kome?!
Pa on, čak i da želi, nije u stanju da shvati šta želite da mu saopštite.
Vama profesore, hvala na svemu što ste uradili za istinu o Srbiji, ali ne trošite više vreme na nekoga kome ni Gospod više ne može pomoći.
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 06 februar 2011 21:22
Machak Vojo
Profesore, da li je istina da je Cabrinovic posle neuspesnog atentata skocio u 13cm duboku Miljacku, posto je popio bajati cijanid koji mu je dao major Tankosic, ili i to laze Basara...?
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 06 februar 2011 23:07
Visnja
Ljusicu, evo recenice sa sajta Univerziteta na kojem radite: "Poreklo Univerziteta može se pratiti od početka XIX veka, od 1808. godine,
kada je Dositej Obradović osnovao Veliku školu."
Inace, u udzbeniku za sedmi razred iz 1998. (Ljusic bio recenzent) nigde se ni ne pominje Velika skola.
Ako Dositej nije osnovao Veliku skolu, ucinite nesto da se ispravi taj podatak na sajtu BU.
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 06 februar 2011 23:37
ZALOGARE
Cini se da svaki nas savremeni pisac (cast izuzecima, ali stvarno izuzecima) pise sa samo jednim ciljem - da privuce paznju ne citalacke, nego politicke javnosti, kako bi u nekom mandatu bio ambasador.
A o srpskim (hrvatskim, crnogorskim istoricarima, sve je to "isto pakovanje") tipa Rados LJusic ne treba trositi reci! Za njih je Bog prvo stvorio Srbe (Hrvate, sta vec), pa amebe, pa ostalo...
Izgleda da nisu shvatili da je njihovo zanimanje proucavanje proslosti i da nisu nacionalni radnici!
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 06 februar 2011 23:41
Senka
Postavlja se opravdano pitanje sta se to dogadja u srpskom izdavastvu kada je moguce izdati ovakav sund. Na Zapadu nijedan izdavac se ne bi toga primio . Zasto? Zato sto bi time sebi priustio masovne sudske procese i kompenzaciju.Svaka stavka iz ovog prikaza bi imala tezinu na sudu a izgleda samo u Srbiji i zec dize nogu na istoriju i to bez ikakvih posljedica.
Preporuke:
0
0
34 ponedeljak, 07 februar 2011 10:18
300 + 1
Kad je Ljuša Ristić adaptirao Šekspira, pitali su ga zbog čega nije uzeo neku drugu dramu ili nekog drugog pisca, ako ju je već promenio beyond recognition. To je bilo pre tridesetak godina, ali isto pitanje postavio bih i Ćosiću. Zbog čega nije govorio o nekoj drugoj istorijskoj ličnosti, ako već brani (tako postmoderno) pravo na ’sopstvenu (ideologizovanu) istinu’.

Lepo je da nas autor uči Aristotelovoj razlici izmežu istorije i fikcije (istorije koja se mogla dogoditi), ali bi bilo još lepše da otvoreno ispita kontekst Ćosićevog dela.

Samo da neko ne pomisli da cenim ’srpske postmoderniste’ i literarnu grohomadu druge Srbije, g. Svetislava Basaru. On je, kao i sve što dolazi iz tog ugla odrpanog i musavog ringa koji se zove ’srpska politika’, opor, netalentovan i večito mrzovoljan jer nacija koja njemu, Tijaniću, Matiću i Pančiću nije mogla da da fakultetsku diplomu ili bar počasni doktorat sigurno nije u stanju da prepozna njihovu genijalnost. Najbolji srpski pisac? Užas.
Preporuke:
0
0
35 ponedeljak, 07 februar 2011 11:14
M.I.T.
Za mene je Basara jedan talentovan i duhovit pisac. Ne sudim o njegovom moralnom liku, jer me to njegovo svojstvo nikako ne dotiče, ne utiče na kvalitet mog života. O Ljušiću mislim da je dobar istoričar i da dosta zna, a o njegovom moralnom liku takođe, kao i o Basarinom, ne raspravljam.
Zašto se Ljušić upustio u naučno raskrinkavanje jednog nedrealnog književnog dela nikada nećemo javno saznati, jer nam autor verovatno nikada neće iskreno to reći. Ostaje samo da nagađamo, ali je nedvosmisleno da nije hteo da Basaru poduči istoriji, niti je branio nauku od Basare, jer njoj Basara, ma šta pisao, ne može ništa.
Ljušić se zaista potrudio, imao je motiv. Ali, ako je Basarino delo toliko loše kao što Ljušić tvrdi, onda ni Ljušićevo delo negiranja Basarinog dela ne može da bude velike vrednosti. Pre će biti da je sve to deo političkog rata između Basare i njegovih saveznika na jednoj strani i onih koji su Ljušićevi politički istomišljenici na drugoj. Samo je ovu bitku poveo arhangel Radoš.
Preporuke:
0
0
36 ponedeljak, 07 februar 2011 11:24
Ranko Stojanović
...Pošto u ovoj kritici ne analiziramo radove istoriografa, navešćemo samo imena onih koji su ostavili neko vrednije delo o Karađorđu: Lazar Arsenijević Batalaka, Konstantin Nenadović, Milenko Vukićević, Vladimir Ćorović, Vladimir Gofman, Dragoslav Stranjaković, Gojko Desnica, Radoš Ljušić...

Skromno!
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 07 februar 2011 11:38
Radosav Stevanović
@300*1
Zbog čega nije govorio o nekoj drugoj istorijskoj ličnosti ...

Besmisleno pitanje! U čemu bi bila razlika da je umesto Živojina Mišića opisao Stepu Stepanovića? Da li je trebalo da za glavnog junaka dela uzme Oskara Poćoreka, možda?
Preporuke:
0
0
38 ponedeljak, 07 februar 2011 11:51
300 + 1: Objasnjenje
@ Radoslav Stevanovic

Naprotiv. Studirao sam, davno, kod Jovana Hristica, verovatno naseg najistaknutijeg poznavaoca Aristotela. Od njega sam naucio da postoji i nesto sto Aristotel nije naveo kao distinkciju izmedju fikcije i realnosti. Naime, ne moze se bez odgovornosti uzimati istorijska licnost i pesnicka sloboda dovoditi do apsurda da bi se stvarao kalambur, ili ideoloski podobna slika istorije. Postoji odgovornost i prema tim licnostima i prema istoriji.

Kako biste recimo shvatili neku buducu fikciju koja, uzimajuci 'istorijske subjekte' za modele, prikazuje Cedomira Jovanovica kao patriotu, srpskog macho predsednika kao osobu nesrpske nacionalnosti koja bas i nije macho, a Svetislava Basaru kao enciklopedistu nalik na Crnjanskog ili Krlezu?
Preporuke:
0
0
39 ponedeljak, 07 februar 2011 11:52
Sloba
Basara
puno talenta a jako malo unutrasnjeg mira, ravnoteze i razuma.
Preporuke:
0
0
40 ponedeljak, 07 februar 2011 11:53
Visarion
Ima Mopasan priču:"Ona svinja-Moren".Pročitajte.Ima mnogo Basare u toj priči.Tačno - ona svinja MOREN.Svud gura svoj nos i sve ,gde ga stavi, oneredi.Prosto svinjizam.
Gospodin Ljušić je njegov roman uzeo za ozbiljno i uložio truda da dokaže (i dokazao je) čovek riška po istoriji, zavlači svoju njušku među junake,vođe,državnike i svi ti ljudi bivaju zagađeni splačinom i mirisom alova i tumbasa u kojima i bez kojih Moren ne može da živi.
A opet ovde taj Moren veoma odgovara.Skinite vi njima graditelje mita, šta će tu nekakav pustahija Kraljević koji ore carske drumove, cedi suvu drenovinu od devet godina, pije iz tulumina vino, pola pije pola Šarcu daje.Ti koji su ih sokolili, ti koji su činili nemoguće, koji su mogli što niko ne može i hrabrili ih.Ti treba da nestanu iz tog srpskog sveta, pa će ih Turci konačno prevesti preko vode žedne.Ne oni nekad , nego ovi moderni sad.TU SVINjIZAM MOPASANOVOG MORENMA IMA SMISAO.Nije istorijski tačan ali je potreban ovakav Basarin roman.Neko treba da nam .
Preporuke:
0
0
41 ponedeljak, 07 februar 2011 12:10
Vid
Nisam pročitao Basarinu knjigu, pa ne mogu ni da je komentarišem, mada sumnjam da bi se ozbiljan čovek kao g-din Ljušić igrao sa podacima koje je naveo u tekstu i nepreciznostima koje su plod neznanja i neozbiljnosti autora knjige. S obzirom da sam,kao uostalom i drugi, upoznat sa angažmanom pisca u poslednje vreme bliži sam tome da verujem da su primedbe Ljušića na mestu. Na kraju krajeva, sve su to lako proverivi podaci. U prilog ovome ide i to da Basara podržava LDP i Čedu Jovanovića, koji propovedaju da su Srbi okupirali KiM 1912.god.(?!) pa i tom "činjenicom" brane tzv. "nezavisno Kosovo", pa je možda konačno pronašao srodnu dušu u svojim uverenjima, pa i u neznanju.
Opravdanje za (ako je tako) onakvo blaćenje svog naroda ne postoji! To se ne može podvesti pod slobodu umetničkog izraza! Ta potreba za iznalaženjem (izmišljanjem) novih i novih razloga za pljuvanje po sebi (Srbima) Basare i njegovih istomišljenika već je nešto čime bi trebalo da se pozabave iskusni psihijatri!
Preporuke:
0
0
42 ponedeljak, 07 februar 2011 13:28
Tamara
odavno ne mogu da citam basaru jer taj je covek "skup" kompleksa,mrznje i sve to utopljeno u alkohol,fuj.
Preporuke:
0
0
43 ponedeljak, 07 februar 2011 18:06
Radosav Stevanović
@300+1
Zaista ne razumem o kakvoj se ideologizaciji radi i u čemu je greh Dobrice Ćosića ako je prikazao Živojina Mišića kao osobu najviših ljudskih, moralnih i vojničkih kvaliteta. Prilično sam mator, ali od malih nogu sam od bivših ratnika, kao i od mnogih drugih, o srpskim vojskovođama slušao uglavnom samo priče divljenja. Pročitao sam nedovršene meomare vojvode Mišića i, sticajem okolnosti, dosta originalnih istorijskih dokumenata iz toga vremena. Ne vidim u čemu je greh, izuzev ako je greh to što je Mišić stajao na čelu vojske koja je iskrvarila srazmerno više nego bilo koja druga u Evropi. Ili, što je o njemu pisao baš Dobrica Ćosić, bivši visoki KPJ funkcioner koji je ostao dosledan nekim svojim uverenjima do dan-danas.
Da li je priča prof. Ljušića o susretu D. Ćosića sa kćerima Ž. Mišića potpuno verodostojna? Imao sam priliku da od D. Ćosića lično čujem nešto drugačiji opis ovog događaja.
Dobrica Ćosić je glorifikovao svoju naciju, za razliku od Basare koji bljuje po njoj.
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 07 februar 2011 19:56
Boban
Prigodan odgovor Ljušiću čitamo danas u Danasu. Basara je retka vrsta u ovoj žabokrečini od Srbije.
Preporuke:
0
0
45 ponedeljak, 07 februar 2011 22:22
Vitez B
Pogledajte Ljusicev udzbenik istorije za sedmi razred osnovne skole.Ko razume shvatice, kada kaze da je karlovacki mir zakljucen u crkvi Snezne gospe na Tekijama ispod Vezirca!Basara je blistavi umetnik a Ljusic osrednji istorik ni blizu rasnom misliocu nazalost pokojnom Lazaru Vrkaticu.
Preporuke:
0
0
46 utorak, 08 februar 2011 00:16
Senka
@ Boban
Nije Srbija zabokrecina nego neki imaju kompleks zabokrecine a to su dva razlicita pojma.
A Basara samo uz uobicajeno vrijedjanje svih oko sebe zeli sebe uspostaviti kao autoritet u literaturi i kaze nam: "Razumljivo je da sa raspoloživim mentalnim aparatom Ljušić nije u stanju da razume fikciju, imaginaciju, ironiju i još niz stvari karakterističnih za moderni roman. "
Mos' si mislit!!!
Ne zna taj sta je roman , samo jako vice , jer misli da ce time sto vice i psuje nadoknaditi ocigledne propuste u obrazovanju i talentu.
( Da bi se komentatori vise obrazovali u tome smislu preporucujem da citate Roberta Harisa i njegove romane , da vidite i sami sta je pravi roman i fikcija)
Preporuke:
0
0
47 utorak, 08 februar 2011 09:42
thinking maize@ Senka
Poštovana, potpuno ste u pravu! Kao što je Basara UMISLIO da je Robert Haris i "inspirisan" maliganskim isparenjima vrši "denacifikaciju" srpske prošlosti, tako je npr. Marko Vidojković UMISLIO da je srpski Robert Ojster i vrši "demitologizaciju" srpske sadašnjice. A obojica NE VIDE u njihovoj NADOBUDNOSTI da su žive inkarnacije nove srpske poslovice: VIDELA ŽABA DA SE KONjI POTKIVAJU, PA DIGLA NOGU I ONA! I SMEŠNO je i POMISLITI, a kamoli i govoriti o nekoj "genijalnosti" Basare i Vidojkovića, kada SVA SKRIBOMANIJA gorenavedenih NE VREDI NI KOLIKO JEDNA REČENICA iz Ćosićevog ili dela Mome Kapora, da eto nađem ANTIPODE gorenavedenih KREATURA! A o tome da se Basara i PRIBLIŽI npr. stilu jedne "Otadžbine" ili Vidojković maniru npr. "High Fidelity"-ja SMEŠNO JE i POMISLI, a KAMOLI GOVORITI! Zato su mi još i smešniji ovi sajber poštovaoci i branioci lika i (ne)dela "g-de" S.B. i M.V.! Uostalom, "PO PLODOVIMA NjIHOVIM POZNAĆETE IH", kako reče Bog i Spas naš! Svako dobro!
Preporuke:
0
0
48 utorak, 08 februar 2011 10:54
ludi skretničar
DŽaba ti sav talenat, ako čoveka nema u tebi.
Preporuke:
0
0
49 utorak, 08 februar 2011 11:14
Boban
@Senka,
i dalje tvrdim da je Basara danas najveći pisac na srpskoj književnoj sceni.
A ovo što je neko spomenuo udžbenike za osnovnu školu... Još davno sam se ja pitao kako je uopšte dozvoljeno Ljušiću da piše ono što piše. Te udžbenike, odgovorno tvrdim, treba da radi Dubravka Stojanović. Ali, ne, ne odgovara ona Srbiji, previše je liberalna, naklonjenija nama iz Druge Srbije.

A Roberta Harisa čitao pre par godina... Ništa posebno.
Preporuke:
0
0
50 sreda, 09 februar 2011 13:05
Vukadin
Žali Bože truda, potrošiti toliki tekst na jednog pajaca. Mislim da smo se još kod onog "tvrd ti stojim Borise" dogovorili da mu nećemo davati na značaju. Mada, moram priznati, zanimljiv lik, taj Basara.
Preporuke:
0
0
51 sreda, 09 februar 2011 14:12
thinking maize@ Vukadinu
U pravu si poštovani Vukadine, zanimljiv lik je taj Basara, ali su JOŠ ZANIMLjIVIJI njegovi FANOVI!? Međutim, postoje i odgovarajuće ustanove za takve zanimljive ljude!? Jer, neko je umislio da je novi Napoleon, neko drugi najnoviji "otac nacije", a narečeni Gospodin se dvoumi da li je inkarnacija "jego sijateljstva" Gospodara Miloša Velikog ili možda Generalisimusa Franciska Franka. U svakom slučaju KLOVN! No ovaj klovn bi svako dete uplašio, jer deca ne vole AGRESIVNE TIPOVE. Svako dobro.
Preporuke:
0
0
52 sreda, 09 februar 2011 15:06
Milan
Jedno su privatni sukobi izmedju urednika ovog portala i Basare a drugo je neprestano privatizovanje mediju u licne svrhe(tu mislim i na Basarinu kolumnu u Danasu).Sto se tice ove kritike ja se ne slazem sa autorom iste. Na mene je ovaj roman ostavio izuzetan utisak.Nacin na koji Basara pise ne treba komentarisati jer je poznato da je on trenutno najcitaniji zivi srpski pisac.Citajte Basaru a kao knjizevnika a ne kao osobu sa cijim privatnim stavovima se ne slazete.
Preporuke:
0
0
53 sreda, 09 februar 2011 18:27
thinking maize@ Bobanu, Milanu i drugim fanovima g-dina S.B.
Poštovana g-do, to što cenite g-dina S.B., bilo zbog književnosti ili politike, to je Vaš stav i ukus, a pošto još od starih Latina važi De gustibus non disputandum, ne bih sa Vašim stavovima i ukusima polemisao, ali to radim sa Vašom argumentacijom u cilju odbrane lika i dela g-dina S.B.! Elem, rekoste NAJČITANIJI srpski pisac. "Mož da bidne, al ne mora da znači", kao argument, jer glas srskog naroda ODAVNO već nije glas Boga, ergo glas ISTINE! Znači, imamo ovde na delu POIGRAVANjE sa ČINjENICAMA, njihovo PREKRAJANjE i PONOVNO SPAJANjE, u cilju STVARANjA NOVE CELINE. Lepo. Legitimni književni postupak! Ali i u toj MITOLOGIZACIJI važe ODREĐENA PRAVILA, pa bi u tom smislu bilo lepo da neki "NESVRSTANI" književni kritičar ili ljubitelj književnosti dobro razmotri DA LI g-din S.B. POŠTUJE TA PRAVILA?! A koja se mogu svesti na vizantijsku poslovicu: "KADA LAŽEŠ, LAŽI BAR OKRUGLO, DA SE KOTRLjA!" Kako stoji kod g-dina S.B. i sa "LAGANjEM na OKRUGLO"? Nešto je tu ĆOŠKASTO, MNOGO brate TANDRČE i ZAPINjE!
Preporuke:
0
0
54 sreda, 09 februar 2011 18:38
thinking maize@ Bobanu,Milanu i drugim fanovima g-dina S.B. br. 2
Da, da Poštovana g-do! Mnogo je ĆOŠKASTO, NEDORAĐENO, pa TANDRČE i KLOPARA! A g-din S.B. eda bi UNAPREDIO recepciju svog PO NjEMU "bogomdanog" dela, a po mišljenju brojnih grešnika od kojih prvi jesam ja, prilično TANKOG EKSPERIMENTA uvođenja esejističkog i polemičkog diskursa u romansknu formu. Jer, SVAKO delo g-dina S.B. jeste ESEJ na ZADATU temu, a POČESTO i POLEMIKA. To ima smisla dok se DRŽI FORME ESEJA i esejističke polemike, kao u npr. "Vučjem brlogu", ali kada počne sa opadačinom, pa onima koji mu se NE SVIĐAJU PRIŠIVA i ŠTO JESTE i ŠTO NIJE, onda se moramo ZAPITATI ZAŠTO to RADI g-din S.B.? I da li je takvo uvođenje ESEJISTIČKOG PRISTUPA i POLEMIČKOG ŽARA u ROMANESKNU FORMU, a sa NE BAŠ KNjIŽEVNOM NAMEROM, LEGITIMAN UMETNIČKI POSTUPAK ili UMETNIČKA SAMOVOLjA, koja već PRELAZI GRANICE UMETNOSTI?! G-din Ljušić se u ovom svom pregledu dohvatio poduhvata DOKAZIVANjA OGREŠENjA g-dina S.B. o MATERIJALNU ISTINU. Zašta mislim da je u POTUNOSTI USPEO, tj. DOKAZAO da g-din S.B. BEZOČNO LAŽE!
Preporuke:
0
0
55 sreda, 09 februar 2011 18:48
thinking maize@ Bobanu,Milanu i drugim fanovima g-dina S.B. br. 3
Elem, pošto sprovesmo dokazni postupak, a oslanjajući se na Ljušića, glede MATERIJALNE ISTINE, da vidimo kako stoji sa UMETNIČKOM ISTINOM. Mnogi misle, barem od Platona i Aristotela, da je zadatak POJEZIJE (ovo umesto grčkog POJEZIS, koje ne mogu dati u originalu!) opisivanje LEPOG. Dugo je takvo shvatanje važilo i za ostalu ZAPADNU književnost, jer za Grke SUBJEKTIVNA ISTINA, kao SADRŽAJ POJEZIJE, je bila ISTOVETNA LEPOTI u smislu HARMONIJE. Sada, da li KNjIŽEVNOST g-dina S.B. odražava LEPOTU i HARMONIJU? Dovoljno je pročitati, pa barem 2-3 stranice BILO KOG NjEGOVOG DELA, pa da vidite da tu MALO IMA LEPOTE, još MANjE HARMONIJE! Tu je zastupljen neki grč, ozlojeđenost, zloba, zavist, ujedljivost... No, barem od početka 20-tog veka u teoriji o umetnosti postalo je LEGITIMNO govoriti o POETICI RUŽNOG i POETICI BORBE. Nekoga BAŠ TO PRIVLAČI! Sada, JASNO je da sve pobrojano, ergo grč, ozlojeđenost, zloba, zavist, ujedljivost... JESTE RUŽNO i ZLO, ali složićete se da RUŽNO i ZLO ima pravo na glas!
Preporuke:
0
0
56 sreda, 09 februar 2011 18:57
thinking maize@ Bobanu,Milanu i drugim fanovima g-dina S.B. br. 4
Da, da dragi fanovi g-dina S.B. I RUŽNO i ZLO imaju PRAVO NA GLAS! Jer, po g-dinu S.B. on IZNOSI NjEGOVU ISTINU o SRPSKOM NARODU! E, tu MORAM DA SKINEM KAPU g-dinu S.B. jer se isti nađe u društvu NI VIŠE, NI MANjE nego Sigmunda Frojda, koji sopstveni jevrejski narod posadi na NjEGOVO psihijatrijsko kanabe ("Mojsije i monoteizam")! Lepo! Tim pre što je i g-din Frojd, pored naučničkih talenata i pretenzija imao i književnog dara! Istina g-din S.B. nema ni naučničkih pretenzija, a bogami ni dara (OPASNO je POSVAĐAN sa MATERIJALNOM ISTINOM, kao preduslovom za bilokakvu nauku!), ali OPASNO PRETENDUJE da nas ANALIZIRA njegovim esejističko-polemičkim načinom, a u romanesknoj formi! Ni manje, ni više! Posadi nas g-din S.B. na kanabe! Nema čovek završen medicinski fakultet ili bar psihologiju, ali završio je klasičnu gimnaziju i ponešto čitao o psihologiji u umetnosti! Pa krenuo ni manje ni više da ANALIZIRA BAŠ SRPSKI NAROD! Nema zbora, UMETNIKU JE SVE DOZVOLjENO, no čuli g-din S.B. za HYBRIS?!
Preporuke:
0
0
57 sreda, 09 februar 2011 19:13
thinking maize@ Bobanu,Milanu i drugim fanovima g-dina S.B. br. 5
Da, dragi Prijatelji i fanovi g-dina S.B., lepo Vas pitam: Da li je g-din S.B. načinio HYBRIS?! Šta mu je to, neko bi pitao? Po starim Grcima, OČEVIMA ONE EVROPE u koju se, između ostalih, kune i g-din S.B., HYBRIS je OGREŠENjE O BOGOVE! Ako pažljivo razmotrimo KAKVO je to OGREŠENjE, onda shvatamo da je to OGREŠENjE O MERU! A po istim starim Grcima "MERA JE OSNOV SVEMU" ili ispisano latiničnim pismenima PAN METRON ARISTON! Tu bih dodao i g-dinu S.B. malo omiljenog hrišćanstva, tj. definiciju HULE NA SVETOGA DUHA. Istu nam predoči otac Tadej (sa patrijarhom Pavlom, jedan od najvećih srpskih duhovnika s kraja 20-tog veka): UPORSTVO U NEPOKAJANjU! Jer, g-din S.B. sa visina jednog Jeremije i Ilije BACA DRVLjE I KAMENjE na grešni srpski rod, a SAM to RADI BEZ MERE i POKAJANjA i BEZ DOBRE VOLjE! Sada, pitanje je KO JE TAJ KOJI SVE RADI BEZ MERE i POKAJANjA, a sa ZLOM VOLjOM i NAMEROM? I da li je TO UOPŠTE UMETNOST ili PIJAČARENjE? Ili NEŠTO GORE? Bilo bi dobro da g-dina S.B. tretiramo SAMO sa MUKOM, ALI!
Preporuke:
0
0
58 sreda, 09 februar 2011 19:18
thinking maize@ Bobanu,Milanu i drugim fanovima g-dina S.B. kraj!
Da, dragi Prijatelji BILO BI DOBRO DA g-dina S.B. ISPRATIMO SA MUKOM I ĆUTANjEM, jer takva BESOMUČNOST SAMO MUK I ĆUTANjE ZASLUŽUJE! No, "PUSTIO BIH JA NjEGA, ALI NEĆE ON NAS"! Zato i OVAKVA LOGOREJA prof. Ljušića, zato i ovako opširni komentari! Jer, MORAMO SE BRANITI OD OVOG MENTALNOG ZLA I MULjA! Inače ćemo i sami POTONUTI U ZLO i MULj! Zato, sa Emirom/Jovanom Kusturicom VIČEM: "ŠIC! BEŽTE MIŠEVI!"
Preporuke:
0
0
59 četvrtak, 10 februar 2011 01:23
fransoa rable
Slavne ispičuture i vi, vrli pritežaoci svakojakih gospodskih bolesti, navešću neke kalambure iz letopisa o Granguziju-Nezajazu, pa vi sad vidite sa kojom vas formom i nikakvim sadržajem sablažnjava gosn Basara. Daklem..

Ukrotio Kimbre bose
plašeći se samo rose.
Valovi su puni masla sveža;
Ono pada-da je kiša teža.
Čim se baba podiže i vrže,
On zavika: De,vlastelo,brže;
Izmuljena muljem mu je nada.
Merdevine! Da se spase brada!

Hiljade su rupa, Gibraltara,
A najveću sveti Patrik stvara.

Eto, dragi moji. Nije meni krivo što me g. Basara plagira, nego što to radi na očajan i skomračan način. Ajde, u zdravlje!
Preporuke:
0
0
60 četvrtak, 10 februar 2011 14:17
M. S.
Basarin najnoviji roman je odlican, to ce vam reci svi koji nesto znaju o knjizevnosti.
Preporuke:
0
0
61 četvrtak, 10 februar 2011 14:49
thinking maize@ ponekima
Nešto od sv. apostola Pavla: "Ako vidiš da tvoj brat greši, idi i posavetuj ga. Ako vidiš da i dalje greši idi i pokaraj ga! Ako vidiš da je uporan u grehu, nađi dvojicu, pa i trojicu i idite svi zajedno kod Vašeg brata i upozorite ga! A, ako je i dalje uporan u grehu i nepokajanju, OSTAVI GA DA SE VALjA U SVOME GREHU KAO SVINjA U BLATU! I odeli se od njega!" Sada pitanje je šta biva kada "svinja" provali "obor" i "BLATO" SVOG GREHA, BEZUMLjA i NEPOKAJANjA raznosi svuda okolo? Pametnom i OVO DOVOLjNO!
Preporuke:
0
0
62 četvrtak, 10 februar 2011 15:26
Stojan
E vala svaka ti čast gospodine Ljušiću, da tako argumentovano, stručno i srpski odgovoriš onom nadobudnom Basari. Kada bi njega pitali šta hoće i šta mu je cilj , verujem da ne bi znao. Toliko huke, besa , mržnje prema sopstvenom narodu. pa to je čudo jedno. Pristojni ljudi koje krpi danima mu ne odgovaraju. Jadnik zaključuje da je u pravu..
Preporuke:
0
0
63 četvrtak, 10 februar 2011 21:01
Antonicevic
Ljudi,idete nesto radite.Ne,vi bi po citav dan teoretisali.I Basara i Ljusic...Hajde da jedni drugima solimo pamet.Neka nam je bog u pomoci sa nama ovakvim.
Preporuke:
0
0
64 četvrtak, 10 februar 2011 22:16
iz mog ugla
Čini mi se da je analiza ipak omanula. Ne radi se o klasičnoj formi istorijskog romana (Tolstoj,Andrić... mada i njihova upotreba istorijskih izvora je problematična, naime dokazano je da je Tolstoj koristio drugorazredne istoriografe!) već o postmodernističkom istorijskom romanu ili istoriografskoj metafikciji, gde nije poenta u autentičnosti dokumeta, već o odnosu spram istorije. Poznavajući Basarin opus, verujem da se radi o sprdnji (upravo sprdnja, a ne Bahtinov termin karnevalizacije, jer se čini da kad Bahtin koristi taj termin ima u vidi u ponetu). I upravo sprdnja jeste jedan od, čini se, najvećih nedostataka Basarinog opusa. Romani su pucanj u ništa, nevešto poigravanje formom,stilski vrlo aljkavi, kvazireligiozni i namerno referišu na vanknjiževni svet. Unosenje Koštunice, Ćosića i inih, sa jasnim stvom spram pomnutih, jeste od strane čitalaca viđeno kao nešto senzacionalno. Otuda i njegova popularnost, iako mu je kniževna vrednost sumnjiva.
Preporuke:
0
0
65 nedelja, 20 februar 2011 00:08
Inžinjer književnosti
Basara više nije smiješan. Gadno je biti on.
A meni nije prijatno gledati kako se svakodnevno muči. Trenutno u Danasu.
Još e-novine Petra Lukovića i njegovim mukama biće kraj.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner