уторак, 23. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Политички односи између Срба и Хрвата: Да ли нас је историја нечему научила?

Kоментари (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 09 новембар 2010 19:09
Висарион
Одлично.И то вам не кажем зато што сам наручен да то чиним,како то понекад бива међу нама Србима кад се на овом месту појављујемо.Ви сте направили историјски преглед свега што се у овим односима догађало.Оно основно је да се не трпимо.И кад се примиримо, то тиња негде унутра.Чим се појави прилика они нас, чешће него ми њих, и суровије, и острашћеније, нападају.Мислим да сте показали колико смо наивни.Дођу убеде нас ,ми наседнемо и онда по правилу неки Јасеновац, Јадовно.И Вуковар су, по Шешељу, а ко зна можда и у стварности, измислили.И да нису они су пре тога своју "одбрану" промовисали нападајући касарне заједничке нам војске и кад су се из касарни бранили(неки нису)они су свој напад крстили одбраном и измислили теорију како онај ко се брани није крив.
Тако су нас иселили из Крајине и ни длака с главе им није фалила и док ми кукамо тога дана они га славе.
За нас је важно, а добро би било да их научимо да је за оба народа боље да знамо да се не трпимо и пошто морамо међусобно да живимо, утаначимо односе у скалду стим стањем, сарађујемо само онда кад морамо..Уредимо то да снмо несагласни, да једни другима не верујемо, да смо опрезни и тражимо у тим споразумима оне тачке на којим се међусобно од невоља обезбеђујемо.Постоји начин.А ако баш морамо да се кавжимо, да нађемо неки начин како да избегнемо крвопролића.То није лако али би се дало утаначити.Неко ва нас би био објективни гарант таквог споразума.И судија и пресудитељ.
А ово извињавати се је којешта.Врло важно.Побијем пола народа, или га истерам са своје територије и извиним се.Ма хајте молим вас Не тррпимо се и квит посла.Улазимо само у оне послове где то можемо кад се не подносимо и онолико колико се при таквом стању ствари то може.Ако не може -широко нам поље.И нама и њима.Само тако се може без ризика и изненађења у свиом временима и свим кризним тренуцима, какавих је било и биће на овим просторима.Уредимо одосе па да се мрзимо по правилима и без трагедија
Препоруке:
0
0
2 уторак, 09 новембар 2010 21:24
Сергеј Булајић
Морам да кажем да смо сами највише криви за све што нам се дешавало од 1918 па све на овамо. Својом бахатошћу и похлепом смо заборавили на оно што ниједан други народ у Европи није никад заборавио- НАЦИОНАЛНИ ИНТЕРЕС.
Стање у коме се ми налазимо сад као народ може се упоредити са једном кућом која је урушена, запаљена, покрадена и која служи као јавни тоалет. Морамо да схватимо да сваки дан уложеног труда, рада и поспремања те урушене куће представља залог за будућност. Ипак је то наша кућа коју треба поправљати. Хрватска историја 19 и 20 века је Европска срамота и ако хоћете цивилизацијска срамота, а Хрвати се као народ тог комплекса никад неће ослободити. Знам да они сад имају строго дефинисану етничко хрватску државу и са тиме су задовољни. Имају своју стратегију развоја које се држе и труде се да буду самостални у свом одлучивању на сваком пољу где им се за то укаже прилика (за разлику од ових "наших").
Мало ћу се присетити времена утакмица из периода 1989-90 кад су навијачи хрватских клубова узвикивали: МИ ХРВАТИ! Са српске стране им је одговарано: ШТО СЕ НАМА ЖАЛИТЕ!
Неописиво ми је жао што смо решили наше неспоразуме са Хрватском на нашу штету и што је најгоре у свему нашим пристанком 1995. Сви решише своје државне проблеме отимачином наших српских територија, прогоном српског живља, а ми ћутимо. Србија се бранила једино 1918 у Београду, а 1991 је требало да се брани на границама СФРЈ, али тад нисмо били Срби, тад смо били Југословени.
Како сејеш тако и жањеш...
Препоруке:
0
0
3 уторак, 09 новембар 2010 22:05
александар
Једини одлучан став може бити да са оним што се сада зове Хрватском, српска држава не може и не сме да има "добросуседске односе", односно може да има само најминималније хладне политичке односе, тек да постоје.
Ово није ствар ни слична "помирењу Француске и Немачке".
Нас и ту државу дели најстравичнији и најкрволочнији геноцид који је над нашим народом тамо почињен, који не само да није признат ни од кога званично у свету а посебно не од починитеља, већ се сада од стране те државе све чини да се жртва несумњивог геноцида прогласи за џелата, крајње неуверљивим али перфидним позивањем на потпуно неупоредиве догађаје у Овчари, Вуковару и Дубровнику.
У томе улогу има цела политичка елита те државе, како прошла тако и садашња, посебно укључујући њеног "финог, културног и уљудног" председника Јосиповића, који се по свом ултра национализму, негирању геноцида, а са друге стране по, за сада успешном покушају да кривицу пребаци на жртву, ни по чему не разликује ни од једног свог озлоглашеног претходника.
Да је геноцид заиста био несумњив (и поред тврђења Друге Србије да се ради о српском миту), најјасније сведоче "неутрални" извори као што је поменути нациста Нојбахер, или његов исписник Глез фон Хорстенау. Сувише је "неутралних" извора да би се радило о српском миту.
И да су нам срца од камена, размере таквог злочина и непочинстава невиђених размера, не би смели да заборавимо. И камен би заплакао када чита о догађајима у цркви у Глини или Прибиловцима.
И овде нажалост има оних нашег рода који плачу за Овчаром и Сребреницом, мислећи да су "неутрални" и "хумани", а отворене ране свога рода и истински злочин их не занимају.
Срам их било.
Ово је ствар елементарног људског достојанства и самопоштовања.
На страну то што та држава и данас (и поред лицемерних смејања и руковања) наставља политику отвореног провоцирања и супротстављања свим српским интересима свуда и у свим институцијама.
Од муке, беса и неправде, не могу више ни да пишем. Пао сам у ватру.
Праштајте.
Препоруке:
0
0
4 уторак, 09 новембар 2010 23:06
српкиња
Све сте рекли на крају - кад сами стекнемо самопоштовање, поштоваће нас и други.
Препоруке:
0
0
5 среда, 10 новембар 2010 00:30
kosanka
Ovom tekstu se nema sta dodati.Sve je gola istina.
Mi Srbi smo od pocetka 20 veka imali ili nezrele
vodje ili poltrone.
Препоруке:
0
0
6 среда, 10 новембар 2010 01:57
Одбрана и последњи дани
Ово је стварно вредело прочитати.Свака част!
Препоруке:
0
0
7 среда, 10 новембар 2010 02:19
Смиљански
Ово је историјски Буквар за Србе.Свако од нас би требао да одштампа овај текст,и да га увек има при руци.Што више указивати на историјске чињенице,и пре свега "Србима"доказивати истину,о страдању сопственог народа.Ово није крај,Хрвати планирају да окупирају Црну Гору,БиХ,и Србију до Земуна,прилично су у томе успели,пре свега економски.Наш скромни допринос очувању српства,могао би да буде за почетак:
1.Пиши ћирилицу
2.Не иди у хрватске Мега-маркете
3.Не слушј њихову музику
4.Никако не хрватско море
5.Допиши..........
Препоруке:
0
0
8 среда, 10 новембар 2010 04:59
Marko
Ovo je izvanredan clanak za doprinos srpskom otreznjenju za koji cekamo zadnjih 100 godina. Nasi se neprijatelji svesrdno trude da do toga nikad i ne dodje. Kao rezultat toga imamo sadasnju Tadicevsku vlast. Nenarodnu, nenacionalnu, korumpiranu, sa strane dirigovanu, izdajnicku. Otreznjene je vrlo daleko....
Препоруке:
0
0
9 среда, 10 новембар 2010 06:42
Senka Young
Nisam bas sigurna da je sledece tacno:
"Хрвати су водили опрезну политику играјући на неколико отворених опција. Истовремено су се припадници хрватског народа налазили и у аустроугарској војсци, и у југословенским добровољачким јединицама које су се бориле на Солунском фронту на страни Антанте, "
U dobrovoljacke odrede su odlazili samo Srbi , a ne pripadnici hrvatskog naroda.
Podaci se mogu naci u spiskovima o " dobrovoljackoj zemlji" koju su dobrovoljci dobijali od kralja.
Препоруке:
0
0
10 среда, 10 новембар 2010 09:44
гаврило
Живојин Мишић 1920. године после посете извесних хрватских крајева регенту Александру
"Из свега што сам чуо и видео, ја сам дубоко зажалио што смо се ми, на силу Бога, обмањивали тамо неком идејом братства и заједнице...Сви они мисле једно, то је свет за себе, ма са каквим предлогом да се појавиш, ствар је пропала...Ништа се неће моћи учинити.То нису људи на чију се реч можеш ослонити!" На питање регента како одредити нове границе, Мишић је предложио да се узму у обзир обичаји, историја, традиције, најзад и опредељење народа.Регент је приметио да би то гурнуло Хрвате у наручје Италијанима, после чега је Мишић рекао: " Нека им је са срећом.Нека се они Хрватима усреће.Ја сам дубоко уверен да се ми њима нећемо усрећити.То су људи сви одреда прозирни ко чаша, незајажљиви у толикој мери, лажни и дволични да сумњам да на кугли земаљској има већих подлаца и саможивих људи.Не заборавите, Величанство моје речи.Ако овако не поступите, сигуран са да ћете се и Ви и наша покољења љуто кајати!“
Краљ Александар нас је увео у зло које до данас траје, тачно онако како је предвидио војвода Живојин Мишић!
Препоруке:
0
0
11 среда, 10 новембар 2010 10:20
Висарион
И господин Булајић и Александар су ту негде где је цео наш народ.
Па се ја враћам на миоје не тзрпимо се, не волимо
се.Сарађујмо само онде где морамо и с највећим опрезом, колико се то може кад је човек цивилизован.
А о лажима које су колеге овде изнеле ја сам на другом месту гобворио веома опширно.Мора се написати књига докумената о лажима на чијим су темељима они, без зазора, подигли своје државе и своје дежеле и показати им колика количина подлости стоји у тим темељимљ и колико скривеног незадовољства што немају о шта да се одупрзу кад зидају свој национални идентитет сем у зверствима која, на бесрамана начин, морају да претварају у одбрамбене своје неке умишљдене ратове за ослобођење, од себе самих.Слажем се колеге и мило ми је што нас бар Хрвати , својим одбрамнбеним работама и злоделима уједињују
Препоруке:
0
0
12 среда, 10 новембар 2010 10:38
б.с.
Извините, ако су некада постојали неки прави Хрвати, ја не знам ко су њихови потомци. Јер ови данашњи Хрвати су углавном потомци Срба који су у неком тренутку променили веру. Да прави хрвати постоје ваљда би имали свој језик, овако докле ћемо да се обмањујемо, они говоре српски језик, само што га називају хрватским. Прогласили су чак и ћирилицу за своје "хисторијско "писмо, нормално само зато да би могли да се подиче српском културном баштином коју ће смишљено и покварено назвати својом. Овај ваш текст пристаје на многе већ уврежене историјске неистине. Како су то Хрвати изгубили своју државу у 12. веку, па они је никада нису имали, прва држава коју имају је ова данашња коју су добили преко српске крви. Читава њихова тзв."повијест" је ватикански план надирања на исток и коришћење хрвата као ударне песнице против Срба. Фризирање хрватске историје је један од најважнијих ватиканских планова у овом делу света. Тај план је веома стар, остварује се већ неколико векова, само што ми Срби нисмо злопамтила, да не кажем нешто горе.
Једини прави континуитет који не сме да нестане са Балкана је континуитет разблудног римског царства. Ми јадни мислимо да је оно престало да постоји, али се само костимографија променила! Блудници и војсковође носе другачију одећу, али је опредељење за "царство земаљско" владајућа идеологија и вера! Да се не заборави, У 18. веку је проглашено "Свето римско немачко царство"! Зар су Ватикан и Германи одустали од својих вечитих планова за освајање света и од своје узајамне спреге у остваривању тог плана? Да се не заваравамо, ми смо им увек кост у грлу, само што је кост постала танка, а грло је постало гротло. После Титове бескрајно дуге владавине над нама, ми смо постали распамећена нација која пристаје на све, само нас пустите да живимо. Али неће нас пустити да живимо! Треба им наша земља са свим својим богатствима, али и ми не требамо. Значи, још неколико деценија латинице, још неколико раскола у цркви, још само неколико издајника...
Препоруке:
0
0
13 среда, 10 новембар 2010 10:47
б.с. наставак
...још само мало, мало времена и Ватикан жели да ликује!.
Само иако су мошти Светог Саве спаљене пре око 500 година, Свети Сава је живљи у нашем народу него икад. Ватиканци заборављају да се за Христа страда и да нас страдање откупљује пред Господом као народ. А какав ће откуп они дати за своју душу...????
Ево папа ускоро долази у Хрватску да прогласи Степинца светитељем!? Ако се код њих неко посвети зато што "благослови" убијање Срба, далеко им свима лепа кућа. Какав народ, онакав и светитељ.
Браћо и сестре, имамо пречисту историју земаљских страдалника, немојмо поклекнути пред новим крсташким походом којим Европа војује против нас, држимо се своје вере, својих Светитеља и свих божанских заповести које је Христос ставио пред људе.
Препоруке:
0
0
14 среда, 10 новембар 2010 11:15
брм
не делим одушевљење коментатора, ДАПАЧЕ
да би схватили нерпијатеље ОД КОЈИХ ГУБИМО ЧИТАВ ВЕК УБЕДЉИВИМ РЕЗЛТАТОМ, требало би да их изучавамо, уместо да трабуњамо фразе и пароле...
у овом тскту су једноставно све краве црне и сви Хрвати усташе..далеко смо догурали са таквим ставовима...
Анте Старчевић и Штросмајер нису исто - они су антиподи..антиклерикалац и лаициста и фанатични католички прозелит..
ако је усташтво настало из Старчевићевог покрета онда ЗАИСТА КАТОЛИЧКА ЦРКВА С ТИМ НЕ МОЖЕ ДА ИМА ВЕЗЕ ..али није..настало је из сурпотнне - аустрофилске (Старчевић је био и анти аустријски и анти мађарски настројен) језуитске струје загребачке језуитске гимназије - расадника југослависта...
Хрватска нација је у експанзији, Српске нестају..
то су чињенице неопспорне..и то није случајно....
Срби су прихватили за њих најпогубнију идеологију отворено смишљљену у Бечком двору против нас да би се спречила интеграција читавог народа - ЈУГОСЛОВЕНСТВО..
Хрвати су је привидно прихватили само тактички...
само да подсетим аутора текста - сви чланови југословенског одбора су бивши чланови хрватске странке права и то најрадикланији..СИТНИЦА КОЈУ ЈЕ ПРОПУСТИО
не могу једним кометаром да надокнадим што нико ништа не чита о нашим условно непријатељима, само једна цитат из српске википедије:
"Хрватски историчар Иво Банац је истакао чињеницу да српски политички и интелектуални кругови никада нису до краја схватили концепт хрватског државног права, поготово у односу на хрватску верзију југословенства. Као основни разлог неразумевања истакнута је чињеница да је српска национална идеологија 19. и 20. века изједначавала етничко и национално, односно да је стављала знак једнакости између етничке припадности српском народу и припадности српској нацији (и такође покушавала да ово виђење пројектује и на друге групе)"
Препоруке:
0
0
15 среда, 10 новембар 2010 11:23
брм
изворни српски национализам Доситеја и Вука није стављао знак једнакости између етничке припадности српском народу и припадности српској нацији - што је Сретењским уставом и чувеном реченицом о робу који постаје слободан човек - али и национални Србин -ступањем на тло Србије БЕЗ ОБЗИРА НА СВОЈЕ ПОРЕКЛО...
ми смо тај национализам одбацили ..и није нам ђаво крив...сами смо
Хрвати Старчевићев на сличним концепцијама - нису..
за Вука су/смо сви Срби
за Старчевића су/смо сви Хрвати
НЕ ПОСТОЈИ(е) ДРУГИ НАРОД(И)- то су измислили југослависти
"пасмина славено српска" није други народ већ Хрвати (по Старечвићу или Срби п Вуку)противници интеграције у јединствену нацију..
Препоруке:
0
0
16 среда, 10 новембар 2010 12:41
перун
СЕДМИ,СЕДМИ,СЕДМИ! Докле више тај СЕДМИ ВЕК!Да су Словени етнички Серби то су знали и до тога закључка дошли и многи страни
писци. Лавис и Рамбо кажу: "Словени су сами себе називали Сербима!
Препоруке:
0
0
17 среда, 10 новембар 2010 14:36
божа
Срби православне вере (да не говоримо о Србима католичке вере) настањивали су подручја западнија од набројаних српских етничких територија. Били су на ширим подручјима најзападнијег дела Балканског полуострва и то пре покретања балканског становништва пред турским освајачем. То значи да су Срби у пределима према Италији чинили староседелачко становништво. Податке о томе можемо наћи у хрватским документима. Користићемо само један од њих и то извештај католичког епископа из Загреба Бенедикта Винковића, којим обавештава Ватикан (1639) о превођењу православних у католичку веру. Овај документ има посебну вредност, јер католички епископ ту дословно пише да, католичењем, Срби престају да буду Срби и постају Хрвати.
Ево дела извештаја епископа (бискупа) Винковића:
" Узвишена и многопоштована Господо, моји предусртљиви Заштитници, желим Вам од Бога здравље и срећу, довека. Блажене успомене Фердинанд Други, Цар Римљана, као Краљ Угарске и Славоније, установио је, без знања многопоштованог Фрање Ердељског - тадашњег бискупа загребачког, не тражећи савета од надбискупа Колаче, ни од његовог митрополита, истовремено духовног примата за Угарску, нову епископију у Краљевству Славонији, становништво грчке вере, схизматике, који се држе грчких заблуда, то је дотичну епископију поверио извесном Србину, василијанском монаху, по имену Максим Петровић...

Он се, заједно са свештенством и народом којем је на челу, све до данас држи грчке схизме, те и сам, као његови свештеници и паства, задржава тешке заблуде против истините вере...
Препоруке:
0
0
18 среда, 10 новембар 2010 14:37
божа
Најпре би требало да Срби, одбацивши заблуде и очистивши се од истих, остану у свом обреду. А кад би се оканили заблуда и схизме и кад би упознали Божију службу, помало би могли да се ослобађају и грчког обреда.
Тако је учињено у Истри, Пивки и Красу, као у Сењској дијацези, у Лици и Драги Винодолској, где су Срби, код којих су раније важиле сличне заблуде и обичаји, напустивши грчки обред и одбацивши заблуде, заслугом добрих католичких отаца, до сада су задржали римске обреде, које су примили и себе више не називају Србима, него Хрватима.

У Загребу, 3. 2.1639, у Господу покорни капелан Ваших Узвишених Господстава, Бенедикт Винковић, изабрани епископ загребачки".

Како видимо, покатоличење и похрваћење Срба у Истри, Словенији, око Ријеке и у Лици обављено је у 16. веку, јер Винковић (1639) пише о томе као примеру за поступак према Србима у Славонији и осталим деловима Војне Крајине. У питању је процес спровођен од 11. века. Био је успешан тај процес,
јер је, до данас, очистио од православних Срба подручје од Пуле па, готово, до Дрине. Наравно, католичење није било једини метод за нестајање Срба. Ватикан и Западна Европа, углавном путем хрватских квислиншких органа, користили су и друге методе.
Препоруке:
0
0
19 среда, 10 новембар 2010 14:38
божа
Етничко чишћење српских земаља кулминирало је најстравичнијим покољима Срба у Другом светском рату. Нека нам о томе посведочи велечасни католички свештеник Дионизије Јурчев, лични капелан Анте Павелића, председника хрватске државе у Другом светском рату. Он се овако обратио силом покатоличеним Србима у Загребу:
"У овој земљи не може више да живи нитко осим Хрвата, јер ово је земља хрватска, а тко се неће покрстити, ми знамо куда ћемо с њим. Ја сам у неким крајевима давао очистити од пилета све до старца, а ако то буде потребно, учинит ћу и овдје, јер данас није грехота убити ни мало дијете од седам година, које смета нашем усташком покрету... Немојте мислити што сам ја у свећеничкој одори, али да знадете да ја, када је потребно, узмем стројницу у своје руке и таманим, све до колијевке! "
Препоруке:
0
0
20 среда, 10 новембар 2010 16:20
СВЕТОВИД
ХРВАТИ су само једно од многих СРБСКИХ племена и никада са њима не би било проблема јер су по свему СРБИМА најближи да није дошло до цепања СРБСКОГ БИЋА несрећном христанизацијом односно поделом цркве на ЗАПАД и ИСТОК! ХРВАТИ су остали на западу и Отада су ХРВАТИ само оружје у рукама римокатоличке религије!
Препоруке:
0
0
21 среда, 10 новембар 2010 17:05
Аскурђел
@брм. Пријатељу изађите из дубоке амнезије. Идите на неки од хрватских сајтова и видећете са колико мржње њихови клинци пишу. Са колико усхићења слушају Томсона (пуни стадиони). Послушајте његову песму "хрватска срамота". То код нас не постоји.

@Смиљански
5. Учите децу историјским чињеницама,
6. На одморима им читајте народне јуначке песме,
7. Научите их да су они дужни држави, а не она њима,
8. Прочитајте им "Не кради државу-Владике Велимировића" (има на интернету), тако се она неће даље урушавати, како рекоше @ Александар и Сергеј(момци супер сте),
9. Учите децу да помажу другима, али и да гледају себе,
10. Окрените се прво својој фамилији, па пријатељима. Непријатеље обилазите у широком луку, чак иако им је море лепо.

@Српкиња. Све сте рекли.
Препоруке:
0
0
22 среда, 10 новембар 2010 20:37
stanimir
a sta cemo sa onom:

"..srbi su u stvari hrvati koji su se vratili divljastvu" ?
Препоруке:
0
0
23 среда, 10 новембар 2010 23:22
Neverni Toma
Da li je autor teksta zapravo profesor Dragoljub Danilovic inace profesor istorije u kraljevackoj gimnaziji?
Препоруке:
0
0
24 среда, 10 новембар 2010 23:52
banedral
Ово је историјски Буквар за Србе.Свако од нас би требао да одштампа овај текст,и да га увек има при руци.Што више указивати на историјске чињенице,и пре свега "Србима"доказивати истину,о страдању сопственог народа.Ово није крај,Хрвати планирају да окупирају Црну Гору,БиХ,и Србију до Земуна,прилично су у томе успели,пре свега економски.Наш скромни допринос очувању српства,могао би да буде за почетак:
1.Пиши ћирилицу
2.Не иди у хрватске Мега-маркете
3.Не слушј њихову музику
4.Никако не хрватско море
5.Допиши..........


Ne znam sta moze da se dopise ali oni imaju u svom vlasnistvu preko 200 srpskih preduzeca (najpoznatija su : IDEA , Soko Stark , Dijamant , Frikom itd itd )i sta posle svega ovoga da se kaze???
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 11 новембар 2010 08:55
Висарион
БРМ се нешто много жести.Ту нема места срџби,Треба да научимо како с онима који нас мрзе.Пустите то Штросмајер.Анте Старчевић је ту основа и доминација.Сви који хуманистички мисле тамо се кад дође стани пани повуку у мишју рупу.
Код нас има усијаних глава, код њих јавно нема.Они који мисле појављујуи се после да оправдају или умање зверства.И не свађајмо се .Треба тражити иозлаз,Увек па и овде-А ништа нам не значи што ћенмо установити да су и они били Срби,Можда јесу али више нису. Него су гори од Хрвата.То више није важно.Важно је како се од тих који нас мрзе зашгтитии и не наседати на шарене њихове лаже.-
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 11 новембар 2010 09:05
јелена
ДОПИШИ...како нам је стање у цркви ускоро ћемо сви бити ХРВАТИ!
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 11 новембар 2010 11:15
брм
@ Аскурђел
пријатељу, ја знам шта се пише по хрватским сајтовима и шта ме чека кад налетим на групу усташа..
али када су већ они у мржњи и заблуди ЗАШТО БИ МИ БИЛИ У ТОМЕ?

@божо
хвала на додатнојј аргументацији моје тезе ..и? зар то не значи да су ипак Срби?..зашто их (и нас) не би стално подсећали на ту "болну" истину?

@ Световиде
у праву си да су Срби са запад и Срби са истока само оруђа и топовско месо две империјалене силе(нису САД и Британија..а ни Француска)...али религија је ту само изговор, подела не иде баш тако стриктно..нпр. распитај се шта италијсаанки и Шпанкси католици мисле о >Хрваима а шта о Србиома...чак и пољски..а шта Украјински и македонски православци нпр.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 11 новембар 2010 11:28
брм
висарион
"Треба да научимо како с онима који нас мрзе.Пустите то Штросмајер.Анте Старчевић је ту основа и доминација"
и даље тврдим да је супротно... а слажем се да треба да научимо како..а сигурно не треб а тако што ћемо да с епонашамо исто ко и они..лажу они, ајд и ми, кољу они ајд и ми
наивно помишљам да би требало све супротно од њих..

а не наглашамам да су ипак Срби због њих - њихов избор је њихов проблем - већ због нас преосталих.. јер шта ће остати од српске културе ако избришемо хуманизам, ренесану, барок, краљевину Далмацију Војисављевића, краљевину Босну?
део Срба АЛИ САМО ДЕО СРБА је био у ропству под Турцима који су прекинули сваки обарзовни и културни рад и уништилио све институција а људе побили...за то време други део је релативно нормално живео, баштинио српске државотворне и културне традиције и о томе оставио бројне писане и ШТАМПАНЕ документе..много више него већина данашњих "културних" народа еВРОПЕ..они појма нису имали "да су хрвати"... Мавро Орбини, Андрија Качић Миошић, Бартол Кашић, Фауст Вранчић..и остали образовани католици... а ми то одбацујемо...без те траДИЦИЈЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ СХВАТИ НИ вуК - испада ко да је пао с марса међу дивљаке..
шта ће наша деца да уче него да смо потомци хајдука и варвара и да никада културу нисмо имали - зашто ми да васпитавамо децу на теоријама тог Анте Старчевића? Кад су чак и Хрвати прешли на Штросмајера
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 11 новембар 2010 13:48
Аскурђел
@брм. И даље не капирате. Нико овде од нас није рекао да их мрзимо него да их обилазимо у широком луку и да се не дружимо са њима, да им се не не извињавамо, да не pjevamo, да не жудимо за њиховом љубављу која не постоји.
Ја сам се пишући помало извештио да не полемишем па остајем при томе, јер сматрам да Ви покушавате оно што је немогуће, а то је да исправите са њима Криву Дрину.
Гледајте себе, а за њих ћемо лако.
Поздрав. Аскурђел, а може и Бели Орао.
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 11 новембар 2010 14:50
СВЕТОВИД
@брм, не треба да се распитујем, знам јако добро! могу да ти нађем пољака колико хоћеш који ће ти рећи да су србског имена! али грешиш када је у питању религија јер она заједно уједињује немачку и ватикан у нечасном послу који обављају.чак је и 60% немаца србског порекла. Али то неко написа: шта вреди - треба размишљати како се супроставити немани која хоће све да нас позобе! То је круцијално питање а ово само биолошко!на немачком острву руген, читај пре било рујан иначе верски центар прибалтичких Срба,налазе се дивовске скулптуре посвећене богу триглаву...
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 11 новембар 2010 15:10
брм
@Бели Орао
а када и где сам се ја залагао за све то што сте набројали? ја да се њима извињавам???!!
а то обилажење у широком луку јесте исто што прављење блесавим као да не постоје..што смо ччинили и у титиној југи па нас дочекала ћуприја 90-тих....да су у океанији па да се правимо д ане постоје - али они су овде поред нас а њихове певачице и супемаркети међу нама..и бољи су од Карлеуше и МИшковићевих дућана с апокваренпом скушом за пост..нажалост
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 11 новембар 2010 16:22
Бели Орао раније Аскурђел
@брм. Тако је пријатељу. Погледате га преко наочара и кажете му кад Вам се обрати. "Аааха,а Ви би хтели са нама да послујете. Добро није лоше. Пошаљите нам то преко емајла, а ми ћемо Вам се јавити". А онда га ставите а.а. Има толико добрих људи на овом свету са којима можете радити. Оставите се њих, доћиће и они на ред.
Препоруке:
0
0
33 петак, 12 новембар 2010 10:12
Радознала
Нисам знала да су нације постојале у 7. веку или у 12. веку, мене су учили да су нације настале касније са појавом капитализма.
Препоруке:
0
0
34 уторак, 16 новембар 2010 00:02
Turas
Odlican tekst.Nema sta da se komentarise.Nekima ni danas nije jasno da sa pojedinim Hrvatima mozes biti prijatelj ali sa Hrvatskom nikada.Jer rane se i danas otvaraju kao 42ge .BRM otvara rasprave koje su nama poznate ali fakticki ne uticu na cinjenicu koju sam gore spomenuo,niti menjaju na stvari.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер