Ne znam koliko dugo gđa Milanović živi u Briselu, ni u kom kapacitetu – ni da li je novinar, ili ne. Kako lepo piše, skoro da bih rekao i da nije novinar. Kroz više decenija sam vrlo često bivao u Briselu na dan-dva, a pošto sam jedno (duže) vreme živeo u njegovom “konkurentu“ – Antverpenu, u Briselu sam bivao još i češće (sa zadovoljstvom) . Jedno mogu da kažem: odavno u srpskim tekstovima nisam video lepši, istinitiji i sa ukusom i merom napisan prikaz jednog grada i njegovog života – osvetljenog sa više strana.
Preporuke:
0
0
2
sreda, 12 januar 2011 21:10
bravo
Genijalno. Prestonica Imperije je samo jedan simpatičan (polu)provincijalni evropski gradić. Kako će ovo zaboleti naše domaće evro-file.
Preporuke:
0
0
3
sreda, 12 januar 2011 21:34
Zoran
To bejaše ona zemlja što bi da se podeli i čiji parlament više puta nije radio zbog nesloge?
Preporuke:
0
0
4
sreda, 12 januar 2011 22:07
Pitagora
Kako su nam ipak potrebni i ovakvi tekstovi o Evropi, a ne samo o činovničkoj birokratiji koja nam se dan i noć servira! U toj Evropi žive ljudi, a ne samo spodobe tipa Kušnera i Kacina. Mi Srbi pomalo mislimo da zaostajemo za Evropom samo u ekonomskom pogledu, ali da smo zato topli i srdačni za razliku od hladnih i otuđenih stranaca. Neće biti baš tako. Kakav nam je narod, takva nam je i država.
Preporuke:
0
0
5
četvrtak, 13 januar 2011 00:43
Svaka čast
Samo jedno kratko i jasno BRAVO za autora i redakciju.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 13 januar 2011 01:48
Starac Fočo
Zaista lep tekst. Nisam nikada bio u Briselu, ali se sada osećam kao da jesam :)
I jedan sitan komentar, na talasu ovog dela teksta:
Kada se tome priroda činjenica da, iako imaju uglavnom solidne socijalne programe, Belgijanci uopšte ne pomažu sopstveni natalitet (što rađanje dece čini izuzetno skupim i komplikovanim čak za žene sa odličnim radnim mestima), slika postaje tim tužnija.
Ja se tu uvek pitam, kako to sve ne čiti rađanje dece skupim i komplikovanim i tim imigrantkinjama? Ili je nešto drugo u pitanju.
Zvuči možda grubo, ali nacija kojoj trebaju "uslovi" da bi rađala decu ne zaslužuje ni da preživi. Važi i za nas...
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 13 januar 2011 03:40
Srbin iz Brisela 2. deo ako dozvolite
Ako su žitelji Titela Titelijanci onda da se osvrnemo malo i na Briselijance pa da kažemo i ovo - već gotovo dva veka oni žive na grbači drugih, najpre Afrikanaca, a zatim omraženih evrokrata. Samo onaj ko nije živeo u Briselu može da kaže da nema saobraćajnih gužvi, naprotiv one su redovne i mnogo veće od onih koje se mogu videti u Beogradu.
Centar grada je kičast, ali i nezaobilazan ako ste turista.
Brisel jeste skuplji od Beograda, ali mnogo, mnogo jevtiniji od Pariza, Amsterdama i Londona. Mnogo jevtiniji. Školovanje i lečenje su takoreći besplatni.
Pravi šarm Brisela skriven je ispod površine i ne da se otkriti prvim pogledom. Potrebno je vreme i dobro znanje francuskog jezika da bi se proniklo u njegovu tajnu i opskurnu unutrašnjost koja je sve samo ne čedna i prostodušna.
I reka Sena je ispod površine.I dalje teče sabijena u cevima koje je sprovode u kanal koji deli grad na pola. Muslimani čine 25 odsto stanovništva.
Kakve veze sve ovo ima sa evrofilima koji šetaju, to ne znam.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 13 januar 2011 10:57
Starac Milija
Lepa razglednica iz Brisela i simpatičan tekst o Briselu, nema šta. Za većinu Evropskih gradova može se napisati jedna lepa i nadahnuta stranica. Ono što mi je zametalo u ovom tekstu je što se autor vodio i idejom da nam pokaže kako grešimo što povezujemo Brisel sa Evrokratskom vlašću. Smatraću da ovaj napor dolazi iz naivnosti pisca, a ne iz njene zle namere. Pa kad mislimo na Brisel u političkom smilu kao središtu EU, ne mislimo na zgrade, restorane i njegove stanovnike, već mislimo na duh koji vlada (opet u plitičkom smislu) i akcije koje preuzima. Problem je što je duh nevidljiv za većinu, i tek se kasnije po delima pokaže kao na primer u slučaju Hitlera i nacizma. Uzgred i Hitler i njgovo društvo su mnogim novinarima pa i učenijem svetu izgledali sasvim korektno sve do početka 2.sv.rata.
Što se Belgijanaca tiče najbolje bi bilo da se podsetite nedavne kolonijalne istorije 20.veka sa akcentom na Kongo/Zair gde su Belgiski rasisiti i kolonizatori ostavili zverske tragove.
Preporuke:
0
0
9
petak, 14 januar 2011 02:03
Igor
Ovo je mnoogo više od "simpatične razglednice" Brisela i Belgije. Ovo je, zapravo, razorna kritika evro-mita koji neguje naša provincijalna inteligencija.
PS. A slažem se i sa g. Kleftakisom u pogledu lepote stila i kvaliteta teksta.
Preporuke:
0
0
10
petak, 14 januar 2011 16:35
Jelena
Izvanredan tekst! Moji utisci o Briselu su bili veoma slicni ovome, ali nikad ne bih umela to tako da napisem. Svaka cast i pozdrav celoj redakciji.
Preporuke:
0
0
11
subota, 15 januar 2011 21:15
Dejan Mihailovic
Simpatican tekst medjutim ima ipak jedna zamerka.
Flamanci ne govore "flamanski", ne postoji takav jezik, vec holandski kao i stanovnici severnog suseda.
Preporuke:
0
0
12
nedelja, 16 januar 2011 01:47
@Marko za Dejana
Dejane, naravno. Razlika je medjutim u tome sto je njihova (flamanska)varijanta holandskog drugacija od, recimo, one koja se govori u Amsterdamu. Pretpostavljam da otud izraz i nijansa.
Preporuke:
0
0
13
nedelja, 16 januar 2011 11:02
Odbrana i poslednji dani
Taj kulturni šok sam doživeo prošlog leta u Novom Sadu. Ne znam da li vam je poznato, ali jedan deo omladine isto se tako ljubi između sebe. Onako prijateljski, ništa ozbiljno. Promiču se "pozitivne" vrednosti. Homofilija,pedofilija,evrofilija.
Preporuke:
0
0
14
nedelja, 16 januar 2011 12:42
m. -ić
Dejan Mihailovic
Simpatican tekst medjutim ima ipak jedna zamerka.
Flamanci ne govore "flamanski", ne postoji takav jezik, vec holandski kao i stanovnici severnog suseda.
Pa sad, ako flamanski jezik ne postoji, ne postoji, vala ni taj holandski. Jezik je nizozemski, koji se govori i u severnom susedu Belgije, Nizozemskoj, pa tako i u nizozemskoj pokrajini Holandiji. Flamanski i holandski, i još brabanski, limburški itd. su narečja tog nizozemskog jezika.
Preporuke:
0
0
15
nedelja, 16 januar 2011 14:20
dika
Belgija je vestacka drzava koja je do 1830 bila deo kraljevine Nizozemske.Posle pobune instruisane od strane Francuske dobila je nezavisnost pro Francuska manjina Valonci koji cine oko 40 odsto stanovnistva vrsila je ugnjetavanje Flamanaca koji su narod vrlo blizak Holandjanima ako ne i isti.U drugoj polovini 19 veka industrijski jaka vestacka drzava Belgija postaje i kolonijalna sila zauzevsi Zair jednu od najvecih Africkih drzava surovo eksplatisuci njegovo stanovnistvo i rudnike na jugu zemlje.Surova vladavina kralja Leopolda i njegove Belgijske elite je prouzrokovala smrt vise miliona ljudi u Zairu.Eksplatisanju ove nesretne Africke zemlje lezi odgovor na pitanje kako su uspeli da izgrade tako visok zivotni standard.Danas najveci broj emigranata u Belgiju dolazi iz Zaira i Maroka i jos nekih zemalja Magreba.Problem emigranata u ovoj vestackoj drzavi u kojoj je samo kralj Belgijanac a svi ostali su ili Valonci ili Flamanci bice jos izrazeniji u narednim decenijama.
I jedan sitan komentar, na talasu ovog dela teksta:
Ja se tu uvek pitam, kako to sve ne čiti rađanje dece skupim i komplikovanim i tim imigrantkinjama? Ili je nešto drugo u pitanju.
Zvuči možda grubo, ali nacija kojoj trebaju "uslovi" da bi rađala decu ne zaslužuje ni da preživi. Važi i za nas...
Centar grada je kičast, ali i nezaobilazan ako ste turista.
Brisel jeste skuplji od Beograda, ali mnogo, mnogo jevtiniji od Pariza, Amsterdama i Londona. Mnogo jevtiniji. Školovanje i lečenje su takoreći besplatni.
Pravi šarm Brisela skriven je ispod površine i ne da se otkriti prvim pogledom. Potrebno je vreme i dobro znanje francuskog jezika da bi se proniklo u njegovu tajnu i opskurnu unutrašnjost koja je sve samo ne čedna i prostodušna.
I reka Sena je ispod površine.I dalje teče sabijena u cevima koje je sprovode u kanal koji deli grad na pola. Muslimani čine 25 odsto stanovništva.
Kakve veze sve ovo ima sa evrofilima koji šetaju, to ne znam.
Što se Belgijanaca tiče najbolje bi bilo da se podsetite nedavne kolonijalne istorije 20.veka sa akcentom na Kongo/Zair gde su Belgiski rasisiti i kolonizatori ostavili zverske tragove.
PS. A slažem se i sa g. Kleftakisom u pogledu lepote stila i kvaliteta teksta.
Flamanci ne govore "flamanski", ne postoji takav jezik, vec holandski kao i stanovnici severnog suseda.
Dejan Mihailovic
Simpatican tekst medjutim ima ipak jedna zamerka.
Flamanci ne govore "flamanski", ne postoji takav jezik, vec holandski kao i stanovnici severnog suseda.
Pa sad, ako flamanski jezik ne postoji, ne postoji, vala ni taj holandski. Jezik je nizozemski, koji se govori i u severnom susedu Belgije, Nizozemskoj, pa tako i u nizozemskoj pokrajini Holandiji. Flamanski i holandski, i još brabanski, limburški itd. su narečja tog nizozemskog jezika.