петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Беда и свест о кризи

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 08 децембар 2010 22:53
Jasna Simonović
Postoji nešto gore od siromaštva: sirotinjski mentalitet! On ne dopušta da ljudi od znanja, ljudi bolji, ljudi inventivni imaju prednost...
Nije lako biti bolji, ali je lako propustiti boljeg...samo se treba odvažiti...

Imam jako loše mišljenje o Slobodanu Milosavljeviću, ali ovo navedeno nije rekao bezveze! Hrana je još uvek tu! Može i da je nema...

Skupa hrana je dostupna! U sred bogate zemlje stoje siromašni i gladni, lenji da je uberu, lenji da je jedu...(možda plaćamo "Evin" greh - ha!)..

Dok se po Beogradu izređaju razni bivšerepublički i regiosrpski nazovibiznismeni (čast izuzecima)
koji grade krive zidove, ruše prave krovove...
Dok se po sudovima izređaju lojalniprevaranti advokatskih komora i zaribaligrešnici sudijskih društava... trbuhom za kruhom odlaze diplome, profiti, vlasništva...Farewell...
Препоруке:
0
0
2 среда, 08 децембар 2010 23:42
deratizacija mozga
Jasna Simonovic pogodili ste pravo u srz ja bih taj mentalitet nazvao rajetinski mentalitet.Sto se tice samog teksta sve je receno i lepo analizirano duduse autor nije izlozio eventualna resenja vec je samo skenirao postojece stanje stvari u svakom slucaju dobra analiza.Sto se vlast tice mislim da njima nije mnogo stalo do naroda tako da glad njih ne uzbudjuje isuvise su zauzeti pljackanjem preostale imovine.
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 09 децембар 2010 01:43
Petrushin
Историја нам сведочи о томе да овакав степен сиромаштва често може бити основа за неконтролисану провалу насиља и формирања друштвене ситуације у којој се оглашавају социјално декласиране и маргинализоване масе, а то може бити увод у поништавање и самог демократског система.


Ovo mi zvuci kao da postoji "demokratski sistem" da bi se mogao "ponistiti"?

„Незадовољство је као звер, немоћна кад се роди, страшна кад ојача.“ Има ли у нашем друштву икога које је спреман да чује ово упозорење Меше Селимовића и прихвати да је нарасла свест о кризи један од предуслова за корените промене у овом друштву. Више није довољно да државни званичници понављају да су они свесни да народ тешко живи, дошло је време да се предузму одлучни кораци да се Србија извуче из растуће каљуге сиромаштва и ендемске беде, једино на тај начин ће она престати да буде блокирано друштво.


Opet ne shvatam zasto je nekima tudja glad opasna!?

Glad je strasna, ona nije opasna!

Ali znaju oni na vlasti: "GO SE NE SKIDA"!

Jos manje: IMA CEGA DA PLASI!

Kad nestane "hleba i igara", nestane i pozorista, tj. "spektakla"!!!

ps. Autor jos nije zauzeo svoj stav ili mjesto u ovom skidanju, jer jos uvijek komentarise sa strane - iz prilicno udobne loze!
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 09 децембар 2010 02:09
Senka Young
Jasna Simonovic uopste nije u pravu kad kaze da su ljudi u Srbiji lijeni da uberu hranu i da je jedu, cak mislim da je to -derogativna izjava.
Ti isti ljudi kada se nadju u drustvu koje nije blokirano- vrlo brzo prednjace po vrednoci.
Znaci da nije do mentaliteta ljudi nego do drustva.A u Srbiji imate drustvo u kojoj vecina ljudi ( mame i tate u Srbiji) nisu obavjesteni o pravilima igre i imate one malo obavjestenije( tajkuni i NVO) koji love u mutnom.
Da mame i tate u Srbiji dobiju vise znanja o novim pravilima igre ( privatno vlasnistvo, otvoreno trziste itd)- onda drustvo ne bi bilo blokirano.
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 09 децембар 2010 02:58
Senka Young
"Više nije dovoljno da državni zvaničnici ponavljaju da su oni svesni da narod teško živi, došlo je vreme da se preduzmu odlučni koraci da se Srbija izvuče iz rastuće kaljuge siromaštva i endemske bede"
Tu je autor u pravu ali nam ne govori o svojim idejama za preduzimanje odlucnih koraka.
Kako bi bilo da jedan od tih odlucnih koraka bude Radna komisija za identifikovanje problema, za pocetak.
Znaci, tim strucnjaka koji ce zagledati dobro jel to narod lijen pa nece da bere i jede ili se tu radi o necemu sasvim drugom, pa da onda ta Radna Komisije donese konkretne predloge za rjesavanje problema.Znaci, ako ta komisija ustanovi da je recimo emisija Farma i slicne nepovoljna za razvoj drustva u pozitivnom pravcu -da predlozi da se ta emisija moze prikazivati samo u kasnim nocnim satima,ili spanske serije i sl. Ili npr da predlozi mjere za jacanje patriotizma kako bi se povratila vjera drzavljana u drustvo i moguci napredak. Ako imate situaciju da je normalno da se po Srbima i Srbiji uglavnom pljuje a velica sve sto mirisi( bolje reci smrdi) na evropsko i bjelosvjetsko- zaista se ni ne moze ocekivati od obicnog gradjanina Srbije da vjeruje da je napredak drustva i izlazak iz bijede uopste moguc.A u ovoj prici sve u stvari i pociva na obicnom gradjaninu Srbije.
Znaci , nema vise onog "U se i u svoje kljuse" nego se nametnulo misljenje "Na Zapadu je sve bolje".A to je kontraproduktivno jer namece neostvarljivu ideju da se Srbi naprave Englezima.
Osim toga,danasnje vrijeme nije vrijeme radikalnih revolucija nego vrijeme polaganog mijenjanja nacina razmisljanja ljudi.
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 09 децембар 2010 08:26
Jasna Simonoivć
Senka Young,
Lepo bi bilo da ste vi u pravu, bila bih sre’na da je tako!
Ali>
1. Društvo čine ljudi, ono ne pada sa neba.. Ljudi koji ovde ne rade, a uvan zemlje rade su višđe nego licemerni. Moram odmah reći da pod radom ne podrazumevam samo fizički rad, branje jabuke sa drveta!
2. Dok 2 grupacije koje pominjete, mame i tate tek treba da uče da budu mame I tate, kako bi svoje grehe stavili pod tepih, a tajkuni I NVO love u mutnom kako bi otvoreno tržištu da otvorenije ne može biti, ne znam ko to treba I koga da obavesti o pravilima igre.
3. Koji su to odlučni koraci koje predlažete? Kako ćete vi pomoći? Nama je Komisija preko glave, od Triglava do Djevdjelije! Naročito onih koji sve dokaze i ambicije podupiru samo trenutnom Tv emisijom Farma! Big deal!
4. Vidim da ipak se pitate da li je narod lenj da bere i jede...nisam za džabe pisala...Lenj je slaba reč...Ipak kažete da sve počiva na običnom gradjaninu...Pa za početak ja bih obične gradjanine prozvala, gde god oni bili, da lepo, onako kako se to radi na Zapadu vrate u ovu zemlju ono što su izneli...
5. Pripadam ljudima koji ne misle nego znaju da je “Za Zapadu sve bolje”...Pa, pošto me je “u se i u svoje kljuse” odvelo do toga da Srbi mogu da budu Amerikanci, slažem se da ne mogu da budu Englezi, sem ako Briti I Ameri...ali to je druga priča.........
6. Izuzeno mi se svidja vaša rečenica: “Osim toga,danasnje vrijeme nije vrijeme radikalnih revolucija nego vrijeme polaganog mijenjanja nacina razmisljanja ljudi.”...Neka uvek bude tako!
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 09 децембар 2010 09:13
Srboljub Savic
Mnogo pre 2000-te: "Kapitalizam je u Srbiji, vec u razvoju", "Nemouce, a gde su meni pare?"
Srpska mitomanija: "Privatno vlasnistvo je jedino ispravno i idealno", "Privatizacija - put u napredak i raj na zemlji"
Kapitalizam, bez kapitala "Kapitalizam-da, kapitalisti (tajkuni)-ne!"
"Tranzicija" - iz neceg (?) u nesto(?), al' nije bitno sta! "Uaaa socijalizam!" - "'ocemo socijalnu drzavu!" "Kapitalisti da vrate ...!" (Jes', ti ce mi kazes) "Srbija je 2000-te postala demokratska!" [Bez ijednog mehanizma demokratije.] "Srbija je 2000-te srusila diktaturu ..." [Kabinet Predsednika!. Ko je pomenuo Predsednika Vlade i njegov kabinet?] "Da su ovi iz NSPM i intelektualci na vlasti, ..."[U celom svetu na vlasti su intelektualci.] "Kvalifikacije = diplome" "Ministri, drzavni sekretri, ..., sluzbenici, partijski funkcioneri - visoko obrazovani" [Diplome, mladost (ocuvana u izolaciji soba), bez radnog iskustva - garancija znaja, svezine i energije. Iskustvo samo kvari.] "Nezaposleni-neradnici bivseg-komunistickog rezima" [Zasluzuju i gore, a uostalom, do 50% nezaposlenih statisticki, jos nismo stigli.] "Drzava nije zaduzena za zaposljavanje. Zasuci rukave, pamet u glavu-budi privatnik!" [To sto neki, tamo, pricaju o svetu i odgovornosti drzave, to je samo opozicionarska demagogija i
borba za tal. Sam, sebi: Iiii' bre komentator! Ti li ce' nam kazes [Zaboravio sam za trenutak nasu nebesku prirodu.]
S. Savic
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 09 децембар 2010 09:20
Jasna Simonović
deratizacija mozga ...nezavisno od pohvale meni, na kojoj zahvaljujem, mogu samo uzvratiti pohvalama vašeg mišljenja u komentaru...

Nisam ranije čula za izraz "rajetinski mentalitet", da li je tu koren "raja" ili nešto drugo?...(lepo bi bilo da je "raj" umesto raja, možemo se potruditi da tako bude)....
Препоруке:
0
0
9 четвртак, 09 децембар 2010 09:23
Ceca Lazinica
"Sirotinjski mentalitet" je bio do 2000.god.Proslo je deset godina i opet imamo taj isti "sirotinjski mentalitet"Sta to govori da nije problem vlast nego ljudi koji se grčevito bore za fotelje.Jedni te isti plivaju a sirotinja gladna.Nikada ovdje nije ni dosao 6.oktobar nego se izgubio u gej paradama i raznim rijalitima.Pogledajte malo bolje po svim prodavnicama vise od polovine artikala su uvozni šareni i skuplji a nasi jadni jeftiniji i ne privlačni.Mleko jeste skupo al koliko kosta da se dodje do litre mleka to niko ne racuna.Ko kupi taj kajmak.Preradjivaci.Ko je u Srbiji preradjivac? Razne strane kompanije pa imate Dukat Zagreb koji je preuzeo Somboled i jos mnogo takvih primjera.Država nema svoje fabrike da izadje na tržište i pokupi kupce.Sve je rasprodato.Hrana jeste skupa al ima i jeftinije i prirodnije samo treba malo potražiti.Da ne govorimo kako su kupovane fabrike i firme a da s tim vlasnik nije imao dodirnih tacaka koliko ni sa Jupiterom a savjetnici sve pozavršavali ubrzane kurseve.Hajde da neko usmjeri sirotinju gdje da gleda i kako da radi pa nece biti sirotinje ni gladnih.
Препоруке:
0
0
10 четвртак, 09 децембар 2010 10:11
Vladimir Dž
Основно питање је како нарастајућу свест о кризи претворити у ефективно политичко становиште о неопходности дубоких друштвених промена. Још је већа енигма ко су могући актери ових промена. Јасно је да ове политичке структуре које су већ двадесет година на нашој политичкој сцени играју своју гротескну политичку представу без реалних изгледа да промене било шта у постојећем односу политичких снага.


Iz ovog stava autor predlaže da naše društvo izvrši neke promene. Verovatno na bolje jer dosta toga crno opisuje. Ali njegov tekst ne odgovara na pitanje: u kakvo društvu možemo da se transformišemo ako nam je postojeći nametnut sa strane? Kako da se odupremo tome i sami krojimo sudbinu ako smo dužni onima koji nam diktiraju život, oni poseduju resurse i tehnologije koji nam omogućavaju da držimo korak sa svetom?

Slažem se da promene trebaju, ali šta ako nas opet odseku naši zapadni partneri od spoljneg sveta? U tome smislu mi je plitak tekst jer ne odgovara na pitanje šta ako dovedemo vlast koja se ne sviđa zapadu? Šta onda?

Mislim da je narod toga svestan.
Препоруке:
0
0
11 четвртак, 09 децембар 2010 11:50
@@
Пошто не знамо шта да радимо , сачекаћемо да ситуација "сазри" ( „Незадовољство је као звер, немоћна кад се роди, страшна кад ојача.“),само бојим се да је то неконтролисана стихија.
Препоруке:
0
0
12 четвртак, 09 децембар 2010 12:40
thinking maize@ или зашто се комунизам "запатио" код Срба
Одговор на питање из наслова гласи: "ЗАТО ШТО ЈЕ ПОЧЕО ДА РЕШАВА ПРОБЛЕМ БЕДЕ!" Како и којим средствима, да ли су демократска или не (не, нису!), да ли су давала решења или не (добрим делом јесу, барем до 1962!), МАЊЕ ЈЕ ВАЖНО, ВАЖНО ЈЕ ДА ЈЕ КОМУНИЗАМ У ЈУГОСЛАВИЈИ РЕШАВАО ПРОБЛЕМ БЕДЕ! Онај који то НЕГИРА, нека ЗА ПОЧЕТАК прочита књигу "Балкан после 1453" Лефтена Ставријаноса, УГЛЕДНОГ канадско-америчког историчара грчког порекла, ОСНИВАЧА тзв. WORLD HISTORY школе историјских проучавања. Када се погледа његов преглед СИТУАЦИЈЕ у земљама бивше Југославије ПРЕ и ПОСЛЕ ДРУГОГ СВЕТСКОГ РАТА, а заснованих на радовима познатог југословенског лекара и јавног радника Андрије Штампара, постаће му ЈАСНО ДА ЛИБЕРАЛНИ КАПИТАЛИЗАМ НИЈЕ РЕШЕЊЕ ЗА ПРОБЛЕМ БЕДЕ, шта више УМНАЖА ТАЈ ПРОБЛЕМ! Као што није ни комунизам, али је комунизам, за разлику од либералног капитализма МНОГО КОРИСТИО (до злоупотребе!) једно ЈАКО ДРУШТВЕНО СРЕДСТВО: ЈАКУ ДРЖАВУ! Сада, КОЛИКО ДРЖАВА ТРЕБА ДА БУДЕ ЈАКА, од чега то зависи, контекст свега, као средства за уклањање беде, СВЕ ЈЕ ТО СТВАР ДИСКУСИЈЕ, али да се КОМУНИЗАМ у бившој Југославији ВЕОМА КОРИСТИО ЈАКОМ ДРЖАВОМ ЗА ЕЛИМИНАЦИЈУ БЕДЕ, то је НЕОСПОРНА ЧИЊЕНИЦА! Па Ви сада ИЗВУЦИТЕ ЗАКЉУЧКЕ ИЗ ОВОГА! Денг Хсиао Пинг и његови Кинези су их ИЗВУКЛИ! А одскора Владимир Путин и његова "екипа". Размислите о томе! Ваљало би!
Препоруке:
0
0
13 четвртак, 09 децембар 2010 13:39
Peđa
Zaista se iznenadim ponekad sveobuhvatnim slepilom ljudi,a naročito onih koji u svakodnevnom izražavanju svojih misli kaleme američke(da su britanske,bilo bi bar malo bolje)uzrečice na rečenice na srpskom jeziku.A to što se na zapadu živi bolje,nije toliko povezano sa nekakvim izuzetnim napretkom u zapadnjačkoj misli,koliko sa bezočnom viševekovnom pljačkom poniženih naroda i akumulacijom tako stečenog bogatstva.Pa i pored toga,u Americi cela jedna Srbija živi na ulici!Vladajuća elita na zapadu je,oplemenjena iskustvom,tu kolonizatorsku pljačku uzdigla do nivoa sofisticirane tehnologije socijalnog inženjeringa,gde se tvrda sila koristi u neophodnom obimu,a ostatak ciljeva se postiže lažima,ucenama i prevarom.Ovde se izgleda olako zaboravlja koliko je Srba(i mnogih drugih naroda!)žrtvovano na oltar takvoj zveri,samo u XX veku.A to je sve zato što smo,tobože,inatni i neposlušni?Baš kao neznabožni Indijanci.I još nešto.Kovačevićevski prezir prema sopstvenom narodu,gde se materijalna oskudica i beda duha nekako tajanstveno uvezuju,podseća me na Birsov jetki sarkazam u Đavolovom rečniku."Salata,im.Biljka kojom je Bog blagoizvoleo da nagradi dobre i kazni zle.Jer je njegovo unutrašnje svetlo omogućilo pravičnom čoveku da spravi za salatu takav sos čijem ukusu doprinosi mnoštvo prstoliznih začina pomirenih i poboljšanih uljem,tako da je celo jelo prijatno srcu bogobojažljivog čoveka,i čini da mu lice sija od zadovoljstva.Osobu čiji duh nije vredan,međutim,Suparnik lako nagovori da salatu jede bez ulja,senfa,jaja,soli i belog luka,samo sa kopilanskim prelivom od sirćeta zagađenog šećerom.Zbog toga osobe bezvrednog duha trpe od neobično složenih unutrašnjih grčeva,pa udare i u dreku."
Препоруке:
0
0
14 четвртак, 09 децембар 2010 18:10
Висарион
Откуда да се центар расправе скрене на "сиротињски менталитет":Овде је реч о друштву, о држави , о њеним неспособностима да искрмани ову земљу тамо где је безбедније.Реч је о онима који "имају само једну алернативу", о онима који не чују потмулу тутњаву урушавања ЕУа.Шта ако, док ми стигмнемо, ЕУа уопште више не буде.
И друго, важније.Зашто аутор, који све исправно констатује не налази ниједну реч излаза.Чак и ако излаза нема, морамо знати шта нам је чинити."Сиротињаски менталитет" којешта.Чак и да је пресудан он нас овде није довео.Зар не видите колико смо пара стућкали за десет година и шта смо с њима постигли?Зар се не разабирете у пропагандну парадерију кад правимо мост преко Саве који ће отплаћивати наши чукун унуци а ми смо ти који убирамо славу.За тај мост је могло некад кад је рачун прављен да се начини три моста, а сад тек што су се радови залауфали његова вредност се учеторотручује.Је ли то сиротињски менталитет или бахато газдовање туђим парама које, ако буде среће треба да зараде наши потомсци.Реч је о нечему много крупнијем о паду сваког рачуна, сваког инетерса , сваког предвиђања.Видите ли да за три месеца мењамо,и то напрасно, две кључне државне одлуке.Прву о резлуцији и сада другу о присуству додели нобелове нагдраде за мир.Какав "сиротињски менталитет".Тај би нас можда, под неким условима, спасао.И није он битан.Размислите моја господо.Криза је трагична и власт неспособна и рачуна да смо ми неспособнији да је се режшимо и да са онима које можемо да доведемо ништа боље нећемо учинити.То је наша ступица.А ако има ступице има и лека за њу.Треба га наћи
Препоруке:
0
0
15 четвртак, 09 децембар 2010 18:56
Висарион Пеђи
Наравно.Хвала вам што сте то написали.Чуо сам али нисам видео па нисам смео да идем у том правцу.Да господине Пеђа.То је то.Ми се враћамо неким социјалним теоријама које смо искомпромитовали праксом а које су биле истините као дијагноза и као тежња да се нешто уради.Сада више тих теорија нема.Они су их прогнали.Док су те теоријске схеме оствариване у неким сиромашним државама они су их боље спроводили у дело .Давали су радницима онолико права колико је довољно да буду изнад оних који су та права радника уважавали.Чим је тих држава нестало, они су окренули ћурак наопако.Што даштите радфнике кад их нико други не штити.Јавиће се поново.Само треба времена и треба више упорности у начину да се не греши или да се грешке исправљају него што је то било некад.Права народа да живи равноправно и да не буде монета за поткусуривања кад ради и производи, мора се некако заштити.Овако ови који сада кроје свет, појешће сами себе.
Препоруке:
0
0
16 четвртак, 09 децембар 2010 19:20
Jasna Simonović
Висарион,

Verovatno je centar rasprave skrenuo na “sirotinjski mentalitet” iz mog komentara...Iako ste kivni, vi ste ipak divno opisali taj mentalitet koji ne vidi dalje od nosa, koji ide u jednom smeru (šredivno je ono o EU ako ne bude tamo kad stignemo!), koji ne zna da nađe izlaz jer ne zna da pročitra gde je ulaz, koji nas nije ovde doveo, miožda ste u pravu, ali nas ovde drži u stagnaciji, to mislim da sam u pravu ...pa niti skupština zna da li mi imamo državu...Ali sirotinjski mentalitet, kažete, može možda i da nas spase! E, o tome razmišljam, kada bi neko iz tog sirotinjskog miljea, možda čuo da mi imamo legalnu državu po istom principu po kom i “Kosovo”, samo hronološki stariju...Toliko stariju koliko treba da pokupimo sva dostignuća, sve profite i sve novce na dobrobit svih...Kažete, opet mnogo lepo, ima i leka...IMA!
Препоруке:
0
0
17 петак, 10 децембар 2010 00:42
Senka Young
@ Jasna Simonovic
Nisu ljudi koji u Srbiji ne rade a us svijetu prednjace po vrednoci( ni ja naravno isto ne mislim na fizicki rad)- licemjerni nego su skolski primjer kako drustvo koje je Srbiji nametnuto ratovima i krivicom polako ubija samog sebe, I da se dogadja implozija a ne explozija.
I nisam pisala Vase da je narod lenj kao istinitu mogucnost nego satiricno,jer mi teza o lijenosti naroda zvuci kao ona indolencija : “Narod nema leba da jede. Pa, dajte im kolaca!”
A i ova recenica je strasno derogativna” mame i tate tek treba da uče da budu mame i tate, kako bi svoje grehe stavili pod tepih.
.Koje crne grehe? Jel to sto su krivi sto su zivi?
U svim tim glupostima o srpskoj krivici nema ni jedna istinita stavka. Ta krivica je smisljena na Zapadu jos kao oruzje protiv Milosevica i sad kad im je on izmakao u smrt, nije im dosta pa su tu krivicu razmazali po ljudima u Srbiji a gdje i corav vidi da se radi o zrtavama a ne krivcima. Ne moze biti kriv onaj po kome su bombe prastale i onaj koji se borio za svoj goli zivot na mjestu gdje postoji odvajkada.Zato i tvrdim da je jedina krivica srpskog naroda to sto je ziv.
Da Zapad ne namece tu vestacku krivicu- Srbi bi se zbrojali pa trazili odstetu kako za svoj prognan narod koji je prezivio skolski primjer genocida u Hrvatskoj , tako i za sve ljude koji su ni krivi ni duzni bombardovani 1999.A dok se to ne bude izvelo na cistac- nema izlaska iz bede i nema napred..
Zasto? Zato sto je Srbija kao maltretirana zena iz braka koju je muz maltene ubio od batina pa je i sama pocela vjerovati da je za nesto kriva .I u svakodnevnom zivotu pred komsijama se pravi da i jeste njena krivica za lom koji se prije cuo iz njene kuce a u sebi se jedva bori da se ne ubije.. Nema tu zivota dok se ne zbroji , pregleda dobro ko je tu kriv , otera tog bully-a od muza i krene napred u zivot.
Препоруке:
0
0
18 петак, 10 децембар 2010 01:08
Senka Young
A ta Radna komisija o kojoj sam govorila treba da se osvrce na misljenja Djejmsa Biseta, Frajcingera , Hermana i drugih svjetskih intelektualaca koji imaju hrabrosti da kazu sta misle. I da se tako konacno cuje sta mame i tate Srbije misle .Time bi se izbjegao proces ove strasne sramote koja se recimo ocituje ovih dana po pitanju prisustvovanja dodjeli Nobelove nagrade.Kako da se bilo ko u Srbiji osjeca dobro i da misli o napretku ako Cvetkovic preinaci odluku Jeremica zato sto ga je Evropa pritisla. Ne samo da gradjanin ne moze da jede nego i ono sto jede- vraca mu se nazad u grlo.
Препоруке:
0
0
19 петак, 10 децембар 2010 08:40
Томислав Милановић
Ја живим у Краљеву, граду у коме сви, почев од надлежних ресорних министара, па преко председника српске владе до председника државе, обећаше некакву силну помоћ. Од те помоћи ја не видех ништа, а вероватно и већина грађана у Краљеву. Има и оних који су је добили. О њима се увелико пише и говори у медијима, тако да неупућени стичу сасвим другачију слику од реалности. А реална слика је потпуно другачија од оне која се медијски приказује. Но, нећемо овом приликом о томе јер, постоје много важније ствари. Управо сазнајем да је министарка Љиљана Драгутиновић добила награду за економисту године. Благо нама! Једноставно, немам никакав коментар! Друга вест је да ће Србија ипак имати представника на додели Нобелове награде за мир кинеском дисиденту Лију Сјаобоу. Одбацивањем руке пријатељства једне такве војне и економске силе као што је Кина, званична српска дипломатија је још једном себи забила нож у леђа и испољила сву своју незрелост у овако значајном тренутку. Најблаже речено, то је један сраман чин, тим пре, ако се има у виду шта је све Кина учинила за нас у предходном периоду. Из овога се јасно види да они који нас воде у провалију немају свој став ниочему. Очигледна је ствар да се њима из Вашингтона диригује како треба да се владају. Онда нам није тешко закључити докле ћемо догурати. Не радује ни чињеница да ми, као народ, нећемо овим поводом изаћи на протест да изразимо своје незадовољство, као што би то учинио сваки народ који има високу свест. Ми то очигледно немамо и зато нам је тако како јесте. Не трба се онда ничему чудити! Ћути и гледај Србине, кад си, да не кажем шта?
Препоруке:
0
0
20 петак, 10 децембар 2010 09:15
thinking maize@ Висариону, па Senki Young
Поштовани, Поштована, то о "сиротињском менталитету", ма колико сада делује НЕБУЛОЗНО, спрам текућих СТУПИДНОСТИ "жутократије", УОПШТЕ НИЈЕ ТАКО ДАЛЕКО! Јер, "ХЉЕБА, ХЉЕБА, ГОСПОДАРУ", зар то није УНИЖЕЊЕ човека тј. СИМБОЛ и ОТЕЛОТВОРЕЊЕ ПОДЛОЖНОСТИ једних људи другима?! И ДОСЛОВНО! Кад сте већ толики патриоти, сетите се барем Достојевског и његовог: "ГАЗИТЕ МЕ, НУЧИТЕ МЕ; АЛИ МИ ДАЈТЕ ХЛЕБА! ХЛЕБА ДА ЈЕДЕМ!" Сећам се како сам се ПОДСМЕВАО мом бившем шефу, када је у својој књизи о једној класи хербицида, који се иначе доста користе у житима, као образложење њиховог значаја, писао да се "од жита прави хљеб, једина намирница коју човек увек може да једе, а да му се не згади!" Да, смејао сам се томе и сматрао то НОТОРНОМ ГЛУПОШЋУ (тим пре, што је мој бивши шеф био доктор агрономских наука), УПРКОС томе што је у тој истој књизи, већ на следећој страници, била дата табела са ПРЕГЛЕДОМ ГЛАДНИХ ГОДИНА на подручју бивше Југославије, почев од 13-тог века! Да, тада сам се смејао томе, али прелиставајући током времена разне књиге видео сам колико је човек БИО У ПРАВУ (ма колико се првобитно неспретно изразио!). О томе се ради Поштовани, о страшној СМРТИ ОД ГЛАДИ, ПРВОМ ЈАХАЧУ АПОКАЛИПСЕ! Уосталом, погледајте негде чувену Дирерову графику! А да ГЛАД није тако далеко од Срба, ЗНАМ, јер ова НЕНАРОДНА ВЛАСТ прави И ГОРЕ СТВАРИ ОД ПОВЛАЧЕЊА Резолуција о Косову и слања представника на доделу Нобелове награде за "мир"! А једна од тих ГОРИХ СТВАРИ је и нпр. ИЗВОЗ ЗА МАЛЕ ПАРЕ НАШЕ СЕМЕНСКЕ ПШЕНИЦЕ, преко "наших" тајкуна, у АЛБАНИЈУ! СТРАТЕШКА РОБА СЕ ИЗВОЗИ КОД НАЈВЕЋЕГ НЕПРИЈАТЕЉА! А питање је ДА ЛИ ЋЕ ОСТАТИ ДОВОЉНО ПШЕНИЦЕ И ЗА СЕТВУ, ЗА "ХЛЕБ НАСУШНИ"?! Шта мислите о овоме?! Што се тиче ове "жутократске" власти и ту има "сиротињског менталитета", јербо су исти СИРОМАШНИ У ГЛАВУ! А и крсте се "по јуловски"!
Препоруке:
0
0
21 петак, 10 децембар 2010 09:23
Jasna Simonović
Senka Young,

Najlepše hvala na komentaru..
Najpre da vas samo ispravim, ja nikada, ama baš nikada ne mislim samo na ljude Srpske pravoslavne vroispovesti, već na sve ljude.. pa tako fraza “Srbi su krivi što su živi” ne lepi se za mene...Ko se takvim oseća, treba da izabere neki put za oporavak...A svojevoljno prihvatanje krivice jugoslovenskog greha od strane države Srbije (koje izgleda da nema ako je sudeć po Skupštini, a ima ako je znati po meni) je “par ekselans” zloupotrebe hrišćanske misli...
1. Većinski narod ovde ima šta da jede, uključujući i kolače! Samo su često vrlo gorki...a takođe često i nezarađeni...
2. O mamama i tatama, gospodjo, pa spomenik ne bi bio dovoljan da se roditelji sa ovih prostora izvine svojoj deci! (ovde mogu esej da napišem o poltronisanju po školama, o radnim lopovlucima, itd, o tome što jedno misle, drugo govore, treće pišu, četvrto govore...(
3. Što se zbrajanja Srba tiče, kažete počev od Jasenovca, upravo dajem svoj skromni maksimum toj akciji...ali verujte pod noge smo moja koleginica i ja im dovele prvog svetskog advokata da samo udju na gotov procs i napišu dopis, a kamoli da traže odštetu...bolje da ne pričam...”Lezi lebu da te jedem”!...
4. Nisa m pristalica da bilo kakvog muža treba oterati, već mu pružiti pomoć...Poređenje Srbije sa zlostavljanom ženom nije uputno, jer je broj ljudi jako bitan...Kako to mislite da Srbija otera ceo svet?
5. U vezi Radne komisije nemojte me pogrešno shvatiti, ali...Evo, proglašavam vas za predsednika, šta činiti?

Sve najbolje...
Препоруке:
0
0
22 петак, 10 децембар 2010 18:34
Томислав Милановић
У свом данашњем коментару направио сам грешку. Уместо Љиљана, трба да стоји Дијана Драгутиновић.
Препоруке:
0
0
23 петак, 10 децембар 2010 22:04
Jasna Simonović
Thinking maize...Maestralan komentar, treba svi da ga pročitaju....(jedino bih izostavila ono neprijateljima Albancima jer ovde se radi o čistoj pljački semena)...
E, kada bi moglo ja bih tebe predložila za ministra poljoprivrede, a Tinsku za ministra kulture, a Alu za ministra prosvete...

A sebe da vas sve opslužujem i kažem hvala šta sve naučih!
Препоруке:
0
0
24 субота, 11 децембар 2010 03:53
Senka Young
1)U tome je, s oprostenjem, cijela fora sto se samo u Srbiji kao nigdje dalje na svijetu bukvalno shvatila i promovise ta neogranicena ljubav prema svim ljudima pa tek onda prema Srbima. Zato Tadic u tom istom smislu lupi da je prosrpski predsednik i ostane politicki ziv.. U svim drugim drzavama zavrsio bi karijeru ne kao predsednik drzave nego bi od tad pa nadalje bio politicki mrtav.. Svagde dalje u svijetu predsednik neke drzave je izabran od strane i odgovara “ to the mainstream” ( vecini). Za manjine se brine i bori opozicija. Ima jedna izreka da opozicija ima zadatak da “ keep the bastards honest”( da drzi one sto su trenutno na vlasti- dosljednima i pravicnima)
U Srbiji se to ne dogadja – nego oni koji su izabrani od vecine( ako mi dopustate slobodu da kazem da u Srbiji – zive vecinom Srbi) se bore za prava manjine.A to je jedinstven slucaj na svijetu.
2) Mame i tate Srbije-isto koristim taj izraz u sirokom smislu odgovornih roditelja , onih koji biraju svoje predstavnike da ih predstavljaju, ne trazim im manu , kao sto im Vi trazite. Kako ste Vi , draga moja,- poceli stici cemo i “do Adama i Eve”.
3) Ne znam o kakvom popisu Srba govorite
Препоруке:
0
0
25 субота, 11 децембар 2010 03:58
Senka Young
(Nastavak)
4)Muzu koji zlostavlja familiju treba naravno pomoci ali tek nakon sto se zastite zena i djeca u pitanju.I shodno tome u ovoj metafori : Ne treba otjerati cijeli svijet nego odlucno stati u obranu svog naroda. Znaci, kad neki njemacki politicar pocne da opravdava NATO bombardovanje- onda mu srpski politicari trebaju pokazati vrata i reci mu da moze da se vrati ali pod uslovom da to vise ne radi. Jednostavno, zar ne? Ili kad Biserko prodaje svoju filozofiju po Srbiji i svijetu- zamoliti je da ode negde dalje da zivi jer medju Srbima nije pozeljna( samo jedan njen tekst u Biltenu je dovoljan povod za to)Da bi se izbjegla Zapadna kampanja protiv takve odluke- treba sakupiti peticije sto veceg broja drzavljana i pokazati svijetu da je to zaista istinita volja naroda. Ili kad Kandicka bude uhvacena na djelu da podmicuje nesrpske” zrtve”- treba se pozvati na zakone i isto sakupiti peticije i time pokazati volju naroda.
5) Ta Radna komisija bi raspravljala I donosila zakljucke o ovim dilemama o kojima nas dve raspravljamo i jos recimo pogledala malo bolje sto nam recimo Gosp. Thinking maize kaze i proispitala slucaj “IZVOZA ZA MALE PARE NAŠE SEMENSKE PŠENICE, preko "naših" tajkuna, u ALBANIJU! STRATEŠKA ROBA SE IZVOZI KOD NAJVEĆEG NEPRIJATELjA”- I preporucila izvrsnoj vlasti da ga onemoguci.( To vam je isto kao da Juzna Koreja pocne da hrani narod u Sjevernoj Koreji) To se nigdje dalje u svijetu ne dogadja da se hrani narod jedne zemlje koja ima teritorijalne pretenzije prema narodu u drugoj zemlji. Tu i tamo se moze naici na skandale u vezi trgovine oruzjem ali to bas nisu tako cesti slucajevi.
Препоруке:
0
0
26 субота, 11 децембар 2010 04:08
Senka Young
I uopste ne mogu da razumijem ovaj sindrom izbjegavanja da se kaze “Bobu da je bob”- odnosi se na ovaj Vas komentar da Vi ne bi rekli da je Albanija –neprijatelj. Kad jeste neprijatelj. Kad je sad ocigledno da je Enver Hodja na prljav nacin uspio izvojevati dodatnu teritoriju za svoj narod a mi smo ispali naivni i glupi kad smo albanski narod spasavajuci ga od Hodjinog rezima pustali bez kontrole na teritoriju koja je bila srpska. Pa smo tako dosli u poziciju u kojoj smo sada na Kosovu.
A tim putem ide i Sandjak ( ono isto sto mislim za Biserko i Kandicku, mislim i za Zukorlica.)
Sve u svemu, mislim da je to svekoliko odustajanje od nacionalnih interesa vecinskog naroda u Srbiji- ravno oboljevanju od raka jedne nacije i drzave i da se nijednim drugim imenom ne treba i ne moze nazvati.
Nema nista lose u zdravom nacionalizmu.
To je svagdje u svijetu zastupljeno i svaka drzava brine o nacionalnim interesima svog naroda. Nekako se dogodilo, medjutim, da je jedino Srbija ta koja promovise etnicki diverzitet na stetu vecinskog naroda i sve sto je vezano za nacinalne interese se snishodljivo predaje nekim "univerzalnim ljudskim interesima" I zato je drustvo blokirano .
Препоруке:
0
0
27 субота, 11 децембар 2010 07:18
Jasna Simonović
Senka Young, hvala...
Izvinjavam se ali mislim da me niste shvatili, iako se generalno slažem sa vašim mišljenjem o nedostojastvu Srba Srpske pravoslavne veroispovesti prema samima sebi koje se divno slaže sa nedostojanstvom svih ljudi koji ovde žive .. Zbog tog dominantnog sirotinjskog mentaliteta istresaju se “svi ostali” , a otimačina materijalnih dobara ima nezabeležen impact na globalne korporacije....
Ponovo naglašavam moje se mišljenje odnosi na sve ljude...Nisam ni prosrpski ni srpski orijentisana, samo se svojim primerom može vrednovati ono što jesi...ne pomažu tu kukumavke gastarbajtera, niti plač nostalgične dijaspore, niti vrištanje nad sostvenom zakasnelom spoznajom svog identiteta...
1) Slažem se sa tačkom 1. Nisam spremna da na Srbe preuzmem krivicu što su se Srbi proglasili jedinim odgovornim Jugoslovenima i to zanemarujući satnicu koja je osnov svih pravnih procesa...A još manje što su se podmetnuli da kupuju svoja imanja...
2) Slažem se i sa tačkom 2. Dobra ideja! Eva je čuvala svoj plod čak ga je grehom platila i Savevišnjem Kreatoru, a majke danas daju decu sa šaku dolara...
3) Popis se odnosi na žrtve Jasenovca koji traže svoja prava u svetu, a mi smo 100 godina nazad...
Čekamo Papu., a u rukama ništa, sem "drvlja i kamenja"!
Sve najbolje...
Препоруке:
0
0
28 субота, 11 децембар 2010 13:13
Jasna Simonović
Senka Young,
Niste me oslovili…Ipak, a uz zahvalnost nspm-u, evo odgovora:
4) Slažem se za muža...ne za političare...ne bih oterala...inostrane goste uvek provedem da pogledaju ruševine NATO agresije, a bogami dobro sam odsedela ispred Tadićevog kabineta ne bih li videla Bajdena da mu kažem da ne propusti RTS, a gdji Clinton napisala sam fax (nije jeftino) da nađe trenutak ....A Biserko ne bih oterala (po cenu da Nobel ponovo dobije svoj neponovljivi “prazni” trenutak!), već bih od njene filozofije ubirala prihod, a volela bih i da joj objasnim da Jugosloveni i JNA nisu samo Srbi, ali da mi je bez obzira jako žao što je izgubila brata u ratu (tako sam čula)...Mito (Kandić ako ste sigurni) treba prijaviti barem Savetu za borbu protiv korupcije, jedan sam od njihovih prvih vizitora, daju rezukate sporo, ali dostižno, kao pravda!
5) Ne znam gde treba da Radna komisija bude registrovana?...G. Maize je član naše grupe ćirilično G8, i već sam ga javno predložila za ministra poljoprivrede...
Moje angažovanje u farmaceutskoj industiriji i neznanje poljoprivrede ne dopušta da se time bavim, ali kolegu cenim...O oružju ne znam ništa..Za mene je oruđe prava supstitucija za oružje...
Slažem se za “Bobu da je bob”....
Albanija je bila greh u srcu Južne Evrope...Dok smo se mi šetali po zapadu i šepurili po istoku, ljudi su bežali za JU...Dočekivali smo ih, zašto smo ih se plašili, pojma nemam...
Ne znam za Kosovo, možda da je Panićev projekat (Farmakos-ICN) uspeo, ili “moj” Solvay ltd, za punom trpezom teško se vide neprijatelji... (Nacionalni interes ne trpi supresiju etničkog diverziteta)...
Ne slažem se da “nema nista lose u zdravom nacionalizmu”! Sve je dobro u zdravom nacionalizmu!
Ne volim medicinske dijagnoze da se etiketira društvo...Ipak, učiniću za vas presedan: Rak se leči...
Sve najbolje
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер