петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Аутогол или жртва фигуре владике Артемија

Kоментари (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 22 новембар 2010 16:28
Милена Матић
Тешко је нама, обичним смртницима, да судимо о црквеним стварима. Чак нам је непријатно, болно, мучно.
Мени се ова немила ситуација, ипак, учинила као још један ексер у сандук покојног српства.
Народни музеј је затворен; Народна библиотека је затворена; Музеј савремене уметности је затворен; српска Војска је уништена, здравство компромитовано, језик и писмо полатиничени и истиснути са сцене; школа уболоњена, скупа и лоша; пољопривреда опустошена и заборављена; земља затрована; вода приватизована; - једино што је још било луча у овом гладном и мрачном животу - Света Српска Православна Црква је сад на реду да буде укаљана и разбијена.
И када се то деси, а очигледно се на томе интензивно ради, нећемо бити добри ни да седимо под оном једном фантомском шљивом.
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 22 новембар 2010 16:43
@@
А можда само хоће народу да покаже да још увек постоји неко ко може да им каже "НЕЋУ"
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 22 новембар 2010 17:00
Vrt Toronto
U Torontu ima samo 7 hiljada potpisanih pristalica Vladike Artemija.
U celom svetu osim Srbije ima oko 700 hiljada.
Prosetajte facebook-om pa se uverite.
Veoma neozbiljan tekst.
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 22 новембар 2010 17:13
М.И.Т.
Драги млади ауторе,
Да бисте знали "шта бива са оних 6-7 владика" који су гласали против, требало би да видите зашто су тако гласали. Кад будете знали зашто, можете претпоставити шта ће с њима бити. За сада је битно само то да је Сабор великом већином одлучио овако како је одлучио. У будућности се та већина може и осути, али и ојачати. То зависи од много чега, па и од тога колико ће још Артемије да прави штету.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 22 новембар 2010 17:29
prosecan.srbin@mail.com
Одлична анализа. Што туђом што својом вољом решио сам да што мање информција по овом питању (евентуалном расколу) примам како не бих дошао у искушење да некога оптужим. Нисам од оних који говори сви су они лоши и раде само за свој интерес нехајући за нараод, само су им се интереси разишли па сад терају нас да се одлучимо на коју ћемо страну. Међутим, бојим се да овој мојој назови незаинтересованости више нема места. Неко од епископа моје Цркве није у праву и то је крупна и опасна ствар. Накнадно сам се заинтерсовао за ситуацији и да видим шта кажу ови са Б92 како бих знао шта је истина. Неколико пута сам учествовао у догађајима које је пренела Б92 и све је било супротно оном што су они пренели и посматрајући њихове извештаје поводом ове ситуације дошао сам до закључка. Међутим није моје да пљујем по владикама (недао Бог) већ се само гласно питам какво ли нас искушење после овога чека, јер ваља се кајати свима нама, а овако грешнима једино велико искушење може помоћи. Зато молим да се сви смиримо, помолимо Богу да не зовемо муку на врат, јер неко велико искушење нисмо спремни да пребродимо. Истина ће ионако доћи, ал колико нас ће се спасити?
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 22 новембар 2010 18:33
хиперборејац
Треба цитирати комплетну изреку " Сила Бога не моли- Бог силу не воли " .. па је постави на своје место... мало касније
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 22 новембар 2010 19:05
Anta
Оно што је у српској политици био годинама Бук Драшковић, то је у цркви владика Артемије....
и просто ми је несхватљиво да има велики број људи који у том човеку виде неку наду и снагу која се супротставља урушавању свега српског...ради се заправо о типичном примеру кориснe марионете , кога су непријатељи вешто довели до ситуације коју сад гледамо...
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 22 новембар 2010 19:55
Predrag
Izuzetno uravnotezen i jezgrovit stav, svaka cast autoru.
Ovaj tekst, je primer poziva na pomirenje u teskoj situaciji, u kojoj se, crkva nasla.
Nadajmo se da ce se i odgovorni u crkvi rukovoditi hriscanskim nacinom resavanja ovako teske situacije.
Препоруке:
0
0
9 понедељак, 22 новембар 2010 20:15
Петар Јанкетић
Ценим ауторово мишљење као прилично објективно, али се не слажем с њим у следећем:
Показао је да углед који ужива у Епархији, лако може да изгуби, јер је де факто са делом својих духовних чада, ушао у манстире без сагласности игумана тих манастира, иако је неке од њих сам поставио. На овај начин признао је поделу међу сопственим монаштвом, што је свакако грешка. Грешка и према њима, које је духовно водио све до умировљења, а грешка и према самоме себи, јер се одрекао из само њему знаних разлога монаштва које није напустило манастире, али га ипак поштује и цени као духовног оца.
И сами схватате да в.Артемије тврди да је он једини канонски епископ Епархије Рашко-Призренске, стога њему као надлежном епископу не треба сагласност игумана да би ушао у манастир у својој епархији, тако да је ваша горња теза апсолутно погрешна. И наравно да признаје поделу међу својим монаштвом, а сви они који су га искрено поштовали они су заједно с њим, а сви они који су остали (из страха или убеђења, свеједно) уз Теодосија, они га више и не цене. То је чињеница што се тиче ЕРП, као што је чињеница да у другим епархијама СПЦ он има приличну подршку међу монаштвом.

Шта је в.Артемије постигао одласком на Космет?

1. Као једини законити Рашко-Призренски епископ он је по Светим Канонима имао право да свештенодејствује само у својој епархији, али не и у туђим епархијама ако нема дозволу надлежног епископа. Међутим, након што је он насилно протеран из своје епархије он сад има право да чинодејствује било где нпр. у Србији.

2. Његовим протеривањем са Космета, в.Артемије је осветлио скривану чињеницу да врх СПЦ признаје независност Косова, јер су они успоставили сарадњу са организацијом Шиптара насталој од терористичке ОВК-а с циљем да та "институција тзв. државе Косово" протера в.Артемија из његове канонске епархије.

Такође се не слажем с Вама да в.Артемије има неколико десетина следбеника. Очигледно сте заборавили на оних 15000 потписа из априла.
Препоруке:
0
0
10 понедељак, 22 новембар 2010 20:22
Маша
Само један коментар.
Па јесте, на вашу жалост, Цркву је стварало мишљење већине владика или епископа. Зато је било толико раскола на почецима вере. То зна свако ко је проучавао историју Цркве хришћанске. Епископи су гласали на великим Саборима и уопште нису били једногласни. А онда се мањина приклањала мишљењу већине, или су отпадали од Цркве. Управо тако, ГЛАСАЊЕМ су изгласане одлуке првих 7. хришћанских Сабора, почевши од 4. века. Тако, гласањем, је одлучено које су књиге канонске а које то нису, итд итд.
Било је оних који су мислили друкчије. Ту је негде и настала напетост између разних епископија, касније се Римска издвојила са својим тумачењима.
Управо протестанти критикују Цркву због тог гласања. Кажу неки од њих да то што су гласовима одлучили о многим доктринама које су усвојене не говори да су то и Божије доктрине, па кажу "Само Св. Писмо" (Лутер) је мерило вере. Али се Православна црква развијала на тим темељима Сабора. То све наше владике морају да знају, јер све наше владике знају добро Историју Цркве и теологију. Не брините,имамо веома образоване владике.
А то што сад има саопштења за јавност, па то је било и у време старе Цркве! Апостоли су одлуке писали или говорили гласно на трговима. Сада постоје те прес-конференције. Црква на неки начин мора да одговара духу времена, али то не мења њену срж. Да је боље, Црква би се оглашавала сваки пут када се неко зло деси, јер она треба да обликује такође јавно мњење, мишљење хришћанско о стварима треба некако да се чује. Хришћани не треба да се као свеће ставе под сто, него да сви виде њихову светлост! Овај народ треба више да се образује, то треба да ради Синод и својим саопштењима.
Црква треба више и социјално да се ангажује. И треба млађој популацији да се приближи. Мислим да то сад ради више и боље. Нпр. наступ на Сајму књига, итд.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 22 новембар 2010 20:36
Igor
Da. Odličan, uravnotežen tekst, čak i duhovit, o ozbiljnoj i mučnoj temi.
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 22 новембар 2010 21:13
Петар Јанкетић
@Маша
А онда се мањина приклањала мишљењу већине, или су отпадали од Цркве.
Ово апсолутно није истина.

Да ли сте икад чули за разбојничке Саборе с обзиром да помињете историју Цркве?

Да ли сте чули за Св.Марка Ефеског који је био једини епископ у читавом тадашњем православном свету који није хтео да потпише унију са папом упркос свим осталим патријарсима и епископима? Тада је са административног гледишта, цела Православна Црква потписала унију са папом, изузев Св.Марка Ефеског, али он због тога није отпао од Цркве, већ се читава пуноћа Цркве сачувала у њему.

Да ли сте чули за Св.Јована Златоустог, Патријарха Цариградског, који је рашчињен од стране Сабора и прогнан у изгнанство, а којем је затим опет на следећем Сабору потврђено свргнуће и још досуђено одлучење од Цркве? Али он то никада није признао већ је до краја свог живота себе сматрао Патријархом Цариградским и непрекидно свештенодејствовао, али он тим не прихватањем безаконе пресуде Сабора није отпао од Цркве, већ напротив, он је данас један од највећих светитеља у православној Цркви.

Има оваквих случајева још доста у историји Цркве, а управо смо и ми сведоци најновијег безаконог рашчињења владике Артемија који није ни милиметар одступио од исповедања догмата православне вере за разлику од екумениста који су га рашчинили, који мисле да им је сад несметан пут у унију са папом.
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 22 новембар 2010 21:29
Maro
SPC je morala na vrijeme penzionisati i strogo konfinisati vladiku Artemija i ne dozvoliti mu da pravi stetu pravoslavnoj crkvi i Srpstvu.
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 22 новембар 2010 22:06
Син Јадрана
У оваквој ситуацији на једној страни је сила земаљска а на другој Дух Свети. Артемије је на другој страни и зато има моју подршку. Ми из Црногорске православне Цркве најбоље знамо како је кад нам они који су нам најближи окрену леђа. На крају, Артемије је, као и наш архиепископ Михаило, пример егзистенције христосвесности у овом свијету који се све више окреће Мамону.
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 22 новембар 2010 22:19
Byakuya
@Anta

Slažem se u potpunosti

On je 90-tih otvoreno radio za NATO pakt, a posle i za DOS, a u međuvremenu je pozivao(valjda je i to po kanonima) SM da se ubije, a za posle 2000. me mrzi da pišem(ima mnogo)
Препоруке:
0
0
16 понедељак, 22 новембар 2010 22:56
trn
Citam komentare i nekako pada u oci da su svi skoncentrisani samo na poslednju epizodu (rascinjenje vladike Artemija nadglasavanjem).
Rascinjavanje je odgovor Svetog Sabora na odbijanje Vladike da prihvati da mu je Eparhija oduzeta i da nesme da ide na Kosmet.
Eparhija mu je oduzeta navodno zbog finansijskih malverzacija. Proglasen je krivim od Sabora i doneta je odluka o oduzimanju.
Problem je taj, sto nista nije dokazano, niti je bilo sudjenja za navedene greske.
Kako biste se vi osecali da vas optuze i osude bez sudjenja, i da nosite ljagu zauvek, bez ikakvog sudskog procesa koji dokazuje vasu krivicu?
To je ono na sta se Vladika poziva, pravo da se njegova krivica dokaze pre nego ga neko proglasi krivim.
Ako je morao da bude odstranjen zbog nepodobnosti, mogli su to da izvedu na daleko dostojanstveniji nacin.
Препоруке:
0
0
17 понедељак, 22 новембар 2010 22:57
@Maro
ма могла је да замоли Хомена"језивог" да јој демократски реши проблем звани "Артемије"...
Јежим се од Вашег олаког пресуђивања и кажњавања.
Препоруке:
0
0
18 понедељак, 22 новембар 2010 23:33
пеле
Највећу штету СПЦ праве БТ, његов патријарх и епископи који предентују да буду кардинали. То је сваком искреном и поштеном вернику јасно, а показаће и будуће време.
Препоруке:
0
0
19 понедељак, 22 новембар 2010 23:37
Хернанес
Неће бити први пут да Цркву народ брани и спашава од епископа.
Одзвањају јасно речи Св. Николаја: "Цркво, ко те упропасти, реци? Упропастише те са олтара жреци!"
Препоруке:
0
0
20 понедељак, 22 новембар 2010 23:45
Мирослав
Сада се у пуној мери види колика је немоћ цркве да своје оптужбе поткрепе доказима, па суровом силом делује по Владици Артемију. Ту се као партнер показала у правом светлу и "држава" па ће вероватно Владика Артемије бити крив за све. Потсетићу да је он подигао тужбу против Нато-а, а синод је повукао, да нико на КиМ није одговарао за паљење и рушење светиња...а за који дан ће против В.Артемија подићи оптужницу за узурпацију имовине! Језиво нема шта.
Сведоци смо толиких излива љубави наших доживотних чланова синода према свима на овоме свету (укључујући и оне шамане и људождере из светског савета цркава, из којег је требало да се иступи одлуком синода, па мачку о реп), једино су код Владике Артемија мало затајили. Има и неких одлука синода о начину служења Литургије, које је неко опет окачио мачку о реп, па је радио по своме, иако је Патријарх Павле на томе инсистирао, видећи у којем правцу иду ствари. А сада се ти исти крију иза блаженопочившег Патријарха Павла.
А да ли је гласање решење за све, видеће се ускоро. Јер Христос није тамо где је већина, већ где је истина!
Препоруке:
0
0
21 уторак, 23 новембар 2010 00:15
Воја
И Артемије и Иринеј играју за истог газду коме је у интересу раскол у СПЦ.

Не треба заборавити да је Артемије имао јако добру сарадњу с Американцима на Косову где је између осталог с њиховим парама покренуо КиМ радио из Чаглавице. Касније је почео све више да баца дрвље и камење на окупаторе и себи ствара имиџ великог бранитеља српства на КиМ.

Иринеја је сувишно коментарисати али ипак пођимо од тога да су му намере искрене (а убеђен сам да нису). Човек који тек пар дана после избора на функцију поглавара СПЦ даје некоректне озјаве о филозофији и психологији друге религије, кршећи на тај начин дух хришћанства, себи и својој заједници ствара непријатеље и није за ту позицију за коју је изабран. Задржаћу се на овој "грешки" поглавара СПЦ.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 23 новембар 2010 00:24
Мари за Анту
Ни краће, ни јасније, ни истинитије!
Анто, где сте досад били?
Препоруке:
0
0
23 уторак, 23 новембар 2010 02:44
Dr Filip Levi
Poznajući pravoslavlje, jedino što mogu da kažem je da je Njegovo Preosveštenstvo, episkop raško-prizrenski Artemije ostao veran SPC, a time ostavio i zalog budućem vaspostavljanju poretka u SPC kada za to bude došao pravi čas, tj. kada se steknu uslovi. Episkom Artemije nema ni jednu moralnu mrlju na svom liku i delu, a takođe nije podložan promeni vere i stava kojim se naučio od sv. Ave Justina Ćelijskog, za razliku od braće mu arhijereja, pa je došao sada u nemilost sličnu svima onima koji ne daju na Hrista i na narod Božji, nego ga brane polažuči život svoj kao pastir dobri za ovce svoje. Na Mnogaja Ljeta, vladiko Artemije!
Препоруке:
0
0
24 уторак, 23 новембар 2010 03:08
Dr Filip Levi
Da bismo ptvar poredili lakše ali i kvalitetno rasuđivali a nikome presuđivali kao što je to neko uradio episkopu Artemiju ovih dana, poslušajmo ove reči:

I u vladikinom slučaju važe reči njegovog duhovnog oca, svetog Justina Popovića, koji je udbašima, koji su ga stalno pratili, jednom rekao:

“Ja znam da vi mene ne mrzite, nego onaj što je u vama (đavo), mrzi Onoga što je u meni (Boga)”
Препоруке:
0
0
25 уторак, 23 новембар 2010 05:15
Metohit
Oči i uši svakodnevno nam truju. Ko prima srcem zna - Vladika Artemije.Dostojan.
Препоруке:
0
0
26 уторак, 23 новембар 2010 09:21
Danilo
Hej,hej,cekajte,malo,ljudi moji,nije ovdje problem samo Vladika Artemije.Pricajmo o sustini nastalog problema,kako ga nazvasmo,raskola u SPC.
Nije raskol poceo od Vladike Artemija i nekih financijskih nepravilnosti u njegovoj eparhiji.
Problem je dubok,najdublji moguci,a manifestuje se u ekumenizmu i unijacenju srpskog naroda.
Pricajmo o 13 Vladika koji su bili na strani Artemija,a ne samo o Artemiju.Sta ce biti sa tih 13 Vladika.Neko rece da ce se manjina prikloniti vecini.Nece,gospodo,to svi znaju koji poznaju srpski narod.
Ja cu vam reci nesto o srpskom narodu zapadno od Drine.Nece se taj narod unijatiti,nece,nema sanse.Dosta je bilo klanja srpskog naroda od Trebinja do Jasenovca.Nece taj narod slaviti svetog Alojzija Stepinca,nece,budite sigurni.Vi u Srbiji mozete filozofirati i voditi debate koliko god hocete jer vas ustase nikada nisu klale.70 katolickih svestenika po imenu i prezimenu je poznato kao direktni ucesnici u pokoljima srpskog naroda.Zato se Papa nama ne treba izvinjavati,sto ce nam njegovo izvinjenje i kad bi se htio izviniti.
Srbi u Srpskoj drukcije misle nego Srbi u Beogradu,iako smo svi Srbi.
Pitajte casnog Vladiku Jefrema Banjaluckog sta on misli o ekumenizmu.On je protiv toga zla i cijela R.Srpska(1,4 milona)ce poci za njim.To je castan covjek i pravi Srbin.Neka Sinod pokusa njega da ukloni,pa cete vidjeti na sta ce naici.I nije on sam u Srpskoj.Tu narod odredjuje sudbinu svoje vjere,crkve i drzave.
15 novembra 2010.Predsjednik Srpske Dodik i delegati Skuspstine su prvo polozili VJERSKU ZAKLETVU da ce braniti nasu svetinju,R.Srpsku u crkvi Svete Trojice(bio je prisutan i ruski ambasador u BiH,Harcenko)pa se,tek poslije odigrala inauguracija u Skupstini.
Dragi Srbi iz Srbije naucite nesto od vase brace preko Drine.
Препоруке:
0
0
27 уторак, 23 новембар 2010 11:13
случајни пролазник
Аутор је изгледа опседнут Бланком Влашић па му се привиђа и у лику мајушног владике. Не, господине Ђикићу, не диже владика никакву летвицу. Он се бацио на пругу којом према провалији јури помахнитали воз. Ако га машиновођа уочи и заустави воз он је успео у својој мисији. Ако га прегази а ипак се воз заустави, он је успео у својој мисији. Ако се не заустави онда се џабе жртвовао.
Свиђа ми се и коментар Анте, само ако му владика личи на Вука, онда вероватно има и неки Слоба, Мира, Воја, Холбрук.....
Препоруке:
0
0
28 уторак, 23 новембар 2010 11:44
srdjan
ako je uopste vise vazno: vladika je zaista zavlacio ruku tudj dzep!
Препоруке:
0
0
29 уторак, 23 новембар 2010 11:51
Metohit
Kosovo je grdno sudilište i za crkvu.Nije prošla ispit.
Crkva koja se obrušava na jednog svog vladiku a poziva na mirno prihvatanje demonstriranja bolesti i greha, naziva licemerno albanski narod časnim, na mestu gde je taj isti narod pobio i proterao hiljade ljudi,i zbunjuje sopstveni narod po pitanju služenja .........spremna je za doček pape.
Препоруке:
0
0
30 уторак, 23 новембар 2010 11:54
@Danilo
Потпуно се слажем са Вама по овом питању. Оно што ме буни је - како Ви са тако јасним и чврстим ставом по питању СПЦ можете имати разумевања и симпатије за СНС? Како ту не видите исте ствари које, у случају СПЦ, исправно сагледавате? Зар не препознајете исту матрицу?
У праву сте кад кажете да има шта да се научи од Срба преко Дрине, и требало би да учимо.
Да ли би Ви волели да Тома Николић води Републику Српску, и ако би волели објасните ми у чему видите њеогове квалитете који задовољавају критеријуме чврстине из Вашег коментара на овај текст. Није ли он погазио заклетву дату у Цркви?
Препоруке:
0
0
31 уторак, 23 новембар 2010 12:22
Jaсна Симоновић
Савршено...Посебно ми се свиђа:
"Већинско гласање, по хитном поступку, о томе да ли је неко јеретик или расколник је чак и под претпоставком да нико од владика гласача, нема ``путера на глави``, недолично, јер се ради о веома крупном питању, које може Цркву оптерећивати деценијама, па и столећима, а можда се може мудрије решити, када се не би ишло путем парламентаризма, већ путем покајања и помирења"...

А свиђа ми се и изјава Душка Дугоушка! Не мора да значи да ако се неком придружиш то неминовно значи да ћеш прихватити неке ствари за које мислиш да су негативне! Напротив..То може да буде шанса да и некоме другом покажеш Прави пут на пријатељски начин...а и шанса за тебе да од живота не правиш спортску арену или ратни перформанс...

пс Што се "Ниша 2013" тиче, сигурна сам да Папа бенедикт XVI припрема "дарове" достојне не само поглавара Цркве, већ Божјег изасланика...
Пропустити такву прилику уласка у Вечни живот на "мала врата" било би непромишљено, ако могу тако простодушно да се изразим...Православни Патријарси који сви понекад досегну домен најважнијег међу једнакима могли би свакако да помогну...у друштву је увек лакше...А и лепше...

Мали коментар: Мислим да вера није дељива категорија (нити има мерну јединицу у личности или броју цркава), па тако и верници мислим да не могу по основу вере бити издељени...они се у вери налазе у најсветлијим и најсветијим координатама живота...Чак и онда када као припадници разних цркава и религија залутају у кулоарима таштине, сујете, беса, итд. тражећи излаз из безизлаза, уместо улаз...

Али, ви сте то гдине аутор описали много јасније...све најбоље...
Препоруке:
0
0
32 уторак, 23 новембар 2010 12:43
Палестинац
Још није касно да се владике ману демократије и врате канонима. Потребно је да само примене оно што проповедају нама обичним хришћанима. Ако је Бог на страни владике Артемија, није важно што владика тренутно нема већину у Синоду.
Препоруке:
0
0
33 уторак, 23 новембар 2010 13:16
Dr Filip Levi
@Danilo

Slažem se. Naučimo od braće preko Drine mnoge stvari, kao i od Jevreja — kako se čuva vera i državnost!
Препоруке:
0
0
34 уторак, 23 новембар 2010 13:35
Драгана
@Петар Јанкетић
И наравно да признаје поделу међу својим монаштвом, а сви они који су га искрено поштовали они су заједно с њим, а сви они који су остали (из страха или убеђења, свеједно) уз Теодосија, они га више и не цене.
Лично познајем неке од њих и уверавам Вас да то није тачно. И то баш скроз није тачно. Нека их владика позове па ћете видети. Нека се не понаша као Синод према њему.
Препоруке:
0
0
35 уторак, 23 новембар 2010 18:16
Петар Јанкетић
@Драгана

И наравно да признаје поделу међу својим монаштвом, а сви они који су га искрено поштовали они су заједно с њим, а сви они који су остали (из страха или убеђења, свеједно) уз Теодосија, они га више и не цене.


Лично познајем неке од њих и уверавам Вас да то није тачно. И то баш скроз није тачно. Нека их владика позове па ћете видети.


Чисто сумњам да ће их владика Артемије икада позвати, јер није звао ни остале монахе који су отишли у прогонство заједно с њим.

Такође, ако би их звао то би онда значило да им намеће своју вољу, а то није хришћански. Све се мора радити по слободној вољи. А крајње дегутантно би било с његове стране да позива икога да га прати у невољи и страдању.
И још једном, владика Артемије никога не позива да откаже послушност СПЦ и да се њему придружи. Све се ради по слободној вољи и по сопственом убеђењу и вери у праведност, моралност и правоверност духовног оца, владике Рашко-Призренског Артемија.
Препоруке:
0
0
36 уторак, 23 новембар 2010 18:54
deratizacija mozga
Mnogo se u zadnje vreme prica o raskolu u crkvi o tome kako bi jedni da se krste lopatom sluze liturgiju okrenuti prema zapadu a drugi im kao nedaju.Moje misljenje je da su to sporedne stvari potpuno nebitne ja bih postavio jedno drugo pitanje koliko hriscanstva hristoljublja realno danas ima u Srbiji nekako mi se cini da je bog zaboravio nasu adresu.Dragi sunarodnici okrenite se malo oko sebe i sta ce te videti javasluk korupciju nasilje svakojaki nemoral.U ovoj zemlji je 85 odsto pravoslavaca i oko 7 odsto ostalih hriscana ja postavljam pitanje koliko tih ljudi moze da se nazove vernicima kad znamo da manje od petine redovno ide u crkvu izmedju 10 i 15 odsto najvise.Opste stanje duha moralna degradacija izvrtanje sistema vrednosti nije mimoislo ni crkvu moramo iskreno to sebi da priznamo.Nisu episkopi i crkveni velikodostojnici nisu svete krave i u njihovim redovima ima svacega od enormnogom bogacenja preko veza sa raznim politicarima i obavestajnim strukturama vanbracne dece i ko zna kakvog nemorala.Ne zelim da napadam crkvu ali treba da prestanemo da budemo dvolicni i da pojednostavimo sukob Artemije vs Irinej Bulovic i deo sinoda.To je borba za moc a ne borba za spasavanje Srpske duse i pravoslavlja Rima se trebalo bojati pre pet ili sest decenija ali je danas Rimokatolicka crkva u velikoj defanzivi trovanje papa inflitriranje masonske loze P2 i afere sa pranjem mafijaskog novca pocetkom osamdesetih pedofilske afere koje su satrle crkvu u Americi i delu zapadne Evrope ima Rim puno svojih problema da bi se bavio pokatolicavanjem Srba koji ionako cast izuzecima u nista neveruju jos od 1945. Nemozete ugroziti duhovno onog koji je tu istu duhovnost i moral izgubio dotakli smo duhovno moralno i svako drugo dno i vreme je da se radikalno menjamo vladike isto kao i politicari su samo odraz naroda iz koga dolaze a nas odraz u ogledalu nije ni malo prijatan mislite o tome.
Препоруке:
0
0
37 уторак, 23 новембар 2010 21:43
Nikola zec
Vrlo dobra analiza koju neko sa strane moze iskoristiti a to ko ce biti u pravu kad raskol nastane nije vise vazno.
Препоруке:
0
0
38 среда, 24 новембар 2010 09:33
Danilo
@Danilo
Postavljeno mi je pitanje kako to da ja,sa ovakvim misljenjem,podrzavam SNS.Ja sam o tome vec pisao,ali Vi to vjerovatno niste procitali.
E,pa ovako.Ako u novinama citam striktno ono sto pise,onda ne bih ni ja glasao za SNS.Ako citam izmedju redova i ako slusam svoju intuiciju,onda kazem da je SNS na pravom putu.Zasto?
Tomo,kao radikal,gubio je izbore zato sto je Tadic narodu stalno prijetio 90-tim godinama,bijedom,ratovima,ek.sankcijama.Narodu je bilo dosta svega toga i glasao je za Tadica jer on obecava bolji zivot.Ljudi su po prirodi i karakteru materijalisti,a za "ideale ginu budale".
Tomo je morao promijeniti taktiku.Izbiti Tadicu adute iz ruku.Jer,kako voditi drzavu u kojoj podjela plata i penzija zavisi od MMF? Ako kazu nema kredita,nema ni penzija ni plata i pada Vlada.Zapad kaze necemo razgovarati sa SRS ni sa DSS i tacka.A "zuti" su drzavu doveli u duznicko ropstvo i sve rasprodali,ni banke svoje nemamo.Ali Zapad od Tadica trazi jos,Vojvodinu,Rasku, Kosmet,hoce"Beogradski pasaluk".Tadic se potpuno izgubio i svi vide da on mora otici.A ko ce doci?Dakle,treba nam neko lukaviji od lisice,da igra malo cik,malo cak,dok se situacija ne stabilizuje.Pustiti ruski kapital da maksimalno udje u Srbiju,uzeti njihove kredite,pa polako naprijed.Oni sa zapada znaju da Tomo nije njihov igrac,nisu ludi.Ali,ipak ga podrzavaju,jer ako ga ne podrze,mozda izgube uticaj na Balkanu u korist Rusije.Tu je dilema.Rusi nisu dali javnu podrsku SRS-u,a Tomi su je dali zato sto su bas oni najbolji sahisti na svijetu.
Istu situaciju smo imali u Srpskoj.SDS je bio satanizovan.Zapad dovodi Dodika na vlast sa nalogom,unistiti Srpsku.Dodik u dilemi,a onda nalazi rjesenje,raditi za Srpsku,a pozvati Putina da brani i njega i narod.Tako i bi.Zapad kaze:"Prevari nas ovaj Dodik".Tomo bi mogao postati Dodik,ali ce mu biti mnogo teze,zato sto je on na desnoj obali Drine.Narod Srpske odredjuje politiku svoje drzave,shvatate?Srbima nije mogla pomoci tadasnja Rusija,danasnja moze.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 25 новембар 2010 00:23
@Danilo
da a narod je cipiripi i češlja se ko veverica...
Poenta je znači, da Toma osvojiti glasove na EU politici, a onda se "mudro" okrenuti Rusiji, Srbiji, Kosmetu i prevesla svoje birače i EU?
Bilo bi dobro da položi zakletvu u nekoj novoj crkvi jer je zakletvu datu u pravoslavnoj crkvi pogazio (za dobro Srbije podrazumeva se).
Baš je lisica.
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 25 новембар 2010 01:20
Joko
На тадашњем мајском Сабору, 2006. године, Артемију је од стране саборских отаца наређено да распусти мафијашку групу око себе, звану Раде Неимар, и да Симеона Виловског стави под суд. Он је то, нажалост, безочно изиграо, а свети патријарх Павле је тада већ био оболео. Изиграо је Артемије и следеће упућиване му комисије, као и позиве да дође на седницу Синода. Зато је, после извештаја последње епископске комисије од 10. фебруара ове године, смењен са Епархије, одлуком Синода од 11. фебруара, а 13. фебруара потписаном и од њега самог.
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 25 новембар 2010 01:23
Ирина
Поприлично ми је разочаравајуће читати текстове на НСПМ, који су везани за црквену проблематику, јер их углавном, ако не увијек, пишу потпуно нецрквени људи који своје штуро знање са Википедија или приручних веб сајтова, или рекла-казала енциклопеција, представљају као озбиљне анализе. Док не будете схватили да Црква НИЈЕ "један од стубова српства" и да је Христос изнад свега, па и изнад ваших политичких и политикантских ставова, нећете никада бити у стању да напишете иједан чланак који има смисла, јер ће се све ваше анализе завршавати на дневној политици.

Врло, врло разочаравајуће.
Препоруке:
0
0
42 четвртак, 25 новембар 2010 05:16
Danilo
@Danilo,
Vi,kao da meni nista ne vjerujete,,ha,ha,ha,ha,ah,a mozda sam u pravu i kod Tome Nikolica.Vidjecemo,,ha,ha,ha,ha,ah
A znate li vi gospodine @Danilo kako je Putin dosao na vlast i ko su mu bili sponzori?To sam gledao na americkoj TV i nista ne izmisljam.
Putina su Jelcinu predstavili glavni Jelcinovi ekonomski eksperti,Cubajs,zatim,Njemcov i Kirijenko.Pare je davao Berezovski,veliki medijski mag,i reklamirao ga u svim medijima u predizbornoj kampanji posto je Putin bio totalno anoniman.Pare su donirali i ostali Jelcinovi milijarderi koji su se za kratko vrijeme obogatili.Kazu zatim da im je Putin bio zanimljiv zato sto je imao mrezu ljudi u KGB ili kasnije FSB.A Jelcinovi suplji politicari su se bojali upravo te agenture i nadali se da ce ih Putin drzati pod kontrolom.
I dalje kazu da su svi mislili i bili ubijedjeni da ce Putin nastaviti Jelcinovu politiku.Cak su na TV citirali Putinove predizborne govore koji su isli tim njihovim nadanjima u prilog.
I sta se kasnije desilo.Kada je Putin dosao na vlast,okupio je svoje kolege iz KGB,okrenuo curak i poceo voditi svoju politiku,politiku koja odgovara Rusiji i njenom narodu,a ne tajkunima i Zapadu.U emisiji se dalje kaze da se danas na 75% najvaznijih drzavnih funkcija nalaze Putinovi drugovi iz KGB.Cubajsa,Njemcova i Kirijenka je zadrzao u svojoj administraciji iz zahvalnosti,a Jelcinu je nosio ruze i za rodjendane kao i na odar kada je umro.Obecao je Jelcinu da mu nece progoniti kcerke i zetove koji su nezakonito namlatili velike pare,i odrzao je rijec.
Kada se vidjelo da je Putin okrenuo politiku,Berezovski ga je,preko svojih medija poceo napadati,ali je ubrzo morao pobjeci u London da ne bi bio uhapsen kao njegov drug Kodorkovski,bivsi vlasnik Jukosa.Jedini list koji je Berezovskom ostao u Moskvi je Komersant koji ni danas nije naklonjen Putinu.
Eto,o tome ja pricam,dragi moj imenjace.
Препоруке:
0
0
43 четвртак, 25 новембар 2010 10:49
Биљана Николић@Ирина
Ја сам разочарана ставовима да црква припада Сабору, Патријарху и студентима богословије а не народу. Разочарана сам што цркву затварате за обичан народ, а отварате за одабране који разумеју вишу филозофију.
У коментарима "образованих правих верника" се могло прочитати да није ништа страшно што ће цркве бити празне јер ће остати прави верници који су се потпуно окренули вери. Значи џаба ти што поштено радиш, што си добар родитељ и поштујеш родитеље, што не крадеш, али ако си збуњен променама у цркви, ако си забринут, ако те је страх,ако ниси довољно паметан да пратиш високе разговоре али си толико свестан да не прихватиш "здраво за готово",ако имаш у себи питање - "чему све то и куда то води" - ти си секташ јер су Синод, Патријарх и студенти богословије БЕЗГРЕШНИ и све најбоље знају. И наравно, остаћеш без љубави Божје.
Много је више политике, наредби и претњи у ставовима Ваших присталица него у очајничкој одбрани цркве оних којима је благост цркве највише потребна - народу у Србији који не чите учене црквене књиге и који је (замислите греха) везао СПЦ за своје српство.
Препоруке:
0
0
44 четвртак, 25 новембар 2010 11:14
Драгана
Драга Ирина, ја имам потпуно супротан утисак. Пратећи друге медије, налазим да су се сврстали на једну од страна у овом сукобу, неретко и вређајући ону другу страну. Текстови на НСПМ су пре свега објективни,изузетно културни, избалансирани, језгровити, и без увреда. Ја их са задовољством читам. То што их не пишу теолози је можда и предност када знамо какав су очигледан хаос направили у СПЦ. А последњи текстови поводом ситуације су СПЦ су напросто изванредни. Покушајте да их прочитате поново.
Препоруке:
0
0
45 четвртак, 25 новембар 2010 12:03
Калуђер
@Joko

Све и да сте у праву, а ја мислим другачије, није се смело дозволити да дође до овако дубоке кризе у СПЦ. Ту није било ни трунке мудрости. У праву сте када повезујете болест блаженопочившег патријарха са овом кризом, јер управо тада су цркву почели да воде владике које су и изазвале раскол. Ако је неко лопов мора бити осуђен. Раде Неимар није био црквена него привредна организација (привредно друштво) које је регистровано у АПР Србије. Ако је било махинација држава је морала да реагује, а не да се након 5 година око тога народ и црква дели. Ја не знам да је владика Артемије вршио притисак на финансијску полицију републике Србије. Ако Ви знате, онда у реду!
Чуди ме само да Вам још увек није јасно да су финансијске ствари биле само изговор. И то лош!
Препоруке:
0
0
46 четвртак, 25 новембар 2010 12:39
Петар Јанкетић
@Joko
На тадашњем мајском Сабору, 2006. године, Артемију је од стране саборских отаца наређено да распусти мафијашку групу око себе, звану Раде Неимар, и да Симеона Виловског стави под суд.
Није истина да му је "наређено", већ је УМОЉЕН да распусти "Раде Неимар", који је узгред речено била приватна фирма у власништву Суботичког и како неко може "распустити" туђу фирму?
Он је то, нажалост, безочно изиграо, а свети патријарх Павле је тада већ био оболео.
У сваком случају поред тих захтева в.Артемију упућених од стране Сабора био је и захтев да в.Артемије извести Синод до краја септембра о томе шта је све учинио по тим питањима. Владика Артемије је послао извештај Синоду на време, на који му никад ништа нису одговорили, тако да је владика Артемије сматрао да је његов ИЗВЕШТАЈ ПРИХВАЋЕН поводом свих захтева који су му били упућени. А иначе, баш зато што је п.Павле већ тада био оболео, екуменисти су уобичајеном галамом и манипулацијама УСПЕЛИ да прогурају те бесмислене и неосноване захтеве в.Артемију од стране Сабора. На основу које пресуде тврдите да су они "мафијаши"?
Изиграо је Артемије и следеће упућиване му комисије, као и позиве да дође на седницу Синода.
Вечно бих Вам био захвалан да наведете тачно када и коју комисију је в.Артемије "изиграо" и на које све седнице Синода се није одазвао? Ако то нисте у стању да кажете онда молим Вас престаните да ширите неистине.
Зато је, после извештаја последње епископске комисије од 10. фебруара ове године, смењен са Епархије, одлуком Синода од 11. фебруара, а 13. фебруара потписаном и од њега самог.
Нико се не може сменити на основу ИЗВЕШТАЈА, већ само на основу ОПТУЖНИЦЕ, зато је та његова смена била незаконита, али он је то потписао ради мира у Цркви надајући се да ће му дати прилику да изнесе своју одбрану, али они му то никако нису дозвољавали.








Изиграо је Артемије и следеће упућиване му комисије, као и позиве да дође на седницу Синода.
Препоруке:
0
0
47 четвртак, 25 новембар 2010 22:33
@Danilo
После овакве Ваше беседе, сигурне су две ствари
- искрени сте у жељи да Србија добије правог вођу
- ако нисте у раним тридесетим, већ старији, онда сте наивни.

Зашто и како је Путин изабран, тотално сте погрешно схватили и заборавили сте колика и каква је лисица био Јелцин. Јелцин се на свом крају одлучио за Путина, а он је знао кога препоручује својим бирачима за свог наследника.
Овде сви ( Тадић,Чеда,Тома,Чанак) глуме Путина у медијским наступима, презентацији моћи, лупању шаком о сто, али немају оно најважније - државничке способности и мудрости.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер