четвртак, 25. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О нападима на цркве

Kоментари (33) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 02 јануар 2011 18:35
MilanS
Smatram da će do 2013 doći do velikih podela u SPC.Očigledno je ,bar se meni čini.da se politika umešala u izbor novog Patrijarha.Neverovatno je da je čak naš Predsednik nedelju dana pre Patrijarha pozvao Papu da 2013 godine dođe u Niš.
Zatim čestitanje Nove godine srpskom narodu zadnjih dana decembra 2010 godine ,što se dosad nije desilo.To sve ukazuje da će do 2013 godine i SPC preći da božić slavi 25 decembra,pa verovatno crkva polako priprema teren da to objavi .Možda je oko toga sukob sa Artemijem.
Ja lično sam da crkva i država budu odvojeni ,međutim očigledno je da je to nemoguće.
Препоруке:
0
0
2 недеља, 02 јануар 2011 19:09
Ninoslav Randjelovic
A, iz koga se "ideoloskog ugla" dogadja to da se vladika Artemije rascini zbog optuzbi koje nisu dokazane i izlozi medijskom lincu ?
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 03 јануар 2011 01:49
Бојан
Ок је ово што аутор говори, али чињеница је да домаће судство је далеко од праведног. Због тога тешко да можемо да користимо аргумент ослобађања од оптужбе пред световним судом јер код нас праведан судски поредак практично не постоји.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 03 јануар 2011 03:32
Draguna - Uzice
@ MilanS @

Molim Vas, nisam cula a iz Vaseg teksta mi bas nije jasno, ko je zapravo cestitao srpskom narodu Novu godinu krajem decembra po prvi put, Patrijarh ???

Hvala.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 03 јануар 2011 11:19
Миле Београђанин
Богами, јасно је као дан да се држава ''опасно'' умешала у послове цркве (СПЦ) у оној мери, коју досадашња историја и цркве и државе не познаје. Шта ће се догодити са СПЦ, традиционалном и конзервативном у најбољем смислу те речи, када су у њу овако агресивно продрли ''либерални'' концепти и идеје наше садашње власти, тотално окренуте и подређене либералним концептима савременог запада?!
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 03 јануар 2011 11:21
перун
морам да признам један одличан логички писан текст са нагласком одакле ЗЛо доиста долази!можда ће се неко насмејати али бих читатеље упутио на литературу о ХАЗАРИМА без обзира ко су писци тих изванредних књига!иако нисам хришћанин и волим наше Старе Богове у мојој породици значајно место заузима Свети Сава!слажем се са писцем зашто се напада конзерватизам на западу а код нас је још повезан и са неционалним придевом СРБСКИ! заиста све се то дивно уклапа у рушењу наше државе и уништавању свих оних вредности које чине нас Србима где СПЦ има значајну улогу у очувању националног идентитета, нарочито данас ако не и најзначајнију па се и не морамо чудити зашто су ти темељи и ти зидови нападнути.не морамо се чудити да су предводници разно НВО јер им управо новац и долази из тих "либералних" кругова којима је циљ, крајњи, уништавање беле расе али ја одох далеко...
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 03 јануар 2011 11:29
паја патак
Превише тема за један - и због тога недовољно кохерентан чланак. Аутор тврди и ово : „...СПЦ није настала из тих побуда, већ уз дозволу Цариграда и легално...“ Да је то истина (а уопште није!), то би значило да је св.Сава 1219 г. добио аутокефалност српске цркве од римокатолика, јер они су – као резултат IV Крсташког рата, од 1204 до 1261 г. ту имали своју “Латинску Империју“ - а Цариград су Византијци ослободили тек 1261 г. (26 година по смрти св. Саве). Уствари, Св.Сава је 1219 г. добио аутокефалност од Васељенског Патријарха (у малом патрљку византијске империје) - у Никејској Империји, у граду Никеји, у Малој Азији. Закључак: Ставови аутора су његово право, али историјске чињенице то нису, и ту треба бити опрезан! Јер, да је тачно оно о “Цариграду“ – што само површно посматрано може изгледати као ситна грешка – а није, таква чињеница би могла имати далекосежне последице. Иначе, штетна одлука: само 1.000 знакова за коментаре је премало за темељнију анализу.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 03 јануар 2011 12:51
thinking maize@ аутору
Аутор се потрудио да нам ЛОГИЧКИ образложи МЕХАНИЗМЕ напада на ТРАДИЦИОНАЛНЕ ХРИШЋАНСКЕ верске заједнице, Запада и наше земље и народа, тј. РКЦ и СПЦ. Но, МАЛО је писао о ЦИЉУ тих напада, тј. о ПРАВОМ ЗНАЧЕЊУ ФЛОСКУЛА о "модерности", "реформама" и "либерализму"?! Сви који ПАЖЉИВО пратимо ту тематику знамо да је ПРАВИ ЦИЉ свега тога ДАЉЕ ДРОБЉЕЊЕ ВЕЗА ИЗМЕЂУ ЉУДИ и излагање тако ИЗОЛОВАНИХ ЉУДСКИХ ЈЕДИНКИ МАМОНУ! Па био тај МАМОН, главом ЛУЦИФЕР или можда безличнија, али НЕ МАЊЕ ОПАСНА ЛОГИКА и КВАЗИ-ВРЕДНОСТ ТРЖИШТА и КАПИТАЛА! О томе се ради Поштовани, о ПРЕСИЈИ ЈЕДНИХ ЉУДИ НАД ДРУГИМА, при чему су ове ТАЛАМБАШЧИЈЕ "либерализма" заправо ЂАВОЉИ адвокати! Па, схватали "ђавола", вољ Вам као Луцифера ЛИЧНО, вољ Вам као безличну СВЕМОЋ КАПИТАЛА! У сваком случају, ПОСЛЕДИЦЕ по ЉУДЕ и ЧОВЕЧАНСТВО су ИСТЕ! О томе бих желео да аутор МАЛО ВИШЕ ПИШЕ! О ИДЕОЛОГИЈИ поменутих ТАЛАМБАШЧИЈА "либерализма", били они следбеници Алистера Кроулија или нпр. истомишљеници Ричарда Докинса!
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 03 јануар 2011 13:05
thinking maize@ аутору, наставак!
Препоручио бих аутору да обрати пажњу и на тежњу за својеврсном неопротестантизацијом традиционалног хришћанства, јер, досадашње, да будем слободан, протестантске СЕКТЕ ИЗГУБИЛЕ су почетни ПРОЗЕЛИТСКИ жар и сада суштински се НЕ РАЗЛИКУЈУ од модерног материјализма! Зато имате и МОДЕРНИ ПОКУШАЈ ПАГАНИЗАЦИЈЕ хришћанства ПРЕДИМЕЗИОНИРАЊЕМ ЉУДСКОГ КАРАКТЕРА Исуса, тј. да Исус НИЈЕ И ХРИСТОС! Како? Па лако, тако што ћете Исуса ПРОГЛАСИТИ за ОСНИВАЧА ВЕРЕ и ЦАРСКЕ ЛОЗЕ, тако што ће Исус бити САМО ЧОВЕК, са СВЕ ЖЕНОМ, ДЕЦОМ и ПОРОДИЦОМ! Ден Браун и "Да Винчијев код", НАРАВНО! Чиме се ОТВАРА "прича" о "Јеванђељу Марије Магдалене" и тсл. и тако којечему, ПОНАЈВИШЕ НИЧЕМУ! Да, ИСТОРИЈСКА ЧИЊЕНИЦА је да је постојало ВИШЕ ЈЕВАНЂЕЉА, него што их сада Црква, Источна и Западна, ПРИХВАТА, али НИЈЕДНО ОД ТИХ АПОКРИФНИХ ЈЕВАНЂЕЉА (Томино, Филипово, Петрово) из Наг Хамадија НЕ ГОВОРИ о ПОСЕБНОЈ УЛОЗИ Марије Магдалене! Наравно, онда мало додате "светородну" лозу Меровинга, темпларе и сличне МАНИПУЛАЦИЈЕ!
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 03 јануар 2011 13:24
врабац
@Паја Патак

Аутор говори о новијој историји цркве, дакле периоду 19. и почетку 20. века, када су се и околне помесне цркве бориле за ранг птријаршије. СПЦ је тражила и добила благослов од Цариграда за поново уздизање на ниво патријаршије 1920. године (након гашења Пећке Патријаршије 1776.).
Иначе, Свети Сава није добио аутокефалност ни за какву Српску Православну Цркрву већ за археипископију Жичку. Она јесте била везана за средњевековну српску државу Немањића, али назив СПЦ, односно одредница "српска", у називу цркве која сматра Светог Саву својим оснивачем се први пут појављује 1920. године званично.
Ако ћемо већ о историјским чињеницама.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 03 јануар 2011 13:31
thinking maize@ аутору, крај, па г-дину "Паји Патку"!
И када Поштовани, НАПРАВЕ ЗАБУНУ, онда могу да ЛОВЕ У МУТНОМ! Уз спектакуларну ХОЛИВУДСКУ ПРОДУКЦИЈУ, са све "високоученим расправама" на "Viasat History" типа "Ден Браун, За или Против"! Па онда упуте неке ad hock "трагаче" за "скривеним знањима", са све професурама "женских" или "модерних" "студија" разноразних East Anglia или Vanderbilt Univercities на Блиски Исток, где ће ТРКЕЉИСАТИ ПРЕОСТАЛЕ ХРИШЋАНЕ на те "теме" (и на РАДОСТ "обрезаних"!). И који ће те своје УНАПРЕД НАПИСАНЕ "налазе" о "оригиналним јеванђељима" објавити у НАЈНОВИЈЕМ броју "Vanity Fair"-a! И где ће наравно НЕКОГ ПАПУ (буде поменута и "мрачна" Византија!) ОПТУЖИВАТИ за ЦЕНЗУРУ! И тако слично и тако којечему, понајвише НИЧЕМУ! Једино се још чудим КАКО ДОСАД није пало на ПАМЕТ (ако је и имају!) нпр. "Џеј Кеј" или "јего сијатељству" "Мрако-славу" Х. (ово од ХИК!) Басари да ПРЕПОРУЧЕ "блаженог" Дена Брауна за ЛЕКТИРУ нашим све слуђенијим Српчићима! Г-дине "Паја Патак", ПАЖЉИВИЈЕ прочитајте неку ИСТОРИЈУ СРПСКЕ ЦРКВЕ!
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 03 јануар 2011 14:17
Za Dragunu
Novu godinu krajem decembra srpskom narodu je čestitao Patrijarh Irinej.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 03 јануар 2011 14:36
serb
Драги господине "Паја Патак" не разум вашу "аргументацију".Кажете да Свети Сава аутокефалију није добио од Цариграда, јер су њиме у то доба владали Латини. Ваљда не мислите да онај који тренутно влада Цариградом по аутоматизму представља и легитимног представника васељенске патријаршије. Свети Сава је аутокефалију добио од васељенског патријарха Манојла Сарантена који се налазио у Никеји за време латинократије у Константинопољу.Како онда можете тврдити да аутокефалије српске Цркве није остварена уз сагласност васељенске патријаршије. Наравно подразумева се да када кажемо сагласност Цариграда мислимо на васељенску патријаршију а не тренутну политичку власт Константинопоља.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 03 јануар 2011 15:19
Urosius
Paji Patku
To naravno nisu istorijske cinjenice.Pocevsi od prve polovine 8.veka,Rimska crkva nasla se na putu otstupnistva,sto je u pomalo haoticnim okolnostima postalo definitivno 1054 godine.Osnovni uzrok tome bile su prilike na varvarskom Zapadu,a posebno u langobardskoj Italiji.Rimski papa preuzima Imperijalni model od Carigrada i zapocinje borbu za primat vlasti u crkvi.Posledica tih ideja je krunisanje Karla za Imperatora.Slom njegove drzave tokom 9. veka,doneo je i potpuni haos u pravoslavnoj Rimskoj crkvi (Simonija i Nikolaizam).Izlaz je pronadjen u novoj etapi borbe protiv Carigrada i formiranju prve prave ideologije u srednjem veku,klinijevske reforme papstva.Prema reformatorima,Papa je duhovni ali i svetovni poglavar hriscanske ekumene.Takve, otvoreno jereticke ideje generisale su ne samo Sizmu,vec i sukob sa nemackim carevima a na posletku i reformaciju.Sv.Sava je za razliku od Paje Patka bio upoznat sa tim,kao i posledicama eventualnog obracanja tzv.Latinskom patrijarhu.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 03 јануар 2011 16:34
паја патак
@@@ Врабац; thinking maize; serb: СПЦ није настала “ни из чега“; израсла је на основи аутокефалије добијене у Никеји (1219), од Васељенског патријарха. Аутор не прецизира на који је тренутак мислио – па се мора претпоставити да је мислио на првобитну аутокефалију – а то је било у Никеји, а не Цариграду. Ја се залажем само за јасноћу мисли и писања, а ослањам се на текстове српског црквеног историчара др. Ђ. Слијепчевића: “ Историја СПЦ. I. књига: Од покрштавања Срба до краја XVIII века, Диселдорф, 1978“ и на једног од најауторитативнијих руских црквених историчара XIX&XX века, Е. Голубинског: “Краткий очеркъ исторiи православныхъ церквей Болгарской, Сербской и Румынской или Молдо-Влашской. Е.Голубинскаго, экстра-ординарнаго профессора Московской Духовной Академiи. Москва, 1871. (744 стр.)“. На шта ли се ослањате Ви? А ово @Urosius : „Sv.Sava je za razliku od Paje Patka bio upoznat sa tim,kao i posledicama eventualnog obracanja tzv.Latinskom patrijarhu“ нисам ни тврдио; напротив.
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 03 јануар 2011 19:38
Симић Манојло
Овај текст има снагу одличног предговора неког
будућег уџбеника за образовање одраслих "социолога
религије".
Лимитирани идеолошком тврдокорношћу, врло слабим,
титоистичким образовањем, а заслепљени " сјајем "
" западних " цркава, оптерећених потребом за
" поправљањем " хришћанства, као да се ради о новим
технологијама за производњу козметичких средстава
у којима је могућ " improvement ", наши "социолози
религије" и сродна им штампа ("Пешчаник",е-новине
и други )подучавају да све есенцијално у Хришћанству, како нас уче непатворене прве Библије
на грчком, латинском, арамејском и Хибру језику,
није утемељено и за истинске православне вернике
непромењиво, у првих 1.000 год. Хришћанства, и да
СПЦ, тај истински баштиник изворног Хришћанства,
уз Јерменску, Руску, Сиријску, Етиопску, Јерусалемску, а у мањој мери и Грчку православну цркву, треба да прихвати све прагматичне политичке
покрете " западне " Европе, маскиране као религиозне.
СПЦ је неупоредиво мање милитантна од
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 03 јануар 2011 19:53
Симић Манојло
наставак;

СПЦ је неупоредиво мање милитантна од свих других
Цркава (и Џамија), а нарочито свих Протестантских,
које су од Хришћанства успеле да направе праву
карикатуру.
Ко не прати протестантске ceremonies (religious
rite), тај и не зна шта је то милитаризам у служби
религије.
Оно са чиме ја у овом тексту не бих могао да се
сложим, је стављање у исту раван СПЦ и РКЦ у погледу финансијских малверзација (па Ватиканска
Банка, са својом мрежом широм Света, у средишту је
свих финансијских шема), а нарочито у погледу
сексуалног злостављања деце.
Док је то у СПЦ, на нивоу ексцеса и инцидента
(које ове НВО и медији " на линији "покушавају
да подигну на ниво типичности), у РКЦ је више
правило него изузетак, и траје вијековима.
Међу аустралијским абориџинима, сјеверно-Америчким
и јужно-Америчким Индијанцима, готово да нема
породице из које дјеца нису отимана и одвођена у
резиденцијалне католичке школе (слично нашим
" интернатима "- учионице и спаваонице под истим
кровм
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 03 јануар 2011 20:10
Симић Манојло
наставак 2.;
Учионице дакле, и спаваонице под истим кровом),
како би их "приводили цивилизацији" дању,а сексуално злостављали ноћу.
Можда су разлози за ове огромне, неупоредиве разлике, у "целибату", а можда и у иминентном
цинизму РКЦ, а ни комбинација није искључена.
Такође су поменуте сјеверно-Афричке исламске земље,
у којима због другачијег моралног кода, нема ХИВ-а.
У тим земљама, цинизам је другачије врсте.
Како каже Christopher Hitchens u Slate.com ( то је
група новинара Њујорк Тајмса, који су "syndicated
columnists", што значи да се њихови текстови
појављују у више новина и часописа истовремено. У ту групу спада и Anne Applebaum,kоја је објавила
глупост која тешко да се може наћи било где у Свету.Она је наиме, устврдила, да је лепа Руска тенисерка, постала лепа и секси, највише захваљујући " западним демократијама ",и тек након
пада комунизма у СССР-у, у којем до тада,практично
секса није ни било), који је био присутан у селу
у сјеверној Африци, када је група деа
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 03 јануар 2011 20:14
fap
- Двори које је изградио Качавенда нису грађени у његову личну славу, него у славу православне цркве. Никоме не смета раскош зграде скупштине Србије (која представља знаменитост Београда), па зашто би неком сметала раскош владичанског двора који је подигнут на иницијативу Качавенде?


Мислим да његово име пише на свакој цигли и комаду злата.

- С обзиром на то да Качавенда није градио дворе као своје приватно власништво него као власништво СПЦ, а које је подигао у својству епископа, њему се нема шта лично приговорити због њих.


Страшно...

- Чин градње тих двора није већи чин расипништва, него градња било којих других владичанских дворова, цркви, манастира и богословија у прошлим временима.


Они су живели пре неколико векова, када је то било нормално, а и начин да се наметну примитивном народу. Данас раде то исто, али на другој страни народ више није толико глуп и примитиван.
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 03 јануар 2011 20:25
Симић Манојло
наставак 3.;
Хиченс је дакле, био присутан када је група девојчица од 11 год. " circumsized "(обрезана).
То је стална пракса одстрањивања "clitoris"-a,
како би се у женској деци убио " sex drive ",и
тако елиминисао " неморал ". Хиченс подробно
описује упаљене и загњојене ране, јер се
" операција " најчешће врши са само 2 камена, а
јадне девојчице шире неподношљив смрад, па их свако
ко их сретне на сеоском друму, заобилази у широком
луку.
Смртни исходи такве " операције ", веома су чести,
оа оне јаднице које преживе и преболе, бивају
претворене у несензибилне машине за рађање деце.

СПЦ ЈЕ НАЈБЛИЖА ХРИСТУ.
Заостајући у последњих 800 година за "савременим
токовима" у " западним " црквама, далеко им је,
у сваком погледу, одмакла.
МИР БОЖЈИ, ХРИСТОС СЕ РОДИ !!!
Препоруке:
0
0
21 понедељак, 03 јануар 2011 20:55
@thinking maize@перун
мислим да сте ви додирнули мету! штета што нисте ваше коменатре елаборирали, мада је тешко због скучености карактера. подсјетио бих вас али претпостављам да то и знате шта је писао први човјек обавјештајне службе из Европе свом цару у Москви:цијело писање своди се на рушење ауторитета РКЦ али исто тако монархистичке царске Русије и Православља уопште! и као што Перун лијепо примећује ХАЗАРИ не сједе скрштених руку него свој посао озбиљно раде а њихове руке можемо да препознамо и у нашем граду у раду многобројних НВО...а цињеви су више и слијепцима јасни: рушење СРбије и њеног Народа и СПЦ!
Препоруке:
0
0
22 уторак, 04 јануар 2011 00:38
Бриљантан текст!
...и, као и увек, коментари - скоро сви. То је ветар који нам треба да продува наше одаје! Немојте га никада скидати са сајта. Попунио је значајну празнину у нашој не само црквеној него и широј медијској јавности.
На жалост, мали али утицајни део СПЦ сада показује своју милитантност према сопственом делу који је најдоследнији. За оне које власт, рангови и чинови не импресионирају до губитка вида и разума: коришћене речи, употребљени језик и след поступака ове групе су и њена јасна легитимација, и сопствени суд.
Једна микро-грешкица у тексту је коришћење малог слова у речи »Запад«. Кад се пише малим словом, запад означава страну света. За идеолошко-цивилизацијски конгломерат се, зато, користи велико слово. Наравно да смо емотивно склони да "их" пишемо малим словом, али не ради се о уважавању њиховог система вредности него о разликовању појмова у нашем језику тј. правопису.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 04 јануар 2011 00:53
Dobrivoje
Поред наведених оптужби и напада на СПЦ , ја наводим још један, то је став и однос СПЦ према Македонаској православној цркви и македонској нацији. Тим поводом слободно се може констатовати да СПЦ испољава крајно клерикалистички став , ѕа ким се поводи и велики број интелектуалаца и политичара и на основу става СПЦ креирају свој став, што уопште није исправно нити политички продуктивно. Став СПЦ је креирн на основу политике Бившојугословенске Краљевине Југославије, које је пропала почетком априла 1941. а не на основу историјских података о Македонији, Македонском народу , па и Македонске цркве за период уназад од 1920 када је консттитуисана Краљевина СХС па до укидање Охридске Архиепископије, односно од 1767 до 1920 или па од 1767 до 1912, до протеривање Турака са Балкана
Није поштено да једна институција, као што је СПЦ , запостави историјске податке о Македонском народу као што су укидање Охридске архиепископије, жељу македонаског народа ѕа обнову исте, своје националне цркве.
Препоруке:
0
0
24 уторак, 04 јануар 2011 09:48
thinking maize@ "Паји Патку"
Поштовани г-дине "Паја Патак", други коментатори ПРИМЕРЕНО су одговорили на Ваше ТЕМПЕРАМЕНТНО питање, мада сте у нечему у праву! Аутор је морао да ПОЈАСНИ на КОЈУ аутокефалију српске цркве мисли: 1) Савину од 1219, 2) Душанову патријаршију од 1346, 3) обнову патријаршије 1557 под Макаријем услед уплива Мехмеда Соколовића, рођака и Срба од ДВА ЗАКОНА, 4) давање 1695 привилегија српским (ускоро карловачким) патријарсима од аустријског цара Леополда (опростите ако нисам погодио ПРАВОГ цара!), 5) давањем прерогатива митрополита црногорских Петру 1-ом од руског патријарха и цара, 6) преузимањем аутономне београдске архиепископије од Срба 1830-тих, на иницијативу Књаза Милоша Обреновића или 7) на УЈЕДИЊЕЊЕ АУТОНОМНИХ и АУТОКЕФАЛНИХ ЦРКАВА СРПСКОГ НАРОДА (београдска и црногорска митрополија и карловачка патријаршија) у Српску Православну Цркву и ПОТВРДА тог Уједињења и Аутокефалије од Васељенског патријарха 1920. Претпостављам да аутор мисли на 7-му МОГУЋНОСТ, али то није ЈАСНО РЕКАО!
Препоруке:
0
0
25 уторак, 04 јануар 2011 10:37
thinking maize@ "Паји Патку", јопет, па "Dobrivoju"
Поштовани г-дине "Паја Патак", НАДАМ да аутор НИЈЕ МИСЛИО на ОСМУ МОГУЋНОСТ: Барску НАДБИСКУПИЈУ и њеног поглавара, као ПРИМАСА СРПСКОГ, подређеног ПАПИ РИМСКОМ! Јесте да је та КАТОЛИЧКА ДИЈЕЦЕЗА више историјски РЕЛИКТ, али је и ВЕОМА ВАЖНА као један од КОРАКА у историји нашег народа! Основана од ПАПЕ РИМСКОГ, на предлог Константина Бодина, зетског и СРПСКОГ КРАЉА, 90-тих година ЈЕДАНАЕСТОГ ВЕКА! То ЈЕСТЕ РАЗЛОГ за ИСТОРИЈСКИ ПОНОС, али би ДАНАС ПРЕДСТАВЉАО РАЗЛОГ БРОЈНИМ ДАЉИМ ПОДЕЛАМА у овом нашем, ВЕЋ ПОДЕЉЕНОМ НАРОДУ! Довољна је НЕВОЉА и ПРИЧА око "ПРОСЛАВЕ" Миланског едикта, као и СРАМОТА око УКЛАЊАЊА и РАШЧИЊЕЊА епископа Артемија, док је дејство "другосрбијанског" ОЛОША већ описано од аутора! Тако, да је ИСУВИШЕ, да се сада уплеће и та ПРАСТАРА ПРИЧА! Но, ђаво НИКАД НЕ СПАВА! Господине Dobrivojе, чусте ли Ви за ЕТНОФИЛЕТИЗАМ? И чусте ли да је ОБНОВЉЕНА АУТОНОМНА Охридска Архиепископија под поглаварством Нитрополита охридског Господина Јована, са службама на МАКЕДОНСКОМ ЈЕЗИКУ?!
Препоруке:
0
0
26 уторак, 04 јануар 2011 15:39
брм
какве Цркве (у можини)?
Црква Христова је једна

оволико похвала католичкој цркви нема ни у гласу концила
и оволико лицемерних оправдања педофилије и других насттраности..

нападачи на пају патка
да ли је "Цариград" признао "српску" епископију док је био моћан..или тек Никеја кад је враг однео шалу, а држава пропала?

а ови аргументи о "јеретичкој" бугарској егзархији, "КОЈА је била јеретичка ДО 45." - су дивни за ЦПЦ Мираша Дедејиће нпр...стварно су морални гиганти православне цркве у оквиру совјетских држава (које контролишу разне УДБЕ)..
узгред "Цариград" дуго није признавао уједињену СПЦ..

"гледе" "католичке" барске надбискупије..јесте ОБНОВЉЕНА после схизме, али је настала многооо пре - она је само обнова епископије града Доклеје (Дукље)... episcopus civitatis Diocliae Evandera, se spominje u aktima Helkedonskog koncila 451. godine ..
не видим рационалне разлоге да одбацујемо овај део наше тредиције..чак ни као католичке јер није..барем не у данашњем смислу
Препоруке:
0
0
27 уторак, 04 јануар 2011 17:02
thinking maize@брм-у
Поштовани, не ради се о ОДБАЦИВАЊУ, већ о ОПРЕЗУ! Јер, видите, ТАКВУ се фртутму ОВИ "унионисти" дигли око "прославе" Миланског едикта, а нешто се не сећам да је било тога у вези прославе 1900 година Јовановог Откровења!? Јер, ако ћемо ПОШТЕНО, за нашу ПРАВОСЛАВНУ, а и СВАКУ хришћанску деноминацију у оквиру ЈЕДНЕ СВЕТЕ, САБОРНЕ и КАТОЛИЧАНСКЕ (не католичке!) ЦРКВЕ МНОГО је важније Јованово Откровење, него Константинова ЛЕГАЛИЗАЦИЈА цркве, ма био он један од два римско-византијска цара који су проглашени за свеце! Јер, када анђео из Откровења буде почео да ЛОМИ ПЕЧАТЕ и да ДУВА у ТРУБУ, БИЋЕ МНОГО ГАДНО и ту нам ни Константин, а богами ни папа НЕЋЕ ПОМОЋИ! Свако добро, срећна Вам Нова Година, а ако славите Божић по јулијанском календару: ХРИСТОС се РОДИ!
Препоруке:
0
0
28 уторак, 04 јануар 2011 20:39
Darko
Potpisujem se ispod Milana S. Drzava je previse umesala prste u SPC, sto sve ne vodi u dobrom pravcu ni crkvu ni srpski narod. A Artemije, koji pade jer se ne dade ...
Препоруке:
0
0
29 среда, 05 јануар 2011 10:44
брм
Milaнски едикт је најзначајнији правни акт у новој европској историји..а сочинио га је Нишлија, уз далматинског преводица Библије на латински (најпресуднији културолошки чин за западну Европу) најзначајнија одбачена (због бесмислице о досељаавњу Словена)личност у Срба...
питање је елементарне културе и самосвести да изађено из титоизма и штросмајеризма/јагићевизма и почнемо да баштинимо наше великане, без обзира на тренитне политичке некоректности... а унијатска "фуртутма" је можда намерно инсценирана да се не би обележио... латини су старе варалице..размислите и о томе..
Препоруке:
0
0
30 среда, 05 јануар 2011 13:27
Вељко
Упркос обухватности, аутор је избегао да се позабави најактуелнијим - спрегом световних власти и врхова СПЦ, притисцима ради изнуђивања оставке Његове Светости почившег Патријарха Павла (и разлозима за њих), иизбором/наметањем наследника на трону, неканонским поступањем Синода и Сабора у прогањању и обрачуну са владиком Артемијем и поклоницима, изменама епархијског устројства и црквеног обреда у оквиру екуменске и проунијатске политике, а у функцији даљег раздуховљења и расрбљивања.

Кључни проблеми се тиме само додатно гурају под тепих. Чему и коме то служи?
Препоруке:
0
0
31 среда, 05 јануар 2011 14:19
Симић Манојло
Тако је Вељко !!!

Црква је у Србији одвојена од Државе, али није
Држава од Цркве.
Који је разлог да Борис Тадић, који једва зна да се
прекрсти, онако често на почетку свог мандата, одлази у Патријаршију ?
А већ дуго тамо не иде. Изгледа да је све већ
одрађено.
Препоруке:
0
0
32 среда, 05 јануар 2011 16:32
thinking maize@ брм-у
Поштовани, ја ономад предложих место у ОВОМ ТРЕНУТКУ ЗБУЊУЈУЋИХ иницијатива око прославе 1700 година Миланског едикта, као догађаја који је ОЗАКОНИО хришћанство у Римској империји, да се ми Срби, заједно са ДРУГИМ ПРАВОСЛАВНИМ Балканцима припремамо за 1000-годишњицу битке на Беласици, када је војска византијског (модерна терминологија!) цара Василија 2-ог поразила војску Самуила, западно-бугарског цара (службена терминологија модерне византологије!) и ослепила 10000 заробљених Самуилових војника-православних Словена! Да се ПРОСЛАВИ ТА ГОДИШЊИЦА, као вид ПОМИРЕЊА ИЗМЕЂУ БАЛКАНСКИХ ПРАВОСЛАВАЦА! Да не говоримо о 100 година битке на Церу! Све пригодније и прикладније годишњице, него у ОВОМ ТРЕНУТКУ ЗБУЊУЈУЋА ПРОСЛАВА, еда би угодили неком тамо у Империји! О папи римском да не говоримо! Узгред, ЗАШТО СЛАВИМО ОЗАКОЊЕЊЕ ХРИШЋАНСТВА "даровано" од Константина? ОЗАКОЊЕЊЕ РАДОСНЕ ВЕСТИ? Јел Исусу Христу ТРЕБА ОЗАКОЊЕЊЕ? РАЗМИСЛИТЕ О ТОМЕ!
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 06 јануар 2011 23:08
Душан Ариљевић
Оптужбе за финансијску изнуду и профитирање

1.Аутор је не случајно избором речи: "напади на ..." или "оптужбе за фин...." ставио и онога ко добронамерно жели нешто да коментарише у апсолутно неугодан положај.

2.Аутор се у наведеном поглављу само у првој четвртини текста "држи теме". Зашто таква недоследност? Формулација којом се сугерише да се СПЦ бави изнудом, то јест да је високо профитна организација као да треба да обезбеди одговор: "СПЦ то не чини - све је ок". Па не чини то али постоје други проблеми.

3. Инсистирање на ПРАВУ САМО ОНИХ КОЈИ СУ ЧЛАНОВИ ЦРКВЕ да могу о њој у вези финансија критички говорити са поуком "ако им се не свиђа могу да напусте..." је бесмислено. Ако је право цркве да учествује у друштвеном животу државе у којој делује, наравно да утиче на њега, тако с друге стране црква треба да поштује устав и законе, односно да буде равноправна са другима када је на пример у питању њено финансијско пословање.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер