Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Patrijarh Pavle - Jasenovac na putu do Niša

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 10 decembar 2010 14:14
Miroslav Đukić
Svi putevi vode u Rim, ali put Niš-Rim (i obrnuto Rim-Niš), vodi isključivo preko Jasenovca! Ako čovek krene iz Rima, posebno ako je taj čovek slučajno papa, ne može da dođe do Niša, a da pre toga ne naiđe na Jasenovac. Tu u Jasenovcu zastane, klekne, pokloni se senima pobijenih, zamoli za oproštaj i... Otvaraju mu se putevi, vidici, perspektive! Odatle mu se otvara PUT za Niš, Beograd, Moskvu...
Preporuke:
0
0
2 petak, 10 decembar 2010 14:16
Stefan Karganović
Briljantno! Da li se u nekoj arhivi nalazi i odgovor, ako ga je bilo, na ovu apostolsku poslanicu? Posle ovoga, pod predpostavkom da je poziv suverenu Vatikanske države još uvek na snazi, ostaje samo da se reši jedno pitanje, a to je itinerarij njegovog puta za Niš. Da bi bilo moralno svrsishodno, pontifeksovo putovanje mora voditi preko Jasenovca. Kada smo već na pitanju itinerarija stranih uglednika koji žele da učine posetu Srbiji, građani Srbije moraju insistirati i na tome da sledeća poseta turskog predsednika obavezno vodi upravo kroz Niš i pored Ćele kule. A sledeća poseta bošnjačkog člana Predsedništa BiH, po istom načelu, ne sme biti prihvaćena bez usputne posete uništenim srpskim selima oko Srebrenice.
Preporuke:
0
0
3 petak, 10 decembar 2010 14:47
svetac
Žmarci su me pri čitanju poslanice onda još hodajućeg sveca Pavla podišli od količine zgusnute mudrosti, nacionalne brige, moralne uzvišenosti, uzvišene odmerenosti u rečima, jasnoće u mislima ... Jedan je takav bio u veku, a svetleće njegov podvig doveka!
Preporuke:
0
0
4 petak, 10 decembar 2010 15:10
aleksandar
Ne slažem se sa prvom rečenicom autora.
Istorija nije, nažalost, dala svoj sud ni o Jasenovcu, ni o NDH, ni o ulozi Katoličke crkve u svemu tome.
O tome se u svetu i u svetskoj istoriografiji ne zna ništa ili gotovo ništa. Prava istina je odavno zataškana, sakrivena, prećutana, a posebnu čar daje to što je nakon "ratova devedesetih" prava i istinska žrtva onog istinskog genocida oglašena za dželata, što je dični "ceo svet" (zapravo katolički i protestantski zapad) forsirao i prihvatio sa oduševljenjem, zluradim "latinskim" revanšizmom i ciničnim osmehom.
Broj žrtava se konstantno umanjuje, a Jasenovac je na putu da se za nekoliko godina pretvori u beznačajan "radni logor" u kome je eventualno stradao mali broj Jevreja i Roma. Srbi se uskoro neće pominjati ni kao treći red žrtava, kako se danas uglavnom u Hrvatskoj, kroz zube inače i pominju.
Samo stratište danas služi u dnevno političke svrhe, da bi se čak i jedan Mesić i Josipović prikazivali kao "demokrate" i "humanisti". Naravno, obojica veoma dobro paze da stvari ne nazivaju pravim imenom, a o priznanju najužasnijeg, najprljavijeg i najprimitivnijeg genocida u istoriji, o izvinjenju, kajanju i žaljenju, nema ni govora.
O nestanku celog jednog naroda iz NDH, pravoslavlja i ćirilice, više nema razgovora ni stručne rasprave. To više nikoga ne zanima.
NDH se lažno prikazuje kao nekakva "kvislinška, privremena, prinudna tvorevina". Niti je bila kvislinška, niti privremena, a ponajmanje prunudna.
Zapravo, samo mi u Srbiji i Srbi kao narod o svemu tome ponešto znamo, mada sa novim obrazovnim i školskim programom po kome peru mozgove našoj deci, uskoro će "Srebrenica i Vukovar" kao i "denacifikacija Srbije" u potpunosti da sakriju i prekriju onaj pravi, istinski genocid.
Ponovo sam se podsetio pisma Patrijarha Pavla.
Izuzetan čovek i duhovnik je bio.
Neka mu je večna slava.
Preporuke:
0
0
5 petak, 10 decembar 2010 15:36
Veljko
Na žalost, kao što poziv nije potekao ni od poštovanog autora, niti od konstruktivnih komentatora, tako će i itinerer određivati isti oni koji nam decenijama zapržavaju čorbu. Uz svesrdnu pomoć aktuelne kvislinške svetovne i crkvene vlasti. Sve dok nas ne proguta već primenjen trojak postupak - trećinu istrebiti, trećinu pokatoličiti, trećinu pounijatiti.
Preporuke:
0
0
6 petak, 10 decembar 2010 15:39
Smiljanski
Malo ko od Srba zna uopšte da je Vatikan prvi priznao Sloveniju i Hrvatsku ?A što je još gore, to im ništa i ne znači!Da je tako ne bi im se svakodnevno divili i prihvatali njihovu propagandu o "zločestim" Srbima.Zbog svoje snishodljivosti,komfora,letovanja u toj njihovoj,kupovinu u "IDEI","dobri" Srbi će to prećutatai,i prihvatati ulogo zločinca.Dokle ide naša servilnost,i glupost teško je dokučiti,ali ćemo vrlo brzo imati prilike da vidimo još "argumenata"kad budu počeli da nas ubeđuju da je odlično da nam dođe Papa!
To što je u Jasenovcu poklano 1000.000 srpske nejači,i u tome najveću ulogu imali katolički sveštenici(fra-Filipović-Majstorović,Stepinac,...),to nema veze,jer Evropa nema alternativu!!!
Preporuke:
0
0
7 petak, 10 decembar 2010 15:56
Baja Patak
Gospodine Mišina, kažete da patrijarh Irinej kao da ne shvata da pravoslavnim Srbima Niš nije svetilište kao što je Jasenovac. Shvata on to odlično, shvata, ali i njemu cilj opravdava sredstva – a cilj mu je da rimskog papu po bilo koju cenu dovede u Srbiju. A šta koristi kao sredstvo (izgovor)? Za dolazak pape u NIŠ koristi godišnjicu potpisivanja MILANSKOG Edikta. Logika kaže da bi trebalo da se proslava - ako se već održava, održi na mestu proglašavanja Edikta – dakle: u Milanu. Otkud Niš? Pa – kažu pristalice tog rešenja: zato što se potpisnik Edikta, imperator Konstantin rodio u Nišu.
- Imperator Konstantin nije jedini potpisnik Edikta. Svi nekako (zgodno im valjda dođe?) prećutkuju da on uopšte nije bio jedini donosioc tog edikta. Ko-potpisnik je bio njegov ko-imperator Licinije.
- Pa šta ako se imperator Konstantin rodio u Nišu? Šta bi bilo da se sticajem okolnosti rodio npr. na galiji na pučini Jadrana? Da li bi 2013 g. tamo trebalo da se održi proslava? Predlog o Nišu je nespretan i neinteligentan alibi za dovođenje rimskog pape u Srbiju, u kojoj mu niko osim sadašnjeg političkog i verskog establišmenta ne želi dobrodošlicu.
Ne znam koliko je dug arhijerejski staž sadašnjeg patrijarha Irineja – tj. da li je u vremenu kada je pokojni i sveti Patrijarh Pavle potpisao pismo koje ste citirali papi – ali, u Arhijerejskom Saboru i danas sede živi svedoci onog vremena u čije ime je Patrijarh Pavle i potpisao ono pismo. Kako te ljude nije sada stid ? Kako mogu da podržavaju ovu inicijativu patrijarha Irineja?
Trebalo bi da se nađe neko ko će ovaj članak g. Mišine, sa pismom Patrijarha Pavla rimskom papi umnožiti i u obliku letka deliti nesvesnim i slabo obaveštenim srpskim vernicima pred ulazima u crkvene porte – a oni bi onda trebalo da dignu glas protiv ove bezumne inicijative. Da li će se to dogoditi? Neće (ni prvo, ni drugo). Onda ne vredi ni naricati i kukati.
Preporuke:
0
0
8 petak, 10 decembar 2010 17:57
Visarionj
Ovo pismo patrijarha Pavla moralo bi da bude kao kakav proglas odštampano na bilbordima i deljeno po crkvama kao kakva važna nacionalna poslanica.Ništa se ne sme zaboraviti, niti krivotvoriti,
Naravno, da se pokušava da umanji broj žrtava.Uskoro će i slobodoumni i demokratični Josipović da tvrdi da Srba u Hrvatskoj nikada nije ni bilo.I biće onih među nama koji će u to poverovati.
Ne treba pamtiti iz mržnje ali se mora pamtiti zbog trajanja.Sve, pa i njihova mržnja koja se kamuflira, prikriva i kad dođe trenuatk uvek iznova izliva.
Dučić je tačno uočio da su Hrvati "PARNIČARI".Moramo, posle svega da dodamo da su oni prepredeni parničari.I ne samo parničari nego i zakleti zagovornici zločina nad svima drugima i da kad zločin učine imaju običaj da tuže onoga nad kojim su ga učinili.I mi tu nasedamo.Umesto da mi podignemo tužbu, oni nas preduhitre i kad se setimo da to i mi učinimo, oni igraju na trakaljici , da li istovremeno ili ovako ili onako da se tužbe povuku i tako tvrdeći pazar zataškavaju sve ono što je u ovom pismu patrijarhovom kao njihov zločin i greh decidirano navedeno.Ta igra je večna i niko u Hrvatskoj iskreno od nje nije odustao.Nikada.Nikada nije istina o Jasenovcu smela da se saopšti, niti blagovremeno prezentira.Čekalo se i sad, kako vreme odmiče sve se više broj žrtava umanjuje.
Odavno zagovaram ovde, jer druge prilke nema, da se među nama ne radi o izmirenjima, nego o svesnom obostranom konstatovanju da se ne trpimo i da samo na toj osnovi tražimo da se osnivaju svi odnosi.Ako IDEJA ovde i neki naš trgovački lanac tamo.Nema ga tamo - nema ga ni ovde.I sve tačno i bez izuzetka.Inače ćemo biti večito magarčeni.A ovaj patrijarh ne sme mimo ovoga pisma, koje treba deliti kao talisman svakom srbinu u svim crkvama.Inače u njih nećemo ići.Ne budemo li znali kako protivu zla da se organizujemo ono će se ponavljati.A prilike za zlo nad drugim narodom na ovim prostorima ukazuju se veoma često u jednom veku.Za njih se možemo i zajedno pripremiti.Mi posebno
Preporuke:
0
0
9 petak, 10 decembar 2010 18:09
Živorad
Veljko, mislim da ste preterali.

Irinej zaboravlja Jasenovac, i to ste rekli.
Bojim se da je u ovom tekstu 80% tačnoga ali onih 20% što opredeljuju ovaj tekst sadrže previše isključivosti da bi se tek tako prihvatili.
Preporuke:
0
0
10 petak, 10 decembar 2010 18:46
vasilije kleftakis
Pre dosta vremena preveo sam na srpski jezik poduži i dobro dokumentovani članak ruskog autora Mihaila Škarovskog:“ Stvaranje i delatnost Hrvatske pravoslavne crkve tokom Drugog svetskog rata“. To pitanje je sada aktuelizovano – s jedne strane zbog razvoja događaja u samoj Hrvatskoj, a s druge neprekidnim lobiranjem sadašnjeg srpskog verskog establišmenta oko pripremanja terena za posetu rumskog pape Srbiji. Članak je objavljen na ovom sajtu (http://www.nspm.rs/crkva-i-politika/stvaranje-i-delatnost-hrvatske-pravoslavne-crkve-tokom-drugog-svetskog-rata.html) . Ko nije lenj i potrudi se da ga pročita, a posle toga ponovo pročita pismo Patrijarha Pavla “ prvom slovenskom“ – a rimskom, papi - biće još dublje impresioniran stavom i blagom odlučnošću pokojnog i svetog (plašim se, možda čak i poslednjeg pravog) Patrijarha Srpskog. Šta reći o ovom sadašnjem i njegovom okruženju posle svega što se u poslednje vreme zbivalo, zbiva - a plašim se: i zbivaće se?
Preporuke:
0
0
11 petak, 10 decembar 2010 18:59
Milicic Nenad
A ja sto cu, ali sa kime cu?
malo rukah, malena I snaga,
jedna slamka medju vihorove,
sirak tuzni bez nigdje nikoga!
Moje pleme snom mrtvijem spava,
Suza moja nema roditelja,
Nada mnom je nebo zatvoreno,
Ne prima mi placa ni molitve;

Sa ovim stihovima pocinje "Gorski Vijenac" 1847 su napisan a aktuelni i danas.Posle Vladikinih reci svaka moja rec je suvisna ostaje samo da dodam Evropa nema alternativu i PAPA nema alternativu???
Neka nam je Bog u pomoci!
Preporuke:
0
0
12 petak, 10 decembar 2010 20:07
Milan Šećerović
@Stefan Karganović
Potpisujem Vaš komentar. Valja ga samo proširiti i na zvaničnike iz Mađarske i Bugarske koji nam dolaze u službene posete. (Nedavno je izašla knjiga na preko 500 strana: Mađarski zločini 1941-1945; u izdanju Muzeja genocida u Beogradu).
Preporuke:
0
0
13 petak, 10 decembar 2010 21:51
vlada
Slažem se sa većinom komentara, naročito sa onim pod nazivom "svetac", koji se odnose na nenametljivu mudrost i svetost pokojnog patrijarha Pavla (i mene su bukvalno podilazili trnci, hvatala jeza i krenule mi suze na oči dok sam čitao pismo). Ali moram da se složim i sa g. Živoradom u pogledu preterane oštrine kada je reč o patrijrhu Irineju, pogotoov kada je reč o (ne)uviđanju značaja Jasenovca. Mislim da bi trebalo da se klonimo takvih teških i nepravednih međusobnih optužbi.
Preporuke:
0
0
14 petak, 10 decembar 2010 22:12
@Živorad/vlada
Samo ponovo pročitajte štampu iz vremena posete Beču našeg aktuelnog patrijarha!

Preterano?
Jeste!

S čije strane?
Preporuke:
0
0
15 petak, 10 decembar 2010 23:01
srdjan conic
Briljatno podsecanje. Zbog cega je patrijarh Irinej pozvao papu u Nis. To samo on zna i oni koji su ga postavili ne mislim na sabor i episkope. Umesto da prica o papi nas patrijarh bi trebao da prica o KIM o ugrozenim ljudskim pravima radnika na zivot i rad jer je zivot najsvetija hriscanska vrednost.Umesto sto poziva papu trebalo bi da pozove ruskog patrijarha Kirila da zajedno sluze u Gracanici Bogorodici Ljeviskoj ... Ako ovako nastavi Irinej ili kako ga narod vec zove nejaki Irinej srpski narod nece pamtiti po dobru.
Preporuke:
0
0
16 subota, 11 decembar 2010 03:56
Radgost
Vatikan,država,je priznao Sloveniju i Hrvatsku
1992g. prvog dana pravoslavne nove godine!
Zašto su proglasili baš tog dana to samo oni
znaju.Dalje,Vatikanu je izgleda od ogromnog
značaja da zaposedne Moravu i "via militaris".

Ali što se srpskog jezika tiče, to njihovo nastojanje,
da se i u Nišu instaliraju(mislim na latine) ako
im uspe, može biti pogubno za nestanak Srpskog Jezika.
Naime,neke stare knjige pominju neki dogovor Bugara i
Hrvata o njihovom međusobnom razgraničenju na Južnoj
i Velikoj Moravi.Narečje Srpskog Jezika kojim se govori na potezu od Jagodine do Prilepa nije uključeno
u standardni jezik;zapravo Beograd se ruga tom narečju unazad nekih 150 godina.Na Balkanu,jedino
Beograđani se sprdaju sa tim narečjem!Da bi nekom
bilo jasno o čemu govorim,to znači da se podalpsko
i crnomorsko narečje srpskog jezika mogu sporazumevati samo preko južnomoravskog!
Šiptarima i Mađarima ništa ne smeta da se sporazumevaju na tom narečju.
(I nemojte se pozivati na Vuka da je to njegov
propust pošto je čovek napisao da nije stigao da
prouči istočna narečja).
Tom narečju srpskog jezika neizmerno poštovanje
je pokazivala nekadašnja Turska Imperija;službeni
jezik je bio Srpski a ne tamo neki HBBMCG jezik.
Ili drukčije rečeno:zašto je Turcima bio pogodniji
bio srpski u odnosu na bugarski jezik?
Preporuke:
0
0
17 subota, 11 decembar 2010 08:12
pastrovic
Pomaže Bog!

Čekajte malo, poštovana gospodo i braćo i sestre!
Kako vi to mislite:"Preko Jasenovca, da klekne, da se izvine, pa onda pravac Niš?"
Ne dolazi u obzir!!!!!
Nema tog izvinjenja koje može da papu i Vatikan "opere" ne samo od našeg Jasenovca, nego od hiljada širom svijeta posijanih "jasenovaca" Rimo-katoličke crkve i njenih ideologa.
Kako vi to mislite, po Bogu, da je dovoljno da papa klekne, da se izvine i "pojela maca" milion srbskih duša samo u II svjetskom ratu?
I dokle će mo da sami sebe lažemo i da se rugamo svim tim (i ovakvim, i onakvim) zvjerski UNIŠTENIM Srbima, a zastava tog vatikanskog likovanja eno se leprša i pod Avalom i pod Lovćenom?
Uostalom, kako god vas volja.
Ja jedino priznajem ono esfigmensko "Pravoslavlje ili smrt", a vi i dalje zovite vaseljenskog patrijarha iz Istambula - "Vaša Svetosti".
Preporuke:
0
0
18 subota, 11 decembar 2010 14:43
Zmaj od Noćaja
Milicic Nenad
"Posle Vladikinih (mislite Vladičinih)reci svaka moja rec je suvisna ostaje samo da dodam Evropa nema alternativu i PAPA nema alternativu???"
Gospodine, Evropa IMA alternativu a papa uopšte ne dolazi u razmatranje. Bez i jednog upitnika!
Uostalom Gorski Vijenac počinje sa: "Viđi vraga su sedam binjišah"...
Preporuke:
0
0
19 subota, 11 decembar 2010 14:43
Nomad Sajberski
pastrovic
Pomaže Bog!

Čekajte malo, poštovana gospodo i braćo i sestre!
Kako vi to mislite:"Preko Jasenovca, da klekne, da se izvine, pa onda pravac Niš?"
Ne dolazi u obzir!!!!!

Tako je! Šta bi nam značilo njegovo izvinjenje kad bi on nastavio po starom i prvom prilikom podržao nekog novog Stepinca?
Šta znače njihova izvinjenja i obećanja! Čitate li kako se odnose sa Rusijom. U Lisabonu jedno, posle toga drugo?!
"U se i u svoje kljuse"!
Preporuke:
0
0
20 subota, 11 decembar 2010 19:06
pastrovic
Radgost
Vatikan,država,je priznao Sloveniju i Hrvatsku
1992g. prvog dana pravoslavne nove godine!
Zašto su proglasili baš tog dana to samo oni
znaju.Dalje,Vatikanu je izgleda od ogromnog
značaja da zaposedne Moravu i "via militaris".
........................................
Ili drukčije rečeno:zašto je Turcima bio pogodniji
bio srpski u odnosu na bugarski jezik?

Zahvalan sam na ovu izuzetno vaznu primjedbu, a koja se, kao sto vidimo, "veoma uspjesno" zaboravlja.
Okreni-obrni, izgleda da smo sami sebi "izglasali" nestanak!?
Preporuke:
0
0
21 subota, 11 decembar 2010 23:40
pastrovic
Opet ja!
Nadam se da vam neću dozlogrditi tako brzo, jer sam strašno tvrdoglavo uporan u nastojanju da i na "silu" ukažem na greške i laži kojima smo nakljukani!
Čitajući ovo pismo vatikanskom zlu oličenom u galvnom mamonu papi, rekoh sam sebi da sam se može biti grdno ogriješio što sam bio ljut na sada blaženopočivšeg nam patrijarha Pavla, zbog čestitanja katoličkih božićnih blagdana beogradskom nadbiskupu, i to baš one mučne i sramotne 1995.

Umoran sam od tog našeg laganja samih sebe.
Navešću samo par primjera:
1)- Stvaranje Jugoslavije 1917. u (opet) Nišu nije dokaz ničeg drugog do nepoštovanja imena srbskog i srbske države. Ne postoji niti jedna kraljevska dinastija osim srbske koja je svoju zastavu precrtala, pretumbala, da bi se to dopalo istrajnim srbskim krvnicima;
2)- Lažemo se i kada neprestano u najcrnjem kontekstu pominjemo "komunjare"!? Ispade sad da je pokojni veliki A. Rajs sve ono što je pisao Srbima za opomenu, pisao nekakvim komunistima.
Nije bogme, nego sve "vrlim" svetosavcima, koji su svi do jednoga imali vjeronauku u školi.
Ja je nemadoh!
3)- Lažemo se i kada pokojnog čiča Dražu uporno nazivamo "voždom III srbskog ustanka"! Zašto posmrtno jednog čovjeka, oficira i patriotu na silu trpamo u strogo srbskog, kad je on bio čovjek od riječi.
Zakletvu koju je polagao, polagao je jugoslovenskom kralju, jugoslovenskoj vojsci i državi, ne Srbiji!
Pa dalje Pašić i - OSTALO!!!
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 12 decembar 2010 08:11
rusofil
Sv.Vladika Nikolaj
"Zgrči majke nad koljevke prazne,
Nad koljevke prazne i krvave.
Još zaveza jezik u Srbina,
Da ne smije pjevat ni kukati,
Niti Božje ime spominjati,
Niti brata bratom osloviti;
Još zaveza noge u Srbina,
Da ne smije slobodno hoditi,
Osim tamo kud ga konop vodi,
Konop vodi ili kundak goni;
Još zaveza ruke u Srbina,
Da ne smije radit van kuluka,
Niti sjesti, niti hljeba jesti,
Bez satanske gorde zapovjesti,
Niti đecu svoju svojom zvati,
Nit slobodno mislit ni disati.
Tako išlo za dugo zemana,
Dok nabuja Zemlja Srbinova
Od mrtvijeh srpskijeh telesa,
I od krvi srpskih mučenika,
Ka tijesto od jakoga kvasca.
Tad anđeli Božji zaplakali,
A Srbi se Bogu obratili,
Jedinome svomu Prijatelju
Jedinome svome Spasitelju,
Višnjem Bogu i svetome Savi.
Tad se Savo strese od užasa,
Skoči, viknu iza-svega glasa:
"Dosta, Bože, poštedi ostatak!"
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 12 decembar 2010 17:49
Saša
Mi smo se polako ali sigurno vratili u vreme titoizma i apsolutizma. Suspenduje se srpska državnost na Kosovu i u Vojvodini, manjine su favorizovane u odnosu na Srbe, ćirilica se proteruje iz svakodnevnog života i iz škola, falsifikuje se istorija, zavedeno je medijsko jednoumlje, (da nije, ovo pismo patrijarha Pavla bi cela Srbija trebala da zna napamet,)hrli se u zagrljaj eks-Ju ``braći``, pa na kraju Sabor SPC će većinom glasova (Artemije je samo bio probni balon) i izglasati poziv papi da nas poseti 2013, što, ruku na srce, čak ni Titu nije palo na pamet. O tempora, o mores!
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 12 decembar 2010 23:42
prosecan.srbin@mail.com
Kada bi mi malo bolji bili, ne bih se ja ovih ni plašio. Onog trenutka kada se spusimo na njihov nivo utakmicu smo izgubili. Malopre pričah sa seljakom i reče mi da kad poštenih seljaka nestane nestaće i Srbije. Ove godine Rusu spasli seljake otkupljujući voće, a među tim istim seljacima bi i onih koji podvaljivaše robu prskanu kako ne treba. Rusi rekli da neće više raditi sa nama. Jedan seljak svojoj stoci nije hteo da da salatu koju je iznosio srpckoj deci na pijac ("neće da truje stoku"). Poslodavac koj se predstavlja kao Srbin daje radnicima platu ispod minimalca. Radnici potpisuju da su primili 20000 din., a na ruke uzimaju 14000. Posle ga ti radnici podkradali za malo veću sumu. On pare nepošteno zarađene dao Nemcu da kupi sinu kola, a sin se slupao...
Ne sudimo nikom (unapred). Pogasimi televizore. Ne kupujmo novine. Prebrojmo se. Malo nas je i od nejaka materijala. Uzdajmo se u Božiju milost i trudimo se ne bi li je zaslužili.
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 13 decembar 2010 01:12
Zdravko
Evo već je prošlo punih deset godina od kada je Papa Jovan Pavao Drugi pohodio Baljaluku. Mogu vam prenijeti svoja iskustva. Stašnijeg i užasnijeg dana po prestoni grad Srba zapano od Drine niti je bio niti će biti. Narod se pozatvarao u svoje kuće i stanove, salila se ogromna NATO okupatorska vojska u grad. Policije da nemožeš vjerovati. A Hrvata invazija jedna. Mjesto molitve Hravat i Pape samostan Petrićevac u otadžbinskom ratu spaljen. Iz tog samostana je izgmizao ustaški koljač i ljudožder Fra Miroslav Filipović i u svom prvom nastupu sa družinom na zvjerski način pobio preko dvije hiljade Srba u selu Draguliću nadomak samostana na brdu Petrćevac. Kasnije je fra Filipović postao upravnik sistema koncentracionih logora Jasenovac i dobio nadimak fra Sotona s kojim se ponosio. To bijaše u drugom svjetskom ratu. U ovom otadžbinskom to mjesto satanske družine je srušeno. Papa je došao da pomogne u obnovi i da proglasi za blaženoga dr Ivana Merca jednog od rodonačelnika srbomziteljstva i uzor Anti Starčeviću. Kakvo poniženje, kakav gorak okus u ustima, kakav prst u oko! Danas na mjestu srušenog samostana niko veći, sa dvije kule, armiran, suvi beton. Zlokobno se nadvio nad Banjalukom. Bojim se da će ista "sreća" zadesiti i vas u Nišu 2013., ne bi volio, ni dušmanu a kamoli bratu. U toku je beatifikacija Pape Pia 12, pape iz Drugog svjetskog rata. Jedino se ponosni Jevreji bune, srpski zvaničnici mudro ćute jer, na pomolu je otopljavanje odnosa, regionalna saradnja, možda ispadne i neka nova Jugoslavija, kuš veće sreće!
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 13 decembar 2010 05:45
pastrovic
Nijesam ja niti političar niti kakav stručni ekspert, ali jasno vidim i to svakodnevno (već je i ćorava kokoš to ugledala), da se Dodik nevjerovatnom upornošću zalaže da i Hrvati dobiju svoj dio BiH, i to onaj koji je leglo najkrvoločnijih ustaša, a koji te ustaše zovu Herceg-Bosna Srebrena!
Nije uopšte slučajno to silno Dodikovo druženje sa okorelim anti-Srbinom Tadićem.
Bilo kako bilo, dok god obojica imaju ovakvu amorfnu srbsku masu na koljenima, koja svakodnevno očekuje milostinju od njih dvojice koji su "puni k'o brod", ja nemam drugog izbora nego da se samo žalosno, nemoćno i sramotno osmjehujem ne na to što rade njih dvojica i ustaše, nago na to kakvom blentavom rodu pripadam.
Da nijesmo toliko blentavi, zar bi pod ovakvim okolnostima pravili svu ovu sramotu u SPC (ne ulazim sad u to ko je tu u pravu a ko nije).
Da nijesmo kao narod skroz na skroz šenuli pameću, zar bih mogao da vidim "pobožne" Srbe kako dolaze u Crkvu da se Bogu pomole, da se pričeste, da krste dijete ili kojim drugo povodom, a ne u jednim nego u mnogim kolima se ponosito kočoperi crvena petokraka?
Mislim na one nesrećne zabludjele ovce koji i dalje navijaju za "Partizan" i za "C. Zvezdu"!
Ja ili sam zaista totalni idiot, ili sam "genije", ali mi nikako ne ide u glavu da nam je posve sve jedno: crvena Titova petokraka ili pravoslavni krst!
Kako je moguće da jedan "grobar" ili "delija" uopšte smije i da pomisli da ima Krsnu Slavu i da je proslavlja?
Zato mnogi više i ne kažu "Krsna Slava", nego kažu samo "slava".
Takvima, a to je ogroman broj Srba... takvima ne može da "uđe" u glavu da je ta "slava" nešto strogo vezano za pravoslavlje, za krst, tamjan i kandilo, za sveštenika i za svijeću voštanicu.
Pa se onda čudimo što nas to snađe, jer mi "nijesmo ništa krivi nego ovi što nas vode", bilo episkopi, bilo političari.
E pa neće biti da je to baš tako, i da nijesmo svi mi, svjesno ili nesvjesno, učesnici u sahranjivanju SRBSTVA!!!

Izgleda da će "Petrićevci" tek da niču???
Preporuke:
0
0
27 ponedeljak, 13 decembar 2010 05:56
pastrovic
Oprostite, ali zaboravih nešto važno: nemam ja lično ništa protiv da je nekome milija crvena proleterska petokraka od pravoslavnig krsta, i da mu je bliža srcu zbog "raznoraznih razloga", to čak mogu da ispoštujem kao nešto stameno (i časno) u uvjerenju (koliko god to bilo protiv mene i mog uvjerenja), ali sam apsolutni protivnik miješanja "baba i žaba"!
Ili si muško, ili si žensko... ili krst, ili petokraka, ali ne pristajem na to da smo skoro svi i jedno i drugo prihvatili i izmuljali u zajedničku vreću!
O tome govorim, i za to i "za protiv toga" se borim koliko i kako mogu i umijem!
Preporuke:
0
0
28 ponedeljak, 13 decembar 2010 07:32
pastrovic
24 nedelja, 12 decembar 2010 22:42
Ova adresa el.pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli
==============================================

Zapazio sam tekst, ali, toliko ima toga da ne mozes sve da registrujes pa da dan traje svih 36 ili ne znam ti ni sam koliko sati!

Posteno ste ovo rekli, a da je gadno... jest'!!
Preporuke:
0
0
29 ponedeljak, 13 decembar 2010 08:58
Ceca Lazinica
Pa kad dodje papa jel očekuje da mi kleknemo pred njim da nas pokrsti ili očekuje da ga gadjamo jajima. Najbolje da nam patrijarh unapred to objasni da znamo šta nam je činiti.I šta ako ode u Jasenovac da se izvini pa dozvolili su ponovo proterivanje i jedno izvini sigurno neće biti dovoljno.Izgubljeni životi i mladost se ne mogu vratiti a hiljadu izvini ne menja baš ništa.Jel opet treba da zaboravimo ko smo i sa koliko žrtava je stvorena država.Srpskih žrtava nevinih žena i djece.E pa nek se mire i izvinjavaju i vole i prave ponovo združenu državu al bez mene i mojih nasljednika.Dosta je bilo stvarno. nek obidje papa srpske sveštenike po Hrvatskoj nek ih pita kako im je koliko ima krštenja i sahrana.Kad dobije odgovor sve će biti jasno pa ako ima obraza neka dodje u Niš.
Preporuke:
0
0
30 ponedeljak, 13 decembar 2010 11:13
brm
čestitam cenjenim komentatorime ovakvo jednoumlje nije bilo ni u listu Komunistu...
Preporuke:
0
0
31 ponedeljak, 13 decembar 2010 12:12
drabra
Pokojni Patrijarh Pavle bi morao biti ponosan da ima jos Srba.
Molio bih NSPM da objavi jos od Patrijarhove prepiske ako moze.
Preporuke:
0
0
32 utorak, 14 decembar 2010 03:47
pastrovic
brm
čestitam cenjenim komentatorime ovakvo jednoumlje nije bilo ni u listu Komunistu
===================================================
Pa niko Ti ne brani da promijenis vjeru, pa ti eto odmah Tvojeg "dvoumlja"!
I prilicno si nepismen... to za pocetak mojeg "druzenja" sa Tobom!
Preporuke:
0
0
33 utorak, 14 decembar 2010 13:03
Saša
@Brm
Ima stvari u životu koje ne trpe višeumlje. Bog je na prvom mestu, i čestitam komentatorima NSPM na ovakvom jednoumlju. Ima nade!
Preporuke:
0
0
34 utorak, 14 decembar 2010 15:47
pera
Na putu do Nisa i ujedinjenja stoje ogromne i gotovo nepremostive razlike. Rim je cetiri veka otpadao od Crkve dok nije konacno otpao. A posle toga otpadanje od Istine se nastavilo vrtoglavom brzinom i tako 10 vekova. Da li jedno izvini za Jasenovac moze da promeni to sto su katolici daleko otisli u jeres? .
Preporuke:
0
0
35 četvrtak, 16 decembar 2010 02:19
Bobo
Čitajući ovaj tekst i vaše komentare, razmišljah da i ja napišem koju, ali se sjetih Zorke Delić, mučenice koja je preživjela Jasenovac i Jastrebarsko.Ko bi mogao bolje od nje govoriti u ime miliona nevinih žrtava? Pročitajte braćo i sestre i nemojte zaboraviti!
http://www.pecat.co.rs/2010/04/vaskrsnuce-zorke-delic/
A vi koji nas gurate u zagrljaj vatikanskom zlu...
Šta reći? Neka vas je stid!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner